Afgelopen week kreeg mijn Thrustmaster T300 weer kuren, hij verloor tijdens het rijden steeds zijn calibratie waardoor ik soms haaks links (of rechts) af ging de muur in niet echt handig natuurlijk. Stuur maar weer eens open gedaan en ik zag dat de houder van de HAL Sensor gebroken was, helaas bekend euvel bij deze serie.
Geen probleem alles weer vast gelijmd, maar helaas nog steeds issues tijdens het rijden. Daarna de kap er afgehaald en stuur weer op mijn rig gezet
Weer gaan rijden en met opzet het stukje zwarte plastic proberen te flexen om te zien of dat problemen gaf, dit zou er voor moeten zorgen dat stuur zijn calibratie verliest. Maar dat gebeurde niet bizar genoeg. Dus het was niet het stukje plastic. Ik was bang dat het probleem in de motor zou zitten. Dat lees je ook vaker bij deze serie. Tot ik het kabeltje aanraakte van de HAL sensor en het stuur direct reageerde en de FFB motor op hol sloeg. Elke keer als ik de kabel bewoog gebeurde dit.
De sensor er afgehaald, de hot glue die het allemaal bij elkaar moest houden verwijderd en het probleem werd al snel duidelijk.
Zwarte draad zat gewoon los, zeer slechte soldeerverbinding dus (if any) en de gele draad zag er ook niet heel geweldig uit. Soldeerbout gepakt. Zwarte en Gele draad opnieuw gesoldeerd en voila!!

rij inmiddels al weer paar uurtjes zonder issues dus ik ben voorzichtig optimistisch.