Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste
Acties:

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:47:
Zojuist heb ik een T300RS GT besteld. Ik zag dat ie vandaag wel gunstig geprijsd was (niet veel hoger dan de rest van 2021).
Vroeger als klein menneke heb ik veel NFS gespeeld met een simpel stuurtje. Nu na jaren met Xbox/PS controller geraced te hebben wordt het weer eens tijd voor wat serieuzer werk.
Op de console een wat serieuzere racer is ACC (Assetto Corsa Competizione), mocht je daar ook naar zoeken. Momenteel grafisch niet de mooiste, maar wel behoorlijke physics. Er komt over een paar maand een flinke update aan voor de PS5, terwijl de game nu voor een leuke prijs te koop is. (17,50€ zonder en 13.59€ met PS+)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:24:
[...]

Ik heb mijn G29 op een Wheel Stand Pro V2 staan, kun je ook inklappen alleen met het stuur eraan gemonteerd past hij nooit onder de bank, wel past hij mooi naast de TV, en vanaf de bank zit ik te ver van de TV dus ik zet meestal gewoon een tuinstoel tussen de bank en de TV :+
Die bedoel ik inderdaad!
Is dat verder wat? Stabiel? Makkelijk te verplaatsen (evt de trap op naar boven)? Niet te hoog/laag als je op de bank wil zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
thunder8 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:46:
[...]

Op de console een wat serieuzere racer is ACC (Assetto Corsa Competizione), mocht je daar ook naar zoeken. Momenteel grafisch niet de mooiste, maar wel behoorlijke physics. Er komt over een paar maand een flinke update aan voor de PS5, terwijl de game nu voor een leuke prijs te koop is. (17,50€ zonder en 13.59€ met PS+)
Ik zag m in het PS+ aanbod voorbij komen idd. Zal er eens naar kijken! :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:48:
[...]

Die bedoel ik inderdaad!
Is dat verder wat? Stabiel? Makkelijk te verplaatsen (evt de trap op naar boven)? Niet te hoog/laag als je op de bank wil zitten?
Wel stabiel genoeg voor mijn G29, vraag me af of ik er een DD stuur op kan monteren en het dan nog stevig staat, vermoed van niet eigenlijk, maar voor een G29 of T300 zal het voldoende zijn, hij wankelt niet heen en weer in ieder geval, en is in hoogte verstelbaar. Hij weegt wel wat overigens, ook nodig voor de stabiliteit, dacht geloof ik ongeveer 10kg (zonder stuur e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 30-12-2021 13:58 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Aomi
Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:57:
[...]

Wel stabiel genoeg voor mijn G29, vraag me af of ik er een DD stuur op kan monteren en het dan nog stevig staat, vermoed van niet eigenlijk, maar voor een G29 of T300 zal het voldoende zijn, hij wankelt niet heen en weer in ieder geval, en is in hoogte verstelbaar. Hij weegt wel wat overigens, ook nodig voor de stabiliteit, dacht geloof ik ongeveer 10kg (zonder stuur e.d.)
Ah ok, top.
Volgend jaar ga ik verhuizen naar een huis met een extra kamer op de benedenverdieping, daar kan het spul wel een vaste opstelling krijgen maar tot die tijd moet ik in m'n huidige huis iets verzinnen. Een extra Tv aanschaffen en constant m'n PS van beneden naar boven en vv verslepen heb ik weinig zin in.

Dan klinkt zo'n Prostand wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franky Lupo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 18:53
Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:16:
[...]

Goed om te horen!
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik 'm ga gebruiken op de PS5 want die staat in de woonkamer op de TV aangesloten. Ik ben wel eens ooit 'mobiele' playseats tegengekomen die je (volgens de advertentie) zo inklapt en onder de bank schuift maar dat lijkt me rommel (?)
Kan je niet beter een vaste rig plaatsen en dan de ps5 verplaatsen als je hem gaat gebruiken?

• Aomi
Franky Lupo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:15:
[...]

Kan je niet beter een vaste rig plaatsen en dan de ps5 verplaatsen als je hem gaat gebruiken?
Zie hierboven :)

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:09

Mef

Ik ga hier ook even wat advies in winnen.
Ik rij momenteel met een goede ouwe G27 gemonteerd op een GTomega Apex zodat ik alles kan wegsteken wanneer ik hem (lange tijd) niet gebruik. Vooral: F1 en de Assetto Corsa games qua racing en Euro/American Truck Simulator. Alles op PC. Nu speel ik toch al een 5-tal jaar op die G27, sinds 2 jaar intensiever (niet alleen de lockdown maar ook door verhuis van pc naar een andere kamer, aankoop wheelstand, ...). Daardoor zijn er aantal zaken op de G27 die mij beetje beginnen ergeren. Het geratel :+ , de weinige knoppen op het stuur (zeker in F1), de remmen. Dus ik zou wat willen gaan upgraden.

Wat ik op termijn wil gaan doen en wens (niet onmiddellijk allemaal tegelijk, er zijn toch bevoorradingsproblemen en gelukkig is de G27 toch onverslijtbaar ;) ) is dan naar een stuur met wat betere force feedback gaan, een verwisselbaar stuurtje zodat ik toch een verschil kan maken tussen F1 en met de vrachtwagen rond rijden, en een load cell pedalen set.

Ik zou willen beginnen met load cell pedalen omdat dat toch wel een beetje de meest noodzakelijke upgrade is. De andere zaken zijn meer een nice-to-have. Probleem is dan wel welk stuur ik wil hebben op termijn. Doordat ik op pc speel hoef ik nog niet onmiddellijk te kiezen met de pedalen, maar zou toch graag een zekere weg in slaan met de pedalen die ik zou aankopen zodat ik beetje binnen hetzelfde eco-systeem blijf.

Dan zie ik 2 opties: thrustmaster met een T300 (of zijn varianten) of Fanatec met de CSL DD. En dan weet ik niet onmiddellijk wat kiezen. De riemen of de direct drive. Ik vraag mij af of er een groot verschil gaat zijn tussen de thrustmaster en de G27? En tussen thrustmaster en CSL DD? (ja tussen de G27 en de CSL zal het wel gigantisch zijn, daar ben ik zeker van :+ ) Langs de andere kant zie ik mij kiezen voor thrustmaster en paar maand later al spijt hebben dat ik niet voor de CSL DD gekozen heb. Gaat die CSL DD niet te sterk zijn voor die Apex stand? In feite heb ik een voorkeur om voor het "beste" van de 2 te kiezen. Het enige wat mij afschrikt bij de CSL DD is in feite de prijs (of eerder de totale prijs van alle wensen samen) en de tijd dat ik eigenlijk speel om die prijs te rechtvaardigen. Soms speel ik dagen na elkaar 2-3u per avond, soms weken aan een stuk niet. Ondanks dat ik nu een week verlof heb is het vandaag bv sinds 7 dec geleden dat ik nog kunnen spelen heb (kleine kindjes, job, druk leven) en dan vind ik Fanatec eigenlijk te duur om de aankoop te rechtvaardigen.
Iemand die de 3 stuurtjes gebruikt heeft? Of ervaring heeft met 2 van de 3 en deze wil delen? Ander advies van jullie is ook welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:17
@Aomi Ik zou zeker niet voor de wheelstand gaan, dan haal je een partij ellende in huis, zeker in combi met iets als de CSL DD. Ik zou eens kijken naar de playseat Challenge. Leuk beginners-setje wat je makkelijk genoeg opbergt. Weegt ook niet veel (je DD weegt meer). Is niet super stevig, maar het zit prima en bied een leuk begin punt. Ga je 100x meer plezier aan hebben dan zo'n wheelstand! (en je komt het makkelijk kwijt als je ooit upgrade)

• Kalder

Kalder

Mef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:39:
Ik ga hier ook even wat advies in winnen.
Ik rij momenteel met een goede ouwe G27 gemonteerd op een GTomega Apex zodat ik alles kan wegsteken wanneer ik hem (lange tijd) niet gebruik. Vooral: F1 en de Assetto Corsa games qua racing en Euro/American Truck Simulator. Alles op PC. Nu speel ik toch al een 5-tal jaar op die G27, sinds 2 jaar intensiever (niet alleen de lockdown maar ook door verhuis van pc naar een andere kamer, aankoop wheelstand, ...). Daardoor zijn er aantal zaken op de G27 die mij beetje beginnen ergeren. Het geratel :+ , de weinige knoppen op het stuur (zeker in F1), de remmen. Dus ik zou wat willen gaan upgraden.

Wat ik op termijn wil gaan doen en wens (niet onmiddellijk allemaal tegelijk, er zijn toch bevoorradingsproblemen en gelukkig is de G27 toch onverslijtbaar ;) ) is dan naar een stuur met wat betere force feedback gaan, een verwisselbaar stuurtje zodat ik toch een verschil kan maken tussen F1 en met de vrachtwagen rond rijden, en een load cell pedalen set.

Ik zou willen beginnen met load cell pedalen omdat dat toch wel een beetje de meest noodzakelijke upgrade is. De andere zaken zijn meer een nice-to-have. Probleem is dan wel welk stuur ik wil hebben op termijn. Doordat ik op pc speel hoef ik nog niet onmiddellijk te kiezen met de pedalen, maar zou toch graag een zekere weg in slaan met de pedalen die ik zou aankopen zodat ik beetje binnen hetzelfde eco-systeem blijf.

