Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Sinds vandaag is het weer mogelijk om bij Sim Lab bestellingen te plaatsen. De site klapte er verschillende keren uit en was enorm traag maar uiteindelijk gelukt om een Sim Lab TR1 te bestellen :) Nu nog circa 4 weken wachten tot deze wordt geleverd...

In ieder geval voldoende tijd om op zoek te gaan naar een goede bucket seat (nieuw of tweedehands). Op shortlist staat nu de LCD Pro Drift (dankzij @Madhouse1979) maar sta evt. ook open voor andere (goedkopere) suggesties. Dus als jullie suggesties hebben, dan hoor ik het graag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:09

labooh

Jaja...

Hier hetzelfde, na talloze keren refreshen een P1-X weten te bemachtigen inclusief Sparco stoel.
Nu nog 4 weken wachten, pfffff

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:49
Doubleoz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:39:
Op shortlist staat nu de LCD Pro Drift (dankzij @Madhouse1979) maar sta evt. ook open voor andere (goedkopere) suggesties. Dus als jullie suggesties hebben, dan hoor ik het graag.
Die van mij komt te koop. Ik krijg een customized Pro Drift morgen ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Madhouse1979 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:43:
[...]

Die van mij komt te koop. Ik krijg een customized Pro Drift morgen ;)
Ik benader je weer even via PM want heb wel interesse!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:59
Hier ook een sim-lab bestelling (GT1 EVO en sparco stoel, met wat randspullen) na wat moeite doen op de website. Na terugchecken op de website staat de bestelling op gecancelled. Iemand anders ook last van?

Geld is wel afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Vinslo Hier ook met bestelling (triple monitor mount).

Order #... was placed on May 11, 2020 and is currently Cancelled.

:?

Wel mail bevestiging gehad, geld afgeschreven etc,

Heb ze wel een mail verstuurd mbt vraag rondom die status. Maar gok dat een antwoord nog wel ff kan duren ivm drukte.

[ Voor 40% gewijzigd door Paulus07 op 11-05-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:37
Vandaag ook wat kleine dingen besteld, maar mijn order staat (nog) op processing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

De UPS-meneer komt net een heel leuk pakketje bezorgen :D :D :D. Denk dat ik m'n planning voor vanavond al weet :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98LlKU-ft3_CwyvTGy0PntCUVBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JV68i6gitMx7jH40zTikVoQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Paulus07 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:43:
@Vinslo Hier ook met bestelling (triple monitor mount).

Order #... was placed on May 11, 2020 and is currently Cancelled.

:?

Wel mail bevestiging gehad, geld afgeschreven etc,

Heb ze wel een mail verstuurd mbt vraag rondom die status. Maar gok dat een antwoord nog wel ff kan duren ivm drukte.
Same here. Denk dat hun hele systeem even zwaar overbelast is. Iedereen wil zo vroeg mogelijk weer in die leverqueue terecht komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Vinslo yup verwacht van wel. FF afwachten maar :)

Mbt Fanatac F1 wheel. Wat extra leaks :P

https://imgur.com/a/WekBM3j

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt91PUkR0MFsc1x08S7k2bpD6K8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iZuScqAQLFesDwpKJgCChIPC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2agXIxF_CCeGjW2iySHEaXuS48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYxYS1fs78E1rWQdPo0MkaSq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Paulus07 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch gewoon de Formula V2 met onderkantje eraf gezaagd en ander kleurpalet volgens mij.
De 67 inputs zijn gewoon de optelsom van alle knoppen (als je alle rotary encoder standen als losse standen telt ipv als een up/down movement).

Heerlijk stuurtje, daar niet van, maar niet veel nieuws onder de zon denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Op de shifters na (die denk ik wel een enorme aanwinst zijn) is er niet veel anders dan de huidige F1 stuurtjes. Ik vind hem wel tof qua kleurstelling. Dus bestellen ga ik hem sowieso (mocht ik er tussen komen) en dan beslis ik wel welke ik hou.

Edit: de grips lijken wel anders. Lijkt leer i.p.v. alcantara.

[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-05-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Leer of grippy kunstof

Leer zou wel gaaf zijn

[ Voor 37% gewijzigd door MarcoM op 11-05-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00
Ziet er zeker gaaf uit. Maar ik been veel te tevreden met m'n Formula V2 om hem te willen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Paulus07 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Andere grips, magnetische flippers en andere kleuren. Voor de rest is hij een copy van de open 2018/2019/PS4 variant. Dat is verder een prima stuur hoor. Ik ben benieuwd wat de prijs stelling gaat zijn. De 2019 versie was 349,- De V2 variant (zonder magnetische flippers) is 369,- momenteel. Dus reken op minimaal 399,- of wellicht zelfs 429,- euro. En dan heb je voor één euro er wel F1 2020 bij :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
@Paulus07 bij mij inmiddels opgelost bij sim-lab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Vinslo Hier nu ook de order op Processing. En ook al mail gehad van simlab dat ze het inderdaad ontzettend druk hebben :)

Nu maar wachten op verzending en postbode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Ik ben van plan om te upgraden van een G25 naar Fanatec.:

Omdat ik op de ps4 sim, ga ik voor de CSL elite base. De V3 pedalen zijn ook mijn keuze.

Maar nu het stuur. Het standaard PS4 stuur dat aan de CSL gekoppeld zit, heeft de plastic QR. Ik wil voor een metalen QR kiezen. Het lichtste en goedkoopste stuur is de F1 esports. Maar die lijkt met met 27 cm nogal klein. Maar ook weer niet want de G25 is 26,5 cm.

Dan is er het BMW GT2 stuur. Dat gaat al 7 jaar mee bij Fanatec. Heeft QR en lekker groot en rond. Maar ook erg zwaar. Volgens sommige review wordt door het gewicht FFB gedempt. Nou heb ik mijn FFB meestal niet heel hoog staan. Iemand ervaring met het BMW GT2 wiel met een Elite base?

Dan is er nog het F1 carbon stuur. 50 euro meer dan de esports, en carbon vs aluminium front plate. Maar verdere verschillen en voordelen voor +50 euro?

Dan is er nog de V2 en de special edition zoals hierboven beschreven. Ook heel mooi maar worden al die draaiknoppen ondersteund op de ps4 (AC, PC2, F1 games, Dirt Rally 2.0). Mijn G25 heeft 2 knoppen, en dat vind ik tijdens races best voldoende.

Wat zijn jullie ervaringen met Alcantare op de Fanatec stuurtjes. Ik lees dat mensen handschoenen dragen om slijtage te voorkomen. Mijn leren G25 is na 13 jaar nog prima. Ik vind het idee met handschoenen of "racing gloves" te simmen wel wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor degenen die een LCD racestoel hebben.
Wat voor een kussen hebben jullie erin liggen? Ik krijg al naar een uur last van de zitbotjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MarcoM schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:52:

Omdat ik op de ps4 sim, ga ik voor de CSL elite base. De V3 pedalen zijn ook mijn keuze.

Maar nu het stuur. Het standaard PS4 stuur dat aan de CSL gekoppeld zit, heeft de plastic QR. Ik wil voor een metalen QR kiezen. Het lichtste en goedkoopste stuur is de F1 esports. Maar die lijkt met met 27 cm nogal klein. Maar ook weer niet want de G25 is 26,5 cm.

Dan is er het BMW GT2 stuur. Dat gaat al 7 jaar mee bij Fanatec. Heeft QR en lekker groot en rond. Maar ook erg zwaar. Volgens sommige review wordt door het gewicht FFB gedempt. Nou heb ik mijn FFB meestal niet heel hoog staan. Iemand ervaring met het BMW GT2 wiel met een Elite base?

Dan is er nog het F1 carbon stuur. 50 euro meer dan de esports, en carbon vs aluminium front plate. Maar verdere verschillen en voordelen voor +50 euro?

Dan is er nog de V2 en de special edition zoals hierboven beschreven. Ook heel mooi maar worden al die draaiknoppen ondersteund op de ps4 (AC, PC2, F1 games, Dirt Rally 2.0). Mijn G25 heeft 2 knoppen, en dat vind ik tijdens races best voldoende.

