Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 86 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@R2D2 ik weet niks van DiView maar sinds ik in iRacing rijd selecteer ik per raceklasse een apart profiel voor de HE Sprints in, met SmartControl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
Dissidend schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Er is wel voorraad binnen gekomen bij ons, maar dat was of al gereserveerd of was binnen paar minuten verkocht.
Helaas is het onbekend wanneer er weer nieuwe voorraad komt :|
Scalping gebeurt nu ook al met simracing producten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
R2D2 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Als ik zoek naar F1 pedals Simcontrol kom ik hier op uit, https://www.simcontrols.eu/product-page/backcover-hub-gx en dat zijn de GT steels maar dan zonder clutch. Om heel eerlijk te zijn (en ik heb zelf de GT Steel) vind ik ze niet meer zo interessant meer voor dat geld (er van uitgaande dat BJ inderdaad niet meer naar NL verscheept) en blijven alleen de DC pedalen nog over als budget alternatief voor de Heusinkveld Sprints.

Wat betreft load cell vs hall sensor voor het gas / koppelingspedaal, beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt. Een load cell heeft een bepaalde levensduur (en dan gaat ie stuk) en een hall sensor zou wat meer last moeten hebben van omgevingsfactoren maar onder aan de streep is het allemaal geklooi in de marge en volstaan ze beide prima.

DiView is niet het meest wonderschone stukje software maar het is ook niet iets wat je dagelijks gebruikt, veelal zal het "set and forget" zijn en als je iRacing gebruikt haalt DiView sowieso weinig uit en worden de pedalen gekalibreerd in iRacing.

Als je dus op een budget zit, DC2 pedalen van DC Simracing kosten je € 367.95 bij een Nl webshop incl. verzenden, wil je iets wat ook netjes afgewerkt is inclusief bijbehorende software kom je al snel op de Sprints uit maar die kosten je dan wel bijna het dubbele.
Ze hebben hun eigen pedalen ook niet op de website staan, ze boden deze aan via de mail als optie.

Waarom vind je de BJ pedalen niet interessant voor 410 euro? Heb je zelf veel minder betaald toen? Het scheelt niet veel met de DC, kwaliteit is wel iets beter van de BJ? En ze zijn te bestellen via Simcontrols.

Voor een F1 set van HE ben je toch 599 kwijt. Ik wil ook nog een base+stuur aanschaffen. Dus dan helpt 200 euro daar toch weer mooi bij. Is dus 200 euro het verschil in software en support het echt waard. Niks negatiefs over HE, ze zijn bewezen goed. Maar we blijven natuurlijk Nederlanders, en 200 euro is 200 euro :+

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
ColeJ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Scalping gebeurt nu ook al met simracing producten?
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 22:07
Hij vroeg zich dat 'hardop' af aangezien je meldde dat je voorraad direct verkocht was...

Brengt eigenlijk alleen maar meer vragen met zich mee:
Hoe groot was die voorraad?
Voor welke verkoper / webshop / ... verdeel/verkoop je zulke producten?

O-) :Y)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:16
LikeABawzs schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:48:
[...]
Ze hebben hun eigen pedalen ook niet op de website staan, ze boden deze aan via de mail als optie.

Waarom vind je de BJ pedalen niet interessant voor 410 euro? Heb je zelf veel minder betaald toen? Het scheelt niet veel met de DC, kwaliteit is wel iets beter van de BJ? En ze zijn te bestellen via Simcontrols.

Voor een F1 set van HE ben je toch 599 kwijt. Ik wil ook nog een base+stuur aanschaffen. Dus dan helpt 200 euro daar toch weer mooi bij. Is dus 200 euro het verschil in software en support het echt waard. Niks negatiefs over HE, ze zijn bewezen goed. Maar we blijven natuurlijk Nederlanders, en 200 euro is 200 euro :+
Ik heb dezelfde afweging gemaakt en de DC2 pedals gekocht op advies hier, zijn in nederland te bestellen en zijn €359 inc. base plate (die er bij de BJ niet bij zit en ook niet op voorraad is bij simcontrol).
De HE had ik uiteraard ook wel gewild maar het loopt hard op als je al je oude gear verkoopt en een bas/stuur/rig/seat enz enz moet aanschaffen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
TiezZ_BE schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Hij vroeg zich dat 'hardop' af aangezien je meldde dat je voorraad direct verkocht was...

Brengt eigenlijk alleen maar meer vragen met zich mee:
Hoe groot was die voorraad?
Voor welke verkoper / webshop / ... verdeel/verkoop je zulke producten?

O-) :Y)
O ik zie idd dat ik niet met ons zakelijk account heb gereageerd. oeps...
Maar is via Informatique, hebben er ongeveer 50 binnen gekregen de afgelopen maanden en eigenlijk waren die elke keer gelijk weg zodra ze op voorraad waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Informatique.nl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:45
Dissidend schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:03:
[...]

O ik zie idd dat ik niet met ons zakelijk account heb gereageerd. oeps...
Maar is via Informatique, hebben er ongeveer 50 binnen gekregen de afgelopen maanden en eigenlijk waren die elke keer gelijk weg zodra ze op voorraad waren.
En nu even met het juiste account...

Aangezien we merkten dat er behoeft was om de (high-end) sim gear uit te kunnen proberen voor het overgaan tot aanschaf hebben we een mooie ruimte hiervoor ingericht in onze showroom met alle denkbare hardware, van instapset tot full motion setups!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
Dat mensen het kopen en direct op marktplaats weer verkopen. Dit gebeurd ook met de Fanatec CSL-DD. Bestellen voor 480 bij Fanatec en op marktplaats voor 700 verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Tsja als ze ze niet op hun eigen site aanbieden en ze ook nergens terug te vinden zijn qua gebruikers ervaringen dan zou ik daar mijn twijfels bij hebben. Wat betreft de BJ pedalen, ik vind het verschil tussen de 540/410 (3 vs 2 pedalen) euro waarvoor ze aangeboden worden door SimControls een beetje teveel van het goede wanneer je die prijs af zet tegen een set DC pedalen die qua afwerking en werking e.d. van hetzelfde niveau zijn.

Als je dan toch een beetje op de centen wil letten zou ik dus voor DC gaan.

Verschil Heusinkveld vs BJ Simracing, tsja of het die 200 euro waard is moet je zelf bepalen (ik kan niet in jouw portemonnee kijken), maar de Heusinkvelds zijn gewoon netter afgewerkt (BJ pedalen zitten vol met scherpe randjes, bevestiging van sommige onderdelen is wat onhandig, bij oudere versies het gebrek aan goede bevestigings mogelijkheid van het Leo Bodnar bordje, elastomeren die niet recht zijn afgesneden e.d.), software geeft je wat meer mogelijkheden e.d.

De BJ Pedalen zijn absoluut niet slecht maar dat zijn de DC's ook niet en de Kapral pedalen ook niet, ze vissen allemaal in dezelfde vijver op basis van hetzelfde ontwerp en de verschillen zijn echt geklooi in de marge. Wil je in 1 keer klaar zijn en heb je geen budget beperking, neem dan het Heusinkveld alternatief... heb je het geld branden in je zak en de rest van je rig al naar wens dan is een set Heusinkveld sprints een hele mooie optie.
dawg schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:38:
@R2D2 ik weet niks van DiView maar sinds ik in iRacing rijd selecteer ik per raceklasse een apart profiel voor de HE Sprints in, met SmartControl.
DiView != SmartControl, daar zit echt een wereld van verschil in. Heusinkveld heeft het op dat vlak beter voor elkaar, aan de andere kant, eenmalig een config per auto maken in iRacing is ook het werk niet en dan hoef je handmatig ook niets in te laden in externe software.

Neemt niet weg dat SmartControl een stuk gebruiksvriendelijker is en je meer opties geeft mbt het instellen van "curves" e.d. op de pedalen.

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 16-02-2022 10:22 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Heb de DC2's besteld. HE Sprints hadden weer voorraad. Maar kan mezelf er niet toe zetten om 600 euro uit te geven aan 2 pedalen. Geef dat liever uit aan een Fanatec wheel base + stuur. Levertijd is helaas wel 2-4 weken volgens de website. Misschien valt t mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:26
Ze zullen je niet teleurstellen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 20:36
LikeABawzs schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:38:
Heb de DC2's besteld. HE Sprints hadden weer voorraad. Maar kan mezelf er niet toe zetten om 600 euro uit te geven aan 2 pedalen. Geef dat liever uit aan een Fanatec wheel base + stuur. Levertijd is helaas wel 2-4 weken volgens de website. Misschien valt t mee :)
Als je het daar niet aan uit kan geven, mag je het ook wel overmaken naar mij ;)

• kosz
LikeABawzs schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:38:
Die van mij waren er in nog geen 2 weken. Ik moest er enorm aan wennen komend van TM T3PA pedalen, maar wat een enorm verschil, ik ben er heel blij mee.

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 20:07
Wat zijn dc-pedalen? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Wil binnenkort ook mijn Fanatec CSL elite pedals upgraden. Was van plan voor de V3’s te gaan, alleen lijkt men hier niet enthousiast te worden van deze pedalen? Ik maak gebruik van een csl elite wheelbase op de xbox. Kun je elk willekeurige pedaalset hierop aansluiten?

