Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 80 ... 139 Laatste
Acties:

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Shameless plug, destijds ook geexperimenteerd met het maken van een verloopstukje voor een 'eigen' boostkit:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68547216#68547216

• Svennixx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 23:17
Bijna alles van m'n rig is geupgrade behalve mijn pedalen, gebruik nu de Fanatec V3 met brakepeformance kit maar merk dat ik al een hele lange tijd dat ik op de max zit van de loadcell in de rem pedaal. Tevens zoek ik naar wat meer controle over m'n gaspedaal.

Na 3 maanden wachten op VRS pedalen en nog steeds een paar maanden zal moeten wachten heb ik de beslissing genomen om andere pedalen te bestellen. Met behulp van een andere sim racing (iracing) streamer DanSuzuki heb ik maar de Venym Attrax 3 Pedal set besteld. Hij rankt ze erg hoog samen met de VRS pedalen en heeft me overgehaald na een kort gesprek.
Hopelijk komen ze deze week nog binnen _/-\o_ , dan zal ik wat foto's maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-O6af3RCm-1ff2LmgiSRJbIg1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GlxoSRAhLpqqPQzsS5UgXh7z.png?f=fotoalbum_large
Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:30:
Weer wat progressie, na een uurtje klooien eindelijk de PCB en het schermpje werkend :)

[Afbeelding]

En een korte test met simhub integratie voor de leds :)
[YouTube: Pokornyi PCB test with Simhub]

Er moet nog wel wat soldeerwerk gebeuren voor de shifters en clutches, maar dat komt nog :)
Gaaf projectje hoor! Had hun stuur blueprints al eens gezien, helaas heb ik niet de mogelijkheid om zelf zo'n stuur te maken.
Dit is de LMP pro stuur toch?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:19

Hoogie2004

Whohooooo

Svennixx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:15:
[...]

Gaaf projectje hoor! Had hun stuur blueprints al eens gezien, helaas heb ik niet de mogelijkheid om zelf zo'n stuur te maken.
Dit is de LMP pro stuur toch?
Yep, LMP Pro inderdaad.

My iRacing profile | Strava

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je de files aangeschaft via https://pokornyiengineering.com/ om zelf het stuur te maken?

Zijn er überhaupt webshops die deze projecten verkopen? Ik ben niet zo heel technisch aangelegd en heb de spullen er ook niet voor.

Sturen zoals die van Rexing, Precision Engineerring of Gomez vind ik te duur.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:20:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je de files aangeschaft via https://pokornyiengineering.com/ om zelf het stuur te maken?

Zijn er überhaupt webshops die deze projecten verkopen? Ik ben niet zo heel technisch aangelegd en heb de spullen er ook niet voor.

Dat is het hele punt; qua onderdelen zijn zulke stuurtjes maar 400 euro. Maar er is flink wat tijd en apparatuur nodig om ze te assembleren. Voor het maken van een pokomyi stuurtjes ben je flink wat uren kwijt. Zelfs met een minimumloon er tegen aan kom je snel richting die prijzen die de bovengenoemde partijen ook hanteren. En dan is de afwerking hoger dan je ooit zelf gaat kunnen krijgen. Ik vind de stuurtjes van Gomez zelfs best betaalbaar als ik er zo naar kijk.

En dan heb je nog de kwestie van garantie, support, organisatie etc.

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Simbob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:20:
[...]

Inderdaad, de files aangeschaft via zijn website.

Alle onderdelen sourcen kost behoorlijk wat tijd, en sommige dingen kun je niet / bijna niet in hele kleine hoeveelheden krijgen, dat maakt het wel wat duurder. Gelukkig kun je die onderdelen weer verkopen aan anderen die zo'n stuurtje willen bouwen. Qua kosten zit je ergens rond de 400 euro ongeveer aan onderdelen (afhankelijk van of je veel zelf kan 3d-printen e.d.)

Grove kostenindicatie van wat het mij kostte:
- Ontwerp / tekeningen: € 45
- PCB € 63
- Carbon onderdelen € 100
- 3D printed parts € 20 ~ 50 (mits zelf geprint, kosten afhankelijk van filament en hoe vaak je onderdelen sloopt :+ )
- Schermpje € 40 ~ 60
- Diversen electronica (switches / potmeters / encoders / stekkers) € 20
- Diversen (schoefjes, spacers, plexiglas, etc) € 50 - 100 (grotendeels afhankelijk van hoe goedkoop je het kan vinden)

Je moet wel wat technisch onderlegd zijn om alles goed in elkaar te zetten, al denk ik dat je met wat geduld en oefenen ook zonder technische achtergrond het meeste (uiteindelijk) wel voor elkaar krijgt, desnoods met hulp van iemand uit je omgeving.

Tot nu toe een erg leuk knutselproject moet ik zeggen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-12-2021 11:43 ]

• Simbob
  • Niet online
Luckeh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:30:
[...]

Dat is het hele punt; qua onderdelen zijn zulke stuurtjes maar 400 euro. Maar er is flink wat tijd en apparatuur nodig om ze te assembleren. Voor het maken van een pokomyi stuurtjes ben je flink wat uren kwijt. Zelfs met een minimumloon er tegen aan kom je snel richting die prijzen die de bovengenoemde partijen ook hanteren. En dan is de afwerking hoger dan je ooit zelf gaat kunnen krijgen. Ik vind de stuurtjes van Gomez zelfs best betaalbaar als ik er zo naar kijk.

En dan heb je nog de kwestie van garantie, support, organisatie etc.
Ja dat is ook een goed punt, garantie/support is belangrijk met een stuurtje idd.
Een stuurtje van Gomez is ca 1600 euro en het nieuwe Rexing stuurtje _/-\o_ ook.
Nog maar even goed over nadenken.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:48:
[...]

Ja dat is ook een goed punt, garantie/support is belangrijk met een stuurtje idd.
Een stuurtje van Gomez is ca 1600 euro en het nieuwe Rexing stuurtje _/-\o_ ook.
Mijn 2 cents. Want ik heb een Cube Controls CSX2 gehad.
Rexinig gebruikt een display van "UltimateGamerTech"; dit is onlangs overgenomen door Asetek Simsport. De software die erbij komt is niet zo super vriendelijk en resource heavy. Wat ik begrijp is dat ze vrijwel niet meer uitleveren naar 3e partijen (je kan bij Cube de CSX2 en de GT-X ook niet meer bestellen momenteel). Ik heb mijn twijfels over de langetermijn support van de software. Als je de software wil zien, Barry heeft heeft de CSX2 gereviewed en ook een behoorlijk segment over de software gemaakt.

