Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:44
Morgen krijg ik mijn CSL DD met mcclaren stuurtje binnen :) Super leuk natuurlijk allemaal, maar helaas gaat het nog wel 2-4 weken duren tot mijn wheel stand binnen komt. De tafelklem van fanatec zelf was ook niet op voorraad. Kent iemand toevallig een universele tafelklem die ik tijdelijk zou kunnen gebruiken ?

Tweede optie is natuurlijk om gewoon iets geduldiger te zijn :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

d0nny41 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:47:
Morgen krijg ik mijn CSL DD met mcclaren stuurtje binnen :) Super leuk natuurlijk allemaal, maar helaas gaat het nog wel 2-4 weken duren tot mijn wheel stand binnen komt. De tafelklem van fanatec zelf was ook niet op voorraad. Kent iemand toevallig een universele tafelklem die ik tijdelijk zou kunnen gebruiken ?

Tweede optie is natuurlijk om gewoon iets geduldiger te zijn :p
Zet hem tijdelijk met vier stevige hoekijzers op een houten plank vast die je vervolgens met twee lijmklemmen tijdelijk op je bureau vastzet…..

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:09:

Verder echt super tevreden tot nu toe, en denk dat de alcantara er een compleet nieuw niveau qua afwerking aan gaat geven.
[Afbeelding]
Wow, dit is wel "next level" als het gaat om "laat ik zelf eens een stuur in elkaar knutselen" ;)

Ziet er heel netjes uit in ieder geval, ben benieuwd naar het eindresultaat met de nieuwe grips.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:41

Hoogie2004

Whohooooo

Alcantara is binnen en op een setje grips geplakt. Dat is best nog een werk, want het alcantara rekt niet echt veel (heb het van de stoffen backing ontdaan, dan rekte het iig iets, maar het is niet echt een rekbaar stofje).

Een paar plekken (2 hoekjes) dus maar eerst beplakt met een klein stukje, waarna de rest in een grotere lap kon.

De look en feel van alcantara is wel mooier als het goedkope plak-vilt/nep-alcantara. Maar mijn bekleed skills laten nog wat te wensen over (natuurlijk is het licht en hoek van deze foto om de mindere stukjes wat te verhullen, al zie je die alleen van dichtbij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrxWeFopOYcZiJm_hAYGCYvemNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9onHuoSDAK76uNsWo1mldfj.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Toch heel netjes gedaan @Hoogie2004. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Voor de mensen met een G29/G920/G-etc en Windows 11:
Er is net een update geweest van Logitech G Hub software, waardoor je niet meer kernisolatie hoeft uit te schakelen in Windows 11, het werkt nu dus als het goed is zonder omwegen in Windows 11!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56
Kalder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:10:
Voor de mensen met een G29/G920/G-etc en Windows 11:
Er is net een update geweest van Logitech G Hub software, waardoor je niet meer kernisolatie hoeft uit te schakelen in Windows 11, het werkt nu dus als het goed is zonder omwegen in Windows 11!
Geldt dit ook voor de G27 voor zover je weet?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Koldur schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Geldt dit ook voor de G27 voor zover je weet?
Ja volgens mij alle G-stuurtjes van logitech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56
Kalder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Ja volgens mij alle G-stuurtjes van logitech.
Even verder gezocht, maar helaas, de G27 werkt niet met G Hub, dus maar even dual boot maken wanneer ik over ga naar W11.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

:o :o :o

Het zal DD gebruikers waarschijnlijk al duidelijk zijn geweest, maar dit is voor mij het grootste verschil: Hoe snel en licht het stuur draait! Tijdens racen merk je - buiten dat er meer detail binnen komt - niet heel erg veel aan dat je een DD of tandwiel-stuur gebruikt. Maar wow, driften. De kracht die de motor levert hoeft niet hoog te zijn, maar het stuur draait verdikkeme snel.

Op mijn G27 moest ik het stuur vaak nog een zwengel geven om drifts op te pakken, maar de CSL DD - handjes wat losser en alles gebeurt bijna vanzelf - zelfs met een lagere FFB instelling.

DD - een absolute must als je graag zijwaarts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:31
Deze week de CSL DD ontvangen. Hele middag bezig geweest met rig aanpassen qua hoogte en hoek van het stuur. Wil ik de stroomkabel aansluiten, zie ik ineens onderstaand... Benieuwd hoe support reageert.

EDIT: inmiddels bericht gehad dat men een RMA gaat voorbereiden. Hopelijk hebben ze er nog een paar liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6VbvH6ScFWjaRzo81Te-aPmG24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IxA0Jxube9PWnxS19zuYKbx4.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door meintje op 15-01-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49

backupdevice

No Risk , Full Push

Is er al meer duidelijk over wanneer de CSL DD voor PS los verkocht gaat worden ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
meintje schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:18:
Deze week de CSL DD ontvangen. Hele middag bezig geweest met rig aanpassen qua hoogte en hoek van het stuur. Wil ik de stroomkabel aansluiten, zie ik ineens onderstaand... Benieuwd hoe support reageert.

EDIT: inmiddels bericht gehad dat men een RMA gaat voorbereiden. Hopelijk hebben ze er nog een paar liggen.
Die hebben ze wel liggen. Mijn 2 RMA’s werden ook snel toegestuurd. Enige wat lang duurde was het afleveren bij Fanatec door PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
sverzijl schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Die hebben ze wel liggen. Mijn 2 RMA’s werden ook snel toegestuurd. Enige wat lang duurde was het afleveren bij Fanatec door PostNL.
Echt bizar. Die van mij is al ruim een week onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:17
Heren, ik ben de laatste tijd beetje aan het brainstormen over een nieuw stuurtje. Ik gebruik op het moment een (Fanatec) McLaren GT3 (v2) en een Formula V2 (+magnetic shifter mod). Ik gebruik het Formula stuurtje eigenlijk alleen voor F1, maar ik rijd op het moment 95% (+) vd tijd ACC, AC of AMS2. Nieuwste F1 heb ik geprobeerd, maar ze hebben daar iets met de traction gedaan wat me totaal niet bevalt en de echte sims trekken me toch meer, zeker ACC haal ik véél meer voldoening uit. Met als resultaat dat het Formula V2 stuurtje hier grotendeels werkeloos ligt. En dat is zonde van het geld.

Nu zit ik dus al een tijdje te denken om een gewoon rond wiel te kopen voor normale auto's. In eerste instantie zat ik te denken aan het BMW GT2 wiel. Maar heb daar toch wat twijfels over gekregen, om daar nou het Formula stuurtje voor in te ruilen.. Voelt toch beetje als downgrade aan. Enter: Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R Leather. Klap duurder, dus dan wel het Mclaren stuurtje ook in de verkoop gooien, maar dan heb ik wel kwaliteit in handen.

Waar ik een beetje over twijfel is dat ik het Mclaren stuurtje zo fijn in de handen vindt liggen, de dikte van het stuur in combinatie met het rubber is perfect (voor mij). Het voelt alleen beetje goedkoop aan allemaal, super bang for buck natuurlijk, maar je kan niet ontkomen aan het plasticy feel. Plus bij de Formula rim krijg ik al snel kramp in m'n handen van de dunne/kleine grips. Het zou erg zuur zijn als ik 650,- uitgeef en dan het stuur niet lekker in de hand vind liggen... Dan de keuze, leather of suede. Ik neig naar leather, voelt/ziet meer premium aan en zal langer goed blijven. Maar het suede geeft schijnbaar meer grip ALS je handschoenen draagt.

