Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

• GiggySmalls
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-07 11:18
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Thanks, worden die mounting plates meegeleverd met een stoel?
Ligt eraan waar je het koopt en zo dus er is geen garantie dat het erbij zit. Gewoon even navragen bij de shop waar je hem wil kopen.

iRacing Profiel

• Erwin186
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 06-07 18:04
Na een paar weken wachten is de Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara eindelijk weer leverbaar bij een aantal webshops. Gelijk maar besteld en wordt als het goed is morgen al geleverd, precies mooi voor het weekend :D

Nog wel getwijfeld tussen een normale T300RS met een paar Fanatec pedalen (CSL non LC), maar wilde ook wel graag dat 599xx stuur, dus dan is dit voor nu een mooiere set. Ik kom van een Logitech Momo, dus gaat sowieso al een wereld van verschil zijn denk ik!

• labooh
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:16

labooh

Jaja...

mr.DJ95 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Doorbuigen doet de playseat al met veel zwakkere pedalen. Dan maar over de stuur flex te zwijgen.

Ik zou ook graag een setje sprints willen als upgrade voor mijn Club sport setup, enig idee wanneer deze weer op voorraad zijn?
Sprint pedalen zijn nu op voorraad, net een setje besteld, wees er snel bij!!!

iRacing Profiel

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:07

mr.DJ95

Boost!

labooh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Nice! meteen setje sprints besteld. Ben benieuwd na alle goede verhalen. Direct maar even mijn Clubsport pedalen op internet zetten dan.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

crowke schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:49:
Ik heb een vraagje over loadcell pedalen... Mijn rig bestaat momenteel uit een Simlab frame met daarop een G25 stuur en pedalen. Zowel de stoel als de pedalen staan op sliders zodat mijn kindjes (6 en 8 jaar) ook kunnen rijden.

Nu jeukt het om de pedalen te upgraden naar iets leukers zoals Heusinkveld Sprints of Fanatec Clubsports. Ik heb echt al veel reviews gekeken, maar nergens echt gevonden hoe zo’n loadcell pedaal nu voelt qua travel en stroefheid tov “speelgoedpedalen” en hoe “sterk” je moet zijn om zo’n pedalen te kunnen gebruiken. Als een pedaal-upgrade zou betekenen dat de kindjes er niet meer mee kunnen rijden blijf ik namelijk liever op de oude getrouwe G25 doorploeteren. Een alternatief zou zijn dat ik voor de kinderen de koppelingspedaal zou instellen als rem. Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
Een Fanatec V3 is een mooie tussenmaat wat dat betreft, niet te zwaar en niet te hoog. Wat je ook zou kunnen doen is de Heusinkveld pedalen nemen, en dan de G25 pedalen er voor zetten als de kinderen willen rijden. Bij high-end pedalen klapt de koppeling om zoals in het echt, dus niet echt geschikt als rempedaal.

• crowke
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-07 13:57
labooh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:34:
aargh, al uitverkocht :-(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 16:06
Afgelopen woensdagavond toch maar de fanatec besteld ter vervanging van mijn G29.
De CSL elite pedalen met de loadcell had ik al.
Gelukkig is alles op voorraad bij Fanatec. nu afwachten wanneer UPS bij mij op de stoep staat

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:12
Tip dat je voorraad niet meer mist ;)

https://visualping.io/

iRacing Profiel | Twitch

• crowke
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-07 13:57
Thanks! Ik was ondertussen zelf al een Lambda functie op AWS aan het schrijven die hetzelfde deed :-D

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
murky123 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:58:
Afgelopen woensdagavond toch maar de fanatec besteld ter vervanging van mijn G29.
Gelukkig is alles op voorraad bij Fanatec. nu afwachten wanneer UPS bij mij op de stoep staat

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe snel de levering gaat, ik wil binnenkort ook graag bestellen! :P

iRacing Profiel

• murky123
tomolino schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Ik ben benieuwd hoe snel de levering gaat, ik wil binnenkort ook graag bestellen! :P
Ik heb verder nog niets gehoord. ook nog geen mail van UPS dat ze onderweg zijn.

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:10
murky123 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb verder nog niets gehoord. ook nog geen mail van UPS dat ze onderweg zijn.
Fanatec is nooit de snelste, reken toch maar gauw op 2-3 werkdagen voor het verstuurd is, met de huidige drukte wellicht langer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06-07 09:55
Iemand die weet wat je kan doen als je toch handschoenen draagt en van die plekken krijgt op je suede/alcantara stuur?
Ik borstel het nu af en toe met een suede/rubberborstel en krijg het wel weg maar het komt snel terug...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:46

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Fanatec is nooit de snelste, reken toch maar gauw op 2-3 werkdagen voor het verstuurd is, met de huidige drukte wellicht langer.
Ze zeggen voor 08:30 CET besteld is de zelfde dag verstuurd.

Ik heb zondag avond iets besteld wat op voorraad is, was dinsdag keurig binnen.

Owner >>> www.simraceblog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• Phusebox
  • Laatst online: 22:10
Madhouse1979 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Ze zeggen voor 08:30 CET besteld is de zelfde dag verstuurd.

Ik heb zondag avond iets besteld wat op voorraad is, was dinsdag keurig binnen.
Dan hebben ze hun leven gebeterd want mijn ervaring is toch echt anders.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Dan hebben ze hun leven gebeterd want mijn ervaring is toch echt anders.
Ook met voorgaande bestellingen heb ik nooit lang hoeven wachten.

Ik heb nu alleen de CSW v2.5 en F1 2020 LE stuurtje nog open staan, maar daarvan wist is dat het pas in juli geleverd gaat worden.

Owner >>> www.simraceblog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fanatec heeft eerder deze week een uitgebreide blog gedaan over hun leverings- en support issues. Afgezien van hun website issues, wordt Fanatec net als vele andere sim equipment fabrikanten worden ze compleet overvraagd momenteel. Ze waren al explosief aan het groeien (+50% jaarlijkse groei), maar de Corona crisis heeft daar nog eens 60% bovenop gedaan. Ze hebben ook maarliefst 21 openstaande vacatures nu. Daarnaast logistieke issues met leveringen uit China omdat er hiccups zijn in productie.

Maar het is niet alleen Fanatec. Thrustmaster equipment is wereldwijd zo'n beetje uitverkocht. Simlab en Heusinkveld werken met orderstops. En ook in de high(er) end Simucube/Cube Controls zijn complete ranges uitverkocht momenteel en moet je maanden geduld hebben voor eventuele nieuwe gear.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

Iemand een idee hoelang Heusinkveld nodig heeft voor het versturen van de pedalen? Gister een setje kunnen bemachtigen, hoop dit weekend de Clubsport v3 pedalen te kunnen verkopen zodat ik Maandag met de Last Row Racing race kan mee doen op Zandvoort met de sprints.

• Extera
  • Laatst online: 06-07 09:03
Luckeh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:
Fanatec heeft eerder deze week een uitgebreide blog gedaan over hun leverings- en support issues. Afgezien van hun website issues, wordt Fanatec net als vele andere sim equipment fabrikanten worden ze compleet overvraagd momenteel. Ze waren al explosief aan het groeien (+50% jaarlijkse groei), maar de Corona crisis heeft daar nog eens 60% bovenop gedaan. Ze hebben ook maarliefst 21 openstaande vacatures nu. Daarnaast logistieke issues met leveringen uit China omdat er hiccups zijn in productie.

