Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Heb inderdaad de 3 slots achter en de 5 voor. Inmiddels zit ik op de middelste achter en de hoogste voor, begonnen met laagste achter en één na laagste voor.

Stuur kan inderdaad omhoog en omlaag maar gaat dan ook meteen schuin en dus verder van je af bij omlaag stellen. De pedal plate is vrij beperkt naar voor en achteren en probleem is bij mij vooral de hoogte (vandaar dat ik de stoel hoger heb gezet). Ik zou de pedal plate voor mijn gevoel gewoon 10 cm lager willen, maar dat gaat niet want zit nu al op het laagst.

De hoek van het stuur verstellen, klopt maar die kan alleen omlaag en in de maximale stand staat die zeg maar waterpas. Zou niet weten waarom je de hoek van je stuur ooit omlaag zou willen zetten, eerder omhoog?
Zoals @Simbob al vermeld kan het stuur ook omhoog en omlaag zonder dat je de hoek van het stuur hoeft aan te passen. Als dat niet had gekund dan had ik tegen mijn stuur aangekeken gezien mijn lengte van 1.71 :+

Overigens had ik op mijn Playseat challenge voorheen wel mijn stuur een stukje omlaag staan omdat ik dan net een prettigere houding had.

[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 01-07-2020 08:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Doubleoz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Zoals @Simbob al vermeld kan het stuur ook omhoog en omlaag zonder dat je de hoek van het stuur hoeft aan te passen. Als dat niet had gekund dan had ik tegen mijn stuur aangekeken gezien mijn lengte van 1.71 :+
Ik bedoelde dat vanwege de schuine kolommen als je het stuur omlaag zet het ook meteen van je af beweegt en dus dichter bij de pedalen komt. Dat is wel een nadeel van de TR1.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Ik bedoelde dat vanwege de schuine kolommen als je het stuur omlaag zet het ook meteen van je af beweegt en dus dichter bij de pedalen komt. Dat is wel een nadeel van de TR1.
Zorg dus eerst voor de juiste hoogte van je stuur en ga vervolgens de pedal deck en stoel hierop aanpassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
@Phusebox (en anderen die moeite hebben met afstellen van hun rig), wellicht dat de volgende afbeelding helpt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTHjP89__FQ3KUJkGIVvEOsjMd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvGbykB1hzUssBNt28JgCrWA.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Hoe dan? Bedoel je de plaat waar het stuur op zit?

Want de brackets aan de balk zijn niet om te draaien vanwege de verzonken schroeven die er in gaan? Ik begrijp het waarschijnlijk niet. Als ik de foto's en schematics bekijk zie ik dat het inderdaad omhoog zou moeten kunnen worden versteld, maar bij mij dus niet? Vanavond nog maar eens bekijken, wellicht ben ik ook compleet in de war momenteel.
Aan de binnenkant van de schuine profielen zitten aan de wheelbase schroeven (beide kanten 4 stuks) als je deze los draait dan kan je de wheelbase hoger en lager zetten. Als het niet lukt dan moet je de bracket aan de voorkant ook even wat losser schroeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Lijkt zo. Deze ga ik maken: https://grabcad.com/library/pedals-v2-1
Alles is hierbij gedocumenteerd aan wat je nodig hebt met boutjes etc. Je moet zelf dus alleen de juiste shops vinden die spullen kunnen leveren. Fibroflex/elastomeer/polyurethaan bushings vinden voor de rem is eigenlijk het grootste probleem. Als particulier eigenlijk niet te koop.

Zal best kunnen dat je door mij erop gekomen bent. Heb ze wel eens genoemd in enkele topics.

Volgens mij zijn de montage maten het zelfde als Heusinkveldvelds. De pedalen passen tenslotte op de pedalplate van simlab. Daar passen Heusinkveld ook op toch?
De pedalen zijn sowieso ons ontwerp. Ze zijn al eens van grabcad afgehaald omdat het inbreuk doet op ons ontwerprecht. Maar zo lang je ze binnen Europa niet verkoopt, is het niet per se illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:19
EnzoF schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:07:
[...]

De pedalen zijn sowieso ons ontwerp. Ze zijn al eens van grabcad afgehaald omdat het inbreuk doet op ons ontwerprecht. Maar zo lang je ze binnen Europa niet verkoopt, is het niet per se illegaal.
Klopt. Voor mij zelf wordt het puur voor eigen gebruik gemaakt. Verkopen zal het niet worden.

YouTube: POSTAV SIMRACING PEDÁLY část 1 ( DIY SIMRACING PEDAL ) part 1 Hier kan je goed in filmpje zien wat verschil is. Vooral verschil in de grootte aanwezig.

Denk dat je dan even vooral hier in moet duiken:
https://www.facebook.com/sim.feel.14

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Hupske schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:11:
[...]
Denk dat je dan even vooral hier in moet duiken:
https://www.facebook.com/sim.feel.14
Daar zijn we inderdaad mee bezig. ;)

De uploader van de grabcad modellen had bij zijn originele upload aangegeven dat het kopieën zijn van onze Sprint/Ultimate pedalen, dus vandaar.

[ Voor 23% gewijzigd door EnzoF op 01-07-2020 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hupske schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:11:
[...]
YouTube: POSTAV SIMRACING PEDÁLY část 1 ( DIY SIMRACING PEDAL ) part 1 Hier kan je goed in filmpje zien wat verschil is. Vooral verschil in de grootte aanwezig.
Ja Enzo! Let eens op, je moet ze groter maken :P
Zelfs met een custom baseplate (+28mm hoogte) zijn ze voor mij aan de kleine kant.

/een schoenmaat 50 gebruiker.

iRacing Profiel

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik was al tijdje terug verliefd geworden op het Mercedes AMG GT3 stuur wat ik bij AMStudio op YouTube langs zag komen.
https://www.youtube.com/watch?v=8wfDoaJtB7M

Nu is het een DIY project, maar ik ben alles behalve een klusser en een dergelijk project leek mij misschien toch iets te hoog gegrepen. Maar ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en ben er mee aan de slag geweest. En geloof mij dat filmpje doet het makkelijker overkomen dan het is :)

Maar ik ben zeer trots op het eind resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EzRthy9.png

Er moeten nog wat kleine details gedaan worden, en hij moet nog een keer open, zodra dat gebeurd is zal ik de zilverenschroeven in de badge ook wat meer weg werken. Zal morgen nog wel wat foto's plaatsen van het bouwproces. Er waren momenten bij dat ik dacht dit komt dit nog wel goed. Maar zoals je ziet is het redelijk goed gekomen :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:19
The Otherside schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:09:
Ik was al tijdje terug verliefd geworden op het Mercedes AMG GT3 stuur wat ik bij AMStudio op YouTube langs zag komen.
https://www.youtube.com/watch?v=8wfDoaJtB7M

Nu is het een DIY project, maar ik ben alles behalve een klusser en een dergelijk project leek mij misschien toch iets te hoog gegrepen. Maar ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en ben er mee aan de slag geweest. En geloof mij dat filmpje doet het makkelijker overkomen dan het is :)

Maar ik ben zeer trots op het eind resultaat:

[Afbeelding]

Er moeten nog wat kleine details gedaan worden, en hij moet nog een keer open, zodra dat gebeurd is zal ik de zilverenschroeven in de badge ook wat meer weg werken. Zal morgen nog wel wat foto's plaatsen van het bouwproces. Er waren momenten bij dat ik dacht dit komt dit nog wel goed. Maar zoals je ziet is het redelijk goed gekomen :)
Zo goed gedaan hoor! Aluminium met decoupeerzaag en vijlen bewerkt?

Het knapste vind ik nog de suede handvaten. Hoe heb je dat zo gedaan/wat heb je ervoor gebruikt?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Hupske schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:22:
[...]

Zo goed gedaan hoor! Aluminium met decoupeerzaag en vijlen bewerkt?

Het knapste vind ik nog de suede handvaten. Hoe heb je dat zo gedaan/wat heb je ervoor gebruikt?
Bedankt! Klopt, het is een 3mm aluminiumplaatje met de decoupeerzaag bewerkt voor groffe werk. En dat was nog best lastig en daarna veeeeeel vijlen.

Wat betreft de hendels, ze bestaan uit 4 delen, (voor en achterkant voor elke kant) die zijn 3D geprint, iets opgeschuurd en vervolgens met contactlijm de stofvoorzichtig aangebracht. Dit is een vrij precies klusje waarbij geduld echt nodig is. Voor mij was het de eerste keer dat ik iets met stof ging bekleden dus ook hoop geleerd inmiddels ;)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Doe niet zo bescheiden @The Otherside , hij ziet er geweldig uit!
Waar kan er er een bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:35
ourplayground schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
@Phusebox (en anderen die moeite hebben met afstellen van hun rig), wellicht dat de volgende afbeelding helpt:
[Afbeelding]
De elleboog op 45 graden lijkt me weinig comfortabel. Plaatje is het ook meer dan 90, dus wat moet het zijn,135?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verleden week vrijdag Fanatec Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R besteld.