TLDR; kan het eigenlijk niet zo samenvatten, het is meer een uitgeschreven brainstorm sessie. Mocht je goeie argumenten hebben of tips hoor ik het wel. Een en ander hangt natuurlijk ook volledig af of ik de stuurtjes voor nette prijzen verkocht krijg..
Edit: mocht je nou in Z-limburg wonen en het Porsche wiel hebben.. Ik kom het graag eens proberen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17:41
jczuidervaart schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Echt bizar. Die van mij is al ruim een week onderweg
Ja dat had ik ook. Duurde iets meer dan een week voordat ie in Duitsland was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:35
Zo, na mijn laatste project het Red Bull F1 stuurtje werd het weer tijd voor wat nieuwe uitdagingen. Veel ontwerptijd verder en bovenal ook veel hardware testtijd verder komen veel projecten nu in de komende maanden allemaal samen.

In de afrondende fase is het Mclaren F1 stuurtje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ1J-LcC1tUcfvAfG9HqTRbGjCI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/quJ5sHNZg1i5Lq9FPCHjbZ8y.png?f=fotoalbum_medium
Hiervoor moet alleen nog de encoder knoppen ontworpen worden.

De PCB die ervoor gebruikt gaat worden ligt hier al wel even een tijdje klaar en is al even door de keuring heen gekomen. Het is alleen nog wachten tot het carbon arriveert uit China.

Ander project is een eigen creatie. Waarbij ik zelf nog wel wat twijfels heb hoe ik het nu precies ga doen. De grips kan ik nog verder door laten lopen naar boven, encoder knoppen moeten nog ontworpen worden en de stickers wellicht qua kleuren schema omdraaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek2hm2r9UsfTFv9xgYVvwQsfHg4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7H1GWFj3bT1OM78nFYk1E102.png?f=fotoalbum_medium

Wat betreft de PCB gaat deze iets uitgebreider aangepakt worden. Op het gedeelte van de leds wordt een atmega chip geïntegreerd zodat de leds via Simhub aan te sturen zijn en tevens komt er een USB hub bij op.

Een goede kennis wilde graag een goede buttonbox hebben. Daarvoor dan ook nog maar even aan de slag geweest. Wachten is alleen nog op het carbon. De rest is alles al uitgetest en is het wachten op het bouwen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s60P3s5gEOshtsSZqXoFDiOlWl0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IYNJfiu8jnczAr38urkmP3Q1.png?f=fotoalbum_medium

En als laatste voor mijn broer nog een houder voor de Stream Deck voor aan zijn Fanatec DD1 base. Carbon plaat ervoor en de rest met de 3d printer om het te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m10kZfnb1uYycXcdq3Wl1yID1jA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Tu04uEO8BKGf09UHYj0QawUp.png?f=fotoalbum_medium

Komende weken/maanden moet alles straks in het echt te bewonderen zijn :9 Het is dus vooral nog het carbon uit China wat nog even op zich laat wachten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34
@Pyr0_, fat grips op formula stuur zetten een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
Pyr0_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:31:
Heren, ik ben de laatste tijd beetje aan het brainstormen over een nieuw stuurtje. Ik gebruik op het moment een (Fanatec) McLaren GT3 (v2) en een Formula V2 (+magnetic shifter mod). Ik gebruik het Formula stuurtje eigenlijk alleen voor F1, maar ik rijd op het moment 95% (+) vd tijd ACC, AC of AMS2. Nieuwste F1 heb ik geprobeerd, maar ze hebben daar iets met de traction gedaan wat me totaal niet bevalt en de echte sims trekken me toch meer, zeker ACC haal ik véél meer voldoening uit. Met als resultaat dat het Formula V2 stuurtje hier grotendeels werkeloos ligt. En dat is zonde van het geld.

Nu zit ik dus al een tijdje te denken om een gewoon rond wiel te kopen voor normale auto's. In eerste instantie zat ik te denken aan het BMW GT2 wiel. Maar heb daar toch wat twijfels over gekregen, om daar nou het Formula stuurtje voor in te ruilen.. Voelt toch beetje als downgrade aan. Enter: Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R Leather. Klap duurder, dus dan wel het Mclaren stuurtje ook in de verkoop gooien, maar dan heb ik wel kwaliteit in handen.
Het Porsche stuur is echt heel fijn stuur en duur maa zijn geld zeker waard met de button module en de advanced dubbele flippers.
Ik heb zelf de leren variant omdat ik zonder handschoenen rij en deze is zeer fijn.
En als je een keer een ander stuur wilt, dan kan je altijd een los stuur van welk merk dan ook erop zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Waar ik een beetje over twijfel is dat ik het Mclaren stuurtje zo fijn in de handen vindt liggen, de dikte van het stuur in combinatie met het rubber is perfect (voor mij). Het voelt alleen beetje goedkoop aan allemaal, super bang for buck natuurlijk, maar je kan niet ontkomen aan het plasticy feel. Plus bij de Formula rim krijg ik al snel kramp in m'n handen van de dunne/kleine grips. Het zou erg zuur zijn als ik 650,- uitgeef en dan het stuur niet lekker in de hand vind liggen... Dan de keuze, leather of suede. Ik neig naar leather, voelt/ziet meer premium aan en zal langer goed blijven. Maar het suede geeft schijnbaar meer grip ALS je handschoenen draagt.

TLDR; kan het eigenlijk niet zo samenvatten, het is meer een uitgeschreven brainstorm sessie. Mocht je goeie argumenten hebben of tips hoor ik het wel. Een en ander hangt natuurlijk ook volledig af of ik de stuurtjes voor nette prijzen verkocht krijg..
Edit: mocht je nou in Z-limburg wonen en het Porsche wiel hebben.. Ik kom het graag eens proberen O-)
Ik kan niet anders dan de Podium Porsche 911 aanraden, er is alleen 1 maar... welke wheelbase ga je hem op vast zetten. Het stuurtje weegt namelijk ook fors meer dan een McLaren of Formula stuurtje en in combinatie met een CSL-DD vind ik het persoonlijk niet de meest voor de hand liggende keuze. Ik heb mijn Podium Porsche wheel vorige week even bij een bekende op de CSL-DD gehad en die combinatie kon ik niet warm van worden. Die 8Nm van een CSL-DD is in heel veel gevallen natuurlijk prima maar wanneer je er een stuur van 2,2 kilo aan hangt wordt het een slappe hap (nu ben ik een DD2 gewend dus zal ook deels mijn interpretatie zijn). Bij de DD2 moest ik de FFB ook met 20% om hoog gooien ten opzichte van de Formula V2, die "headroom" heb je echter niet bij een CSL-DD.

Dus mocht je een CSL-DD hebben zou ik eerder neigen naar de Clubsport RS, Clubsport BMW of de Podium R300, dat scheelt qua gewicht toch ruim een halve kilo en dat verschil ga je merken op een CSL-DD.

