Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Metalfreak schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Je bedoelt zoiets denk ik:
https://www.decathlon.nl/...102440?mc=8330684&c=GRIJS

Bij een waterschoen moet ik altijd aan zoiets denken:
[Afbeelding]
Ja die bovenste inderdaad. Die onderste is ook niet wat je wil, buiten de looks. _O-

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:54
Hoe lang duurt ongeveer bestelling van de fanatec de pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Evertt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:51:
Staat op de website toch? vanaf 25 maart.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:15
Evertt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:51:
Ik heb afgelopen zaterdag besteld (op voorraad) en is zojuist afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:55
Heeft iemand trouwens al de beloofde prijsverhogingen gespot op de website van Fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Oké bedankt. Weet iemand of het mogelijk om deze te laten versturen naar een UPS point?
Voor de levering van fanatec DD pro?

[ Voor 17% gewijzigd door Evertt op 17-03-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik twijfel tussen de thrustmaster tx , tmx of de Logitech G920 wil namelijk kijken of het racen met stuur wel iets voor mij is.
Maar het lijkt me erg onlogisch om F1 2021 te gaan spelen met een rond stuurtje..

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 17-03-2022 13:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Evertt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:55:
Oké bedankt. Weet iemand of het mogelijk om deze te laten versturen naar een UPS point?
Als je een account hebt bij UPS (gratis aan te maken) kun je aanduiden dat al je pakjes bij een afhaalpunt mogen geleverd worden.
Ik dacht zelfs als je kan beginnen tracken dat je dit ook kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
Evertt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:55:
Mogelijk in je account van UPS dat je na aanmelding door Fanatec het adres kunt wijzigen. Anders zullen ze eerst een poging bij je thuis doen voordat het naar een ander punt gaat.
Of je had een ander aflever adres tov billing adres moeten ingeven bij het bestellen

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:11
Iemand hier die ervaring heeft met het toevoegen van een extra quick release op een Fanatec Podium Hub?
Wil graag naast mijn F1 stuur een rond stuur hebben, maar eventueel ook de mogelijkheid om zelf een GT3 stuur te bouwen en deze ook hierop te gebruiken. 2x een podium hub lijkt mij iets overkill :) . Ben vooral benieuwd of dit leidt tot meer flex.

Onderstaande quick release schijnt 2,5cm dik te zijn dus voegt niet extreem veel toe aan de diepte van het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7Bxx-Ri_ldKU8UXnF4Hn27hUb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATugcqxVHOlnj4CSCDdLphcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Mr50.50 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:11:
Heeft iemand trouwens al de beloofde prijsverhogingen gespot op de website van Fanatec?
Tot dusverre dit gevonden:

Clubsport RS + € 50,-
BMW GT2 v2 + € 50,-
Formula v2.5 + € 40,-
V3 Pedals + € 40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Dennis Blomaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Tot dusverre dit gevonden:

Clubsport RS + € 50,-
BMW GT2 v2 + € 50,-
Formula v2.5 + € 40,-
V3 Pedals + € 40,-
Ben ik blij dat ik dinsdag nog besteld heb. Heb zowel de ClubSport RS als de V3 pedals besteld. Scheelt toch weer 90,- :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Is er nog iemand die een CSL DD in bestelling heeft staan waar nu de availability date weg is bij het order?
Betekent dit dat ie verstuurt gaat worden? O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-09 18:58

Mef

GiggySmalls schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:
Is er nog iemand die een CSL DD in bestelling heeft staan waar nu de availability date weg is bij het order?
Betekent dit dat ie verstuurt gaat worden? O-)
Ja hier ook dit weekend een bestelling gemaakt. 110€ verschil toch met de huidige prijzen. CSL DD 8nm, Clubsport RS en Formula V2.5 met CSL load cell. In mijn order staat er inderdaad ook enkel nog availability date bij de pedalen.
Op de website zelf staat er nochtans nog altijd bij de CSL DD 28 april als availability date.

Edit: Nu is de availability date van de load cell kit in mijn order ook weggevallen. Dus hopelijk gaan ze snel verzenden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mef op 18-03-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20

ikt

Weet iemand generieke load cell tuning kits o.i.d. te vinden? Ik probeer mijn CSL LC Pedal te modden dat er meer travel is voordat de elastomers hun ding doen, maar blijkbaar kun je nergens degelijk voor een handjevol veren shoppen - alles lijkt industrieel te moeten met minimum aantallen/prijs, en je betaalt je scheel voor de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De fanatec DD pro van 5nm naar 8nm heeft toch alleen een andere AC adapter nodig? Dan kan je toch een eigen adapter aanschaffen of heeft deze een andere aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Evertt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:43:
De fanatec DD pro van 5nm naar 8nm heeft toch alleen een andere AC adapter nodig? Dan kan je toch een eigen adapter aanschaffen of heeft deze een andere aansluiting?
Even googlen en je hebt meerdere diy guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Mijn mening: als je al Fanatec wilt kopen, ga dan niet op de verkeerde dingen bezuinigen en houdt het lekker bij de originele accessoires, ondanks dat ze soms overpriced lijken/zijn 😅

Straks heb je gezeur met garantie of whatever, ik zou het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:42
Dennis Blomaard schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:06:
[...]

Mijn mening: als je al Fanatec wilt kopen, ga dan niet op de verkeerde dingen bezuinigen en houdt het lekker bij de originele accessoires, ondanks dat ze soms overpriced lijken/zijn 😅

Straks heb je gezeur met garantie of whatever, ik zou het risico niet nemen.
Ze zouden het kunnen zitten in de logs. Maar dan nog kunnen ze moeilijk bewijzen of het van de originele komt of de namaak.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

De DD Pro is altijd 8nm. Die kun je niet bestellen met 5nm.

[ Voor 5% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 19-03-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breugeltje90
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Naar aanleiding van het bericht wat ik hier zag dat Fanatec de prijzen ging verhogen toch maar de knoop doorgehakt en een setje Clubsport V3 pedalen gekocht. Wilde dit al langer, maar er was altijd wel een smoesje om het niet te doen.

Ze zien er zeer netjes en degelijk uit moet ik zeggen, maar software technisch wilt het nog niet lukken.
Zodra ik de driver installeer (fanatec driver 439) dan kan mijn pc de pedalen niet vinden krijg ik de melding in de Fanatec software. Ook in-game vind hij ze dan niet.