Fanatec stuurde elke onderdeel apart dus dinsdag alle bestelde artikelen binnen behalve de Podium hub. UPS had dit item verkeerd gesorteerd en was weer richting Germany.

Vandaag arriveerde de podium hub en alles in elkaar gezet.

Oude driver verwijderd, driver packets 1.2 gedownloade. Bijgesloten tips gelezen!!!!!!.

DD2 met driver 356 via flash, wheel software opnieuw, podium hub enz... ITM reg key ingeladen. Motor en stuur gekalibreerd enz., en Fanalab beta 1.24 Install.

Iracing opgestart en telkens een knipperend display en verspringen van ITM naar legacy en haperende info.

Alles nog een nagelopen of de componenten goed waren gemonteerd maar niets kunnen ontdekken.

Het spook van een RMA dreigde. Wat me wel opviel was dat de podium hub van een dun laagje smeermiddels was voorzien. Iets wat bij de andere stuurtjes niet het geval was.

Toch maar even naar de praktijk van mijn vrouw en met een watje tipje en 70% alcohol de pennetjes schoongemaakt als laatste wanhoopsdaad.

Ja ineens gaan met die banaan. Display valt niet meer weg en laptime, snelheid etc. werken zoals het hoort. Best wel handig die info direct op het stuur op op het display van de DD2.

Had ik niet die laatste ingeving gehad dan was nu alles weer retour Fanatec.

Beetje slordig die vettigheid en waarschijnlijk een halve of geen eindcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:57:
Verleden week vrijdag Fanatec Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R besteld.

Fanatec stuurde elke onderdeel apart dus dinsdag alle bestelde artikelen binnen behalve de Podium hub. UPS had dit item verkeerd gesorteerd en was weer richting Germany.

Vandaag arriveerde de podium hub en alles in elkaar gezet.

Oude driver verwijderd, driver packets 1.2 gedownloade. Bijgesloten tips gelezen!!!!!!.

DD2 met driver 356 via flash, wheel software opnieuw, podium hub enz... ITM reg key ingeladen. Motor en stuur gekalibreerd enz., en Fanalab beta 1.24 Install.

Iracing opgestart en telkens een knipperend display en verspringen van ITM naar legacy en haperende info.

Alles nog een nagelopen of de componenten goed waren gemonteerd maar niets kunnen ontdekken.

Het spook van een RMA dreigde. Wat me wel opviel was dat de podium hub van een dun laagje smeermiddels was voorzien. Iets wat bij de andere stuurtjes niet het geval was.

Toch maar even naar de praktijk van mijn vrouw en met een watje tipje en 70% alcohol de pennetjes schoongemaakt als laatste wanhoopsdaad.

Ja ineens gaan met die banaan. Display valt niet meer weg en laptime, snelheid etc. werken zoals het hoort. Best wel handig die info direct op het stuur op op het display van de DD2.

Had ik niet die laatste ingeving gehad dan was nu alles weer retour Fanatec.

Beetje slordig die vettigheid en waarschijnlijk een halve of geen eindcontrole.
Wees blij dat het werkt 😝. Die van mij werkt nog steeds niet en hoop dat hij nu eindelijk terug naar fanatec kan. Ze blijven maar ideeën sturen die ik minstens al 4 keer geprobeerd heb. Heb nu maar even vriendelijk of ik hem terug mag sturen omdat hun oplossingen kennelijk niet werken.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Speedy55 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Wees blij dat het werkt 😝. Die van mij werkt nog steeds niet en hoop dat hij nu eindelijk terug naar fanatec kan. Ze blijven maar ideeën sturen die ik minstens al 4 keer geprobeerd heb. Heb nu maar even vriendelijk of ik hem terug mag sturen omdat hun oplossingen kennelijk niet werken.
Balen man dat het niet lukt.

Als ik het goed begrijp krijg je de DD2 niet geüpdatet. Een vreemde situatie want normaliter zou je elke driver moeten kunnen installeren. Van de week nog 365 er even opgehad.

Als je update krijg je dan wel het schermpje waarmee je moet connecten met de DD2 en als je bent geconnect je de flash kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:11:
[...]

Balen man dat het niet lukt.

Als ik het goed begrijp krijg je de DD2 niet geüpdatet. Een vreemde situatie want normaliter zou je elke driver moeten kunnen installeren. Van de week nog 365 er even opgehad.

Als je update krijg je dan wel het schermpje waarmee je moet connecten met de DD2 en als je bent geconnect je de flash kan uitvoeren?
Dat flashgedeelte van die firmware chip van de motor is gewoon stuk, dat kan bijna niet anders, want die oude firmware gaat vlekkeloos elke keer, maar firmwares worden elke keer groter en dat gedeelte wat de oude firmware te boven gaat zit een stukken bit in. Anders is er mijn inziens geen verklaring.

/edit: ja die updates gaan goed tot de motorfirmware, die installed goed, maar na restart Connect het niet meer met pc of niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy55 op 04-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
Ik sta op het punt om Fanatec CSL Elite bundel aan te schaffen in de webshop van Fanatec..

Dit is de enige plek waar deze bundels verkocht worden, klopt dat?

En iemand ervaringen met de huidige levertijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

maikel_rox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:17:
Ik sta op het punt om Fanatec CSL Elite bundel aan te schaffen in de webshop van Fanatec..

Ik heb een paar weken terug een bestelling gedaan toen de website weer stock aangaf. 4 dagen later had ik het in huis terwijl mensen die eerder besteld hadden nu nog steeds niets hebben...

Advies: bestel alleen wanneer de website voorraad aangeeft, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

laforte schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb een paar weken terug een bestelling gedaan toen de website weer stock aangaf. 4 dagen later had ik het in huis terwijl mensen die eerder besteld hadden nu nog steeds niets hebben...

Advies: bestel alleen wanneer de website voorraad aangeeft, dat is mijn ervaring.
Klopt. Als je 3 delen besteld en 1 is niet voorradig, dan wachten ze totdat die er weer is. Maar als dan een ander deel niet meer voorradig is, wachten ze weer tot die er is. Er wordt geen voorraad apart gehouden, zodat incomplete orders eerst gevuld worden. Dus alles bestellen als het voorradig is of niet essentiële spullen later bijbestellen als die er weer op voorraad zijn. Dan heb je je spullen het snelst in huis. Eerste order 4 weken geleden was er met 5 dagen. LE 2020 stuur was er met 2 werkdagen vorige week.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
maikel_rox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:17:

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met levertijden. Bestel alleen als het op voorraad is.

Verleden week vrijdag dag besteld en het meeste dinsdag in huis. UPS had 1 artikel verkeerd gesorteerd en dat gaf vertraging maar is gisteren geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@TecTo Met welke instellingen rij jij in je tuning menu en iracing? Of doe je niet aan iracing? Nee het werkt nog niet maar rijd nu met de DD2 en mijn oude stuur, die werkt wel met de 346 driver.

[ Voor 34% gewijzigd door Speedy55 op 05-07-2020 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

DaWaN

'r you wicked ??

DaWaN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:06:
Mijn Thrustmaster T500 RS begint steeds meer kuren te krijgen.

Vorig jaar waren de lagers in de wheelbase al stuk gelopen en nu is de potmeter van het gaspedaal versleten.
Heeft iemand wel eens de potmeter vervangen?
Even mijzelf quoten :)
Via de Thrustmaster support een potmeter kunnen kopen voor 8 euro.
Inmiddels gemonteerd en de pedalen doen het weer prima.
Ben nog wel van plan een keer te upgraden, maar we kunnen nu weer even een tijdje racen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Speedy55 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:43:
@TecTo Met welke instellingen rij jij in je tuning menu en iracing? Of doe je niet aan iracing? Nee het werkt nog niet maar rijd nu met de DD2 en mijn oude stuur, die werkt wel met de 346 driver.
Allereerst heb ik in force feedback section in de app.ini file van Iracing deze aanpassing via paste/copy aangepast.

In Fanalab beta 1.24 is onderstaand mijn standaard instelling voor de dd2 waarmee ik start voor elke auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQLdjMPn4VuqVXYx4wPqTi5uSv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ecbj8MQ6dN7gfppDbLAVYNaM.png?f=fotoalbum_large

Deze instelling geen bibberen of zo in het stuur en, detail word goed weergegeven enz..