Heb je een DD1/2 dan is een Podium Porsche wheel een prima keuze. Ik heb zelf ook de leather genomen en die bevalt prima maar ik twijfel toch of ik niet de suede variant had moeten nemen voor de looks. Inmiddels rijd ik al een poosje met hele dunne handschoenen (kreeg namelijk wel hele eeltige duimen van de Formula V2 :+. Tipje: https://www.decathlon.nl/...301147?mc=8500689&c=ZWART kost geen drol, heel dun maar wel voldoende grip) en rijd er praktisch nooit iemand anders op mijn rig dus op zich had suede prima gekund. Reden is dat het leer van de Podium Porsche 911 niet echt diep zwart is wen natuurlijk een klein beetje glimt, suede is natuurlijk een stuk matter er is ook dieper zwart... dus puur voor de looks zou ik zeggen suede. Qua grip, zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik heb het verschil nooit zo gemerkt in de sim (die suede versie ooit al wel eens in handen gehad en mee gereden overigens).

Verder merk ik ook dat ik na verloop van tijd kan gaan voelen dat de "lock screw" wat losser komt en er een minimaal "tikje" zit in de Podium hub, even een halve slag met de inbus sleutel aan de onderzijde van de QR1 en het is opgelost voor een week of 2. Verder heb ik alle buttoncaps er na een week vanaf gewipt, de kleurtjes konden mij niet echt bekoren en ik vind het gevoel van de knop zonder button cap toch lekkerder dan met cap.

Anders dan dat... weinig reden tot klagen. Het stuur voelt verder prima en ik rijd er wat relaxter mee rond dan met het Formula stuurtje wat door het kleine formaat soms wel wat zenuwachtig aan kon voelen in de GT auto's (ik rijd voornamelijk de 911 GT3 R in iRacing). Het scherm is een leuke gimmick maar icm met iRacing. Heeft grotendeels met iRacing te maken en de beschikbare telemetry, een los Vocore scherm met Simhub heb je meer aan wat dat betreft... daarom heb ik die van mij ook nog steeds achter het stuur zitten ;)

Hoeveelheid beschikbare knoppen e.d. is ook allemaal prima op het Podium Porsche stuur en waar in veel Youtube video's de spacers niet gemonteerd worden op de schakel flippers zou ik je in ieder geval aanraden dat wel te doen anders kom je praktisch niet bij de bovenste flippers op gevoel.

Het is een klap geld maar je krijgt er ook een hele hoop stuur voor terug. Ik had de Podium Porsche al ruim een half jaar in de winkelwagen staan bij Fanatec en was eigenlijk in afwachting van het BMW stuurwiel en de QR2. Ik had namelijk geen zin nu te investeren in een QR1 oplossing en straks nog een stuur te hebben waarvan de QR vervangen met worden. Die QR2 gaat echter nog wel een poosje op zich laten wachten en ook de BMW M4 GT3 gaat pas ergens in september volgend jaar beschikbaar komen dus ik zie het tegen die tijd nog wel weer eens wat ik ga doen.

Ik woon overigens niet in Zuid Limburg maar mocht je ooit in de buurt van Amersfoort zijn dan geef je maar een seintje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik heb een avondje zitten oefenen met driften op mijn Fanatec Elite WRC wiel, en er komen kleine stukjes alcantara los. Ik zie echter nog geen schade, het wiel ziet er voor en achter nog gewoon gaaf uit. Is er sprake van een normale periode inslijten?

Zo niet, handschoenen zouden moeten helpen, toch? Of is het gewoon dat snelle slijtage onvermijdelijk is bij driften?

Vraag erbovenop: weet iemand toevallig een goedkope handrem? Hoeft geen fancy load cell Heusinkveld geval te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ikt op 17-01-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@ikt Volgens mij hoeft alcantara niet ingesleten te worden. Als je geen schade ziet, komt het wel van je stuur af dan? :)

Handschoenen dragen doen mensen om diverse redenen. Kan zijn als je een DD hebt die redelijk zwaar afgesteld staat, dat je handschoenen draagt om eelt wat te voorkomen, of om beter grip te hebben. Het kan ook gedragen worden ter bescherming van bijvoorbeeld een alcantara stuur, zodat dat niet vies wordt en minder snel slijt.

Voor handremmen, ik heb een tijdje geleden een uitgebreide post gemaakt met shifters & handbrakes uiteengezet. Zie dawg in "Racesturen, servo's en pedalen"

Als je goedkoop wilt denk ik dat je uit gaat komen bij de Fanatec of Aiologs, dat zijn de wat goedkopere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:59
TLDR; kan het eigenlijk niet zo samenvatten, het is meer een uitgeschreven brainstorm sessie. Mocht je goeie argumenten hebben of tips hoor ik het wel.
Als het McLaren stuur goed bevalt kun je ook overwegen deze te tweaken, zoals hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:17
Thanks voor de reply's allemaal! Verhelderende (en uitgebreide! _/-\o_ ) post van @R2D2 geeft de doorslag. Gewicht is inderdaad iets wat ik vergeten ben te benoemen in mijn post en is denk ik een factor die niet te onderschatten valt. Ik heb 'maar' een CSW v2.5 dus daar pers ik over het algemeen alles uit wat er in zit. Upgraden kan altijd nog, maar nu even geen budget voor. De post van @correcto heeft me wel aan het denken gezet, er zijn inderdaad genoeg sticker frontjes te krijgen voor deze wielen en dat geeft gelijk een heel andere uitstraling. Shifter kan ik altijd nog upgraden al heb ik daar over het algemeen niet echt moeite mee, en als ik zie hoeveel moeite dat kost om te modden...

Dus ik denk dat ik de Formula v2.5 in de verkoop ga gooien en dan de BMW GT2 aan ga schaffen. Heb ik toch mijn rond wiel, maar kan ik wisselen. En dan toch maar eens wat moeite doen in bestickeren.

Edit; vergeten @Card Nox te benoemen; grips zou qua feel inderdaad een oplossing zijn. Maar dan passen mijn vingers al gauw niet tussen de grips en de shifters in. Dat is nu al minimaal qua ruimte. En dan zou het stuurtje waarschijnlijk alsnog merendeels liggen te verstoffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0_ op 17-01-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

dawg schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:09:
@ikt Volgens mij hoeft alcantara niet ingesleten te worden. Als je geen schade ziet, komt het wel van je stuur af dan? :)

Handschoenen dragen doen mensen om diverse redenen. Kan zijn als je een DD hebt die redelijk zwaar afgesteld staat, dat je handschoenen draagt om eelt wat te voorkomen, of om beter grip te hebben. Het kan ook gedragen worden ter bescherming van bijvoorbeeld een alcantara stuur, zodat dat niet vies wordt en minder snel slijt.

Voor handremmen, ik heb een tijdje geleden een uitgebreide post gemaakt met shifters & handbrakes uiteengezet. Zie dawg in "Racesturen, servo's en pedalen"

Als je goedkoop wilt denk ik dat je uit gaat komen bij de Fanatec of Aiologs, dat zijn de wat goedkopere.
Ik had een grijze broek en t-shirt aan, en bij het einde van de driftsessie zaten er zwarte stofkorreltjes op, kan nergens anders vanaf zijn gekomen :+

Wordt dus handschoenen. En een DIY handrem, of ik kom er niet uit en haal een van de suggesties, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Jemig wat ben ik een idioot.

