Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 81 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 21:41
WeeDzi schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]

even oftopic maar 26 euro voor een fucking schijfje van 10 cent..... tering
Het ging mij enkel om de oplossing. Ik zou het er zelf ook niet voor betalen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:32
Madhouse1979 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:47:
[...]

Het ging mij enkel om de oplossing. Ik zou het er zelf ook niet voor betalen.
nee snap ik daarom zei ik ook offtopic, maar schork gewoon van die prijs haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25
WeeDzi schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]

even oftopic maar 26 euro voor een fucking schijfje van 10 cent..... tering
Geen idee wat de productiekosten zijn, maar het "fucking" schijfje is gemaakt van Delrin. Da's een enorm hard polymeer. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er een reden is dat dit van zo'n stevig materiaal wordt gemaakt en dat er dus ook een bijbehorend prijskaartje aan hangt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:28
kroegtijger schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:30:
[...]

Geen idee wat de productiekosten zijn, maar het "fucking" schijfje is gemaakt van Delrin. Da's een enorm hard polymeer. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er een reden is dat dit van zo'n stevig materiaal wordt gemaakt en dat er dus ook een bijbehorend prijskaartje aan hangt.
Als ik er zo naar kijk zit er ook schroefdraad in drie van de gaatjes. Je wilt natuurlijk een volledige ontkoppeling van alles wat van metaal is. Dus met drie schroeven aan de as vast en vervolgens de stuur kant weer met 3 schroeven in het plaatje. Dan moet het ook wel sterk zijn. Lijkt geen plaatje dat er zo maar even tussen geschroefd zit.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:11
Himalaya schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:
[...]

Als ik er zo naar kijk zit er ook schroefdraad in drie van de gaatjes. Je wilt natuurlijk een volledige ontkoppeling van alles wat van metaal is. Dus met drie schroeven aan de as vast en vervolgens de stuur kant weer met 3 schroeven in het plaatje. Dan moet het ook wel sterk zijn. Lijkt geen plaatje dat er zo maar even tussen geschroefd zit.
Buiten dit moet je beseffen dat de productie van dit soort dingen alleen goedkoper wordt door grote aantallen in te kopen. Ik vraag me af hoeveel mensen dit nodig hebben.. Als dit relatief laag ligt komen de productie kosten hoger te liggen.

Van heel veel zaken in de simrace wereld zou je denken dat de verkoop prijs heel erg hoog ligt, tot dat je zelf gaat kijken wat het produceren kost. Dan heb je nog niet eens de overhead, omzet belasting etc meegerekend. Ook moet een bedrijf er nog wat aan over houden om uberhaupt winstgevend te zijn / worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 20-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:15
Xenophoben schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:56:
[...]

Buiten dit moet je beseffen dat de productie van dit soort dingen alleen goedkoper wordt door grote aantallen in te kopen. Ik vraag me af hoeveel mensen dit nodig hebben.. Als dit relatief laag ligt komen de productie kosten hoger te liggen.

Van heel veel zaken in de simrace wereld zou je denken dat de verkoop prijs heel erg hoog ligt, tot dat je zelf gaat kijken wat het produceren kost. Dan heb je nog niet eens de overhead, omzet belasting etc meegerekend. Ook moet een bedrijf er nog wat aan over houden om uberhaupt winstgevend te zijn / worden.
Dit idd :)

--

26 euro voor zo'n schijfje is echt niet gek hoor.

Het materiaal is niet goedkoop en op dit onderdeel zijn best wel een aantal bewerkingen van toepassing, van meerdere kanten van het product.
Draaien, af-/navrezen eventueel, gaten boren, gaten verzinken (verzinking zit ook nog eens verdiept, dus dat is óf een extra bewerking óf speciaal gereedschap), zo te zien ook potgaten aan de andere kant (dus van 2 kanten bewerken, dus aantal keer opnieuw opspannen), graveren...

Best wel wat bewerkingen al met al.

Als ik dit deel voor mijn werk zo zou opvragen qua prijs, zou ik HEEL erg blij zijn met 26 euro de stuk...
Als ik een prijsopgave zou vragen, zou ik niet gek op kijken van 100 euro per stuk.. Dat zijn natuurlijk wel "bedrijfsprijzen", maar goed.. 26 euro schrik ik dus echt niet van.
Dit is heel andere koek dan een "10 cent schijfje".

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:32
kroegtijger schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:30:
[...]

Delrin kost ongeveer 30 euro per strekkende meter op die diameter en met een beetje draaibank heb je een schijfje in 20 sec. Anders zou ik het denk ik lasersnijden dan neemt het wellicht een minuutje, 0 10 cent is natuurlijk gecharcheerd maar dat het overpriced is durf ik toch zeker wel te zeggen.

Daarnaast wordt het geadverteerd als end cap om te zorgen dat je elektrisch geisoleerd bent, wil dus ook zeggen dat het ook met een stukje tape kan :P.

mocht er mensen zijn die dit kapje willen kopen, ik kan je helpen met reverse enginering haha

verder wil ik de discussie hierbij laten, het was niet mijn bedoeling hier een hele discussie over te starten.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 19:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfiE6AvGodzQs5xcqX7G5sVKXMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m60iJn8Hfr0MFrY2ardN3csn.jpg?f=fotoalbum_large

Yes! Kerstman was op tijd! 😃

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56

Hoogie2004

Whohooooo

Oké, de USB separator werkt niet. Ik vermoed dat die niet genoeg power door kan sturen ofzo, want in de basis lijkt ie te werken, maar zodra het stuurtje iets meer power vraagt is het klaar.

Heb nu in Fusion360 een adapterplaatje getekend voor tussen het stuur en de podium hub, deze kan ik 3d-printen morgen. Hopelijk geeft dat de gewenste isolatie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1SYoMNbMRZFNyxTWZPWZzWbOFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AivMdXiolvHgY8m6EJ1lRxFQ.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-12-2021 10:45 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
@Tamegotchi Oh nice, mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt en wat in eerste instantie de levertijd was?
Ik heb er ook nog een in bestelling staan, benieuwd wanneer die geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 23:31

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik kreeg gisteren avond alles binnen behalve de CLS DD |:(

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Dark Angel schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:27:
[...]

Ouch. Ik hoop dat het vandaag dan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tamegotchi
Gekke henk schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:11:
@Tamegotchi Oh nice, mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt en wat in eerste instantie de levertijd was?
Ik heb er ook nog een in bestelling staan, benieuwd wanneer die geleverd word
Begin november. Levertijd was 3 januari :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
Dark Angel schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:27:
[...]

Auw, dat is balen, hopen dat hij vandaag komt. Bij UPS stond ook dat hij vandaag geleverd zou worden, maar stond gisteren al voor de deur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
UPS staat meestal een dag eerder voor de deur dan de trace. Dat heb ik nu met 3/3 pakketten van Fanatec gehad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb vorige week woensdag een Mclaren stuurtje besteld, order staat op processed maar heb nog geen track&trace ontvangen. Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Dat is nagenoeg een kopie van mijn bestelling, stond ook voor 3 januari alleen nog geen track & trace.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Tamegotchi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:27:
[...]

Auw, dat is balen, hopen dat hij vandaag komt. Bij UPS stond ook dat hij vandaag geleverd zou worden, maar stond gisteren al voor de deur.
Ik vond het al gek dat ik na de bezorging een track and trace kreeg.
En pas bij uitpakken zag ik dat het 5 van de 6 dozen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
tomolino schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:39:
Ik heb vorige week woensdag een Mclaren stuurtje besteld, order staat op processed maar heb nog geen track&trace ontvangen. Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten..
Nog steeds geen T&C ontvangen.
Het stuur is er wel! :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
tomolino schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:02:
[...]