Per wagen pas ik in Iracing de FFB in relatie tot het gebruikte stuurtje/auto wat ik prettig vind.

Soms maar zelden schuif ik in Fanalab de FFB tot 60. Brake varieert per wagen maar schommelt tussen de 96/90 in Fanalab. Gebruik clubsport v3. Vaak doe ik deze kleine aanpassingen op het stuur.

Heb ik eenmaal de voor mij zo goed mogelijke instelling dan worden die opgeslagen in Fanalab. Zo heb ik altijd per auto de voor mij zo goed als mogelijk instelling. Per baan conditie vergt dat soms minimale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik merk de laatste tijd dat mijn schoenen (abruzzi) mbt het gaspedaal (fanatec CSL) wat stroef begint te worden.
Voorheen gleed het pedaal nog beetje onder de schoen wat voor gas wel fijn is mbt beweging. Maar dit gaat nu dus stroever. Het is het kale pedaal dus zonder de rubber omhulsel of dat stukje schuurpapier.

Is er een manier/materiaal wat dit weer gladder kan maken mbt gevoel? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:27:
Ik merk de laatste tijd dat mijn schoenen (abruzzi) mbt het gaspedaal (fanatec CSL) wat stroef begint te worden.
Voorheen gleed het pedaal nog beetje onder de schoen wat voor gas wel fijn is mbt beweging. Maar dit gaat nu dus stroever. Het is het kale pedaal dus zonder de rubber omhulsel of dat stukje schuurpapier.

Is er een manier/materiaal wat dit weer gladder kan maken mbt gevoel? Iemand ervaring mee?
Nieuwe pedals. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg Maak even wat geld over dan. Of bestel de sprints en laat ze hier bezorgen. Mag ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:39:
@dawg Maak even wat geld over dan. Of bestel de sprints en laat ze hier bezorgen. Mag ook :P
Als ik zou zwemmen in het geld zou ik voor iedereen hier pedals aanschaffen. Helaas. ;)

Wellicht eens proberen met wat afwasmiddel schoonmaken, dat ontvet goed dus wellicht helpt dat. Of een andersoortig schoonmaakmiddel (geen schuurmiddel gebruiken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:26
dawg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:56:
[...]

Als ik zou zwemmen in het geld zou ik voor iedereen hier pedals aanschaffen. Helaas. ;)

Wellicht eens proberen met wat afwasmiddel schoonmaken, dat ontvet goed dus wellicht helpt dat. Of een andersoortig schoonmaakmiddel (geen schuurmiddel gebruiken!).
Of wat vet onder je schoenen smeren :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Of wat vet onder je schoenen smeren :)
Maar als je dat vergeet en je staat op uit je rig loop je de vloer onder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 14:18
Silicone spray.
Tast rubber niet aan, plakt niet en is ook simpel te verwijderen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Merk ook echt dat het enkel met de rechter schoen is. Links is nog gladder (ook merkbaar met glijden over de parketvloer :P )

Zal eens kijken of ik hier nog siliconenspray heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik kan mij helaas ook hier aansluiten..........bij de NIET werkende DDs..

Mijn DD1 is met software 356 retour gegaan ivm een niet goed werkende PSU. Die is middels een RMA vervangen. Retour gekomen, en yes werken! .. maar met een oudere FW versie.
Dus ik weer terug gegaan naar 356 en helaas... de fans ging op 100% en het stuur wordt niet meer herkend.
Na vele tips (ondanks ik alle FW updates al heb geprobeerd) ben ik nog geen stap verder gekomen na hulp van het fanatec support team.
Heeft iemand hier nog ideeen?

Ik kan mijn wheelbase prima updaten en ook downgraden qua firmware. Echter de motor FW blijft hangen op versie 30 en geeft mij 100% fanspeed.
Zodra ik van welke FW dan ook de bijbehorende Motor FW wil updaten/aanpassen dan sluit het scherm zeer snel van de properties. ALs ik daarna de losse FW updater tool start om te kijken wat er nu daadwerkelijk gebeurt zie ik het volgende:

Error: Connect device failed (Error: Initial ping failure: No response reveived for ping command)

Ik heb al andere USB poorten geprobeerd maar ook een laptop waarop nog nooit fanatec software heeft gedraaid...
Ik ben ten einde raad....

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
thunder8 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Klopt. Als je 3 delen besteld en 1 is niet voorradig, dan wachten ze totdat die er weer is. Maar als dan een ander deel niet meer voorradig is, wachten ze weer tot die er is. Er wordt geen voorraad apart gehouden, zodat incomplete orders eerst gevuld worden. Dus alles bestellen als het voorradig is of niet essentiële spullen later bijbestellen als die er weer op voorraad zijn. Dan heb je je spullen het snelst in huis. Eerste order 4 weken geleden was er met 5 dagen. LE 2020 stuur was er met 2 werkdagen vorige week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PC9ptolR6yqUTpdpGIFPpx_9OwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeAq1LkbZUJux7OTnGBrHaj2.jpg?f=fotoalbum_large

oh fraai dit. Ik heb op 29 juni deze bundle gekocht. De shifter is pas eind juli beschikbaar. Maar tegen die tijd zullen de pedals wel alweer uitverkocht zijn. Dat kan dus zo maanden gaan duren. Ik geef ze 3 maanden en dan overweeg ik te cancelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Je kunt altijd mailen en vragen of ze het in delen willen leveren en of ze alvast de spullen die in voorraad zijn wel leveren. Duurt wel ff voor je antwoord hebt maar lijken ze wel te doen.

Al wilde ik een tijd terug ook 2 dingen bestellen in 1 bestelling. Uiteindelijk maar 2 bestellingen van gemaakt doordat dit goedkoper was in totale verzendkosten 2x 12 vs 1x 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MarcoM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

oh fraai dit. Ik heb op 29 juni deze bundle gekocht. De shifter is pas eind juli beschikbaar. Maar tegen die tijd zullen de pedals wel alweer uitverkocht zijn. Dat kan dus zo maanden gaan duren. Ik geef ze 3 maanden en dan overweeg ik te cancelen.
Wat @Psqld zegt, vragen of ze het in delen willen versturen. Als nu alleen de shifter er niet is, kan je dan sowieso aan de slag, die shifter is niet echt noodzakelijk voor het racen. ;) Zodra die er is, voeg je die toe en is je set compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Ik kan het vragen, maar ben er bang voor omdat het een bundle met korting betref. Maar ik zal het doen. tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MarcoM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:26:
Ik kan het vragen, maar ben er bang voor omdat het een bundle met korting betref. Maar ik zal het doen. tnx
De bundle is alleen een korting op het totaalplaatje. Ik had gevraagd om korting op de CSL Elite Base PS4 met de V3 pedalen ipv de CSL pedalen, maar die krijg je niet, omdat het geen aangeboden bundle is. Blijft wel vreemd, want de V3 pedalen zijn een stuk duurder en het gaat niet om een schrikbarende korting, 30€. Maar kreeg de korting niet.

Maar gewoon brutaal zijn, vraag het. Scheelt mogelijk lang wachten en je kan eerder aan de slag met de delen die je wel krijgt, mits het een complete set van stuur-base-pedalen is wat in eerste instantie verstuurd wordt. Maar dan nog, wat je al in huis hebt wordt niet aan een ander verkocht. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 06-07-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
thunder8 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:40:
[...]

De bundle is alleen een korting op het totaalplaatje. Ik had gevraagd om korting op de CSL Elite Base PS4 met de V3 pedalen ipv de CSL pedalen, maar die krijg je niet, omdat het geen aangeboden bundle is. Blijft wel vreemd, want de V3 pedalen zijn een stuk duurder en het gaat niet om een schrikbarende korting, 30€. Maar kreeg de korting niet.

Maar gewoon brutaal zijn, vraag het. Scheelt mogelijk lang wachten en je kan eerder aan de slag met de delen die je wel krijgt, mits het een complete set van stuur-base-pedalen is wat in eerste instantie verstuurd wordt. Maar dan nog, wat je al in huis hebt wordt niet aan een ander verkocht. ;)
Zal logistiek wel lastig zijn om pedalen om te wisselen. Zelf had ik ook liever de R300 rim, maar de 140 euro bundle korting is ook lekker.

Ik ga eind julie nog weekje weg, dus dan vragen om eerder verzenden kan tot rare dingen leiden. Het is juist de H shifter die ik graag wil. Tijdje geleden hier de TH8A verkocht om over te stappen op Fanatec, ja en dan kom je in de levertijd zooi terecht.

Ach ik heb mijn G25 nog en die doe het nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MarcoM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Zal logistiek wel lastig zijn om pedalen om te wisselen. Zelf had ik ook liever de R300 rim, maar de 140 euro bundle korting is ook lekker.

