Wel lekker makkelijk natuurlijk, gewoon alle problemen die er inherent mee samenhangen negeren.St@m schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:58:
Buiten de gestelde afsteektijden vuurwerk afsteken is per definitie illegaal en valt voor mij buiten de discussie.
Nou valt er eigenlijk ook weinig te discussiëren. Tegen de overlast voor dieren, hulphonden, mensen die het niet zo op explosies hebben (met als extreme gevallen PTSS etc.) en milieueffecten is eigenlijk niets in te brengen behalve "jammer de bammer, niet mijn probleem". Wat niet per sé een slecht argument is natuurlijk, bij een buurtfeestje heb je dat ook.
Jammer alleen dat er, voor diegenen die er last van hebben, eigenlijk niet aan te ontkomen is anders dan gewoon drie dagen in een hutje op de veluwe gaan zitten. En dan wordt de mate waarin "niet mijn probleem" acceptabel is gewoon bepaald door hoeveel overlast het nou eigenlijk geeft. Dan kan het wel legaal zijn voor tieners met rotjes, maar als een te groot percentage zich niet weet te gedragen (afsteektijden, illegaal spul erbij) of het simpelweg te veel en te hard wordt, dan gaat de publieke opinie draaien. Dat zuurpruimerij noemen is wel erg simpel.
[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 01-01-2020 13:02 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.