Nog steeds geen T&C ontvangen.
Het stuur is er wel! :*)
Staat die niet in de factuur onderin als je inlogt en in je order kijkt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
@Tamegotchi
Met de nummers die op de orderbevestiging kon ik geen gegevens omhoog krijgen bij UPS, op het label van UPS staan wel mijn klantnummer en ordernummer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, printje klaar en de spacer past perfect in 1x. Straks na het werk even proberen of de interference nou weg is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR8uxfYm1OWFx-IDZs-Mq5BOOMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rf6fzK21ITsdcqiBiLPpJREv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBdFyIr2yUMwDFgkFMJ-gmftJj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6X7DJYsxiygN6dlgHmQji3R9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GtVQLxO_hxL0W4fDykdj-N4a20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wI4eYxUFJq5rWgXHm2I0DBqn.png?f=fotoalbum_large

#edit:
Alles opgelost, werkt als een zonnetje zonder interference :)
Inmiddels een W12 race kunnen doen zonder issues, ook al is het nog niet af :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik zie op deze pagina al een tijdje een aankondiging staan voor een Fanatec App....
https://fanatec.com/eu-en/app

Iemand enig idee toevallig? Ik zou het wel grappig vinden als ik eenvoudig m'n oude iPhone als dashboard kan inzetten (ja ik ben bekend met de Simhub software )

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Dat word een leuke kerst! Ik wil zo graag die GT DD Pro, maar geen geld om te pre-orderen, gaat nog wel even duren voordat ik die kan realiseren, en dan nog een geschikte rig in elkaar zetten die stevig is maar niet al teveel kost.
Heb je er de boostkit bij? Of vind je 5nm wel genoeg? Of bouw je zelf een custom stroom adapter (schijnt ook te kunnen zonder al teveel know-how heb ik begrepen)?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tamegotchi
Kalder schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:37:
[...]

Dat word een leuke kerst! Ik wil zo graag die GT DD Pro, maar geen geld om te pre-orderen, gaat nog wel even duren voordat ik die kan realiseren, en dan nog een geschikte rig in elkaar zetten die stevig is maar niet al teveel kost.
Heb je er de boostkit bij? Of vind je 5nm wel genoeg? Of bouw je zelf een custom stroom adapter (schijnt ook te kunnen zonder al teveel know-how heb ik begrepen)?
Boostkit wil ik zeker wel hebben, vond het alleen een beetje veel geld voor een adapter. Ik denk dat ik er dus zelf 1 ga maken.

Mijn oude rig heb ik inmiddels ook helemaal gesloopt een tijdje terug, dus dat wordt een nieuwe DIY. Ik zal wel even wat foto's posten als ik er mee bezig ga.

Nu eerst nog even een paar andere klusjes in huis om vrouw lief tevreden te houden :(:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Iemand ervaring met simxpro rigs?

Qua prijs lijken deze me veruit het goedkoopste van de 80/20 rigs. (gt1 evo is momenteel out of stock, vandaar dat ik naar andere opties aan het kijken ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

frederik850 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:30:

Qua prijs lijken deze me veruit het goedkoopste van de 80/20 rigs. (gt1 evo is momenteel out of stock, vandaar dat ik naar andere opties aan het kijken ben)
Wellicht even kijken/vragen in Rigs, cockpits en wheelstands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Bedankt! Had deze niet meteen gezien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Zo de laatste doos is vandaag geleverd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m2P9PPsl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NJ3c5EDl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:43

ikt

Nondeju, Fanatec heeft de beschikbaarheidsdatum van de CSL DD van 21 januari naar 1 JUNI verplaatst?!

Tijd om de bestelling te annuleren en naar alternatieven te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is alleen voor op dat moment nieuwe bestellingen. In je account zal de oorspronkelijke datum staan. De 8 Nm heeft 21 januari staan.

Alles is prepacked, dus ze hebben gewoon minder 5 Nm setjes.

Edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMN1QPT0d7xr5-jrlmJD3QFSWa0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNHzmCpfjESg4IE66M9MSPE4.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 22-12-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ikt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:54:
Nondeju, Fanatec heeft de beschikbaarheidsdatum van de CSL DD van 21 januari naar 1 JUNI verplaatst?!

Een echt vergelijkbaar alternatief (DD) rond die prijs... Lastig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:21:
Dat is alleen voor op dat moment nieuwe bestellingen. In je account zal de oorspronkelijke datum staan. De 8 Nm heeft 21 januari staan.

[...]
Da's het leuke: de verschoven datum staat bij mijn bestelling. Noord-Amerika heeft al een mail gekregen over zo'n verschuiving, waarschijnlijk komt die er snel voor de EU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qolD3obcprVzEQ4mKc4GpUWNeiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i7cEMQX2R5jLG7MIfWaXgXAi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ikt op 22-12-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

seninha

god's right foot

Vraag me af of iemand volgende issue met zijn DD1 of DD2 gehad heeft.

Ik kan stuur normaal gebruiken zonder enig probleem. Als ik klaar ben dan zet ik de base uit.
Maar zodra ik volgende keer wil gaan rijden dan druk ik op de power knop en er gebeurt niets.
Wit knop gaat dan flashen.

Enig wat helpt is de stekker blok waar stuur aan hangt uit en aan te zetten en dan werk alles weer normaal.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frederik850 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:30:

Ik heb deze staan en die bevalt me meer dan prima. Verwacht ook geen mega verschillen tussen extrusion rigs, in de basis is het allemaal 1 pot nat en zit het in de details.

Wel zijn ze bij SimXPro niet altijd even oplettend als het gaat om wijzigingen / aanpassingen in een order, is bij mij al 2x mis gegaan (van de 2x dat ik er besteld heb)... echter in beide gevallen ook snel en naar behoren opgelost.
Ik had hem bijna besteld maar een half jaar gaan wachten na betaling (en dan maar hopen dat het niet langer gaat duren... was voor Q3 / 4 dit jaar al aangekondigd) gaat me wat te ver en dan zit de QR2 er nog niet eens bij... weten we meteen dat dat ook nog een eeuwigheid gaat duren. Dat icm de track record van Fanatec en hun software heeft mijn voor nu doen besluiten hem maar even op de wishlist te zetten. Denk dat de Podium Porsche er eerst gaat komen, formula stuurtje is voor het mooie vaak toch net iets te klein.

[ Voor 33% gewijzigd door R2D2 op 22-12-2021 14:37 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het stuur veel te duur voor de Fanatec doelgroep. Ik heb maar een wishlist samengesteld uit leren (ronde) stuurtjes uit de CS en Podium series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:45
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:22:
[...]

Een echt vergelijkbaar alternatief (DD) rond die prijs... Lastig volgens mij.
:+ Een podium kopen ? Heb ik gedaan toen de CSL Elite en clubsport niet meer beschikbaar waren afgelopen jaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:45
seninha schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:
Vraag me af of iemand volgende issue met zijn DD1 of DD2 gehad heeft.

Ik kan stuur normaal gebruiken zonder enig probleem. Als ik klaar ben dan zet ik de base uit.
Maar zodra ik volgende keer wil gaan rijden dan druk ik op de power knop en er gebeurt niets.
Wit knop gaat dan flashen.

Enig wat helpt is de stekker blok waar stuur aan hangt uit en aan te zetten en dan werk alles weer normaal.
Ik heb een podium dd1 en heb er geen last van, stuurt gaat meteen ronddraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ikt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:54:

Doorsparen en gaan voor de Simucube 2 Sport. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

dawg schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:59:
[...]

Doorsparen en gaan voor de Simucube 2 Sport. 8)
Of doorsparen voor een VRS DD als alternatief. Ligt qua prijs tussen de CSL DD en Simucube en daar zijn veel rijders ook enorm enthousiast over.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Doubleoz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:02:
[...]