...
Niet echt, want die producten komen gewoon in aparte dozen. Je moet ze op de site ook apart aan je winkelwagen toevoegen. Maakt uiteindelijk ook niet uit, heb mijn spullen al in huis en het eerste stuur (Formula V2) heb ik intussen al verkocht en een LE 2020 voor teruggekocht via Fanatec. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Wat vind je van de F1 2020 LE? Ik vind het echt een heerlijk stuurtje! Ga alleen de v2 niet weg doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCTqjxlg6z4i7D2NSD0GMJa8R28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqrC6OacpSGZ7Eb82OvXhDnY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 130% gewijzigd door Madhouse1979 op 06-07-2020 13:48 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@TecTo Nou eindelijk een escalatie naar RMA voor mijn base, ze vinden het erg "unuasual".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Madhouse1979 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:47:
Wat vind je van de F1 2020 LE? Ik vind het echt een heerlijk stuurtje! Ga alleen de v2 niet weg doen.

[Afbeelding]
Ik heb mijn v2 intussen wel verkocht. Ik vind de LE 2020 fijner, alleen al vanwege de gewone leren handles ipv alcantara. De shifters vind ik persoonlijk ook fijner, hoewel het eerst wel even wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 17:36
Madhouse1979 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:47:

[Afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd wat voor jou de meerwaarde van de V2 is waardoor je'm houdt. Ik ben hartstikke tevreden met m'n V2 (helemaal nu met de APM erop), maar zie niet wat ik er nog mee zou moeten als ik die LE had.
Hee, de LE heeft zo te zien alleen shifters en geen koppelingshendel. Da's voor mij al reden genoeg om'm niet meer te willen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Speedy55 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:10:
@TecTo Nou eindelijk een escalatie naar RMA voor mijn base, ze vinden het erg "unuasual".
Heeft wel de nodige ergernis...,nu maar hopen dat het goed komt en dat de dd2 snel weer retour komt.

Sterkte kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd wat voor jou de meerwaarde van de V2 is waardoor je'm houdt. Ik ben hartstikke tevreden met m'n V2 (helemaal nu met de APM erop), maar zie niet wat ik er nog mee zou moeten als ik die LE had.
Hee, de LE heeft zo te zien alleen shifters en geen koppelingshendel. Da's voor mij al reden genoeg om'm niet meer te willen :+
Is ook gewoon een mooi stuur. Ik hou ook gewoon beiden. Ik kan het me veroorloven. Ik vind alleen paddles ipv de rest van de APM ook wel wat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Zit bij de Formula V2 dan standaard al een koppelingshendel of heb je daarvoor die add-on erbij besteld?
Ik had mezelf beloofd te wachten met het Formule stuur tot Black Friday, maar mocht de rekening van de garage vanmiddag meevallen dan kan het zomaar eens zijn dat ik hem pre-order :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Session30 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Zit bij de Formula V2 dan standaard al een koppelingshendel of heb je daarvoor die add-on erbij besteld?
Ik had mezelf beloofd te wachten met het Formule stuur tot Black Friday, maar mocht de rekening van de garage vanmiddag meevallen dan kan het zomaar eens zijn dat ik hem pre-order :+
Die zitten er niet standaard op. Daarvoor heb ik de Podium APM eraan moeten schroeven. Ik weet eigenlijk niet of die ook op de LE kan, maar gezien die al magnetische shifters (het andere voordeel van de APM) heeft ging ik er even van uit van niet. Edit: kan dus wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Die zitten er niet standaard op. Daarvoor heb ik de Podium APM eraan moeten schroeven. Ik weet eigenlijk niet of die ook op de LE kan, maar gezien die al magnetische shifters (het andere voordeel van de APM) heeft ging ik er even van uit van niet.
Is zover ik het heb begrepen een kwestie van de nieuwe magnetische shifters demonteren en de APM installeren en aansluiten. Correct me if I'm wrong, ben ook nieuw in het Fanatec wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
maniac2003 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Is zover ik het heb begrepen een kwestie van de nieuwe magnetische shifters demonteren en de APM installeren en aansluiten. Correct me if I'm wrong, ben ook nieuw in het Fanatec wereldje.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik had't niet opgezocht, maar het staat gewoon op de Fanatec-site. Maargoed, gezien de magnetische shifters de grootste reden zijn om de APM te willen wordt het wel een béétje een loze upgrade dan.
Er staat trouwens ook dat de magnetische shifters los verkrijgbaar worden voor 99,95€ Dat kan voor mensen die de APM overwegen nog wel de moeite waard zijn. Ik ben stiekem wel blij met de koppelingshendels, maar als ik 100€ had kunnen uitsparen door alleen de shifters te nemen had ik daar toch nog wel even over nagedacht. Zo vaak gebruik ik de koppeling nou ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:11:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Ik had't niet opgezocht, maar het staat gewoon op de Fanatec-site. Maargoed, gezien de magnetische shifters de grootste reden zijn om de APM te willen wordt het wel een béétje een loze upgrade dan.
Er staat trouwens ook dat de magnetische shifters los verkrijgbaar worden voor 99,95€ Dat kan voor mensen die de APM overwegen nog wel de moeite waard zijn. Ik ben stiekem wel blij met de koppelingshendels, maar als ik 100€ had kunnen uitsparen door alleen de shifters te nemen had ik daar toch nog wel even over nagedacht. Zo vaak gebruik ik de koppeling nou ook weer niet :+
Je koppelingshendel heeft als functie dat je een button overhoudt op het stuur voor de koppeling? Of mis ik hier iets waarvan ik niet wist dat ik het miste :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Je koppelingshendel heeft als functie dat je een button overhoud op het stuur voor de koppeling? Of mis ik hier iets waarvan ik niet wist dat ik het miste :)
Button clutch gebruik ik sowieso niet, dus dat is in mijn geval al geen voordeel :+ Voor mij hebben de koppelingshendels twee voordelen. Het eerste is dat ik bij een staande start m'n voeten gewoon op gas en rem kan laten staan. Het tweede is dat je, met wat oefening, met de dubbele hendel altijd een 'perfecte' start kan maken. Je trekt dan één hendel volledig in, en de andere hou je op het aangrijpingspunt van de koppeling. Bij de start laat je de hendel die je volledig ingetrokken hebt in één keer schieten, waardoor je dus meteen precies op het aangrijpingspunt zit. De tweede hendel laat je dan opkomen zoals je normaal zou doen.
Als je normaal met een button clutch rijdt, dan is dat waarschijnlijk nog steeds sneller. De hendels hebben best nog wel wat range, dus zo snel in en uit als een button clutch gaat je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Idd de APM past gewoon op het LE stuurtje. De shifters van de LE zijn wel heel erg fijn omdat de paddles 3mm dik zijn ipv van de 2mm op de APM. Ik mist echter wel de extra paddles van de APM. Dus wie weet zet ik die nog wel over op het LE stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb een vraag voor jullie.

Na jaren niet meer achter een race stuur gezeten te hebben is er de tijd aangebroken dat ik weer de tijd en ruimte heb om meer te gaan racen. Vroeger heb ik op het Iracing platform rondgereden met een Fanatec GT3 stuur inclusief CLS Elite LC pedalen en dat reed super , en ik weet dus wat het voordeel is van LC brakes

Deze keer ben ik niet van plan om om een PC te gaan racen , maar op een Xbox of een Playstation 4 of 5 , en beoogde games zullen bijv F1 en PCars zijn.

Ik heb een budget van max EURO 2.100,- . Daarmee moet een complete rig mee gekocht worden, inclusief TV en Console. Qua Rig zit te kijken naar een Simlab .

De vraag is wat te doen qua stuur en pedalen. Als ik de Trustmaster T300 RS GT route bewandel ben ik inclusief F1 stuur rond de 600 euro kwijt. Als ik de Fanatec route bewandel met F1 look a like stuur ben ik rond de 1000 kwijt. Dat is dus qua budget niet te doen als alles nieuw is en nieuw qua electronica heeft wel de voorkeur .

Mijn vraag aan jullie is , does it make sense om 1.000 Euro uit te geven aan LC brakes als ik alleen maar Playstation of Xbox spellen ga spelen? Op dat soort platformen zijn de spellen toch meer richting de arcade hoek ipv het betere werk ala iracing. Die pedalen bij de T300 RS GT hebben het rempedaal met een rubberen mod wat meer feedback gegeven en lijkt mij dat dat toch wel te doen moet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 07-07-2020 09:12 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Waarom dan wel een SimLab rig? Als je geen load cell en een Direct drive stuur wil, dan heb je toch voldoende aan een playseat lijkt mij?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:04:

Na jaren niet meer achter een race stuur gezeten te hebben is er de tijd aangebroken dat ik weer de tijd en ruimte heb om meer te gaan racen. Vroeger heb ik op het Iracing platform rondgereden met een Fanatec GT3 stuur inclusief CLS Elite LC pedalen en dat reed super , en ik weet dus wat het voordeel is van LC brakes

Deze keer ben ik niet van plan om om een PC te gaan racen , maar op een Xbox of een Playstation 4 of 5 , en beoogde games zullen bijv F1 en PCars zijn.

