to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
[YouTube: SimLab/Heusinkveld Flex]EnzoF schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Weet je zeker dat het de rig is die flext? De achterkant van het rempedaal flext zelf een stukje naar beneden wanneer je hard trapt. Zelfs zonder de reinforcement plate viel de flex van de GT1 evo bij 55+ KG nog enigszins mee.
Ter verduidelijking van de flex die ik ervaar. Je ziet op meerdere punten flex.
In het rempedaal, pedal plate simlab en lijkt ook in de baseplate van Heusinkveld wat flex te zitten.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik heb die plaat ook, maar ik heb hem wel aan de onderkant zitten. Ik ervaar sindsdien nog heel weinig flexThe Otherside schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Goed om te weten dat de pedaal zelf ook wat flext naar beneden, dat zou de flex verklaren die ik nu nog heb met de Heusinkveld Pedal Plate er op.
Maar als ik de pedalen direct mount op de Pedal Plate van SimLab zie ik (en voel ik) wel overduidelijk de plaat flexen. Het voelt dan bijna 'sponzig'. De reinforcement plate maakt dat gelukkig wel beter en met de Pedal Plate er nog op voelt het weer wat steviger.
Misschien moet ik mij er ook niet al te druk meer om maken nu, maar ik was wel wat verbaasd dat zelfs met die plaat er op er nog steeds overduidelijk flexing aanwezig is.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
In de pedal plate van Sim-Lab zie ik weinig flex in je filmpje, de meeste flex lijkt in de baseplate van Heusinkveld te zitten.The Otherside schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Ter verduidelijking van de flex die ik ervaar. Je ziet op meerdere punten flex.
In het rempedaal, pedal plate simlab en lijkt ook in de baseplate van Heusinkveld wat flex te zitten.
Ik zou eens doen wat Madhouse hierboven zegt, de verstevigde plaat aan de onderkant monteren en je pedalen direct op de Sim-Lab pedal plate monteren.
Ik ook, heb al een tijdje een reservering staan bij VRS voor de DFS.raymondw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:50:
Idd, linkjes gezien, dan is het idd een alternatief ten opzichte van een Simucube.
Erg nieuwsgierig naar de ervaringen!
Barry (SRG) is nog nooit echt heel negatief geweest in zijn filmpjes over een product, maar je hoort altijd wel in de details of het hem bevalt of niet. Bij de review van de VRS heb ik hem alleen maar horen zeggen dat zijn eigen DD meer "smoothness" heeft, verder was hij heel erg tevreden over het product.
Moet wel bij gezegd worden dat Barry zelf een LeoBodnar SimSteering2 FFB System (54) - Ultimate heeft van 4000€

Maar 17Nm? Geloof me, meer heb je echt niet nodig hoor. Denk dat er bijna niemand is die hem sowieso op max torque heeft staan maar meer op 50% daarvan zit, tenzij je misschien een vrachtwagen zonder stuurbekrachtiging wil simulerenGiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:51:
[...]
Daarnaast heeft de SC2 maar 17Nm peak torque tov 20Nm bij de VRS.
Bij de SC2 zit dan wel alweer een quick release en een stop button included, en je hebt de optie om wireless wheels te gebruiken.
Krijg je een beetje dit effectPandanl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Maar 17Nm? Geloof me, meer heb je echt niet nodig hoor. Denk dat er bijna niemand is die hem sowieso op max torque heeft staan maar meer op 50% daarvan zit, tenzij je misschien een vrachtwagen zonder stuurbekrachtiging wil simuleren
Ten eerste is dit in vergelijking tot de 20Nm bij de VRS.Pandanl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Maar 17Nm? Geloof me, meer heb je echt niet nodig hoor. Denk dat er bijna niemand is die hem sowieso op max torque heeft staan maar meer op 50% daarvan zit, tenzij je misschien een vrachtwagen zonder stuurbekrachtiging wil simuleren
Ten tweede is dit peak torque en niet default torque en aangezien die meestal rond de helft ligt van de peak wil dit zeggen dat je bij de simucube 2 sport op een 8.5Nm komt terwijl er raceautos zijn in het echte leven die eerder 10Nm torque hebben.
Het kan nooit kwaad om wat extra kracht in je servo te hebben denk ik dan en dat voor een kleiner prijsplaatje...
Kan je een link plaatsen waar je dat vandaan heb over default torque?GiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Ten eerste is dit in vergelijking tot de 20Nm bij de VRS.
Ten tweede is dit peak torque en niet default torque en aangezien die meestal rond de helft ligt van de peak wil dit zeggen dat je bij de simucube 2 sport op een 8.5Nm komt terwijl er raceautos zijn in het echte leven die eerder 10Nm torque hebben.
Het kan nooit kwaad om wat extra kracht in je servo te hebben denk ik dan en dat voor een kleiner prijsplaatje...
De max torque kan namelijk continue geleverd worden door de motor, tot bepaalde veiligheidsmarges gehaald worden (hitte bijvoorbeeld). Dat de SC2 dus maar 17Nm levert en de VRS 20Nm is lood om oud ijzer, want niemand gamed op de settings.
Vanaf de Simucube website staat het volgende onder Max torque https://www.simucu.be/sc2sport-direct-drive-wheel-baseGiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Ten eerste is dit in vergelijking tot de 20Nm bij de VRS.
*) Torque is continuous until motor gets very hot. In preliminary testing, no-one has managed to cause torque to start throttling.
[ Voor 4% gewijzigd door Pandanl op 26-05-2020 12:08 ]
Om maar een voorbeeld te geven van de vele plaatsen waar deze info terug te vinden is:JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:04:
[...]
Kan je een link plaatsen waar je dat vandaan heb over default torque?
De max torque kan namelijk continue geleverd worden door de motor, tot bepaalde veiligheidsmarges gehaald worden (hitte bijvoorbeeld). Dat de SC2 dus maar 17Nm levert en de VRS 20Nm is lood om oud ijzer, want niemand gamed op de settings.
https://community.parker....ted-torque-vs-peak-torque
Onder andere kan je dezelfde soort info in Barry's reviews terugvinden waar hij duidelijk aanhaalt dat er een verschil is tussen peak torque en rated (of continuous) torque:
https://youtu.be/GHhf8KMyEkk?t=326
EN NOGMAALS: ik probeer hier niet te zeggen dat de simucube niet goed is, ik stel hier enkel het feit vast dat je voor minder geld meer torque hebt. Het is niet mijn bedoeling hier een discussie over torque te beginnen en over het nut ervan of welke motor je zou moeten kopen en welke niet. Just an observation people...