Dan zie ik 2 opties: thrustmaster met een T300 (of zijn varianten) of Fanatec met de CSL DD. En dan weet ik niet onmiddellijk wat kiezen. De riemen of de direct drive. Ik vraag mij af of er een groot verschil gaat zijn tussen de thrustmaster en de G27? En tussen thrustmaster en CSL DD? (ja tussen de G27 en de CSL zal het wel gigantisch zijn, daar ben ik zeker van :+ ) Langs de andere kant zie ik mij kiezen voor thrustmaster en paar maand later al spijt hebben dat ik niet voor de CSL DD gekozen heb. Gaat die CSL DD niet te sterk zijn voor die Apex stand? In feite heb ik een voorkeur om voor het "beste" van de 2 te kiezen. Het enige wat mij afschrikt bij de CSL DD is in feite de prijs (of eerder de totale prijs van alle wensen samen) en de tijd dat ik eigenlijk speel om die prijs te rechtvaardigen. Soms speel ik dagen na elkaar 2-3u per avond, soms weken aan een stuk niet. Ondanks dat ik nu een week verlof heb is het vandaag bv sinds 7 dec geleden dat ik nog kunnen spelen heb (kleine kindjes, job, druk leven) en dan vind ik Fanatec eigenlijk te duur om de aankoop te rechtvaardigen.
Iemand die de 3 stuurtjes gebruikt heeft? Of ervaring heeft met 2 van de 3 en deze wil delen? Ander advies van jullie is ook welkom.
Voor mij is het vrij simpel, ik ben bezig met m'n 3de G29 stuurtje, al 2 hiervoor versleten sinds 2018, in 3 jaar tijd 3× +/- 250€ uitgeven of een GT DD Pro stuur kopen waarvan je weet dat de bouwkwaliteit veel hoger is. Ik ga voor de GT DD Pro, en hopelijk slijten die wat minder snel weg dan die G29's van mij (Heb dan ook wel 1700+ uur GT Sport gespeeld (sinds 2017, 2018 m'n eerste G29 gekocht) dus heb er heel wat uren mee versleten ook ;) )

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb juist net de apex besteld, die komt heel positief uit de bus voor vrij weinig en als de csl elite er uitstekend op kan dan moet de cls dd 5nm ook geen probleem zijn.

Mocht je daarna nog iets stabielers willen kun je accessoires kopen om er een Seat van te maken. En omdat ik weinig zin heb om steeds allles op te zetten (elke keer toch weer 5 min bezig, lijkt weinig maar ik speel veel afwisselende spellen) is zo’n stand ideaal. Dan is het alleen een kwestie van 2 kabels erin klikken en het ding tevoorschijn halen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

thunder8 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:31:
[...]

Maar het is wel onderweg. Als 1 van die delen niet voorradig was geweest, had je niets gekregen en werd het pas verstuurd als alles op voorraad was. Dat is frustrerend als iedere keer 1 van de 5 delen niet op voorraad is. Dan kan je wachten tot Sint-Juttemis.
Klopt, vandaag de rest binnen gekregen en de boel in elkaar geschroefd. Naar aanleiding van een aantal ervaringen van anderen hier met de podium hub en speling meteen maar even gecheckt maar gelukkig geen enkele speling op de hub met gebruik van de “lock” screw.

Verder wel even wennen zo’n joekel van een stuur ten opzichte van de Formula V2. Scheelt niet eens heel veel maar ten opzichte van de Formula V2 voelt het Porsche stuur in eerste instantie als een vrachtwagen stuur… ik mis alleen die knop nog :+

Vanavond maar eens wat rondjes racen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximi012
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-08-2024
Hello,

Hopelijk kan iemand mij helpen met een probleem ivm mijn buttkicker.

Korte situatie schets.

Ik heb een pearl throne thumber buttkicker en heb die op min rseat gemonteerd.
Aangezien ik via een ps5 speel heb ik geen audio out aan de console.
Aan de tv heb ik evenmin geen audio out of headphones uitgang.

Dus bij deze heb ik een HDMI audio extractor tussen de ps5 en de tv om zo toch een audio out te bekomen.
Dan heb ik vanuit de headphone aansluiting met een Jack 3.5 To Jack 6.3 kabel naar de versterker gegaan.

Alles werkt uitstekend maar het probleem is als ik met de linkerkant van de wagen over de curbs rij ik enorme trillingen ervaar wat perfect is maar als ik met mijn rechterkant over curbs rij ik weinig tot geen trilling door de buttkicker krijg.
Iemand die daar ervaringen mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmMLAYZ1tA2Aumr-b4g-wG5WpXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9RK9lJ9VPXZXRb1KutcyQPw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuZ_f-t3IFqORxn9bTPTgXzdcog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT6g0IzSw5HfPxwAC0h4ddLa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUvIaWVOnOXlNuFAgsQacyilrh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hORAn62pJBT0r2kxrfWtO1Km.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pyr0_ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:39:
@Aomi Ik zou zeker niet voor de wheelstand gaan, dan haal je een partij ellende in huis, zeker in combi met iets als de CSL DD. Ik zou eens kijken naar de playseat Challenge. Leuk beginners-setje wat je makkelijk genoeg opbergt. Weegt ook niet veel (je DD weegt meer). Is niet super stevig, maar het zit prima en bied een leuk begin punt. Ga je 100x meer plezier aan hebben dan zo'n wheelstand! (en je komt het makkelijk kwijt als je ooit upgrade)
Mijn Wheelstand beviel anders prima, met een Thrustmaster 458 italia werkt dat goed. Een DD moet je er niet op zetten nee. Als je een Wheelstand voor een goede prijs kan vinden is dat prima en ben je die ook zo weer kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:53:
[...]

Klopt, vandaag de rest binnen gekregen en de boel in elkaar geschroefd. Naar aanleiding van een aantal ervaringen van anderen hier met de podium hub en speling meteen maar even gecheckt maar gelukkig geen enkele speling op de hub met gebruik van de “lock” screw.

Verder wel even wennen zo’n joekel van een stuur ten opzichte van de Formula V2. Scheelt niet eens heel veel maar ten opzichte van de Formula V2 voelt het Porsche stuur in eerste instantie als een vrachtwagen stuur… ik mis alleen die knop nog :+

Vanavond maar eens wat rondjes racen.
Zit er ook aan te denken om in de toekomst nog een rond stuur te kopen met de endurance module. Maar dan moet die laatste wel goed werken met de GT DD Pro straks en de PS5. Anders heeft het weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Aikon schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:11:
[...]

Mijn Wheelstand beviel anders prima, met een Thrustmaster 458 italia werkt dat goed. Een DD moet je er niet op zetten nee. Als je een Wheelstand voor een goede prijs kan vinden is dat prima en ben je die ook zo weer kwijt. :)
Ik heb dan ook geen DD maar een T300RS.
Maar waarom zou een DD er niet op moeten? (ik ben niet zo bekend met al het spul)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Aomi schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:34:
[...]

Maar waarom zou een DD er niet op moeten? (ik ben niet zo bekend met al het spul)
Omdat de kracht die van een DD af komt niet samen gaat met zo een mobiele playseat schijnbaar. De constructie is niet sterk genoeg daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Aomi schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:34:
[...]

Vanwege de hogere krachten die DD wheelbases kunnen genereren. Een T300 doet iets van 4Nm, terwijl de CSL DD van Fanatec begint met 5Nm en 8Nm doet met de upgrade voeding. De full power DD bases gaan van 15Nm tot ver over de 20, afhankelijk van merk en model. Als je een base met hogere Torque op een slappere wheelstand of rig zet, verlies je op zijn minst veel details doordat deze geabsorbeerd worden door beweging in die rig. Uiteindelijk kan een dergelijke opstelling zelfs kapot gaan door te hoge krachten, maar dat zal niet 1-2-3 gebeuren. Echter is het natuurlijk zonde als je een zwaardere wheelbase koopt voor veel geld en dan alle details die het biedt verliest in een slappe opstelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Nou m'n stuur is binnen en heb net 2 uurtjes F1 gespeeld maar verdomme wat valt dat tegen.
Ik reed eerst met controller op AI 96 maar nu kan ik op 75 maar net meekomen haha. Ik moet nog veel oefenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Aomi schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:24:
Nou m'n stuur is binnen en heb net 2 uurtjes F1 gespeeld maar verdomme wat valt dat tegen.
Ik reed eerst met controller op AI 96 maar nu kan ik op 75 maar net meekomen haha. Ik moet nog veel oefenen
Haha, ja controller vs stuur is een wereld van verschil, bij mij duurde het ook wel even voor ik weer het tempo van de controller had, maar daarna bleef het verbeteren, dus nu ben ik met stuur wel sneller dan met controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ximi012 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:37:
Hello,

Hopelijk kan iemand mij helpen met een probleem ivm mijn buttkicker.

Korte situatie schets.

Ik heb een pearl throne thumber buttkicker en heb die op min rseat gemonteerd.
Aangezien ik via een ps5 speel heb ik geen audio out aan de console.
Aan de tv heb ik evenmin geen audio out of headphones uitgang.

Dus bij deze heb ik een HDMI audio extractor tussen de ps5 en de tv om zo toch een audio out te bekomen.
Dan heb ik vanuit de headphone aansluiting met een Jack 3.5 To Jack 6.3 kabel naar de versterker gegaan.

Alles werkt uitstekend maar het probleem is als ik met de linkerkant van de wagen over de curbs rij ik enorme trillingen ervaar wat perfect is maar als ik met mijn rechterkant over curbs rij ik weinig tot geen trilling door de buttkicker krijg.
Iemand die daar ervaringen mee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan de versterker omgaan met een stereo signaal? En is de 6.3 naar 3.5mm jack wel een stereo plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:28:
[...]

Zit er ook aan te denken om in de toekomst nog een rond stuur te kopen met de endurance module. Maar dan moet die laatste wel goed werken met de GT DD Pro straks en de PS5. Anders heeft het weinig nut.
Ik zou dan wel een beetje letten op het gewicht, waar ik de DD2 met een formule stuur op een FFB van pak hem beet 50% heb staan is dat bij de Podium Porsche al omhoog gegaan naar 75% en dan nog heb ik niet het idee dat echt aan het vechten ben tegen de FFB zoals dat soms wel het geval was met de Formula V2.

De Podium Porsche is niet alleen een maat groter maar ook een pak zwaarder, de vraag is of dat helemaal lekker uit gaat pakken op een CSL-DD.

Wat betreft ondersteuning van de PBME op de PlayStation, ik zou vooraf goed nagaan of dat gaat werken, ondersteuning op de PC is al niet heeeeeel uitgebreid (ik laat mijn Vocore scherm met SimHub lekker zitten), ik kan me voorstellen dat het op consoles niet meer gaat zijn dan legacy mode omdat ITM ook een afhankelijkheid heeft van Fanalab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ximi012
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-08-2024
GeleFles schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:00:
[...]