Maar het is niet alleen Fanatec. Thrustmaster equipment is wereldwijd zo'n beetje uitverkocht. Simlab en Heusinkveld werken met orderstops. En ook in de high(er) end Simucube/Cube Controls zijn complete ranges uitverkocht momenteel en moet je maanden geduld hebben voor eventuele nieuwe gear.
Leveringsproblemen tot daar aan toe.
Ik moest er via deze post en facebook achterkomen dat ze overloaded zijn.

Mijn DD1 of Formula V2 is dood.... dat gaat nog wel even duren op deze manier. :(
Ik snap niet dat ze uberhaupt nieuwe orders aannemen als support overloaded is.

Sowieso erg slecht dat het stuur of base in een jaar stuk is :'(

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• pandahans
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22:35
murky123 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:58:

[Afbeelding]
Ben benieuwd Murky! Laat je ons weten of je het de investering waard vind? Ik twijfel nog een beetje tussen de CSW 2.5 en Elite 1.1

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:02
mr.DJ95 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:
Iemand een idee hoelang Heusinkveld nodig heeft voor het versturen van de pedalen? Gister een setje kunnen bemachtigen, hoop dit weekend de Clubsport v3 pedalen te kunnen verkopen zodat ik Maandag met de Last Row Racing race kan mee doen op Zandvoort met de sprints.
Ik had ze op 29 mei besteld (vrijdag) en kreeg ze netjes dinsdag binnen (UPS als verzender). Maandag was het 2e Pinksterdag, anders was het maandag geweest vermoed ik. Lag in ieder geval vrijdagnacht al klaar om uit te leveren in de Hub in Eindhoven. Dus ze zijn vrijdag wel van Groningen naar Eindhoven gegaan.

iRacing Profiel

• Piggen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-07 10:37

Piggen

Lekker bakkie

Luckeh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:

Het verschil is natuurlijk wel dat Fanatec lekker (pre-)orders aan bleef nemen, terwijl die anderen de boel gewoon op uitverkocht zetten. Daar krijgt Fanatec nu gezeik mee, en terecht als je het mij vraagt. De reacties op die blog zijn ook niet mals soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• murky123
pandahans schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd Murky! Laat je ons weten of je het de investering waard vind? Ik twijfel nog een beetje tussen de CSW 2.5 en Elite 1.1
zodra ik heb binnen heb, gemonteerd en gereden. dan laat ik het hier weten.

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-06 16:10

seninha

god's right foot

Lange tijd liep ik met gedachte om mijn CSP V1 pedalen te gaan vervangen voor Huesinkveld.
Helemaal wanneer ze twee weken geleden stopte met werken.

Jammer genoeg, was alles uitverkocht en zicht op levering was er voorlopig nog niet.
Daarom ben ik maar aan het werk gegaan om mijn vertrouwde CSP's weer aan de praat te krijgen.

Probleem begon met een rempedaal wat flikkerde tijdens het rijden tot een USB connectie wat steeds wegviel.

Na veel uren achter mn Mac vond ik oplossing in een USB Load Cell versterker van Leo Bodnar.
Deze gekocht en na wat modificaties, mijn rem, maar ook gas en koppeling aan de praat gekregen.
Voordeel van dit bordje is dat deze 16 bits is (65536 steps) ,ipv van de 10 bits (1024 steps) die de Fanatec board aankan.

En man oh man...is net of ik een heel nieuw set pedalen heb. Gevoel die ik nu heb met remmen maar helemaal met gaspedaal is niet normaal.
Moet echt aan wennen, maar merk wel dat alles vele malen soepeler gaat.
Daar nu de pedalen eigenlijk niet snel vervangen moeten worden, ben ik wel gaan kijken naar een ander Wheel base om mijn huidige CSW V1 te vervangen

Nu ben ik uit op twee types, welke in totale prijs niet veel verschillen.

De eerste is een Fanatec DD 1, waar ik dan mijn eigen F1 wheel op kan gebruiken. Prijs is dan €1200

of

Nieuwste Direct Drive van VRS welke kaal, €900 gaat kosten
Bij die €900 , komt dus een Base Houder, een hub, en omdat ik mijn Fanatec stuur wil gebruiken heb ik een conversie setje

en een QR adapter.

In totaal kom ik uit op € 1240

Nou twijfel ik dus waar ik voor zal gaan. Beide bases zijn nog niet te bestellen. Fanatec geen voorraad, VRS moet nog uitkomen

Ben erg benieuwd waar jullie keus op zou vallen? Als je ziet dat beide prijzen eigenlijk gelijk zijn:

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• murky123
Ow. Ik zie nu een update binnenkomen via mijn UPS account dat er maandag a.s. een levering bij mij gepland staat uit DE. ( fanatec )

Dus woensdagavond laat besteld en maandag erop zou het dan afgeleverd moeten worden.

• JPM85
seninha schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:00:
Lange tijd liep ik met gedachte om mijn CSP V1 pedalen te gaan vervangen voor Huesinkveld.
Helemaal wanneer ze twee weken geleden stopte met werken.

Jammer genoeg, was alles uitverkocht en zicht op levering was er voorlopig nog niet.
Daarom ben ik maar aan het werk gegaan om mijn vertrouwde CSP's weer aan de praat te krijgen.

Probleem begon met een rempedaal wat flikkerde tijdens het rijden tot een USB connectie wat steeds wegviel.

Na veel uren achter mn Mac vond ik oplossing in een USB Load Cell versterker van Leo Bodnar.
Deze gekocht en na wat modificaties, mijn rem, maar ook gas en koppeling aan de praat gekregen.
Voordeel van dit bordje is dat deze 16 bits is (65536 steps) ,ipv van de 10 bits (1024 steps) die de Fanatec board aankan.

En man oh man...is net of ik een heel nieuw set pedalen heb. Gevoel die ik nu heb met remmen maar helemaal met gaspedaal is niet normaal.
Moet echt aan wennen, maar merk wel dat alles vele malen soepeler gaat.
Daar nu de pedalen eigenlijk niet snel vervangen moeten worden, ben ik wel gaan kijken naar een ander Wheel base om mijn huidige CSW V1 te vervangen

Nu ben ik uit op twee types, welke in totale prijs niet veel verschillen.

De eerste is een Fanatec DD 1, waar ik dan mijn eigen F1 wheel op kan gebruiken. Prijs is dan €1200

of

Nieuwste Direct Drive van VRS welke kaal, €900 gaat kosten
Bij die €900 , komt dus een Base Houder, een hub, en omdat ik mijn Fanatec stuur wil gebruiken heb ik een conversie setje

[Afbeelding]

en een QR adapter.

[Afbeelding]

In totaal kom ik uit op € 1240

Nou twijfel ik dus waar ik voor zal gaan. Beide bases zijn nog niet te bestellen. Fanatec geen voorraad, VRS moet nog uitkomen

Ben erg benieuwd waar jullie keus op zou vallen? Als je ziet dat beide prijzen eigenlijk gelijk zijn:
Fanatec; is al wat langer op de markt, laatste tijd hoor je goede berichten over de firmware releases die ze uitgebracht hebben, alleen zit je wel vast in hun wereld m.b.t. stuurtjes. Een ander stuur kan er wel op, maar moet je ook weer aan gaan passen alvorens het werkt.

VRS; net uitgebracht (je staat op een wachtlijst als je er 1 wilt), nog weinig bekend over problemen maar in principe is het concept al wel enkele jaren op de markt (MiGe motor).

