Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 20:17
Is de fanatec csl elite echt een stuk slechter qua preformens dan de 2.5?
Ik twijfel namelijk enorm tussen deze 2.

Ik weet wel dat als het allemaal goed bevalt ik uiteindelijk naar een dd wil, alleen dat gaat zeker nog 1.5 jaar duren voordat ik het geld heb ervoor ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
ik denk dat de 2.5 sowieso duurder is dan een CSL elite. Ook meer metaal. Maarrrr niet geschikt voor ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 20:17
MarcoM schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:07:
ik denk dat de 2.5 sowieso duurder is dan een CSL elite. Ook meer metaal. Maarrrr niet geschikt voor ps4.
Idd, ik ga heb voor pc gebruiken, maar ik weet niet of het echt het geld meer waard is qua gevoel van force feed back.

De 2.5 is qua bouw wel een stuk beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
De mooie goude bout van mijn fanatec dd2 zit vast. Krijg er met geen mogelijkheid beweging in.
Nu vond ik op internet deze oplossing:
https://www.thingiverse.com/thing:3633136

Ik heb helaas geen 3d printer. Is er iemand die dit kan printen voor een mooi prijsje?

Laat maar is al gelukt met brute kracht. Helaas nu wel mijn hand kapot gedraaid grrr. Hadden ze bij fanatec toch wel iets anders op mogen verzinnnen. Enfin bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door downing op 16-05-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:40
GiggySmalls schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Zeer handige website, helaas nog steeds niet helemaal compleet maar tenminste al een site die een groot deel van de opties oplijst.

Heb je deze pedalen wel eens bekeken?
https://meca.all4sim.com/product/meca-cup1-3-pedal-set/

Barry's review:
https://www.youtube.com/watch?v=qtGc_XGlA3o
Ik heb die pedalen zeker als eens bekeken. Zien echt heel erg goed uit en lijken mij zelfs beter dan de Sprints van Heusinkveld.
Echter zijn die wel 150 euro duurder dan de DC3 simracing pedals.

Dat blijft het lastige. Er is altijd wel iets interessanter te vinden, maar het budget houd ook wel een keer op :P
downing schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:28:
De mooie goude bout van mijn fanatec dd2 zit vast. Krijg er met geen mogelijkheid beweging in.

Ik heb helaas geen 3d printer. Is er iemand die dit kan printen voor een mooi prijsje?
Ik heb wel een 3d printer, maar dit moet je denk ik met ABS printen en dat zal iemand anders moeten doen :9 Maar ik vraag mij af of het dan nog steeds sterk genoeg zal zijn om de bout los te draaien. Het blijft een vorm van plastic wat je gebruikt om de bout mee los te draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door Hupske op 16-05-2020 12:50 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1RaceFreak66
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb er inmiddels 1 maar kan hem niet aangemeld krijgen op mijn pc.
Wat ik toch wel vreemd vind.
Hij is erg vet om te zien.
De display kan je aanmelden op ( iphone,playstation) maar niet op een PC.
Hoop dat Thrustmaster dit snel gaat verhelpen zou de verkoop ook erg stimuleren.
Want de GAME PC markt is erg groot denk ik.
Of heeft iemand anders een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
F1RaceFreak66 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:29:
Ik heb er inmiddels 1 maar kan hem niet aangemeld krijgen op mijn pc.
Wat ik toch wel vreemd vind.
Hij is erg vet om te zien.
De display kan je aanmelden op ( iphone,playstation) maar niet op een PC.
Hoop dat Thrustmaster dit snel gaat verhelpen zou de verkoop ook erg stimuleren.
Want de GAME PC markt is erg groot denk ik.
Of heeft iemand anders een oplossing.
1 wat?
3d printer? "Pedalen"? fanatec dd2? (laatste paar posts' subject)
edit;
zelfs uit je history kan ik het niet opmaken...

[ Voor 10% gewijzigd door Darkangle op 16-05-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 18:13
downing schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:28:

Kan je geen grote waterpomptang oid pakken met een dik stuk rubber / karton er tussen tegen beschadigingen. Lijkt mij meer succes te bieden dan zo'n stukje plastic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Hupske schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:47:
[...]
Ik heb die pedalen zeker als eens bekeken. Zien echt heel erg goed uit en lijken mij zelfs beter dan de Sprints van Heusinkveld.
Echter zijn die wel 150 euro duurder dan de DC3 simracing pedals.

Dat blijft het lastige. Er is altijd wel iets interessanter te vinden, maar het budget houd ook wel een keer op :P
Ik heb even verder door gezocht op de pedalen en kwam tot de conclusie dat er wel nog een vrij groot verschil is tussen de heusinkveld sprint en de DC3. Bij de DC3 wordt een Hall effect sensor gebruikt voor de gas en clutch (meet de afstand zoals potentiometer, maar hebben weinig tot geen onderhoud nodig) en een loadcell voor de rem. Bij de Heusinkveld Sprint zit in alle 3 de pedalen een load cell (meet de drukkracht) waardoor je toch betere precisie kan behalen.

Heusinkveld Ultimates gebruiken ook deze technologie in alle 3 de pedalen maar heeft ook nog eens een hydraulic damper op elke pedaal. Die zorgen dan weer voor een nog net iets realistischer gevoel.

Van de feedback die ik er over kon vinden kan ik enkel maar afleiden dat vooral die loadcell in de gas een groot verschil maakt, waardoor ik toch eerder de sprints zou kiezen.

Revised: Bij nader onderzoek blijkt dat de load cells in de Heusinkveld pedals ook travel meten bij gas en clutch.

DC3 back in the running! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door GiggySmalls op 17-05-2020 20:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:46
patty2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:28:
@stormbreaker Geen idee, telkens wanneer ik mijn stuur wilde aansluiten bewoog hij of 1 keer even naar links of 1 keer even naar rechts. Daarna soms nog een stuiptrekking en lampje bleef knipperen terwijl deze standaard continue hoort te branden.

Maar heb een windows-update gedaan en sindsdien kalibreert hij wel maar viel steeds na 2 rondes uit.
Heb net op het laatst wel een stint van 4 rondes kunnen rijden. Morgen kijk ik wel weer verder.

Rare is dat dit puur alleen het stuur is, pedalen blijven wel gewoon werken.
Wat zie je als je bij configuratiescherm > hardware apparaten > het desbetreffende stuur > eigenschappen kijkt? Staat daar "OK", staan er foutmeldingen?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:17

Player1S

Probably out in the dark

lol kleine faal hier. Gister mn Thrustmaster Open Wheel binnen gekregen. Vandaag nadat de kinderen weg waren getest. Wat een fijn ding.

Was alleen vergeten de schroef goed aan te draaien. Voelde opeens in een Formule Rookie race op Barcelona een wiebel in het stuur.
Gelukkig offline dus pauze en gecheckt. Zat de draaiscrhoef al flink los. Meteen alles goed aangedraaid.

De bochten die ik daarvoor nauwelijks kon nemen ging uiteindelijk een stuk beter en zo top3 kunnen veilig stellen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
stormbreaker schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Wat zie je als je bij configuratiescherm > hardware apparaten > het desbetreffende stuur > eigenschappen kijkt? Staat daar "OK", staan er foutmeldingen?
Er staat "Dit apparaat werkt correct"
Dit kan kloppen want mijn stuur werkt weer voor even.
Ik zal nog eens kijken wanneer deze weer raar begint te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
GiggySmalls schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb even verder door gezocht op de pedalen en kwam tot de conclusie dat er wel nog een vrij groot verschil is tussen de heusinkveld sprint en de DC3. Bij de DC3 wordt een Hall effect sensor gebruikt voor de gas en clutch (meet de afstand zoals potentiometer, maar hebben weinig tot geen onderhoud nodig) en een loadcell voor de rem. Bij de Heusinkveld Sprint zit in alle 3 de pedalen een load cell (meet de drukkracht) waardoor je toch betere precisie kan behalen.