[ Voor 14% gewijzigd door GiggySmalls op 26-05-2020 16:18 ]
Mooie upgrade op mijn TMX, stuur upgraden kan altijd later nog!
Zoals @Pandanl al eerder postte heeft de SC2 17Nm die continuous is. Weliswaar totdat hij te heet wordt, maar daar heb ik tot nu toe nog geen problemen over gehoord (er zijn een stuk of 3 meldingen geweest over units die erg warm worden, maar geen verlies van torque en allen van mensen die echt maximaal Nm ingesteld hebben en dit gedurende langere tijd volhouden).GiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:16:
[...]
Om maar een voorbeeld te geven van de vele plaatsen waar deze info terug te vinden is:
https://community.parker....ted-torque-vs-peak-torque
Onder andere kan je dezelfde soort info in Barry's reviews terugvinden waar hij duidelijk aanhaalt dat er een verschil is tussen peak torque en rated (of continuous) torque:
https://youtu.be/GHhf8KMyEkk?t=326
EN NOGMAALS: ik probeer hier niet te zeggen dat de simucube niet goed is, ik stel hier enkel het feit vast dat je voor minder geld meer torque hebt. Het is niet mijn bedoeling hier een discussie over torque te beginnen en over het nut ervan of welke motor je zou moeten kopen en welke niet. Just an observation people...
Waar is de info over de continuous torque van VRS, want dan heb je daadwerkelijk een vergelijk; ik heb de indruk dat je nu alleen aan het vergelijken bent obv aanname dat voor alle servo's geldt dat cont. Torque 50% van de opgegeven torque is?
In de video van Barry laat hij het typenummer van de motor zien. Daar staat Tn = 10NM, wat aangeeft dat het continue vermogen 10NM is. Bij de meeste MiGE motoren is TN 50% van TMax.Raimond613 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Zoals @Pandanl al eerder postte heeft de SC2 17Nm die continuous is. Weliswaar totdat hij te heet wordt, maar daar heb ik tot nu toe nog geen problemen over gehoord (er zijn een stuk of 3 meldingen geweest over units die erg warm worden, maar geen verlies van torque en allen van mensen die echt maximaal Nm ingesteld hebben en dit gedurende langere tijd volhouden).
Waar is de info over de continuous torque van VRS, want dan heb je daadwerkelijk een vergelijk; ik heb de indruk dat je nu alleen aan het vergelijken bent obv aanname dat voor alle servo's geldt dat cont. Torque 50% van de opgegeven torque is?
Ik zou de grijze plaat die nu onder de pedals zit naar achter, direct plat bovenop op de plaat van simlabs plaatsen (met achterste gezette rand over de achterkant van de simlabs hangend), de zwarte extra plaat onder de simlabs en dan de bouten waarmee de pedalen vast zitten door alles heen en zorgen dat die de boel samenklemmen. Dan de RVS plaat voor je voeten er voor op een klein beetje hoogte.The Otherside schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:44:
Heeft iemand van jullie de 'gratis' reinforcement plate van SimLab? Deze zou flex moeten verhelpen op de GT-EVO 1 sim-rig met de Heusinkveld pedalen. Echter na het opzetten van de plaat en de pedalen flext de boel nog steeds behoorlijk. (niet zoveel als zonder, maar toch ik zie het in het midden gewoon wegzakken als ik op mijn rem druk.)
[Afbeelding]
Uiteindelijk heb ik maar 2 extra gaten gemaakt om de Heusinkveld Baseplate te kunnen bevestigen, dit maat het geheel weer net wat steviger. Maar nog steeds is er wat flex.
[Afbeelding]
Zou het nog uitmaken als ik de reinforcement plate onderop de Simlab pedal deck zet zit ipv boven op?
Edit: Ik kijk net even bij Heusinkveld, Zo dus ongeveer: https://heusinkveld.com/p...3a52f3c22ed6#&gid=3&pid=3
Maar beste is denk ik een gezet profiel aan de onderkant onder de pedalplate in lengterichting over de volle lengte van de simplabs plaat, vast aan bouten van de rem. Die geeft hoogte en dat geeft stijfheid. Zou op zich simpel kunnen van 2 hoekprofielen.
Ik heb zelfbouw van iets zeer soortgelijks en heb een klein beetje beweging in de plaat (niet vervelend of zorgelijk) maar heb de pedalplate van 4mm staal gemaakt, ik weet niet wat die van simlabs is.
[ Voor 17% gewijzigd door reddo op 26-05-2020 23:08 ]
Om het even te verduidelijken, wanneer ik de gas vol induw bij de calibratie gaat ie naar 100% en dan flikkert ie op en neer tussen 100% en soms wel 50% of zo.
Laat ik daarna de pedaal los flikkert ie tussen 30% en 0% en gemiddeld op 10% of zo.
Ik heb ze hooguit iets langer dan een jaartje maar er kan wel wat vuil in zitten. Toch vind ik dit wel al heel snel... Vorige week had ik hier nog geen last van overigens.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DRN6Jag40wb4D9ZYMVoohDJ.jpg?f=user_large)
Er is verder niets te verstellen aan de APM, trouwens? De paddles staan wat verder naar achteren dan de originele, en ik denk dat ik iets verder naar voren toch prettiger vond. Het gevoel is verder prima, en de clutch flippertjes vind ik wel prettig om te hebben. Hoef ik m'n linkervoet helemaal nooit van de rem te halen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Het is wennen met de APM, de paddles staan idd iets verder naar achteren en die kun je niet verstellen. Maar eenmaal gewend dan wil je niet anders meer.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Het klinkt alsof ze bij jou wel vrij veel en al erg snel flikkeren, maar dit lijken mij de vrij veel voorkomende problemen met vervuilde potentiometers te zijn waar ik met mijn g27 (praktisch dezelfde pedalen) ook regelmatig last van had.GiggySmalls schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:07:
Iemand hier ervaring met G29 pedalen die lijken te flikkeren?
