Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

• GiggySmalls
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-07 11:18
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Heb nu 2x in een playseat Gran turismo gedaan icm G29. Ik vind het zeker veel extra's geven. Met controller vermaak ik me ook wel en tot nog toe zet ik daar ik betere tijden mee :p

Zeker omdat ik ook graag andere games speel dan racen, vraag ik me af of ik +/- 900 voor zo'n set wel een goeie keus vind. Maar het is wel prachtig spul!
Het is zeker de moeite, daar ben ik het volledig met je eens. Probleem is dat een stuurtje dat je nu koopt mischien niet werkt op de PS5... Ik zou het niet kunnen inschatten of de support gewoon overgedragen zou worden (bij een G29 en gelijkaardig lijkt me dit wel waarschijnlijk).

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Voor Xbox is in ieder geval gezegd dat alle huidige accessoires blijven werken op de volgende generatie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:06
Vooralsnog staat dit op de website van Fanatec:

PlayStation 5: There is currently no information from Sony Computer Entertainment whether licensed PS4 products will be compatible with the upcoming PS5 console. Therefore we cannot guarantee any compatibility to PS5 hardware or PS5 games at this time.

Gelukkig nog een reden om een impulsieve koop even op pauze zetten :p

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:11
Loondijke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:59:
Hebben jullie een losse shifter? Ik welke raceseries of games gebruiken jullie deze?

Ik gebruikte hem in de Skip, maar die rijd ik eigenlijk amper meer. Alle GTE wagens hebben stuurshifters.
Ik heb een SHH Newt shifter (https://www.shiftershh.com/en/) en dat is echt een geweldig ding voor het geld.
Ik rij het meeste met jaren 90 DTM wagens en andere oude wagens en dan is een H-patern shifter geweldig.
Het omschakelen van H naar sequentieel is ook geweldig makkelijk en snel, je hoeft alleen maar de shifter in te drukken en een kwart slag te draaien en 1 knopje op de zijkant om te zetten. Klaar, geen geklooi, niets.
Plus je ondersteund een liefhebber ermee die dit allemaal zelf heeft bedacht en opgezet, ik ben er zeer van onder de indruk ook al ziet het er niet zo cool uit als een Fanatec shifter.
Ik denk dat ik hem nu 6 maanden heb, ik gebruik hem zeker 3-4 keer per week en niet te zacht of zo, hij is foutloos geweest. Echt een prima shifter.

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:24

H-Alien

aka Schenk

Mooi zo, die van mij komt hopelijk komende week binnen :)

www.srhi.eu | discord.gg/vhaJSeH | https://www.facebook.com/simracinghubinternational

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:05
JPM85 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Dan de grote vraag, staat die 2e kans nog ergens te koop. Vast wel mensen van hier die interesse hebben šŸ˜‡
Ja. Maar gezien de v&a waarschuwing hier laat ik het erbij. Ik moest meer even mijn frustratie kwijt.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:37
R3m3d7 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Ik heb een SHH Newt shifter (https://www.shiftershh.com/en/) en dat is echt een geweldig ding voor het geld.
Ik rij het meeste met jaren 90 DTM wagens en andere oude wagens en dan is een H-patern shifter geweldig.
Het omschakelen van H naar sequentieel is ook geweldig makkelijk en snel, je hoeft alleen maar de shifter in te drukken en een kwart slag te draaien en 1 knopje op de zijkant om te zetten. Klaar, geen geklooi, niets.
Plus je ondersteund een liefhebber ermee die dit allemaal zelf heeft bedacht en opgezet, ik ben er zeer van onder de indruk ook al ziet het er niet zo cool uit als een Fanatec shifter.
Ik denk dat ik hem nu 6 maanden heb, ik gebruik hem zeker 3-4 keer per week en niet te zacht of zo, hij is foutloos geweest. Echt een prima shifter.
Klinkt goed! Ik heb de TH8A en twijfel om hem te verkopen of niet. Ik krijg er zo 100 euro voor, dus dat is best de moeite.

Nu ik in iRacing in de A klasse ben aanbeland, ben ik bang dat ik hem nooit meer ga gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar leuke alternatieven waar ik de H of Seq Shifter ga en kan gebruiken. Ik heb een koppelingspedaal liggen voor mijn Fanatec LC, maar wil eigenlijk een 2 pedaal setup behouden.

Binnenkort ook AC maar eens installeren om te kijken of daar nog wat leuke wagens en series inzitten.

[Voor 7% gewijzigd door Loondijke op 19-06-2020 10:45]

Mijn iRacing stats

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een klein probleempje met mijn G29 rempedalen. Ik heb het rubbertje weggehaald maar ik merk dat ik met 60 druk al op volle 100% zit qua remmen. Hoe kan ik dat aanpassen?

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Laatst online: 23:32
ZelianGuy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:33:
Ik heb een klein probleempje met mijn G29 rempedalen. Ik heb het rubbertje weggehaald maar ik merk dat ik met 60 druk al op volle 100% zit qua remmen. Hoe kan ik dat aanpassen?
Rubbertje terug zetten. Dit is een iets wat in de firmware of driver zit en is voor zover ik weet niet aan te passen.

Zie: YouTube: Logitech G29 Pedal Problem (G920) - WATCH BEFORE YOU BUY

iRacing Profiel

• GiggySmalls
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Rubbertje terug zetten. Dit is een iets wat in de firmware of driver zit en is voor zover ik weet niet aan te passen.

Zie: YouTube: Logitech G29 Pedal Problem (G920) - WATCH BEFORE YOU BUY
Het is aan te passen (Barry heeft het in 1 van zijn videos gedaan) maar zou er niet teveel aan prutsen eerlijk gezegd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 05:52

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Nog lang niet verwacht maar al wel binnen gekomen!

Mijn nieuwe pedalen, vanavond even proberen.

iRacingProfiel

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07:30
GiggySmalls schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Het is aan te passen (Barry heeft het in 1 van zijn videos gedaan) maar zou er niet teveel aan prutsen eerlijk gezegd.
Heb je een linkje?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiggySmalls
Geloof dat het deze is: https://youtu.be/foAZPWyJ5kc?t=823

Hij gebruikt er DiView voor dacht ik en zo past ie het aan.

[Voor 12% gewijzigd door GiggySmalls op 19-06-2020 18:29]

iRacing Profiel

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:56
laforte schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:55:
Nog lang niet verwacht maar al wel binnen gekomen!

Mijn nieuwe pedalen, vanavond even proberen.

[Afbeelding]
Dus de lc is wel gewoon leverbaar?!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 05:52

laforte

Helemaal de weg kwijt!

tomolino schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Dus de lc is wel gewoon leverbaar?!
Ik wil niet te ver afdwalen in dit topic maar er stond op de website 10juli maar gisteren is dat opeens aangepast naar available en vandaag stond UPS al voor de deur. Ik heb ze maandag besteld dus ik mag absoluut niet klagen šŸ˜

iRacingProfiel

• aph3x
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-06 16:07
Simracing Bay heeft een stuur toegevoegd aan hun Simucube range, de BB PRO 32.

Erg nette prijs/ kwaliteitverhouding. volledige alu casing, wireless, profi buttons en rim included. Met een introductieprijs van 349,- ex. VAT een koopje! Normaliter zit je in deze range midden in de DIY 3d printed meuk, wat voor mij persoonlijk een no-go is. Heb em derhalve meteen besteld, zal volgende week een korte review plaatsen.

Full specs:
Simucube Wireless Steering wheel ā€“ Limited edition
32cm Suede Flat steering wheel
8x Premium motosport push buttons: Otto P9
2x Rotary encoder with Push button (total 10 push buttons)
Aluminium Encoder Knobs and Button Guards
Full metal construction: no plastic or 3D printed parts used
Premium wireless antenna Siretta TANGO
SRB magnetic shifters with GT paddles
CNC machined from automotive aluminium

https://www.simracingbay.com/product/bb-pro-32/

[Voor 46% gewijzigd door aph3x op 20-06-2020 12:49]

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Alleen interessant als je een simucube hebt. Andere direct drives gaat het niet werken.
Heb je een simucube dan is hij zeker goed geprijsd en ziet die er leuk uit.
De koste besparing zal wel in de rim zitten.

