Op een console: Nee. Op de console moeten je pedalen, shifters en handbrakes op de wheelbase aangesloten worden en die gaat met 1 usb naar je console. En de wheelbase van Fanatec ondersteunt alleen Fanatec onderdelen.
Op de PC kan dit wel, dan kan je mix en matchen naar lieve lust.
Loadcell pedalen hebben trouwens weinig uit te staan met welk systeem er aan hangt, PC, XBox of Playstation. Het gaat om het gevoel dat de pedalen je geven en hoe makkelijk het is om muscle memory op te bouwen, zodat je consistent kan remmen en racen. Je kan bij Fanatec de F1 set voor PS4 kopen zonder de loadcell rem. Je kan dan eerst kijken hoe je dat bevalt en mocht je willen, kan je het loadcell rempedaal altijd later nog kopen. Je huidige rempedaal wordt dan een koppeling.
Ik heb momenteel de PS4 CSL Elite base met PS4 rond stuur, het F1 Limited edition stuur en de V3 pedalen. Het ronde stuur nog niet gebruikt. Op het gaspedaal zit nu intussen de damper gemonteerd, rem heeft verder nog geen Brake Performance kit inserts erin. Dit bevalt me behoorlijk goed zoals het nu is. Alleen de damper maakt geluid bij snel van het gas gaan, misschien dat ik daar nog wat moet finetunen. En ik gebruik dit allemaal gewoon op mijn PS4Pro met een 65C9 LG Oled. Geluid gaat via mijn 7.1 surroundset of via de Playstation Gold headset. Heb ook een paar goedkope waterschoenen gekocht, zodat ik minder van de gladde V3 pedalen glij en geen last meer heb van mijn hak. Mijn hele rig staat op 4 grote casters met locks, zodat ik deze voor de TV kan rollen vastzetten en gamen. Klaar? Dan locks eraf kabels uit de PS4 en stroom en rol mijn hele rig zo naar een andere plek, waar het niet in de weg staat.

JPM85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:29:
Even een rant post over de voor vele mensen hier geliefde hobby

.
Afgelopen maand is er een LE F1 stuur door Fanatec online gezet voor de liefhebbers van simracen met een beperkte oplage. Nu was ik zelf aan het zoeken naar een stuur voor mijn nieuwe SC2 base, maar met het zoeken hiervan kwam ik nogal veel van deze LE F1 sturen tegen, voor meer dan de nieuw prijs (incl. verzending).
Prima allemaal als je dat ding wil verkopen voor aanschafwaarde, dat is het spul immers waard (op de 2e hands markt). Maar geld proberen te verdienen over de rug van je mede sim-racers (waaronder ook een mede tweaker). Ik hoop dan ook van harte dat iedereen hier niet in trapt, en deze sturen lekker laat voor wat ze zijn.
Tja zolang er mensen zijn die bereid zijn dergelijke prijzen neer te leggen, zijn er mensen die er geld mee willen verdienen. Of dat nu een limited edition stuur is, concertkaartjes of wat dan ook, zolang er vraag is, is er aanbod.

Heb er ook over zitten te denken om er 1 of 2 extra te kopen en deze voor een hogere prijs aan te bieden. Niet gedaan, hoef mijn hobby niet te bekostigen met verhoogde prijzen voor gewilde hardware.
[
Voor 34% gewijzigd door
thunder8 op 07-07-2020 15:10
]