Ik heb nu een los display met Simhub. Dat is een stuk flexibeler (al is het tegelijkertijd ook meer werk) en opensource. Dus de support voor de langere termijn is een stuk zekerder.

iRacing Profiel

• Simbob
  • Niet online
Luckeh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:58:
[...]

Mijn 2 cents. Want ik heb een Cube Controls CSX2 gehad.
Rexinig gebruikt een display van "UltimateGamerTech"; dit is onlangs overgenomen door Asetek Simsport. De software die erbij komt is niet zo super vriendelijk en resource heavy. Wat ik begrijp is dat ze vrijwel niet meer uitleveren naar 3e partijen (je kan bij Cube de CSX2 en de GT-X ook niet meer bestellen momenteel). Ik heb mijn twijfels over de langetermijn support van de software. Als je de software wil zien, Barry heeft heeft de CSX2 gereviewed en ook een behoorlijk segment over de software gemaakt.

Ik heb nu een los display met Simhub. Dat is een stuk flexibeler (al is het tegelijkertijd ook meer werk) en opensource. Dus de support voor de langere termijn is een stuk zekerder.
Bedankt voor je toelichting.
Dus je bent afhankelijk van de software die bij het stuur geleverd wordt? Ik dacht dat je elk display wel kon laten werken met Simhub, maar dat ligt dus anders. Goed om te weten.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:03:
[...]

Bedankt voor je toelichting.
Dus je bent afhankelijk van de software die bij het stuur geleverd wordt? Ik dacht dat je elk display wel kon laten werken met Simhub, maar dat ligt dus anders. Goed om te weten.
I stand corrected.
Rexing heeft dus net een nieuw model "MAYARIS" gelanceerd. Dat model werkt op basis van een Nextion of een ander USB480 setup samen met een losse controller. Daarmee werkt het dus op Simhub en niet middels de UGT display. Ik vond het al vreemd dat Rexing nog stuurtjes kon verkopen met de UGT displays; waar Cube al maanden zonder zit.

iRacing Profiel

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:51
Allemaal mooi "speelgoed"
Voor werk bezig geweest om VPG te kunnen verkopen, super aardige gasten, maar belangrijker ook goed spul. Ziet er allemaal super verzorgd uit.

En ook helemaal naar wens samen te stellen!

pricewatch: VPG Simlab Elemento Rood, Zwart

[ Voor 7% gewijzigd door Dissidend op 02-12-2021 13:14 ]

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 11:43
Simbob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:48:
[...]

Zowel de Gomez Formula Pro Elite Onyx Edition als de Rexing MAYARIS zijn onderweg naar mij. Als het goed is komt daar ook nog de eSports Sim FSW Series 2 bij.

• Simbob
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:59:
[...]

Zowel de Gomez Formula Pro Elite Onyx Edition als de Rexing MAYARIS zijn onderweg naar mij. Als het goed is komt daar ook nog de eSports Sim FSW Series 2 bij.
Mooi, dan wacht ik op de reviews van jullie _/-\o_

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 11:51
Dissidend schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:06:
Allemaal mooi "speelgoed"
Voor werk bezig geweest om VPG te kunnen verkopen, super aardige gasten, maar belangrijker ook goed spul. Ziet er allemaal super verzorgd uit.

En ook helemaal naar wens samen te stellen!

pricewatch: VPG Simlab Elemento Rood, Zwart
Dat ga ik er thuis nooit door krijgen.... zie ziet me al aankomen... "schat, even nog over die vakantieplannen die je aan het maken was...??". Daar krijg ik d'r nooit in mee :') helaas :X

iRacing Profiel

• Simbob
  • Niet online
Iemand een goede vergelijking tussen de Heusinkveld Sprints en de Ultimate +?

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:51
Simbob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:54:
Iemand een goede vergelijking tussen de Heusinkveld Sprints en de Ultimate +?
Je kan beide testen in de showroom bij ons d:)b
Informatique

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-11 23:20
kroegtijger schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:58:
[...]

Dat ga ik er thuis nooit door krijgen.... zie ziet me al aankomen... "schat, even nog over die vakantieplannen die je aan het maken was...??". Daar krijg ik d'r nooit in mee :') helaas :X
Maar een vakantie is om voor je het weet, een stuur / rig levert je maanden / jaren plezier op! Koopje dan toch eigenlijk, een stuur van €1500?

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:01
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yPTljui.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRlgvlX.jpg
Fanatec GT DD Pro <+:) o<:)

[ Voor 255% gewijzigd door Rizn op 06-12-2021 07:26 ]

PSN: riznind

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Niiice! Dat is wel even beter dan het standaard Fisher Price (imho) DD Pro stuur :)

Nickname does not reflect reality

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Is het wheeldeck goed genoeg voor de GT DD Pro? Dan hoef ik straks ook geen andere manier van montage te kopen. Ik wacht op de base only, dus dat gaat nog even duren, maar scheelt als ik geen sidemounts oid hoef aan te schaffen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Rizn
@thunder8

Ik heb de next level racing wheelstand lite. imho is een wheelstand wel afdoende om een dd 0,5 (csl of pro) op te monteren. een rig is natuurlijk altijd beter, maar die kan ik niet kwijt helaas.

Tot zover ik nu met de dd pro heb kunnen rijden (ik speel f1 2021) vind ik het zeker een upgrade van een csl elite. Veel meer detail in de ffb, je voelt echt de pulsen uit de dd motor komen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
thunder8 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:41:
[...]

Is het wheeldeck goed genoeg voor de GT DD Pro? Dan hoef ik straks ook geen andere manier van montage te kopen. Ik wacht op de base only, dus dat gaat nog even duren, maar scheelt als ik geen sidemounts oid hoef aan te schaffen. :)
Ik had de 8 NM op het wheeldeck van een SimLab GT1. Geeft geen krimp.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• thunder8

thunder8

Señor Sjon schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:19:
[...]

Ik had de 8 NM op het wheeldeck van een SimLab GT1. Geeft geen krimp.
Mooi. Heb het wheeldeck van Simlabs van een tweaker gekocht voor mijn alurig, dan heb ik geen sidemounts nodig. _/-\o_ Nu nog ongeduldig wachten op de base only, dat zal nog wel even duren helaas.....

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 13:26

Jer0entjeh88

display: grid;

thunder8 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:16:
[...]