Of doorsparen voor een VRS DD als alternatief. Ligt qua prijs tussen de CSL DD en Simucube en daar zijn veel rijders ook enorm enthousiast over.
De VRS DFP valt mij qua prijs best tegen eigenlijk, je bent 899,- kwijt voor de wheelbase, dan komt er nog een bracket bij van 49,- en dan ben je nog niet klaar want je moet ook nog een stuurtje hebben (en de hub a 49,-).

Al met al ben je dan een kleine 1000 euro kwijt ex stuurwiel, dan is misschien de Simagic Alpha (eventueel de mini) niet eens een heel slecht alternatief, weliswaar wat minder Nm's torque (15 voor de Alpha, 10 voor de Alpha mini) maar wel een wireless optie met betrekking tot het stuurwiel en een in mijn ogen wat mooiere "verpakking". Bij de Simagic zit net als bij een Fanatec en Simecube alles in de wheelbase, bij de VRS heb je er een kast los naast.

Een Alpha mini kost je in de bundle met stuur ongeveer tussen de 1100,- en 1300,- (afhankelijk van welk stuur je wil).

Als je echter alles onder aan de streep bij elkaar op telt zijn de Simecubes en Fanatec wheelbases dus helemaal niet heel gek veel duurder, een DD1 kost je weliswaar 1199,- maar daar krijg je dan ook wel wat voor terug, 3 jaar garantie, "wireless" stuurwielen, en misschien wel het meest belangrijke, het eco systeem.

Vooral dat laatste is wat mij bij Fanatec heeft doen houden want ieder willekeurig stuur uit de lineup past op mijn DD2 om maar een voorbeeld te noemen, ik hoef niet na te denken over adapters e.d.gewoon afrekenen, doos aanpakken van UPS en gaan.

Aan de andere kant, bovenstaand is al snel een verdubbeling van het gemiddelde budget wat iemand heeft als hij in de running is voor een CSL-DD en ik kan ook heel goed begrijpen als mensen daar qua budget een grens trekken, in dat geval zit er weinig anders op dan wachten tot de CSL-DD weer beschikbaar is want in die categorie is er 0 concurrentie voor Fanatec.
Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:49:
Ik vind het stuur veel te duur voor de Fanatec doelgroep. Ik heb maar een wishlist samengesteld uit leren (ronde) stuurtjes uit de CS en Podium series.
Ik vond hem wel mee vallen qua prijs, tuurlijk het ding is schofterig duur maar in vergelijking tot alternatieven is het een "koopje" (althans, dat is wat ik mijn vrouw vertelde ;) ). Daarnaast is het nu vooral Fanatec CSL-DD wat de klok slaat op fora en communities maar ze hebben de Podium serie ook nog en daar is afgelopen tijd eigenlijk weinig nieuws voor uitgekomen qua stuurwielen.

Dus ja 1400 euro voor een stuurtje is heel erg duur maar laten we niet vergeten dat dit stuur ieder ander stuur in de line-up van Fanatec zou moeten doen verbleken als het daadwerkelijk zo goed is als Fanatec claimt dat het stuur is. En eerlijk gezegd twijfel ik daar deze keer eens een keer niet aan bij Fanatec want het is geen replica maar exact hetzelfde stuur als wat er in een echte BMW M4 GT3 zit en ik kan niet geloven dat BMW in zo'n auto genoegen gaat nemen met "zo zo" kwaliteit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 23-12-2021 08:17 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30
Señor Sjon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:21:

Edit

[Afbeelding]
https://traxion.gg/fanate...eel-sells-out-in-minutes/

:o

• Señor Sjon
Als je het BMW nummer hebt, zou je hem dus ook bij BMW moeten kunnen bestellen? Een regulier BMW stuur kost ook rond de 1.500 - 2.000 euro (afhankelijk van opties/airbag).

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Hoogie2004 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
[...]

Inderdaad, de files aangeschaft via zijn website.

Alle onderdelen sourcen kost behoorlijk wat tijd, en sommige dingen kun je niet / bijna niet in hele kleine hoeveelheden krijgen, dat maakt het wel wat duurder. Gelukkig kun je die onderdelen weer verkopen aan anderen die zo'n stuurtje willen bouwen. Qua kosten zit je ergens rond de 400 euro ongeveer aan onderdelen (afhankelijk van of je veel zelf kan 3d-printen e.d.)

Grove kostenindicatie van wat het mij kostte:
- Ontwerp / tekeningen: € 45
- PCB € 63
- Carbon onderdelen € 100
- 3D printed parts € 20 ~ 50 (mits zelf geprint, kosten afhankelijk van filament en hoe vaak je onderdelen sloopt :+ )
- Schermpje € 40 ~ 60
- Diversen electronica (switches / potmeters / encoders / stekkers) € 20
- Diversen (schoefjes, spacers, plexiglas, etc) € 50 - 100 (grotendeels afhankelijk van hoe goedkoop je het kan vinden)

Je moet wel wat technisch onderlegd zijn om alles goed in elkaar te zetten, al denk ik dat je met wat geduld en oefenen ook zonder technische achtergrond het meeste (uiteindelijk) wel voor elkaar krijgt, desnoods met hulp van iemand uit je omgeving.

Tot nu toe een erg leuk knutselproject moet ik zeggen :)
Kun je vertellen waar je de carbon onderdelen en PCB onderdelen vandaan hebt? Ik neem aan dat je die ergens hebt laten maken?

Ik heb de files nog niet (januari), maar ik heb die van TURN gedownload om alvast eens naar te kijken.

Alternatief is om eerst een CNC machine te bouwen, ben al langer naar de MP-CNC aan t kijken, maar is er ook nog niet van gekomen..

• ikt

ikt

I can confirm the delivery date for your item is June 01, 2022.
:(

Ze houden dus je order niet vast maar schuiven 'm gewoon naar de volgende batch als ze nog op een ander onderdeel moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

evuijtert schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:20:
[...]

Kun je vertellen waar je de carbon onderdelen en PCB onderdelen vandaan hebt? Ik neem aan dat je die ergens hebt laten maken?

Ik heb de files nog niet (januari), maar ik heb die van TURN gedownload om alvast eens naar te kijken.

Alternatief is om eerst een CNC machine te bouwen, ben al langer naar de MP-CNC aan t kijken, maar is er ook nog niet van gekomen..
Ik heb de carbon onderdelen hier vandaan: https://nl.aliexpress.com/item/4001125003413.html

Je kunt ze bereiken voor een prijsopgave (stuur de 3d modellen mee in je mail) via: michelle@szgdctech.com waarna je op Aliexpress een x aantal van dat artikel moet bestellen.
Ter indicatie, mijn prijs voor die onderdelen was $ 107 incl. shipping (dit was in Juli) voor alle carbon onderdelen en de QR adapter in metaal (aluminium).

Uiteindelijk heb ik de QR adapter niet gebruikt overigens...