Heusinkveld Ultimates gebruiken ook deze technologie in alle 3 de pedalen maar heeft ook nog eens een hydraulic damper op elke pedaal. Die zorgen dan weer voor een nog net iets realistischer gevoel.

Van de feedback die ik er over kon vinden kan ik enkel maar afleiden dat vooral die loadcell in de gas een groot verschil maakt, waardoor ik toch eerder de sprints zou kiezen.

Revised: Bij nader onderzoek blijkt dat de load cells in de Heusinkveld pedals ook travel meten bij gas en clutch.

Heb je de Meca Cup pedals ook meegenomen in je onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:40
fietsbob schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Heb je de Meca Cup pedals ook meegenomen in je onderzoek?
GiggySmalls in "Het grote 'show je race-rig' topic" die is vanaf hier al beetje mee genomen.
GiggySmalls schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Hoe de input uitgelezen wordt voor gas en clutch maakt niet heel veel uit. Het meest belangrijke is de constructie van deze pedalen en zoals bij de gas, moet het gewoon een fijne constante druk zijn. waarbij je bij de clutch het gevoel wilt hebben dat je echt de clutch gebruikt :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok, had de Heusinkveld nog in het mandje staan, bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hupske schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:52:
Hoe de input uitgelezen wordt voor gas en clutch maakt niet heel veel uit. Het meest belangrijke is de constructie van deze pedalen en zoals bij de gas, moet het gewoon een fijne constante druk zijn. waarbij je bij de clutch het gevoel wilt hebben dat je echt de clutch gebruikt :9
Hopelijk maakt Barry ook snel een review van de DC3 ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:18
Hallo allemaal,

Met de aanschaf van een nieuwe PC en daarmee ook nieuwe games (PC2 en AC vooralsnog) wil ik me ook wat meer gaan verdiepen in sim racing. Ik heb ruim 11 jaar geleden een Logitech Momo (de zwarte versie) gekocht en deze destijds veelvuldig gebruikt met o.a. GTR2 en GTR Evolution. De Momo is echter aardig op leeftijd en dus ben ik op zoek naar iets anders/beters.

Ik heb vorige week via Amazon een Logitech G29 set gekocht voor 219 euro (vond ik een mooie prijs). Op zich een prima stuur (en pedalen), maar ik had met name qua stuur meer verschil verwacht met de Momo. Het blijft toch het ratelende van het tandwielsysteem, pedalen zijn wel een stuk beter. Ik zit er dus aan te denken om deze retour te sturen.

Ik zal waarschijnlijk geen uren per dag spelen (gemiddelde een uur of 5 per week denk ik), ik wil daarom niet enorm veel geld besteden aan bijvoorbeeld een complete Fanatec set. Ik zit daarom nu te kijken naar een Thrustmaster T300, deze zou volgens de reviews een stuk betere FFB moeten hebben, maar ik maak me wel zorgen over de kwaliteit. Ik lees veel klachten dat deze sturen snel kapot gaan (dit in tegenstelling tot de vrij betrouwbare Logitech). Komen deze klachten nog steeds veel voor of is dit in de loop der tijd verbeterd?

Daarnaast twijfel ik over de pedalen, aangezien de standaard pedalen van de T300 RS vrij belabberd zijn volgens mij. Voor 80 euro meer (op dit moment) is van de T300 de GT-versie te koop met T3PA pedalen. Echter zijn voor 100 euro ook Fanatec CSL Elite (zonder koppeling en loadcell) te koop. Ik hoef er geen koppeling bij, dus twee pedalen vind ik voldoende. Twee concrete vragen die hierover heb:
- Hoe verhouden de T3PA's zich tot de gewone Fanatec CSL Elite?
- Voor de Fanatec lees ik op de website dat de resolutatie van de pedalen maximaal 8-bit is wanneer je ze via USB met de PC verbindt en 12-bit wanneer het via een Fanatec wheelbase gaat. In mijn geval zou dit via USB gaan. Is het verschil tussen 8-bit en 12-bit een dealbreaker of is dit nauwelijks merkbaar?

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Erwin186 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:41:

- Voor de Fanatec lees ik op de website dat de resolutatie van de pedalen maximaal 8-bit is wanneer je ze via USB met de PC verbindt en 12-bit wanneer het via een Fanatec wheelbase gaat. In mijn geval zou dit via USB gaan. Is het verschil tussen 8-bit en 12-bit een dealbreaker of is dit nauwelijks merkbaar?

https://www.isrtv.com/pc-...g-wheel-pedal-resolution/

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:23
Hallo allemaal,
...

Ik heb vorige week via Amazon een Logitech G29 set gekocht voor 219 euro (vond ik een mooie prijs). Op zich een prima stuur (en pedalen), maar ik had met name qua stuur meer verschil verwacht met de Momo. Het blijft toch het ratelende van het tandwielsysteem, pedalen zijn wel een stuk beter. Ik zit er dus aan te denken om deze retour te sturen.

Ik zal waarschijnlijk geen uren per dag spelen (gemiddelde een uur of 5 per week denk ik), ik wil daarom niet enorm veel geld besteden aan bijvoorbeeld een complete Fanatec set. Ik zit daarom nu te kijken naar een Thrustmaster T300, deze zou volgens de reviews een stuk betere FFB moeten hebben, maar ik maak me wel zorgen over de kwaliteit. Ik lees veel klachten dat deze sturen snel kapot gaan (dit in tegenstelling tot de vrij betrouwbare Logitech). Komen deze klachten nog steeds veel voor of is dit in de loop der tijd verbeterd?

...
De T300 en 500 hebben geen goede koeling in de base, wat op termijn problemen kan veroorzaken. Dit is opgelost bij de nieuwere TS-PC / XW (fatsoenlijk ontworpen koeling). Ik heb mijn T500 weggegooid nadat een fanmod met een 92mm fan (als test) het niet permanent oploste (motor was vermoedelijk beetje 'opgebrand'). Vervangen met een TS-PC en geen spijt van gehad.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Hallo allemaal,

Met de aanschaf van een nieuwe PC en daarmee ook nieuwe games (PC2 en AC vooralsnog) wil ik me ook wat meer gaan verdiepen in sim racing. Ik heb ruim 11 jaar geleden een Logitech Momo (de zwarte versie) gekocht en deze destijds veelvuldig gebruikt met o.a. GTR2 en GTR Evolution. De Momo is echter aardig op leeftijd en dus ben ik op zoek naar iets anders/beters.

Daarnaast twijfel ik over de pedalen, aangezien de standaard pedalen van de T300 RS vrij belabberd zijn volgens mij. Voor 80 euro meer (op dit moment) is van de T300 de GT-versie te koop met T3PA pedalen. Echter zijn voor 100 euro ook Fanatec CSL Elite (zonder koppeling en loadcell) te koop. Ik hoef er geen koppeling bij, dus twee pedalen vind ik voldoende. Twee concrete vragen die hierover heb:
- Hoe verhouden de T3PA's zich tot de gewone Fanatec CSL Elite?

