Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste
Acties:

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Dat komt door de magneten. Daar voel je niks van als er stroom op staat.

Je voelt de verschillende stappen uit dit plaatje (van een CSL DD)

[Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2021 14:54]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Generaal Pep schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:43:
Hi (sim)race liefhebbers,

Zojuist eindelijk mijn eerste Fanatec setup mogen ontvangen op werk. Zo nieuwsgierig als ik ben moest ik dus toch even mijn stuur uit de doos trekken.

Het viel me gelijk op dat het sturen (het gaat om een DD1 + F1 wheel) in stappen gaat, niet geteld maar pak 'm beet 16 stappen rondom. Is het normaal bij Fanatec sturen dat het sturen in een soort van stappen gaat of gebeurt dit alleen wanneer er geen stroom is aangesloten?

Het Fanatec stuur draait nog niet half zo soepel als mijn 'oude' Logitech G29 stuur...

Ik heb hier niks over gehoord in de tientallen reviews die ik heb gezien. Hopelijk kan iemand hier mij duidelijkheid geven... Als dit namelijk echt zo is ga ik vanavond het stuur niet eens aansluiten en testen maar direct retour sturen.

Ik kan het probleem niet heel duidelijk omschrijven maar kortom draait mijn Logitech stuur zo soepel als het stuur op mijn luxe wagen en het Fanatec stuur verre van soepel.
probeer het nog eens met stroom erop 😉. Zou niet moeten voorkomen als er stroom op staat.

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:16

Sporedd

Gang is alles

Heb je een Firmware update gedaan? dat is erg belangrijk bij DD sturen.

Don't trust an atom, they make up everything.

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(...) als het stuur op mijn luxe wagen en het Fanatec stuur verre van soepel.
Ook als je luxe wagen uit staat? ;)

Firmware update is belangrijk idd, maar aangezien je nog geen fanatec had heb je ongetwijfeld de nieuwste geïnstalleerd en komt het goed :)

• Generaal Pep
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 15:33
Prima mannen. Hartelijk dank voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat stroom wat uit zou maken. Alleen alvorens alles uit te pakken en vast te maken wou ik het toch even aan ervaringsdeskundigen vragen.

Ik gaat zodadelijk lekker klussen. Binnenkort zal ik mijn oude en nieuwe setup delen in het 'Show je simrig topic'

Excuses voor mijn onnodige bezorgdheid.

[Voor 4% gewijzigd door Generaal Pep op 16-11-2021 17:33]

01010000 01100101 01110000 01100101

• Generaal Pep
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:52:
Dat komt door de magneten. Daar voel je niks van als er stroom op staat.

Je voelt de verschillende stappen uit dit plaatje (van een CSL DD)
[Afbeelding]
Deze doorsnede maakt alles duidelijk! De 16 stappen was wat overdreven, maar hij blijft dus duidelijk aan de magneet hangen als de stroom eraf is.

Hartelijke dank en nogmaals excuses voor mijn onnodige bezorgheid.

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15:38
Generaal Pep schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:30:
Prima mannen. Hartelijk dank voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat stroom wat uit zou maken. Alleen alvorens alles uit te pakken en vast te maken wou ik het toch even aan ervaringsdeskundigen vragen.

Ik gaat zodadelijk lekker klussen. Binnenkort zal ik mijn oude en nieuwe setup delen in het 'Show je simrig topic'

Dat is het verschil tussen een inrunner en een outrunner motor. Het plaatsje wat @senor canardo deelde is er één van een CSL DD, die heeft het verschijnlijk niet tot nauwelijks (inrunner), de Podium DD1 is een outrunner en die heeft het veel merkbaarder, zowel zonder als onder spanning.

Is het erg? Nope, het is gewoon een "ongunstig" bijverschijnsel van het type motor, je merkt er weinig van tijdens het racen zelf maar voor de Fanatec "haters" was het altijd iets wat als argument op tafel gegooid werd waarom je geen DD1/2 zou moeten kopen want een Simecube (om maar een voorbeeld te noemen) heeft het niet. Het gros van de fabrikanten heeft gekozen voor een inrunner motor, een aantal (zoals Accuforce) hebben gekozen voor een hybrid stepper en Fanatec is voor zover mij bekend de enige met een outrunner motor.

Het is dus puur en alleen te wijten aan hoe de motor is opgebouwd en of een wheelbase nou gebruik maakt van een inrunner of outrunner motor maakt in de praktijk weinig uit, over het algemeen beschikken de gebruikte industriele motoren namelijk nogal over wat extra capaciteit die tijdens het sim racen nooit wordt aangesproken en is het allemaal een beetje geklooi in de marge qua details en wordt het verschil vooral gemaakt wat betreft de aansturing van de gebruikte motor.

Lang verhaal kort, maakt allemaal iets uit, niets om je druk over te maken en er mankeert niets aan je wheelbase. Wel een kleine tip, pak de laatste beta driver + de beta firmware voor de Podium motor van het Fanatec forum, https://forum.fanatec.com...d-podium-wb-all-wheels/p1

Die laatste motor firmware lijkt namelijk vooralsnog (half uurtje mee gereden) een aanzienlijke stap voorwaarts te zijn qua "feel" van de Podium motor.

iRacing profiel

• Aikon
  • Niet online
No worries @Generaal Pep

Vergeet niet ook de laatste Fanalab te installeren, de downloadlink doet het niet maar vind je in de comments ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als dit namelijk echt zo is ga ik vanavond het stuur niet eens aansluiten en testen maar direct retour sturen.
Are you kidding me? Ben je Tweaker of niet? ;)

• Generaal Pep
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:38:
[...]

Are you kidding me? Ben je Tweaker of niet? ;)
Hahah, jawel. Alleen tijd is erg schaars, dus als men hier had gereageerd dat dit niet goed is...

• krablander
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:17
Hi (sim)race liefhebbers,

Zojuist eindelijk mijn eerste Fanatec setup mogen ontvangen op werk. Zo nieuwsgierig als ik ben moest ik dus toch even mijn stuur uit de doos trekken.

Het viel me gelijk op dat het sturen (het gaat om een DD1 + F1 wheel) in stappen gaat, niet geteld maar pak 'm beet 16 stappen rondom. Is het normaal bij Fanatec sturen dat het sturen in een soort van stappen gaat of gebeurt dit alleen wanneer er geen stroom is aangesloten?

Het Fanatec stuur draait nog niet half zo soepel als mijn 'oude' Logitech G29 stuur...