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:38
Heusinkveld kloontjes voor wat minder geld.
kosz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik zit in exact dezelfde situatie, ook een TM 300RS ferrari en de CSL DD komt eerder dan verwacht.
Ik heb net deze uitgepakt, de postbode rijd net de straat uit :

DCsimracing DC2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHR6UU5oRGAxBchPZk3Ro5JNHy4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ed9dcZ8AwhEz4IqxYapemCQw.jpg?f=user_large

Mijn rig wordt een Treq One die ook in bestelling staat

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 17-02-2022 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Toch maar een DD1 base besteld. Twijfelde tussen DD CSL en de DD1. Kom van de CSL Elite.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LikeABawzs
RobbieHifi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:39:
Toch maar een DD1 base besteld. Twijfelde tussen DD CSL en de DD1. Kom van de CSL Elite.
Dit gaat mijn volgende twijfel zijn.
Heb eigenlijk niet zo'n zin om maanden te wachten op een CSL DD. Zit er ook aan te denken om yolo te doen met een DD1 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46
ZuidJ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:33:
Wat zijn dc-pedalen? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Wil binnenkort ook mijn Fanatec CSL elite pedals upgraden. Was van plan voor de V3’s te gaan, alleen lijkt men hier niet enthousiast te worden van deze pedalen? Ik maak gebruik van een csl elite wheelbase op de xbox. Kun je elk willekeurige pedaalset hierop aansluiten?
Nee, bij gebruik op de xbox moeten de pedalen op de base worden aangesloten en dat werkt dan alleen met Fanatec pedalen. Op de PC ben je veel flexibeler en dan kun je dus inderdaad voor andere leuke pedalen kiezen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 20:07
Bedankt voor de reacties. Dan zal ik gewoon voor de V3’s moeten gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Inmiddels is al het carbon uit China gearriveerd en kon ik aan de slag om de eerste projecten af te ronden of voor te bereiden.

Tussenstand voor de Mclaren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OXprYKIGNKYkO9poBQvgbtwEy8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bdcz0mbalVCue789f8pLc1vN.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp8yqrKJ6_wrV1JwAl4YwV4f_CY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SDyp5BvVpnScpWXAEraWmrnM.png?f=fotoalbum_medium

Het is nog wachten op de frontjes voor de knoppen, die heb ik MJF laten printen voor een betere kwaliteit dan mijn eigen printer. Had het eventueel ook wel met mijn resin printer kunnen doen, maar voor 1 euro per stuk het laten MJF printen vind ik het niet waard om moeilijk te zitten doen met het vieze resin. Grips zijn al wel klaar, alleen de printers hebben nog geen vrije uurtjes gehad om ze te printen :9
Verder is de PCB is productie en hoop ik dat eigenlijk aan het einde van de week te kunnen ontvangen, al schiet de productie daar niet echt op.

De tussenstand voor mijn eigen ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPLyEUo2qAamFcs2_g2GN8OUvJY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TKeffG6efG2xCqzlKbF0D5O.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v3N1ASP8cQFfKC8V5Cp3Hli6Ig=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuEms8xUoyEebQwXIp9aZy7a.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFKtkiUFz9JuS4yBd3WN4gyw5gs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCMRyNUhLGCFt0q6RUbNveGs.jpg?f=fotoalbum_medium

Ben bij dit stuur nog aan het testen met de vorm van de grips. Wat ik het fijnst vind liggen in mijn handen etc. Idee van de ronding zo blijft wel. Gaten om de grips aan elkaar te maken moet ik zelf nog even boren, of ik kies ervoor om het te lijmen of ga gelijk all in en maak de grips uit PU. Clutches voor het stuurtje is nog in ontwikkeling. Gaat in eerste instantie gewoon een potentiometer gebruikt worden ipv een hall sensor. Hall sensor is namelijk toch iets lastiger om op gang te krijgen.
PCB is net als de Mclaren ook nog in productie. Tenslotte in de zelfde order geplaatst.

De buttonbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbAAh3rXgJKx4RcaRJT4xYm2JAQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VGRRuDdXht2FYQWohOL0muS.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riXhvhLb_tjK9g8ifjgcrAKTpcg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0wKAM50HIs7N1JilpmetID8.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMv3QMW7AyRPtbJDDJrv6IXNaAU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLfmtCdtjbiQ78yHZhJ9o9wJ.jpg?f=fotoalbum_medium

De geel rode buttonbox is gemaakt in opdracht van. Zodoende zitten daar nog geen stickers op. Die mag die zelf op de juiste plek gaan plakken van mij :9 USB hub aan de achterkant erin, wat perfect werkt.

Voor mij zelf heb ik de rood zwarte buttonbox gemaakt met daarbij nog een hat switch om te kunnen navigeren in iracing of iets :9
Stickers heb ik hier al wel op geplaatst. Dus zo kan het ook voor die andere buttonbox zijn, maar dan in andere kleuren.
Helaas zit er nog wel een fout in de stickers(voor de oplettende kijker), maar als het goed is is daarvoor al een nieuwe versie onderweg om dat te verhelpen.

Als laatste de Stream deck mount:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdX2Y4H8F-N9W4s45lACzxK3X_c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyTKaBOW23p721exEkCjemUB.jpg?f=fotoalbum_medium

Die zit al even tijdje te wachten tot die opgehaald wordt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:39
Toch maar csl dd met podium hub en qr besteld net.. lang naar zitten staren sinds ie uit is gekomen maar aangezien mijn hele rig zeer voordelig is (zelf)gebouwd vond ik dat de 2e hands T300 er toch wel uit mag en er iets moois op mag. Nu wachten.....

[ Voor 20% gewijzigd door reddo op 22-02-2022 13:44 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Mijn bestelde GT DD Pro is onderweg maar nu ben ik tot de bedenking gekomen; als mijn vrouw in de zitruimte zit draag ik mijn koptelefoon tijdens het racen en deze is aangesloten op mijn PS5 controller.
Maar als ik binnenkort begin te racen met een stuur; kan ik mijn headset dan nog aansluiten hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

N_E_R_V85 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:38:
Mijn bestelde GT DD Pro is onderweg maar nu ben ik tot de bedenking gekomen; als mijn vrouw in de zitruimte zit draag ik mijn koptelefoon tijdens het racen en deze is aangesloten op mijn PS5 controller.
Maar als ik binnenkort begin te racen met een stuur; kan ik mijn headset dan nog aansluiten hierop?
Ik denk dat wanneer je je controller ingeschakeld laat wanneer je een race rijdt dat dit zou moeten werken. Zeker weet ik het eerlijkheidshalve niet aangezien ik niet op een console race.

Anders zou je denk ik moeten gaan voor een USB headset, al dan niet draadloos. Maar ik zou eerst eens testen of het met ingeschakelde controller alsnog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
dawg schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat wanneer je je controller ingeschakeld laat wanneer je een race rijdt dat dit zou moeten werken. Zeker weet ik het eerlijkheidshalve niet aangezien ik niet op een console race.

Anders zou je denk ik moeten gaan voor een USB headset, al dan niet draadloos. Maar ik zou eerst eens testen of het met ingeschakelde controller alsnog werkt.
Bedankt voor je antwoord, ik zal eerst dit proberen (hopelijks morgen al 🤞🏼) en anders zal ik moeten kijken voor een adapter van jack naar usb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb mijn headset altijd bedraad aangesloten op de controller en race met een stuur. Werkt prima. Dit geldt echter wel voor een ps4, maar dan zal het vast ook wel op een ps5 zo werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
Je kan inderdaad je headset aansluiten op je controller en tegelijk de gt dd pro inschakelen. Ik doe het nu zelf ook op deze manier.

• N_E_R_V85
Gisteren was het zover UPS stond aan de deur met een zware doos van Fanatec met een DD pro.
Als een kind in een snoepwinkel zo blij en direct beginnen uitpakken.
De tablemount proberen monteren op de playseat challenge maar dit was een geen ideale opstelling dus dan maar geopteerd om er een hard-mount van te maken en de nodige aanpassingen en gaten te boren om alles deftig te kunnen monteren.
Na 2u was ik eindelijk klaar en kon ik er eindelijk aan beginnen.
Eerst alles updaten op de computer en daarna aansluiten op de PS5
@dawg @Giel @ThaFishy het klopt idd dat ik mijn headset kan blijven gebruiken via mijn controller.
Bedankt daarvoor.
Fier als een gieter plaats genomen om een eerste testrace uit te voeren.
Wil ik gas geven of remmen geen reactie. Na wat opzoekwerk tot de vaststelling gekomen dat ik de kabel verkeerd heb aangesloten aan de pedalen😂.

Dus na een valse start een nieuwe poging en man; welke wereld is er voor mij open gegaan!
Racen met een stuur is een heel andere beleving dan met een controller. Nu voel ik echt mijn bochten aan en hoe de auto er op reageert.
Waar ik vroeger op zat te vloeken met mijn controller dat ik de bochten niet fijn genoeg kon insturen gaat dit nu wel met gemak en is het een plezier geworden.
In het verleden heb ik nog nooit met een stuur geracet en heb me dan ook laten leiden door wat de ervaren racers hier schrijven en adviseren.
Ik vind niet meer terug wie het was die zei: “Als je kan investeer dan direct in iets goeds dan dat je eerst een instapmodel koopt om dan een jaar later al te willen verzwaren” dus bij deze bedankt aan deze persoon!

Ik heb nog 1 vraag: “wat verkiest er de voorkeur bij jullie; remmen en gas geven met 1 voet of toch eerder als met een kart? Persoonlijk ben ik het gewoon met mijn auto met 1 voet te rijden aangezien het een automaat is maar mss zeggen jullie dat het beter zou zijn om toch door te bijten en te leren remmen en gas geven met 2 voeten.

Bij deze nog eens bedankt aan iedereen die mij met raad en daad heeft bijgestaan!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een 2 pedaals setup en gebruik links om te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:52
N_E_R_V85 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:
Gisteren was het zover UPS stond aan de deur met een zware doos van Fanatec met een DD pro.
Als een kind in een snoepwinkel zo blij en direct beginnen uitpakken.
De tablemount proberen monteren op de playseat challenge maar dit was een geen ideale opstelling dus dan maar geopteerd om er een hard-mount van te maken en de nodige aanpassingen en gaten te boren om alles deftig te kunnen monteren.
Na 2u was ik eindelijk klaar en kon ik er eindelijk aan beginnen.
Eerst alles updaten op de computer en daarna aansluiten op de PS5
@dawg @Giel @ThaFishy het klopt idd dat ik mijn headset kan blijven gebruiken via mijn controller.
Bedankt daarvoor.
Fier als een gieter plaats genomen om een eerste testrace uit te voeren.
Wil ik gas geven of remmen geen reactie. Na wat opzoekwerk tot de vaststelling gekomen dat ik de kabel verkeerd heb aangesloten aan de pedalen😂.