Ik heb een budget van max EURO 2.100,- . Daarmee moet een complete rig mee gekocht worden, inclusief TV en Console. Qua Rig zit te kijken naar een Simlab .

De vraag is wat te doen qua stuur en pedalen. Als ik de Trustmaster T300 RS GT route bewandel ben ik inclusief F1 stuur rond de 600 euro kwijt. Als ik de Fanatec route bewandel met F1 look a like stuur ben ik rond de 1000 kwijt. Dat is dus qua budget niet te doen als alles nieuw is en nieuw qua electronica heeft wel de voorkeur .

Mijn vraag aan jullie is , does it make sense om 1.000 Euro uit te geven aan LC brakes als ik alleen maar Playstation of Xbox spellen ga spelen? Op dat soort platformen zijn de spellen toch meer richting de arcade hoek ipv het betere werk ala iracing. Die pedalen bij de T300 RS GT hebben het rempedaal met een rubberen mod wat meer feedback gegeven en lijkt mij dat dat toch wel te doen moet zijn.
Ik vraag me vooral af waarom je de downgrade van PC naar console wil maken.
Maar om je vraag te beantwoorden: Afhankelijk van hoe serieus je wil gaan racen in die race games, zal je moeten afwegen of LC pedalen een meer waarde voor jou hebben. Wil je echt serieus PC1 of 2 gaan spelen dan kan ik je echt wel LC pedalen aanraden. De beleving is lang niet zo goed als iracing bijvoorbeeld maar de LC pedalen helpen je wel om consistenter te blijven.
Wil je af en toe een rondje knallen over het circuit en heb je toch de assists aan staan, dan is LC overkill.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ourplayground schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Ik vraag me vooral af waarom je de downgrade van PC naar console wil maken.
Maar om je vraag te beantwoorden: Afhankelijk van hoe serieus je wil gaan racen in die race games, zal je moeten afwegen of LC pedalen een meer waarde voor jou hebben. Wil je echt serieus PC1 of 2 gaan spelen dan kan ik je echt wel LC pedalen aanraden. De beleving is lang niet zo goed als iracing bijvoorbeeld maar de LC pedalen helpen je wel om consistenter te blijven.
Wil je af en toe een rondje knallen over het circuit en heb je toch de assists aan staan, dan is LC overkill.
Bedankt voor je reply . Ik ga geen downgrade maken want ik heb op het moment niks. 7 Jaar geleden reed ik rondjes op Iracing . Ik heb nu dus geen PC , stuur en console.

Ik ben het met je eens dat voor de consistentie het beter is om voor LC te gaan, dat heb ik meegemaakt toen ik van een Logitech GT Force naar een Fanatec set ging. Probleem nu is dat ik een beperkt budget heb. Vandaar de vraag of ik het echt ga merken als ik opnieuw begin maar nu op een console platform en meer arcade style ga rijden.

Qua serieus rijden, ik wil natuurlijk geen assist aan hebben staan, wil lekker kunnen rijden maar ik ga geen uren practicen om een .1 van een ronde af te halen.
MartijnA3 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:15:
Waarom dan wel een SimLab rig? Als je geen load cell en een Direct drive stuur wil, dan heb je toch voldoende aan een playseat lijkt mij?
Ik zou bijvoorbeeld voor een MAXRF1 rig kunnen gaan. De review die ik heb gelezen geeft aan dat het een goede RIG is maar dat de reviewers bedenkingen hebben of deze ook stevig genoeg is voor LC brakes.

@ourplayground , ik las in het RIG topic dat jij deze hebt en dat je LC brakes gebruikte. Hou hield deze rig zich met LC brakes?

Het zou jammer zijn om dan nu 500 euro stuk te slaan en dan over een paar jaar erachter komen dat LC's en dit RIG niet samen gaan. In mijn ogen kan ik dan beter het platform klaar hebben en dan later misschien het stuur en de pedalen te upgraden.

Dan zou ik nu dus consessies moeten doen qua stuur en pedalen. Budget ophogen is qua morele bezwaren van mijzelf moeilijk.... kan dat geld ook aan mijn gezin uitgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Ik zou bijvoorbeeld voor een MAXRF1 rig kunnen gaan. De review die ik heb gelezen geeft aan dat het een goede RIG is maar dat de reviewers bedenkingen hebben of deze ook stevig genoeg is voor LC brakes.

@ourplayground , ik las in het RIG topic dat jij deze hebt en dat je LC brakes gebruikt. Hou houdt deze rig zich met LC brakes?

Het zou jammer zijn om dan nu 500 euro stuk te slaan en dan over een paar jaar erachter komen dat LC's en dit RIG niet samen gaan. In mijn ogen kan ik dan beter het platform klaar hebben en dan later misschien het stuur en de pedalen te upgraden.

Dan zou ik nu dus consessies moeten doen qua stuur en pedalen. Budget ophogen is qua morele bezwaren van mijzelf moeilijk.... kan dat geld ook aan mijn gezin uitgeven....
Ik heb de MAXRF1 verkocht en heb nu een compleet alu rig staan.
De MAxRF1 is een goede rig, die goed stabiel is. Echter voor de LC pedalen is de pedalplate te soft en heb ik deze moeten versterken met houten poten om geen flex te hebben.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18
backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor je reply . Ik ga geen downgrade maken want ik heb op het moment niks. 7 Jaar geleden reed ik rondjes op Iracing . Ik heb nu dus geen PC , stuur en console.

Ik ben het met je eens dat voor de consistentie het beter is om voor LC te gaan, dat heb ik meegemaakt toen ik van een Logitech GT Force naar een Fanatec set ging. Probleem nu is dat ik een beperkt budget heb. Vandaar de vraag of ik het echt ga merken als ik opnieuw begin maar nu op een console platform en meer arcade style ga rijden.

Qua serieus rijden, ik wil natuurlijk geen assist aan hebben staan, wil lekker kunnen rijden maar ik ga geen uren practicen om een .1 van een ronde af te halen.

[...]

@ourplayground , ik las in het RIG topic dat jij deze hebt en dat je LC brakes gebruikte. Hou hield deze rig zich met LC brakes?

Als je voor thrustmaster gaat zou ik toch de ts-pc (of ts-xw) overwegen aangezien die nog wat strakker reageert en beter gekoeld is intern. Samen met de t-lcm pedalen heb je dan een heel goede combo. Die pedalen zijn echt goed voor de prijs (loadcel!). In geval van de ts-pc eventueel eens kijken of je nog een rond stuur kan scoren op V&A / Marktplaats

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:04:

Als eerste zou ik dan kiezen wat voor TV en console er moet komen. Die trek je van je budget af en dan hou je het budget over voor je rig en je stuur + pedalen. Ipv een simlabs kant en klaar pakket te kopen, kan je ook een basic alurig samenstellen en kopen. Scheelt weer paar tientjes tot 100+ euro. Die kan je dan weer in je stuur en pedalen steken.

Maat van me heeft destijds een rig samengesteld op basis van een rig van een maat van hem. Als deze op de plek kan blijven staan, kan je die bestellen bij Aluxprofiel voor zo'n 320€. Haal je een stoel van de sloop, dan kan je daar voor een paar tientjes een redelijk stoel scoren. Wil je een kuip, dan zit je snel aan een LCD Pro Drift qua prijs, dat is met brackets zo'n 280€. Dat is dan 600€. Als je PS4 gaat gebruiken, zit je bij Fanatec vast aan de CSL Elite for PS4. Je kan beginnen met de CSL F1 Elite Bundle, die kost 700€. Koop daar eventueel een LC Pedal bij voor 139€. Dan ben je voor 860€ klaar inclusief verzending. Dan zit je op 1460€. Dan hou je dus 640€ over voor de TV en Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
thunder8 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Niet echt, want die producten komen gewoon in aparte dozen. Je moet ze op de site ook apart aan je winkelwagen toevoegen. Maakt uiteindelijk ook niet uit, heb mijn spullen al in huis en het eerste stuur (Formula V2) heb ik intussen al verkocht en een LE 2020 voor teruggekocht via Fanatec. :)
Ik zie dat de V3 pedals beschikbaar zijn. Alleen de shifter nog niet. Toch maar zojuist een mailtje gestuurd voor partial shipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

thunder8 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Als eerste zou ik dan kiezen wat voor TV en console er moet komen. Die trek je van je budget af en dan hou je het budget over voor je rig en je stuur + pedalen. Ipv een simlabs kant en klaar pakket te kopen, kan je ook een basic alurig samenstellen en kopen. Scheelt weer paar tientjes tot 100+ euro. Die kan je dan weer in je stuur en pedalen steken.