Ik heb hier niks over gehoord in de tientallen reviews die ik heb gezien. Hopelijk kan iemand hier mij duidelijkheid geven... Als dit namelijk echt zo is ga ik vanavond het stuur niet eens aansluiten en testen maar direct retour sturen.

Ik kan het probleem niet heel duidelijk omschrijven maar kortom draait mijn Logitech stuur zo soepel als het stuur op mijn luxe wagen en het Fanatec stuur verre van soepel.
Dit is inderdaad zo helaas. Bij belt-driven wheelbases waar een riem de kracht overbrengt van de servo naar de stuurstang is dit aanzienlijk minder (CSL Elite / CSW wheelbase).

De CSL DD heeft ook voelbare “stappen” maar wel veel minder dan bij de DD1 / DD2.

Daarnaast hangt het er ook vanaf wat voor type games je speelt. Bij racing games zal je de stappen minder opmerken door de hogere FFB dan tijdens het spelen van een Trucksim met lagere FFB (en langzamere stuurbewegingen maken het merkbaarder).

[Voor 9% gewijzigd door krablander op 17-11-2021 11:20]

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Klopt, bij de CSL DD voel je het ook. Maar als de boel aanstaat bij racen? Ik voel het niet. Terwijl je de G29 tandwielen juist heel goed voelt.

@R2D2 na het posten van foto's mijn oplossing was tech support toch van mening dat als het zo werkt, er niks gedaan hoeft te worden. Wel gaan ze intern nog verder onderzoek doen. Er zijn meerdere mensen met problemen wat lijkt te komen door de QR1 die net geen contact maakt met het stuur. Dan kweek je vage errors.

Eigenlijk zou ik een soort verend systeem verwachten voor het verbinden van de connector. Maar goed, spacers van een laminaatsetje doen het ook goed. :+

[Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 17-11-2021 11:15]

• Dynazap
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Yes yes, net de CSL DD + Mclaren GT3 V2 besteld *O* . Wel zonder 8NM kit.. verwacht dat de upgrade van T300 naar een DD al een huuuge stap gaat zijn. En heb ik voor m'n verjaardag nog wat leuks te vragen.

Hopelijk komt die wel eerder binnen dan de aangegeven 3 januari 2022... destijds m'n CSL Elite LC pedalen ook eerder binnengekregen in preorder.

Nu moet ik het de vrouw nog vertellen wat het heeft gekost :P

iRacing Profiel

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:50
Dynazap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:07:

Het draait hierbij allemaal om de presentatie. Ik heb de nieuwe rig thuis ook er doorheen weten te krijgen met als excuus een bekerhouder met "wat montage-materiaal". Dat het montage-materiaal uit een volledige cockpit bestaat komt ze t.z.t. wel achter :+

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dynazap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:07:
Yes yes, net de CSL DD + Mclaren GT3 V2 besteld *O* . Wel zonder 8NM kit.. verwacht dat de upgrade van T300 naar een DD al een huuuge stap gaat zijn. En heb ik voor m'n verjaardag nog wat leuks te vragen.

Hopelijk komt die wel eerder binnen dan de aangegeven 3 januari 2022... destijds m'n CSL Elite LC pedalen ook eerder binnengekregen in preorder.

Waarom zou je niet de boostkit nemen? ;)

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Señor Sjon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:13:
[...]

Waarom zou je niet de boostkit nemen? ;)
139 eu extra :> (en nog meer uit te leggen).

Anyway, ik verwacht dat voor nu de upgrade van een T300 naar een CSL DD 5NM al mega is. Mocht het toch wat tegenvallen is de 8NM laptopvoeding zo gekocht. >:)

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dynazap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

Anyway, ik verwacht dat voor nu de upgrade van een T300 naar een CSL DD 5NM al mega is. Mocht het toch wat tegenvallen is de 8NM laptopvoeding zo gekocht. >:)
Als je een beetje googled, kun je zelf de boostkit ook maken voor nog geen 30 euro :)

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dynazap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

129.95 ;)
Luckeh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:50:
[...]

Als je een beetje googled, kun je zelf de boostkit ook maken voor nog geen 30 euro :)
Ik kwam rond de 40-50 euro uit met een kwaliteitsvoeding. Misschien decadent, maar daarvoor koop ik de originele wel. De driver e.d. herkent ook de boostkit, wie weet wat er weggeschreven wordt in de CSL DD i.c.m. de aankoophistorie.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Señor Sjon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:03:
[...]

129.95 ;)

[...]

Ik kwam rond de 40-50 euro uit met een kwaliteitsvoeding. Misschien decadent, maar daarvoor koop ik de originele wel. De driver e.d. herkent ook de boostkit, wie weet wat er weggeschreven wordt in de CSL DD i.c.m. de aankoophistorie.
Je kan de boostkit los bestellen op een later moment; dus ik denk niet dat ze wat wegschrijvein in je CSL DD.

De boostkit los erbij kopen later kost je 149,- + 25 (?) verzendkosten. En de boostkit is echt niet meer dan dat; enkel een voeding :-) Het is dezelfde voeding als de CSW 2.5 ook heeft.

iRacing Profiel

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:31
Generaal Pep schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:30:

Zelfs met de stroom er op blijf je het voelen hoor, maar het is minder. En tijdens het racen let je er niet meer op.

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:50
Señor Sjon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:03:
[...]

129.95 ;)

[...]

De boostkit voeding is gewoon de CSW 2.5 voeding met dubbele rail ipv enkele rail van de 5nm voeding. Verder niets aanwezig qua wegschrijven. Ik voel me eerlijk gezegd nog steeds een beetje genaaid. Ik zag zelfs al verloop plugjes van de standaard voeding op Ali naar de atx plug die de CSL-DD heeft, dus je hoeft dan niet eens te solderen. Als ik dit geweten had, had ik de boostkit niet gekocht maar zelf via 3rd party de voeding gekocht.

• Aikon
  • Niet online
Dit zou een geschikte voeding moeten zijn, de stekker heb ik wel liggen. Gewoon van een oude voeding af te halen.

https://www.reichelt.nl/n...-24-a-p265045.html?&nbc=1

Ik twijfel nog, van mij hoeft het niet zwaarder te gaan, heb last van m'n schouders. Maar neem aan dat als ik nu niet clip, er niks gaat veranderen? Maar ja, wanneer clip ik? Ik heb heb weleens een soort van klonk, metaal gevoel, bijv. altijd als op de Nurburgring de parabolica instuur. Ik ga eens op de telemetrie letten iig.

Wat extra detail is nooit weg.