Wat zijn jullie ervaringen met Alcantare op de Fanatec stuurtjes. Ik lees dat mensen handschoenen dragen om slijtage te voorkomen. Mijn leren G25 is na 13 jaar nog prima. Ik vind het idee met handschoenen of "racing gloves" te simmen wel wat ver gaan.
Het verschil in gewicht tussen het normale Formula stuur en de carbon uitvoering is nihil. Het is puur esthetisch van aard eerder. Ze zijn beiden 1200gr. Verder dezelfde hoeveelheid knopjes/ledjes.
Als je de V2 koopt, moet je er een PS4 compatible base bij moeten hebben wil je de knopjes werkend hebben op de PS4.

Mijn blauwe alcantara blijft aardig mooi, maar verwacht wel slijtplekken op den duur. Ik gebruik inderdaad altijd handschoenen zodat ik er niet met m'n zweet poten er tegen kom, maar de voornaamste reden is dat het gewoon meer grip op het stuur geeft.

Ik heb ook het BMW GT2 stuur gehad. Mooi ding, maar inderdaad wat aan gewicht. In vergelijking met de formula stuurtjes was hij me te groot qua diameter dus heb ik 'm van de hand gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:37
fietsbob schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:08:
Voor degenen die een LCD racestoel hebben.
Wat voor een kussen hebben jullie erin liggen? Ik krijg al naar een uur last van de zitbotjes.
Gewoon degene die erbij zit. Misschien als je je stoel iets kantelt, dat je beter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
MarcoM schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:52:

Ik denk dat dat ffb dempen op de GT2 meer komt door de diameter van 320mm vs bijv de formule sturen van 270 of 280mm. Hefboom effect. Ik denk dan niet veel gebruikers de ffb op 100 procent hebben, dus dat is te compenseren.
Ik ben zelf erg tevreden met het F1 stuur, maar ook met mn porsche 911 gt3 stuur.
Het alcantara op het formule en bmw stuur is volgens de Fanatec site afwasbaar. Het suede van de porsche niet.
Ik heb wel handschoenen, maar ook meer ivm de grip icm mn DD1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
Dank voor de reacties @Spunky25 en @Luckeh . Ik denk ook dat de 32 cm van het BMW stuur te groot is. De G25 vind ik groot genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
@MarcoM: Zelf rijd ik met de Formula V2 zonder handschoenen. Dat was in het begin een beetje wennen (beetje schuurplekken op m'n duimen), maar rijdt verder prima. Als het alcantara slijt, kun je tezijnertijd bij Fanatec een refresh kit kopen. Die staat niet op de site, maar ik heb ze er een keer over gemaild. Dat kost twee tientjes + shipping, en ze willen dan graag een foto van de slijtage zodat ze kunnen zien of alles naar verwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
@Wormaap , dat had ik ook al gelezen. Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
@Spunky25
Ff een vraagje tussen door: Hoe lang heb je het gt3 stuurtje en hoe ziet jou suede eruit. Die van mij heb ik nu 5 maanden en je kunt duidelijk zien waar uk het stuur vasthoud. Heb al zon speciaal borstelje aangeschaft voor suede. Echternkrijgnik het niet meer netjes. Lijkt wel of de 'haartjes' versleten zijn. Daarom benieuwd naar jou ervaring hiermee. Rijd ook al tijd met handschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
@downing ik heb hem net ruim een week, dus nog geen plekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 20:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpyI-7MMjvexE5dHtgckpkqGcI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BJRwwpsGm37ycQu5iQmjooCj.png?f=fotoalbum_large

G29 voor de nog zoekende, erg goedkoop!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik denk dat de g29 snel in prijs gaat zakken. Zojuist bij MediaMarkt Roermond leek een nieuwe voorraad aangekomen. Stonden iets van 10-15 sets, voor de belachelijke prijs van 349. Maar op deze manier raken ze ze echt niet kwijt
downing schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 02:44:
@Spunky25
Ff een vraagje tussen door: Hoe lang heb je het gt3 stuurtje en hoe ziet jou suede eruit. Die van mij heb ik nu 5 maanden en je kunt duidelijk zien waar uk het stuur vasthoud. Heb al zon speciaal borstelje aangeschaft voor suede. Echternkrijgnik het niet meer netjes. Lijkt wel of de 'haartjes' versleten zijn. Daarom benieuwd naar jou ervaring hiermee. Rijd ook al tijd met handschoenen
Dit is ook echt een voorbeeld waarom ik bang ben voor alcantara. Zelfs mét handschoenen wordt het raar. Laat mij dan bij de Thrustmaster ecosysteem maar bij de TM28 GT met leer blijven. De 599evo lijkt fantastisch en schijnt geweldig in de hand te liggen, maar dat alcantara...

[ Voor 63% gewijzigd door GAIAjohan op 12-05-2020 20:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo Allemaal,

Ik zit vanaf 2016 al op iracing maar race niet zoveel en ben er zomaar wel eens een jaar of wat tussen uit. Heb een jaar of geleden een race rig gemaakt van hout met Opel GS half leer stoel en T500 /TPA combo. Alhoewel ik dus niet zoveel tijd in de stoel doorbreng en de T500 setup meer dan voldoende is voor mijn kunnen, zit ik de laatste tijd toch te kijken naar direct drive :p ..

Heb me een beetje ingelezen en kom al snel op de Accuforce V2 door de prijs. Vond in dit topic helaas geen vergelijk met andere duurdere zoals Simucube en Fanatec DD 1 of 2. Nu lees ik wel dat "men" de Accuforce een mindere vindt doordat dit een stepper motor betreft. Weet iemand de reden waarom dit niet de voorkeur heeft en hoe dit resulteert in gebruik in vergelijk met een niet stepper motor?

Zo lees ik ook bv dat de Accuforce erg gemakkelijk is in gebruik en setup, hopen settings in Sim Commander en dat in tegenstelling tot de Simucube 1 welke te kampen had (heeft?) met statische elektriciteit (aarde) en hitte problemen? Blijft de Simucube 2 en Fanatec DD opties over.. Deze vind ik te duur om een leuk setje te maken met base en wiel.

Dus al iemand die een praktisch vergelijk tussen Accuforce en simucube of fanatec DD kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Diems01 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:17:
Hallo Allemaal,

Ik zit vanaf 2016 al op iracing maar race niet zoveel en ben er zomaar wel eens een jaar of wat tussen uit. Heb een jaar of geleden een race rig gemaakt van hout met Opel GS half leer stoel en T500 /TPA combo. Alhoewel ik dus niet zoveel tijd in de stoel doorbreng en de T500 setup meer dan voldoende is voor mijn kunnen, zit ik de laatste tijd toch te kijken naar direct drive :p ..

Heb me een beetje ingelezen en kom al snel op de Accuforce V2 door de prijs. Vond in dit topic helaas geen vergelijk met andere duurdere zoals Simucube en Fanatec DD 1 of 2. Nu lees ik wel dat "men" de Accuforce een mindere vindt doordat dit een stepper motor betreft. Weet iemand de reden waarom dit niet de voorkeur heeft en hoe dit resulteert in gebruik in vergelijk met een niet stepper motor?

Zo lees ik ook bv dat de Accuforce erg gemakkelijk is in gebruik en setup, hopen settings in Sim Commander en dat in tegenstelling tot de Simucube 1 welke te kampen had (heeft?) met statische elektriciteit (aarde) en hitte problemen? Blijft de Simucube 2 en Fanatec DD opties over.. Deze vind ik te duur om een leuk setje te maken met base en wiel.

Dus al iemand die een praktisch vergelijk tussen Accuforce en simucube of fanatec DD kan maken?
Darkangle schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:
Ik zit hier rustig naar een upgrade traject te kijken en vraag me af of iemand hier evaringen kan delen over een Accuforce Pro v2?

