Jan, uiteraard heb ik je post gelezen en erover nagedacht. Nu is het niet zozeer de boiler dan wel het elektrische element wat voor de problemen zorgt. De boiler was niet de reden van het hoge verbruik, de boiler (sensor) was de oorzaak waardoor de driewegklep besloot niet de vloer te verwarmen maar warm water aan te voeren naar de boiler. Hierop liep de compressor warm. Het element is niet ingeschakeld voor de boiler. Het element is ingeschakeld doordat er een te groot verschil zat tussen de gemeten kamer temperatuur en de waarde die ingesteld was. Dit was een instelling in de pomp die dus losstaat van de boiler.Jan Treur schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:49:
Zoals het nu blijkt was het al eerder vast te stellen geweest dat het de boiler was, als je de boiler een etmaal had uitgeschakeld, zoals ik suggereerde. Niet dat ik per se daarin gelijk wil hebben, maar het is goed om hieruit mee te nemen dat het nuttig is om bij problemen even de twee functies verwarming en SWW uit elkaar te halen om inzicht te krijgen in waar het probleem zit; dat scheelt een hoop gespeculeer.
Daarbij kan ik de boiler niet zo uitschakelen. Er is geen mogelijkheid dat te doen.