De PCB's komen van JLCPCB. Daar heb ik er 5 besteld, compleet geassembleerd.
Vanuit de BOM van de PCB waren 2 componenten niet leverbaar, en die heb ik vervangen door het volgende:
Origineel BOM onderdeelVervangend onderdeel
USB2514B (USB controller)USB2514B-I/M2
WS2812B (RGB Led)WS2812E

De vervangende controller is door Pokornyi bevestigd dat ie goed was, en het enige verschil dat ik kon vinden tussen de WS2812B en WS2812E is dat de E iets minder fel is (maar nog steeds meer dan fel genoeg). Let overigens wel op met mijn aanpassingen, het kan best dat je een nieuwere versie PCB krijgt als je straks de tekeningen koopt, dus de BOM kan anders zijn. Totaalprijs incl. import van 5 PCB's was net iets boven de 300 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-12-2021 11:08 ]

• evuijtert
@Hoogie2004 Top bedankt voor je info, scheelt hoop gezoek.

heb je eventueel een pcb over nog die ik kan overnemen?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

evuijtert schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:12:
@Hoogie2004 Top bedankt voor je info, scheelt hoop gezoek.

heb je eventueel een pcb over nog die ik kan overnemen?
Ik heb er helaas geen meer over, althans, de laatste wil ik zelf bewaren als spare.
Mocht je nog andere vragen hebben over de bouw, gewoon stellen, ik help graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-12-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Okay snap ik. Dan bestel ik ze zelf in januari als ik de files heb. Zijn vast nog wel mensen die er 1 willen tegen die tijd.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Je kunt met fanatec bestellingen na de "Warehouse processing" mail je track en trace codes zelf ophalen door de UPS app te installeren en je aan te melden met het zelfde mail adres die je gebruikt hebt voor je fanatec bestelling/account. Zodra de track en trace codes beschikbaar zijn komen ze in de app te staan inclusief lever datum.

Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
R2D2 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:44:
[...]

De VRS DFP valt mij qua prijs best tegen eigenlijk, je bent 899,- kwijt voor de wheelbase, dan komt er nog een bracket bij van 49,- en dan ben je nog niet klaar want je moet ook nog een stuurtje hebben (en de hub a 49,-).

Al met al ben je dan een kleine 1000 euro kwijt ex stuurwiel, dan is misschien de Simagic Alpha (eventueel de mini) niet eens een heel slecht alternatief, weliswaar wat minder Nm's torque (15 voor de Alpha, 10 voor de Alpha mini) maar wel een wireless optie met betrekking tot het stuurwiel en een in mijn ogen wat mooiere "verpakking". Bij de Simagic zit net als bij een Fanatec en Simecube alles in de wheelbase, bij de VRS heb je er een kast los naast.

Een Alpha mini kost je in de bundle met stuur ongeveer tussen de 1100,- en 1300,- (afhankelijk van welk stuur je wil).

Als je echter alles onder aan de streep bij elkaar op telt zijn de Simecubes en Fanatec wheelbases dus helemaal niet heel gek veel duurder, een DD1 kost je weliswaar 1199,- maar daar krijg je dan ook wel wat voor terug, 3 jaar garantie, "wireless" stuurwielen, en misschien wel het meest belangrijke, het eco systeem.

Vooral dat laatste is wat mij bij Fanatec heeft doen houden want ieder willekeurig stuur uit de lineup past op mijn DD2 om maar een voorbeeld te noemen, ik hoef niet na te denken over adapters e.d.gewoon afrekenen, doos aanpakken van UPS en gaan.

Aan de andere kant, bovenstaand is al snel een verdubbeling van het gemiddelde budget wat iemand heeft als hij in de running is voor een CSL-DD en ik kan ook heel goed begrijpen als mensen daar qua budget een grens trekken, in dat geval zit er weinig anders op dan wachten tot de CSL-DD weer beschikbaar is want in die categorie is er 0 concurrentie voor Fanatec.
Ik heb geen ervaring met de VRS variant maar ik heb wel behoorlijk wat bases gehad. CSL Elite - > DD1 - > SC2 Pro en nu heb ik de SC-Sport vanwege het kleinere formaat.

Als je graag gebruik wil maken van het eco systeem van Fanatec kan ik je de DD1 prima aanraden. Als je geen sturen zelf wil bouwen is dit een nette oplossing. Wireless en behoorlijk wat betaalbare sturen. Ik vond wel echt een probleem storend bij de DD1 en dat is de Podium hub QR. Die heeft echt veel te veel speling + hij is behoorlijk duur. (220 euro inc verzendkosten).

De SC is op het gebied van kwaliteit weer net een stapje hoger, ook pasief gekoeld en de QR is echt super stevig, sterk en flex vrij. Buiten dat is deze maar 69 euro dus als je zelf net als ik veel sturen wil maken is dit al snel goedkoper. Ik heb met black friday de Sport voor 1150 gekocht inc btw en verzendkosten. Dit is mijn inziens de beste prijs kwaliteit verhouding die ik heb gehad bij mijn verschillende DD's. Ik moet zeggen dat je kwa feedback niet eens echt veel verschil voelt ( mits je de profielen van de software vergelijkbaar insteld ). Alle DD's die ik heb gehad hebben behoorlijk over capaciteit.

Ik denk dat ik in een blinde test niet eens het verschil zou kunnen voelen tussen de SC sport en pro tbh.
Als je geen stuur zelf wil maken is een SC al snel behoorlijk duurder dan de DD1 daar je voor een beetje stuur al gauw 600 + euro betaald terwijl je met de DD1 en een F1 stuur al een mooie complete combinatie hebt.

Voor wat betreft de simagic heb ik zelf geen handson ervaring. Wel ken ik meerdere mensen die hem gehad hebben en hem binnen weken alweer doorverkochten vanwege dramatische software problemen. Volgens hen was een SC een verademing.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 23-12-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xenophoben schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb geen ervaring met de VRS variant maar ik heb wel behoorlijk wat bases gehad. CSL Elite - > DD1 - > SC2 Pro en nu heb ik de SC-Sport vanwege het kleinere formaat.

Als je graag gebruik wil maken van het eco systeem van Fanatec kan ik je de DD1 prima aanraden. Als je geen sturen zelf wil bouwen is dit een nette oplossing. Wireless en behoorlijk wat betaalbare sturen. Ik vond wel echt een probleem storend bij de DD1 en dat is de Podium hub QR. Die heeft echt veel te veel speling + hij is behoorlijk duur. (220 euro inc verzendkosten).

De SC is op het gebied van kwaliteit weer net een stapje hoger, ook pasief gekoeld en de QR is echt super stevig, sterk en flex vrij. Buiten dat is deze maar 69 euro dus als je zelf net als ik veel sturen wil maken is dit al snel goedkoper. Ik heb met black friday de Sport voor 1150 gekocht inc btw en verzendkosten. Dit is mijn inziens de beste prijs kwaliteit verhouding die ik heb gehad bij mijn verschillende DD's. Ik moet zeggen dat je kwa feedback niet eens echt veel verschil voelt ( mits je de profielen van de software vergelijkbaar insteld ). Alle DD's die ik heb gehad hebben behoorlijk over capaciteit.

Ik denk dat ik in een blinde test niet eens het verschil zou kunnen voelen tussen de SC sport en pro tbh.
Als je geen stuur zelf wil maken is een SC al snel behoorlijk duurder dan de DD1 daar je voor een beetje stuur al gauw 600 + euro betaald terwijl je met de DD1 en een F1 stuur al een mooie complete combinatie hebt.

Voor wat betreft de simagic heb ik zelf geen handson ervaring. Wel ken ik meerdere mensen die hem gehad hebben en hem binnen weken alweer doorverkochten vanwege dramatische software problemen. Volgens hen was een SC een verademing.
Ik heb hier ook nog een SC sport staan en inderdaad, ik zou het verschil ook niet kunnen voelen in een blinde test (tenzij je aan het stuur mag draaien zonder dat er load op staat, dan voel je het meteen (inrunner vs outrunner) ;) ).

Wat betreft de kwaliteit, ik denk dat ze elkaar onder aan de streep niets ontlopen, bij de SC2 heb ik meer het idee een solide blok in handen te hebben maar dat is dan ook weer omdat de Fanatec DD1/2 verwisselbare side panels hebben (god knows why...) en dat doet dan weer toch iets met het gevoel. Passieve koeling vind ik dan wel weer een hele dikke plus, niet alleen minder geluid maar fans zijn ook vaak de eerste onderdelen welke gedonder gaan geven.

Waar Simecube echter wel in uitblinkt is hun software, die is echt zooooooo veel beter dan die van Fanatec.

