Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 84 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Vraagje voor mensen met meer DD ervaring:

Voelen jullie ook de magneetlijnen als de wheelbase aan staat? Ik heb een CSL DD, waar ik het kan voelen als ik het stuur lichtjes beweeg. Het is minder als de wheel base aan staat, maar is er nog steeds.

Ik vraag me af of dit bij alle DD's zo is, of alleen deze specifieke base.

spoiler:
Heb het spul pas een week maar ik zit nu al naar andere dingen te kijken :X Ben niet ontevreden, maar het is meer een wereld van verbeteringen/mogelijkheden die opeens open gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@ikt Nee, heb dat niet met de SC2. Maar dat is ook een ander type servo dan een CSL DD natuurlijk.

spoiler:
Oei. Berg je portemonnee maar vast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:03

Pierre

Van nature lui!

[MAUS] schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Ik zou alleen ook zeker de pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition... overwegen met de huidige prijzen. Scheelt nauwelijks in prijs en bied wel een mooier stuur. :) (en heeft ook de T3PA pedalen)
Ik heb de Alcantare Edition besteld incl de loadcellmod :) hier kan ik voorlopig als simpele simracer weer mee vooruit :9

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 26-01-2022 13:55 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:17
ikt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:59:

Voelen jullie ook de magneetlijnen als de wheelbase aan staat? Ik heb een CSL DD, waar ik het kan voelen als ik het stuur lichtjes beweeg. Het is minder als de wheel base aan staat, maar is er nog steeds.

spoiler:
Heb het spul pas een week maar ik zit nu al naar andere dingen te kijken :X Ben niet ontevreden, maar het is meer een wereld van verbeteringen/mogelijkheden die opeens open gaat :+
:Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Sander95 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:50:
Hoi Kalder en Brad Pitt,

Ik heb ook de GT DD Pro besteld, en ben het wachten tot maart beu... Zit er nu dus aan te denken mijn bestaande order te annuleren en deze te bestellen, dan is het maar wat duurder.. Nu ik jullie berichten zie dat het zo snel gaat kan ik ook niet meer wachten, daarbij heb ik nu vakantie :)

Wel heb ik de 8 nm en de loadcell pedalen erbij, hebben jullie die er ook direct bijbesteld?

Dank alvast voor jullie antwoord.
Heb in november besteld dus voldoende geduld opgebracht zou ik denken :) Geen 8nm versie besteld want ga gewoon el cheapo voeding daarvoor gebruiken.
Wel met loadcell, dat was ook de reden van de trage verzending.

(7 van de 8 bestelde doosjes geleverd, blijkbaar moet er elke keer iets achterblijven, was met de GT1 ook al zo)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:45

spoiler:
Dit heeft volgens mij iedereen met een CSL DD iig. De DD1/DD2 schijnen hier ook "last" van te hebben.

Zodra FFB aan staat in een game voel je de magneten niet meer. Is wel weer game afhankelijk bijvoorbeeld ETS 2 heeft een grote deadzone bij center en hier voel je de magneten weer omdat er geen FFB op zit in die deadzone.

[ Voor 8% gewijzigd door Furfoot op 26-01-2022 14:23 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Nu online

ikt

Dank! Stelt me gerust. Dacht dat "aan" betekende dat de unit aan stond, maar het betekent dus meer dat de motor iets moet "doen". Nu klikt het :)

Tijd om te spelen met de (natural/in-game) damper / friction / inertia, zodat de motor altijd kracht uitoefent als de boel begint met bewegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48

spoiler:
Na een half jaar CSL-DD gisteren overgestapt op een DD1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
Ik heb zojuist mijn Fanatec GT DD Pro binnengekregen. Alles netjes geupdate. Kabels netjes aangesloten. Start ik F1 op doet het stuur het wel maar de pedalen reageren nergens op. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Paniek om niks, zit blijkbaar aan de andere kant van het pedaal ook een connector voor de wheelbase 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ThaFishy op 26-01-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

spoiler:
Heel normaal, volgens mij ook in dit topic al vaker besproken (zoek maar eens op "inrunner vs outrunner"), een inrunner zoals de CSL-DD heeft het eigenlijk amper, de DD1/2 het heftigst (volgens mij ook de enige wheelbases met een outrunner vandaag de dag) van alle direct drive bases.

Erg? Nope, het is gewoon een eigenschap van de motor, net als dat een tandwielsysteem zoals gebruikt in de G29 van Logitech een bak herrie maakt en dat belt-drive systemen niet de reactie snelheid hebben van een direct drive en belts over langere termijn ook gaan rekken e.d.

Bij de SC2 Sport voel ik het ook heel iets als ik de shaft met de hand rond draai, zet ik er een stuur op en probeer ik het dan nog eens voel ik niets meer. Bij de DD2 voel ik het ook duidelijk met de Formula V2 maar met de Podium Porsche eigenlijk weer vrijwel niet, wat je er dus voor stuurwiel op hebt zitten scheelt dus ook nog iets in welke mate je het voelt maar onder aan de streep is het volstrekt normaal.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
jczuidervaart schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Na een half jaar CSL-DD gisteren overgestapt op een DD1 >:)
Is dat verschil groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Vanochtend de mail gehad dat m’n Fanatec bestelling binnenkort wordt verzonden. Nu maar hopen dat ze ook nog de tracking mail sturen en niet gewoon opeens voor de deur staan als ik er niet ben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFishy
Sander95 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:03:
Vanochtend de mail gehad dat m’n Fanatec bestelling binnenkort wordt verzonden. Nu maar hopen dat ze ook nog de tracking mail sturen en niet gewoon opeens voor de deur staan als ik er niet ben :+
Ik kreeg de volgende dag na 'warehouse processing' vanuit UPS een mail met de tracking info. En op fanatec kun je bij je order zien of er al een tracking number beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Nu online

ikt

Sander95 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:03:
UPS app downloaden en account maken met hetzelfde email adres waarmee je bij Fanatec hebt besteld, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Thanks guys, krijg zojuist de bevestiging dat ze er morgen tussen 13.00 en 17.00 zijn.

Als een kind zo blij :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-08 03:30
Ben van plan om bij Fanatec de CSL DD te bestellen, hij geeft aan dat die pas ergens in Juli weer op voorraad is. Zijn er meer mensen die dezelfde hebben besteld en wat eerder/later of op tijd geleverd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als je toch ziet hoeveel mensen de CSL DD hebben besteld, alleen al in dit topic, dan heeft Fanatec wel een meesterzet gedaan eigenlijk met dit product.

Offtopic maar het valt me al een tijdje op. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ja, al heb ik geen DD1 maar een DD2 (en heeft de CSL-DD hier maar 2 weken in huis gestaan). Het grote verschil zit hem in de te kunnen leveren torque en dat geeft ook weer een heel ander gevoel wanneer wanneer er wat meer gevraagd wordt van de wheelbase. Een standaard CSL-DD levert 5Nm, een DD1 20Nm. Waar je bij een CSL-DD dus al snel op de max zit qua "te leveren Nm" heeft de DD1/2 nog een hele hoop over, ook wel headroom genoemd.

Nu heb je bij de CSL-DD de optie om er een boost kit bij te bestellen en het maximaal te leveren Nm's naar 8 kunt verhogen maar dan nog steeds is het niet de helft van wat een DD1 kan leveren.

Dan is de vraag, is 8Nm genoeg? Ja in de basis is dat meer dan voldoende maar waar je met een DD1 / DD2 of een andere vergelijkbare base praktisch nooit tegen FFB clipping aan loopt is dat bij de CSL-DD veel sneller het geval en FFB clipping is iets wat je wel merkt tijdens het rijden.