Om het even te verduidelijken, wanneer ik de gas vol induw bij de calibratie gaat ie naar 100% en dan flikkert ie op en neer tussen 100% en soms wel 50% of zo.
Laat ik daarna de pedaal los flikkert ie tussen 30% en 0% en gemiddeld op 10% of zo.
Ik heb ze hooguit iets langer dan een jaartje maar er kan wel wat vuil in zitten. Toch vind ik dit wel al heel snel... Vorige week had ik hier nog geen last van overigens.
Oplossing voor mij toen: busje contact cleaner, wat spuiten op de rondige dingen die je in de behuizing naast de pedalen ziet zitten en ik kon weer maanden vooruit zonder flikkerende pedalen. De boel helemaal openmaken zoals vaak online wordt aangeraden was meestal niet nodig.
Openmaken en busje perslucht bij de potmeter ingangen . En stofzuiger bij de hand. Als dat niet werkt, een kleine hoeveelheid contactspray. Mijn G25 pedalen doen het al 13 jaar.GiggySmalls schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:07:
Iemand hier ervaring met G29 pedalen die lijken te flikkeren?
Oh en als ze weer goed werken, dan de kleine openingen van de potmeters afplakken met tape.
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoM op 28-05-2020 09:56 ]
Nu zie ik veel die kit kope voor de rem, is dit echt nodig of ga het al voldoende zijn gewoon de basis te nemen.
Hoe bevestig ik dit best, heb DIY wood rig gebouwd.
Kan dit op een gewone plaat vast gevezen worden of moet ik al naar iets speciaals gaan kijken ?
Ik heb een oudere versie van dat stuur, prima stuurtje voor dat geld:)fietsbob schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:25:
Nieuw stuurtje binnen. De F74N MPS van Polsimer.
Voelt zeer goed aan. Bodnar knoppen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel mensen zijn het niet met me eens, maar ik vond de Brake Performance Kit niet essentiëel. Ik heb hem er zelf wel in zitten omdat'ie bij de pedalen kwam als onderdeel van de Black Friday deal. Maar ik heb hem pas een paar weken geleden gemonteerd na een paar maanden rijden zonder. Andere mensen vinden het verschil gigantisch, ik vind't wel meevallenKBE91 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:07:
Heb beslist van V3's te kopen als upgrade pedals van mijn gemodde g27's.
Nu zie ik veel die kit kope voor de rem, is dit echt nodig of ga het al voldoende zijn gewoon de basis te nemen.
Hoe bevestig ik dit best, heb DIY wood rig gebouwd.
Kan dit op een gewone plaat vast gevezen worden of moet ik al naar iets speciaals gaan kijken ?
De pedalen hebben montagegaten aan de onderkant, en kunnen dus gewoon vastgeschroefd worden op een plaat.
www.simsport-racing.com
Ik had ze ook toen ze open lagen even ingestoken om te testen en bij het in elkaar zetten begon het plots verbrand te ruiken, dus ik al bang. Blijkt dat hier paar huizen verder op een brand is...
[ Voor 7% gewijzigd door GiggySmalls op 28-05-2020 20:44 ]
Merk je het niet vooral als je terug gaat naar zonder?Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:06:
Andere mensen vinden het verschil gigantisch, ik vind't wel meevallenVan de andere kant, voor die paar tientjes zou ik't ook niet laten.
Deze staat al 5 dagen op het forum maar niemand reageert / weet een antwoord.
Dus ik post hem hier even, zonder schaamte
Volgende keer gewoon plaatsen waar het hoort en niet een ander topic kapen
-----------------------------------------
Ik ben op zoek naar een stuur binnen een budget (sub 200 euro) en ik zie best vaak oudere Fanatec setjes langskomen met de Clubsport pedalen (of voorgangers).
Kan ik ervan uitgaan dat deze nog steeds betere hardware hebben dan een G29 (wil ik niet) of T300 RS GT (vindt ik wel interessant)
Is dat een aanname die klopt?
Meen dat de V2 set uit 2014 is dus nog best "jong"
Snap dat de eerste versie van de Fanatec 911 GT3 RS niet erg goed was maar dat de V2 veel oploste.
Wat is een goede prijs voor zoiets, ik zag dat er sets waren die indertijd "goedkoop" waren.
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Edition EU; Products: CSR Shifter Set EU, CSR Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
249.95€
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU: Products: CSR Elite Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
259.95€
Wat moet zoiets nog opbrengen, of moet je hier gewoon niet aan gaan beginnen?
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 30-05-2020 11:31 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik kan er enkel op inbrengen dat je bij de thrustmaster best ook betere pedalen neemt, dus dat wel duurder zal uitkomen. Daarnaast ook dat Fanatec idd betere gear is.Bad Brains schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:28:
Ik zie al jullie mooie race rigs langskomen en ik had een vraag.
Deze staat al 5 dagen op het forum maar niemand reageert / weet een antwoord.
Dus ik post hem hier even, zonder schaamte
-----------------------------------------
Ik ben op zoek naar een stuur binnen een budget (sub 200 euro) en ik zie best vaak oudere Fanatec setjes langskomen met de Clubsport pedalen (of voorgangers).
Kan ik ervan uitgaan dat deze nog steeds betere hardware hebben dan een G29 (wil ik niet) of T300 RS GT (vindt ik wel interessant)
Is dat een aanname die klopt?
Snap dat de eerste versie van de Fanatec 911 GT3 RS niet erg goed was maar dat de V2 veel oploste.
Wat is een goede prijs voor zoiets, ik zag dat er sets waren die indertijd "goedkoop" waren.
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Edition EU; Products: CSR Shifter Set EU, CSR Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
249.95€
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU: Products: CSR Elite Pedals EU, Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU,
259.95€
Wat moet zoiets nog opbrengen, of moet je hier gewoon niet aan gaan beginnen?
Geen idee. Ik vond het best een geklooi om de kit in te bouwen, dus ik ga't niet proberenOlaf van der Spek schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:19:
[...]
