Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 10:00
Ik zit voo de PC ook te kijken voor een CSL DD. Nu is de DD niet op voorraad, maar de DD pro wel. Als je hem alleen voor PC gaat gebruiken, is er dan een reden om voor de DD te gaan ipv de DD pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
wzzly schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:28:
Ik zit voo de PC ook te kijken voor een CSL DD. Nu is de DD niet op voorraad, maar de DD pro wel. Als je hem alleen voor PC gaat gebruiken, is er dan een reden om voor de DD te gaan ipv de DD pro?
De DD Pro mist de Fanatec usb-c datapoort, voor de rest zijn ze in mijn beleving identiek (op de Playstation compatibiliteit na dan). Ik heb beiden hier en merk geen verschil. Ik kan je overigens wel de boost kit 180 aanraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-03-2022 19:37 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 10:00
Madhouse1979 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:35:
[...]

De DD Pro mist de Fanatec usb-c datapoort, voor de rest zijn ze in mijn beleving identiek (op de Playstation compatibiliteit na dan). Ik heb beiden hier en merk geen verschil. Ik kan je overigens wel de boost kit 180 aanraden.
Ah ok. En waar gebruik je die usb-c poort voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
wzzly schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Ah ok. En waar gebruik je die usb-c poort voor dan?
Hij heet 'Fanatec DataPort-C' en zal waarschijnlijk bedoeld zijn voor toekomstige doeleinden. Voor nu is nog niets beschikbaar voor op deze poort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Smok3yNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Kan je me uitleggen in welk opzicht het speelplezier vooruit gaat met de Fanatec?

Playseat challenge ziet er top uit. Zojuist besteld!
Mijn advies lees de topic start even door, daarin staat het heel duidelijk uitgelegd Racesturen, servo's en pedalen

Maar waar het kort op neerkomt is dat een Direct Drive meer detail doorgeeft waardoor je iedere curb en hobbel in de weg beter voelt dan met een Thrustmaster. Ik kan me de eerste keer met mijn DD nog goed herinneren, ik zat met een grote glimlach achter het stuur door alle details die ik ineens voelde. Die mate van details zorgde er bij mij in ieder voor dat het plezier enorm is toegenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
Als je een Playseat Challenge hebt besteld, dan valt de DD pro wel af. Die krachten en detaillering gaan verloren op zo'n ding. Een Direct Drive op een Playseat Challenge is gewoon enorm uit balans. Daar is de Playseat gewoon ook niet op gemaakt.

Ik ben niet zo bekend met Grand Turismo, maar ik meen dat dat een redelijk "arcade" racegame is toch? Ik denk dat je met een T300RS dan heel veel plezier zult hebben en dat werkt uitstekend samen met een Playseat Challenge en de T300 is een meer dan prima base.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

SlaadjeBla schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:10:
Als je een Playseat Challenge hebt besteld, dan valt de DD pro wel af. Die krachten en detaillering gaan verloren op zo'n ding. Een Direct Drive op een Playseat Challenge is gewoon enorm uit balans. Daar is de Playseat gewoon ook niet op gemaakt.

Ik ben niet zo bekend met Grand Turismo, maar ik meen dat dat een redelijk "arcade" racegame is toch? Ik denk dat je met een T300RS dan heel veel plezier zult hebben en dat werkt uitstekend samen met een Playseat Challenge en de T300 is een meer dan prima base.
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Een Simucube 2 of een DD1 op een Playseat Challenge plaatsen is mijn inziens een no-go. Maar met een CSL DD met max 8 nm hebben we het over hele andere krachten. Tuurlijk zal je beleving met de CSL DD nog beter zijn op een aluminium rig, maar ook met een Playseat Challenge ga je plezier beleven. Mijn collega gebruikt een Playseat Challenge i.c.m. CSL DD en daar bevalt het prima.

Via Google kwam ik ook nog de volgende review tegen: YouTube: The Playseat Fanatec CSL DD Challenge!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:04
SlaadjeBla schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:10:

Heb nu een T300 rs GT met Playseat Challenge. En het is werkelijk fantastisch in Gran Turismo 7. Qua investering is het te doen. Inklappen van de Seat is zo geregeld. Het is denk ik een meer dan prima starterset.

Qua pedalen zit bij de GT uitvoering een betere set dan de normale T300. Toch zit ik af en toe naar de T-LCM pedalen te kijken. Vind het lastig om te bepalen of dit een zinvolle upgrade is.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
N_E_R_V85 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]
Playseat challenge gaat perfect want na het gamen moet alles weer opgeborgen worden van de wederhelft 😄.
De wheelbase en pedals demonteer ik altijd omdat het geheel anders te zwaar is.
Is de playseat challenge wel sterk genoeg voor de krachten van de Fanatec? Heb een 8nm GT DD pro in bestelling, maar lees her en der dat er behoorlijk wat speling kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Smok3yNL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Is de playseat challenge wel sterk genoeg voor de krachten van de Fanatec? Heb een 8nm GT DD pro in bestelling, maar lees her en der dat er behoorlijk wat speling kan zijn.
Ik gebruik de aanbevolen instellingen van Fanatec en ik heb echt klagen.
Moest je in mijn regio (west-Vlaanderen) wonen mag je gerust altijd eens komen testen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23
Lekkerboeie86 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Qua pedalen zit bij de GT uitvoering een betere set dan de normale T300. Toch zit ik af en toe naar de T-LCM pedalen te kijken. Vind het lastig om te bepalen of dit een zinvolle upgrade is.
Kort antwoord ja! LC pedalen zorgen voor een betere dosering van je rem.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
Doubleoz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:21:
[...]

Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Een Simucube 2 of een DD1 op een Playseat Challenge plaatsen is mijn inziens een no-go. Maar met een CSL DD met max 8 nm hebben we het over hele andere krachten.
Ik was in de veronderstelling dat met DD pro een DD1/DD2 bedoeld werd ipv de CSL. Die CSL DD is inderdaad veel beter in verhouding, al denk ik dat de toegevoegde waarde van 8 tov 5 Nm minder is dan bij een robuustere rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Sporedd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Kort antwoord ja! LC pedalen zorgen voor een betere dosering van je rem.
Ik ga er nog is naar kijken. Op het rempedaal van deze T300 versie zit een rem mod. Dit komt vast niet in de buurt van LC pedalen, maar zorgt wel dat je weerstand voelt bij het remmen. Daarom twijfel ik beetje over de upgrade. Verder gewoon heel tevreden over deze starter set. Zeker in combinatie met Gran Turismo 7 _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27
Smok3yNL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik de CSL DD (8Nm) nu een aantal maanden op playseat challenge. Deze combinatie werkt uitstekend. Je voelt veel meer detail dan T300 of CSL Elite die ik beiden hiervoor had.
De flex die je hebt is eigenlijk alleen verticaal en die is niet storend.

Voordat ik hem kocht had ik deze review bekeken : YouTube: The Playseat Fanatec CSL DD Challenge!

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 06-03-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23
Lekkerboeie86 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Ik ga er nog is naar kijken. Op het rempedaal van deze T300 versie zit een rem mod.
Niet echt te vergelijken, ze hebben mij wijs gemaakt dat het komt omdat het anders gemeten wordt.