Daarnaast is de CSL-DD veel compacter opgebouwd dan de DD1/2, dat heeft heeeeeeel veel voordelen maar laten we ook niet vergeten dat de CSL-DD een entry level wheelbase is (de vervanger van de CSL Elite) binnen de Fanatec line en de DD1/2 in het hoogste segment zitten, er zit dus ook nog een verschil in de bouwkwaliteit / afwerking.

De CSL-DD met een DD1/2 vergelijken is dus een beetje appels met peren vergelijken maar heel kort door de bocht genomen, is een DD1/2 zo veel beter dan een CSL-DD? Ja, het verschil is aanzienlijk en of dat het je waard is zal een puur persoonlijke afweging zijn.
dawg schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:11:
Als je toch ziet hoeveel mensen de CSL DD hebben besteld, alleen al in dit topic, dan heeft Fanatec wel een meesterzet gedaan eigenlijk met dit product.

Offtopic maar het valt me al een tijdje op. :)
Er wordt een hoop geklaagd over levertijden e.d. maar ik gok dat iedere andere fabrikant in deze markt zou tekenen voor 10% van de omzet die Fanatec momenteel op jaarbasis draait. ;)

Fanatec is de afgelopen 2 jaar zo hard gegroeid dat men het daar ook een beetje boven de pet is gegroeid en dat merk je aan alles, tel daarbij op de pandemie (een van de redenen waarom ze zo hard zijn gegroeid) , de kosten van grondstoffen die aanzienlijk zijn gestegen, containerprijzen die door het dak gingen e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 27-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@R2D2 klopt. Ik denk dat er wel een aantal fabrikanten jaloers zijn op deze move (en de bijbehorende gegroeide bankrekening) van Fanatec. :+

Toch ben ik blij dat toen ik mijn DD aanschafte de CSL DD er nog niet was, anders denk ik dat ik daar ook voor gegaan was. Tot het moment dat ik gewend zou zijn geraakt aan de kracht en ik wederom meer had gewild. Iets met zelfkennis, zo ging het met de voorgaande bases die ik heb gehad ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-08 03:30
Ze hebben Thrustmaster ook een flinke klap uitgedeeld, de release van hun DD variant is al maanden uitgesteld hierdoor (vermoede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
Net als R2D2 zegt het verschil is veel groter dan ik dacht. Ik had de csl-dd met booster kit. Maar heb het Porsche podium stuur en die is vrij zwaar.
Tijdens het rijden merk ik dat ik makkelijker kan corrigeren als de auto weg glijdt. En ik vind dat ik preciezer in kan sturen. Hoe dat laatst me komt snap ik niet helemaal.

Wel leuk overstappen trouwens nu. Heb de csl-dd met veel winst via marktplaats verkocht. Ongelooflijk wat mensen er nu voor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb een vraag over het kalibreren van mijn T-LCM pedalen.

Voor mijn gevoel is dit nog niet helemaal in orde. Ik gebruik deze set i.c.m. een PS4 en GT Sport (binnenkort GT7). Als ik het rempedaal volledig indruk (100% van de remdruk op het pedaal geef), is het niet zo dat dit in GT Sport zich vertaald naar een volledig 100%. Zie ook deze afbeelding ingame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZ-9QLNaUoStyQRngqa4G_USjOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cc7JUFf7mLfqFXhwF6ThpxdI.png?f=user_large

M.a.w. op het pedaal heb ik de rem volledig ingedrukt, maar ingame vertaald zich dit naar een maximale load van ca. 90-95%. Getuige het kleine stukje rood wat je nog ziet bovenaan de remindicator. Hoe krijg ik het zo ingesteld dat ik bij het volledig indrukken van de rem, dit zich ook zo vertaald ingame?

Is dit een kwestie van beter op de PC kalibreren van de pedalen, met de software van Thrustmaster.
En de pedalen daarna weer aansluiten op de PS4?

[ Voor 3% gewijzigd door SterqVerhael op 28-01-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

Van de week mijn Clubsport GT V2 binnen gekomen. Klopt het dat er een overlap zit tussen de knoppen aan de bovenkant van het stuur en de knoppen in de 4x3 button in het stuur? Ik had verwacht dat deze afhankelijk van elkaar te programmeren waren?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
@Mystikal Dat klopt, de knoppen zijn (helaas) gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
iOzcan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:58:
Ze hebben Thrustmaster ook een flinke klap uitgedeeld, de release van hun DD variant is al maanden uitgesteld hierdoor (vermoede).
Dit lijkt me een behoorlijke aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

dhrto schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:12:
@Mystikal Dat klopt, de knoppen zijn (helaas) gedeeld.
Is er een overzicht welke gedeeld zijn? Want ze zijn niet allemaal gedeeld?

edit:
Oh wacht, 4x3 is 12 en het zijn er ook 12 op de bovenkant. Behalve de 4 'cursor' toetsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 28-01-2022 12:39 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
WeeDzi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Dit lijkt me een behoorlijke aanname
Logischerwijs is het aannamelijker dat ze gelijk gegild hebben dat ze dat jaar ook zouden komen met een DD als pr, zonder dat dat haalbaar was (geen idee wat er in de pijplijn zat).

Een zielige pr stunt met elke paar maanden een "teaser" om het 'relevant' te houden. En dan de aannames van de pr afdeling dat mensen hier zeker niet doorheen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

SterqVerhael schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:11:

Voor mijn gevoel is dit nog niet helemaal in orde. Ik gebruik deze set i.c.m. een PS4 en GT Sport (binnenkort GT7). Als ik het rempedaal volledig indruk (100% van de remdruk op het pedaal geef), is het niet zo dat dit in GT Sport zich vertaald naar een volledig 100%. Zie ook deze afbeelding ingame:
[Afbeelding]

M.a.w. op het pedaal heb ik de rem volledig ingedrukt, maar ingame vertaald zich dit naar een maximale load van ca. 90-95%. Getuige het kleine stukje rood wat je nog ziet bovenaan de remindicator. Hoe krijg ik het zo ingesteld dat ik bij het volledig indrukken van de rem, dit zich ook zo vertaald ingame?

Is dit een kwestie van beter op de PC kalibreren van de pedalen, met de software van Thrustmaster.
Deadzone wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 14:43

[Afbeelding]

Volgens mij is dit de abs, dus heb je wel volledige load

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 22:44
Ik heb wat hulp nodig bij mijn Wind Sim die ik aan het maken ben. Hoop dat iemand weet wat ik verkeerd doe.

Ik met het volgende aan de slag gegaan:

- Arduino uno rev3 SMD
- Motor shield L293D
- Voeding 12v 3A
- 2x 4000rpm 12v 10W ventilators

Nu heb ik alles werkend gekregen, echter merk ik dat als ik in Simhub bij Shakelt Motors --> Speed --> Test klik, dat de ventilator bij lange na niet op 100% blaast en daarnaast een vreemde zoem toon genereert.

Ter verduidelijking onderstaand filmpje, eerst de ventilator direct op 12v adapter in het stopcontact en daarna een zelfde ventilator aangesloten via SimHub/Arduino.

YouTube: 29 januari 2022

Iemand van jullie een idee of ik wat verkeerd doe en hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:37
Thodekroo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:17:
Ik heb wat hulp nodig bij mijn Wind Sim die ik aan het maken ben. Hoop dat iemand weet wat ik verkeerd doe.

Ik met het volgende aan de slag gegaan:

- Arduino uno rev3 SMD
- Motor shield L293D
- Voeding 12v 3A
- 2x 4000rpm 12v 10W ventilators

Nu heb ik alles werkend gekregen, echter merk ik dat als ik in Simhub bij Shakelt Motors --> Speed --> Test klik, dat de ventilator bij lange na niet op 100% blaast en daarnaast een vreemde zoem toon genereert.