Zondagavond zitten knutselen om de pedalen van mijn G27 via een Arduino aan de PC te koppelen. Pinnen erin gefrot aan de hand van bronnen bij in de beschrijving van deze video, alles werkt perfect buiten de rig! Dus ik lekker dat ding erin schroeven, USB erin en POEF, daar ging m'n Arduino Nano kloon.

Rarara, spot de fout:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bLG389jm.jpg

spoiler:
Arduino 5V -> pedaal ground/frame ground. Arduino kortgesloten. Tip: Volg niet blind dingen op het internet :+

Maar goed, nu heb ik dus een setje standalone Logitech pedalen - totdat het loadcell rempedaal komt.

Zo'n koppelingspedaal voegt toch veel beleving toe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qH1aIMPFC0AQfnGnW-I3Tnq93-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJdiIDNvFFknBs34ZBwNiXj3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk3FrKWpgnToy23dQxNWBnr3gRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvFhqOyXsOEfnF81OidpPt6F.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Een beetje een gewetensvraag. Vanwege een verhuizing wil ik mijn oude zelfbouw (alu) rig te koop gaan zetten. Daar zit ook hardware bij maar die wil ik in principe wel houden...

Je voelt natuurlijk wel aankomen als iemand die rig wil komen halen, een testritje maakt en dan vraagt of de hardware ook mee kan :+

Is er iemand pas vanaf de oude OSW kit naar een Simucube 2 Pro overgestapt en hoeveel verschil levert dat op? Ik meen te weten dat er ook in de de Simucube maar gewoon een Mige motor zit en voor de centjes, tjah...
Denk namelijk voor zo'n oude OSW kit dat ik niet direct quite speel bij een mogelijk upgrade namelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schuey schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:52:
Een beetje een gewetensvraag. Vanwege een verhuizing wil ik mijn oude zelfbouw (alu) rig te koop gaan zetten. Daar zit ook hardware bij maar die wil ik in principe wel houden...

Je voelt natuurlijk wel aankomen als iemand die rig wil komen halen, een testritje maakt en dan vraagt of de hardware ook mee kan :+

Is er iemand pas vanaf de oude OSW kit naar een Simucube 2 Pro overgestapt en hoeveel verschil levert dat op? Ik meen te weten dat er ook in de de Simucube maar gewoon een Mige motor zit en voor de centjes, tjah...
Denk namelijk voor zo'n oude OSW kit dat ik niet direct quite speel bij een mogelijk upgrade namelijk :X
Ik heb een SC2 Sport en een Fanatec DD2, als ik die naast elkaar test voel ik de eerste 2 ronden een verschil... daarna is het allemaal 1 pot nat voor mij onder het racen en dan speelt daar nog het inrunner vs outrunner verhaal mee. Ik denk (maar ik weet natuurlijk niets zeker want ik heb nooit met een OSW kit gereden) dat het verschil in jouw geval nog een stuk kleiner gaat zijn qua feeling.

Wat misschien wel een puntje van aandacht is, hoe is de support van de SC1 / OSW kits? Wordt daar nog actief aan ontwikkeld (ik ben niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen op dat vlak)? Anders zou het natuurlijk ook een mooi moment zijn om dan met het oog op de toekomst de overstap te maken.

Aan de andere kant, zo'n wheelbase vreet geen brood (althans de SC2 sport die hier in de kast ligt niet :+ ) en in de huidige markt levert iedere DD wheelbase in de basis nog een redelijke prijs op dus tenzij zo'n iemand met een goed bod komt tijdens het "testen" zou ik hem lekker mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Support is een goede opmerking waar ik zelf niet echt bij stil stond.

Zat toevallig eergisteren nog te denken over de driver die als jaartal 2014 heeft, dat is al even geleden zeg maar ;)

Ik vraag me wel af hoe serieus ik dat moet nemen. Bedoel maar het is een hid device, er wordt een genormaliseerde kracht via een bestaand protocol naar opgestuurd. Hoeveel support zou er nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee hoeveel support daar voor nodig is maar ik kan me voorstellen dat de ontwikkeling op een gegeven moment wel op zijn eind loopt, niet alleen van drivers maar ook van firmware / software?

Zat even snel te spieken maar als ik het zo zie is de ontwikkeling op firmware vlak best actief (https://granitedevices.com/wiki/SimuCUBE_firmware_releases), en dat voor een product wat al een eeuwigheid bestaat voor sim racing begrippen... als je bij Fanatec de hotfixes voor de fuckups niet mee rekent is de ontwikkeling qua firmware voor de SC1 zelfs actiever dan die voor de DD1/2 ;)

En was het niet zo dat software / drivers open source zijn? In dat geval zou ik de gok nemen dat MOCHT het ooit zo ver komen dat wanneer men de ontwikkeling stopt er een handigert is ergens op de wereld die support voor nieuwe games voor nieuwe games fixt.

Bovenstaand in acht nemend zou ik hem alleen de deur uit doen als men echt een goed bod doet (of je moet naar een compactere oplossing willen natuurlijk, dat is het enige grote voordeel wat is zie eigenlijk) en anders gewoon jezelf een breuk sjouwen naar de nieuwe woning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
Op 13 januari heb ik bij Fanatec een CSL DD + booster besteld. Was een pre-order voor ergens eind april. Nu krijg ik ineens een mailtje met:

Dear ColeJ,

The status of your order xx placed on 13/01/2022 has changed to “warehouse processing“.

Our warehouse is currently preparing your shipment. Once it has left our warehouse, your tracking number will be visible in your account in your order details.

Holy moly?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:16
ColeJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:22:
Op 13 januari heb ik bij Fanatec een CSL DD + booster besteld. Was een pre-order voor ergens eind april. Nu krijg ik ineens een mailtje met:

[i]Dear ColeJ,

The status of your order xx placed on 13/01/2022 has changed to “warehouse processing“.
Gelijk mn mailbox geopend :

The status of your order xx placed on 14/01/2022 has changed to "warehouse processing".
Our warehouse is currently preparing your shipment. Once it has left our warehouse, your tracking number will be visible in your account in your order details.

Vandaag worden de DCsimracing DC2 pedalen ook bezorgd :9 gaat uiteindelijk sneller als verwacht !
Nu nog een mailtje van Treq en dan wordt ik helemaal blij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Fanatec Europa ligt er hier (op zowel pc als telefoon) uit, zit iedereen nu hun orders te checken dan :)

De in november bestelde order zou 31/01 verstuurd worden maar eerder is uiteraard leuker (kans nul though).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Brad Pitt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:17:
Fanatec Europa ligt er hier (op zowel pc als telefoon) uit, zit iedereen nu hun orders te checken dan :)

De in november bestelde order zou 31/01 verstuurd worden maar eerder is uiteraard leuker (kans nul though).
Al sinds gisteren :( Ik probeer een R300 rim te bestellen. De site zelf is up maar de css style sheet lijkt niet goed gelinkt te zijn aan de html pagina zelf?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Poeh, nu de CSL DD waarschijnlijk snel komt moet ik op zoek naar pedalen en rig. Wat voor pedalen zijn aan te raden? Rij nu met Thrustmaster T300 Ferrari edition.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ColeJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:37:
Poeh, nu de CSL DD waarschijnlijk snel komt moet ik op zoek naar pedalen en rig. Wat voor pedalen zijn aan te raden? Rij nu met Thrustmaster T300 Ferrari edition.
Heusinkvelt ultimates.