Mooi. Heb het wheeldeck van Simlabs van een tweaker gekocht voor mijn alurig, dan heb ik geen sidemounts nodig. _/-\o_ Nu nog ongeduldig wachten op de base only, dat zal nog wel even duren helaas.....
Ik ga ook rustig wachten op de base. Vind het stuur en de pedalen niet bepaald passen bij de prijs.
Voor 70 euro meer heb je:
  • CSL DD Pro 8nm - 480 euro (prijs gebaseerd op CSL DD, dit is natuurlijk nog afwachten.)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 - 200 euro
  • ClubSport Pedals V3 + Brake Performance Kit - 390 euro
Totaal: 1070,-

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:18:
[...]

Ik ga ook rustig wachten op de base. Vind het stuur en de pedalen niet bepaald passen bij de prijs.
Voor 70 euro meer heb je:
  • CSL DD Pro 8nm - 480 euro (prijs gebaseerd op CSL DD, dit is natuurlijk nog afwachten.)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 - 200 euro
  • ClubSport Pedals V3 + Brake Performance Kit - 390 euro
Totaal: 1070,-
Ik heb een CSL Elite + met F1 2020 Limited Edition stuur (V2 model) en V3 pedalen met damper en BPK. Ik heb niets aan dat lelijke stuur en de pedalen. En geen zin een frankenstein kit 2de hands te verkopen om die base te koppelen met mijn stuur en pedalen.

• Rizn
Jer0entjeh88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:18:
[...]
In de een na laatste blogpost van fanatec staat dat deze €599,95 gaat worden, levering maart 2022 voor de launch van GT7.

https://forum.fanatec.com...s-available-for-pre-order

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Rizn schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:37:
[...]

In de een na laatste blogpost van fanatec staat dat deze €599,95 gaat worden, levering maart 2022 voor de launch van GT7.

https://forum.fanatec.com...s-available-for-pre-order
Oef, dat is wel een flink verschil in prijs. Technisch is er toch geen verschil met de CSL DD behalve de Playstation integratie?

• Rizn
@Jer0entjeh88

Nee, er zou technisch geen verschil moeten zijn, behalve de playstation chip

• Señor Sjon
Dat is toch inclusief het VR-stuurtje (anders moet je er tegenaan kijken)?

• Brad Pitt
Nee alleen base en voeding. Verder niets.

"Wheel Base + Boost Kit 180 is the planned package. The steering wheel, pedal set, and table clamp that comes with the normal Gran Turismo DD Pro package will not be included."

Leuke prijs. Nu nog meer tevreden over de CSL DD non Pro :)

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 06-12-2021 19:54 ]

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Brad Pitt schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:53:
Nee alleen base en voeding. Verder niets.

"Wheel Base + Boost Kit 180 is the planned package. The steering wheel, pedal set, and table clamp that comes with the normal Gran Turismo DD Pro package will not be included."

Leuke prijs. Nu nog meer tevreden over de CSL DD non Pro :)
Niet alleen de prijs positionering is vreemd maar ook de naam CSL DD Pro. Er is niks pro’s aan deze versie. Hij ondersteund alleen de Playstation ipv beide. Vreemde keuze.

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-11 17:21
Beste Simracers,

Ik ben hier al even mee aan het lezen en ben me nu aan het oriënteren op een stuur namenlijk de T300 alcantara editie, vanwege de betere pedalen en het stuurwiel zelf voelt niet zo plastic aan.
Dit stuur lijkt me een leuk beginners/semi-gevorderde stuur of mis ik nog ergens anders een bang for the buck stuur?

Waarop zou ik moeten letten mocht ik deze tweedehands kopen, gaan motoren piepen, klapperen o.i.d. naar verloop van tijd of zijn er echt verslijt artikelen?

Qua games speel ik voorlopig Assetto Corsa en Dirt Rally 2.0 op de PC.

Schiet er bij jullie iets te binnen betreft adviezen of wat dan ook wat ik zou moeten weten hoor ik het graag.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11 17:43
Vogels60 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:29:
Beste Simracers,

Ik ben hier al even mee aan het lezen en ben me nu aan het oriënteren op een stuur namenlijk de T300 alcantara editie, vanwege de betere pedalen en het stuurwiel zelf voelt niet zo plastic aan.
Dit stuur lijkt me een leuk beginners/semi-gevorderde stuur of mis ik nog ergens anders een bang for the buck stuur?

Waarop zou ik moeten letten mocht ik deze tweedehands kopen, gaan motoren piepen, klapperen o.i.d. naar verloop van tijd of zijn er echt verslijt artikelen?

Schiet er bij jullie iets te binnen betreft adviezen of wat dan ook wat ik zou moeten weten hoor ik het graag.
Join the club!
Ikzelf heb jaren met de T300 gereden.
De motor van de base heeft mij nooit in de steek gelaten en is ook niet luidruchtiger geworden door de jaren heen. Wel is de base 1 maal terug geweest omdat de kabelaansluiting van de pedalen op de base kapot is gegaan. Binnen 2 weken kon ik weer racen
Qua pedalen heb ik heel kort, maar dan ook heeel kort, met de set van 2 pedalen gereden. Hier was ik geen fan van, om het maar zo te zeggen. De set met 3 pedalen is een mooie combo om mee te beginnen. (Mocht je er een met een loadcell vinden (T-LCM) dan is het helemaal perfect.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:23
@MTH-34, precies hetzelfde ervaring hier (incl retour en defect). Al met al erg tevreden mee geweest.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-11 17:20

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Hi All!

Ik lees al een tijdje mee, en ben zelf redelijk actief in iRacing, en heb via het Simrace topic eerder advies gevraagd voor een leuke sinterklaas upgrade :-)

Aangezien ik iemand had die mijn weelbase en pendalen over wilde namen, heb ik mezelf verwend met een nieuwe set. En ben ik geupgrade naar de Fanatac DD1 + Heusinkveld Sprint pendalen. Aan het stuur was ik snel gewend, maar ik heb super veel moeite om de juiste setting te vinden met de pendalen, voornamelijk het rempendaal.

Heeft hier iemand tips? Ik rijd nu voornamelijk in de Ferarri GT488 Evo volgens mij. En heb via de heusinkveld site profielen ingeladen. Qua rubbertjes heb ik op dit moment alleen het XL rubber er tussen.

Waar ik dus moeite mee heb is een goed start punt te vinden qua afstelling, maar ik merk nu als ik speel in de driver zelf dat als ik bijvoorbeeld het aantal KG aanpas ik of me continue verrem of meteen blokkeer. Om gek van te worden! Heeft iemand dus tips voor een goede start setting?

Ik kom overigens van de CSL Elite met LC

DANK!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Allereerst, ik hoop dat je Heusenkveld pedalen hebt gekocht. Ik heb geen idee wat pendalen zijn ;)

Maar ik zou altijd beginnen met een gewone liniaire remcurve. Zelf heb ik hem op 65kg staan en dan moet ik (op sokken) behoorlijk mijn best doen om te blokkeren.