In plaats van een "afstand" sensor werkt het met een druk sensor. Dit kun je beter trainen en ga je meer op mussle memory remmen.

Ik heb overigens geen aandelen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Sporedd op 06-03-2022 18:02 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
Lekkerboeie86 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Ik ga er nog is naar kijken. Op het rempedaal van deze T300 versie zit een rem mod. Dit komt vast niet in de buurt van LC pedalen, maar zorgt wel dat je weerstand voelt bij het remmen. Daarom twijfel ik beetje over de upgrade. Verder gewoon heel tevreden over deze starter set. Zeker in combinatie met Gran Turismo 7 _/-\o_
Zoals Sporedd al heeft gezegd, het is een wereld van verschil. Maar ik zou zeggen om eerst vooral te genieten van je huidige setup, helemaal niks mis mee!

Ik zou aanraden om eens te kijken of de T-LCM compatibel zijn met de Playseat Challenge en/of er geen flex bestaat als je toch gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrustmaster lijkt ook eindelijk echt op de proppen te komen met een alternatief voor de CSL-DD... voor de zoveelste keer een "teaser".

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:57:
[Twitter]

Thrustmaster lijkt ook eindelijk echt op de proppen te komen met een alternatief voor de CSL-DD... voor de zoveelste keer een "teaser".
Ergens in 2022 komt het dus goed!

Ik ben best onder de indruk van het SF1000 stuur als ze die kwaliteit door kunnen zetten naar hun DD dan moet het wel goed komen.Nog een beetje goede software er bij en Fanatec heeft een serieuze concurrent er bij in dat prijs seement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Uit de reacties op twitter maak ik op dat ik niet de enige ben die wel genoeg heeft van die "teasers" van Thrustmaster, die moeten echt met iets bijzonders gaan komen om de concurrentie aan te gaan met Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Racing-Paradise schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:05:
Uit de reacties op twitter maak ik op dat ik niet de enige ben die wel genoeg heeft van die "teasers" van Thrustmaster, die moeten echt met iets bijzonders gaan komen om de concurrentie aan te gaan met Fanatec.
in eerste instantie beloofde ze een dd te koop in 2021 met teases en all.

Een grote P. R. excrement show als kneejerk reactie op fanatec's dd.

Textbook van hoe het niet te doen. Dat de meeste hippetyhoppety twitteraars dit al niet meer kunnen herrinderen en gewoon het trage irritant vonden is ook wel weer frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er destijds iemand bij Thrustmaster iets te enthousiast geworden is van het CSL-DD nieuws en dacht dat het een goed idee was om op de zaken vooruit te lopen en alvast te gaan communiceren dat Thrustmaster een antwoord had.

Waarom dat antwoord er nog steeds niet is is natuurlijk altijd gissen maar volgens mij hebben die fabrikanten allemaal behoorlijk last van de chiptekorten, de SF1000 is voor zover ik weet (maar ik zit niet heel erg in de Thrustmaster gear dus ik kan het compleet mis hebben) ook nog nooit fatsoenlijk leverbaar geweest.

Sprak vorige week een oud contact welke dj gear fabriceert en daar lopen ze ook tegen dergelijke issues aan, alle releases die voor 2021 stonden zijn doorgeschoven naar dit jaar en zelfs nu is het nog maar de vraag OF men kan gaan produceren zonder dat de kosten compleet de spuigaten uitlopen... zou me dus helemaal niets verbazen al dat bij Thrustmaster ook onderdeel van het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Fentomized schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Zoals Sporedd al heeft gezegd, het is een wereld van verschil. Maar ik zou zeggen om eerst vooral te genieten van je huidige setup, helemaal niks mis mee!

Ik zou aanraden om eens te kijken of de T-LCM compatibel zijn met de Playseat Challenge en/of er geen flex bestaat als je toch gaat upgraden.
Ik heb er is naar gekeken en kwam op dit filmpje uit: YouTube: Playseat Challenge Review - 5 Years of Use and Many Mods Later

Hier kwam ik de pedalen tegen en ook een handige manier om deze te bevestigen als ik het goed zie.
M6 10 MM bouten gaan rechtstreeks in de pedaal plaat. En daarbij een paar van deze klemmen om het frame van de challenge : https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Sowieso vond ik die klittenband bevestiging niet zo fijn op de Challenge. Dus ik hoop ze op deze manier goed te kunnen bevestigen.

Ben benieuwd!

Oohja heb ook die pedalen maar besteld toen ik toch naar die klemmen aan het kijken was :D

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 10:45
Ik heb ruim een jaar Heusinkveld Sprints gebruikt op mijn Playseat Challenge. Had zelf een frame gebouwd en die simpelweg met een haak aan mijn Challenge gekoppeld. Werkte prima en het opruimen was ook eenvoudig.

Zette de max force op 30kg en het bleef gewoon netjes staan. Geen enkele keer dat er iets verschoof of dat het niet werkte zoals het zou moeten. Is het ideaal? Zeker niet. Ben onlangs overgestapt op een volwaardige rig en nu kan je veel meer uit de pedalen halen. Al denk ik dat het zwaktepunt meer de Challenge was dan het frame.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JomuZhoouVrSeF0ZaqujKWQjgz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73c28Akx4Sz54d2bf4puPMZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaf mij in ieder geval de mogelijkheid om van mijn Thrustmaster pedalen direct over te stappen naar Heusinkveld. Anders had ik waarschijnlijk goedkopere pedalen (T-LCM of Fanatecs) gekocht en die vrij snel weer verkocht voor een andere upgrade.

Volgens mij had ik nog een guide geplaatst op Tweakers over hoe ik dit had gebouwd. Er was iemand die ze ook had gebouwd en hij was er ook erg tevreden over.

Edit: Natuurlijk eenvoudig terug te vinden door de zoekfunctie te gebruiken (even naar beneden scrollen): https://gathering.tweaker...ilter_keywords%5D=beltoni

[ Voor 7% gewijzigd door Beltoni op 07-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die zaten te wachten op de release van de GT-DD Pro base only, https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

Standaard met boostkit, 120 euro extra ten opzichte van de CSL-DD met boostkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:49
Hey lui! Ik wil graag jullie advies. Allereerst dank voor de moeite om dit te lezen.
Ik ben compleet nieuw in de race setups. Door GT7 op de ps5 is mijn zin volledig aangewakkerd en wil ik dolgraag een gaaf racestuur met pedalen en eventueel een shift voor console.
Nu heeft deze wens wel wat discussie met mn vriendin gezorgd. Die zat namelijk niet te wachten op een racewagen in het kantoor/thuiswerk ruimte :')

Wie o wie kan mij advies geven over de voor mij geschikte setup?

Al met al kom ik op de volgende wensen uit. Wie kan mij van advies voorzien. Ik zoek een race setup met de volgende eissen.