Hoe zit het oa met de software die erbij zit, etc etc etc.
Ik heb het ook al gevraagd, helaas niemand met ervaring. Wel advies, maar geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 15:13

jbbrans

Hallo Allemaal,

Ik weet dat Henkus en nog iemand hier op het forum een Accuforce hebben. Ik heb daar toen ook naar gekeken, maar toen niet verder gegaan aangezien het prijsverschil met een Simucube 2 minimaal was als je de invoerrechten erbij deed en er waren wat berichten van garantie en terugsturen toendertijd. Bij problemen vragen ze al snel om het systeem terug naar de VS te sturen voor reparatie/controle, er zijn geen Europese distributeurs.
De accuforce is een generatie ouder dan de Simucube 2 en Podium DD 1 & 2. De software schijnt inderdaad erg goed te zijn.

Podium DD vs Simucube 2. De firmware van de Podium schijnt de verkeerde kant op te gaan qua kwaliteit en er zijn mensen die overstappen van Fanatec Podium DD naar Simucube 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Tamegotchi schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]

G29 voor de nog zoekende, erg goedkoop!
Erg duur zou ik zeggen. De G29 is hetafgelopen half jaar tussen de 160 en 200 geweest en pas half april boven de 200 uit gekomen.

Ja, er zijn nu tekorten dus de prijs is wat hoger maar lijkt mij niet een slim moment om er 1 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jbbrans schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Podium DD vs Simucube 2. De firmware van de Podium schijnt de verkeerde kant op te gaan qua kwaliteit en er zijn mensen die overstappen van Fanatec Podium DD naar Simucube 2.
Zoals altijd bij Fanatec zijn er kwaliteitsissues met de software waar een x deel van de gebruikers last van heeft. Met de meest recente firmware is er voor de DD's juist een enorme stap voorwaarts gemaakt wat betreft de kwaliteit van de force feedback. Helaas zitten er nog wel wat schoonheidsfoutjes in, en is Fanatec zoals altijd publiekelijk nagenoeg doof voor enige kritiek. Zoals bij eerdere gevallen komt het altijd wel goed, maar dan verschijnt er ineens een nieuwe soft-/firmware die een enorme stap maakt zonder enige communicatie.

Het is een rare tent, maar ze maken prima spul met een gebruiksaanwijzing en een gebruiksaanwijzing.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:29

derx666

mecker ende blaet

Hallo Allemaal,

Het grote nadeel van de Accuforce is dat het een stappenmotor is itt een servo motor. Een stappenmotor is zoals de naam al zegt een hoge pole count (geen idee hoeveel bij de accuforce, maar normaal is tussen de 50 en de 100) tov een servo motor (3-4 polen). Het grote nadeel is dat je die stappen voelt. Ze doen dmv filtering wel proberen om dat weg te poetsen, maar dat lukt niet helemaal.
Wat je zegt mbt tot hoge temperatuur van de Simucube 1: ik heb een SC1 met large MiGe motor, en dat ding wordt bij mij niet warmer dan 30-40 graden (handwarm). Stappenmotors zijn juist veel warmer dan servomotors.
Dan de software van de accuforce. Het grote voordeel is dat je zowat alles kunt configureren. Dit is tevens ook het grootste nadeel. Doordat je alles kunt configureren zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Ik vond het persoonlijk niet zo'n fijne software om mee te werken, maar dat kan ook aan mij liggen :)
En dan verder nog, voor die $999,- heb je wel een compleet stuur, echter moet je rekening houden met de verzendkosten, BTW en invoerrechten, waardoor de prijs al gauw op (of boven) het niveau van de DD1 of SC2 zit.

Als alternatief zou je voor een "betaalbaar" DD stuur eens kunnen kijken naar de VRS DirectForce Pro: https://virtualracingscho...eel-base-now-shipping-eu/
Deze kosten 999,- incl btw, en worden verzonden vanuit Europa ipv Amerika, dus de shipping kosten zullen ook wat vriendelijker zijn. Een teammaat van me heeft er net een gekocht, en die was er volgens mij wel blij mee (heeft hem nu 2 dagen ofzo).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
jbbrans schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Ik weet dat Henkus en nog iemand hier op het forum een Accuforce hebben. Ik heb daar toen ook naar gekeken, maar toen niet verder gegaan aangezien het prijsverschil met een Simucube 2 minimaal was als je de invoerrechten erbij deed en er waren wat berichten van garantie en terugsturen toendertijd. Bij problemen vragen ze al snel om het systeem terug naar de VS te sturen voor reparatie/controle, er zijn geen Europese distributeurs.
De accuforce is een generatie ouder dan de Simucube 2 en Podium DD 1 & 2. De software schijnt inderdaad erg goed te zijn.

Ja iemand hier riep het al maar vanaf deze link lijkt het ding voor 1200 euro vanuit duitsland te komen?
https://www.sim-motion.co...products/accuforce-pro-v2
FirePuma142 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Zoals altijd bij Fanatec zijn er kwaliteitsissues met de software waar een x deel van de gebruikers last van heeft. Met de meest recente firmware is er voor de DD's juist een enorme stap voorwaarts gemaakt wat betreft de kwaliteit van de force feedback. Helaas zitten er nog wel wat schoonheidsfoutjes in, en is Fanatec zoals altijd publiekelijk nagenoeg doof voor enige kritiek. Zoals bij eerdere gevallen komt het altijd wel goed, maar dan verschijnt er ineens een nieuwe soft-/firmware die een enorme stap maakt zonder enige communicatie.

Het is een rare tent, maar ze maken prima spul met een gebruiksaanwijzing en een gebruiksaanwijzing.
Dat dus.. je brengt een heul duur ding op de markt maar dan valt het tegen in gebruik. Das meer dan balen. Ze leggen de lat hoog in ontwerp en marketing en dan valt het ding tegen in de praktijk. Wat dat betreft ben ik meer een linux gebruiker dan apple. Hou van instellingen zodat je het echt naar je zin kan instellen.
derx666 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Het grote nadeel van de Accuforce is dat het een stappenmotor is itt een servo motor. Een stappenmotor is zoals de naam al zegt een hoge pole count (geen idee hoeveel bij de accuforce, maar normaal is tussen de 50 en de 100) tov een servo motor (3-4 polen). Het grote nadeel is dat je die stappen voelt. Ze doen dmv filtering wel proberen om dat weg te poetsen, maar dat lukt niet helemaal.
Wat je zegt mbt tot hoge temperatuur van de Simucube 1: ik heb een SC1 met large MiGe motor, en dat ding wordt bij mij niet warmer dan 30-40 graden (handwarm). Stappenmotors zijn juist veel warmer dan servomotors.
Dan de software van de accuforce. Het grote voordeel is dat je zowat alles kunt configureren. Dit is tevens ook het grootste nadeel. Doordat je alles kunt configureren zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Ik vond het persoonlijk niet zo'n fijne software om mee te werken, maar dat kan ook aan mij liggen :)
En dan verder nog, voor die $999,- heb je wel een compleet stuur, echter moet je rekening houden met de verzendkosten, BTW en invoerrechten, waardoor de prijs al gauw op (of boven) het niveau van de DD1 of SC2 zit.

Als alternatief zou je voor een "betaalbaar" DD stuur eens kunnen kijken naar de VRS DirectForce Pro: https://virtualracingscho...eel-base-now-shipping-eu/
Deze kosten 999,- incl btw, en worden verzonden vanuit Europa ipv Amerika, dus de shipping kosten zullen ook wat vriendelijker zijn. Een teammaat van me heeft er net een gekocht, en die was er volgens mij wel blij mee (heeft hem nu 2 dagen ofzo).
Dank voor de toelichting. als het te voelen is ga je je daar aan irriteren lijkt me. Die VRS had ik nog niet gevonden. Dank daarvoor. Erg aantrekkelijk met de Mige motor voor de prijs? Iemand hier ervaring mee in vergelijk met Simucube? :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Diems01 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:19:

Dat dus.. je brengt een heul duur ding op de markt maar dan valt het tegen in gebruik. Das meer dan balen. Ze leggen de lat hoog in ontwerp en marketing en dan valt het ding tegen in de praktijk. Wat dat betreft ben ik meer een linux gebruiker dan apple. Hou van instellingen zodat je het echt naar je zin kan instellen.
Ik vind het niet tegenvallen, zeker niet. Ik rij de laatste tijd ook maar een paar uurtjes per maand, ik kan me voorstellen dat dat voor een intensievere gebruiker anders is. Ik zie mijn rondetijden overigens wel opklimmen maar dat komt vooral door gebrek aan training (en talent :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
[...]
Dank voor de toelichting. als het te voelen is ga je je daar aan irriteren lijkt me. Die VRS had ik nog niet gevonden. Dank daarvoor. Erg aantrekkelijk met de Mige motor voor de prijs? Iemand hier ervaring mee in vergelijk met Simucube? :]
Ze zijn de VRS DD pas net een paar dagen aan het leveren, als ik het topic op het iRacing forum volg.
Barry (SRG) heeft er ook een, dus die zal ergens in de komende weken wel een uitgebreide review publiceren.

