Ik zie net een discussie voorbijkomen over het uitzetten of in stand-by zetten van een warmtepomp installatie in de zomer.
Wij hebben nu stadsverwarming en we zetten zelf de pompen (we hebben er twee) van de stadsverwarming uit in het voorjaar (incl. de kranen van de warmtewisselaar van nuon zetten we dicht). Dit betreft alleen de verwarming van het huis, niet de douce en dergelijke want die hebben een gescheide circuit.
Volgende week wordt bij ons de warmtepomp installatie geinstalleerd en ik zat ook al met deze vraag, wat kan er allemaal uitgezet worden wanneer het warme weer zijn intrede doet?
En wat voor onderhoud moet je regelmatig doen aan een dergelijk installatie? want ik lees nu ook over sediment in de boiler en biofilm wat zich ontwikkeld, kan ik de boiler inderdaad gewoon 'reinigen' aan de onderkant? Zijn er andere onderdelen waar je geregeld eens naar moet kijken of het allemaal nog goed zit.
En over de plaatsing van de buitenunit, mag deze tegen het huis aan (zeg maar parallel en niet haaks)? en hoeveel ruimte moet er tussen de buitenunit en de muur zitten?
Ik ga deze vragen ook aan hun stellen maar mochten ze erg afwijkende antwoorden hebben dan kan ik tenminste in discussie gaan waarom het afwijkend is.
(Oh, en hoe zeer ik het ook waardeer, graag niet weer beginnen of 14Kw niet teveel is

, dat zorgt er alleen maar voor dat de discussie afdwaalt, hahaha )
Setup:
Warmtepomp: ZH140Y
Buffervat: 200 liter, HTWBUF-200
Boiler: 300 liter, HTWBOI-300
Expansievat + veiligheid ventiel: 17 liter, Floco
Regelaar woonkamer: PAR-WT50
Regelaar woonkamer: Watts Vision (hoofdbediening)
Alle radiatoren krijgen een: Watts radiator knop
Er zal een WAR regeling toegepast gaan worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
ronaldmathies op 20-04-2018 08:34
]
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line