Dus na een valse start een nieuwe poging en man; welke wereld is er voor mij open gegaan!
Racen met een stuur is een heel andere beleving dan met een controller. Nu voel ik echt mijn bochten aan en hoe de auto er op reageert.
Waar ik vroeger op zat te vloeken met mijn controller dat ik de bochten niet fijn genoeg kon insturen gaat dit nu wel met gemak en is het een plezier geworden.
In het verleden heb ik nog nooit met een stuur geracet en heb me dan ook laten leiden door wat de ervaren racers hier schrijven en adviseren.
Ik vind niet meer terug wie het was die zei: “Als je kan investeer dan direct in iets goeds dan dat je eerst een instapmodel koopt om dan een jaar later al te willen verzwaren” dus bij deze bedankt aan deze persoon!

Ik heb nog 1 vraag: “wat verkiest er de voorkeur bij jullie; remmen en gas geven met 1 voet of toch eerder als met een kart? Persoonlijk ben ik het gewoon met mijn auto met 1 voet te rijden aangezien het een automaat is maar mss zeggen jullie dat het beter zou zijn om toch door te bijten en te leren remmen en gas geven met 2 voeten.

Bij deze nog eens bedankt aan iedereen die mij met raad en daad heeft bijgestaan!!!
100% remmen met de linkervoet. Dat is misschien even wennen maar dan hoef je niet iedere keer je rechtervoet te bewegen, en bewegen = tijd.

Probeer het alleen niet in de auto te doen, dat gaat problemen opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

N_E_R_V85 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:
...

2 voeten. Hierdoor kan je remmen en gasgeven tegelijk en sneller reageren als je controle dreigt te verliezen. Anders verlies je tijd met het verplaatsen van je voet van gas naar rem en vice versa.

Ander nieuwtje: Voor de mensen die zitten te wachten op de Fanatec GT DD Pro, heb van een community manager te horen gekregen dat hier zeer binnenkort goed nieuws over gaat komen. Geen specifieke datum, maar het lijkt erop dat tussen nu en de release van GT7 eindelijk de base only besteld kan worden. Zit je hier dus op te wachten, dan is het nog even geduld hebben. Beter laat dan nooit laten we maar zeggen. Zodra die er is, komt deze als vervanging van mijn Elite +. Niet dat daar iets mis mee is, maar de DD Pro is toch weer een stapje hoger, vooral met de 8NM voeding.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel schijnen in endurance races de 1-voetsracers iets zuiniger te rijden dan 2 voetspiloten. Ze geven geen gas en rem tegelijk, terwijl met beide voeten werken wel die overlap geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Señor Sjon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:15:
Wel schijnen in endurance races de 1-voetsracers iets zuiniger te rijden dan 2 voetspiloten. Ze geven geen gas en rem tegelijk, terwijl met beide voeten werken wel die overlap geeft.
Dat zou inderdaad een voordeel kunnen zijn met endurance racing. Daar is het minder interessant om de laatste 0.1 seconde uit je ronde te persen, als je daardoor 1x extra pitten/tanken kan voorkomen. Dan is de winst per ronde te klein. Maar dan kan je ook eventueel iets bewuster niet beide pedalen tegelijk bedienen en toch met 2 voeten te werken. Dat is allemaal wel te leren.

In mijn echte AMG gebruik ik mijn linkervoet niet om te remmen. Ooit eens geprobeerd met links te remmen, maar dat is niet grappig. Dan lijkt mijn linkervoet ineens een blok beton te zijn. Maarja de echte rem is ook een stukje gevoeliger dan een 90kg loadcell. :9

• Giel
Hier rem ik altijd met mijn rechtervoet, dus idd wisselen. Nooit eigenlijk aan gedacht om met links te gaan remmen, kan ik eens gaan proberen. Eens kijken of dat uberhaupt lekker werkt in m'n vrij krappe raceseat.

Ooit idd eens in het echt gedaan, wel op een weg zonder verkeer gelukkig. Ik vloog meteen in de gordel toen ik de rem aanraakte met links :)

Op filmpjes zie ik de pro's "in het echt" ook allemaal met links remmen. Mja, die heel-toe'en ook en zo. Ander wereldje :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Met links remmen zorgt ervoor dat je sneller kan reageren, is vooral handig als je met meerdere rijders een bocht in duikt, mocht er iets onverwachts gebeuren kan je heel snel wat bijremmen.

Daarnaast is het prettig om je rechtervoet constant op dezelfde plek te houden, vooral bij games waar je zeer gedoseerd gas moet kunnen geven (bijvoorbeeld F1), bouw je een beter gevoel op door je voet constant bij het pedaal te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 20:36
Links remmen voelt ook meer als natuurlijk in de sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dave Cam heeft recent ook een video gemaakt die hierover gaat. Verrassend genoeg blijkt het sneller te zijn om of met 1 voet gas te geven en te remmen, of te zorgen dat er geen overlap is wanneer je van het gas gaat om te remmen met de andere voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Hoe is dit uberhaupt nog een vraag?
Natuurlijk rem je met links en gas met rechts. Zo zorg je voor veel meer controle en kan je gemakkelijker trail braken. Ook zorgen dat de voorkant duikt voor het insturen en toch de grip aan de achterkant behouden kan enkel met 2 voeten.

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
dawg schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:35:
Dave Cam heeft recent ook een video gemaakt die hierover gaat. Verrassend genoeg blijkt het sneller te zijn om of met 1 voet gas te geven en te remmen, of te zorgen dat er geen overlap is wanneer je van het gas gaat om te remmen met de andere voet.
Als ik naar de VRS tutorials van Mack Bakkum in de Porsche kijk, dan doet ie juist niet anders dan overlap hebben tussen remmen en gasgeven (i.e. tegelijkertijd gas los en beginnen met remmen). Misschien hangt dat van de auto af, maar het is dus niet perse langzamer (want Mack is nou niet echt langzaam te noemen).

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02
Jeffrey168 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:58:
Hoe is dit uberhaupt nog een vraag?
Natuurlijk rem je met links en gas met rechts. Zo zorg je voor veel meer controle en kan je gemakkelijker trail braken. Ook zorgen dat de voorkant duikt voor het insturen en toch de grip aan de achterkant behouden kan enkel met 2 voeten.
nou dit lijkt me meer een mening dan een feit. Daarnaast als je rijdt met een H bak zul je de ene keer remmen met rechts en de andere keer met links.

• Jeffrey168
WeeDzi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
[...]

nou dit lijkt me meer een mening dan een feit. Daarnaast als je rijdt met een H bak zul je de ene keer remmen met rechts en de andere keer met links.
Daar ben ik het mee eens!
Het was voor zo ver ik de andere posts jad geleden enkel de vraag over een 2 pedaal systeem.
Ga je praten over een 3 pedaal systeem kan je inderdaad ook nog een nieuwe discussie starten over heel-toe bediening. Persoonlijk vind ik dat erg lastig maar wel iets moois om te zien!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

correcto schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Als ik naar de VRS tutorials van Mack Bakkum in de Porsche kijk, dan doet ie juist niet anders dan overlap hebben tussen remmen en gasgeven (i.e. tegelijkertijd gas los en beginnen met remmen). Misschien hangt dat van de auto af, maar het is dus niet perse langzamer (want Mack is nou niet echt langzaam te noemen).
VRS is een uitzondering, dat is professioneel. Er zijn denk ik meer casual simracers dan professionele. Daarnaast is hoe snel je bent van meer zaken afhankelijk dan je pedaalinput uiteraard. Ik vond het gewoon toevallig dat DC ook dit onderwerp aan heeft gesneden vorige week, en nu hier op T.net. :)

• correcto
dawg schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:35:
[...]

VRS is een uitzondering, dat is professioneel. Er zijn denk ik meer casual simracers dan professionele. Daarnaast is hoe snel je bent van meer zaken afhankelijk dan je pedaalinput uiteraard. Ik vond het gewoon toevallig dat DC ook dit onderwerp aan heeft gesneden vorige week, en nu hier op T.net. :)
Ik reageerde omdat jij in je post stelde "Verrassend genoeg blijkt het sneller te zijn om of met 1 voet gas te geven en te remmen, of te zorgen dat er geen overlap is wanneer je van het gas gaat om te remmen met de andere voet.".

Nu is dat blijkbaar voor Dave het geval, maar in het algemeen hoeft dat dus niet zo te zijn. Aan de andere kant is Mack misschien ook wel sneller als ie de techniek van Dave toepast.

Ik heb er geen verstand van, maar had ook de video van Dave gezien en zag later in de tutorial van Mack die overlap, wat ik frappant vond. Ben nu druk op zoek naar de telemetrie van Max ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

correcto schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik reageerde omdat jij in je post stelde "Verrassend genoeg blijkt het sneller te zijn om of met 1 voet gas te geven en te remmen, of te zorgen dat er geen overlap is wanneer je van het gas gaat om te remmen met de andere voet.".

Nu is dat blijkbaar voor Dave het geval, maar in het algemeen hoeft dat dus niet zo te zijn. Aan de andere kant is Mack misschien ook wel sneller als ie de techniek van Dave toepast.

Ik heb er geen verstand van, maar had ook de video van Dave gezien en zag later in de tutorial van Mack die overlap, wat ik frappant vond. Ben nu druk op zoek naar de telemetrie van Max ;-)
Ik had er beter "bij hem" bij kunnen zetten inderdaad.

Telemetrie van anderen gebruik ik nooit, omdat anderen toch een andere rijstijl hebben. Dus dat helpt m.i. niet echt iets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
correcto schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Als ik door de data kijk van Rogers of Bakkum zie ik ook overlap op exact 25% inputs, wel een stuk minder overlap wat ik dacht te hebben gezien in de Dave Cam video.