Of je geeft even aan of je binnen een bepaald budget gebonden bent 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Darkangle schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Heusinkvelt ultimates.

Of je geeft even aan of je binnen een bepaald budget gebonden bent 😋
Haha :) Excuus! Ik ben altijd van bang4buck. Wil wel loadcell pedalen en vind rond de 300 euro mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ColeJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Haha :) Excuus! Ik ben altijd van bang4buck. Wil wel loadcell pedalen en vind rond de 300 euro mooi.
Een a twee pagina's geleden werden er 2 opties benoemd die goed bang for buck waren, bj en nog wat.

Ik geloof wel dat die net wat hoger uit kwamen qua prijs, maar redelijk gelijk zijn aan heusinkvelt sprints.

Geen ervaring mee helaas, maar de persoon die ze een aanbeveling gaf heeft ze allemaal getest dus is in een betere positie om een valide mening te hebben 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
ColeJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:37:
Ik zit in exact dezelfde situatie, ook een TM 300RS ferrari en de CSL DD komt eerder dan verwacht.
Ik heb net deze uitgepakt, de postbode rijd net de straat uit :

DCsimracing DC2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq7xSxN0UZtMGwCLFx-lF5FWMbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ed9dcZ8AwhEz4IqxYapemCQw.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn rig wordt een Treq One die ook in bestelling staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
kosz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik zit in exact dezelfde situatie, ook een TM 300RS ferrari en de CSL DD komt eerder dan verwacht.

DCsimracing DC2
[Afbeelding]

ziet er strak uit. Gefeli. Laat even weten hoe het bevalt als alles gesettled is, ik ga een tweede rig neerzetten en heb geen zin om voor de hoofdprijs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
[...]

DCsimracing DC2
[Afbeelding]

Heb je ook de SZ polymeren erbij? Ik heb die er ook nog op zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Heb je ook de SZ polymeren erbij? Ik heb die er ook nog op zitten.
Ja dat had ik al terug gelezen dat je die erop had zitten dus die heb ik gelijk mee besteld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

DCsimracing DC2
[Afbeelding]

Heel nice! Ik twijfel tussen de Treq One en de Simlab GT1. Pedalen kijk ik ook schuin naar de Clubsports V3..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb er nu wel wat last van dat na driekwart jaar dat spul wat ingedrukt is, zodat het begin van de slag zonder weerstand is. Nu meet de LC druk, dus in de praktijk maakt het niet uit. Ik denk dat ik de veer van de basisset er tussen ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
ColeJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Heel nice! Ik twijfel tussen de Treq One en de Simlab GT1. Pedalen kijk ik ook schuin naar de Clubsports V3..
Als je een koppeling nodig hebt, dan is de clubsport een serieuze kandidaat in deze prijsklasse. Zo niet, dan zijn bovengenoemde opties de betere keuze imho. (zelf wilde ik wel een koppeling en heb toen daarom voor de V3's gekozen)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

Zojuist een berichtje van Fanatec dat ze mijn eerste order momenteel gepicked wordt in het warehouse. Stuk sneller dan verwacht aangezien ik afgelopen maandag pas besteld had en het niet op voorraad was. De dd 8Nm.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Site van Fanatec is nog steeds niet echt werkend, inloggen lukt mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

De express versie die nu al beschikbaar is is met 100euro in prijs gedaald! Ik ga meteen mijn order omzetten zodra de website weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 19:02
Mystikal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:40:
Zojuist een berichtje van Fanatec dat ze mijn eerste order momenteel gepicked wordt in het warehouse. Stuk sneller dan verwacht aangezien ik afgelopen maandag pas besteld had en het niet op voorraad was. De dd 8Nm.
Heb je alleen de CSL DD met boostkit besteld? Ik heb eind december de CSL DD + Boostkit + tafelhouder besteld, en nog geen bericht ontvangen. Volgens de website zou mijn order eind februari (tafelhouder) en eind april (csl dd + boostkit) moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
SyS_ErroR schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Heb je alleen de CSL DD met boostkit besteld? Ik heb eind december de CSL DD + Boostkit + tafelhouder besteld, en nog geen bericht ontvangen. Volgens de website zou mijn order eind februari (tafelhouder) en eind april (csl dd + boostkit) moeten komen
Ik heb ook alleen de CSL DD + boostkit besteld vorige week, de rest staat in een aparte losse bestelling aangezien ze pas gaan versturen als je gehele order compleet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

SyS_ErroR schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:31:
[...]

kosz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Ik heb ook alleen de CSL DD + boostkit besteld vorige week, de rest staat in een aparte losse bestelling aangezien ze pas gaan versturen als je gehele order compleet is.
Ook ik heb het apart besteld. Pedalen apart van de stuurset.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Jammer dat Treq One en Simlab GT1 niet (snel) leverbaar zijn. Wat zijn alternatieve opties met betrekking tot alu rigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ColeJ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
Jammer dat Treq One en Simlab GT1 niet (snel) leverbaar zijn. Wat zijn alternatieve opties met betrekking tot alu rigs?
Buiten zelfbouw is er volgens mij niet zo heel erg veel meer keuze wat snellere levertijden zal geven. Meestal dat Sim-Lab binnen 2 weken wel levert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Ik heb wel gekeken naar zelfbouw maar met de huidige alu prijzen kom ik bijna niet goedkoper uit, tientjes werk. Bij Sim-Lab is het op dit moment niet mogelijk om de GT1 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ColeJ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:12:
Ik heb wel gekeken naar zelfbouw maar met de huidige alu prijzen kom ik bijna niet goedkoper uit, tientjes werk. Bij Sim-Lab is het op dit moment niet mogelijk om de GT1 te bestellen.
Even een mailtje hun kant op gooien dan wanneer dat weer mogelijk is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
kroegtijger schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Even een mailtje hun kant op gooien dan wanneer dat weer mogelijk is?
Ik heb inderdaad een mailtje naar Simlab gestuurd met de vraag wanneer de GT1 weer te bestellen is.

Echter, bij de Treq kun je een monitor mount bestellen waarbij de monitor op de base zit ipv erachter. De monitor is op dat moment wat dichterbij. Ik rij met een single 34" curved screen, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
ColeJ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
Aluxprofiel die Rig zit ook beter in elkaar door de bevestiging van de staanders aan de zijkant ipv er boven op https://www.aluxprofiel.n...g-4080-zwart/a3833?c=3538

ik had er 2 besteld binnen 4 dagen thuis, prima kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De staanders zitten muurvast anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
WeeDzi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Aluxprofiel die Rig zit ook beter in elkaar door de bevestiging van de staanders aan de zijkant ipv er boven op https://www.aluxprofiel.n...g-4080-zwart/a3833?c=3538

Waar bestel je vervolgens de bracket voor stoel en slider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
ColeJ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Waar bestel je vervolgens de bracket voor stoel en slider?
die bestel je normaal gesproken bij je stoel, tenminste daar heb ik ze bij besteld/gekregen, als je de linkjes volgt die mensen hier al wel eens geplaatst hebben dan vind je ze zo biesheuvel is redelijk bekend geloof ik maar je kan ze op vrij veel automaterialen zaken wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:05:
De staanders zitten muurvast anders?
ja voor de praktijk zitten ze vast ook wel stevig, maar de bevestiging zoals bij alu o bijv de duurdere varianten van Simlabs zitten ze aan de zijkant vast. let wel ik zeg ook niet dat die bevestiging slecht is... de ander is gewoon beter door A met meer schroeven en B buiten het vlak van de scheidingslijn.
Bij die van simlabs gt1 zitten ze boven op vast wat minder steun geeft in laterale beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:00:
[...]

