Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 89 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoTzrGOLdCLv1fhIhy9Zm2w5Oco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXrGrr2mfdfzHuQWsYvDHbnQ.jpg?f=fotoalbum_large
Ja alles los gekregen en dus zoals op de foto gemonteerd. De 2 goede boutjes van de heel plate zitten nu aan de buitenkant, in het midden zit nog geen boutje nu

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
Ik kan wel wat hulp gebruiken,

Heb de csl dd pro met v3 pedalen binnengekregen en netjes gemonteerd op me rig.
Helemaal top, word ook allemaal herkent door de apps van fanatec en dus ook even alles een update gegeven.

Maar dan, vooralsnog is dit probleem met de pc (ik sluit alles aan op een laptop) wanneer ik ACC ga spelen en even snelle race opstart heb ik last van extreme stuur bewegingen, wanneer ik me eigen stuur echt heel klein beetje beweeg zie ik op me scherm het stuur 2x helemaal om gaan.
Het is gewoon niet speelbaar.
Dit zelfde probleem heb ik ook bij raceroom.

Ik heb de recommended instellingen van fanatec ingesteld dus vraag me even af wat er aan de hand is.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Edit: ik moet ook me gas pedaal en rem op inverted zetten met ACC wanneer ik ze instel als zijnde gas en rem.
Wanneer ik dit niet doe geef hij gas wanneer ik niks doe en gebeurt er niks wanneer ik gas geef.

[ Voor 12% gewijzigd door stewiegriffin op 26-03-2022 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Bij ACC moet je in elk geval checken of het aantal graden rotatie in je stuur (tuning menu van Fanatec) hetzelfde is al de in-game setting. Als die niet met elkaar overeenkomen, krijg je verschil tussen je stuur en in-game.

Draai je de CSL DD op de volgens Fanatec recommended CSW 2.5 compatibility mode?

Inverted pedals klinkt bij mij ook bekend (het alweer even geleden dat ik de instellingen heb aangepast). Meer spellen hebben door last van. Ook met andere pedalen. Dus op zich fijn dat ze daar rekening mee houden in de settings.

[ Voor 41% gewijzigd door dhrto op 26-03-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
dhrto schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:51:
Bij ACC moet je in elk geval checken of het aantal graden rotatie in je stuur (tuning menu van Fanatec) hetzelfde is al de in-game setting. Als die niet met elkaar overeenkomen, krijg je verschil tussen je stuur en in-game.
Staat op 1080 wat fanatec ook aanbeveelt maar ook als ik die op het meeste zet wat hij kan dan blijft hij in game extreem gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
ACC moet 900 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
Paar graden is niet het probleem, wanneer ik nu me stuur nou laat ik zeggen 2cm naar rechts draai is hij in game volledig door de 900 graden heen.

Nieuwe issue,
Wanneer ik weg rij trilt het stuur overal heen niet mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

stewiegriffin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Paar graden is niet het probleem, wanneer ik nu me stuur nou laat ik zeggen 2cm naar rechts draai is hij in game volledig door de 900 graden heen.

Nieuwe issue,
Wanneer ik weg rij trilt het stuur overal heen niet mee te rijden.
Open eens een andere game die een stuur ondersteunt en kijk of je daar hetzelfde probleem hebt. Kijk ook eens via de Fanatec software wat die qua inputs registreert. Zo kan je kijken of het een configuratiefout is van het stuur of dat er een bug in ACC zit. Dan kan je gerichter gaan zoeken naar de oplossing.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
thunder8 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Open eens een andere game die een stuur ondersteunt en kijk of je daar hetzelfde probleem hebt. Kijk ook eens via de Fanatec software wat die qua inputs registreert. Zo kan je kijken of het een configuratiefout is van het stuur of dat er een bug in ACC zit. Dan kan je gerichter gaan zoeken naar de oplossing.
Raceroom had hetzelfde probleem, hij registreert prima wanneer ik de apps van fanatec gebruik, net Gt7 gedaan op de ps5 maar die doet hij wel goed ik ga nog even wat dingetjes proberen.
Wanneer er nog tips zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

stewiegriffin schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Raceroom had hetzelfde probleem, hij registreert prima wanneer ik de apps van fanatec gebruik, net Gt7 gedaan op de ps5 maar die doet hij wel goed ik ga nog even wat dingetjes proberen.
Wanneer er nog tips zijn hoor ik het graag!
Mogelijk dat het dan in de PC driver zit. Zou eens kijken of je die eruit kan gooien en een oudere versie of een beta kan installeren. Juist omdat ie op de PS5 wel goed werkt, kan je een hardwarefailure uitsluiten. Kijk ook even op het Fanatec forum of er meer klachten zijn over die bewuste driver icm met dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
thunder8 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Mogelijk dat het dan in de PC driver zit. Zou eens kijken of je die eruit kan gooien en een oudere versie of een beta kan installeren. Juist omdat ie op de PS5 wel goed werkt, kan je een hardwarefailure uitsluiten. Kijk ook even op het Fanatec forum of er meer klachten zijn over die bewuste driver icm met dezelfde hardware.
Ga ik dat proberen dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stewiegriffin
thunder8 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Yes! Hij doet het nu prima, oudere driver geïnstalleerd (429) en nu werkt hij helemaal goed.
Bedankt voor de tip!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
-Moet- niet... Ligt er maar net aan wat je fijn vind..
Ik rijd met 540 graden bijvoorbeeld - werkt prima :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Heeft Fanatec de layout van de hard mount punten veranderd in de loop van de jaren? Ik heb recentelijk een GT DD Pro aangeschaft en dacht deze even te monteren op mijn GT Omega Wheelstand uit 2013, welke ook Fanatec stuurtjes zou moeten supporteren, maar op de mount plate zitten helemaal geen gaten die 8 cm uit elkaar zitten. :? De wheelstand die ik heb wordt besproken in onderstaande video van good old InsideSimracing.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:15
Gisteren ook de stap gezet om een Fanatec set te kopen omdat ik alleen maar positieve verhalen lees en hoor en omdat ik het mooi spul vind. Na intensief bezig te zijn met GT7 en af en toe nog met F1 2021/ACC vond ik het tijd om mezelf te verwennen.
De keus is gevallen op de DD pro 8nm, clubsport formula v2.5 stuur en de csl elite pendalen. Klopt het dat ik alles via de pc in moet stellen en dat het dan ook op de PS4 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
Edwinlzv schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:01:
Gisteren ook de stap gezet om een Fanatec set te kopen omdat ik alleen maar positieve verhalen lees en hoor en omdat ik het mooi spul vind. Na intensief bezig te zijn met GT7 en af en toe nog met F1 2021/ACC vond ik het tijd om mezelf te verwennen.
De keus is gevallen op de DD pro 8nm, clubsport formula v2.5 stuur en de csl elite pendalen. Klopt het dat ik alles via de pc in moet stellen en dat het dan ook op de PS4 werkt?
Ga je zeker van genieten, ik heb dezelfde set maar dan alleen met v3 pedalen.
Maar wanneer je het geld heb zou ik echt voor de v3 pedalen gaan, heb ze allebei geprobeerd en vind de v3 echt wel stuk beter maar goed ook een stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Edwinlzv schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:01:
Klopt het dat ik alles via de pc in moet stellen en dat het dan ook op de PS4 werkt?
Correct!
Even de firmware checken/updaten via de PC en racen maar!

Let op dat je zowel stroom als USB aansluit op je PS4 😉

Tip plaats eerst je pedalen en kalibreer je pedalen in de race zit positie (makkelijk als je een laptop hebt). Je kunt namelijk de 0/100% stand instellen, vooral handig als je altijd met je voet in ruststand op de rem hangt (dat je kunt instellen die je pedaal bij die minimale druk ook werkelijk niet remt! Ik had het namelijk dat ik voor 3-4% rem had in ruststand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:30:
[...]
Let op dat je zowel stroom als USB aansluit op je PS4 en Wheelbase 😉

[ Voor 53% gewijzigd door Dennis Blomaard op 28-03-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Correct!

Tip plaats eerst je pedalen en kalibreer je pedalen in de race zit positie (makkelijk als je een laptop hebt). Je kunt namelijk de 0/100% stand instellen, vooral handig als je altijd met je voet in ruststand op de rem hangt (dat je kunt instellen die je pedaal bij die minimale druk ook werkelijk niet remt! Ik had het namelijk dat ik voor 3-4% rem had in ruststand)
Goede tip inderdaad. Nadat vrijdag mijn GT DD Pro base binnenkwam had ik alles maar even aan de laptop gehangen en geupdate. Ik had al een Formula V2 F1 2020 LE stuur en de V3 pedalen. Na de eerste sessie in GT7 had ik al het idee dat de deadzone op de rem te klein was, laptimes waren slecht. Replay liet inderdaad zien dat de remlichten bijna continu brandden. Pedalen weer aan de laptop gehangen, manuele calibratie, even je voet goed laten rusten op het pedaal en desnoods een klein beetje extra druk en dan het minimum instellen. Daarna rij je gewoon een stuk lekkerder en sneller zonder dat je op de rem blijft staan. zelfde sessie weer gestart en ik reed binnen 2 ronden 4.5 seconde van de tijd af. Lijkt een klein ding, maar als je maar iets rem hebt zonder te remmen, kost het heel veel tijd.