[edit]Ja, hij clipt wel behoorlijk daar, hele kleine piekjes tijdens curbs maar dat is niet zo erg. Anyway, ik ga die voeding bestellen. :)

[Voor 13% gewijzigd door Aikon op 18-11-2021 10:08]

• Tamegotchi
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:14
Zo, dat is snel!

8-11 maar de csl dd besteld omdat de levertijd op jan 2022 stond. Nu net een mailtje dat de bestelling verzonden wordt 🤪😊

iRacing Profiel

• Hugo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:48
Aikon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:43:
Dit zou een geschikte voeding moeten zijn, de stekker heb ik wel liggen. Gewoon van een oude voeding af te halen.

https://www.reichelt.nl/n...-24-a-p265045.html?&nbc=1

Ik twijfel nog, van mij hoeft het niet zwaarder te gaan, heb last van m'n schouders. Maar neem aan dat als ik nu niet clip, er niks gaat veranderen? Maar ja, wanneer clip ik? Ik heb heb weleens een soort van klonk, metaal gevoel, bijv. altijd als op de Nurburgring de parabolica instuur. Ik ga eens op de telemetrie letten iig.

Wat extra detail is nooit weg.

[edit]Ja, hij clipt wel behoorlijk daar, hele kleine piekjes tijdens curbs maar dat is niet zo erg. Anyway, ik ga die voeding bestellen. :)
Ben benieuwd of het met die voeding werkt. Hou je ons op de hoogte? Scheelt weer geld in aanschaf namelijk. :*)

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Tamegotchi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
Zo, dat is snel!

8-11 maar de csl dd besteld omdat de levertijd op jan 2022 stond. Nu net een mailtje dat de bestelling verzonden wordt 🤪😊
Krijg net inderdaad ook de mail! Heb m'n csl dd gisteren besteld :P

iRacing Profiel

• PantoHuit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:23
Ondanks dat ik nog even wacht met het bestellen van de CSL DD tot de PC / PS5(4) versie beschikbaar is ben ik hier ook erg benieuwd naar! :)

• TiemenC
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01-12 14:40
* knip * nope... staat nota bene in de topicwaarschuwing...

[Voor 138% gewijzigd door Geronimous op 18-11-2021 13:17]

iRacing Profiel

• TiemenC
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01-12 14:40
TiemenC schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:55:
[mbr]* knip * nope... staat nota bene in de topicwaarschuwing...[/mbr]
@Geronimous Heb de hele topic start doorgelezen maar de rode balk op iedere pagina over het hoofd gezien 🤣 :o excuus!

iRacing Profiel

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Las op Reddit een aantal posts dat het vroegtijdig verzenden van de CSL DD een websitebug zou zijn. Net contact gehad met Fanatec en ze hebben dus een flinke levering gekregen. Verzenden van de CSL DD gaat vandaag of maandag gebeuren *O*

@Tamegotchi FYI :)

iRacing Profiel

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:15
Man, hopen dat volgende week vrijdag er nog een CSL DD is tijdens/bij black friday :+

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Bij de aankondiging van BF lag de site al plat, dat gaat echt niet beter worden. Op de site zelf staat nog 3 januari.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

ikt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:00:
Man, hopen dat volgende week vrijdag er nog een CSL DD is tijdens/bij black friday :+
Die gaat volgende week niet in de aanbieding. Wat wel mogelijk is, is dat de CSL DD PS versie als pre-order gaat komen. Maar dat weten we pas volgende week zeker. Dan ga ik meteen bestellen, kan mijn CSL Elite + door naar een volgende eigenaar als de DD binnen is.

PSN-ID: Thunder76nl

• DaitoX
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:09
thunder8 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:29:
[...]

Die gaat volgende week niet in de aanbieding. Wat wel mogelijk is, is dat de CSL DD PS versie als pre-order gaat komen. Maar dat weten we pas volgende week zeker. Dan ga ik meteen bestellen, kan mijn CSL Elite + door naar een volgende eigenaar als de DD binnen is.
Gezien de teaser ga ik daar wel van uit.

• Tamegotchi
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:14
Dynazap schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:49:
Las op Reddit een aantal posts dat het vroegtijdig verzenden van de CSL DD een websitebug zou zijn. Net contact gehad met Fanatec en ze hebben dus een flinke levering gekregen. Verzenden van de CSL DD gaat vandaag of maandag gebeuren *O*

@Tamegotchi FYI :)
Hell yea!!!!

Thx for the info! _/-\o_

iRacing Profiel

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:52
Maar even wat centjes naar Fanatec gestuurd :)

Formula V2.5 stuurtje (die met leren grips) here we go! *O*

Gegroet! Lukas

• Turner_7
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:48:

Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb hem ook, gebruik hem zonder handschoenen. Dat werkt echt top door die leren grips.

iRacing Profiel

• MTFDarkEagle
Turner_7 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:35:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb hem ook, gebruik hem zonder handschoenen. Dat werkt echt top door die leren grips.
Daarom heb ik deze ook gekozen :Y
Had al lang een oogje op het formula stuurtje, maar vond de alcantara handvatten toch dusdanig om niet aan te schaffen. Toen ze de leren grips introduceerden wist ik al dat ik 'm een keer ging kopen :Y

Ben benieuwd!

Gegroet! Lukas

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik heb de performance kit voor de V3 pedals van fanatec besteld.
Wat is jullie ervaring daarmee en welke combi hebben jullie erin gebruikt.
De standaard zonder de performance kit vind ik persoonlijk iig te soft.

• thunder8

thunder8

richards3 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:55:
Ik heb de performance kit voor de V3 pedals van fanatec besteld.
Wat is jullie ervaring daarmee en welke combi hebben jullie erin gebruikt.
De standaard zonder de performance kit vind ik persoonlijk iig te soft.
Ik heb eerst ook een tijd zonder de BPK gereden, terwijl ik die wel in huis had. Ik ben uiteindelijk voor 1 van de 2 medium settings gegaan en die vind ik hard genoeg. Maar uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur. En ja het is echt een verbetering tov non-BPK. Daarnaast heb ik ook nog de damper op het gaspedaal. Dat vind ik ook fijn, geeft meer weerstand, waardoor dosering wat makkelijker is. Maar ook dat is persoonlijke voorkeur.