[Voor 42% gewijzigd door Hupske op 20-06-2020 13:15]

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:55
aph3x schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:44:
Simracing Bay heeft een stuur toegevoegd aan hun Simucube range, de BB PRO 32.

Erg nette prijs/ kwaliteitverhouding. volledige alu casing, wireless, profi buttons en rim included. Met een introductieprijs van 349,- ex. VAT een koopje! Normaliter zit je in deze range midden in de DIY 3d printed meuk, wat voor mij persoonlijk een no-go is. Heb em derhalve meteen besteld, zal volgende week een korte review plaatsen.

Full specs:
Simucube Wireless Steering wheel ā€“ Limited edition
32cm Suede Flat steering wheel
8x Premium motosport push buttons: Otto P9
2x Rotary encoder with Push button (total 10 push buttons)
Aluminium Encoder Knobs and Button Guards
Full metal construction: no plastic or 3D printed parts used
Premium wireless antenna Siretta TANGO
SRB magnetic shifters with GT paddles
CNC machined from automotive aluminium

https://www.simracingbay.com/product/bb-pro-32/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oei erg leuk. Was al met een scheef oog naar een wireless wheel te kijken (en dan geen formula wheel).
Wordt weer even sparen, maar gelukkig niet zo lang als voor een Asscher of Cube Controls.

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Hier nog beetje aan het rondkijken voor eventueel een ferrari 488 GTE stuur/layout. Maar die prijzen zijn voor nu nog een no-go :P

Zijn er trouwens nog goede plekken, sites etc mbt 2e hands markt voor sturen (voor een DD) om te volgen/in de gaten te houden?

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:56
Paulus07 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:27:
Hier nog beetje aan het rondkijken voor eventueel een ferrari 488 GTE stuur/layout. Maar die prijzen zijn voor nu nog een no-go :P

Zijn er trouwens nog goede plekken, sites etc mbt 2e hands markt voor sturen (voor een DD) om te volgen/in de gaten te houden?
Polsimer is denk ik de goedkoopste

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06-07 09:55
Paulus07 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:27:

https://www.innatosr.com/p6323972-ferrari-488-gte.html

Heb de Porsche replica en erg tevreden van

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincent.K
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:54
Ligt het aan mij of heeft Fanatec (een deel van) hun prijzen omhoog gegooid? Ik wil nu de losse load cell kit halen maar kan me niet heugen dat die voorheen voor 140,- op de site stond.

Op zich ook wel logisch, met de stijgende vraag. Kan ze geen ongelijk geven, beetje jammer voor mij alleen dan :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 18:36
Vincent.K schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:40:
Ligt het aan mij of heeft Fanatec (een deel van) hun prijzen omhoog gegooid? Ik wil nu de losse load cell kit halen maar kan me niet heugen dat die voorheen voor 140,- op de site stond.

Op zich ook wel logisch, met de stijgende vraag. Kan ze geen ongelijk geven, beetje jammer voor mij alleen dan :+
Volgens mij is die al zeker een jaar 140 euro los of 130 euro meerprijs als je de pedalen set neemt. Ik zie verder ook geen wijzigingen behalve de fanatec podium ps4. Die is 200 euro duurder dan toen ik hem kocht. Dat had te maken met de introductie van de Xbox versie die nu 1650 kost, dus konden ze de versie met extra ps4 chip niet op 1600 laten staan.

• Vincent.K
Spunky25 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Volgens mij is die al zeker een jaar 140 euro los of 130 euro meerprijs als je de pedalen set neemt. Ik zie verder ook geen wijzigingen behalve de fanatec podium ps4. Die is 200 euro duurder dan toen ik hem kocht. Dat had te maken met de introductie van de Xbox versie die nu 1650 kost, dus konden ze de versie met extra ps4 chip niet op 1600 laten staan.
Ah ok, dan zal ik het mij verkeerd herinnerd hebben. Bedankt.

Helaas is de losse load cell rem, na een paar dagen beschikbaar geweest te zijn, weer terug op pre-order. Beschikbaarheid per 7 aug 8)7

iRacing Profiel

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:07

mr.DJ95

Boost!

Vincent.K schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Ah ok, dan zal ik het mij verkeerd herinnerd hebben. Bedankt.

Helaas is de losse load cell rem, na een paar dagen beschikbaar geweest te zijn, weer terug op pre-order. Beschikbaarheid per 7 aug 8)7
Volgens mij kan Fanatec de vraag echt niet aan.... Spul gaat nu voor de nieuwprijs weg en is meteen verkocht. Echt absurd.

-------------------------------

Iemand ervaring met het disconnecten/connecten van Heusinkveld Sprints in Windows 10? Tijdens het rijden disconnecten mijn Sprints voor een paar seconden, hierna connecten ze weer. Dit is te horen aan het Windows usb geluid.

Mijn vermoeden is dat het komt door de cheapo USB hub die ertussen zit, netjes een andere kabel besteld die wel lang genoeg is maar ben benieuwd of mensen die herkennen.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Vincent.K
mr.DJ95 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Volgens mij kan Fanatec de vraag echt niet aan.... Spul gaat nu voor de nieuwprijs weg en is meteen verkocht. Echt absurd.
Klopt ja, hun CEO had ook een blog geplaatst met verontschuldigingen de YoY groei, en de groei sinds februari (Corona) daar bovenop, dat waren tientallen % volgens mij. Er staat ook een sloot vacatures open.

Gek genoeg was het losse LC pedaal zojuist toch weer beschikbaar, dus gelijk maar besteld. Ben benieuwd of ie deze week binnen is.

iRacing Profiel

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
[...]

Iemand ervaring met het disconnecten/connecten van Heusinkveld Sprints in Windows 10? Tijdens het rijden disconnecten mijn Sprints voor een paar seconden, hierna connecten ze weer. Dit is te horen aan het Windows usb geluid.

Mijn vermoeden is dat het komt door de cheapo USB hub die ertussen zit, netjes een andere kabel besteld die wel lang genoeg is maar ben benieuwd of mensen die herkennen.
Ik heb al mijn controls (stuur & pedalen) direct op de pc zitten. Alle overige USB rommel zit wel gewoon in een hub (cheapo), maar ik zou de pedalen & stuur nooit in zoā€™n hub doen.

Zou je het niet halen om het direct in de pc te pluggen, dan zeker voor hun high end usb hub gaan.

iRacing Profiel | Twitch

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:51

Raimond613

Simracer

[...]

Ik heb die disco's heel af en toe maar bij mij is t vermoedelijk statische elektriciteit die het veroorzaakt. Heb er nu al een tijdje geen last meer van dus nog geen zoektocht naar een definitieve oplossing gestart.

iracing profile

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:48
Heb je je rig, pedalen en PC geaard? Ik weet dat het voor mijn HE Pro's geadviseerd werd.
Ik had overigens nooit problemen toen ik het nog niet had, maar toen ik de kans kreeg de stopcontacten te vervangen heb ik ze wel geaard. Schijnt met name in combinatie met een DD noodzakelijk te zijn (en die heb jij toch?)

iRacing Profiel

• Raimond613

Raimond613

Simracer

SlaadjeBla schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:13:
Heb je je rig, pedalen en PC geaard? Ik weet dat het voor mijn HE Pro's geadviseerd werd.
Ik had overigens nooit problemen toen ik het nog niet had, maar toen ik de kans kreeg de stopcontacten te vervangen heb ik ze wel geaard. Schijnt met name in combinatie met een DD noodzakelijk te zijn (en die heb jij toch?)
Bij mij zijn sowieso alle stopcontacten geaard. Daarnaast heb ik een koperen kabel tussen m'n pedalen en de PC case gedaan maar dat hielp eigenlijk niks. Ik wil nog een keer het hele cable-management hier anders gaan doen om te kijken of dat uitmaakt.

iracing profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Raimond613 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Bij mij zijn sowieso alle stopcontacten geaard. Daarnaast heb ik een koperen kabel tussen m'n pedalen en de PC case gedaan maar dat hielp eigenlijk niks. Ik wil nog een keer het hele cable-management hier anders gaan doen om te kijken of dat uitmaakt.
Wat ook nog wel wil helpen (schijnt, Barry van SRG heeft het er altijd over) is kabels met ferrietkralen te gebruiken tegen storing. Voorbeeldje: https://www.allekabels.nl...3WxwAZEAAYASAAEgLMtPD_BwE

iRacing Profiel | Mijn simrig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 07:41

EnzoF

Heusinkveld Engineering

[...]

Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk de USB-hub.
Aarden is met de Sprint pedalen in principe niet meer nodig, aangezien ze gecertificeerd zijn voor EMI resistance. Uiteraard kan een 3rd party USB hub hier wel negatief effect op hebben.

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

EnzoF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk de USB-hub.
Aarden is met de Sprint pedalen in principe niet meer nodig, aangezien ze gecertificeerd zijn voor EMI resistance. Uiteraard kan een 3rd party USB hub hier wel negatief effect op hebben.
Helder, Zojuist mijn USB kabel binnengekregen zodat ik niet via de HUB naar m'n pc hoef.
Gaat trouwens om een Ewent EW1123R1, zal vanavond even laten weten of deze op de zwarte lijst moet.

• Kampover
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:31
Voor een upgrade van mijn rig wil ik graag het eerste investeren in pedalen.
Nu zit ik te kijken naar de Fanatec pedalen met loadcell, namelijk de volgende:

ClubSport Pedals V3
CSL Elite Pedals LC

Is de meerprijs van de v3 het echt waard? Beide zijn namelijk loadcell en het lijkt er op alsof de V3 alleen meer instelmogelijkheden heeft.

Wie heeft er ervaring met beide en welke raden jullie aan?

Alvast bedankt. :)

PSN: kampover91

• MartijnA3
  • Laatst online: 23:32
Google is your friend? Die vraag wordt vaak gesteld en er zijn zelfs youtube filmpjes over. De V3 pedalen zijn fixed en de Elites kun je verplaatsen.

De Elites hebben potmeters en de V3's HAL sensoren. Als het goed is gaan die laatste veel langer mee.

iRacing Profiel

• pandahans
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22:35
Kampover schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:29:
Voor een upgrade van mijn rig wil ik graag het eerste investeren in pedalen.
Nu zit ik te kijken naar de Fanatec pedalen met loadcell, namelijk de volgende:

ClubSport Pedals V3
CSL Elite Pedals LC

Is de meerprijs van de v3 het echt waard? Beide zijn namelijk loadcell en het lijkt er op alsof de V3 alleen meer instelmogelijkheden heeft.

Wie heeft er ervaring met beide en welke raden jullie aan?

Alvast bedankt. :)
Wat heb je nu? Ik ben van de Thurstmaster T150 (speelgoed) pedalen overgestapt naar de CSL Elite LC. Ik vind het heerlijke pedalen en een wereld van verschil met wat ik had. Mocht je meer willen weten, vraag maar raak.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:56
Deze week zeer snelle service van Fanatec mogen ervaren, afgelopen maandag een CSL Elite besteld.
Per ongeluk ingesteld dat ik de set handmatig via bankoverschrijving zou betalen (voorkeur had creditcard), maandag dus het geld overgemaakt en gisteren kreeg ik bericht dat de betaling ontvangen was en dat de levering in gang werd gezet.
Staat vandaag opeens al de koerier op de stoep met de complete set, zeer snelle service dus!

Nu nog een lange dag wachten tot ik hem vanavond kan gaan installeren 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik dacht dat mijn koffie op was, maar ik had nog wat voorraad.

https://tweakers.net/i/r2x-QVSiZ8_2NqwkyZeo1hi7oPA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cZZfWaeejG4DHHffYANmpNG.jpg?f=fotoalbum_small

wel eerst naar de supermarkt voordat ik weer kan rijden.

[Voor 6% gewijzigd door OnTracK op 24-06-2020 11:42]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22:35
tomolino schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:18:
Deze week zeer snelle service van Fanatec mogen ervaren, afgelopen maandag een CSL Elite besteld.
Per ongeluk ingesteld dat ik de set handmatig via bankoverschrijving zou betalen (voorkeur had creditcard), maandag dus het geld overgemaakt en gisteren kreeg ik bericht dat de betaling ontvangen was en dat de levering in gang werd gezet.
Staat vandaag opeens al de koerier op de stoep met de complete set, zeer snelle service dus!

Nu nog een lange dag wachten tot ik hem vanavond kan gaan installeren 8)
Yes! Heerlijk dat soort verassingen! *O*

iRacing Profiel

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 07:45

ourplayground

XBL: kersnaamgebrui

OnTracK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:42:
Ik dacht dat mijn koffie op was, maar ik had nog wat voorraad.

[Afbeelding]

wel eerst naar de supermarkt voordat ik weer kan rijden.
Haal dan gelijk even een stofzuiger... :+ ;)
Waarom wil je je pedalen die kant af laten lopen? Ik zie erg vaak dat de pedalen juist de andere kant op worden gekanteld (inclusief bij mijzelf).

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:40
ourplayground schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Haal dan gelijk even een stofzuiger... :+ ;)
Waarom wil je je pedalen die kant af laten lopen? Ik zie erg vaak dat de pedalen juist de andere kant op worden gekanteld (inclusief bij mijzelf).
Ik zit nu op een gewone eetkamerstoel. Dus benen relatief ver naar beneden. Ik merkte in het begin dat ik niet mijn voeten lekker kon ontspannen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, de G29 voor beduidend minder dan de laagste prijs in de Pricewatch:

https://www.otto.nl/p/103...force/#?itemId=1037649149

• MC_Sparkles
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 07:55
Zojuist eindelijk de Heusinkveld Ultimates kunnen bestellen, nadat ze al weken out of stock waren. :) :) :)

Mocht er nog iemand anders hierop aan het wachten zijn. Ik heb ze bij GPerformance kunnen bestellen

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

[...]

Ter info, alle problemen verholpen na het er tussenuit halen van de hub. Zelfs met een cheapo Amazon USB kabel.

• Speedy55
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:42

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Van de week dan eindelijke mijn DD 2 ontvangen met Porsche GT3 Wheel, Podium Hub en shifters. Ik netjes alles ombouwen de eerste avond en ik dacht lekker even te gaan testen op de 2de avond.

Helaas was dat niet het geval, de basis firmware van de DD2 deed het wel, alleen kan je dan niet gebruik maken van alle buttons op het stuur. Nou ja ik gelijk maar de laatste beta firmware gepakt v3.65, base firmware updaten ging wel, alleen na de motor firmware, werd hij niet meer herkent door Windows 10. Ik heb alles daarna geprobeerd:
Alle firmware die makkelijk te vinden waren, 3.52 en 3.56 (incl de P BME v1.2) en 3.65, zonder stuur erop, met stuur erop, andere usb poorten, een laptop, maar alleen de 3.46 zorgt ervoor dat Windows hem weer herkent.

Iemand dit ook al meegemaakt? Of weet hoe dit op te lossen is ? (behalve Fanatec mailen, want dat heb ik ook maar alvast gedaan)

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:27

Wormaap

Moderator Foto & Video
Speedy55 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:22:
Van de week dan eindelijke mijn DD 2 ontvangen met Porsche GT3 Wheel, Podium Hub en shifters. Ik netjes alles ombouwen de eerste avond en ik dacht lekker even te gaan testen op de 2de avond.