Ik rijd al 2,5 jaar naar volle tevredenheid met de T300. Wel heb ik er redelijk snel een setje Fanatec pedalen (CSL Elite, incl. loadcell) bij gekocht en dat is inderdaad een wereld van verschil tov de stock TM pedalen. Ik moet eerlijkheidhalve zeggen dat mijn T300 na bijna een jaar een zoemend geluid begon te maken. Direct een ticket aangemaakt bij TM, opgestuurd naar Frankrijk en na een week gerepareerd weer retour. Daarna geen centje pijn meer. Vooralsnog zeer tevreden met dit 'middenklasse' stuur!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Dev0o schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik rijd al 2,5 jaar naar volle tevredenheid met de T300. Wel heb ik er redelijk snel een setje Fanatec pedalen (CSL Elite, incl. loadcell) bij gekocht en dat is inderdaad een wereld van verschil tov de stock TM pedalen. Ik moet eerlijkheidhalve zeggen dat mijn T300 na bijna een jaar een zoemend geluid begon te maken.
@Erwin186
Hier exact dezelfde configuratie en ook ik moet bekennen dat ik een probleem heb gehad met mijn wheelbase dat deze een ratelend geluid maakte. Uiteindelijk vervangen voor een nieuw exemplaar en verder geen problemen meer gehad.

Mijn advies is in ieder geval op zo snel mogelijk een set loadcell pedalen erbij aan te schaffen want daar ga je veel profijt van hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dev0o schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik rijd al 2,5 jaar naar volle tevredenheid met de T300. Wel heb ik er redelijk snel een setje Fanatec pedalen (CSL Elite, incl. loadcell) bij gekocht en dat is inderdaad een wereld van verschil tov de stock TM pedalen. Ik moet eerlijkheidhalve zeggen dat mijn T300 na bijna een jaar een zoemend geluid begon te maken. Direct een ticket aangemaakt bij TM, opgestuurd naar Frankrijk en na een week gerepareerd weer retour. Daarna geen centje pijn meer. Vooralsnog zeer tevreden met dit 'middenklasse' stuur!
Dit kan ik ook zeggen over de T300RS. Support is top, gaspedaal was kapot, foto sturen met doorgeknipte kabel en ze stuurden meteen een nieuwe. Zelf nog geen problemen gehad met de ventilator.

Inmiddels pedalen ook vervangen voor Fanatec pedalen (ClubSport v3). Dat maakt echt een groot verschil (mag ook wel voor de prijs :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
Bedankt voor de reacties allemaal! In ieder geval goed om te horen dat Thrustmaster de problemen netjes heeft opgelost. Ik lees overigens ook dat het iets verlagen van de FFB en de fan permanent aanzetten ook helpt om problemen te voorkomen, dat dan dus sowieso ook maar doen.

Heeft iemand ook ervaring met de Fanatec CSL Elite zonder loadcell? Een T300 RS en de Fanatecs met loadcell komt boven de 500 euro uit en dat vind ik nog best veel geld. Helemaal omdat ik uiteindelijk nog moet zien hoe vaak ik daadwerkelijk ga simracen. Een loadcell toevoegen kan gelukkig later ook nog.

Ik heb inmiddels wel een Playseat Challenge besteld (een vaste stoel wordt de vrouw niet blij van :+). Is deze uberhaupt stevig genoeg voor bijvoorbeeld de Fanatec CSL Elite met loadcell?

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin186 op 18-05-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Hier een T300 RSGT die het al twee jaar zonder problemen op full power doet. Je ruikt soms wel warm plastic en de ventilator maakt geluid, maar ik vind hem niet warm aanvoelen. Direct de firmware updaten is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Erwin186 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:58:
Ik heb inmiddels wel een Playseat Challenge besteld (een vaste stoel wordt de vrouw niet blij van :+). Is deze uberhaupt stevig genoeg voor bijvoorbeeld de Fanatec CSL Elite met loadcell?
Ik zou gewoon even met de t300 pedalen beginnen. Voor beginners zijn ze prima hoor. Heb ze zelf zeker een jaar gebruikt om te kijken of ik het leuk bleef vinden.

Ik weet niet wat die CSL pedalen wegen maar de ClubSports zijn flink zwaarder en die klap je niet meer zo makkelijk op. Daarnaast moet je redelijk wat druk zetten op de rem en weet niet hoelang de playseat dat overleeft :).

p.s. de FFB staat bij mij op 75%. Nooit last gehad van geluid of stank.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 18-05-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Bedankt voor de reacties allemaal! In ieder geval goed om te horen dat Thrustmaster de problemen netjes heeft opgelost. Ik lees overigens ook dat het iets verlagen van de FFB en de fan permanent aanzetten ook helpt om problemen te voorkomen, dat dan dus sowieso ook maar doen.

Heeft iemand ook ervaring met de Fanatec CSL Elite zonder loadcell? Een T300 RS en de Fanatecs met loadcell komt boven de 500 euro uit en dat vind ik nog best veel geld. Helemaal omdat ik uiteindelijk nog moet zien hoe vaak ik daadwerkelijk ga simracen. Een loadcell toevoegen kan gelukkig later ook nog.

Yes! Ik heb de challenge met een csl elite en loadcell.. Alles werkt gewoon zoals je zou verwachten. Ik heb niets anders gemerkt qua flex als met mijn t300.. Zorg dat je de pedalen van fanatec met tie-wraps vast zet die klittenbandband gaat het niet redden.

Het opklappen en uitklappen gaat ook gewoon nog makkelijk.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17

Hier een Playseat Challenge met een Fanatec CSWv2.5 en CSPv3 pedalen, en dat werkt prima :) De pedalenbak gaat helemaal nergens heen. Het wheeldeck stuitert een heel klein beetje, maar niks noemenswaardigs. De Challenge houdt zich verbazingwekkend goed, al vrees ik dat ik toch een vaste rig moet als ik een DD zou willen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin186
Jay-v schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Ik zou gewoon even met de t300 pedalen beginnen. Voor beginners zijn ze prima hoor. Heb ze zelf zeker een jaar gebruikt om te kijken of ik het leuk bleef vinden.

Ik weet niet wat die CSL pedalen wegen maar de ClubSports zijn flink zwaarder en die klap je niet meer zo makkelijk op. Daarnaast moet je redelijk wat druk zetten op de rem en weet niet hoelang de playseat dat overleeft :).

p.s. de FFB staat bij mij op 75%. Nooit last gehad van geluid of stank.
Dat was ik inderdaad ook van plan. Eerst maar eens starten met de standaard T300 en dan kan upgraden later altijd nog.

@Rb88 @Wormaap
Bedankt! Dat is wel goed om te weten mocht ik in de toekomst het stuur of de pedalen nog willen upgraden.

Ik denk dat ik de G29 dan maar eens ga aanmelden voor retour richting Amazon en de T300 ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:15
Ben nog even aan het orienteren op de P1-X i.c.m. Podium Wheel F1 van Fanatec. Zie op de website van Sim Lab dat er een speciale side-mount kit voor de DD1/Podium Wheel F1 en DD2 is. Waarom zou je in plaats van het standaard "wheel deck" de side-mount kit gebruiken? Is het zo veel steviger?

Iemand verder ervaring met de Speed1 XL stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
@Rctworld ja, kijk maar eens de review van de dd1 mount van Barry op SimRacingGarage. Er zit minder flex in de het deck.
Niet heel veel, maar met de p1x betaal je niet extra dus...

Die stoel weel ik niet ik heb de speed3, die bevalt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Rctworld schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:19:
Ben nog even aan het orienteren op de P1-X i.c.m. Podium Wheel F1 van Fanatec. Zie op de website van Sim Lab dat er een speciale side-mount kit voor de DD1/Podium Wheel F1 en DD2 is. Waarom zou je in plaats van het standaard "wheel deck" de side-mount kit gebruiken? Is het zo veel steviger?