In eerste instantie dacht ik niet veel meer details in mijn GT DD Pro te voelen ten opzichte van mijn Elite+. Maar na de nodige ronden, waren mijn tijden een stuk constanter en maakte ik minder fouten. Je voelt wel dat deze base meer power heeft dan de Elite+. Ik ben happy met de upgrade, moet alleen nog iets meer hoek op de bevestiging zien te krijgen. Kreeg alleen niet de juiste hoek ingesteld, moet nog 2-3cm naar boven met de as, tov de grond. Hierdoor heb ik nog niet de perfecte positie gevonden, want de base moest ook 8cm naar achteren, vanwege de totaal andere bouw van de unit tov de Elite+. En dan is een alu rig met alle verstel mogelijkheden wel een enorm voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
thunder8 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:28:
[...]
In eerste instantie dacht ik niet veel meer details in mijn GT DD Pro te voelen ten opzichte van mijn Elite+.
Ik vind het per spel een flink verschil, waarbij de FFB van GT7 een stuk minder lijkt te zijn dan F1 en AC (deze kun je sowieso nog beter tweaken in game settings)

F1 2021 is ook de enige game waar ik tot nu toe de rumble van de V3 pedalen iets heb kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennis Blomaard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Ik vind het per spel een flink verschil, waarbij de FFB van GT7 een stuk minder lijkt te zijn dan F1 en AC (deze kun je sowieso nog beter tweaken in game settings)

F1 2021 is ook de enige game waar ik tot nu toe de rumble van de V3 pedalen iets heb kunnen ervaren.
In GT7 is de rumble inderdaad niet aanwezig. Dit is ook bevestigd door Fanatec. F1 heb ik alleen de 2019 versie, maar het spel is niet mijn ding. ACC speel ik heel af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stewiegriffin
Dennis Blomaard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Bij raceroom is ook het rumble effect te voelen, vond het persoonlijk wel aardig.
Maar raceroom is niet helemaal mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
stewiegriffin schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Ga je zeker van genieten, ik heb dezelfde set maar dan alleen met v3 pedalen.
Maar wanneer je het geld heb zou ik echt voor de v3 pedalen gaan, heb ze allebei geprobeerd en vind de v3 echt wel stuk beter maar goed ook een stuk duurder.
Het uitpakken alleen was al een feestje. Man man man wat een verschil met Thrustmaster en Logitech. Maar het kost dan ook wel een paar kratten bier meer ;) Ik hou het (voorlopig) bij deze pedalen, als casual wannabe racer vind ik ze voor mezelf goed genoeg.
[...]

Correct!

Die tip over het rempedaal is inderdaad een goeie en neem ik mee met installeren.
Hij zit nu op de playseat challenge en morgen of donderdag de pc eens aanslingeren want dat gaat vandaag niet meer gebeuren, mag om 3 uur mijn bedje weer uit :z :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gister de sprints in ontvangst mogen nemen en nadat ik ze uit had gepakt viel me direct 1 ding op ten opzichte van de BJ simracing pedalen die ik had, "wat zijn die Heusinkveld pedalen klein, of wat zijn die BJ Simracing pedalen lomp uitgevoerd". Nu had ik al wel vaker met de sprints gereden maar het verschil was me eigenlijk nooit opgevallen tot ik ze gister naast elkaar had staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2YLKscbU1iC5VJfJKlpKwcq4YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cMpgYMtaZDej3zXYSPE2dpi.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt een noodzakelijke upgrade want de BJ Simracing pedalen functioneerden meer dan prima, ze waren alleen wel wat "rumoerig" soms en de scherpe randjes (opgelost door ze langs de schuurband te halen) vond ik ook wat minder maar qua werking weinig op aan te merken.

De Sprints zijn wat verfijnder en de afwerking wanneer je ze naast elkaar hebt staan is beduidend beter bij de Sprints al blijf ik het vreemd vinden dat de printplaat welke gemonteerd is in het rempedaal gewoon open en bloot ligt. Daar gaat een hoop zooi op terecht komen met de tijd. Want toen ik gister de spullen los haalde viel me op dat ondanks regelmatig schoonmaken van alles met de poetsdoek er aardig wat zooi in het profiel was verdwenen.

Ook het kabeltje om de pedalen met elkaar te verbinden is vrij kort wanneer je met een 2 pedaals setup racet, die had best 10cm langer gemogen.

SmartControl software daarentegen ziet er goed uit, mogelijkheden tot instellen van de travel / weerstand is ook goed geregeld (al moet ik wel zeggen dat de Sprints wat "slapper" aanvoelden qua weerstand bij het remmen) dus vanavond maar een wat rondjes rijden en op zoek gaan naar de "beste" afstelling... mochten ze uiteindelijk toch niet gaan bevallen, de reservering voor de VRS pedalen laat ik voorlopig nog even staan :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb gisteren de losse Fanatec Pro DD Base geinstalleerd met een ClubSport RS wheel. Moet ik in de QR Adapter nog iets van een schroef doen wanneer het stuur aan de base vast zit? Ik zie wel een leeg "schroefgat" maar geen idee of daar ook iets in hoort.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:32:
Ik heb gisteren de losse Fanatec Pro DD Base geinstalleerd met een ClubSport RS wheel. Moet ik in de QR Adapter nog iets van een schroef doen wanneer het stuur aan de base vast zit? Ik zie wel een leeg "schroefgat" maar geen idee of daar ook iets in hoort.
Moet niet. Als je maar 1 stuur hebt, kan je hem wel gebruiken. Ik zou hem alleen gebruiken als je iets speling op de QR hebt. Er schijnen wat tolerantie verschillen tussen de assen te zijn. Ik heb een V2 stuur gehad die bij mij perfect zat zonder speling en de nieuwe eigenaar had er wel speling in zitten. Dat kan je dan vaak met die schroef oplossen. Ik heb nu een nieuwe base, de GT DD Pro ipv de Elite +, maar mijn V2 LE 2020 heeft op beide geen enkele speling op de QR. Dan is de schroef niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Moet niet. Als je maar 1 stuur hebt, kan je hem wel gebruiken. Ik zou hem alleen gebruiken als je iets speling op de QR hebt. Er schijnen wat tolerantie verschillen tussen de assen te zijn. Ik heb een V2 stuur gehad die bij mij perfect zat zonder speling en de nieuwe eigenaar had er wel speling in zitten. Dat kan je dan vaak met die schroef oplossen. Ik heb nu een nieuwe base, de GT DD Pro ipv de Elite +, maar mijn V2 LE 2020 heeft op beide geen enkele speling op de QR. Dan is de schroef niet nodig.
Check, ik hoor soms een beetje een metalen "bonk" wanneer er een hevige feedback is. Ik zie dan ook dat het gat iets verschoven is t.o.v. de wheel. Misschien toch maar eens proberen. Gebruik je dan die zwarte plastic plug die bij de Quick Release zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Check, ik hoor soms een beetje een metalen "bonk" wanneer er een hevige feedback is. Ik zie dan ook dat het gat iets verschoven is t.o.v. de wheel. Misschien toch maar eens proberen. Gebruik je dan die zwarte plastic plug?
Nee die zwarte kunststof plug is voor je stuur als je deze niet gebruikt, zodat je QR een beetje spanning blijft houden. Er zit bij je stuur of je base een losse metaalkleurige schroef die je in dat gat kan draaien als je stuur erop zit. Wel aan denken als die erin zit, dat je stuur dus niet meer zo loskomt. :D Als je een bonk hebt, zal waarschijnlijk de sleuf in je as iets te ruim zijn, waardoor je stuur heel iets kan bewegen. Voor de pins in het stuur is het dan inderdaad beter de schroef te gebruiken, zodat deze niet zijwaarts de krachten krijgen en over tijd scheef worden of erger nog, afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Nee die zwarte kunststof plug is voor je stuur als je deze niet gebruikt, zodat je QR een beetje spanning blijft houden. Er zit bij je stuur of je base een losse metaalkleurige schroef die je in dat gat kan draaien als je stuur erop zit. Wel aan denken als die erin zit, dat je stuur dus niet meer zo loskomt. :D Als je een bonk hebt, zal waarschijnlijk de sleuf in je as iets te ruim zijn, waardoor je stuur heel iets kan bewegen. Voor de pins in het stuur is het dan inderdaad beter de schroef te gebruiken, zodat deze niet zijwaarts de krachten krijgen en over tijd scheef worden of erger nog, afbreken.
Top, ga ik dat toch proberen! Heb momenteel (nog) maar 1 stuur dus dat is niet zo'n probleem. Kijken of dit de extra flex oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Top, ga ik dat toch proberen! Heb momenteel (nog) maar 1 stuur dus dat is niet zo'n probleem. Kijken of dit de extra flex oplost.
Zo ziet die eruit:

Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/433/ZK4VM43XQG1U.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Check, ik hoor soms een beetje een metalen "bonk" wanneer er een hevige feedback is. Ik zie dan ook dat het gat iets verschoven is t.o.v. de wheel. Misschien toch maar eens proberen.
De "bonk" is het buitenste deel van de QR die je hoort, niets ernstigs en voor een groot deel op te lossen met de "fixation screw" die @thunder8 hierboven al showde. Geluid zal niet helemaal weg zijn want nu gaat de ring soms een tikken tegen de fixation screw.
Let op: Gebruikers van een DD1 / DD2, gebruik NIET de fixation screw die bij je stuurwiel zit maar snor de variant op die met de wheelbase mee geleverd werd aangezien die iets langer is. Als je de korte er uberhaupt al in gedraaid krijgt ga je vroeg of laat je schroefdraad aan gort helpen.
Voor een zo "bijgeluid vrij mogelijke" QR1, dikker vet gebruiken in de QR. Voorheen gebruikte ik altijd een zogenaamde dry lube met PTFE bij de QR maar pure vaseline werkt eigenlijk beter (zolang het maar geen rubber aan tast / laat zwellen) in combinatie met de QR1. Door een wat dikker vet te gebruiken hoor je de kogellagers in de QR veel minder (het getik / gekraak) en door een paar laagjes krimpkous OM het deel van de fixation screw te doen waar de ring van de QR hem zou kunnen raken wordt dat geluid ook een stuk minder.

Helemaal stil zal het nooit worden met de QR1 maar met bovenstaand kun je het in ieder geval beperken tot een minimum.

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 30-03-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
R2D2 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:02:
Gister de sprints in ontvangst mogen nemen en nadat ik ze uit had gepakt viel me direct 1 ding op ten opzichte van de BJ simracing pedalen die ik had, "wat zijn die Heusinkveld pedalen klein, of wat zijn die BJ Simracing pedalen lomp uitgevoerd". Nu had ik al wel vaker met de sprints gereden maar het verschil was me eigenlijk nooit opgevallen tot ik ze gister naast elkaar had staan.

Niet echt een noodzakelijke upgrade want de BJ Simracing pedalen functioneerden meer dan prima, ze waren alleen wel wat "rumoerig" soms en de scherpe randjes (opgelost door ze langs de schuurband te halen) vond ik ook wat minder maar qua werking weinig op aan te merken.

De Sprints zijn wat verfijnder en de afwerking wanneer je ze naast elkaar hebt staan is beduidend beter bij de Sprints al blijf ik het vreemd vinden dat de printplaat welke gemonteerd is in het rempedaal gewoon open en bloot ligt. Daar gaat een hoop zooi op terecht komen met de tijd. Want toen ik gister de spullen los haalde viel me op dat ondanks regelmatig schoonmaken van alles met de poetsdoek er aardig wat zooi in het profiel was verdwenen.

Ook het kabeltje om de pedalen met elkaar te verbinden is vrij kort wanneer je met een 2 pedaals setup racet, die had best 10cm langer gemogen.

SmartControl software daarentegen ziet er goed uit, mogelijkheden tot instellen van de travel / weerstand is ook goed geregeld (al moet ik wel zeggen dat de Sprints wat "slapper" aanvoelden qua weerstand bij het remmen) dus vanavond maar een wat rondjes rijden en op zoek gaan naar de "beste" afstelling... mochten ze uiteindelijk toch niet gaan bevallen, de reservering voor de VRS pedalen laat ik voorlopig nog even staan :+
De sprints hebben recent een running change gehad. Ze gebruiken nu ook de rubbers van de ultimate+ die progressiever zijn. Daardoor dat ze wellicht wat slapper aanvoelen tegenover wat je gewend bent. Maar je kunt normaal wel nog een stuk harder gaan :9

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32
Vandaag toch besloten om de Fanatec DD pro te bestellen. Voor mij zelf een mooi verjaardag cadeau gekocht.
Gekozen voor de 5nm versie kan ik altijd later beslissen om te upgraden.

Ben benieuwd hoe lang het duurt tot deze stuur binnen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Evertt op 01-04-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Evertt schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:19:
Vandaag toch besloten om de Fanatec DD pro te bestellen. Voor mij zelf een mooi verjaardag cadeau gekocht.
Gekozen voor de 5nm versie kan ik altijd later beslissen om te upgraden.

Ben benieuwd hoe lang het duurt tot deze stuur binnen is.
Ik had het hele spul bij Fanatec zelf besteld ( wel de 8nm versie) en was een dag later binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Ik heb een vraagje over mijn clubsport V2.5 formula wheel.

Kan ik voor verschillende spellen instellingen maken in het stuur door middel van set 1, 2, 3 en 4? Ik speel F1 en acc op de pc en gran turismo uiteraard op de playstation. Het zou wel makkelijk zijn als ik voor elk spel afzonderlijke instellingen kan maken met bijvoorbeeld stuuruitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Edwinlzv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:20:
Ik heb een vraagje over mijn clubsport V2.5 formula wheel.

Kan ik voor verschillende spellen instellingen maken in het stuur door middel van set 1, 2, 3 en 4? Ik speel F1 en acc op de pc en gran turismo uiteraard op de playstation. Het zou wel makkelijk zijn als ik voor elk spel afzonderlijke instellingen kan maken met bijvoorbeeld stuuruitslag.
Ja dat kan. Je hebt 5 subsets met instellingen. Enige wat je moet onthouden is welke subset voor welke game is. :P Volgens mij worden de settings wel in de base opgeslagen, niet in het stuur, maar daar kan ik het ook fout hebben. Het is wel zo dat je op basis van de base meer of minder keuze opties hebt. Met de GT DD Pro base heb ik veel meer instellingen dan met de Elite+, terwijl ik hetzelfde stuur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Dank je Thunder, straks is gaan uitvogelen hoe het werkt. Qua instellingen van de base (DD pro) moet ik ook nog een hoop leren, het zijn net kleine pc tjes op zichzelf hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Edwinlzv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:35:
Dank je Thunder, straks is gaan uitvogelen hoe het werkt. Qua instellingen van de base (DD pro) moet ik ook nog een hoop leren, het zijn net kleine pc tjes op zichzelf hahaha.
Er zit een klein zwart knopje op je stuur in de buurt van het display, hiermee ga je in setup mode. Voor de games vind je op het forum van Fanatec vaak recommended settings voor die game, zowel ingame als voor de setup met die bewuste wheelbase. Van daar uit kan je je setup finetunen. SENS is de setting voor het stuuruitslag. Meestal staat die in de recommended op AUTO. Ik vind een meer beperkte uitslag met een formula stuur echter veel fijner, want overpakken om verder te sturen is niet handig. Dus heb ik in de meeste games deze beperkt tot een waarde zo rond de 300 graden. Als het kan, stel je dit in de game net zo in. De rest van de settings pak ik wel vaak de recommended settings, tenzij iemand anders op het forum van Fanatec een betere setup post. Die kan je dan proberen en als het niet bevalt, ga je terug naar de recommended settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Edwinlzv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:16:
[...]

Ik had het hele spul bij Fanatec zelf besteld ( wel de 8nm versie) en was een dag later binnen.
Het kan zoals Thunder aangeeft met die 5 sets.
Maar je kan ook in Fanalab een profielen aanmaken per spel en dan kiezen om dat profiel automatisch in te laden op de base als je opstart. Zo had ik het destijds.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:32
Nog niets van de nieuwe Moza DD gezien hier. (Goedkopere sturen van Moza zouden er ook aan komen)

Moza R9
YouTube: Moza Racing R9 Wheel Base Review

YouTube: Quality FFB and Outstanding Value - Moza Racing R9 Review

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 02-04-2022 14:13 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
In bezit van de Fanatec DD pro, wiel en base geüpdatet in de fanatec firmware software. Alleen de CLS pedalen (met load cell) dat is niet mogelijk om te updaten? Ik kan de druk wel instellen van de loadcell, dus wordt wel gezien. Alleen firmware updaten is greyed out?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:15
wrcveen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:33:
In bezit van de Fanatec DD pro, wiel en base geüpdatet in de fanatec firmware software. Alleen de CLS pedalen (met load cell) dat is niet mogelijk om te updaten? Ik kan de druk wel instellen van de loadcell, dus wordt wel gezien. Alleen firmware updaten is greyed out?
Hoi, je moet de pedalen even direct met de USB aan de pc hangen, dan kan je updaten. Ookal is er waarschijnlijk geen update ;)

Let op! De base even uitschakelen of de RJ plug van de pedalen er uithalen. Tegelijk vindt ie niet leuk schijnt!

[ Voor 10% gewijzigd door PantoHuit op 05-04-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Heb de Fanatec DD pro 5nm binnen.

Wat mij gelijk opvalt is de grote van de doos. Kleiner dan de T300.

Heb nog niet mee gespeeld alleen de stuur wiel valt een beetje de vorm de knoppen voelen goed aan. Gelukkig kan ik daar ook een andere stuur voor kiezen.