Helaas was dat niet het geval, de basis firmware van de DD2 deed het wel, alleen kan je dan niet gebruik maken van alle buttons op het stuur. Nou ja ik gelijk maar de laatste beta firmware gepakt v3.65, base firmware updaten ging wel, alleen na de motor firmware, werd hij niet meer herkent door Windows 10. Ik heb alles daarna geprobeerd:
Alle firmware die makkelijk te vinden waren, 3.52 en 3.56 (incl de P BME v1.2) en 3.65, zonder stuur erop, met stuur erop, andere usb poorten, een laptop, maar alleen de 3.46 zorgt ervoor dat Windows hem weer herkent.

Iemand dit ook al meegemaakt? Of weet hoe dit op te lossen is ? (behalve Fanatec mailen, want dat heb ik ook maar alvast gedaan)
Nu heb ik geen DD2 maar een CSW2.5. Die werd ook niet meer herkend na firmware update, en dat bleek te komen doordat'ie in XBox-mode was gegaan tijdens het updaten. Even de knoppencombinatie opgezocht om'm weer in PC-mode te zetten en tadaa, ik had weer een wheelbase :P
Op de CSW wordt dat heel duidelijk aangegeven doordat de ring rond de startknop groen is in XBox mode, dus het viel meteen op. Geen idee of de DD2 ook zoiets heeft.

[Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 25-06-2020 14:36]

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:32
De DD1 heeft ook een XBox mode, dus ik neem aan de DD2 ook. Ik had overigens hetzelfde met de DD1 na een update naar 3.52 (dacht ik). Nadat ik hem van Xbox mode naar PC had gezet kon ik downgraden en daarna weer upgraden na 3.52.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Wormaap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Nu heb ik geen DD2 maar een CSW2.5. Die werd ook niet meer herkend na firmware update, en dat bleek te komen doordat'ie in XBox-mode was gegaan tijdens het updaten. Even de knoppencombinatie opgezocht om'm weer in PC-mode te zetten en tadaa, ik had weer een wheelbase :P
Op de CSW wordt dat heel duidelijk aangegeven doordat de ring rond de startknop groen is in XBox mode, dus het viel meteen op. Geen idee of de DD2 ook zoiets heeft.
Ja er staat gewoon in het display van de base dan PC. Dacht niet dat ik wat anders had gezien.... Kan me niet herinneren dat er XBOX stond daarna.

/edit:
Eddye schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:38:
De DD1 heeft ook een XBox mode, dus ik neem aan de DD2 ook. Ik had overigens hetzelfde met de DD1 na een update naar 3.52 (dacht ik). Nadat ik hem van Xbox mode naar PC had gezet kon ik downgraden en daarna weer upgraden na 3.52.
Ja maar er staat dat je dat met een stuur moet wijzigen, maar mijn stuur doet helemaal niets na zon firmware update, dus zelfs al zou dat zou zijn, vraag ik mij af hoe ik dat moet doen.

[Voor 27% gewijzigd door Speedy55 op 25-06-2020 14:48]

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:32
Speedy55 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Ja er staat gewoon in het display van de base dan PC. Dacht niet dat ik wat anders had gezien.... Kan me niet herinneren dat er XBOX stond daarna.

/edit:

[...]

Ja maar er staat dat je dat met een stuur moet wijzigen, maar mijn stuur doet helemaal niets na zon firmware update, dus zelfs al zou dat zou zijn, vraag ik mij af hoe ik dat moet doen.
Ik heb alleen het Formulev2 stuur. Dat is XBox compatible. Misschien dat het Porsche stuur dat niet is, dan zou het logisch zijn dat de base alleen in PC mode kan staan.

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22:53
Speedy55 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:22:

Al geprobeerd om de Podium hub eerst te updaten zonder dat je de BME hebt aangesloten? Of heb je de Universal Hub versie?

Wat ik trouwens wel altijd doe is Base pas aanzetten als windows helemaal is opgestart. Al wel een aantal keer gehad dat als ik de base te snel aanzet herkenning door Windows niet meer werkt. Ik moet dan alle drivers and Fanalab deĆÆnstalleren, rebooten en opnieuw driver en Fanalab installeren dan weer een reboot en dan base aanzetten als Windows is doorgestart. Zolang ik dat laatste doe gaat het goed. Draai v3.56 plus Fanalab v1.24.

[Voor 16% gewijzigd door Psqld op 25-06-2020 19:10]

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:05
Klinkt als goede reclame voor fanatec šŸ˜²

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Psqld schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Al geprobeerd om de Podium hub eerst te updaten zonder dat je de BME hebt aangesloten? Of heb je de Universal Hub versie?

Wat ik trouwens wel altijd doe is Base pas aanzetten als windows helemaal is opgestart. Al wel een aantal keer gehad dat als ik de base te snel aanzet herkenning door Windows niet meer werkt. Ik moet dan alle drivers and Fanalab deĆÆnstalleren, rebooten en opnieuw driver en Fanalab installeren dan weer een reboot en dan base aanzetten als Windows is doorgestart. Zolang ik dat laatste doe gaat het goed. Draai v3.56 plus Fanalab v1.24.
Nou ik probeer de base te updaten zonder stuur erop, maar ik kom niet eens zo ver dat ik die hub en BME zou kunnen updaten. Alles is er dus af als ik op firmware upgrade druk. Maar zodra ik dus een driver en firmware van driver 3,46 of lager neem gaat het gewoon goed.

• Swoesh
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-07 19:29
Heusinkveld heeft op dit moment weer sprints in stock op de website.

iRacing Profiel

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:54
Speedy55 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Nou ik probeer de base te updaten zonder stuur erop, maar ik kom niet eens zo ver dat ik die hub en BME zou kunnen updaten. Alles is er dus af als ik op firmware upgrade druk. Maar zodra ik dus een driver en firmware van driver 3,46 of lager neem gaat het gewoon goed.
Waarschijnlijk draait de DD nog onder 3.46 software en is die niet d.m.v. een flash voorzien van de nieuwe software.

Bij een upgrade gaat de wheelbase altijd naar de xbox modus. Maakt niet uit of het een dd of cws is.

Belangrijk is om altijd met een schone update te beginnen.

Weet niet welke Windows versie je gebruikt maar belangrijk is het volgende als windows via eigenschappen je base niet herkent.

Verwijder je oude drivers. Dit kan je doen door opnieuw de driver versie die je reeds heb geĆÆnstalleerd te installeren. Je krijg dan een vraag of je een repair wil of verwijderen. Kies voor verwijderen, herstart je computer en installeer opnieuw de driver.

Lees het Fanatec forum. Bij de nieuwste driver 265 worden slechts twee knoppen van de universeel hub herkent. Zelf weer even terug gegaan naar driver 352 omdat ik naast het formule v2 stuurtje ook een universeel hub gebruikt.

Belangrijk is dat je de DD opnieuw d.m.v. flash zal moeten installeren. Want als DD niet goed is geĆÆnstalleerd zal windows die niet zien via eigenschappen,

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Er staat weer een voorraadje Heusinkveld Sprint Pedals online! Het is mij eindelijk eens gelukt om wat te kunnen bestellen:)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Waarschijnlijk draait de DD nog onder 3.46 software en is die niet d.m.v. een flash voorzien van de nieuwe software.

Bij een upgrade gaat de wheelbase altijd naar de xbox modus. Maakt niet uit of het een dd of cws is.

Belangrijk is om altijd met een schone update te beginnen.

Weet niet welke Windows versie je gebruikt maar belangrijk is het volgende als windows via eigenschappen je base niet herkent.

Verwijder je oude drivers. Dit kan je doen door opnieuw de driver versie die je reeds heb geĆÆnstalleerd te installeren. Je krijg dan een vraag of je een repair wil of verwijderen. Kies voor verwijderen, herstart je computer en installeer opnieuw de driver.