Ter verduidelijking onderstaand filmpje, eerst de ventilator direct op 12v adapter in het stopcontact en daarna een zelfde ventilator aangesloten via SimHub/Arduino.

YouTube: 29 januari 2022

Iemand van jullie een idee of ik wat verkeerd doe en hoe ik het op kan lossen?
Direct op in het stopcontact zit er geen stroom regulator op.
Via de Arduino en shield wel en dat zorgt voor die pieptoon. Aangezien die door de stroomtoevoer te regelen de rpm van de fan bepaald.
Met de test knop zal die inderdaad niet 100% draaien. Je kan voor de gein eens testen door tig keer zo snel mogelijk achter elkaar op de test knop te drukken. Dan zal de fan vanzelf sneller gaan draaien :p

Voor mij ook een reden om voor pwm fan te gaan. Heb je in principe geen shield nodig, want de pwm pin regelt dan hoeveel rpm de fan moet draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 29-01-2022 11:49 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Hupske schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Met de test knop zal die inderdaad niet 100% draaien. Je kan voor de gein eens testen door tig keer zo snel mogelijk achter elkaar op de test knop te drukken. Dan zal de fan vanzelf sneller gaan draaien :p
Ja in het filmpje ben ik dat ook aan het doen, maar ik heb het idee dat ie nog niet op 50% komt van wat ie direct op de adapter doet.Ik meet wel gewoon 12V output op de Arduino.

En is het logisch dat die pieptoon veroorzaakt wordt door de fan zelf en niet door de Arduino? Het geluid komt echt uit de fan namelijk. Als ik een niet-PWM fan via mijn moederbord aanstuur dan maakt de fan toch ook geen pieptoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Darkangle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Logischerwijs is het aannamelijker dat ze gelijk gegild hebben dat ze dat jaar ook zouden komen met een DD als pr, zonder dat dat haalbaar was (geen idee wat er in de pijplijn zat).

Een zielige pr stunt met elke paar maanden een "teaser" om het 'relevant' te houden. En dan de aannames van de pr afdeling dat mensen hier zeker niet doorheen zien.
Denk dat thrustmaster nogal wat groter is dan fanatec en dat ze meer divisies hebben waar ze zich druk over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:37
Thodekroo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Ja in het filmpje ben ik dat ook aan het doen, maar ik heb het idee dat ie nog niet op 50% komt van wat ie direct op de adapter doet.Ik meet wel gewoon 12V output op de Arduino.

En is het logisch dat die pieptoon veroorzaakt wordt door de fan zelf en niet door de Arduino? Het geluid komt echt uit de fan namelijk. Als ik een niet-PWM fan via mijn moederbord aanstuur dan maakt de fan toch ook geen pieptoon?
Met het testen en het klikken ben ik ook nooit tot op 100% gekomen. Je geeft telkens korte stroom impulsen naar de fan, alleen heeft de fan veel langer nodig om op gang te komen.
Beste manier van testen is gewoon om te gaan racen :)

Kan er niet direct verklaring voor geven. Moederbord zal het stroom wel iets anders regelen dan dan een shield. In ieder geval alles wat ik getest heb kwam het geluid altijd vanuit de fan. Wellicht niet vreemd aangezien daar natuurlijk het motortje zit om de fan op gang te brengen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ik denk dat vooral het prijsniveau een dingetje is. Thrustmaster zit in mijn beleving tussen een Logitech en Fanatec qua 'klasse'. Daar moeten ze dus ook hun prijs op afstemmen. Nu Fanatec voor behoorlijk 'weinig' geld een DD-base kan leveren, misschien wel veel minder dan Thrustmaster initieel ingeschat had, moeten ze waarschijnlijk terug naar de tekentafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
WeeDzi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Denk dat thrustmaster nogal wat groter is dan fanatec en dat ze meer divisies hebben waar ze zich druk over maken.
Helemaal mee eens, doet niets af aan de statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Hupske schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Met het testen en het klikken ben ik ook nooit tot op 100% gekomen. Je geeft telkens korte stroom impulsen naar de fan, alleen heeft de fan veel langer nodig om op gang te komen.
Beste manier van testen is gewoon om te gaan racen :)
Het is me gelukt! Bij de setup in Simhub van de SHAKEIT L298N Motor Shield kun je kiezen voor "Change the pwm frequency to reduce humming (uno only)". Als ik die aan zet is de pieptoon volledig weg.

En de output stond (default) op 50%, daarom gingen de fans dus niet zo hard... Nu op 100% een heel stuk harder, nog net niet zo hard als direct op de adapter maar zeker goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

WeeDzi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Als je naar omzet kijkt valt dit flink tegen. :) Uiteraard zegt dit natuurlijk niet alles.

Sources:
https://endor.ag/investor-relations/?lang=en

https://www.guillemot.com/en/category/this-year/

In het geval van Fanatec zijn de cijfers van Q4 nog niet gepubliceerd, van Thrustmaster zijn er wel cijfers van heel 2021.

[ Voor 3% gewijzigd door EnzoF op 29-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
Thodekroo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Het is me gelukt! Bij de setup in Simhub van de SHAKEIT L298N Motor Shield kun je kiezen voor "Change the pwm frequency to reduce humming (uno only)". Als ik die aan zet is de pieptoon volledig weg.

En de output stond (default) op 50%, daarom gingen de fans dus niet zo hard... Nu op 100% een heel stuk harder, nog net niet zo hard als direct op de adapter maar zeker goed genoeg.
Dat kan kloppen; de L298N is een heel in-effeciente driver. Wil je daar vanaf zijn, dat moet je een PWM fan gebruiken. De meeste server-fans zijn PWM. Probleem daarmee is echter dat een aantal fans niet helemaal naar 0 terug schakelt, dus het is even zoeken naar welke geschikt is. Ik gebruik zelf 2 delta electronics qfr1212ghe fans (uit een paar oude HP-servers vandaan gehaald) die dat wel goed doen, en dan werkt het perfect (zelfs zo goed, dat 100% niet aan te raden is). Om dat issue te ondervangen kan je er ook een relais tussen plaatsen; simhub schakelt dan de fan via de relais aan/uit om toch naar 0 te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 19:45

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Ik heb sinds een aantal weken de Logitech G29 in gebruik. Nu valt me op dat er vaak op een recht stuk ook heftige trillingen zijn, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54

[Afbeelding]

Als je je PS4 aanzet, kalibreert je stuur en pedalenset. Weet je zeker dat alles dan op de juiste 0 stand staat? Als jouw pedaal tijdens het opstarten van de PS4 al een beetje is ingedrukt, kalibreert ie verkeert.
Anders zou ik idd op de pc nogmaals proberen te kaliberen, verder zou ik het ook niet weten.