- minimaal racestuur en pedalen (shift optioneel mits er pedels aan t stuur zitten)
- eenvoudig van het bureau vast- en los te koppelen
- opbergbaar
- moet passen op een bureau setup met bureaustoel
- race stoel / platform géén optie
- max 400 euro (komt niet op n euro)
- goede kwaliteit
- goede race/sim ervaring en feedback

Dit zijn al heel wat dingen dat besef ik. Echter omdat ik ook een Series X heb zou het super zijn als de setup zowel met Xbox als PS5 zou werken.

Ik hoor graag jullie advies en ik dank jullie enorm.
Foto's van mijn bureau:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDJykennDEeOfWk5vJ8UtKc_PKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DH3GCZbD7smXavMmcijxoVdp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3okpI79nwgH54pbfCfamTEc5_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNtkOHxdMX67yUIQORlsvCWK.jpg?f=fotoalbum_large

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:02:
Hey lui! Ik wil graag jullie advies. Allereerst dank voor de moeite om dit te lezen.
Ik ben compleet nieuw in de race setups. Door GT7 op de ps5 is mijn zin volledig aangewakkerd en wil ik dolgraag een gaaf racestuur met pedalen en eventueel een shift voor console.
Nu heeft deze wens wel wat discussie met mn vriendin gezorgd. Die zat namelijk niet te wachten op een racewagen in het kantoor/thuiswerk ruimte :')

Wie o wie kan mij advies geven over de voor mij geschikte setup?

Al met al kom ik op de volgende wensen uit. Wie kan mij van advies voorzien. Ik zoek een race setup met de volgende eissen.

- minimaal racestuur en pedalen (shift optioneel mits er pedels aan t stuur zitten)
- eenvoudig van het bureau vast- en los te koppelen
- opbergbaar
- moet passen op een bureau setup met bureaustoel
- race stoel / platform géén optie
- max 400 euro (komt niet op n euro)
- goede kwaliteit
- goede race/sim ervaring en feedback

Dit zijn al heel wat dingen dat besef ik. Echter omdat ik ook een Series X heb zou het super zijn als de setup zowel met Xbox als PS5 zou werken.

Ik hoor graag jullie advies en ik dank jullie enorm.
Foto's van mijn bureau:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De sturen waarvan ik weet dat compatibel zijn met zowel Series X als PS5 zijn de Playstation wheelbases van Fanatec, maar qua budget geraak je er niet voor maximum 400 euro. (En ik raad ze ook niet aan om aan een bureau vast te klampen). Een Logitech G29 of Thrustmaster T300 zijn goede opties (voor zowel bureau als op een rig).

Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met 'moet passen op een bureau setup met bureaustoel'; bedoel je dan dat zelfs een lichte rig (bv. Playseat Challenge) niet kan? Dan kan je gaan voor een wheelstand (met voordeel dat je niet telkens het stuur moet vast-/loskoppelen en de pedalen niet verschuiven) of inderdaad gewoon het stuur op je bureau te clampen. Dan moet je gewoon zien dat je bureaustoel ook niet verschuift door iets vanachter te klemmen of wheelblockers/schoenen te gebruiken. Toch zou ik aanraden om een lichte rig zoals de Playseat Challenge of F-GT Lite eens te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
Fentomized schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:41:
[...]

De sturen waarvan ik weet dat compatibel zijn met zowel Series X als PS5 zijn de Playstation wheelbases van Fanatec, maar qua budget geraak je er niet voor maximum 400 euro. (En ik raad ze ook niet aan om aan een bureau vast te klampen). Een Logitech G29 of Thrustmaster T300 zijn goede opties (voor zowel bureau als op een rig).

Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met 'moet passen op een bureau setup met bureaustoel'; bedoel je dan dat zelfs een lichte rig (bv. Playseat Challenge) niet kan? Dan kan je gaan voor een wheelstand (met voordeel dat je niet telkens het stuur moet vast-/loskoppelen en de pedalen niet verschuiven) of inderdaad gewoon het stuur op je bureau te clampen. Dan moet je gewoon zien dat je bureaustoel ook niet verschuift door iets vanachter te klemmen of wheelblockers/schoenen te gebruiken. Toch zou ik aanraden om een lichte rig zoals de Playseat Challenge of F-GT Lite eens te bekijken.
Hey allereerst dank voor je reactie.
Een playseat is inderdaad geen optie. Eem wheelstand misschien wel maar in principe wil ik het liefst de boel middels een bureau clamp bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:12

Mef

Vroeger zat het stuur vast op mijn bureau en werd dat maar eens in de zoveel maand verwijderd. Toen kwam Corona en moest ik thuis beginnen werken en werd dat stuur telkens weer opgeruimd om de bureau vrij te maken. Heeft ook niet lang geduurd vooraleer de kabels begonnen slijtage te tonen. Dan heb ik mij toch ook een wheelstand (gtomega Apex) gekocht. Stuur blijft erop staan nu en ik plooi de boel dicht en zet alles uit het zicht weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Mef schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:27:
Vroeger zat het stuur vast op mijn bureau en werd dat maar eens in de zoveel maand verwijderd. Toen kwam Corona en moest ik thuis beginnen werken en werd dat stuur telkens weer opgeruimd om de bureau vrij te maken. Heeft ook niet lang geduurd vooraleer de kabels begonnen slijtage te tonen. Dan heb ik mij toch ook een wheelstand (gtomega Apex) gekocht. Stuur blijft erop staan nu en ik plooi de boel dicht en zet alles uit het zicht weg.
Ja ik wil ook gewoon zo beginnen. Je kunt uiteindelijk toch wel uitbreiden.

Maar iemand die mij dan een stuurtje kan aanraden?
En jammer dat je sturen niet gewoon voor ps5 en xbox kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Frez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:08:
[...]

Die zijn er wel, maar niet voor jouw budget. Als je de GT DD Pro Base van Fanatec pakt, met een McLaren V2 stuur, heb je een combinatie die voor beide consoles werkt. Maarja de prijs. Met dat stuur en de standaard pedalen erbij, zit je zo rond 900€. Bij Fanatec zit de compatibiliteit voor de Xbox in het stuur en voor de Playstation in de base. Weet niet of het bij andere merken anders is.

Je zou kunnen kijken of je ergens 2de hands een CSL Elite + kan vinden. Die gaan 2de hands voor zo'n 350-450€ weg. Dan heb je in eerste instantie een leuke set voor de Playstation 4/5 en kan je wat later een McLaren V2 stuur erbij kopen voor de Xbox compatibiliteit. Ben je al een stuk goedkoper uit, maar heb je een set waar je toch nog wel een flinke tijd mee door kan. Denk dat de komende weken/maanden flink wat Elite + bases te koop komen, omdat nu de GT DD Pro Base only te bestellen is.
R2D2 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:00:
Voor de mensen die zaten te wachten op de release van de GT-DD Pro base only, https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