• GewoonWouter
  • Laatst online: 14:23
Die Formula V2 of 2.5 staat hier ook nog op de wishlist. Heb momenteel een F1 esports PS4 maar enkele knopjes meer kan ik wel gebruiken. Persoonlijk liever wel de alcantara grips hier :)

Net gezien op Facebook dat Fanatec een prijs heeft meegedeeld voor het BMW stuur dat ook in de real life race auto's gaat komen. Net geen 1400€ . Zelf rijd ik altijd met de Bentley in ACC en had stiekem op een Bentley stuurtje gehoopt in de toekomst maar dit kan ik zelfs voor mezelf qua prijs niet verantwoorden :D

• MTFDarkEagle
GewoonWouter schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:00:
Die Formula V2 of 2.5 staat hier ook nog op de wishlist. Heb momenteel een F1 esports PS4 maar enkele knopjes meer kan ik wel gebruiken. Persoonlijk liever wel de alcantara grips hier :)

Net gezien op Facebook dat Fanatec een prijs heeft meegedeeld voor het BMW stuur dat ook in de real life race auto's gaat komen. Net geen 1400€ . Zelf rijd ik altijd met de Bentley in ACC en had stiekem op een Bentley stuurtje gehoopt in de toekomst maar dit kan ik zelfs voor mezelf qua prijs niet verantwoorden :D
Ik ben ook een Boatley ridder... En hoe gaaf dat stuur ook is, denk ik dat die nog een beste smak meer is dan dat BMW stuur...

Gegroet! Lukas

• GewoonWouter
  • Laatst online: 14:23
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:57:
[...]

Ik ben ook een Boatley ridder... En hoe gaaf dat stuur ook is, denk ik dat die nog een beste smak meer is dan dat BMW stuur...
Dat denk ik ook, dat scherm alleen al drijft de prijs volgens mij flink op.
Aftermarket Boatley stuurtje kan ook nog altijd al is dat niet voor morgen voor me :*)

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
Het enige dat ze erover gezegd hebben is dat de prijs onder de $5000,- blijft.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

iRacing Profiel

• flootar
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:50
Goedemiddag mede sim racers.

Na een tijdje uit de wereld van het simracen te zijn geweest. Ben ik opzoek naar een nieuw stuur pedals etc. Laatste wat ik zelf heb gebruikt was een t500 rs. Nu wil ik naar fanatec gaan cls dd. Als base kom er enkel niet uit als ik een base bestel en stuur moet ik daar dan ook een QR bij nemen. En stel bij uitbreiding van sturen moet je dan op elk stuur een QR zetten? Of hoe moet ik dit zien kom er op de site niet helemaal uit. Thnx alvast!

• MTFDarkEagle
flootar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:17:
Goedemiddag mede sim racers.

Na een tijdje uit de wereld van het simracen te zijn geweest. Ben ik opzoek naar een nieuw stuur pedals etc. Laatste wat ik zelf heb gebruikt was een t500 rs. Nu wil ik naar fanatec gaan cls dd. Als base kom er enkel niet uit als ik een base bestel en stuur moet ik daar dan ook een QR bij nemen. En stel bij uitbreiding van sturen moet je dan op elk stuur een QR zetten? Of hoe moet ik dit zien kom er op de site niet helemaal uit. Thnx alvast!
Bij elk stuur zou een QR moeten zitten als het goed is.
Nu heeft Fanatec de QR1 en QRlite. Die laatste zit (dacht ik) bij het McLaren stuur, CSL WRC stuur en de P1v2 die vanaf volgende week in de black friday sale uitkomt.
De QRlite kun je ook upgraden/vervangen voor de QR1 als je dat zou willen, maar dan moet je die apart aanschaffen.
Een QR heb je in principe niet voor elk stuur nodig.. Je zou hem telkens over kunnen zetten, maar of dat handig is... Laat ik aan jou O-)
Beantwoord dit je vraag?

Gegroet! Lukas

• flootar
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:32:
[...]

Bij elk stuur zou een QR moeten zitten als het goed is.
Nu heeft Fanatec de QR1 en QRlite. Die laatste zit (dacht ik) bij het McLaren stuur, CSL WRC stuur en de P1v2 die vanaf volgende week in de black friday sale uitkomt.
De QRlite kun je ook upgraden/vervangen voor de QR1 als je dat zou willen, maar dan moet je die apart aanschaffen.
Een QR heb je in principe niet voor elk stuur nodig.. Je zou hem telkens over kunnen zetten, maar of dat handig is... Laat ik aan jou O-)
Beantwoord dit je vraag?
Dankjewel dit beantwoord me vraag🎉

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:55
Hugo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:46:
[...]

Ben benieuwd of het met die voeding werkt. Hou je ons op de hoogte? Scheelt weer geld in aanschaf namelijk. :*)
Ik heb deze:

https://www.amazon.nl/CAR...Replacement/dp/B08PNXMVVQ

4-pins atx kabeltje + adaptertje erbij.

Werkt prima hoor >:)

[Voor 5% gewijzigd door Sinny op 20-11-2021 18:01]

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:21
Iemand ervaring met FF Simracing Wheels?
Ik ben in voor een vervanging van mijn Polsimer F74N en kwam hier uit.

De beste man heeft volgens mijn alleen een FB pagina. En verder kan ik niet veel van vinden.
We hebben al contact gehad met vragen heen en weer, maar ik blijf het wat tricky vinden.

Het gaat om dit stuur.

[Voor 37% gewijzigd door Simbob op 20-11-2021 18:37]

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Grrr. Mijn McGyver oplossing met de F1 2021 LE is niet blijvend. FFB onder een hoek laat het stuur uitvallen, bv laatste bocht Oostenrijk en dan doet ie pas weer 10s later wat.

Toch maar de servicecall naar Fanatec maar weer doorgezet, dat mogen zij oplossen.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:49
Thrustmaster zou dit jaar ook nog een DD base aankondigen/uitbrengen. Maar sinds de roadmap deze zomer is uitgekomen heb ik nog nergens nieuws hierover kunnen vinden. Zou het nog wat worden dit jaar?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Schuey
  • Laatst online: 14:46
Simbob schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:36:
Iemand ervaring met FF Simracing Wheels?
Ik ben in voor een vervanging van mijn Polsimer F74N en kwam hier uit.

De beste man heeft volgens mijn alleen een FB pagina. En verder kan ik niet veel van vinden.
We hebben al contact gehad met vragen heen en weer, maar ik blijf het wat tricky vinden.

Het gaat om dit stuur.
[Afbeelding]
Altijd bij dit soort dingen denk ik zodra ik knoppen en delen die uit een 3d-printer komen zie, kun je zelf ook. Kortom, te duur voor wat het is. Maar dat is mijn mening :)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:27
T300 RS GT 277.99 op Amazon.

Ik sla de Fanatec PS5 set nog even over.

https://www.amazon.nl/Thr...efix=t3%2Caps%2C99&sr=8-3

[Voor 42% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 22-11-2021 08:05]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Darkangle
Is dat niet heel erg plastic fantastic?

[Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 22-11-2021 10:06]

• Schuey
  • Laatst online: 14:46
Is dat niet prijsgebonden? ;)

• Lekkerboeie86
Darkangle schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:05:
[...]
Is dat niet heel erg plastic fantastic?
Het is inderdaad geen Fanatec, maar qua prijs is het scherp. In dit topic komt deze set ook geregeld voorbij als instapper. Heb nog nooit zelf een stuur gehad, dus ik verwacht dat ik hiermee best plezier kan hebben.

De investering voor een CSL DD PS5 bundel zal ruim het dubbele zijn verwacht ik.

• thunder8

thunder8

Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
[...]

Het is inderdaad geen Fanatec, maar qua prijs is het scherp. In dit topic komt deze set ook geregeld voorbij als instapper. Heb nog nooit zelf een stuur gehad, dus ik verwacht dat ik hiermee best plezier kan hebben.

De investering voor een CSL DD PS5 bundel zal ruim het dubbele zijn verwacht ik.
Je zal hier zeker plezier van hebben. Denk alleen dat het qua vergelijk appels en peren is. Deze moet je eerder vergelijken met de CSL Elite+ die nieuw niet meer te krijgen is. Met Fanatec koop je ook het ecosysteem van verschillende soorten sturen en pedalen. En uit te breiden met schakelpoken en handremmen, mocht je die nodig hebben voor jouw manier van racen.

Maar als je nog helemaal van nul moet beginnen is bijna elk FFB stuur een goed begin, ook een G29. De pedalen zijn nog het meest belangrijk. Als je wat meer serieus gaat racen zijn loadcell remmen echt een enorme verbetering. Daarna komt detail en precisie in de base.

• kroegtijger
thunder8 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:43:
[...]

Je zal hier zeker plezier van hebben. Denk alleen dat het qua vergelijk appels en peren is. Deze moet je eerder vergelijken met de CSL Elite+ die nieuw niet meer te krijgen is. Met Fanatec koop je ook het ecosysteem van verschillende soorten sturen en pedalen. En uit te breiden met schakelpoken en handremmen, mocht je die nodig hebben voor jouw manier van racen.

Maar als je nog helemaal van nul moet beginnen is bijna elk FFB stuur een goed begin, ook een G29. De pedalen zijn nog het meest belangrijk. Als je wat meer serieus gaat racen zijn loadcell remmen echt een enorme verbetering. Daarna komt detail en precisie in de base.
Precies dit dus inderdaad. Een T300 is best een prima base, maar als je echt nog helemaal vanaf 0 gaat beginnen kan je ook een stapje lager (T150 als je bij Thrustmaster wil blijven, of G29 als je naar Logitech kijkt) en daar wat betere pedalen bij neemt. Dan kan je de pedalen gewoon meenemen bij een eventuele upgrade van de base (die dan ook minder pijn doet qua investeringsverlies)

iRacing Profiel

• Darkangle
Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
[...]

Als instapper is het dan niet handiger om een g25/27 te scoren voor 50 a 100 euro om te zien of het concept wat voor je is zodat Je zonder verlies kan upgraden indien het geval is? Ongeveer dezelfde qualiteit, maar een wat betere non comit instap.

• Lekkerboeie86
thunder8 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:43:
[...]

Je brengt me wel btje aan het twijfelen hoor. Ik zal de prijs van de Fanatec CSL DD bekijken. Deze week komt de set voor PS5 is de verwachting. Ik zal het af en toe gebruiken in de woonkamer. En daarom zit ik redelijk gebonden aan een Playseat Challenge of soort gelijke opklapstoel. Deze moet ik ook nog aanschaffen. Het idee is om met Gran Turismo 7 wat meer fun te hebben. En met deze T300 RS GT verwacht ik meer beleving te hebben dan met een controller. Met een stoel erbij zit ik nu rond de 550.-

Het liefst zou ik een CSL DD kopen voor PS5. Handrem en schakelpoken ben ik voorlopig niet aan toe. En het moet wel redelijk werken op een Playseat Challenge. Maar dacht met deze set een goede aanbieding te hebben en hopelijk wat plezier :)

• thunder8

thunder8

Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:47:
[...]

Je brengt me wel btje aan het twijfelen hoor. Ik zal de prijs van de Fanatec CSL DD bekijken. Deze week komt de set voor PS5 is de verwachting. Ik zal het af en toe gebruiken in de woonkamer. En daarom zit ik redelijk gebonden aan een Playseat Challenge of soort gelijke opklapstoel. Deze moet ik ook nog aanschaffen. Het idee is om met Gran Turismo 7 wat meer fun te hebben. En met deze T300 RS GT verwacht ik meer beleving te hebben dan met een controller. Met een stoel erbij zit ik nu rond de 550.-

Het liefst zou ik een CSL DD kopen voor PS5. Handrem en schakelpoken ben ik voorlopig niet aan toe. En het moet wel redelijk werken op een Playseat Challenge. Maar dacht met deze set een goede aanbieding te hebben en hopelijk wat plezier :)
Als je af en toe racet, kan je ook straks 2de hands een CSL Elite + scoren.
Er zullen genoeg te koop komen als de DD PS5 er straks is. Ik ga ook over. Weet niet zeker of de CSL DD met een playseat challenge een gelukkig huwelijk is, vooral met de uprated voeding en torque. Voordeel van Fanatec is dat het zoveel mogelijkheden geeft. Je kan beginnen met een CSL Elite +, koopt daar de goedkope pedalen bij en standaard stuur. Later koop je eventueel een loadcell rem erbij. Dan eventueel een ander stuur. En als je toch vaker racet dan je eerst dacht, kan je de base vervangen voor iets beters en dan je pedalen en sturen blijven gebruiken.

Ik heb momenteel de CSL Elite + met de V3 pedalen en het F1 2020 LE stuur. De Elite + met standaard rond stuur gaat straks in de verkoop, daar komt de CSL DD PS5 voor terug. Stuur en pedalen hou ik gewoon. Dan zijn de upgrades ook niet zo heel erg duur.