Kan de versterker omgaan met een stereo signaal? En is de 6.3 naar 3.5mm jack wel een stereo plug?
Ja is opgelost.
Vanuit de headphone aansluiting moest ik stereo omschakelen naar mono.
😀

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49

Hoogie2004

Whohooooo

Voor degenen die aan het bouwproject wilden beginnen, de site van pokornyi is weer online en de designs weer te koop.

Ik moet nog 2 dingen afwerken aan de voorkant. De button shields moet ik nog opnieuw printen en afwerken, en ik zoek nog een plek om het plexiglas te bestellen (direct uv printing en dan snijden). Iemand een idee welke leverancier dat doet?

Intussen de rotary encodes voor de duimen opnieuw gesoldeerd met varianten met een push, want de PCB had 2 extra slots voor push buttons. Daardoor nu 2 extra buttons beschikbaar. Tevens de knopjes opnieuw gedesigned en een millimeter smaller gemaakt voor extra duim ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNfq_BRaK6AJo1fvRUAmQKBI1EY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laiTRrXLYLh8ViK65TKzsVDe.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de adapter opnieuw ontworpen met brass inserts voor de 50mm pattern, dat is wat steviger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKDmhLxFdeQVgFUsVVGfBJyBnAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wK37wAd1y6mFOd1BR4ZjGafa.jpg?f=fotoalbum_large

Voorlopig is dit het eindresultaat, al zeer goed bruikbaar om te racen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7clxvSohnCSQDQB0RQ1_7x6-tuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FsucAzzRPMbT8c5JTIVZysP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RDOb5-kxueGiWoyZ12pDy9GY7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOdKeN2lWhRszH4g1ZTpIbPU.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand designs nodig hebben zoals de rotary knopjes of qr adapter, ik wil ze graag delen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Mijn fanatec 3d geprinte damper kit onderdelen zijn ook binnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mSZu9-U-4BlMqxJOXbXn41wl9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivjxVFUrmQaRn1iK2YLQI86d.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Hoogie2004 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:02:
Voor degenen die aan het bouwproject wilden beginnen, de site van pokornyi is weer online en de designs weer te koop.
Ik heb de designs inmiddels ook gekocht en ben al een beetje aan het rondkijken om de spullen te bestellen. Er zijn nog 1 of 2 tweakers die mee willen doen waarschijnlijk, misschien dat dit een beetje in de kosten scheelt (pcbs bestel je al minimaal per 2 of 5). Als er nog meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn om ook zelf dit te doen, dan stuur mij maar een berichtje.

@Hoogie2004 heb je al gekeken naar die site die ik stuurde voor dat plexi glas? Kunt kijken of we korting krijgen als we er meerdere bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

evuijtert schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb de designs inmiddels ook gekocht en ben al een beetje aan het rondkijken om de spullen te bestellen. Er zijn nog 1 of 2 tweakers die mee willen doen waarschijnlijk, misschien dat dit een beetje in de kosten scheelt (pcbs bestel je al minimaal per 2 of 5). Als er nog meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn om ook zelf dit te doen, dan stuur mij maar een berichtje.

@Hoogie2004 heb je al gekeken naar die site die ik stuurde voor dat plexi glas? Kunt kijken of we korting krijgen als we er meerdere bestellen.
Nog niet, al hoorde ik van @Swoesh dat je die ook met het carbon kan meebestellen, zelfs met cosworth branding (heeft denk ik mijn voorkeur boven pokornyi branding).

Dus ik ga daar deze week nog eens voor mailen (of als iemand die carbon toko mailt, misschien 1 voor mij meebestellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
je kunt het bestand denk ik ook modificeren om de tekst eruit te halen zat ik zelf ook al aan te denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Ik heb het plexiglas en de QR spacer uit aluminium meebesteld met het carbon bij SZGDCTECH, daar kwam het plexiglas compleet geprint op $9 p/s uit, ziet er wat mij betreft heel erg strak uit.

Het is dubbel laags zwart/wit geprint met Cosworth branding en de witte inkt functioneert dan als een diffuser voor de leds, dit komt het dichtst bij het origineel zover ik weet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Swoesh
heb je het bestand zelf aangepast, zou je het willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:42
Ik gebruik de T-LCM pedalen via een USB kabel, nu kom ik iets vreemds tegen wat ik nu niet opgelost krijg. Als ik in ACC of ETS2/ATS het gaspedaal in druk in het menu van de games dan schiet de rode lijn in ACC en de gele in ETS2 direct naar 50% van de level range om vanaf 50% smooth naar de 100% te bewegen. Ik heb dat nu opgelost door de deadzone overal naar het punt te zetten dat het pedaal smooth naar de 100% begint te open. Ik heb alles uitgezocht en van USB poort gewisseld, maar niets loste het op en op internet kan ik er vrij weinig van vinden. Iemand enig idee of dit op te lossen is? alvast bedankt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
evuijtert schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:32:
@Swoesh
heb je het bestand zelf aangepast, zou je het willen delen?
Heb helaas geen bestand, dat bedrijf heeft al heel veel complete sets gemaakt en hadden het bestand zelf al.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Malle-piet schreef op maandag 3 januari 2022 @ 06:55:
Ik gebruik de T-LCM pedalen via een USB kabel, nu kom ik iets vreemds tegen wat ik nu niet opgelost krijg. Als ik in ACC of ETS2/ATS het gaspedaal in druk in het menu van de games dan schiet de rode lijn in ACC en de gele in ETS2 direct naar 50% van de level range om vanaf 50% smooth naar de 100% te bewegen. Ik heb dat nu opgelost door de deadzone overal naar het punt te zetten dat het pedaal smooth naar de 100% begint te open. Ik heb alles uitgezocht en van USB poort gewisseld, maar niets loste het op en op internet kan ik er vrij weinig van vinden. Iemand enig idee of dit op te lossen is? alvast bedankt,
Stomme vraag misschien, maar gebruik je de calibratie software van thrustmaster zelf ook?
https://support.thrustmaster.com/en/product/t-lcm-pedals-en/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
MartijnA3 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Stomme vraag misschien, maar gebruik je de calibratie software van thrustmaster zelf ook?
https://support.thrustmaster.com/en/product/t-lcm-pedals-en/
Zeker en in deze thrustmaster software gaat the range perfect en smooth van het begin tot het eind, dat maakt het zo vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:59
Malle-piet schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Zeker en in deze thrustmaster software gaat the range perfect en smooth van het begin tot het eind, dat maakt het zo vaag.
Hoe staat brake gamma ingesteld in de games? Ik weet niet zeker of de benaming letterlijk zo is in de games die je noemt. Met een load cell rempedaal moet je een rechte lijn hebben (zie groene lijn in afbeelding), waar je bij 'normale' pedalen nog wel eens een curve wil maken zodat de remmen harder werken naarmate je het pedaal verder indrukt.

Edit: Meintje kan niet lezen

[ Voor 14% gewijzigd door meintje op 03-01-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Met de brake heb ik nergens geen last als alleen met de throttle, ook de koppeling reageert normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 20:59
Ik zit al een week op UPS te wachten naar aanleiding van de verzendbevestiging vanuit Fanatec. Krijg ik zojuist onderstaande mail. Pfff...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmsZ-pOZ7KBsOnZ0jmJIufe-N90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m9Rjkw1GA2nKGaAAyjexj4c9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

Heeft iemand een SHH Shifter? Het teruggaan naar neutrale positie gaat flink hard, ik vraag me af of dat een beetje te dempen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
meintje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:10:
Ik zit al een week op UPS te wachten naar aanleiding van de verzendbevestiging vanuit Fanatec. Krijg ik zojuist onderstaande mail. Pfff...

[Afbeelding]
Hmmm ook richting eind vorig jaar wat besteld maar deze mail niet ontvangen. Ook echt nergens wat over te vinden en maar via live Chat gevraagd wat de status van mijn bestelling was. Kreeg de zelfde melding. Wel een beetje jammer dat het nergens zichtbaar is en ik ook de mail niet had ontvangen.

Staat nog steeds dat het product ready to ship is, maar als ik zo goed begrijp zal je toch moeten wachten tot die 12 jan voor ze gaan verzenden... Je zou bijna je bestelling annuleren... beetje jammer dat ze dit niet gewoon duidelijker op de site hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

De service van Fanatec laat dus wel het een en ander te wensen over?
Hoe is de ervaring met garantie bij fanatec? En heb je zoals met de meeste electronica in nederland 2 jaar garantie of gelden hier andere regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Kalder schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:
Hoe is de ervaring met garantie bij fanatec? En heb je zoals met de meeste electronica in nederland 2 jaar garantie of gelden hier andere regels?
Lijkt laatste jaren wel erger te worden.

Koop er eigenlijk al wel een aantal jaar en begonnen met de eerste versie CSL Elite + P1 stuurtje en dat ging altijd wel goed en vlot. Ook garantie nooit echt issues mee gehad. Kapotte P1 stuurtje toen vlot vervangen en voor mijn huidige DD1 hebben ze snel mijn QR gefixed na dat de ring om het rubber opspanning te zetten was vastgelopen. Maar beide dingen al wel tijd terug, heb geen recente garantie ervaringen.

