Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste
Acties:

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:31:
[...]

Dat is wel een beetje kort door de bocht gesteld; er zijn wel wat meer haken en ogen om rekening mee te houden, maar in dit geval klopt het inderdaad ja en kan je hier vrij weinig fout mee doen zolang je de boel maar juist aansluit.
Tuurlijk is dat kort door de bocht, maar ik heb het ook over dit geval ;)
krablander schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ik zou zoiets niet aandurven ivm garantie
Zolang je niet meer of minder dan 24volt op de juiste pinnen zet, zal er niks mis gaan, en zal je garantie ook niet worden beïnvloed. Mooie is ook dat de originele voeding natuurlijk onaangetast blijft en deze dus mee kan met een RMA, als ze dat al willen. Het enige is dat als m'n alternatieve voeding defect gaat en de base mee neemt, dat ik geen garantie kan claimen. Ik heb €110 uitgespaard, en de base is €350, en ik schat de kans een stuk kleiner dan 33% in (350/110) dat ik hierdoor m'n garantie verkloot, dus is het mij het risico'tje wel waard.

En daarom...
sverzijl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:33:
Je zou ook deze kunnen nemen en die voorzien van een 4-polige connector:
https://www.amazon.nl/CAR...Replacement/dp/B08PNXMVVQ

Ben je er ook voor 33 euro. Ik had deze een tijd geleden even gebruikt op m’n CSL Elite totdat ik een replacement kreeg.
...heb ik deze niet gekocht. Puur gevoelsmatig (nah ja, ook volgens de specsheet ;) ) is de voeding van Reichelt een stuk degelijker, en maar een tientje duurder.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:16
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:51:

En daarom...

[...]

...heb ik deze niet gekocht. Puur gevoelsmatig (nah ja, ook volgens de specsheet ;) ) is de voeding van Reichelt een stuk degelijker, en maar een tientje duurder.
Tuurlijk, dat kan. Maar wil alleen maar aangeven dat deze ook goed werkte op de CSL Elite (welke voeding hetzelfde is als die van de CSL DD), dus ik verwacht daarom dat ie ook prima zal werkten op de CSL DD als je de boost kit niet wil meebestellen.
Maar wat een winst maakt Fanatec hierop..

• Aikon
  • Niet online
@sverzijl klopt, deze werkt idd ook op de dd, je ziet 'em vaker voorbij komen daarvoor :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:25

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Daar istie dan. De PS5 DD

YouTube: Fanatec | Gran Turismo DD PRO | The First Direct Drive Wheel for Pla...

Pre order Black Friday. Site: https://gtddpro.fanatec.com

699,95 voor de 5Nm set met tafelklem, 2 pedalenset en afschuwelijk stuurwiel.

Levertijd maart 2022. Kale CSL DD ps5 'coming soon'

[Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 24-11-2021 21:05]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MTH-34
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16:23
Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:56:

YouTube: Fanatec | Gran Turismo DD PRO | The First Direct Drive Wheel for Pla...

En als je in plaats van €699,95 ook €849,95 wilt betalen, dan kun je nog deze kerst rijden ;w

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:51
Ik wacht wel op de kale base

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
Wat. een. gedrocht.

Dat stuur is echt Fanatec onwaardig als je het mij vraagt.

• Dynazap
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:24

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dacht even dat ze een gare samenwerking hadden met 'De-Goedkope-Thrustmaster-Stuurtjes-Afdeling". Is echt afbreuk van het merk Fanatec om zo'n ding naar buiten te brengen.

iRacing Profiel

• PantoHuit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:23
Dat stuur ziet er zeer plastic fantastic uit. Ik wacht ook wel op alleen de base.

• Aikon
  • Niet online
Wel bijzonder dat de base zelf ook anders is, niet alleen de plastic voor- en achterkanten. Hij is bol van boven namelijk.

Als je het optelt blijft er €240 voor het stuur en de fees naar Sony over. Dan is wel een ok stuur denk ik, ik snap alleen niet zo goed waarom je uberhaupt zoveel wilt uitgeven puur om op een console te racen. Waar je volgens mij niet eens fov kan instellen om maar wat te noemen. Of werkt 'ie ook op de pc? En de ps6 over 5 jaar?

• elknic
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:31
Zojuist ook een csl dd besteld.
Als vervanging voor mijn 7 jaar geleden tweedehands gekochte CSW V2 :)

Zelf even zo'n boostkit knutselen, en ik ben weer helemaal bij de tijd.

Zou best wel een DD1 willen, maar het prijsverschil is echt wel groot.

(My iRacing)

• sverzijl
  • Laatst online: 10:16
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:40:
Of werkt 'ie ook op de pc? En de ps6 over 5 jaar?
PC sowieso (“ This product is compatible with PC on all major racing games.”).
Ik had deze wel willen hebben ipv de CSL DD als het niet zo lang zou duren nog, maar zeker niet met dat playmobil stuurtje wat ze er nu bij doen. En de base los kopen/pre-orderen kan vooralsnog ook nog niet.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:40:
Wel bijzonder dat de base zelf ook anders is, niet alleen de plastic voor- en achterkanten. Hij is bol van boven namelijk.

Als je het optelt blijft er €240 voor het stuur en de fees naar Sony over. Dan is wel een ok stuur denk ik, ik snap alleen niet zo goed waarom je uberhaupt zoveel wilt uitgeven puur om op een console te racen. Waar je volgens mij niet eens fov kan instellen om maar wat te noemen. Of werkt 'ie ook op de pc? En de ps6 over 5 jaar?
En de pedalen. Het stuur van deze kit is inderdaad spuuglelijk, maar blijkbaar wil Polyphony dat graag.

Ik race alleen op de Playstation en heb daar ook een compleet verrijdbaar 8040 racerig voor gebouwd. Nu zit er nog een CSL Elite + op, daar komt straks een DD PRO voor Playstation voor in de plaats. Het is niet specifiek puur op een console racen met deze DD. Met een Playstation compatible base en Xbox compatible stuur, kan je deze set voor ALLE systemen gebruiken. Dus PC, XBOX en Playstation. Per saldo is deze meer compatible met allerlei systemen dan de normale CSL DD. De reden dat ze een aparte versie voor de Playstation maken is dat er een security chip van Sony in moet en deze verre van gratis is. Dus mensen die niets met Playstation hebben, hoeven hierdoor niet extra te betalen voor een chip die je niet nodig hebt.

De discussie waarom je puur en alleen op Playstation wil racen is irrelevant. Ik heb geen zin duizenden euro's in een PC speciaal voor racen te steken en dan ook nog eens ergens anders te moeten gamen. Nu rol ik mijn rig voor de TV, stop de stekkers erin en ga racen op mijn TV met de PS5. Ik ben niet iemand die 2-3 uur per dag spendeert aan racen. Maar als ik race, wil ik wel redelijk goede immersion hebben. Dat anderen dat wel graag doen is prima toch? Zoveel mensen zoveel wensen. En met de kracht van de PS5 zijn meer Simrace games mogelijk. :) ACC komt volgend jaar met de PS5 upgrade en dan samen met GT7 heb je 2 goede games die veel racers op de PS5 kunnen bedienen.

[Voor 0% gewijzigd door thunder8 op 25-11-2021 10:22. Reden: Kleine foutjes eruit gehaald.]