Ik heb een keer mijn stuur (T300 Alcantara editie) vastgehad tijdens het opstarten, dan krijgt ie een verkeerde 0 stand. Houdt in als je je stuur recht houdt, hij naar links of rechts stuurt bijvoorbeeld. Zou best zo kunnen zijn dat dit ook met de pedalen zo is wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:43

[Afbeelding]

Is dat rood niet de anti brake lock die ingrijpt? Is tenminste bij de traction control op gas wel zo.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:46
Vandaag mijn Honda Civic Type-R TCR stuur afgemaakt met een simucube wireless module er in. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u94EF1-e2t7Ntc7XNQB5TtczpPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnacYTZafAygzDpOgFbiUO69.jpg?f=fotoalbum_large
Werkt verslavend zelf sturen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Is er iemand met een Fanatec DD1 of DD2 die kan kijken naar de meegeleverde quick release retention bolt en hiervan een foto kan maken (en meten :P)? Ik heb de DD1 al twee jaar in gebruik zonder deze te gebruiken maar ik dacht..misschien toch eens proberen. Echter weet ik niet hoe die eruit ziet en hij zit niet meer in de doos :(

Ik heb uiteraard een aantal exemplaren die bij de stuurtjes/quick releases zaten maar ik had ergens gelezen dat deze te kort zijn:
DomB_Fanatec
·
7 mo. ago
You need to use the one that comes with the DD1 package. The bolt that comes with some steering wheels is slightly shorter, and therefore not suitable for the quick release found on Podium wheel bases.
Op het plaatje van de manual ziet het eruit als een standaard M6 schroef zonder een randje, maar op youtube zie ik bij bepaalde videos weer eentje die eruit ziet als degene die bij de quick releases wordt meegeleverd.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melkaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:
Is er iemand met een Fanatec DD1 of DD2 die kan kijken naar de meegeleverde quick release retention bolt en hiervan een foto kan maken (en meten :P)? Ik heb de DD1 al twee jaar in gebruik zonder deze te gebruiken maar ik dacht..misschien toch eens proberen. Echter weet ik niet hoe die eruit ziet en hij zit niet meer in de doos :(

Ik heb uiteraard een aantal exemplaren die bij de stuurtjes/quick releases zaten maar ik had ergens gelezen dat deze te kort zijn:

[...]

Op het plaatje van de manual ziet het eruit als een standaard M6 schroef zonder een randje, maar op youtube zie ik bij bepaalde videos weer eentje die eruit ziet als degene die bij de quick releases wordt meegeleverd.
Het is exact dezelfde als die bij de stuurtjes geleverd wordt alleen een paar mm langer. Als je Fanatec even mailt sturen ze een nieuwe op.

Overigens zit hij ergens vast getapet in de doos als ik me niet vergis dus misschien nog even een tripple check ;-)

En niet gaan klooien met een standaard boutje want dan vernaggel je je QR aan stuurwiel kant.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 31-01-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

R2D2 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Het is exact dezelfde als die bij de stuurtjes geleverd wordt alleen een paar mm langer. Als je Fanatec even mailt sturen ze een nieuwe op.

Overigens zit hij ergens vast getapet in de doos als ik me niet vergis dus misschien nog even een tripple check ;-)

En niet gaan klooien met een standaard boutje want dan vernaggel je je QR aan stuurwiel kant.
Ik heb inderdaad even een support ticket geopend, thanks!
Vreemd genoeg zie ik de bolt helemaal niet in de manual staan, daarin staat alleen een reguliere M6 bolt weergegeven:
https://fanatec.com/media...WB-DD2-QG-EN_Print_02.pdf
Echter in de onderstaande video haalt de beste meneer toch echt twee verschillende tevoorschijn!
https://youtu.be/NhwO2Eun_1k?t=118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Arghhh.. likt weer die ruk site van Fanatec eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hopelijk het goede topic:
Ik heb gisteren de PC van mijn zoon opnieuw moeten installeren. Hij heeft een Fanatec set met v3 pedals, de v2.5 base en een v2 wheel.

Sinds de herinstallatie doen de vibratiemotoren het niet meer in de pedals met F1 2021. In Fanalab en de Fanatec Control Panel doen ze het wel. Puur specifiek niet dus niet ingame bij F1 2021.

Meest recente drivers zijn geinstalleerd ( versie 434 uit mijn hoofd ).

Klinkt dit als een bekend probleem? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik dit probleem in zou moeten zoeken.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:05
Compatibiliteitsmode of PC-mode gekozen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:53
Ik ben aan het kijken voor een Fanatec Gran Turismo DD Pro (8 Nm). Weet iemand of dit stuur ook vervangbaar is, voor bijvoorbeeld een f1 achtig stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
robb. schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:17:
Ik ben aan het kijken voor een Fanatec Gran Turismo DD Pro (8 Nm). Weet iemand of dit stuur ook vervangbaar is, voor bijvoorbeeld een f1 achtig stuur?
Ja. Dit staat ook op https://fanatec.com/eu-en/bundles/gran-turismo-dd-pro-8-nm

Ik vindt alleen jammer dat deze set werkt op de pc en ps5 en andere sets weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Evertt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Ja. Dit staat ook op https://fanatec.com/eu-en/bundles/gran-turismo-dd-pro-8-nm

Ik vindt alleen jammer dat deze set werkt op de pc en ps5 en andere sets weer niet.
Goed dat je het zegt! Ik dacht ook voor de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Nu online
Alles wat geschikt is voor de ps4 kan ook op de ps5.

Ik zit ook te kijken naar de GT set van Fanatec. Alleen vraag ik mij af is dit hetzelfde als de CSL DD wheel base.

Het is wel een mooie complete set waar je nog mee kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Evertt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:42:
Ik zit ook te kijken naar de GT set van Fanatec. Alleen vraag ik mij af is dit hetzelfde als de CSL DD wheel base.
Volgens mij niet, in ieder geval de aansluitingen op de achterkant zijn anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 10:46
Volgens mij is hij hetzelfde, alleen heeft de normale csl-dd geen playstation licentie erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Zit er eigenlijk verschil tussen de Fanatec Turismo DD Pro en Fanatec Turismo DD Pro Express version? Behalve de prijs kan ik niet echt iets ontdekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54

[Afbeelding]

Om hier nog even op terug te komen.. Ik heb het gisteren even getest met mijn T3PA pedalen. Als je rijdt en je trapt de rem vol in, flikkert het witte balke wel tot aan de grens. Als je stil staat en je trapt het rempedaal in, dan blijft ie idd bij 80/90% hangen. Dit hoort dus zo. Waarom dit precies is weet ik ook zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:17
robb. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:55:
Zit er eigenlijk verschil tussen de Fanatec Turismo DD Pro en Fanatec Turismo DD Pro Express version? Behalve de prijs kan ik niet echt iets ontdekken....
https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-express-version
While every effort will be made to avoid delays, due to the ongoing global shipping crisis, the estimated availability date cannot be guaranteed. The additional cost of the Gran Turismo DD Pro Express version covers the special air freight from our manufacturing facility in China to our regional warehouses. Standard shipping charges at the checkout still apply.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

robb. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:55:
De Express versie's zijn via een snellere/duurdere manier naar het magazijn van Fanatec vervoerd.
Verschil is dus dat de express versie nu leverbaar is en de non-express versie pas in maart.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melkaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb inderdaad even een support ticket geopend, thanks!
Vreemd genoeg zie ik de bolt helemaal niet in de manual staan, daarin staat alleen een reguliere M6 bolt weergegeven:
https://fanatec.com/media...WB-DD2-QG-EN_Print_02.pdf
Echter in de onderstaande video haalt de beste meneer toch echt twee verschillende tevoorschijn!
https://youtu.be/NhwO2Eun_1k?t=118
Boutje wat in de quick guide staat afgebeeld is voor stuurwielen als de oude CSL P1, niet dat die het lang vol houden op een Podium wheelbase maar dat is een ander verhaal.