Als je helemaal veilig wilt zitten buiten Fanatec, dan zou ik zeggen Simucube2

iRacing Profiel | Twitch

• HansPoelmans
idd. simucube is zijn geld wel waard. zoveel plezier al van gehad :O

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 07:41

EnzoF

Heusinkveld Engineering

mr.DJ95 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:
Als je met PayPal hebt betaald dan zijn ze net 5 minuten geleden met UPS meegegaan en zouden ze in principe morgen bezorgd kunnen worden, zolang alles soepel verloopt. :)
Een bankoverschrijving kunnen we pas vanaf maandag verifiëren en dan dus ook pas maandag verzenden.

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

EnzoF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Als je met PayPal hebt betaald dan zijn ze net 5 minuten geleden met UPS meegegaan en zouden ze in principe morgen bezorgd kunnen worden, zolang alles soepel verloopt. :)
Een bankoverschrijving kunnen we pas vanaf maandag verifiëren en dan dus ook pas maandag verzenden.
Er is weinig relaxter als PayPal als het gaat om bestellen

Thanks, zie ik ze morgen wel verschijnen. Nu nog iemand vinden voor mijn clubsports.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

mr.DJ95 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:23:
[...]
Nu nog iemand vinden voor mijn clubsports.
Gezien de gekte op MP met Fanatec spul ben je die zo kwijt voor bijna de nieuwprijs.

Niet normaal op dit moment. Ik heb mijn meer dan 2 jaar oude CSW v2.5, welke ik 2e hands had gekocht, voor dik meer verkocht op MP. Ik heb 80 euro bijgelegd en een nieuwe besteld. Dat is dan wel ff geduld hebben tot 3 juli, maar kan nog wel ff vooruit met een CSL wheel base.

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:57

Hupske

AFCA

Madhouse1979 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Gezien de gekte op MP met Fanatec spul ben je die zo kwijt voor bijna de nieuwprijs.

Niet normaal op dit moment. Ik heb mijn CSW v2.5 welke ik 2e hands had gekocht voor dik meer verkocht op MP. Ik heb 80 euro bijgelegd en een nieuwe besteld. Dat is dan wel ff geduld hebben tot 3 juli, maar kan nog wel ff vooruit met een CSL wheel base.
Wait wut 😅 je base verkopen om daarna precies de zelfde nieuw te kopen? Kan mij weinig tot geen redenen bedenken waarom ik dat ooit zal doen.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Hupske schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Wait wut 😅 je base verkopen om daarna precies de zelfde nieuw te kopen? Kan mij weinig tot geen redenen bedenken waarom ik dat ooit zal doen.
Had de post ff aangepast, er miste nog een stukje over de leeftijd.

Niet zo heel moeilijk. Voor mij voldoet de CSW v2.5 prima, had hem 2e hands gekocht en was ouder dan 2 jaar. Nu een nieuwe met garantie. Geeft mij toch een fijner gevoel.

[Voor 7% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-06-2020 15:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 03:37
@seninha Ik heb geen ervaring met een DD buiten m'n DD1 van Fanatec. Mede gekozen omdat ik een CSW V2.5 al had en ik zou zonder een Simucube te hebben gebruikt zo ruilen. Zie bv https://forum.fanatec.com...dium-bases-all-wheels/p20 hoe het met de drivers gesteld is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:18
Nou, dit gaat lekker allemaal. Zoals eerder gemeld had mijn Thrustmaster TX 458 Italia last van een deadzone op het gaspedaal. Teruggestuurd, nieuwe gekregen, maar deze had dat ook. Lijkt dus standaard te zijn, ook gezien de reactie van Beltoni. Retourrrrr.

Knoop doorgehakt, TX Leather Edition besteld. Kreeg ik binnen in geopende doos, vol met gebruikerssporen. Daag, meteen weer retour dus en met een zeer schappelijke klantenservicemedewerker gesproken die direct nog een nieuwe naar me op zou sturen, met levering op dezelfde dag. Top geregeld, niks aan het handje, eindelijk racen! Was een fout geweest, de geopende doos had waarschijnlijk op een verkeerde plek gestaan en ze garandeerden een verzegelde doos. Helemaal blij.

Komt gisteravond de bezorger aan met, jawel, een frituurpan. Zucht. Op de pakbon stond netjes het stuur, maar ik kwam er nog niet helemaal uit hoe ik met een frituurpan gas kon geven dus meteen maar weer mee teruggegeven.

Hopelijk gaat poging 5 wel lukken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:48
Het is niet leuk voor je, maar ik moest wel een beetje gniffelen om de frituurpan. Ik zag je al zitten :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ethereal81
SlaadjeBla schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:43:
Het is niet leuk voor je, maar ik moest wel een beetje gniffelen om de frituurpan. Ik zag je al zitten :D
Ach ja, haha, eerstewereldproblemen :) Gelukkig zat ‘ie niet in een kartonnen verzenddoos zodat ik het direct zag en hem mee terug kon geven. Kon er in elk geval hard om lachen, stuurtje is me nog niet echt gegund lijkt het :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

ethereal81 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:33:
Nou, dit gaat lekker allemaal. Zoals eerder gemeld had mijn Thrustmaster TX 458 Italia last van een deadzone op het gaspedaal. Teruggestuurd, nieuwe gekregen, maar deze had dat ook. Lijkt dus standaard te zijn, ook gezien de reactie van Beltoni. Retourrrrr.

Knoop doorgehakt, TX Leather Edition besteld. Kreeg ik binnen in geopende doos, vol met gebruikerssporen. Daag, meteen weer retour dus en met een zeer schappelijke klantenservicemedewerker gesproken die direct nog een nieuwe naar me op zou sturen, met levering op dezelfde dag. Top geregeld, niks aan het handje, eindelijk racen! Was een fout geweest, de geopende doos had waarschijnlijk op een verkeerde plek gestaan en ze garandeerden een verzegelde doos. Helemaal blij.

Komt gisteravond de bezorger aan met, jawel, een frituurpan. Zucht. Op de pakbon stond netjes het stuur, maar ik kwam er nog niet helemaal uit hoe ik met een frituurpan gas kon geven dus meteen maar weer mee teruggegeven.

Wat een verhaal, bestel je ook geen 2e keer denk. Ik ga al uit m'n plaat als ik zie dat de seals niet correct zitten.

• ethereal81
mr.DJ95 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Wat een verhaal, bestel je ook geen 2e keer denk. Ik ga al uit m'n plaat als ik zie dat de seals niet correct zitten.
Als het apparaat verder écht nieuw is heb ik niet superveel moeite met een doos die al eens geopend is, maar dan wil ik in elk geval geen gebruikerssporen zien... Al heb ik het liefst wel een verzegelde uiteraard.

Moet wel zeggen dat de medewerker er ook van leek te schrikken, zei dat ik altijd een verzegelde zou moeten krijgen en direct, nog voordat ik de mijne retour had gedaan, een frituurpan opstuurde.

Oké, dat had uiteraard een stuur moeten zijn, maargoed, fouten zijn menselijk. Als ik dadelijk wel een gloednieuwe krijg bestel ik er rustig nog een keer.

Scheelt dat het nu veel te lekker weer is om binnen te racen :)

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Razkin schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:01:
@seninha Ik heb geen ervaring met een DD buiten m'n DD1 van Fanatec. Mede gekozen omdat ik een CSW V2.5 al had en ik zou zonder een Simucube te hebben gebruikt zo ruilen. Zie bv https://forum.fanatec.com...dium-bases-all-wheels/p20 hoe het met de drivers gesteld is.
Zo nu en dan bezoek ik de beta driver site en lees dan vaak een aantal klachten dat dit of dat niet werkt. Bij sommige zet ik een groot vraagteken.

Lees vaak dat sommige nog de eerste driver draaien en bang zijn voor...?