PSN-ID: Thunder76nl

• DaitoX
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:09
thunder8 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:11:
[...]

Met een Playstation compatible base en Xbox compatible stuur, kan je deze set voor ALLE systemen gebruiken. Dus PC, XBOX en Playstation.
Dit is waar ik naar toe wil. Race voornamelijk op de PC, maar Gran Turismo vind ik ook altijd leuk. En de aankomende Forza Motorsport wil ik dan ook wel een keer proberen. Verder heb ik nog niks van Fanatec, dus die bundel is voor mij prima.

Stuur is niet het mooiste misschien maar dat vind ik niet zo erg. Rond stuur heb je dan in ieder geval en dan Formula V2.5 X of dat McLaren stuur er bij (die kunnen beide ook op de xbox). Volgens mij ben ik dan mooi in 1 keer klaar voorlopig weer.

• MusicMaikel
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:46
Daar heb je er weer een, een beginnende race gamer :+

Zonder dollen: het begint bij mij te kriebelen om race games is uit te gaan proberen. Ik kijk behoorlijk wat racegame filmpjes op Youtube (F1, ACC) en wil het zelf ook eens gaan proberen met F1 2021. Ik heb nog compleet geen ervaring met sturen of wat dan ook dus ook geen idee waar je op moet letten.

Ik ben dus op zoek naar een stuurtje en pedalen voor F1 2021 op de PC. In de TS wordt verwezen naar in ieder geval de Logitech stuurtjes (G29 in mijn geval) en dat deze prima zijn voor beginners, maar ik lees ook veel klachten online, met name over de tandwiel overbrenging. Heeft dit veel impact op performance in-game?

Mochten er andere aanbevelingen zijn hoor ik dat ook graag natuurlijk. Ik heb niet echt een budget en wellicht is er een leuke BF-aanbieding om gebruik van te maken.

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik raad een beginner aan om te kijken naar Thrustmaster T300 en aanverwanten (TX, TX leather, etc). De base is bij die varianten hetzelfde. Riem aangedreven, genoeg kracht en gewoon een leuk beginnersstuur zonder dat je meteen de behoefte voelt te upgraden.

De Fanatec CSL serie is duurder, maar ook op alle vlakken beter.

Onder deze twee sturen zou ik niemand aanraden te gaan, omdat het dan snel ten koste van de beleving gaat.

iRacing Profiel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Famous last words... :P

Even tellen
Simlab GT1 Evo: 400
Focus RS Stoel 300
CSL DD met 8 Nm 500
Fanatec Formula F1 2021 400
DC Simracing 2 pedaalsset 400
Divers klein grut e.d. 100?

Hmm, het is een beetje uit de hand gelopen met 2k dit jaar. :+

• GewoonWouter
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:23
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:03:
[...]

Even tellen
Focus RS Stoel 300
CSL DD met 8 Nm 500

Iets vergelijkbaar is me vorig jaar rond Black Friday overkomen. Begon met het kopen van de CSL F1 PS4 om te racen op PS4. Dan er achter gekomen dat dat toch niet echt werkt op de salontafel. Dan maar gelijk een GT1 Evo rig met Sparco stoel besteld. En nu een jaar verder race ik niet meer op PS4 maar op een dikke PC die de boel leuk kan draaien.
Het kan anders uitdraaien dan initieel gepland :*)

Alle gekheid op een stokje. Zowel mijn vader als een maat hebben de G29 en zij rijden er prima mee, niks mis mee. Al moet ik wel zeggen dat ik geen spijt gehad heb van mijn CSL Elite aankoop. Ik heb de vergelijking kunnen maken en het gevoel is veel toffer.
Met de huidige CSL DD zal dat niet anders zijn. Het is maar wat je wil en wat je wil spenderen :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik ben van G29 naar CSL DD gegaan en ik kan niet wachten tot ie gerepareerd is. Het is een enorm verschil in rijervaring. Ook voel je veel eerder dat je moet corrigeren, dus je gaat ook veel constanter rijden.

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Een G29 of vergelijkbaar is naar mijn mening prima als je nog geen flauw idee hebt of je het uberhaupt leuk gaat vinden en er verder mee wil gaan. Tuurlijk is een T300 een stuk realistischer, en met een DD ga je daar nog een stapje verder mee, maar vergeet niet dat je daar eigenlijk pas je volle plezier uit haalt als je ook een bijbehorende rig hebt, een setje knappe pedaaltjes, een pc (of console) die het trekt, je beeldschermen op de juiste plek staan etc etc. Iemand die net begint met simmen met het idee "misschien leuk ,misschien ook niet" zou ik echt niet zo ver op kosten willen jagen; dergelijke bases voegen daarom imho niet veel toe als de rest ook nog niet op orde is. Met een instappertje krijg je echt wel een idee of het wat voor je is of niet. En áls het je bevalt en je bent bereid en in staat om daar de knip voor te willen trekken, dan is die 150 euro'tjes voor een starters-setje ook niet direct het eind van de wereld ten opzichte van wat je er daarna aan kosten nog eens tegenaan mag gooien (daarbij, een G29 of T150 raak je in de V&A vrij snel kwijt aan nieuwe instappers die op zoek zijn om te kijken of het was voor hen is). Wij zijn hier allemaal enthousiastelingen, maar vergeet niet dat er ook best wel wat mensen zijn die het na 1 of 2 keer proberen geen donder aan vinden en ermee stoppen. Daar zit je dan met je dure base en rig die staat te verstoffen... da's ook zonde dan.

iRacing Profiel

• DaitoX
Ik vind de g29 alleen vrij prijzig voor wat je krijgt. Als je nieuw koopt in ieder geval.

• kroegtijger
DaitoX schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:35:
Ik vind de g29 alleen vrij prijzig voor wat je krijgt. Als je nieuw koopt in ieder geval.
Dan kan je ook naar een T150 kijken; die is wat goedkoper, maar heeft wat mindere pedalen. Qua base zijn ze ook wel wat verschillend, maar de een doet imho niet echt onder voor de ander (de T150 is qua base misschien wel bang-for-buck een van de beste keuzes in de instappers-lijn)

iRacing Profiel

• DaitoX
kroegtijger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:46:
[...]

Dan kan je ook naar een T150 kijken; die is wat goedkoper, maar heeft wat mindere pedalen. Qua base zijn ze ook wel wat verschillend, maar de een doet imho niet echt onder voor de ander (de T150 is qua base misschien wel bang-for-buck een van de beste keuzes in de instappers-lijn)
Mee eens, ik zou als beginner eerder daar naar kijken, of proberen een goede 2de hands deal te vinden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

DaitoX schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:35:
Van de zomer kon je die voor 190 euro oppikken. Die is nu gewoon even 100 euro duurder geworden.

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:58

DaWaN

'r you wicked ??

Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:56:

Ik vind het wel grappig om hier de reacties op het stuur te zien.
Persoonlijk heb ik weinig problemen met de GT-sturen.
Ik heb door de jaren heen een Logitech Wingman Formula Force GP, Logitech Driving Force Pro, Logitech G25, Logitech G27 en nu een Thrustmaster T500 RS versleten en ik ben toe aan een nieuw stuur.
Al die extra knoppen zijn wel praktisch i.c.m. de Playstation en als je eenmaal aan het rijden bent merk je niet zo veel van die knoppen en/of de looks.