In de praktijk maakt er bovenop of aan de zijkant vast schroeven weinig uit. Ik had voorheen een alu rig waar ze er op zaten en dat gaf geen krimp met een DD2 + monitor er op gemonteerd. Nu een XT160 van SimXPro waar ze aan de zijkant vast geschroefd zitten… ik heb niet de indruk dat het een verschil maakt om heel eerlijk te zijn.

Wat dat betreft zou prijs eerder een doorslaggevende factor zijn wat mij betreft en in het geval van een zwarte rig de gebruikte coating (want daar zit nog wel een aanzienlijk verschil in qua duurzaamheid / krasbestendigheid).

Waar ook nog wel eens een verschil in wil zitten is in de dikte en opbouw van de profielen binnenin, bij een “statische” rig niet van het grootste belang maar voor motion rigs kan ik me voorstellen dat zoiets nog mee zou kunnen wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:43:
[...]

In de praktijk maakt er bovenop of aan de zijkant vast schroeven weinig uit. Ik had voorheen een alu rig waar ze er op zaten en dat gaf geen krimp met een DD2 + monitor er op gemonteerd. Nu een XT160 van SimXPro waar ze aan de zijkant vast geschroefd zitten… ik heb niet de indruk dat het een verschil maakt om heel eerlijk te zijn.

Wat dat betreft zou prijs eerder een doorslaggevende factor zijn wat mij betreft en in het geval van een zwarte rig de gebruikte coating (want daar zit nog wel een aanzienlijk verschil in qua duurzaamheid / krasbestendigheid).

Waar ook nog wel eens een verschil in wil zitten is in de dikte en opbouw van de profielen binnenin, bij een “statische” rig niet van het grootste belang maar voor motion rigs kan ik me voorstellen dat zoiets nog mee zou kunnen wegen.
Het voordeel van erop ipv ernaast monteren is dat je footprint wat kleiner wordt van de rig. Scheel toch weer 2x 4cm. Dat kán een overweging zijn om ze er niet naast maar op te monteren.
Qua constructie is ernaast in principe iets steviger, maar een echte noodzaak is er in de regel niet echt voor bij de betere rigs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Iemand enig idee hoe lang het duurt bij fanatec voordat je je geld terug hebt via PayPal wanneer je een order annuleert? Ik moet eerst het geld terug hebben voordat ik een nieuwe order kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
Kalder schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:16:
Iemand enig idee hoe lang het duurt bij fanatec voordat je je geld terug hebt via PayPal wanneer je een order annuleert? Ik moet eerst het geld terug hebben voordat ik een nieuwe order kan maken.
Hoe kan jij bestellen dan? Die hele site bij mij doet niet zoveel. Mist alle styling en sommige functionaliteit. Wil graag de express bestellen en de ander cancelen namelijk haha.

Site doet het weer, excuus.

[ Voor 3% gewijzigd door ThaFishy op 21-01-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ThaFishy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Hoe kan jij bestellen dan? Die hele site bij mij doet niet zoveel. Mist alle styling en sommige functionaliteit. Wil graag de express bestellen en de ander cancelen namelijk haha.

Site doet het weer, excuus.
Er was een trucje door vpn verbinding te maken met een ander europees land en vervolgens hard refresh op de pagina uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFishy
Kalder schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Er was een trucje door vpn verbinding te maken met een ander europees land en vervolgens hard refresh op de pagina uit te voeren.
Nice, zojuist mijn order gecancelled en opnieuw besteld. Benieuwd hoe snel het binnen komt nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:21
Zo, ook maar even een stuur besteld, zat te twijfelen tussen een thrustmaster en een fanatec.

Toch maar voor de Fanatec GT DD pro premium gegaan, heb het gevoel dat ik daar veel meer plezier mee ga beleven.

Nu maar wachten tot hij binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ThaFishy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:22:
[...]

Nice, zojuist mijn order gecancelled en opnieuw besteld. Benieuwd hoe snel het binnen komt nu :)
Heb jij een email ontvangen van je annulering? Ik nog niet namelijk, staat bij status op de site nog op in progress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFishy
Kalder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Heb jij een email ontvangen van je annulering? Ik nog niet namelijk, staat bij status op de site nog op in progress
Nee, gok dat dit maandag gebeurt. Want pas vrijdagmiddag gecancelled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ThaFishy schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Nee, gok dat dit maandag gebeurt. Want pas vrijdagmiddag gecancelled.
Heb nog niets gehoord maar toch de Express versie kunnen bestellen mbv pa-lief. Hoef ik gelukkig niet op de refund te wachten, hopelijk deze week binnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFishy
Kalder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Heb nog niets gehoord maar toch de Express versie kunnen bestellen mbv pa-lief. Hoef ik gelukkig niet op de refund te wachten, hopelijk deze week binnen :>
Mijn order is veranderd naar warehouse processing. Dus ik heb goede hoop dat de set deze week binnen komt. Ook is mijn geannuleerde order verwerkt. Best wel snel geregeld zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ThaFishy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Mijn order is veranderd naar warehouse processing. Dus ik heb goede hoop dat de set deze week binnen komt. Ook is mijn geannuleerde order verwerkt. Best wel snel geregeld zo :)
Yep bij mij ook :D Als dat stomme weekend er niet tussen zit gaat het inderdaad super snel :D Kreeg net een mail binnen: "Your Fanatec order will be shipped soon" *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Set binnengekomen alleen was er 1 pakketje niet bij. Ik dacht eerst nog dat het toch compleet was omdat de boosterset in een andere doos zat. Maar de QR ring lijkt nog niet geleverd te zijn. Balen natuurlijk... Nu heb ik griep dus toch niet in staat om het überhaupt te installeren, maar heb het liever meteen compleet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:40
ThaFishy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Ja bij mij ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik hoop ook dat ik hem deze week nog kan aannemene. Simlab GT1 evo afgelopen weekend opgebouwd, ben er klaar voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Waarschijnlijk zit ik hier beter op mijn plek.
Eerst en vooral ik weet dat Fanatec het van het is maar momenteel is dit veel te kostelijk voor me.
Dus gaat mijn interesse uit naar de Thrustmaster T248 of de T300 om op de PS5 te spelen.
Ik heb ondertussen al wat onderzoek gedaan en de 248 heeft de nieuwste technologie met de betere pedalen terwijl de T300 nog altijd oerdegelijk is maar met verouderde pedalen.

Wat zouden de ervaren racers onder jullie aanraden? De nieuwe T248 oftewel de T300 om dan na verloop van tijd een nieuw T-LCM pedalenset erbij te kopen of is dit verloren geld?