Ik heb toevallig net de Podium hub besteld een paar uur geleden... naja de Podium Porsche 911 GT3, of daar heel veel speling op zit moet blijken. Ik heb hem wel eens bij een bekende gebruikt en daar geen noemenswaardige speling op kunnen merken, voelde eigenlijk niet anders dan de Formula V2 die ik heb op dat vlak (borgpin is wel een vereiste).

Er schijnt echter nog wel eens een beetje tolerantie te zitten in het huidige QR systeem van Fanatec, ik heb het zelf nog nooit kunnen ervaren op de Fanatec bases waar ik achter heb gezeten maar er zijn ook genoeg mensen die wel de "klachten" hebben zoals jij ze hebt ervaren. Misschien dus ook een beetje mazzel hebben?

Mocht het heel erg zijn gaat hij overigens linea recta weer terug naar Fanatec en bestel ik hem wel weer opnieuw wanneer de QR2 er is ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
ikt schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:34:
[...]
:(
Ze houden dus je order niet vast maar schuiven 'm gewoon naar de volgende batch als ze nog op een ander onderdeel moeten wachten.
Dit schrikt mij wel erg af (en vind super slordig). Ook maar een mail gestuurd nu. Zou de levering eind januari ontvangen.
Wilde juist de Evolution en huidige stuurtje er uit gooien maar misschien nog maar even wachten dan :X

[Edit] Bevestiging gehad dat het definitief 31 januari gestuurd gaat worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 25-12-2021 17:09 ]

Nickname does not reflect reality

• Xenophoben
R2D2 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier ook nog een SC sport staan en inderdaad, ik zou het verschil ook niet kunnen voelen in een blinde test (tenzij je aan het stuur mag draaien zonder dat er load op staat, dan voel je het meteen (inrunner vs outrunner) ;) ).

Wat betreft de kwaliteit, ik denk dat ze elkaar onder aan de streep niets ontlopen, bij de SC2 heb ik meer het idee een solide blok in handen te hebben maar dat is dan ook weer omdat de Fanatec DD1/2 verwisselbare side panels hebben (god knows why...) en dat doet dan weer toch iets met het gevoel. Passieve koeling vind ik dan wel weer een hele dikke plus, niet alleen minder geluid maar fans zijn ook vaak de eerste onderdelen welke gedonder gaan geven.

Waar Simecube echter wel in uitblinkt is hun software, die is echt zooooooo veel beter dan die van Fanatec.

Ik heb toevallig net de Podium hub besteld een paar uur geleden... naja de Podium Porsche 911 GT3, of daar heel veel speling op zit moet blijken. Ik heb hem wel eens bij een bekende gebruikt en daar geen noemenswaardige speling op kunnen merken, voelde eigenlijk niet anders dan de Formula V2 die ik heb op dat vlak (borgpin is wel een vereiste).

Er schijnt echter nog wel eens een beetje tolerantie te zitten in het huidige QR systeem van Fanatec, ik heb het zelf nog nooit kunnen ervaren op de Fanatec bases waar ik achter heb gezeten maar er zijn ook genoeg mensen die wel de "klachten" hebben zoals jij ze hebt ervaren. Misschien dus ook een beetje mazzel hebben?

Mocht het heel erg zijn gaat hij overigens linea recta weer terug naar Fanatec en bestel ik hem wel weer opnieuw wanneer de QR2 er is ;)
Ik had de speling op al mijn hubs (4 stuks)
Xenophoben schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ik had de speling op al mijn hubs (4 stuks)
Dan zou je haast denken dat het aan de kant van de wheelbase zit qua QR tolerantie. We gaan het zien, order staat nu nog op processing dus zal wel morgen of maandag worden voor ie verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

R2D2 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:23:
[...]

Dan zou je haast denken dat het aan de kant van de wheelbase zit qua QR tolerantie. We gaan het zien, order staat nu nog op processing dus zal wel morgen of maandag worden voor ie verstuurd wordt.
Had ik ook. Had een V2 stuur die bij mij zonder speling op de base zat. Dit stuur doorverkocht en de koper had wel speling en moest de schroef gebruiken om dat te verwijderen. Lijkt dus soms hit and miss te zijn qua speling en inderdaad aan de base kant.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mihku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 11:25
Ik kan het gebruik van de Z-ring wel aanraden voor de DD1/2. In theorie moet dat de meeste speling wegnemen (komt in de plaats van het rubber stuk). Al viel dat voor mij ook nog steeds tegen voor de verschillende QR1s die ik heb. Ook in de QR1 zijn er duidelijke verschillen voelbaar qua tolerantie. De combinatie van de Z-ring met de locking screw daarentegen neemt wel zo goed als alle flex weg voor mij. Nadeel is dat het dan weer niet echt een "quick" release is, maar goed dat is het standaard systeem voor DD1/DD2 ook niet.

Jammer dat de QR2 zo vreselijk lang op zich laat wachten, en het is precies nog niet voor meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
thunder8 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:13:
[...]

Had ik ook. Had een V2 stuur die bij mij zonder speling op de base zat. Dit stuur doorverkocht en de koper had wel speling en moest de schroef gebruiken om dat te verwijderen. Lijkt dus soms hit and miss te zijn qua speling en inderdaad aan de base kant.
Als dit het geval is vind ik het best wel een QC fout.
Ik denk dat mogelijk de nieuwe QR zo lang duurt omdat ze geen herhaling willlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Xenophoben schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:16:
[...]

Als dit het geval is vind ik het best wel een QC fout.
Ik denk dat mogelijk de nieuwe QR zo lang duurt omdat ze geen herhaling willlen?
Ik denk dat ze het laten doorgaan, omdat ze al minder kunnen leveren dan verkopen. Als je dan badges met shafts afkeurt omdat er een kleine tolerantiefout in zit, die met de schroef op te lossen is, dan hoef je klanten niet nog een maand of langer te laten wachten. Ik zeg niet dat het de juiste methode is, maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

Hun verkopen zijn door het dak gegaan de afgelopen paar jaar door lockdown en de immense populariteit van simracing over die periode. Denk dat ze al genoeg balen van de leadtimes die nu wel extreem beginnen te worden. Een CSL DD die pas in juni geleverd kan worden is verre van ideaal. Misschien dat dat ook een reden is dat QR2 nu wat langer duurt, om te voorkomen dat dat straks nog meer vertraging in leveringen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mihku schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:07:
Ik kan het gebruik van de Z-ring wel aanraden voor de DD1/2. In theorie moet dat de meeste speling wegnemen (komt in de plaats van het rubber stuk). Al viel dat voor mij ook nog steeds tegen voor de verschillende QR1s die ik heb. Ook in de QR1 zijn er duidelijke verschillen voelbaar qua tolerantie. De combinatie van de Z-ring met de locking screw daarentegen neemt wel zo goed als alle flex weg voor mij. Nadeel is dat het dan weer niet echt een "quick" release is, maar goed dat is het standaard systeem voor DD1/DD2 ook niet.

Jammer dat de QR2 zo vreselijk lang op zich laat wachten, en het is precies nog niet voor meteen.
Ja ik ben geen fan van de Z-ring, in de basis werkt het QR1 systeem an sich best goed alleen komt het wel aan op minimale toleranties, als je net in de uitersten zit op zowel de wheelbase als aan de stuur kant gaat het systeem mank, de QR2 zou dat op moeten lossen (welke nogal geïnspireerd is op de Krontec QR-03) en had er al lang en breed moeten zijn… maar ja Fanatec en release dates mag je ook met een zakje strooizout nemen ;-).

En aangezien de eerste batch van de BMW stuurwielen ook met de QR1 uitgeleverd gaat worden heb ik zo’n idee dat we de handjes dicht mogen knijpen als hij er volgend jaar herfst eindelijk eens is.

