Dank voor jullie reacties allemaal. Ik heb vandaag contact gehad met de installateur. Ze komen donderdag nogmaals kijken. Op voorhand kreeg ik nog het advies om per groep proberen eventuele lucht eruit te duwen. En heb ik de aanvoertemperatuur van het systeem verhoogd naar 34 graden (stond op 30 graden).LittleTycoon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:55:
[...]
427 is een aparte, staat niet in de alarmlijst. Weet je zeker dat het 427 is?
Zoals anderen aangaven heb je een flow probleem op de verdiepingen, lijkt wel of de verdelers op de verdiepingen teveel geknepen zijn, op zich niets met de WP te maken.
Met temperatuur op de regelunit bedoel je ruimte-temp neem ik aan? Stooklijn itemp. s het zeker niet.
Lijkt me typsich gevalletje installateursknuppels.
Ik bedoel inderdaad de ruimte temperatuur. Die kan ik op een display instellen.
Zojuist nog eens gekeken. De aan- en afvoertemperatuur op de verdelers was als volgt:
- Begane grond. Aanvoer: 15 graden, afvoer 20 graden.
- 1e verdieping. Aanvoer 25 graden, afvoer 20 graden.
- Zolder. Aanvoer 15 graden, afvoer 20 graden.
Erg bijzonder.....
De foutcode was inderdaad 427:

@Grolsch
Veel warmte in de technische ruimte/berging betekent toch dat er warmte weglekt? Tevens staan daar bij ons ook de ijskast en de diepvries. Dus niet heel handig als het daar 25 graden is:
Welk systeem gebruik je om de groepen in de keuken/woonkamer overdag uit te zetten? En is het na 18 uur dan al redelijk snel weer warm?
Ik regel de temperatuur van de verschillende verdiepingen niet. Wat ik benoem is was ik aflees op de verdelers.
Het systeem doet neem ik aan niks aan de waterdruk in het watervat? Dus dat is de werkelijke druk die ik vanaf de watermaatschappij krijg? Wellicht kan ik de knoppen op de thermostaatkraan wat bijstellen om de druk te verminderen. Op zich wel fijn dat het bad snel vol is.. maar je kunt ook overdrijven:P
@Oxellaar Het systeem is in bedrijf gesteld door Nibe samen met de installateur. Maar vervolgens verder ingegeregeld door alleen de installateur.
Gaston