Qua value for money vind ik het ding echt niet slecht als je het vergelijkt met een T500 RS. Die T500 RS heb ik al twee maal moeten repareren (potmeters en lagers kapot) en uit de doos was bijvoorbeeld ook het stuurtje krom. Al met al nooit echt tevreden geweest met de bouwkwaliteit van Thrustmaster, alhoewel het stuur verder prima beviel zolang hij het goed deed.

De GT DD Pro bundel is ongeveer net zo duur als de CSL DD met het goedkoopste stuur en pedalen.
Je krijgt voor hetzelfde geld een stuurtje met meer features (schermpjes, knoppen) en PS4/PS5 compatibiliteit.

Ik ga morgen zo'n set pre-orderen. Heb ik alleen nog één vraag: de CSL Load Cell upgrade staat zeker nog niet op de site van Fanatec?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• DaitoX
DaWaN schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:36:
[...]

Ik ga morgen zo'n set pre-orderen. Heb ik alleen nog één vraag: de CSL Load Cell upgrade staat zeker nog niet op de site van Fanatec?
Vanaf morgen ook, er is ook een bundel waar die in zit:
The Gran Turismo DD Pro package PLUS Boost Kit 180 and CSL Pedals Load Cell Kit for a reduced price. 969,85 euro.

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

DaitoX schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:43:
[...]
Vanaf morgen ook, er is ook een bundel waar die in zit:
The Gran Turismo DD Pro package PLUS Boost Kit 180 and CSL Pedals Load Cell Kit for a reduced price. 969,85 euro.
Ja, maar die bundel spreekt mij niet echt aan, die boostkit bouw ik zelf wel met een eigen PSU voor (veel) minder dan 200 euro. Dan besteed ik die 200 euro liever aan een Fanatec H-shifter.

• DaitoX
DaWaN schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:47:
[...]

Ja, maar die bundel spreekt mij niet echt aan, die boostkit bouw ik zelf wel met een eigen PSU voor (veel) minder dan 200 euro. Dan besteed ik die 200 euro liever aan een Fanatec H-shifter.
Oke, de loadcell komt ook lost te koop als het goed is morgen, op de black friday pagina: https://blackfriday.fanatec.com/ halverwege ongeveer. Ik neem aan dat de pre-orders op dezelfde tijd online gaan.

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:42
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Alpha Mini van Simagic? Simwear.eu heeft best leuke aanbiedingen wat bundels betreft. Wat ik er op YouTube over zie is dat het best high end spul is. Het is way to overpriced voor hoe vaak/weinig ik race. Maar de Fanatec DD spreekt mij totaal niet aan. Ik rij nu met een T300.
Ik ken Simwear.eu echter niet zo goed en twijfel daarom om daar een pre-order voor €1000,- te doen. Wellicht dat iemand ervaringen kan delen?

[Voor 3% gewijzigd door meintje op 25-11-2021 21:57]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

DaitoX schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:51:
[...]
Oke, de loadcell komt ook lost te koop als het goed is morgen, op de black friday pagina: https://blackfriday.fanatec.com/ halverwege ongeveer. Ik neem aan dat de pre-orders op dezelfde tijd online gaan.
Ah 120 euro voor de load cell kit :)
Ik zie nu ook het CSL P1 stuur, met dat stuurtje i.c.m. de CSL DD kom je wel ongeveer ~100 euro goedkoper uit dan de GT DD Pro kit, maar ik vind de GT DD Pro bundel dan nog steeds een prima starters kit voor PS5/GT7. Ik zou niet weten waarom je voor 50 euro minder voor een T-GT II zou gaan.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:03:
[...]

Even tellen
Focus RS Stoel 300
CSL DD met 8 Nm 500

Ik herken dit ergens van :+

• RubjeMazter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 28-11 12:52
T300 was afgelopen week voor 277 via amazon, maar is al 2 dagen uitverkocht en/of in prijs gestegen naar 350... Deze was ik van plan te kopen na mijn kleine beetje ervaring met een super beginner stuur.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

meintje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:56:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Alpha Mini van Simagic? Simwear.eu heeft best leuke aanbiedingen wat bundels betreft. Wat ik er op YouTube over zie is dat het best high end spul is. Het is way to overpriced voor hoe vaak/weinig ik race. Maar de Fanatec DD spreekt mij totaal niet aan. Ik rij nu met een T300.
Ik ken Simwear.eu echter niet zo goed en twijfel daarom om daar een pre-order voor €1000,- te doen. Wellicht dat iemand ervaringen kan delen?
Die steeg al tijdens de introductie in prijs, begon dacht ik op 499 en binnen 24u was dat al 599 en inmiddels 639 zonder QR. Dan is een CSL DD met veel meer keuze aan sturen e.d. vanaf 350 een veel voordeligere keuze. Ook hebben ze maar weinig stuurtjes.

• meintje
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:06:
[...]

Die steeg al tijdens de introductie in prijs, begon dacht ik op 499 en binnen 24u was dat al 599 en inmiddels 639 zonder QR. Dan is een CSL DD met veel meer keuze aan sturen e.d. vanaf 350 een veel voordeligere keuze. Ook hebben ze maar weinig stuurtjes.
Wat ik er van begrepen heb is het qua afwerking van de sturen van hogere kwaliteit dan Fanatec. De wheel base zou vergelijkbaar zijn met Simucube. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus dat is lastig beslissen. Als ik nu de goedkoopste bundel zou kopen ben ik €175 duurder uit dan een CSL DD met een vergelijkbaar stuur. Ik had de indruk dat dat de moeite waard was. Ik ken echter beide bedrijven niet en weet ook niet wat te verwachten qua support bij problemen.
Keuzes, keuzes...

• Marrtijn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-12 17:09
Beste mensen,

Ik ben een absolute beginner en race nu nog met een controller, en wil dus een stuurtje een kans geven. Ik heb deze draad doorgelezen en men is absoluut geen fan van de standaard T150 pedalen en gaven vaak aan om voor de T150 pro te gaan, maar dat was nog in de tijd dat de pro 40-50 euro duurder was. Nu is er dus een aanbieding voor de T150 waar hij 100 euro goedkoper (139,-) is dan de T150 pro.

Is de T150 voor 140 euro dan een goede aankoop om eventueel up te graden als ik racen leuk vind, of is het nog een afrader?

• meintje
Ik denk dat alles ten op zichte van een controller een vooruit gang is. Ja, die pedalen zijn niet geweldig. Maar wat je zegt. Upgraden kan altijd nog. Als het je bevalt kun je op zoek naar een setje gebruikte T3PA Pro of gewoon nieuwe T-LCM pedalen aanschaffen. Dan kun je nu in ieder geval voor 'weinig' instappen en kijken of het bevalt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

meintje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:12:
[...]

Wat ik er van begrepen heb is het qua afwerking van de sturen van hogere kwaliteit dan Fanatec. De wheel base zou vergelijkbaar zijn met Simucube. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus dat is lastig beslissen. Als ik nu de goedkoopste bundel zou kopen ben ik €175 duurder uit dan een CSL DD met een vergelijkbaar stuur. Ik had de indruk dat dat de moeite waard was. Ik ken echter beide bedrijven niet en weet ook niet wat te verwachten qua support bij problemen.
Keuzes, keuzes...
Als een knop er niet is die je nodig hebt, dan moet je weer aan de buttonbox oid.