Ik heb er ook wel interesse in, want ben ook aan het kijken welke stap ik ga maken. Fanatec DD, Simucube2 of VRS DD zal het gaan worden. Fanatec heeft als voordeel dat ze als enige nog support hebben voor consoles, dus lastige afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:45
[...]

Ja iemand hier riep het al maar vanaf deze link lijkt het ding voor 1200 euro vanuit duitsland te komen?
https://www.sim-motion.co...products/accuforce-pro-v2

[...]

[...]

Link waar je die Accuforce uit Duitsland kan halen heb ik hier geplaatst idd. Let op; Het is geen bekende verkopende partij van mij en online kan ik er eigenlijk ook 'niks' over vinden? Voor de rest maakte geloof ik ik accuforce ook nooit gebruik van externe verkopers. Dus je kon hem altijd alleen via hun kopen.
Dus hoe legitiem alles is? Geen idee. Eigen risico dus als je het interessant vind.

Fanatec geloof ik nu allemaal gewoon goed hoor. Elk bedrijf moet ergens beginnen en nieuwe producten hebben altijd wel iets van opstart problemen.

Verder nog een alternatief kan zijn: Simplicity SW20 V3(of SW13+). Nemen alleen op dit moment geen orders aan vanwege de grote drukte. Hun software is alleen wel beknopt.

@derx666 Welke software gebruikt die VRS? Ik vind het wel erg beperkt wat je aan info er over kan vinden. Alles lijkt inhouse te zijn, dus zelf ontwikkeld?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
FirePuma142 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Ik vind het niet tegenvallen, zeker niet. Ik rij de laatste tijd ook maar een paar uurtjes per maand, ik kan me voorstellen dat dat voor een intensievere gebruiker anders is. Ik zie mijn rondetijden overigens wel opklimmen maar dat komt vooral door gebrek aan training (en talent :+ ).
Discipline is voor mij het probleem :-) Ik rij gemiddeld maar focus te veel op ronde tijden, word ongeduldig en gooi de handdoek in de ring.. haha

Zelf gebruik ik Sim Commander 4 voor een DIY tactile feedback oplossing. ff doorkomen wat software betreft, valt wel goed te tweaken maar dan komt er een update en kan je opnieuw beginnen ..Besef me nu of ik wel wil dat Sim Commander de aansturing wordt voor het stuur ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
Net de gelukkige bezitter van een Podium DD2. Moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de simulatie van de force feedback. Heb hem zelf gekocht voor de plug&play ervaring van Fanatec en de compatibiliteit met mijn stuurtjes.

De software (Fanalab) bevalt prima. Ik heb de eerdere firmware die tegen bleek te vallen niet meegemaakt, dat helpt wellicht. Tot nu toe dus alleen maar lof voor het apparaat.

Iets minder voor de Playseat Evolution die eronder zit. Die trekt die krachten echt niet. Door de levertijden bij Sim-lab zit ik daar helaas nog even aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
derx666 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:57:
[...]

"you need to login to view this page" op de store,... Now we'll never know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:29

derx666

mecker ende blaet

Hupske schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:37:
[...]

@derx666 Welke software gebruikt die VRS? Ik vind het wel erg beperkt wat je aan info er over kan vinden. Alles lijkt inhouse te zijn, dus zelf ontwikkeld?
Is inhouse inderdaad, een zelf ontwikkelde tool om de settings aan te passen. Heb nog geen screenshots hiervan gezien.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
Vinslo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:55:
Net de gelukkige bezitter van een Podium DD2. Moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de simulatie van de force feedback. Heb hem zelf gekocht voor de plug&play ervaring van Fanatec en de compatibiliteit met mijn stuurtjes.

De software (Fanalab) bevalt prima. Ik heb de eerdere firmware die tegen bleek te vallen niet meegemaakt, dat helpt wellicht. Tot nu toe dus alleen maar lof voor het apparaat.

Iets minder voor de Playseat Evolution die eronder zit. Die trekt die krachten echt niet. Door de levertijden bij Sim-lab zit ik daar helaas nog even aan vast.
Ik gebruik nu ruim 6mnd de DD1 en heb nog gereden met de oude versie voordat beta v352 kwam.
Ik ben nog steeds heel blij en het rijden is genieten. Ja v352 was een grote verbetering, maar het was al heel fijn. En sinds de v352 is de enige update v356 en dat is v352 met ondersteuning voor de podium button module verder ongewijzigd, dus dat het achteruit gaat herken ik absoluut niet.

Dat er weinig communicatie is ben ik het mee eens.
Al bij de release van v352 staat er bij known issues dat er een tik geluid is bij het uitzetten. Ik heb dit ook. Het is niet schadelijk en wordt in een volgende update verholpen, maar het is al sinds dec stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Philip Ross schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Erg duur zou ik zeggen. De G29 is hetafgelopen half jaar tussen de 160 en 200 geweest en pas half april boven de 200 uit gekomen.

Ja, er zijn nu tekorten dus de prijs is wat hoger maar lijkt mij niet een slim moment om er 1 te kopen.
Dat zijn wel beste prijzen ja, ik heb er toen ik'm kocht 199 voor betaald.
Toch maar eens werk maken van het op V&A zetten, ding ligt alweer een half jaar ongebruikt te zijn omdat ik na een maand Fanatec wilde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Spunky25 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Dat er weinig communicatie is ben ik het mee eens.
[............], maar het is al sinds dec stil.
Euh... :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:29
Wormaap schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Dat zijn wel beste prijzen ja, ik heb er toen ik'm kocht 199 voor betaald.
Toch maar eens werk maken van het op V&A zetten, ding ligt alweer een half jaar ongebruikt te zijn omdat ik na een maand Fanatec wilde 8)7
Was een tijdje idd de G29 aan het volgen en 219 is prima prijs.
Maar ik had geluk, had een week geleden zomaar op amazon T300RS GT gevonden voor 270.
Dacht zeker prijsfout dat het gecancelled wordt, maar nee hoor, hij is net binnen :D
Dus zeker de moeite waard om heel af en toe amazon ook te checken!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wie rijd er hier allemaal met de V3's ?
Ik heb de BrakePerformanceKit al vanaf het begin op medium staan.
Het gaat eigelijk heel goed, en heb er wel mijn weg mee gevonden. Ja je moet wel behoorlijk wat kracht zetten maar dat is zeker niet slecht.