Als je op PC speelt, kan je veel meer mixen tussen merken, op de Playstation wordt dat een stuk lastiger. Daarom zou ik, als je op de Playstation speelt zoals ik, eerder kiezen voor 1 merk met mogelijkheden tot uitbreiding/upgrading zonder alles te moeten verkopen en nieuw kopen. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken. ;)

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:13
De T300 is echt een leuk startersstuur. Ik zou niet lager gaan, want je levert in op de beleving en hiermee voel je minder snel de noodzaak te upgraden als je het leuk gaat vinden.

iRacing Profiel

• flootar
thnx voor de head up, was eigenlijk al overstag voor de csl dd maar de lange leveringen hebben me toch overgehaald deze te kopen.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Nou... Fanatec weet het bij mij ook niet meer.
I've been informed that the issue is currently being investigated internally. At the moment we kindly ask if you can continue using the steering wheel as it is, since we don't currently have a fix.
Alleen jammer dat na elke FFB-hobbel de boel 10-20 seconden uitvalt op het stuur.

[Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2021 14:50]

• thunder8

thunder8

Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:50:
Nou... Fanatec weet het bij mij ook niet meer.

[...]

Alleen jammer dat na elke FFB-hobbel de boel 10-20 seconden uitvalt op het stuur.
Gewoon terugmailen dat het stuur niet bruikbaar is omdat die continu uitvalt en dat ze hem kunnen onderzoeken zolang ze willen, als jij maar een vervangend exemplaar toegestuurd krijgt, waardoor je fatsoenlijk kan racen.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Iets in die strekking had ik ook teruggestuurd. Alleen jammer dat het een F1 2021 LE is... niet echt een stuur die nog op voorraad ligt.

• Fedo
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 27-11 14:37
Mijn CSL DD zou morgen bezorgd worden, maar zij troffen mij morgen niet thuis aan, dus brengen ze het morgen naar een UPS Acces Point.

Ach hemel... Is het altijd zo'n zooitje bij UPS?

• Darkangle
Fedo schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:45:
Mijn CSL DD zou morgen bezorgd worden, maar zij troffen mij morgen niet thuis aan, dus brengen ze het morgen naar een UPS Acces Point.

Tegengestelde. Ups heeft zo veel r&d werk gedaan dat ze tijdreizen gemachtigd hebben. Vandaar dat ze ook alle extra tijd nemen voor service.

• sverzijl
  • Laatst online: 10:16

Mijn (3e) CSL-DD zou morgen bezorgd worden. Kreeg daar vanmorgen de eerste UPS notificatie van. Maar ze stonden een uur geleden al voor de deur. Daar zal ik niet over klagen..

• MTFDarkEagle
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:48:

En hij is verstuurd *O*
SPANNEEOOOOND oOo

Gegroet! Lukas

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:53
sverzijl schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:04:
[...]

Mijn (3e) CSL-DD zou morgen bezorgd worden. Kreeg daar vanmorgen de eerste UPS notificatie van. Maar ze stonden een uur geleden al voor de deur. Daar zal ik niet over klagen..
Hoezo 3de? Waren de eerste 2 niet goed? Is er een kwaliteitsprobleem?

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Goed, Fanatec gaat nu toch stuur + base in RMA nemen. Ben benieuwd wat eruit komt.

• sverzijl
BarryS schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:21:
[...]

Hoezo 3de? Waren de eerste 2 niet goed? Is er een kwaliteitsprobleem?
De 1e was gebricked bij firmware upgrade, de 2e deed het 15-20 minuten waarna hij uitviel, of ineens heel hard rond begon te spinnen. Na 30min wachten deed ie het weer even.
De 3e zal ik vandaag gaan proberen. Ik hoop dat die het nu eindelijk wel gaat doen :)

• Tophof
  • Registratie: april 2011
  • Nu online

Jij krijgt ten minste nog een track en trace met een bezorg moment.
Ik helemaal niks, en zo staan ze bij je op de stoep.
Gelukkig was ik thuis.

Maar ja, het is een zootje daar.

• MTFDarkEagle
Ja UPS... Heb ik ook wel een leuke ervaring mee...

TL:DR -> een pick-up-point voor pakketjes bleek géén pick-up-point voor pakketjes, want dat lag niet op de route van de chauffeur... 8)7 :F

Magoed, da's off topic :P
Hopelijk heb ik snel weer een UPS busje voor de deur :+

Gegroet! Lukas

• RubjeMazter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 28-11 12:52
Goedemorgen,

Ik heb momenteel een Trust NF340 Race Master https://tweakers.net/pric...ace-master/specificaties/ ter beschikking, maar deze voelt heel erg traag in respons met weinig instellingen om deze gevoeliger te maken voor het sturen (ik moet er bijna aan hangen om het stuur te draaien).

Games die ik speel (op PC, ben ook in bezit van een Xbox one S met FH1):
TrackMania
Forza Horizon 3-4 (na uitspelen waarschijnlijk ook 5)
Dirt 3
Dirt Rally
Evt GRID, maar lange tijd niet aangeraakt

Nu zag ik op Amazon (en hierboven een hele rits aan aanbevelingen voor) de Trustmaster T300, en vroeg me af of deze qua inputsnelheid te doen is. Ik ben gewend om met toetsenbord te spelen en met het huidige stuur (I know deze stamt uit 2004!) zit er wel een merkbare vertraging tussen de input en wat er gebeurd op het scherm.

Andere aanbevelingen hoor ik natuurlijk ook graag, alvast bedankt!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:24
RubjeMazter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:41:
Goedemorgen,

Ik heb momenteel een Trust NF340 Race Master https://tweakers.net/pric...ace-master/specificaties/ ter beschikking, maar deze voelt heel erg traag in respons met weinig instellingen om deze gevoeliger te maken voor het sturen (ik moet er bijna aan hangen om het stuur te draaien).

Games die ik speel (op PC, ben ook in bezit van een Xbox one S met FH1):
TrackMania
Forza Horizon 3-4 (na uitspelen waarschijnlijk ook 5)
Dirt 3
Dirt Rally
Evt GRID, maar lange tijd niet aangeraakt

Nu zag ik op Amazon (en hierboven een hele rits aan aanbevelingen voor) de Trustmaster T300, en vroeg me af of deze qua inputsnelheid te doen is. Ik ben gewend om met toetsenbord te spelen en met het huidige stuur (I know deze stamt uit 2004!) zit er wel een merkbare vertraging tussen de input en wat er gebeurd op het scherm.

Andere aanbevelingen hoor ik natuurlijk ook graag, alvast bedankt!
tov je huidig stuur zal de inputlag er niet zijn (verwaarloosbaar), wel op voorwaarde dat je PC specs voldoen voor het respectievelijke spel vanzelfsprekend.

• RubjeMazter
Ik run momenteel een Ryzen 7 3800x met een GTX 1080, 16GB 3600Mhz ram. Spellen draaien allemaal 60+FPS, en heb een 144Hz display.
TrackMania (de oude) draait op 144+FPS en daar voelde ik de inputlag ook.