Tot op heden op mijn DD2 nog 0 last gehad van speling met verschillende sturen dus ik hoop dat ik met de Podium Porsche replica die mazzel ook heb. Locking screw gebruik ik standaard en dat het systeem minder “quick” wordt is iets wat ik eerlijk gezegd nooit als een probleem ervaren heb. Ik ben niet heel veel sneller met een stuurwissel op de SC2 sport en zoveel moeite kost dat losdraaien van die schroef nou ook weer niet. Die extra handeling heb ik graag over voor een verder betrouwbare wireless verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Voor de mensen die ook de Gran Turismo DD Pro hebben besteld op of rond black friday wellicht relevante info: ik heb contact gehad met Fanatec (over iets anders overigens) en ze meldden mij dat de verwachte shipping date van mijn bestelling niet 14 maart is zoals in de bestelling staat maar 13 april.

Voor de volledigheid: ik heb de GT DD Pro, 8 Nm en loadcell besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:41
Iemand hier ervaring met DC pedalen of BJ pedalen? Kosten ongeveer hetzelfde maar is vrij weinig info te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:45
junneh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:05:
Iemand hier ervaring met DC pedalen of BJ pedalen? Kosten ongeveer hetzelfde maar is vrij weinig info te vinden.
Even beetje flauw doen:

Zijn allemaal prima pedalen als je budget wat kleiner is. Afwerking is iets minder, maar algemeen werken ze gewoon super :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hupske op 25-12-2021 09:19 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 21:41
Wij hebben ze beiden ter review gehad. Goede pedalen voor een relatief lage prijs.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:28
Ik rij met de BJ pedalen en ben er zeer tevreden mee. Alleen de afwerking is wat minder (lees; scherpe randjes) waardoor rijden met sokken niet aan te raden is. Ik ga er nog een keer de flex met een lamellenschijf langs halen. Maar lekker stevig, goed verstelbaar en no nonsens in opzet. Software (Leo Bodnar) is zeer beperkt maar doet wat het moet doen. Pedalen zijn bij mij van het lijstje “ooit nog eens upgraden” af, ga me hier wel mee redden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Dank allemaal, had op reddit wat mindere reacties gelezen over de BJ. Hier lijkt het omgedraaid en worden ze boven de DC verkozen, en dan is er ook die Kapral nog. Word nog ff twijfelen denk ik. Alhoewel het imo allemaal mooie setjes zijn voor een gelijke prijs als een CSP v3

[ Voor 71% gewijzigd door junneh op 25-12-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:45
junneh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:19:
Dank allemaal, had op reddit wat mindere reacties gelezen over de BJ. Hier lijkt het omgedraaid en worden ze boven de DC verkozen, en dan is er ook die Kapral nog. Word nog ff twijfelen denk ik. Alhoewel het imo allemaal mooie setjes zijn voor een gelijke prijs als een CSP v3
Sla kapral aub over. Pedalen zijn super. Maar erg lange wachttijd en slechte communicatie. Aftersales is er ook wel, maar gaat je ook erg veel tijd kosten :+ En dat durf ik dus rustig te zeggen uit eerste lijn.

Dus kies lekker alleen uit de DC of BJ.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 25-12-2021 19:50 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

I confirm, stuurtje was voor het geld prima maar communicatie lastig en duurde lang.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Sander95 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:36:
Voor de mensen die ook de Gran Turismo DD Pro hebben besteld op of rond black friday wellicht relevante info: ik heb contact gehad met Fanatec (over iets anders overigens) en ze meldden mij dat de verwachte shipping date van mijn bestelling niet 14 maart is zoals in de bestelling staat maar 13 april.

Voor de volledigheid: ik heb de GT DD Pro, 8 Nm en loadcell besteld.
Ik denk dat de bottleneck bij de load cell pedalen zit. Als je componenten "binnen" zijn maar de load cell nog niet, word je naar achteren geschoven voor de "volgende" levering van de rest van het spul ná dat ze de load cell pedalen hebben ontvangen.

Man wat voelt het kut, maar het is niet alsof er echt alternatieven zijn die soortgelijk geprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:28
Zelf heb ik voor de DC gekozen, de reden dat ik dit heb gedaan is dat er standaard een voetplaat bij geleverd wordt, ze snel te leveren waren via de nederlandse importeur, ze iets goedkoper zijn dan de BJ.
Ben er heel erg tevreden over ook over de compleetheid van wat er in de doos zit. Er werden zelfs een potje vet en een flesje smeerolie meegeleverd.
De software is ook top, je kan er diverse profielen in opslaan.
Al met al ben ik super tevreden.
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
RaceKabouter schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:31:
[...]

Zelf heb ik voor de DC gekozen, de reden dat ik dit heb gedaan is dat er standaard een voetplaat bij geleverd wordt, ze snel te leveren waren via de nederlandse importeur, ze iets goedkoper zijn dan de BJ.
Ben er heel erg tevreden over ook over de compleetheid van wat er in de doos zit. Er werden zelfs een potje vet en een flesje smeerolie meegeleverd.
De software is ook top, je kan er diverse profielen in opslaan.
Al met al ben ik super tevreden.
Succes met je keuze.
Hier zat ik ook aan te denken. 't is wat goedkoper en het is er wat sneller. Rem lijkt me alleen een beetje zacht, vooral de preload veer, maar dat lijkt opgelost met die 3d print part. Wat is jouw mening hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:28
junneh schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:31:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken. 't is wat goedkoper en het is er wat sneller. Rem lijkt me alleen een beetje zacht, vooral de preload veer, maar dat lijkt opgelost met die 3d print part. Wat is jouw mening hierover?
Ik rij op 50% van de maximale druk met de medium polymeer er in. Zelf heb ik in eerste instantie om die 3d print er bij te bestellen. Tot op heden heb ik er geen spijt van dat ik die 3d print part er niet bij besteld heb. Misschien over een tijdje als ik de harde polymeer gewend ben dat ik dan ga denken om ze bij te bestellen. Wat ik wel direct bijbesteld heb zijn de heelplates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is jullie ervaring met de levertijd van fanatec ? Ik wil er misschien iets gaan bestellen maar ze geven aan dat ze inventarisatie gaan tellen vanaf eind dec tot 12 januari.

Stel dat ik morgen nog iets bestel , versturen ze dat dan ook de dag erna of gaat dat een tijd duren ? Op de site staat het iig op voorraad .

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Laatst online: 12:56
junneh schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:31:
[...]

Preload is idd te zacht, maar kun je oplossen met de elastomeren die je erbij kan kopen ;) die kon ik ook combineren met het originele systeem. Het is een beetje kijken wat je zelf fijn vindt, ik rij op 85% met de elastomeren. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:53:
Wat is jullie ervaring met de levertijd van fanatec ? Ik wil er misschien iets gaan bestellen maar ze geven aan dat ze inventarisatie gaan tellen vanaf eind dec tot 12 januari.

Stel dat ik morgen nog iets bestel , versturen ze dat dan ook de dag erna of gaat dat een tijd duren ? Op de site staat het iig op voorraad .
Normaal is het vandaag bestellen, morgen je order verwerken en het een dag later in huis. Ik hoop dat ze volgende week nog gewoon gaan verzenden want ik heb er de Podium Porsche 911 GT3 replica in bestelling staan.

Mocht je er dus nog wat willen bestellen zou ik dat zsm doen in verband met de sluiting van het magazijn zoals je zelf al aan gaf. Verwacht dat ze komende dagen nog wel zullen proberen er zoveel mogelijk uit te rammen want alles wat niet meer in het magazijn ligt hoeven ze ook niet te tellen ;)
Allemaal lood om oud ijzer. Of je nou BJ, DC of Kapral pedalen kiest allemaal bieden ze waar voor je geld. Kapral is alleen de enige die op alle pedalen met een loadcell werkt (dus ook op koppelings en gas pedaal) terwijl de DC en BJ pedalen alleen een loadcell op het brake pedal hebben en andere pedalen uitrusten met een hall sensor.