Maat van me heeft destijds een rig samengesteld op basis van een rig van een maat van hem. Als deze op de plek kan blijven staan, kan je die bestellen bij Aluxprofiel voor zo'n 320€. Haal je een stoel van de sloop, dan kan je daar voor een paar tientjes een redelijk stoel scoren. Wil je een kuip, dan zit je snel aan een LCD Pro Drift qua prijs, dat is met brackets zo'n 280€. Dat is dan 600€. Als je PS4 gaat gebruiken, zit je bij Fanatec vast aan de CSL Elite for PS4. Je kan beginnen met de CSL F1 Elite Bundle, die kost 700€. Koop daar eventueel een LC Pedal bij voor 139€. Dan ben je voor 860€ klaar inclusief verzending. Dan zit je op 1460€. Dan hou je dus 640€ over voor de TV en Console.
Ik ben totaal niet handig dus ik bestel liever een kant en klare Rig met een klein beetje ala carte gehalte. Wel een goede tip van je qua stoel.

Heb nu een lijstje gemaakt met het volgende ;

Stuur
  • Clubsport Steering Wheel
  • CSL Esport wheel
  • CSL Elite Pedals LC
Totaal 880

GT1 EVO
Fintech 43" 4K TV response time 8ms
PS 4 PRO

Totaal 1.650

Kom ik op ongeveer 2550 Euro uit. Als ik de Trustmaster LC route bewandel kom ik op 2445 Euro uit. Dan leg ik die 100 euro wel bij voor de Fanatec spullen.

Blijft de vraag staan of LC een meerwaarde heeft met Console games. Moeilijk moeilijk....

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 07-07-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Ik ben totaal niet handig dus ik bestel liever een kant en klare Rig met een klein beetje ala carte gehalte. Wel een goede tip van je qua stoel.

Heb nu een lijstje gemaakt met het volgende ;

Stuur
  • CSL Esport wheel
  • CSL Elite Pedals LC
Totaal 880

GT1 EVO
Fintech 43" 4K TV response time 8ms
PS 4 PRO

Totaal 1.650

Kom ik op ongeveer 2550 Euro uit. Als ik de Trustmaster LC route bewandel kom ik op 2445 Euro uit. Dan leg ik die 100 euro wel bij voor de Fanatec spullen.

Blijft de vraag staan of LC een meerwaarde heeft met Console games. Moeilijk moeilijk....
• CSL Esport wheel

2 wheel bases? Of 1 wheel base en 1 wheel?

weet wel dat de CSL Elite pedals niet perse beter zijn dan de Trustmaster LC pedalen. Potmeters vs Magnetic Hall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MarcoM schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:09:
[...]

• CSL Esport wheel

2 wheel bases? Of 1 wheel base en 1 wheel?

weet wel dat de CSL Elite pedals niet perse beter zijn dan de Trustmaster LC pedalen. Potmeters vs Magnetic Hall.
Had hem al aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 07-07-2020 15:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Even een rant post over de voor vele mensen hier geliefde hobby :( .

Afgelopen maand is er een LE F1 stuur door Fanatec online gezet voor de liefhebbers van simracen met een beperkte oplage. Nu was ik zelf aan het zoeken naar een stuur voor mijn nieuwe SC2 base, maar met het zoeken hiervan kwam ik nogal veel van deze LE F1 sturen tegen, voor meer dan de nieuw prijs (incl. verzending).

Prima allemaal als je dat ding wil verkopen voor aanschafwaarde, dat is het spul immers waard (op de 2e hands markt). Maar geld proberen te verdienen over de rug van je mede sim-racers (waaronder ook een mede tweaker). Ik hoop dan ook van harte dat iedereen hier niet in trapt, en deze sturen lekker laat voor wat ze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek0Jm3_JfNLveoDhHJ7f-w1LGrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhT0J2dHA1a8bnOiAfWN3caa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgOoGJ39Z9bLTc84x5oMsEI32VA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXKT6UGOgja5y4Q3YPrj6JJJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1_sVxzivjlVKEFWlsqAfF5q8Fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgF8LeHNdDHjN1yOcl60KLog.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
JPM85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:29:

Afgelopen maand is er een LE F1 stuur door Fanatec online gezet voor de liefhebbers van simracen met een beperkte oplage. Nu was ik zelf aan het zoeken naar een stuur voor mijn nieuwe SC2 base, maar met het zoeken hiervan kwam ik nogal veel van deze LE F1 sturen tegen, voor meer dan de nieuw prijs (incl. verzending).

Prima allemaal als je dat ding wil verkopen voor aanschafwaarde, dat is het spul immers waard (op de 2e hands markt). Maar geld proberen te verdienen over de rug van je mede sim-racers (waaronder ook een mede tweaker). Ik hoop dan ook van harte dat iedereen hier niet in trapt, en deze sturen lekker laat voor wat ze zijn.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Scalpers. Vrij algemeen en normaal fenomeen.

Wat de gek er voor geeft is iets om aan beide kanten te begrijpen. Zolang genoeg dwazen maar met de mode mee willen, is het profitable.

Probeer eens in simracen in te stappen op dit moment. Zelfs een begin setje met een gammele stoel en all gaan voor meer dan nieuwprijs.

Het is vreemder dat je dit niet eerder is opgevallen 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

backupdevice schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Had hem al aangepast

Zou ik bijv ook een Fanatec Wheel base kunnen mixen met Trustmaster LC pedalen?
Op een console: Nee. Op de console moeten je pedalen, shifters en handbrakes op de wheelbase aangesloten worden en die gaat met 1 usb naar je console. En de wheelbase van Fanatec ondersteunt alleen Fanatec onderdelen.

Op de PC kan dit wel, dan kan je mix en matchen naar lieve lust.

Loadcell pedalen hebben trouwens weinig uit te staan met welk systeem er aan hangt, PC, XBox of Playstation. Het gaat om het gevoel dat de pedalen je geven en hoe makkelijk het is om muscle memory op te bouwen, zodat je consistent kan remmen en racen. Je kan bij Fanatec de F1 set voor PS4 kopen zonder de loadcell rem. Je kan dan eerst kijken hoe je dat bevalt en mocht je willen, kan je het loadcell rempedaal altijd later nog kopen. Je huidige rempedaal wordt dan een koppeling.

Ik heb momenteel de PS4 CSL Elite base met PS4 rond stuur, het F1 Limited edition stuur en de V3 pedalen. Het ronde stuur nog niet gebruikt. Op het gaspedaal zit nu intussen de damper gemonteerd, rem heeft verder nog geen Brake Performance kit inserts erin. Dit bevalt me behoorlijk goed zoals het nu is. Alleen de damper maakt geluid bij snel van het gas gaan, misschien dat ik daar nog wat moet finetunen. En ik gebruik dit allemaal gewoon op mijn PS4Pro met een 65C9 LG Oled. Geluid gaat via mijn 7.1 surroundset of via de Playstation Gold headset. Heb ook een paar goedkope waterschoenen gekocht, zodat ik minder van de gladde V3 pedalen glij en geen last meer heb van mijn hak. Mijn hele rig staat op 4 grote casters met locks, zodat ik deze voor de TV kan rollen vastzetten en gamen. Klaar? Dan locks eraf kabels uit de PS4 en stroom en rol mijn hele rig zo naar een andere plek, waar het niet in de weg staat. :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tja zolang er mensen zijn die bereid zijn dergelijke prijzen neer te leggen, zijn er mensen die er geld mee willen verdienen. Of dat nu een limited edition stuur is, concertkaartjes of wat dan ook, zolang er vraag is, is er aanbod. ;) Heb er ook over zitten te denken om er 1 of 2 extra te kopen en deze voor een hogere prijs aan te bieden. Niet gedaan, hoef mijn hobby niet te bekostigen met verhoogde prijzen voor gewilde hardware.

[ Voor 34% gewijzigd door thunder8 op 07-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thanks allemaal voor de info. Ga toch voor een LC oplossing .Eens kijken of ik met de SIMRIG wat kosten kan besparen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Zo, niet een beetje boven de prijs, maar gewoon 150+ euro!

En hij is wispelturig :+ Madhouse1979 in "Racesturen, servo's en pedalen"
Maar als iemand het er voor over heeft, prima toch? Mazzeltje voor hem.