Merk je het niet vooral als je terug gaat naar zonder?
Je bedoeld dat het een goede deal is want de V1 is een betere pedalen set?GiggySmalls schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:37:
[...]
Ik kan er enkel op inbrengen dat je bij de thrustmaster best ook betere pedalen neemt, dus dat wel duurder zal uitkomen. Daarnaast ook dat Fanatec idd betere gear is.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik bedoel dat ik me niet kan uiten over de V1 maar dat de pedals bij de T300RS GT niet zo een goede review krijgen.Bad Brains schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:55:
[...]
Je bedoeld dat het een goede deal is want de V1 is een betere pedalen set?
Ik heb ze nog nooit zo ver uit elkaar gedhaald. Maar mooi dat het gelukt is.GiggySmalls schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:38:
@Jan Hein @MarcoM De pedalen zijn zuiver gemaakt en zitten terug in elkaar. Was wel een vermoeiend proces met die kabeltjes bij het terug in elkaar steken maar voor de rest alles ok!
Ik had ze ook toen ze open lagen even ingestoken om te testen en bij het in elkaar zetten begon het plots verbrand te ruiken, dus ik al bang. Blijkt dat hier paar huizen verder op een brand is...
Het stuur daarentegen van de G25 wel volledig uitelkaar om de optische encoder te voorzien van een metalen wieltje. Wel helaas een connector gesneuveld. De rechter button op he stuur doet het niet meer.
Ben me aan het orienteren op Fanate
Het 918 rsr stuur op CSL elite ps4 base met Fanated V3 pedals.
Is die performance upgrade nu een must om erbij te kopen. (30 Euro)
En iemand ervaring met Fanatec H shifter? Ik lees nogal wat verhalen dat er dingen kapot gaan. Maar ja dat krijg je als je gaat zoeken.
Aangezien ik in VR race en geen shifter/handbrake/monitor gebruik, heeft de GT1 Evo dan meerwaarde? Hij is zelfs goedkoper volgens mij.
Waarom de TR 1; ziet er wat mooier uit en is compacter. Maar lees tegenstrijdige dingen. De ene zegt je kunt de pedalen wel verplaatsen onafhankelijk van het stuur en de ander zegt van niet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik ben van plan om op basis van een P1-X een simrig samen te stellen.
Mijn setup moet tot nu toe worden:
- Rig: P1-X
- Stoel: Lynx Motorsport kuipstoel
- Wheelbase: Simucube 2 pro
- Pedalen: Heusinkveld Ultimate
- Shifter: ?
- Beeldscherm: Ultrawide of Triples
- Stuur?
- Pc: ?
(De vraagtekens ga ik pas naar kijken als ik weer wat gespaard heb haha)
Mijn vraag is welk stuurtje kan ik het beste hierbij gebruiken? Ik heb een max budget van ongeveer 600 euro en het moet een formule stuurtje zijn.
Is een fanatec stuurtje een optie om te gebruiken?
Waar kan ik de Simucube het beste bestellen? Ik dacht zelf aan Simtag.
Alvast bedankt!
Dat kan, maar dan moet je hem naar usb ombouwen. Zie bijvoorbeeld: https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversionXan-NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:38:
Heb zelf sinds kort de TH8A van Thrustmaster en vind er niets mis mee. Hij voelt misschien niet helemaal realistisch maar het ding doet wat moet. Uiteindelijk shift ik toch liever seq dus zal wrs voor de aiologs shifter gaan.MarcoM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:12:
[...]
Ik heb ze nog nooit zo ver uit elkaar gedhaald. Maar mooi dat het gelukt is.
Het stuur daarentegen van de G25 wel volledig uitelkaar om de optische encoder te voorzien van een metalen wieltje. Wel helaas een connector gesneuveld. De rechter button op he stuur doet het niet meer.
Ben me aan het orienteren op Fanate
Het 918 rsr stuur op CSL elite ps4 base met Fanated V3 pedals.
Is die performance upgrade nu een must om erbij te kopen. (30 Euro)
En iemand ervaring met Fanatec H shifter? Ik lees nogal wat verhalen dat er dingen kapot gaan. Maar ja dat krijg je als je gaat zoeken.
Waarom de Ultimates ipv de Sprints? Voor thuisgebruik is de max kracht voldoende, maar de software van de Sprints is een stuk beter/moderner.Xan-NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:38:
Hallo medesimmers,
- Stuur?
Mijn vraag is welk stuurtje kan ik het beste hierbij gebruiken? Ik heb een max budget van ongeveer 600 euro en het moet een formule stuurtje zijn.
Alvast bedankt!
Ah ok en dit werkt ook goed zonder lag oid? Moet hier dan nog een speciale QR of adapter bij?correcto schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:08:
[...]
Dat kan, maar dan moet je hem naar usb ombouwen. Zie bijvoorbeeld: https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversion
De Ultimates kwamen toevallig op mijn pad. Kan je dan eigenlijk beter de Sprints hebben ipv de Ultimates?FightingAce schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
[...]
Waarom de Ultimates ipv de Sprints? Voor thuisgebruik is de max kracht voldoende, maar de software van de Sprints is een stuk beter/moderner.
Snap het, iemand die deze set wil afkraken? of niet, mag ookGiggySmalls schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:18:
[...]
Ik bedoel dat ik me niet kan uiten over de V1 maar dat de pedals bij de T300RS GT niet zo een goede review krijgen.
Niemand die de set heeft? Gehad heeft.
Dat vind ik voor een niche die zich de afgelopen 5 jaar met reuzenstappen heeft ontwikkeld eerlijk gezegd nagenoeg het stenen tijdperk. Erger nog, de set is volgens mij uit 2010.Bad Brains schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:28:
Niet aan beginnen.Wat moet zoiets nog opbrengen, of moet je hier gewoon niet aan gaan beginnen?
[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 29-05-2020 22:38 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Niet aan beginnen als je <200 euro te besteden hebt of als je >600 euro te besteden hebt.
Überhaupt niet.Bad Brains schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:45:
[...]
Niet aan beginnen als je <200 euro te besteden hebt of als je >600 euro te besteden hebt.