Je hebt alleen niet heel veel travel meer over op het pedal, en benieuwd of dat gewoon de standaard is ( waar ik best prima op ga ) of dat ik iets vergeet of mis :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
derx666 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Is inhouse inderdaad, een zelf ontwikkelde tool om de settings aan te passen. Heb nog geen screenshots hiervan gezien.
Tempting om op de knop te drukken voor 1000 euro met mounts maar ga het niet doen. Moet maar even geduld hebben voor wat meer reviews en anders richting de Simucube 2 pro of sport al is de VRS misschien wel het zelfde . Wat zou je in game meer hebben aan een 20 vs 17nm ? Software en reactietijd lijkt me belangrijker dan max torque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-09 18:56
Diems01 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Tempting om op de knop te drukken voor 1000 euro met mounts maar ga het niet doen. Moet maar even geduld hebben voor wat meer reviews en anders richting de Simucube 2 pro of sport al is de VRS misschien wel het zelfde . Wat zou je in game meer hebben aan een 20 vs 17nm ? Software en reactietijd lijkt me belangrijker dan max torque.
Ik heb zelf de pro maar gebruik nooit meer dan 50% van de kracht. Dus ik denk als ik het opnieuw moest doen, ik voor de sport zou gaan voor de rest is er geen verschil volgens mij tussen de pro en sport behalve kracht maar dat weet ik niet zeker

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
De rotatiesnelheid van de pro is ook groter en volgens mij ook de resolutie. Of je het verschil merkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
Shit dan moet ik me rig ook van alu gaan kopen.. en me pedalen vervangen.. en dan komt er vast nog wel wat .. :p. Kan je het spul zo instellen dat je wel alles voelt maar blijft staan op een houten plankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Nu online
Blerf schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:35:
Wie rijd er hier allemaal met de V3's ?
Ik heb de BrakePerformanceKit al vanaf het begin op medium staan.
Het gaat eigelijk heel goed, en heb er wel mijn weg mee gevonden. Ja je moet wel behoorlijk wat kracht zetten maar dat is zeker niet slecht.

Je hebt alleen niet heel veel travel meer over op het pedal, en benieuwd of dat gewoon de standaard is ( waar ik best prima op ga ) of dat ik iets vergeet of mis :)
Ik rij ook met de V3 maar heb de BrakePerformanceKit nog niet geinstalleerd. wel had ik in het begin dat de vibratie motor tegen de demper aan kwam, had nog niks afgesteld en gelijk geprobeerd. Na het verdraaien van de afstel ring heb ik dat niet meer..... Hoe bevalt de BrakePerformanceKit tov standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Hier ook V3 met performance kit.

@e_hagenaar performance kit is eigenlijk een must wat mij betreft. Zonde om dat niet aan te schaffen.
@Blerf Ik vind de travel eigenlijk prima met de kit, is misschien persoonlijke smaak maar kijk wel even of je de rode ring achter het pedaal (onderin) op minimaal hebt staan.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Net als de accuforce is dat is een stappenmotor.
Qua prijs die redelijk te doen omdat je wel prachtige sturen bij kan krijgen.
Boosted media(YouTube) heeft er een review van gemaakt en nog wel meer op YouTube.

https://facebook.com/page...Official-101743794578737/ is hun pagina.

En je moet hier kijken om te achterhalen wat officiële verkopers zijn van hun:
https://m.facebook.com/gr...3994/files/?__tn__=%2As-R

Een kleine spelers dus nog met grootse plannen wat al wat langer duurt dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Nu online
@H-Alien Ik heb de performance kit wel gelijk mee besteld maar nog niet geïnstalleerd. Welke combinatie rij jij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

e_hagenaar schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:
@H-Alien Ik heb de performance kit wel gelijk mee besteld maar nog niet geïnstalleerd. Welke combinatie rij jij mee?
Ik zat op hard, en net 1x rood 13 1x 12 groen er in gestopt. Stuk meer travel dan met hard, maar vooral rustiger uit de max brake terug komen wat me net al .10de scheelde van mijn best met een volle tank vs Q tank.

Maar goed ook dit is persoonlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zojuist een Samsung 49 inch 32:9 1440p scherm geïnstalleerd in mijn rig en het is helemaal super. Heerlijk racen zo. De beleving is ook weer een stukje anders.
Maar nu is de volgende upgrade aan de beurt.

Ik rijd nu met Fanatec CSR Elite loadcell set en dat werkt prima. Maar nu wil ik graag weten of een upgrade naar Heusinkveld Sprints of de Meca Cup 1 pedalen een grote stap vooruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
fietsbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:13:
Zojuist een Samsung 49 inch 32:9 1440p scherm geïnstalleerd in mijn rig en het is helemaal super. Heerlijk racen zo. De beleving is ook weer een stukje anders.
Maar nu is de volgende upgrade aan de beurt.

Ik rijd nu met Fanatec CSR Elite loadcell set en dat werkt prima. Maar nu wil ik graag weten of een upgrade naar Heusinkveld Sprints of de Meca Cup 1 pedalen een grote stap vooruit is.
1440p is dat een merkbaar verschil met 1080p?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Raymond277 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Ik kom van een 4k 32 inch scherm af.
Met de 49 inch is het merkbaar sneller, want dit scherm is een 120Hz scherm en het 4k scherm heeft een freq van 60 Hz.
Ondanks dat ik 10 cm dichterbij zit met de 49 inch valt me het verschil niet echt op. Ik kan geen pixels tellen iig.
Ook geen ghosting of andere neven-effecten kunnen waarnemen in de tijd dat ik even speelde vanmiddag.

Wat ik aan reviews lees is dat je bij de 1080p variant wel de pixels kan tellen. Zeker omdat je er zo dicht op zit.

Voor de foto even de lamp aan gedaan, maar in het donker is de ledstrip echt tof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTLki1I0nv_OX_FUI0SBNDjkB0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ryw9uhh2Oxk7vmgvVy9wwVni.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCGLdd393cVPksO9AlXGbA5Xt6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjATfFTUmGDtcxwMGPTzVSpM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Simbob op 14-05-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
patty2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Het hoeft niet perse goedkoper :P
zie ook dat de G29 op Coolblue 300 euro kost (en tijdelijk uitverkocht) terwijl deze op Amazon 219 euro kost.
De t300 RS GT kost 345 euro.

Is de thrustmaster prijs/kwalitiet ongeveer hetzelfde als de G29?
Maar dan koop ik liever de t300 (mocht prijs/kwali hetzelfde zijn) dan dat ik op Amazon iets moet gaan kopen.
Misschien is het een idee hier naar antwoorden te zoeken. :)

De T300 kun je denk ik van betere kwaliteit noemen (ik heb geen ervaring met de G29). De GT pedalen zijn mooi groot (de platen zijn van metaal) en de ingebouwde mod (een stuk rubber) zorgt dat je met remmen weerstand krijgt en extra hard moet drukken om maximale remkracht te krijgen. Het stuurtje is ook te veranderen, maar zijn nieuw wel erg duur (overdreven duur). Tweedehands wil nog weleens voor 50 a 60 euro als je geluk hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c14In8NCYAJigu1mXVpL4Mz3pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XGk3mlRAdoZxQsZnmiGHc8QI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zaH_X-JZ1D5Vt57YRRtfnWCh84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMNnMepjLXbXmEtsce5MbORV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 14-05-2020 20:11 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 07:29
Raymond277 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Ik heb een 34” UW op 1080p gekocht en ik raad dat ding echt hard af voor alles behalve wat gamen. Het is echt niet om aan te zien in windows en ik kwam van een 24” 1440p af. Ik moest wat toen het oude scherm van mijn zoontje stuk ging en dit als een upgrade momentje zag. Ik heb er geen spijt van maar als je meer doet dan simracing en wat andere games zou ik een UW die groter is dan rond de 29” absoluut niet op 1080 kopen.
De 75Hz freesync is wel heel tof tov 60hz, dat merk je meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
Luxicon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Misschien is het een idee hier naar antwoorden te zoeken. :)

De T300 kun je denk ik van betere kwaliteit noemen (ik heb geen ervaring met de G29). De GT pedalen zijn mooi groot (de platen zijn van metaal) en de ingebouwde mod (een stuk rubber) zorgt dat je met remmen weerstand krijgt en extra hard moet drukken om maximale remkracht te krijgen. Het stuurtje is ook te veranderen, maar zijn nieuw wel erg duur (overdreven duur). Tweedehands wil nog weleens voor 50 a 60 euro als je geluk hebt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
haha top! ;) zal ik jullie niet meer lastigvallen betreft racesturen :P
Maar ja, ga nu eerst kijken of mijn stuur het op een of ander manier het weer doet, zo niet dan kan ik mij daarna gaan verdiepen.

Danku!