Je hebt echt de langere variant nodig van degene die bij de stuurwielen geleverd worden (zie ook de echte manual en niet de quick guide ;) )

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/nPgbeDOubiQYXWjNb3ss6kZZzOqrW38S5zBOS7oj.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEAgaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJIMEYCIQDHOGe7QNiskEIK0FGYG%2BVXhtXbQNZ7Y%2FCFiCwQb%2BWOIQIhAO1UOJIHgpHNb1N2BE73i3%2FEeflWYnXPlswoXHeaoibUKqECCEEQABoMOTE5NTE0NDkxNjc0Igx5QffCyS74z1mQN%2BYq%2FgHVoibQXXgcmnvK%2BdiPpFDahyubkLOnZICw2FtxDLN8aglxuuGTB6h8flAZRzg5WW63aE%2FYm1Qdv7zFuDND%2BsTc8Qq%2BcZnk2D9AmhyNbDnR3d52M8d7u7PhnkmiCARopatRMTuFZiAAcmktYAUXINcqPKSnQEE6myi1Red8RBr%2FikAOBwxtULczTsYOqSa94DKYg1qaicLIYz6P3p0tUpsshcnAn6DfuVOExLLmLk2DXg2P8bHlp99ra7BypLdsemkS8Ufvb%2FRPX28rsP3nBLa4e%2FXvJCSG9Y%2Bm3bek8dKnCpZPlkaMPCGzXdRTtgNqsdo%2BkMp9FPBprqEXqYMIVDCo2uOPBjqZAdY6n1qcB0NjN8BfU%2BDE3fOlx9ogppBZmIeCpGCmMWh0fL48SA5%2BFcWcRl%2F6SfygcN%2BUUoYmKMhHt6uhppQPNoPOuqKkZ5RV0r9Z%2FAML0zm3ms1jaQQDxgt4o7OhCFQOYXDjPXCsrGKJNurMgLo4iHyO44zbcogh7aSP6rxB9diNInilEJnjqx5D3ePgXzGk6O6f7SRBQb%2BYxA%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNIWRPDC32%2F20220201%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220201T083217Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=97c2c33cf061859a1537fa7014059c3fea4f49c27d29d9df76d7b96305ab70cb

Zie ook: https://fanatec.com/media...-WB-DD1-Manual-EN_web.pdf

In de eerste batches van de Podium wheelbases is men hem vergeten mee te leveren overigens dus kans bestaat dat als je een "early adopter" was je hem nooit in de doos gehad hebt ;)
robb. schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:17:
Ja hoor, kan ieder ander willekeurig Fanatec stuur op. Let wel een beetje op het gewicht, het mag dan wel een direct drive zijn... het is geen DD1/2 die > 20Nm levert en dat ga je merken met zwaardere stuurwielen op een CSL-DD. De Formula V2 o.i.d. zal geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
DaWaN schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:11:
[...]

De Express versie's zijn via een snellere/duurdere manier naar het magazijn van Fanatec vervoerd.
Verschil is dus dat de express versie nu leverbaar is en de non-express versie pas in maart.
Ik vermoedde al zoiets. Ben voor de express gegaan, heb geen zin om nog langer te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
[/quote]
Ja hoor, kan ieder ander willekeurig Fanatec stuur op. Let wel een beetje op het gewicht, het mag dan wel een direct drive zijn... het is geen DD1/2 die > 20Nm levert en dat ga je merken met zwaardere stuurwielen op een CSL-DD. De Formula V2 o.i.d. zal geen enkel probleem zijn.
[/quote]
Kijk, dat is dan wel weer top! Eerst het originele stuur maar ff testen voor F1, voordat ik overga naar een ander stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
robb. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:15:
[quote]
[/quote]
Kijk, dat is dan wel weer top! Eerst het originele stuur maar ff testen voor F1, voordat ik overga naar een ander stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

R2D2 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Zie ook: https://fanatec.com/media...-WB-DD1-Manual-EN_web.pdf

In de eerste batches van de Podium wheelbases is men hem vergeten mee te leveren overigens dus kans bestaat dat als je een "early adopter" was je hem nooit in de doos gehad hebt ;)
Oh interessant dat ze dat kleine boutje nou echt niet konden plaatsen in de quick guide :o Package content is dus anders..

Overigens heb ik de DD1 al relatief lang (2019) maar volgens mij was hij al enkele maandjes uit, maar wellicht was dat nog binnen de tijd dat ze hem vergeten hadden.

Enige andere wat ik mij kan bedenken is dat ik hem per ongeluk heb meegegeven bij de wieltjes die ik de afgelopen jaren heb verkocht.

Gelukkig doet de DD het prima zonder de bout dus we wachten geduldig de reactie van Fanatec af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:40
Evertt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:42:
Alles wat geschikt is voor de ps4 kan ook op de ps5.

Het is wel een mooie complete set waar je nog mee kan uitbreiden.
Sinds vorige week vrijdag trots eigenaar van de GT pro. 😁😁

Csl DD en GT pro zijn identiek aan elkaar, zelfde motoren zelfde aansturing, enige verschil is de PlayStation licentie chip wat er in verwerkt zit, en vormgeving iets is aangepast.(inbouwmaten zijn hetzelfde)

Verschil tussen express en normale is de levering, express versie wordt of is vervoerd met het vliegtuig waarbij de normale editie wordt verscheept. Maar voor een extra van 50 euro is het wel de moeite waard vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Nu online
deezR schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Sinds vorige week vrijdag trots eigenaar van de GT pro. 😁😁

Csl DD en GT pro zijn identiek aan elkaar, zelfde motoren zelfde aansturing, enige verschil is de PlayStation licentie chip wat er in verwerkt zit, en vormgeving iets is aangepast.(inbouwmaten zijn hetzelfde)

Verschil tussen express en normale is de levering, express versie wordt of is vervoerd met het vliegtuig waarbij de normale editie wordt verscheept. Maar voor een extra van 50 euro is het wel de moeite waard vind ik zelf.
Ik dacht dat het uit Duitsland kwam.
Hoe lang heb je op express levering gewacht?

Ik zie het al uit UK dan waarschijnlijk extra kosten erbij

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 01-02-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:40
Evertt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Ik dacht dat het uit Duitsland kwam.
Hoe lang heb je op express levering gewacht?

Ik zie het al uit UK dan waarschijnlijk extra kosten erbij
Waarschijnlijk ligt er een voorraad in Duitsland, maar die zullen per vliegtuig in duitsland zijn aangekomen, terwijl de normale versie wordt verscheept.

Op 26 november heb ik de pre order ingelegd voor de GT pro DD, deze zou in 14 maart geleverd worden. Nu heb ik deze order gecanceld, en de GT pro DD express besteld. Deze op vrijdag besteld, en was de volgende donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:20
Weet iemand of het Fanatec Porsche gt3 podium stuur goed werkt ook de ps5 met een gt dd pro? Het stuur zelf doet het wel, maar het gaat meer om de endurance module.

Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen, maar nog niet in echt een antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Jackel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:58:
Weet iemand of het Fanatec Porsche gt3 podium stuur goed werkt ook de ps5 met een gt dd pro? Het stuur zelf doet het wel, maar het gaat meer om de endurance module.

Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen, maar nog niet in echt een antwoord kunnen vinden.
Ga er maar niet vanuit dat het scherm feilloos zal gaan werken, knoppen e.d. is allemaal geen enkel probleem.

Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of je zo'n "zwaar" stuurwiel op je CSL-DD wil gaan monteren, ik denk (naja voor mij persoonlijk weet ik het zeker want ik heb de Podium Porsche onlangs bij iemand anders op de CSL-DD gehad) niet dat je daar heel vrolijk van wordt.

De CSL-DD voelde in tegenstelling tot wanneer de Formula V2.5 gebruikt werd best doods aan en je merkte aan de CSL-DD dat hij er flink aan moest trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
R2D2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:47:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat het scherm feilloos zal gaan werken, knoppen e.d. is allemaal geen enkel probleem.

Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of je zo'n "zwaar" stuurwiel op je CSL-DD wil gaan monteren, ik denk (naja voor mij persoonlijk weet ik het zeker want ik heb de Podium Porsche onlangs bij iemand anders op de CSL-DD gehad) niet dat je daar heel vrolijk van wordt.

De CSL-DD voelde in tegenstelling tot wanneer de Formula V2.5 gebruikt werd best doods aan en je merkte aan de CSL-DD dat hij er flink aan moest trekken.
Het Porsche stuur is idd iet van 600 gram zwaarder dan het formule stuur. Qua telemetrie gegevens schijnt alleen de info vanuit het spel weergegeven te worden.