Gooi ik alle software eraf. Dan kan ik ze bij mijn gamecontrollers wel vinden en ook in-game.
Er zitten tril motoren achter de pedalen, maar die lijken niet te werken zonder de drive geïnstalleerd.

Wat doe ik fout? Krijg met google veel problemen gevonden, maar zo specifiek nog niet.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Jer0entjeh88 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:41:
[...]

De GT DD Pro bundle (met GT stuur en CSL Pedalen) is nog wel te verkrijgen met 5nm.

De losse wheelbase enkel met 8nm inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis Blomaard op 19-03-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Breugeltje90 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:49:
Naar aanleiding van het bericht wat ik hier zag dat Fanatec de prijzen ging verhogen toch maar de knoop doorgehakt en een setje Clubsport V3 pedalen gekocht. Wilde dit al langer, maar er was altijd wel een smoesje om het niet te doen.

Ze zien er zeer netjes en degelijk uit moet ik zeggen, maar software technisch wilt het nog niet lukken.
Zodra ik de driver installeer (fanatec driver 439) dan kan mijn pc de pedalen niet vinden krijg ik de melding in de Fanatec software. Ook in-game vind hij ze dan niet.

Gooi ik alle software eraf. Dan kan ik ze bij mijn gamecontrollers wel vinden en ook in-game.
Er zitten tril motoren achter de pedalen, maar die lijken niet te werken zonder de drive geïnstalleerd.

Wat doe ik fout? Krijg met google veel problemen gevonden, maar zo specifiek nog niet.

Iemand ervaring mee?
Heb je de pedalen rechtstreeks op de usb aangesloten of via de base? Let op dat via de base via een andere kabel en aansluiting op de controller onder de pedalen gaan, dan rechtstreeks via USB naar de PC. En beide mogen niet tegelijk worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breugeltje90
thunder8 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Heb je de pedalen rechtstreeks op de usb aangesloten of via de base? Let op dat via de base via een andere kabel en aansluiting op de controller onder de pedalen gaan, dan rechtstreeks via USB naar de PC. En beide mogen niet tegelijk worden aangesloten.
Ik rijd met een Thrustmast T300rs. Zodoende is het via de USB aangesloten.
Zit verder wel in de goede poort, want die naar een base is met een andere kabel.

Het rare is dat zodra de Fanatec software geinstalleerd is de boel niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Breugeltje90 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Zit verder wel in de goede poort, want die naar een base is met een andere kabel.

Het rare is dat zodra de Fanatec software geinstalleerd is de boel niet meer werkt.
Sorry, dan kan ik je verder niet helpen. Is ook al even geleden dat ik mijn V3 pedalen aan de PC heb gehangen. Gebruik mijn setup op de playstation, dus hoef niet bij te werken als het werkt. Maar zal binnenkort moeten updaten denk ik, want de GT DD Pro staat volgende week gepland voor levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:57
Breugeltje90 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Probeer even een andere usb port. Bijv die aan de voorkant van je pc.
Fanatec had in het verleden een smerige bug in de drivers waardoor hij af en toe spontaan niet (meer) werkte en veranderen van port los dat dan vaak op.

Al hoopte ik dat die bug intussen al lang fixed was, maar proberen kan je het altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Jer0entjeh88 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:41:
[...]

De DD pro is voor de 5nm en de 8nm.
https://fanatec.com/eu-en/bundles/gran-turismo-dd-pro-5-nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:28
Waar is het sky commentaar? Op F1 Live hoor ik Jolyon Palmer...

Verkeerd topic 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Pyr0_ op 19-03-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Pyr0_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:00:
Waar is het sky commentaar? Op F1 Live hoor ik Jolyon Palmer...
Verkeerde topic :P , maar switch naar "international" (aan de rechterkant) en je hoort Crofty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-09 19:51
Dit kan zonder problemen. Het is gewoon een voeding met molex stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:20
Edit: werkt al

[ Voor 97% gewijzigd door stfnz op 20-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breugeltje90
CrashOverDrive schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Probeer even een andere usb port. Bijv die aan de voorkant van je pc.
Fanatec had in het verleden een smerige bug in de drivers waardoor hij af en toe spontaan niet (meer) werkte en veranderen van port los dat dan vaak op.

Al hoopte ik dat die bug intussen al lang fixed was, maar proberen kan je het altijd :+
Had inmiddels alle usb poorten onderhand wel gehad haha.

Ik heb ze nu wel werkend met oudere software. Ipv 439 iets van 402 ofzo.
Dan ziet de software ze wel.
Wel werd er gelijk gevraagd of ik de pedalen wilde updaten naar firmware 1.31 ipv 1.3 maar eigenlijk is het wel best zo denk ik.

Hoe krijg je trouwens de trilmotoren op de pedalen werkend in Assetto Corsa of is dit hier niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 09:01

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mijn G25 pendalen zijn stuk door een kabelbreuk en op Marktplaats geen losse pendalen aangeboden (stuur en schakelbak doet het nog goed).

Aangezien ik niet in de sturen zit voor PC vroeg ik mij af welke van de 5 een goede vervanger is voor mijn G25. Moet wel 6 jaar vooruit gaan (ook in software support):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1GamecontrollersLogitech G29 Driving Force Aluminium, Zwart€ 249,90€ 249,90
1GamecontrollersLogitech G920 Driving Force Aluminium, Zwart€ 249,90€ 249,90
1GamecontrollersLogitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel Xbox One / Xbox Series X|S / PC Zwart€ 288,-€ 288,-
1GamecontrollersThrustmaster T248 Zwart€ 289,-€ 289,-
1GamecontrollersThrustmaster T300 RS Zwart€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.405,80

Alvast bedankt!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Dutchredgaming schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:35:
Mijn G25 pendalen zijn stuk door een kabelbreuk en op Marktplaats geen losse pendalen aangeboden (stuur en schakelbak doet het nog goed).