Belangrijk is dat je altijd een schone install maakt en niet over je oude driver heen knalt.

Daarna stuurtje kalibreren en de job is done.

De dd2 nu met driver V365 en daarvoor diverse updates gedaan in het voorbije jaar. De V365 driver vind ik een verbetering t.o.v. oudere driver. Veel meer detail enz...

Met Fanalab kan je alles naar eigen smaak tunen en de puntjes op de i zetten.

En wil je specifiek voor Iracing alles uit de kast halen dan is hier veel info te vinden. Zelf heb ik de FF aanpassingen in de app.ini copy/paste.

Met andere DD geen ervaring en die zullen evenzoveel tevreden gebruikers hebben maar ook zo hun probleempjes. Een klein beetje verdriepen in de gebruikte hardware is een must, wil je er alles uit halen. ;)

• Razkin
@TecTo
Ik weet niet wat precies je insteek is maar ik ben prima bekend met instelmogelijkheden. Er mankeert gewoon nog een hoop aan de Podium software.

Er wordt veel te veel goed gepraat dat de Podium slechts een jaar oud is en dat het vanzelf beter wordt, daar is dat ding simpelweg veel en veel te duur voor.
De laatste officiele driver is de launch driver waarmee de base op kracht na geen haar beter is dan een CSW V2.5 en daarbij kinderziektes heeft als oscillatie. V3.56 was een grote verbetering maar met upgrade issues en sinds die variant werkt m'n Formule V2 stuur niet 100%, input valt weg. Software upgrade problemen zijn enkel toegenomen en bv oscillatie is nog steeds een probleem bij de snelle (high) downforce wagens.

Fanatec beseft dit en adviseert om LIN aan te zetten om oscillatie tegen te gaan, wat er alleen maar voor zorgt dat hoe hoe harder je gaat hoe minder FFB wordt door gegeven wordt 8)7 Dan kan je net zo goed bij een CSW V2.5 blijven.

iRacing Profiel

• TecTo
  • Nu online
@Razkin

De insteek is dat er soms geklaagd word dat iets niet werkt maar dat dit vooral te maken heeft met het installeren van..

Over de feel evenzo, puur persoonlijk.

Kan geen oordeel vellen over de DD1.

Zelf een CSW V2.5 gehad voor de DD2 maar de CSW kan niet in de schaduw staan van de DD2 wat FF betreft en evenzo met het detailleren van de track.

Met het V2 stuur en de het podium stuur op een universeel hub tot nu toe geen enkel probleem. Stuurt strak, oscilleert niet enz..

Verkopen is ook een optie en voor een ander merk te gaan. Is even slikken maar je contant beperkt voelen of storen aan in de hobby maakt het minder leuk.

• Razkin
@TecTo
Fanatec heeft nu 3x een software update terug getrokken omdat zoveel problemen mee zijn geweest tijdens updaten dat is een Fanatec probleem niet een user probleem en ja er zullen zat users zijn die ook zelf problemen veroorzaken.

V3.56 is ook bij mij niet in een keer goed gegaan en ik blijf daarom voorlopig ook van updates af, gezien er geen enkele indicatie is waarom het niet goed gaat.

Als je in de sweetspot zit voor het stuur dan is de Podium ook echt een klap beter dan de CSW V2.5. Het is niet alsof ik de DD opeens een waardeloos ding vind, maar als je NU een keuze moet maken voor een DD, dan kan je de driver status simpelweg niet negeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik vond dit erg nuttige informatie. Ik heb ook even de thread op het forum gelezen en daar krijg je als potentiële koper geen vertrouwen van. Ik heb geen zin om een prachtig apparaat te kopen en gedoe te krijgen met drivers.

Ik ben ook Linux gebruiker (niet op mijn sim pc) dus ik ben echt niet bang om even te stoeien om dingen aan de praat te krijgen, maar dit klinkt gewoon als onaf en alsof ze hun ontwikkelproces niet op orde hebben. Iedere update is een roulette. Pass.

iRacing Profiel

• TecTo
  • Nu online
@SlaadjeBla

In een heel ver verleden ook linux from scratch opgebouwd waarvan als ik me goed herinner Debian een favoriet was. Louter en alleen omdat je met minimale hardware een stabiele server kon bouwen. Wel een heel gedoe soms om een eenvoudig modem of videokaartje aan de praat te krijgen.

Anderzijds als je dit forum doorspit ook de + en -.

Zullen best nog meer forums zijn over.... Elk merk heeft zo zijn na en voordelen. Hardware/software tja, soms een wankele relatie ;)

Ook bij simcube enz. moet er getuned worden en/of instelling naar wens gerealiseerd worden. Of is het helemaal plug en play?

Voor mij was de keuze voor Fanatec makkelijk. Had al diverse stuurtjes, clubsport pedalen en het smoelt goed en geen gebengel van een snoertje tussen de benen.

Prijstechnisch vind ik het allemaal wel meevallen. Wil je op een simcube een stuurtje met display enz.. dan kost het ook de nodige euro's. Sommige dik boven de 1000 euro.

Beste is natuurlijk om voor aanschaf te testen welke je het meest bevalt.

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:56
Simucube is plug and play.
Al een tijdje een tevreden gebruiker. Ik heb de Sport versie en die draait maar op 70%. Erg krachtig spul.
Voor elke auto kan je een apart profiel aanmaken. De profiles worden gedeeld door users op hun forum.
Want een oval auto voelt weer anders aan dan een road auto.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Razkin schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:41:
@TecTo
Fanatec heeft nu 3x een software update terug getrokken omdat zoveel problemen mee zijn geweest tijdens updaten dat is een Fanatec probleem niet een user probleem en ja er zullen zat users zijn die ook zelf problemen veroorzaken.

V3.56 is ook bij mij niet in een keer goed gegaan en ik blijf daarom voorlopig ook van updates af, gezien er geen enkele indicatie is waarom het niet goed gaat.

Als je in de sweetspot zit voor het stuur dan is de Podium ook echt een klap beter dan de CSW V2.5. Het is niet alsof ik de DD opeens een waardeloos ding vind, maar als je NU een keuze moet maken voor een DD, dan kan je de driver status simpelweg niet negeren.
Ik heb werkelijk nul problemen gehad met Fanatec drivers. Na uitpakken nieuwste drivers en firmware gedownload en geïnstalleerd en gaan met de banaan. Fanatec is qua volume véél groter dan Simucube. Ik heb geen exacte getallen maar ik denk dat ze snel 10x zoveel units verkopen als Simucube. Dus logisch dat je wat meer ontevreden klanten op het internet kan vinden. Daarnaast is het retail model van Simucube dusdanig dat klanten eerst bij hun retailers aankloppen voordat ze zich melden op de Fanatec fora.

iRacing Profiel

• TecTo
  • Nu online
Simbob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:01:
Al een tijdje een tevreden gebruiker. Ik heb de Sport versie en die draait maar op 70%. Erg krachtig spul.
Voor elke auto kan je een apart profiel aanmaken. De profiles worden gedeeld door users op hun forum.
Goed te horen. Bij Fanatec is het soms plug en pray 8) volgens..

• SlaadjeBla
Tuurlijk is Fanatec veel groter dan Granite Devices en schuiven ze veel meer apparaten naar klanten. Hoge bomen vangen meer wind. Dat is allemaal waar.