Ik ben @JoepW nog steeds dankbaar dat ik zijn Heusinkveld Pro's voor een communityprijs heb mogen overnemen en mocht ik ooit upgraden (ik zou niet weten waarom), dan gaan ze voor een communityprijs naar een ander. Lijkt me fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Zag ook al zat advertenties van mensen die een simucube 2 zoeken en meer dan de prijs ervoor willen betalen. Moeten mensen zelf weten denk ik dan maar.

Ik zie ook advertenties van 3d prints voor mods voor oa Thrusmaster ed, vragen ze ook nog serieus 30 euro voor... Waarschijnlijk hebben ze de ontwerpen gewoon van Thingiverse gejat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Tuurlijk mogen ze dat ervoor vragen en mogen mensen het ervoor geven.

Net zoals dat we dat hier mogen benoemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Nee hoor. Ik heb 2 LE stuurtjes. Ik had er 1 extra voor iemand anders besteld en die heeft afgehaakt. Ik hou dus zowel mijn v2 als LE.

Ik heb hem op MP gezet voor de prijs die iedereen er voor vraagt. Dus ja ik ga gewoon mee met de flow en het zou idd een mooi mazzeltje zijn.

Edit: niet dat ik me verder hoef te verantwoorden maar wil het wel even bij vermelden. Ik krijg helaas niet alles gratis voor mijn blog en met dit soort dingen kan ik weer nieuwe projecten financieren.

[ Voor 16% gewijzigd door Madhouse1979 op 07-07-2020 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
SlaadjeBla schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Zo, niet een beetje boven de prijs, maar gewoon 150+ euro!

En hij is wispelturig :+ Madhouse1979 in "Racesturen, servo's en pedalen"
Maar als iemand het er voor over heeft, prima toch? Mazzeltje voor hem.

Ik ben @JoepW nog steeds dankbaar dat ik zijn Heusinkveld Pro's voor een communityprijs heb mogen overnemen en mocht ik ooit upgraden (ik zou niet weten waarom), dan gaan ze voor een communityprijs naar een ander. Lijkt me fair.
Hier idem, voor een hele mooie prijs een buttonbox van @JoepW overgenomen.

Ga zelf over van een csw2.5 + v2 stuur naar Simucube. Van @Simbob voor een prima prijs een SCR stuur overgenomen.

Zelf gaat mijn CSW2.5 door naar een maat, die er de prijs van zijn CSL voor betaald & v2 stuur gaat voor onder de nieuwprijs weg. Heb liever dat mensen in deze community kunnen upgraden voor normale bedragen, dan dat we elkaar allemaal een poot uit willen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Madhouse1979 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:02:
[...]
Edit: niet dat ik me verder hoef te verantwoorden maar wil het wel even bij vermelden. Ik krijg helaas niet alles gratis voor mijn blog en met dit soort dingen kan ik weer nieuwe projecten financieren.
Even advocaat van de duivel. Maar denk je niet dat je veel meer geïnteresseerden (lezers & producten) krijgt, als je wat actiever in de community bent, en zeker je producten niet voor een plus prijs gaat lopen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
JPM85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:25:
[...]

Even advocaat van de duivel. Maar denk je niet dat je veel meer geïnteresseerden (lezers & producten) krijgt, als je wat actiever in de community bent, en zeker je producten niet voor een plus prijs gaat lopen verkopen.
Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Ik ben redelijk actief in de community maar zoiets kost een hoop tijd. Dat is niet erg hoor, maar tot die tijd moet ik het toch echt zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik ben er al uit wat de bestelling qua stuur gaat worden. Ik ga voor de Fanatec F1 bundel met de extra loadcell brake unit. Voor mij op dit moment de beste keuze qua stuur. Kan ik later nog betere pedalen halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Mijn upgrade komt vandaag binnen aka Heusinkveld Sprints *O*
*knip* V&A op het forum is niet de bedoeling, hoe goed bedoeld dan ook

Pfff deze hobby houd ook nooit op :P

[ Voor 41% gewijzigd door Gropah op 08-07-2020 10:53 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Sorry @Gropah je hebt gelijk O+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand misschien een suggestie hoe de CSL elite pedalen het slimst te monteren op mijn rig?

Ik heb op de plate aan de onderzijde aan beide uiteinden een gaatje zitten om hem ergens op vast te schroeven maar daar kom ik met geen mogelijkheid bij met de inbussleutel :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_l79mU2taKF_1R25JevGJiMqE7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GIPMHLyTo5MxomugCEej13mL.jpg?f=user_large

Optie zou kunnen zijn, ipv de pedalen vast te zetten met een moer op de plate... een langere M8 bout pakken en door plate, pedal en dan rechtstreeks op de rig zoals ik ook aan de achterzijde heb gedaan zojuist (alleen zit dan de pedalplate er niet bij dus vandaar de langere M8 bout).

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 08-07-2020 14:14 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
R2D2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:52:
Iemand misschien een suggestie hoe de CSL elite pedalen het slimst te monteren op mijn rig?

Ik heb op de plate aan de onderzijde aan beide uiteinden een gaatje zitten om hem ergens op vast te schroeven maar daar kom ik met geen mogelijkheid bij met de inbussleutel :+

[Afbeelding]

Optie zou kunnen zijn, ipv de pedalen vast te zetten met een moer op de plate... een langere M8 bout pakken en door plate, pedal en dan rechtstreeks op de rig zoals ik ook aan de achterzijde heb gedaan zojuist (alleen zit dan de pedalplate er niet bij dus vandaar de langere M8 bout).
Ik weet niet hoe de onderkant eruit ziet, maar volgens mij moet je t-bouten gebruiken en dan met een moer vast draaien.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51

Die twee gaten aan de voorzijde heb ik wel gebruikt om deze pedalen incl. plate op de GT1 Evo te monteren. Maar ik had een inbus waarmee ik net wel bij de bout kon komen. Heb toen ook de achterkant van de pedalen nog vastgezet met bouten. Zou in die geval ook de mooiste manier zijn om ze vast te zetten.

Truuk is om een inbussleutel te hebben waarvan het korte eind kort genoeg is om bij die bout in de plate te komen. Eventueel kun je een ibus inkorten met een ijzerzaag. Of een gaatje boren in de bovenkant van de plate om de bout te kunnen aandraaien, zoals Barry van SRG suggereert in zijn review van deze pedalen.

[ Voor 3% gewijzigd door correcto op 08-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zo eerste avondje met de Sprint pedals en dat was toch wel een paar uurtjes wennen, welke setting, rubbers etc... ben nu uitgekomen op de zachtste stand, denk omdat die meeste in de buurt komt van wat ik had / muscle memory herkende het.

Klein stukje travel want dat vind ik fijn ( wellicht ga ik daar steeds meer van af, maar is me ook niet gelukt met de v3 ) En wat me vooral opviel is het verschil wanneer je hard remt en hoe je dat ook echt goed kunt moduleren, heb ook nog nooit zo laat kunnen remmen bij byv de hair pin op suzuka en dat zonder dat het geluk was. ( kan ook mijn gebrek aan skills zijn natuurlijk )

Kijk uit naar de komende weken om te zien wat er nu echt veranderd is door de pedals, 1 ding is ook wel echt super fijn en dat is de software, wat een verademing om alles te kunnen instellen wat je wilt, simpel en zonder gedoe :)

Nou dat was mijn review van de 4uur na de pedals komend van de Fanatec V3’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:00

[Afbeelding]

Ja, dat is erg krap. Ik heb het uiteindelijk wel min of meer vast gekregen met een inbus, maar ideaal is anders. Loskrijgen was ook weer een drama namelijk. Je kan bij de lokale ijzerhandel eens kijken of ze dit verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://verhaeghtegelenwebwinkel.nl/files/4574/webshopartikelen/597280/1397719235-vleugelbout--8k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
die positie van de gaten is idd altijd wat klooien met een inbus er tussen proppen.
Als fanatec recht erboven nu even 2 gaten erbij had geboord kon je daar makkelijker bij.
Design foutje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:08
Voor de geïnteresseerde, de Thrustmaster T-LCM pedalen zijn weer op voorraad! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[Afbeelding]

Kijk eens hoe deze tweaker 'm vastgezet heeft. Het handigste is om de dwarsbalken eerst te monteren op de pedalen en dan die dwarsbalken in het frame vast te zetten.
pandahans in show je race-rig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:26

anc

@JoepW Ik zag ergens dat je een stream deck XL had i.p.v een buttonbox. Ik zit er al een tijdje naar te gluren maar die dingen zijn echt geen goedkoop speelgoed. Is de XL een overkill? Heb je ook genoeg aan een normale variant met 15 knoppen? Ik heb er nu maar 12 dus dan is 3 spare eigenlijk niet heel veel. Natuurlijk is het een compromis die je zelf moet maken of niet, maar ik vroeg mij af in jouw situatie ;-)

Hoe heb je de montage gedaan? Dat kon ik niet terugvinden. Ik vind op google dat er boxen omheen gebouwd zijn zodat ze goed gemonteerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:20
Luckeh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Kijk eens hoe deze tweaker 'm vastgezet heeft. Het handigste is om de dwarsbalken eerst te monteren op de pedalen en dan die dwarsbalken in het frame vast te zetten.
pandahans in show je race-rig.
Hey @R2D2 ,

Ik kon er net wel bij met mijn inbussleuteltje. Misschien is inderdaad die vleugelbout zoals hierboven is afgebeeld een uitkomst voor je? Dat zullen de Hubo's, Gamma's en Hornbachs onder ons vast wel voor je hebben liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
FightingAce schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Ja, dat is erg krap. Ik heb het uiteindelijk wel min of meer vast gekregen met een inbus, maar ideaal is anders. Loskrijgen was ook weer een drama namelijk. Je kan bij de lokale ijzerhandel eens kijken of ze dit verkopen.