Aangezien ik niet in de sturen zit voor PC vroeg ik mij af welke van de 5 een goede vervanger is voor mijn G25. Moet wel 6 jaar vooruit gaan (ook in software support):
1GamecontrollersLogitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel Xbox One / Xbox Series X|S / PC Zwart€ 288,-€ 288,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.405,80

Alvast bedankt!
Ik heb zelf de t300 RS GT nu voor 1,5 jaar. Heb nu de overstap gemaakt naar Fanatec, maar ben altijd tevreden geweest over dit stuur. Ik zou alleen wel voor de t300 RS GT gaan, de standaard pedals zijn niet best...

[ Voor 3% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 21-03-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 09:01

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Jer0entjeh88 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb zelf de t300 RS GT nu voor 1,5 jaar. Heb nu de overstap gemaakt naar Fanatec, maar ben altijd tevreden geweest over dit stuur. Ik zou alleen wel voor de t300 RS GT gaan, de standaard pedals zijn niet best...
Fanatec schijnt wel top spul te hebben, maar dan moet je minimaal €1000 spenderen.
Ik hou de prijzen in de gaten.
Zijn de T248 en Logitech G29 of G923 een beter alternatief als ze €100 goedkoper zijn?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb sinds een aantal weken de fanatec ClubSport Steering Wheel GT V2, maar vind het stuur wel erg dun waardoor ik tijdens het rijden toch wel kramp in de handen krijg. Hebben meerdere mensen hier last van?
Zijn er oplossingen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Dutchredgaming schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:40:
[...]
Fanatec schijnt wel top spul te hebben, maar dan moet je minimaal €1000 spenderen.
Ik hou de prijzen in de gaten.
Zijn de T248 en Logitech G29 of G923 een beter alternatief als ze €100 goedkoper zijn?
Dat is natuurlijk ook wel een beetje appels met peren vergelijken tussen Fanatec en Logitech / Thrustmaster. Vooral als je het hebt over een setje (loadcell) pedalen.

Als je goedkoopste wheelbase (CSL DD), goedkoopste stuur (CSL Steering Wheel BMW) en goedkoopste pedalen (CSL Pedals) neemt bij Fanatec dan ben je € 569.85 kwijt. Zou je loadcell pedalen willen, dan ben je € 689.85 kwijt. Maar dan heb je natuurlijk wel een heel ander setje dan Logitech / Thrustmaster.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Mystikal schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:19:
Ik heb sinds een aantal weken de fanatec ClubSport Steering Wheel GT V2, maar vind het stuur wel erg dun waardoor ik tijdens het rijden toch wel kramp in de handen krijg. Hebben meerdere mensen hier last van?
Zijn er oplossingen?
Behalve hem wrappen in materiaal om hem dikker te maken is er volgens mij weinig wat je kan doen. En met een alcantara stuur is dat nogal zonde :P

Je zou nog kunnen kijken of je een rim kan vinden die een heel stuk dikker is en die erop schroeven. De GT V2 heeft net als de andere clubsport sturen een universal hub als basis, dus als je bijvoorbeeld een MOMO of Sparco stuur van ebay trekt dan kan je deze er gewoon opschroeven.

Fanatec heeft zelf ook losse rims, maar volgens mij is de dikte bij deze vrijwel hetzelfde als de GT rim.
https://fanatec.com/eu-en/cat/index/sCategory/15

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 21-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Dutchredgaming schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:35:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.405,80

Alvast bedankt!
Je geeft aan dat je pedalen stuk zijn (kabel breuk) en je stuur het nog goed doet.
Vervolgens kom je met een lijst nieuwe stuur sets.

Is de kabel (laten) vervangen of een nieuw setje pedalen geen optie?

Op de t300 na zijn geen van die sturen namelijk een upgrade tegenover je g25, en je geeft aan op pc te racen dus dan kun je gewoon mix en matchen kwa gear.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Sato schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Je geeft aan dat je pedalen stuk zijn (kabel breuk) en je stuur het nog goed doet.
Vervolgens kom je met een lijst nieuwe stuur sets.

Is de kabel (laten) vervangen of een nieuw setje pedalen geen optie?

Op de t300 na zijn geen van die sturen namelijk een upgrade tegenover je g25, en je geeft aan op pc te racen dus dan kun je gewoon mix en matchen kwa gear.
Ik heb inderdaad jarenlang op een T300 gereden met een setje Fanatec pedalen.
Dat werkt prima!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik heb de set (T300 RS icm Playseat Challenge) van mijn broertje een week te leen omdat hij op vakantie is 😎

Nog even wachten tot m’n eigen set (DD Pro) geleverd wordt 😩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEk3PqWo4EDSpq_-MBzHDGBu_JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRdSmA385aLWyatsholdhBxD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis Blomaard op 21-03-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Ik ben ook van plan een stuurtje te kopen en lekker te gaan racen.
Het lijkt mij leuk om er van alles mee te doen, van truck simulator tot racen.
Ik ben er inmiddels uit dat ik qua budget voor Logitech of thrustmaster wil gaan, fanatec is voor mij te duur voor de hoeveelheid tijd die ik erin ga steken.
Nu heb ik inmiddels uitgevogeld dat de thrustmaster t300 rs gt (350euro) een goede optie is, maar het lijkt mij leuk om een shifter te gebruiken. Shifter voor de thrustmaster is rond de 170euro.
Als ik de logitech G29 incl shifter zou nemen zou ik ongeveer 310euro kwijt zijn.

thrustmaster 520euro vs logitech 310 euro vind ik een aardig verschil.

Ik weet dat het grote verschil de tandwielen/belt zijn, maar zijn die tandwielen echt zo slecht?
Zijn er mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen of de G29 echt veel slechter is? en ook Qua geluid.
Ik hoor zoveel verschillende verhalen over het geluid dat de G29 produceert. De ene vind hem stil en de ander ergert zich dood.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:40
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:20:
Ik ben ook van plan een stuurtje te kopen en lekker te gaan racen.
Het lijkt mij leuk om er van alles mee te doen, van truck simulator tot racen.
Ik ben er inmiddels uit dat ik qua budget voor Logitech of thrustmaster wil gaan, fanatec is voor mij te duur voor de hoeveelheid tijd die ik erin ga steken.
Nu heb ik inmiddels uitgevogeld dat de thrustmaster t300 rs gt (350euro) een goede optie is, maar het lijkt mij leuk om een shifter te gebruiken. Shifter voor de thrustmaster is rond de 170euro.
Als ik de logitech G29 incl shifter zou nemen zou ik ongeveer 310euro kwijt zijn.

thrustmaster 520euro vs logitech 310 euro vind ik een aardig verschil.

