Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
ZuidJ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:51:
Zit te twijfelen om mijn G920 te verkopen. Ik wil toch liever een Formule stuur. Helaas is er voor de Xbox niet heel veel keuze. Nou heb ik de Fanatec CSL Elite F1-set gezien(https://fanatec.com/eu-en...Rr3WeYoUfOMgaAnvPEALw_wcB)
Als ik mensen hem zie gebruiken in filmpjes staat er het Playstation logo en tevens zijn het PlayStation knopjes. Echter als ik op de site van Fanatec kijk is het een neutraal stuur zonder logo’s. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ook lijken er maar twee pedalen bij te zitten? Kun je zelf de koppeling erbij kopen?
Bij Fanatec is het zo dat XBox compatibiliteit in het stuurtje zit. Het stuur waar jij naar verwijst heeft dit niet, dus genoemde bundel zal as-is niet werken op een Xbox. Je zult een ander stuur moeten kiezen, zoals het formule v2 stuur.
Qua pedalen kun je er een loadcell rempedaal bij kopen. Het originele rempedaal wordt dan het koppelingspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:38
Bedankt voor je reactie. Best verwarrend omdat er ook bij staat dat hij Xbox ready is. Ik begrijp dus dat ik alles los dien te bestellen. Tevens is het stuur waar je het over hebt niet direct beschikbaar en moet je een pre-order plaatsen.

Edit: zie dat hij elders wel beschikbaar is. Wellicht dat ik het dit weekend ga bestellen. Als ik de goedkopere pedalen aanschaf in eerste instantie ben ik niet heel veel duurder uit.

[ Voor 28% gewijzigd door ZuidJ op 09-07-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

ZuidJ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:21:
Bedankt voor je reactie. Best verwarrend omdat er ook bij staat dat hij Xbox ready is. Ik begrijp dus dat ik alles los dien te bestellen. Tevens is het stuur waar je het over hebt niet direct beschikbaar en moet je een pre-order plaatsen.

Edit: zie dat hij elders wel beschikbaar is. Wellicht dat ik het dit weekend ga bestellen. Als ik de goedkopere pedalen aanschaf in eerste instantie ben ik niet heel veel duurder uit.
Hou er rekening mee dat XBox compatibiliteit bij Fanatec spullen mager is helaas. Dit schijnt een beperking te zijn van de XBox, hardwarematig. Bijvoorbeeld het Formula V2 stuur, daar werken de meeste switches en rotaries niet op de XBox. Lees veel klachten van gebruikers dat F1 2020 nog steeds die extra knoppen niet ondersteunt, terwijl dit bij de PS4 bijvoorbeeld in die game wel naar behoren werkt.

Let op dat als Fanatec zelf aangeeft dat het niet op voorraad is, dat het ergens anders ook niet ligt. De enige andere site die een soort van reseller is, stuurt je met een affliate link door naar de site van Fanatec.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou graag een Fanatec setje willen bestellen, vrij basis voor de PC, maar men doet heel onduidelijk over de beschikbaarheid en leverbaarheid van spullen. Het staat wel als 'available' in de shop, maar bij afrekenen moet je een vakje aanvinken dat alles vertraagd kan zijn.

Waar moet ik rekening mee houden? Ik heb er geen zin in om wel te betalen en dan maanden op spullen te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Dat vinkje is alleen voor COVID19, dan kunnen ze zich indekken als er een afdeling ziek wordt ofzo.

Als het op voorraad is bij Fanatec dan krijg je het ook is mijn ervaring.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

superduper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:04:
Ik zou graag een Fanatec setje willen bestellen, vrij basis voor de PC, maar men doet heel onduidelijk over de beschikbaarheid en leverbaarheid van spullen. Het staat wel als 'available' in de shop, maar bij afrekenen moet je een vakje aanvinken dat alles vertraagd kan zijn.

Waar moet ik rekening mee houden? Ik heb er geen zin in om wel te betalen en dan maanden op spullen te moeten wachten.
Als het available op de site staat, dan heb je het over het algemeen binnen een paar dagen in huis. Alleen dan geen spullen bestellen met pre-order, dan wachten ze tot alles op voorraad is. Dan kan je beter het onderdeel met pre-order apart bestellen in een nieuwe order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

thunder8 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Als het available op de site staat, dan heb je het over het algemeen binnen een paar dagen in huis. Alleen dan geen spullen bestellen met pre-order, dan wachten ze tot alles op voorraad is. Dan kan je beter het onderdeel met pre-order apart bestellen in een nieuwe order.
Ok. Maar wat ik niet begrijp is dat de bundles niet meer in EU beschikbaar zijn, maar je wel gewoon alle spullen los kunt kopen (op available).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

superduper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ok. Maar wat ik niet begrijp is dat de bundles niet meer in EU beschikbaar zijn, maar je wel gewoon alle spullen los kunt kopen (op available).
Bundles is soms een drama helaas. Zo stond er nog weken de bundel online met het F1 2020 Limited Edition stuur, terwijl die allang uitverkocht was. Pas in de winkelmand kom je er dan achter dat er een onderdeel niet aanwezig is.

Zo als ik destijds merkte, als je de bundel precies qua delen in je mandje doet, dat je de bundelkorting alsnog krijgt. Helaas heb ik geen bundel besteld, waardoor ik korting zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Fanatec heeft op dat gebied zijn zaakjes nog niet op orde. Maar begreep ook dat ze op zoek zijn naar een goede partij om dit in te regelen. Tevens zijn ze ook op zoek naar een goede software ontwikkelaar.

Wat hierboven dus al is gezegd. In stock kun je alles prima bestellen, pre-orders apart doen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Madhouse1979 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:56:
Fanatec heeft op dat gebied zijn zaakjes nog niet op orde. Maar begreep ook dat ze op zoek zijn naar een goede partij om dit in te regelen. Tevens zijn ze ook op zoek naar een goede software ontwikkelaar.

Wat hierboven dus al is gezegd. In stock kun je alles prima bestellen, pre-orders apart doen.
Klopt dat ze het niet helemaal op orde hebben. Maar kan me ook goed voorstellen dat je in deze tijd, met orders die een veelvoud zijn van andere jaren, ook het opschalen niet van de een op andere dag lukt. Vooral als er een redelijk kans bestaat dat met een half jaar de markt hard inkakt, omdat iedereen voorzien is. Dan zit je met een personeelsbestand waar je ook niet zo 1-2-3 afscheid kan en wil nemen.

Maar dat het qua orders met pre-order delen slecht gesteld is, is een feit. Beter doen ze geen pre-orders meer totdat dit opgelost kan worden. Gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt. op = op en dan helaas maar wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

thunder8 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Klopt dat ze het niet helemaal op orde hebben. Maar kan me ook goed voorstellen dat je in deze tijd, met orders die een veelvoud zijn van andere jaren, ook het opschalen niet van de een op andere dag lukt. Vooral als er een redelijk kans bestaat dat met een half jaar de markt hard inkakt, omdat iedereen voorzien is. Dan zit je met een personeelsbestand waar je ook niet zo 1-2-3 afscheid kan en wil nemen.

Maar dat het qua orders met pre-order delen slecht gesteld is, is een feit. Beter doen ze geen pre-orders meer totdat dit opgelost kan worden. Gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt. op = op en dan helaas maar wachten.
En vergeet ook niet dat Fanatec alles in China laat produceren, dus ze hadden (waarschijnlijk) een productieachterstand gevolgd door een enorme groei van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik dacht juist dat er meer Xbox ondersteuning qua stuurtjes was bij Fanatec. Heb ik dat dan helemaal mis? Zit te twijfelen tussen de XBOX en PS4 ... en dacht dat het bij Fanatec beter was om voor XBOX te gaan vanwege de keuze... niet goed gekeken dus

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

thunder8 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Bundles is soms een drama helaas. Zo stond er nog weken de bundel online met het F1 2020 Limited Edition stuur, terwijl die allang uitverkocht was. Pas in de winkelmand kom je er dan achter dat er een onderdeel niet aanwezig is.