Morgen ga ik deze installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 07-04-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Evertt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:
Heb de Fanatec DD pro 5nm binnen.

Wat mij gelijk opvalt is de grote van de doos. Kleiner dan de T300.

Heb nog niet mee gespeeld alleen de stuur wiel valt een beetje de vorm de knoppen voelen goed aan. Gelukkig kan ik daar ook een andere stuur voor kiezen.

Morgen ga ik deze installeren.
Tip: lees op het gemakje toch even de manual door. Firmware updaten voor gebruik wordt ook altijd aangeraden. Let op dat je de pedalen juist koppelt (niet RJ12 en USB tegelijk aansluiten zoals eerder genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TiezZ_BE schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:27:
Nog niets van de nieuwe Moza DD gezien hier. (Goedkopere sturen van Moza zouden er ook aan komen)

Moza R9
YouTube: Moza Racing R9 Wheel Base Review

YouTube: Quality FFB and Outstanding Value - Moza Racing R9 Review
Het is een relatief "nieuwe" en vrij kleine fabrikant die in het begin wat moeite heeft gehad met de aftersales... althans dat is wat ik er zo 1-2-3 over terug kon vinden. Daarnaast moeten ze zich natuurlijk tussen de gevestigde merken zien te worstelen, onderkant van de markt zitten de Thrustmaster en Logitechs, hoegere segment is voornamelijk voor Simucube en Fanatec en het middensegment heeft Fanatec denk ik het grootste marktaandeel en dat is net de vijver waar Moza ook in lijkt te willen vissen.

Op zich hebben ze met die R9 wel een interessante base die op papier op een vergelijkbaar niveau zit met de CSL-DD maar incl een stuurtje nog best wat duurder is dan een CSL-DD + Formula V2.5. Als ik dan de keuze zou moeten maken tussen een fabrikant die hier in Europa zit ivm eventuele garantie vs een fabrikant waarbij voor garantie alles richting China moet.

Daarnaast heeft Fanatec / Endor al een jarenlange ervaring in de sim racing business, misschien niet altijd de beste fabrikant op sommige vlakken maar over het algemeen goed geregeld en een solide bedrijf, bij een nieuwe fabrikant is dat altijd afwachten, zitten ze er in voor de lange termijn of is het een OEM dozenschuiver die inhaakt op de hype van simracen?

Immsource is overigens ook zo'n nieuwe fabrikant die op zijn minst op papier interessante wheelbases heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@R2D2 ik hou wel een underdog, ze hebben overigens ook een adres in de VS. Samen met de andere meer high end bases zijn ze aan een mooie line-up aan het timmeren.

(Volgens hun eigen info is het Founded in 2012 maar dat zal voor andere applicaties/toepassingen zijn gok ik)

Ik hou ze zeker in de gaten want sinds de CSL DD, en nu deze moza, kan je tenminste overgaan op een DD onder de €1000.

Thrustmaster gaat voor hun simracing gear in de prijsklasse > 400/500 moeten oppassen of ze worden volledig uit de markt gedrukt. Als die niet snel reorganiseren kunnen ze alleen nog fatsoenlijk meespelen in de 'instappers-klasse', en daarin concurrenen met Logitech.

Overigens heeft fanatec ook meer dan eens de bal misgeslagen ivm QR en after service. Die zijn alles behalve heilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:04
TiezZ_BE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:39:
@R2D2 ik hou wel een underdog, ze hebben overigens ook een adres in de VS. Samen met de andere meer high end bases zijn ze aan een mooie line-up aan het timmeren.

(Volgens hun eigen info is het Founded in 2012 maar dat zal voor andere applicaties/toepassingen zijn gok ik)

Ik hou ze zeker in de gaten want sinds de CSL DD, en nu deze moza, kan je tenminste overgaan op een DD onder de €1000.

Thrustmaster gaat voor hun simracing gear in de prijsklasse > 400/500 moeten oppassen of ze worden volledig uit de markt gedrukt. Als die niet snel reorganiseren kunnen ze alleen nog fatsoenlijk meespelen in de 'instappers-klasse', en daarin concurrenen met Logitech.

Overigens heeft fanatec ook meer dan eens de bal misgeslagen ivm QR en after service. Die zijn alles behalve heilig...
Iemand al enig idee wanneer de R9 in europa op de markt gaat komen, zelf hou ik hem namelijk ook al een tijdje in de gaten, maar overal staat deze als pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Vandaag de Fanatec DD pro 5nm geïnstalleerd.

WOW wat een apparaat wat een kracht van de feedback zeg.

Ben alleen beetje aan het zoeken naar de juiste instelling.

De wheel base staat op AUTO maar in rfactor 2 werk dat helaas niet moet handmatig instellen de graden. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 07-04-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Evertt schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:45:
Vandaag de Fanatec DD pro 5nm geïnstalleerd.

WOW wat een apparaat wat een kracht van de feedback zeg.

Ben alleen beetje aan het zoeken naar de juiste instelling.

De wheel base staat op AUTO maar in rfactor 2 werk dat helaas niet moet handmatig instellen de graden. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Wellicht heb je hier wat aan? https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBTr1ety3woVuf8NlnZtgRCZtW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e6zshwB9wuKDPZhIgMsPXMv1.jpg?f=user_large

Hier is vandaag ook nieuw speelgoed binnen gekomen.

Dit is toch wel weer een andere ervaring. Dit is letterlijk het gevoel hebben dat je tegen een muur aan trapt met remmen, maar daar ben ik al vrij snel aan gewend na enkele rondjes.
Gaspedaal is mij op moment nog te licht. Wordt nog wat spelen met de afstelling dus of wachten tot hun een setje aanbieden met een sterkere veer. Ook vervelend dat de stop nog geen rubber heeft, dus nu is het einde metaal op metaal wat qua geluid en gevoel niet heel prettig is.
Voor de rest tot nu toe erg tevreden. Sterk in in de afwerking en kwaliteit.

Hier voor had ik overigens zelfbouw pedalen. Op basis hiervan: https://grabcad.com/library/pedals-v2-1 wat natuurlijk weer op de heusinkvelds lijkt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TiezZ_BE schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:39:

Geen idee of Moza of het Immsource was (zou ik even na moeten kijken) maar 1 van de 2 heeft een historie in de camera toepassingen, in ieder geval iets wat echt 0 met simracing te maken heeft ;)

Ze hebben ervaring in de gimbal / camera hoek, althans het moederbedrijf. Op de website van Moza is verder ook nergens een adres te vinden en via de terms en conditions kom je dan weer uit bij Jimya limited wat niet in Shenzen gevestigd zou zijn (waar Gudson zich bevind) maar in Birmingham.
Fanatec is zeker niet heilig maar met de aantallen die Fanatec weg zet is het risico ook wat groter dat er wat mis gaat links. En rechts en zeker de afgelopen 3 jaar is het bedrijf bizar hard gegroeid en worden er ook niet altijd even "goede" keuzes gemaakt.

Opvallend is bijvoorbeeld dat er tegenwoordig flink meer geld wordt gereserveerd voor RMA afhandeling (terug te lezen in de investor communications van Endor AG) waardoor je de indruk krijgt dat links en rechts een bochtje afsnijden best een optie is zolang de massa maar tevreden is met het product om zo een maximale groei te genereren (die overigens wordt geremd door een tekort aan productie capaciteit, ook terug te lezen)

Wat betreft de QR, geen idee over welke je het hebt? Maar de QR Lite is op zich binnen het prijssegment "redelijk" van kwaliteit, ik ben er absoluut geen fan van en ik zou altijd voor de QR1 kiezen wanneer mogelijk maar het volstaat. De QR1 is ook niet perfect maar er is ook niet iets grandioos mis mee. Voor hele grote groepen gebruikers is het een prima oplossing geweest en dat zal het ook nog lang blijven waarschijnlijk want een QR2 die een paar honderd euro moet gaan kosten op een CSL-DD gaan schroeven is pure kapitaal vernietiging ;)

Overigens heb ik iemand in de directe kring die een order uit heeft staan voor een Immsource ET5 uit heeft staan, een regelrechte kloon van de Simucube en waar ik heel benieuwd naar ben hoe die nou echt gaat presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
*QC (Quality control)

Was een typefoutje
RaceKabouter schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:27:
[...]

Iemand al enig idee wanneer de R9 in europa op de markt gaat komen, zelf hou ik hem namelijk ook al een tijdje in de gaten, maar overal staat deze als pre-order.
Kan ik niet precies zeggen helaas

[ Voor 78% gewijzigd door TiezZ_BE op 08-04-2022 12:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evertt
Heb 2 dagen de stuur Fanatec DD pro 5nm. Alleen mij eerste ervaring is geweldig.

De feedback daar krijg ik geen genoeg van. Hiervoor de Thurstmaster t300 gehad maar nu voel ik alle kuil en de stuur trekt behoorlijke zeker in bochten.
.
Heb Microsoft/Logitech en Thurstmaster gehad maar dit is wel 1 van de beste.