Ik weet dat het grote verschil de tandwielen/belt zijn, maar zijn die tandwielen echt zo slecht?
Zijn er mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen of de G29 echt veel slechter is? en ook Qua geluid.
Ik hoor zoveel verschillende verhalen over het geluid dat de G29 produceert. De ene vind hem stil en de ander ergert zich dood.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Het geluid van een Logitech stuur is zeker te horen, en je zal er aan gaan ergeren als je zonder headset speelt. Het verschil tussen belt en gear driven zit hem voornamelijk in het gevoel. Bij gear driven voel je de tandwielen als je tegen de force feedback aan het sturen bent, Persoonlijk geeft mij dit het gevoel dat ik met een speelgoed auto aan het rijden bent. Zelf geen ervaring met belt driven maar weet uit ervaring dat dit hier een stuk minder is.

Zelf ben ik vanuit een Logitech overgestapt naar fanatec DD pro.

Je kan ook nog een logitech shifter via usb aansluiten in combinatie met een adapter. Deze kosten gemiddeld 20 euro. persoonlijk zou ik kiezen voor de thrustmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
deezR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Het geluid van een Logitech stuur is zeker te horen, en je zal er aan gaan ergeren als je zonder headset speelt. Het verschil tussen belt en gear driven zit hem voornamelijk in het gevoel. Bij gear driven voel je de tandwielen als je tegen de force feedback aan het sturen bent, Persoonlijk geeft mij dit het gevoel dat ik met een speelgoed auto aan het rijden bent. Zelf geen ervaring met belt driven maar weet uit ervaring dat dit hier een stuk minder is.

Je kan ook nog een logitech shifter via usb aansluiten in combinatie met een adapter. Deze kosten gemiddeld 20 euro. persoonlijk zou ik kiezen voor de thrustmaster.
Thanks voor je reactie.
Je bedoelt de logitech shifter met een adapter aansluiten op de thrustmaster? dat wist ik niet _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Thanks voor je reactie.
Je bedoelt de logitech shifter met een adapter aansluiten op de thrustmaster? dat wist ik niet _/-\o_
Nee, direct op de PC via een USB adapter. Kun je kopen voor €20 ofzo, of je kan er met een arduino zelf 1 maken. Er is wel wat te vinden om in je arduino te programmeren wat werkt (kun je ook nog eens je shifter als handrem gebruiken als je met de flippers schakelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
@daltona, Geen ervaring met Logitech, maar heb 3j met de T300RS GT gereden en beviel me altijd erg goed.

Is 2de hands een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

deezR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Heb de T300 RS GT, met het belt systeem hoor je bijna niks tov gear/tandwiel systeem. Heel stil, en heel soepeltjes werkt het. Ben tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Nohead schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Heb de T300 RS GT, met het belt systeem hoor je bijna niks tov gear/tandwiel systeem. Heel stil, en heel soepeltjes werkt het. Ben tot nu toe erg tevreden.
Enige nadeel van de T300 RS GT vind ik wel de fan die behoorlijk luidruchtig is. Gelukkig gaat hij niet snel aan, maar wanneer je de force feedback setting een beetje opkrikt gaat de fan wel snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Enige nadeel van de T300 RS GT vind ik wel de fan die behoorlijk luidruchtig is. Gelukkig gaat hij niet snel aan, maar wanneer je de force feedback setting een beetje opkrikt gaat de fan wel snel aan.
Daar heb ik weinig last van, je hoort dat ie tijdens een race aangaat maar luidruchtig kan ik het niet noemen. Heel zachtjes hoor je het op de achtergrond. Misschien eens openmaken en kijken of de fan nog in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[...]

En die is vervangbaar door een Noctua fan, dat kan je zelf doen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik krijg net deze melding van Fanatec mbt m’n order (incl DD Pro):

The status of your order “*******” placed on 07/03/2022 has changed to “warehouse processing“.

Hoop dat het niet te lang duurt 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Card Nox schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:52:
@daltona, Geen ervaring met Logitech, maar heb 3j met de T300RS GT gereden en beviel me altijd erg goed.

Is 2de hands een optie?
2e hands ben ik altijd een beetje bang dat het wat mankeert. Je kan dan lang niet alles op je gemakt testen.

De meeste zeggen inderdaad dat de thrustmaster beter is, maar vraag is ook meer of de G29 echt een miskoop gaat zijn. scheelt toch een hoop geld, maar als de meeste zeggen dat het voor een eerste stuur wel te doen is doe ik dat. Anders toch maar de thrustmaster halen zonder shifter om te beginnen.
Zie dat de G29 nu weer 30euro goedkoper is, vandaar dat het mij wel een mooie deal leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:56:
[...]

2e hands ben ik altijd een beetje bang dat het wat mankeert. Je kan dan lang niet alles op je gemakt testen.

De meeste zeggen inderdaad dat de thrustmaster beter is, maar vraag is ook meer of de G29 echt een miskoop gaat zijn. scheelt toch een hoop geld, maar als de meeste zeggen dat het voor een eerste stuur wel te doen is doe ik dat. Anders toch maar de thrustmaster halen zonder shifter om te beginnen.
Zie dat de G29 nu weer 30euro goedkoper is, vandaar dat het mij wel een mooie deal leek.
Kijk gewoon op youtube wat filmpjes waar ze het geluid laten horen.
De G29 heeft ook maar de helft van de FFB kracht. 2.2nm torque dacht ik zo.

Thrustmaster zit op 3.9nm torque dus dan heb je ook wat meer gevoel erbij :P

Ik zou je adviseren gewoon door te sparen en voor een T300 te gaan. Gear(tandwiel) systeem krijg je wellicht spijt van :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Ik geloof niet dat de g29 een miskoop gaat zijn, zeker omdat je er niet super veel tijd in gaat steken is de prijs ook beter te doen.
Een maat rijdt best veel met de g29 is die is er dik tevreden mee, ik heb zelf de tegenhanger gehad van de g29 dat is de T150 heb ik ook heel veel plezier aan beleefd en eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad.