Daarnaast heb ik het kleine springveertje uit het pedaal gehaald en heb ik alleen een medium rubber erin zitten. Zo heb je een relatief hard pedaal zonder 'bite point'. Dat vind ik zelf erg prettig. Bottom deadzone heb ik op 2% staan zodat een minimale aanraking geen input oplevert.

[ Voor 35% gewijzigd door Thodekroo op 07-12-2021 06:54 ]

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:55
Red_Head schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:22:
Hi All!

Ik lees al een tijdje mee, en ben zelf redelijk actief in iRacing, en heb via het Simrace topic eerder advies gevraagd voor een leuke sinterklaas upgrade :-)

Aangezien ik iemand had die mijn weelbase en pendalen over wilde namen, heb ik mezelf verwend met een nieuwe set. En ben ik geupgrade naar de Fanatac DD1 + Heusinkveld Sprint pendalen. Aan het stuur was ik snel gewend, maar ik heb super veel moeite om de juiste setting te vinden met de pendalen, voornamelijk het rempendaal.

Heeft hier iemand tips? Ik rijd nu voornamelijk in de Ferarri GT488 Evo volgens mij. En heb via de heusinkveld site profielen ingeladen. Qua rubbertjes heb ik op dit moment alleen het XL rubber er tussen.

Waar ik dus moeite mee heb is een goed start punt te vinden qua afstelling, maar ik merk nu als ik speel in de driver zelf dat als ik bijvoorbeeld het aantal KG aanpas ik of me continue verrem of meteen blokkeer. Om gek van te worden! Heeft iemand dus tips voor een goede start setting?

Ik kom overigens van de CSL Elite met LC

DANK!
Eerste wat bij me op komt. Heb je de brake force factor in iracing wel op 0 gezet?

• Simbob
  • Niet online
Thodekroo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:51:
Allereerst, ik hoop dat je Heusenkveld pedalen hebt gekocht. Ik heb geen idee wat pendalen zijn ;)

Maar ik zou altijd beginnen met een gewone liniaire remcurve. Zelf heb ik hem op 65kg staan en dan moet ik (op sokken) behoorlijk mijn best doen om te blokkeren.

Daarnaast heb ik het kleine springveertje uit het pedaal gehaald en heb ik alleen een medium rubber erin zitten. Zo heb je een relatief hard pedaal zonder 'bite point'. Dat vind ik zelf erg prettig. Bottom deadzone heb ik op 2% staan zodat een minimale aanraking geen input oplevert.
Ik ben nog steeds aan het pielen met de Sprints, al een jaar lang, maar krijg er geen lekker gevoel bij.
Mijn KG staat op 33 op dit moment en dat is ook de kracht die ik push tijdens de kalibratie. Het kan wel meer, maar dan druk ik mijn SI gewricht mijn rug/heup uit :|
Klopt het dan als ik de pedalen op 66 KG zet zonder kalibratie, dat ik dan een 2x langer bereik heb ik met het rempedaal?
De rem is nu uitgerust zonder een veer en alleen een XL + M rubber.

• Thodekroo
Simbob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:35:
[...]

Klopt het dan als ik de pedalen op 66 KG zet zonder kalibratie, dat ik dan een 2x langer bereik heb ik met het rempedaal?
Dat klopt, mits je ook daadwerkelijk 65 kg (is de max) kunt drukken natuurlijk.

Edit: en voor wat betreft kalibratie... Ik moet ook mijn best doen om dan 65kg te drukken hoor, zéker op sokken. Echter ondervind ik zelf dat hard remmen tijdens een race op de een of andere manier veel makkelijker gaat dan tijdens calobratie. Het zal wel tussen mijn oren zitten.

En daarnaast hoef ik tijdens een race zelden meer dan 80% te trappen. Ondertussen geniet je wel over een veel groter bereik tussen de 0% en 80%.

[ Voor 40% gewijzigd door Thodekroo op 07-12-2021 08:02 ]

• Thodekroo
SjoerdOe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:23:
[...]

Eerste wat bij me op komt. Heb je de brake force factor in iracing wel op 0 gezet?
Hele goeie :). Ik haalde bijna een seconde van mijn rondetijd af toen ik erachter kwam dat die niet op 0 stond...

• Svennixx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 23:17
Gisteren heb ik mijn Venym pedalen mogen ontvangen. En wat een kwaliteit zeg! Voor hun eerste set (sim) pedalen in samenwerking met een bedrijf dat aan F3 auto's werk is dit een uitermate goede entry in de market!

Ik kom van de Fanatec V3 pedalen af en die zijn nu een stuk speelgoed vergeleken het gevoel van deze pedalen. Moet er nog wel aan wennen vooral de rem. De rem pedaal heeft een 200kg loadcell en de elastomers setup is 100kg, nu moet ik echt goed trappen vergeleken de Fanatec pedalen met brake kit.

Excuus voor de slechte foto's. Was laat gisteravond toen ik ze nam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ld04MqHz0d1OE7NzQ3srrrp2nXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIx0fT08js5ZdX7i2lXOpIVy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwBmNmyBlTIejxhlGjuolW52kJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itiviCA8dmVbDeVfskgAvEVg.jpg?f=fotoalbum_large

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Simbob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:35:
[...]
Iets minder dan 2x. De weerstand van de rubbers is namelijk (met opzet) progressief.
Je kan hier een mooi grafiekje van vinden in de handleiding. :)

• Red_Head

Red_Head

SjoerdOe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:23:
[...]

Jazeker, ik heb via de iRacing sites de bestpractice op zowel stuur als pendalen. Dus dat gaat goed.
Zelf heb ik het idee dat ik teveel travel heb op de pendalen waardoor ik zeker op sokken om hoog glij op het pedaal.

Ik snap alleen niet wat ik nu het beste kan aanpassen om de travel minder te maken.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 15:38

Raimond613

Simracer

Red_Head schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:06:
[...]

Jazeker, ik heb via de iRacing sites de bestpractice op zowel stuur als pendalen. Dus dat gaat goed.
Zelf heb ik het idee dat ik teveel travel heb op de pendalen waardoor ik zeker op sokken om hoog glij op het pedaal.

Ik snap alleen niet wat ik nu het beste kan aanpassen om de travel minder te maken.
Heb je na een aanpassing in de Heusinkveld tool ook de pedalen opnieuw in iracing gecalibreerd?

iracing profile

• Red_Head

Red_Head

Raimond613 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:14:
[...]