Ik denk dat Dave dus ook wat sneller is met 1 voet doordat hij dus geforceerd wordt om iets eerder vh gas te gaan, dus combinatie van met 2 voeten teveel overlap + net iets te laat beginnen met afremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Daniel
dawg schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Telemetrie van anderen gebruik ik nooit, omdat anderen toch een andere rijstijl hebben. Dus dat helpt m.i. niet echt iets. :)
Lees dit wel eens (ook omtrent 'snelle' setups), maar als je zo 'snel mogelijk' wilt kunnen rijden (even los van of dit constant te doen elke ronde veilig), dan is het denk ik wel raadzaam om de rijstijl te gaan nabootsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dj Daniel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Lees dit wel eens (ook omtrent 'snelle' setups), maar als je zo 'snel mogelijk' wilt kunnen rijden (even los van of dit constant te doen elke ronde veilig), dan is het denk ik wel raadzaam om de rijstijl te gaan nabootsen.
Ik rij zo snel als ik kan en verder vooral wegens het plezier wat ik eraan beleef. Zaken als VRS e.d. zijn dan ook niks voor mij. :)

Ik rij overigens ook exclusief in VR en dat is ook al anders rijden dan op pancake. Dat laatste is toch meer een soort trucje (heb het zelf ook lang gedaan in een grijs verleden) i.t.t. VR waarbij je diepte hebt, head movements en derhalve ook bochten in kunt kijken en afstand en snelheid veel beter kunt bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 12:23
Ik rij zo snel als ik kan en verder vooral wegens het plezier wat ik eraan beleef
Dit is ook mijn insteek. Ik rij zelf alleen in VR en in een motion rig. In het clubje waar ik wat casual wedstrijden meedoe, lig ik meestal 3-5 seconden achter de nummer 1 in een ronde, afhankelijk van de baan (In ACC). Ik merk dat ik veelal wat voorzichtiger rij en daardoor langzamer ben dan ik zou kunnen). Ik zie bijvoorbeeld hoe de snelle jongens al stuiterend over de kerbs afsnijden, maar voor mij rijd dat echt niet prettig, omdat ik dan uit mijn stoel wordt gelanceerd. Zeg maar net als met 60 een drempel bedoeld voor 30 pakken IRL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
dawg schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Ieder z'n ding natuurlijk.

Ik merk dat ik er wel degelijk wat aan heb. Niet dat ik perse Mack Bakkum probeer te imiteren, maar die dingen overneem die voor mij werken. Zo kun je altijd wel iets van iemand anders leren. Niet voor niets dat Formule 1 rijders vaak naar de telemetrie van hun teamgenoot kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

dhrto schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Dit is ook mijn insteek. Ik rij zelf alleen in VR en in een motion rig. In het clubje waar ik wat casual wedstrijden meedoe, lig ik meestal 3-5 seconden achter de nummer 1 in een ronde, afhankelijk van de baan (In ACC). Ik merk dat ik veelal wat voorzichtiger rij en daardoor langzamer ben dan ik zou kunnen). Ik zie bijvoorbeeld hoe de snelle jongens al stuiterend over de kerbs afsnijden, maar voor mij rijd dat echt niet prettig, omdat ik dan uit mijn stoel wordt gelanceerd. Zeg maar net als met 60 een drempel bedoeld voor 30 pakken IRL.
Vandaar ook dat veel hele snelle simracers rijders geen dure setup hebben, omdat er een wereld van verschil is tussen realisme zo dicht mogelijk benaderen (immersie) en puur voor snelheid gaat (resultaat). Jij zit blijkbaar aan de immersie kant, waardoor jij voorzichtiger moet zijn om niet uit je rig gegooid te worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Daniel
dawg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Ik rij zo snel als ik kan en verder vooral wegens het plezier wat ik eraan beleef. Zaken als VRS e.d. zijn dan ook niks voor mij. :)

Ik rij overigens ook exclusief in VR en dat is ook al anders rijden dan op pancake. Dat laatste is toch meer een soort trucje (heb het zelf ook lang gedaan in een grijs verleden) i.t.t. VR waarbij je diepte hebt, head movements en derhalve ook bochten in kunt kijken en afstand en snelheid veel beter kunt bepalen.
Helemaal eens, plezier factor is het belangrijkst! Ik wissel ook af met VR en triples (VR ligt wel teveel te verstoffen op het moment).

Je reden om data (van een ander) niet te gebruiken is dus niet omdat het niet bij je rijstijl past, maar omdat je niet per se sneller hoeft, dat is ook OK natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dj Daniel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Helemaal eens, plezier factor is het belangrijkst! Ik wissel ook af met VR en triples (VR ligt wel teveel te verstoffen op het moment).

Je reden om data (van een ander) niet te gebruiken is dus niet omdat het niet bij je rijstijl past, maar omdat je niet per se sneller hoeft, dat is ook OK natuurlijk.
Ook omdat het niet bij mijn rijstijl past. Ik zie die gasten namelijk vaak maximaal over kerbs aan komen rijden om maar zoveel mogelijk ruimte te hebben, vol over kerbstones knallen, etc etc. Dat past gewoon niet zo bij mijn rijstijl, ik heb ook niet de ambitie om de snelste op de wereld te zijn maar om plezier te hebben inderdaad. Daarnaast hou ik ook van immersie, vandaar ook exclusief VR. Ik wil wel het gevoel hebben dat ik echt in een auto zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als de sims de schade aan je auto beter gaan simuleren is dat ook snel voorbij. Je rijdt IRL ook alles kapot op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Ik ben onlangs overgestapt van simmen op de ps4 naar de pc. Nu kan ik alleen mn fanatec handrem niet meer gebruiken zonder dat ik de usb adapter aanschaf.
Maar €12 verzendkosten op een brievenbuspakketje van €19,95 vind ik een beetje absurd.
Zijn er andere oplossingen die wellicht bij computerwinkels te bestellen zijn?
Of heeft iemand nog eentje liggen toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5W82FLhk1Gw6H3_l-LAw-ojj4LI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YsD1ZtVpmJEtmMsrUE5BWwRt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 12:23
Welke base heb je? Ik heb mijn handrem met een jack<>rj12 stekker op de CSL DD aangesloten (voorheen op dezelfde wijze op een CSL Elite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
dhrto schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:28:
Welke base heb je? Ik heb mijn handrem met een jack<>rj12 stekker op de CSL DD aangesloten (voorheen op dezelfde wijze op een CSL Elite)
Geen base meer van Fanatec.
Ben overgestapt naar SC2 pro. Vandaar dat de handrem niet meer zonder adapter is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
@Jeffrey168, is dat een rj45 oid wat er aan zit? Anders gewoon daarop Googlen rj45 to usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Card Nox schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:43:
@Jeffrey168, is dat een rj45 oid wat er aan zit? Anders gewoon daarop Googlen rj45 to usb
Nee die zijn idd genoeg te krijgen. Het is helaas een RJ12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Jeffrey168, hmm did zijn idd al ~30euro als ik rj12 to USB zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-09 18:06
Jeffrey168 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:17:
Ik ben onlangs overgestapt van simmen op de ps4 naar de pc. Nu kan ik alleen mn fanatec handrem niet meer gebruiken zonder dat ik de usb adapter aanschaf.
Maar €12 verzendkosten op een brievenbuspakketje van €19,95 vind ik een beetje absurd.
Zijn er andere oplossingen die wellicht bij computerwinkels te bestellen zijn?
Of heeft iemand nog eentje liggen toevallig?

[Afbeelding]
Er staat er nu eentje op marktplaats te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
Pelota71 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:45:
[...]

Er staat er nu eentje op marktplaats te koop.
Dankjewel voor je bericht! Ik heb hem gelijk een berichtje gestuurd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LikeABawzs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZRMvKWSO-WoSPA_2vphqWMMzOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZSj5kMhiNquATCaZj0odBRb.jpg?f=fotoalbum_large
Nou, mijn G27 heeft een upgrade gehad. Naar een SC2 Pro :9~ (Het stuur in ieder geval, nog aan het wachten op de DC2's)
Wat een verschil _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
correcto schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Volgens mij is er hier geen absolute waarheid, het is ook een stukje persoonlijke voorkeur zoals liever een auto hebben met iets overstuur dan onderstuur e.d. Daarnaast is Dave (van wat ik er van gezien heb maar ik ben geen echte volger van influencers ;) ) ook wel een tikje trager dan de echt snelle jongens in iRacing. Ik heb zijn iRacing track guides wel eens bekeken en kom OF dicht bij zijn tijden in de buurt OF ik ben net iets sneller, de tijden van een Mack Bakkum kom ik niet eens bij in de buurt ;)
dawg schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Ik heb zelf VRS vooral om even snel op gang te komen op bepaalde tracks, met max een uurtje of 5 tijd per week om te kunnen sim racen is het wel handig. Daarnaast steek je er ook nog wel eens wat op, een dot gas voor het opgaan van een kerb bijvoorbeeld (naja van een bevriend ex DCI'er heb ik ooit eens de techniek geleerd om met een noodvaart over een drempel te kunnen nemen) en het correct timen ervan bijvoorbeeld wat je op sommige banen echt seconden oplevert.