Zo als ik destijds merkte, als je de bundel precies qua delen in je mandje doet, dat je de bundelkorting alsnog krijgt. Helaas heb ik geen bundel besteld, waardoor ik korting zou krijgen.
De bundel korting wordt niet berekend helaas. Bestellen is wel een drama; steeds wordt je winkelmandje leeg gemaakt als je er een onderdeel bij doet... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

backupdevice schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:29:
Ik dacht juist dat er meer Xbox ondersteuning qua stuurtjes was bij Fanatec. Heb ik dat dan helemaal mis? Zit te twijfelen tussen de XBOX en PS4 ... en dacht dat het bij Fanatec beter was om voor XBOX te gaan vanwege de keuze... niet goed gekeken dus
Bij de Xbox is de ondersteuning niet afhankelijk van de wheelbase. Of je nu een CSL, CSW of DD hebt, geen probleem op de Xbox. MAAR je MOET een XBOX stuur hebben om het te laten werken, anders doet ie het gewoonweg niet. Daarnaast is het niet gezegd dat het bewuste stuur alle buttons, switches en rotaties werkende heeft in de game. Dat schijnt een hardwarebeperking te zijn.

De PS4 heeft de ondersteuning op basis van de wheelbase. ALLEEN de CSL Elite for PS4 en de PODIUM werken, omdat die de hardwarechip voor PS4 ondersteuning hebben. Qua sturen is het hier: Elk stuur werkt in principe, maar de ondersteuning qua knoppen is totaal afhankelijk van de game. Voorbeeld: GT Sport ondersteunt alleen de knoppen die ook op de normale controller te vinden zijn, niet meer of minder. In de instellingen zie je het standaard ronde stuur van CSL Elite bundel en dat is het. In F1 2019-2020 werken de switches en rotaries van het V2 Formula Wheel wel, nadat je ze mapped in de game. Echter hier werkt de linker analoge stick weer niet, die bij GT Sport wel werkt.

PS4 vs XBOX: Ondanks dat een stuur dus XBOX Compatible is, kan het dus zijn dat bij dezelfde game op de xbox bepaalde knoppen niet werken, die op de PS4 wel werken. Zoals hierboven genoemde F1 2019-2020, doen de switches en de thumbencoders het wel op PS4, niet op XBOX. Echter kan je wel sturen met het V2 stuur op de xbox, alleen beperkte functionaliteit qua knoppen dus.

Wil je de beste ondersteuning en alle knoppen kunnen gebruiken op je stuur en dat het niet uitmaakt welke wheelbase je hebt, dan heb je maar 1 keus: PC. Qua ondersteuning op de console, lijkt het erop dat je qua knoppen en sturen beter bij de PS4 zit, maar beperkt bent qua wheelbases. Bij de Xbox is het andersom, daar is het beperkter qua knoppen en werkende sturen, maar meer keus qua bases.

Ondersteuning op next-gen Xbox en PS5: Dat weet (nog) niemand. ;)

Tenminste dit is wat ik heb opgepikt op diverse fora en facebookgroepen. Als ik mis zit, laat ik me graag corrigeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

thunder8 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Bij de Xbox is de ondersteuning niet afhankelijk van de wheelbase. Of je nu een CSL, CSW of DD hebt, geen probleem op de Xbox. MAAR je MOET een XBOX stuur hebben om het te laten werken, anders doet ie het gewoonweg niet. Daarnaast is het niet gezegd dat het bewuste stuur alle buttons, switches en rotaties werkende heeft in de game. Dat schijnt een hardwarebeperking te zijn.

De PS4 heeft de ondersteuning op basis van de wheelbase. ALLEEN de CSL Elite for PS4 en de PODIUM werken, omdat die de hardwarechip voor PS4 ondersteuning hebben. Qua sturen is het hier: Elk stuur werkt in principe, maar de ondersteuning qua knoppen is totaal afhankelijk van de game. Voorbeeld: GT Sport ondersteunt alleen de knoppen die ook op de normale controller te vinden zijn, niet meer of minder. In de instellingen zie je het standaard ronde stuur van CSL Elite bundel en dat is het. In F1 2019-2020 werken de switches en rotaries van het V2 Formula Wheel wel, nadat je ze mapped in de game. Echter hier werkt de linker analoge stick weer niet, die bij GT Sport wel werkt.

PS4 vs XBOX: Ondanks dat een stuur dus XBOX Compatible is, kan het dus zijn dat bij dezelfde game op de xbox bepaalde knoppen niet werken, die op de PS4 wel werken. Zoals hierboven genoemde F1 2019-2020, doen de switches en de thumbencoders het wel op PS4, niet op XBOX. Echter kan je wel sturen met het V2 stuur op de xbox, alleen beperkte functionaliteit qua knoppen dus.

Wil je de beste ondersteuning en alle knoppen kunnen gebruiken op je stuur en dat het niet uitmaakt welke wheelbase je hebt, dan heb je maar 1 keus: PC. Qua ondersteuning op de console, lijkt het erop dat je qua knoppen en sturen beter bij de PS4 zit, maar beperkt bent qua wheelbases. Bij de Xbox is het andersom, daar is het beperkter qua knoppen en werkende sturen, maar meer keus qua bases.

Ondersteuning op next-gen Xbox en PS5: Dat weet (nog) niemand. ;)
Bedankt voor de uitleg. Tjee moeilijk dan. Ik wil eigenlijk voor de Xbox one X gaan met een CLS base en een Clubsport Formula V2. Maar als ikjou dus goed begrijp is de mogelijkheid dus dat de helft van de knoppen het niet doen? Wil graag F1 2020 en PC2 spelen.

Dan lijkt het mij beter om voor een PS4 te gaan dan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
thunder8 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Hou er rekening mee dat XBox compatibiliteit bij Fanatec spullen mager is helaas. Dit schijnt een beperking te zijn van de XBox, hardwarematig. Bijvoorbeeld het Formula V2 stuur, daar werken de meeste switches en rotaries niet op de XBox. Lees veel klachten van gebruikers dat F1 2020 nog steeds die extra knoppen niet ondersteunt, terwijl dit bij de PS4 bijvoorbeeld in die game wel naar behoren werkt.

Let op dat als Fanatec zelf aangeeft dat het niet op voorraad is, dat het ergens anders ook niet ligt. De enige andere site die een soort van reseller is, stuurt je met een affliate link door naar de site van Fanatec.
Wel jammer om te lezen eigenlijk. Wel vreemd ook want toen ik F12020 dinsdag binnen kreeg zat er een promo bij van dat Formula V2 stuur. Dan zou je ook verwachten dat dit goed werkt lijkt mij.. Heb je die info van een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ZuidJ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Wel jammer om te lezen eigenlijk. Wel vreemd ook want toen ik F12020 dinsdag binnen kreeg zat er een promo bij van dat Formula V2 stuur. Dan zou je ook verwachten dat dit goed werkt lijkt mij.. Heb je die info van een ander forum?
Facebook Fanatec Owners Group:
I see there is still bugger all support for the formula v2 buttons on F1 2020. Well done and thank you codemonkeys and fanatwat
antwoord van iemand:
If you are playing on Xbox its absolutely impossible for either Fanatec or Codemasters to do anything about adding those features because it's a hard limitation of the console. It's fine to point out issues and ask for help but why does it have to be in such a rude language, doesn't come across very well and doesn't surprise if comments come in on the same low level of communication.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag lag er een usb keypad van Ali op de mat en stickers van Simstickers.co.uk.
Dat samen is een buttonbox met verlichting geworden. Kosten van de keypad een tientje en de stickers iets van 9 euro inclusief shipping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuIB3bx68wrdkTCtqkiO3HtR68Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DI9B4O2mZRrgQ2ImWD9o0FNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbJycTbM8mXyGnZGlLYHPi3nFaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qj61VUI2ZWp1QG8U8ZsKYLFj.jpg?f=fotoalbum_large

De keypad heb ik geplakt op een hoekverbinding die weer schuin is geplaatst op de zijkant van de DD arm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37DaHphsjZGMCrWAk9JDflI7mDM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kypkMM4p4VtQ2fyiUVKZCZKk.jpg?f=user_large

en die weer gespoten met zwarte plastidip.