Deze sets zijn beide in dezelfde prijsklasse T248 (314€) en de T300 (325€) dus het prijsverschil is miniem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
N_E_R_V85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:55:
Waarschijnlijk zit ik hier beter op mijn plek.
Eerst en vooral ik weet dat Fanatec het van het is maar momenteel is dit veel te kostelijk voor me.
Dus gaat mijn interesse uit naar de Thrustmaster T248 of de T300 om op de PS5 te spelen.
Ik heb ondertussen al wat onderzoek gedaan en de 248 heeft de nieuwste technologie met de betere pedalen terwijl de T300 nog altijd oerdegelijk is maar met verouderde pedalen.

Wat zouden de ervaren racers onder jullie aanraden? De nieuwe T248 oftewel de T300 om dan na verloop van tijd een nieuw T-LCM pedalenset erbij te kopen of is dit verloren geld?

Deze sets zijn beide in dezelfde prijsklasse T248 (314€) en de T300 (325€) dus het prijsverschil is miniem
Ik denk dat ik voor de T300 zou gaan, volgens mij net wat meer nm ffb en volledig belt drive. De T248 is meer een doorontwikkeling van de T150 en ziet er wel beetje uit als een arcade stuurtje.
Bij de T300 kan je het stuurtje verwisselen, ik heb zelf de T300 Ferrari Alcantara en een open wheel erbij,
De T248 is dan wel weer nieuwer en betere pedalen, misschien een 2e hands T300 ? Dan breek je ook niet gelijk de bank, en als je wilt upgraden wil je mss tegen die tijd wel wat beters en heb je er meer geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29

Pierre

Van nature lui!

kosz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat ik voor de T300 zou gaan, volgens mij net wat meer nm ffb en volledig belt drive. De T248 is meer een doorontwikkeling van de T150 en ziet er wel beetje uit als een arcade stuurtje.
Bij de T300 kan je het stuurtje verwisselen, ik heb zelf de T300 Ferrari Alcantara en een open wheel erbij,
De T248 is dan wel weer nieuwer en betere pedalen, misschien een 2e hands T300 ? Dan breek je ook niet gelijk de bank, en als je wilt upgraden wil je mss tegen die tijd wel wat beters en heb je er meer geld voor over.
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe set, mijn G29 is defect en doet het niet meer. Ik wil eigenlijk de T300 RS GT kopen, kan ik daar ook de load cell mod op installeren?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:19
Pierre schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:57:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe set, mijn G29 is defect en doet het niet meer. Ik wil eigenlijk de T300 RS GT kopen, kan ik daar ook de load cell mod op installeren?
Ik weet niet welke mod je hebt, maar als het er één is voor de G29 pedalen kun je deze volgens mij niet overnemen op de T3PA.
Zelf zou ik er dan eerder voor kiezen om de T300RS GT te kopen en dan (later) te upgraden naar T-LCM. De T3PA en je oude logitech pedalen met loadcell mod kun je dan wellicht tweedehands kwijt. Of je neemt de T300 RS (non-GT) voor €40 minder en koopt direct de T-LCM erbij.

Zie trouwens dat de pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition... maar €15 duurder is dan de T300RS GT op dit moment, zou dus altijd voor die set gaan. Vooral het stuurwiel is een stuk mooier imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 22:07
[...]

@[MAUS] Als je éénmaal aan een LC rempedaal hebt is het m.i. moeilijk om terug te gaan naar een set zonder...

@Pierre kijk eventueel ook even welke aanbiedingen er hier (nieuw in doos) momenteel op tweakers zijn indien je een T300 wil. Toevallig deze week nog wat zien passeren hier...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb voor de huidige set G29 geen load cell mod, ik wil een T300 RS GT kopen, maar ik weet eigenlijk niet welke pedalen daar bij zitten? of ik kijk niet goed

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
[...]

Ik zit met hetzelfde idee te spelen om een T300 zonder pedalen te kopen en dan apart de T-LCM kopen.
Alleen vind ik in de regio van West-Vlaanderen bitter weinig aanbiedingen 😕

De T300 heeft TP3A pedalen (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 14:43
De T300 heeft geen TP3A pedalen maar crappy plastic dingen.

De T300GT heeft wel TP3A pedalen

Het verchil is te zien aan het feit of de koppeling er wel of niet is.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sporedd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:15:
De T300 heeft geen TP3A pedalen maar crappy plastic dingen.

De T300GT heeft wel TP3A pedalen

Het verchil is te zien aan het feit of de koppeling er wel of niet is.
Deze wil ik kopen https://www.coolblue.nl/p...ustmaster-t300-rs-gt.html die heeft toch TP3A pedalen of snap ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 14:43
Jup dat is de Thrustmaster T300 RS GT :-)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:19
TiezZ_BE schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:40:
[...]

@[MAUS] Als je éénmaal aan een LC rempedaal hebt is het m.i. moeilijk om terug te gaan naar een set zonder...
Dat ben ik wel met je eens, ik heb inderdaad sinds kort de Clubsport v3 pedals en dat is echt een wereld van verschil met de pedalensets die ik eerder gehad heb (T3PA / Logitech).
Pierre schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:47:
Ik heb voor de huidige set G29 geen load cell mod, ik wil een T300 RS GT kopen, maar ik weet eigenlijk niet welke pedalen daar bij zitten? of ik kijk niet goed
Daar zitten de T3PA pedalen bij inderdaad. Ik zou alleen ook zeker de pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition... overwegen met de huidige prijzen. Scheelt nauwelijks in prijs en bied wel een mooier stuur. :) (en heeft ook de T3PA pedalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@[MAUS] @Pierre Ik doelde ook niet op de T300's in de pricewatch O-)

Op V&A (niet van mij) momenteel een aanbieding van meerdere T300's, als je daar direct een T-LCM op aansluit (of zelfs T-3PM pedalen) zal het je een veel leukere set zal opleveren. Het belang van de pedalen (vooral rempedaal) wordt vaak zwaar onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou nu nooit meer een belt driven wheelbase aanschaffen. Zelfs TM komt in maart met een DD. Ik zou dus of wachten, of gaan voor een Fanatec DD. Zo heel veel duurder dan de TM zijn die volgens mij niet?

Tenzij je budget maximaal rond de €350 ligt, dan heb je weinig opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Komt ie echt in maart? Men klaagt weleens over levertijden van Fanatec, maar Trustmaster teast dat ding ook al tijden.

Gisteravond de order van de Chunky Pineapple leather vervangingsgrip eruit gedaan voor de Formula 2.x Pas rond 4 maart wordt ie verstuurd. :X

Iets meer body dan standaard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHIQojpzYaujwEvQVs4KhiRDNGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hy1udnR0JhKcN0K69WG2gJIm.png?f=user_large

Gelukkig gelijk in leer ipv alcantara.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2022 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

dawg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:
Ik zou nu nooit meer een belt driven wheelbase aanschaffen. Zelfs TM komt in maart met een DD. Ik zou dus of wachten, of gaan voor een Fanatec DD. Zo heel veel duurder dan de TM zijn die volgens mij niet?