Met een van deze stuurtjes kan je wel even kijken of je het wat vind voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
stewiegriffin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Ik geloof niet dat de g29 een miskoop gaat zijn, zeker omdat je er niet super veel tijd in gaat steken is de prijs ook beter te doen.
Een maat rijdt best veel met de g29 is die is er dik tevreden mee, ik heb zelf de tegenhanger gehad van de g29 dat is de T150 heb ik ook heel veel plezier aan beleefd en eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad.

Met een van deze stuurtjes kan je wel even kijken of je het wat vind voor een schappelijke prijs.
Aangezien ik veelal in de huiskamer game gaat het mij ook een beetje om het geluid. Weet je of die van je maat een hoop herrie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Nohead schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Kijk gewoon op youtube wat filmpjes waar ze het geluid laten horen.
De G29 heeft ook maar de helft van de FFB kracht. 2.2nm torque dacht ik zo.

Thrustmaster zit op 3.9nm torque dus dan heb je ook wat meer gevoel erbij :P

Ik zou je adviseren gewoon door te sparen en voor een T300 te gaan. Gear(tandwiel) systeem krijg je wellicht spijt van :P
Heb youtube gekeken, bij de ene wel herrie bij de ander valt het wel mee. ook afhankelijk vd game denk ik.

Ik neig nu ook naar de T300, alleen vind de shifter wel megaduur vergeleken met de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Aangezien ik veelal in de huiskamer game gaat het mij ook een beetje om het geluid. Weet je of die van je maat een hoop herrie maakt?
Bij de t150 hoorde je wel wanneer je fanatiek aan het sturen bent, maar los van dat vond ik het voor de rest helemaal niet storend.
Even uit me hoofd hoor maar er zit voor de rest ook helemaal geen koel vin in volgens mij (t150 en g29).

Kwa geluid hoor je alleen het stuurtje zijn mechanisme werken, ik heb ook nooit gehoord dat de g29 storend geluid heeft.
Heb het even nagevraagd uiteraard maar hij heeft het ook nooit als storend ervaren.

Rij anders keertje langs de media markt daar staan beide modellen altijd wel om even uit te proberen.

Ik had mijn playseat ook in de huiskamer staan ging prima.

Edit :
Zag net pas je reactie over de T300, daarmee dit je sowieso goed maar is wel aanzienlijk duurder,
Misschien even op MP kijken voor een shifter.

[ Voor 8% gewijzigd door stewiegriffin op 22-03-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
stewiegriffin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Bij de t150 hoorde je wel wanneer je fanatiek aan het sturen bent, maar los van dat vond ik het voor de rest helemaal niet storend.
Even uit me hoofd hoor maar er zit voor de rest ook helemaal geen koel vin in volgens mij (t150 en g29).

Kwa geluid hoor je alleen het stuurtje zijn mechanisme werken, ik heb ook nooit gehoord dat de g29 storend geluid heeft.
Heb het even nagevraagd uiteraard maar hij heeft het ook nooit als storend ervaren.

Rij anders keertje langs de media markt daar staan beide modellen altijd wel om even uit te proberen.

Ik had mijn playseat ook in de huiskamer staan ging prima.

Edit :
Zag net pas je reactie over de T300, daarmee dit je sowieso goed maar is wel aanzienlijk duurder,
Misschien even op MP kijken voor een shifter.
ik twijfel nog steeds hoor 8)7

maar de prijs van de g29 incl shifter is natuurlijk wel heel interessant.
Als ik sommige filmpjes op youtube kijk, maken sommige wel herrie maar als ik dan daaronder de comments lees hebben anderen dat weer niet. Ik zit in de huiskamer in mijn gamehoekje, en als vrouwlief dan tv kijkt en dat ding maakt herrie dan heb ik oorlog :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 22:51
Het zaadje is geplant >:)

Begin maar vast met sparen voor je volgende uitbreiding…

[ Voor 3% gewijzigd door Himalaya op 22-03-2022 20:26 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Kun je niet gewoon in een winkel gaan testen, of heeft bijv. de Mediamarkt geen setup meer staan met 1 van de 2 sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Ik zie op bijv marktplaats (om mijn G27 base te upgraden, nadat mijn fanaten loadcell pedalen binnen gekomen zijn :) ) Fanatec Clubsport CSW 1/2/2.5 base voor 3-400 euro voorbij komen. Dit lijkt mij in verhouding tot de CSL DD totaal niet in verhouding. Zie ik iets qua performance/qualitiet over het hoofd of proberen deze mensen 'gratis' te upgraden van hun clubsport naar een CSL DD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Dennis Blomaard schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:26:
Kun je niet gewoon in een winkel gaan testen, of heeft bijv. de Mediamarkt geen setup meer staan met 1 van de 2 sets?
zou ik moeten kijken. Zou evt ook de G29 kunnen bestellen en als het geluid echt te hard is omruilen voor de T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Himalaya schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:26:

haha ik ben bang van wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:07
coster1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:26:
Ik zie op bijv marktplaats (om mijn G27 base te upgraden, nadat mijn fanaten loadcell pedalen binnen gekomen zijn :) ) Fanatec Clubsport CSW 1/2/2.5 base voor 3-400 euro voorbij komen. Dit lijkt mij in verhouding tot de CSL DD totaal niet in verhouding. Zie ik iets qua performance/qualitiet over het hoofd of proberen deze mensen 'gratis' te upgraden van hun clubsport naar een CSL DD?
Ik denk dat dit gewoon komt omdat de CSW niet meer leverbaar is en de DD een lange levertijd heeft. Als je NU wilt kopen en budget hebt voor 3-400 euro dan is er weinig andere keus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 19:54
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:08:
[...]

ik twijfel nog steeds hoor 8)7

maar de prijs van de g29 incl shifter is natuurlijk wel heel interessant.
Als ik sommige filmpjes op youtube kijk, maken sommige wel herrie maar als ik dan daaronder de comments lees hebben anderen dat weer niet. Ik zit in de huiskamer in mijn gamehoekje, en als vrouwlief dan tv kijkt en dat ding maakt herrie dan heb ik oorlog :+
Heb jaren lang (lees 7) met plezier gestuurd met de g27, en ik vermoed dat er niet veel verschil tussen die 2 zit behalve een paar knoppen.
Het geluid is voor mij nooit echt storend geweest (wel aanwezig) totdat er langzaam aan wat meer speling ontstond tussen de tandwielen en het wel meer begon te ratelen.
Toen heb ik de csw 2.5 gekocht.
En dat is dan toch wel echt een verschil qua soepelheid en geluid.