Onder aan de streep maakt het elkaar weinig. Ik heb zelf de Kapral pedalen gehad en heb nu de BJ pedalen, beide destijds zo’n beetje tegelijk kunnen proberen en de Kapral pedalen waren wat beter afgewerkt dan de BJ en DC pedalen maar ik had geen zin om de boel weer te demonteren en dus zijn de Kapral pedalen toen naar een bekende gegaan die er tot op heden naar volle tevredenheid mee rond rijd.

BJ pedalen zijn prima, zoals al eerder aangehaald is de afwerking niet helemaal 100% en vereisen ze ook wel wat onderhoud (dat is bij de DC en Kapral pedalen niet anders overigens) in de vorm van regelmatig even schoon maken en een drupje vet. In eerste instantie gebruikte ik een droogsmeerspray bij de pedalen maar daar ben ik vanaf gestapt en gebruik nu gewoon een iets dikkere silicone vet uit een tube voor het rempedaal.

De elastomeren wilden namelijk na een paar uur gebruik vaak al weer gaan piepen, sinds ik overgestapt ben op een wat dikker vet is dat over en haal ik ze eens per maand even uit elkaar om ze helemaal schoon te maken, niet perse nodig om dat maandelijks te doen maar dan houd je de boel wel netjes en gangbaar en het is een klusje van pak hem beet 15 minuten voor 2 pedalen.

[ Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 26-12-2021 22:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Christiano007 schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:53:

Normaal gesproken als je producten besteld die op voorraad zijn, dan is het snel verstuurd na bestelling. Als je 1 product er tussen hebt zitten die niet op voorraad is, dan moet je wachten tot ALLES op voorraad is uit je order, voordat het verstuurd wordt. Heb je een product in je mandje die nu niet op voorraad is, haal deze uit je mandje, bestel wat wel op voorraad is en maak daarna een aparte order met de product(en) die niet op voorraad zijn. Kost meer verzendkosten, maar dit is wel de manier bij hun om alles zo snel mogelijk in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Is er een verklaring waarom de prijzen van de 'betaalbare' racesturen/pedalen zo hoog zijn ineens?
Ik ben aan het kijken voor een G29 of T300RS maar de G29 is nu maar net voor 300 euro te halen (volgens de pricewatch is deze eigenlijk het hele jaar al onder de 250 verkrijgbaar geweest tot aan eind oktober) en de T300RS 350 euro (die sinds ie uit is nog nooit zo duur is geweest).

Ook 2e hands is er niet echt voordelig aanbod helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 14:43
Aomi schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:05:
Is er een verklaring waarom de prijzen van de 'betaalbare' racesturen/pedalen zo hoog zijn ineens?
Ik ben aan het kijken voor een G29 of T300RS maar de G29 is nu maar net voor 300 euro te halen (volgens de pricewatch is deze eigenlijk het hele jaar al onder de 250 verkrijgbaar geweest tot aan eind oktober) en de T300RS 350 euro (die sinds ie uit is nog nooit zo duur is geweest).

Ik zit na het overlijden van m'n G29 in hetzelfde schuitje. M'n voorkeur gaat op het moment uit naar de T300 RS GT, maar die is op het moment op veel plekken uitverkocht. Dus vermoed dat dat een reden kan zijn dat de prijs momenteel aan de hoge kant is. Uitgaande van de prijsgeschiedenis is het denk ik een kwestie van tijd tot de prijs weer daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:01
De T300 RS GT is het afgelopen jaar vrijwel altijd slecht verkrijgbaar geweest en ik zie ook op de korte termijn geen verandering komen. Oorzaak zit hem in de chiptekorten maar daarnaast ook het feit dat veel mensen aan het simracen zijn gegaan.

Voor 400 euro betaal je imo echt te veel voor een T300 RS GT. Maar echt goede opties zijn er niet helaas...

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan weer wat voortgang tonen. Het is inmiddels tijd voor afwerking, waarbij ik de bekleding van de grips heb gedaan en alvast wat stickers kunnen plakken. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst een setje grips professioneel laat bekleden, maar dit is voor nu meer dan prima.

Ook de clutches doen het perfect nu, na wat geklooi en het printen van een aangepaste side plate voor de clutches (de nieuwe potmeters hadden een iets grotere schroefdraad).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-BY23hEYA8VSfNkI6NYEwdYaaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHIdX8M7vcC7Sz5hZ4ZyHIHp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYr_Nne_G3oWlLRh6mgfPO9D35w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z79dYOD4bMeMpPHXpCmy8Ldl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymL7Y8ti855wbFsiIsojQwyz73U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkLzDheuRQgSY4G2K0WXD0br.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

thunder8 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:40:
[...]

Normaal gesproken als je producten besteld die op voorraad zijn, dan is het snel verstuurd na bestelling. Als je 1 product er tussen hebt zitten die niet op voorraad is, dan moet je wachten tot ALLES op voorraad is uit je order, voordat het verstuurd wordt. Heb je een product in je mandje die nu niet op voorraad is, haal deze uit je mandje, bestel wat wel op voorraad is en maak daarna een aparte order met de product(en) die niet op voorraad zijn. Kost meer verzendkosten, maar dit is wel de manier bij hun om alles zo snel mogelijk in huis te hebben.
Kreeg vandaag een mailtje met “warehouse processing“. Dan hoop ik dat hij vandaag of morgen nog op de post gaat.

Gaat overigens om de CSL DD GT Pro bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@R2D2 heb je ook het SZ Elastomeer bij de DC pedalen? Ik heb die wel en die is nu wat ingedrukt, waardoor ik op het einde van de verstelling zit. Eerste deel van het pedaal is nu een beetje loos, maar dat heeft geen effect met het racen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Aomi schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:05:

JobKlimop schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zit na het overlijden van m'n G29 in hetzelfde schuitje. M'n voorkeur gaat op het moment uit naar de T300 RS GT, maar die is op het moment op veel plekken uitverkocht. Dus vermoed dat dat een reden kan zijn dat de prijs momenteel aan de hoge kant is. Uitgaande van de prijsgeschiedenis is het denk ik een kwestie van tijd tot de prijs weer daalt.
Op de duitse amazon zijn nieuwe TSPC racers (base only) verkrijgbaar voor 300 :).
Heb zelf binnekort ook een t300 over (wel lelijk gemod met een fan bovenop) die weg mag voor weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou op 26 dec. rond 23:00 besteld bij fanatec.
27 dec. melding dat ze het gaan verwerken
Gisteren een mail van UPS dat ik iets ga ontvangen.
29 dec. nu net binnen gekregen.

Al met al erg snel, alleen via de site staat hij nog steeds niet op shipped :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Christiano007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
Nou op 26 dec. rond 23:00 besteld bij fanatec.
27 dec. melding dat ze het gaan verwerken
Gisteren een mail van UPS dat ik iets ga ontvangen.
29 dec. nu net binnen gekregen.

Al met al erg snel, alleen via de site staat hij nog steeds niet op shipped :')
Ik kreeg een maand of 2 geleden een shipment notice van mijn DD1, die al een jaar of wat hier was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 22:44
Hoogie2004 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:29:
[...]

Ik kreeg een maand of 2 geleden een shipment notice van mijn DD1, die al een jaar of wat hier was :+
Haha ja ik heb de afgelopen maanden ook meerdere shipment notices van Fanatec ontvangen van producten die ik meer dan een jaar geleden al ontvangen heb. Helaas niets daadwerkelijk ontvangen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Gezien de bevestiging van Fanatec dat mijn order met de CSL DD 5nm op z'n vroegst ergens in juni verzonden wordt - maar ondertussen op de order-pagina alweer is verschoven naar juli - en de CSL DD 8Nm nu wél op stock ligt - heb ik mijn originele order maar geannuleerd en een order gezet voor de 8nm versie + stuur + niet-loadcell CSL pedalen. Load-cell rempedaal zit nu in een aparte order, dus die wordt hopelijk verzonden wanneer ze 'm hebben en niet om-en-om vertraagd tot in het oneindige.

Wat een rotzooi bij Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Heb ook spijt niet meerdere bestellingen te hebben gedaan eigenlijk. Wachten op alles omdat één artikel langer duurt is echt zo waardeloos.

Leerzaam voor een volgende keer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:20:
Heb ook spijt niet meerdere bestellingen te hebben gedaan eigenlijk. Wachten op alles omdat één artikel langer duurt is echt zo waardeloos.

Leerzaam voor een volgende keer.
Ach zelfs als je alles in 1 keer besteld is dat geen garantie voor succes. Vandaag 3 van de 5 doosjes van de Podium Porsche 911 GT3 stuurwiel binnen gekregen, de rest ligt nog op een UPS depot in Duitsland.

En laat het nou net de Hub en PBME zijn die niet bezorgd zijn, de rest had ik nog wel een alternatief voor liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Hoogie2004 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:43:
Ik kan weer wat voortgang tonen. Het is inmiddels tijd voor afwerking, waarbij ik de bekleding van de grips heb gedaan en alvast wat stickers kunnen plakken. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst een setje grips professioneel laat bekleden, maar dit is voor nu meer dan prima.

Ook de clutches doen het perfect nu, na wat geklooi en het printen van een aangepaste side plate voor de clutches (de nieuwe potmeters hadden een iets grotere schroefdraad).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super mooi man! Knap dat je dat allemaal zelf kan maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kalder schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:52:
[...]

Super mooi man! Knap dat je dat allemaal zelf kan maken!
Thnx :)

Het is echt een ontzetttend leuk (en soms licht frustrerend) projectje hoor. Gelukkig dat ik de bouwplannen heb kunnen kopen, want mijn designskills zijn niet van dit niveau.

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:28:
[...]

Ach zelfs als je alles in 1 keer besteld is dat geen garantie voor succes. Vandaag 3 van de 5 doosjes van de Podium Porsche 911 GT3 stuurwiel binnen gekregen, de rest ligt nog op een UPS depot in Duitsland.

En laat het nou net de Hub en PBME zijn die niet bezorgd zijn, de rest had ik nog wel een alternatief voor liggen :+
Maar het is wel onderweg. Als 1 van die delen niet voorradig was geweest, had je niets gekregen en werd het pas verstuurd als alles op voorraad was. Dat is frustrerend als iedere keer 1 van de 5 delen niet op voorraad is. Dan kan je wachten tot Sint-Juttemis.

• Aomi
Zojuist heb ik een T300RS GT besteld. Ik zag dat ie vandaag wel gunstig geprijsd was (niet veel hoger dan de rest van 2021).
Vroeger als klein menneke heb ik veel NFS gespeeld met een simpel stuurtje. Nu na jaren met Xbox/PS controller geraced te hebben wordt het weer eens tijd voor wat serieuzer werk.

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
Toch maar de stap gemaakt om van controller naar een stuur te gaan.

Direct maar goed uitpakken door de DD GT Pro te bestellen voor de playstation 5.
Hopen dat hij misschien eerder dan maart komt. Wachten duurt altijd lang als je ergens naar uitkijkt.
En dan maar veel oefenen.

Heel erg benieuwd naar de ervaring!

• Kalder

Kalder

Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:47:
Zojuist heb ik een T300RS GT besteld. Ik zag dat ie vandaag wel gunstig geprijsd was (niet veel hoger dan de rest van 2021).
Vroeger als klein menneke heb ik veel NFS gespeeld met een simpel stuurtje. Nu na jaren met Xbox/PS controller geraced te hebben wordt het weer eens tijd voor wat serieuzer werk.
Ik kan je wel vertellen dat arcade games zoals NFS en bijvoorbeeld ook FH5, niet lekker spelen met een stuur, die zijn meestal ontworpen voor controllers. De meeste mensen die met een stuur spelen spelen voornamelijk simulatie games. Volgens mij is GRID nog wel een fijne arcade met stuurtje, al weet ik dat ook niet zeker, is ook lang geleden dat ik GRID gespeeld heb, maar meen me te herinneren dat dat wel redelijk ging met stuurtje..

Ik heb sinds kort FH5 en in eerst instantie met stuurtje gespeeld, maar zodra je in een snelle auto stapt zijn de drifts niet meer te controleren, terwijl je met een controller zowat aan de weg geplakt zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 30-12-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:08:
[...]

Ik kan je wel vertellen dat arcade games zoals NFS en bijvoorbeeld ook FH5, niet lekker spelen met een stuur, die zijn meestal ontworpen voor controllers. De meeste mensen die met een stuur spelen spelen voornamelijk simulatie games. Volgens mij is GRID nog wel een fijne arcade met stuurtje, al weet ik dat ook niet zeker, is ook lang geleden dat ik GRID gespeeld heb, maar meen me te herinneren dat dat wel redelijk ging met stuurtje..

Ik heb sinds kort FH5 en in eerst instantie met stuurtje gespeeld, maar zodra je in een snelle auto stapt zijn de drifts niet meer te controleren, terwijl je met een controller zowat aan de weg geplakt zit.
Ik speel vooral F1 (2021) en dan heb je eigenlijk echt wel een stuur nodig :)
Maar in de toekomst wil ik ook wel GT gaan spelen op de PS5 en misschien nog Forza Horizon 5 op de laptop. Geen idee hoe die games het doen met stuur.

En als ik me echt verveel speel ik wel eens ETS2

• Kalder

Kalder

Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:12:
[...]

Ik speel vooral F1 (2021) en dan heb je eigenlijk echt wel een stuur nodig :)
Maar in de toekomst wil ik ook wel GT gaan spelen op de PS5 en misschien nog Forza Horizon 5 op de laptop. Geen idee hoe die games het doen met stuur.
F1 en GT gaan uitstekend met stuur :)

• Aomi
Kalder schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:13:
[...]

F1 en GT gaan uitstekend met stuur :)
Goed om te horen!
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik 'm ga gebruiken op de PS5 want die staat in de woonkamer op de TV aangesloten. Ik ben wel eens ooit 'mobiele' playseats tegengekomen die je (volgens de advertentie) zo inklapt en onder de bank schuift maar dat lijkt me rommel (?)

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:16:
[...]

Goed om te horen!
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik 'm ga gebruiken op de PS5 want die staat in de woonkamer op de TV aangesloten. Ik ben wel eens ooit 'mobiele' playseats tegengekomen die je (volgens de advertentie) zo inklapt en onder de bank schuift maar dat lijkt me rommel (?)
kijk maar uit. Er zijn hier wat mensen die getriggered worden als je iets rommel noemt.

Het heeft speling, het beweegt. Iets wat je niet wilt maar het bergt inderdaad makkelijk op.

Persoonlijk vind ik het een dure campingstoel

• Kalder

Kalder

Aomi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:16:
[...]

Goed om te horen!
Ik heb mijn G29 op een Wheel Stand Pro V2 staan, kun je ook inklappen alleen met het stuur eraan gemonteerd past hij nooit onder de bank, wel past hij mooi naast de TV, en vanaf de bank zit ik te ver van de TV dus ik zet meestal gewoon een tuinstoel tussen de bank en de TV :+

Pagina: 1 ... 81 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.