Je bent op de hoogte wat je voor 200 euro kan kopen?
Dat is.. uhm.. de T150, en die wil niemand.
edit; wil niet bijdehand zijn, maar zeggen dat alles kut is betekend dat ik maar 700 euro moet uitgeven.
[ Voor 18% gewijzigd door Bad Brains op 29-05-2020 23:01 ]
Als het zo moet houdt het vlug opBad Brains schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:59:
[...]
edit; wil niet bijdehand zijn, maar zeggen dat alles kut is betekend dat ik maar 700 euro moet uitgeven.
Ik zeg niet dat alles kut is. En ook niet dat je €700 moet uitgeven. En ja, ik ben op de hoogte. Maar je kunt beter een T150 kopen dan een Fanatec van 10 jaar oud. Ik ben ook op een TMX Pro met een Wheelstand Pro begonnen, en vlug daarna een Playseat Challenge. Daarna naar Fanatec V2.5 en pedals V3, een SimLab Rig waar nu DD2 met Heusinkveld Sprints op zitten. Maak die reis en begin ergens, en begin zo goed als je je wil veroorloven. Je weet snel genoeg of je het leuk vindt.
Ik heb de mijne ook bij Simtag vandaan, een vriendelijke shop met duidelijke communicatie.Xan-NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:38:
Hallo medesimmers,
- Stuur?
Alvast bedankt!
Maar:
Geen van de resellers heeft voorraad en de supply loopt ook een beetje achter vanuit simucube (vanwege de grote vraag).
Als je niet let op een klein krasje of iets kleur verschil, kan je bij Simucube zelf (https://popupstore.simucu.be/), een B versie bestellen. De berichten die ik hier over heb gezien zijn dat je goed moet zoeken om de afwijking te vinden. Mechanisch en electronisch zijn ze helemaal okee.
Betreffende de Ultimates vs de sprint, kan je voor thuis gebruik beter de sprints nemen. Dit scheelt zo'n €700 en de sprints kan je met software zelf een curve geven en een maximum remkracht instellen.
Shifter: wat ga je rijden? Als je alleen F1 of GT3 auto's gaat rijden, zou ik die lekker laten (kan je meteen besparen op een koppelingspedaal.
Beeldscherm: triples als je de ruimte ervoor hebt en je rig een vaste plaats heeft.
Stuur: kijk eens bij Polsimer (zie ook een paar posts boven je), een stevig formule stuur voor niet al teveel geld.
Als je je simucube besteld, bestel er dan gelijk 1 of 2 extra quickreleases bij. Uiteindelijk wil je toch een 2e en/of 3e stuurtje bij.
Als 200€ je budget is, zou ik toch kijken of je ergens een G29 op de kop kan tikken. Maat van me heeft deze nieuw gekocht voor 160€ paar maand geleden, was toen in de aanbieding. Je kan wel aangeven die niet te willen, maar met een budget van 200€ blijven er niet veel keuzes over. En veel oudere gebruikte hardware kopen zou ik niet overwegen. Stel je koopt een oud 2dehands stuurtje en na 2 weken geeft deze de geest, dan heb je niets meer. Geen geld en geen stuur. Het blijft een stuk electronica met een mechanisch deel en vooral dat laatste zal niet het eeuwige leven hebben. Even buiten het feit dat veel oudere hardware dus niet de feedback geeft wat je zou willen.Bad Brains schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:59:
[...]
De ontwikkelingen in de stuurcontrollers gaat hard de laatste jaren en zullen misschien nog wel harder gaan door de enorme verkopen tijdens de coronacrisis. Sim-rigs gaan momenteel als warme broodjes over de toonbank en dat is alleen maar gunstig voor de toekomst qua ontwikkelingen. Eventueel als je geen haast hebt, kan je afwachten of veel mensen hun hardware te koop zetten, omdat ze het niet meer gebruiken. Maar dan nog ga je bijvoorbeeld geen goedkope moderne Fanatec hardware vinden voor een spotprijs.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Eens. 200 euro is niet veel is dit wereldje wat niet wil zeggen dat je er geen plezier van kunt hebben.FirePuma142 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:09:
[...]Maak die reis en begin ergens, en begin zo goed als je je wil veroorloven. Je weet snel genoeg of je het leuk vindt.
Dus koop bv een nieiw T150 of een 2de hands setje waar nog garantie op zit en begin. Vond je het toch niet zo leuk? Verkoop je het. Vind je het top dan ga je lekker upgraden.
Zeker dit. Een 2e hands t300 of g29 kan je daarnaast vaak makkelijk voor het zelfde geld weer verkopen. Die dingen zijn al jaren behoorlijk in trek.Card Nox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:28:
[...]
Eens. 200 euro is niet veel is dit wereldje wat niet wil zeggen dat je er geen plezier van kunt hebben.
Dus koop bv een nieiw T150 of een 2de hands setje waar nog garantie op zit en begin. Vond je het toch niet zo leuk? Verkoop je het. Vind je het top dan ga je lekker upgraden.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Ik weet niet welk setje jij hebt. Ik heb zelf met een Colorduino wat een compacter systeem is, echter werkt het niet out of the box met iFlag. Ik moet bijvoorbeeld via een andere Arduino de firmware flashen.kawaholic schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:49:
van de week mijn iFlag setje binnen gekregen. Maar het is in spiegelbeeld. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Positie van de USB stekker staat goed
Je probleem klinkt wel vergelijkbaar als waar ik tegenaan liep. Hier staat mijn oplossing: https://members.iracing.c...250/3341549.page#11999641
“change dataY to 7 - dataY in the Colorduino.SetPixel() in the serialEvent method”
Ook met 200 euro kun je gaan simracen. Je krijgt geen dikke rig, maar het kan zeker wel. Zoals gezegd een T150 is er voor rond de 170 euro nieuw. Je moet dan uiteraard wel alle overige zaken al hebben (scherm, console/pc, buro, stoel).stormbreaker schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:59:
Ik ben begonnen met een T150 Pro setje van net boven de 200 euro maar 200 euro is geen budget voor simracen....... de T150 heeft gewoon een slechte single belt. De G29 schijnt steviger te kunnen sturen.