Iemand verder ervaring met de Speed1 XL stoel?
Als geld geen issue is kan je voor de P1-X gaan, maar je kan voor minder geld dezelfde of zelf een meer customized rig samenstellen. Just a tip ;) De wheelbase mounts kan je altijd appart kopen en er tussen plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Hoi medetweakers,

Vanavond ga ik naar alle waarschijnlijkheid een Clubsport Wheelbase V2.5 aanschaffen tweedehands.
Ik kom vanaf een Logitech G920. Hebben jullie tips waar ik tijdens het testen op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ook deze combinatie gebruik ik nog enkele weken (Playseat Challenge icm Fanatec CSL Elite met loadcell) en dat valt zeker niet tegen. Ik moet zeggen dat ik de pedalen heel goed heb vastgemaakt met tie-wraps waardoor er nagenoeg geen flex in zit en ik ook flink hard op de pedalen kan trappen. Dus prima combinatie om mee te beginnen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:15
GiggySmalls schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Als geld geen issue is kan je voor de P1-X gaan, maar je kan voor minder geld dezelfde of zelf een meer customized rig samenstellen. Just a tip ;) De wheelbase mounts kan je altijd appart kopen en er tussen plaatsen.
Waar doel je dan specifiek op qua "customized rig"?
Spunky25 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:37:
@Rctworld ja, kijk maar eens de review van de dd1 mount van Barry op SimRacingGarage. Er zit minder flex in de het deck.
Niet heel veel, maar met de p1x betaal je niet extra dus...

Die stoel weel ik niet ik heb de speed3, die bevalt goed
Dat is goed om te horen qua Speed 3.

Ah, je kunt de side-mount dus ook als optie kiezen bij de P1-X. Ik kan dat volgens mij niet zien zolang de besteloptie uit staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Rctworld schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Waar doel je dan specifiek op qua "customized rig"?
Daarmee bedoel ik dat de P1 ook zijn gebreken heeft die je bij een rig die je zelf samenstelt kan voorkomen en je komt gegarandeerd goedkoper uit ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GiggySmalls schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 01:43:
[...]

Daarmee bedoel ik dat de P1 ook zijn gebreken heeft die je bij een rig die je zelf samenstelt kan voorkomen en je komt gegarandeerd goedkoper uit ;)
Ik ben heel benieuwd wat de gebreken zijn?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Misschien dat de P1-X niet helemaal voldoet aan jouw specifieke eisen, maar een "gebrek"? Ik ben erg benieuwd.

Ik heb zelf de GT-1 EVO en daar zijn wel wat beslissingen genomen die ik, met de ervaring van nu, anders zou doen. Die hebben allemaal betrekking op custom onderdelen (pedal plate, stuur plate) die niet aanwezig zijn op de P1-X. Maar zelfs dat ligt eerder aan mijn veeleisendheid dan aan de GT-1 EVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
JoepW schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 06:57:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat de gebreken zijn?
Ik bedoel daarmee dat niets perfect is, daarmee wou ik niet zeggen dat de P1-X niet 'voldoet aan de eisen' om het zo dan maar te zeggen. Persoonlijk vind ik de pedal mount niet optimaal en is er geen nood aan de pootjes als je deze niet gebruikt.

Je betaalt ook een aardige brok extra voor de bredere profielen terwijl dat in stabiliteit zeker geen evenwaardig verschil maakt.

Het punt is vooral dat je door zelf iets samen te stellen zeker goedkoper uit kan komen dan de P1-X.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag mijn nieuwe stuur binnengekregen een thrustmaster T300 RS GT.
Nu heb ik momenteel nog even niet het rubberen aanslag gebruikt, maar wanneer ik volledig de rem indruk krijg ik dit zoals in onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qGqPfOhsCAcZrpVKBF2MzzcZwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NWB9VKFgmzjlgfZai4JUzSLE.png?f=user_large

Kan ik deze stuur nu al meteen terugsturen? of is dit een setting die gewijzigd moet worden?

Edit: Oké geen idee wat ik gedaan heb, maar de rem werkt nu wel ineens.

[ Voor 6% gewijzigd door patty2 op 19-05-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,
Ik heb een vraag mbt Buttkicker gamer 2±

Momenteel maak ik gebruik van een Buttkicker mini LFE en een Dayton audio Bst-1 aangesloten op een Behringer nx100. De LFE zit onder mijn pedalen en de Dayton onder mijn stoel. De Dayton gaat vervangen worden door de gamer 2. Nu is mijn vraag kan ik de gamer 2 meteen op de Behringer aansluiten of moet ik de bij geleverd amp gebruiken en dan gewoon het signaal van de pc splitten zodat er 1 naar de behringer gaat en 1 naar de amp van de gamer 2. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

patty2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:19:
Edit: Oké geen idee wat ik gedaan heb, maar de rem werkt nu wel ineens.
Sowieso even de firmware updaten en de FFB max value aanpassen naar ~75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 11:27
Iemand hier meer info over wanneer die T-LCM pedalen weer op voorraad zouden kunnen zijn ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 20:33
ActualFantasy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:17:
Iemand hier meer info over wanneer die T-LCM pedalen weer op voorraad zouden kunnen zijn ergens?
Ben bang dat je daar nog een maand of 2 op kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Laatst online: 17-09 19:20
Kort vraagje, Heb een CSL Elite v1.1 aangeschaft met een Clubsport Formula v2 stuur en csl pedals om op de xbox te kunnen spelen.

Nu heb ik op de pc net de firmwares geupdated, echter kent herkent mijn xbox nog steeds de wheelbase+stuur+pedalen niet.

Wanneer aangesloten op mijn pc. wordt het wel herkend.

Iemand een tip op me op weg te helpen svp. Thanks

Bijgaand foto van de huidige firmwaresAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUboptU8G4oqwYeFvWVmZFak9IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Rktmq8PKWeaum3NzXOdcmgT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Mode button op de base al gebruikt om 'm in de Xbox mode te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Laatst online: 17-09 19:20
Thanks.

Ja al gedaan. Maar switch niet altijd naar groen(of blauw) - staat nu op rood.
Wanneer groen, herkend de xbox hem ook niet..

EDIT: wanneer lampje groen brand, reageert de uit-/aanknop niet meer..

[ Voor 21% gewijzigd door Prev op 22-05-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Ik twijfel momenteel over een cockpit. Heb nu een oude wheelstand pro en een losse stoel.

Twijfel vooral tussen de Next Level Racing GT Track en de Sim-Lab TR1.

Bij de Sim-Lab zit ik vooral met het feit dat ik niet weet welke stoel ik zou moeten kiezen... En aangezien die niet verstelbaar zijn is dat wel een dingetje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:58:
Ik twijfel momenteel over een cockpit. Heb nu een oude wheelstand pro en een losse stoel.

Twijfel vooral tussen de Next Level Racing GT Track en de Sim-Lab TR1.

Bij de Sim-Lab zit ik vooral met het feit dat ik niet weet welke stoel ik zou moeten kiezen... En aangezien die niet verstelbaar zijn is dat wel een dingetje.
Wat bedoel je met niet verstelbaar?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alouwerse schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:11:
[...]

Wat bedoel je met niet verstelbaar?
De NLR heeft een stoel waarvan je de rugleuning kunt verstellen qua hoek. Is zowel een voor- als nadeel uiteraard vanwege de flex die dat met zich meebrengt (maar goed ik vraag me af of ik dat merk, gezien de amateuristische setup die ik nu heb).

Een sparco stoeltje ofzo van Sim-Lab heeft uiteraard weinig of geen mogelijkheden om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:15:
[...]

De NLR heeft een stoel waarvan je de rugleuning kunt verstellen qua hoek. Is zowel een voor- als nadeel uiteraard vanwege de flex die dat met zich meebrengt (maar goed ik vraag me af of ik dat merk, gezien de amateuristische setup die ik nu heb).