Wat ook waar is, is dat de podium serie anderhalf jaar later uitkwam dan gepland. Dat er vervolgens veel driver issues waren die pas recentelijk opgelost zouden zijn, tenzij je pech hebt. Waarom lijken er zoveel mensen pech te hebben terwijl zij jaren ervaring hebben in dit type hardware/software combinaties en een klein ecosysteem hebben te onderhouden? Dat zij het pas na een jaar voor elkaar krijgen om hun eigen hardware fatsoenlijk aan te sturen en dat er nog zoveel issues lijken te zijn met de software, geeft weinig vertrouwen. Vervolgens worden er door Fanatec op het forum beta-drivers uitgewisseld ( :o ) wat een beetje als een wanhoopsdaad overkomt.

Ik zit echt "on the fence" voor een Fanatec DD, maar ik durf het niet goed aan. Ik vind het mooie hardware, maar ik heb na het lezen van de thread en de reacties van Fanatec echt het idee dat er aan de software en support kant nog slagen te maken zijn en dat als je pech hebt, je gewoon pech hebt. Ik hoop dat zij snel het vertrouwen kunnen terugwinnen, want eigenlijk wil ik er wel heel graag een. :P

iRacing Profiel

• ar2roow
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 05-07 13:26
Ik val een beetje uit de toon, maar ga het toch posten. Hebben jullie ervaring hoe je een Thrustmaster 150 kan afstellen voor bijvoorbeeld F1 2017 of 2018? Ik vind het lastig dat ik het niet goed kan krijgen met betrekking tot het stuur. Ik wil minder stuuruitslag, hij is nu veel te wild.

Alvast bedankt voor je me kan aanraden/tips geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01-07 09:56
@ar2roow max 270 graden wheel rotatie eens proberen?

Ik heb zelf ook een vraag. Heeft er iemand een idee wanneer de thrustmaster t-lcm pedalen weer leverbaar zijn?

PSN: riznind

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07:36
Rizn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:42:

Ik heb zelf ook een vraag. Heeft er iemand een idee wanneer de thrustmaster t-lcm pedalen weer leverbaar zijn?
Half juli aldus de klantenservice van Thrustmaster.

iRacing Profiel // XB1: Beltoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiggySmalls

Je kan hier eens proberen maar weet niet of ze er al sneller zullen zijn:

https://iovaluetech.com/t-lcm-pedals/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Simbob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:01:
Hier ook geen problemen gehad. Erg tevreden mee! :)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Ik heb sinds half april de pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart en moet zeggen dat ik eindelijk op het punt ben gekomen dat ik sneller ben met het stuur dan met de Xbox One controller. Op basis van mijn steam uren schat ik dat dit zeker 90 uur heeft geduurd. Dus weet waar je aan begint...

Diepte:
Op een controller gaat alles heel anders.. De game geeft dan met trillingen aan wanneer je fout zit:
Te hard remmen: rem trigger trilt.
Te veel gas/overstuur: de gas trigger trilt.
Curbstone: de hele controller trilt.

Verder valt er weinig in te stellen (alleen de steering linearity) en kun je dus direct starten met leren. De controller is verder niet zaligmakend. Omdat de maximale stuurhoek op basis van de snelheid door de game wordt bepaald neem je bochten vooral op basis van onderstuur. Wil je in een bocht naar rechts wijd uitkomen dan zul je harder de bocht in moeten. Wil je smal(ler) uitkomen dan moet je tijdens de bocht liften/remmen. Inhalen in bochten door je trigger te bewegen resulteert vaak in redelijk extreme stuuruitslagen hetgeen risico geeft en vaak niet tot het gewenste resultaat levert. Om daar aan te wennen is veel training nodig. Bochten als Eau Rouge blijven levensgevaarlijk omdat er in de basis geen relatie is tussen de krachten op je auto en wat het pookje doet.

Vandaar dus tijd voor een stuur. Maar overstappen is niet eenvouding. Uiteindelijk waren dit de grootste uitdagingen:
-vinden van de juiste stuurhoek (controller =max input)
-trail braking opnieuw leren (ontbreken haptic feedback bij het remmen)
-overstuur aanvoelen (ontbrekende haptic feedback)

Een groot deel van de oplossing zit in het juist inregelen van de instellingen van het stuur;
-maximale draaihoek (360 graden)
-ffb instellingen thrustmaster
-ingame instellingen van de force feedback
-ingame instellingen van de lineariteit en saturation

Hierbij is het lastig dat elke keer wanneer je iets aanpast je eigenlijk weer opnieuw kan beginnen met leren. Verder zijn er extreem veel combinaties mogelijk.De thrustmaster software heeft 5 settings en in-game zijn het er ook een stuk of 5. Deze settings zijn instelbaar van 0 tot 100 (ingame zelfs 130) waarmee je duizenden combinaties kunt maken.

Oplossing stuurhoek: Uiteindelijk komt het er op neer dat je aan de kracht van het stuur moet voelen of de wagen grip verliest. Hetgeen in f1 2019 vooral op onderstuur is gericht (zeker met understeer enhance on). Onderstuur in f1 krijg je dan weer vooral wanneer je het stuur té scherp draait. En zo moet je een beetje leren aanvoelen hoe scherp je een bocht moet indraaien. Complicerende factor daarbij is dat verschillende setups ook rommelen met hoe het stuur aanvoelt en hoe hard je moet remmen (brake pressure). Als je FFB instellingen nét niet goed staan dan moet je vooral zien dat je banden scheef op de weg staan.

Om de wisselende stuur/rem instellingen te compenseren ben ik setups eerst gaan selecteren met mijn controller. Daarna dus voelen hoe ver je het stuur kunt draaien.

Oplossing overstuur: Overstuur lijk je vooral te moeten zien. Dat is dan weer wat lastiger vanaf mijn favoriete camera positie; de t-cam bovenop. Daarbij moet ik wel opmerken dat de kans dat je overstuur kunt opvangen oneindig veel groter is met een stuur dan met een controller. Zeker wanneer je in de cockpit view zit. Op het moment dat dit lukt is dat natuurlijk wel extra gaaf.

Oplossing trail braking: Het remmen heb ik van alles geprobeerd, van saturation tot linearity. Eigenlijk hielp niks. Uiteindelijk heeft vooral de tijd dit opgelost.

Al met al is zo'n stuur hardstikke leuk, maar het vergt wel een enorme tijdsinvestering. Verder ben ik ook alles behalve klaar. De volgende stap is het omlaag schalen van de assisst (traction control, abs en in overige games het zelf clutchen).

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2020 03:40]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Arvado
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 13:55
sdk1985 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 03:38:

Te hard remmen: rem trigger trilt.
In Project Cars2 is te hard remmen lastig aan te voelen. Met de controller trilt ie inderdaad maar met stuur voel je eigenlijk niks. Ja als je bij de bocht bent dat het stuur heel licht stuurt maar dan ben je al te laat natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:13
@sdk1985 Understeer enhance zou ik gelijk uitzetten, dat geeft een heel vertekend gevoel en je gaat vaak op dingen reageren waar dat niet nodig is. Beter een tikje onderstuur mid corner en gewoon de bocht halen dan een tik onderstuur waar je dan telaat/onnodig op reageert en je de bocht/exit verneukt. Verder kan ik je aanraden ABS voorlopig aan te laten, dat is zo bizar gevoelig in F1 2019 dat ik (persoonlijk iknow) er niet mee kan omgaan. Dat is de laatste assist die ik zou gaan uitzetten. TC is wat dat betreft beter om snel uit te zetten, kan tricky zijn in het begin maar je leert hoe veel input je moet geven om zonder wheelspin goeie exits te krijgen, zo gaan je tijden het snelste omlaag. Ook zou ik een headset aanraden en goed op het geluid te letten, simracing gaat erom dat je alle clue's in je opneemt, zowel visueel als audio. Als laatste kan ik je aanraden niet teveel met settings te gaan spelen en iets pakken waar je een goed gevoel bij hebt en dan heel veel te gaan oefenen. En pas als je consistent (!) snelle rondetijden weet te rijden ga je weer 1 voor 1 spelen met settings en setups, pas nooit meer dan 1 ding tegelijk aan, anders weet je niet als er iets niet goed voelt wat het veroorzaakt. Ik zeg vaak dat ik rijd op gevoel want als ik er teveel bij ga nadenken gaat het mis, dus ga gewoon vooral veel rondjes rijden en bouw muscle memory / confidence op. Succes (y)