Aan de andere kant, sommige weken lukt het me ook totaal niet om ook maar enigszins in de buurt te komen qua tijd, Imola en Monza bijvoorbeeld zijn van die banen waar ik gewoon grandioos tekort kom... al ga ik er een week op zitten oefenen :+ terwijl ik in andere weken binnen een half uurtje al redelijk op snelheid ben (zoals op een Watkins Glen, Spa, Hockenheim e.d.)
thunder8 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Vandaar ook dat veel hele snelle simracers rijders geen dure setup hebben, omdat er een wereld van verschil is tussen realisme zo dicht mogelijk benaderen (immersie) en puur voor snelheid gaat (resultaat). Jij zit blijkbaar aan de immersie kant, waardoor jij voorzichtiger moet zijn om niet uit je rig gegooid te worden. :P
Het gros ervan rijd met een setup waar een aardig prijskaartje aan hangt, zeker na afgelopen jaren waarin het simracen een vlucht heeft genomen en jan en alleman gesponsord wordt door iets of iemand. De tijden dat de toppers op een G29 met een gemodificeerd setje pedalen reden is echt wel voorbij... of ze er echt sneller van zijn geworden is vraag 2 natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 22:44
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:07:
[Afbeelding]
Nou, mijn G27 heeft een upgrade gehad. Naar een SC2 Pro :9~ (Het stuur in ieder geval, nog aan het wachten op de DC2's)
Wat een verschil _/-\o_
Lekkere upgrade! Ik denk dat je setup momenteel vrij uniek is, G27 pedalen icm een SC2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:07:
[Afbeelding]
Wat een verschil _/-\o_
Komend van een T300 met T3PA pedalen was de overgang naar de DC2's het grootste verschil met name remmen, ik snap nu wel waarom dat altijd met de T3PA's een drama was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Thodekroo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Lekkere upgrade! Ik denk dat je setup momenteel vrij uniek is, G27 pedalen icm een SC2 8)
Dat denk ik ook wel ja haha! Was eigenlijk meer van plan een CSL DD te kopen, maarja levertijden.
Toen kwam de DD1 in beeld, dan kom je eigenlijk al gauw op DD2 als je noodknop en 5 jaar garantie wilt hebben. En dan is het stapje naar een SC2 Pro eigenllijk ook verwaarloosbaar. Vooral het stuur wat aardig wat scheelt met een Mclaren Gt3. Maar goed, hoorde betere verhalen over de SC2. Dus toch maar de knoop doorgehakt, en was een goede keuze :9~
Gister een goede race gehad in mijn AM Cup op Monza! Stuur geeft zoveel meer vertrouwen, heb het idee dat ik minder last heb van onderstuur(M4) doordat ik beter aanvoel hoe hard ik kan insturen. En ook overstuur voel je natuurlijk veel beter aankomen en is beter op te vangen. En natuurlijk is het veel leuker rijden zo. Ik zeg money well spent!
kosz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Komend van een T300 met T3PA pedalen was de overgang naar de DC2's het grootste verschil met name remmen, ik snap nu wel waarom dat altijd met de T3PA's een drama was :+
Ik ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Dat denk ik ook wel ja haha! Was eigenlijk meer van plan een CSL DD te kopen, maarja levertijden.
Toen kwam de DD1 in beeld, dan kom je eigenlijk al gauw op DD2 als je noodknop en 5 jaar garantie wilt hebben. En dan is het stapje naar een SC2 Pro eigenllijk ook verwaarloosbaar.
Maar die 5 jaar garantie heb je nu alsnog niet... althans de laatste keer dat ik de garantie bekeek had alleen de ultimate 5 jaar garantie en hadden de sport en pro 24 maanden (standaard) garantie, met het Asher stuurtje ga je dan zo uit het blote hoofd al ruim over de 2100 euro heen, no offence maar dat is nogal een verschil met de CSL-DD qua prijs (een "well that escalated quickly" is hier wel op zijn plaats gok ik ;) ) :P

Betere keuze overigens dan een CSL-DD als het budget er is, hier ga je weinig reden meer aan hebben om het te upgraden naar wat "beters" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LikeABawzs
R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Maar die 5 jaar garantie heb je nu alsnog niet... althans de laatste keer dat ik de garantie bekeek had alleen de ultimate 5 jaar garantie en hadden de sport en pro 24 maanden (standaard) garantie, met het Asher stuurtje ga je dan zo uit het blote hoofd al ruim over de 2100 euro heen, no offence maar dat is nogal een verschil met de CSL-DD qua prijs (een "well that escalated quickly" is hier wel op zijn plaats gok ik ;) ) :P

Betere keuze overigens dan een CSL-DD als het budget er is, hier ga je weinig reden meer aan hebben om het te upgraden naar wat "beters" ;)
Klopt, de SC2 heeft 2 jaar garantie. Maar zie nergens iemand daarover klagen. Natuurlijk veel reddit etc bekeken. Volgens mij is de SC wel een stuk robuuster dan de Fanatec's.
We zien het over een paar jaar wel of dat een verkeerde keuze was.

Ja dat is wel een beetje de rode draad in deze hobby merk ik al :F Eerst kijk je naar de Fanatec LC's, dan toch misschien maar de V3's. Hmm, voor dat geld zit je ook al bijna in de buurt van HE. Toch maar DC om nog iets te besparen.

Geld is gelukkig niet echt het probleem. Had een flinke spaarrekening van het thuiswonen. Huis kopen zat er helaas niet in, valt ook niet tegenop te sparen 8)7 Dus toch maar gaan huren. En met de huidige inflatie kun je het beter uitgeven aan iets leuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Wat is direct het nut van een noodknop voor je stuur? Het staat vet en interessant, maar heeft dat te maken met het hoge koppel/spanning of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Giel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:25:
Wat is direct het nut van een noodknop voor je stuur? Het staat vet en interessant, maar heeft dat te maken met het hoge koppel/spanning of zo? :)
De base kan 25nm aan koppel leveren. Het wilt wel eens gebeuren dat de base op hol slaat en het stuur ongecontroleerd rond gaat spinnen. Dit wil je niet proberen te stoppen met je handen. De noodknop zit dan hopelijk in een gemakkelijke positie, zodat je niet moeilijk hoeft te doen om de stroom eraf te halen.

En volgens mij kun je vervolgens weer verder nadat je de knop weer ontgrendeld. Bij het uitschakelen van de stroom zal het stuur niet meer werken in-game zonder een herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Klopt, de SC2 heeft 2 jaar garantie. Maar zie nergens iemand daarover klagen. Natuurlijk veel reddit etc bekeken. Volgens mij is de SC wel een stuk robuuster dan de Fanatec's.
We zien het over een paar jaar wel of dat een verkeerde keuze was.
Op basis waarvan trek je de conclusie dat de SC2 zoveel robuuster zou zijn?

Als eigenaar van zowel de SC2 sport als ook de DD2 kan ik je vertellen dat dat allemaal verhalen uit de dikke duim zijn ;) Er zijn een hele hoop gebruikers die dat durven beweren maar in werkelijkheid geen enkel idee hebben wat er nou precies in de behuizing zit (dit is trouwens iets wat over en weer gaat).

In werkelijkheid maakt het geen hol uit, het zijn beide prima apparaten (incl de Sport, Ultimate, DD1 e.d.) die gewoon heel knap in elkaar zitten (en allemaal wel eens last van uitval hebben, shit happens). Bieden hebben ze zo hun plussen en minnen maar onder aan de streep val je je aan geen van allen een buil als het gaat om kwaliteit ;)

Bovenstaand terzijde, de eerste Simecube klonen zijn ook een feit: http://www.imm-source.com/ET5
Ja dat is wel een beetje de rode draad in deze hobby merk ik al :F Eerst kijk je naar de Fanatec LC's, dan toch misschien maar de V3's. Hmm, voor dat geld zit je ook al bijna in de buurt van HE. Toch maar DC om nog iets te besparen.

Geld is gelukkig niet echt het probleem. Had een flinke spaarrekening van het thuiswonen. Huis kopen zat er helaas niet in, valt ook niet tegenop te sparen 8)7 Dus toch maar gaan huren. En met de huidige inflatie kun je het beter uitgeven aan iets leuks :)
Ik ken het, leeglopen op deze hobby is alles behalve een lastige opgave ;)
Giel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:25:
Tegenwoordig hebben alle games wel een gereduceerde force feedback bij crashes maar tot voor een jaar terug had je bij iRacing een serieus probleem als je je stuur vast hield bij een crash en een SC2, DD1/2 of iets soortgelijks had wat in staat was een beetje Nm's te leveren. Oplossing was dan vaak om de handen van het stuur te trekken maar dan had je alsnog je wheelbase + stuur die een beste opdonder kreeg, door snel de noodknop in te drukken kon je dat voorkomen.

Daarnaast, mocht een wheelbase op hol slaan en het nadeel is dat zo'n wheelbase in de basis eindeloos rondjes kan blijven draaien... niet heel tof als je stuur met een USB kabel aangesloten is ;)

En het is een verrekt handige aan / uit knop voor de wheelbases, geen idee wat de ontwerpers uit het aanrechtkastje hebben zitten snoepen maar een aan / uit knop op de achterkant van een wheelbase plaatsen is gewoon niet nodig en erg onhandig ;)

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 28-02-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:34:
[...]

De base kan 25nm aan koppel leveren. Het wilt wel eens gebeuren dat de base op hol slaat en het stuur ongecontroleerd rond gaat spinnen. Dit wil je niet proberen te stoppen met je handen. De noodknop zit dan hopelijk in een gemakkelijke positie, zodat je niet moeilijk hoeft te doen om de stroom eraf te halen.

En volgens mij kun je vervolgens weer verder nadat je de knop weer ontgrendeld. Bij het uitschakelen van de stroom zal het stuur niet meer werken in-game zonder een herstart.
Dan is het niet te hopen dat je niet je vingers/duimen oid er tussen hebt zitten. :P Maar thanks, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Op basis waarvan trek je de conclusie dat de SC2 zoveel robuuster zou zijn?

Als eigenaar van zowel de SC2 sport als ook de DD2 kan ik je vertellen dat dat allemaal verhalen uit de dikke duim zijn ;) Er zijn een hele hoop gebruikers die dat durven beweren maar in werkelijkheid geen enkel idee hebben wat er nou precies in de behuizing zit (dit is trouwens iets wat over en weer gaat).

In werkelijkheid maakt het geen hol uit, het zijn beide prima apparaten (incl de Sport, Ultimate, DD1 e.d.) die gewoon heel knap in elkaar zitten (en allemaal wel eens last van uitval hebben, shit happens). Bieden hebben ze zo hun plussen en minnen maar onder aan de streep val je je aan geen van allen een buil als het gaat om kwaliteit ;)

Bovenstaand terzijde, de eerste Simecube klonen zijn ook een feit: http://www.imm-source.com/ET5

[...]

Ik ken het, leeglopen op deze hobby is alles behalve een lastige opgave ;)

[...]

Tegenwoordig hebben alle games wel een gereduceerde force feedback bij crashes maar tot voor een jaar terug had je bij iRacing een serieus probleem als je je stuur vast hield bij een crash en een SC2, DD1/2 of iets soortgelijks had wat in staat was een beetje Nm's te leveren. Oplossing was dan vaak om de handen van het stuur te trekken maar dan had je alsnog je wheelbase + stuur die een beste opdonder kreeg, door snel de noodknop in te drukken kon je dat voorkomen.