Of 2de hands zoiets: Playseat Challenge Playstation met Thrustmaster T150 RS
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1556889974
Veel mensen denken dat hoe dikker de rig hoe meer plezier, daar denk ik persoonlijk anders over. Jimmer test hier een stuurtje van 20 euro: YouTube: Amazon's Cheapest Sim Racing Wheel Is Better Than I Thought!
Is de G29 beter dan de T150 ja? Had ik niet verwacht voor een dubbele prijs. Zou een DD dan ook beter zijn dan de G29 of niet?
Ik merk, nu ik op zoek ben waarom ik niet vooruit kom, dat ik o.a. problemen heb met de plaatsing van mijn voeten.
Mijn rechtervoet houdt ik telkens in de lucht omdat als ik de hak op de plaat van de pedalen zet deze meeschuift met gas geven. Het scharnieren komt dus meer uit mijn knie en heup dan uit mijn enkel.
Als ik mijn hak echt verder naar voren zet Omdat die niet mee schuift dan geef ik gas met de onderste helft van mijn voet. En dus heb ik ook zo weinig gevoel.
Bij remmen doet zich ongeveer dezelfde situatie voor maar daar is minder beweging.
Ik ga straks eens proberen. Koppel het later terug. Bedankt.The_FrankO schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:35:
[...]
Ik weet niet welk setje jij hebt. Ik heb zelf met een Colorduino wat een compacter systeem is, echter werkt het niet out of the box met iFlag. Ik moet bijvoorbeeld via een andere Arduino de firmware flashen.
Je probleem klinkt wel vergelijkbaar als waar ik tegenaan liep. Hier staat mijn oplossing: https://members.iracing.c...250/3341549.page#11999641
“change dataY to 7 - dataY in the Colorduino.SetPixel() in the serialEvent method”
Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de pedalen vast te zetten. Anders blijven ze schuiven.Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:49:
Heeft iemand een tip hoe je nu je voeten eigenlijk meer moet zetten als je pedalen plat op de grond staan en dus geen mogelijkheid hebt om deze te tilten?
Zelf heb ik ze ook en heb ze op m'n rig vastgeschroefd, maar je zou ook met hout een basis kunnen maken die je tegen de muur parkeert. Dan kun je ze eventueel ook meteen schuin zetten.
In de iRacing thread zag ik iemand die er iets voor had gekocht, van metaal.
[ Voor 4% gewijzigd door correcto op 30-05-2020 15:39 ]
Ik heb de TH8A ook gehad. Uitstekende shifter. Ik heb hem hier verkocht.GiggySmalls schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:43:
[...]
Heb zelf sinds kort de TH8A van Thrustmaster en vind er niets mis mee. Hij voelt misschien niet helemaal realistisch maar het ding doet wat moet. Uiteindelijk shift ik toch liever seq dus zal wrs voor de aiologs shifter gaan.
Beetje lange throw, maar dat hebben vintage wagens in het echt ook.
Ik heb 2 x een koppeling met een zwarte buis ertussen gemonteerd en daaraan de Buttkicker geklemd. De buis zit tussen de 2 profielen waarop de stoel gemonteerd is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4kVP8g3fe2x7Zt5QLJ95tP6s.jpg?f=user_large)
Dit werkt perfect. De trillingen worden goed doorgegeven en de instellingen staan niet eens op volle kracht.
Net even een rondje in de 488 op Les Mans gereden en de Gt1 Evo kwam tot leven
Geweldige gadget voor een simrig.
Nu nog een bevestiging ook zien te binden voor de Buttkicker 2 zoals hierboven. Hoe kom je aan die mount? @Simbob
reacties afgesplitst uit het iRacing topic
[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 01-06-2020 11:13 ]
Als je een rig hebt bout je daar toch zo een buttkicker lfe op ofzo, dan ga je toch geen extra verbindingen maken omdat iemand anders een niet passende buttkicker voor een bureaustoel heeft gekocht?
Het zal wel weer aan mij liggen maar de logica kan me niet verder ontgaan
Het kostte mij ook een half uur om een GT1-Evo te bestellen, maar ik heb een bevestiging via de mail en de betaling is gedaan. Nu is het wachten..Phusebox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:23:
Lekker overbelast de site van sim-lab nu de orders weer open gaan... zal wel ergens achteraan de queue terecht zijn gekomen. Maar de TR1 is besteld, hoop ik want de site is redelijk buggy. Kan ook zijn dat ik 3 orders heb...
Nu nog een bevestiging ook zien te binden voor de Buttkicker 2 zoals hierboven. Hoe kom je aan die mount? @Simbob
Hierboven gaat het toch ook om een Sim-Lab rig en buttkicker?Schuey schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:31:
Ik mis het gedeelte van die mount, waarom heb je die nodig?
Als je een rig hebt bout je daar toch zo een buttkicker lfe op ofzo, dan ga je toch geen extra verbindingen maken omdat iemand anders een niet passende buttkicker voor een bureaustoel heeft gekocht?
Er zijn heel veel webshops die die aanbieden, maar ik heb deze gekozenPhusebox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:23:
Lekker overbelast de site van sim-lab nu de orders weer open gaan... zal wel ergens achteraan de queue terecht zijn gekomen. Maar de TR1 is besteld, hoop ik want de site is redelijk buggy. Kan ook zijn dat ik 3 orders heb...
https://www.tubeclamps.nl/
Bij veel shops zijn de verzendkosten heel hoog. Ik zou er een kiezen waar je kan afhalen.
ik wacht wel een paar maanden totdat al die impuls aankopen op Marktplaats komenPhusebox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:30:
Na een half uur zwoegen en refreshen en time-outs is de Sim-Lab TR 1 dan toch eindelijk besteld... nu nog een dikke maand wachten. Eindelijk verlost van schuivende pedalen, een stuur dat om de y as draait van de wheelstand etc.
Zullen er vast komen. Ik heb ook al 10 jaar fanatec spul dus ik zal het niet zo snel weg doen...ZFLaSH schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:39:
[...]
ik wacht wel een paar maanden totdat al die impuls aankopen op Marktplaats komen
???Schuey schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:31:
Ik mis het gedeelte van die mount, waarom heb je die nodig?