Lees het Fanatec forum. Bij de nieuwste driver 265 worden slechts twee knoppen van de universeel hub herkent. Zelf weer even terug gegaan naar driver 352 omdat ik naast het formule v2 stuurtje ook een universeel hub gebruikt.

Belangrijk is dat je de DD opnieuw d.m.v. flash zal moeten installeren. Want als DD niet goed is geĆÆnstalleerd zal windows die niet zien via eigenschappen,
Dat kan ik nog wel een keer proberen natuurlijk, dacht dat ik het al geprobeerd had namelijk, maar doe het gewoon nog een keer, kan geen kwaad, moet toch 2 weken wachten op reactie van Fanatec.

Even nog wat ik doe. Ik zit op de software 3,46, dan installeer ik 3,56 geloof ik (ivm het porsche stuur, dat is een driver pack met fanalab erin), dan vraagt hij om de base te upgraden, dit doe ik dan.
Dan open ik die game controller window weer en daar staat gewoon mijn dd2 en de fan draait dan hard (dat komt omdat de motor niet matched met de base).
Dan open ik die dd2 en dan zegt hij update motor firmware, die voer ik dan uit, maar daarna komt er behalve het fanatec logo in mijn DD2 helemaal niets te staan, normaal staat dat iets over torque en welke modus hij zit etc.

Man man dit heb ik nog nooit gehad met stuurtjes, heb zelf een CSW v1 en mijn pa een CSW v2, daar gaat het eigenlijk altijd goed met de firmware.
Het lijkt wel of de base de motor gewoon niet meer kent en vervolgens gewoon stopt met werken.

• TecTo
Speedy55 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Dat kan ik nog wel een keer proberen natuurlijk, dacht dat ik het al geprobeerd had namelijk, maar doe het gewoon nog een keer, kan geen kwaad, moet toch 2 weken wachten op reactie van Fanatec.

Even nog wat ik doe. Ik zit op de software 3,46, dan installeer ik 3,56 geloof ik (ivm het porsche stuur, dat is een driver pack met fanalab erin), dan vraagt hij om de base te upgraden, dit doe ik dan.
Dan open ik die game controller window weer en daar staat gewoon mijn dd2 en de fan draait dan hard (dat komt omdat de motor niet matched met de base).
Dan open ik die dd2 en dan zegt hij update motor firmware, die voer ik dan uit, maar daarna komt er behalve het fanatec logo in mijn DD2 helemaal niets te staan, normaal staat dat iets over torque en welke modus hij zit etc.

Man man dit heb ik nog nooit gehad met stuurtjes, heb zelf een CSW v1 en mijn pa een CSW v2, daar gaat het eigenlijk altijd goed met de firmware.
Het lijkt wel of de base de motor gewoon niet meer kent en vervolgens gewoon stopt met werken.
FF boodschappen gedaan.

Als je driver 3.56 installed, gaat dit dan middels het menu -Connect, Flash driver?- want als de DD niet geĆ¼pdatet is via de flash draait hij nog onder de oude driver en windows zal die dan niet zien omdat daar 3.56 is geĆÆnstalleerd en die match niet met....

Op het Fanatec forum had ik binnen een half uur antwoord op een vraag. Met betrekking tot het installeren vind je daar veel info.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:36:
[...]

FF boodschappen gedaan.

Als je driver 3.56 installed, gaat dit dan middels het menu -Connect, Flash driver?- want als de DD niet geĆ¼pdatet is via de flash draait hij nog onder de oude driver en windows zal die dan niet zien omdat daar 3.56 is geĆÆnstalleerd en die match niet met....

Op het Fanatec forum had ik binnen een half uur antwoord op een vraag. Met betrekking tot het installeren vind je daar veel info.
Ja als hij op 3,46 draait en ik install 3,56 gaat dat via het menu (zowel base als motor), geeft ook geen enkele foutmelding, maar na update van de motor start de base natuurlijk opnieuw op en dan is het niets meer, behalve het logo van fanatec.

Bedankt voor het meedenken.

• TecTo
Speedy55 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Ja als hij op 3,46 draait en ik install 3,56 gaat dat via het menu (zowel base als motor), geeft ook geen enkele foutmelding, maar na update van de motor start de base natuurlijk opnieuw op en dan is het niets meer, behalve het logo van fanatec.

Bedankt voor het meedenken.
Je zou ook de Beta driver 3.65 kunnen proberen. Die ondersteund ook de podium hub. Wel belangrijk om je oude drivers zorgvuldig te verwijderen alvorens een update te doen, computer herstarten enz...

Snap eigenlijk niet zo goed wat er fout is gegaan want deze week mijn DD2 diverse keren van driver gewisseld en alles draait als een tierelier.

Heb je toevallig nog een ander stuurtje die je even op de DD kan zetten?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja mijn oude universal hub. Die werkt prima met 3.46.

Maar er wordt ook gezegd dat je de firmware updates het beste zonder stuur erop kan doen (bij de motor update verplicht ivm de sensor), dus dat doe ik dan ook.

Ik zou dus mijn oude stuur kunnen gebruiken, maar daarvoor heeft mijn pa niet voor 650 een Porsche stuur aan mij gegeven natuurlijk (voor mijn verjaardag, ja ik ben een verwend nest, voordat je het denkt :P, maar goed onderling doen wij altijd een beetje dat soort rare dingen, aangezien wij samen een bedrijf runnen).

/edit: De logica vat ik ook niet, aangezien de motor gewoon wel werkt dus, waarom dan niet kunnen updaten? Lijkt wel of die chip van de motor de firmware niet goed inleest ondanks dat het programma gewoon zegt dat het goed is.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere USB kabel, zou raar zijn, maar denk dat ik hier op kantoor nog wel andere kabel heb liggen, probeer dat vanavond nog wel.

[Voor 27% gewijzigd door Speedy55 op 26-06-2020 10:03]

• TecTo
@Speedy55
Probeer gewoon 3,65.

Zo te lezen wordt die ook gebruikt in combinatie met de door jouw gebruikte hardware.

hier genoeg info om de button module met podium hub aan de praat te krijgen.

Succes!

• labooh
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:16

labooh

Jaja...

@Speedy55 ik kan bevestigen dat mijn DD1 met met Porsche GT3 stuur als een zonnetje draait op 3.65, zelfs met de itm telemetry werkend.

Ik moet wel toegeven dat het een uurtje of 2 met trial & error geduurd heeft voordat alles werkend was. Ik weet helaas niet meer de volgorde etc.
Wel heb ik alle informatie uit de fanalab beta 1.24 discussies gehaald.

iRacing Profiel

• TecTo
Fanatec is kritisch wat betreft de werkwijze met updaten. Doe je het niet precies volgens ...dan krijg je situaties dat de driver van bv de motor niet correspondeert met de software in Windows.

Zelf ook even de 3.65 op de DD2 gehad maar toen werkte niet alle buttons van de universal hub. Terug naar 3.56 en alles werkte weer, zodat ik het formula v2 stuurtje en de universeel hub kan gebruiken.

Op het forum werd mijn post over driver 3.65 en de universeel hub buttons, binnen een half uur beantwoord en er wordt aan gewerkt. De software van Fanatec is volop in ontwikkeling, zeker wat de beta versies betreft worden er meer mogelijkheden aan toegevoegd :)

Een vast controle punt of de update is geslaagd is dat de unit terug gezet is naar xbox, stuur opnieuw gekalibreerd moet worden etc..

@labooh

Zelf ook belangstelling voor het Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R maar op dit moment alleen auto's die een formula stuur hebben.

Gebruik je het stuur ook voor gt3,4 enz.?

Heb je ITM werkend in Iracing?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@TecTo @labooh , Hebben jullie voor de eventuele speling op de quickrelease de Z-ring v15 geĆÆnstalleerd op jullie DD?