Wel zit ik te twijfelen om naast DD pro stuur de CSL Mclaren GT3 stuur en eventueel 8nm.
Maar eerst ga ik nog meer ervaring op doen met deze stuur set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHaas
  • Laatst online: 22-09 08:27
Evertt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:12:
Heb 2 dagen de stuur Fanatec DD pro 5nm. Alleen mij eerste ervaring is geweldig.

De feedback daar krijg ik geen genoeg van. Hiervoor de Thurstmaster t300 gehad maar nu voel ik alle kuil en de stuur trekt behoorlijke zeker in bochten.
.

Wel zit ik te twijfelen om naast DD pro stuur de CSL Mclaren GT3 stuur en eventueel 8nm.
Ik heb gister ook de DD Pro besteld nadat mn T300 is overleden. Ik hoop op dezelfde ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TiezZ_BE schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:58:
*QC (Quality control)

Was een typefoutje

[...]

Kan ik niet precies zeggen helaas
ET3 + 5 van Immsource en de R9 van Moza lijken technisch gezien allemaal wel heel veel op elkaar, evenals de Simagic alpha mini. Lijkt er haast op dat er een OEM fabrikant is die de “basis” aanlevert aan diverse fabrikanten en die er dan vervolgens een eigen behuizing omheen knutselen + wat uitbreidingen qua aansluitingen.

De QR opbouw bijvoorbeeld lijkt bij alle merken gelijk te zijn, de manier waarop het stuurwiel van stroom wordt voorzien en communiceert met de wheelbase, de led op de wheelbase boven de QR, de software mogelijkheden, (behalve de Moza R9) qua design klonen van de Simucube SC2 wheelbases enzovoort.

Komende week eens verder zoeken naar wat meer info, maar als ik er nu geld op in zou moeten zetten ga ik voor OEM waar stickers worden geplakt en een mooi verhaal omheen wordt bedacht.

Hoeft overigens helemaal niet slecht te zijn, genoeg voorbeelden van OEM fabrikanten die een beter eindproduct dan een A merk fabrikant neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Lijken allemaal net midge motoren onder de kap 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:22:
Lijken allemaal net midge motoren onder de kap 😉
Naja dat is natuurlijk wel een beetje de “standaard” naam die bij iedereen opkomt als het gaat om “pak een motor voor een DD systeem” ( er vanuit gaande dat je Mige bedoeld ;) ) en daar heb ik eerlijk gezegd nog niet eens echt goed naar gekeken qua gelijkenissen :+

Maar ik zat gister eens goed naar het QR systeem te kijken en dat lijkt allemaal exact gelijk te zijn. Nu kan dat toeval zijn maar ook de overdracht van data en het leveren van power aan het stuur is exact gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 10-04-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
R2D2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:33:
[...]

Naja dat is natuurlijk wel een beetje de “standaard” naam die bij iedereen opkomt als het gaat om “pak een motor voor een DD systeem” ( er vanuit gaande dat je Mige bedoeld ;) ) en daar heb ik eerlijk gezegd nog niet eens echt goed naar gekeken qua gelijkenissen :+

Maar ik zat gister eens goed naar het QR systeem te kijken en dat lijkt allemaal exact gelijk te zijn. Nu kan dat toeval zijn maar ook de overdracht van data en het leveren van power aan het stuur is exact gelijk.
Wat ik bedoel en wat autocorrect verwoord zijn meestal nogal uiteenlopend (en nl is niet echt mijn taal, dus meerdere autocorrects doorelkaar). En ja, het wiel opnieuw uitvinden is duur, beter goed gejat dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:39:
[...]

Wat ik bedoel en wat autocorrect verwoord zijn meestal nogal uiteenlopend (en nl is niet echt mijn taal, dus meerdere autocorrects doorelkaar). En ja, het wiel opnieuw uitvinden is duur, beter goed gejat dan....
Hehe klinkt bekend. 😉

Maar wat ik bedoelde te zeggen, er hoef dus niets aan gejat te zijn… ik denk eerder dat er 1 fabrikant is die dit produceert en dat we nu dus meerdere merken krijgen die 1 en hetzelfde apparaat verkopen zei het met een ander jasje er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Evertt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:12:

.

Welke pedalen heb je er bij? Ook al de load cell? Ik heb meteen de GT Pro bundle met 8nn en load cell gekocht, maar moet mijn wheelstand nog aanpassen want die heeft geen voorgeboorde gaten voor deze Fanatec set. Verder moet ik nog iets verzinnen op de wieltjes onder mijn bureaustoel want met die load cell gaat dat niet werken. :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23-09 15:05
PatrickC schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:
[...]

Welke pedalen heb je er bij? Ook al de load cell? Ik heb meteen de GT Pro bundle met 8nn en load cell gekocht, maar moet mijn wheelstand nog aanpassen want die heeft geen voorgeboorde gaten voor deze Fanatec set. Verder moet ik nog iets verzinnen op de wieltjes onder mijn bureaustoel want met die load cell gaat dat niet werken. :+
Mbt de bureaustoel, dat heb ik opgelost door een houten Rig te maken en daar autostoel op rail op te zetten die ik voor 5 tientjes op Marktplaats heb gekocht, Tot op heden 0.0 spijt van en zelfs heel erg blij mee. Ondertussen staan er BJ Loadcell pedalen op en een Simagic Alpha mini als wheelbase en die krachten kan hij opvangen zonder enige flex. Frame staat op 6 wielen die een rem hebben waardoor die tijdens het rijden helemaal vast staat en na het rijden zet ik hem aan de kant en kunnen de pubers de gamepc gebruiken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik had het zo opgelost met mijn wheel stand :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BToMO_4hIR-NchqrYYOu02A_mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktI4j0nYcyHfaToxxWooeo14.jpg?f=fotoalbum_large

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
PatrickC schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:
[...]

De CSL pedalen.

Ik heb zelf de Nexst level F-GT LITE stoel.
Is opklapbaar een stuur met in combinatie met een bureau stoel is geen goede combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
mithrandirrr schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:35:

[Afbeelding]
If it looks stupid, but it works.. It ain't stupid :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

mithrandirrr schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:35:

[Afbeelding]
Als je die bandjes aan de zitting van je stoel vastmaakt ipv aan het onderstel, draait je stoel ook niet meer (aldus een ervaringsdeskundige)

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Zit sterk te twijfelen voor de Boost Kit voor de DD pro.

Alleen de prijs houdt mij tegen 162 euro voor een adapter is wel aardig veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Evertt schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:56:

Alleen de prijs houdt mij tegen 162 euro voor een adapter is wel aardig veel geld.
Als ik me niet vergis zijn er online guides te vinden hoe je zelf zo'n kit kunt maken (voor rond de 50 eu meen ik). En heb ze (custom made) ook wel eens te koop aangeboden gezien voor ~80 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Er zijn genoeg doe-het-zelf oplossingen te vinden op het internet waar je voor een paar tientjes klaar bent. Dat is inmiddels zo algemeen bekend dat Fanatec de verkoop van de losse 5nm CSL-DD base maar stopgezet heeft. "Sold out" is het formele statement (maar ze beiden nog wel de Gran Turismo 5nm bundle aan).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:21
Dev0o schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:49:
[...]

Als je die bandjes aan de zitting van je stoel vastmaakt ipv aan het onderstel, draait je stoel ook niet meer (aldus een ervaringsdeskundige)
Slim!! Al moet ik zeggen dat het wel makkelijk is met het gaan zitten. Intussen heb ik een aluminium rig staan en is de wheel stand naar een volgende eigenaar :)

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24
Gisteren na lang wikken en wegen een Fanatec GT DD pro bundel aangeschaft. Net op tijd blijkbaar, want is nu uitverkocht! Wordt vandaag al bezorgd als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mr50.50 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:30:
Gisteren na lang wikken en wegen een Fanatec GT DD pro bundel aangeschaft. Net op tijd blijkbaar, want is nu uitverkocht! Wordt vandaag al bezorgd als het goed is :)
Bij mij was ie een dag later ook uitverkocht, maar ik heb er nog een kleine week op moeten wachten voordat ik ‘m geleverd kreeg. Zo te lezen gaat het bij jou sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24
PatrickC schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:29:
[...]

Bij mij was ie een dag later ook uitverkocht, maar ik heb er nog een kleine week op moeten wachten voordat ik ‘m geleverd kreeg. Zo te lezen gaat het bij jou sneller. :)
Heb het pakket een uurtje geleden in ontvangst genomen! Had het ook niet zo snel thuis verwacht. Helaas is m’n rig vertraagd waardoor ik er (hopelijk) morgen mee aan de slag kan gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr50.50 op 12-04-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikMeLeet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07 07:32
Hallo allemaal,

Ik ben aan het twijfelen om een stuurtje aan te schaffen voor mn Xbox series X. Maar ik hoor er nogal verschillende verhalen over.

Ik denk aan de Thrustmaster TX leather edition.
Dat is de Thrustmaster TX base met een lederen stuurwiel en pedalen. Het stuurwiel en de pedalen geloof ik wel, is geen topspul maar hoef ik ook niet. Als het maar blijft werken.