Nu heb ik wel het idee dat het in de US een stuk erger is als wanneer je besteld in de EU of iets van een garantie iets in de EU hebt. Maar had dit niet echt verwacht. Beetje jammer dat je op 29 Dec besteld met status ready to ship en dan nog tot 12 jan moet wachten... zonder maar ergens een melding van deze situatie. Daarbij is bijna 2 weken je voorraad tellen ook wel veel te lang. Moet toch veel sneller kunnen zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:10
Begrijp ik het goed, en wordt het bedrag direct van je creditcard/paypal afgeschreven bij Fanatec? Ook al vindt de levering pas in juli (!) plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

voog schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:57:
Begrijp ik het goed, en wordt het bedrag direct van je creditcard/paypal afgeschreven bij Fanatec? Ook al vindt de levering pas in juli (!) plaats?
Volgens mij wel, en volgens de ongeschreven regel zou je het best producten die niet op voorraad zijn allemaal een eigen bestelling te geven en alleen samen bestellen wat op voorraad is, anders moet je tot sint juttemis wachten tot AL je producten op voorraad zijn, als eerst het ene niet op voorraad is, en vervolgens het andere, moet je dus blijven wachten. (tenminste zo heb ik het begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Kalder schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Volgens mij wel, en volgens de ongeschreven regel zou je het best producten die niet op voorraad zijn allemaal een eigen bestelling te geven en alleen samen bestellen wat op voorraad is, anders moet je tot sint juttemis wachten tot AL je producten op voorraad zijn, als eerst het ene niet op voorraad is, en vervolgens het andere, moet je dus blijven wachten. (tenminste zo heb ik het begrepen)
Dan stapelen vervoerskosten zich snel op gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Darkangle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Dan stapelen vervoerskosten zich snel op gok ik zo?
Tja das een nadeel dat je voor lief moet nemen mocht je de andere producten eerder willen, best klungelig als je mij vraagt inderdaad, maar ja...

(weet overigens niet of dit nog steeds zo is, kwam dat verhaal tegen bij het opzoeken van wat informatie over fanatec en bestellen)

[ Voor 43% gewijzigd door Kalder op 04-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:
Eerder het tegenovergestelde, de service is prima, de levertijden momenteel ronduit k met peren wanneer iets niet op voorraad is maar daar kan Fanatec maar ten dele wat aan doen.

Probleem zijn de tekorten aan o.a. chips, containerprijzen... you name it. Wanneer je ineens veel meer bent gaan verkopen dan je vooraf met de fabricerende partij in had gecalculeerd ben je de sjaak als fabrikant want extra productie capaciteit is bijna niet haalbaar met alle tekorten e.d.

Je hebt ook gewoon 2 jaar garantie en mocht je een DD1 kopen krijg je er nog een extra jaar bij en heb je de optie om er nog 2 jaar bij te kopen. Koop je een DD2 geeft Fanatec je standaard 5 jaar garantie... en die krijg je niet bij andere fabrikanten die high end spul verkopen ;)

Dat de service soms wat tegen lijkt te vallen is omdat de mensen waarbij er wat mis gaat van zich laten horen, de mensen waarbij alles goed gaat hoor je niet. Nu zet Fanatec nogal wat aantallen om (misschien wel meer dan alle andere fabrikanten bij elkaar) en dus hoor je ook meer klachten al hoeft dat niet te beteken dat het percentage klachten op basis van verkochte aantallen ook meteen gigantisch is.

Natuurlijk gaat er heus wel eens wat mis maar over het algemeen doet Fanatec het niet zo slecht (wanneer je je in Europa bevind tenminste waar logistiek e.d. nog enigszins op niveau is ;) ), ze zijn over het algemeen vrij snel met het oplossen van problemen en besparen vaak de moeite van een reparatie maar swappen hem gewoon om voor een nieuwe (althans, dat was in 100% van de gevallen waarbij ik een RMA had... N=1 :+ ).
Kalder schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Tja das een nadeel dat je voor lief moet nemen mocht je de andere producten eerder willen, best klungelig als je mij vraagt inderdaad, maar ja...

(weet overigens niet of dit nog steeds zo is, kwam dat verhaal tegen bij het opzoeken van wat informatie over fanatec en bestellen)
Nog steeds het geval. Fanatec is begin vorig jaar (geloof ik) ergens over gegaan op een hele nieuwe backoffice + logistiek systeem en sinds die tijd is het gewoon naadje wanneer iets uit je order niet op voorraad is.

Vind het ook nog steeds vrij debiel dat Fanatec alles los verzend, ik had 2 weken geleden het Podium Porsche racestuur in bestelling staan en kreeg 5 pakketten binnen, als ze dat nou eens in 1 omdoos zouden drukken zou een zending ook geen +20 euro hoeven kosten.

Wat betreft voorraad e.d. is het dus waardeloos, voor de rest weinig te klagen.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 04-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

R2D2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Eerder het tegenovergestelde, de service is prima, de levertijden momenteel ronduit k met peren wanneer iets niet op voorraad is maar daar kan Fanatec maar ten dele wat aan doen.

Probleem zijn de tekorten aan o.a. chips, containerprijzen... you name it. Wanneer je ineens veel meer bent gaan verkopen dan je vooraf met de fabricerende partij in had gecalculeerd ben je de sjaak als fabrikant want extra productie capaciteit is bijna niet haalbaar met alle tekorten e.d.

Je hebt ook gewoon 2 jaar garantie en mocht je een DD1 kopen krijg je er nog een extra jaar bij en heb je de optie om er nog 2 jaar bij te kopen. Koop je een DD2 geeft Fanatec je standaard 5 jaar garantie... en die krijg je niet bij andere fabrikanten die high end spul verkopen ;)

Dat de service soms wat tegen lijkt te vallen is omdat de mensen waarbij er wat mis gaat van zich laten horen, de mensen waarbij alles goed gaat hoor je niet. Nu zet Fanatec nogal wat aantallen om (misschien wel meer dan alle andere fabrikanten bij elkaar) en dus hoor je ook meer klachten al hoeft dat niet te beteken dat het percentage klachten op basis van verkochte aantallen ook meteen gigantisch is.

Natuurlijk gaat er heus wel eens wat mis maar over het algemeen doet Fanatec het niet zo slecht (wanneer je je in Europa bevind tenminste waar logistiek e.d. nog enigszins op niveau is ;) ), ze zijn over het algemeen vrij snel met het oplossen van problemen en besparen vaak de moeite van een reparatie maar swappen hem gewoon om voor een nieuwe (althans, dat was in 100% van de gevallen waarbij ik een RMA had... N=1 :+ ).

[...]

Nog steeds het geval. Fanatec is begin vorig jaar (geloof ik) ergens over gegaan op een hele nieuwe backoffice + logistiek systeem en sinds die tijd is het gewoon naadje wanneer iets uit je order niet op voorraad is.

Vind het ook nog steeds vrij debiel dat Fanatec alles los verzend, ik had 2 weken geleden het Podium Porsche racestuur in bestelling staan en kreeg 5 pakketten binnen, als ze dat nou eens in 1 omdoos zouden drukken zou een zending ook geen +20 euro hoeven kosten.

Wat betreft voorraad e.d. is het dus waardeloos, voor de rest weinig te klagen.
Goed om te horen, dan rest mij alleen nog de vraag wat ongeveer de vervoerskosten zijn van een GT DD Pro? Ze geven op fanatec alleen maar zo'n tabel met zones en gewicht, geen idee wat ik daarmee moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:17
Kalder schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Goed om te horen, dan rest mij alleen nog de vraag wat ongeveer de vervoerskosten zijn van een GT DD Pro? Ze geven op fanatec alleen maar zo'n tabel met zones en gewicht, geen idee wat ik daarmee moet.
CSL-DD verzending koste me destijds 31,nogwat euro.
Zal daar in de buurt liggen lijkt mij.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

MTFDarkEagle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:11:
[...]

CSL-DD verzending koste me destijds 31,nogwat euro.
Zal daar in de buurt liggen lijkt mij.
Net even gekeken door het in m'n winkelmandje te doen, €15.61 valt best mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:46:
[...]

Ik zou dan wel een beetje letten op het gewicht, waar ik de DD2 met een formule stuur op een FFB van pak hem beet 50% heb staan is dat bij de Podium Porsche al omhoog gegaan naar 75% en dan nog heb ik niet het idee dat echt aan het vechten ben tegen de FFB zoals dat soms wel het geval was met de Formula V2.

De Podium Porsche is niet alleen een maat groter maar ook een pak zwaarder, de vraag is of dat helemaal lekker uit gaat pakken op een CSL-DD.

Wat betreft ondersteuning van de PBME op de PlayStation, ik zou vooraf goed nagaan of dat gaat werken, ondersteuning op de PC is al niet heeeeeel uitgebreid (ik laat mijn Vocore scherm met SimHub lekker zitten), ik kan me voorstellen dat het op consoles niet meer gaat zijn dan legacy mode omdat ITM ook een afhankelijkheid heeft van Fanalab.
Ik ga het zien, heb nog geen haast. Moet eerst wachten totdat Fanatec beslist om de Gt DD Pro als Base only te verkopen. (Die smoes dat Sony de base moet goedkeuren is natuurlijk bullshit, want die is in de package deal niet anders) Dan is het afwachten welke levertijd er dan is. Ga wel meteen voor de 8NM voeding. Dan tegen die tijd ga ik wel kijken of en hoe dat stuur met de endurance module ondersteund wordt. Zo niet, dan zoek ik wel een alternatief qua stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Ik ga het zien, heb nog geen haast. Moet eerst wachten totdat Fanatec beslist om de Gt DD Pro als Base only te verkopen. (Die smoes dat Sony de base moet goedkeuren is natuurlijk bullshit, want die is in de package deal niet anders) Dan is het afwachten welke levertijd er dan is. Ga wel meteen voor de 8NM voeding. Dan tegen die tijd ga ik wel kijken of en hoe dat stuur met de endurance module ondersteund wordt. Zo niet, dan zoek ik wel een alternatief qua stuur.
Ondersteuning is op orde voor zover mij bekend, alleen de CSL-Elite wordt niet ondersteund. De Clubsport Steering wheel RS (https://fanatec.com/eu-en...ubsport-steering-wheel-rs) zou mijns inziens een betere optie zijn voor de CSL-DD.

Je mist dan een paar knoppen, de advanced paddle module + het oled scherm (wat een beetje overrated is want de support in iRacing is nogal mager) maar hij is wel een pak lichter (halve kilo) waardoor hij waarschijnlijk net even wat lekkerder presteert op de CSL-DD. R300 stuur zou ook nog kunnen maar die vind ik persoonlijk nogal aan de prijs voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Ondersteuning is op orde voor zover mij bekend, alleen de CSL-Elite wordt niet ondersteund. De Clubsport Steering wheel RS (https://fanatec.com/eu-en...ubsport-steering-wheel-rs) zou mijns inziens een betere optie zijn voor de CSL-DD.