Een sparco stoeltje ofzo van Sim-Lab heeft uiteraard weinig of geen mogelijkheden om in te stellen.
Ik heb ook een verstelbare stoel op mijn Sim-Lab TR1, al moet ik zeggen dat ik het in de praktijk weinig gebruik. Eenmaal ingesteld zit ik er eigenlijk nooit meer aan.
Je bent vrij om een stoel te kiezen die je fijn vindt zitten. Volgens mij kiezen veel mensen hier een stoel van Lynx motorsport.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alouwerse schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb ook een verstelbare stoel op mijn Sim-Lab TR1, al moet ik zeggen dat ik het in de praktijk weinig gebruik. Eenmaal ingesteld zit ik er eigenlijk nooit meer aan.
Je bent vrij om een stoel te kiezen die je fijn vindt zitten. Volgens mij kiezen veel mensen hier een stoel van Lynx motorsport.
Tja geen idee hoe ik erachter moet komen wat ik fijn vind zitten?

Niks hier in de buurt en met de huidige situatie kom ik eigenlijk ook nergens.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Tja geen idee hoe ik erachter moet komen wat ik fijn vind zitten?

Niks hier in de buurt en met de huidige situatie kom ik eigenlijk ook nergens.
Ik heb afgelopen weken exact hetzelfde dilemma gehad en uiteindelijk een Sim Lab TR1 besteld icm Lynx Motorsport Pro Drift seat. Maar ik moet bekennen dat ik deze aanschaf puur op basis van positieve recensies van anderen heb gedaan. Bij Lynx motorsport of Sim Lab ontvangen ze je graag maar vond in totaal 3 uur rijden om een stoel te passen toch wat veel dus heb de gok genomen.

De doorslaggevende keuze voor de stoel van Lynx motorsport was de prijs en het feit dat er extra rugkussens bij worden geleverd en nog extra kunnen worden besteld. Hierdoor zag deze stoel er voor mij comfortabeler uit dan de Speed 3 van Sim Lab. Maar nogmaals puur op gevoel! Bij Sim Lab hebben ze overigens ook de Sabelt Racing Duo die in dezelfde prijsrange zit als de Pro Drift maar daarbij vond ik het grote nadeel dat deze seat 10 cm smaller was. Hou daar in ieder geval rekening mee.

Bij de TR1 heb ik een seat slider besteld waardoor ik de stoel naar voren en achteren kan verplaatsen. Daarnaast heeft de TR1 enkele mogelijkheden om bijvoorbeeld de hoek van de stoel of de pedalen aan te passen waardoor ik wel overtuigd ben dat ik een goede zitpositie kan realiseren.

Nu alleen nog 3,5 week wachten aangezien ik een andere kleurstelling voor mijn stoel wilde... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb afgelopen weken exact hetzelfde dilemma gehad en uiteindelijk een Sim Lab TR1 besteld icm Lynx Motorsport Pro Drift seat. Maar ik moet bekennen dat ik deze aanschaf puur op basis van positieve recensies van anderen heb gedaan. Bij Lynx motorsport of Sim Lab ontvangen ze je graag maar vond in totaal 3 uur rijden om een stoel te passen toch wat veel dus heb de gok genomen.

De doorslaggevende keuze voor de stoel van Lynx motorsport was de prijs en het feit dat er extra rugkussens bij worden geleverd en nog extra kunnen worden besteld. Hierdoor zag deze stoel er voor mij comfortabeler uit dan de Speed 3 van Sim Lab. Maar nogmaals puur op gevoel! Bij Sim Lab hebben ze overigens ook de Sabelt Racing Duo die in dezelfde prijsrange zit als de Pro Drift maar daarbij vond ik het grote nadeel dat deze seat 10 cm smaller was. Hou daar in ieder geval rekening mee.

Bij de TR1 heb ik een seat slider besteld waardoor ik de stoel naar voren en achteren kan verplaatsen. Daarnaast heeft de TR1 enkele mogelijkheden om bijvoorbeeld de hoek van de stoel of de pedalen aan te passen waardoor ik wel overtuigd ben dat ik een goede zitpositie kan realiseren.

Nu alleen nog 3,5 week wachten aangezien ik een andere kleurstelling voor mijn stoel wilde... :+
Ja de breedte van de stoel is ook een dingetje. Komende van 130kg dik twee jaar geleden naar nu 85kg heb ik geen idee of ik niet toch een extra brede stoel nodig heb.

Daarnaast ook de vraag wat lekker werkt met een VR headset. Je zit toch met die kabel aan de achterkant...

Maar goed ben er ook nog niet uit of ik dan voor de Sim-Lab ga of toch de Next level Racing... Scheelt weer 200 euro. En anderhalve maand wachten. :)

Krijg van Sim-Lab bizar weinig respons op vragen die ik had over wat te bestellen. Is me niet duidelijk wat je nu allemaal moet kopen om 'klaar' te zijn. De cockpit, seat brackets, seat slider en een stoel?

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vraagje over een Buttkicker.
Is het gevoel niet een heel pak minder als deze bevestigd wordt aan een alu profiel van een GT1 Evo ipv aan een slider van een racestoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:15:
[...]

Ik heb zelf ooit tweedehands een Sparco reclining seat gekocht en hier zit weinig tot geen flex in. Het is dit model (sorry voor de kwaliteit, even van een 2e hands seller gekopieerd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/serCgGctwaLes2PiV9OUjAHZJQc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mHzpLHLQEcTNwfxTGRTQMdRd.png?f=user_large

Toch moet ik zeggen dat het me comfortabeler lijkt om in een echte bucket seat te racen. Ik zou ook voor de Lynx motorsports Drift Pro gaan omdat me deze heel goed lijkt voor de prijs en de 2 hoekjes in het midden van je rug lijken me echt goede steun te bieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Maar goed ben er ook nog niet uit of ik dan voor de Sim-Lab ga of toch de Next level Racing... Scheelt weer 200 euro. En anderhalve maand wachten. :)
Van alle reviews die ik ooit bekeken heb zit er best wat flex in het wheeldeck van de Next Level racing cockpit, en het chassis op zich ook wel wat. De TR-1 lijkt me toch wat steviger en voor een stuk minder geld, kan je weer iets anders mee kopen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Van alle reviews die ik ooit bekeken heb zit er best wat flex in het wheeldeck van de Next Level racing cockpit, en het chassis op zich ook wel wat. De TR-1 lijkt me toch wat steviger en voor een stuk minder geld, kan je weer iets anders mee kopen ;)
De TR1 is uiteindelijk duurder, met stoel, slider en mounts die je nodig hebt voor de stoel. Ben je ca. 200 euro meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:44:
[...]

De TR1 is uiteindelijk duurder, met stoel, slider en mounts die je nodig hebt voor de stoel. Ben je ca. 200 euro meer kwijt.
Juist, de stoel zit er al op bij Next Level Racing idd. Maar je kan natuurlijk altijd een 2e hands stoel zoeken en dan kom je alsnog goedkoper uit. De sliders zitten er meestal al bij en de mounts zijn niet altijd nodig, afh van het type stoel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Ja de breedte van de stoel is ook een dingetje. Komende van 130kg dik twee jaar geleden naar nu 85kg heb ik geen idee of ik niet toch een extra brede stoel nodig heb.

Daarnaast ook de vraag wat lekker werkt met een VR headset. Je zit toch met die kabel aan de achterkant...