De zorgen liggen mij meer bij de base, hij werkt met riemen, zou stiller moeten zijn dan metalen tandwielen. (Logitech G920 etc.). Ik lees ook verschillende verhalen over qua kwaliteit. Maar een hoop zijn oude reviews.

Het is een oud model, ik ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze base na zoveel jaar. Ik ben bang om een miskoop te doen. Gaat het echt snel kapot? Of zijn dat de uitzonderingen? Wil er wel gewoon 3-5 jaar mee kunnen doen namelijk.

Het is voor jullie waarschijnlijk kinderspul, maar je moet ergens beginnen.

De Thrustmaster TX Leather Edition is echt de top qua budget voor me. Meer uitgeven dan 400 wil ik niet.

Keuzes die mijn aandacht ook hebben:
Thrustmaster T248
Thrustmaster TMX force feedback
Logitech G920
Logitech G923

Ik wil eigenlijk een zo stil mogelijk stuur, aangezien ik vaak in de nacht speel en mn dochtertje ligt de kamer er naast. Daarom vallen de Logitech stuurtjes al af? Die TMX ziet er ook wel leuk uit, maar ben benieuwd of die veel lawaai maakt ten opzichte van de TX.

Of hebben jullie nog andere suggesties? Max budget is 400,- en daar ga ik niet over heen.
Daar moet ik een stuur( en base natuurlijk) en pedalen voor hebben. Het moet zo stil mogelijk zijn met FFB.

Ik heb zelf alleen ervaring met een Microsoft Sidewinder van vroeger en de Thrustmaster T80. Beide modellen gewoon met een bungee cord, werkte heerlijk soepel! Maar nu er eigenlijk alleen maar FFB beschikbaar is, ben je bijna genoodzaakt om een FFB wiel te kopen. Wat ik niet erg vind, maar dan moet het wel soepel zijn en niet kapot gaan.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 11% gewijzigd door RikMeLeet op 13-04-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rohgNiDB3mOfAFJeNvrl-GJU-Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXgRXMTj3KJk0WAKx4GCvfNN.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw speelgoed ( Thrustmaster TMX ), met welke settings spelen jullie F1 2021?

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2022 14:09 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
RikMeLeet schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:41:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het twijfelen om een stuurtje aan te schaffen voor mn Xbox series X. Maar ik hoor er nogal verschillende verhalen over.

Ik denk aan de Thrustmaster TX leather edition.
Dat is de Thrustmaster TX base met een lederen stuurwiel en pedalen. Het stuurwiel en de pedalen geloof ik wel, is geen topspul maar hoef ik ook niet. Als het maar blijft werken.

De zorgen liggen mij meer bij de base, hij werkt met riemen, zou stiller moeten zijn dan metalen tandwielen. (Logitech G920 etc.). Ik lees ook verschillende verhalen over qua kwaliteit. Maar een hoop zijn oude reviews.

Het is een oud model, ik ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze base na zoveel jaar. Ik ben bang om een miskoop te doen. Gaat het echt snel kapot? Of zijn dat de uitzonderingen? Wil er wel gewoon 3-5 jaar mee kunnen doen namelijk.

Het is voor jullie waarschijnlijk kinderspul, maar je moet ergens beginnen.

De Thrustmaster TX Leather Edition is echt de top qua budget voor me. Meer uitgeven dan 400 wil ik niet.

Keuzes die mijn aandacht ook hebben:
Thrustmaster T248
Thrustmaster TMX force feedback
Logitech G920
Logitech G923

Ik wil eigenlijk een zo stil mogelijk stuur, aangezien ik vaak in de nacht speel en mn dochtertje ligt de kamer er naast. Daarom vallen de Logitech stuurtjes al af? Die TMX ziet er ook wel leuk uit, maar ben benieuwd of die veel lawaai maakt ten opzichte van de TX.

Of hebben jullie nog andere suggesties? Max budget is 400,- en daar ga ik niet over heen.
Daar moet ik een stuur( en base natuurlijk) en pedalen voor hebben. Het moet zo stil mogelijk zijn met FFB.

Ik heb zelf alleen ervaring met een Microsoft Sidewinder van vroeger en de Thrustmaster T80. Beide modellen gewoon met een bungee cord, werkte heerlijk soepel! Maar nu er eigenlijk alleen maar FFB beschikbaar is, ben je bijna genoodzaakt om een FFB wiel te kopen. Wat ik niet erg vind, maar dan moet het wel soepel zijn en niet kapot gaan.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik weet niet of de TX hetzelfde is als de T300 kwa hardware. Maar de T300 maakt ook lawaai is niet hinderlijk vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29
RikMeLeet schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:41:

Ik heb hem twee jaar gehad naar volle tevredenheid. De pedalen had ik al eerder geupgraded, maar het stuur was het laatste dat ik in mijn rig upgradede omdat het flink waar voor zijn geld was. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad en heb hem 80% van de twee jaar op 100% vermogen gehad (75% is default).

Hij is hoorbaar, maar niet storend en een kamer verder hoor je hem echt niet. Als je hem aanzet gaat hij kalibreren en hard tegen de eindstops aanslaan. Dat is wel wat luid, maar slechts eenmalig bij aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikMeLeet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07 07:32
SlaadjeBla schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:57:
[...]

Ik heb hem twee jaar gehad naar volle tevredenheid. De pedalen had ik al eerder geupgraded, maar het stuur was het laatste dat ik in mijn rig upgradede omdat het flink waar voor zijn geld was. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad en heb hem 80% van de twee jaar op 100% vermogen gehad (75% is default).

Hij is hoorbaar, maar niet storend en een kamer verder hoor je hem echt niet. Als je hem aanzet gaat hij kalibreren en hard tegen de eindstops aanslaan. Dat is wel wat luid, maar slechts eenmalig bij aanzetten.
Heb hem zojuist besteld! Op internet lees je natuurlijk vaker slechte ervaringen dan goede ervaringen, had even een persoonlijk duwtje nodig ofzo :P

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Heeft iemand nog tips voor een simpele oplossing om de pedalen vast te zetten als je in een hoek zit met je bureau ( zie foto ) ? Merk namelijk wanneer ik gas geef of rem dat de unit achterover lijkt te klappen ( de kant waar me hak staat kom dan omhoog ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMP4m2w6V-ii7c89VUiM6FWT1us=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0XxArOZmYMQMX2S9FZLuXMC.jpg?f=fotoalbum_tile

Inmiddels ligt er wel een grote mat onder de stoel en het bureau waardoor ik de pedalen niet meer van me weg kan drukken, het is puur nog een probleem dat ze achterover lijken te klappen bij gebruik.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
G_Dragon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:08:
Heeft iemand nog tips voor een simpele oplossing om de pedalen vast te zetten als je in een hoek zit met je bureau ( zie foto ) ? Merk namelijk wanneer ik gas geef of rem dat de unit achterover lijkt te klappen ( de kant waar me hak staat kom dan omhoog ).

[Afbeelding]

Inmiddels ligt er wel een grote mat onder de stoel en het bureau waardoor ik de pedalen niet meer van me weg kan drukken, het is puur nog een probleem dat ze achterover lijken te klappen bij gebruik.
welke pedalen?
(Coole garnalen set btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Darkangle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:22:
[...]
welke pedalen?
(Coole garnalen set btw)
De Thrustmaster TMX :)
Haha dank je! :)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Heeft iemand nog tips voor een simpele oplossing om de pedalen vast te zetten als je in een hoek zit met je bureau ( zie foto ) ?
Gewoon Super Saiyan worden en het met je voeten naar onder drukken?

EDIT: Wellicht dubbelzijdige velcro tape (vloer - plak - velcro - velcro - plak - pedalen)?

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 15-04-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

[Afbeelding]

Gewoon vastschroeven in de laminaat vloer

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt

[Afbeelding]

Ja kan een grote houtenplank proberen waarddoor de oppervlakte groter wordt en daar de pedalen op vast maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stewiegriffin

Je zou eens op reddit moeten kijken bij r/fanatec.
Daar ergens tussen de comments zit een man/vrouw die goedkopere 8nm adapters aanbied en is betrouwbaar.
Op reddit zijn genoeg verkocht volgens mij en zijn daar behoorlijk tevreden mee.
Volgens mij rond de €80.

Ik kon hem zo even niet vinden maar misschien jij wel en scheelt je weer wat geld.
Er staan trouwens ook zat doe het zelf guides.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrHaas
  • Laatst online: 22-09 08:27
stewiegriffin schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:17:
[...]

Daar ergens tussen de comments zit een man/vrouw die goedkopere 8nm adapters aanbied en is betrouwbaar.
Op reddit zijn genoeg verkocht volgens mij en zijn daar behoorlijk tevreden mee.
Volgens mij rond de €80.

Ik kon hem zo even niet vinden maar misschien jij wel en scheelt je weer wat geld.
Op marktplaats is ook iemand die ze verkoopt voor 90 euro (link). Ik heb afgelopen week er zelf 1 gemaakt met deze unit (~50 euro incl verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
MrHaas schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:19:
[...]