Je mist dan een paar knoppen, de advanced paddle module + het oled scherm (wat een beetje overrated is want de support in iRacing is nogal mager) maar hij is wel een pak lichter (halve kilo) waardoor hij waarschijnlijk net even wat lekkerder presteert op de CSL-DD. R300 stuur zou ook nog kunnen maar die vind ik persoonlijk nogal aan de prijs voor wat je krijgt.
Dit stuur ziet er qua looks niet veel beter uit als het standaard stuur wat bij de CSL Elite + zat voor de Playstation. Als er geen goed alternatief is met meer functies, waar ik wat aan heb, dan komt er helemaal geen rond stuur meer bij. Het moet wel iets toevoegen, anders ligt het alleen stof te happen. Ik ga het wel zien als de nieuwe base thuis aan mijn rig zit. En dat kan nog wel even duren. ;) iRacing heb ik niets mee, die is er niet voor de PS4/5. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:17
Ik gebruik het originele CSL Elite stuur (nog) op mijn CSL-DD.
Heb er ook een Formula 2.5 stuur bij, die gebruik ik (uiteraard) by far het meest.
Het ronde Elite stuur gebruik ik alleen bij auto's waar het stuur wat... enthousiaster rond draait zeg maar :P
Zeg maar alles behalve open wheel auto's, LMP's, GT(3), etc.

Het Elite stuur is qua diameter wat groter, dus dat heeft (iets) invloed op de FFB, maar hij is met name merkbaar wat flexibeler.
Voor mij persoonlijk in elk geval niet genoeg reden om een ander rond stuur aan te schaffen; het Elite stuur is goed genoeg voor mij iig.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Dit stuur ziet er qua looks niet veel beter uit als het standaard stuur wat bij de CSL Elite + zat voor de Playstation. Als er geen goed alternatief is met meer functies, waar ik wat aan heb, dan komt er helemaal geen rond stuur meer bij. Het moet wel iets toevoegen, anders ligt het alleen stof te happen. Ik ga het wel zien als de nieuwe base thuis aan mijn rig zit. En dat kan nog wel even duren. ;) iRacing heb ik niets mee, die is er niet voor de PS4/5. ;)
Verschil zal hem voornamelijk zitten in de shifters (magnetic paddle module), de clubsport QR en de stijfheid van het geheel ten opzichte van de P1 (dat was volgens mij het stuurwiel wat standaard met de CSL Elite kwam maar ik kan het mis hebben).

Maar als het alleen om de features gaat heeft upgraden naar een RS inderdaad weinig zin.
MTFDarkEagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:52:
Ik gebruik het originele CSL Elite stuur (nog) op mijn CSL-DD.
Heb er ook een Formula 2.5 stuur bij, die gebruik ik (uiteraard) by far het meest.
Het ronde Elite stuur gebruik ik alleen bij auto's waar het stuur wat... enthousiaster rond draait zeg maar :P
Zeg maar alles behalve open wheel auto's, LMP's, GT(3), etc.

Het Elite stuur is qua diameter wat groter, dus dat heeft (iets) invloed op de FFB, maar hij is met name merkbaar wat flexibeler.
Voor mij persoonlijk in elk geval niet genoeg reden om een ander rond stuur aan te schaffen; het Elite stuur is goed genoeg voor mij iig.
Beetje afhankelijk van wat je rijd inderdaad, ik heb de Formula V2 in de kast liggen en daar zal ie waarschijnlijk ook blijven aangezien ik voornamelijk GT wagens rijdt in iRacing. Ten opzichte van de Formula V2 is het met de Podium Porsche toch wat minder nerveus rijden in de GT wagens.

Overal blijft de Formula V2.X toch wel het beste bang for buck stuurtje wat ze hebben bij Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Nog maar iets minder dan 10 weken... Pff wat zit ik mij te ergeren aan de ffb van mijn G29 nu ik in maart die GT DD Pro van plan ben te halen.
Als je echt op de details gaat letten mist er toch wel behoorlijk wat bij zo'n G29, en dan dat clipping als je bij GT Sport de stand boven 4 van 10 zet, bij 10 zijn alle ffb bewegingen of 100% of 0%. Rij je dan over een kerb ratelt hij harder dan de meest irritante ratelaars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:45
Nu een aantal weken de CSL DD in gebruik met de bijbehorende table clamp maar door het ontwerp van de clamp (80% van het gewicht valt over de rand van de klem/tafel) is het zo gammel als maar kan. Dus nu wil ik de clubsport v2 table clamp gaan proberen alleen mis ik hiermee een manier om handmatig de angle aan te passen. Een aantal opties heb ik al gevonden alleen zijn deze of niet leverbaar in nederland of uitverkocht. Onderstaand een aantal opties waar ik een beetje naar op zoek ben:

https://versus.official.ec/items/56842032

Afbeeldingslocatie: https://baseec-img-mng.akamaized.net/images/item/origin/69dcb4b657c93c321d8631accb0ec30f.jpg?imformat=generic&q=90&im=Resize,width=640,type=normal

Geen NL levering

https://www.trakracer.com...ic-for-fanatec-podium-dd1

Geen voorraad NL

https://www.amazon.nl/gp/product/B096XM29TN

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/id2Hexjl.jpg

Geen voorraad, maar deze opties lijkt me wel het makkelijkst zelf te sourcen alleen nu met alle bouwmarkten die dicht zijn is het lastig te zoeken naar iets wat vergelijkbaar is.

Iemand een alternatief (rig is geen optie :))?

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 06-01-2022 15:31 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Het gaat nog wel een poosje duren voordat ik er echt aan begin, maar ben me aan het orienteren op zelf een diy alu profiel rig te maken. Ben dan van plan als eerste deze montage plaat voor DD stuurtjes te bestellen (afbeelding hieronder) en vandaaruit verder werken.
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/web/image/product.product/3262/image_1024/%5BSLA090%5D%20Wheel%20Deck%20P1-X%20V2?unique=bc9da7a
Ik zat te denken aan 30x60mm profiel, is dat te doen? Of is een groter maatje toch merkbaar stabieler?
Heeft iemand een GT1 Evo of andere alu profiel rig die mij de breedte en diepte van de profielen kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
Kalder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
Het gaat nog wel een poosje duren voordat ik er echt aan begin, maar ben me aan het orienteren op zelf een diy alu profiel rig te maken. Ben dan van plan als eerste deze montage plaat voor DD stuurtjes te bestellen (afbeelding hieronder) en vandaaruit verder werken.
[Afbeelding]
Ik zat te denken aan 30x60mm profiel, is dat te doen? Of is een groter maatje toch merkbaar stabieler?
Heeft iemand een GT1 Evo of andere alu profiel rig die mij de breedte en diepte van de profielen kan geven?
Ik heb zelf ooit een 3060 profiel gemaakt. Vond het uiteindelijk niet stevig en ook niet zo mooi eruit zien. Net te ielig.
Heb hem toen verkocht via marktplaats en uiteindelijk een 40160 nagemaakt.
De maten moet ik nog wel ergens hebben liggen. Stuur me even een pm dan mail ik het je.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 22:44
Ik heb sinds zojuist iets geks. Mijn Simucube 2 pro (paar maanden oud) doet niets meer. Het led lampje op de voeding brandt, maar zodra ik hem aanzet gebeurt er niets. Ook geen blauw/rode knipperende leds bij de power in connector. Alles al een keer los gehad en opnieuw ingestoken, maar hij lijkt wel volledig dood. Toen ik hem gister voor het laatst gebruikte deed hij het nog gewoon. Iemand tips?

Edit: Oké laat maar, mijn lieftallige echtgenote had de usb aan de PC kant eruit getrokken :(

[ Voor 11% gewijzigd door Thodekroo op 06-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:41
Furfoot schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Nu een aantal weken de CSL DD in gebruik met de bijbehorende table clamp maar door het ontwerp van de clamp (80% van het gewicht valt over de rand van de klem/tafel) is het zo gammel als maar kan. Dus nu wil ik de clubsport v2 table clamp gaan proberen alleen mis ik hiermee een manier om handmatig de angle aan te passen. Een aantal opties heb ik al gevonden alleen zijn deze of niet leverbaar in nederland of uitverkocht. Onderstaand een aantal opties waar ik een beetje naar op zoek ben:

https://versus.official.ec/items/56842032

[Afbeelding]

Geen NL levering

https://www.trakracer.com...ic-for-fanatec-podium-dd1

Geen voorraad NL

https://www.amazon.nl/gp/product/B096XM29TN

[Afbeelding]

Geen voorraad, maar deze opties lijkt me wel het makkelijkst zelf te sourcen alleen nu met alle bouwmarkten die dicht zijn is het lastig te zoeken naar iets wat vergelijkbaar is.

Iemand een alternatief (rig is geen optie :))?
https://www.simxpro.shop/...E-DD-Sidemount-p212746982
Ik heb deze, maar rechtsreeks op hout bevestigd. Weet niet of dat dit een optie is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Wrong topic. Excuus.

[ Voor 129% gewijzigd door SterqVerhael op 07-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Kalder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
[Afbeelding]
Een zelfbouw rig uit alu is niet zo heel veel goedkoper dan SimLab of Treq. Voor die paar tientjes verschil ben ik niet zelf gaan kloten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Señor Sjon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Een zelfbouw rig uit alu is niet zo heel veel goedkoper dan SimLab of Treq. Voor die paar tientjes verschil ben ik niet zelf gaan kloten.
Daar kwam ik uiteindelijk ook achter, het scheelt wel iets, maar het is niet veel inderdaad, misschien dan toch maar kijken naar iets kant en klaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Dat inderdaad, en het voordeel van een kant en klaar modelletje is dat je zeker weet dat het allemaal ook past, en je uiteindelijk een solide rig geeft. Dat alleen was voor mij al voldoende motivatie om voor een kant-en-klaar oplossing te kiezen. Daarnaast was het vinden van de juiste alu profielen van gelijkwaardige kwaliteit een dermate opgave dat ik er al vrij snel klaar mee was voor dat kleine prijs-verschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Voor de hobbyisten onder ons, de vervangvoedingen om de 8nm mod mee te maken zijn of uitverkocht of ineens 121,95 euro….dan toch maar naar een led-voeding 🤔

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:18
Hoi,

Ik ben voor mijn windsim al enige weken op zoek naar een paar geschikte ventilatoren. Ik heb een windsim gemaakt met een Arduino Uno en een Adafruit Motorshield.