[Voor 6% gewijzigd door Pyr0_ op 15-06-2020 11:07]

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vandaag een bestelling geplaatst bij Fanatec de CSL Elite Pedals LC na de zoveelste problemen met mijn G29. Het is een preorder en op de website staat beschikbaar op 10 juli. Maar nu lees ik op het forum dat ze niet echt betrouwbaar zijn wat betreft levertijden en de website slecht wordt bijgewerkt. 10 juli kan dus zomaar 10 augustus worden? Hoe is jullie ervaring met de datum op de website en de werkelijkheid?

iRacingProfiel

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:16
SlaadjeBla schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:43:
je kan de hendel van het mandje als shifter gebruiken :+

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:35
ethereal81 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:33:

Wellicht had je wel even kunnen testen of het stuur beviel :P .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• murky123
pandahans schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd gereden op zandvoort in assetto corsa competizione.
Wat ik kan zeggen is dat er veel meer fidelity in de FFB zit, veel meer detail en gevoel.
Voorheen met de G29 voelde alles een beetje het zelfde. een hobbel of een curb.
Nu voel je het verschil tussen een hobbel, een curb, aquaplain, onder en overstuur.

FFB is ook sterker/steviger dan de G29. maar niet te sterk ( heb em op 70% nu )

Ben ik sneller? ik denk het niet. ( hoewel ik wel mijn PB verbeterde ).
Het zal eerder mijn consistentie doen verhogen.

Vind ik het 600+ euro waard? Het is veel geld. Maar het is mooi spul wat kwalitatief er goed en solide uit ziet. het weegt ook best wat.

Voor nu ben ik zeer tevreden.

• ethereal81
sdk1985 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:22:
[...]

Wellicht had je wel even kunnen testen of het stuur beviel :P .
Stiekem heb ik wel heel even het pedaal ingeplugd aan de laptop om de eventuele deadzone te checken en die was er niet, pedaal reageerde keurig :) De servo had ik al geprobeerd (zelfde als de TX 458 Italia) dus daar ben ik niet bang voor. Vanmiddag komt nummer 5 binnen, hopelijk nu wel goed.

• tomolino
  • Nu online
murky123 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:27:
[...]

Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd gereden op zandvoort in assetto corsa competizione.
Wat ik kan zeggen is dat er veel meer fidelity in de FFB zit, veel meer detail en gevoel.
Voorheen met de G29 voelde alles een beetje het zelfde. een hobbel of een curb.
Nu voel je het verschil tussen een hobbel, een curb, aquaplain, onder en overstuur.

FFB is ook sterker/steviger dan de G29. maar niet te sterk ( heb em op 70% nu )

Ben ik sneller? ik denk het niet. ( hoewel ik wel mijn PB verbeterde ).
Het zal eerder mijn consistentie doen verhogen.

Vind ik het 600+ euro waard? Het is veel geld. Maar het is mooi spul wat kwalitatief er goed en solide uit ziet. het weegt ook best wat.

Voor nu ben ik zeer tevreden.
Bedankt voor de korte review, heb je de standaard Elite pedalen? Zonder loadcell?
Hoe ervaar je deze ten opzichte van de G29 pedalen?

Hier momenteel in het bezit van een G27 maar zit er sterk aan te denken om volgende week de CSL Elite met PS4 wiel te bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• murky123
tomolino schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Bedankt voor de korte review, heb je de standaard Elite pedalen? Zonder loadcell?
Hoe ervaar je deze ten opzichte van de G29 pedalen?

Hier momenteel in het bezit van een G27 maar zit er sterk aan te denken om volgende week de CSL Elite met PS4 wiel te bestellen.
ik heb sinds 2018 de csl elite pedalen met loadcell, in mijn beleving is loadcell een must.

mijn totale set ongeveer 850 incl verzendkosten

csl elite v1.1 wheelbase
clubsport F1 wheel
csl elite pedals + loadcell

• ethereal81
ethereal81 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Stiekem heb ik wel heel even het pedaal ingeplugd aan de laptop om de eventuele deadzone te checken en die was er niet, pedaal reageerde keurig :) De servo had ik al geprobeerd (zelfde als de TX 458 Italia) dus daar ben ik niet bang voor. Vanmiddag komt nummer 5 binnen, hopelijk nu wel goed.
Nou, hopelijk wordt het nummer 6. Zucht. Ook weer onder de gebruikerssporen, echt niet te geloven.

Zucht. Misschien moet ik maar een andere hobby gaan zoeken, een stuurtje in handen krijgen is in elk geval niet te doen.

• SlaadjeBla
Ik ben nu toch wel benieuwd naar de winkel die beter is in het leveren van support dan het leveren van de juiste artikelen. Balen zeg.

iRacing Profiel

• ethereal81
SlaadjeBla schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:20:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar de winkel die beter is in het leveren van support dan het leveren van de juiste artikelen. Balen zeg.
Out Of The Box, via Bol.com. Ze doen hun naam in elk geval wel eer aan.

• Arvado
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 13:55
Man man man, daar wordt je wel chagrijnig van.... |:(

• Stevokay
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 27-06 11:43
GiggySmalls schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Je kan hier eens proberen maar weet niet of ze er al sneller zullen zijn:

https://iovaluetech.com/t-lcm-pedals/
ik heb bericht van Thrustmaster gekregen dat ze eind juni weer beschikbaar zijn!

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid= 480173"]iRacing Profiel[/url]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:04

Flippers aangepast op mijn G29, man dat voelt een partij beter :) 8mm travel en super strak (met magneten). Wat zijn nog meer nuttige mods? Rem moet nog voorzien worden van een loadcell, dat staat al op de planning.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
ethereal81 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Nou, hopelijk wordt het nummer 6. Zucht. Ook weer onder de gebruikerssporen, echt niet te geloven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zucht. Misschien moet ik maar een andere hobby gaan zoeken, een stuurtje in handen krijgen is in elk geval niet te doen.
Blijft vreemd. Die van mij (t300rs GT) zat echt in een officieel gesealde doos. Ik snap niet dat webshops dit zo durven te doen.
Ik snap wel dat ze van geretourneerde artikelen af moeten, maar dat doe je toch tegen een lagere prijs, en geef je aan?

[Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 16-06-2020 18:08]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:17
GAIAjohan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Blijft vreemd. Die van mij (t300rs GT) zat echt in een officieel gesealde doos. Ik snap niet dat webshops dit zo durven te doen.
Ik snap wel dat ze van geretourneerde artikelen af moeten, maar dat doe je toch tegen een lagere prijs, en geef je aan?
Welke webshop heb jij ze dan vandaan?

• ethereal81
GAIAjohan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Lijkt mij ook... Poging 6 loopt via Amazon. Scheelt weer, tegen de tijd dat ik mijn stuur heb is waarschijnlijk het F1-seizoen ook weer begonnen.... :)

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn Thrustmaster T500 RS begint steeds meer kuren te krijgen.