Heb je hem getest op een PlayStation of op de pc? Bij mij gaat het puur om de ps5. Was de test met of zonder de boostkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Jackel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Het Porsche stuur is idd iet van 600 gram zwaarder dan het formule stuur. Qua telemetrie gegevens schijnt alleen de info vanuit het spel weergegeven te worden.

Heb je hem getest op een PlayStation of op de pc? Bij mij gaat het puur om de ps5. Was de test met of zonder de boostkit?
Getest op de PC, PS5 had weinig zin omdat het een CSL-DD betrof en geen GT DD Pro (oftewel, de licentie chip mist) ;)

Getest inclusief BoostKit, ik denk dat er zonder helemaal weinig meer overblijft van de CSL-DD icm een zwaar stuurwiel als de Podium Porsche. Podium Porsche weegt 2,2kg, een Formula V2.5 weegt 1,25kg... nog wel iets meer dan 600 gram dus, praktisch een kilo op een paar gram na en dat verschil is voor een DD1/2 peanuts waar je nog heel wat ruimte hebt om de torque omhoog te schroeven maar bij een CSL-DD is dat verschil enorm merkbaar en heb je die ruimte dus niet.

Wellicht iets om in het achterhoofd te houden voor mensen die de overweging moeten maken tussen een CSL-DD of een DD1/2. Een CSL-DD mag dan ook wel direct drive zijn en is een geweldige wheelbase, op dit punt ben je als gebruiker enorm beperkt. Want met een te zwaar stuurwiel ben je eigenlijk alle voordelen van direct drive wel weer kwijt op de CSL-DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
R2D2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Getest op de PC, PS5 had weinig zin omdat het een CSL-DD betrof en geen GT DD Pro (oftewel, de licentie chip mist) ;)

Getest inclusief BoostKit, ik denk dat er zonder helemaal weinig meer overblijft van de CSL-DD icm een zwaar stuurwiel als de Podium Porsche. Podium Porsche weegt 2,2kg, een Formula V2.5 weegt 1,25kg... nog wel iets meer dan 600 gram dus, praktisch een kilo op een paar gram na en dat verschil is voor een DD1/2 peanuts waar je nog heel wat ruimte hebt om de torque omhoog te schroeven maar bij een CSL-DD is dat verschil enorm merkbaar en heb je die ruimte dus niet.

Wellicht iets om in het achterhoofd te houden voor mensen die de overweging moeten maken tussen een CSL-DD of een DD1/2. Een CSL-DD mag dan ook wel direct drive zijn en is een geweldige wheelbase, op dit punt ben je als gebruiker enorm beperkt. Want met een te zwaar stuurwiel ben je eigenlijk alle voordelen van direct drive wel weer kwijt op de CSL-DD.
Ik heb zelf een PS5 met een DD Pro. Eerder had ik de CSL Elite en wou het Porsche stuur altijd al graag hebben. Dit was echter tot voor de meest recente firmware niet mogelijk op een CSL Elite. Nu de ik de DD pro heb wou ik het toch proberen haha. Vandaar de vraag of het op de PS5 werkt.

Het v2 stuur met de apm is iets zwaarder als het standaard stuur. Vandaar dat het gewichtsverschil iets minder is dan een kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Het is niet voor niets een Podium stuur, niet een CSL stuur. :)

Met bijna 2,2KG en een vrij grote diameter van 32cm zal er niet veel over blijven van die 8Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik was al aan het neuzen naar een nieuw frame + stoel om mijn gammele Playseat te vervangen. Nu was ik gisteravond aan het racen en wilde het gaspedaal weer eens niet volgas, korte fix is even met een busje perslucht erin spuiten. Na de race de pedalen maar eens uit elkaar gehaald, maar alles was brandschoon. Dus weer in elkaar gezet, en nu wil de rem niet verder dan 25%....

Ben die potmeter meuk echt spuugzat nu. Huidige set is T300RS met de standaard pedalen. Ik had eerst het T300RS stuurtje met T3PA-Pro + loadcell en ik wil heel graag weer terug naar loadcell.

Dus ben eens aan het rondneuzen geweest naar iets met HALL sensor; Thrustmaster T-LCM, of Fanatec CSL Pedals LC ? Zijn er nog andere opties die vergelijkbaar zijn in prijs?

Met Fanatec kan ik later nog uitbreiden met Fanatec stuurtje, maar die vind ik eigenlijk allemaal gruwelijk duur, en DD ben ik echt nog niet aan toe. Het uitgangspunt net zoals met het nieuwe frame is toekomst bestendig, dus ik zal wel een frame kiezen dat lang mee kan en waar DD wel een mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zo te zien is de express versie van de GT DD Pro uitverkocht. Gelukkig heb ik deze onlangs binnen gekregen.

Dit is m'n eerste stuur en het valt mij op dat het stuur ontzettend veel grip heeft. Naar mijn smaak te veel grip. Is dat normaal bij zulke stuurtjes? Het voelt aan alsof je een basketbal vast hebt en je hand probeert te bewegen over de bal. Lukt bijna niet. Wordt dit beter met het gebruik van handschoentjes? Iemand enig idee of de Fanatec McLaren GT3 v3 stuur ook zo veel grip heeft? Schijnbaar zijn er weinig alternatieve sturen bij een DD Pro, omdat de meeste te zwaar zijn (zoals ik hier lees).

Hopelijk komt de rig snel binnen, want het is super irritant dat de pedalen constant wegglijden over de vloer. Helaas bood een mat geen soelaas.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik loop tegen het volgende aan: het lukt me niet om te vinden hoe ik de buttons van de button boxes op de ClubSport Universal Hub kan mappen. Op dit moment wijken de knoppen op de 4 button boxes compleet af van de (zelfde) knoppen op de bovenzijde van het stuur. In de software van Fanatec ziet dat er zo uit als ik een knop indruk:

"Y" op de button box staat gelijk aan "Menu"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnP_sAAfmhWrfWtheGmJWWz026U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/esZwhYB5FMVU38TFVpVVsac1.jpg?f=user_large

"Menu" op de button box staat gelijk aan RSB (Xbox)/R3 (PlayStation):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjlk1xQeWgMkJ9HZDiak0ZxRK_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/72CJNRMDqKm6evB5WkG63brG.jpg?f=user_large

In de handleiding kan ik ook geen duidelijk antwoord vinden. Intern is alles op default aangesloten, zowel de motor, als de base (CSL Elite) als het stuur zijn voorzien van de nieuwste firmware. Het issue deed zich ook voor bij de oude firmware.

Heeft iemand enig idee? Ik Google me al uren suf.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
EnzoF schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:59:
Het is niet voor niets een Podium stuur, niet een CSL stuur. :)

Met bijna 2,2KG en een vrij grote diameter van 32cm zal er niet veel over blijven van die 8Nm.
Dat klopt hoor, maar er is ook een clubsport variant waar alleen geen apm op zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

Raimond613

Simracer

wilmundo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:26:

Dit is m'n eerste stuur en het valt mij op dat het stuur ontzettend veel grip heeft. Naar mijn smaak te veel grip. Is dat normaal bij zulke stuurtjes? Het voelt aan alsof je een basketbal vast hebt en je hand probeert te bewegen over de bal. Lukt bijna niet. Wordt dit beter met het gebruik van handschoentjes? Iemand enig idee of de Fanatec McLaren GT3 v3 stuur ook zo veel grip heeft? Schijnbaar zijn er weinig alternatieve sturen bij een DD Pro, omdat de meeste te zwaar zijn (zoals ik hier lees).
Dat is normaal bij racesturen. Als je racehandschoenen koopt wordt het alleen maar meer, omdat die een soort gripfolie in de palmen hebben.
Bij racen stuur je ook niet zoals in je straatauto waar je je stuur door je handen laat glijden, je hebt in principe altijd een vaste grip op je stuur en wilt juist niet dat je stuur door je handen glijdt.