Tis echt een prima stuur om te starten, maar ben wel bang dat je vrouw het soms kan horen.
Curbestones bv, daar wil die nog wel eens ratelen.
Met ets2 zal het een stuk minder zijn.

Koptelefoon voor je vrouw een optie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stewiegriffin
Himalaya schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:26:

Nou precies dit.
Begon 2 jaar geleden in me playseat met t150, dat was het voor mij meer word het niet….
En nu heb ik…
Treq Sim rig met csl dd pro met een formula 2,5 stuur en daarbij nog V3 pedalen.

@daltona
Ik kan je echt aanraden om toch zo een stuur te testen ergens, het is moeilijk inschatten wat voor jou storend is.
En anders toch maar een direct drive kopen haha!

[ Voor 18% gewijzigd door stewiegriffin op 22-03-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Tophof schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Heb jaren lang (lees 7) met plezier gestuurd met de g27, en ik vermoed dat er niet veel verschil tussen die 2 zit behalve een paar knoppen.
Het geluid is voor mij nooit echt storend geweest (wel aanwezig) totdat er langzaam aan wat meer speling ontstond tussen de tandwielen en het wel meer begon te ratelen.
Toen heb ik de csw 2.5 gekocht.
En dat is dan toch wel echt een verschil qua soepelheid en geluid.

Tis echt een prima stuur om te starten, maar ben wel bang dat je vrouw het soms kan horen.
Curbestones bv, daar wil die nog wel eens ratelen.
Met ets2 zal het een stuk minder zijn.

Koptelefoon voor je vrouw een optie? :P
Hahaha koptelefoon gaat hem niet worden.
Keuzes keuzes, nog even goed over nadenken. Bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
stewiegriffin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Nou precies dit.
Begon 2 jaar geleden in me playseat met t150, dat was het voor mij meer word het niet….
En nu heb ik…
Treq Sim rig met csl dd pro met een formula 2,5 stuur en daarbij nog V3 pedalen.

@daltona
Ik kan je echt aanraden om toch zo een stuur te testen ergens, het is moeilijk inschatten wat voor jou storend is.
En anders toch maar een direct drive kopen haha!
Morgen gelijk bij de mediamarkt kijken of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:16:
[...]

Morgen gelijk bij de mediamarkt kijken of dat mogelijk is.
Succes! Ben benieuwd waar het uiteindelijk op gaat eindigen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
stewiegriffin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Succes! Ben benieuwd waar het uiteindelijk op gaat eindigen!
Laat ik uiteraard weten👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:38
daltona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:38:
[...]

zou ik moeten kijken. Zou evt ook de G29 kunnen bestellen en als het geluid echt te hard is omruilen voor de T300.
Als je ze beide kunt veroorloven -> T300.
Riem- vs tandwielaandrijving. Ik vind het geen moeilijke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
SlaadjeBla schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:26:
[...]

Als je ze beide kunt veroorloven -> T300.
Riem- vs tandwielaandrijving. Ik vind het geen moeilijke keus.
Het is meer een budget dingetje.
Wil graag met shifter erbij hebben en dan scheelt het al gauw rond de 200 euro extra.
Ik ga vandaag eerst even kijken of het te testen is bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
daltona schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:54:
[...]

Het is meer een budget dingetje.
Wil graag met shifter erbij hebben en dan scheelt het al gauw rond de 200 euro extra.
Ik ga vandaag eerst even kijken of het te testen is bij de mediamarkt.
Ik zou niet enkel naar de prijs van een shifter kijken, maar ook zeker naar de kwaliteit ervan.
Je kunt 200 euro goedkoper uit zijn, maar als de kwaliteit er ook naar is dan wens je achteraf misschien dat je voor de andere had gekozen.

Ik ken overigens beide shifters niet, is puur hypothetisch.
Waarom zou je niet eerst starten zonder losse shifter, maar met de Paddles op je stuur?

Ga ik zelf ook doen, maar in mijn geval met een Fanatec setje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Dennis Blomaard schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Waarom zou je niet eerst starten zonder losse shifter, maar met de Paddles op je stuur?
Vooral dit :)
Ik was zelf ook fanatiek begonnen met een losse shifter erbij (die van Fanatec :P ) , maar ik heb dat ding in de afgelopen 2 jaar misschien 3 keer aangeraakt. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de paddles.

Want behalve wanneer je een fijne (aanpasbare) cockpit hebt, dan zit de shifter eigenlijk altijd op een ongemakkelijke plaats tov de paddles. (te hoog, te ver naar voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Dennis Blomaard schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Ik zou niet enkel naar de prijs van een shifter kijken, maar ook zeker naar de kwaliteit ervan.
Je kunt 200 euro goedkoper uit zijn, maar als de kwaliteit er ook naar is dan wens je achteraf misschien dat je voor de andere had gekozen.

Ik ken overigens beide shifters niet, is puur hypothetisch.

Ga ik zelf ook doen, maar in mijn geval met een Fanatec setje
Heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook wel dat ik voor de T300 ga, en evt in de toekomst voor de shifer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
CrashOverDrive schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Vooral dit :)
Ik was zelf ook fanatiek begonnen met een losse shifter erbij (die van Fanatec :P ) , maar ik heb dat ding in de afgelopen 2 jaar misschien 3 keer aangeraakt. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de paddles.

Want behalve wanneer je een fijne (aanpasbare) cockpit hebt, dan zit de shifter eigenlijk altijd op een ongemakkelijke plaats tov de paddles. (te hoog, te ver naar voren)
Shifter wil ik er graag bij hebben voor bijv Euro truck simulator.

Maar iedereen bedankt voor de meningen. Ik ga denk ik voor de T300, die in vele opzichten beter zal zijn dan de G29, Fanatec is voor mij wel echt een andere prijsklasse, als de T300 mij prima bevalt en ik blijf het leuk vinden dan doorsparen voor het echte werk :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
daltona schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook wel dat ik voor de T300 ga, en evt in de toekomst voor de shifer.
Ik ga er even vanuit dat je via PC speelt.
Volgens mij is het ook mogelijk om bijv. een shifter van Fanatec werkend te krijgen icm je Thrustmaster set.