• DaitoX
Paypal lijkt niet te werken bij fanatec.

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RR2, PC2, F1, FS2020,

DaitoX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:07:
vanochtend om 08u30 werkte het nog prima..

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• DaitoX
Geen idee, 3 browsers geprobeerd, bij alle 3 lukt het niet.

• meintje
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:31:
[...]

Als een knop er niet is die je nodig hebt, dan moet je weer aan de buttonbox oid.
Je hebt mij er in ieder geval goed over laten nadenken ;)
Zojuist een CSL DD + Boostkit en een Clubsport steering wheel RS besteld. Qua stuur leek dat het meest op het stuur waarmee ik de Alpha Mini had willen bestellen. Maar een Fanatec formula wheel welke er later nog bij gaat komen is goedkoper en biedt inderdaad een hoop meer functionaliteit.

Voor @DaitoX ik heb met Visa betaald.

[Voor 3% gewijzigd door meintje op 26-11-2021 13:49]

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ik heb de preorder ook gedaan, ik kon niet meer wachten.
Afgelopen jaar wat gedoe gehad met mijn t300 wheelbases en ben daarnaast ontzettend benieuwd naar de upgrade naar deze Fanatec set.

Vanwege een kleine financiele meevaller ook de snelle express preorder gekozen.
Ben benieuwd of de set dit jaar nog in huis is!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:55
DaitoX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:07:
Ik had ook wat gedoe vanochtend, voor ik het wist had ik iets besteld... per bankoverschrijving :o Schijnbaar is daar ergens een update gedaan zonder dat ik het wist... 8)7

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

meintje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:48:
[...]

Je hebt mij er in ieder geval goed over laten nadenken ;)
Zojuist een CSL DD + Boostkit en een Clubsport steering wheel RS besteld. Qua stuur leek dat het meest op het stuur waarmee ik de Alpha Mini had willen bestellen. Maar een Fanatec formula wheel welke er later nog bij gaat komen is goedkoper en biedt inderdaad een hoop meer functionaliteit.

Voor @DaitoX ik heb met Visa betaald.
Ach, de Simucube stuurtjes (Pro of CSX2) zien er ook begeerlijk uit, maar je loopt er wel op leeg. De podium hub kost even 200 euro hierbij opgeteld als je ze op Fanatec DD wil gebruiken..

• kroegtijger
Marrtijn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:25:
Beste mensen,

Ik ben een absolute beginner en race nu nog met een controller, en wil dus een stuurtje een kans geven. Ik heb deze draad doorgelezen en men is absoluut geen fan van de standaard T150 pedalen en gaven vaak aan om voor de T150 pro te gaan, maar dat was nog in de tijd dat de pro 40-50 euro duurder was. Nu is er dus een aanbieding voor de T150 waar hij 100 euro goedkoper (139,-) is dan de T150 pro.

Is de T150 voor 140 euro dan een goede aankoop om eventueel up te graden als ik racen leuk vind, of is het nog een afrader?
De standaard pedaaltjes op de T150 is wel een redelijke tranen-trekker. Als het budget het toelaat, dan zou een T150 met een setje CSL pedaaltjes een prima start-setje zijn. Ben je wel ietsjes meer kwijt dan wat je voor een T150 pro kwijt bent, maar is al met al wel heel veel beter (en kan je later upgraden naar de LC's)

iRacing Profiel

• DaitoX
Sinny schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:32:
[...]

Ik had ook wat gedoe vanochtend, voor ik het wist had ik iets besteld... per bankoverschrijving :o Schijnbaar is daar ergens een update gedaan zonder dat ik het wist... 8)7
Uiteindelijk ook maar gedaan ja. Nu weer zo lang wachten ;(

• Sander95
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-12 11:49
Op dit moment rijd ik op een Logitech G923 icm een Playseat Challenge, en speel voornamelijk F1 2021 op de PS5.

Nu wil ik even overstappen naar een Fanatec set, en zie vandaag de nieuwe set online staan. Vinden jullie het de prijs waard in eerste instantie naar de 8 Nm en evt de loadcell?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik kom van een G29 en na een DD wil je niet meer terug. :)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Sander95 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:00:
Nu wil ik even overstappen naar een Fanatec set, en zie vandaag de nieuwe set online staan. Vinden jullie het de prijs waard in eerste instantie naar de 8 Nm en evt de loadcell?
Ik zou zelf eerder de loadcell upgrade kiezen over de 8Nm. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik het geen probleem vind om zelf die boostkit te bouwen.
Maar beide upgrades zijn eenvoudig later aan te schaffen, dus je kunt nu prima de goedkope set kopen en later upgraden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik heb hele andere pedalen gekocht. Die kan je ook buiten het Fanatec ecosysteem vinden. :)

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:15
Jemig, hoe snel was de dat CSL P1 V2 wiel uitverkocht? Had de boel beter vanochtend/gisteravond kunnen bestellen maar juist vandaag moest ik me verslapen :(

CSL DD 5Nm met "CSL Pedals LC" en WRC wiel is iig besteld, ben benieuwd!

Nu even een 8Nm voeding erbij DIYen en deze pook erbij.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Probeer eens het F1 stuur te bestellen bij een limited edtion. Die was in een uurtje of 4 volledig uitverkocht (2021 stuks).

• MTH-34
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:30:
Ik heb hele andere pedalen gekocht. Die kan je ook buiten het Fanatec ecosysteem vinden. :)
Dat gaat toch niet op wanneer je op de PS5 wilt spelen? Dan moet alles van hetzelfde merk zijn (oftewel ingeplugd via de wheelbase) dacht ik.

Vwb loadcell versus 8Nm. Loadcell!! Dat geeft zoveel meer gevoel en daarna hier maar een draadje zoeken hoe je de upgrade naar 8Nm zelf kan maken ;)

• Sander95
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-12 11:49
Thanks voor alle snelle reacties. Wilde inderdaad toch graag de loadcell erbij en heb echt geen flauw idee hoe ik zo’n voeding zou moeten DIYen dus heb het maar compleet besteld 😃

Nu begint het lange wachten.

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15:38
meintje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:12:
[...]

Wat ik er van begrepen heb is het qua afwerking van de sturen van hogere kwaliteit dan Fanatec.
Die hoor je vaker maar in realiteit valt het allemaal best mee, alsof de Fanatec sturen niet goed in elkaar zouden zitten? Nu vind ik lang niet alles van wat Fanatec produceert fantastisch (ik ben geen fan van de McLaren en alles wat er onder zit met de plastic QR) maar een Formula V2.x is voor het geld gewoon een geweldig stuur. Ik ben inmiddels al een jaar op zoek naar een vergelijkbaar stuur voor op de Simecube sport maar ik kan hem niet vinden onder de 500 euro. Wil je iets hebben wat qua functionaliteit en kwaliteit in de buurt komt mag je het dubbele aftikken… eindresultaat is dus dat de Simecube nu al een aardige poos werkeloos in de kast stof ligt te vangen.

Met de Fanatec clubsport en podium sturen is weinig mis, ja een Ascher zit misschien beter in elkaar maar dan lever je flink in qua mogelijkheden en mag je fors meer aftikken en een Cube controls stuur… tsja mijn ervaringen met Cube zijn niet echt fantastisch als het gaat om het oplossen van problemen en ook daar mag je nog altijd meer afrekenen dan bij een Fanatec.