Krijg van Sim-Lab bizar weinig respons op vragen die ik had over wat te bestellen. Is me niet duidelijk wat je nu allemaal moet kopen om 'klaar' te zijn. De cockpit, seat brackets, seat slider en een stoel?
Voor wat betreft de stoel kan ik je dan alleen adviseren om ergens te gaan proberen. Ik heb geen ervaring met Next Level Racing maar bij de Sim Lab weet ik bijna zeker dat zo lang als ik race geen andere rig nodig heb en als ik besluit om hem toch te verkopen dan is deze redelijk waarde vast. Kortom die extra euro's heb ik er qua investering graag voor over maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Een seat slider is een keuze of je die wilt. Je kunt er ook voor kiezen om deze niet bij te bestellen maar als je dan je stoel een keer iets verder naar voren of achteren wil zetten of iemand anders wilt laten racen dan moet je de stoel en de brackets los schroeven en dat kost dus meer werk. De rest van de producten die je vermeld zijn noodzakelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm voor de TR1 zie ik dat men een andere pedal plate aanraad met seat slider, omdat het anders vanwege de schuine kolommen lastig is een juiste positie te vinden (vanwege het feit dat als je het stuur hoger zet het ook verder van de pedalen af staat). Dus dan komt er nog eens 140,-160 euro bij.

Ik heb ook al op diverse plekken gezien dat er iets van een constructiefout in de TR1 zit waardoor het niet mogelijk was iets te monteren zoals het zou moeten. Moet ik even terugzoeken wat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:29
Ik ben momenteel in de markt voor een upgrade van mijn Thrustmaster TMX. Ben geen diehard simracer maar een hobbyist die vanaf de bank op een Wheelstand Pro elke avond een uurtje rondjes rijd in Dirt Rally 2, F1 2019, Forza 7, Assetto Corsa en Project Cars 2.

De TMX werkt an sich prima, maar je voelt de tandwielen en het geheel is aardig lawaaierig. Ik zit sterk te kijken naar de TX-edities van Thrustmaster: belt driven, krachtigere force feedback en kwalitatief wel een stapje omhoog. Ook qua budget (zo’n 400 euro) prima behapbaar.

Nu is de vraag: tussen de 458 Italia edition en de Leather edition zit 125 euro verschil, maar de Leather edition heeft een beter stuur en de T3PA pedalen. Lijkt een makkelijke deal dan, echter gebruik ik de koppeling nooit en ben ik dat ook niet van plan. Is zo’n extra pedaal dan juist niet irritant qua plaatsing en ben ik dan niet beter af met een 2-pedalensetup? Ik heb me eigenlijk nooit écht gestoord aan de plastic pedalen van de TMX.

TL;DR: is een T3PA de moeite waard als je de koppeling nooit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:39:

Ik heb ook al op diverse plekken gezien dat er iets van een constructiefout in de TR1 zit waardoor het niet mogelijk was iets te monteren zoals het zou moeten. Moet ik even terugzoeken wat was...
Het is wat lastiger om bijvoorbeeld een buttonbox te monteren omdat het profiel schuin loopt.
Zelf zou ik bij een eventuele volgende rig om deze reden voor een GT1 of P1 gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Alouwerse schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Het is wat lastiger om bijvoorbeeld een buttonbox te monteren omdat het profiel schuin loopt.
Zelf zou ik bij een eventuele volgende rig om deze reden voor een GT1 of P1 gaan.
Begrijp je punt, maar dat kan je toch hiermee oplossen? https://sim-lab.eu/product/gt2-side-mount/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
ethereal81 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:26:
Nu is de vraag: tussen de 458 Italia edition en de Leather edition zit 125 euro verschil, maar de Leather edition heeft een beter stuur en de T3PA pedalen.
Volgens mij is alleen de afwerking net iets beter, het mechaniek zelf niet. Als je dat pedaal niet gebruikt, is het denk ik zinloos.

Het stuur is volgens mij wel een stuk beter. Ik heb de leather edition en je hebt dan wel echt wat in handen. Of dat alleen de 125 euro waard is, kan ik je niet zeggen. Ik gebruik de pedalen inmiddels niet meer, maar ben nog steeds tevreden over het stuur. De base en bevestigingen blijven plastic (piept, kraakt), maar voelt best goed en natuurgetrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Misschien is het al een keer gevraagd maar ik wil graag mijn g29 pedalen rechtstreeks met usb verbinden en niet via het stuur.

Na 1 min Google kwam ik deze connector tegen: https://www.leobodnar.com...duct_info&products_id=187

Voor 23 pond heb ik dan een kabel en is het klaar. Maar voordat is deze bestel kan iemand mij het verschil uitleggen tussen bovengenoemde en bijvoorbeeld https://www.grandado.com/...3iPgqPEAQYBiABEgI-2PD_BwE of deze https://www.onlinekabelsh...0kng61EAQYAiABEgILBfD_BwE
Hoeft niet van deze websites maar het is een voorbeeld.

Ik vind 23 pond best veel voor ongeveer 3 euro aan materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

laforte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:10:
Misschien is het al een keer gevraagd maar ik wil graag mijn g29 pedalen rechtstreeks met usb verbinden en niet via het stuur.

Na 1 min Google kwam ik deze connector tegen: https://www.leobodnar.com...duct_info&products_id=187

Voor 23 pond heb ik dan een kabel en is het klaar. Maar voordat is deze bestel kan iemand mij het verschil uitleggen tussen bovengenoemde en bijvoorbeeld https://www.grandado.com/...3iPgqPEAQYBiABEgI-2PD_BwE of deze https://www.onlinekabelsh...0kng61EAQYAiABEgILBfD_BwE

Ik weet het antwoord niet, maar ik zie wel dat het 2e alternatief dat je post een male stekker heeft en die andere 2 voorbeelden een female, let dus goed op als je gaat bestellen ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

jbbrans

laforte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:10:

Ondanks dat er een rs-232 stekker aan zit, is het geen seriële verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
SlaadjeBla schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is alleen de afwerking net iets beter, het mechaniek zelf niet. Als je dat pedaal niet gebruikt, is het denk ik zinloos.

Het stuur is volgens mij wel een stuk beter. Ik heb de leather edition en je hebt dan wel echt wat in handen. Of dat alleen de 125 euro waard is, kan ik je niet zeggen. Ik gebruik de pedalen inmiddels niet meer, maar ben nog steeds tevreden over het stuur. De base en bevestigingen blijven plastic (piept, kraakt), maar voelt best goed en natuurgetrouw.
Dat klinkt hoopvol vwb de pedalen! Dat stuur had ik idd gelezen, dat is nog wel een overweging waard. Echter zie ik die regelmatig op marktplaats voorbijkomen (de losse sturen) dus dat is in de toekomst nog wel te upgraden.

Vind het een moeilijke keuze, zo’n leather edition zou eigenlijk de beste keuze zijn maar zo’n koppelingspedaal lijkt me echt gruwelijk in de weg zitten als je die niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik gebruikte de koppeling alleen bij de start en liet vervolgens mijn voeten rusten op gas en rem en had daar dus geen last van. Als je je het kunt veroorloven, zou ik de leather edition kopen. De conical brake mod krijg je volgens mij ook alleen bij de T3PA en die is wel prettig. Ik verving de conus door een squashbal en dat remt best heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
SlaadjeBla schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:08:
Ik gebruikte de koppeling alleen bij de start en liet vervolgens mijn voeten rusten op gas en rem en had daar dus geen last van. Als je je het kunt veroorloven, zou ik de leather edition kopen. De conical brake mod krijg je volgens mij ook alleen bij de T3PA en die is wel prettig. Ik verving de conus door een squashbal en dat remt best heel lekker.
Die mod zou ik idd wel graag willen, maar zie ook genoeg mogelijkheden om de TX-pedalen erg goedkoop te modden met wat meubelrubbers... Al is momenteel voorraad van de sturen ook wel een dingetje, hehe, ik ben niet de enige die een nieuw speeltje zoekt.