Op marktplaats is ook iemand die ze verkoopt voor 90 euro (link). Ik heb afgelopen week er zelf 1 gemaakt met deze unit (~50 euro incl verzending).
Ja precies hetzelfde inderdaad, stuk praktischer gewoon iemand op marktplaats niet aan gedacht! Geen idee of het goed werkt overigens heb er zelf geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
stewiegriffin schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:17:
[...]

Volgens mij rond de €80.

Bedankt ik heb op internet een goedkope oplossing gevonden.

YouTube: $25 DIY 👨🏻‍🔧 **8Nm** Fanatec CSL DD 200W Power Supply Pack (Boost K...

Met deze voeding en kabel.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 12:43

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel Fanatec clubsport V3 pedalen en wil deze eigenlijk toch wel upgraden naar iets anders, maar ik ben nog niet helemaal zeker over mijn keus.

De opties zijn wat mij betreft uit gekomen op deze:
- Heusinkveld Sprints
- VRS DirectForce Pro Pedals
- Misschien: Meca Cup1 pedals

De Meca's zijn flink wat duurder, dus die hebben niet direct de voorkeur, maar zijn wel heel tof, maar missen volgens mij wel weer tuning software, waar VRS en HE dat wel hebben. Verder zag ik dat de VRS enkel een veer hebben op de rem en geen rubbers zoals de andere 2. Optie 1 en 2 worden beide veel aangeraden, maar ja keuzes. Overigens sta ik voor de VRS pedals hoog in de queue momenteel.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23-09 15:05
rsnubje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:47:
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel Fanatec clubsport V3 pedalen en wil deze eigenlijk toch wel upgraden naar iets anders, maar ik ben nog niet helemaal zeker over mijn keus.

- Heusinkveld Sprints

De Meca's zijn flink wat duurder, dus die hebben niet direct de voorkeur, maar zijn wel heel tof, maar missen volgens mij wel weer tuning software, waar VRS en HE dat wel hebben. Verder zag ik dat de VRS enkel een veer hebben op de rem en geen rubbers zoals de andere 2. Optie 1 en 2 worden beide veel aangeraden, maar ja keuzes. Overigens sta ik voor de VRS pedals hoog in de queue momenteel.
Vergeet ook de Heusinkveld imitatie's van DC en BJ niet.

Zelf heb ik op aanraden een BJ set en ben er super blij mee. Men zegt dat de Heusinkveld voorheen een betere afwerking hadden op het metaal dan de DC en BJ's.

https://www.dcsimracing.com/en-gb
https://nl.simcontrols.eu...late-carbonfiber-lasercut

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hallo iedereen,

- Heusinkveld Sprints

Ik zou voor de VRS DFP gaan.

Ik heb zelf de Heusinkveld Sprints. HE zullen qua afwerking van een hoger niveau zijn maar bij VRS krijg je simpelweg meer voor je geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Beltoni op 19-04-2022 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Hallo iedereen,

- Heusinkveld Sprints

Zelf ben ik onlangs overgestapt van de sprints naar de VRS pedals. Miste ik iets bij de sprints? Nee, eigenlijk niet maar kreeg de kans om de VRS pedals te testen en als ze niet zouden bevallen had ik al iemand die ze voor de nieuwprijs wilde overnemen.

Nadat ik éénmaal de VRS pedalen had geinstalleerd, wat werkelijk bij mij een drama was om de rode spring te installeren, voelde het rijden vanaf het 1e moment echt top! Het grootste verschil vind ik de rem waarmee ik beter kan doseren. Ik denk dat dit voornamelijk komt door de brake force van 130/140kg t.o.v. de 65kg van de sprints. Qua gas pedaal heb ik niet direct een voorkeur.

Van beide pedalen zul je geen spijt hebben maar persoonlijk vind ik de VRS pedalen prettiger om mee te rijden, al vind ik de Sprints mooier om te zien maar dat is subjectief :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

GAEvakYD schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:47:
[...]

Vergeet ook de Heusinkveld imitatie's van DC en BJ niet.

Zelf heb ik op aanraden een BJ set en ben er super blij mee. Men zegt dat de Heusinkveld voorheen een betere afwerking hadden op het metaal dan de DC en BJ's.

https://www.dcsimracing.com/en-gb
https://nl.simcontrols.eu...late-carbonfiber-lasercut
Ben ik niet vergeten, maar heb besloten dat ik liever de echte zou kopen incl de goede support die daarbij komt, dan een imitatie die letterlijk gereverse engineerd is. Plus ik support er een nederlands bedrijf mee.
Doubleoz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:10:
[...]

Zelf ben ik onlangs overgestapt van de sprints naar de VRS pedals. Miste ik iets bij de sprints? Nee, eigenlijk niet maar kreeg de kans om de VRS pedals te testen en als ze niet zouden bevallen had ik al iemand die ze voor de nieuwprijs wilde overnemen.

Nadat ik éénmaal de VRS pedalen had geinstalleerd, wat werkelijk bij mij een drama was om de rode spring te installeren, voelde het rijden vanaf het 1e moment echt top! Het grootste verschil vind ik de rem waarmee ik beter kan doseren. Ik denk dat dit voornamelijk komt door de brake force van 130/140kg t.o.v. de 65kg van de sprints. Qua gas pedaal heb ik niet direct een voorkeur.

Van beide pedalen zul je geen spijt hebben maar persoonlijk vind ik de VRS pedalen prettiger om mee te rijden, al vind ik de Sprints mooier om te zien maar dat is subjectief :)
Bedankt voor de info :) Na het plaatsen van de eerste post zag ik in mijn VRS account dat ik inmiddels kon bestellen en dat heb ik dus ook gedaan 8) Ik was nog even bang voor import kosten, maar het komt uit Ierland, dus dat valt weer reuze mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beltoni schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:55:
[...]

Ik zou voor de VRS DFP gaan.

Ik heb zelf de Heusinkveld Sprints. HE zullen qua afwerking van een hoger niveau zijn maar bij VRS krijg je simpelweg meer voor je geld.
Wat krijg je meer dan (en nee dit is geen sarcasme, ik ben oprecht benieuwd want ik kon geen heeeeeeele grote verschillen vinden tijdens mijn afweging waarom de ene de ander van tafel zou vegen)? Het prijsverschil is 50 euro, haal je het koppelingspedaal dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Qua mogelijkheden op zowel software als hardware vlak ontlopen ze elkaar volgens mij ook niet veel maar ik kan me vergissen. 200KG loadcell zou een dingetje kunnen zijn maar daar staan bij de Sprints dan weer een handvol progressieve elastomeren tegenover waarmee je de feeling niet alleen helemaal naar wens kan maken maar ook nog eens heel snel kunt wisselen e.d.

Het is een beetje plussen en minnen afstrepen tegen elkaar maar gek veel ontlopen ze elkaar niet naar mijn beleving (op papier dan). Ik ben voor de Sprints gegaan omdat die op voorraad waren een paar weken geleden maar na ze een weekje naast de BJ pedalen getest te hebben ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit nou de meerprijs waard is en neig ik er stiekem toch nog naar om zodra het kan de reservering van de VRS pedalen om te gaan zetten in een bestelling zodra er voorraad is.

rsnubje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:45:
[...]

Ben ik niet vergeten, maar heb besloten dat ik liever de echte zou kopen incl de goede support die daarbij komt, dan een imitatie die letterlijk gereverse engineerd is. Plus ik support er een nederlands bedrijf mee.
"Letterlijk reverse engineered" vind ik wel een hele zware claim, wie zegt dat Heusinkveld de eerste was die ooit dergelijke pedalen bouwde? Heusinkveld maakt mooie pedalen maar om nou te beweren dat iedere set RVS pedalen gebaseerd is op de heusinkveld Sprints / Pro's gaat wel heel ver ;)

Daarnaast doen die "klonen" het niet perse slechter, ik heb net een set Sprints geïnstalleerd op mijn rig maar wat ik persoonlijk een vrij dubieuze beslissing vind bij de sprints is dat de PCB gewoon open en bloot gemonteerd is in het rempedaal, dat maakt de controller PCB bijvoorbeeld onnodig kwetsbaar maar bijvoorbeeld ook de plaatsing en afscherming van de USB poort is iets waar best wat meer aandacht had kunnen worden besteed. Maar bijvoorbeeld ook het kabeltje om het gaspedaal met het rempedaal (waar de USB controller in zit) te verbinden is vrij kort wanneer je de 2 pedaals versie aanschaft. Kun je zeggen, "ja is een kabeltje van 2 euro" en dat is waar maar we hebben het hier over een set van 599 waar nog eens ruim 20 euro verzendkosten bij komt...