Kreeg de mail en 5 minuten later was de bestelling rond. Nu wachten tot die geleverd wordt. Daarna rustig verder kijken wat er qua sturen goed ondersteunt wordt, want ik wil een fatsoenlijk rond stuur erbij. Maar het heeft geen nut het dure Porsche stuur te kopen met Endurance module als deze op de PS5 niet werkt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:37:
[...]
Kreeg de mail en 5 minuten later was de bestelling rond. Nu wachten tot die geleverd wordt. Daarna rustig verder kijken wat er qua sturen goed ondersteunt wordt, want ik wil een fatsoenlijk rond stuur erbij. Maar het heeft geen nut het dure Porsche stuur te kopen met Endurance module als deze op de PS5 niet werkt.
Clubsport RS of de BMW GT V2 zouden mooie kanshebbers kunnen zijn, maar de rally button module zit er ook nog aan te komen, https://rally.fanatec.com/ en als je die combineert met een podium hub + magnetic paddle module en een stuurtje van max 800 gram blijf je ruim onder de 2kg, dikke prima voor een 8Nm CSL/GT-DD (Pro) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Clubsport RS of de BMW GT V2 zouden mooie kanshebbers kunnen zijn, maar de rally button module zit er ook nog aan te komen, https://rally.fanatec.com/ en als je die combineert met een podium hub + magnetic paddle module en een stuurtje van max 800 gram blijf je ruim onder de 2kg, dikke prima voor een 8Nm CSL/GT-DD (Pro) lijkt me.
Ga het wel zien, ik heb nu even weer genoeg uitgegeven. Straks eerst maar eens de oude base verkopen met het standaard PS ronde stuur, dan komen er weer wat fondsen vrij. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-06 19:04
Voor degene met een playseat challenge. Zelf heb ik een next level f-gt lite (deze zijn nagenoeg exact hetzelfde.) hierop de csl DD pro met booster.

zelf heb ik aan de onderkant, de poten waarmee de stoel op de grond staat, een spanband geplaatst. Hiermee werd de stoel een stuk steviger en nog steeds snel en makkelijk op te ruimen. Uiteraard zal het nooit zo stevig worden als met een 8020/8040 of ander rig. Maar zo is het zeker steviger en stevig genoeg.

Reden voor mij om het aan te passen was dat de stoel te ver inzakte als ik erop ga zitten. (geen kleine jongen hier) en het niet hielp de stoel aan te passen. Het was het telkens net niet. Overigens is een bijkomend effect dat je je stoel best voelt trillen als je over de kerbs gaat. Maakt voor mij de beleving nog net iets leuker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl9yZxGGg4uGBoanH0iK4fuY6PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBG08g9DYqIoJ1hHs701qze2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 06:20

Jer0entjeh88

display: grid;

thunder8 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:37:
Krijg je dan geen dubbele verzendkosten?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Krijg je dan geen dubbele verzendkosten?
Ja. Echter wil ik niet de levering laten vertragen doordat 1 van beiden niet op voorraad is. Daarnaast heb ik niet meteen een rond stuur nodig, omdat ik tot op heden eigenlijk alleen mijn Formula V2 F1 2020 LE gebruik. Verder zijn de verzendkosten ook weer niet enorm hoog. Voor de base was het 13,25€. Als je dan het stuur meebesteld, gaan de verzendkosten ook omhoog, dus per saldo zal het weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 16:25
Frez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:08:
[...]

Je kan met een speciaal kastje tussen je stuurtje en het platform waar op je wilt gamen het alsnog voor elkaar krijgen.
Ik speelde met een “normale” csl dd op me ps5 wat eigenlijk niet zou moeten kunnen.
Werkte prima.
https://www.drivehubnow.com/
Zou je even moeten kijken of jou combinatie mogelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door stewiegriffin op 08-03-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

stewiegriffin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Je kan met een speciaal kastje tussen je stuurtje en het platform waar op je wilt gamen het alsnog voor elkaar krijgen.
Ik speelde met een “normale” csl dd op me ps5 wat eigenlijk niet zou moeten kunnen.
Werkte prima.
https://www.drivehubnow.com/
Zou je even moeten kijken of jou combinatie mogelijk is.
Ware het niet dat een CSL DD met drivehub bijna net zo duur is als een GT DD Pro. Als je dus nog iets moet aanschaffen is dat niet echt handig. En met een drivehub moet je je wel realiseren dat het stuur en pedalen inputs door de Drivehub worden vertaald naar controller inputs. Drivehub is een oplossing voor mensen die al sturen hebben die niet worden ondersteund door de console of merken qua pedalen en sturen willen mixen. Als je iets nieuws moet kopen, dan koop je beter iets wat compatible is. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Dit kan beter via DM ;)

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 09-03-2022 14:29 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
thunder8 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Ware het niet dat een CSL DD met drivehub bijna net zo duur is als een GT DD Pro. Als je dus nog iets moet aanschaffen is dat niet echt handig. En met een drivehub moet je je wel realiseren dat het stuur en pedalen inputs door de Drivehub worden vertaald naar controller inputs. Drivehub is een oplossing voor mensen die al sturen hebben die niet worden ondersteund door de console of merken qua pedalen en sturen willen mixen. Als je iets nieuws moet kopen, dan koop je beter iets wat compatible is. Maar dat is mijn mening.
Helemaal mee eens, dat is ook precies wat ik heb gedaan.
Maar de optie is er, maar wat je zegt klopt helemaal het is wel praktischer wanneer je al een set heb staan inderdaad.

Vraag me af in hoeverre dat bepalend is voor het stuur en je pedalen input, want idd wat je zegt het word toch vertaald door de drive hub.
Weet niet hoe het bij “normale” set ups is maar bijvoorbeeld met gt 7 voelde ik geen curbs terwijl ik er aantal keren duidelijk over heen ben gegaan.

Ik heb de DD pro besteld dus ben erg benieuwd of er veel verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jelmer87-
  • Laatst online: 10-05 16:28

Ik heb vanmiddag mijn DD pro premium bundel geannuleerd om deze te gaan bestellen met een McLaren stuur.

Iemand enig idee hoe lang fanatec er normaal over doet om geld terug te boeken zodat ik mijn nieuwe bestelling kan plaatsten.

Is de upgrade naar de clubsport pedalen de extra 170,- waard nu ik toch zelf kan samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
-Jelmer87- schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Ik heb vanmiddag mijn DD pro premium bundel geannuleerd om deze te gaan bestellen met een McLaren stuur.

Iemand enig idee hoe lang fanatec er normaal over doet om geld terug te boeken zodat ik mijn nieuwe bestelling kan plaatsten.

Is de upgrade naar de clubsport pedalen de extra 170,- waard nu ik toch zelf kan samenstellen?
Bij mij werd het netjes binnen 5 dagen terug geboekt.

Wat bedoelt Fanatec op de website nu exact met PS-Ready?
Houdt dit nu in dat het stuur geschikt is voor Playstation of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Smok3yNL op 10-03-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35

Ben wel benieuwd wat nu echt het verschil zal zijn met de base van Thrustmaster:

https://www.thrustmaster....ducts/t-gt-ii-servo-base/

Het prijsverschil is nogal groot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Smok3yNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Bij mij werd het netjes binnen 5 dagen terug geboekt.

Wat bedoelt Fanatec op de website nu exact met PS-Ready?
Houdt dit nu in dat het stuur geschikt is voor Playstation of niet?
Alle sturen zijn geschikt voor Playstation. De compatibiliteit voor Playstation komt uit de base, niet het stuurwiel.