Het zit hem bij mij vooral in de wheelstand, het lijkt mij comfortabeler om een pedaal links en een pedaal rechts van de stuurstang te hebben dan het rempedaal er recht achter, lijkt me wat onnatuurlijk qua houding. Als ik ook zo'n vette rig zou hebben had ik zeer zeker niet getwijfeld! Helaas zit dat er qua ruimte (en financiën) hier zeker niet in dus ik moet het met zo'n standaard en mijn bankstel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

jbbrans schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Ondanks dat er een rs-232 stekker aan zit, is het geen seriële verbinding.
Ik heb weinig verstand op het gebied van kabels en stekkers, maar ik begrijp dat dit niet gaat werken. Toch maar een 30 euro kabel dan of wachter op de Fanatec CSL pedalen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Belangrijk nieuws voor iedereen die hier op heeft zitten wachten....
De review van de VRS direct drive unit van SRG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Omdat de usb apparaten door elkaar lopen via mijn rig ben ik opzoek naar een goede usb hub.
Maakt het uit of deze eigen power moet hebben of gewoon via een usb naar de pc?
Ik lees daar een beetje tegenstrijdige verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fietsbob schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:56:
Omdat de usb apparaten door elkaar lopen via mijn rig ben ik opzoek naar een goede usb hub.
Maakt het uit of deze eigen power moet hebben of gewoon via een usb naar de pc?
Ik lees daar een beetje tegenstrijdige verhalen over.
Dat ligt eraan hoeveel apparaat zonder voeding je eraan gaat hangen. Per poort is er een restrictie in de amperage die de poort mag leveren volgens de USB specificatie.
Bijvoorbeeld, voor USB 3.0 geldt voor een SS-poort (aangegeven met "SS" of het bekende bliksemflitsje) er maximaal 900mA aan amperage getrokken mag worden. Dat is de specificatie waar de fabriek de poort mee heeft gecertificeerd. Het kan zijn dat de poort meer kan leveren, maar dat is de fabrikant niet verplicht.

Als je weet wat je er aan apparaten aan gaat hangen, moet je voor de unpowered devices kijken wat ze aan amperage van het systeem vragen. Bijvoorbeeld; ik heb een USB-poort waaar een tweetal Arduino's en een USB-headset aan hangt. Een "naked" arduino is ongeveer 50 mA. Ik heb geen ledjes/displays in de Arduino dus dat die 50mA is wel het maximum ook.
Een Kingston Hyper X Cloud 2 trekt 150mA volgens de product specificatie. Maar met een totaal van 250mA zit ik ruim onder de spec van 900mA. Dus volstaat een unpowered hubje.

Amperage per USB type:
USB 2.0: 100mA
USB 2.0 SS: 500mA
USB 3.0: 150mA
USB 3.0 SS: 900mA

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Luckeh schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Dat ligt eraan hoeveel apparaat zonder voeding je eraan gaat hangen. Per poort is er een restrictie in de amperage die de poort mag leveren volgens de USB specificatie.
Bijvoorbeeld, voor USB 3.0 geldt voor een SS-poort (aangegeven met "SS" of het bekende bliksemflitsje) er maximaal 900mA aan amperage getrokken mag worden. Dat is de specificatie waar de fabriek de poort mee heeft gecertificeerd. Het kan zijn dat de poort meer kan leveren, maar dat is de fabrikant niet verplicht.

Als je weet wat je er aan apparaten aan gaat hangen, moet je voor de unpowered devices kijken wat ze aan amperage van het systeem vragen. Bijvoorbeeld; ik heb een USB-poort waaar een tweetal Arduino's en een USB-headset aan hangt. Een "naked" arduino is ongeveer 50 mA. Ik heb geen ledjes/displays in de Arduino dus dat die 50mA is wel het maximum ook.
Een Kingston Hyper X Cloud 2 trekt 150mA volgens de product specificatie. Maar met een totaal van 250mA zit ik ruim onder de spec van 900mA. Dus volstaat een unpowered hubje.

Amperage per USB type:
USB 2.0: 100mA
USB 2.0 SS: 500mA
USB 3.0: 150mA
USB 3.0 SS: 900mA
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Vanavond ga ik even uitzoeken welk apparaat wat nodig heeft.

Heusinkveld zegt iig dat de pedalen direct aan de pc gehangen moeten worden en de maker van mijn stuurwiel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand hier ervaring met bucket seats en VR? Sim-Labs gaf aan dat ik het beste een XL seat kon nemen omdat het anders wellicht problemen gaf. Maar ik ben bang dat die te breed gaan zijn voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:04:
Iemand hier ervaring met bucket seats en VR? Sim-Labs gaf aan dat ik het beste een XL seat kon nemen omdat het anders wellicht problemen gaf. Maar ik ben bang dat die te breed gaan zijn voor mij...
Waarom is een grotere stoel nodig voor VR?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hathie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:20:
[...]

Waarom is een grotere stoel nodig voor VR?
Ik denk vanwege de ruimte bij je hoofd? Als je draait met je hoofd en dan met de headset tegen de zijkant aankomt ofzo? Ik heb geen idee.

Van alles vind ik de stoel nog wel het lastigste. Ben bang dat ik zometeen veel geld uit geef en dan nog niet fijn zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je daar bang voor bent rest er maar één ding en dat is uitproberen. Of je lekker in een stoel zit kan alleen jij beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
Kijk eens bij Lynx Motorsport naar de LCD stoelen. Ben daar meer dan tevreden over, en velen hier met mij.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zojuist mijn Heusinkveld Sprints geïnstalleerd en wat een verschil zeg met de CSR Elite van Fanatec.
Niet dat die pedalen slecht zijn, maar je voelt gelijk dat dit een aantal treden omhoog is qua gevoel en kwaliteit.

Nu even het juiste gevoel creëren en misschien de rubbers vervangen. Standaard zit de XL erin, maar wat is gebruikelijk?
Ik las dat de L meer voor GTE auto’s is en die wil ik nu graag onder de knie hebben.
Nascar valt daar ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Madhouse1979 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:03:
Kijk eens bij Lynx Motorsport naar de LCD stoelen. Ben daar meer dan tevreden over, en velen hier met mij.
Mja. Moet ik wellicht dan maar eens die 4 uur in totaal voor in de auto zitten. Ik heb geen idee hoe ik de breedte van zo'n stoel moet meten. Heb niks om te vergelijken.

Vind die Lynx stoelen wel niet zo mooi, maar ja. De Pro Race ziet er het beste uit maar die is veel te smal denk ik. Zal tussen de Evo of Drift dan moeten gaan waarschijnlijk.

Dacht eerst aan de Sparco Grid Q maar die zal voorlopig niet leverbaar zijn vanuit Italië.

Hier in de buurt heb ik geen verkoper kunnen vinden voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Phusebox mijn advies, ga stoelen proberen. Heb er op mijn site een uitgebreide post over gemaakt.

Niet mooi? Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind ze er geweldig uit zien. Ik heb zelf inmiddels een custom stoel met rood en zwart en mijn logo er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHNRBy1fOPO2ZpRKBcMUTXJVQ3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w2jf1U7OFix0G2TTaraup8tZ.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 25-05-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Dacht eerst aan de Sparco Grid Q maar die zal voorlopig niet leverbaar zijn vanuit Italië.