Heb je na een aanpassing in de Heusinkveld tool ook de pedalen opnieuw in iracing gecalibreerd?
Nee, bewust niet eigenlijk, omdat ik niet 100% wil (kunnen) remmen, althans dat haal ik een beetje uit de youtube tutorials.

• Thodekroo
Red_Head schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:06:
[...]

Hoe minder rubber hoe minder travel. Vervang de grote rubbers en je springveer eens voor de zwarte harde schijven. Je pedaal wordt hier uiteraard ook een stuk 'harder' van. Zie handleiding voor meer details.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik wil graag die GT DD Pro van fanatec hebben, maar heb er momenteel nog geen geld voor, denken jullie dat hij nog wel een tijd beschikbaar blijft? Ben namelijk bang dat als ik dan straks wil gaan bestellen er staat "Out of stock" :/

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kroegtijger
Kalder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:
Ik wil graag die GT DD Pro van fanatec hebben, maar heb er momenteel nog geen geld voor, denken jullie dat hij nog wel een tijd beschikbaar blijft? Ben namelijk bang dat als ik dan straks wil gaan bestellen er staat "Out of stock" :/
Dat is wel heel erg glazen-bol-werk wat je hier vraagt natuurlijk... maar zelfs als ie out of stock is, dan komt er vanzelf wel weer een nieuwe batch voorbij

iRacing Profiel

• thunder8

thunder8

Kalder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:
Sowieso is die niet in stock. Je kan nu met express shipping bestellen, dat kost 150€ extra en dan heb je hem voor kerst binnen. De rest van de orders staan pas gepland in maart 2022. Je zal dus hoe dan ook moeten aansluiten in de rij, tenzij je bereid bent die 150€ extra te betalen. (waar je ook een 8NM voeding voor kan krijgen)

Er zitten ook nog veel mensen te wachten op de base only versie van de GT DD Pro. Zodra die te bestellen is, niemand weet wanneer, zal dit mogelijk ook zijn weerslag hebben op de totaal pakketten. Maar niemand heeft een glazen bol die je tot in detail kan vertellen hoe en wat. Dat is zeer afhankelijk van productie, bestellingen en de problemen met vervoer vanaf China naar de klanten.

• Kalder

Kalder

thunder8 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:12:
[...]

Sowieso is die niet in stock. Je kan nu met express shipping bestellen, dat kost 150€ extra en dan heb je hem voor kerst binnen. De rest van de orders staan pas gepland in maart 2022. Je zal dus hoe dan ook moeten aansluiten in de rij, tenzij je bereid bent die 150€ extra te betalen. (waar je ook een 8NM voeding voor kan krijgen)

Er zitten ook nog veel mensen te wachten op de base only versie van de GT DD Pro. Zodra die te bestellen is, niemand weet wanneer, zal dit mogelijk ook zijn weerslag hebben op de totaal pakketten. Maar niemand heeft een glazen bol die je tot in detail kan vertellen hoe en wat. Dat is zeer afhankelijk van productie, bestellingen en de problemen met vervoer vanaf China naar de klanten.
Dat snap ik, maar stel dat ik pas in maart genoeg geld heb kan ik denk ik wel vergeten dat ik hem gelijktijdig met GT7 heb, nu is even wachten ook niet heel erg, maar als dat even meerdere maanden wordt, wordt dat wel vervelend natuurlijk.
Ik zat al een tijdje te kijken naar een upgrade voor mijn G29, en deze van fanatec lijkt me de perfecte upgrade, met DD en alle toeters en bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 07-12-2021 12:16 ]

• thunder8

thunder8

Kalder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:
[...]

Dat snap ik, maar stel dat ik pas in maart genoeg geld heb kan ik denk ik wel vergeten dat ik hem gelijktijdig met GT7 heb, nu is even wachten ook niet heel erg, maar als dat even meerdere maanden wordt, wordt dat wel vervelend natuurlijk.
Ik zat al een tijdje te kijken naar een upgrade voor mijn G29, en deze van fanatec lijkt me de perfecte upgrade, met DD en alle toeters en bellen.
Je krijgt hem nu alleen nog op tijd als je 150€ extra uitgeeft. Wat ik begrepen heb is dat de leverdatums nu al ergens midden maart liggen. De meesten die nu al besteld hebben krijgen hem mogelijk ook pas 2 weken na de release van GT7. Dan kan je natuurlijk op je vingers natellen dat er in maart weinig kans is om direct geleverd te krijgen.

Je hebt al een stuur, dus je kan gewoon beginnen met GT7 straks. Ga ik ook doen met mijn Fanatec Elite +. Als de base only bestelbaar is, bestel ik deze meteen en dan zie ik wel wanneer die geleverd gaat worden.

1st world problems. (En dan nog steeds afwachten of GT7 niet alsnog uitgesteld gaat worden)

• Kalder

Kalder

thunder8 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:24:
[...]

Je krijgt hem nu alleen nog op tijd als je 150€ extra uitgeeft. Wat ik begrepen heb is dat de leverdatums nu al ergens midden maart liggen. De meesten die nu al besteld hebben krijgen hem mogelijk ook pas 2 weken na de release van GT7. Dan kan je natuurlijk op je vingers natellen dat er in maart weinig kans is om direct geleverd te krijgen.

Je hebt al een stuur, dus je kan gewoon beginnen met GT7 straks. Ga ik ook doen met mijn Fanatec Elite +. Als de base only bestelbaar is, bestel ik deze meteen en dan zie ik wel wanneer die geleverd gaat worden.

1st world problems. (En dan nog steeds afwachten of GT7 niet alsnog uitgesteld gaat worden)
sowieso 1st world problems, maar zijn niet zo'n beetje alle problemen hier 1st world problems? :P

• Señor Sjon
Kalder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:
[...]

Ga maar uit dat je nog wel een besteldatum + >3-5 maanden krijgt. Dus in maart bestellen zal ergens richting augustus/september leveren zijn. Dit is de enige goedkope PS-compatibel base van Fanatec (de andere is de Podium F1...).

• Señor Sjon
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:57:
[...]

24-9 besteld
11-11 geleverd
24-11 RMA
En vandaag weer onderweg naar mij toe oOo
Our technicians were able to reproduce the issue you were having with your unit. They narrowed it down to an issue with the wheelbase, so a replacement was issued.

The steering wheel also had the harness changed as a precaution in order to avoid any potential issues in the future. The units were then tested together thoroughly, and no disconnection could be reproduced again, and sent back to you.

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Hey,

Mijn setup bestaat momenteel uit de playseat evolution + xbox series s + thrustmaster tmx en ik zou graag mn stuur upgraden.

Ik lees redelijk wat negatieve dingen ivm de flex, maar mn grootste zorg is vooral de paal in het midden bij het gebruik van drie pedalen. (ik rem steevast met links)

De beste optie op dit moment lijkt me de thrustmeter tx leather edition. Alternatief zou een setup zijn met de fanatec csl elite pedals.

Wat denken jullie dat de beste optie is?

• kroegtijger
frederik850 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:16:
Hey,

Mijn setup bestaat momenteel uit de playseat evolution + xbox series s + thrustmaster tmx en ik zou graag mn stuur upgraden.

Ik lees redelijk wat negatieve dingen ivm de flex, maar mn grootste zorg is vooral de paal in het midden bij het gebruik van drie pedalen. (ik rem steevast met links)

De beste optie op dit moment lijkt me de thrustmeter tx leather edition. Alternatief zou een setup zijn met de fanatec csl elite pedals.

Wat denken jullie dat de beste optie is?
Ik heb een tijdje met 3 pedalen op een playseat evo gereden, en na een uurtje voelt het alsof je knieschijf er nagenoeg af ligt zo'n rare bocht moet je maken. Was voor mij in ieder geval (naast alle flex) een van de voornaamste redenen om naar een wat serieuzere alu rig over te stappen.

iRacing Profiel

• Brad Pitt
Same here dus de koppeling verwijderd en de rem links gezet. Was enige optie deze stoel te gebruiken.

• frederik850
En is dat makkelijk te demonteren? Ben hier zelf nu niet zo handig in eerlijk gezegd. :)

• Señor Sjon
kroegtijger schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:25:
[...]

Ik heb een tijdje met 3 pedalen op een playseat evo gereden, en na een uurtje voelt het alsof je knieschijf er nagenoeg af ligt zo'n rare bocht moet je maken. Was voor mij in ieder geval (naast alle flex) een van de voornaamste redenen om naar een wat serieuzere alu rig over te stappen.
Dat was voor mij reden om de koppeling als rem te mappen. Toen kocht ik loadcells en wist ik niet hoe snel ik een rig moest kopen. Die nare hoek met je knieschijf komt dan terug, maar meer door de flex bij harde rempunten. :+

• frederik850
Señor Sjon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:54:
[...]

Dat was voor mij reden om de koppeling als rem te mappen. Toen kocht ik loadcells en wist ik niet hoe snel ik een rig moest kopen. Die nare hoek met je knieschijf komt dan terug, maar meer door de flex bij harde rempunten. :+
Zorgt dit niet voor andere problemen?

Zijn de pedalen/springveren niet verschillend?

• Señor Sjon
Dat was toen de G25... die kwam uit een andere Sim era. :P

Een Playseat met middenstandaard is gewoon niet fijn met een 3-pedaals setup.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
thunder8 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb dus de 150 extra neergelegd en hier staat de dd pro al een week te shinen!

Vanwege het niet kunnen laten, vrijdag een clubsport wheel besteld en die werd gisteren al afgeleverd.

Dus vanuit mijn oogpunt, niks te klagen op dit moment over de levering en tijden vanuit Fanatec.

Tevens vorige week een chat gestart, want kreeg f1 2021 niet gestart en dat was echt instant communicatie. Top!

• frederik850
Señor Sjon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:36:
Dat was toen de G25... die kwam uit een andere Sim era. :P

Een Playseat met middenstandaard is gewoon niet fijn met een 3-pedaals setup.
Ja, vreesde hier al voor...

Is het misschien mogelijk om de fanatec csl elite pedalen te koppelen aan een thrustmaster tx base?

• kroegtijger
frederik850 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:12:
[...]

Ja, vreesde hier al voor...

Is het misschien mogelijk om de fanatec csl elite pedalen te koppelen aan een thrustmaster tx base?
Nope, dat gaat niet werken. Maar als je op een PC speelt kan je de pedalen gewoon direct via USB connecten.

iRacing Profiel

• Señor Sjon
Mits je de RJ >> USB adapter mee bestelt. Kon dacht ik niet standaard.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:33
Señor Sjon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:56:
Mits je de RJ >> USB adapter mee bestelt. Kon dacht ik niet standaard.
Of de loadcel optie er bij hebt, daar zit die USB optie standaard bij

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• frederik850
Het is enkel voor xbox helaas. Denk dat ik dan best voor een fanatec setup zal gaan. Iemand enig idee waar ik nog de csl elite base kan vinden buiten 2dehands/marktplaats/ebay?

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11 15:54

Szwoar

En door

frederik850 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:02:
Het is enkel voor xbox helaas. Denk dat ik dan best voor een fanatec setup zal gaan. Iemand enig idee waar ik nog de csl elite base kan vinden buiten 2dehands/marktplaats/ebay?
Het meeste kans heb je op MP, uit mijn ervaring. Kijk wel uit dat je niet blindelings geld overmaakt waarnaar ze het "verzenden", want er zijn een hoop oplichters actief die zogenaamd Fanatec spul aanbieden.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Señor Sjon
Een CSL Elite base vraagt men ook nog rustig 2-300 euro voor. Ga dan voor de CSL DD van 350 euro. Die kan je in januari hebben. Met 8 NM iets sneller. Wel ga je je dan ergeren aan die playseat, dus bezint eer ge begint.

• frederik850
Señor Sjon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:48:
Een CSL Elite base vraagt men ook nog rustig 2-300 euro voor. Ga dan voor de CSL DD van 350 euro. Die kan je in januari hebben. Met 8 NM iets sneller. Wel ga je je dan ergeren aan die playseat, dus bezint eer ge begint.
Gaat de flex dan zo veel meer zijn dan met mijn thrustmaster tmx? Voorlopig ondervind ik weinig last hiervan.

• Señor Sjon
De 8 NM is een stuk sterker en ik ergerde me al kapot aan de pedaalflex. Laat staan als e.e.e. mee beweegt wat niet hoort te bewegen als je aan het sturen bent.

Morgen of overmorgen kan ik de boel weer monteren, het is een wereld van verschil, vooral omdat je het stuurgevoel naadloos is, niet meer de overbrenging van tandwielen of riemen.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11 16:46

ikt

:/

27-11 besteld, CSL DD stond als 04-01 available, is nu 21-01 geworden. CSL Pedals Load Cell Kit staat gewoon nog steeds op 31-1.

Lijkt er niet op dat ik op een vervroegde levering krijg :'(

Iemand anders de CSL Pedals Load Cell Kit besteld? Volgens mij is dat gloedje nieuw, vandaar de latere beschikbaarheidsdatum?

[ Voor 2% gewijzigd door ikt op 08-12-2021 15:30 . Reden: nvm, datums niet verschoven ]

• Rizn
ikt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:27:
:/

Iemand anders de CSL Pedals Load Cell Kit besteld? Volgens mij is dat gloedje nieuw, vandaar de latere beschikbaarheidsdatum?
Ik heb hem ook besteld, staat bij mij ook op 31 januari 2022 verwachte leverdatum

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-11 08:38
Rizn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem ook besteld, staat bij mij ook op 31 januari 2022 verwachte leverdatum
Hier ook besteld (samen met de CSL pedals tuning kit), met dezelfde leverdatum... Nog even geduld hebben dus :).

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
Op 26 november een CSL DD + ClubSport RS wheel besteld. Staat nog op 4 januari.

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Vogels60 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:29:
Beste Simracers,

De T300 is een prima stuur om mee te beginnen, ik ben zelf ooit begonnen met een G27, na een jaar of 5 overgestapt op de T300 en heb nu de CSL DD.

De Thrustmaster pedalen heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niet veel over zeggen maar de wheelbase is een prima set om mee te beginnen. Ik heb ook het alcantara stuurwiel, heel mooi stuurtje en voelt heerlijk aan, enige nadeel met alcantara is dat het vies wordt na een tijdje, dus je zal het moeten onderhouden of handschoenen moeten gebruiken.

Tweedehands is wel wat tricky imo, ik heb zelf bijvoorbeeld echt wel honderden uren gereden ermee, niet dat ik ooit problemen heb gehad maar kan me wel voorstellen dat er het een en ander slijt na zoveel gebruik. Aan de andere kant zijn er ook vast aanbiedingen te vinden van mensen die zo'n stuur kopen er een paar keer mee rijden en dan weer weg doen omdat ze hem te weinig gebruiken. Ik zou wel proberen zo'n aanbieding te vinden als je voor tweedehands gaat.

• Señor Sjon
Postbode was een dag eerder, dus de boel weer opgebouwd. Originele stuur weer terug, wel een gerefurbished andere base. Opeens stond er een ander RMA nummer op gekalkt. :+ Zal vermoedelijk één van de gebrickte zijn geweest uit de eerste lichting die gefixt is en nu wordt mijn oude weer gemaakt voor de volgende denk ik.

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 00:41
Recentelijk is het schuifschakelaartje (PS3/PS4) van mijn G29 kapot gegaan.
Deze heb ik getracht te repareren, maar ik ben bang dat ik het alleen maar erger heb gemaakt waardoor de knoppen niet meer werken. Nu zit ik in een dubio. Ga ik een nieuw moederbordje bestellen vanaf Ali Express van 65 euro, zonder dat ik zeker weet of dit goed gaat werken, of spaar ik door voor een T300RS GT...

Ergens trekt het idee van de T300 me wel, met name doordat deze riemaangedreven is ten opzichte van de tandwielen van de G29. Vraag me alleen ook af in hoevere dat verschil écht te merken is op de dode zone na.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het vervangen van het moederbordje, of een betere winkel weten waar ik er een kan krijgen die gegarandeerd werkt, of raden jullie aan om toch maar door te sparen voor de Thrustmaster?

[ Voor 14% gewijzigd door JobKlimop op 13-12-2021 12:49 ]

• Señor Sjon
Kan je niet Logitech om support vragen? Wellicht kunnen zij nog wat betekenen?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11 14:30

Metalfreak

Hoije woh!

Señor Sjon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:48:
Inmiddels is dit juni geworden. De 8NM zou nu nog in januari geleverd kunnen worden, maar dat zal ook niet lang meer zijn.

Ik weiger te pre-orderen en heb elke keer zoiets van: ik zie het wel als het ding een keer op voorraad is. Ach ja, bespaart me ook weer geld :+ Misschien is tegen die tijd de DD van Thrustmaster die ze dit jaar nog zouden releasen volgens een eerder bericht van ze ook een keer bekend gemaakt ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-10 00:41
Señor Sjon schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:57:
Kan je niet Logitech om support vragen? Wellicht kunnen zij nog wat betekenen?
Helaas kunnen zij niks betekenen. Reparatie doen ze schijnbaar niet aan en ze kunnen het moederbord ook niet naleveren.

Logitech:
"Het spijt me te horen dat, normaal gesproken voor die gevallen, indien bewezen door normaal gebruik, de resolutie die we voor apparaten bieden binnen de garantieperiode van 2 jaar een vervanging is, aangezien Logitech geen van zijn apparaten repareert omdat we ervoor zorgen dat we een volledig functionerend apparaat (vertaald)"

• Señor Sjon
Metalfreak schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:07:
[...]

Inmiddels is dit juni geworden. De 8NM zou nu nog in januari geleverd kunnen worden, maar dat zal ook niet lang meer zijn.

Ik weiger te pre-orderen en heb elke keer zoiets van: ik zie het wel als het ding een keer op voorraad is. Ach ja, bespaart me ook weer geld :+ Misschien is tegen die tijd de DD van Thrustmaster die ze dit jaar nog zouden releasen volgens een eerder bericht van ze ook een keer bekend gemaakt ;)
Ik zat er ook zo in, maar kon hem eind september bestellen voor begin november. Met afschrijving creditcard zou ik dus eind oktober betalen voor levering 2 weken later. Dat vond ik wel te overzien. :)

@JobKlimop Tsja, misschien op MP een andere opsnorren? Wat kan er nou kapot aan zo'n schuifje? Dat ding gebruik je vrijwel nooit. Op iFixit checken of er iets aan te doen is?

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 13-12-2021 16:09 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Oh man, wat een enorm prul werk om alles goed te krijgen zoals je wil met die kleine connectoren...

Maar het wordt echt heel heel vet. Intern mist nog wat bekabeling, maar toch weer 2 progress foto's. Heb nu de shifters en clutches erop zitten. En ik heb het display omgedraaid, want op de kop lijnt het wel uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lsrZ0T0S2R671a68jtQYw4lVEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdKBJhMJ11Z6SemBizCKOMq9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3dI5cpBOfo2yMkVWmWJ-lDkOj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUEIWI6Ddh6tNsTXlYaxwYXw.jpg?f=fotoalbum_large

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Hoogie2004 nice! Zag ik deze base plate laatst ergens in een discord met een korte video voorbij komen dat die op een tafel viel? :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Paulus07 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:49:
@Hoogie2004 nice! Zag ik deze base plate laatst ergens in een discord met een korte video voorbij komen dat die op een tafel viel? :P
Dat was niet die van mij dan, ik heb hem (nog) niet laten vallen :+

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-11 14:51
Edit: Deleted, je hebt gelijk de gewonen is juni
Metalfreak schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:07:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door nickname89 op 13-12-2021 23:10 ]

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 16:52
@Hoogie2004 begint er al heel gaaf uit te zien. ik denk dat ik deze straks ook ga proberen te maken, op dit moment verkopen ze de files even niet dus ik moet even geduld hebben.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
evuijtert schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:42:
@Hoogie2004 begint er al heel gaaf uit te zien. ik denk dat ik deze straks ook ga proberen te maken, op dit moment verkopen ze de files even niet dus ik moet even geduld hebben.
Ik zit er ook aan te denken, laten we even contact houden tzt, mogelijk kunnen we samen e.e.a. inkopen :-)

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 16:52
Jurgen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:02:
[...]

Ik zit er ook aan te denken, laten we even contact houden tzt, mogelijk kunnen we samen e.e.a. inkopen :-)
is goed kan met frezen van platen en pcb interessant zijn

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Weer een middag klussen verder, en we zijn klaar om wat te gaan testen. De pc lijkt de koppeling niet te herkennen, maar we gaan zien in-game.

Het soldeer werk was extreem ***... Super kleine onderdeeltjes, en ik moest de GX12 2x solderen, want degene die ik had besteld paste niet in het gat in de carbon plaat, dus die moest ik los knippen en opnieuw aan een passende solderen.... Het connector crimpen ging extreem simpel daarentegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzeZk-XRPN42MuOa8sTI-2Ofrsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juc2uvN4hales3I7biZ1EEn0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYXb8ICqnJXaB61rLhyFFCHJsFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCIRyPNFEkqVNpznU6hxIvP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLKfVnavu8N0JDZvqhCxYOs5Trk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD4l9lDffLB6cxSRiRPE6HVv.jpg?f=fotoalbum_large

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:33
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:47:
Weer een middag klussen verder, en we zijn klaar om wat te gaan testen. De pc lijkt de koppeling niet te herkennen, maar we gaan zien in-game.
Echt de complimenten, ziet er al prachtig uit. Als ik de tijd had zou ik ook wel eens zoiets willen maken maar eerst maar eens mijn huis afmaken. Maar mooi LMP2 stuur, hou ik wel van.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteravond de eerste test gehad. Het meeste werkt prima, maar ik heb nog een paar issues.

De koppelingen doen het niet, dus daar heb ik iets fout aangesloten ofzo. Nog een keer uit elkaar halen en nakijken / nieuwe potmeters erop. Geen ramp, die waren relatief eenvoudig te solderen.

En als ik het ding op de DD1 zet, heb ik last van ghost clicks op de knopjes, wat interferentie... Maar ook alleen als ie op de shaft zit. Heb een USB isolator besteld om te zien of dat helpt. Als dat niet helpt moet ik de podium hub gaan isoleren van de rest denk ik, met een laag isolatie tape of iets dergelijks.

Al met al eigenlijk een best succesvolle test, al was de interferentie wel onverwacht, maar niet onoplosbaar (hopelijk :+)

#edit:
Issue met de clutch is achterhaald. Tip als je dit bouwt, pak niet de potentiometer van de BOM... Ik heb er 4 besteld en ze zijn allemaal ruk qua contact intern...

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-12-2021 15:43 ]

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 11:55
Hoogie2004 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:10:
Gisteravond de eerste test gehad. Het meeste werkt prima, maar ik heb nog een paar issues.

De koppelingen doen het niet, dus daar heb ik iets fout aangesloten ofzo. Nog een keer uit elkaar halen en nakijken / nieuwe potmeters erop. Geen ramp, die waren relatief eenvoudig te solderen.

En als ik het ding op de DD1 zet, heb ik last van ghost clicks op de knopjes, wat interferentie... Maar ook alleen als ie op de shaft zit. Heb een USB isolator besteld om te zien of dat helpt. Als dat niet helpt moet ik de podium hub gaan isoleren van de rest denk ik, met een laag isolatie tape of iets dergelijks.

Al met al eigenlijk een best succesvolle test, al was de interferentie wel onverwacht, maar niet onoplosbaar (hopelijk :+)

#edit:
Issue met de clutch is achterhaald. Tip als je dit bouwt, pak niet de potentiometer van de BOM... Ik heb er 4 besteld en ze zijn allemaal ruk qua contact intern...
Heb je toevallig een SFX100 motion systeem? Toen ik die nog had ervaarde ik heel vaak interferentie..

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Xenophoben schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:05:
[...]

Heb je toevallig een SFX100 motion systeem? Toen ik die nog had ervaarde ik heel vaak interferentie..
Nee, alleen een DD1. Verder niks. Heb ook alleen last van de interferentie als het stuur contact maakt met de shaft van de DD1.

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 11:43
Hoogie2004 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:19:
[...]

Nee, alleen een DD1. Verder niks. Heb ook alleen last van de interferentie als het stuur contact maakt met de shaft van de DD1.
Je hebt ook deze dingen: https://www.cubecontrols.com/product/csx2-gtx-isolator/

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx voor de tip!

Als de USB isolator niet helpt, ga ik dat proberen idd, misschien design en 3d-print ik wel een eigen plaatje.
Komt helemaal goed. Moet nu toch ook nog wachten op de nieuwe clutch potmeters...

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:35
Van de Turn Racing discord:
@everyone I can't say enough how thankful I am for our Discord community. The goal with this community is to create a friendly atmosphere where anyone can join and get value from. But more importantly what we want to promote is to also give back to the community. And in the spirit of this I've decided to make all of the Turn DIY steering wheel designs free and open-source. I'll be rolling all of the designs out on Thingiverse over the next couple days. Hopefully we can get more makers and designers to share their designs as well to just grow the community at large and have some fun and learn some stuff while we're at it! Here is the link to the first one which is the Turn 488 Challenge! https://www.thingiverse.com/thing:5168404

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 11:56
even oftopic maar 26 euro voor een fucking schijfje van 10 cent..... tering

• Thodekroo
WeeDzi schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]

even oftopic maar 26 euro voor een fucking schijfje van 10 cent..... tering
Het gaat er niet om wat het kost om het te maken, het gaat erom wat mensen er bereid voor zijn te betalen ;)

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 11:56
Thodekroo schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:28:
[...]

Het gaat er niet om wat het kost om het te maken, het gaat erom wat mensen er bereid voor zijn te betalen ;)
heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar dit komt in de richting van oplichting ;)
Pagina: 1 ... 80 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.