Ik moet zelf zeggen dat er geen merkbare speling zit op de quickrelease van mijn DD.

Kreeg wel een mailtje van Fanatec, of ik nog wat info wilde opsturen, hopelijk kunnen ze er wat mee.

• labooh
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:16

labooh

Jaja...

TecTo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:05:
Fanatec is kritisch wat betreft de werkwijze met updaten. Doe je het niet precies volgens ...dan krijg je situaties dat de driver van bv de motor niet correspondeert met de software in Windows.

Zelf ook even de 3.65 op de DD2 gehad maar toen werkte niet alle buttons van de universal hub. Terug naar 3.56 en alles werkte weer, zodat ik het formula v2 stuurtje en de universeel hub kan gebruiken.

Op het forum werd mijn post over driver 3.65 en de universeel hub buttons, binnen een half uur beantwoord en er wordt aan gewerkt. De software van Fanatec is volop in ontwikkeling, zeker wat de beta versies betreft worden er meer mogelijkheden aan toegevoegd :)

Een vast controle punt of de update is geslaagd is dat de unit terug gezet is naar xbox, stuur opnieuw gekalibreerd moet worden etc..

@labooh

Zelf ook belangstelling voor het Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R maar op dit moment alleen auto's die een formula stuur hebben.

Gebruik je het stuur ook voor gt3,4 enz.?

Heb je ITM werkend in Iracing?
Ja ik heB ITM werkend in iRacing en ACC, met de beta 1.24 is het een kwestie van een reg key updaten.
Ik gebruik het stuur voor GT3/GTE/GT4 en skippy, echt heel fijn om snel mijn beste en huidige rondetijden op mijn stuur te zien.

ITM werkt nu alleen nog maar met 1 pagina maar de bedoeling is dat er 5 paginaā€™s getoond kunnen worden met verschillende configuraties, daar is Fanatec nu mee bezig.

[Voor 11% gewijzigd door labooh op 26-06-2020 15:48]

iRacing Profiel

• TecTo
Speedy55 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:26:
@TecTo @labooh , Hebben jullie voor de eventuele speling op de quickrelease de Z-ring v15 geĆÆnstalleerd op jullie DD?

Ik moet zelf zeggen dat er geen merkbare speling zit op de quickrelease van mijn DD.

Kreeg wel een mailtje van Fanatec, of ik nog wat info wilde opsturen, hopelijk kunnen ze er wat mee.
Zo uit de box geen speling op de DD2.

Wist niet eens dat er een speciale ring voor is gemaakt. Denk dat de review van de sim racing garage het nodige teweeg heeft gebracht.

Nu zie ik weer dat hij met een soort van tool de moer zo strak mogelijk aantrekt, wat niet met de hand lukt. Tja als 'Barry' het zegt ;)

Laat ons nog even weten of je het aan de praat krijg.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Zo uit de box geen speling op de DD2.

Wist niet eens dat er een speciale ring voor is gemaakt. Denk dat de review van de sim racing garage het nodige teweeg heeft gebracht.

Nu zie ik weer dat hij met een soort van tool de moer zo strak mogelijk aantrekt. Tja als 'Barry' het zegt ;)

Laat ons nog even weten of je het aan de praat krijg.
Ja natuurlijk, ik probeer dan ook even de volgorde te onthouden als het lukt.

• beoneke
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06-07 16:36
Hier ook helemaal geen enkele speling op de DD2.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het stuur er op de juiste manier opzet. Dus de moer terug helemaal tegen de ring zetten, zoals in het onderstaande filmpje van Fanatec zelf.

YouTube: YouTube

Barry deed het dus op de verkeerde manier..

• TecTo
beoneke schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:08:
Hier ook helemaal geen enkele speling op de DD2.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het stuur er op de juiste manier opzet. Dus de moer terug helemaal tegen de ring zetten, zoals in het onderstaande filmpje van Fanatec zelf.

YouTube: YouTube

Barry deed het dus op de verkeerde manier..
Zo het heurt :)

Barry heeft zo zijn eigen gebruikershandleiding (woordwaarde 6x) ;)

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@labooh @TecTo Tot nu toe geen geluk gehad, al zoveel verschillende combiā€™s gebruikt. Ik weet het nu even niet meer, wacht wel op fanatec.

• baldriq_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:37
Heb hetzeflde probleem gehad met mij DD1, heb na een tip op het Fanatec forum de DD1 aangesloten op een andere PC, v3.56 hierop geinstalleerd de base en en module geupdate.

Daarna 3.56 op mijn sim PC gezet, na alle drivers eerst verwijderd te hebben, dan de DD1 terug op deze aangesloten en sindsdien werkt alles vlekkeloos ...

Kan de link op het fanatec forum niet vinden, maar staat ergens in het fanalab 1.23 topic

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

baldriq_ schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:28:
Heb hetzeflde probleem gehad met mij DD1, heb na een tip op het Fanatec forum de DD1 aangesloten op een andere PC, v3.56 hierop geinstalleerd de base en en module geupdate.

Daarna 3.56 op mijn sim PC gezet, na alle drivers eerst verwijderd te hebben, dan de DD1 terug op deze aangesloten en sindsdien werkt alles vlekkeloos ...

Kan de link op het fanatec forum niet vinden, maar staat ergens in het fanalab 1.23 topic
Ja dat heb ik dus ook op de laptop van mijn vrouw gedaan, kan het nog wel een keer proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Onder welk topic valt dan een drumstel?

8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Voor de SC2 gebruikers. Hebben jullie ervaringen mbt een dashboard/display mount/bracket die jullie kunnen aanraden?

Nog goede kant en klare oplossingen of 3d print oplossingen? :)

• GiggySmalls
Nieuwe set pedalen zijn besteld nu ze eindelijk binnen zijn!

https://iovaluetech.com/dc-simracing-dc3/

Weer vol spanning afwachten d:)b *O*

iRacing Profiel

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

GiggySmalls schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 02:42:
Nieuwe set pedalen zijn besteld nu ze eindelijk binnen zijn!

https://iovaluetech.com/dc-simracing-dc3/

Weer vol spanning afwachten d:)b *O*
Leuk! Ik had de DC2 in bestelling staan :D Zou deze week de deur uit gaan.

Echter heb ik besloten om mijn eigen pedalen te maken. Dus gisteravond is het setje geannuleerd :9

Denk dat je wel erg veel plezier gaat beleven aan die pedalen!

• GiggySmalls
Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Leuk! Ik had de DC2 in bestelling staan :D Zou deze week de deur uit gaan.

Echter heb ik besloten om mijn eigen pedalen te maken. Dus gisteravond is het setje geannuleerd :9

Denk dat je wel erg veel plezier gaat beleven aan die pedalen!
Zelf pedalen maken? Dat lijkt me niet makkelijk! Je moet toch elk onderdeel custom laten maken of lijkt dit maar zo?

Als ik mij niet vergis heb ik ze door jou ontdekt een tijd terug en sindsdien heb ik zitten loeren tot ze weer beschikbaar waren _/-\o_

Ik vroeg me overigens af of iemand de pedal plate voor Heusinkveld Ultimates heeft en even zou kunnen doorgeven wat de afstanden zijn tussen de gaten om de pedalen op te monteren? Wil mogelijks de DC3 erop monteren als de afstand een beetje uitkomt.

[Voor 16% gewijzigd door GiggySmalls op 30-06-2020 09:17]

iRacing Profiel

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

GiggySmalls schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Zelf pedalen maken? Dat lijkt me niet makkelijk! Je moet toch elk onderdeel custom laten maken of lijkt dit maar zo?