Overigens wordt het na enig gebruik wel ietsje minder.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFishy
Zo te zien is de express versie van de GT DD Pro uitverkocht. Gelukkig heb ik deze onlangs binnen gekregen.

Hopelijk komt de rig snel binnen, want het is super irritant dat de pedalen constant wegglijden over de vloer. Helaas bood een mat geen soelaas.
https://www.action.com/nl-nl/p/anti-slip-mat/

Ik heb een laminaten vloer waar de pedalen ook telkens verschoven van mijn gt dd pro. Ik heb bovenstaande mat gehaald bij action. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Zegato schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:38:
Ik loop tegen het volgende aan: het lukt me niet om te vinden hoe ik de buttons van de button boxes op de ClubSport Universal Hub kan mappen. Op dit moment wijken de knoppen op de 4 button boxes compleet af van de (zelfde) knoppen op de bovenzijde van het stuur. In de software van Fanatec ziet dat er zo uit als ik een knop indruk:

"Y" op de button box staat gelijk aan "Menu"
[Afbeelding]

"Menu" op de button box staat gelijk aan RSB (Xbox)/R3 (PlayStation):
[Afbeelding]

In de handleiding kan ik ook geen duidelijk antwoord vinden. Intern is alles op default aangesloten, zowel de motor, als de base (CSL Elite) als het stuur zijn voorzien van de nieuwste firmware. Het issue deed zich ook voor bij de oude firmware.

Heeft iemand enig idee? Ik Google me al uren suf.
Weet je zeker dat je intern de stekkers niet per ongeluk gespiegeld hebt aangesloten? Bij de schema's kijk je namelijk naar de achterkant van de unit en je button modules. Als Y = menu, dan lijkt het er haast wel op, op basis van de hamdleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Jackel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Ik heb zelf een PS5 met een DD Pro. Eerder had ik de CSL Elite en wou het Porsche stuur altijd al graag hebben. Dit was echter tot voor de meest recente firmware niet mogelijk op een CSL Elite. Nu de ik de DD pro heb wou ik het toch proberen haha. Vandaar de vraag of het op de PS5 werkt.

Het v2 stuur met de apm is iets zwaarder als het standaard stuur. Vandaar dat het gewichtsverschil iets minder is dan een kilo.
Zoals @EnzoF ook al aanhaalde, naast het gewicht zit je ook nog eens met de diameter die fors groter is dan die van een Formula V2.X. Het is niet mijn geld maar als die Porsche Podium dan toch zo hoog op je lijstje staat zou ik de GT-DD op Marktplaats zetten en een DD1 met PlayStation chip op de kop proberen te tikken... op een CSL-DD / GT-DD Pro gaat de lol er echt heel snel vanaf (ik gok vanaf het moment dat je de pits uit bent en de eerste bocht in stuurt :+ ).

De CSL-DD is zelfs met een boosterkit nog steeds heel beperkt qua stuurwielen als je het gevoel van een direct drive tenminste wil behouden.
The Jackel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat klopt hoor, maar er is ook een clubsport variant waar alleen geen apm op zit
Al eens naar het gewicht van de ClubSport universal Hub gekeken?

code:
1
Weight: out-of-the-box configuration approx. 705 g (1000 g with QR1 Wheel-Side) plus wheel rim

Tel daar een PBME van pak hem beet 400 gram bij op + de 850 gram voor het stuur en je zit op hetzelfde gewicht terwijl je ook nog eens inlevert wat betreft de shifter.

Bovenstaand terzijde, het is niet mijn geld dus als je de behoefte voelt toch een Podium Porsche wheel aan te schaffen vooral doen maar bereid je vast voor op een teleurstelling ;)

Normaal gesproken wil je juist zoveel mogelijk grip en handschoenen gaan je nog meer grip geven dan met de blote handen. Als dat niet comfortabel rijdt zou ik beginnen met de FFB naar beneden te schroeven, niemand verplicht je met de volle 100% FFB te gaan rijden.

McLaren stuur heeft een heel ander soort grips, zal wellicht wat schelen maar ik zou beginnen met de FFB aanpassen om te kijken of dat comfortabeler is.

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 02-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
R2D2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Zoals @EnzoF ook al aanhaalde, naast het gewicht zit je ook nog eens met de diameter die fors groter is dan die van een Formula V2.X. Het is niet mijn geld maar als die Porsche Podium dan toch zo hoog op je lijstje staat zou ik de GT-DD op Marktplaats zetten en een DD1 met PlayStation chip op de kop proberen te tikken... op een CSL-DD / GT-DD Pro gaat de lol er echt heel snel vanaf (ik gok vanaf het moment dat je de pits uit bent en de eerste bocht in stuurt :+ ).

De CSL-DD is zelfs met een boosterkit nog steeds heel beperkt qua stuurwielen als je het gevoel van een direct drive tenminste wil behouden.

[...]

code:
1
Weight: out-of-the-box configuration approx. 705 g (1000 g with QR1 Wheel-Side) plus wheel rim

Tel daar een PBME van pak hem beet 400 gram bij op + de 850 gram voor het stuur en je zit op hetzelfde gewicht terwijl je ook nog eens inlevert wat betreft de shifter.

Bovenstaand terzijde, het is niet mijn geld dus als je de behoefte voelt toch een Podium Porsche wheel aan te schaffen vooral doen maar bereid je vast voor op een teleurstelling ;)

[...]

Normaal gesproken wil je juist zoveel mogelijk grip en handschoenen gaan je nog meer grip geven dan met de blote handen. Als dat niet comfortabel rijdt zou ik beginnen met de FFB naar beneden te schroeven, niemand verplicht je met de volle 100% FFB te gaan rijden.

McLaren stuur heeft een heel ander soort grips, zal wellicht wat schelen maar ik zou beginnen met de FFB aanpassen om te kijken of dat comfortabeler is.
Bedankt voor de informatie. Zal er eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
R2D2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:48:
[...]

[...]

code:
1

[...]

Maakt natuurlijk wel een beetje uit waar het gewicht zit. Gewicht rond de as van het stuurwiel heeft veel minder invloed dan gewicht in de rand. Maar een zwaarder stuurwiel (rand) dat ook nog eens een grotere radius heeft kan de finesses er snel uithalen. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door Himalaya op 02-02-2022 17:08 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37

De Mclaren GT3 heeft een rubber grip die juist héél veel grip bied. Daar hoef je geen handschoenen voor te gebruiken, zoveel grip geeft dat. Dat is júist fijn, zoals hierboven ook al wordt aangehaald, dat je namelijk geen kracht in je handen hoeft te zetten om het stuur te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Pffff, had ik eindelijk de Simlab GT1 in mijn winkelmandje want er was voorraad…. shop ik nog wat verder en plots niet meer op voorraad. Gezeik.