Bedoel je met t.o.v. huidig stuur dat er juist wel of juist geen verbetering plaats gaat vinden als er een ander voor in de plek komt?

• Erwin186
  • Registratie: april 2020
@RubjeMazter
Ik speel niet alle spellen die jij speelt, maar ik heb met mijn T300 nog nooit enige inputlag ervaren bij spellen als Assetto Corsa (Competizione), Project Cars 2 en Forza Horizon 4. Een T300 is ook echt een wereld van verschil t.o.v. het stuur wat je nu hebt.

Voor dat geld is eigenlijk alleen een Logitech G29/G920 een vergelijkbaar geprijsd alternatief. Ik heb beide geprobeerd en vond de T300 veel prettiger. De T300 heeft een riemmechanisme voor de FFB en de Logitech tandwielen. Die tandwielen voel je tijdens het spelen, het ratelt wat in de FFB en je voelt het tijdens het draaien. De T300 is veel soepeler omdat de riemen traploos zijn, en uiteindelijk vond ik het gevoel van de FFB ook prettiger.

Maar beide zijn prima aankopen. De T300 is wel wat storingsgevoeliger als je de verhalen op internet moet geloven, maar ik heb zelf nog geen enkel probleem ervaren in de ruim 1,5 jaar dat ik hem nu gebruik.

[Voor 54% gewijzigd door Erwin186 op 23-11-2021 16:53]

• PantoHuit
Erwin186 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:48:
@RubjeMazter
Ik speel niet alle spellen die jij speelt, maar ik heb met mijn T300 nog nooit enige inputlag ervaren bij spellen als Assetto Corsa (Competizione), Project Cars 2 en Forza Horizon 4. Een T300 is ook echt een wereld van verschil t.o.v. het stuur wat je nu hebt.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik zou persoonlijk wel aanbevelen een ander setje pedalen aan te schaffen dan de standaard meegeleverde. Deze zijn nogal plastic...Ikzelf heb de T3PA Pro pedalen en daarover ben ik uitermate tevreden. Misschien dat die nog ergens tweedehands te vinden zijn.

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:16

Sporedd

Gang is alles

De pedalen bij de T300 GT zijn ook prima.

Don't trust an atom, they make up everything.

• Erwin186
PantoHuit schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:55:
[...]

Ik sluit mij hier bij aan. Ik zou persoonlijk wel aanbevelen een ander setje pedalen aan te schaffen dan de standaard meegeleverde. Deze zijn nogal plastic...Ikzelf heb de T3PA Pro pedalen en daarover ben ik uitermate tevreden. Misschien dat die nog ergens tweedehands te vinden zijn.
Bij de T300 GT zitten al de T3PA pedalen, die zijn al een stuk beter dan de standaard pedalen van de T300 RS (2 pedalen). Als je nu iets beters wilt dan de T3PA zou ik gelijk voor de T-LCM gaan. Maar als ik kijk naar waar @RubjeMazter vandaan komt dan denk ik dat de standaard T3PA al een gigantische verbetering is.

• PantoHuit
Erwin186 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:59:
[...]

Bij de T300 GT zitten al de T3PA pedalen, die zijn al een stuk beter dan de standaard pedalen van de T300 RS (2 pedalen). Als je nu iets beters wilt dan de T3PA zou ik gelijk voor de T-LCM gaan. Maar als ik kijk naar waar @RubjeMazter vandaan komt dan denk ik dat de standaard T3PA al een gigantische verbetering is.
Aha ik was in de war dat er natuurlijk verschil is met de T300 RS welke ik zelf heb. 8)7 Hoe dan ook, de vooruitgang zal inderdaad behoorlijk zijn.

• MTFDarkEagle
Tot mijn verbazing stond vandaag al zo'n bruin busje voor de deur om wat doosjes af te leveren waar heel groot "FANATEC" op staat...

Bleek er een QR en Formula 2.5 stuur in te zitten! *O*

Zonet aan geslingerd...
MTFDarkEagle mompelt wat moeilijk met al het kwijl dat uit de mondhoek komt...

Gegroet! Lukas

• RubjeMazter
@Erwin186 Bedankt! Ja via pricewatch zag ik dat dit stuur toentertijd voor ~40,- werd verkocht. Nu zegt prijs op zich natuurlijk niet veel, maar gezien het topic intro zitten er veel verschillen in prijs klasses. Ikzelf ben ook van mening dat je beter iets duurder iets kan kopen wat lang meegaat dan dat je een x aantal keer een goedkoper iets aanschaft (goed koop wordt duur koop ;)).

De trust die ik linkte stuurt namelijk niet bij de eerste 20-30 graden draaien, dit draagt ook bij aan de input lag, en dit stuur klikt heel erg (volgens mij zit er gewoon een dikke veer in). Geluid is voor mij geen issue, gevoel wel. Bedankt voor de duidelijke uitleg daarover!

Ik denk eerlijk gezegd dat een g27 of g29 ook een aardige positieve impact zal hebben op de ervaring natuurlijk, maar voor iets meer geld in een andere klasse komen vind ik bij deze aanbieding wel uit kunnen.

[Voor 13% gewijzigd door RubjeMazter op 23-11-2021 17:20]

• Erwin186
@RubjeMazter
Als je de T300 neemt zou ik wel aanraden om even op internet te zoeken hoe je de interne ventilator permanent aan zet (is een knoppencombi op het stuur). Dat schijnt een hoop problemen te voorkomen. De meeste problemen met de T300 schijnen te komen door oververhitting en dat voorkom je daarmee voor een belangrijk deel. Ik heb zelf in de software de FFB sterkte ook nog teruggezet naar 80%, dat schijnt ook nog te helpen (minder belasting, dus minder warmteontwikkeling). Ik wil hem ook graag voor langere tijd gebruiken, dus ik ben ook maar wat aan de voorzichtige kant gaan zitten :P

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:00
Erwin186 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:23:
@RubjeMazter
Als je de T300 neemt zou ik wel aanraden om even op internet te zoeken hoe je de interne ventilator permanent aan zet (is een knoppencombi op het stuur). Dat schijnt een hoop problemen te voorkomen. De meeste problemen met de T300 schijnen te komen door oververhitting en dat voorkom je daarmee voor een belangrijk deel. Ik heb zelf in de software de FFB sterkte ook nog teruggezet naar 80%, dat schijnt ook nog te helpen (minder belasting, dus minder warmteontwikkeling). Ik wil hem ook graag voor langere tijd gebruiken, dus ik ben ook maar wat aan de voorzichtige kant gaan zitten :P
Idem met de T500rs, om die reden hield de mijne er
destijds mee op. Nu met de ts-pc base geen last van (sinds enkele jaren), waarvan de verbeterde koeling ook een 'selling point' is vanuit TM.