Als ik mij niet vergis heb ik ze door jou ontdekt een tijd terug en sindsdien heb ik zitten loeren tot ze weer beschikbaar waren _/-\o_

Ik vroeg me overigens af of iemand de pedal plate voor Heusinkveld Ultimates heeft en even zou kunnen doorgeven wat de afstanden zijn tussen de gaten om de pedalen op te monteren? Wil mogelijks de DC3 erop monteren als de afstand een beetje uitkomt.
Lijkt zo. Deze ga ik maken: https://grabcad.com/library/pedals-v2-1
Alles is hierbij gedocumenteerd aan wat je nodig hebt met boutjes etc. Je moet zelf dus alleen de juiste shops vinden die spullen kunnen leveren. Fibroflex/elastomeer/polyurethaan bushings vinden voor de rem is eigenlijk het grootste probleem. Als particulier eigenlijk niet te koop.

Zal best kunnen dat je door mij erop gekomen bent. Heb ze wel eens genoemd in enkele topics.

Volgens mij zijn de montage maten het zelfde als Heusinkveldvelds. De pedalen passen tenslotte op de pedalplate van simlab. Daar passen Heusinkveld ook op toch?

• GiggySmalls
Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Alles is hierbij gedocumenteerd aan wat je nodig hebt met boutjes etc. Je moet zelf dus alleen de juiste shops vinden die spullen kunnen leveren. Fibroflex/elastomeer/polyurethaan bushings vinden voor de rem is eigenlijk het grootste probleem. Als particulier eigenlijk niet te koop.

Zal best kunnen dat je door mij erop gekomen bent. Heb ze wel eens genoemd in enkele topics.

Volgens mij zijn de montage maten het zelfde als Heusinkveldvelds. De pedalen passen tenslotte op de pedalplate van simlab. Daar passen Heusinkveld ook op toch?
Zou goed kunnen maar volgens de website van heusinkveld passen de sprints ook niet op die van de ultimate. Wil wel graag een stevige plaat. Iemand ervaring met de Sim Lab pedal plate trouwens?

iRacing Profiel

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Als ik jou was: schroef de pedalen direct op je 4040 profielen. En koop dan een plaat MDF of aluminium wat je als heelplate monteert. :p

• GiggySmalls
Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:11:
Als ik jou was: schroef de pedalen direct op je 4040 profielen. En koop dan een plaat MDF of aluminium wat je als heelplate monteert. :p
Ik vrees dat de heelplate dan teveel gaat bewegen omdat hij maar aan 1 kant vast zit (heb maar 2 profielen dwars in de pedal mount) en ik denk ook niet dat de pedalen met M8 bouten vast moeten, wat betekent dat ik nog eens t-sleufjes moet kopen 8)7

iRacing Profiel

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Gaaf hoor, om zulke pedalen tegenwoordig relatief eenvoudig zelf te kunnen maken!
Ik heb zo'n 20 jaar geleden veel emailcontact gehad met een amerikaan die ook zelf pedalen had gebouwd. Hij heeft me uitgebreide tekening en beschrijvingen gegeven maar heb het toch nooit aangedurfd.

Heb wel een keer zelf een stuur gebouwd maar toen die eenmaal klaar was kwam de Logitech MOMO Force in de aanbieding, en dat was toen het must have stuur dus heb ik die gekocht en is mn zelfbouw in de kelder en jaren later op de vuilstort beland. Wel erg leuk om zo'n project te doen omdat ik alles vanaf ontwerp tot sourcen en bouwen zelf heb gedaan.

En ik heb ook ooit nog een H-shifter gemaakt, die heeft wel een paar jaar dienst gedaan :)

iracing profile

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Overigens, waarom koop je niet de pedalplaat van dcsimracing zelf erbij? ook nog goedkoper. https://iovaluetech.com/dcsimracing-pedal-plate/

En anders bedoel ik dus dit:
https://tweakers.net/i/-AO8OOy5rkDnNbxUTVKfAxtHCoE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUYJtNxjZaxYedoheC2MI8YC.jpg?f=fotoalbum_small

Waarbij het blauwe dus je hielplaat is, compleet van links naar rechts en de rode stippen je bevestigingsgaten zijn. De plaat doet niks anders, dan je voeten laten rusten.
Pedalen zelf dan dus aan de 2x4040 profielen.

• bterstege
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 17:37
Mā€™n broer en ik zijn die ook aan het maken. Het meeste is al binnen. Dus binnenkort opbouwen. Het enige wat China nog niet geleverd is, is de ST Link V2 om het STM board te programmeren. Duurt nu al 2,5 maand.

Wat betreft die Fibroelast. Een gebruiker op GrabCad wees op Venom Bushings voor een longboard. Afhankelijk van je wensen zou je daar 3 of 4 van tussen kunnen doen.

XBL: bterstege

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

bterstege schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:10:
Mā€™n broer en ik zijn die ook aan het maken. Het meeste is al binnen. Dus binnenkort opbouwen. Het enige wat China nog niet geleverd is, is de ST Link V2 om het STM board te programmeren. Duurt nu al 2,5 maand.

Wat betreft die Fibroelast. Een gebruiker op GrabCad wees op Venom Bushings voor een longboard. Afhankelijk van je wensen zou je daar 3 of 4 van tussen kunnen doen.
Leuk! Waar hebben jullie de pedalen laten uitsnijden en laten kanten?

Naar die bushings voor de longboard heb ik idd ook gekeken. Maar die zijn echt te hard om te gebruiken.
Uiteindelijk hier wat besteld: https://kapral.store/collections/accessories
Ben benieuwd wanneer en of dat binnen komt :9

Voor de rest ga ik gewoon Leo bodnar LC-USB 16-bit gebruiken. Zodat het gewoon echt goed werkt :9

• GiggySmalls
Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:04:
Overigens, waarom koop je niet de pedalplaat van dcsimracing zelf erbij? ook nog goedkoper. https://iovaluetech.com/dcsimracing-pedal-plate/

En anders bedoel ik dus dit:
[Afbeelding]

Waarbij het blauwe dus je hielplaat is, compleet van links naar rechts en de rode stippen je bevestigingsgaten zijn. De plaat doet niks anders, dan je voeten laten rusten.
Pedalen zelf dan dus aan de 2x4040 profielen.
De mounting plate van DC Simracing zelf leek me niet zo optimaal en wou dus voor een stevigere optie kiezen.

Het idee om de heelplate zo te zetten vind ik daarentegen nog niet zo slecht en kan inderdaad nog wel de oplossing vormen.

iRacing Profiel

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

GiggySmalls schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:24:
[...]

De mounting plate van DC Simracing zelf leek me niet zo optimaal en wou dus voor een stevigere optie kiezen.

Het idee om de heelplate zo te zetten vind ik daarentegen nog niet zo slecht en kan inderdaad nog wel de oplossing vormen.
https://twitter.com/dcsimracing hier kan je wel enkele foto's zien. Die plaat is volgens mij 5mm aan dikte. Dat is dus echt wel massief! :9

• Phusebox
Ik heb zelf op dit moment een CSL elite pedalen set met loadcell rem pedaal. Aangezien ik de koppeling niet gebruik heb ik die nu als gaspedaal, las dat iemand dat aanraadde vanwege de hogere weerstand. Twijfel nu of dat eigenlijk wel goed is en je niet toch een lichter te bedienen pedaal moet hebben.

Merk wel dat ik de laatste tijd last van mijn knie heb maar kan ook komen door de TR1 rig en het feit dat ik geen echt goede positie kan vinden. Helaas maar beperkte mogelijkheden qua instellingen.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@Phusebox Het kan zijn dat je te hoog zit en de kracht voor de pedalen uit je knieƫn haalt in plaats van uit je benen (zoals het eigenlijk hoort). Lichte vs zware pedalen is voorkeur, in principe kun je met zwaardere pedalen beter doseren (omdat benen in het algemeen niet zo precies zijn).