Hier in de buurt heb ik geen verkoper kunnen vinden voor zoiets.
Ik kan natuurlijk niet over de stoelen spreken maar heb vandaag handschoenen van Sparco ontvangen vanuit Italië. Ik vermoed dus wel dat stoelen ook geleverd kunnen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:15
@Madhouse1979 Wat is de reden dat je gegaan bent voor de integrated monitor stand i.p.v. de losse?
Als ik zo naar de afbeeldingen/tekeningen kijk lijkt een losse triple monitor stand mij beter / meer instelbaar.
Wanneer iemand anders zijn ervaring/mening wil delen hoor ik het ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@maniac2003 ik vond het vooral mooier dat het 1 geheel is. Heb eigenlijk nooit nagedacht over een losse stand omdat ik mijn rig voor ogen had zoals hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:16
Nu sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van de Fanatec CSL 1.1 wheelbase met universal hub en R300 stuur. Gisteren speelde ik iracing zonder het geluid over mijn headset en ik hoor toch regelmatig gekraak uit mijn base komen bij het sturen, doordat ik meestal met headset speel had ik dit niet eerder gehoord en vroeg mij af of dit normaal is. Het gekraak is niet heel hard, Ik voel ook geen extra weerstand behalve de weerstand van de game.
Is dit normaal, of hoort die wheelbase compleet stil te zijn?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:52:
Nu sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van de Fanatec CSL 1.1 wheelbase met universal hub en R300 stuur. Gisteren speelde ik iracing zonder het geluid over mijn headset en ik hoor toch regelmatig gekraak uit mijn base komen bij het sturen, doordat ik meestal met headset speel had ik dit niet eerder gehoord en vroeg mij af of dit normaal is. Het gekraak is niet heel hard, Ik voel ook geen extra weerstand behalve de weerstand van de game.
Is dit normaal, of hoort die wheelbase compleet stil te zijn?
Ik heb de 1.0 en hiervoor een andere Fanatec gehad. Stil zijn ze nooit. Bij mij is er af en toe een mechanische knik hoor en voelbaar en maakt de fan vele malen meer geluid dan mijn hele PC met 2070 Super onder volledige belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Heeft iemand van jullie de 'gratis' reinforcement plate van SimLab? Deze zou flex moeten verhelpen op de GT-EVO 1 sim-rig met de Heusinkveld pedalen. Echter na het opzetten van de plaat en de pedalen flext de boel nog steeds behoorlijk. (niet zoveel als zonder, maar toch ik zie het in het midden gewoon wegzakken als ik op mijn rem druk.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZPyDQLt.jpg

Uiteindelijk heb ik maar 2 extra gaten gemaakt om de Heusinkveld Baseplate te kunnen bevestigen, dit maat het geheel weer net wat steviger. Maar nog steeds is er wat flex.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rkzQ6Nn.jpg

Zou het nog uitmaken als ik de reinforcement plate onderop de Simlab pedal deck zet zit ipv boven op?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Phusebox op 26-05-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Nope niet dat ik weet, je ziet die 6 zwarte schroeven. die vallen precies over paar gaten heen en de sleuven vallen ook precies over de sleuven van de originele pedal deck.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/egE7PbN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
JPM85 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:52:
Belangrijk nieuws voor iedereen die hier op heeft zitten wachten....
De review van de VRS direct drive unit van SRG.

[YouTube: VRS DirectForce Pro DD Wheel System Review]
De simucube 2 sport is eigenlijk dezelfde prijs als je het bracket en stuur adapter mee rekent. Dan is dat toch een veiligere keuze lijkt mij?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

The Otherside schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:44:
Heeft iemand van jullie de 'gratis' reinforcement plate van SimLab? Deze zou flex moeten verhelpen op de GT-EVO 1 sim-rig met de Heusinkveld pedalen. Echter na het opzetten van de plaat en de pedalen flext de boel nog steeds behoorlijk. (niet zoveel als zonder, maar toch ik zie het in het midden gewoon wegzakken als ik op mijn rem druk.)

[Afbeelding]

Uiteindelijk heb ik maar 2 extra gaten gemaakt om de Heusinkveld Baseplate te kunnen bevestigen, dit maat het geheel weer net wat steviger. Maar nog steeds is er wat flex.

[Afbeelding]

Zou het nog uitmaken als ik de reinforcement plate onderop de Simlab pedal deck zet zit ipv boven op?
Weet je zeker dat het de rig is die flext? De achterkant van het rempedaal flext zelf een stukje naar beneden wanneer je hard trapt. Zelfs zonder de reinforcement plate viel de flex van de GT1 evo bij 55+ KG nog enigszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Hathie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:21:
[...]

De simucube 2 sport is eigenlijk dezelfde prijs als je het bracket en stuur adapter mee rekent. Dan is dat toch een veiligere keuze lijkt mij?
Als jij mij laat weten waar ik een SC2 Sport kan kopen voor €999,- (zelfs met levering in juli/augustus) dan bestel ik hem vandaag nog.

Ik heb zelf geen brackets nodig, voor een bedrag van €949,- heb je dus een DD in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Als jij mij laat weten waar ik een SC2 Sport kan kopen voor €999,- (zelfs met levering in juli/augustus) dan bestel ik hem vandaag nog.

Ik heb zelf geen brackets nodig, voor een bedrag van €949,- heb je dus een DD in huis.
https://augurysimulations.com/producto/simucube-2/ voor 1028 euro.
Ik ga er vanuit dat je ook nog verzending moet bijbetalen voor de VRS. Wat levertermijn betreft heb ik geen idee. Het is lijkt mij toch wel heel klein, of zie ik iets over het hoofd?

EDIT: ik zie nu net dat dat daar zonder BTW is, excuus.

[ Voor 4% gewijzigd door Hathie op 26-05-2020 09:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hathie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:45:
[...]

https://augurysimulations.com/producto/simucube-2/ voor 1028 euro.
Ik ga er vanuit dat je ook nog verzending moet bijbetalen voor de VRS. Wat levertermijn betreft heb ik geen idee. Het is lijkt mij toch wel heel klein, of zie ik iets over het hoofd?
Dat is zonder BTW... is nog wel een stukje duurder dus.

Daarnaast heeft de SC2 maar 17Nm peak torque tov 20Nm bij de VRS.

Bij de SC2 zit dan wel alweer een quick release en een stop button included, en je hebt de optie om wireless wheels te gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
EnzoF schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Weet je zeker dat het de rig is die flext? De achterkant van het rempedaal flext zelf een stukje naar beneden wanneer je hard trapt. Zelfs zonder de reinforcement plate viel de flex van de GT1 evo bij 55+ KG nog enigszins mee.
Goed om te weten dat de pedaal zelf ook wat flext naar beneden, dat zou de flex verklaren die ik nu nog heb met de Heusinkveld Pedal Plate er op.

Maar als ik de pedalen direct mount op de Pedal Plate van SimLab zie ik (en voel ik) wel overduidelijk de plaat flexen. Het voelt dan bijna 'sponzig'. De reinforcement plate maakt dat gelukkig wel beter en met de Pedal Plate er nog op voelt het weer wat steviger.

Misschien moet ik mij er ook niet al te druk meer om maken nu, maar ik was wel wat verbaasd dat zelfs met die plaat er op er nog steeds overduidelijk flexing aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Komt uit de US, reken eerder op 1200 > < 1500 euro aan kosten inc verzenden, handling fee UPS/DHL en import/btw etc etc.
Als je een SC1 of 2 besteld bij bv Simracingbay (EU!) is het 1 prijs vooraf en geen verrassingen achteraf.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
raymondw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Komt uit de US, reken eerder op 1200 > < 1500 euro aan kosten inc verzenden, handling fee UPS/DHL en import/btw etc etc.
Als je een SC1 of 2 besteld bij bv Simracingbay (EU!) is het 1 prijs vooraf en geen verrassingen achteraf.
Ze hebben een EU warehouse en USA warehouse.
Geen importkosten, hooguit verzendkosten.

https://virtualracingscho...eel-base-now-shipping-eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
raymondw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:37:
[...]

https://virtualracingscho...heel-base-pricing-update/
899 INC BTW
Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.