De BJ simracing GT steel die ik hiervoor had, waren op die punten toch echt beter uitgevoerd. USB controller in een (weliswaar niet het mooiste) 3D geprint doosje, kabels die de lengte hebben om de pedalen voldoende uit elkaar te zetten, zwaardere loadcell, robuuster uitgevoerd (vergelijkbaar met de ultimates) en dat voor nog niet de helft van het geld van de Ultimates en ook nog altijd fors goedkoper dan de Sprints. Zijn ze dan ook net zo goed? Nope, de afwerking is gewoon minder, scherpe randjes, elastomeren die het gat niet netjes in het midden hebben zitten (laat staan dat ze er meerdere opties bij leveren zoals Heusinkveld dat doet), niet de software zoals de Heusinkvelds (ook de Ultimates vandaag de dag) hebben e.d.

Het afdoen van de alternatieven als een "reverse engineered" kloon doe je de alternatieven wel een beetje tekort mee naar mijn mening om heel eerlijk te zijn.
Bedankt voor de info :) Na het plaatsen van de eerste post zag ik in mijn VRS account dat ik inmiddels kon bestellen en dat heb ik dus ook gedaan 8) Ik was nog even bang voor import kosten, maar het komt uit Ierland, dus dat valt weer reuze mee!
Ik denk de beste keuze, ik heb de BJ GT steel ingeruild voor de Heusinkveld Sprints en ze een weekje naast elkaar gebruikt en ik vraag me nog steeds af of de Sprints nou echt die meerprijs waard zijn, ik ben nog steeds niet 100% overtuigd.

Of de VRS pedalen het dan wel zijn? Om heel eerlijk te zijn, geen idee maar de meningen zijn vooral positief (op soms QC issue na waarbij men een glijlager is vergeten te monteren) en puur naar de hardware kijkend, 200KG loadcell, de mogelijkheid om een damper kit te installeren, de PCB netjes weggewerkt in een fatsoenlijke behuizing.

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 20-04-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

R2D2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:22:
[...]

"Letterlijk reverse engineered" vind ik wel een hele zware claim, wie zegt dat Heusinkveld de eerste was die ooit dergelijke pedalen bouwde? Heusinkveld maakt mooie pedalen maar om nou te beweren dat iedere set RVS pedalen gebaseerd is op de heusinkveld Sprints / Pro's gaat wel heel ver ;)

--

Het afdoen van de alternatieven als een "reverse engineered" kloon doe je de alternatieven wel een beetje tekort mee naar mijn mening om heel eerlijk te zijn.
Bedankt voor de uitgebreide post. Ik heb het wat BJ betreft nog even terug gezocht en heb hier een link voor je. Zou zeggen trek er je eigen conclusies uit. Lijkt dan wel eerder over de Pro's te gaan, maar die verschillen met de Sprints zijn ook weer niet heel groot.

[ Voor 6% gewijzigd door rsnubje op 20-04-2022 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
R2D2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:22:
[...]

Wat krijg je meer dan (en nee dit is geen sarcasme, ik ben oprecht benieuwd want ik kon geen heeeeeeele grote verschillen vinden tijdens mijn afweging waarom de ene de ander van tafel zou vegen)? Het prijsverschil is 50 euro, haal je het koppelingspedaal dan kom je op hetzelfde bedrag uit. Qua mogelijkheden op zowel software als hardware vlak ontlopen ze elkaar volgens mij ook niet veel maar ik kan me vergissen. 200KG loadcell zou een dingetje kunnen zijn maar daar staan bij de Sprints dan weer een handvol progressieve elastomeren tegenover waarmee je de feeling niet alleen helemaal naar wens kan maken maar ook nog eens heel snel kunt wisselen e.d.

Het is een beetje plussen en minnen afstrepen tegen elkaar maar gek veel ontlopen ze elkaar niet naar mijn beleving (op papier dan). Ik ben voor de Sprints gegaan omdat die op voorraad waren een paar weken geleden maar na ze een weekje naast de BJ pedalen getest te hebben ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit nou de meerprijs waard is en neig ik er stiekem toch nog naar om zodra het kan de reservering van de VRS pedalen om te gaan zetten in een bestelling zodra er voorraad is.
Volgens mij is het verschil ook niet zo groot hoor. Het spreekt voor zich dat ze anders aanvoelen vanwege de technische verschillen. Ken veel mensen die de overstap hebben gemaakt van HE Sprint naar VRS en daar geen spijt van hebben. Iets wat @Doubleoz hierboven ook al aangeeft.

Ik ben hartstikke blij met mijn HE Sprints maar als je mij nu vraagt welke ik zou halen dan zou ik ook voor de VRS gaan. Daarnaast sta je tegenwoordig nog maar een paar weken op de wachtlijst, dat is een wereld van verschil met een half jaar geleden.

Verder is het in het simracen een beetje een nare gewoonte om het merk wat jij zelf gebruikt te adviseren want stel je toch eens voor dat je niet de beste keuze hebt gemaakt :o. Daarom zeg ik als Heusinkveld gebruiker, ga voor de VRS pedalen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Beltoni op 20-04-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Beltoni schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:00:
[...]
Daarnaast sta je tegenwoordig nog maar een paar weken op de wachtlijst, dat is een wereld van verschil met een half jaar geleden.

Verder is het in het simracen een beetje een nare gewoonte om het merk wat jij zelf gebruikt te adviseren want stel je toch eens voor dat je niet de beste keuze hebt gemaakt :o. Daarom zeg ik als Heusinkveld gebruiker, ga voor de VRS pedalen :D
Yep, volgens mij heb ik er 2-3 weken op gestaan. Das niet zo heel erg aangezien ik er eigenlijk geen haast mee had. Je krijgt wel maar 48h de kans om te kopen, dus ik moest nu wel snel kiezen :P

Met de VRS pedals is het denk ik ook wel een beetje: HE Sprints zijn zo populair en zo bekend, dat je weet dat dat goed is, maar de VRS is nog niet zo nadrukkelijk aanwezig overal, dus aan 1 kant wel logisch dat je dan zoiets hebt van goh, Sprints zijn een safe bet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsnubje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:52:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide post. Ik heb het wat BJ betreft nog even terug gezocht en heb hier een link voor je. Zou zeggen trek er je eigen conclusies uit. Lijkt dan wel eerder over de Pro's te gaan, maar die verschillen met de Sprints zijn ook weer niet heel groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2YLKscbU1iC5VJfJKlpKwcq4YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cMpgYMtaZDej3zXYSPE2dpi.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil tussen de Pro's / BJ pedalen en de Sprints is gigantisch zoals je op de foto kunt zien, de Sprints zijn veel "lichter" uitgevoerd dan de BJ pedalen en de footprint van de Sprints is ook vele malen kleiner (ik vond het verbazingwekkend toen ik ze naast elkaar had staan) ;)

Dat het een kloon zou zijn, ik heb het .su linkje even gevolgd en door Google translate heen gegooid maar daar zegt de topic starter "Ik heb geprobeerd pedalen zoals die van Heusinkveld te maken" maar daar zit nog wel het één en ander aan wijzigingen aan als ik de tekeningen zo even snel bekijk (zal later deze week eens de hele draad daar door lezen), daarnaast worden de pro's al even niet meer geproduceerd door Heusinkveld als ik me niet vergis.

Ik ga overigens niet tegenspreken dat de BJ pedalen wel verdacht veel op de Pro's lijken hoor (al gebruiken ze bij BJ alleen een loadcell op het rempedaal, gas en koppeling zijn met hall sensoren) maar volgens mij is het nou ook niet zo dat Heusinkveld de grondlegger is van de pedalen in deze vorm... er zal daarvoor waarschijnlijk ook wel weer een design zijn geweest waar men bij Heusinkveld de bedenkingen bij had en men aan het verbeteren is geslagen e.d.

Anyway, ik ben benieuwd hoe de VRS pedalen gaan bevallen. Ben wel benieuwd naar wat meningen voor ik weer aan een volgende ronde kapitaalvernietiging ga beginnen ;)
Beltoni schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:00:
[...]

True, al heerst het hier wat minder dan op andere plekken heb ik het idee.

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 20-04-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Uiteindelijk is het ook gewoon persoonlijke smaak. Ik had de mogelijkheid om zowel de sprints als de VRS pedalen te testen. Beide sets zijn top, maar vond de VRS toch prettiger rijden maar wellicht geldt voor een ander juist het tegenovergestelde.

Dus heb je de mogelijkheid om ze beide te testen, doe dit en maak dan je keuze :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:28
Twee vraagjes:
Zit er bij de G29 standaard een USB aansluiting voor PC of moet je die er los bij kopen? en waarom kopen mensen een hand shifter erbij, er zit toch shifter op het stuur?
Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:13
Ja de G29 heeft een USB-aansluiting naar de PC. De pedalen sluit je aan op de stuurbase.

Het is natuurlijk afhankelijk van wat voor spel je speelt / wat voor je auto je rijdt. In een 'normale' auto zit namelijk vaak een handbak / H-bak. Dat is wel wat anders dan de flippers op het stuur.

EDIT: mooi verdienmodel om de shifter nu los aan te bieden, maar de prijs van de basis+pedalen niet te verlagen. Bij de G27 zat de H-shifter er standaard bij.

[ Voor 39% gewijzigd door dhrto op 20-04-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Wat is de toegevoegde waarde om Fanatec te voorzien van een noodstop.
Pagina: 1 ... 89 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.