[ Voor 15% gewijzigd door Simbob op 10-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
ZuidJ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:51:
Zit te twijfelen om mijn G920 te verkopen. zitten?
Je zou het G920 stuur ook eenvoudig kunnen modden. Zie (bijvoorbeeld);

https://acelith.com/collections/mods/g920

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 22:19
@ZuidJ

Hier mijn gemodde G920 als inspiratie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGaX6NBsC6aY_Qily5UByn6ufPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYpqdHEh5hjhmc99hs0g1sva.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 20:54
Even wat vragen over het instellen van het rempedaal.

Ik heb een Fanatec Clubsport V3 en als ik de data via VRS analyseer zie ik dat ik redelijk vaak op 100% remkracht zit waar ik eigenlijk op 80% of zo zou moeten zitten om het goed te doen.
Is dit een kwestie van minder hard remmen of is het beter om dit anders te kalibreren? Waar kan ik dit het beste instellen?
Alvast bedankt _/-\o_ en groetjes...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
Bedankt voor de tip maar daar ben ik sowieso niet handig genoeg voor ;). Bovendien lees ik overal dat die Fanatec sturen beduidend beter zijn dan de G920.

@Burt_Reynolds Heb je netjes gedaan! Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Mdeppie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:46:
Even wat vragen over het instellen van het rempedaal.

Ik heb een Fanatec Clubsport V3 en als ik de data via VRS analyseer zie ik dat ik redelijk vaak op 100% remkracht zit waar ik eigenlijk op 80% of zo zou moeten zitten om het goed te doen.
Is dit een kwestie van minder hard remmen of is het beter om dit anders te kalibreren? Waar kan ik dit het beste instellen?
Alvast bedankt _/-\o_ en groetjes...
Kwestie van minder hard remmen, daar is nu precies die load cell voor. Jezelf dus aanleren hoeveel kracht je moet zetten voor x% remkracht.

Er zijn voldoende trucjes om je max brake force software matig te limiteren tot x%, maar dit is echt onnodig als je een LC hebt. Gewoon tijd insteken, gaat uiteindelijk vanzelf.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Wilco88nl
Hier mijn nieuwe project.. zelf sim pedalen maken. Lijkt me vrij duidelijk welke pedalen ik als referentie heb gebruikt.

Er is nog een hoop te doen, zo zijn de voetjes een tijdelijke oplossing en heb ik een aantal onderdelen nog niet binnen waardoor ik de as nog niet goed kan bevestigen.

Het rempedaal werkt doormiddel van een 50kg loadcell (je ziet m zitten wanneer je goed kijkt) deze is eenvoudig te verwisselen met andere cells. Het gaspedaal gaat met een hallsensor werken maar heb ook nog een potmeter om te testen wat beter werkt.

De connectie net de pc wordt verzorgd door een Leo Bodnar boardje (16bit LC), dus ik ben erg benieuwd hoe dit straks gaat functioneren.

Voor mij een erg leerzaam en leuk project waarin mijn respect voor de betere merken alleen maar is gegroeid. Dit is dan ook zeker niet goedkoper (of beter) dan simpelweg een mooie set Heusinkveld Sprints kopen want er gaan uiteraard altijd meer uren in zitten dan je denkt.

Hoop dat jullie het wat vinden en feedback is altijd meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSIYoaIPAvt90QcXT8Uzc8zoknc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sCePKKz1LlTwk7iWsY3397p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Idgth1-wXvYOSbcXjeJa5C2YLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXNL3lCBabPnbaZGWCbZdaDi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK78-lArBzYId2vrovWMuIVSGlE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sexQTtTTjWcTI8Umi1jzTQs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren voor een race set-up voor mijn zoon en mezelf. (Zoon = 10 jaar, dus echt enkel voor fun bij hem)
De bedoeling is dat ik toekomstgericht een volledige rig bouw op een aparte kamer met een nieuwe game pc.
Ondertussen word er gespeeld op een PS3 (zoon) en een PS4 (ikzelf).
Wat denken jullie van onderstaande set-up om mee te beginnen?

Thrustmaster T-LCM Pedals 199,00
+
Thrustmaster TH8A shifter 154,95
Of
Thrustmaster TH8A & T3PA Pro Race Gear RVS 234,00

Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor oa. T500 RS) 154,50
+
Thrustmaster T300RS Zwart 299,00
Of
Thrustmaster T300 Wheelbase 279,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:15
Dag tweakers,

Ik ben een zware amateur racer die net F1 2019 heeft ontdekt. Super leuk, maar ik speel het met een PS4 controller...na 100 uur is dat basta. Ik heb voor het laatst een el cheapo stuurtje gehad in 1995, dus het is even geleden. Ik speelde toen samen met mijn broer; hij op toetsenbord, ik op stuur, splitscreen. Andere tijden.

Omdat ik dus echt een beginner ben en voorlopig nog niet in simracing duik maar het houd bij het wat meer casual F1 2019 en evt. 2020...wil ik starten met de TMX Pro (pricewatch: Thrustmaster TMX Pro Zwart Is dat een goede start voor een beginner? Mijn budget was eigenlijk al lager dan die kost :-).

Ik heb een PS4 Pro waarop ik gran turismo speel, maar ik vind F1 2019 veel leuker en race liever op PC denk ik.

Edit: of zijn deze handiger? pricewatch: Thrustmaster T150 PRO Blauw, Multi-color, Zwart

Ik lees namelijk dat die ook PS4 ondersteunt.

Edit 2: Na beter lezen en een beetje google-werk heb ik de T150 pro besteld. De normale T150 of de TMX hebben nogal gammele pedalen, dat leek me toch ook niks, de meerprijs viel mee en de G29 was duurder en aldus mijn bronnen niet veel beter.

Erg benieuwd! Morgen komt ie binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door TheProf82 op 12-07-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Wilco88nl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:08:
Hier mijn nieuwe project.. zelf sim pedalen maken. Lijkt me vrij duidelijk welke pedalen ik als referentie heb gebruikt.

Er is nog een hoop te doen, zo zijn de voetjes een tijdelijke oplossing en heb ik een aantal onderdelen nog niet binnen waardoor ik de as nog niet goed kan bevestigen.

Het rempedaal werkt doormiddel van een 50kg loadcell (je ziet m zitten wanneer je goed kijkt) deze is eenvoudig te verwisselen met andere cells. Het gaspedaal gaat met een hallsensor werken maar heb ook nog een potmeter om te testen wat beter werkt.

De connectie net de pc wordt verzorgd door een Leo Bodnar boardje (16bit LC), dus ik ben erg benieuwd hoe dit straks gaat functioneren.

Voor mij een erg leerzaam en leuk project waarin mijn respect voor de betere merken alleen maar is gegroeid. Dit is dan ook zeker niet goedkoper (of beter) dan simpelweg een mooie set Heusinkveld Sprints kopen want er gaan uiteraard altijd meer uren in zitten dan je denkt.

Hoop dat jullie het wat vinden en feedback is altijd meer dan welkom!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf hoor, mooi project!
Wat mij wel opvalt is dat het lijkt of je maar beperkte afstelmogelijkheden hebt voor de hoek van de staande delen (waar de footplates op komen)?
Bij mn HE Sprints kan ik daar met de vele gaatjes een groot bereik aan hoeken kiezen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilco88nl
Raimond613 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat het lijkt of je maar beperkte afstelmogelijkheden hebt voor de hoek van de staande delen (waar de footplates op komen)?
Klopt! De voetjes moet ik nog bedenken en die krijgen dan uiteraard veel meer gaatjes voor de hoek. Dit zijn gewoon de standaard hoekverbindingen van AluX trouwens.