De BK Gamer 2 is niet alleen voor een bureaustoel. En deze is voor mensen die niet gelijk een hele opstelling met meerdere bassshakers willen. Plus je krijgt er hier een amplifier bij die je normaal er zelf nog bij moet zoeken.
Bedoel ook in het algemeen. Als je ziet hoe booming het nu is, dan weet je gewoon dat over x-tijd er flink wat aangeboden gaat worden.Phusebox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:40:
[...]
Zullen er vast komen. Ik heb ook al 10 jaar fanatec spul dus ik zal het niet zo snel weg doen...
Is het echt puur het geld waar het om gaat?
Nogmaals, het lijkt me gewoon erg onlogisch op de manier hoe dit gemonteerd wordt, het lijkt me dat er wel iets verloren moet gaan, zeker als er oplossingen zijn die je direct en stevig kan monteren.
Welke oplossingen zijn dat dan? Je bedoelt de mini lfe?Schuey schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:59:
Gaat er geen trilling verloren doordat de boel op een lange arm zit, die je vervolgens ook nog op een buis, die in een koker zit, die je pas op je rig monteert?
Nogmaals, het lijkt me gewoon erg onlogisch op de manier hoe dit gemonteerd wordt, het lijkt me dat er wel iets verloren moet gaan, zeker als er oplossingen zijn die je direct en stevig kan monteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 01-06-2020 11:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 01-06-2020 11:03 ]
Ik moet zelfs de power terugschroeven en nog iets afstellen want de muis beweegt op de simlab muisplaat als ik over de kerbstones rij.Schuey schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:59:
Gaat er geen trilling verloren doordat de boel op een lange arm zit, die je vervolgens ook nog op een buis, die in een koker zit, die je pas op je rig monteert?
Nu kost deze set mij ca 250 euro inclusief bevestiging. Voor de losse buttkickers + plus simlab bk bevestigingen/andere oplossing + kabels en een amplifier ben je veel meer kwijt.
Het was natuurlijk afwachten of zoiets wel in de smaak zou vallen en om dan weer een groot bedrag er tegen aan te kletsen is ook zo wat.
[ Voor 19% gewijzigd door Simbob op 01-06-2020 11:09 ]
Ik heb nu het ding met de sim-lab plaat integraal onder mijn stoel ge-tie-wrapped (zonder verdere isolatie) en dat voelt wel veruit het beste
Optie 1: ik haal enkel een wheel add-on. De Alcantara variant ligt voor de hand (+-150euro)
https://www.sicomputers.n...-one-zwart-id-460182.html
Optie 2: ik upgrade mijn volledige base naar de TS-PC Racer. Zie twee varianten, een met Ferrari wheel en een met F1 wheel. Weet iemand of de base hetzelfde is?
https://www.bol.com/nl/p/...87387962-9200000082591219
Optie 2.5: toch overstappen naar een Fanatec v2.5??
Optie 3: nog even vooruit met huidige set up en wag geld opzij leggen voor een echte rig. Dit is pas te realiseren nadat ik uit het centrum ben verhuisd

Ik begrijp dat iedereen dol is van de DD's maar in mijn huidige situatie is dat denk ik niet ideaal. Probeer daarom een manier te vinden om iets te vinden wat nu werkt.
Hoor graag jullie ervaringen! Kan wel wat professionele input gebruiken
Werden een beetje overspoelt met bestellingen denk ik.
Gelukkig nog net mijn P1-X kunnen bestellen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie.jbbrans schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 06:53:
[...]
Ik heb de mijne ook bij Simtag vandaan, een vriendelijke shop met duidelijke communicatie.
Maar:
Geen van de resellers heeft voorraad en de supply loopt ook een beetje achter vanuit simucube (vanwege de grote vraag).
Als je niet let op een klein krasje of iets kleur verschil, kan je bij Simucube zelf (https://popupstore.simucu.be/), een B versie bestellen. De berichten die ik hier over heb gezien zijn dat je goed moet zoeken om de afwijking te vinden. Mechanisch en electronisch zijn ze helemaal okee.
Betreffende de Ultimates vs de sprint, kan je voor thuis gebruik beter de sprints nemen. Dit scheelt zo'n €700 en de sprints kan je met software zelf een curve geven en een maximum remkracht instellen.
Shifter: wat ga je rijden? Als je alleen F1 of GT3 auto's gaat rijden, zou ik die lekker laten (kan je meteen besparen op een koppelingspedaal.
Beeldscherm: triples als je de ruimte ervoor hebt en je rig een vaste plaats heeft.
Stuur: kijk eens bij Polsimer (zie ook een paar posts boven je), een stevig formule stuur voor niet al teveel geld.
Als je je simucube besteld, bestel er dan gelijk 1 of 2 extra quickreleases bij. Uiteindelijk wil je toch een 2e en/of 3e stuurtje bij.
Wat betreft de triples, ik heb toch gekozen voor de single mount omdat een Ultrawide denk ik voor mij voldoende is en er ook een aardige pc naast moet staan om triples goed te kunnen weergeven.
Misschien in de toekomst dat ik ga switchen.
Pedalen heb ik al staan, misschien dat ik ze nog omwissel voor sprints.
De site van Simucube werkt niet?
Shifter wacht ik nog even mee idd. Voorlopig even flipperen
Stuurtje wil ik eigenlijk een fanatec stuurtje voor gaan gebruiken. Werkt dit goed met een simucube base (incl. De usb conversie die is gepost)
Ik heb gelijk na mijn bestelling een mail gehad.maniac2003 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:15:
Mijn bestelling is er wel door bij Sim-Lab alleen nog geen bevestigingsmail. Hoe lang duurt dat normaal gesproken bij Sim-lab?
Als ik inlogde zag ik ook mijn bestelling staan op de site maar dat werkt nu helaas niet.