- Hierdoor ben ik beperkt tot een 0..12V signaal (geen PWM signaal) (Dus 2 of 3 pins aansluiting)
- Een 120MM behuizing
- 1,5 a 2 Ampère per stuk.

Er is genoeg te krijgen als je voor een 4 Pins, uitvoering gaat maar in 2 of drie pins klan ik ze niet vinden. IS er misschien iemand die mij is voorgeweest en iets voor me weet, of nog mooier zelfs in de hardware zit en mij zo kan wijzen op wat geschikt zou zijn voor mij?

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:16
Huidige situatie : kantoor / playseat challenge / T300RS / = steeds opruimen voor de volgende werkdag
Nieuwe situatie : Zolder tot mijn beschikking, dus mn playseat kan ik daar laten staan met mn T300RS Ferrari integral alcantara wheel, en heb er nog een open wheel bij.
Nu begint het uiteraard, dus de playseat wordt vervangen door een simlab / treq rig
Uiteraard kan mn stuurtje nog wel mee verhuizen maar als we dan toch bezig zijn :+

Logische stap om het nog een beetje leuk te houden zou een Fanatec CSL DD 8nm zijn, maar dan komen de vragen :
Welk wheel ? neem ik een McLaren GT3 met een QR1 of een Formula V2.5 ?
Iedereen lijkt wel goed te spreken over de GT3 maar met de QR1 is deze haast net zo duur als de V2.5
Welke Pedals ? Clubsport V3 met break kit en damperen of iets als DCSimracing DC2 ?

Zijn er nog meer mogelijkheden waar ik nog niet aan gedacht heb (met een beetje bovenstaand prijspunt in gedachten houdend) ? Uiteraard is alles een verbetering, maar uiteindelijk is het een aardig bedrag om in 1x uit te geven dus enige overweging is wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Er staat geen budget in je post? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kalder schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Daar kwam ik uiteindelijk ook achter, het scheelt wel iets, maar het is niet veel inderdaad, misschien dan toch maar kijken naar iets kant en klaars.
En als je dan zelf gaat bouwen en een keer iets vergeet mee te bestellen is je “winst” al weer verdampt aan extra verzendkosten e.d. Been there done that… de opvolger is toen een XT160 van SimXPro geworden en dat is me beter bevallen dan zelfbouw ;)
kosz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:37:
Iedereen lijkt wel goed te spreken over de GT3 maar met de QR1 is deze haast net zo duur als de V2.5
Welke Pedals ? Clubsport V3 met break kit en damperen of iets als DCSimracing DC2 ?
Ik zou altijd de Formula V2.X boven de McLaren plaatsen, veel betere bouw kwaliteit, meer features e.d. De McLaren is best een leuk stuur maar qua bang for buck is er niets in de Fanatec line-up wat kan tippen aan de Formula V2.X

Qua pedalen, DC, BJ, Kapral… allemaal 1 pot nat, staat een paar pagina’s terug nog wel het een en ander geloof ik qua info maar lang verhaal kort, allemaal prima pedalen voor het geld. De Fanatec V3 pedalen zou ik persoonlijk laten staan, behalve dat je vast zit aan een 3 pedal setup (je kan er weliswaar een 2 pedals setup van maken maar dan ben je de garantie wel kwijt), redden ze het qua kwaliteit en mogelijkheden ook niet ten opzichte van de DC, BJ en Kapral pedalen.

[ Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 09-01-2022 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 05:46
Tamegotchi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:07:
[...]

https://www.simxpro.shop/...E-DD-Sidemount-p212746982
Ik heb deze, maar rechtsreeks op hout bevestigd. Weet niet of dat dit een optie is?
Ik was al een tijdje opzoek naar een oplossing om de dd pro ook in een hoek te kunnen monteren. Dit op een playseat. Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 18:17
Huidige situatie : kantoor / playseat challenge / T300RS / = steeds opruimen voor de volgende werkdag
Nieuwe situatie : Zolder tot mijn beschikking, dus mn playseat kan ik daar laten staan met mn T300RS Ferrari integral alcantara wheel, en heb er nog een open wheel bij.
Nu begint het uiteraard, dus de playseat wordt vervangen door een simlab / treq rig
Uiteraard kan mn stuurtje nog wel mee verhuizen maar als we dan toch bezig zijn :+

Logische stap om het nog een beetje leuk te houden zou een Fanatec CSL DD 8nm zijn, maar dan komen de vragen :

Zijn er nog meer mogelijkheden waar ik nog niet aan gedacht heb (met een beetje bovenstaand prijspunt in gedachten houdend) ? Uiteraard is alles een verbetering, maar uiteindelijk is het een aardig bedrag om in 1x uit te geven dus enige overweging is wel op zijn plaats.
R2D2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:09:

Ik zou altijd de Formula V2.X boven de McLaren plaatsen, veel betere bouw kwaliteit, meer features e.d. De McLaren is best een leuk stuur maar qua bang for buck is er niets in de Fanatec line-up wat kan tippen aan de Formula V2.X

Qua pedalen, DC, BJ, Kapral… allemaal 1 pot nat, staat een paar pagina’s terug nog wel het een en ander geloof ik qua info maar lang verhaal kort, allemaal prima pedalen voor het geld. De Fanatec V3 pedalen zou ik persoonlijk laten staan, behalve dat je vast zit aan een 3 pedal setup (je kan er weliswaar een 2 pedals setup van maken maar dan ben je de garantie wel kwijt), redden ze het qua kwaliteit en mogelijkheden ook niet ten opzichte van de DC, BJ en Kapral pedalen.
Hier wil ik toch bij vermelden dat de Mclaren GT3 (v2) en het Formula V2.x stuur 2 hele verschillende stuurtjes zijn! It's in the name, zeg maar. De Mclaren is echt een GT3 achtig stuurtje en is niet fijn om te gebruiken in een Formula auto, en vica versa. Ik heb beide, en ik prefereer voornamelijk het Mclaren stuur voor alles behalve F1 auto's. Het Formula stuurtje is klein, heeft kleine handvaten waardoor je grip stevig moet zijn (en daar krijg ik al redelijk snel vermoeide/verkrampte handen van, zelfs met handschoenen). Daar tegenovergesteld heeft de Mclaren juist lekker dikke handvaten van rubber, heb je hele goede grip op zonder handschoenen en is qua diameter net wat realistischer. Qua futures, tsja, je hebt wat meer knoppen op het Formula stuurtje, maar dat mis ik totaal niet. Daarentegen heeft het Mclaren stuurtje standaard magnetische shifters en 2 clutch pedals achterop. Dat is een prijzige upgrade als je dat ook op het Formula stuurtje wilt hebben.
Just my 2 cents. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:04:
Daarentegen heeft het Mclaren stuurtje standaard magnetische shifters en 2 clutch pedals achterop. Dat is een prijzige upgrade als je dat ook op het Formula stuurtje wilt hebben.
Dat is eigenlijk wel een beetje raar.. ik heb de Formula Carbon en een Porsche stuur maar ik rij alles met de Formula, nergens last van. Nou ja, behalve mijn rechter voet, ik trap het gaspedaal door de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
R2D2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:09:
[...]
Ja daar idee had ik al gekregen, zonder shifter doe je toch niets met een koppelingspedaal die is op mn thrustmaster ook nog "nieuw"
[...]
Hier wil ik toch bij vermelden dat de Mclaren GT3 (v2) en het Formula V2.x stuur 2 hele verschillende stuurtjes zijn! It's in the name, zeg maar. De Mclaren is echt een GT3 achtig stuurtje en is niet fijn om te gebruiken in een Formula auto, en vica versa. Ik heb beide, en ik prefereer voornamelijk het Mclaren stuur voor alles behalve F1 auto's. Het Formula stuurtje is klein, heeft kleine handvaten waardoor je grip stevig moet zijn
Alle 2 cents meningen zijn welkom !
Mijn open wheel is ook maar 28cm en heeft een dunne grip en wat je al aangeeft, lange sessies geven dan toch wat verkrampte handen. Als de ffb dan ook nog een drastisch gaat toenemen denk ik dat het eerste stuurtje dan mss wel de GT3 gaat worden. Ik kan later er altijd wel wat bij kopen :+ kan wel zeggen van niet maar goed ik ken mezelf en racen is gewoon een te leuke hobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Nu we het toch over stuurtjes hebben...

Ik heb in aanvulling op mijn Ascher F28-SC v2 een Ascher B24L-SC gekocht. Ben alleen nog op zoek naar een mooi D-shape stuurtje voor erop van ongeveer 30-32cm.

Iemand toevallig ervaring met dit stuurtje?
https://www.rematech.nl/p...r-vlak-320mm-suede-zwart/

Op marktplaats is verder niet veel te vinden. Althans, niemand die hem ook daadwerkelijk wil verzenden. Mocht iemand hier nog een mooi stuurtje over hebben die er voor een mooie prijs van af wil dan graag even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
Thodekroo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:39:
Nu we het toch over stuurtjes hebben...

Ik heb in aanvulling op mijn Ascher F28-SC v2 een Ascher B24L-SC gekocht. Ben alleen nog op zoek naar een mooi D-shape stuurtje voor erop van ongeveer 30-32cm.