Het gaspedaal is wel al aardig instelbaar door het design, bij de rem kan ik vrijwel alleen het eindpunt instellen en de hoek. Dit was een bewuste keuze omdat ik zo de hoek naar de achterste houder voor de loadcell kon berekenen en zo maximale stevigheid wil genereren naar de loadcell voor een zo consistent mogelijke rem. Hier komt natuurlijk veel meer kracht op dan het gaspedaal. Strakt kan ik de hoek veranderen met de voetjes zoals bij de Sprint.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilco88nl op 12-07-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Maken degenen die Heusinkveld Sprints hebben gebruik van een presset of gewoon lineair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:04:
Maken degenen die Heusinkveld Sprints hebben gebruik van een presset of gewoon lineair?
Ik heb gewoon de default lineaire stand. Anders krijg ik een brainfade ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Raimond613 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb gewoon de default lineaire stand. Anders krijg ik een brainfade ;)
Bij mij locken de banden dan heel eg snel wat in de Porsche RSR heel irritant is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Bij mij locken de banden dan heel eg snel wat in de Porsche RSR heel irritant is .
Da's een kwestie van wennen. Ik heb bij de GTE geen echte problemen met blokkerende wielen bij het remmen. Vooral in de 911 Cup is het tricky, maar ook daar een kwestie van iets minder krachtig remmen c.q. sneller je remkracht afbouwen naarmate je snelheid afneemt.

Er zijn veel mensen die dat soort problemen oplossen door een andere curve in hun pedaalsettings maar ik ben meer old-skool :9

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok ik ga morgen wat de instellingen spelen.

Verder nog iemand ervaring met de Sparco R333 stoel?
Op het net is er niet veel te vinden, maar ik zag dat Joep deze bezit?

Ik krijg namelijk wat last van de rug in mijn huidige stoel, de LCD Pro Drift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
JPM85 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Kwestie van minder hard remmen, daar is nu precies die load cell voor. Jezelf dus aanleren hoeveel kracht je moet zetten voor x% remkracht.

Er zijn voldoende trucjes om je max brake force software matig te limiteren tot x%, maar dit is echt onnodig als je een LC hebt. Gewoon tijd insteken, gaat uiteindelijk vanzelf.
Bedankt voor je antwoord. Dan blijf ik lekker oefenen. Jammer dat de indicatiebalk in iRacing zo klein en verstopt in het hoekje zit. Als ik in een bocht tijdens het remmen ernaar kijk, gaat het niet goed meer met sturen... 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Mdeppie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:04:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dan blijf ik lekker oefenen. Jammer dat de indicatiebalk in iRacing zo klein en verstopt in het hoekje zit. Als ik in een bocht tijdens het remmen ernaar kijk, gaat het niet goed meer met sturen... 8)7
Als je in-car op alt-k drukt komt om alle verplaatsbare boxen een blauw lijntje. Je kunt ze dan aanklikken en verslepen naar elke gewenste plek in beeld. Daarna weer ff alt-k om de boel te locken.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Simbob schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:29:
Ok ik ga morgen wat de instellingen spelen.

Verder nog iemand ervaring met de Sparco R333 stoel?
Op het net is er niet veel te vinden, maar ik zag dat Joep deze bezit?

Ik krijg namelijk wat last van de rug in mijn huidige stoel, de LCD Pro Drift.
Ik had op het begin ook wat last van mijn rug maar toen ik eenmaal onderstaand rugkussen ben gaan gebruiken was dat verleden tijd.

https://lynxmotorsport.nl...9370159/category=26324532

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Doubleoz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:28:
[...]

Ik had op het begin ook wat last van mijn rug maar toen ik eenmaal onderstaand rugkussen ben gaan gebruiken was dat verleden tijd.

https://lynxmotorsport.nl...9370159/category=26324532
Die heb ik vorige maand ook aangeschaft. Maar tot nu toe geen beter resultaat :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Simbob schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Die heb ik vorige maand ook aangeschaft. Maar tot nu toe geen beter resultaat :(
Hmm balen, als je jouw lcd pro drift wil verkopen dan weet ik mogelijk nog wel iemand die interesse heeft. Stuur me dan tot even een dm.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:17:
[...]

Als je in-car op alt-k drukt komt om alle verplaatsbare boxen een blauw lijntje. Je kunt ze dan aanklikken en verslepen naar elke gewenste plek in beeld. Daarna weer ff alt-k om de boel te locken.
Met als toevoeging, dat je met ctrl+page up je boxes kan vergroten (ctrl+page dwn verkleinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
[...]

Eigenlijk vrij logisch, kuipstoelen zijn voor de veiligheid (en het lage gewicht) niet voor het comfort mbt "echt" racen. Zolang je geen motionrig hebt voldoet eigenlijk elke autostoel. Een kuip geeft mogelijk wel iets meer immersie dan een stoel van een Golfje.

De R333 ziet er wel fijner uit vooral ook door de instelmogelijkheden. Maar je zou ook een stoel uit een auto kunnen overwegen die geven vaak het meeste comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:11
[...]

Een schuimen rugkussentje hielp bij mij helaas ook niet, onderstaande luchtkussen echter wel:
https://www.demon-tweeks....support-with-pump-783820/

Tot nu toe werkt extra schuim in de stoel leggen alleen maar averechts bij mij.
Ik denk dat dit komt omdat het schuim plat geduwd word met remmen, in geval van een lc pedaal, en er met meer schuim uiteindelijk meer beweging in de rug komt. Met lucht gaat dit niet zo snel gebeuren, echte krachtpatsers daargelaten ;) , en ie is ook nog eens afstelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Youtube playlist: YouTube: YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Wilco88nl schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Eigenlijk vrij logisch, kuipstoelen zijn voor de veiligheid (en het lage gewicht) niet voor het comfort mbt "echt" racen. Zolang je geen motionrig hebt voldoet eigenlijk elke autostoel. Een kuip geeft mogelijk wel iets meer immersie dan een stoel van een Golfje.

De R333 ziet er wel fijner uit vooral ook door de instelmogelijkheden. Maar je zou ook een stoel uit een auto kunnen overwegen die geven vaak het meeste comfort.
Daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens. Het is niet omdat een kuipstoel geen ultradik kussen heeft of zo dat dit niet comfortabel kan zijn. Comfortabel bij racen lijkt me eerder een houding waardoor je geen last van je rug krijgt of andere delen van je lichaam. Die houding verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en dat is ook waarom de meeste racers een stoel op maat gemaakt krijgen.

Ikzelf heb een reclinable seat van Sparco met vrij dikke kussens en wat mij daaraan opvalt is dat ik daardoor juist veel beweeg tijdens het rijden omdat het allemaal veel meegeeft ivm een kuipstoel die ik wel eens getest heb. Voor gewoon in te zitten of om er op je gemak een spel in te spelen waarbij je niet intensief racet is zo een stoel prachtig. Voor het echte werk zit ik liever in een kuipstoel omdat je je gewoon stabieler voelt zitten. De houding van zo een stoel is ook voor de meeste mensen wel de juiste hoek voor je rug.
Of je dan een gewone autostoel als 'vaak het meeste comfort' kan omschrijven lijkt me wat overdreven. Iedereen moet dit uiteraard voor zichzelf uitklaren, maar een kuipstoel heeft gewoon andere voordelen dan een zachtere auto-stoel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

GiggySmalls schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens. Het is niet omdat een kuipstoel geen ultradik kussen heeft of zo dat dit niet comfortabel kan zijn. Comfortabel bij racen lijkt me eerder een houding waardoor je geen last van je rug krijgt of andere delen van je lichaam. Die houding verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en dat is ook waarom de meeste racers een stoel op maat gemaakt krijgen.