Vorig jaar waren de lagers in de wheelbase al stuk gelopen en nu is de potmeter van het gaspedaal versleten.
Heeft iemand wel eens de potmeter vervangen?

Opzich ben ik tevreden met de T500 RS, maar misschien toch maar even verder kijken naar een stuur met betere bouwkwaliteit.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Psyonara schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Welke webshop heb jij ze dan vandaan?
Megekko.

TM leather 28gt van Amazon. Die was ook gewoon geseald. Daar overigens veel goedkoper dan de pricewatch aangeeft. €99,98

[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 16-06-2020 21:35]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• HansPoelmans
Voor verkoop mag je terecht in Vraag & Aanbod. Het forum is daar niet voor bedoeld :)

[Voor 71% gewijzigd door BM op 17-06-2020 10:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dit al in het iRacing topic gezet, maar kan hier ook geen kwaad.
Er is een probleem met de nieuwere driver die Trustmaster gebruikt in combinatie met Windows 10.

Als je in de eventviewer gaat kijken kan je onderstaande meldingen zien:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 2 van bron tmpid niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

CDIEffectDriver::CDIEffectDriver() CoInitialize() FAILED, ret:0x80010106, GLE:0, proc:D:\iRacing\iRacingSim64DX11.exe

Kan het opgegeven brontype niet vinden in het kopiebestand
Waarbij mij het dan iRacing is, zie drukte gedikte deel kan je dus hier ook je pad zien staan naar bijvoorbeeld Asserto Corsa.
CDIEffectDriver::CDIEffectDriver() CoInitialize() FAILED, ret:0x80010106, GLE:0, proc:D:\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
De oplossing hiervoor is alles van Trustmaster te verwijderen inclusief de drivers op je systeem. Doe dan een herstart en installeer dan de driver die je hier kan downloaden. Het originele bericht welke ik vond op het forum van Assetto Corsa vind je hier.

Bovenstaande issue had ik t/m afgelopen 15 juni elke keer wel staan als ik iRacing deed.
Sinds ik bovenstaande dingen uitgevoerd heb ik hierna bovenstaande melding geen enkele keer meer in mijn eventviewer gezien.

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 18:36
DaWaN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:06:
Mijn Thrustmaster T500 RS begint steeds meer kuren te krijgen.

Vorig jaar waren de lagers in de wheelbase al stuk gelopen en nu is de potmeter van het gaspedaal versleten.
Heeft iemand wel eens de potmeter vervangen?

Opzich ben ik tevreden met de T500 RS, maar misschien toch maar even verder kijken naar een stuur met betere bouwkwaliteit.
Voordat je gaat vervangen, probeer de potmeter eerst goed schoon te maken. Er kan stof, haar enzo tussen komen. Als dat niet werkt kan je de boel demonteren om te kijken wel type er in zit en of deze makkelijk te vervangen is.

Zo te zien moet het makkelijk kunnen en kan je ze bij Thrustmaster bestellen:
https://www.gtplanet.net/...meters-for-t500rs.324058/

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Spunky25 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:50:
[...]
Voordat je gaat vervangen, probeer de potmeter eerst goed schoon te maken. Er kan stof, haar enzo tussen komen. Als dat niet werkt kan je de boel demonteren om te kijken wel type er in zit en of deze makkelijk te vervangen is.

Zo te zien moet het makkelijk kunnen en kan je ze bij Thrustmaster bestellen:
https://www.gtplanet.net/...meters-for-t500rs.324058/
Ja ik heb de pedalen al geheel gedemonteerd en schoongemaakt.
Daarna gesmeerd met PRF 7-78.
De potmeter is toch echt kapot helaas.
Ik heb al een email naar Thrustmaster gestuurd, hoop dat zij een potmeter kunnen leveren.
De potmeters zijn nogal specifiek omdat ze maar zeer kleine slag maken (iets van 60 graden?).

Maar anders maar eens kijken naar een andere setup :)
Budget is dan zo'n 500 euro voor een stuur met 3 pedalen.
Is een CSL Elite PS4™ Starter Kit met load cell upgrade voor de pedalen de beste keus?
Iemand directe ervaring met zowel de CSL Elite en de T500RS?

• SlaadjeBla
DaWaN schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:55:
[...]

De potmeters zijn nogal specifiek omdat ze maar zeer kleine slag maken (iets van 60 graden?).
Door calibratie maakt het toch niet uit hoe groot de uitslag is? Wat 0% en 100% moet zijn wordt iedere keer opnieuw bepaald als de spanning eraf is geweest.

iRacing Profiel

• tomolino
  • Nu online
[...]

Ik heb al een email naar Thrustmaster gestuurd, hoop dat zij een potmeter kunnen leveren.

Maar anders maar eens kijken naar een andere setup :)
Budget is dan zo'n 500 euro voor een stuur met 3 pedalen.
Is een CSL Elite PS4™ Starter Kit met load cell upgrade voor de pedalen de beste keus?
Iemand directe ervaring met zowel de CSL Elite en de T500RS?
Ik denk aan dezelfde set, echter zit je met loadcell al aan de €700 volgens mij.

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Laatst online: 08:24
[...]

Kun je de potmeter van de koppeling niet gebruiken totdat je een nieuwe binnen hebt?

iRacing Profiel

• MartijnA3
tomolino schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Ik denk aan dezelfde set, echter zit je met loadcell al aan de €700 volgens mij.
Hij heeft het stuur al toch? Of begrijp ik m niet?

[Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 17-06-2020 22:32]

iRacing Profiel

• lappiehero
  • Laatst online: 22:40
Weet iemand hoe ik in iRacing mijn rembalans (wanneer ik hem aanpas) te zien kan krijgen op het scherm van mijn stuur?
Ik heb een CSW 2.5 en een Formula v2 stuur. Kom er in Fanaled niet helemaal uit.
Vlaggen in iRacing moet ik volgens mij ook nog maar eens aan de praat krijgen...

• tomolino
  • Nu online
MartijnA3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Hij heeft het stuur al toch? Of begrijp ik m niet?
Volgens mij heeft hij een t500 en bijbehorende pedals. Mocht dit niet het geval zijn dan heb ik niets gezegd. :X

iRacing Profiel

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

SlaadjeBla schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Door calibratie maakt het toch niet uit hoe groot de uitslag is? Wat 0% en 100% moet zijn wordt iedere keer opnieuw bepaald als de spanning eraf is geweest.
Ik weet niet zeker of dat goed gaat met de Playstation en de spellen waar je niet altijd alles kunt instellen.

Het klopt ook dat ik een T500 RS heb als set (wheelbase + pedalen).
Als ik iets nieuws koop dan heb ik het liefst weer een set, zodat het goed werkt op de Playstation.

De T500 RS is opzich een prima stuur, het is alleen jammer dat de bouwkwaliteit van Thrustmaster niet geweldig is. Als ik iets anders koop, dan liever geen T500 RS of überhaupt iets van Thrustmaster. Ik gebruik de set vrij vaak, ik heb hiervoor al een 2x Driving Force Pro, 1x Logitech G25 en 1x Logitech G27 versleten. Allemaal kapotte potmeters, dus ik ben bekend met de problemen en fixes :D
MartijnA3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:29:
[...]
Kun je de potmeter van de koppeling niet gebruiken totdat je een nieuwe binnen hebt?
Een hoop werk en dan heb ik denk alsnog problemen met mijn koppeling.

• ar2roow
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 05-07 13:26

Lijkt me een goede optie! Weet je waar ik dit kan instellen?