Ter aanvulling van mijn eerdere reply. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zat zelf ook naar deze optie te kijken. Vind het Fanatec Formula V2 stuurtje wel gaaf.Xan-NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:14:
Stuurtje wil ik eigenlijk een fanatec stuurtje voor gaan gebruiken. Werkt dit goed met een simucube base (incl. De usb conversie die is gepost)
Onderstaand twee filmpjes van iemand die zelf zo'n ombouw uitvoert en test:
(sowieso wel een leuk kanaal om te volgen)
Als je de pedalen al hebt, zou ik ze niet omwisselen en gewoon het gevoel van deze pedalen aanleren.Xan-NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:14:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Wat betreft de triples, ik heb toch gekozen voor de single mount omdat een Ultrawide denk ik voor mij voldoende is en er ook een aardige pc naast moet staan om triples goed te kunnen weergeven.
Misschien in de toekomst dat ik ga switchen.
Pedalen heb ik al staan, misschien dat ik ze nog omwissel voor sprints.
De site van Simucube werkt niet?
Shifter wacht ik nog even mee idd. Voorlopig even flipperen
Betreffende de conversie, niet alle fanatec stuurtjes kunnen omgebouwd worden en tenzij je ook al een stuur hebt zou ik toch eens kijken naar polsimer.
https://popupstore.simucu.be/ Nogmaals
ik denk dat een fanatec 2.5 moet kunnen in een challenge, maak me meer zorgen om de loadcell pedalen in een challenge. ik heb zelf de v3 van fanatec en dan weet ik zeker dat je de standaard uit elkaar trekt tijdens het remmen.Beltoni schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:45:
Het standaard stuurtje (niet base) van mijn Thrustmaster TX 458 begint een beetje op te raken. Goed excuus voor een upgrade! Ben alleen wel gebonden aan een Playseat Challenge. Daarom ben ik geneigd om vooralsnog vast te houden aan het Thrustmaster merk. Wilde sowieso al mijn pedals upgraden naar T-LCM maar deze is pas over een maandje of 2 beschikbaar.
Optie 1: ik haal enkel een wheel add-on. De Alcantara variant ligt voor de hand (+-150euro)
Optie 2: ik upgrade mijn volledige base naar de TS-PC Racer. Zie twee varianten, een met Ferrari wheel en een met F1 wheel. Weet iemand of de base hetzelfde is?
Optie 3: nog even vooruit met huidige set up en wag geld opzij leggen voor een echte rig. Dit is pas te realiseren nadat ik uit het centrum ben verhuisd![]()
Ik begrijp dat iedereen dol is van de DD's maar in mijn huidige situatie is dat denk ik niet ideaal. Probeer daarom een manier te vinden om iets te vinden wat nu werkt.
je kan natuurlijk alles in fases doen, heb ik ook gedaan en ben ik nog steeds mee bezig (ik denk dat de gemiddelde simracer altijd bezig blijft met de zoektocht naar nieuwer/beter),
Nu wil ik eigenlijk ook gelijk de Fanatec Podium Wheel F1 bestellen (met CS V3's), maar ik lees dat de DD1/Podium Wheel met "slechts" 3 jaar garantie komen met een optie voor 5 jaar terwijl de DD2 standaard met 5 jaar komt. Nu heb ik niets aan DD2 i.c.m. PS4 compatability maar ben toch wel benieuwd wat 5 jaar garantie dan kost. Ik zie het echter nergens in het bestelproces? Is dat een optie achteraf?
En wanneer verhuis je, en hoe graag wil je een DD?Beltoni schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:45:
Het standaard stuurtje (niet base) van mijn Thrustmaster TX 458 begint een beetje op te raken. Goed excuus voor een upgrade! Ben alleen wel gebonden aan een Playseat Challenge. Daarom ben ik geneigd om vooralsnog vast te houden aan het Thrustmaster merk. Wilde sowieso al mijn pedals upgraden naar T-LCM maar deze is pas over een maandje of 2 beschikbaar.
Optie 3: nog even vooruit met huidige set up en wag geld opzij leggen voor een echte rig. Dit is pas te realiseren nadat ik uit het centrum ben verhuisd![]()
Als je verwacht dat je binnenkort plaats en budget hebt voor een simrig met een DD, en dat is wat je uiteindelijk wil, zou ik doorrijden met wat je nu hebt. (of optie 1, zo goedkoop mogelijk vervangen).
DD + een sim rig die geschikt is kosten wel een paar knaken maar daar ben je waarschijnlijk wel van op de hoogte.
Kijk even op de site bij je account of deze wel op processed staat en niet op canceled. Ook al staat hier canceled, schrik niet maar stuur ze even een mailtje. Was bij mij zo opgelost.maniac2003 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:15:
Mijn bestelling is er wel door bij Sim-Lab alleen nog geen bevestigingsmail. Hoe lang duurt dat normaal gesproken bij Sim-lab?
Dit is inderdaad het geval, gisteren ook gemaild. Dus zal binnenkort wel antwoord krijgen.Doubleoz schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:14:
[...]
Kijk even op de site bij je account of deze wel op processed staat en niet op canceled. Ook al staat hier canceled, schrik niet maar stuur ze even een mailtje. Was bij mij zo opgelost.
Hmm bij staat Processing... bedoel je dat? Of heb je echt Processed?Doubleoz schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:14:
[...]
Kijk even op de site bij je account of deze wel op processed staat en niet op canceled. Ook al staat hier canceled, schrik niet maar stuur ze even een mailtje. Was bij mij zo opgelost.
Processing is goed. Zit op mn werk dus reageer vanaf mijn mobiel dus zat niet op de site ingelogd.Phusebox schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:34:
[...]
Hmm bij staat Processing... bedoel je dat? Of heb je echt Processed?
schoongeblazen, connectors nagekeken.
Iemand noemde eerder iets van contactspray.. is wd40 een optie? geen verstand van zoiets.
Geef ons een paar dagen om alles te verwerken en te herstellen waar nodig.
Nee lijkt mij niet, de standaard wd-40 kruipolie (het blauw/gele busje dat je ongeveer overal kan kopen) zou ik niet op of in elektronica gaan lopen spuiten. Als het wd-40 contactspray is dan wel natuurlijk.mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:
nog steeds probleem met logitech gaspedaal flicker..
schoongeblazen, connectors nagekeken.
Iemand noemde eerder iets van contactspray.. is wd40 een optie? geen verstand van zoiets.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.