Ikzelf heb een reclinable seat van Sparco met vrij dikke kussens en wat mij daaraan opvalt is dat ik daardoor juist veel beweeg tijdens het rijden omdat het allemaal veel meegeeft ivm een kuipstoel die ik wel eens getest heb. Voor gewoon in te zitten of om er op je gemak een spel in te spelen waarbij je niet intensief racet is zo een stoel prachtig. Voor het echte werk zit ik liever in een kuipstoel omdat je je gewoon stabieler voelt zitten. De houding van zo een stoel is ook voor de meeste mensen wel de juiste hoek voor je rug.
Of je dan een gewone autostoel als 'vaak het meeste comfort' kan omschrijven lijkt me wat overdreven. Iedereen moet dit uiteraard voor zichzelf uitklaren, maar een kuipstoel heeft gewoon andere voordelen dan een zachtere auto-stoel.
Helemaal mee eens, vooral als je ook Loadcell pedalen hebt. Denk dat als je bij een wat dikker gewatteerde stoel gaat kijken hoeveel energie en kracht je verliest doordat je jezelf in de stoel drukt, je toch wel schrikt hoever je in de stoel kan verdwijnen. Dit is allemaal kracht, energie die je verspilt en ook dat kan zijn weerslag op je lichaam hebben. En laten we vooral niet vergeten dat veel nieuwe simracers niet gewend zijn in een kuipstoel te zitten en deze naar hun eigen lichaam in te stellen. Hier moet je lichaam ook aan wennen. Je bent tijdens het racen continu bezig met krachten via je benen en/of armen uit te voeren en dit doe je tegen een "veredelde plank". Des te beter je lichaam tegen die plank aan zit, des te beter de krachten verdeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
GiggySmalls schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens.
Fair enough, als we voorbij gaan aan het feit dat we eigenlijk niet gemaakt zijn om te zitten (met rugleuning) voor een langere tijd.. Er is geen juiste hoek om in te zitten, juist het bewegen maakt het zitten "draagbaar". Wanneer je pijn krijgt van zitten, is een kuipstoel vaak af te raden mbt gezondheid van de rug. De oorzaak hoeft natuurlijk ook niet persee in de stoel zelf te zitten.. Maargoed dit alles terzijde

Het comfort in een reguliere stoel met instelmogelijkheden is vaak gewoon beter tenzij de kuip op maat is gemaakt naar de coureur. Het lijkt me ook logisch waarom dat zo is. Ik doel dus niet op ultra dikke padding/kussens, maar op instelmogelijkheden en ergonomie. Er zijn juist zat autostoelen uit sportievere auto's die veel ondersteuning bieden en bijvoorbeeld ook zijwaartse bewegingen etc. tegen gaan.

Verder ben ik het wel met je eens dat de stevigheid van een kuip kan bijdragen voor consistent racen en mogelijk meer gevoel geeft. Zolang je pauzes neemt en verder fysiek gezond ben (en voldoende beweegt/sport) is het geen enkel probleem en het kan inderdaad prima comfort bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilco88nl op 13-07-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
[...]

Het kan ook een kwestie van trainen zijn. Zeker met LC pedals moet je best wat kracht zetten en aangezien je dat met 1 voet doet krijg je een draaiing in je rug/heup.
Door core stability oefeningen te doen versterk je de spieren in dit deel van je lichaam en dit helpt deze krachten beter op te vangen.
Zoek maar eens op youtube op core stability en je vindt zat filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik ben van plan een eerste setup aan te schaffen en vraag me af of onderstaande geheel klaar is om op een playseat challange te monteren voor een Xbox one of zie ik nog iets over het hoofd?

Csl elite wheel base v1.1
Csl elite steering wheel p1 Xbox one
Csl elite pedals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdeppie
JPM85 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Met als toevoeging, dat je met ctrl+page up je boxes kan vergroten (ctrl+page dwn verkleinen).
alt-K....Cntr page up/down....ik ga maar eens op zoek naar een overzicht. Misschien zijn er nog meer van die erg handige dingen te vinden O-)

Jullie zijn in ieder geval goed bezig...bedankt hiervoor...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:06
[...]

Dit komt vaak door een verkeerde afstelling. Deze klachten ontstaan door een gespannen, korte, heupbuiger, de Iliopsoas. Je bovenbeen moet volledige steun krijgen tijdens het racen en bij veel zie je dat het bovenbeen 'zweeft' boven de stoel en met je spieren omhoog gehouden wordt. Bij sommige zie je dat tijdens gas geven en remmen het bovenbeen wel steun heeft maar zodra de voet omhoog komt dan komt de bovenbeen weer los en trekt de heupbuiger steeds weer aan de wervels in je onderrug waardoor je spanning krijgt.

Laat je voet, enkel en onderbeen het werk doen en leg je bovenbeen op de stoel. Stoel naar achter kantelen kan helpen de juiste setup te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Vorige week heb ik een Simucube2 sport besteld, omdat mijn reserering van VRS DD maar niet opschoot. Krijg ik vandaag een mailtje dat ik een VRS DD mag bestellen 8)7

Weet niet of iemand interesse heeft om hem te gaan kopen? Anders gooi ik het mailtje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
macstuk schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Dit komt vaak door een verkeerde afstelling. Deze klachten ontstaan door een gespannen, korte, heupbuiger, de Iliopsoas. Je bovenbeen moet volledige steun krijgen tijdens het racen en bij veel zie je dat het bovenbeen 'zweeft' boven de stoel en met je spieren omhoog gehouden wordt. Bij sommige zie je dat tijdens gas geven en remmen het bovenbeen wel steun heeft maar zodra de voet omhoog komt dan komt de bovenbeen weer los en trekt de heupbuiger steeds weer aan de wervels in je onderrug waardoor je spanning krijgt.

Laat je voet, enkel en onderbeen het werk doen en leg je bovenbeen op de stoel. Stoel naar achter kantelen kan helpen de juiste setup te bereiken.
Thx.
Ik kan nog een stukje kantelen met de stoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
De Thrustmaster TSS handbrake is ook goed in de aanbieding bij Amazon.
€158,29. Gewoon bijna goedkoper dan de th8a die op dit moment erg prijzig is.
Net maar besteld, we zien m wel verschijnen

pricewatch: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod Aluminium, Zwart

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
Mannen, hier een beginnend F1 game racer :P

Wat is het verschil tussen de Thrustmaster 300 RS en de 300 RS GT? Ja ik zie dat de GT variant 3 pedalen heeft ipv 2. Maar verder is er geen verschil?

Wil volgende maand Thrustmaster Ferrari stuurtje halen, vandaar de keuze voor de T300 en niet de T150 :).

Welke voldoet prima voor F1 2020 game?

[ Voor 18% gewijzigd door JoteW op 14-07-2020 17:56 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JoteW schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:51:

Wat is het verschil tussen de Thrustmaster 300 RS en de 300 RS GT? Ja ik zie dat de GT variant 3 pedalen heeft ipv 2. Maar verder is er geen verschil?

Wil volgende maand Thrustmaster Ferrari stuurtje halen, vandaar de keuze voor de T300 en niet de T150 :).

Dat is het enige verschil tussen de t300rs en de rs GT ja.

Nu is die pedalenset sowieso beter, maar je zou ook voor de goedkope optie kunnen gaan, en dan een t-lcm erbij kopen.

Voor f1 zou ik veel eerder de open wheel add on kopen dan het Ferrari stuurtje.
In principe goedkoper, alcantara, steviger stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
GAIAjohan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Dat is het enige verschil tussen de t300rs en de rs GT ja.

Nu is die pedalenset sowieso beter, maar je zou ook voor de goedkope optie kunnen gaan, en dan een t-lcm erbij kopen.

Voor f1 zou ik veel eerder de open wheel add on kopen dan het Ferrari stuurtje.
In principe goedkoper, alcantara, steviger stuurtje.
Dank voor je reactie!

Jij raadt dus de T300 RS GT aan? of kan ik mij met de RS ook gewoon goed redden? Scheelt toch al gauw een kleine 60 euro namelijk ..

Maar wat bedoel je met de goedkope optie + een t-lcm erbij kopen? Als ik zoek krijg ik pedalen van 199€ of duurder, dan nog een stuur erbij ben ik nog duurder uit en dat is het mij op DIT moment nog niet waard.

De open wheel add on van Thrustmaster is beter dan het ferrari stuurtje ja? Zijn er meer die dat beamen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door JoteW op 14-07-2020 18:11 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
JoteW schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Dank voor je reactie!

Jij raadt dus de T300 RS GT aan? of kan ik mij met de RS ook gewoon goed redden? Scheelt toch al gauw een kleine 60 euro namelijk ..