Edit : Nu krijg mijn stuur niet eens gekalibreerd ... wel raar, eergisteren deed hij het gewoon nog perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door patty2 op 14-05-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
Hoe krijg jij het voor elkaar dat je je stuur ineens niet kan kalibreren?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Komt Thrustmaster soms met een vervanger voor de Open Wheel Add-on? Hij is echt overal uitverkocht :-(

Of gevolg van de corona?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
@stormbreaker Geen idee, telkens wanneer ik mijn stuur wilde aansluiten bewoog hij of 1 keer even naar links of 1 keer even naar rechts. Daarna soms nog een stuiptrekking en lampje bleef knipperen terwijl deze standaard continue hoort te branden.

Maar heb een windows-update gedaan en sindsdien kalibreert hij wel maar viel steeds na 2 rondes uit.
Heb net op het laatst wel een stint van 4 rondes kunnen rijden. Morgen kijk ik wel weer verder.

Rare is dat dit puur alleen het stuur is, pedalen blijven wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
Player1S schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:28:
Komt Thrustmaster soms met een vervanger voor de Open Wheel Add-on? Hij is echt overal uitverkocht :-(

Of gevolg van de corona?
Denk vanwege corona.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Andere grips, magnetische flippers en andere kleuren. Voor de rest is hij een copy van de open 2018/2019/PS4 variant. Dat is verder een prima stuur hoor. Ik ben benieuwd wat de prijs stelling gaat zijn. De 2019 versie was 349,- De V2 variant (zonder magnetische flippers) is 369,- momenteel. Dus reken op minimaal 399,- of wellicht zelfs 429,- euro. En dan heb je voor één euro er wel F1 2020 bij :)
Dat werd zelfs €449,-
Dus een prijs increase van €100,- t.o.v. van vorig jaar. Fanatec wijst hierbij naar de upgrades: mechanische flippers, nieuwe type grips en "forged carbon" materialen.
De mechanische flippers komen ook als losse module op de markt later dit jaar voor €99,-

Als je ook een clutch erbij wil, moet je alsnog de complete APM aanschaffen en komt er nog €179,- bij op. Dan praat je dus over een €630,- ex. verzendkosten. Dan kun je beter een normale V2+APM kopen, dan ben je €80,- goedkoper uit.

Ze hebben er de afgelopen 24 uur al een 1400 stuks van verkocht. Er zijn nog maar 600 stuks te gaan. Dat is aardig wat volume.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
jammer dat ze de ps4 versie van de F1 game nog niet met Sony hebben geregeld:

https://fanatec.com/eu-en/cat/index/sCategory/149

Er is ook een bundel met de CSL elite beschikbaar:
https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Doubleoz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:39:
Sinds vandaag is het weer mogelijk om bij Sim Lab bestellingen te plaatsen. De site klapte er verschillende keren uit en was enorm traag maar uiteindelijk gelukt om een Sim Lab TR1 te bestellen :) Nu nog circa 4 weken wachten tot deze wordt geleverd...

In ieder geval voldoende tijd om op zoek te gaan naar een goede bucket seat (nieuw of tweedehands). Op shortlist staat nu de LCD Pro Drift (dankzij @Madhouse1979) maar sta evt. ook open voor andere (goedkopere) suggesties. Dus als jullie suggesties hebben, dan hoor ik het graag.
Ik heb de Tr1 met de Pro Drift en ben er enorm tevreden van. Stoel staat wel op een slider. Maakte het iets makkelijker om in stellen.
Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Dat werd zelfs €449,-
Dus een prijs increase van €100,- t.o.v. van vorig jaar. Fanatec wijst hierbij naar de upgrades: mechanische flippers, nieuwe type grips en "forged carbon" materialen.
De mechanische flippers komen ook als losse module op de markt later dit jaar voor €99,-

Als je ook een clutch erbij wil, moet je alsnog de complete APM aanschaffen en komt er nog €179,- bij op. Dan praat je dus over een €630,- ex. verzendkosten. Dan kun je beter een normale V2+APM kopen, dan ben je €80,- goedkoper uit.

Ze hebben er de afgelopen 24 uur al een 1400 stuks van verkocht. Er zijn nog maar 600 stuks te gaan. Dat is aardig wat volume.
Alleen erg jammer dat er geen Xbox ondersteuning is op het nieuwe stuur terwijl de V2 dat wel doet.
Ik was even aan het wachten maar denk dat ik het dan toch bij de V2 hou.

[ Voor 81% gewijzigd door Ekfad op 15-05-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Gisteren besteld. Ik wou nog graag een F1 stuur erbij. Persoonlijk lijken mij de shifters wel een goede upgrade dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Nu nog 1,5 maand wachten.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
Ekfad schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:15:
Alleen erg jammer dat er geen Xbox ondersteuning is op het nieuwe stuur terwijl de V2 dat wel doet.
Ik was even aan het wachten maar denk dat ik het dan toch bij de V2 hou.
Lijkt een verstandige keuze. Ik denk ook niet dat dit een echte upgrade is voor V2 eigenaren. Het schijnt dat de magnetic shifters later dit jaar voor 99 euro ook voor de V2 beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb de F1 2018 Limited Edition en er een Podium Advanced Paddle Module op geschroefd. Dat vind ik een betere optie voor €100 meer nieuw. Heb je er meer mogelijkheden bij voor schakelen en koppeling. Vind het wel spijtig dat je er voor €449 geen koppeling bij krijgt. Ik snap dat die Advanced Paddle Module dan geen upgrade meer is, dus commercieel gezien een logische stap.

Ik had eigenlijk ook op een Podiumvariant gehoopt, met een groter OLED-scherm. Ik blijf dromen.

[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 15-05-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Toch nog site gevonden die de Thrustmaster Open Wheel verkoopt. Meende dat ik die vorige week ook al had gezien en die had er nog 16 toen. Nu nog maar 5. Dus maar even besteld voor het daar ook op is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

FirePuma142 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:40:
Ik had eigenlijk ook op een Podiumvariant gehoopt, met een groter OLED-scherm. Ik blijf dromen.
Dat zou een volgende stap kunnen zijn hun portfolio.
Er zijn een aantal concurenten die een F1-achtige wheel met groter scherm aanbieden. Bijvoorbeeld de Cube Controls CSX2 en de Precision Sim Engineering GPX als voorbeelden. Die werken met de Z1 Dashboard software wat compatbile is met vrijwel alle gangbare sims.

Echter vraag ik mij af of dit een pad is wat Fanatec technisch kan bewandelen. Hun unique selling point is hun hub. Hun sturen zijn daardoor "draadloos" in tegenstelling tot de bovengenoemde twee. Kunnen ze de bestaande pinnetjes technisch gebruiken (met backwards compatibiliteit) om een stuur met een groter display neer te zetten? Ik vraag me 't af. Daarnaast speelt het software component ook een grote rol. Voor instant compatibiliteit is integratie met Z1 Dashboard het handigst. Misschien zit er wel een strategische overname aan te komen :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Kloever schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:22:
Gisteren besteld. Ik wou nog graag een F1 stuur erbij. Persoonlijk lijken mij de shifters wel een goede upgrade dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Nu nog 1,5 maand wachten.
Ik heb hem ook besteld met F1 2020 er bij voor 1 euro extra. Ik heb nu de F1 v2 met APM en ik ga een keuze maken welke er blijft. Ik vind beiden erg mooi en daarom de keuze gemaakt hem te bestellen zodat ik ze beiden in real life kan beoordelen.

[ Voor 58% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-05-2020 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Dat zou een volgende stap kunnen zijn hun portfolio.
Er zijn een aantal concurenten die een F1-achtige wheel met groter scherm aanbieden. Bijvoorbeeld de Cube Controls CSX2 en de Precision Sim Engineering GPX als voorbeelden. Die werken met de Z1 Dashboard software wat compatbile is met vrijwel alle gangbare sims.