Echter kan het wel zijn dat niet alle knoppen/switches en rotaries werken, die moeten door het spel zelf ondersteund worden. Als voorbeeld, het Formula V2.x stuur. In ACC en F1 20xx kan je alle knoppen mappen en deze werken dan ook in de game. Echter in GT 7 kan je momenteel alleen de standaard controllerknoppen programmeren. De meeste switches and rotaries zijn niet te mappen. Hoop dat dit in de toekomst alsnog komt, want het is zonde dat je bepaalde zaken alsnog via de MFD (Multi Function Display) moet doen, terwijl er dedicated knoppen op het stuur zitten om het meteen aan te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 10:45
Giel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Ben wel benieuwd wat nu echt het verschil zal zijn met de base van Thrustmaster:

https://www.thrustmaster....ducts/t-gt-ii-servo-base/

Het prijsverschil is nogal groot...
Het zijn twee compleet verschillende systemen. Wel de moeite waard om wat research te doen als je een aankoop overweegt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Beltoni schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Het zijn twee compleet verschillende systemen. Wel de moeite waard om wat research te doen als je een aankoop overweegt (y)
Ik zie het inderdaad, ik las iets te snel en ging er vanuit dat het ook een direct drive was. Lijkt dus niet zo te zijn. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Giel op 10-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Ik zie het inderdaad, ik las iets te snel en ging er vanuit dat het ook een direct drive was. Lijkt dus niet zo te zijn. :+
Thrustmaster heeft (nog) geen direct drive base, daarnaast is het prijsverschil helemaal niet zo heel groot. De Thrustmaster zit volgens de pricewatch op €749,- de GT-DD Pro met een setje Elite pedalen (zonder loadcell) komt op €779,-.

De T-GT-II levert zo uit het blote hoofd 6Nm, 1Nm meer dan de GT-DD Pro zonder boostkit maar dat is dan ook echt het maximale terwijl je bij de GT-DD Pro dan nog de boostkit als optie hebt mocht die 5Nm niet genoeg zijn.

Om heel eerlijk te zijn zou ik geen enkele reden kunnen bedenken waarom de T-GT-II een optie zou zijn ten opzichte van de GT-DD Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Voor diegene die bij Fanatec een GT DD Pro premium, of gewoon apart een load cell pedalen bestelt hebben. Heb zonet gezien dat ze binnen zijn, Men kan in hun shop ze direct bestellen, Ik ga nu wachten op mijn premium bundle, maar 1st op de mail wachten ;) gr

Ondertussen de mail gekregen. gr

[ Voor 6% gewijzigd door Charismatic op 10-03-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Laat maar js al gelukt!

[ Voor 90% gewijzigd door Smok3yNL op 10-03-2022 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smok3yNL
Zit er veel verschil tussen een konische rubber brake mod en echte loadcell pedalen?

Twijfel of ik mijn Thrustmaster T3pa moet upgraden naar T-LCM pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Smok3yNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:00:
Zit er veel verschil tussen een konische rubber brake mod en echte loadcell pedalen?

Niet twijfelen maar doen. Daar zit echt een groot verschil tussen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Smok3yNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:00:

Daar zit ik ook wel vaak aan te denken. Lijkt me een goeie upgrade voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik ben voor mezelf aan het kijken naar een Fanatec GT DD pro, misschien met loadcell pedaal. Ik zie inderdaad dat alles op voorraad is. Weet iemand hoelang de levertijd is? Als ik vandaag zou bestellen, wanneer zou ik het stuur in huis hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
Giel schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Daar zit ik ook wel vaak aan te denken. Lijkt me een goeie upgrade voor een mooie prijs.
Heb de knoop maar doorgehakt :P
Mocht het niks zijn kan het altijd retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

SpeedfreakR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:03:
Ik ben voor mezelf aan het kijken naar een Fanatec GT DD pro, misschien met loadcell pedaal. Ik zie inderdaad dat alles op voorraad is. Weet iemand hoelang de levertijd is? Als ik vandaag zou bestellen, wanneer zou ik het stuur in huis hebben?
Als het op voorraad is, heb je het meestal met een paar dagen in huis. Maar geen dingen mee bestellen die niet op voorraad zijn, want dan wacht je tot alles bij hun weer op voorraad is. Als het eerste item out of stock was en later instock is, maar dan iets anders out of stock, dan wacht je nog langer. Dus als je bestelt, zorgen dat je 1 order maakt met alles in stock en dan 1 order met de spullen out of stock. Dan heb je het het snelst in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:55
24 januari besteld, vandaag in huis. Van het weekend opereren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1hI-tdD4-2rS9enckmAwgqS9u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVMJm43amekzMLzgb9td2ncZ.jpg?f=fotoalbum_large

Chunky real leather grips. Het ruikt in ieder geval al lekker, maar ik zie wel tegen het gefriemel op/bij het stuur. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Volgende week gaan de prijzen bij Fanatec omhoog..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfbdqrnTVWnLWUwENRv4PTlDdiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6G0JROf3m0wYFQ7NDYnH2W8x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:54:

[Afbeelding]
Fanatec prijzen gaan over verloop van de tijd alleen maar omhoog. Ik heb aardig wat Fanatec gear gehad; en eigenlijk alles 2e hands voor hetzelfde geld (of beter) van de hand gedaan dan wat ik er ook voor betaald had.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen als je ze erop hebt zitten. Ik heb zelf behoorlijke kolenschoppen (2xl handschoenen), maar vind de normale (lederen) grips van Fanatec eigenlijk wel fijn terwijl de ruimere McLaren niet lekker voelt. Dus ik ben benieuwd hoeveel verschil dit maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 11-03-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Madhouse1979 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:54:

[Afbeelding]
Was van plan pas de 17de te bestellen maar heb er nu maar voor gekozen om wat eerder te bestellen.
Helaas was de loadcell breakpedal niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:29
Ik kwam vandaag deze tegen; https://mozaracing.com/wheel-base-r9. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chinese fabrikant uit Shenzen die vooral camera accessoires produceert (gimbals e.d.). Op papier een leuke wheelbase maar de hardware alleen is niet bepalend voor het eindresultaat, de software en de doorontwikkeling ervan is minstens zo belangrijk. Gezien ze relatief kort bezig zijn met het produceren van sim hardware (volgens mij is er ok wel iets van een link met Simagic op hardware vlak) is het de vraag hoe zich dat op “lange termijn” gaat ontwikkelen.

Ik weet niet of ik er m’n geld in zou durven steken in verband met support in de toekomst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
CrashOverDrive schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen als je ze erop hebt zitten. Ik heb zelf behoorlijke kolenschoppen (2xl handschoenen), maar vind de normale (lederen) grips van Fanatec eigenlijk wel fijn terwijl de ruimere McLaren niet lekker voelt. Dus ik ben benieuwd hoeveel verschil dit maakt.
Het gevecht is voorbij en ze zitten erop.
- APM is een b*tch om los te halen, er is nauwelijks ruimte.
- De lijm die je voor het overzetten van de trilmotoren nodig zou hebben, zat er niet bij. Nou loopt hij in de nieuwe grips ook via een gootje met klemmen, dus ook zonder lijm zie ik er weinig problemen mee.
- het is op zich allemaal simpel te doen, alleen zijn de APM en de trilmotor erg bewerkelijke stappen.
- ruikt lekker
- dikkere grip voelt fijner, ga zo een rondje proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu-t5I-YmujmRqePfQkTv1VtE-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umYR2RsELjj6NZRE8ZPWGjhb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Valt mij op dat er meer sturen voor de Playstation beschikbaar is dan voor de Xbox, ben even aan het rondkijken en kan er niet echt uitkomen.