Iemand toevallig ervaring met dit stuurtje?
https://www.rematech.nl/p...r-vlak-320mm-suede-zwart/

Op marktplaats is verder niet veel te vinden. Althans, niemand die hem ook daadwerkelijk wil verzenden. Mocht iemand hier nog een mooi stuurtje over hebben die er voor een mooie prijs van af wil dan graag even een PM.
Cube controls wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Nee het gaat me echt alleen op het losse stuurwiel. De buttonplate heb ik dus van Ascher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 19:05
Ik heb nog een gebruikte van QSP liggen. DM even voor meer info.

-edit:
volledig rond, geen d-shape

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 09-01-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
Thodekroo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Nee het gaat me echt alleen op het losse stuurwiel. De buttonplate heb ik dus van Ascher.
Die verkopen ze ook 😋
https://www.cubecontrols.com/product/gt-cube-sport-rim/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Verhip, nooit geweten! En nog goedkoop ook, deze ga ik zeker overwegen, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:38
kosz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:10:

Alle 2 cents meningen zijn welkom !
Mijn open wheel is ook maar 28cm en heeft een dunne grip en wat je al aangeeft, lange sessies geven dan toch wat verkrampte handen. Als de ffb dan ook nog een drastisch gaat toenemen denk ik dat het eerste stuurtje dan mss wel de GT3 gaat worden. Ik kan later er altijd wel wat bij kopen :+ kan wel zeggen van niet maar goed ik ken mezelf en racen is gewoon een te leuke hobby.
Ik heb ook een Formula en een GT3 stuur (met QR) en de laatste is toch wel het meest gebruikt. Ik vind hem lekker in de hand liggen en ook het formaat wat aangenamer rijden. Scheelt maar 2 centimeter maar dat maakt toch best wel wat verschil. Vind het dan ook wel jammer dat Fanatec niet meer van dit soort stuurtjes heeft, het nieuwe BMW stuur laat ik dan prijstechnisch even buiten beschouwing :9~

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 18:35
MeShell schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
Hoi,

Ik ben voor mijn windsim al enige weken op zoek naar een paar geschikte ventilatoren. Ik heb een windsim gemaakt met een Arduino Uno en een Adafruit Motorshield.

- Hierdoor ben ik beperkt tot een 0..12V signaal (geen PWM signaal) (Dus 2 of 3 pins aansluiting)
- Een 120MM behuizing
- 1,5 a 2 Ampère per stuk.

Er is genoeg te krijgen als je voor een 4 Pins, uitvoering gaat maar in 2 of drie pins klan ik ze niet vinden. IS er misschien iemand die mij is voorgeweest en iets voor me weet, of nog mooier zelfs in de hardware zit en mij zo kan wijzen op wat geschikt zou zijn voor mij?
Je kan PWM fans gewoon zonder shield draaien. Dus alleen op de Arduino, Pin 6 of 7 ofzo. In Simhub kan je vrij makkelijk de juiste sketch instellen. Extra stroom gewoon op de stroom poort van de Arduino aansluiten.
Er wordt aangeraden dit niet te doen, maar als je gewoon normale fans blijft gebruiken dan kan het niet veel kwaad aangezien die niet heel veel Ampere gebruiken.
Verder wil je fans vinden die een hoge RPM halen en ook behoorlijk wat lucht verplaatsen. Sommige Noctua fans zijn vrij populair, maar was geloof ik in de 140mm range.

3 pins fans zal je idd via de Shield moeten aansturen. Echter vond ik het daarbij irritant dat je via stroom voorziet van de snelheid en dit geeft nog wel eens een hoge pieptoon met zich mee.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 18:35
Thodekroo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Verhip, nooit geweten! En nog goedkoop ook, deze ga ik zeker overwegen, thanks.
Fanatec heeft ook wel wat:
https://fanatec.com/eu-en...es/clubsport-wheel-rim-gt
https://fanatec.com/eu-en...rt-wheel-rim-gt-alcantara

Cube is idd ook een goede optie :)

Motamec is ook een mooie goedkope optie. Wellicht nog wel even de import en belasting in de gaten houden, maar alsnog goedkoper als.
https://www.motamec.com/m...ck-suede-black-spoke.html
Zie al dat je een nederlandse shop linkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 09-01-2022 22:08 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier wil ik toch bij vermelden dat de Mclaren GT3 (v2) en het Formula V2.x stuur 2 hele verschillende stuurtjes zijn! It's in the name, zeg maar. De Mclaren is echt een GT3 achtig stuurtje en is niet fijn om te gebruiken in een Formula auto, en vica versa. Ik heb beide, en ik prefereer voornamelijk het Mclaren stuur voor alles behalve F1 auto's. Het Formula stuurtje is klein, heeft kleine handvaten waardoor je grip stevig moet zijn (en daar krijg ik al redelijk snel vermoeide/verkrampte handen van, zelfs met handschoenen). Daar tegenovergesteld heeft de Mclaren juist lekker dikke handvaten van rubber, heb je hele goede grip op zonder handschoenen en is qua diameter net wat realistischer. Qua futures, tsja, je hebt wat meer knoppen op het Formula stuurtje, maar dat mis ik totaal niet. Daarentegen heeft het Mclaren stuurtje standaard magnetische shifters en 2 clutch pedals achterop. Dat is een prijzige upgrade als je dat ook op het Formula stuurtje wilt hebben.
De McLaren GT3 en de Formula V2.X zijn inderdaad voor "verschillende doeleinden op papier" maar met de Formula V2.X is (zeker op een CSL-DD die gewoonweg wat minder krachtig is) een prima optie, ook voor GT wagens. De McLaren is en blijft toch vooral heel veel plastic en de magnetische shifters die je aanhaalt zijn tegenwoordig ook standaard op de Formula V2.X, alleen dan wel van een veel betere kwaliteit dan die op de McLaren. Waar bij de Formula V2.X er een magnetic paddle module opgeschroefd is is dat bij de McLaren echt wel van een tandje minder qua kwaliteit.

Wat betreft de clutches, die ga je inderdaad missen op een Formula V2.X. Maar ok heel eerlijk te zijn, mijn Formula V2 heb is destijds voorzien van een APM en ook op de Podium Porsche 911 zit de APM met clutch en ik heb ze (hou je vast :+ ) misschien 2x gebruikt om te kijken of het werkte en ze daarna nooit meer aangeraakt.

Dat formaat een verschil kan maken ben ik helemaal met je eens maar als ik maar 1 stuurtje zou hebben zou ik dan toch kiezen voor de Formula V2.X die er na de upgrade naar de .5 versie nog een stuk beter op is geworden dan hij al was. Standaard de magnetic paddle module en de kleurstelling is inmiddels ook wat universeler dan met dat oranje van voorheen.

Voor het geld is de McLaren echt geen verkeerd stuur en ik snap dat hij geliefd is (al is wat mij betreft de QR1 lite vervangen voor de Clubsport variant wel een vereiste) maar puur naar "bang for buck" kijkend is en blijft de Formula V2.5 het "leukste" stuurtje in de hele Fanatec line-up.
Olaf van der Spek schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is eigenlijk wel een beetje raar.. ik heb de Formula Carbon en een Porsche stuur maar ik rij alles met de Formula, nergens last van. Nou ja, behalve mijn rechter voet, ik trap het gaspedaal door de vloer.
Tsja, ik heb recentelijk de Podium Porsche 911 aangeschaft en sinds die tijd ligt de Formula V2 in de kast, het is een kwestie van voorkeur denk ik. Ik had dan geen last van verkrampte handen (maar ja... ik mag ook al blij zijn als ik 1 avondje in de week kan racen en dan 3 uurtjes achter elkaar dus ik ben niet dat je zegt het "endurance type") maar wat je wel merkt is dat (zeker op de DD2 waarbij je de FFB wat omhoog schroeft) de Podium Porshce door zijn diameter net even wat "rustiger" en "controleerbaarder" aanvoelde dan de Formula V2.

Let wel, dat is dus bij een wat hogere FFB, als ik de DD2 terug schroef naar 40/45% (en dan zit je op pak hem beet 10Nm, wat nog steeds fors meer is dan een CSL-DD met Boost-Kit) dan maakt het me eigenlijk weinig meer uit. De Podium Porsche rijdt ik nu standaard met zo'n 15Nm en dat rijdt nog verbazingwekkend "rustig" ten opzichte van de Formula V2 die ik rond de 10Nm reedt. Met de Podium Porsche 911 heb ik zelfs het idee dat hij nog wel een tandje omhoog kan voor het "oncomfortabel" zou worden.

Bovenstaand is niet heel vreemd natuurlijk want niet alleen is de Podium Porsche een flink stukje groter in diameter, hij is ook een tikkeltje (ruim een kilo) zwaarder dan de Formula V2.

Enige "jammere" is dat ik de leren variant heb aangeschaft van het stuur en niet de suede. Ik ben sinds kort toch maar over op rijden met handschoenen (zo dun dat het eigenlijk geen naam mag hebben) en had de leren genomen met in het achterhoofd houdend dat dat mooier zou blijven op termijn (alcantara op de Formula V2 is ronduit ruk, slimme zet van Fanatec om dat te vervangen) maar de suede variant is toch net wat mooier omdat hij echt zwart is terwijl de leren variant niet echt mooi diep zwart is.

[ Voor 28% gewijzigd door R2D2 op 10-01-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot

Onlangs van een T150 naar een CSL DD 8nm gegaan i.c.m. een Mclaren GT3 en QR lite. Werkt eigenlijk perfect en je hebt een echte quick release ipv dat je iedere keer die bout erin/eruit moet draaien, zou ik nu de QR lites aanhouden en als je nou wel issues hebt op de QR2 wachten. Welke sims/games speel je? Zelf ben ik eigenlijk alleen nog maar in ACC, Dirt Rally 2 en ETS 2 te vinden (in VR) dus er komt nog een normale rim bij.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Furfoot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:11:
[...]
Onlangs van een T150 naar een CSL DD 8nm gegaan i.c.m. een Mclaren GT3 en QR lite. Werkt eigenlijk perfect en je hebt een echte quick release ipv dat je iedere keer die bout erin/eruit moet draaien, zou ik nu de QR lites aanhouden en als je nou wel issues hebt op de QR2 wachten. Welke sims/games speel je? Zelf ben ik eigenlijk alleen nog maar in ACC, Dirt Rally 2 en ETS 2 te vinden (in VR) dus er komt nog een normale rim bij.
ACC, Dirt Rally 2 en PC2. De GT3 aanschaffen en wachten tot de QR2 uit komt is ook een optie uiteraard.
Ik heb een Rift S maar race bij voorkeur op een scherm, ik kan er maar niet aan wennen. Om steeds een half uurtje te racen en daarna beroerd te zijn was ik snel klaar mee.
Nu moet ik wel zeggen dat ik dat een jaar geleden voor het laatst heb geprobeerd en was toen net hersteld van een hersenbloeding dus dat zal ook niet heel veel helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Furfoot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:11:
[...]