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

DaWaN schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Ik gebruik de set vrij vaak, ik heb hiervoor al een 2x Driving Force Pro, 1x Logitech G25 en 1x Logitech G27 versleten. Allemaal kapotte potmeters, dus ik ben bekend met de problemen en fixes :D
Dan kun je misschien beter overstappen op Fanatec Clubsport pedalen (HALL sensoren), of Heusinkveld pedalen (loadcells).

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
lappiehero schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:33:
Weet iemand hoe ik in iRacing mijn rembalans (wanneer ik hem aanpas) te zien kan krijgen op het scherm van mijn stuur?
Ik heb een CSW 2.5 en een Formula v2 stuur. Kom er in Fanaled niet helemaal uit.
Vlaggen in iRacing moet ik volgens mij ook nog maar eens aan de praat krijgen...
Volgens mij kan dat niet, toch @DirkT ?

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• MartijnA3
tomolino schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:50:
[...]

Volgens mij heeft hij een t500 en bijbehorende pedals. Mocht dit niet het geval zijn dan heb ik niets gezegd. :X
Ik zie het, ik las verkeerd.

iRacing Profiel

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:37
Hebben jullie een losse shifter? Ik welke raceseries of games gebruiken jullie deze?

Ik gebruikte hem in de Skip, maar die rijd ik eigenlijk amper meer. Alle GTE wagens hebben stuurshifters.

Mijn iRacing stats

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

Loondijke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:59:
Hebben jullie een losse shifter? Ik welke raceseries of games gebruiken jullie deze?

Ik gebruikte hem in de Skip, maar die rijd ik eigenlijk amper meer. Alle GTE wagens hebben stuurshifters.
De enige reden dat ik de Fanetec Shifter had was voor Wreckfest, Project Cars 2 en Asseto Corsa. Hierin rij ik dan "normale" straat auto's met H patroon shifter en koppeling.

Aangezien ik afgelopen maanden alleen Assetto Corsa Compitizione heb gereden heb ik besloten om deze te verkopen. Deze was gelukkig ook binnen 24 uur voor de nieuwprijs weg na 1.5 jaar te hebben gebruikt.

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:51

Raimond613

Simracer

Loondijke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:59:

Voor alle auto's in iracing die ik rijd die een H shifter hebben (mx5, nascar). Er zijn er nog wel meer maar die rijd ik niet (meer), zoals bijv. de Lotus 49 en 79 en de Mustang.
Voor rallycross wil ik m nog wel es ombouwen naar sequential/handbrake. TH8 shifter btw.

iracing profile

• DirkT
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JoepW schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 04:37:
[...]

Volgens mij kan dat niet, toch @DirkT ?
Op dit moment expose ik in Fanaleds de brakebias nog niet om te tonen op Fanatec gear, wel op sommige dedicated hardware zoals SimPrecision LCDs. An sich zou dit wel vrij eenvoudig kunnen dus ik zal hem noteren op m'n todo :)

Overigens ga je hem dan niet zien, "wanneer je hem veranderd", want dat is een feature die Fanaleds uberhaupt niet kent. Die is ook aardig moeilijk om te bouwen in de huidige codebase dus daar zou ik niet op wachten.

Maargoed, dit zou je zelf kunnen oplossen met een "peek profile" door een button te gebruiken om andere waarden op je display weer te geven.

[Voor 31% gewijzigd door DirkT op 18-06-2020 10:59]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:06
Ook maar is kijken naar een setje zeker omdat ik Gran Turismo weer herontdekt hebt. Kijk nog wel even de kat uit de boom vanwege PS5. Het moet allemaal wel werken op de volgende generatie.

Ik zag hier een PS starter kit van Fanatec voorbij komen. Was gelijk verliefd op de PS uitstraling. Ook playseat challenge moet ik haast wel hebben. Ik game gewoon in de woonkamer, dus die set moet ik toch dagelijks weg kunnen halen. Lees ook het nodige over loadcell upgrade.

Met playseat challenge zit je dan naar een set van 900.- te kijken.
Serieus geld wel. Geloof dat ik nog het nog even bij plaatjes kijken ga houden, maar jeukt wel.

• GiggySmalls
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:04:
Ook maar is kijken naar een setje zeker omdat ik Gran Turismo weer herontdekt hebt. Kijk nog wel even de kat uit de boom vanwege PS5. Het moet allemaal wel werken op de volgende generatie.

Ik zag hier een PS starter kit van Fanatec voorbij komen. Was gelijk verliefd op de PS uitstraling. Ook playseat challenge moet ik haast wel hebben. Ik game gewoon in de woonkamer, dus die set moet ik toch dagelijks weg kunnen halen. Lees ook het nodige over loadcell upgrade.

Met playseat challenge zit je dan naar een set van 900.- te kijken.
Serieus geld wel. Geloof dat ik nog het nog even bij plaatjes kijken ga houden, maar jeukt wel.
PS5 gaat ook niet goedkoop worden (of toch zeker niet zo goedkoop als de 4)... Inderdaad mss best even wachten.

iRacing Profiel

• mr.DJ95

mr.DJ95

Boost!

GiggySmalls schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:12:
[...]

PS5 gaat ook niet goedkoop worden (of toch zeker niet zo goedkoop als de 4)... Inderdaad mss best even wachten.
Volgens de gelekte prijzen op Amazon gaat de PS5 digital 399 dollar kosten.

• GiggySmalls
mr.DJ95 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Volgens de gelekte prijzen op Amazon gaat de PS5 digital 399 dollar kosten.
Je bedoelt dit?
https://www.techradar.com/news/ps5-price-and-release-date-apparently-listed-on-amazon-but-were-not-convinced

Bron is compleet onbevestigd en afgeleid van 1 enkele afbeelding. Ik zou er niet teveel op hopen dat dat de prijs wordt. Volgens marktspecialisten mag je rekenen op ong 599.

iRacing Profiel

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:06
GiggySmalls schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Heb nu 2x in een playseat Gran turismo gedaan icm G29. Ik vind het zeker veel extra's geven. Met controller vermaak ik me ook wel en tot nog toe zet ik daar ik betere tijden mee :p

Zeker omdat ik ook graag andere games speel dan racen, vraag ik me af of ik +/- 900 voor zo'n set wel een goeie keus vind. Maar het is wel prachtig spul!

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:05
Gaaaaaaaah.

Zal je altijd zien. Heb ik net al mijn spielerij geld uitgegeven en krijg ik opeens een aanbieding van 2de kans simucube, bijbehorende stuurtjes en heus pedalen.

...

Maaaaan.

Echt weer mijn geluk. Maar eens kijken of er projectjes zijn voor sim vr werk zodat ik de kan expensen dan maar....

Ach, in iedergeval mijn lesje weer geleerd. Misschien kom ik zo van mijn verslaving om alle vr sets te kopen af.

• JPM85
Darkangle schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:
Gaaaaaaaah.

Zal je altijd zien. Heb ik net al mijn spielerij geld uitgegeven en krijg ik opeens een aanbieding van 2de kans simucube, bijbehorende stuurtjes en heus pedalen.

...

Maaaaan.

Echt weer mijn geluk. Maar eens kijken of er projectjes zijn voor sim vr werk zodat ik de kan expensen dan maar....

Ach, in iedergeval mijn lesje weer geleerd. Misschien kom ik zo van mijn verslaving om alle vr sets te kopen af.
Dan de grote vraag, staat die 2e kans nog ergens te koop. Vast wel mensen van hier die interesse hebben 😇

iRacing Profiel | Twitch

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True