De Thrustmaster Tmx is een mooi budget stuurtje maar de Thrustmaster Tx is daarin tegen weer een duurdere keus maar dan kan je wel een ander stuurtje erop zetten in de toekomst voor F1.

Hier de beloofde foto's van mijn setup op de logeerkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMP4m2w6V-ii7c89VUiM6FWT1us=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0XxArOZmYMQMX2S9FZLuXMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhx8ELbbhLyrMq0GpKUfupW_lu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yq2jMXiLpA68ey75kiewkEGv.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2022 17:58 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo, paar uurtjes geraced. Dit bevalt zo veel beter. Geen handschoenen meer nodig door het leer, geen pijnlijke handen omdat het normale stuur eigenlijk te dun is en je dus teveel moet knijpen. Veel betere grip voor mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 21:20

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag mijn fanatec CSL loadcell eindelijk binnen gekregen. Ga mijn koppeling toch maar laten vervallen, dan kan ik mijn zitpositie nog wat verbeteren. Even wennen, maar na een uurtje of 2 begint het wat te wennen. Reed nog met een G27 pedalen set, dus het is wel even wennen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Vraagje; ik race (Gran Turismo 7, PS5) nu met een Logitech G29. Ik overweeg een upgrade naar de Thrustmaster T-GT II.

Merk je zo'n overstap heel erg, wordt de ervaring veel beter, of is het het niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet niet of van de G29 naar de TM meer een zijdelingse stap is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:40:
Ik weet niet of van de G29 naar de TM meer een zijdelingse stap is?
Ja, dat weet ik dus ook niet zo goed. Ik wil best een investering doen, maar heb geen idee wat dan de beste optie is. Waarbij ik dus echt een heel andere (veel betere, toffere) race-ervaring ga krijgen. Ik wil echt alle hobbels voelen, de kerbstones, ik wil tegendruk op de pedalen, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Timbox88 op 15-03-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 23:04
Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:29:
Vraagje; ik race (Gran Turismo 7, PS5) nu met een Logitech G29. Ik overweeg een upgrade naar de Thrustmaster T-GT II.

Merk je zo'n overstap heel erg, wordt de ervaring veel beter, of is het het niet waard?
Kan je voor dat geld dat niet beter naar de fanatec DD kijken? Is misschien nog net iets duurder maar lijkt mij wel de betere base dan thrustmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Philip Ross schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Kan je voor dat geld dat niet beter naar de fanatec DD kijken? Is misschien nog net iets duurder maar lijkt mij wel de betere base dan thrustmaster
Alle aanbevelingen zijn welkom, meer dan welkom zelfs. Wat ik zeg; ik wil niet besparen en dan een stap terug doen (al hoop ik natuurlijk dat het enigszins betaalbaar blijft). Maar met Fanatec zie ik wel eens eea voorbij komen, maar dan zie ik zoveel verschillende opties dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt eraan wat je speelt

Heb zelf een CSL DD 8 Nm met een F1 2021 LE stuur en bevalt meer dan prima, grote stap omhoog vanaf de G29 die ik als tussenpaus had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:51:
Ligt eraan wat je speelt

Heb zelf een CSL DD 8 Nm met een F1 2021 LE stuur en bevalt meer dan prima, grote stap omhoog vanaf de G29 die ik als tussenpaus had.
Ik zal voornamelijk GT7 spelen en daarnaast af en toe F1. En ik wil dus gewoon een beleving waarbij ik echt de wagen en de oneffenheden op de weg voel, liefst ook tegendruk op de pedalen. Ik merk met mijn Logitech G29 dat het allemaal licht aanvoelt (en de pedalen geven sowieso 0,0 tegendruk). Je voelt wel feedback, maar niet dat ik het op echt autorijden vind lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Ik zal voornamelijk GT7 spelen en daarnaast af en toe F1. En ik wil dus gewoon een beleving waarbij ik echt de wagen en de oneffenheden op de weg voel, liefst ook tegendruk op de pedalen. Ik merk met mijn Logitech G29 dat het allemaal licht aanvoelt (en de pedalen geven sowieso 0,0 tegendruk). Je voelt wel feedback, maar niet dat ik het op echt autorijden vind lijken.
CSL DD, no brainer ;) niks evenaart DD.

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

flip_eg4 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:08:
[...]

CSL DD, no brainer ;) niks evenaart DD.
Dan wel de GT DD Pro ipv CSL DD, aangezien de persoon in kwestie GT 7 wil spelen. Die is native compatible met de Playstation. ;)
Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Wat is je budget en wat heb je eventueel al qua installatie om het een en ander op te monteren? Als je zwaardere pedalen wil, dan kom je bij loadcells uit, maar dan moet je wel een rig hebben die alles netjes op de plek houdt. Want als je een zware rem hebt, maar alles gaat schuiven als je op die rem drukt, dan ga je weinig voordeel hebben van een dergelijke rem. Moet het geheel snel in te klappen zijn, staat het ergens kant en klaar straks? Wil je best helpen een systeem samen te stellen voor de PS4/5, maar dan heb ik wel informatie nodig. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door thunder8 op 15-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:37
Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Ja, dat weet ik dus ook niet zo goed. Ik wil best een investering doen, maar heb geen idee wat dan de beste optie is. Waarbij ik dus echt een heel andere (veel betere, toffere) race-ervaring ga krijgen. Ik wil echt alle hobbels voelen, de kerbstones, ik wil tegendruk op de pedalen, etc.
nee thrustamaster is zeker wel een verbetering tov logitech, het verschil tussen riem en tand voel je behoorlijk. maar als je kan is het inderdaad een no brainer om nu een CSL DD te kopen. prijs verschil tussen CSL DD en bijv TS-PC is maar weinig. Maar als je goedkoop een thrustmaster op de kop kan tikken of niet gelijk de hoofdprijs wil neerleggen dan is TM een beter alternatief dan Logitech in mij ogen.

ik kom zelf van logitech Momo, g27, naar TS-PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
thunder8 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Dan wel de GT DD Pro ipv CSL DD, aangezien de persoon in kwestie GT 7 wil spelen. Die is native compatible met de Playstation. ;)

[...]

Wat is je budget en wat heb je eventueel al qua installatie om het een en ander op te monteren? Als je zwaardere pedalen wil, dan kom je bij loadcells uit, maar dan moet je wel een rig hebben die alles netjes op de plek houdt. Want als je een zware rem hebt, maar alles gaat schuiven als je op die rem drukt, dan ga je weinig voordeel hebben van een dergelijke rem. Moet het geheel snel in te klappen zijn, staat het ergens kant en klaar straks? Wil je best helpen een systeem samen te stellen voor de PS4/5, maar dan heb ik wel informatie nodig. ;)
Ik heb zo'n (volgens mij heet het wheelstand) waar mijn G29 en pedalen op gemonteerd zijn. Dat werkt op zich prima, maar het zijn de pedalen zelf die geen enkele weerstand bieden.

