Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 85 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:05
Ik snap het probleem, maar dit houdt denk ik net een G29 in bedwang. Een CSL DD zonder boostpack is al ~2x sterker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Señor Sjon schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:29:
Ik snap het probleem, maar dit houdt denk ik net een G29 in bedwang. Een CSL DD zonder boostpack is al ~2x sterker.
Dat is ook mijn zorg 😕
Bestaat er iets gelijkaardigs waarmee ik hem wel bedwang zo kunnen houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

N_E_R_V85 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Dat is ook mijn zorg 😕
Bestaat er iets gelijkaardigs waarmee ik hem wel bedwang zo kunnen houden?
Rigs, cockpits en wheelstands ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:22:
Oja het is de bedoeling om er een Fanatec CSL DD op te monteren en had er al van gehoord dat de krachten van de servo serieus kunnen inwerken om hetgene waarop hij gemonteerd staat.
Of het een direct drive, tandwiel of snaar aangedreven base is maakt echt helemaal niets uit. Mensen denken sinds de komst van de CSL-DD vaak dat de 8Nm die een CSL-DD met boostkit er uit perst veel krachtigere 8Nm’s zijn dan van een CSW V2.5… maar helaas ;)

Ik zou even kijken in dit topic, Rigs, cockpits en wheelstands (edit: @dawg was me al voor :+)

Een wheelstand is hoe dan ook een compromis, zeker als het ook inklapbaar moet zijn e.d. maar zolang je er geen loadcell pedalen en een DD1/2, SC2 of iets soortgelijks op schroeft zal het gros echt wel volstaan voor een beetje casual racen. Wil je echt iets “degelijks” kom je al snel bij de wheelstand pro e.d. uit van SimLab.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:16
Een beetje stevige wheelstand is best te doen, het nadeel daarvan is waar ga je op zitten ?
Burostoel met wieltjes moet je steeds barricaderen zodat je in de heat of the moment niet steeds weg rolt, en als je een beetje onderuit zakt voor een wat meer relaxen racehouding valt je reet in slaap :+
Ik heb altijd in dezelfde situatie een playseat Challenge gebruikt met veel plezier, maar daar had ik geen csl dd op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
R2D2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Een wheelstand is hoe dan ook een compromis, zeker als het ook inklapbaar moet zijn e.d. maar zolang je er geen loadcell pedalen en een DD1/2, SC2 of iets soortgelijks op schroeft zal het gros echt wel volstaan voor een beetje casual racen. Wil je echt iets “degelijks” kom je al snel bij de wheelstand pro e.d. uit van SimLab.
Eerst en vooral mijn excuses dat ik dit op de verkeerde topic vroeg.
Het is idd de bedoel om met de tijd dan ook up te graden naar de 8nm en de load cell rempedaal dus wou ik hebben dat de wheelstand al voldoet aan deze eisen.
@kosz het is de bedoeling dat ik in de zetel kan zitten en de wheelstand dan als een ‘bijzettafeltje’ dichterbij kan schuiven en dan om te voorkomen dat de stand begint te schuiven een spanriem vastmaken tussen 2 zetelpoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
Nou mijn setup gaat er als volgt uit zien nu:

Treq One
Fanatec CSL DD plus boostkit
Fanatec Formule X 2.5 of Mclaren wheel

Nu de pedalen nog, ik twijfel tussen:

Fanatec Clubsport V3
DC2 Pedals
Kapral LC

De Kapral vind ik eigenlijk te duur maar als iemand mij weet te overtuigen? Ik heb tot nu toe nog nooit een koppeling pedaal gebruikt dus ik hoef geen 3 pedalen. Ik neig naar de DC2 omdat men zegt dat die beter zijn dan de Clubsports V3. Echter, stuur en pedalen beide van Fanatec vind ik wel wat hebben… of is dat onzin? Werkt alles even goed samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22
ColeJ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:58:
Nou mijn setup gaat er als volgt uit zien nu:

Treq One
Fanatec CSL DD plus boostkit
Fanatec Formule X 2.5 of Mclaren wheel

Nu de pedalen nog, ik twijfel tussen:

Fanatec Clubsport V3
DC2 Pedals
Kapral LC

De Kapral vind ik eigenlijk te duur maar als iemand mij weet te overtuigen? Ik heb tot nu toe nog nooit een koppeling pedaal gebruikt dus ik hoef geen 3 pedalen. Ik neig naar de DC2 omdat men zegt dat die beter zijn dan de Clubsports V3. Echter, stuur en pedalen beide van Fanatec vind ik wel wat hebben… of is dat onzin? Werkt alles even goed samen?
Ligt er beetje aan of je puur op PC gaat spelen of ook console. Ik zou gelijk voor de DC2 pedalen gaan, die zijn echt wel een klap beter dan de Fanatec's. Daar zit ik op het moment ook op te azen. Maar dan ben je wel 'beperkt' tot de PC (maar als je serieus gaat simmen dan zou je dat zwz al op PC doen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Ik gebruik alleen pc :)

Kan je op een DC2 pedal set gewoon nog met sokken rijden? Of moet ik dan ook weer schoenen gaan kopen :o

Rij nu met een T300, zonder loadcell…

[ Voor 84% gewijzigd door ColeJ op 03-02-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ColeJ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:47:

Kan je op een DC2 pedal set gewoon nog met sokken rijden? Of moet ik dan ook weer schoenen gaan kopen :o

Sokken zijn geen enkel probleem. Ze bevallen prima. :)

En liever Heusinkveld deepfakes dan Fanatec als pedalen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_

Je zou ook nog de BJ Steel pedalen kunnen overwegen. Zit in dezelfde prijsklasse ongeveer.

https://bjsimracing.com/i...troller=product&id_lang=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
N_E_R_V85 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:22:
Heeft er iemand ervaring met deze wheelsstand?
[Afbeelding]

Ik heb al wat zitten meevolgen omtrent mede-gamers met plaatsgebrek. Zelf hoor ik hier ook bij maar dan op de manier dat mijn vrouw wil dat na het gamen al het ‘bewijsmateriaal’ weer verdwenen is.
Dus zoek ik ook iets waarmee ik vanuit de luie zetel mee kan racen maar achteraf gemakkelijk en snel kan opplooien en weer opbergen boven.