Echter vraag ik mij af of dit een pad is wat Fanatec technisch kan bewandelen. Hun unique selling point is hun hub. Hun sturen zijn daardoor "draadloos" in tegenstelling tot de bovengenoemde twee. Kunnen ze de bestaande pinnetjes technisch gebruiken (met backwards compatibiliteit) om een stuur met een groter display neer te zetten? Ik vraag me 't af. Daarnaast speelt het software component ook een grote rol. Voor instant compatibiliteit is integratie met Z1 Dashboard het handigst. Misschien zit er wel een strategische overname aan te komen :-)
De Porsche Button Module laat vrij veel info via het schermpje zien. Sowieso versnelling, snelheid, rondetijden, gat voor- en achter je, en wellicht nog meer. Dit kunnen ze vast wel in een groter scherm verwerken.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:58:
[...]
De Porsche Button Module laat vrij veel info via het schermpje zien. Sowieso versnelling, snelheid, rondetijden, gat voor- en achter je, en wellicht nog meer. Dit kunnen ze vast wel in een groter scherm verwerken.
Verhip, dat was me nog nooit opgevallen. Nu nog zoiets (of groter) in een Formula alike wheel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:03:
[...]
Nu nog zoiets (of groter) in een Formula alike wheel...
ERS en Fuelmix er dan ook nog bij en je hebt een heel mooi scherm op je F1 wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Verhip, dat was me nog nooit opgevallen. Nu nog zoiets (of groter) in een Formula alike wheel...
Ik vind het stuur van CC (CSX2) & PSE (GPX) mooi, maar ik vraag me altijd af of ik daadwerkelijk op dat schermpje zou kijken.
Race nu nog met een FormulaV2 stuur en buiten dat ik in mijn ooghoek de lampjes zie, doe ik verder niets met de info. Dit is voornamelijk omdat ik dan relatief gezien een cm of 10 naar beneden moet kijken t.o.v. het scherm. Ik zie dan meer meerwaarde aan het Data Display Unit van PSE https://www.precisionsime...ine/ddu-data-display-unit

Deze kan je zo t.o.v. je scherm positioneren dat het ook daarwerkelijk op de positie zit waar hij 'virtueel' zou horen. Voordeel is ook dat deze op dezelfde plaats blijft zitten i.p.v. meerdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
Ik heb een vriend laatst geholpen met zijn Steam Link setup, o.a. om Euro Truck Simulator 2 te kunnen spelen met zijn https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/ stuur+pedalen. Ik kwam erachter dat sturen en gas/rempedalen zijn gemapt als joystick X en Y as. Via Big Picture configuratie lukte het me niet om de assen onafhankelijk van elkaar te mappen naar de acties sturen en vooruit/achteruit rijden.

Kan dat uberhaupt via Big Picture of is het beter ingame te doen? Ik ben in ieder geval niet van plan om de bedrading aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:11
dodners schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:39:
Ik heb een vriend laatst geholpen met zijn Steam Link setup, o.a. om Euro Truck Simulator 2 te kunnen spelen met zijn https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/ stuur+pedalen. Ik kwam erachter dat sturen en gas/rempedalen zijn gemapt als joystick X en Y as. Via Big Picture configuratie lukte het me niet om de assen onafhankelijk van elkaar te mappen naar de acties sturen en vooruit/achteruit rijden.

Kan dat uberhaupt via Big Picture of is het beter ingame te doen? Ik ben in ieder geval niet van plan om de bedrading aan te passen ;)
Ik heb dit ook gehad met een Microsoft Sidewinder. Het probleem is dat deze dan wordt gezien als een gamepad inplaats van een stuur met pedalen. Ik heb dit nooit lekker werkend gekregen.

Ik had dan ook het probleem dat de selectie in de menu ook maar door bleef scrollen totdat ik het gaspedaal half indrukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:15
dodners schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:39:

Volgens mij moet je het setje als analoge imput zetten in Windows of de game en dan kan je deze wel gebruiken zoals verwacht.

https://www.reddit.com/r/...n_euro_truck_simulator_2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
ISaFeeliN schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:56:
Ik heb hier volgens mij al eerder aangekondigd dat ik onlangs een SW20 V3 heb besteld van Sim-Plicity. Daar zit dus nog geen stuur bij. Er is al een Momo Mod 30 (replica) onderweg. Dan heb ik dus ook nog een "face plate" nodig, dus de buttons en schakel flippers. Via FB ben ik ene "Pc Sim-Tech" tegen komen, uit Canada, Quebec. Spreekt heel gebrekkig Engels (zijn native taal is Frans), maar doet erg zijn best.

Kent iemand deze mensen? Zij maken face plates met magnetische flippers. Volgens mij een combinatie van carbon fiber en 3d geprint spul. hier enkele foto's die hij doorgestuurd heeft op verzoek. Ze hebben geen website. Dit (zonder dit stuurtje uiteraard) zou rond de 250 euro uit komen inc. verzenden. Ik vind het er niet heel gek uit zien ..
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de OSP (OneSimPro.com) WR1. Vorige week donderdag geklikt/besteld, en vandaag binnen gekregen. Ze waren via mail altijd heen snel met het beantwoorden van vragen. Omdat ik bijna ga verhuizen had ik in eerste instantie het adres van mijn schoonouders opgegeven. Maar na bestellen werd al snel duidelijk dat het binnen een week opgestuurd zou worden (werd na 2 werkdagen al), en transport van Spanje (uiterst zuidelijk) naar Nederland (Den Haag) ca. 4 dagen zou duren. Adres op tijd kunnen wijzigen, en "the goods" kwamen dus nog gewoon bij mij thuis aan.

Uiterst tevreden met wat ik in huis heb gehaald. Erg mooi gebouwd, super degelijk, voelt erg goed aan. Hier een klein filmpje voor een indruk. Hij zit hier al op een Momo stuur wat ik eerder via Marktplaats heb gekocht voor 40,-. De WR1 kost iets meer dan 300 euro (inc) en dan komt UPS transport er nog bij. 8 Buttons (met een hele lekkere stevige klik), en 4 rotary encoders die alle 4 ook nog in te drukken zijn. Behoorlijk wat opties dus. Geheel is gebouwd van aluminium en het middendeel is ge3Dprint.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHiAHRDXGE_Zv1LIPmaIl9tauSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KszqprLJbreMlYZCoYAcZlV7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

fietsbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:07:
[...]

Ik kom van een 4k 32 inch scherm af.
Met de 49 inch is het merkbaar sneller, want dit scherm is een 120Hz scherm en het 4k scherm heeft een freq van 60 Hz.
Ondanks dat ik 10 cm dichterbij zit met de 49 inch valt me het verschil niet echt op. Ik kan geen pixels tellen iig.
Ook geen ghosting of andere neven-effecten kunnen waarnemen in de tijd dat ik even speelde vanmiddag.

Wat ik aan reviews lees is dat je bij de 1080p variant wel de pixels kan tellen. Zeker omdat je er zo dicht op zit.

Voor de foto even de lamp aan gedaan, maar in het donker is de ledstrip echt tof.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wacht al sinds de aankondiging in jan. 2020 op de Odyssey G9. Maar het schiet niet op want er is daarna niets meer over vernomen. Ik lees dat jij erg tevreden bent over dit scherm, welk type betreft het?
Vooral de ronding spreekt mij aan in de Odyssey G9, maar hoe ervaar jij de kromming tov een recht scherm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BiVcbKXC5iBfQFo1hQSdG-DvsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qe38zhypc3SrA6C8LgJmm3pX.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Deze
pricewatch: Samsung C49RG94SSU Zwart

En de kromming is echt perfect. Ik zie zoveel meer met dit scherm.

En met deze video heb ik Iracing ingesteld.
YouTube: 49 Inch Monitor on iRacing, No Probs!

Je moet dit scherm instellen als 3 beeldschermen en een hoek ingeven. Nu loopt het beeld netjes van links naar rechts zonder vervorming.