Gaat idd om een stuur voor de PS5 en zou heel fijn zijn als ik het geheel makkelijk kan in- en uitklappen als ik niet speel (zodat ik het bij de playstation weg kan halen als ik niet speel). Budget tot max 1000, maar is ook wel afhankelijk van hoeveel extra het oplevert. Stel je kunt met een set van 800 een bijna soortgelijke ervaring hebben als een set van 1000 euro, dan liever die van 800 natuurlijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Nohead

PSN ID: Nohead

Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Ik heb zo'n (volgens mij heet het wheelstand) waar mijn G29 en pedalen op gemonteerd zijn. Dat werkt op zich prima, maar het zijn de pedalen zelf die geen enkele weerstand bieden.

Gaat idd om een stuur voor de PS5 en zou heel fijn zijn als ik het geheel makkelijk kan in- en uitklappen als ik niet speel (zodat ik het bij de playstation weg kan halen als ik niet speel). Budget tot max 1000, maar is ook wel afhankelijk van hoeveel extra het oplevert. Stel je kunt met een set van 800 een bijna soortgelijke ervaring hebben als een set van 1000 euro, dan liever die van 800 natuurlijk!
Playseat Challenge setup? Heel compact in te klappen en zit erg comfortabel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stewiegriffin
[...]

De CSL DD is echt heel goed, de ervaring is zoveel beter dan een g29 dat is moeilijk uit te leggen.
Wel inderdaad voor de pro versie gaan omdat je een ps5 gebruikt.

Ik heb redelijk veel F1 gedaan en ook ACC en het was echt geweldig, ga wel voor de 8nm die is wel wat gedetailleerder dan de 5nm.
GT7 heb ik kort gedaan maar voelde ook uitstekend.

Voor grof weg €1050 heb je een CSL DD pro 8nm met hele goede V3 pedalen van fanatec met een brake performance kit (die nu €10 goedkoper is).
Dit is echt een heel goed pakket in mijn optiek.

Let wel op dat de prijzen ergens deze week of volgende week omhoog gaan van fanatec weet niet precies wanneer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Als je voor Fanatec nieuw wil gaan, dan zou ik kiezen voor de GT DD Pro bundel met de standaard pedalen en stuur. Dit zal een behoorlijk upgrade zijn tov wat je momenteel al hebt. Dan kan je daarna altijd nog kijken om verder te upgraden. Het "probleem" zal dan voornamelijk in de Wheelstand zitten. Met 5Nm voorzie ik niet echt problemen, maar als je de zwaardere voeding pakt bij de GT DD Pro, dan kom je op 8Nm en dan wordt een wheelstand vaak wel de beperking. Zelfde met loadcell pedalen, ook daar loop je de kans dat je wheelstand gaat schuiven als je hard moet remmen, waardoor je drukker bezig bent met het op de plek houden van de stand, ipv racen.

Aangezien je het opklapbaar wil hebben, zou ik daarom eerst testen met de standaard 5Nm setup. Mocht het te licht voor je zijn, dan zou je je wheelstand kunnen upgraden naar een Playseat Challenge, waarvan ik lees dat deze ook redelijk goed werkt met de 8Nm voeding en loadcell pedalen. Hierdoor blijf je een opklapbare setup hebben en toch genoeg power hebben zonder al te veel flex. En op deze wijze kan je langzaam zaken upgraden, zonder een mega bedrag in 1x te moeten investeren, buiten de eerste aankoop van de GT DD Pro bundel.

Al met al nooit goedkoop. Voordeel bij Fanatec is wel dat je ook later zaken kan toevoegen waar je eerst geen geld voor had. Vooral op de Playstation is de keus qua hardware redelijk beperkt en je betaalt een premium voor de base door de security chip. Is het je te duur, dan zou ik eventueel kijken naar een Fanatec CSL Elite + 2de hands, die meer en meer op de markt komen als mensen stoppen of overstappen naar de GT DD Pro. Die is ook al 6Nm, werkt prima op de PS4/5. Als je deze dan koopt met de juiste pedalen en stuur 2de hands, kan je nadien altijd nog een keer beslissen om de Elite base te vervangen voor de GT DD Pro. Pedalen en stuur kan je dan opnieuw inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
thunder8 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Als je voor Fanatec nieuw wil gaan, dan zou ik kiezen voor de GT DD Pro bundel met de standaard pedalen en stuur. Dit zal een behoorlijk upgrade zijn tov wat je momenteel al hebt. Dan kan je daarna altijd nog kijken om verder te upgraden. Het "probleem" zal dan voornamelijk in de Wheelstand zitten. Met 5Nm voorzie ik niet echt problemen, maar als je de zwaardere voeding pakt bij de GT DD Pro, dan kom je op 8Nm en dan wordt een wheelstand vaak wel de beperking. Zelfde met loadcell pedalen, ook daar loop je de kans dat je wheelstand gaat schuiven als je hard moet remmen, waardoor je drukker bezig bent met het op de plek houden van de stand, ipv racen.

Aangezien je het opklapbaar wil hebben, zou ik daarom eerst testen met de standaard 5Nm setup. Mocht het te licht voor je zijn, dan zou je je wheelstand kunnen upgraden naar een Playseat Challenge, waarvan ik lees dat deze ook redelijk goed werkt met de 8Nm voeding en loadcell pedalen. Hierdoor blijf je een opklapbare setup hebben en toch genoeg power hebben zonder al te veel flex. En op deze wijze kan je langzaam zaken upgraden, zonder een mega bedrag in 1x te moeten investeren, buiten de eerste aankoop van de GT DD Pro bundel.

Al met al nooit goedkoop. Voordeel bij Fanatec is wel dat je ook later zaken kan toevoegen waar je eerst geen geld voor had. Vooral op de Playstation is de keus qua hardware redelijk beperkt en je betaalt een premium voor de base door de security chip. Is het je te duur, dan zou ik eventueel kijken naar een Fanatec CSL Elite + 2de hands, die meer en meer op de markt komen als mensen stoppen of overstappen naar de GT DD Pro. Die is ook al 6Nm, werkt prima op de PS4/5. Als je deze dan koopt met de juiste pedalen en stuur 2de hands, kan je nadien altijd nog een keer beslissen om de Elite base te vervangen voor de GT DD Pro. Pedalen en stuur kan je dan opnieuw inzetten.
Nee, tweedehands ga ik sowieso niet doen en dan liever in één keer goed. Heb je dan de juiste linkjes van het complete pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Nee, tweedehands ga ik sowieso niet doen en dan liever in één keer goed. Heb je dan de juiste linkjes van het complete pakket?
PB gestuurd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Timbox88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:41:
[...]