Dat is iets wat je in de toekomst in overweging kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Dennis Blomaard schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je via PC speelt.
Volgens mij is het ook mogelijk om bijv. een shifter van Fanatec werkend te krijgen icm je Thrustmaster set.

Dat is iets wat je in de toekomst in overweging kan nemen.
Pc en ps5, maar het zal inderdaad hoofdzakelijk pc zijn.
Bedankt voor je tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Is dit het einde van de 5nm versie van de CSL DD? :+ Ik denk dat ze erachter zijn gekomen dat je voor 50 euro een eigen boostkit kan fröbelen.

(Ik kan mij vaag herinneren dat de levertijd van de 5Nm versie ergens op juli stonden deze week?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjYH4uY5CZa4EjWYhoRnyOQDmBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0z8LrwZF8I0AH6h7A2BI6VQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Dennis Blomaard schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:53:

The status of your order “*******” placed on 07/03/2022 has changed to “warehouse processing“.

Vanmiddag UPS Tracking code ontvangen.
Levering staat (vooralsnog) gepland om morgen te arriveren tussen 12-15 uur 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:07
daltona schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Shifter wil ik er graag bij hebben voor bijv Euro truck simulator.

Maar iedereen bedankt voor de meningen. Ik ga denk ik voor de T300, die in vele opzichten beter zal zijn dan de G29, Fanatec is voor mij wel echt een andere prijsklasse, als de T300 mij prima bevalt en ik blijf het leuk vinden dan doorsparen voor het echte werk :*)
Ondertussen wel vaker gepost: https://www.shiftershh.com/en/ :Y)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinny schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:09:
Is dit het einde van de 5nm versie van de CSL DD? :+ Ik denk dat ze erachter zijn gekomen dat je voor 50 euro een eigen boostkit kan fröbelen.

(Ik kan mij vaag herinneren dat de levertijd van de 5Nm versie ergens op juli stonden deze week?)

[Afbeelding]
Dat iets uitverkocht is is geen unicum bij Fanatec ;)

Dat jij voor 50 euro een voeding in elkaar kan knutselen betekent niet dat de "gemiddelde consument" dat ook ziet als een optie. De 5Nm variant gaat er gewoon blijven, al is het alleen maar als lokkertje om mensen het eco systeem binnen te trekken want als je eenmaal een wheelbase + stuur en misschien zelfs pedalen hebt aangeschaft is de kans vrij groot dat je upgrade binnen het eco systeem ipv alles op Marktplaats te knikkeren en de switch te maken naar een ander merk ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
R2D2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:21:
[...]

Dat iets uitverkocht is is geen unicum bij Fanatec ;)

Dat jij voor 50 euro een voeding in elkaar kan knutselen betekent niet dat de "gemiddelde consument" dat ook ziet als een optie. De 5Nm variant gaat er gewoon blijven, al is het alleen maar als lokkertje om mensen het eco systeem binnen te trekken want als je eenmaal een wheelbase + stuur en misschien zelfs pedalen hebt aangeschaft is de kans vrij groot dat je upgrade binnen het eco systeem ipv alles op Marktplaats te knikkeren en de switch te maken naar een ander merk ;)
Waren het niet dat alles altijd available is voor preorder, ook al is dat haast een jaar later Plus dat we weten dat de boosterkit enkel een extra los doosje met een grotere powerbrick is, dus ze hebben gewoon Csl DD's staan vanaf 28 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinny schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:26:
[...]

Waren het niet dat alles altijd available is voor preorder, ook al is dat haast een jaar later Plus dat we weten dat de boosterkit enkel een extra los doosje met een grotere powerbrick is, dus ze hebben gewoon Csl DD's staan vanaf 28 april ;)
Niet alles is altijd maar "beschikbaar voor pre-order", wanneer er een bak pre-orders open staan en die de voorraad die onderweg is al weer overstijgt wordt de mogelijkheid om te pre-orderen uitgezet. Is met de CSL Elite zo vaak gebeurd tijdens het eerste jaartje Covid crisis.

Dat het om een los doosje gaat waar de powerbrick in zit betekent niet dat hij voorraad technisch zo wordt gezien bij Fanatec, kan prima dat ze daar als individuele producten gezien worden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Dennis Blomaard schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:53:

Mooi is dat, ik bestel 1 maart en heb nog steeds niets gehoord...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Sinny schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:09:

[Afbeelding]
Inmiddels is 'ie ook weer te pre-orderen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Metalfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Inmiddels is 'ie ook weer te pre-orderen ;)
Ik had hem ge-preorderd in wave 1. Als ik van tevoren had geweten dat je hem zelf kon maken dan had ik dat uiteraard gedaan. Ik had persoonlijk gewacht dat er een soort communicatie tussen de voeding zou plaatsvinden waardoor de DD kan herkennen of het de 5NM of de 8NM versie voeding zou zijn. Had het ook weer duurder gemaakt maar ik denk dat het wel mee valt hoeveel mensen het zelf maken. Ook al kan het niet echt fout gaan zijn mensen toch wat huiverig om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Daniel. schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Ik had hem ge-preorderd in wave 1. Als ik van tevoren had geweten dat je hem zelf kon maken dan had ik dat uiteraard gedaan. Ik had persoonlijk gewacht dat er een soort communicatie tussen de voeding zou plaatsvinden waardoor de DD kan herkennen of het de 5NM of de 8NM versie voeding zou zijn. Had het ook weer duurder gemaakt maar ik denk dat het wel mee valt hoeveel mensen het zelf maken. Ook al kan het niet echt fout gaan zijn mensen toch wat huiverig om het te doen.
Ow, als ik eindelijk van mijn getwijfel over het bestellen af zou zijn, zou dat ook zijn wat ik zou doen hoor, het zelf maken van die voeding. Het leukste aan simracen is toch vooral ook het knutselen aan je rig? :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Metalfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Ow, als ik eindelijk van mijn getwijfel over het bestellen af zou zijn, zou dat ook zijn wat ik zou doen hoor, het zelf maken van die voeding. Het leukste aan simracen is toch vooral ook het knutselen aan je rig? :P
Ik zou bestellen, heb je geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteravond na (niet zo lang) twijfelen toch ook maar de knoop doorgehakt.
heb de dd pro 8nm, mclaren gt3 stuur en csl pedals besteld.
deze morgen al mail gehad dat het in warehouse processing zit.

nu nog beginnen met een bureau te voorzien om alles in te plaatsen :X

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
GiggySmalls schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Mooi is dat, ik bestel 1 maart en heb nog steeds niets gehoord...
Ik heb de losse DD Pro Wheelbase, niet in de Gran Turismo bundel 🙂
Wellicht dat dat het verschil maakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6B1cNUoSlDW4QVJNowmEvsNo1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aHhXc07bPmGLNm5nnofBagC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennis Blomaard schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Ik heb de losse DD Pro Wheelbase, niet in de Gran Turismo bundel 🙂
Wellicht dat dat het verschil maakt!