[Afbeelding]
Andersom is ook een mogelijkheid met zo'n bout:
Afbeeldingslocatie: https://www.everthammink.nl/pub/media/catalog/product/cache/d40fa0953c63fc2a92d67351f6ecb902/0/0/00023662.JPG_3.jpg

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dissidend schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:02:
Voor de geïnteresseerde, de Thrustmaster T-LCM pedalen zijn weer op voorraad! d:)b
Bedankt voor de tip! Heb ze gelijk besteld. :)

Had eerst een G29 set met stijvere veren, de T3PA pedalen die bij mijn T300 zaten voelden als een stap terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
anc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:20:
@JoepW Ik zag ergens dat je een stream deck XL had i.p.v een buttonbox. Ik zit er al een tijdje naar te gluren maar die dingen zijn echt geen goedkoop speelgoed. Is de XL een overkill? Heb je ook genoeg aan een normale variant met 15 knoppen? Ik heb er nu maar 12 dus dan is 3 spare eigenlijk niet heel veel. Natuurlijk is het een compromis die je zelf moet maken of niet, maar ik vroeg mij af in jouw situatie ;-)

Hoe heb je de montage gedaan? Dat kon ik niet terugvinden. Ik vind op google dat er boxen omheen gebouwd zijn zodat ze goed gemonteerd kunnen worden.
Ik ben voor de overkill gegaan, maar de kleinere werkt ook misschien wel. Kwestie van knopjes tellen en bepalen wat je wilt kunnen bedienen.
Ik heb een mousepad tray bevestigd aan een scharnierende arm (die ik aan de schermstandaard vast heb gezet) en de voet van de StreamDeck daarop vastgemaakt met dubbelzijdig tape. Dit omdat ik de omkastingen echt veel te duur vind en dit werkt prima.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

JoepW schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Ik ben voor de overkill gegaan, maar de kleinere werkt ook misschien wel. Kwestie van knopjes tellen en bepalen wat je wilt kunnen bedienen.
Ik heb een mousepad tray bevestigd aan een scharnierende arm (die ik aan de schermstandaard vast heb gezet) en de voet van de StreamDeck daarop vastgemaakt met dubbelzijdig tape. Dit omdat ik de omkastingen echt veel te duur vind en dit werkt prima.
Ah! Wanneer ik mijn buttonbox weghaal dan hou ik zo'n scharnierende arm over. Dat zou dus kunnen werken met een mousepad tray, of mogelijk direct op die arm met de kleinere variant. Tnx voor de toelichting.

Ik ga inderdaad even goed tellen, ben alleen bang dat door de veelzijdigheid van het maken van icoontjes ik toch sneller geneigd ben om meer dingen te binden en straks "te kort" kom met een normale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan iedereen die mee heeft gedacht hoe de pedalen op een profiel vast te zetten... thanks!

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen een inbus sleutel dusdanig in te korten dat ik er uiteindelijk wel bij kon. Als eerste de bout door de pedalplate, de t-nut er vast een stukje op gedraaid, profiel er overheen geschoven en aangedraaid met de ingekorte inbussleutel. Mocht dus iemand ooit nog eens met een zelfde probleem zitten, ik heb een ingekorte inbussleutel voor je :+

Gister meteen wat rondjes gemaakt met F1 2020 en dat was één groot drama... ik dacht dat het makkelijker zou worden met een stuur ipv controller maar dat viel even vies tegen. Uiteindelijk aan het eind van de avond fatsoenlijk rondjes kunnen draaien zonder ergens van de baan af te schieten in een fatsoenlijk tempo.

Weet al wel wat de volgende aankoop gaat zijn, een loadcell want zo'n sponzig rempedaal is ook niet wat. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ik heb even jullie mening nodig...

To koppel or not to koppel..

Ik wil wellicht gaan upgraden naar heusinkveld pedaaltjes, maar dan komt de keuze voor met of zonder koppeling. Nu heb ik de V3's van fanatec en heb een enkele keer het koppelings pedaal gebruikt bij starts, waar ik dit ook met een button op mijn stuur kan doen.
Voor nu rij ik vooral (enkel) GTE waar ik het pedaal helemaal niet gebruik.
Mis ik iets waarom ik het koppelings pedaal wel nodig zou hebben??

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51
Ik denk dat het hier inderdaad vooral gaat om wat je het meeste rijd. Je geeft nu aan vooral/enkel GTE te rijden waarbij je het pedaal helemaal niet gebruikt.

Als je hem eigenlijk niet denkt te gebruiken zou ik hem lekker achterwege laten, scheelt je uit mn hoofd zo'n 100€. Mocht je uiteindelijk alsnog een koppeling willen ben je in totaal 20€ duurder uit als dat je zou zijn bij een "compleet" pakket.

Dus vooral voor jezelf beslissen, mogelijk 100 euro besparen (kans is groot als ik het zo lees) of nu 100 euro meer uitgeven voor een pedaal dat je mogelijk niet (of een enkele keer) gebruikt.

Persoonlijk zou ik zeggen, als je nu al zegt dat je hem eigenlijk niet gebruikt, waarom dan meebestellen?

(Hier uitgaande van de Sprint serie van Heusinkveld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
anc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:20:

Ik heb mijn Streamdeck XL op de SimLab ButtonBox mount gemonteerd.
Het standaardje is niets anders dan hol plastic. Dus 4 gaatjes in geboord en m3 boutjes erdoor en met een moertje vastgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwQLqBdobzK0mI8qJRaSY4Mzn-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAEXvWcZpvXTpZYsoNkrLAxC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwgXrNNUQFFv5_zrpk3Kdfaz3Rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVfPJRUJA04xLeOppGha0BuD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAX2aDD1YpDLgMaJaSfObdyi6I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mH1XHCRc03kagOctNBbCI4Sc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Dikkie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Ik heb mijn Streamdeck XL op de SimLab ButtonBox mount gemonteerd.
Het standaardje is niets anders dan hol plastic. Dus 4 gaatjes in geboord en m3 boutjes erdoor en met een moertje vastgezet.
Mooie oplossing, dankjewel voor het de tijd nemen om de fotos te maken en te plaatsen! Zeer gewaardeerd!
Tnx

Nu nog een keuze maken voor de normale of de XL :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[Afbeelding]

zo heb ik het

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2ZscaXvSsryhT-kSq0zYmNp94w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9XKuxkez0ByLvdcaGYFhQ9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWZKXct2KJBOcZ4EsPl9zxkoXpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfV9RoSWMDHAhQTpvXABNafV.jpg?f=fotoalbum_large

materiaal:

https://www.aluxprofiel.nl/flensmoer-m8/a3692?c=3481
https://www.aluxprofiel.nl/borgmoer-m8/a3650?c=3481
https://www.aluxprofiel.n...leuf-8-m8x20/a3595?c=3487

Het past allemaal net met een steeksleuteltje...

Als ik het weer moest doen dan zou ik het denk ik met hoekverbindingen doen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door laforte op 09-07-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:38
Zit te twijfelen om mijn G920 te verkopen. Ik wil toch liever een Formule stuur. Helaas is er voor de Xbox niet heel veel keuze. Nou heb ik de Fanatec CSL Elite F1-set gezien(https://fanatec.com/eu-en...Rr3WeYoUfOMgaAnvPEALw_wcB)
Als ik mensen hem zie gebruiken in filmpjes staat er het Playstation logo en tevens zijn het PlayStation knopjes. Echter als ik op de site van Fanatec kijk is het een neutraal stuur zonder logo’s. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ook lijken er maar twee pedalen bij te zitten? Kun je zelf de koppeling erbij kopen?
Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.