Diems01 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:17:
Hallo Allemaal,
Ik zit vanaf 2016 al op iracing maar race niet zoveel en ben er zomaar wel eens een jaar of wat tussen uit. Heb een jaar of geleden een race rig gemaakt van hout met Opel GS half leer stoel en T500 /TPA combo. Alhoewel ik dus niet zoveel tijd in de stoel doorbreng en de T500 setup meer dan voldoende is voor mijn kunnen, zit ik de laatste tijd toch te kijken naar direct drive

..
Heb me een beetje ingelezen en kom al snel op de Accuforce V2 door de prijs. Vond in dit topic helaas geen vergelijk met andere duurdere zoals Simucube en Fanatec DD 1 of 2. Nu lees ik wel dat "men" de Accuforce een mindere vindt doordat dit een stepper motor betreft. Weet iemand de reden waarom dit niet de voorkeur heeft en hoe dit resulteert in gebruik in vergelijk met een niet stepper motor?
Zo lees ik ook bv dat de Accuforce erg gemakkelijk is in gebruik en setup, hopen settings in Sim Commander en dat in tegenstelling tot de Simucube 1 welke te kampen had (heeft?) met statische elektriciteit (aarde) en hitte problemen? Blijft de Simucube 2 en Fanatec DD opties over.. Deze vind ik te duur om een leuk setje te maken met base en wiel.
Dus al iemand die een praktisch vergelijk tussen Accuforce en simucube of fanatec DD kan maken?
Het grote nadeel van de Accuforce is dat het een stappenmotor is itt een servo motor. Een stappenmotor is zoals de naam al zegt een hoge pole count (geen idee hoeveel bij de accuforce, maar normaal is tussen de 50 en de 100) tov een servo motor (3-4 polen). Het grote nadeel is dat je die stappen voelt. Ze doen dmv filtering wel proberen om dat weg te poetsen, maar dat lukt niet helemaal.
Wat je zegt mbt tot hoge temperatuur van de Simucube 1: ik heb een SC1 met large MiGe motor, en dat ding wordt bij mij niet warmer dan 30-40 graden (handwarm). Stappenmotors zijn juist veel warmer dan servomotors.
Dan de software van de accuforce. Het grote voordeel is dat je zowat alles kunt configureren. Dit is tevens ook het grootste nadeel. Doordat je alles kunt configureren zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Ik vond het persoonlijk niet zo'n fijne software om mee te werken, maar dat kan ook aan mij liggen

En dan verder nog, voor die $999,- heb je wel een compleet stuur, echter moet je rekening houden met de verzendkosten, BTW en invoerrechten, waardoor de prijs al gauw op (of boven) het niveau van de DD1 of SC2 zit.
Als alternatief zou je voor een "betaalbaar" DD stuur eens kunnen kijken naar de VRS DirectForce Pro:
https://virtualracingscho...eel-base-now-shipping-eu/
Deze kosten 999,- incl btw, en worden verzonden vanuit Europa ipv Amerika, dus de shipping kosten zullen ook wat vriendelijker zijn. Een teammaat van me heeft er net een gekocht, en die was er volgens mij wel blij mee (heeft hem nu 2 dagen ofzo).