• Phusebox
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:44:
@Phusebox Het kan zijn dat je te hoog zit en de kracht voor de pedalen uit je knieƫn haalt in plaats van uit je benen (zoals het eigenlijk hoort). Lichte vs zware pedalen is voorkeur, in principe kun je met zwaardere pedalen beter doseren (omdat benen in het algemeen niet zo precies zijn).
Hmm ik ben juist mijn stoel hoger gaan zetten. Heb wel een plaatje gezien van Skoda over zit positie maar de verschillen die je kunt instellen zijn vrij marginaal vind ik zelf.

• schraal
GiggySmalls schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Zou goed kunnen maar volgens de website van heusinkveld passen de sprints ook niet op die van de ultimate. Wil wel graag een stevige plaat. Iemand ervaring met de Sim Lab pedal plate trouwens?
Heb er Ultimates op gemonteerd en die plaat (12mm dik geloof ik) geeft geen krimp.

• schraal
Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Hmm ik ben juist mijn stoel hoger gaan zetten. Heb wel een plaatje gezien van Skoda over zit positie maar de verschillen die je kunt instellen zijn vrij marginaal vind ik zelf.
Je moet ook zorgen dat je knieƫn niet helemaal strekken als je je pedalen helemaal indrukt. Moet altijd een hoek in je been/knie blijven.
Wat je verder nog kunt proberen is de pedalen naar links of rechts verschuiven. Ik had eerst ook last, maar door m'n rem en gas wat verder uit elkaar te plaatsen ging het beter. Dit is echter heel persoonsgebonden en kan ook gewenning zijn (je hebt die TR1 net een paar dagen toch?)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:37
Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Heb je 2 of 3 pedalen in gebruik? Ik heb er 2 en heb die ver uit elkaar gezet, zodat mijn benen recht zijn.

Mijn iRacing stats

• Phusebox
Loondijke schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:08:
[...]

Heb je 2 of 3 pedalen in gebruik? Ik heb er 2 en heb die ver uit elkaar gezet, zodat mijn benen recht zijn.
Twee pedalen en beide aan de buitenkant gemonteerd van de Fanatec plaat.

[Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2020 18:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 11:06
bterstege schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:10:

Hier ook deze pedalen (met een paar aanpassingen) gemaakt in RVS304. Uiteindelijk niet met een STM32 bordje want dat ging niet (kennelijk moet je de versie hebben met vierkante resetknop maar ook die leest geen analoge inputs :( even googlen) maar simpel de loadcell versterkers op een arduino aangesloten. YouTube: YouTube

Werkt als een speer nu een maand of 2. En als bushings voor de rem skateboard bushings van de decathlon gebruikt (moest ik wel opboren overigens, rotklus met polyurethaan :( maar met een 3d geprinte klem mal was het te doen). Wel erg stug dus misschien toch nog eens een stel fibroelast bestellen. Je moet wel ergens goedkoop kunnen laseren anders is het echt voordeliger om zelf te bouwen (maar wel erg leuk)

[Voor 6% gewijzigd door reddo op 01-07-2020 14:54]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

• bterstege
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 17:37
Hupske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Leuk! Waar hebben jullie de pedalen laten uitsnijden en laten kanten?

Naar die bushings voor de longboard heb ik idd ook gekeken. Maar die zijn echt te hard om te gebruiken.
Uiteindelijk hier wat besteld: https://kapral.store/collections/accessories
Ben benieuwd wanneer en of dat binnen komt :9

Voor de rest ga ik gewoon Leo bodnar LC-USB 16-bit gebruiken. Zodat het gewoon echt goed werkt :9
Dat weet ik eigenlijk niet. Mā€™n broer regelt dat en de tekeningen heeft hij ook nog iets aangepast. Hij kent weer iemand in die business en die heeft er weer voor gezorgd dat we relatief goedkoop (vind ik althans) het geheel hebben kunnen laten snijden. Voordeel is natuurlijk dat we twee sets doen.

Ik heb wel de Leo Bodnar LC-versterkers. Hoop dat alles gaat werken. Maar nu eerst die programmer nog.

XBL: bterstege

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:43

Doubleoz

GoT iRacing coƶrdinator

Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:36:
Ik heb zelf op dit moment een CSL elite pedalen set met loadcell rem pedaal. Aangezien ik de koppeling niet gebruik heb ik die nu als gaspedaal, las dat iemand dat aanraadde vanwege de hogere weerstand. Twijfel nu of dat eigenlijk wel goed is en je niet toch een lichter te bedienen pedaal moet hebben.

Merk wel dat ik de laatste tijd last van mijn knie heb maar kan ook komen door de TR1 rig en het feit dat ik geen echt goede positie kan vinden. Helaas maar beperkte mogelijkheden qua instellingen.
Ik zit deze post toch weer met enige verbazing te lezen. Zoals je weet heb ik ook de TR1 en op die rig kan je de volgende aanpassingen doen:
- Stoel naar voren en achteren
- Stoel via de seat brackets iets hoger/lager zetten
- Hoek van de stoel aanpassen
- Pedal plate naar voren en achteren en de hoek veranderen
- Stuur in hoogte verstellen en de hoek aanpassen

Ik weet niet wat je nog meer voor instellingen wenst? Maar naar mijn idee moet je gewoon een goede positie zo kunnen vinden.

Heb je de seat brackets wel juist gemonteerd zodat je de hoek van de stoel beter kunt aanpassen. De drie gaatjes van de seat brackets moeten aan de achterkant zitten en niet aan de voorkant.

iRacing Profiel

• Phusebox
Doubleoz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Ik zit deze post toch weer met enige verbazing te lezen. Zoals je weet heb ik ook de TR1 en op die rig kan je de volgende aanpassingen doen:
- Stoel naar voren en achteren
- Stoel via de seat brackets iets hoger/lager zetten
- Hoek van de stoel aanpassen
- Pedal plate naar voren en achteren en de hoek veranderen
- Stuur in hoogte verstellen en de hoek aanpassen

Ik weet niet wat je nog meer voor instellingen wenst? Maar naar mijn idee moet je gewoon een goede positie zo kunnen vinden.

Heb je de seat brackets wel juist gemonteerd zodat je de hoek van de stoel beter kunt aanpassen. De drie gaatjes van de seat brackets moeten aan de achterkant zitten en niet aan de voorkant.
Heb inderdaad de 3 slots achter en de 5 voor. Inmiddels zit ik op de middelste achter en de hoogste voor, begonnen met laagste achter en Ć©Ć©n na laagste voor.

Stuur kan inderdaad omhoog en omlaag maar gaat dan ook meteen schuin en dus verder van je af bij omlaag stellen. De pedal plate is vrij beperkt naar voor en achteren en probleem is bij mij vooral de hoogte (vandaar dat ik de stoel hoger heb gezet). Ik zou de pedal plate voor mijn gevoel gewoon 10 cm lager willen, maar dat gaat niet want zit nu al op het laagst.

De hoek van het stuur verstellen, klopt maar die kan alleen omlaag en in de maximale stand staat die zeg maar waterpas. Zou niet weten waarom je de hoek van je stuur ooit omlaag zou willen zetten, eerder omhoog?

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:56
Omhoog kan ook, moet je alleen de brackets aan de balk omdraaien.

Het is ook een kwestie van wennen. Mijn andere hobby is wielrennen en daar kan een mm verschil in afstelling een hele andere werking hebben op gewrichten. Dat moet wennen, geef het even de tijd.

[Voor 60% gewijzigd door Simbob op 01-07-2020 08:37]

• Phusebox
Simbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:26:
Omhoog kan ook, moet je alleen de brackets aan de balk omdraaien.
Hoe dan? Bedoel je de plaat waar het stuur op zit?

Want de brackets aan de balk zijn niet om te draaien vanwege de verzonken schroeven die er in gaan? Ik begrijp het waarschijnlijk niet. Als ik de foto's en schematics bekijk zie ik dat het inderdaad omhoog zou moeten kunnen worden versteld, maar bij mij dus niet? Vanavond nog maar eens bekijken, wellicht ben ik ook compleet in de war momenteel.

[Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 08:50]

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True