[ Voor 44% gewijzigd door Simbob op 15-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
ISaFeeliN schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de OSP (OneSimPro.com) WR1. Vorige week donderdag geklikt/besteld, en vandaag binnen gekregen. Ze waren via mail altijd heen snel met het beantwoorden van vragen. Omdat ik bijna ga verhuizen had ik in eerste instantie het adres van mijn schoonouders opgegeven. Maar na bestellen werd al snel duidelijk dat het binnen een week opgestuurd zou worden (werd na 2 werkdagen al), en transport van Spanje (uiterst zuidelijk) naar Nederland (Den Haag) ca. 4 dagen zou duren. Adres op tijd kunnen wijzigen, en "the goods" kwamen dus nog gewoon bij mij thuis aan.

Uiterst tevreden met wat ik in huis heb gehaald. Erg mooi gebouwd, super degelijk, voelt erg goed aan. Hier een klein filmpje voor een indruk. Hij zit hier al op een Momo stuur wat ik eerder via Marktplaats heb gekocht voor 40,-. De WR1 kost iets meer dan 300 euro (inc) en dan komt UPS transport er nog bij. 8 Buttons (met een hele lekkere stevige klik), en 4 rotary encoders die alle 4 ook nog in te drukken zijn. Behoorlijk wat opties dus. Geheel is gebouwd van aluminium en het middendeel is ge3Dprint.

Plaatje:
[Afbeelding]
Nu je simplicity base nog toch? :P
Maar ziet er goed uit de buttonbox! Mooi degelijk ook. De buttonbox wordt gewoon als joystick herkend in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Hupske schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Nu je simplicity base nog toch? :P
Maar ziet er goed uit de buttonbox! Mooi degelijk ook. De buttonbox wordt gewoon als joystick herkend in windows?
Inderdaad, nu nog de SW20v3. Pre-order van eind juni.. zucht!. Nou goed, scheelde bijna 200 euro. Stuur wordt in Windows idd gelijk gezien als een game device, geen driver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik heb sinds jaren CSP V1 pedalen. Deze bevallen erg goed.

Paar weken geleden na een GT wedstrijd gereden te hebben in iracing, merkte ik in de replay dat mijn remlichten knipperden. ook bij rechte stukken.

Eerst dacht ik dat ik zelf aan rempedaal zat, maar dat was dus niet het geval.

Dacht dus dat mijn loadcell aan het overlijden was, daarom nieuwe gekocht bij Fanatec zelf.
Maar wat wil het geval, issue is er nog.

Heb even een video gemaakt, misschien dat iemand weet hoe dit op te lossen is.
Pedalen staan niet op zn zacht, heb potmeter zo dat ik aardig moet duwen om te remmen.

gaat dus om het snelle knipper onderaan de rembalk. Dat gebeurd dus als ik niet aan rempedaal zit.

[YouTube: Fanatec CSP V1....new loadcell]

Kan ik ergens een soort van deadzone instellen?

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 15-05-2020 20:21 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
seninha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:20:
Ik heb sinds jaren CSP V1 pedalen. Deze bevallen erg goed.

Paar weken geleden na een GT wedstrijd gereden te hebben in iracing, merkte ik in de replay dat mijn remlichten knipperden. ook bij rechte stukken.

Eerst dacht ik dat ik zelf aan rempedaal zat, maar dat was dus niet het geval.

Dacht dus dat mijn loadcell aan het overlijden was, daarom nieuwe gekocht bij Fanatec zelf.
Maar wat wil het geval, issue is er nog.

Heb even een video gemaakt, misschien dat iemand weet hoe dit op te lossen is.
Pedalen staan niet op zn zacht, heb potmeter zo dat ik aardig moet duwen om te remmen.

gaat dus om het snelle knipper onderaan de rembalk. Dat gebeurd dus als ik niet aan rempedaal zit.

[YouTube: Fanatec CSP V1....new loadcell]

Kan ik ergens een soort van deadzone instellen?
Dat is inderdaad niet de loadcell, maar de hall-sensor. Ik heb hetzelfde gehad, en uiteindelijk heb ik het weg gekregen door de boel een keer uit elkaar te halen, schoonmaken, en weer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

ISaFeeliN schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Dat is inderdaad niet de loadcell, maar de hall-sensor. Ik heb hetzelfde gehad, en uiteindelijk heb ik het weg gekregen door de boel een keer uit elkaar te halen, schoonmaken, en weer in elkaar.
Hall-sensor? Waar zit die dan op het rempedaal?
As heeft namelijk geen magneet dus er wordt niets gemeten.

Heb die van koppeling en gaspedaal vandaag nog helemaal schoongemaakt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
seninha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:34:
[...]

Eh, stom van mij, rem heeft idd geen hall-sensor. Hmm, als je er al een nieuwe loadcell hebt ingezet, sta ik even met een mond vol tanden ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

fietsbob schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:39:
Deze
pricewatch: Samsung C49RG94SSU Zwart

En de kromming is echt perfect. Ik zie zoveel meer met dit scherm.

En met deze video heb ik Iracing ingesteld.
YouTube: 49 Inch Monitor on iRacing, No Probs!

Je moet dit scherm instellen als 3 beeldschermen en een hoek ingeven. Nu loopt het beeld netjes van links naar rechts zonder vervorming.
Thanks voor sharing dit filmpje. Ik was me niet bewust dat ik nog zoveel andere zaken moest instellen sinds ik over ben gestapt op mijn 43 inch. Heb nu 1 race gereden maar had wel gelijk het gevoel dat het een stuk beter was!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Je kan de deadzone van je rem instellen.
Is wel symptoombestrijding, maar als het helpt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
fietsbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:13:

Ik heb toevallig net de switch gemaakt van die pedalen naar Heusinkveld Sprints. En dat is wel andere koek hoor :). Weerstand is veel groter op alle pedalen, veel meer in te stellen om echt persoonlijk te maken. Hoeken/Dempers/Throw etc. etc. En het voelt gewoon veel meer solide aan.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:36

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
seninha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:34:
[...]

In iRacing kan je de daadzone instellen door bij de kalibratie van het rempedaal te starten met een beetje ingedrukt rempedaal (onthou de waarde waarop je begint met kalibratie) en dan intrappen tot max en weer bijna loslaten tot de waarde waarop je bent begonnen en dan op next drukken.
Nadeel is dat je dan bij de koppeling begint met de waarde van de daadzone van de rem. Daar moet je dan even kop 'reset?" ofzo drukken om daar weer schoon verder te kunnen.

Overigens had ik dit ook geregeld met mijn Fanatec pedalen en nooit de oorzaak kunnen vinden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
The Otherside schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:09:
[...]

Ik heb toevallig net de switch gemaakt van die pedalen naar Heusinkveld Sprints. En dat is wel andere koek hoor :). Weerstand is veel groter op alle pedalen, veel meer in te stellen om echt persoonlijk te maken. Hoeken/Dempers/Throw etc. etc. En het voelt gewoon veel meer solide aan.
Bedankt voor je antwoord. Dat maakt de keuze wat makkelijker.
De CSR zijn wel prima pedalen, maar ik heb het gevoel dat het remmen niet altijd hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 16:41
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op mijn eerste stuurtje voor PS4, ik begin pas net en wil voornamelijk lekker racen (Gran Turismo, F1 2020) en niet perse die hard simracen. Kunnen jullie mij helpen met 2 vragen?

1. De PS5 komt er bijna aan, nu is er nog niet superveel over bekend maar is het te verwachten dat de aansluitingen gaan veranderen zodat je niets meer hebt aan je nieuwe G29?
2. Weet iemand een kwalitatieve reviewsite of YouTube filmpje die advies geeft voor beginner op de PS4? Ik kom al vrij snel uit bij de G29 maar sta wel open voor vergelijkingen, maar er is zoveel over te vinden..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Over compatibiliteit op de ps5 is nog niets te zeggen. Ik verwacht dat ze wel zullen werken. Maar dat is slechts mijn gevoel.

Ik heb jaren lang (nog steeds) de G25 gebruikt. Prima kwalieit voor een goede prijs. Toen ik de G25 kocht 13 jaar geleden was er niets vergelijkbaars.

Nu is er veel keuze. Van leuke prijs tot behoorlijk duur. Al is dat voor iedereen anders.

De Fanatec Elite F1 set voor 699 lijkt ook een mooi setje.
Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.