[Afbeelding]
Mijn wheelbase ligt ook klaar bij het UPS servicepunt, na het werk meteen ophalen. Dan rustig mijn Elite + eraf halen en de GT DD Pro erop. Even alles updaten en dan vanavond de eerste rondjes rijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
Vandaag ook me csl dd pro en v3 pedalen binnen! Nu nog even installeren en we kunnen weer vlammen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kicYooBUl9IRIOWvL8179iYJnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjQRJ2eVmkeN86c9aonuzgPr.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had gisteren wat pech zoals je ziet...
De persoon die deze boutjes heeft vast gedraaid in de fabriek.. (zelf met de inbus sleutel dol gedraaid tijdens het loshalen van de heel plate, zo vast zaten ze 😅)

Gelukkig zonder schade kunnen verwijderen en hopelijk stuurt Fanatec er snel een paar na 😬

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis Blomaard op 25-03-2022 06:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennis Blomaard schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 06:26:
[Afbeelding]
Ik had gisteren wat pech zoals je ziet...
De persoon die deze boutjes heeft vast gedraaid in de fabriek.. (zelf met de inbus sleutel dol gedraaid tijdens het loshalen van de heel plate, zo vast zaten ze 😅)

Gelukkig zonder schade kunnen verwijderen en hopelijk stuurt Fanatec er snel een paar na 😬
Die rode van de pedalplate zijn niet bedoeld om los te halen. Die zitten inderdaad muurvast en zijn van aluminium, dus die draai je inderdaad zo kapot. Je hebt geluk dat je ze loskreeg, de meesten moeten ze uitboren.

Gisteren mijn Fanatec Elite + vervangen door de Fanatec GT DD Pro base met 8NM. Moet nog wel verder finetunen. Omdat de as van de DD Pro langer is, moest ik mijn uprights 8 cm naar achteren verplaatsen om hetzelfde afstand tot het stuur te krijgen. Alleen de hoek van de base is nog iets te vlak. Ik zit nu nog 1-2 cm lager dan de Elite + en kreeg het niet zo 1-2-3 voor elkaar met de wheelbase plate van Simlabs.Je moet de plate in de bovenste stand krijgen en houden, terwijl je tegelijk ook een ringsleutel op de moer en een inbus op de bout moet gebruiken. Kom een handje tekort voor deze oefening. :P (woon alleen dus hulp is niet zo gevonden)

Vanwege de base meteen alles via laptop voorzien van nieuwe firmware. Alleen lastig dat je je V3 pedalen apart moet aansluiten voor een update. Ook de DD Pro had een update klaarstaan, als ook mijn V2 LE 2020 stuur.

Eerste sessie in GT7 gedaan en moet zeggen dat je niet meteen merkt dat er meer detail in zit. Maar ik had na een tijdje wel het idee dat ik eerder een slide voel aankomen en kan corrigeren. In Sport races kan ik kleine tikjes van tegenstanders ook makkelijker pareren zonder van de baan te gaan. Heb vandaag zelfs licht spierpijn. Ben ook niets gewend. :9 Na de eerste races wel mijn pedalen even opnieuw aan de PC moeten hangen, want ik had iets meer deadzone nodig op de rem. In de game zag hij constant lichte input, waardoor ik constant op de rem hing. Met handmatige calibratie in de software op PC die weer weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Die rode van de pedalplate zijn niet bedoeld om los te halen.
Ik heb die heel plate los willen halen om de pedals te kunnen monteren op m’n pedal plate...
Achteraf gezien had dat vast met 2 boutjes gekund, maar dan moeten ze er ook geen 4 gaten in maken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennis Blomaard schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb die heel plate los willen halen om de pedals te kunnen monteren op m’n pedal plate...
Achteraf gezien had dat vast met 2 boutjes gekund, maar dan moeten ze er ook geen 4 gaten in maken 😉
Het is krap, maar je kan er met de vingers tussen. Alleen moet je dan wel een bout gebruiken die niet te lang is en deze van onderen erin doen en dan in de kleine opening tussen de pedalplate en het mountingpoint de moer doen. Met een te lange bout kan je nadien je ringsleutel niet meer eraf krijgen. Ik heb uiteindelijk een paar korte bouten gebruikt en aan de bovenkant een paar t-nuts. Had even niets anders liggen. Met een beetje tegenhouden kon ik mijn pedalen vast genoeg krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik heb een P1-X dus de pedalen zitten op die profielen gemonteerd waardoor jouw beschreven methode niet werkt in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennis Blomaard schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:39:
Ik heb een P1-X dus de pedalen zitten op die profielen gemonteerd waardoor jouw beschreven methode niet werkt in mijn geval
Je kan T-bolts gebruiken ipv T-nuts in het profiel. Dan kan het wel. Ik heb als alternatief hoekelementen gebruikt onder de pedalen en die hoeken weer aan mijn 20-20 profielen. Dan kan je het zo doen als ik aangaf. :) Dat is het voordeel van een alurig, je kan met een beetje creativiteit dergelijke problemen fixen en alsnog zit het muurvast zonder speling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:39:
Heb je nu alles al los of ga je ze met de pedalplate monteren ?
In de tekening zie ik een afstand tussen de montage gaten van 24,8 mm dan past dit toch prima op de P1X ?
T-nuts in de profielen, met een bout vast zetten. Als je die er niet in krijgt om wat voor reden dan ook een draadeindje in de T-nut en met een moer boven de pedalplate vast zetten.
Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.