Maar wat bedoel je met de goedkope optie + een t-lcm erbij kopen? Als ik zoek krijg ik pedalen van 199€ of duurder, dan nog een stuur erbij ben ik nog duurder uit en dat is het mij op DIT moment nog niet waard.

De open wheel add on van Thrustmaster is beter dan het ferrari stuurtje ja? Zijn er meer die dat beamen? :)
Kijk, met die pedalen moet je doen waar je je goed bij voelt.
Met F1 zal je de koppeling nauwelijks gebruiken, en de rem van de GT (t3pa) is wel beter, maar is dat 60 euro waard?
Je kunt ook eerst kijken hoe de goedkope set je bevalt en op termijn alleen de pedalen upgraden. Die t3pa van de GT is voldoende beschikbaar tweedehands, en de t3pa pro komt soms ook wel voorbij.. of misschien wil je dan wel voor load cell gaan, en wil je een t-lcm.

En vergeet niet: zodra de corona zooi voorbij is, zou het best kunnen dat heel veel op marktplaats gedumpt wordt..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 14-07-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nu in de aanbieding:

https://www.coolblue.nl/p...thrustmaster-t300-rs.html
Thrustmaster T300 RS
199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
JoteW schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:51:

Het is niet alleen "een extra pedaal": de GT pedalen zijn out-of-the-box echt al een heel stuk beter. Zij hebben namelijk een Brake Mod waar je een soort van tegendruk krijgt. Natuurlijk niet zoals Loadcell, maar prima om als beginner mee aan te vangen. Dit dus;

Afbeeldingslocatie: https://shop.thrustmaster.com/pub/media/catalog/product/cache/2cc11eadbe5979a7883b6a1bf56c2150/t/3/t3paconicalrubberbrakemod_1.jpg

En kwalitatief een stuk beter; minder plastic.

De pedalen van de RS zijn echt niet leuk voor de race ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvd188
Dit soort brake mods zorgen juist voor een groter verschil qua werking van een linear spring potmeter rem pedaal t.o.v. een loadcell pedaal, en zou ik juist afraden om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
kvd188 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:44:
Dit soort brake mods zorgen juist voor een groter verschil qua werking van een linear spring potmeter rem pedaal t.o.v. een loadcell pedaal, en zou ik juist afraden om te gebruiken.
Je moet het ook niet vergelijken met een Loadcell imho. Kan ook niet, want het is een digitale vs analoge "oplossing".

Maar, dit is 10x beter dan de standaard pedalen die Thrustmaster mee levert. Anders trap je hem met de veel-te-zwakke veer zo plat. Daar valt niet mee te rijden.

Nu voel je in ieder geval een beetje "tegendruk" en kun je veel beter je remdruk reguleren en constanter gaan remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Je zou dat kegeltje eventueel ook nog kunnen vervangen door een squashbal. Jammer dat er geen eenvoudige verenupgrade voor de T3PA pedalen is, dat maakte bij mijn oude Logitech pedalen echt een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvd188
De T3PA pedalen zijn sowieso een aanrader t.o.v. de 2 pedal versie.
Het rubber zou ik echter nooit installeren, aangezien het rubber voor een rare nonlineare relatie zorgt tussen de druk die je zet en je signaal output, wat nou niet persee positief werkt voor muscle memory en dergelijke. Onderstaand een aantal grafiekjes om hopelijk duidelijker te maken wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRr7frc59HRm7MPKkvv6-zRZw4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7JaU652JdOoe7VCa5cOAK5aQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik gebruik de brake mod van mijn t3pa inderdaad niet omdat het gewoon nergens op slaat. Ineens op een bepaald punt gaat het intrappen loeizwaar, maar de input van de pot staat niet altijd gelijk aan hoe hard je trapt. Dat kan relatief willekeurig zijn en bv ook afhankelijk van temperatuur.
Ondertussen moet je om harder te remmen je pedaal toch dieper drukken, want ja het is een potmeter.

Hierom haatte ik het rempedaal in de g29 tov g25.. het gevoel klopte voor geen meter. In dat pedaal zat bovendien een irritant verloop van input.

Voor de vraagsteller is het meer de vraag of het betere rempedaal 60 euro waard is op dit moment, of dat hij na een paar maanden met de 2 pedaal setup denkt naar load cell te stappen. Ik bedoel: genoeg opties die weer beter zijn dan de t3pa.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 15-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik heb sinds enkele jaren een T300 RS GT, die kan ik iedereen aanraden d:)b

Tegenwoordig wel de T3PA vervangen door Heusinkveld Sprint Pedals, maar destijds had ik deze loadcellmod op de T3PA gemonteerd. Dat werkte erg goed

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die niet wilden wachten op de Formula V2 en er over na dachten teveel te gaan betalen op Marktplaats, niet nodig... hij is weer op voorraad bij Fanatec voor de normale prijs ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:25
Ik ben gisteren lekker aan het knutselen geweest... Wind simulatie gebouwd met Delta CFM 200 fans aangestuurd door arduino uno. Zeker een aanrader! Ik was ong 75 euro excl. 3d print materiaal kwijt...

Simhub kan het prima aansturen!

[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 16-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 03-09 21:49
Vandaag heb ik de nieuwe Fanatec spulletjes geinstalleerd. Ik gebruik het met de drivehub op de ps4 en een zelfgemaakte handbrade. Ik merk dat ik veel met herleren want na 14 jaar G25 is er veel muscle memory ingesleten.

Bestellen-levering duurde 2,5 weken bij Fanatec. Prima toch!

Het is echt een heel dikke upgrade.

Ik werd zelfs een beetje emotioneel tijdens het wegleggen van de 14yo G25. Ik hou van 'm and zal de zacht ratelende tandwielen missen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFQaPsSO8JnRAiSRu04htOPD-TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYdl5FVgnwM5jAOfyzLfnTGl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRxlcK5zo9orsq8eQ8wPNFp7V4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8D62gVUH1XrZS4IL7x1cojv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

MarcoM schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:26:
Vandaag heb ik de nieuwe Fanatec spulletjes geinstalleerd. Ik gebruik het met de drivehub op de ps4 en een zelfgemaakte handbrade. Ik merk dat ik veel met herleren want na 14 jaar G25 is er veel muscle memory ingesleten.

Bestellen-levering duurde 2,5 weken bij Fanatec. Prima toch!

Het is echt een heel dikke upgrade.

Ik werd zelfs een beetje emotioneel tijdens het wegleggen van de 14yo G25. Ik hou van 'm and zal de zacht ratelende tandwielen missen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het grote 'show je race-rig' topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Laatst online: 27-09 14:41
Ik hoop dat ik hiermee geen regels overtreed, maar ik ben van plan om over te schakelen naar tripples (voornamelijk voor iracing), en heb hiervoor een topic aangemaakt bij videokaarten en monitoren.
Aangezien hier veel kennis is, kan misschien mij hiermee helpen?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2007012

Indien de link niet toegelaten is, verwijder dan gerust dit bericht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
Vandaag zag ik dat het Fanatec ClubSport Formula V2 stuur leverbaar was. Meteen besteld in combinatie met de CSL Elite wheelbase en een setje pedalen. Kan niet wachten tot het binnenkomt. Ben bang dat ik tot volgende week geduld moet hebben op zijn minst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:24
ZuidJ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:31:
Vandaag zag ik dat het Fanatec ClubSport Formula V2 stuur leverbaar was. Meteen besteld in combinatie met de CSL Elite wheelbase en een setje pedalen. Kan niet wachten tot het binnenkomt. Ben bang dat ik tot volgende week geduld moet hebben op zijn minst.
Fanatec is vrij snel. Ik heb dinsdagavond de V2 besteld. Woensdagochtend al een mailtje dat ze het gingen verzenden en vandaag al aangekomen, terwijl ik nog op de tracklink zat te wachten.
Met een beetje mazzel heb je ze dus zaterdag al binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Session30 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:12:
[...]