Nu maar naar een Treq One kijken. Welke monitor mount raden jullie aan? De standaard single screen mount zit achter de base. Er is ook een duurdere versie waarbij de monitor op of voor de base kan komen. Ik ga rijden met een CSL DD en 34” Iiyama curved (GB3466WQSU-B1). Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

The Jackel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Bedankt voor de informatie. Zal er eens goed over nadenken.
Ik heb zelf een dd1 en als ik mijn Formule wiel gebruik draai ik op 25 tot 30% FFB. Als ik switch naar de APM/PME Porsche 320mm rim zet ik de FFB op 40%. Dat is 40% van 20 Nm. Het zou dus wel kunnen op een CSL DD maar je zit echt wel aan de limiet denk ik. Ook al is FFB natuurlijk erg gebruikers afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Melkaz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb zelf een dd1 en als ik mijn Formule wiel gebruik draai ik op 25 tot 30% FFB. Als ik switch naar de APM/PME Porsche 320mm rim zet ik de FFB op 40%. Dat is 40% van 20 Nm. Het zou dus wel kunnen op een CSL DD maar je zit echt wel aan de limiet denk ik. Ook al is FFB natuurlijk erg gebruikers afhankelijk.
Bedankt voor de informatie! Ik zal eens goed kijken wat wijdheid is. Volgens mij wordt ook alleen de legacy mode van de pme gebruikt. Misschien dat gran Turismo 7 wel meer opties ondersteund, maar ik verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Een CSL-DD is dan echter op 100% van zijn kunnen aan het werken met (clipping e.d.) tot gevolg, terwijl de DD1 met dergelijke FFB waarden de FFB kan leveren met 2 vingers in de neus en 1 hand op de rug. :+

Mocht men toch een chique rond stuur willen (voor de CSL-DD) uit de podium lijn zou ik persoonlijk voor de R300 gaan of een tandje lager in de Clubsport range, de BMW GT2 V2, of de steering wheel RS wat hetzelfde stuurwiel is als de oude Porsche 918 RSR maar dan zonder Porsche logo en een stukje goedkoper.
The Jackel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:38:
[...]

Bedankt voor de informatie! Ik zal eens goed kijken wat wijdheid is. Volgens mij wordt ook alleen de legacy mode van de pme gebruikt. Misschien dat gran Turismo 7 wel meer opties ondersteund, maar ik verwacht het niet.
Vergis je ook niet in de "support" van het display van de PBME, die is maar vrij magertjes naar mijn mening, zelfs op de PC. Als het je puur om het display gaat zou je (mocht je ooit over gaan op PC) eens kunnen kijken naar een los display en die dan aansturen met SimHub. Daar heb je echt een bak meer waardevolle data / mogelijkheden tot je beschikking om het zelf ook nog eens naar wens in te kunnen delen.

Ik heb zelf ook de KGL-DDU4 op de DD2 hangen en die is me weer waard dan het scherm op de PBME, helemaal ook omdat het veel makkelijker wisselen is tussen verschillende schermen dan op de PBME en omdat er gewoon veeeeeeeel meer mogelijkheden zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUzr7aR6UK0_pBeydh7wfpWqv0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hK8PeE7hcJ3aty3ihMEmEfTd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ColeJ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:36:
Pffff, had ik eindelijk de Simlab GT1 in mijn winkelmandje want er was voorraad…. shop ik nog wat verder en plots niet meer op voorraad. Gezeik.

Nu maar naar een Treq One kijken. Welke monitor mount raden jullie aan? De standaard single screen mount zit achter de base. Er is ook een duurdere versie waarbij de monitor op of voor de base kan komen. Ik ga rijden met een CSL DD en 34” Iiyama curved (GB3466WQSU-B1). Tips?
Ik heb hetzelfde scherm, maar de VA-smear valt me wel tegen op lichte banen. Ik neig naar de mount achter de base en later een 32:9 scherm erop. Dan blijft er ook plek voor een Simhub dashboard.

@R2D2 Als je de endurance module erbij wil, dan zit je aan de Podium vast.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

ColeJ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:36:

Ik heb de Treq One met de Unified Single Monitor Mount. Hieraan hangt een LG 34GN850-B en bevalt me prima.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
[...]

Das vrij licht dan.
Ik heb een DD2 gehad met het Formula V2 en Porsche Podium stuur.
Op het F1 V2 stuur had ik de FFB op 65% en voor het Porsche stuur op 80%.

Ik heb het Porsche stuur ook op m'n maat zijn CSW2.5 (8Nm) getest en ik vond dat het gevoel best goed met het F1 stuur, maar met het Porsche stuur was de base te licht vond ik.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Broodro0ster schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Das vrij licht dan.
Ik heb een DD2 gehad met het Formula V2 en Porsche Podium stuur.
Op het F1 V2 stuur had ik de FFB op 65% en voor het Porsche stuur op 80%.

Ik heb het Porsche stuur ook op m'n maat zijn CSW2.5 (8Nm) getest en ik vond dat het gevoel best goed met het F1 stuur, maar met het Porsche stuur was de base te licht vond ik.
het verschilt ook per game natuurlijk wat je in game Gain settings zijn en FFB multiplier zoals in Rf2. Maar ja ik prefereer lichtere FFB, waarschijnlijk was de CSL DD1 ook prima geweest maar die bestond nog niet in 2019 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
Melkaz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:32:
[...]

het verschilt ook per game natuurlijk wat je in game Gain settings zijn en FFB multiplier zoals in Rf2. Maar ja ik prefereer lichtere FFB, waarschijnlijk was de CSL DD1 ook prima geweest maar die bestond nog niet in 2019 :+
50% in ACC (want 60-70% geeft al clipping)
55/25Nm in iRacing

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Vergis je ook niet in de "support" van het display van de PBME, die is maar vrij magertjes naar mijn mening, zelfs op de PC. Als het je puur om het display gaat zou je (mocht je ooit over gaan op PC) eens kunnen kijken naar een los display en die dan aansturen met SimHub. Daar heb je echt een bak meer waardevolle data / mogelijkheden tot je beschikking om het zelf ook nog eens naar wens in te kunnen delen.

Ik heb zelf ook de KGL-DDU4 op de DD2 hangen en die is me weer waard dan het scherm op de PBME, helemaal ook omdat het veel makkelijker wisselen is tussen verschillende schermen dan op de PBME en omdat er gewoon veeeeeeeel meer mogelijkheden zijn.

[Afbeelding]
Dergelijke info zou voor mij meer nice to have zijn zeg maar. Voor wat ik gelezen heb is de data die mee kan komen puur het geen de game zelf meegeeft. Tot nu toe doet nog geen enkele ps5 game hier iets mee.. Geen idee of dat wel gaat komen of dat het gewoon software matig niet mogelijk is op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb de Treq One met de Unified Single Monitor Mount. Hieraan hangt een LG 34GN850-B en bevalt me prima.
Besteld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:21
Yes, na dat ik een GT DD pro heb besteld, uur geleden een GT1 EVO Van simlab besteld, nu geduld hebben totdat alles binnen is, dat word nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 24-09 16:16
Nice ik heb de mijne gisteren opgehaald en ga zo maar eens beginnen met uitpakken en in elkaar zetten. Eerst gaat mijn 34" erop maar de volgende upgrade wordt een 49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Heeft er iemand ervaring met deze wheelsstand?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbsxfz036Piw0qf6jEsfktl6YFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h2uHUhPtYiLJrVKpRWXbGdAF.jpg?f=user_large

Ik heb al wat zitten meevolgen omtrent mede-gamers met plaatsgebrek. Zelf hoor ik hier ook bij maar dan op de manier dat mijn vrouw wil dat na het gamen al het ‘bewijsmateriaal’ weer verdwenen is.
Dus zoek ik ook iets waarmee ik vanuit de luie zetel mee kan racen maar achteraf gemakkelijk en snel kan opplooien en weer opbergen boven.

Ik heb al verschillende gelijkaardige stands gevonden maar deze variëren van 65 tot 200€ en meer.
Is er iemand die ervaring heeft met deze of een gelijkaardige wheelstand?
Oja het is de bedoeling om er een Fanatec CSL DD op te monteren en had er al van gehoord dat de krachten van de servo serieus kunnen inwerken om hetgene waarop hij gemonteerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welke is dat? Ziet er vrij flimsy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Pagina: 1 ... 84 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.