Het BMW M4 GT3 stuur van Fanatec lonkt toch ook wel, ook een bak geld maar dan heb je wel echt “automotive grade” in handen. Misschien de Simecube sport binnenkort maar eens in de verkoop gooien, een limited edition collectors item is het niet dus van stof happen in de kast wordt hij ook niet meer waard :+

iRacing profiel

• Arthur-94
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:51
ikt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:44:
Jemig, hoe snel was de dat CSL P1 V2 wiel uitverkocht? Had de boel beter vanochtend/gisteravond kunnen bestellen maar juist vandaag moest ik me verslapen :(

CSL DD 5Nm met "CSL Pedals LC" en WRC wiel is iig besteld, ben benieuwd!

Nu even een 8Nm voeding erbij DIYen en deze pook erbij.
Ik wil ook zo’n SHH shifter kopen. Kies je voor een 6 of 7 versnelling shifter en waarom?

• ikt
Arthur-94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:03:
[...]

Ik wil ook zo’n SHH shifter kopen. Kies je voor een 6 of 7 versnelling shifter en waarom?
6-bak, omdat er nauwelijks auto's zijn met 7 versnellingen. Anders heb je nog altijd de sequentiële flipfloppers :)

Kan jammer genoeg geen Nederlands adres invullen dus dat wordt mailen naar of ze überhaupt naar buiten Spanje verschepen.

Ben blind, land-optie staat er gewoon tussen :+

[Voor 5% gewijzigd door ikt op 26-11-2021 23:32]

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:04
ikt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:27:
[...]

6-bak, omdat er nauwelijks auto's zijn met 7 versnellingen. Anders heb je nog altijd de sequentiële flipfloppers :)

Kan jammer genoeg geen Nederlands adres invullen dus dat wordt mailen naar of ze überhaupt naar buiten Spanje verschepen.
Ja hoor ze versturen buiten Spanje. Ik heb een jaar geleden er 1 besteld.

iRacing Profiel

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 14:29

EnzoF

Heusinkveld Engineering

ikt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:27:
[...]
Ik heb een tijd geleden ook gewoon via hun website besteld. Keek nu net snel even en kan nog steeds gewoon mijn adres invullen.

• meintje
R2D2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:49:
[...]

Die hoor je vaker maar in realiteit valt het allemaal best mee, alsof de Fanatec sturen niet goed in elkaar zouden zitten? Nu vind ik lang niet alles van wat Fanatec produceert fantastisch (ik ben geen fan van de McLaren en alles wat er onder zit met de plastic QR) maar een Formula V2.x is voor het geld gewoon een geweldig stuur. Ik ben inmiddels al een jaar op zoek naar een vergelijkbaar stuur voor op de Simecube sport maar ik kan hem niet vinden onder de 500 euro. Wil je iets hebben wat qua functionaliteit en kwaliteit in de buurt komt mag je het dubbele aftikken… eindresultaat is dus dat de Simecube nu al een aardige poos werkeloos in de kast stof ligt te vangen.
Jouw post is in grote lijnen waarom ik uiteindelijk toch voor Fanatec heb gekozen. Ik heb niet voor het McLaren stuur gekozen omdat deze met een qr1 ook €300,- kost. Het Clubsport RS stuur kan ik voor meerdere klasses/games gebruiken. Uiteindelijk komt er nog een Formule 2.5 stuur bij. €200,- goedkoper dan het GT4 stuur van Simagic maar dan met meer knoppen én een toggle switch!

Het is alleen nog steeds veel te veel geld voor het casual rondje dat ik rijd :+

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

R2D2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:49:
[...]

Met de Fanatec clubsport en podium sturen is weinig mis, ja een Ascher zit misschien beter in elkaar maar dan lever je flink in qua mogelijkheden en mag je fors meer aftikken en een Cube controls stuur… tsja mijn ervaringen met Cube zijn niet echt fantastisch als het gaat om het oplossen van problemen en ook daar mag je nog altijd meer afrekenen dan bij een Fanatec.

Het BMW M4 GT3 stuur van Fanatec lonkt toch ook wel, ook een bak geld maar dan heb je wel echt “automotive grade” in handen. Misschien de Simecube sport binnenkort maar eens in de verkoop gooien, een limited edition collectors item is het niet dus van stof happen in de kast wordt hij ook niet meer waard :+
Het is eigenlijk wel suf dat er niks tussen de McLaren van 300 (incl QR) en BMW van 1400 zit. Podium endurance stuurtjes zijn 650 oid.

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Ik heb sinds kort het mc Laren stuurtje en kan er eigenlijk niets op aanmerken. Gewoon prima. Oke het enige minpuntje misschien is dat de shifters best wel een hard “kloink” geluid maken. En omdat mijn DD op een aluxprofiel gemonteerd is wat een beide zijden aan een muur is bevestigd dreunt iedere shift door het hele huis door nu 😁. Van de ffb en de basshakers merkt niemand iets, maar het shiften zorgt voor enige irritatie.

Kan iemand mij uitleggen waarom sommigen altijd een tekort aan knopjes lijken te hebben? Ik simrace mijn halve leven al (ACT labs Force RS iemand?), heb een button box, maar raak tijdens het racen eigenlijk maximaal 6 knoppen (incl. shifters). Wat voor mappings hebben jullie op het stuur zitten die écht noodzakelijk zijn?

[Voor 5% gewijzigd door Dev0o op 27-11-2021 11:10. Reden: Url]

• Thodekroo
Dev0o schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:58:
Ik heb sinds kort het mc Laren stuurtje en kan er eigenlijk niets op aanmerken. Gewoon prima. Oke het enige minpuntje misschien is dat de shifters best wel een hard “kloink” geluid maken. En omdat mijn DD op een aluxprofiel gemonteerd is wat een beide zijden aan een muur is bevestigd dreunt iedere shift door het hele huis door nu 😁. Van de ffb en de basshakers merkt niemand iets, maar het shiften zorgt voor enige irritatie.

Kan iemand mij uitleggen waarom sommigen altijd een tekort aan knopjes lijken te hebben? Ik simrace mijn halve leven al (ACT labs Force RS iemand?), heb een button box, maar raak tijdens het racen eigenlijk maximaal 6 knoppen (incl. shifters). Wat voor mappings hebben jullie op het stuur zitten die écht noodzakelijk zijn?
Je kunt er natuurlijk over discussieren of dingen écht noodzakelijk zijn, maar dit is wat ik tijdens een race allemaal gebruik in Iracing F3.

-Shift up
-Shift down
-Knop voor 100% brake
-knop voor 100% koppeling
-Tear off visor
-Cycle split delta
-Game speak
-Discord speak
-Discord Mute all
-Brake bias +
-Brake bias -
-Reset HMD
-Next black box
-Prev black box
-Black box down
-Black box up
-Increment selected control
-Decrement selected control
-Select next control
-Select prev control
-Game Volume up
-Game Volume down
-Crew chief push to talk

• Fedo
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 27-11 14:37
Dev0o schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:58:
Gewoon prima. Oke het enige minpuntje misschien is dat de shifters best wel een hard “kloink” geluid maken. En omdat mijn DD op een aluxprofiel gemonteerd is wat een beide zijden aan een muur is bevestigd dreunt iedere shift door het hele huis door nu 😁. Van de ffb en de basshakers merkt niemand iets, maar het shiften zorgt voor enige irritatie.
Dit is de reden waarom ik niet heb gekozen voor dit stuurtje, hoewel het mijn eerste keuze was. Een review kanaal op Youtube genaamd "Ron" had 75 decibel gemeten, en da's best luid. Hoe dan ook, mocht het toch een probleem zijn, je kunt tweaken om de klik wat te verzachten, er zijn verschillende mods, zoals deze:

YouTube: Easy Fix for LOUD shifters on the Fanatec Mclaren GT3 V2 Wheel

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Fedo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:33:
[...]