Daarnaast, mocht een wheelbase op hol slaan en het nadeel is dat zo'n wheelbase in de basis eindeloos rondjes kan blijven draaien... niet heel tof als je stuur met een USB kabel aangesloten is ;)

En het is een verrekt handige aan / uit knop voor de wheelbases, geen idee wat de ontwerpers uit het aanrechtkastje hebben zitten snoepen maar een aan / uit knop op de achterkant van een wheelbase plaatsen is gewoon niet nodig en erg onhandig ;)
Dat is wat ik gelezen heb op reddit etc. Weet dat mensen die klagen eerder een bericht plaatsen dan mensen die tevreden zijn en je het dus altijd met een korrel zout moet nemen. Maar de algemene strekking die ik eruit haal is dat de SC2's wel minder problemen hebben dan de DD1/DD2.
Maar goed, we gaan het wel zien. Was natuurlijk niet mijn enige reden om voor de SC te gaan ipv fanatec.
De smoothness, meer stuur opties etc, waren ook overwegingen.

Ahhh het viel me inderdaad al op dat er bij een crash weinig gebeurde met het stuur in ACC. Dat hebben ze mooi gedaan dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Hebben de pro wheelbases geen maximale stuuruitslag? Rijd zelf met een Thrustmaster T300RS, die kan op gegeven moment gewoon niet verder.

Mooi spul hoor, dat van Simucube en Fanatec. Ook die DC2 pedalen, die zou ik zelf graag ook nog wel willen hebben en zijn relatief betaalbaar. Echter ik game op de PS4 (en ooit nog eens 5 hopelijk) en dan ben je toch wel beperkt in de compatibility.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Dat is wat ik gelezen heb op reddit etc. Weet dat mensen die klagen eerder een bericht plaatsen dan mensen die tevreden zijn en je het dus altijd met een korrel zout moet nemen. Maar de algemene strekking die ik eruit haal is dat de SC2's wel minder problemen hebben dan de DD1/DD2.
Er zijn 2 dingen die je hierbij in het achterhoofd moet houden (nog wel meer maar deze 2 zijn mij opgevallen door de jaren heen).

1 - Fanatec verkoopt nogal wat meer DD1/2's dan Simecube jaarlijks weet weg te zetten, en dan hebben we het niet over een paar % ;)

2 - Fanatec is een mainstream merk, Simecube is een merk wat je over het algemeen pas tegenkomt wanneer je er eenmaal wat dieper in zit. Dat betekent ook dat het percentage "niet zo heel slimme gebruikers" bij Fanatec ook wat (waarschijnlijk fors ;) ) groter is, de Simecube gebruiker is over het algemeen een gebruiker die al wat langer actief is en dus ook een iets wat groter probleemoplossend vermogen heeft ontwikkeld ;)

Daarnaast is er een hele meute die werkelijk geen idee heeft waar het over gaat maar zichzelf als gebruiker van merk x, of z superieur achten en graag willen schoppen tegen een mainstream merk als Fanatec... net als de mensen die het vroeger stoer vonden om Micro$oft te schrijven ;)
Maar goed, we gaan het wel zien. Was natuurlijk niet mijn enige reden om voor de SC te gaan ipv fanatec.
De smoothness, meer stuur opties etc, waren ook overwegingen.

Ahhh het viel me inderdaad al op dat er bij een crash weinig gebeurde met het stuur in ACC. Dat hebben ze mooi gedaan dan!
De smoothness, ze ooit wel eens echt naast elkaar getest? Dan zul je namelijk al snel tot de conclusie komen dat dat echt 1 van de meest overtrokken argumenten is. Dat verschil merk je echt alleen wanneer je er heel erg op gaat letten in de eerste paar bochten (en wanneer de base uit staat... maar dat lijkt me niet echt een usecase ;) ), daarna merk je het amper meer, zeker wanneer je met wat grotere diameter (GT) stuurwielen rijdt.

Wat betreft de stuuropties, ieder stuur wat op een Simecube gemonteerd kan worden kan in theorie ook op een Podium wheelbase van Fanatec gemonteerd worden met de Podium hub, andersom is het vaak (helaas) net wat lastiger.

Bovenstaand is overigens niet bedoeld om jou tegen de schenen te schoppen, maar de argumenten die je vaak leest zijn in 98 van de 100 gevallen niets meer dan "ik heb gehoord dat" of afkomstig van één of andere influencer die graag roept wat de fabrikant het influistert zolang hij zijn gratis producten maar toegestuurd krijgt. ;)

Maar mocht je een argument zoeken waarin Granite de vloer aan veegt met Fanatec, de drivers, firmware en de software. Truedrive bijvoorbeeld maar ook het feit dat ze bij Fanatec een stel incapabele developers hebben zitten die na 2 jaar nog steeds niet in staat zijn een stukje correcte firmware af te leveren voor hun flagship wheelbases ;)
Giel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Hebben de pro wheelbases geen maximale stuuruitslag? Rijd zelf met een Thrustmaster T300RS, die kan op gegeven moment gewoon niet verder.

Mooi spul hoor, dat van Simucube en Fanatec. Ook die DC2 pedalen, die zou ik zelf graag ook nog wel willen hebben en zijn relatief betaalbaar. Echter ik game op de PS4 (en ooit nog eens 5 hopelijk) en dan ben je toch wel beperkt in de compatibility.
Nee, direct drive wheelbases kunnen in de basis eindeloos blijven roteren... mocht je je stuur aangesloten hebben via een usb kabel gaat die het vroeg of laat wel begeven maar de wheelbase gaat er weinig om geven ;). Middels software kun je overigens wel endstops instellen maar als de boel op hol slaat gaan die ook weinig uithalen.

Wat betreft PS compatibiliteit, het kan wel, https://fanatec.com/eu-en...ls/podium-racing-wheel-f1 Of je er nou echt het maximale uit gaat halen is vraag 2. Ik zou eerder investeren in een PC dan in een wheelbase waarmee je op een console kunt gaan racen.

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 28-02-2022 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Bovenstaand is overigens niet bedoeld om jou tegen de schenen te schoppen, maar de argumenten die je vaak leest zijn in 98 van de 100 gevallen niets meer dan "ik heb gehoord dat" of afkomstig van één of andere influencer die graag roept wat de fabrikant het influistert zolang hij zijn gratis producten maar toegestuurd krijgt. ;)
Maar waarop zijn jouw uitspraken t.a.v. punt 1 en 2 dan gebaseerd?

PS het is Simucube, niet Simecube.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik kan het niet zo snel terugvinden maar Mika van Granite Devices heeft - toen GD net hun SC2 gereleased hadden - eens uitgebreid uit de doeken gedaan wat de verschillen tussen de servo’s van henzelf en Fanatec waren en waarom zij niet dezelfde keuze hebben gemaakt als Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raimond613 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Maar waarop zijn jouw uitspraken t.a.v. punt 1 en 2 dan gebaseerd?

PS het is Simucube, niet Simecube.
Het feit dat ik ze beiden in bezig heb (wel een sport in plaats van een pro) en ze ook bieden naast elkaar gebruikt heb. Dus niet eerst x gehad en daarna overgestapt naar y en mijn grijze massa een invulling laten geven aan wat ik "dacht" me te herinneren over x of y.

Wat betreft 2, in beide gevallen actief op de diverse fora en gebruikersgroepen op bijvoorbeeld een Facebook (al ben ik met dat laatste gestopt) en waar bij Fanatec het aantal "user errors" nogal hoog is is dat bij Simucube (nu zonder auto correct ;) ) veel minder het geval. Als je het aantal gebruikers wat denkt geen handleiding nodig te hebben maar grandioos faalt bij het installeren van een driver er af haalt bij Fanatec hou je al heel wat minder probleemgevallen over :+
dawg schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:21:
Ik kan het niet zo snel terugvinden maar Mika van Granite Devices heeft - toen GD net hun SC2 gereleased hadden - eens uitgebreid uit de doeken gedaan wat de verschillen tussen de servo’s van henzelf en Fanatec waren en waarom zij niet dezelfde keuze hebben gemaakt als Fanatec.
Wat natuurlijk een beetje "wij van WC eend" is (en waar Fanatec zichzelf net zo schuldig aan maakt). Door selectief te zijn met het uitlichten van inrunner vs outrunner motoren kun je in beide gevallen de ene er voordeliger uit laten komen dan de ander. Feit is echter dat ze beiden hun pros en cons hebben maar dat onder aan de streep het verschil vooral gemaakt wordt door de software (+ filters die men er op los laat) die het geheel aanstuurt.

Fanatec zal ongetwijfeld hun redenen hebben gehad om voor een outrunner te kiezen (mogelijkheid tot het leveren van een hogere torque met lager voltage en een kleiner volume motor om maar een voorbeeld te noemen) terwijl Granite zijn redenen heeft gehad om voor de inrunner te kiezen (efficienter, sneller, minder ripple en bijvoorbeeld passief te koelen).

Onder aan de streep maakt het voor het doeleinde waar WIJ de servo's voor gebruiken vrij weinig uit en zijn het vooral "papieren" feiten terwijl hetgeen er omheen misschien (naar mijn mening in ieder geval wel) wel veel belangrijker is. Software ontwikkeling en een eco systeem om maar wat voorbeelden te noemen want je kunt nog zulke mooie hardware in een wheelbase stoppen, als men met de firmware steken laat vallen heb je daar weinig aan (hi Fanatec). ;)

De reden waarom IK nog steeds de DD2 boven de SC2 prefereer is omdat ik het Fanatec eco systeem qua sturen wel kan waarderen. Als er een fabrikant was geweest die de kwaliteit + prijs van de Fanatec sturen kon benaderen welke compatibel waren met de SC2 dan was dat waarschijnlijk mijn standaard wheelbase geweest, feit is echter dat die er niet zijn en de DD2 in de basis een prima wheelbase is... het is alleen zo jammer dat de ontwikkel afdeling bij Fanatec na 2 jaar nog steeds niet in staat is om een fatsoenlijk werkende firmware af te leveren maar liever nieuwe issues introduceert in plaats van bestaande op te lossen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 28-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Het feit dat ik ze beiden in bezig heb (wel een sport in plaats van een pro) en ze ook bieden naast elkaar gebruikt heb. Dus niet eerst x gehad en daarna overgestapt naar y en mijn grijze massa een invulling laten geven aan wat ik "dacht" me te herinneren over x of y.
Je punt 1 gaat over verkoopaantallen, niet over ervaringen, daar doelde ik op.

De toon in jouw posts komt op mij altijd erg over alsof je daadwerkelijke, feitelijk info hebt maar als ik je goed begrijp is jouw tekst dus ook op hearsay gebaseerd, namelijk forums en social media en dus ervaringen van anderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raimond613 op 28-02-2022 15:57 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raimond613 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Je punt 1 gaat over verkoopaantallen, niet over ervaringen, daar doelde ik op.
De exacte aantallen heb ik niet maar ik heb bij beide bedrijven een betrouwbare bron van informatie ;)
De toon in jouw posts komt op mij altijd erg over alsof je daadwerkelijke, feitelijk info hebt maar als ik je goed begrijp is jouw tekst dus ook op hearsay gebaseerd, namelijk forums en social media en dus ervaringen van anderen.
Volgens mij schrijf ik hierboven dat ik zowel een SC2 sport als ook een DD2 in mijn bezit heb, mijn ervaring is dus weinig "hearsay" aan, wat betreft de verkoopcijfers heb je gelijk maar is de info die ik heb in ieder geval uit eerste hand ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:05:
[...]

De exacte aantallen heb ik niet maar ik heb bij beide bedrijven een betrouwbare bron van informatie ;)

[...]

Volgens mij schrijf ik hierboven dat ik zowel een SC2 sport als ook een DD2 in mijn bezit heb, mijn ervaring is dus weinig "hearsay" aan, wat betreft de verkoopcijfers heb je gelijk maar is de info die ik heb in ieder geval uit eerste hand ;)
ik weet dat je ze beiden hebt maar jouw ervaringen met beide bases zijn dan nog steeds meningen, geen feiten. Breng ze dan ook aub op die manier (althans, en nogmaals, jouw posts komen op mij steeds over alsof je feiten brengt ipv je mening). En als je vervolgens je "feiten" onderbouwt door forums en social media aan te halen zijn dat nog steeds geen feiten.
En dat was het laatste wat ik aan feedback richting jou over dit onderwerp post want de rest zit hier niet op te wachten waarschijnlijk ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:44:
[...]
...en de DD2 in de basis een prima wheelbase is... het is alleen zo jammer dat de ontwikkel afdeling bij Fanatec na 2 jaar nog steeds niet in staat is om een fatsoenlijk werkende firmware af te leveren maar liever nieuwe issues introduceert in plaats van bestaande op te lossen ;)
Goede hardware hoort gepaard te gaan met goede firmware om een goed product te vormen.
Als één van beide ondermaats is, gaat dat ten koste van het product. Zolang Fanatec onder andere niet hun "jolts" oplost als je het verkeerde schermpje op het display toont, mag je mijns inziens niet zeggen dat Simucube en Fanatec een kwalitatief vergelijkbaar product bieden. En je geeft zelf al aan welke verwachtingen je mag hebben dat dit nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlaadjeBla schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Goede hardware hoort gepaard te gaan met goede firmware om een goed product te vormen.
Als één van beide ondermaats is, gaat dat ten koste van het product. Zolang Fanatec onder andere niet hun "jolts" oplost als je het verkeerde schermpje op het display toont, mag je mijns inziens niet zeggen dat Simucube en Fanatec een kwalitatief vergelijkbaar product bieden. En je geeft zelf al aan welke verwachtingen je mag hebben dat dit nog goed komt.
Daarom zeg ik ook altijd “puur naar de hardware kijkend…” ;). En als er iemand niet onder stoelen of banken steekt dat Fanatec niet de “beste” keuze is als het gaat om firmware mag ik volgens mij ook best in dat rijtje :+

Wat betreft de jolts (en laat het duidelijk zijn dat ik hier de steken die Fanatec laat vallen niet goed wil praten), een SC2 heeft geen scherm aan boord voor het weergeven van telemetry en een stuurwiel met display + wireless optie kost je ook een klein vermogen voor de SC2 dus puur daar naar kijken kun je hooguit het voordeel van de Podium DD weg strepen. En het is natuurlijk ook niet zo dat de Podium wheelbases dusdanig kreupel gemaakt zijn door de issues met de firmware dat het geen fijne wheelbase meer zou zijn, je kunt echter wel stellen dat men vooralsnog niet in staat is het onderste uit de kan te schapen qua performance.

Aan de andere kant heeft Fanatec wel weer het complete eco systeem, een “wireless” QR oplossing (ook niet heilig maar met de komst van de QR2 zou dat toch wel een nagenoeg perfecte oplossing moeten zijn als ze het waar kunnen maken / ooit nog eens gaan released) e.d. dus onder aan de streep is het een kwestie van persoonlijke voorkeuren waar je alleen als eindgebruiker een keuze in kunt maken. Maar dat een Simucube zoveel degelijker zou zijn als een Podium DD vind ik vrij kort door de bocht om maar een voorbeeld te noemen.

Ik wil dus ook helemaal niet beweren dat de DD1/2 beter zou zijn dan een SC2 of een soortgelijke wheelbase (want dat is helemaal niet het geval) maar ik vind wel dat vaak de nuance ontbreekt en er vaak “buyers bias” om de hoek komt kijken wanneer het gaat waarom men voor merk X, Y of Z.

Iets van een hele andere orde, hier misschien al iemand met de VRS pro pedals? Na afgelopen weekend weer eens de vingers open gehaald te hebben aan de BJ GT steel’s ben ik weer eens aan het kijken naar een andere set pedalen.

Op de shortlist staan nu de Heusinkveld sprints, Asetek invicta maar de VRS pedalen heb ik toch ook altijd nog op de lijst staan. Nu heb ik altijd mijn twijfels gehad bij de montage van het throttle pedaal maar ze zijn inmiddels al even beschikbaar dus misschien dat er hier iemand is die kan vertellen hoe ze zich houden.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 28-02-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
R2D2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:34:
[...]Na afgelopen weekend weer eens de vingers open gehaald te hebben aan de BJ GT steel’s ben ik weer eens aan het kijken naar een andere set pedalen.
Al eens geprobeerd te remmen met je voeten ipv handen O-)

ps. als je je handig voelt kun je er een vijl op los laten evt? Weet niet waar je je snijd maar een plate kan je nog makkelijk aanpassen, de rest vd constructie is het waarschijnlijk niet zo handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Card Nox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:17:
[...]

Al eens geprobeerd te remmen met je voeten ipv handen O-)
Hehe ja maar naar aanleiding van de discussie left / right foot braking dacht ik laat ik eens een nieuwe methode uitvinden en met de handen gaan remmen :+
ps. als je je handig voelt kun je er een vijl op los laten evt? Weet niet waar je je snijd maar een plate kan je nog makkelijk aanpassen, de rest vd constructie is het waarschijnlijk niet zo handig.
Ik heb een aantal onderdelen destijds al eens langs de bandschuurmachine gehaald en dat heeft het grotendeels opgelost, van het weekend wilde ik de hall sensor van het gaspedaal echter even schoonmaken en toen haalde ik een vinger open aan een deel wat (schijnbaar) nog niet langs de schuurmachine is geweest.

Maar naast bovenstaand (waar op zich best mee te leven is als je ze niet uit elkaar hoeft te halen voor een poetsbeurt) ben ik ook wel weer eens nieuwsgierig naar wat anders.

Daarnaast zou het ook mooi zijn als de pedalen wat minder rumoerig zijn, bekende heeft de Heusinkveld Ultimate pedalen en die zijn echt een stuk stiller in gebruik. Nu race ik zelf altijd met koptelefoon dus ik merk er weinig van maar mijn sim kamer zit tussen 2 slaapkamers in en laatst stond er ineens vanuit het niets een 5 jarige naast me tijdens een race die wakker was geworden en ik me helemaal kapot schrok :+

De Heusinkveld's zouden een veilige keuze zijn maar de VRS pedalen blijven toch ook verleidelijk en "anders" dan de rest. Geen elastomeren op het rempedaal om maar een voorbeeld te noemen. Het gaspedaal (en met name de montage van de veer) is echter wel weer iets waar ik mijn twijfels bij blijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
De Heusinkveld's zouden een veilige keuze zijn maar de VRS pedalen blijven toch ook verleidelijk en "anders" dan de rest. Geen elastomeren op het rempedaal om maar een voorbeeld te noemen. Het gaspedaal (en met name de montage van de veer) is echter wel weer iets waar ik mijn twijfels bij blijf houden.
Maak je geen zorgen over die veer. Die zit vast langs beide kanten en kan er niet uitwippen. Als een veer nu beweegt door ze vaak in te drukken of licht te buigen, maakt dit niks uit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Maak je geen zorgen over die veer. Die zit vast langs beide kanten en kan er niet uitwippen. Als een veer nu beweegt door ze vaak in te drukken of licht te buigen, maakt dit niks uit.
True, maar ben ik dan de enige die dit er toch een beetje "vreemd" uit vind zien?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ezw4DMiXMAMJk1F?format=jpg&name=large

Waar ik een beetje vraagtekens bij heb is de duurzaamheid van het geheel, dat het blijft zitten twijfel ik niet aan. Maar zo te zien gaat het nog wel even duren voor ze weer beschikbaar komen dus ik kan nog even dubben,

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/fBPVitD16fjugggiaKbQFPuhcCQG6gG5lX4Esq7j.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEKr%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJIMEYCIQDYGKcsoNIn4XBiVRCS6jojqgWxDyP71QJcB3xPWw2G4AIhAMKcCSmmQxWS3REt1tHFeI8vijhUy%2FEit9SobmqOBzIaKqECCBMQABoMOTE5NTE0NDkxNjc0Igw7n5SmNLHy0sjRz4Qq%2FgHxJ0MsRUsfKnbufLTawI6%2FbhdEhs8GuGWAEA2RDywqmxSbcvpYjiUIfGz28DdZUWwqcdBuCvgs5MZe55ohAdqpyEe0PApWkLt1mcGxpr6D1sAYbSKvFgy8pLCNjvLFgZBXJTHqU4fKdRpLG22pDpPL10dn59s3l5Eaovw0xFFzMl01H5f0V9VIV2Dm78oygkpEVVGquDhEvtZHW46QGlUpKQi4hE2AlHSUcihZiG8QqpfbezOfm2q6AM%2BKvAvNDD%2F6ApTQrIy9R%2FzHdI8X2Z7ct01TogwC%2FJmBtLEl%2Bk2TyGTN%2BiECm5poqGDQlZL%2B3oFjjaYzTs%2F%2FGZZDEO3inTCzzfeQBjqZAX5nqy21YSTMMfSxHrDYSr2ESIU6YWUngWXZeqmH7pdgcpZbIAh5yP1ywU9FA4UAtylAXX7aix6t%2BfSw72%2FmZ2ueUGsBgBkB4Gqecww6ekFt16aP3WVX2oYF7UXc2xIHVrnSTScWBwCes0ER7cEjNZe1n8%2FdZ3Bmzsn0eLEOZvNtn%2Bo5%2FX692XMTmbRtoY761J8rNrY1h%2BemZA%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNGYJL2YG3%2F20220301%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220301T093910Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=403067e093505020d07108047b112ff1ef28c21406eb03f5a4c5a67740c39320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42

Niellie41

[object Object]

Het ziet er inderdaad vreemd uit, maar deze vraag heb ik ook vaker langs zien komen op de Discord server van VRS. Daarbij is ook vaker aangegeven dat het geen probleem is. Geen idee verder hoe en waarom, want ik heb er verder geen aandacht aan gegeven omdat ik nu niet in de markt ben voor nieuwe pedalen.

Het zal wel goed zijn, aangezien Coanda Simsport al die VRS producten beta testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Lijkt mij dat het ontworpen is met de gedachte dat de veer recht staat als het pedaal is ingetrapt. Je trapt hem in, in een radius natuurlijk. Ziet er raar uit idd, lijkt erop dat ie er elk moment uit kan springen en je in de kamer kan gaan zoeken naar dat veertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
R2D2 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:40:
[...]

True, maar ben ik dan de enige die dit er toch een beetje "vreemd" uit vind zien?

Waar ik een beetje vraagtekens bij heb is de duurzaamheid van het geheel, dat het blijft zitten twijfel ik niet aan. Maar zo te zien gaat het nog wel even duren voor ze weer beschikbaar komen dus ik kan nog even dubben,
Het ziet er inderdaad vreemd uit, maar erg is het niet. De veer slijt hierdoor niet sneller en ze kan er ook niet uitspringen. Achter de eerste wikkeling zit een plaatje over de draad van de veer zodat die er niet uit kan.
Aan de duurzaamheid moet je niet twijfelen denk ik. Het zien er solide pedalen uit.

Heb een paar kennissen die ze hebben en ze zijn er heel tevreden over.

Zelf heb ik Heusinkveld Sprints en daar je volgens mij ook niet mee mis gaan.
Giel schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:45:
Lijkt mij dat het ontworpen is met de gedachte dat de veer recht staat als het pedaal is ingetrapt. Je trapt hem in, in een radius natuurlijk. Ziet er raar uit idd, lijkt erop dat ie er elk moment uit kan springen en je in de kamer kan gaan zoeken naar dat veertje :+
Het veertje kan er niet uitspringen hoor. Rond de eerste wikkeling zit een plaatje om de veer vast te houden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik blijf het toch allemaal maar Heusinkveld-klonen vinden. Ben er geen fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
De left/right foot braking tips hebben me goed geholpen en idd na enkele uren oefenen begin ik het onder de knie te krijgen om met de linkervoet te remmen.
Nu begin ik me te verdiepen in alle instellingen van mijn GT DD maar ik geraak er niet wijs aan uit.

Ik begrijp dat er heel wat voor- en tegenstanders zijn maar voor mijn eerste set dat ik ooit gekocht heb om te gamen op een PS5 ben ik er zeer tevreden over.

Zouden zij die ook een GT DD hebben hun instellingen met mij willen delen of is er ergens guide die uitlegt waarop je moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Ik zou beginnen met de recommended settings
https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 16:05
Voor degene met een CSL DD (Pro). De diy booster kit werkt fantastisch. 😉

200w/24v led power supply met 2 x 24v uitgang. 4 pin stekkertje erop. Aan de andere kant een normale stekker. Nameten met de multimeter... Nog geen 30 min werk.

Krimpkous ga ik nog een keer overdoen. Maar eronder zit ook nog krimpkous per draad.

(ff omgedraaid voor de foto 😜)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0hBCNe0-8FhcwB9d4MMBDSHMi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXplzXeACrn0AA1Fcb4N7MP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuFppK4PLr8LkXyn7dVOHjvmV1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fazG2wWnq0t8Ld0zFUBepRgZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door RaymondG op 03-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Vraagje aan jullie kenners.

Twijfel enorm tussen een T300rs van Thrustmaster of toch die extra centen neerleggen voor een Fanatec DD Pro.

Ik heb alleen een PS5 en vraag me af of het de moeite waard is voor enkel Gran Turismo 7, Dirt rally en misschien Assetto Corsa.(op de pc heb je nog iracing, R factor etc...)

Ook vroeg ik me af welke website ik het beste kan checken voor een Fanatec, zie veel buitendlandse sites.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Is de DD pro bijv ook goed geschikt voor F1 games?

En welke wheelstands heb je voor de Fanatec bijvoorbeeld?

Sorry voor de vele vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Smok3yNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:10:

Twijfel enorm tussen een T300rs van Thrustmaster of toch die extra centen neerleggen voor een Fanatec DD Pro.

Ik heb alleen een PS5 en vraag me af of het de moeite waard is voor enkel Gran Turismo 7, Dirt rally en misschien Assetto Corsa.(op de pc heb je nog iracing, R factor etc...)

Ook vroeg ik me af welke website ik het beste kan checken voor een Fanatec, zie veel buitendlandse sites.

Voorheen heb ik nog nooit een stuur gehad.
Oorspronkelijk ging ik een T248 of T300 kopen maar hoe meer ik hier begon te lezen en praten met andere gebruikers hoe meer ik ervan overtuigd geraakte om een DD Pro te kopen.
Ik beklaag het me nog geen enkel moment dat ik dieper in mijn portemonnee heb gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

N_E_R_V85 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:24:
[...]

Voorheen heb ik nog nooit een stuur gehad.
Oorspronkelijk ging ik een T248 of T300 kopen maar hoe meer ik hier begon te lezen en praten met andere gebruikers hoe meer ik ervan overtuigd geraakte om een DD Pro te kopen.
Ik beklaag het me nog geen enkel moment dat ik dieper in mijn portemonnee heb gekeken
Ik ben ook aan het kijken naar een DD Pro maar heb niet zo heel veel ruimte om op te bergen. Ik heb nu een wheelstand pro en Thrustmaster TX. Wat gebruik jij als stand/seat? Is een DD Pro te doen met een wheelstand pro? Al is het maar voor een periode (dan kan ik doorsparen en wellicht ruimte maken)

PSN: dennisvandenb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Dvdberg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een DD Pro maar heb niet zo heel veel ruimte om op te bergen. Ik heb nu een wheelstand pro en Thrustmaster TX. Wat gebruik jij als stand/seat? Is een DD Pro te doen met een wheelstand pro? Al is het maar voor een periode (dan kan ik doorsparen en wellicht ruimte maken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HlfgSQYQ8N9_8t44CHcQ_6mmac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQIHRlTSTFmBzElRjBD3syvQ.jpg?f=fotoalbum_large
Playseat challenge gaat perfect want na het gamen moet alles weer opgeborgen worden van de wederhelft 😄.
De wheelbase en pedals demonteer ik altijd omdat het geheel anders te zwaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Smok3yNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:10:

Mijn persoonlijk advies zou zijn om voor de DD Pro te gaan. Investering ligt wat hoger maar het spelplezier gaat daarmee enorm vooruit. Daardoor heb je veel minder (of wellicht zelfs niet meer) de behoefte om in de toekomst te upgraden. Collega van mij gebruikt de DD Pro ook voor F1 games (2016 zelfs nog) en dat werkt prima.

Wheelstand is een playseat challenge prijs / kwaliteit erg goed. Zeker wanneer je de PS5 in de woonkamer hebt staan dan is dit een groot voordeel t.o.v. een aluminium rig. Zelfs gebruik ik een Sim Lab TR1 i.c.m. caster wheels waardoor ik de rig eenvoudig aan de kant kan rijden. Dus als je de ruimte hebt dan is dat wellicht ook nog een optie.

Bestellen van Fanatec zou ik gewoon via de site van hen doen https://fanatec.com/eu-en/. In het verleden daar verschillende producten besteld en nooit geen problemen mee gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Doubleoz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Mijn persoonlijk advies zou zijn om voor de DD Pro te gaan. Investering ligt wat hoger maar het spelplezier gaat daarmee enorm vooruit. Daardoor heb je veel minder (of wellicht zelfs niet meer) de behoefte om in de toekomst te upgraden. Collega van mij gebruikt de DD Pro ook voor F1 games (2016 zelfs nog) en dat werkt prima.

Wheelstand is een playseat challenge prijs / kwaliteit erg goed. Zeker wanneer je de PS5 in de woonkamer hebt staan dan is dit een groot voordeel t.o.v. een aluminium rig. Zelfs gebruik ik een Sim Lab TR1 i.c.m. caster wheels waardoor ik de rig eenvoudig aan de kant kan rijden. Dus als je de ruimte hebt dan is dat wellicht ook nog een optie.

Bestellen van Fanatec zou ik gewoon via de site van hen doen https://fanatec.com/eu-en/. In het verleden daar verschillende producten besteld en nooit geen problemen mee gehad.
Bedankt voor je reactie.
Kan je me uitleggen in welk opzicht het speelplezier vooruit gaat met de Fanatec?

Playseat challenge ziet er top uit. Zojuist besteld!
Pagina: 1 ... 86 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.