Fanatec is vrij snel. Ik heb dinsdagavond de V2 besteld. Woensdagochtend al een mailtje dat ze het gingen verzenden en vandaag al aangekomen, terwijl ik nog op de tracklink zat te wachten.
Met een beetje mazzel heb je ze dus zaterdag al binnen.
Zal denk ik eerder maandag worden. Zo ver ik weet bezorgt UPS niet op zaterdag. Maar dan nog, zolang spullen op voorraad zijn bij Fanatec, heb je het redelijk snel in huis. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Simbob schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Ik heb de pedalen eerst in de Heusinkveld en in Iracing lineair gekalibreerd en daarna heb ik einde van de rem in heusinkveld software rond de 85% gezet.
Hierdoor heb ik minder kans op blokkeren

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
seninha schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Ik heb de pedalen eerst in de Heusinkveld en in Iracing lineair gekalibreerd en daarna heb ik einde van de rem in heusinkveld software rond de 85% gezet.
Hierdoor heb ik minder kans op blokkeren
Thx, aan de hand van deze video, die hetzelfde bedoeld, heb ik de Sprints afgesteld.
Het remmen is nu veel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Heusinkveld Sprint 3-pedal set is nu in voorraad!

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:00
@seninha en @Simbob , er zijn op de website van Heusinkveld ook presets beschikbaar voor de Sprints specifiek voor iRacing (en andere sims). Check hier .

[ Voor 6% gewijzigd door FightingAce op 17-07-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een kleine issue met mijn Thrustmaster T300. Stuur werkt over het algemeen prima, maar als ik lang achter elkaar op de baan ben (time trial, einde van een race) dan verliest mijn stuur kracht in de force feedback. Het wordt dan ineens heel licht en dat komt pas weer terug als ik een spelmodus opnieuw start. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

FightingAce schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:46:
@seninha en @Simbob , er zijn op de website van Heusinkveld ook presets beschikbaar voor de Sprints specifiek voor iRacing (en andere sims). Check hier .
Had ik al binnen gehaald. Thanks..maar uiteindelijk ga je toch zelf fijn tunen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

seninha schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:05:
[...]

Had ik al binnen gehaald. Thanks..maar uiteindelijk ga je toch zelf fijn tunen
Gelukkig is dat eigenlijk ook de bedoeling van de presets die ik heb gemaakt. Als voorbeeld en als beginpunt om het voor jezelf perfect te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de T300RS en de T3PA pro set gaan ophalen.
Hopelijk vind ik nog de tijd om hem te installeren op de PS4 van mijn zoon om toch even te kunnen testen.

Heb gisteren ook een VRS DirectForce Pro Wheel Base ge-preordered voor de Sim rig die we gaan bouwen tegen einde van dit jaar.
Worden een paar dure komende maanden denk ik 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Benieuwd hoelang de stickers blijven zitten op de buttons :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTn5q2ByxwJPaR_pTd9ahVxWqCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7YopuzUHyv8bBqZ9Ui1pOoT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vandaag de Thrustmaster TSS handrem/shifter binnengekregen. Echt een mooi ding, zwaar van gewicht, super stevig.
Straks maar even proberen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2UoOv2Wl.jpg

Hierbij vergeleken is de T300 echt een toy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:24
FightingAce schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:46:
Die heb ik toevallig vandaag ook geprobeerd, maar 70% remmen en niet blokkeren als je vol de rem intrapt voelt echt heel vreemd en onrealistisch. Ik snap niet waarom dit de standaards van Heusinkveld zijn. Rijden mensen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:44

CoronelHimself

Division Brabant

AequitasII schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Die heb ik toevallig vandaag ook geprobeerd, maar 70% remmen en niet blokkeren als je vol de rem intrapt voelt echt heel vreemd en onrealistisch. Ik snap niet waarom dit de standaards van Heusinkveld zijn. Rijden mensen hiermee?
Omdat in iRacing de Porsche GTE bij 60%+ remmen, de remmen al blokkeren. Blijkbaar heeft Porsche dat zo verzonnen. :+
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:46:
Vandaag de Thrustmaster TSS handrem/shifter binnengekregen. Echt een mooi ding, zwaar van gewicht, super stevig.
Straks maar even proberen.
[Afbeelding]

Hierbij vergeleken is de T300 echt een toy..
Ben ook benieuwd, dit ziet er helemaal niet als een Thrustmaster uit. Lijkt veel meer op iets van 1 van de high-end simrace spul bouwers. Met al die uitstekende bouten. Is het ook echt metaal aan de buitenkant, of is het netjes gepolijst plastic?

[ Voor 5% gewijzigd door CoronelHimself op 17-07-2020 21:59 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
CoronelHimself schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Omdat in iRacing de Porsche GTE bij 60%+ remmen, de remmen al blokkeren. Blijkbaar heeft Porsche dat zo verzonnen. :+

[...]

Ben ook benieuwd, dit ziet er helemaal niet als een Thrustmaster uit. Lijkt veel meer op iets van 1 van de high-end simrace spul bouwers. Met al die uitstekende bouten. Is het ook echt metaal aan de buitenkant, of is het netjes gepolijst plastic?
Volledig metaal, ook van binnen: zie bv deze review

Oke muv de pookknop, maar die kun je vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 17-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

AequitasII schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Het is inderdaad een beetje een workaround voor het vroeg blokkeren tijdens het remmen in de iRacing GTE auto's. Als je gewend bent op de limiet te remmen met bijvoorbeeld 45KG, dan is het makkelijker overschakelen als je dan dus nog steeds blokkeert bij die 45KG ipv 31,5 (70%). Ook betekent dit dat je iets meer precisie hebt omdat je dus nog je volledige rempedaal kan gebruiken, en niet maar 70 procent.
Mensen doen dit overigens ook met bijvoorbeeld G27 pedalen, door de iRacing joycalib files aan te passen.

Dat je zo vroeg blokkeert met de GTE's in iRacing is voor zover ik weet niet heel onrealistisch. De GTE auto's zijn natuurlijk voor Le Mans ontworpen en het rempedaal wordt hier uiteraard steeds wat langer, tot ze worden vervangen halverwege de nacht/vroege ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje aan de mensen hier met Fanatec spul...

Ik verwacht vanmiddag mijn Formula V2 stuur, als ik het goed begrepen heb moet ik eerst mijn CSW 2.5 upgraden voor compatibiliteit met de Formula V2. De vraag is echter, wat is wijsheid wat betreft upgraden? Upgraden naar de genoemde Fanatec_64_driver_336_beta op de product pagina van de Formula V2 of maar gewoon meteen de laatste beta 365 pakken van het Fanatec forum?

Momenteel draai ik Fanatec 64bit v328 en dat werkt prima icm het CSL P1 stuurwiel en de Xbox. Ik lees echter nogal wat "klachten en issues" op het Fanatec forum met betrekking tot beta drivers vandaar mijn vraag hier wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:36:
Vraagje aan de mensen hier met Fanatec spul...

Ik verwacht vanmiddag mijn Formula V2 stuur, als ik het goed begrepen heb moet ik eerst mijn CSW 2.5 upgraden voor compatibiliteit met de Formula V2. De vraag is echter, wat is wijsheid wat betreft upgraden? Upgraden naar de genoemde Fanatec_64_driver_336_beta op de product pagina van de Formula V2 of maar gewoon meteen de laatste beta 365 pakken van het Fanatec forum?

Momenteel draai ik Fanatec 64bit v328 en dat werkt prima icm het CSL P1 stuurwiel en de Xbox. Ik lees echter nogal wat "klachten en issues" op het Fanatec forum met betrekking tot beta drivers vandaar mijn vraag hier wat wijsheid is.
Wijsheid is gewoon eerst proberen met de huidige drivers. Als alles werkt, gewoon zo laten. If it ain't broken, don't try to fix it. Als je toch tegen problemen aanloopt, dan pas gaan kijken welke beta-drivers eventueel soelaas kunnen bieden voor jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thunder8 True maar volgens mij werkt het stuur niet eens met de huidige driver... al kan eerst even proberen inderdaad geen kwaad.