Ik heb al verschillende gelijkaardige stands gevonden maar deze variëren van 65 tot 200€ en meer.
Is er iemand die ervaring heeft met deze of een gelijkaardige wheelstand?
Oja het is de bedoeling om er een Fanatec CSL DD op te monteren en had er al van gehoord dat de krachten van de servo serieus kunnen inwerken om hetgene waarop hij gemonteerd staat.
Altijd voor de playseat challenge gaan. In het algemeen is men het erover eens dat dit het beste wat er te krijgen is wanneer je ruimtegebrek hebt.
Ze komen ook regelmatig op marktplaats voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56

Gaat prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48

Ik heb heusinkvelds en rij met water schoenen aan. Dat rijdt echt superfijn. Heel veel gevoel en geen last van mijn voeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een hele domme vraag hoor.

Maar waarom zou je instellingen instellen bij de Fanatec Control Panel als je het ingame ook kan doen?

Wat is het voordeel? En welke instelling gaat voor, die van het spel zelf of die in FCP ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Zowel BJ als DC vind ik echt mooie pedalen. Maar ik vind plug en play ook belangrijk. Hoe is de software en dat soort dingen ten opzichte van Fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is vrij simpel. Ze werken eigenlijk out of the box. Met de Loadcell software van Bodnar (simpel dingetje) kan je de boel instellen. Ook heeft DC-Simracing een soortgelijk programma waarmee je profielen naar de pedalen kan opslaan. Hierin kan je ook de deadzones instellen en eventueel de curves waarop gas/rem/koppeling moet reageren aanpassen. Wil je bv veel remkracht bij lage druk die later aftopt of juist weinig remkracht bij veel pedaaldruk die op het eind sterk oploopt? Kan allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 21:41
ColeJ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:47:
Zowel BJ als DC vind ik echt mooie pedalen. Maar ik vind plug en play ook belangrijk. Hoe is de software en dat soort dingen ten opzichte van Fanatec?
Men heeft hieronder een goed punt natuurlijk: het forum is bedoeld om actief ervaringen te delen, op het forum zelf. Actief promoten / reclame maken staan we niet toe.

[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 04-02-2022 13:06 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:37
Ja lekker clicks naar je blog genereren. Geef toch gewoon hier antwoord.
ColeJ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:47:
BJ is met diview. Aardig plug en play. Veel filmpjes online hoe in te stellen.

DC heeft eigen software. Ook niet ingewikkeld en niet perse moeilijker dan fanatec of iets.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Wat maakt een setje DC pedalen beter dan de Clubsports V3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:26
Hupske schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Wat verwacht je, alles staat op de site, dat hij hier alles nog een keer gaat uit typen? Klein beetje moeite doen is zeker te veel gevraagd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hupske schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:11:
[...]

[...]

BJ is met diview. Aardig plug en play. Veel filmpjes online hoe in te stellen.

DC heeft eigen software. Ook niet ingewikkeld en niet perse moeilijker dan fanatec of iets.
DC werkt ook met diview. de LC is hetzelfde. Hij heeft er zelf een programma bij geschreven met wat meer opsmuk en opties.
ColeJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:32:
Wat maakt een setje DC pedalen beter dan de Clubsports V3?
IMO liggen de Sprints boven de V3's en deze zit er net onder. Vrije plaatsing van pedalen is ook erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:07
Tamegotchi schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Wat verwacht je, alles staat op de site, dat hij hier alles nog een keer gaat uit typen? Klein beetje moeite doen is zeker te veel gevraagd?
De vraag wordt gesteld op het forum, dan mag het antwoord toch ook best op het forum? Geef een korte samenvatting en verwijs ernaar met een specifieke link of wat dan ook, maar dit komt gewoon een beetje onvriendelijk over.

Ik was best geïnteresseerd in het antwoord, maar ik ga niet zoeken in zijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:26
SlaadjeBla schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:12:
[...]

De vraag wordt gesteld op het forum, dan mag het antwoord toch ook best op het forum? Geef een korte samenvatting en verwijs ernaar met een specifieke link of wat dan ook, maar dit komt gewoon een beetje onvriendelijk over.

Ik was best geïnteresseerd in het antwoord, maar ik ga niet zoeken in zijn blog.
Ja ok, daar heb je ook een punt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Eindelijk de vervanger binnen van mijn inmiddels verkochte Fanatec P1, een 300mm leather QSP stuurtje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uuV76Itl.jpg

Ik ben best onder de indruk van wat je krijgt voor 82 euro. Maar misschien ben ik wel gehersenspoeld door de losse stuur prijzen van Fanatec ;) Zeker de grip bij de duimen is een stuk zachter en comfortabeler dan bij het 270mm Fanatec stuurtje.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wou dat ik mijn oude momo stuurtje van mijn MX5 niet verkocht had, die was extra klein zodat er meer beenruimte zou zijn. Die past denk ik moeiteloos op de clubsport hub
https://www.ilmotorsport....n-momo-stuurwielen/l/1166

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Excuses voor die genen die het verkeerd opvatten. Het was niet de bedoeling om als 'onvriendelijk' over te komen. Het was ook niet de bedoeling om clicks naar mijn website te genereren. Het was bedoeld om aan te geven dat we beiden onder handen hebben gehad.

Maar goed, ik zal hier mijn mening geven zoals dat ook bedoeld is op het forum.

Om te beginnen met de BJ pedalen, deze zijn minder out-of-the-box en zeker bij opnieuw kalibreren is DiView niet de makkelijkste software. Daarnaast zijn de pedalen behoorlijk luidruchtig en kraken/piepen ze redelijk. Dit alles is wel goed te verhelpen met goed smeermiddel.

De DC pedalen zijn out-of-the-box wat meer gebruiksvriendelijk, de software is beter (grafische schil) met als enige nadeel dat de taal altijd Spaans opstart en je hem eerst op Engels moet zetten. Ook deze pedalen zijn luidruchtig maar minder dat de BJ's dat waren. Dit alles is ook goed te verhelpen met goed smeermiddel.

De DC's zijn wat goedkoper maar ik zou deze persoonlijk kiezen boven de BJ's.

Wil je pedalen die minder luidruchtig zijn dan zijn Meca's of Heusinkveld de betere keuze, maar daar hangt dan ook gelijk een ander prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Luidruchtig? Je moet ze inspuiten met WD40 PTFE dryspray en ze maken geen geluid meer hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:06:
Luidruchtig? Je moet ze inspuiten met WD40 PTFE dryspray en ze maken geen geluid meer hoor. :)
Dat zeg ik toch ook?
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:
Dit alles is wel goed te verhelpen met goed smeermiddel.
Echter hoef ik mijn Heusinkveld (zowel Sprint als Ultimate+) nauwelijks te smeren en maken ze nauwelijks geluid. In tegenstelling tot de BJ en DC, deze moest ik wel regelmatig smeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-02-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dacht dat dat over de BJ's ging.

De DC's moet ik om de ~75-100 uur smeren en dan met name het gaspedaal. Ze begonnen wel geluidloos. :) Enige wat ik bij de rem vervelend vind is dat ie speling heeft in de slag door het samendrukken van het SZ polymeer. Dat probleem heb je niet met de reguliere configuratie (dan zit daar een veer namelijk). Ik zit aan het eind van het stelbereik en er is nu een klein beetje 'dode' slag voor de rem. Nu blijft ie wel op zijn plek staan, dus alleen als je met je voet het pedaal naar voren haalt heb je dat de 1e keer dat je weer remt.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 04-02-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Had ik iets duidelijker in moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Edit, spuit 11, niet alle berichten gelezen.

[ Voor 90% gewijzigd door Darkangle op 04-02-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Netjes hoor, via Fanatec support gratis de juiste DD1 quick release bolt opgestuurd gekregen. Deze variant is inderdaad ietsje langer dan degene die bij QR1 quick release zit inbegrepen. Hopelijk is hiermee het probleem van het harde metalen getik bij hevige FFB weg.

En minder netjes zijn de douane, ik mag mooi 26 euro extra aftikken aan om mijn Turn Racing 305 in ontvangst te mogen nemen volgende week ;w

[ Voor 21% gewijzigd door Melkaz op 04-02-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Melkaz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:05:
Netjes hoor, via Fanatec support gratis de juiste DD1 quick release bolt opgestuurd gekregen. Deze variant is inderdaad ietsje langer dan degene die bij QR1 quick release zit inbegrepen. Hopelijk is hiermee het probleem van het harde metalen getik bij hevige FFB weg.

En minder netjes zijn de douane, ik mag mooi 26 euro extra aftikken aan om mijn Turn Racing 305 in ontvangst te mogen nemen volgende week ;w
Mooi dat de QR is opgelost.

Maar waarom minder netjes van de douane? Is het buiten de EU verzonden, dan is het toch normaal?

Als we met zijn allen alleen maar buiten de EU bestellen zonder belasting, dan hebben we straks een groot probleem met zijn allen ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Melkaz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:05:
Ik mocht bijna 300 euro aftikken voor het GSI Formula Pro Elite stuur. Ingecalculeerde keuze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Koldur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Maar waarom minder netjes van de douane? Is het buiten de EU verzonden, dan is het toch normaal?

Als we met zijn allen alleen maar buiten de EU bestellen zonder belasting, dan hebben we straks een groot probleem met zijn allen ;)
Het was niet zo serieus bedoeld hoor. We betalen netjes belasting! Er stonden op de website van Turn racing reviews al een aantal klagers uit Europa dat de prijs veel hoger was dan de site want ze moesten achteraf nog belasting betalen 8)7

Wel apart dat mijn (redelijk dure) mechanische toetsenbord van amazon.com recent weer geen extra belasting opleverde. Verschilt dus per product type.
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Ik mocht bijna 300 euro aftikken voor het GSI Formula Pro Elite stuur. Ingecalculeerde keuze ;)
Dan valt mijn 225 euro totaal wel mee dus, wel een mooi(er) stuurtje die GSI!

[ Voor 17% gewijzigd door Melkaz op 04-02-2022 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
Melkaz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Wel apart dat mijn (redelijk dure) mechanische toetsenbord van amazon.com recent weer geen extra belasting opleverde. Verschilt dus per product type.
Bij Amazon.com betaal de douane kosten samen met de verzendkosten bij de checkout. Daardoor hoef jij zelf niks meer aan de douane te betalen. Dat komt ook stukken goedkoper uit voor kleine items, want die fixed handling fee moet dan ook niet betaald worden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik ben er even een tijdje tussenuit geweest met het racen maar ik heb de laatste paar weken weer aardig wat kilometers gemaakt. Ik merkte dat ik met mijn setje Fanatec ClubSport Pedals V3 steeds meer last van mijn knie kreeg. Omdat het setje ook een koppeling heeft zit je met je linkerbeen niet helemaal recht voor de rem maar moet je eigenlijk je been een beetje schuin houden om te remmen. Ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze hier last van hebben, met hetzelfde setje maar ook met andere setjes met een koppeling zoals bijvoorbeeld de Fanatec CSL pedals.

Omdat ik zelf nooit de koppeling gebruik zou deze van mij verwijderd mogen worden. Na wat zoeken op internet kwam ik het volgende filmpje tegen:
YouTube: Fanatec Clubsport v3 pedal brake swap/relocation and clutch removal ...

Hij heeft met een 3D printer nieuwe ‘spacers’ gemaakt waarmee je dus de koppeling weg kunt halen. Deze spacers schuif je over de metalen stang heen om de pedalen op hun plek te houden. Ook komt het gaspedaal met de nieuwe spacers iets meer richting het midden dan de originele positie. Hij bied de spacers ook aan op zijn eigen Ebay account maar daar kost het inclusief verzenden en invoerrechten 60 dollar. Ik dacht 'dat moet goedkoper kunnen' :9

Gelukkig heeft hij het bestand om de spacers te kunnen printen gedeeld op de volgende website:
https://www.thingiverse.com/thing:4820600

Via Marktplaats heb ik bij iets van 10 mensen / bedrijfjes een prijsopgave gedaan voor het printen van de spacers. Gelukkig heb ik wat meerdere mensen benaderd want de prijs varieerde van 8 euro tot 62,50 euro. :o

Op het volgende filmpje legt hij uit hoe je de pedalen set uit elkaar en weer in elkaar kunt zetten:
YouTube: How to install SimRacingFix Fanatec Clubsport V3 Brake Reposition Sp...

Het is vrij eenvoudig te doen allemaal, enige aandachtspuntje waar ik tegenaan liep is dat de aluminium bouten aan de zijkant erg vast zaten. Ik wilde niet teveel kracht zetten met de inbussleutel omdat ik bang was dat de kop af zou breken. Ik heb het uiteindelijk losgekregen met een slagboormachine en hiermee rustig de bout los ‘geslagen’ en eruit gekregen. Misschien dat er betere manieren zijn maar dit leek mij de beste oplossing. In het filmpje geeft hij aan het warm te maken met een haarfohn maar ik lees ook op internet dat dat niet goed is voor het aluminium, geen idee wat ik moet geloven.. maakt ook verder niet uit..

Ik hoop dat ik hiermee ook andere gebruikers van de Fanatec ClubSport Pedals V3 op de hoogte kan brengen dat er een simpele oplossing bestaat als je last van je knie hebt.

Vanavond ga ik de ‘nieuwe’ pedalen voor het eerst in gebruik nemen, ik ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U_KwAdS38XBRCZyRT5hNcFQgs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvzPpri9qRZgPigueXTNgHWb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7xxNLf5YeIGWm_6Z6Aq7skxpJQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOsO8bdGUldkDaqVlgDFVP31.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7VkINTHtg_dVRuHlFwFnUjetXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIKN0RaBZ23kLeWUfYXV0ajx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1arZI1x8ncV-slVZKRVcpPZdpmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4I98e6NDrXTTKtSqAx2Omzz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BSofNZsoMag7ak97AJHRIKmuHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LimvQrclOw7hJHRvrlVQjHhn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tINaLFChvgxXIC6-q8JCpRbmFhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma754BYhinsVUqTIKUFbnsNU.jpg?f=fotoalbum_tile

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Warm maken is om de loctite die ze soms toepassen zachter te maken. De rode bouten zijn gevreesd, aangezien ze snel kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
@Game-Freak Nette oplossing zo, maar het haalt wel het hele argument onderuit om voor een setje v3's te kiezen. Als je voor een 2-pedal setup kiest, dan is er in die prijsklasse ook nog wel wat beters te vinden.

Wel absurde prijzen die ze durven te rekenen voor die printjes... Als ik het bestandje even door de cura heen haal met een vrij stevige instelling (6 lagen bodem/top/wanden en 25% infill) kom ik uit op 146gram. Een rolletje PLA van een kilo is grofweg 20,-.... dat zijn best aardige marges dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
Warm maken is om de loctite die ze soms toepassen zachter te maken. De rode bouten zijn gevreesd, aangezien ze snel kapot gaan.
Inderdaad; ik heb er ook 1 van die bouten in zitten die met geen stok los wil... moet er nog steeds eens achteraan om dat voor elkaar te krijgen, maar voor alsnog geen noodzaak om m los te halen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zie (lees) dat velen de koppeling niet willen/gebruiken, om wat voor reden dan ook. Zo was ik ook, ik heb in den beginne met een T300 T3PA en ook met een Fanatec CSL LC de koppeling nooit gebruikt.

Eenmaal overgestapt naar Heusinkveld, en ook daar in eerste instantie geen koppeling bij besteld. Na een tijdje toch een bijbesteld, en daadwerkelijk gaan gebruiken. Ik zou nu niet meer anders willen en kan me niet meer bedenken waarom in hemelsnaam ik destijds die koppeling nooit gebruikte. Voegt zoveel immersie toe. :9

Nou ja, ieder zijn ding denk ik maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dawg schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:32:
Ik zie (lees) dat velen de koppeling niet willen/gebruiken, om wat voor reden dan ook. Zo was ik ook, ik heb in den beginne met een T300 T3PA en ook met een Fanatec CSL LC de koppeling nooit gebruikt.

Eenmaal overgestapt naar Heusinkveld, en ook daar in eerste instantie geen koppeling bij besteld. Na een tijdje toch een bijbesteld, en daadwerkelijk gaan gebruiken. Ik zou nu niet meer anders willen en kan me niet meer bedenken waarom in hemelsnaam ik destijds die koppeling nooit gebruikte. Voegt zoveel immersie toe. :9

Nou ja, ieder zijn ding denk ik maar. :)
De meeste F1 wagens die ik bestuur hebben de koppeling op het stuur en daar is de APM voor. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 09:10
Ik heb bij mijn V3’s de koppeling en de rem omgewisseld. De koppeling heb ik nu dus in het midden. Deze gebruik ik toch niet.
De pluspunten voor mij, benen recht voor het gas en rem pedaal en daarnaast geen andere onderdelen nodig.
In 10/15min had ik alles weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
@MTH-34 'K wis nie dat dan kon..
goed idee ga ik ook proberen...

Bedankt voor de foto _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Joshuatree op 07-02-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:37:
[...]

De meeste F1 wagens die ik bestuur hebben de koppeling op het stuur en daar is de APM voor. :+
Er is meer dan F1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voorlopig niet. Ben sowieso fan van singleseaters vs GT's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MTH-34
Joshuatree schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:36:
@MTH-34 'K wis nie dat dan kon..
goed idee ga ik ook proberen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjiGX9mcRUSsW2DF7O-BpQw591w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdfUgABF5H0NRYVGbEBjGehC.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 22:44
MTH-34 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:20:
Ik heb bij mijn V3’s de koppeling en de rem omgewisseld. De koppeling heb ik nu dus in het midden. Deze gebruik ik toch niet.
De pluspunten voor mij, benen recht voor het gas en rem pedaal en daarnaast geen andere onderdelen nodig.
In 10/15min had ik alles weer werkend.
Dit heb ik met mijn sprints ook gedaan. Ik gebruik de koppeling alleen voor het starten. Pas hier alleen wel heel erg mee op. Door corona (100% thuiswerken) heb ik niet veel meer in het echt gereden en des te meer op de sim. Ik ging laatst haast de mist in toen ik mijn koppelingspedaal als rem wilde gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
kroegtijger schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:30:
@Game-Freak Nette oplossing zo, maar het haalt wel het hele argument onderuit om voor een setje v3's te kiezen. Als je voor een 2-pedal setup kiest, dan is er in die prijsklasse ook nog wel wat beters te vinden.

Wel absurde prijzen die ze durven te rekenen voor die printjes... Als ik het bestandje even door de cura heen haal met een vrij stevige instelling (6 lagen bodem/top/wanden en 25% infill) kom ik uit op 146gram. Een rolletje PLA van een kilo is grofweg 20,-.... dat zijn best aardige marges dus.
Voor jezelf de kost rekenen is altijd goedkoper ;)
Je moet natuurlijk ook de tijd rekenen die jij er in steekt voor het slicen, correcte spool opzetten, pakje maken, ... en de afschrijving van de machine + elektriciteit. Als jij gewoon 20euro*0,146 neemt, dan ben je met verlies aan het printen.
Kwaliteit PLA is de dag van vandaag helaas ook al moeilijk te vinden voor 20euro.
En als je een prijsopgave doet en de print mislukt om een of andere reden, dan steek je er dik aan toe.

Voor 8euro zou ik er zelf niet aan beginnen voor een onbekende. Maar 62euro is natuurlijk wel absurd duur.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Broodro0ster schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Voor 8euro zou ik er zelf niet aan beginnen voor een onbekende. Maar 62euro is natuurlijk wel absurd duur.
Dat dus... dat het wat kost, ok... maar 62 euro is wel heel veel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:10
Nieuw Clubsport F1 stuurtje

https://forum.fanatec.com...-esports-v2-available-now

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/U4jiYLfG59oRkqyVETl6gfraO2lfBOvIcgKbJrqfePwgTnazLP4z1FcpY0rhirQ9QBjD3u4kd3K_EKPeyvYKTWz_W8f_jVZLETa8lkeSU_VdHbvPOfl4L2pGHHvbbTJoRlJZjGl6

[ Voor 43% gewijzigd door voog op 08-02-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
270 euro, niet slecht.
Een soort geupgrade Formula Carbon.

https://fanatec.com/eu-en...ering-wheel-f1-esports-v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Zo werkt het niet, geen promotie van je eigen advertenties op het forum

[ Voor 62% gewijzigd door BM op 09-02-2022 10:11 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan zal de 2.5 wel gaan stijgen vermoed ik, voor 80 euro meer heb je een stuk meer opties.
- OLED vs segment schermpje
- Clubsport vs CSL Elite magnetic paddles
- Paddle cage aluminum vs composiet
- 2 encoders extra
- 2 toggles extra
- 2 12-weg MPS
- Carbon fiber frontplate
- leer vs alcantara grips

Ik zou dus altijd voor de 2.5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:13:
- Clubsport vs CSL Elite magnetic paddles
Heeft het CSW wheel CSL paddles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Staat in de omschrijving op hun site. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Voor de liefhebbers:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:35
Mail gehad van Fanatec! Mijn GT DD Pro Premium Bundle komt er aan! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Racing-Paradise schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:40:
Mail gehad van Fanatec! Mijn GT DD Pro Premium Bundle komt er aan! *O*
Wanneer besteld? ik afgelopen weekend. gr en veel plezier ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn GT DD Pro is ook verstuurd, besteld op Black Friday weekend (28 november)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:20
DaWaN schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:52:
Mijn GT DD Pro is ook verstuurd, besteld op Black Friday weekend (28 november)
Zouden die ook eerder binnenkomen dan 14 maart? Of zijn ze gewoon eerder verstuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:35
Charismatic schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Wanneer besteld? ik afgelopen weekend. gr en veel plezier ermee.
Ik heb mijn bestelling s'ochtends geplaatst op 26 november. Toen ik bestelde stond er al 14 maart als verwachte leverdatum.

Edit: UPS verwacht morgen al te leveren! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Racing-Paradise op 09-02-2022 22:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nieuw speelgoed besteld voor rallycross. :9

Afbeeldingslocatie: https://shop.gperformance.eu/wp-content/uploads/2021/08/Heusinkveld-Sim-Hanbrake-V2-4-450x450.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 10-02-2022 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
dawg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:18:

[Afbeelding]
Wil die ook hebben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 22:07
dawg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:18:

[Afbeelding]
Mijn chinese variant is nog onderweg. Hopelijk in 1 stuk :Y)

Handrem dmv knop op het stuur in dirt rally is toch minder handig (alsook in wreckfest) -O-

https://www.techpowerup.com/review/

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:09
Ben beniewd of mensen ook met race handschoenen rijden.

Ik heb steeds last van mij handen bij de T300.
Fanatec staat op de planning maar niet voor dit moment.

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14
Evertt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:50:
Ben beniewd of mensen ook met race handschoenen rijden.
Persoonlijk niet.. (CSL-DD + Formula2.5 stuur, die ene met leren grips).
Ook nooit gedaan overigens. Al mijn voorgaande sturen waren leren sturen.
Hoor dat het gebruik van handschoenen veelal gebeurd met alcantara stuurtjes.

[ Voor 3% gewijzigd door MTFDarkEagle op 10-02-2022 23:23 ]

Gegroet! Lukas

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Evertt ik rij wel met handschoenen. Een SC2 DD geeft behoorlijk wat kracht dus is fijner en betere grip ook.

• Señor Sjon
Zolang mijn Pineapple grips er nog niet zijn met handschoenen, maar daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik gebruik wel handschoenen. Naast dat het stuur schoon blijft geeft het net wat meer grip waardoor ik mijn handen wat kan ontspannen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 12:46
Same here, ik gebruik de f33l handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Tijd gereden met f33l handschoenen. Op zich prima, maar kreeg er zweethanden in. Tegenwoordig gebruik ik racefietshandschoenen met open vingers, dat bevalt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
Ik heb handschoenen van Simdrive. Daar ben ik erg blij mee. Heel dun, goed ademend. Kwaliteit oké, niet speciaal.
Belangrijkste reden voor de handschoenen is de alcantara bekleding op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
correcto schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:14:
Tijd gereden met f33l handschoenen. Op zich prima, maar kreeg er zweethanden in. Tegenwoordig gebruik ik racefietshandschoenen met open vingers, dat bevalt me beter.
Had ik ook met de F33L. Ik gooide ze bijna na elk gebruik in de wasmachine. Ik heb nu de Alpinestars Tech 1-K en die zijn echt perfect. Goeie grip en pasvorm, geen klittenband, en een ademende stof waardoor 0,0 last van zweethanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik gebruik ook handschoenen. Heb een SC2 Pro en die staat op 20Nm ingesteld. Zonder handschoenen heb ik niet genoeg grip op het stuur. En als je zweethanden krijgt zonder handschoenen, is de grip helemaal weg.

Ik gebruik Minus273 handschoenen en die zijn heel licht.

[ Voor 33% gewijzigd door Broodro0ster op 11-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb de SPARCO Meca 3 TG besteld hopen dat ik daardoor minder last van mij handen krijg tijdens het simracen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Hallo!

Na iets minder dan een jaar gereden te hebben met een CSL elite met fanatec LC pedaal het hele setje verkocht en een nier verkocht. De SC2 pro, Ascher B24 en Asetek Invicta pedals besteld.
Ben heel benieuwd als alles binnen is.

Nu ben ik in eerste instantie gegaan voor een rond wiel op Ascher buttonplate. Waarna ik nog de OMP superquadro erbij wil aanschaffen zodra er weer budget is🙈.

Nu is mijn vraag even totaal anders. Bovengenoemd is gericht op GT. Maar wil een formule of lmp stuurtje zelf gaan bouwen. Nu zag ik al wat leuke projecten voorbij komen. Maar wil wellicht wat zelf ontwerpen met Bodnar onderdelen. Dit is echter wel een projectje voor volgende winter.
Nu was ik benieuwd of de Bodnar joystick controller board ook draadloos is te maken voor de SC2?

Als het echt niet anders kan dan met een usb te verbinden dan zal dat uiteindelijk gaan gebeuren maar vind het gewoon mooier om het draadloos te maken, omdat de base het toch ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Jeffrey168 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:19:

Nu ben ik in eerste instantie gegaan voor een rond wiel op Ascher buttonplate. Waarna ik nog de OMP superquadro erbij wil aanschaffen zodra er weer budget is🙈.
Mocht budget het probleem zijn kun je ook voor de zo goed als identieke Motamec D-shape gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Laatst online: 05-08 20:49
Wat is de algemene mening onder de racers over Cube Control sturen?
De nieuwe F-pro komt over een paar dagen uit en met een goede hoeveelheid knoppen en Rotary switches is het echt iets wat ik zoek om te gebruiken in VR.

Ben benieuwd of iemand hier ook al een Cube Controls wiel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Thodekroo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Mocht budget het probleem zijn kun je ook voor de zo goed als identieke Motamec D-shape gaan.
Dankjewel voor het meedenken!
Het gaat me dan echt wel juist op dat stuur. Het ronde wiel hecht ik niet zo veel waarde aan en heb ik imitatie besteld.
Het D shape wiel wil ik echt origineel OMP. Maar het budget was voor nu ff op haha althans dat heb ik mezelf maar verteld anders blijf je gaan en is alles mooi en leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Th4M45ta schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:15:
Wat is de algemene mening onder de racers over Cube Control sturen?
De nieuwe F-pro komt over een paar dagen uit en met een goede hoeveelheid knoppen en Rotary switches is het echt iets wat ik zoek om te gebruiken in VR.

Ben benieuwd of iemand hier ook al een Cube Controls wiel heeft.
Ik weet dat er hier op het forum tevreden Cube Controls gebruikers zijn. Ik ben er daar geen van. Ik had de CC Formula Pro. Ik heb deze na een aantal dagen ingeruild voor de Ascher F28-SC V2. Ja je levert dan wat in op functionaliteit maar je de bouwkwaliteit is wat mij betreft echt van een ander niveau. Voor meer functionaliteit kun je ook voor de f64 USB V3 gaan, niet wireless, maar wel alle functionaliteit van de CC (zonder de lampjes, maar die zie je toch niet in VR).

Reden dat ik geen fan was van de Cube Controls:

- Last van misshifts
- Zeer luide shifts
- Knoppen voelen niet echt premium (subjectief)
- Connector op het wiel van plastic voelt erg cheap en het dopje tikte heel irritant tegen het stuur in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Thodekroo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:57:
[...]

Ik weet dat er hier op het forum tevreden Cube Controls gebruikers zijn. Ik ben er daar geen van. Ik had de CC Formula Pro. Ik heb deze na een aantal dagen ingeruild voor de Ascher F28-SC V2. Ja je levert dan wat in op functionaliteit maar je de bouwkwaliteit is wat mij betreft echt van een ander niveau. Voor meer functionaliteit kun je ook voor de f64 USB V3 gaan, niet wireless, maar wel alle functionaliteit van de CC (zonder de lampjes, maar die zie je toch niet in VR).

Reden dat ik geen fan was van de Cube Controls:

- Last van misshifts
- Zeer luide shifts
- Knoppen voelen niet echt premium (subjectief)
- Connector op het wiel van plastic voelt erg cheap en het dopje tikte heel irritant tegen het stuur in de bochten.
Weet jij toevallig wat die f64 kost? Staat geen prijs bij op de site, alleen out of stock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Pyr0_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:00:
[...]

Weet jij toevallig wat die f64 kost? Staat geen prijs bij op de site, alleen out of stock.
Rond de 1k geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 12:46
Gaan de handschoenen niet kapot van de wasmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Xenophoben schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:24:
Het is er uiteraard niet heel goed voor, maar tot nu toe (na een wasje of 50) is de staat nog prima.

Edit: wel zorgen dat het klittenband altijd dicht en binnenstebuiten zit want anders blijft het hangen in de rest van je was.

[ Voor 19% gewijzigd door Thodekroo op 13-02-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Xenophoben schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:24:
Ik waste ze altijd met de hand, net als m'n fietskleding.
Later overgestapt op wasmachine en als je een beetje mild programma kiest, dan gaat dat prima. Dan is het eerder gewoon versleten, dan dat het stuk gaat van de wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Wat een verbetering zeg rijden met handenschoenen aan. Meer grip en daardoor ben ik ook sneller.
En geen last meer van mij handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die cube controls is nog excl. BTW en in geval van Fanatec komt er een podium hub van 200 euro + verzenden bij. Daarmee wordt de as wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Hier ook aan het twijfelen over pedalen.
Ik rij momenteel nog met een G27. Dus een grote upgrade gaat het sowieso zijn.

V3's zijn vanwege de prijs samen met Brake kit en Damper ook tegen de 500 aanzit wel uitgesloten. Dan heb ik liever iets wat er minder uitziet als 'speelgoed' (vind ik)

Dus ook aan het kijken naar HE/BJ etc.
Nu had ik contact met Simcontrol, gezien zij de BJ's verkopen.(Via bj zelf staat nederland er niet bij)

En zij hebben schijnbaar ook een set pedalen. Deze zijn 549 voor de F1 set. Dus wel weer wat duurder tegenover de 495 voor de GT set van BJ.
Hier zouden alle pedalen een LC hebben en geen hall sensor zoals BJ wel hebben.

De software van de BJ's ben ik ook niet zo kapot van.
Helaas zijn HE sprints niet leverbaar, dat maakt het ook weer allemaal wat lastiger.

Iemand die bekend is met de Simcontrol pedalen?
Of verder wat meer info kan geven en mij kan helpen bij m'n keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door LikeABawzs op 14-02-2022 15:17 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

LikeABawzs schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:16:

V3's zijn vanwege de prijs samen met Brake kit en Damper ook tegen de 500 aanzit wel uitgesloten. Dan heb ik liever iets wat er minder uitziet als 'speelgoed' (vind ik)

Nu had ik contact met Simcontrol, gezien zij de BJ's verkopen.(Via bj zelf staat nederland er niet bij)

En zij hebben schijnbaar ook een set pedalen. Deze zijn 549 voor de F1 set. Dus wel weer wat duurder tegenover de 495 voor de GT set van BJ.

Helaas zijn HE sprints niet leverbaar, dat maakt het ook weer allemaal wat lastiger.

Ik zou wachten tot er weer voorraad is bij Heusinkveld. Al was het maar omdat @EnzoF hier post, Niels een toffe gast is met heel veel kennis, en omdat het Nederlands simracing trots is. :+

Vandaag de HE Handbrake v2 binnengekregen en wederom ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit en uitstraling. Zelfs de verpakking straalt klasse uit, wat wil je nog meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
HE Sprints op voorraad bij Informatique:
https://www.informatique....eyNnid4Av1AYaAqU4EALw_wcB

Wel alleen ophalen. Maar mogelijk een optie als je er niet te ver vandaan woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

Ik zou m'n keuze niet echt af laten hangen van loadcell of hall sensor, die zijn in principe beide beter dan potmeters.hallsensoren zijn goedkoper dan loadcells. Verder zijn voor mijn gevoel al die pedalen redelijk hetzelfde qua kwaliteit. Dus de prijs is het grote verschil. Ik heb zelf files gevonden van een set pedalen en met 4 vrienden onderdelen voor gezocht en gekocht. Incl lasersnijden was ik ongeveer 300 euro kwijt per set (3 pedalen). Ik heb daarvoor een leobodnar printje gekocht maar kan in principe nog wel wat goedkoper.

Ik kan eigenlijk geen verschil voelen tussen sprints en m'n eigen pedalen en ze reageren hetzelfde. Alleen heeft een bedrijf natuurlijk betere ondersteuning met bijv de software.

[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 14-02-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45

Kom ook van een g27 af en heb de sprints besteld. Wereld van verschil. Maar nu half jaar later begin ik pas de mogelijkheden te zien.

Echte aanrader

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnzoF
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Naar verwachting later deze week wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:00

KRAI.7

Bwoah...

Hallo allen :)

Vraagje: weet iemand of en wanneer het Thrustmaster SF1000-stuur weer beschikbaar is? Ik heb op internet gezocht naar een eventuele verwachte leverdatum maar die kan ik niet vinden. Het enige wat ik tegenkom is '(Tijdelijk) Niet leverbaar'.

Ik weet dat hij al een tijdje terug officieel uitkwam en dat de voorraad toen schaars was (waarschijnlijk vanwege het chiptekort), maar ik heb het idee dat er na de eerste lichting nooit meer voorraad is gekomen. Klopt dat?

Als jullie het niet weten ga ik Thrustmaster zelf even e-mailen uiteraard, maar wie weet is er hier iemand ook op de hoogte van voorraden/levertijden e.d. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
KRAI.7 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:22:
Hallo allen :)

Vraagje: weet iemand of en wanneer het Thrustmaster SF1000-stuur weer beschikbaar is? Ik heb op internet gezocht naar een eventuele verwachte leverdatum maar die kan ik niet vinden. Het enige wat ik tegenkom is '(Tijdelijk) Niet leverbaar'.

Ik weet dat hij al een tijdje terug officieel uitkwam en dat de voorraad toen schaars was (waarschijnlijk vanwege het chiptekort), maar ik heb het idee dat er na de eerste lichting nooit meer voorraad is gekomen. Klopt dat?

Als jullie het niet weten ga ik Thrustmaster zelf even e-mailen uiteraard, maar wie weet is er hier iemand ook op de hoogte van voorraden/levertijden e.d. :)
Er is wel voorraad binnen gekomen bij ons, maar dat was of al gereserveerd of was binnen paar minuten verkocht.
Helaas is het onbekend wanneer er weer nieuwe voorraad komt :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als ik zoek naar F1 pedals Simcontrol kom ik hier op uit, https://www.simcontrols.eu/product-page/backcover-hub-gx en dat zijn de GT steels maar dan zonder clutch. Om heel eerlijk te zijn (en ik heb zelf de GT Steel) vind ik ze niet meer zo interessant meer voor dat geld (er van uitgaande dat BJ inderdaad niet meer naar NL verscheept) en blijven alleen de DC pedalen nog over als budget alternatief voor de Heusinkveld Sprints.

Wat betreft load cell vs hall sensor voor het gas / koppelingspedaal, beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt. Een load cell heeft een bepaalde levensduur (en dan gaat ie stuk) en een hall sensor zou wat meer last moeten hebben van omgevingsfactoren maar onder aan de streep is het allemaal geklooi in de marge en volstaan ze beide prima.

DiView is niet het meest wonderschone stukje software maar het is ook niet iets wat je dagelijks gebruikt, veelal zal het "set and forget" zijn en als je iRacing gebruikt haalt DiView sowieso weinig uit en worden de pedalen gekalibreerd in iRacing.

Als je dus op een budget zit, DC2 pedalen van DC Simracing kosten je € 367.95 bij een Nl webshop incl. verzenden, wil je iets wat ook netjes afgewerkt is inclusief bijbehorende software kom je al snel op de Sprints uit maar die kosten je dan wel bijna het dubbele.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kan je de software van DC niet op elke LC pedaal gebruiken? Neem aan dat de achterliggende hardware gelijk is, aangezien DC ook met Diview werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Evertt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:51:
Ik heb de SPARCO Meca 3 TG besteld hopen dat ik daardoor minder last van mij handen krijg tijdens het simracen.
Ze blijven niet lang mooi maar racen prima. Ik heb ze ook maar het klittenband sloopt zijn eigen handschoen. Prima om mee te racen en zeker voor de prijs. Als ze 1/2 jaar meegaan is het al goed lijkt mij.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 ... 85 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.