De QR2 gaat naar alle waarschijnlijkheid meer kosten dan een CSL-DD (je moet namelijk ook de wheelbase zijde gaan vervangen) en ik zou toch rekening gaan houden met minimaal een euro of 300 (kijk eens naar de Krontec QR03, die kost je nog wel een duit meer ook) voor zowel de stuur als wheelbase zijde die vervangen moet worden... dan kost je QR in het geval van een CSL-DD dus meer dan de wheelbase zelf. QR2 op een CSL-DD gaat dus een overkill van jewelste zijn en in mijn ogen echt zonde van je geld.

Daarnaast HOEF je de bout op de QR1 niet te gebruiken, er zijn hele volksstammen die hem gebruiken zonder en ja dan hem je misschien heel iets speling maar dat is nog altijd minder dan je hebt met een QR Lite (en dan laten we de fit en flex in de QR Lite even buiten beschouwing) tenzij je de QR lite zo mod dat je hem nog net wat strakker aan kan draaien... verlies je alleen wel de garantie als je die mod uitvoert.

De bout in de QR1 kost mij welgeteld 30 seconden meer aan tijd bij het wisselen van een stuurwiel, de inbus zit vast geklikt op de rig dus die heb ik altijd bij de hand en het resultaat is een connectie tussen stuurwiel en wheelbase die rock solid en speling vrij is voor zover dat bij Fanatec het geval kan zijn (Simecube e.d. hebben dit deel toch echt beter voor elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De APM geeft ook twee extra knoppen achterop het stuur. Maar qua grip klopt de klacht wel van de F2,5. Ik heb vrij intensief geracet in de vakantie en merk nu dat ik last van mijn duimen heb. De grip is voor mij te klein en mijn wijs- + middelvingers gebruik ik voor shifters (+linksboven DRS en rechtsboven Overtake), dus je hebt minder grip dan je zou willen. Ik ga denk ik deze bestellen om de grip dikker te maken.

https://pineapplegrips.co...anatec-formula-wheel-star

Deze (is in echt leer itt de titel) maakt de grip dikker, waardoor hij beter zou moeten passen.

@R2D2 Die bout is inderdaad zo erop en eraf. Inbusjes heb ik inmiddels op standby bij mijn rig liggen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 10-01-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Señor Sjon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:44:
De APM geeft ook twee extra knoppen achterop het stuur. Maar qua grip klopt de klacht wel van de F2,5. Ik heb vrij intensief geracet in de vakantie en merk nu dat ik last van mijn duimen heb. De grip is voor mij te klein en mijn wijs- + middelvingers gebruik ik voor shifters (+linksboven DRS en rechtsboven Overtake), dus je hebt minder grip dan je zou willen. Ik ga denk ik deze bestellen om de grip dikker te maken.

Deze (is in echt leer itt de titel) maakt de grip dikker, waardoor hij beter zou moeten passen.

@R2D2 Die bout is inderdaad zo erop en eraf. Inbusjes heb ik inmiddels op standby bij mijn rig liggen. :+
Goede tip. Ik heb na langere sessies ook wat last van mijn duimen en ook ik schakel met wijs- en middelvingers. Helaas zijn ze nu backorder voor mijn stuur, F1 LE 2020. Kan je laten weten waar de totale order op uit komt als ze binnen zijn? Prijs + verzending + import (vanwege brexit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
kosz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:19:
[...]

ACC, Dirt Rally 2 en PC2. De GT3 aanschaffen en wachten tot de QR2 uit komt is ook een optie uiteraard.
Ik heb een Rift S maar race bij voorkeur op een scherm, ik kan er maar niet aan wennen. Om steeds een half uurtje te racen en daarna beroerd te zijn was ik snel klaar mee.
Nu moet ik wel zeggen dat ik dat een jaar geleden voor het laatst heb geprobeerd en was toen net hersteld van een hersenbloeding dus dat zal ook niet heel veel helpen :+
Ik gebruik nu tijdelijk, bij gebrek aan handbrake en clutch pedal (wacht op LC voor de CSL pedals), de clutch en handbrake op het stuur van de Mclaren GT3 voor Dirt Rally 2 en ACC dit werkt prima en zeker met Dirt Rally 2 is een analoge handrem gewoon fijner.

VR is idd trainen en helaas is racen in VR juist 1 van de zwaarste kwa belasting dus zodra je ook maar begint te merken dat je er last van krijgt direct stoppen en dan je rust nemen. Zo bouw je langzaam aan weerstand op en ik kan nu eigenlijk zonder enige belasting uren in VR bezig zijn.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
thunder8 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Goede tip. Ik heb na langere sessies ook wat last van mijn duimen en ook ik schakel met wijs- en middelvingers. Helaas zijn ze nu backorder voor mijn stuur, F1 LE 2020. Kan je laten weten waar de totale order op uit komt als ze binnen zijn? Prijs + verzending + import (vanwege brexit)
Geen idee, ik moet hem nog bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Señor Sjon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Geen idee, ik moet hem nog bestellen. :P
Hou mij aub op de hoogte als je besteld hebt, denk dat het wel handige informatie is voor meerderen die Pineapple Grips willen bestellen uit de UK. :) Mag eventueel ook via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij maakt ze zelf, dus de backorder is zijn productiesnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:44:

Beetje eelt op de duimen kweken ;)

Daarom ben ik uiteindelijk toch ook maar overgestapt op het gebruik van handschoenen, uiteindelijk scheelt dat toch wel een beetje (ondanks dat ik het er nog steeds ridicuul uit vind zien, handschoenen in een sim...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gebruik handschoenen omdat ik zweethanden krijg van alcantara. Het zijn gewoon simpele werkplaatshandschoenen (PU-flex). 12 voor een tientje op de Motorbeurs oid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
(jarig!)
Mijn Clubsport V 2.5 werkt eigenlijk uitstekend. Van de week begonnen met Euro Truck Simulator 2, daar heeft de base toch wel een "probleem" mee. Zolang je je stuur veel gebruikt (alsin sturen) is er weinig aan de hand, maar met ETS2 rijd je vaak hele stukken rechtdoor en dan ga je "tandjes" voelen in het midden van het stuur (3 stuks) welke steeds heviger worden. Erg irritant. Al van alles geprobeert (drivers etc). Als ik de FOR naar beneden zet wordt het minder, maar nog steeds heel erg aanwezig. Lijkt wel of het stuur een draaischijf/codeschijf wordt van een kluis.

Hier een video van iemand met hetzelfde probleem:

Meer mensen hier last van gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 10-01-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
RedHat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:16:
Mijn Clubsport V 2.5 werkt eigenlijk uitstekend. Van de week begonnen met Euro Truck Simulator 2, daar heeft de base toch wel een "probleem" mee. Zolang je je stuur veel gebruikt (alsin sturen) is er weinig aan de hand, maar met ETS2 rijd je vaak hele stukken rechtdoor en dan ga je "tandjes" voelen in het midden van het stuur (3 stuks) welke steeds heviger worden. Erg irritant. Al van alles geprobeert (drivers etc). Als ik de FOR naar beneden zet wordt het minder, maar nog steeds heel erg aanwezig. Lijkt wel of het stuur een draaischijf/codeschijf wordt van een kluis.

Hier een video van iemand met hetzelfde probleem:

[YouTube: Fanatec CSW 2.5 Issues]

Meer mensen hier last van gehad?
De nieuwe ETS 2 FFB heeft in het midden gewoon een soort deadzone waar geen ffb forces meer komen en de built-in "damper" setting in de game helpt hier ook niet echt mee. De enige manier waarmee ik het eruit krijg is door hoge damper in fanatec settings te gebruiken maar dan nog is het gewoon niet soepel rond om center wheel.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
(jarig!)
Furfoot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
[...]

De nieuwe ETS 2 FFB heeft in het midden gewoon een soort deadzone waar geen ffb forces meer komen en de built-in "damper" setting in de game helpt hier ook niet echt mee. De enige manier waarmee ik het eruit krijg is door hoge damper in fanatec settings te gebruiken maar dan nog is het gewoon niet soepel rond om center wheel.
Wat ik wel heb, als ik even op ESC ram en het stuur helemaal links en rechts doe en dan weer de game resume is het bijna weg. Maar het bouwt zichzelf vrij snel weer op. Ik ga eens met de damper stoeien, bedankt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb inmiddels een W12 dashboard gevonden voor mijn LMP Pro, dus die gaan we vanavond maar eens proberen te installeren.

Daarnaast heb ik een restant echte alcantara besteld om de grips te bekleden (die ben ik opnieuw aan het printen), Restant hier gekocht, kan nog niet oordelen over kwaliteit want het is nog niet binnen: https://www.restantstofen...stof/alcantara/alcantara/

Inmiddels heeft het stuur wel zijn vuurdoop gehad op de baan, en ik heb ook al de GX12 opnieuw moeten solderen (k*'t plug om te solderen). Gisteren nog 1 disconnect gehad, maar geen idee of dat van die connector kwam of een andere glitch was.

Verder echt super tevreden tot nu toe, en denk dat de alcantara er een compleet nieuw niveau qua afwerking aan gaat geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYxd-gIfWOIEtZcf5HAoR-IMVOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z085praprZpGee4qsQfCoEqP.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.