Wat dat betreft ben ik nog niet heel veel aan spelen toe gekomen sinds de rig compleet is dus het laatste waar ik nu op zit te wachten is "problem solving" met beta drivers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Weet iemand welke onderdelen ik juist nodig heb op motedis voor de simlab quad monitor stand?
Via simlab is de order tijd te lang, en zou graag bij motedis bestellen.
Probleem is dat op simlab geen pdf te vinden is erover.
Het gaat om deze:
https://sim-lab.eu/product/quad-monitor-stand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:01:
@thunder8 True maar volgens mij werkt het stuur niet eens met de huidige driver... al kan eerst even proberen inderdaad geen kwaad.

Wat dat betreft ben ik nog niet heel veel aan spelen toe gekomen sinds de rig compleet is dus het laatste waar ik nu op zit te wachten is "problem solving" met beta drivers :+
Lijkt me toch zeer sterk dat het V2 stuur de allernieuwste beta drivers nodig heeft om te kunnen werken. Dit stuur is niet pas onlangs gereleased, dus al een tijdje op de markt. Gewoon eerst testen met drivers die je nu hebt, andere drivers zijn zo geinstalleerd. Speel je op PC of console? Als het het laatste is, zouden die drivers sowieso geen invloed hebben, alleen firmware installeren doe je dan via een PC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thunder8 ik speel via console nu (Xbox), pc staat als eerste op de lijst nu ;)

Krijg het stuur overigens net binnen en ondanks dat het QR is zie ik ook nog een schroef om het stuur mee vast te zetten op de base. Schijnt niet verplicht te zijn maar misschien wel aan te raden aangezien het mijn enige stuur gaat zijn (de huidige CSL P1 gaat namelijk de kast in... leuk voor reserve maar qua feeling komt ie niet eens in de buurt van de Formula V2)?

Daarnaast zat er een rubber O ring bij mijn CSW 2.5, er wordt nergens over gerept in de handleiding en ik heb hem nu ook niet gemonteerd maar als ik het zo lees links en rechts is dat wel een "vereiste" om te plaatsen voor de QR stuurwielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

R2D2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:46:
@thunder8 ik speel via console nu (Xbox), pc staat als eerste op de lijst nu ;)

Krijg het stuur overigens net binnen en ondanks dat het QR is zie ik ook nog een schroef om het stuur mee vast te zetten op de base. Schijnt niet verplicht te zijn maar misschien wel aan te raden aangezien het mijn enige stuur gaat zijn (de huidige CSL P1 gaat namelijk de kast in... leuk voor reserve maar qua feeling komt ie niet eens in de buurt van de Formula V2)?

Daarnaast zat er een rubber O ring bij mijn CSW 2.5, er wordt nergens over gerept in de handleiding en ik heb hem nu ook niet gemonteerd maar als ik het zo lees links en rechts is dat wel een "vereiste" om te plaatsen voor de QR stuurwielen?
Ik heb mijn F1 2020 LE ook gewoon alleen met de QR vastzitten, het PS4 standaardstuur gebruik ik ook niet. Maar zie niet echt de noodzaak het stuur extra vast te maken met de schroef. Die o-ring zegt me zo niets, misschien dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@thunder8 aangezien ik de inbussleutel toch vast had hem maar gewoon even vast gebout aan de wheelbase.

O ring zat er trouwens al wel op... schijnbaar levert Fanatec een spare mee met de CSW 2.5.

Je had trouwens gelijk, firmware updaten was niet eens nodig dus voorlopig maar even as-is laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elghund
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
fjskmdl2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:15:
Weet iemand welke onderdelen ik juist nodig heb op motedis voor de simlab quad monitor stand?
Via simlab is de order tijd te lang, en zou graag bij motedis bestellen.
Probleem is dat op simlab geen pdf te vinden is erover.
Het gaat om deze:
https://sim-lab.eu/product/quad-monitor-stand/
Ik heb een order geplaatst bij Motedis, was 5 weken in productie en wordt nu verstuurd.
De vertraging was veroorzaakt door dat er niet voldoende t-nuts op voorraad waren.

Dus bijna net zolang als de 4-6 weken bij Sim-lab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
EnzoF schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:58:
[...]

Het is inderdaad een beetje een workaround voor het vroeg blokkeren tijdens het remmen in de iRacing GTE auto's. Als je gewend bent op de limiet te remmen met bijvoorbeeld 45KG, dan is het makkelijker overschakelen als je dan dus nog steeds blokkeert bij die 45KG ipv 31,5 (70%). Ook betekent dit dat je iets meer precisie hebt omdat je dus nog je volledige rempedaal kan gebruiken, en niet maar 70 procent.
Mensen doen dit overigens ook met bijvoorbeeld G27 pedalen, door de iRacing joycalib files aan te passen.

Dat je zo vroeg blokkeert met de GTE's in iRacing is voor zover ik weet niet heel onrealistisch. De GTE auto's zijn natuurlijk voor Le Mans ontworpen en het rempedaal wordt hier uiteraard steeds wat langer, tot ze worden vervangen halverwege de nacht/vroege ochtend.
Rare keuze toch? Ik wil juist het gevoel krijgen in mijn Loadcells en zelf ondervinden wat 70, 80 en 90% remdruk is. Soms kun je 90% remmen zonder te blokkeren.

Daarnaast helpt de M8 GTE (misschien anderen ook) de coureur enorm met de lampjes als de wielen blokkeren. Zo kun je heerlijk op de limiet rijden en in de remzone net genoeg lampjes wel/niet laten oplichten.

Zulke presets kun je overal instellen trouwens, maar vind het een rare keuze om eerlijk te zijn. Dan kun je beter normale non-LC pedalen nemen en de end-travel op 70% zetten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Ik heb intussen 2x aoc 27g2u monitoren geinstalleerd, verbonden met een nvidia gtx1070 (3x via displayport)
Ik heb net een race gedaan, waarbij de monitoren opeens zwart scherm gaven voor een 2tal seconden, en daarna terug beeld gaven.
(1e keer enkel het rechtse scherm, 2e keer alle 3 de schermen tegelijk)

De monitoren worden gebruikt sinds zaterdag, en dit is de eerste keer dat dit voorvalt.
Wat ik wel gewijzigd heb vandaag, is het uitschakelen van nvidia surround, en via de app.ini tripple ingesteld voor iracing
( https://www.reddit.com/r/..._without_nvidia_surround/ )

De monitoren draaien om 144hz via de meegeleverde Displayport kabels van AOC

Weet iemand waar ik de reden hiervoor moet zoeken? Ik vermoed niet dat er iets mankeert aan de schermen aangezien ze alle3 tegelijk op zwart gingen...

Na wat opzoeken las ik dat er nog iemand was die het kon oplossen via andere displayport kabels.... maar ik gebruik deze die meegeleverd zijn (zou vreemd zijn als die dus niet goed werken).

[ Voor 14% gewijzigd door fjskmdl2 op 20-07-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 07:29
@fjskmdl2 ik gok op je voeding die het niet helemaal trekt, kan je de gpu op een andere rail zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatami
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik zit te twijfelen tussen de G29 of de Thrustmaster T150 RS PRO. Ik gebruik nu een Logitech Driving Force GT stuur met een Thrustmaster TH8A shifter maar ik wil graag een nieuwe set met een koppeling erbij. Ik speel voornamelijk ETS2 en Forza horizon 4. De G29 kan ik tweedehands kopen voor 170 en de Thrustmaster nieuw voor 209. Ik hoor graag wat jullie mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
R3m3d7 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:55:
@fjskmdl2 ik gok op je voeding die het niet helemaal trekt, kan je de gpu op een andere rail zetten?
Ik heb voordien nooit problemen gehad met een single screen.
Wat bedoel je precies met "op een andere rail zetten"?

Kan ik via software te weten komen of het aan mijn voeding ligt? (met HWInfo zie ik een hoop voltages staan maar wordt er niet veel wijzer van)

[ Voor 18% gewijzigd door fjskmdl2 op 20-07-2020 23:27 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.