Dit is de reden waarom ik niet heb gekozen voor dit stuurtje, hoewel het mijn eerste keuze was. Een review kanaal op Youtube genaamd "Ron" had 75 decibel gemeten, en da's best luid. Hoe dan ook, mocht het toch een probleem zijn, je kunt tweaken om de klik wat te verzachten, er zijn verschillende mods, zoals deze:

YouTube: Easy Fix for LOUD shifters on the Fanatec Mclaren GT3 V2 Wheel
“Easy fix…” ik heb achter beide paddles een viltje geplakt. Je weet wel, die je ook onder de stoelpoten plakt tegen het krassen. Instant fix, 2 minuten werk en eenvoudig verwijderbaar.

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:20
Van mijn Fanatec universal Xbox hub is de veer van de rechter shifter gebroken. De hub is ruim een jaar geleden 2de hands gekocht en zal nu 3+ jaar oud zijn.

Fanatec via support gevraagd of ze een nieuwe set veren kunnen leveren, mocht iemand weten waar je die buiten Fanatec om kopen, dan hoor ik dat graag.

iRacing Profiel

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Thodekroo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:21:
[...]

Je kunt er natuurlijk over discussieren of dingen écht noodzakelijk zijn, maar dit is wat ik tijdens een race allemaal gebruik in Iracing F3.

-Shift up
-Shift down
-Knop voor 100% brake
-knop voor 100% koppeling
-Tear off visor
-Cycle split delta
-Game speak
-Discord speak
-Discord Mute all
-Brake bias +
-Brake bias -
-Reset HMD
-Next black box
-Prev black box
-Black box down
-Black box up
-Increment selected control
-Decrement selected control
-Select next control
-Select prev control
-Game Volume up
-Game Volume down
-Crew chief push to talk
Als je er op gaat letten merk ik dat ik nog relatief vaak mijn stoelpositie en view aanpas. Ik denk dat ik die ook maar eens ga mappen…

• Thodekroo
Dev0o schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:03:
[...]

Als je er op gaat letten merk ik dat ik nog relatief vaak mijn stoelpositie en view aanpas. Ik denk dat ik die ook maar eens ga mappen…
Haha dat is zo'n beetje de belangrijkste die je op je stuur moet hebben!

• jczuidervaart
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 21:47
Thodekroo schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:12:
[...]

Haha dat is zo'n beetje de belangrijkste die je op je stuur moet hebben!
Hmm nog nooit aangepast. Kun je ook uitleggen waarom?

• Thodekroo
Nu ik het terug lees denk ik dat ik hem verkeerd begreep. Ik dacht dat het over de "reset HMD" knop ging. Hiermee reset je de view van je VR bril. Dit is het eerste wat je doet zodra je in de auto stapt. Soms ook mid-race als de tracking te wensen over laat.

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Dev0o schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:10:
[...]

“Easy fix…” ik heb achter beide paddles een viltje geplakt. Je weet wel, die je ook onder de stoelpoten plakt tegen het krassen. Instant fix, 2 minuten werk en eenvoudig verwijderbaar.
Kun je eens een foto ervan maken hoe je dat gedaan hebt? Heb dat stuurtje ook en wat minder geluid is altijd welkom.

• XBWillem
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 30-11 13:02
Hey allemaal, het is missschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik overweg om een stuur & pedalensetje te kopen en wil vanaf de bank (!) spelen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Mijn voornaamste vraagstuk is: koop ik een "gewoon" laptoptafeltje, een speciaal er voor gebouwd item op Amazon, of knutsel ik zelf iets in elkaar? Hoor graag hoe jullie experts hierover denken. :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

De racekerk uit!

Dat gaat verre van comfortabel zijn. Dus ik zie nou niet echt een oplossing.

• kroegtijger
XBWillem schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:00:
Hey allemaal, het is missschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik overweg om een stuur & pedalensetje te kopen en wil vanaf de bank (!) spelen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Mijn voornaamste vraagstuk is: koop ik een "gewoon" laptoptafeltje, een speciaal er voor gebouwd item op Amazon, of knutsel ik zelf iets in elkaar? Hoor graag hoe jullie experts hierover denken. :)
Vanaf de bank gaat op wel heel veel manieren problemen opleveren ben ik bang.... Nog buiten de nooit constante positie van je scherm zijn de pedalen op z'n plek houden al een uitdaging, om nog maar te zwijgen over je zit-positie of hoe je de rommel vast gaat zetten.

Er zijn prima mobiele oplossingen te vinden her en der. Zo heb je de playseat challenge die je netjes kan opvouwen en in de kast kan zetten. Ook niet 100% geweldig, maar al een enorme sprong beter dan vanaf de bank.

Aan de andere kant, er zijn ook zat voorbeelden te vinden van thuis-knutsel-oplossingen. Ik heb ze zelfs voorbij zien komen met 2 verhuisdozen met een plank ertussen en als stoel een fatboy, en dat ging ook (soort van) goed.... Het kan dus wel degelijk, maar ik denk dat je niemand gaat vinden die dit zal advisren als goede oplossing.

iRacing Profiel

• XBWillem
kroegtijger schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:23:
[...]

Vanaf de bank gaat op wel heel veel manieren problemen opleveren ben ik bang.... Nog buiten de nooit constante positie van je scherm zijn de pedalen op z'n plek houden al een uitdaging, om nog maar te zwijgen over je zit-positie of hoe je de rommel vast gaat zetten.

Er zijn prima mobiele oplossingen te vinden her en der. Zo heb je de playseat challenge die je netjes kan opvouwen en in de kast kan zetten. Ook niet 100% geweldig, maar al een enorme sprong beter dan vanaf de bank.

Aan de andere kant, er zijn ook zat voorbeelden te vinden van thuis-knutsel-oplossingen. Ik heb ze zelfs voorbij zien komen met 2 verhuisdozen met een plank ertussen en als stoel een fatboy, en dat ging ook (soort van) goed.... Het kan dus wel degelijk, maar ik denk dat je niemand gaat vinden die dit zal advisren als goede oplossing.
Thnx voor de vlotte feedback. Ik las in reviews bij diverse sturen dat de pedalen rubbers hebben voor op de vloer, dus dat leek me "voldoende". Dat is niet zo?

Ik moet mijn materiaal kwijt in de woonkamer, vandaar dat een volledige setup met "ligstoel" niet haalbaar is.

• stewiegriffin
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:26
XBWillem schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
[...]

Thnx voor de vlotte feedback. Ik las in reviews bij diverse sturen dat de pedalen rubbers hebben voor op de vloer, dus dat leek me "voldoende". Dat is niet zo?

Ik moet mijn materiaal kwijt in de woonkamer, vandaar dat een volledige setup met "ligstoel" niet haalbaar is.
Playseat challenge is echt wel hele goede oplossing hoor, ik heb er zelf ervaring mee, raced echt wel prima.
Ik reed altijd met een T150 stuur en het zit goed zelfs na wat langere sessies pak hem beet 2 a 3 uur.
En het opvouwen is ideaal ik moest ook altijd in de huiskamer racen en had erg weinig ruimte voor opslag.
Het is echt wel het overwegen waard wat mij betreft.

Zo een playseat kan je behoorlijk klein opvouwen het zal je nog verbazen!

• XBWillem
stewiegriffin schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:41:
[...]

Playseat challenge is echt wel hele goede oplossing hoor, ik heb er zelf ervaring mee, raced echt wel prima.
Ik reed altijd met een T150 stuur en het zit goed zelfs na wat langere sessies pak hem beet 2 a 3 uur.
En het opvouwen is ideaal ik moest ook altijd in de huiskamer racen en had erg weinig ruimte voor opslag.
Het is echt wel het overwegen waard wat mij betreft.

Zo een playseat kan je behoorlijk klein opvouwen het zal je nog verbazen!
Dank voor je reactie, dat is weer een ander perspectief...

Eigenlijk hoop ik gewoon dat m'n vriendin gauw klaar is met de hele zolder als HAAR hobbyruimte. >:)

• ikt
Mensen die hun CSL DD hebben! Hoe lang heeft het geduurd vanaf bestelling tot levering?

Op de Fanatec site staat iets van 2022, maar volgens mij hadden sommigen dat hier ook maar was die wel al geleverd.

• MTH-34

Ik heb jaren, met heel veel plezier, geraced vanaf de bank.
Een WheelstandPro was voor mij de perfecte oplossing.
De wheelstand weg geklapt in de trapkast wanneer niet in gebruik. Neemt “relatief” weinig ruimte in en wanneer ik wilde racen was het in no-time uitgeklapt en klaar voor gebruik.

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:52
ikt schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:56:
Mensen die hun CSL DD hebben! Hoe lang heeft het geduurd vanaf bestelling tot levering?

Op de Fanatec site staat iets van 2022, maar volgens mij hadden sommigen dat hier ook maar was die wel al geleverd.
Ik had 'm besteld in de eerste pre-order wave op 5 juni.
De mijne was geleverd 19 augustus.

Gegroet! Lukas

• thunder8

thunder8

Ik heb in het verleden met een Wheelstand Pro gewerkt. Maar of je dan een tijdlang comfortabel kan rijden, is heel erg afhankelijk wat voor bank je hebt en hoe je rug ondersteund wordt. Ik kreeg uiteindelijk redelijk snel last van mijn rug en dan gebruik je een dergelijke setup snel niet meer. Ik heb hem een kleine 2 jaar geleden uitgeleend aan vrienden met kinderen en die vermaken zich er prima mee. Ik heb vorig jaar het racen weer opgepakt en meteen een verrijdbaar alurig gebouwd, zodat ik fatsoenlijk kan zitten/racen zonder rugpijn. Het is inderdaad wel een redelijke stellage, maar ik kan het snel aan de kant zetten.

Ik denk dat de geopperde Playseat Challenge een betere optie is, omdat je daar toch een redelijk mix hebt waarbij je de afstanden tussen je stoel, pedalen en stuur goed kan maken. Daarnaast kan je dan kort voor de TV gaan zitten racen, wat ook zijn voordelen heeft. Ben je klaar, vouw je het geheel op en zet je het weg op een andere kamer.

• XBWillem
MTH-34 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:34:
[...]

Ik heb jaren, met heel veel plezier, geraced vanaf de bank.
Een WheelstandPro was voor mij de perfecte oplossing.
De wheelstand weg geklapt in de trapkast wanneer niet in gebruik. Neemt “relatief” weinig ruimte in en wanneer ik wilde racen was het in no-time uitgeklapt en klaar voor gebruik.
Thnx! Dat is interessant. Die overweeg ik wel.
thunder8 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:24:
[...]

Ik heb in het verleden met een Wheelstand Pro gewerkt. Maar of je dan een tijdlang comfortabel kan rijden, is heel erg afhankelijk wat voor bank je hebt en hoe je rug ondersteund wordt. Ik kreeg uiteindelijk redelijk snel last van mijn rug en dan gebruik je een dergelijke setup snel niet meer. Ik heb hem een kleine 2 jaar geleden uitgeleend aan vrienden met kinderen en die vermaken zich er prima mee. Ik heb vorig jaar het racen weer opgepakt en meteen een verrijdbaar alurig gebouwd, zodat ik fatsoenlijk kan zitten/racen zonder rugpijn. Het is inderdaad wel een redelijke stellage, maar ik kan het snel aan de kant zetten.

Ik denk dat de geopperde Playseat Challenge een betere optie is, omdat je daar toch een redelijk mix hebt waarbij je de afstanden tussen je stoel, pedalen en stuur goed kan maken. Daarnaast kan je dan kort voor de TV gaan zitten racen, wat ook zijn voordelen heeft. Ben je klaar, vouw je het geheel op en zet je het weg op een andere kamer.
Dank ook voor jouw ervaring. Ook die Wheelstand Pro dus. Playseat Challenge is ook nog interessant. Ziet er wel een beetje "wonky" uit, maar de reviews zijn goed.

• Hugo
  • Laatst online: 16:54
Heb zelf met plezier de playseat challenge gebruikt. Redelijk stevig. Belangrijkste was toen voor mij dat hij snel en makkelijk op te ruimen was. Inklappen en wegzetten. Nog geen minuut werk en niet in de weg. Ideaal voor als je niet de ruimte hebt om een grotere rig neer te zetten.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

24-9 besteld
11-11 geleverd
24-11 RMA

• E - Jay
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 30-11 11:34

Ergens eind september / begin oktober besteld, CSL DD stond toen op de fanatec site op 12-11 beschikbaar.
had hem op 11-11 in huis.

Heb de formula 2.5x erbij genomen omdat de formula 2.5 die ik eigenlijk in gedachte had pas half januari 2022 geleverd kon worden. Deze is inmiddels gewoon beschikbaar dus helemaal van de data uitgaan kan je ook niet.

Het blijft een persoonlijke afwezig, maar ik was niet van plan om honderden euro's over te maken om een half jaar later pas een artikel te ontvangen (met de vraag of dat wel gehaald ging worden in deze tijd).

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Sinds paar dagen in het bezit van mijn eerste race stuur! T300 RS Gt. Deze gebruik in combi met Playseat challenge. Prima begin om is te kijken of het wat is. Ik speelde hiervoor geregeld met controller. Heb me nooit echt verdiept in assists. Maar nu ik een stuur heb wilde ik proberen om alle assists uit zetten, maar kom er nu achter dat dit serieus veel oefening vraagt :p

Ik speel nu GT Sport en F1 2021, maar bij teveel gas sta ik binnen no time achterste voren _O-
De verwachting was dat ik meer controle zou hebben, maar vooralsnog bak ik er weinig van.
Zouden jullie adviseren om door te bijten qua assist. Of toch meer assist aan en langzaam afbouwen?

Aan de andere kant race ik voor mijn plezier en wat hulp qua traction control zou al een hoop kunnen schelen.

Verder ben ik aan het worstelen met de PS3/PS4 mode knop. Heb nu al paar keer gehad dat de gasgeven op de koppelingspedaal zit. Switch je naar een andere game, zit het weer andersom. Kortom het begin is erg tof, maar alle toestanden qua allerhande instellingen vind ik niet het leukste onderdeel van het racen. Het zijn ook vaak persoonlijke voorkeuren, dus hierin is het waarschijnlijk een kwestie van proberen en oefenen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
@Lekkerboeie86 uit laten die assists. Je motoriek is nog niet gewend aan het gebruik van stuur/pedalen dus je hebt ook nog niet dezelfde feeling als dat je met een controller had.
Dus oefenen, oefenen en oefenen.

• thunder8

thunder8

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
Sinds paar dagen in het bezit van mijn eerste race stuur! T300 RS Gt. Deze gebruik in combi met Playseat challenge. Prima begin om is te kijken of het wat is. Ik speelde hiervoor geregeld met controller. Heb me nooit echt verdiept in assists. Maar nu ik een stuur heb wilde ik proberen om alle assists uit zetten, maar kom er nu achter dat dit serieus veel oefening vraagt :p

Ik speel nu GT Sport en F1 2021, maar bij teveel gas sta ik binnen no time achterste voren _O-
De verwachting was dat ik meer controle zou hebben, maar vooralsnog bak ik er weinig van.
Zouden jullie adviseren om door te bijten qua assist. Of toch meer assist aan en langzaam afbouwen?

Aan de andere kant race ik voor mijn plezier en wat hulp qua traction control zou al een hoop kunnen schelen.
Gewoon bekijken welke assists je meteen zonder kan en welke nog niet. Die laatste kan je steeds verder verlagen tot die ook uitstaan. En voor sommige raceklasses is het helemaal niet nodig om alles uit te zetten. Bepaalde raceauto's hebben gewoon ABS en Traction Control. Waarom zou je dan gaan rijden zonder? Wel kan je ze minimaal zetten, want in de meeste games zal je bij hogere waarden geen supersnelle ronde kunnen neerzetten, omdat het teveel ingrijpt tijdens die snelle ronde.

Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je lol hebt. Als je elke keer met frustratie eindigt, omdat je de auto niet op de weg kan houden, dan is de lol er snel af en stop je er op een gegeven moment mee. Vooral als je verder niet aan online competities e.d. meedoet. En soms kan het ook nog per circuit anders zijn. Je zou bijvoorbeeld prima kunnen racen op Barcelona zonder assists, terwijl je op de Nordschleife regelmatig van de baan gaat. Daar zal je moeten leren hoe je bepaalde bochten moet beteugelen omdat een bocht bijvoorbeeld off-camber is en daardoor je grip heel anders is.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

F1 20xx met TC geeft je in de regel een beroerde start. Liever wat wheelspin, paar plekken winst en een paar % van je achterbanden af dan 5 plekken kwijt.

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:

Verder ben ik aan het worstelen met de PS3/PS4 mode knop. Heb nu al paar keer gehad dat de gasgeven op de koppelingspedaal zit. Switch je naar een andere game, zit het weer andersom. Kortom het begin is erg tof, maar alle toestanden qua allerhande instellingen vind ik niet het leukste onderdeel van het racen. Het zijn ook vaak persoonlijke voorkeuren, dus hierin is het waarschijnlijk een kwestie van proberen en oefenen.
Overigens zijn zaken als ABS en Traction Control geen assists als in "valsspelen". Deze zitten in "echte" GT wagens ook en mogen dus naar eigen inzicht gebruikt worden. Formule wagens is weer een ander verhaal natuurlijk. En inderdaad auto-brake, ideale lijn opties en andere Game-opties uitzetten!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Pyr0_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:17:
[...]

Kun je eens een foto ervan maken hoe je dat gedaan hebt? Heb dat stuurtje ook en wat minder geluid is altijd welkom.
Foto is niet nodig, er is op youtube een filmpje te vinden!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Dat is de ingewikkelde versie. Ik heb er nog geen foto van kunnen maken, maar ik heb een reepje vilt op het zwarte plastic achter de oranje paddles geplakt. Daar waar ze bij een shift tegen het plastic aan "bonken" zeg maar. Je hoeft er niets voor te demonteren of los te halen, gewoon er tussen plakken. Meer is het niet. Hoe dikker het vilt hoe beter het dempt...

[Voor 6% gewijzigd door Dev0o op 30-11-2021 15:59]

• Simbob
  • Laatst online: 17:32
Dit weekend ga ik mijn rig optuigen met 4 schermen.
Voor die uitbreiding ben ik op zoek naar een goede stroomvoorziening.

Hoe hebben jullie het allemaal aangesloten? Gewoon een paar gewone stekkerdozen, bijvoorbeeld paralel geschakeld of op een professionelere manier?

Ik moet 4 schermen, pc, pedalen, servo, 3 mini versterkers (bass shakers) aansluiten.

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:34

Hoogie2004

Whohooooo

Weer wat progressie, na een uurtje klooien eindelijk de PCB en het schermpje werkend :)

En een korte test met simhub integratie voor de leds :)

Er moet nog wel wat soldeerwerk gebeuren voor de shifters en clutches, maar dat komt nog :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Thodekroo
Jezus wat vet. Het is dat ik alleen VR race en hier dus helemaal niks aan heb. Anders was ik zeker ook zo'n project gestart.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:53:
Dit weekend ga ik mijn rig optuigen met 4 schermen.
Voor die uitbreiding ben ik op zoek naar een goede stroomvoorziening.

Hoe hebben jullie het allemaal aangesloten? Gewoon een paar gewone stekkerdozen, bijvoorbeeld paralel geschakeld of op een professionelere manier?

Ik moet 4 schermen, pc, pedalen, servo, 3 mini versterkers (bass shakers) aansluiten.
Ik heb alles op één stopcontact aangesloten met twee lange stekkerdozen (1 in de muur, de andere in de eerste stekkerdoos). De totale wattage is ruim onder het maximum wat zo'n stekkerdoos aanmag (3.6kw geloof ik). Ik heb er zelfs nog een smartplug tussen gedaan om het stroomverbruik te meten en dat komt niet boven de 1500 watt. Misschien wat hogere pieken omdat ik met vrij veel FFB rond rijd.

iRacing Profiel

• Simbob
  • Laatst online: 17:32
Luckeh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:45:
[...]

Ik heb alles op één stopcontact aangesloten met twee lange stekkerdozen (1 in de muur, de andere in de eerste stekkerdoos). De totale wattage is ruim onder het maximum wat zo'n stekkerdoos aanmag (3.6kw geloof ik). Ik heb er zelfs nog een smartplug tussen gedaan om het stroomverbruik te meten en dat komt niet boven de 1500 watt. Misschien wat hogere pieken omdat ik met vrij veel FFB rond rijd.
Bedankt.
Inmiddels een grote besteld.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:36
En de benodigde pluggen die je in de wheelbase drukt, via Amazon of zo?

Kon het 8nm prijsverschil ook niet helemaal verkroppen en wil deze zelfde oplossing gaan proberen/toepassen :)

Nickname does not reflect reality

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat is een CPU-moederbord stekker. ;)

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee