Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 10:45
Cigarguy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:16:
[...]

En wanneer verhuis je, en hoe graag wil je een DD? :P

Als je verwacht dat je binnenkort plaats en budget hebt voor een simrig met een DD, en dat is wat je uiteindelijk wil, zou ik doorrijden met wat je nu hebt. (of optie 1, zo goedkoop mogelijk vervangen).

DD + een sim rig die geschikt is kosten wel een paar knaken maar daar ben je waarschijnlijk wel van op de hoogte. :+
Tja, goede vraag. Zag op iRacing dat we in dezelfde stad wonen, een huis kopen is nogal een uitdaging hier :) . Heel ver zijn we dus niet.

Het is ook niet zo dat ik nu een DD wil maar Aangezien de prijzen tussen de verschillende klasses (instap, Fanatec, dd) niet heel ver uit elkaar liggen is het waarschijnlijk verstandiger om te wachten. Probleem met DD is dat er dan een rig + 3 schermen en accessoires moeten komen. Alles bij elkaar inderdaad een flinke som.

Ga me proberen in te houden en even onderzoeken of ik een t-lcm op mijn Challenge kan monteren. Was al een aantal oplossingen tegengekomen. Zelf weinig klus-ervaring dus even kijken wat ik kan realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:
nog steeds probleem met logitech gaspedaal flicker..
schoongeblazen, connectors nagekeken.
Iemand noemde eerder iets van contactspray.. is wd40 een optie? geen verstand van zoiets.
Ik heb de pedalen ingestoken terwijl ik ze zuiver maakte om te kijken of het probleem weg ging. Na een keer of 10 perslucht was het probleem eindelijk weg. Je moet in de opening van de potentiometer spuiten zodat die contactjes geen vals contact maken. Daarna heb ik ze ook even afgeplakt met tape om dit in de toekomst te voorkomen.

WD40 heb ik gebruikt voor de "piston" en de draaikant bij de veer (binnenkant pedaal) en dus niet op de potmeter zelf (buitenkant pedaal).

Wees voorzichtig met WD40 dat je niet teveel gebruikt en wees heel voorzichtig met de perslucht aangezien deze vocht kan spuiten als je hem fout houdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
ourplayground schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:29:
[...]

ik denk dat een fanatec 2.5 moet kunnen in een challenge, maak me meer zorgen om de loadcell pedalen in een challenge. ik heb zelf de v3 van fanatec en dan weet ik zeker dat je de standaard uit elkaar trekt tijdens het remmen.
je kan natuurlijk alles in fases doen, heb ik ook gedaan en ben ik nog steeds mee bezig (ik denk dat de gemiddelde simracer altijd bezig blijft met de zoektocht naar nieuwer/beter),
Ik haak hier even op in. De playseat challenge kan makkelijk loadcell pedalen houden. Ik rij met de fanatec csl elite loadcell pedalen op een playseat challenge. Als je de pedalen vast zet met tie-wraps gaan ze echt geen kant op. Je trapt dus ook niet door de schroeven heen waar je de pedalen mee vast zet zodra je de juiste afstand hebt ingesteld.
Ik weet niet hoeveel meer kracht je op de V3's nodig hebt ten opzichte van de csl elite loadcell pedalen maar kan me niet voorstellen dat je daarmee dan ineens wel de pedalen houder los trapt.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
Rb88 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Ik haak hier even op in. De playseat challenge kan makkelijk loadcell pedalen houden.
Ik klapte de challenge dubbel bij stevig remmen. Tot ongeveer 20kg remkracht ging nog, daarna ging het scharnieren bij het scharnier tussen pedalen en stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
SlaadjeBla schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Ik klapte de challenge dubbel bij stevig remmen. Tot ongeveer 20kg remkracht ging nog, daarna ging het scharnieren bij het scharnier tussen pedalen en stoel.
Dat hangt vooral af van je exacte instellingen en houding. Ik heb ook een Challenge met CSPv3 pedalen en een CSWv2.5 met Formula v2. Het wheeldeck stuitert een beetje, maar de pedalen gaan echt nergens heen. Als ik op een andere manier in de stoel ga hangen, dan gaat'ie inderdaad dubbel bij het remmen. Maar na mijn eerste dag wennen heb ik daar het afgelopen half jaar geen problemen mee gehad.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 16:28
Hee allemaal, onlangs een T150 gekocht voor Dirt Rally 2. Ook wil ik even proeven van simracen (tot nu toe enkel rFactor 2 demo gespeeld). Oorspronkelijk had ik verwacht dat het stuur licht en soepel zou draaien, maar ik was verrast door de weerstand dat het stuur gaf. Ik vermoed dat dit hoofdzakelijk komt door de aandrijving (tandwielen). Daarnaast viel me op dat er een lichte speling/deadzone wanneer het stuur op 0 graden staat.

Overigens heb ik weinig last van deze zaken als ik Dirt/rFactor speel, omdat de ervaring dermate immersive is. Ik ben ook erg onder de indruk van de Force Feedback technologie en hoe veel dit toevoegt aan dergelijke games.

Maar goed, ik heb een vraag (voor wie er ervaring mee heeft): hoe verhoudt de T150 zich tot de T300/T500 en G29 wat betreft het 'tandwiel-gevoel' en de deadzone bij een stuurstand van 0 graden?
Dit is vooral handig om te weten of m'n volgende upgrade een duurder stuur of een playseat oid wordt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
DW23 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:44:
Hee allemaal, onlangs een T150 gekocht voor Dirt Rally 2. Ook wil ik even proeven van simracen (tot nu toe enkel rFactor 2 demo gespeeld). Oorspronkelijk had ik verwacht dat het stuur licht en soepel zou draaien, maar ik was verrast door de weerstand dat het stuur gaf. Ik vermoed dat dit hoofdzakelijk komt door de aandrijving (tandwielen). Daarnaast viel me op dat er een lichte speling/deadzone wanneer het stuur op 0 graden staat.

Overigens heb ik weinig last van deze zaken als ik Dirt/rFactor speel, omdat de ervaring dermate immersive is. Ik ben ook erg onder de indruk van de Force Feedback technologie en hoe veel dit toevoegt aan dergelijke games.

Maar goed, ik heb een vraag (voor wie er ervaring mee heeft): hoe verhoudt de T150 zich tot de T300/T500 en G29 wat betreft het 'tandwiel-gevoel' en de deadzone bij een stuurstand van 0 graden?
Dit is vooral handig om te weten of m'n volgende upgrade een duurder stuur of een playseat oid wordt... ;)
Ik persoonlijk vind de deadzone bij de G29 nog wel meevallen. Het tandwiel gevoel heb ik zelf ook niet heel vaak maar er zijn wel momenten dat ik dit voel, en zeker als je de FFB hoog hebt staan (kan soms zelfs doorklikken tussen de tanden lijkt wel). Ik zou persoonlijk niet van een T150 naar een stuur met tandwielen upgraden, aangezien een belt driven wheel al een enorm verschil geeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07-2022
Je moet in de opening van de potentiometer spuiten zodat die contactjes geen vals contact maken.

ik neem aan dat je dan de hele box moet openschroeven.. of welke gaatjes bedoel je

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-06 17:04
DW23 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:44:

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en ben daarom dan ook na 1 week overgestapt op de TS PC Racer en een Fanatec CSL elite LC set. Wel duurder maar de race ervaring (vooral in rFactor 2) zoveel beter!

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:00:
Je moet in de opening van de potentiometer spuiten zodat die contactjes geen vals contact maken.

ik neem aan dat je dan de hele box moet openschroeven.. of welke gaatjes bedoel je
Dit is de potentiometer aan de G29 pedalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J16wPuzSini-ejgKiUIL-wVm04k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iVQTeBv99oJHdaangsWaVmvo.jpg?f=user_large

Je moet inderdaad heel je pedalen set open vijzen om eraan te kunnen. De review van Sim Racing Garage is hier wel handig voor zodat je geen schroefjes over het hoofd ziet of dingen kapot maakt.
(https://youtu.be/DxT2UOmHN-I?t=877)

Je moet vervolgens de potentiometer goed zuiver maken aan de binnenkant door lucht erin te spuiten. Er zit een gat aant de kant van de connectors waarin je lucht kan spuiten (je kan het niet missen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4er6avNYk-XwcWZpzyIfmRNVG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bwxO1U9IYDKeZ3MLNP6PoPb.jpg?f=user_large

Di kan gewoon terwijl de pedalen zelf nog in elkaar zitten en de potmeter er nog op, enkel de plastic cover moet van de set verwijderd om eraan te kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door GiggySmalls op 02-06-2020 19:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07-2022
GiggySmalls schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Dit is de potentiometer aan de G29 pedalen:
[Afbeelding]

Je moet inderdaad heel je pedalen set open vijzen om eraan te kunnen. De review van Sim Racing Garage is hier wel handig voor zodat je geen schroefjes over het hoofd ziet of dingen kapot maakt.
(https://youtu.be/DxT2UOmHN-I?t=877)

Je moet vervolgens de potentiometer goed zuiver maken aan de binnenkant door lucht erin te spuiten. Er zit een gat aant de kant van de connectors waarin je lucht kan spuiten (je kan het niet missen):

[Afbeelding]

Di kan gewoon terwijl de pedalen zelf nog in elkaar zitten en de potmeter er nog op, enkel de plastic cover moet van de set verwijderd om eraan te kunnen.
thx, dan zal ik wel echt blind zijn..
net open gehad en echt geen gat kunnen vinden (normaal wel goed ik )
Het is wel iets beter nu maar ga deze week nog eens schroeven..
en anders wissel ik m met de koppeling

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik zit de review van sim racing garage te kijken van de clubsport f1 wheel 2020 van Fanatec. Is er iemand die weet of je die grips van leer ergens kunt bestellen? Ik heb die van alcantera en die zijn inmiddels behoorlijk versleten. Zou die lederen grips wel willen hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Jimijames75 op 02-06-2020 19:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:57
Fanatec al contact?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Beltoni schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Tja, goede vraag. Zag op iRacing dat we in dezelfde stad wonen, een huis kopen is nogal een uitdaging hier :) . Heel ver zijn we dus niet.

Het is ook niet zo dat ik nu een DD wil maar Aangezien de prijzen tussen de verschillende klasses (instap, Fanatec, dd) niet heel ver uit elkaar liggen is het waarschijnlijk verstandiger om te wachten. Probleem met DD is dat er dan een rig + 3 schermen en accessoires moeten komen. Alles bij elkaar inderdaad een flinke som.

Ga me proberen in te houden en even onderzoeken of ik een t-lcm op mijn Challenge kan monteren. Was al een aantal oplossingen tegengekomen. Zelf weinig klus-ervaring dus even kijken wat ik kan realiseren.
Met Fanatec elite lc pedalen of de clubsport v3 gaat de montage in ieder geval wel goed in combinatie met tyraps op een challenge.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 16:28
stormbreaker schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en ben daarom dan ook na 1 week overgestapt op de TS PC Racer en een Fanatec CSL elite LC set. Wel duurder maar de race ervaring (vooral in rFactor 2) zoveel beter!
Haha, ik was nog niet van plan hier 700+ aan uit te geven, maar misschien zoek ik je comment over een paar maanden weer terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
reddo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:14:
[...]

Ik zou de grijze plaat die nu onder de pedals zit naar achter, direct plat bovenop op de plaat van simlabs plaatsen (met achterste gezette rand over de achterkant van de simlabs hangend), de zwarte extra plaat onder de simlabs en dan de bouten waarmee de pedalen vast zitten door alles heen en zorgen dat die de boel samenklemmen. Dan de RVS plaat voor je voeten er voor op een klein beetje hoogte.

Edit: Ik kijk net even bij Heusinkveld, Zo dus ongeveer: https://heusinkveld.com/p...3a52f3c22ed6#&gid=3&pid=3

Maar beste is denk ik een gezet profiel aan de onderkant onder de pedalplate in lengterichting over de volle lengte van de simplabs plaat, vast aan bouten van de rem. Die geeft hoogte en dat geeft stijfheid. Zou op zich simpel kunnen van 2 hoekprofielen.

Ik heb zelfbouw van iets zeer soortgelijks en heb een klein beetje beweging in de plaat (niet vervelend of zorgelijk) maar heb de pedalplate van 4mm staal gemaakt, ik weet niet wat die van simlabs is.
Even verstevigd met hoekprofielen. Flex is nu 0. Std plaat was was flink stevig maar met een 100 kg Loadcell....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXRvloRH2-tm-Jwhe88CTYWg56o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igOs4rBKRr2y0hhxsmtHTjbF.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Jimijames75 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:45:
Ik zit de review van sim racing garage te kijken van de clubsport f1 wheel 2020 van Fanatec. Is er iemand die weet of je die grips van leer ergens kunt bestellen? Ik heb die van alcantera en die zijn inmiddels behoorlijk versleten. Zou die lederen grips wel willen hebben.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat die leren alleen te bestellen zijn als je kunt aantonen dat je eentje met leren handgrepen bezit.

Voor mij zijn die alcantare stuurwielen niet goed. Ik vind simracen erg leuk. Maar handschoenen dragen vind ik niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 08:50
MarcoM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat die leren alleen te bestellen zijn als je kunt aantonen dat je eentje met leren handgrepen bezit.

Voor mij zijn die alcantare stuurwielen niet goed. Ik vind simracen erg leuk. Maar handschoenen dragen vind ik niet praktisch.
Dank voor je reactie, ik zal eens contact opnemen met fanatec.
Handschoenen vind ook niet praktisch, van die wielren handschoenen zonder vingers zou ik nog wel ok vinden.

Maar er zijn dus geen 3d party fabrikanten die de grips maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 20:34
Triple screen vraagje:

A: Alle monitor netjes naast elkaar (geen overlap)
B: Het middelste scherm voor de twee zijschermen (om de bezels te 'halveren')
C: De zijschermen voor het middelste scherm

Wat gebruiken jullie?
Ik zit als een klein blij kind op m'n Sim-Lab goodies te wachten en wil het straks allemaal in 1x goed monteren.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 10:58
Weet iemand waar ik goeie handschoenen van Sparco kan kopen voor alcatarna stuur wielen?

Ik zie alleen heel veel met rubber aan de binnen kant.

Alvast bedankt (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

BM

Moderator Spielerij
Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:15:
Triple screen vraagje:

Wat gebruiken jullie?
Ik zit als een klein blij kind op m'n Sim-Lab goodies te wachten en wil het straks allemaal in 1x goed monteren.
Optie A. Ik weet niet hoe andere games het doen, maar iRacing 'compenseerd' die Bezel-size prima, en ik heb er eigenlijk geen 'last' van.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 20:34
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Optie A. Ik weet niet hoe andere games het doen, maar iRacing 'compenseerd' die Bezel-size prima, en ik heb er eigenlijk geen 'last' van.
Yes, ik weet dat iRacing het compenseert, maar als je de bezels laat overlappen, halveer je de bezel-size. Ik weet alleen niet of dat vervorming of iets anders geks qua beeld geeft.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-06 22:53
Triple screen vraagje:

Wat gebruiken jullie?
Optie A2; Alle monitoren netjes naast elkaar (geen overlap) + https://www.asus.com/Moni...ROG-Bezel-Free-Kit-ABF01/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
KevinSetz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:
Weet iemand waar ik goeie handschoenen van Sparco kan kopen voor alcatarna stuur wielen?

Alvast bedankt (Y)
Persoonlijk heb ik deze gekocht, gewoon bij de sparcowinkel zelf:
https://www.sparco-official.com/en/meca-3.html

De binnenkant is geen rubber maar een synthetisch leer. Ik ben zelf echt super tevreden over deze handschoenen, worden niet te warm of zoiets en zitten comfortabel.

Je kan ze ook in een belgische winkel kopen:
https://www.speedwear.be/...monteurshandschoen-blauw/

Over NL winkels heb ik niet direct een idee

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Triple screen vraagje:

Wat gebruiken jullie?
Op kantoor en thuis alle 3 optie B. Moet daarbij wel zeggen dat de bezels van de monitoren die wij gebruiken erg klein zijn, dus het is eigenlijk meer een combinatie van A en B, omdat de zijmonitoren echt nauwelijks achter de middelste vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
GiggySmalls schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Persoonlijk heb ik deze gekocht, gewoon bij de sparcowinkel zelf:
https://www.sparco-official.com/en/meca-3.html

De binnenkant is geen rubber maar een synthetisch leer. Ik ben zelf echt super tevreden over deze handschoenen, worden niet te warm of zoiets en zitten comfortabel.

Je kan ze ook in een belgische winkel kopen:
https://www.speedwear.be/...monteurshandschoen-blauw/

Over NL winkels heb ik niet direct een idee
Beschadigd hier het alcatarna niet van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
Minder snel dan van het goedkope karthandschoentjes spul wat op de vingers en palm zit.. En er vervolgens na een paar weken al aan flarden begint af te scheuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 14:43

Raimond613

Simracer

KevinSetz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Er bestaat volgens mij geen enkele handschoen waar het alcantara niet van slijt. Wat je kan doen is het regelmatig onderhouden, google maar ff, genoeg instructies incl videos.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:04
Triple screen vraagje:

Wat gebruiken jullie?
Ik heb optie C en de bezel correctie in nvidia surround ingesteld, dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
Triple screen vraagje:

Wat gebruiken jullie?
Optie B

Maar mijn schermen hebben een "InfinityEdge" ontwerp en de bezels zijn hierdoor klein.
Tussen rand LCD en scherm zit 5mm, na meten en testen in iracing op 3.5mm bezel uitgekomen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
KevinSetz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Ik zie niet in waarom synthetisch leer op echt leer specifiek voor meer beschadiging zou zorgen dan eender welke andere stof. Het slechtst is wanneer je met blote handen rijdt aangezien de olie die op je huid zit het leer zeer snel beschadigt. Ik kan me niet voorstellen dat deze handschoenen echte beschadiging zouden toebrengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
GiggySmalls schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:40:
[...]

Ik zie niet in waarom synthetisch leer op echt leer specifiek voor meer beschadiging zou zorgen dan eender welke andere stof. Het slechtst is wanneer je met blote handen rijdt aangezien de olie die op je huid zit het leer zeer snel beschadigt. Ik kan me niet voorstellen dat deze handschoenen echte beschadiging zouden toebrengen.
Maar alcatara is geen leer? 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
KevinSetz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:

Alvast bedankt (Y)
Ik heb zelf deze en bevallen goed! Enige wat soms minder is, is dat de stof bij duim en wijsvinger soms wat minder zit. Je kunt namelijk die vingers bloot leggen om een telefoon te bedienen met handschoenen aan.
Heb ze ook besteld bij deze site:
https://www.biesheuvel.nl...rs-gaming-glove-hypergrip

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44
Raimond613 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:08:
[...]

Er bestaat volgens mij geen enkele handschoen waar het alcantara niet van slijt. Wat je kan doen is het regelmatig onderhouden, google maar ff, genoeg instructies incl videos.
Correct. Alcantara is niet gekozen om er na honderden uren gebruik nog netjes uit te zien. Het is voor grip en verkoop.
Blote handen of handschoenen, kies je soort slijtage. Het is een gebruikersobject en het doel is racen met grip. Dat het slijt en minder mooi word is een gegeven. Met onderhoud heb je wat langer grip maar waar frictie plaatsvind heb je slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:00
Eindelijk mijn Thrustmaster TX 458 Italia binnengekregen, en wát een verschil met de TMX zeg, veel betere FFB, sterker, voelt steviger. Even wennen qua rijden maar kan auto’s nu veel makkelijker en beter opvangen. Stuk harder werken, ook :)

Maar, even vragen naar de denk ik bekende weg, maar ik heb een enorme hardwarematige deadzone op het gaspedaal; de eerste 4 á 5 cm (vanaf de bovenkant gemeten) doen niks, daarna gaat het pedaal keurig van 1 naar 100. Geen dz ingesteld, getest op Xbox en PC. Hoort niet neem ik aan, maar hier zitten vast meer eigenaren van TM-pedalen.

Edit: Toch maar even gebeld met Amazon en inmiddels is een vervanging onderweg.

[ Voor 6% gewijzigd door ethereal81 op 04-06-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
Jimijames75 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Dank voor je reactie, ik zal eens contact opnemen met fanatec.
Handschoenen vind ook niet praktisch, van die wielren handschoenen zonder vingers zou ik nog wel ok vinden.

Maar er zijn dus geen 3d party fabrikanten die de grips maken?
Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:21
Heeft hier nog iemand de Innato SR Porsche replica buttonbox toevallig?

Heb hem gisteren binnengekregen met de Alu shifters, deze zitten op net geen 6cm van de achterkant van mijn stuur. dit met spacer om het zo dicht mogelijk naar het stuur te krijgen...

Iemand die dit nog heeft? dit is een immens verschil met mijn polsimer buttonbox :|

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Vraagje ik weet niet als ik nu in de juiste topic zit maar ik sta op het punt om de heusinkveld sprint pedalen te kopen maar ik realiseerde me voordat ik de pedalen wilde bestellen past die wel op mijn playseat Evolution weet iemand dat? Of moet ik het zelf boren of zijn ze zo zwaar dat mijn playseat er niet eens tegen kan

verplaatst naar het juiste topic. In de topicwaarschuwingen staan de links naar de correcte topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 07-06-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Laatst online: 20-06 14:33
Racers,

Vraagje. Ik heb onlangs toch afscheid genomen van mijn Oculus Rift S en ben nu opzoek naar Triples. Mijn budget is ongeveer 800 euro. Hebben jullie suggesties qua monitoren? Ik gebruik nu een 40 inch tv. Gaat opzich prima met open wheels auto's, maar als in de cockpit zit van een Porsche kan ik de bochten niet lekker doorkijken.

Ik heb momenteel een GTX 1070 in mijn pc. Ik zat zelf te denken aan 27 of 32 inch schermen op Full HD.

Ben benieuwd!

iRacing Profiel | Mijn Racekamertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
pandahans schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:24:
Racers,

Vraagje. Ik heb onlangs toch afscheid genomen van mijn Oculus Rift S en ben nu opzoek naar Triples. Mijn budget is ongeveer 800 euro. Hebben jullie suggesties qua monitoren? Ik gebruik nu een 40 inch tv. Gaat opzich prima met open wheels auto's, maar als in de cockpit zit van een Porsche kan ik de bochten niet lekker doorkijken.

Ik heb momenteel een GTX 1070 in mijn pc. Ik zat zelf te denken aan 27 of 32 inch schermen op Full HD.

Ben benieuwd!
Het hangt nogal af van je graphics settings en de sim waarover het gaat of een 1070 genoeg zou zijn voor 3x 1440p monitors en als je die dan nog eens 1ms respons en 120Hz of meer wil ga je denk ik met 800 euro niet toekomen, tenzij je iets op de kop kunt tikken.
Dus als je het niet erg vindt om voor 1080p te gaan is dit inderdaad wat zekerder. Zou persoonlijk wel voor 120Hz of meer gaan voor racing en voor 1ms responstijd, maar binnen die categorie zijn meer als genoeg modellen beschikbaar. 3 maal 1080p met 1ms respons en 120Hz of meer moet doenbaar zijn met 800 euro budget.

Met 1080p zou ik wel voor 27 inch gaat want natuurlijk hoe groter het scherm, hoe harder het opvalt dat je een lagere resolutie hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door GiggySmalls op 07-06-2020 16:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
GiggySmalls schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Het hangt nogal af van je graphics settings en de sim waarover het gaat of een 1070 genoeg zou zijn voor 3x 1440p monitors en als je die dan nog eens 1ms respons en 120Hz of meer wil ga je denk ik met 800 euro niet toekomen, tenzij je iets op de kop kunt tikken.
Dus als je het niet erg vindt om voor 1080p te gaan is dit inderdaad wat zekerder. Zou persoonlijk wel voor 120Hz of meer gaan voor racing en voor 1ms responstijd, maar binnen die categorie zijn meer als genoeg modellen beschikbaar. 3 maal 1080p met 1ms respons en 120Hz of meer moet doenbaar zijn met 800 euro budget.

Met 1080p zou ik wel voor 27 inch gaat want natuurlijk hoe groter het scherm, hoe harder het opvalt dat je een lagere resolutie hebt.
Bedankt voor je reactie.

De sim in kwestie is iRacing. Is de 120 Hz echt zo'n musthave? Ik speel nu op een LCD TV met 60 hertz en ben daar best tevreden over. Of is dit typisch zoiets dat je niet op de Hz moet besparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
pandahans schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:37:
[...]

Bedankt voor je reactie.

De sim in kwestie is iRacing. Is de 120 Hz echt zo'n musthave? Ik speel nu op een LCD TV met 60 hertz en ben daar best tevreden over. Of is dit typisch zoiets dat je niet op de Hz moet besparen?
120Hz zorgt gewoon voor een smoother beeld dus ik vind dat wel een meerwaarde. Je beseft ook nooit hoe groot het verschil is tot je op 120Hz of meer gespeeld hebt. Wat je al eens kan doen is een fps counter gebruiken in iRacing en kijken hoeveel fps je haalt met je huidige setup. Als je nu al niet ruim boven de 120 fps haalt heeft het niet veel zin natuurlijk (veronderstel dat je nu ook 1080p hebt).

1 van de meest voorkomende reacties is dat je oog toch maar 60Hz registreert, maar je oog is natuurlijk niet synchronized met dat scherm en je ziet het verschil uiteindelijk echt wel. Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur (of je het geld eraan wil geven) maar ikzelf zou niet onder 120 meer willen.

Het wordt vooral merkbaarder bij games waar het beeld snel beweegt (denk aan F1 cars of karts en eventueel rally) maar in mijn ogen is het gewoon ook een kwestie van future proofing want een scherm gaat meestal ook wel een tijdje mee.

Enkele videos die je kunnen helpen:
https://www.youtube.com/watch?v=bFQmHmX6els

https://www.youtube.com/watch?v=YUzNm3awEC0 (het translate zich hier niet super aangezien het weer recorded is met een camera maar je ziet het verschil wel)

Enkele videos waar Linus het ons even duidelijk maakt :
https://www.youtube.com/watch?v=tV8P6T5tTYs
https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
GiggySmalls schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:51:
[...]

120Hz zorgt gewoon voor een smoother beeld dus ik vind dat wel een meerwaarde. Je beseft ook nooit hoe groot het verschil is tot je op 120Hz of meer gespeeld hebt. Wat je al eens kan doen is een fps counter gebruiken in iRacing en kijken hoeveel fps je haalt met je huidige setup. Als je nu al niet ruim boven de 120 fps haalt heeft het niet veel zin natuurlijk (veronderstel dat je nu ook 1080p hebt).

1 van de meest voorkomende reacties is dat je oog toch maar 60Hz registreert, maar je oog is natuurlijk niet synchronized met dat scherm en je ziet het verschil uiteindelijk echt wel. Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur (of je het geld eraan wil geven) maar ikzelf zou niet onder 120 meer willen.

Het wordt vooral merkbaarder bij games waar het beeld snel beweegt (denk aan F1 cars of karts en eventueel rally) maar in mijn ogen is het gewoon ook een kwestie van future proofing want een scherm gaat meestal ook wel een tijdje mee.

Enkele videos die je kunnen helpen:
https://www.youtube.com/watch?v=bFQmHmX6els

https://www.youtube.com/watch?v=YUzNm3awEC0 (het translate zich hier niet super aangezien het weer recorded is met een camera maar je ziet het verschil wel)

Enkele videos waar Linus het ons even duidelijk maakt :
https://www.youtube.com/watch?v=tV8P6T5tTYs
https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA
Bedankt man! Ga de filmpjes zo even bekijken. Ik haal nu rond de 100 fps op 1080p, maar heb alle opties zo hoog mogelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Adriaaanvdb schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:41:
Vraagje ik weet niet als ik nu in de juiste topic zit maar ik sta op het punt om de heusinkveld sprint pedalen te kopen maar ik realiseerde me voordat ik de pedalen wilde bestellen past die wel op mijn playseat Evolution weet iemand dat? Of moet ik het zelf boren of zijn ze zo zwaar dat mijn playseat er niet eens tegen kan

[mbr]verplaatst naar het juiste topic. In de topicwaarschuwingen staan de links naar de correcte topic.[/mbr]
Hey, in combinatie met de Sprint baseplate zou je ze prima moeten kunnen monteren. Echter raden wij het eigenlijk altijd af om onze producten i.c.m. Playseat rigs te gebruiken. Deze zijn namelijk niet heel sterk waardoor je simpel gezegd niet alles uit de pedalen kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
-

[ Voor 104% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2020 07:57 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:25
EnzoF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:49:
[...]

Hey, in combinatie met de Sprint baseplate zou je ze prima moeten kunnen monteren. Echter raden wij het eigenlijk altijd af om onze producten i.c.m. Playseat rigs te gebruiken. Deze zijn namelijk niet heel sterk waardoor je simpel gezegd niet alles uit de pedalen kan halen.
Doorbuigen doet de playseat al met veel zwakkere pedalen. Dan maar over de stuur flex te zwijgen.

Ik zou ook graag een setje sprints willen als upgrade voor mijn Club sport setup, enig idee wanneer deze weer op voorraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Laatst online: 15-02-2024
EnzoF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:49:
[...]

Dankuwel als ik een simlab gt1 evo rig koop kan dan de sprint pedalen er wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Laatst online: 21:54
Adriaaanvdb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:45:
[...]

Dankuwel als ik een simlab gt1 evo rig koop kan dan de sprint pedalen er wel op?
Ja, dat kan. Waar de pre-2020 versie nog een extra versteviging nodig had is de nieuwe gt1 evo zonder toevoegingen geschikt voor de sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:50
anybody? als je er 1 ziet? nieuw.
zit al weken te zoeken als upgrade voor mijn 4 jaar oude g29

https://shop.thrustmaster.../ts-pc-racer/category/92/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 16:34
Heb zelf de SimLab GT1-Evo in bestelling staan, en vroeg mij af of de baseplate van Heusinkveld toegevoegde waarde heeft.
nm: al beantwoord 2 posts terug :)
mr.DJ95 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:46:
[...]
Ik zou ook graag een setje sprints willen als upgrade voor mijn Club sport setup, enig idee wanneer deze weer op voorraad zijn?
Aantal keer per dag kijken of er een setje in stock is. Zodra een setje af is, gooien ze die meteen in de webshop. En is ook zo weer weg heb ik al een aantal keer moeten meemaken :). Niet normaal hoe snel.

Afgelopen woensdag had ik ook al achter het net gevist, maar donderdagavond tegen 22:00 toch nog ff kijken en warempel een 3 pedal set in stock. Als de wiedeweerga besteld en morgen komen ze binnen.
Dus je moet mazzel hebben, en klaar zijn om direct te bestellen, dus zorg dat je een accountje al hebt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:44
murky123 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:42:
anybody? als je er 1 ziet? nieuw.
zit al weken te zoeken als upgrade voor mijn 4 jaar oude g29

https://shop.thrustmaster.../ts-pc-racer/category/92/
Volgens mij is Thrustmaster erg moeilijk leverbaar op dit moment. Bijna alle modellen zijn bij veel webshops uitverkocht. Ik zit zelf al een paar weken te wachten op de T300 Ferrari Alcantara, maar ook die is nauwelijks vindbaar.

Hebben er mensen ervaring met rechtstreeks bij Thrustmaster bestellen? Ik zie dat ze de T300 GT wel hebben, maar ben er wat huiverig voor aangezien evt retour volgens mij naar Frankrijk moet. Via NL webshop is dan toch wat praktischer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Dikkie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:26:
Zodra een setje af is, gooien ze die meteen in de webshop. En is ook zo weer weg heb ik al een aantal keer moeten meemaken :). Niet normaal hoe snel.
Eigenlijk gaat het om de geplande weekproductie (Die we elke week weer verhogen). Zodra die af is, komt het in de shop. Aangezien we op maandag beginnen, is dit dus meestal op donderdag en vrijdag.

[ Voor 16% gewijzigd door EnzoF op 09-06-2020 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
Mag ik dit hier vragen :

Een thrustmaster TS-PC racer met open wheel add-on stuur of een fanatec csl elite v1.1 wheelbase met F1 stuur.

Ik zou eerst voor de thrustmaster gegaan zijn, maar is al weken niet verkrijgbaar en de fanatec csl elite v1.1 + F1 stuur is vergelijkbaar in prijs en wel op voorraad bij fanatec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
murky123 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:30:
Mag ik dit hier vragen :

Een thrustmaster TS-PC racer met open wheel add-on stuur of een fanatec csl elite v1.1 wheelbase met F1 stuur.

Ik zou eerst voor de thrustmaster gegaan zijn, maar is al weken niet verkrijgbaar en de fanatec csl elite v1.1 + F1 stuur is vergelijkbaar in prijs en wel op voorraad bij fanatec
Ik ben mij ook aan het oriënteren en dus helaas geen ervaring met één van beide. Maar ik zie het als een groot pluspunt om in het Fanatec ecosysteem te treden. Als ik de reviews op internet moet geloven doen ze niet voor elkaar onder. Mocht je toch nog een betere ervaring kun je de wheelbase upgraden naar V2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
Zoals in mijn vorige post en reactie op murky, ik ben mij aan het orienteren op het een upgrade van mijn racehoekje. Ik race nu in een playseat challenge met een T150 op een 40" lcd tv.

@GiggySmalls heeft mij al op weg geholpen voor een triple screen setup. Maar ik vraag mij af waar ik de prioriteit moet leggen. Zou ik eerst gaan voor de triples of zou ik eerst mijn stuur upgraden naar een Fanatec set (Elite of CSW)?

Wat zouden jullie eerst doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
Ik denk dat je voor jezelf moet gaan kijken wat je precies wil.

Hierbij zou ik zelf de "upgrades" verdelen in 3e;

- Een triple screen doet in mijn mening vooral veel voor de immersie tegenover een enkel scherm.
- Een stuur doet veel aan je voelbare feedback, hierbij kan je dus sneller in de gaten hebben over je de auto "verliest"
- Pedalen kunnen een hoop doen in je consistentie, als je hier bijvoorbeeld eerst voor een fanatec setje zou gaan met loadcell is het misschien een beetje scheef met het stuur maar hiermee zal je denk ik wel als eerste de meeste winst mee halen.

Zelf zit ik in een soortgelijke situatie, op dit moment zit ik met een T150 en een 144Hz 1440p 27" scherm.
Ik ben me nu aan het oriënteren om naar een Fanatec set te gaan, waarom? Omdat ik nu weet dat ik dit niet "voor even" doe en het wel echt tof vind. Hiermee weet ik ook dat als ik bij een TS-PC uitkom van trustmaster dit hier ook gelijk end of the line is voor nu.

Fanatec stap ik nu in met een setje loadcell pedalen, hou mn stuur voor nu, en kan later dan naar ander stuur kijken (inclusief base e.d.).
Hierbij heb ik veel meer het idee om ook in de toekomst meer mee te kunnen doen qua upgrade paden.

edit;
Maar anderen die meer in het simracen al zitten en upgrades hebben gedaan kunnen hier vast nog betere uitleg op geven :D

[ Voor 5% gewijzigd door Nederlandhc op 09-06-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
Nederlandhc schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:26:
Ik denk dat je voor jezelf moet gaan kijken wat je precies wil.

Hierbij zou ik zelf de "upgrades" verdelen in 3e;

- Een triple screen doet in mijn mening vooral veel voor de immersie tegenover een enkel scherm.
- Een stuur doet veel aan je voelbare feedback, hierbij kan je dus sneller in de gaten hebben over je de auto "verliest"
- Pedalen kunnen een hoop doen in je consistentie, als je hier bijvoorbeeld eerst voor een fanatec setje zou gaan met loadcell is het misschien een beetje scheef met het stuur maar hiermee zal je denk ik wel als eerste de meeste winst mee halen.

Zelf zit ik in een soortgelijke situatie, op dit moment zit ik met een T150 en een 144Hz 1440p 27" scherm.
Ik ben me nu aan het oriënteren om naar een Fanatec set te gaan, waarom? Omdat ik nu weet dat ik dit niet "voor even" doe en het wel echt tof vind. Hiermee weet ik ook dat als ik bij een TS-PC uitkom van trustmaster dit hier ook gelijk end of the line is voor nu.

Fanatec stap ik nu in met een setje loadcell pedalen, hou mn stuur voor nu, en kan later dan naar ander stuur kijken (inclusief base e.d.).
Hierbij heb ik veel meer het idee om ook in de toekomst meer mee te kunnen doen qua upgrade paden.

edit;
Maar anderen die meer in het simracen al zitten en upgrades hebben gedaan kunnen hier vast nog betere uitleg op geven :D
Ja het remmen op de T150 is echt een ramp. Je hebt totaal geen gevoel of je goed remt of niet. Ook in Fixed races met iRacing, (dus waar de setup van de auto's hetzelfde is) zie ik gasten die veel later kunnen remmen zonder te blokkeren. Ik rem dus altijd maar heel voorzichtig en op tijd.

Welke pedalen van Fanatec heb je aangeschaft? Dit ga je dus combineren met de T150. Ben benieuwd of het je bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Misschien dat ik het iets verkeerd verwoord heb, maar ik ben nog even aan het oriënteren welke pedalen ik wil.
Ja in het begin zal het wel zijn dat het een scheve Setup is met een T150 en een setje loadcell, maar ik denk toch ook op korte termijn het stuur ook te vervangen.

Het zal hier zeer waarschijnlijk de CSL Elite serie worden, ik vraag me af hoeveel de Clubsport verbetering geven voor het bedrag verschil.

Voor wat betreft de stock pedalen van de T150, hier heb ik een soort schuim achter de rem gedaan waardoor het bij mij al een stuk beter gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
pandahans schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Ja het remmen op de T150 is echt een ramp. Je hebt totaal geen gevoel of je goed remt of niet. Ook in Fixed races met iRacing, (dus waar de setup van de auto's hetzelfde is) zie ik gasten die veel later kunnen remmen zonder te blokkeren. Ik rem dus altijd maar heel voorzichtig en op tijd.

Welke pedalen van Fanatec heb je aangeschaft? Dit ga je dus combineren met de T150. Ben benieuwd of het je bevalt!
zelf heb ik de csl elite pedalen met de load cell optie. echt super.
wat het voordeel is met load cell is dat je "muscle memory" opbouwt in je been. dat helpt enorm in je consistentie . en wat dacht je van trailbraken,
sinds ik loadcell heb kan ik op 0.3 sec achter iemand rijden en dan nog op tijd remmen met de juiste force

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Nederlandhc schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:48:
Misschien dat ik het iets verkeerd verwoord heb, maar ik ben nog even aan het oriënteren welke pedalen ik wil.
Ja in het begin zal het wel zijn dat het een scheve Setup is met een T150 en een setje loadcell, maar ik denk toch ook op korte termijn het stuur ook te vervangen.

Het zal hier zeer waarschijnlijk de CSL Elite serie worden, ik vraag me af hoeveel de Clubsport verbetering geven voor het bedrag verschil.

Voor wat betreft de stock pedalen van de T150, hier heb ik een soort schuim achter de rem gedaan waardoor het bij mij al een stuk beter gaat!
Zelf begonnen met de Trustmaster pc racer en als eerste de trustmaster pedalen vervangen door de Fanatec ClubSport Pedals V3.

In eerste instantie de Fanatec pedalen op een contstructie van mdf en de pc racer op een bureau vast geschroefd. Ging prima en een stap vooruit.

Daarna een sim-lab p1 cockpit aangeschaft en de v3 pedalen voorzien van een Pedals V3 Brake Performance Kit. Een aanraden, mits je de pedalen stevig kan monteren.

Het grote voordeel van Fanatec is dat je voor een systeem kiest wat naadloos op elkaar aansluit en stapsgewijs kunt uitbouwen.

De PC RACER verkocht en vervangen door een ClubSport Wheel Base V2.5 maar uiteindelijk de podium dd2 aangeschaft. Het mooie is dat je de pedalen of via de podium dd en/of wheelbase kan aansluiten maar ook via usb direct naar de pc.

Gekozen om de pedalen aan te sluiten op de podium dd. Het grote voordeel is dat je via je stuurtjes nog snel en overzichtelijk je rem kan fine tunen maar ook ander opties voorhanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Eind 2019 heb ik het simracen weer opgepakt, ik heb destijds een tweedehands Playseat i.c.m. een G27 aangeschaft om zo maar eens te kijken of ik het weer voor langere tijd leuk zou vinden.
Gebleken is dat het simmen toch wel erg bevalt en ik zit al snel zo'n 8 tot 10 uur op zolder te racen.
Voor nu is de Playseat nog toereikend maar het stuur begint me wel tegen te staan, deze zou ik graag gaan updaten.

Mijn oog is gevallen op de Fanatec CSL Elite met de standaard pedalen. Ik weet dat een loadcell vooral veel doet met je prestaties maar ik wil nu echt eerst het stuur vervangen, de pedalen kan ik later dit jaar uitbreiden met de loadcell van Fanatec. Uiteraard heb ik al veel reviews gekeken maar toch ben ik benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met deze base. Ook ben ik benieuwd naar waar ik deze het beste kan bestellen, rechtstreeks bij Fanatec zelf (hoe zit het hier met levertijd? Hij is op voorraad) of zijn er retailers die aan te raden zijn?

Alvast bedankt. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Ga even kijken of ik mijn TX pedalen kan aanpassen zodat ik er toch iets meer uit kan halen. Loadcell is met huidige set up niet haalbaar.

Kwam een guide tegen om iets meer weerstand te genereren bij maximaal remmen.

Bestaat er ook zoiets om de deadzone te verminderen bij het beginnen met remmen? Merk dat er bij trailbraking erg veel aandacht naar de rem-meter/balkje gaat omdat het vrijwel onmogelijk is om aan te voelen wanneer je de (vrij grote) deadzone voorbij bent.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:53
Als het goed is ben ik komende maandag eigenaar van een alu sim rig (jeej!)
Echter zit er nu een direct drive mount op het alu frame gemount, aangezien ik een fanatec csl1.1 heb, heb ik daar niet veel aan en vroeg ik mij af of jullie tips hebben hoe ik de base direct op het alu frame kan vastmaken? moet ik dan hoekprofielen onder de base vastmaken en die weer aan het alu frame of zijn er andere (simpelere/betere) methoden?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Nee, wat je beschrijft is echt het simpelst. Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Beltoni schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:28:
Ga even kijken of ik mijn TX pedalen kan aanpassen zodat ik er toch iets meer uit kan halen. Loadcell is met huidige set up niet haalbaar.

Kwam een guide tegen om iets meer weerstand te genereren bij maximaal remmen.
[YouTube: DIY Thrustmaster TX / T300 Brake Pedal Mod for $10]

Bestaat er ook zoiets om de deadzone te verminderen bij het beginnen met remmen? Merk dat er bij trailbraking erg veel aandacht naar de rem-meter/balkje gaat omdat het vrijwel onmogelijk is om aan te voelen wanneer je de (vrij grote) deadzone voorbij bent.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!!
Ik heb zelf op basis hiervan niet direct die dingen aangekocht om ze achter mijn standaard pedaal te doen omdat ik ze naar mijn gevoel niet snel genoeg kon vinden :P

Wat ik heb gedaan is van dat verwarmingsbuis isolatiemateriaal een stukje achter mn pedaal getiewrapt, dit zorgt ervoor dat ik wel weerstand krijg naarmate ik hem verder indruk. Hierbij kan ik zelf natuurlijk ook nog dubbel of 3dubbel doen (heb nu dubbel zitten) om meer of minder, vroeger of later weerstand te krijgen.

Ik moet wel zeggen, mijn gevoel was er wel direct beter bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
ethereal81 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:10:
Eindelijk mijn Thrustmaster TX 458 Italia binnengekregen, en wát een verschil met de TMX zeg, veel betere FFB, sterker, voelt steviger. Even wennen qua rijden maar kan auto’s nu veel makkelijker en beter opvangen. Stuk harder werken, ook :)

Maar, even vragen naar de denk ik bekende weg, maar ik heb een enorme hardwarematige deadzone op het gaspedaal; de eerste 4 á 5 cm (vanaf de bovenkant gemeten) doen niks, daarna gaat het pedaal keurig van 1 naar 100. Geen dz ingesteld, getest op Xbox en PC. Hoort niet neem ik aan, maar hier zitten vast meer eigenaren van TM-pedalen.

Edit: Toch maar even gebeld met Amazon en inmiddels is een vervanging onderweg.
Oké, inmiddels de vervanging binnen en deze heeft het ook. Minimaal gas geven is er zo niet bij. Best teleurgesteld eigenlijk.

Heeft er iemand hier toevallig die simpele 2 pedalensetup van Thrustmaster die dat ook eens kan verifiëren? Anders wellicht maar gewoon doorbijten en de leather edition bestellen, dit is knap waardeloos zo. Ervanuitgaande dat de T3PA dit niet hebben.

Thrustmaster is momenteel helaas niet te bereiken, wacht al meer dan een week op antwoord op mijn mail en telefonisch lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Mijn T3pa pedalen hadden alleen deadzone als ik het zelf zo calibreerde. 4-5 cm is extreem veel. Dat is 50% van de totale travel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
SlaadjeBla schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:39:
Mijn T3pa pedalen hadden alleen deadzone als ik het zelf zo calibreerde. 4-5 cm is extreem veel. Dat is 50% van de totale travel?
Vanaf de top van het pedaal gemeten, kan ook een cm minder zijn hoor, maar het is idd duidelijk voelbaar en knap irritant... Had de TMX niet in elk geval.

Edit: iets minder dan gedacht, het is zo’n 2,5 tot 3 cm, vanaf bovenkant pedaal gemeten. Is er iemand die kan zeggen of de T3PA’s wel direct vanaf 0 reageren? Dan maar een paar tientjes meer uitgeven, dit is naadje.

[ Voor 21% gewijzigd door ethereal81 op 10-06-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Nederlandhc schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb zelf op basis hiervan niet direct die dingen aangekocht om ze achter mijn standaard pedaal te doen omdat ik ze naar mijn gevoel niet snel genoeg kon vinden :P

Wat ik heb gedaan is van dat verwarmingsbuis isolatiemateriaal een stukje achter mn pedaal getiewrapt, dit zorgt ervoor dat ik wel weerstand krijg naarmate ik hem verder indruk. Hierbij kan ik zelf natuurlijk ook nog dubbel of 3dubbel doen (heb nu dubbel zitten) om meer of minder, vroeger of later weerstand te krijgen.

Ik moet wel zeggen, mijn gevoel was er wel direct beter bij!
Nice. Volgens mij kan je ze gewoon bij de doorsnee bouwmarkt halen, ga binnenkort eens kijken
ethereal81 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Vanaf de top van het pedaal gemeten, kan ook een cm minder zijn hoor, maar het is idd duidelijk voelbaar en knap irritant... Had de TMX niet in elk geval.

Edit: iets minder dan gedacht, het is zo’n 2,5 tot 3 cm, vanaf bovenkant pedaal gemeten. Is er iemand die kan zeggen of de T3PA’s wel direct vanaf 0 reageren? Dan maar een paar tientjes meer uitgeven, dit is naadje.
Mijn TX pedalen hebben ook zo'n deadzone bij mij. Merk dat dit het trailbreaken wel erg lastig maakt. Bij het gaspedaal heb ik er minder last van aangezien doseren daar minder cruciaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 13:27
Ik heb een vraagje over loadcell pedalen... Mijn rig bestaat momenteel uit een Simlab frame met daarop een G25 stuur en pedalen. Zowel de stoel als de pedalen staan op sliders zodat mijn kindjes (6 en 8 jaar) ook kunnen rijden.

Nu jeukt het om de pedalen te upgraden naar iets leukers zoals Heusinkveld Sprints of Fanatec Clubsports. Ik heb echt al veel reviews gekeken, maar nergens echt gevonden hoe zo’n loadcell pedaal nu voelt qua travel en stroefheid tov “speelgoedpedalen” en hoe “sterk” je moet zijn om zo’n pedalen te kunnen gebruiken. Als een pedaal-upgrade zou betekenen dat de kindjes er niet meer mee kunnen rijden blijf ik namelijk liever op de oude getrouwe G25 doorploeteren. Een alternatief zou zijn dat ik voor de kinderen de koppelingspedaal zou instellen als rem. Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 19:00
crowke schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:49:
Ik heb een vraagje over loadcell pedalen... Mijn rig bestaat momenteel uit een Simlab frame met daarop een G25 stuur en pedalen. Zowel de stoel als de pedalen staan op sliders zodat mijn kindjes (6 en 8 jaar) ook kunnen rijden.

Nu jeukt het om de pedalen te upgraden naar iets leukers zoals Heusinkveld Sprints of Fanatec Clubsports. Ik heb echt al veel reviews gekeken, maar nergens echt gevonden hoe zo’n loadcell pedaal nu voelt qua travel en stroefheid tov “speelgoedpedalen” en hoe “sterk” je moet zijn om zo’n pedalen te kunnen gebruiken. Als een pedaal-upgrade zou betekenen dat de kindjes er niet meer mee kunnen rijden blijf ik namelijk liever op de oude getrouwe G25 doorploeteren. Een alternatief zou zijn dat ik voor de kinderen de koppelingspedaal zou instellen als rem. Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
Tja dat is een moeilijke, de v3 en heusinkvelds zijn natuurlijk speelgoed voor grote kinderen. Mijn loadcell pedalen zijn gewoon erg stiff. Heb begrepen dat de v3's met brake performance kit ook vrij hard kunnen zijn maar zonder zit er wat meer travel in. Ook de heusinkvelds hebben wat meer travel
zodat je ze beter kunt moduleren.
Natuurlijk is het zo dat als je vol remt en tegen de "stop" van de loadcell pedalen zit kinderen die kracht niet hebben en ze dit ook niet lukt.
Het zijn toch 2 hele verschillende dingen.
Misschien heb je hier wat aan:

https://youtu.be/l9d1mzmda_Q

Kun je misschien zien hoe het zit met travel en de krachten

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pandahans
Mijn eerste upgrade is de triple screen setup geworden. Wat staat die stoer in mn kleine racekamertje zeg! Ik ben voor de AOC C32G1 gegaan. Zoals @GiggySmalls aangaf voor 144hz gegaan en 1ms. Als compromis zijn de schermen Full HD. Als je erg goed kijkt kan je pixels zien. Maar goed, 120 extra voor de 4k versie is natuurlijk 120 vermenigvuldigd met 3. En daar had ik net even geen zin in.

Op naar de volgende upgrade! Iemand ervaring met GT Omega Cockpits? In de toekomst wil ik een CSW 2.5 en Elites met een LoadCell. Iemand advies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q25m4MI_dT0DFq-bemjp1xee3wE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XZxzuVOfuwNch3ymxaOuXUYP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-06 22:53
crowke schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:49:

Ik kan niet spreken over Fanatec CS pedalen, maar wel over de heusinkveld pedalen.
In principe is een loadcell of potmeter rem geen verschil voor je kinderen, waarbij ik zelfs denk dat een LC nog zelfs makkelijker is voor ze.

Je hebt geen travel nodig om te remmen met een LC rempedaal, de kracht die je er op zet is leidend.
Nu kan je de LC van Heusinkveld precies zo kalibreren voor je kinderen naar gelang de kracht die ze kunnen/willen uitoefenen op de LC & dit profiel op slaan op je PC. Als dus kind1 met 6kg op de LC wil rijden, is dat helemaal prima, kind2 op 12kg en jij rijdt op 61kg. Iedereen zijn eigen profiel.

Iedere keer als iemand dan gaat rijden laad je het juiste profiel op de pedalen (kwestie van 10 seconden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:28:
Maar goed, 120 extra voor de 4k versie is natuurlijk 120 vermenigvuldigd met 3. En daar had ik net even geen zin in.
En dan neem je de kosten voor een SLI RTX2080 Ti er niet in mee wat je nodig hebt voor 3x 4K :+
Sterker nog, 3x 144hz word al wel een ding als je wat details aan hebt staan...

Wel mooie setup d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:39:
[...]

En dan neem je de kosten voor een SLI RTX2080 Ti er niet in mee wat je nodig hebt voor 3x 4K :+

Haha, daar heb ik inderdaad aan gedacht. De schermen zouden mijn pc kunnen 'overleven'. Maar voorlopig nog even niet, daarom voor de 1920x1080 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:39:
[...]

iRacing kan overigens niks met meerdere GPU's heb ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:28:
Mijn eerste upgrade is de triple screen setup geworden. Wat staat die stoer in mn kleine racekamertje zeg! Ik ben voor de AOC C32G1 gegaan. Zoals @GiggySmalls aangaf voor 144hz gegaan en 1ms. Als compromis zijn de schermen Full HD. Als je erg goed kijkt kan je pixels zien. Maar goed, 120 extra voor de 4k versie is natuurlijk 120 vermenigvuldigd met 3. En daar had ik net even geen zin in.

Op naar de volgende upgrade! Iemand ervaring met GT Omega Cockpits? In de toekomst wil ik een CSW 2.5 en Elites met een LoadCell. Iemand advies?

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit man!

Ik zou persoonlijk niet voor een GT Omega cockpit gaan. Het is zeker niet goedkoop en je hebt nog steeds flex. Voor dezelfde prijs heb je een aluminium rig en nul flex ;) Je kan voor een oplossing van Sim-Lab of Motedis gaan of zelf iets samen stellen en de onderdelen bestellen. Met de laatste optie heb je perfect wat je zelf wil en kom je meestal nog steeds goedkoper uit dan een voorgebouwde rig.

Ik heb zelf nog steeds en logitech g29 en zelfs daarmee merk ik hoe nice het is om geen flex meer te hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Allen,

Ik ben al een paar weken aan het kijken voor een upgrade, maar kom er niet uit.. Heb al aardig wat pagina's van dit topic doorgenomen en als ik zie wat voor rigs en sturen er voorbij komen, wauw!

Maar goed, ik zit zelf aan de 'onderkant' van de markt. Vanwege de ruimte, maar voornamelijk door het beperkte budget.

Op dit moment gebruik ik een Logitech Driving Force GT op een Wheel Stand Pro. In het verleden veel plezier mee gehad op de Playstation/Gran Turismo. Inmiddels niet meer in bezit van een Playstation, dus sinds kort aangesloten op de PC. Nu wil ik graag F1 2019/2020 spelen en merk ik dat het kriebelt.

Ik twijfel tussen een Thrustmaster T150 (met T3PA pedalen) / Logitech G29, met als outsider de T300.

Als ik het zo lees zijn de T150/G29 wel redelijk aan elkaar gewaagd. Beide hebben hun voor/nadelen. De T300 is een stapje hoger, maar ligt eigenlijk buiten budget.

Daarnaast speel ik hooguit enkele uurtjes per week.

Wat denken jullie voor mijn situatie? Gewoon voor een T150/G29 gaan of toch beter een T300, eventueel 2e hands? Of een ander alternatief binnen dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:46:
iRacing kan overigens niks met meerdere GPU's heb ik begrepen.
Maar we hebben het over het racesturen topic, misschien word er wel meer gebruikt dan alleen iRacing ;)
AC, ACC, NFS etc etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
GiggySmalls schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Ziet er netjes uit man!

Ik zou persoonlijk niet voor een GT Omega cockpit gaan. Het is zeker niet goedkoop en je hebt nog steeds flex. Voor dezelfde prijs heb je een aluminium rig en nul flex ;) Je kan voor een oplossing van Sim-Lab of Motedis gaan of zelf iets samen stellen en de onderdelen bestellen. Met de laatste optie heb je perfect wat je zelf wil en kom je meestal nog steeds goedkoper uit dan een voorgebouwde rig.

Ik heb zelf nog steeds en logitech g29 en zelfs daarmee merk ik hoe nice het is om geen flex meer te hebben.
Thanks voor de tip. Ik heb twee linkerhanden. Als iemands pc kuren heeft bellen ze mij, maar als iemand gaat verhuizen of er moet iets in elkaar zetten bellen ze me als laatste! Wel leuk om ze het tegendeel te bewijzen door zo'n rig te bouwen haha!

Ik vraag me af hoe je de stoel bevestigd aan zo'n rig of dat de stoel altijd een standaard afmeting heeft.

Ik heb het rekensommetje wel eens gemaakt. Aluminum Rig is al snel 400 euro denk ik? Tel daar een stoel bij op van 200 euro kom je al snel op 600 euro. GT Omega is momenteel compleet voor 400.

Ik had stiekem gehoopt dat de GT Omega geen flex zou vertonen. Valse hoop dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Thanks voor de tip. Ik heb twee linkerhanden. Als iemands pc kuren heeft bellen ze mij, maar als iemand gaat verhuizen of er moet iets in elkaar zetten bellen ze me als laatste! Wel leuk om ze het tegendeel te bewijzen door zo'n rig te bouwen haha!

Ik vraag me af hoe je de stoel bevestigd aan zo'n rig of dat de stoel altijd een standaard afmeting heeft.

Ik heb het rekensommetje wel eens gemaakt. Aluminum Rig is al snel 400 euro denk ik? Tel daar een stoel bij op van 200 euro kom je al snel op 600 euro. GT Omega is momenteel compleet voor 400.

zelf ben ik van een playseat gekomen en toen geupgrade naar een GT OMEGA met fanatec gear, inderdaad nog steeds flex... :X Daarna verkocht en een rseat rs1 op gehaald omdat ik dacht die dikke buizen kunnen geen kant op... helaas de shifter van fanatec bewoog nog steeds :-( Hierna maar voor Simlab gegaan O-) wat een rots vast huis is. Ik kan iedereen ook adviseren als je voor rig gaat koop een simlab hoef je nooit weer te upgraden en kun je altijd upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
SubSun schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:56:
Allen,

Ik ben al een paar weken aan het kijken voor een upgrade, maar kom er niet uit.. Heb al aardig wat pagina's van dit topic doorgenomen en als ik zie wat voor rigs en sturen er voorbij komen, wauw!

Maar goed, ik zit zelf aan de 'onderkant' van de markt. Vanwege de ruimte, maar voornamelijk door het beperkte budget.

Op dit moment gebruik ik een Logitech Driving Force GT op een Wheel Stand Pro. In het verleden veel plezier mee gehad op de Playstation/Gran Turismo. Inmiddels niet meer in bezit van een Playstation, dus sinds kort aangesloten op de PC. Nu wil ik graag F1 2019/2020 spelen en merk ik dat het kriebelt.

Ik twijfel tussen een Thrustmaster T150 (met T3PA pedalen) / Logitech G29, met als outsider de T300.

Als ik het zo lees zijn de T150/G29 wel redelijk aan elkaar gewaagd. Beide hebben hun voor/nadelen. De T300 is een stapje hoger, maar ligt eigenlijk buiten budget.

Wat denken jullie voor mijn situatie? Gewoon voor een T150/G29 gaan of toch beter een T300, eventueel 2e hands? Of een ander alternatief binnen dezelfde prijsklasse?
Ik heb zelf de T150. Maar uit reviews komt de G29 toch beter uit de bus volgens mij. de G29 was toen ik het stuur kocht twee keer zo duur. Dus als de G29 en de T150 hetzelfde geprijst zijn momenteel zou ik voor de G29 gaan.

Mijn eigen ervaring met de T150 is prima. Ik heb er veel plezier van! Alleen de pedalen vormen een ergenis. Dus goed dat je naar andere pedalen kijkt. Mocht je specifieke vragen over de T150 hebben kan ik die voor je beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
KevinSetz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:06:
[...]

zelf ben ik van een playseat gekomen en toen geupgrade naar een GT OMEGA met fanatec gear, inderdaad nog steeds flex... :X Daarna verkocht en een rseat rs1 op gehaald omdat ik dacht die dikke buizen kunnen geen kant op... helaas de shifter van fanatec bewoog nog steeds :-( Hierna maar voor Simlab gegaan O-) wat een rots vast huis is. Ik kan iedereen ook adviseren als je voor rig gaat koop een simlab hoef je nooit weer te upgraden en kun je altijd upgraden.
Bedankt voor je reactie man! Op naar de aluminium boer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
SubSun schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:56:
Allen,

Je kan natuurlijk ook heel even door met wat je hebt.

Ik gok zelf op dat de craze zo weer voorbij is en dat dan V&A vol staat met rigs en gear. Momenteel komen er steeds meer langs op V&A, maar op woeker prijzen. Het is aannemelijk dat deze heel snel in prijs gaan zakken (meeste word nu nog aangeboden voor boven nieuwprijs pre-corona).

Mijn verlang lijst is klaar, het is nu wacthen tot er iets langs komt voor de juiste prijs ;). Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is stuur base combo. Als er een DD voor een schappelijke prijs voorbij komt heb ik een goed excuus om een alu rig te bouwen en aan mijn sfx-100 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
[...]

Echt handig hoef je niet te zijn om het in elkaar te zetten zolang je verstand maar werkt ;) Een moer in een gat schroeven kan iedereen wel toch? 8)7

Je kan met aluminium als je niet te advanced doet voor 250-350 euro een rig maken en dan er nog verzendkosten bij zit je aan 300-400. Een stoel kan je ergens op de kop tikken (tweedehands of bij de sloop) en dan kost het je ook niet zoveel. Al is het in totaal 600 tov 400 in de omega zou ik het nog altijd aanraden want flex is echt vreselijk voor consistency :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Voor mijn alu rig incl stoel was ik 485 euro kwijt. Rig via Marktplaats op de kop getikt (er zijn er nu meerdere die alu rigs aanbieden daar, ik heb 280 ongemonteerd betaald) en die zat binnen een uurtje of 2 helemaal in elkaar (met mijn 3 jarige zoon als extra handicap ;) ).

Het is echt een werkje van niks, ik heb mijn rig nagebouwd in Framexpert (zit een exploded view bij welke verrekte handig is bij montage), als je die files wil hebben geef je maar een seintje.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 11-06-2020 10:34 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Ik heb zelf de T150. Maar uit reviews komt de G29 toch beter uit de bus volgens mij. de G29 was toen ik het stuur kocht twee keer zo duur. Dus als de G29 en de T150 hetzelfde geprijst zijn momenteel zou ik voor de G29 gaan.

Mijn eigen ervaring met de T150 is prima. Ik heb er veel plezier van! Alleen de pedalen vormen een ergenis. Dus goed dat je naar andere pedalen kijkt. Mocht je specifieke vragen over de T150 hebben kan ik die voor je beantwoorden :)
De G29 is inderdaad iets duurder, maar voor de T150 komen dan nog de pedalen er bij. Hoe lang heb je de T150 al en nog andere minpuntjes, buiten de pedalen? Ik zie af en toe de T150 2e hands voorbij komen voor rond de 100 (met de standaard pedalen), maar twijfel nog of het wel verstandig is ivm eventuele garantie.
Darkangle schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:16:
[...]
Je kan natuurlijk ook heel even door met wat je hebt.

Ik gok zelf op dat de craze zo weer voorbij is en dat dan V&A vol staat met rigs en gear. Momenteel komen er steeds meer langs op V&A, maar op woeker prijzen. Het is aannemelijk dat deze heel snel in prijs gaan zakken (meeste word nu nog aangeboden voor boven nieuwprijs pre-corona).

Mijn verlang lijst is klaar, het is nu wacthen tot er iets langs komt voor de juiste prijs ;). Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is stuur base combo. Als er een DD voor een schappelijke prijs voorbij komt heb ik een goed excuus om een alu rig te bouwen en aan mijn sfx-100 te beginnen.
Daar heb je een punt, prijzen zijn de afgelopen (corona-)maanden flink gestegen. Het kan ook maar zo weer een aantal maanden duren voor dat het weer tot het oude niveau is gezakt. En geduld is niet mijn sterkste punt >:)

[ Voor 7% gewijzigd door SubSun op 11-06-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
SubSun schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:42:
[...]

De G29 is inderdaad iets duurder, maar voor de T150 komen dan nog de pedalen er bij. Hoe lang heb je de T150 al en nog andere minpuntjes, buiten de pedalen? Ik zie af en toe de T150 2e hands voorbij komen voor rond de 100 (met de standaard pedalen), maar twijfel nog of het wel verstandig is ivm eventuele garantie.

[...]

Daar heb je een punt, prijzen zijn de afgelopen (corona-)maanden flink gestegen.
Nee eigenlijk niet. Shifters zijn prima. Force Feedback is prima van wat je van het geld mag verwachten. Enkel in het midden geeft het stuur weinig FFB. Als je enkele graden van het midden afwijkt voel je geen weerstand. Maar dat is muggenziften voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Nee eigenlijk niet. Shifters zijn prima. Force Feedback is prima van wat je van het geld mag verwachten. Enkel in het midden geeft het stuur weinig FFB. Als je enkele graden van het midden afwijkt voel je geen weerstand. Maar dat is muggenziften voor dat geld.
Bedankt, geeft mij toch wel vertrouwen dat het voldoet voor mijn wensen. Denk dat ik gewoon voor de goedkoopste optie ga, in dit geval de T150. Andere pedalen kan altijd nog.

Het zal sowieso een upgrade zijn tov mijn huidige stuurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
hmmm ook voor triples aan het kijken en kom niet uit de monitorkeuze :) (enkel Iracing)
PC zou 3x qhd wel moeten aankunnen denkk met deftige FPS (I7 6700k @ 4.8ghz met 1080TI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
Hebben autostoelen/racestoelen altijd een bevestiging die past op een alu simrig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
pandahans schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:43:
Hebben autostoelen/racestoelen altijd een bevestiging die past op een alu simrig?
Ik heb momenteel een standaard auto-stoel met rails zoals ze in de auto zitten. Die rails kan je dus perfect vastmaken op alu.

Voor een bucket seat gebruiken ze mounting plates meestal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
GiggySmalls schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb momenteel een standaard auto-stoel met rails zoals ze in de auto zitten. Die rails kan je dus perfect vastmaken op alu.

Voor een bucket seat gebruiken ze mounting plates meestal.
Thanks, worden die mounting plates meegeleverd met een stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Hanzzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:43:
hmmm ook voor triples aan het kijken en kom niet uit de monitorkeuze :) (enkel Iracing)
PC zou 3x qhd wel moeten aankunnen denkk met deftige FPS (I7 6700k @ 4.8ghz met 1080TI)
Welke resolutie noem jij qhd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Welke resolutie noem jij qhd?
QHD = 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Dan hebben we dezelfde resolutie in ons hoofd
FHD = 2,073,600 pixels
QHD = 3,686,400 pixels

Dat is dus +80%, met een 1080 Ti zou je dat moeten redden op 60 a 80hz/fps
Maar veel hoger gaat denk ik niet.
Qua CPU zal het erom hangen, 4.8 is wel netjes, maar het zijn 4 cores.

Totaal gezien denk ik dat het wel oke moet zijn, mits je grafisch niet teveel toeters en bellen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
goh ja ik dacht toch rond de 80-100fps te zitten...
ken iemand met 1070ti en 3th gen I7 die 70-80 haal met redelijk wat grafish actief (in iracing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:23:
[...]

Dan hebben we dezelfde resolutie in ons hoofd
FHD = 2,073,600 pixels
QHD = 3,686,400 pixels

Dat is dus +80%, met een 1080 Ti zou je dat moeten redden op 60 a 80hz/fps
Maar veel hoger gaat denk ik niet.
Qua CPU zal het erom hangen, 4.8 is wel netjes, maar het zijn 4 cores.

Totaal gezien denk ik dat het wel oke moet zijn, mits je grafisch niet teveel toeters en bellen verwacht.
iRacing moet het hebben van singlecore performance, dus 4.8 GHz is dan best aardig.
Hanzzzie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:29:
goh ja ik dacht toch rond de 80-100fps te zitten...
ken iemand met 1070ti en 3th gen I7 die 70-80 haal met redelijk wat grafish actief (in iracing)
Op 1 scherm? Of ook drie?
Wat 3x 2560x1440 met die specs... mwah.

Ik heb een AMD Ryzen 3600 (singlecore max 4.2 GHz) met 2070 Super en in VR trekt ie het met matige opties qua grafische weergave nog niet eens vloeiend op 90 fps. En dat is dan dus 2x 1440 x 1600 qua resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Hanzzzie
Maar is dat op FHD of QHD?
Ik haal 130FPS (capped) op FHD en dat is met aangepaste grafische instellingen.
Uncapped met hoge grafische instellingen haal ik <100 FPS

Mijn keuze is 130 om een vloeiender beeld te hebben en op bepaalde tracks wat overhead te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
ook triple screen QHD met iracing.
Ik kom der niet uit. voor plaats moet ik het niet doen alvast :)

De 'tussenoplossing' kan ook met 27' FHD monitors eventueel... ?

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.