@thunder8 zelf kon ik het niet beter uitleggen.
Zelf ben ik ook van scratch begonnen en heb ook een playseat challenge en DD pro gekocht.
700€ is een hele som maar je krijgt wel waar voor je geld.
Ik heb het me nog geen moment beklaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 06:20

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb gisteren ook een DD Pro met V3 pedals en ClubSport RS wheel besteld. Twijfelde tussen deze of het BMW GT2 stuur echter race ik liever zonder handschoenen. Gezien het BMW stuur alcantara heeft ben ik toch voor de ClubSport RS gegaan. Over dit stuur lees ik nog niet heel veel online. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit stuur?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:50:
Ik heb gisteren ook een DD Pro met V3 pedals en ClubSport RS wheel besteld. Twijfelde tussen deze of het BMW GT2 stuur echter race ik liever zonder handschoenen. Gezien het BMW stuur alcantara heeft ben ik toch voor de ClubSport RS gegaan. Over dit stuur lees ik nog niet heel veel online. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit stuur?
Hij is grotendeels gelijk aan het oude Porsche stuur wat Fanatec eerder in de Clubsport line-up had met wat kleine wijzigingen zoals het Porsche logo wat is verdwenen en de magnetic paddle module die de oude schakelflippers heeft vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:16

ikt

CSL Pedals Loadcell in elkaar gezet, wat een verschil met de G27!

Het rempedaal is wel knoephard joh - zit er bij andere pedaalsets iets van (harde) spring travel voordat de elastomers hun ding doen?

Tijd om te wachten op mods hiervoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
ikt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:06:

Het rempedaal is wel knoephard joh - zit er bij andere pedaalsets iets van (harde) spring travel voordat de elastomers hun ding doen?

Gewoon mee gaan rijden, dat went vanzelf ;) :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ikt schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:06:

Gisteren exact dezelfde switch gedaan. Tijden op sokken vond ik niet prettig. Verder eerste uur even wennen daarna kwam er al wat meer gevoel bij. Geen spijt van, maar vond de overstap van stuur (G27 naar dd) wel imposanter.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:16

ikt

Mystikal schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Gisteren exact dezelfde switch gedaan. Tijden op sokken vond ik niet prettig. Verder eerste uur even wennen daarna kwam er al wat meer gevoel bij. Geen spijt van, maar vond de overstap van stuur (G27 naar dd) wel imposanter.
Ik ben net dit tegengekomen:

https://forum.fanatec.com...21/csl-lc-stiffness-issue

Blijkbaar kan het zwarte er gewoon uit (met flinke moeite) en kan gemodificeerd worden!

Morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mystikal schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Ik kan waterschoenen aanraden. Kosten bijna niets en het rijdt een stuk fijner dan alleen met sokken, omdat je ook meer grip op de pedalplate en de pedalen zelf hebt. Heb zelf een paar gekocht op Amazon voor 15€ zoiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giel
thunder8 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Ik kan waterschoenen aanraden. Kosten bijna niets en het rijdt een stuk fijner dan alleen met sokken, omdat je ook meer grip op de pedalplate en de pedalen zelf hebt. Heb zelf een paar gekocht op Amazon voor 15€ zoiets.
Way off topic, maar je koopt waterschoenen via Amazon? Waar is de tijd gebleven dat men even naar de Zeeman fietste en ze daar ophaalde voor een prikkie... ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Señor Sjon schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Het gevecht is voorbij en ze zitten erop.
- APM is een b*tch om los te halen, er is nauwelijks ruimte.
- De lijm die je voor het overzetten van de trilmotoren nodig zou hebben, zat er niet bij. Nou loopt hij in de nieuwe grips ook via een gootje met klemmen, dus ook zonder lijm zie ik er weinig problemen mee.
- het is op zich allemaal simpel te doen, alleen zijn de APM en de trilmotor erg bewerkelijke stappen.
- ruikt lekker
- dikkere grip voelt fijner, ga zo een rondje proberen.

[Afbeelding]
Welke wheel-stand gebruik je? Ziet er slim uit zo, in combinatie met je bureau. Ik gebruik nu een table clamp op de CSL DD met boost kit, maar m'n bureau heeft het er maar zwaar mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SyS_ErroR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Welke wheel-stand gebruik je? Ziet er slim uit zo, in combinatie met je bureau. Ik gebruik nu een table clamp op de CSL DD met boost kit, maar m'n bureau heeft het er maar zwaar mee :D
SimLab GT1 Evo op 6 wieltjes. Ik heb hem stekkerklaar gemaakt dat ik alleen USB en 230V aan hoef te sluiten en dan is ie klaar voor gebruik. Volgende stap is een mount voor een 32:9 scherm zodat ik een eigen scherm voor mijn rig heb en ik niet meer hoef te verrijden om andere games/werk te doen. Met een wat langere glasvezel DP-kabel moet dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

thunder8 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat dat niet door de WAF komt 8).
Ik rij meestal op wintersokken met rubber padding aan de onderkant. En anders worden het gewoon Sparco's :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mystikal schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat dat niet door de WAF komt 8).
Ik rij meestal op wintersokken met rubber padding aan de onderkant. En anders worden het gewoon Sparco's :)
Je moet er ook niet buiten mee gaan lopen. :P Wilde mensen hier alleen een goedkoop en goed werkend alternatief bieden. En met waterschoenen bedoel ik niet die lelijke gevlochten plastic schoenen in neon kleuren. ;) Die van mij hebben een stoffen bovenkant met een dunne rubberen zool eronder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:13

Metalfreak

Hoije woh!

thunder8 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Je moet er ook niet buiten mee gaan lopen. :P Wilde mensen hier alleen een goedkoop en goed werkend alternatief bieden. En met waterschoenen bedoel ik niet die lelijke gevlochten plastic schoenen in neon kleuren. ;) Die van mij hebben een stoffen bovenkant met een dunne rubberen zool eronder. :)
Je bedoelt zoiets denk ik:
https://www.decathlon.nl/...102440?mc=8330684&c=GRIJS

Bij een waterschoen moet ik altijd aan zoiets denken:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/733PGL0YmQgQ/1200x680.jpg

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:34
Iemand die toevallig de nieuwe prijs van de Fanatec Clubsport Shifter al heeft kunnen lospeuteren?

Wilde nog niet investeren op dit moment, maar afhankelijk van de aangekondigd prijsverhoging overweeg ik toch al te bestellen

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:34
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:50:
Ik zat eerst ook nog over het BMW stuur te twijfelen en ben zelf uiteindelijk voor de Universal Hub V2 ivm Podium R300 Stuur gegaan.

Wordt in beide gevallen een kwestie van ervaren zodra het geleverd wordt 😃

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Metalfreak schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Je bedoelt zoiets denk ik:
https://www.decathlon.nl/...102440?mc=8330684&c=GRIJS

Bij een waterschoen moet ik altijd aan zoiets denken:
[Afbeelding]
Ik ook!!!!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Nieuw stuur van Thrustmaster voor PC en Xbox.

https://www.thrustmaster.com/products/t248-xbox-pc-2/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:34
Eh, zelfde als de playstation versie (die is half jaar geleden uitgekomen) alleen dan voor de xbox. Niet zo heel handig dat ze precies hetzelfde heten eigenlijk.
Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.