Tenzij je budget maximaal rond de €350 ligt, dan heb je weinig opties.
Fanatec DD vind ik een hele hoop geld, en zo fanatiek ben ik nu ook weer niet, ik wil gewoon lekker racen als ik thuis ben op de zaterdag/zondag dus voor mij is die T300 Alcantara versie inclusief die load cell mod meer dan voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Pierre schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Fanatec DD vind ik een hele hoop geld, en zo fanatiek ben ik nu ook weer niet, ik wil gewoon lekker racen als ik thuis ben op de zaterdag/zondag dus voor mij is die T300 Alcantara versie inclusief die load cell mod meer dan voldoende.
Het is ook een hoop geld. :Y

Ik dacht ook dat ik af en toe lekker wilde racen vanaf de bank op mijn Playstation. Dus na lang aarzelen en veel portemonneepijn :P uiteindelijk ook een T300 besteld. Dat was nog in de tijd van Project Cars, racen met de controller was ik wel zat. En toen kwam ineens Assetto Corsa uit op de Playstation. Een serieuze sim op een console!

Al snel ging ik hotlaps op YT opzoeken om rondetijden te vergelijken en te kijken hoe anderen de lijnen reden. Zelf wilde ik ook zo snel worden en meekunnen op 100% ai. Dus ook al snel vond ik toen de T300 niet meer goed genoeg en ging ik lonken naar die mooie Fanatec spullen. :9
Maar één probleem; die waren nóg duurder. Echter heb ik mezelf gek gemaakt en toch - wederom met financiële pijn in mijn hart - een Fanatec setje besteld. Wow! Die kwaliteit t.o.v. de TM was niet te vergelijken, vooral als het gaat om de FFB sensatie die ik met de Fanatec had.

Lang verhaal kort: nu zit ik, na dik 7 jaar, met een deftige en heul dure DD incl. stuurtjes waar je 2x de T300 van kunt aanschaffen, tezamen met pedalen waarvan er 1tje net zo zwaar weegt bijna als de base van de T300. :+

Nu zeg ik niet dat jij ditzelfde traject zult gaan doorlopen, maar achteraf had ik beter de T300 over kunnen slaan en meteen voor een Fanatec setje kunnen gaan. Uiteindelijk had ik de set die ik nu heb ook wel aangeschaft maar het had me hoe dan ook veel geld gescheeld, ondanks dat ik de TM en ook de Fanatec toch nog goed heb kunnen verkopen.

Hoe dan ook. Met elk stuur zul je waarschijnlijk wel veel plezier beleven. Racen is nu eenmaal erg vet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18
Pierre schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Deze wil ik kopen https://www.coolblue.nl/p...ustmaster-t300-rs-gt.html die heeft toch TP3A pedalen of snap ik het niet.
Dat is echt een goede middenmoter. Heb hem zelf ook gehad en was een van de laatste dingen die ik heb geüpgraded. De pedalen zijn niet slecht. De conische modificatie voor het rempedaal is best prettig, maar een squashbal werkt beter (als hij niet wegrolt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
TiezZ_BE schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:46:
@[MAUS] @Pierre Ik doelde ook niet op de T300's in de pricewatch O-)

Op V&A (niet van mij) momenteel een aanbieding van meerdere T300's, als je daar direct een T-LCM op aansluit (of zelfs T-3PM pedalen) zal het je een veel leukere set zal opleveren. Het belang van de pedalen (vooral rempedaal) wordt vaak zwaar onderschat.
Ik heb de aanbieding ook gezien maar dit te ver voor mij om er om te gaan (Brugge) en verzenden zie ik niet zitten.

Ik zou liever de T300 base met stuur zonder pedalen willen kopen zodat ik dan de T LCM pedalen apart erbij kan kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Net een e-mail van UPS dat ik morgen een pakketje ontvang :D *O*
Dat ging sneller dan ik had verwacht! :)
Gister ochtend de GT DD Pro Express bundle besteld, morgen geleverd, top! Kan niet wachten!!!
Kom maar op GT7!!!

[ Voor 35% gewijzigd door Kalder op 25-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
N_E_R_V85 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Ik heb de aanbieding ook gezien maar dit te ver voor mij om er om te gaan (Brugge) en verzenden zie ik niet zitten.

Ik zou liever de T300 base met stuur zonder pedalen willen kopen zodat ik dan de T LCM pedalen apart erbij kan kopen.
Ik ga ook het liefst ophalen, maar als het te ver is en de rest zit goed, dan laat ik het gewoon per post komen.
Zoals onze Noorderburen wel eens zeggen: je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :+

Ik zou het in ieder geval wel weten bij een tweaker met zoveel beoordelingen. Zou wel nog wat doorvragen ivm foto's etc (Ivm peace of mind... (Want ook wel eens een keer opgelicht))

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• N_E_R_V85
STOP THE PRESSES!!!!

Het wonder is geschied; als ik nog geduld kan hebben tot mijn verjaardag mag ik een Fanatec kopen van mijn vrouw 😃!!!!
Ik denk dat ze het wat beu aan het worden was dat ik er zoveel mee bezig ben dat ze zoiets heeft:

“koop direct 1 van de nieuwste en beste zodat je zoet bent voor vele jaren”

Dus nu braafjes wachten tot 23 maart 😌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Kalder schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:37:
Net een e-mail van UPS dat ik morgen een pakketje ontvang :D *O*
Dat ging sneller dan ik had verwacht! :)
Gister ochtend de GT DD Pro Express bundle besteld, morgen geleverd, top! Kan niet wachten!!!
Kom maar op GT7!!!
Herkenbaar, morgen ook acht doosjes alhier 🥳

Ik kan niet checken of het echt jouw plaatje is, maar voor de zekerheid haal ik 'm even weg, weet niet wat mensen allemaal kunnen uithalen met een T&T nummer :)

Helaas de komende zes dagen werken vanwege de weer open gaande horeca dus had dit liever drie weken geleden binnen gekregen maar ik mopper niet 🙊

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 26-01-2022 07:33 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Herkenbaar, morgen ook acht doosjes alhier 🥳

[mbr]Ik kan niet checken of het echt jouw plaatje is, maar voor de zekerheid haal ik 'm even weg, weet niet wat mensen allemaal kunnen uithalen met een T&T nummer :)[/]

Helaas de komende zes dagen werken vanwege de weer open gaande horeca dus had dit liever drie weken geleden binnen gekregen maar ik mopper niet 🙊
Pff, ik heb niet meer zo'n lange ochtend mee gemaakt sinds de PS5 uit kwam. Zit bijna letterlijk achter het raam te wachten op Mr. UPS-man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Kalder schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Pff, ik heb niet meer zo'n lange ochtend mee gemaakt sinds de PS5 uit kwam. Zit bijna letterlijk achter het raam te wachten op Mr. UPS-man.
Herkenbaar, ik werd vorige week toch wel zenuwachtig dat UPS de status afgeleverd had en ik nog niemand had gezien. De fijne UPS meneer had mijn CSL DD bij de buren op nr 7 ipv 37 in hun handen gestopt en hard weg gereden. Vond het al zo raar dat er ineens een aardige buurvrouw met en Fanatec doos voor de deur stond.. "zwaar doosje buurman" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Hoi Kalder en Brad Pitt,

Ik heb ook de GT DD Pro besteld, en ben het wachten tot maart beu... Zit er nu dus aan te denken mijn bestaande order te annuleren en deze te bestellen, dan is het maar wat duurder.. Nu ik jullie berichten zie dat het zo snel gaat kan ik ook niet meer wachten, daarbij heb ik nu vakantie :)

Wel heb ik de 8 nm en de loadcell pedalen erbij, hebben jullie die er ook direct bijbesteld?

Dank alvast voor jullie antwoord.
Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.