Heb ik weer geluk met mijn 28 mm over buffer, pomp stand één is al te hoog. Dt is vaak maar 2/3 soms 4 graden. Allemaal weer winstDomba schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:52:
[...]
Vollast boven nul is best lastig, maar voor een verschil van 6 in shift voor de zelfde stooklijn kan ik dat verschil in COP echt niet kleiner krijgen dan 1 in deellast.
Ik kan de flow ook nog met[/small]+/- 15% veranderen via de hulpcirculatie pomp in het circuit zonder het opgenomen vermogen daarvan mee te tellen en zelfs dan nog is verschil tenminste een vol punt
-Flow van 1000l/h verhogen naar 1150l/h maakt het verschil allleen maar groter, want de Pana mono regelt volledig op de Ta sensor en dan wordt de dT wel kleiner, maar dat is omdat Tr dichter naar Ta gaat.
En Tr is bepalend voor koelmiddel condensatie en druk en werk dat copmpressor dient te verzetten..
-Flow verlangen naar 850l/h dat maakt de dT wel groter maar het verschil niet kleiner dan 1, zelf niet eens 0,9, het effect van de 15% is te klein tov de regelruimte die de Pana mono heeft tot [Tadoel+2C].
@LittleTycoon
Een F/G-serie Pana mono regelt niet op deltaT, maar op de Ta-sensor en [Tadoel+2C], de Tr sensor is enkel voor de veiligheden
Draai je HT als @Dre soms, dan regelt Pana mono tot 50-52C enkel op de Ta-sensor daarboven neemt de Tr-sensor het over om Tr te beperken tot max 53C
1 PVoutput . Dongen NB