Ik heb zelfs mods gezien waar men grotere fans monteert op de base.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:19
RubjeMazter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:18:
@Erwin186 Bedankt! Ja via pricewatch zag ik dat dit stuur toentertijd voor ~40,- werd verkocht. Nu zegt prijs op zich natuurlijk niet veel, maar gezien het topic intro zitten er veel verschillen in prijs klasses. Ikzelf ben ook van mening dat je beter iets duurder iets kan kopen wat lang meegaat dan dat je een x aantal keer een goedkoper iets aanschaft (goed koop wordt duur koop ;)).

De trust die ik linkte stuurt namelijk niet bij de eerste 20-30 graden draaien, dit draagt ook bij aan de input lag, en dit stuur klikt heel erg (volgens mij zit er gewoon een dikke veer in). Geluid is voor mij geen issue, gevoel wel. Bedankt voor de duidelijke uitleg daarover!

Ik denk eerlijk gezegd dat een g27 of g29 ook een aardige positieve impact zal hebben op de ervaring natuurlijk, maar voor iets meer geld in een andere klasse komen vind ik bij deze aanbieding wel uit kunnen.
Ben zelf 2jaar geleden begonnen met een 2e kans g27. Nooit geen spijt van gehad tot dat ik een simlab frame kocht en het er niet op uit zag :+

• R2D2
Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:24:
Iets in die strekking had ik ook teruggestuurd. Alleen jammer dat het een F1 2021 LE is... niet echt een stuur die nog op voorraad ligt.
Spares hebben ze altijd nog voldoende op voorraad is mij ooit verteld door iemand bij Fanatec en staat zelfs los van de normale voorraad die gebruikt wordt voor de standaard aankopen.

Ik zou het dus gewoon eens proberen ;)
Tophof schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:06:
[...]

Jij krijgt ten minste nog een track en trace met een bezorg moment.
Ik helemaal niks, en zo staan ze bij je op de stoep.
Gelukkig was ik thuis.

Maar ja, het is een zootje daar.
Moet je de verhalen op het Fanatec forum eens lezen van de mensen aan de andere kant van de oceaan... daar gebruiken ze FedEx en is het nog een pak erger. Fanatec kan daar op zich weinig aan doen, pakketbezorgers (behalve de PostNL bezorger hier in de straat, daar heb ik 0 klagen over) lijken vaak niet de meest zorgvuldige werknemers te zijn.

Zo flikkerde de UPS bezorger hier de Fanatec dozen uit de bus om ze vervolgens in 1 keer mee te kunnen sjouwen naar de deur. Ik heb toen even heel hard geschreeuw vanaf de 2e verdieping dat gooien met die hele zware doos (waard e DD2 in zat) misschien niet het slimste zou zijn wat hij kon doen.

[Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 23-11-2021 22:41]

iRacing profiel

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Heb al de RMA-papieren gehad, dus morgen gaan ze op reis. Hoop dat dit niet te lang gaat duren.

• R2D2
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:38:
Heb al de RMA-papieren gehad, dus morgen gaan ze op reis. Hoop dat dit niet te lang gaat duren.
Ik heb tot op heden alle RMA's binnen een week weer retour gekregen... maar bij werden ze ook direct omgeruild dus ik hoop dat je die mazzel ook hebt (kans is gezien de drukte vrij groot en de marge bij Fanatec is waarschijnlijk hoog genoeg om niet teveel tijd in RMA's te steken).

iRacing profiel

• sverzijl
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:38:
De laatste (2e) keer bij mij CSL DD teruggestuurd op 9 nov, afgeleverd bij Fanatec op 15 nov. Replacement unit binnen op 22 nov. De eerste keer ging sneller.
Ik had deze keer zelfs afgesproken met support dat ze parallel aan mijn retour al zouden gaan opsturen (omdat het al de 2e keer was). Dat wilden ze doen zeiden ze, maar het is helaas bij zeggen gebleven.

Maar deze doet het gelukkig wel langer dan 15 min :)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Wel een trieste bedoening zo. :(

• Aikon
  • Niet online
Hugo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:46:
[...]

Zojuist aangesloten en werkt prima. In het Control Panel zie ik het 180 Boost Kit logo verschijnen. Ga er vanmiddag mee racen :)

Dit is het 'schema':
YouTube: Fanatec CSL DD - Boost Kit 180 hacks - Power Supply GUIDE - get 8 Nm...

[Voor 26% gewijzigd door Aikon op 24-11-2021 11:29]

• PantoHuit
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:28:
[...]

Zojuist aangesloten en werkt prima. In het Control Panel zie ik het 180 Boost Kit logo verschijnen. Ga er vanmiddag mee racen :)

Dit is het 'schema':
YouTube: Fanatec CSL DD - Boost Kit 180 hacks - Power Supply GUIDE - get 8 Nm...
Ben benieuwd of het onder load ook allemaal blijft draaien zoals bedoeld! :)

• Aikon
  • Niet online
Tuurlijk, tis niks meer dan beetje stroom ;) 24v is 24v, als de voeding het wattage kan leveren kan er eigenlijk niks fout gaan. Zojuist ook daadwerkelijk geraced, en werkt perfect.

• PantoHuit
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:18:
Tuurlijk, tis niks meer dan beetje stroom ;) 24v is 24v, als de voeding het wattage kan leveren kan er eigenlijk niks fout gaan. Zojuist ook daadwerkelijk geraced, en werkt perfect.
Super! Bedankt voor de terugkoppeling. :)

• kroegtijger
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:18:
Tuurlijk, tis niks meer dan beetje stroom ;) 24v is 24v
Dat is wel een beetje kort door de bocht gesteld; er zijn wel wat meer haken en ogen om rekening mee te houden, maar in dit geval klopt het inderdaad ja en kan je hier vrij weinig fout mee doen zolang je de boel maar juist aansluit.

iRacing Profiel

• krablander
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:17
Aikon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:28:
[...]

Dit is het 'schema':
Ik zou zoiets niet aandurven ivm garantie

• sverzijl
Je zou ook deze kunnen nemen en die voorzien van een 4-polige connector:
https://www.amazon.nl/CAR...Replacement/dp/B08PNXMVVQ

Ben je er ook voor 33 euro. Ik had deze een tijd geleden even gebruikt op m’n CSL Elite totdat ik een replacement kreeg.
Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee