Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 15:13

jbbrans

Hanzzzie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:50:
Iemand hier mss buttonbox/stuur voor simucube 2 te leen of te koop voor weinig? :)

Die van mij gaat ng enkele weken duren :(
Simpel qsp rond stuur kopen en even met h-shifter of automaat gaan rijden. Zo heb ik het ook gedaan.

Sterker nog, vorige week was de kabel naar mijn formule stuurtje los gerukt en heb ik het ronde stuur weer weten te waarderen.

[ Voor 15% gewijzigd door jbbrans op 02-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 14:50
Ik heb 2 sturen liggen en heb seq shifter aiologs. Is te doen maar mss kon het anders :)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Net mijn T300 binnen. Aangesloten, eerste rondje mee gereden, voelt super. Maar na een minuut of 7 vliegt de fan aan en man wat een lawaai. Voel m zelfs door het stuur heen. Is dat normaal of heb ik een maandagochtend exemplaar te pakken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:20:
Net mijn T300 binnen. Aangesloten, eerste rondje mee gereden, voelt super. Maar na een minuut of 7 vliegt de fan aan en man wat een lawaai. Voel m zelfs door het stuur heen. Is dat normaal of heb ik een maandagochtend exemplaar te pakken?
Ik heb zelf ook een T300 en moet bekennen dat deze best wel wat lawaai maakt. Maar meestal rij ik met een koptelefoon op en dan heb ik er geen last. Maar ga er maar vanuit dat het normaal is voor de T300. Ik weet niet hoe de geluidsproductie is met andere merken zoals bijvoorbeeld Logitech of Fanatec.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Doubleoz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Ik heb zelf ook een T300 en moet bekennen dat deze best wel wat lawaai maakt. Maar meestal rij ik met een koptelefoon op en dan heb ik er geen last. Maar ga er maar vanuit dat het normaal is voor de T300. Ik weet niet hoe de geluidsproductie is met andere merken zoals bijvoorbeeld Logitech of Fanatec.
Ok, thanks. Dan stuur ik m niet terug maar ik ga dan de fan vervangen door een stillere. Zag op youtube al dat het simpel is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ok, thanks. Dan stuur ik m niet terug maar ik ga dan de fan vervangen door een stillere. Zag op youtube al dat het simpel is.
Heb ik destijds met mn T500 ook gedaan. Probleem bij die was dat de lagers van de fan na relatief korte tijd ook de geest gaven waardoor, zeker bij het opstarten van de fan, de herrie nog veel erger was.
Met een goeie nieuwe fan erin was ie muisstil.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:52
MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ja, het is super simpel. Ik heb mijne vervangen door een Noctua fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:29

Melkaz

Melkazar

MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:20:
Mijn T300 had exact hetzelfde. Inmiddels ben ik aan de Fanatec en die is echt muisstil in vergelijking.
Advies is simpel, rij net als ik met headphones op of vervang de fan inderdaad.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
FirePuma142 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Genoeg straatauto's die de 900 halen, of er heel dicht in de buurt zitten. Skyline, MX5, Exige, Gallardo, veel BMW's, Porsches. Als je dan met minder dan de helft aankomt is dat wel een beetje gek. Lekker doen hoor, daar niet van.
Net even erop gelet, de stuuruitslag van mijn GT86 is 1 hele + kwart slag = 900 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Melkaz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Mijn T300 had exact hetzelfde. Inmiddels ben ik aan de Fanatec en die is echt muisstil in vergelijking.
Advies is simpel, rij net als ik met headphones op of vervang de fan inderdaad.
Ik heb een firmware update gedaan van mn stuur en nu is de fan niet aan gegaan. Het was dat of het feit dat ik minimum force op 1% had staan in iRacing, dat heb ik weer uit gezet.

@FastForwardNL De noctua fan is besteld. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb hier volgens mij al eerder aangekondigd dat ik onlangs een SW20 V3 heb besteld van Sim-Plicity. Daar zit dus nog geen stuur bij. Er is al een Momo Mod 30 (replica) onderweg. Dan heb ik dus ook nog een "face plate" nodig, dus de buttons en schakel flippers. Via FB ben ik ene "Pc Sim-Tech" tegen komen, uit Canada, Quebec. Spreekt heel gebrekkig Engels (zijn native taal is Frans), maar doet erg zijn best.

Kent iemand deze mensen? Zij maken face plates met magnetische flippers. Volgens mij een combinatie van carbon fiber en 3d geprint spul. Hier enkele foto's die hij doorgestuurd heeft op verzoek. Ze hebben geen website. Dit (zonder dit stuurtje uiteraard) zou rond de 250 euro uit komen inc. verzenden. Ik vind het er niet heel gek uit zien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09
MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb een firmware update gedaan van mn stuur en nu is de fan niet aan gegaan. Het was dat of het feit dat ik minimum force op 1% had staan in iRacing, dat heb ik weer uit gezet.

@FastForwardNL De noctua fan is besteld. :)
De firmware updaten is hoe dan ook een goed idee en ik heb wel eens gelezen dat dat thermische problemen oplost, maar juist door de ventilator sneller te laten aanspringen. De T300 heeft een slechte reputatie als het om koeling aankomt, dus updaten is slim.

De min-force hoort in jouw geval ook rond de 1-2% te staan. Ik heb een vergelijkbaar stuur en ik merk dat als ik de min-force tussen de 1 en 2 % zet, ik veel meer gevoel heb als er weinig feedback in het stuur te geven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
ok, thanks, zet ik dat weer aan. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
Tipje:
Thrustmaster TX 458 Italia voor XBOX One is nu slechts €198 bij Amazon.
https://www.amazon.nl/Thr...+tx&qid=1588451340&sr=8-2

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:45
ISaFeeliN schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:56:
Ik heb hier volgens mij al eerder aangekondigd dat ik onlangs een SW20 V3 heb besteld van Sim-Plicity. Daar zit dus nog geen stuur bij. Er is al een Momo Mod 30 (replica) onderweg. Dan heb ik dus ook nog een "face plate" nodig, dus de buttons en schakel flippers. Via FB ben ik ene "Pc Sim-Tech" tegen komen, uit Canada, Quebec. Spreekt heel gebrekkig Engels (zijn native taal is Frans), maar doet erg zijn best.

Kent iemand deze mensen? Zij maken face plates met magnetische flippers. Volgens mij een combinatie van carbon fiber en 3d geprint spul. Hier enkele foto's die hij doorgestuurd heeft op verzoek. Ze hebben geen website. Dit (zonder dit stuurtje uiteraard) zou rond de 250 euro uit komen inc. verzenden. Ik vind het er niet heel gek uit zien ..
Aha kom je in de Facebook groep tegen, RaceDepartment en hier :p
Maar zoals ik het zie is alles 3D print van de buttonbox. Dan zou ik toch gaan kijken om iets uit de EU te halen of rondvragen of iemand het voor je wilt maken.
Er is enkele comments terug al een rijtje gemaakt waarbij je eens kan gaan kijken of er wat tussen zit. Allen lijkt mij beter dan waar je nu naar kijkt :p

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het viel mij op dat ik na elke race met mijn stuurwiel wel wat last krijg van mijn evenwicht/beetje misselijkheid, is dat ook normaal? Komt het doordat je niet echt helemaal meebeweegt of moet ik beter zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
HollowGamer schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:13:
Het viel mij op dat ik na elke race met mijn stuurwiel wel wat last krijg van mijn evenwicht/beetje misselijkheid, is dat ook normaal? Komt het doordat je niet echt helemaal meebeweegt of moet ik beter zitten? :)
Triples of VR? Laatste kan ik me voorstellen. Met triples heb ik er praktisch geen last van, alleen soms als ik even achteruit rij (geen idee waarom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 15:39
Hallo allemaal, ik heb recent T3PA pedalen gekocht voor bij mijn T150 beginner setup. Alleen sinds vorige week maakt een gaspedaal een enorm piepend geluid bij het indrukken en loslaten. Ik had geprobeerd het op te lossen door er WD-40 in te spuiten, maar dat hielp niet. Op internet las ik dat je lithiumvet nodig hebt, maar dat heb ik niet in huis. Is witte vaseline een goed alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Spannend. Morgen komt mn bestelling can Fanatec binnen.
Het Porsche GT3 cup suede replica stuur voor mn DD1. Net op tijd om 5 mei lekker te rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Afgelopen week kreeg mijn Thrustmaster T300 weer kuren, hij verloor tijdens het rijden steeds zijn calibratie waardoor ik soms haaks links (of rechts) af ging de muur in niet echt handig natuurlijk. Stuur maar weer eens open gedaan en ik zag dat de houder van de HAL Sensor gebroken was, helaas bekend euvel bij deze serie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oxIXVl7.jpg

Geen probleem alles weer vast gelijmd, maar helaas nog steeds issues tijdens het rijden. Daarna de kap er afgehaald en stuur weer op mijn rig gezet

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sJa9HoX.jpg

Weer gaan rijden en met opzet het stukje zwarte plastic proberen te flexen om te zien of dat problemen gaf, dit zou er voor moeten zorgen dat stuur zijn calibratie verliest. Maar dat gebeurde niet bizar genoeg. Dus het was niet het stukje plastic. Ik was bang dat het probleem in de motor zou zitten. Dat lees je ook vaker bij deze serie. Tot ik het kabeltje aanraakte van de HAL sensor en het stuur direct reageerde en de FFB motor op hol sloeg. Elke keer als ik de kabel bewoog gebeurde dit.

De sensor er afgehaald, de hot glue die het allemaal bij elkaar moest houden verwijderd en het probleem werd al snel duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rpqmdOh.jpg

Zwarte draad zat gewoon los, zeer slechte soldeerverbinding dus (if any) en de gele draad zag er ook niet heel geweldig uit. Soldeerbout gepakt. Zwarte en Gele draad opnieuw gesoldeerd en voila!! :) rij inmiddels al weer paar uurtjes zonder issues dus ik ben voorzichtig optimistisch.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:38

Kryziek

bb || !bb

Mooi dat je het zelf hebt kunnen vinden en repareren!
Had je er nog garantie op eigenlijk of was die al verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mooi gefixed, dat zijn toch wel de pareltjes in dit soort topics. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb zelf echt nooit issues gehad met de T300. Of zijn er veel "maandag" modellen in de omloop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Nee zit geen garantie meer op het stuur, dus had weinig te verliezen wat dat betreft. Had ook net mijn Heusinkveld pedalen binnen dus daar had ik nog weinig lol van gehad op deze manier ;) en ook niet bepaald zin om ook nog nieuw stuur te moeten kopen.
Paulus07 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:13:
Heb zelf echt nooit issues gehad met de T300. Of zijn er veel "maandag" modellen in de omloop? :P
Gelukkig maar :) blijft massa productie spul natuurlijk dus kan altijd een probleemgevalletje tussen zitten of ontstaan, heb overigens (4) jaren geen problemen gehad hoor dit is vrij recent. Gelukkig is het een easy fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik zag laatst toevallig een opengeschroefde Fanatec CSW2.5 en dat is wel andere koek zeg. Dat zag er ontzettend veel robuuster uit. Andere categorie natuurlijk, maar het verschil is groter dan ik dacht.

Ik heb ook een T300. Klopt het dat er maar 1 ventilator in zit? Is die 8cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
SlaadjeBla schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:51:
Ik zag laatst toevallig een opengeschroefde Fanatec CSW2.5 en dat is wel andere koek zeg. Dat zag er ontzettend veel robuuster uit. Andere categorie natuurlijk, maar het verschil is groter dan ik dacht.

Ik heb ook een T300. Klopt het dat er maar 1 ventilator in zit? Is die 8cm?
Kap ligt er nog af dus kon het direct ff opmeten ;) hij is 6 CM en ja 1 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, dat probleem in die t300 maakt me nu niet echt blij. Een stuk plastic dat breekt en soldeerpunt die mislukt is.

Ik heb nu ook een Thrustmaster (t300), maar had toch gehoopt dat ze iets meer geleerd hadden van hun plastic fantastic periode vanaf 2000-2010. Toen brokkelden stuurtjes letterlijk af, braken paddle shifters af etc.

Wat dat betreft is een Logitech G2x extreem robuust. Vind bij Thrustmaster hun stekkertjes voor pedalen ook niet je van het. Sommige keuzes zijn gewoon jammer.

Natuurlijk heeft Logitech die Gear drive die minder soepel is, maar heb niet vaak een g2x de geest zien geven, en zelfs de rode MOMO had als zwak punt vooral de potmeters in de pedalen. Stuur zelf was fantastisch. Verder gebruikt Logitech altijd stevige connectors.

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 04-05-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:47

Player1S

Probably out in the dark

mmm nu maken jullie me weer aan het twijfelen of ik toch voor een G920 moet gaan ipv een TX Leather edition :?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Volgens mij kun je veel beter voor de standaard tx 458 Italia gaan bij Amazon die daar €198 kost. Het leather stuur kost daar los €100.

En de t3pa pedalen kun je ook los kopen voor €100, of iets meer de load cel of t3pa pro.

Eindbedrag is gelijk aan huidige leather edition nieuwprijs. En je hebt reserve pedaalset + extra stuurtje (hoewel dat Italia stuur niet geweldig is) of voor iets meer geld load cell pedalen.

G920 heb ik overigens net verkocht, want de Thrustmaster rijdt veel lekkerder. Maar qua stevigheid heb ik veel meer vertrouwen in Logitech, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GAIAjohan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:52:
Volgens mij kun je veel beter voor de standaard tx 458 Italia gaan bij Amazon die daar €198 kost. Het leather stuur kost daar los €100.

En de t3pa pedalen kun je ook los kopen voor €100, of iets meer de load cel of t3pa pro.

Eindbedrag is gelijk aan huidige leather edition nieuwprijs. En je hebt reserve pedaalset + extra stuurtje (hoewel dat Italia stuur niet geweldig is) of voor iets meer geld load cell pedalen.

G920 heb ik overigens net verkocht, want de Thrustmaster rijdt veel lekkerder. Maar qua stevigheid heb ik veel meer vertrouwen in Logitech, dat zeker.
Inmiddels is ie 240. Prijs zal dus foutje zijn geweest.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Player1S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Inmiddels is ie 240. Prijs zal dus foutje zijn geweest.
Dan nog is het misschien een optie. Kun je het totaalpakket in delen aanschaffen, en hoef je niet in 1x de grote uitgave te doen. Bovendien zal er na corona vast wel het één en ander op marktplaats verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
De TS PC Racer van Thrustmaster is wel erg goed. Ik heb die in combi met Fanatec CSL Elite LC pedalen, die ik wel licht vind tegenvallen (met name de stevigheid).

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GAIAjohan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:16:
[...]

Dan nog is het misschien een optie. Kun je het totaalpakket in delen aanschaffen, en hoef je niet in 1x de grote uitgave te doen. Bovendien zal er na corona vast wel het één en ander op marktplaats verschijnen.
Prijs is niet het probleem :)
Alleen twijfel je wel weer als iemand problemen heeft met de duurdere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Player1S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Prijs is niet het probleem :)
Alleen twijfel je wel weer als iemand problemen heeft met de duurdere uitvoering.
1ste probleem wat hij heeft in 4 jaar...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:52:
[...]

1ste probleem wat hij heeft in 4 jaar...
Ah ok :)

twijfel alleen of ik hem nu bestel of wacht tot vakantiegeld binnen is :O
Over 3 weken zal ie zeker uit verkocht zijn |:(

/edit: 7 mei is ie binnen.....ben heel snel overstag gegaan. Is bijna overal al uitverkocht. I sometimes hate myself :P

[ Voor 16% gewijzigd door Player1S op 04-05-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 09:06
Iemand ervaring in Raceroom met een T150 RS PRO stuur + pedalen. Heb de actuele drivers maar Raceroom herkend koppelingspedaal niet. Set loskoppelen en opnieuw aansluiten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Player1S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Ah ok :)

twijfel alleen of ik hem nu bestel of wacht tot vakantiegeld binnen is :O
Over 3 weken zal ie zeker uit verkocht zijn |:(

/edit: 7 mei is ie binnen.....ben heel snel overstag gegaan. Is bijna overal al uitverkocht. I sometimes hate myself :P
Ach, als je het niet zou doen en je zou het toch willen en alles blijkt uitverkocht te zijn haat je jezelf nog meer ;)

Ik heb 'm ook besteld en als vervanging van het standaard wiel - ik lees zo vaak dat het nogal plastic is dat het wel waar zal zijn - ga ik morgen via Marktplaats het stuur van een T300 halen voor €32,50. Dat is in feite het GTE-stuur met andere knopjes en geen Ferrari-branding (houd ik toch al niet van). Werkt gewoon met de TX, alleen zal ik als Xbox-gamer de Playstation-knoppen een beetje moeten leren.

De TX lijkt me een mooie vervanging van m'n TMX. Ik heb de pedalen van de TX niet nodig, dus die kunnen dan weer mooi als setje op Marktplaats. Nog even profiteren van de simracing-hype, want als alles straks weer normaal is gaat er vast een hoop op Marktplaats en dat drukt de prijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Piggen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Ach, als je het niet zou doen en je zou het toch willen en alles blijkt uitverkocht te zijn haat je jezelf nog meer ;)

Ik heb 'm ook besteld en als vervanging van het standaard wiel - ik lees zo vaak dat het nogal plastic is dat het wel waar zal zijn - ga ik morgen via Marktplaats het stuur van een T300 halen voor €32,50. Dat is in feite het GTE-stuur met andere knopjes en geen Ferrari-branding (houd ik toch al niet van). Werkt gewoon met de TX, alleen zal ik als Xbox-gamer de Playstation-knoppen een beetje moeten leren.

De TX lijkt me een mooie vervanging van m'n TMX. Ik heb de pedalen van de TX niet nodig, dus die kunnen dan weer mooi als setje op Marktplaats. Nog even profiteren van de simracing-hype, want als alles straks weer normaal is gaat er vast een hoop op Marktplaats en dat drukt de prijzen :X
Ik twijfel nog tussen een Open Wheel Add-on of een Ferrari F1 wheel erbij te halen (niet direct) voor open wheel racen.
De standaard leather lijkt me voldoende voor FH4, meeste roadcars in FM7, Project Cars, Assetto Corsa en Euro/American Truck sim.

welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mij is het voornaamste voordeel van de F1 dat er meer knoppen op zitten en dat je met de paddles zowel op als terug kunt schakelen. Aan de andere kant zijn de meeste knoppen nep en schijnt hij wat meer plastic te zijn dan de Open Wheel. Die is mooier afgewerkt (bekleed met suede), maar heeft minder knoppen (dezelfde knoppen en layout als veel andere rims, dus daar hoef je het niet voor te doen). De Open Wheel zou mij meer aanspreken, maar over beide sturen is veel positiefs te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Sjoerd102 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:06:
Iemand ervaring in Raceroom met een T150 RS PRO stuur + pedalen. Heb de actuele drivers maar Raceroom herkend koppelingspedaal niet. Set loskoppelen en opnieuw aansluiten helpt ook niet.
Clutch dubbel klikken in het menu en pedaal drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanzzzie
Update na de simucube pro installatie.
Wacht nog ongeduldig op de buttonbox voor op mijn OMP Superquadro :)
Jammer genoeg paste de 34inch ultrawide niet meer maar speel toch in VR dus geen erg.

Als iemand tips heeft om die power bricks weg te werken, let me know!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89bjHkNYpehP-4uQxi2JfIKlU5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1Q2m8ci09MoPrkdvF7VimYH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc-vVpbETqEQrE-c5mOxOxx7Als=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKd8XzGwlngTh8AiMjuBpEk2.jpg?f=fotoalbum_large

FYI, dit is de 'B' series cosmetic damage bij mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N06Xxyl43wuQcNLmuPlKA1lpxhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1EYA1vBrXWOC6jhohOl0dLs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Hanzzzie op 05-05-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
Hanzzzie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:36:
Update na de simucube pro installatie.

FYI, dit is de 'B' series cosmetic damage bij mij
Ziet er mooi uit. Op die schade na dan. Da’s toch wel jammer voor €1400. Maar ik snap je overweging wel.

Vraagje: gaat de rig niet schudden op die wieltjes met de sc2? Heb zelf die wieltjes ook icm een Fanatec Elite en vind dat er nu al meer beweging in m’n rig zit dan eerder op de rubberen voetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
correcto schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Ziet er mooi uit. Op die schade na dan. Da’s toch wel jammer voor €1400. Maar ik snap je overweging wel.

Vraagje: gaat de rig niet schudden op die wieltjes met de sc2? Heb zelf die wieltjes ook icm een Fanatec Elite en vind dat er nu al meer beweging in m’n rig zit dan eerder op de rubberen voetjes.
ik zie de 'schade' toch niet daar het weggestoken zit...
in het echt valt dit helemaal niet op.

Bij de wieltjes staat een Rem dus die kan blijven staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Eventueel de powerbricks aan de onderkant van de pedal plate monteren? Of een plankje eronder maken zodat je ze daarop kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Paulus07 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:04:
Eventueel de powerbricks aan de onderkant van de pedal plate monteren? Of een plankje eronder maken zodat je ze daarop kan leggen.
Moet ik eens bekijken of de power cables richting unit lang genoeg zijn daarvoor, is kantje boordje denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Of eventueel 3d prints voor wat mounts. Voorbeeld: https://www.thingiverse.com/thing:4285619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:09
Hallo allen!

Ik ben voornemens om zelf een button plate te maken/tekenen in Fusion. Daarna wil ik hem laten printen en dus zelf in elkaar bouwen. Nu ben ik nog niet super bekend met fusion (heb wel met Solidworks gewerkt). Weet iemand hoe ik weet of de button plate sterk genoeg is? Want uiteindelijk komt daar toch een DD van 20NM aan te hangen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zeer tevreden User van de T300rs. Enkel games met kant en klare deftige ffb settings vind ik niet. Ik hou het meest van de Forza Horizon reeks maar dat is een drama met ffb settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
Gister is mn Porsche GT3 stuur binnen gekomen. Het is een mooie aanvulling op mn F1 stuur.
Het display zal ik niet veel zien, want ik rij meestal in VR. Wel vreemd om na het opzetten van de Rift S nog steeds hetzelfde stuur voor je te hebben in de 911.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pbnoe4-e0x49O0AugndRxArDSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJUKBHWfbIBYqcuPCXIRkCTg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK-oMg1yXgcB-TRoUaYi3s7dAI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHhU0sD6xvl5cA6uJqhoQ2Vr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
DarkPino schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:36:
Hallo allen!

Ik ben voornemens om zelf een button plate te maken/tekenen in Fusion. Daarna wil ik hem laten printen en dus zelf in elkaar bouwen. Nu ben ik nog niet super bekend met fusion (heb wel met Solidworks gewerkt). Weet iemand hoe ik weet of de button plate sterk genoeg is? Want uiteindelijk komt daar toch een DD van 20NM aan te hangen?
Dit is een leuke Facebook groep om veel info te krijgen hoe je iets zelf kan maken.
Buttonplate is niet zo spannend, uiteindelijk gaat het om het stuur waar je hem aanzet. Zelf geef ik mijn buttonboxen een dikte van 3/4mm mee voor de wanden.

Maar je kan ook een ontwerp kopen op pinshape of cults3d. Staan mooie tussen voor een redelijke prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 05-05-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of je per stuur de buttons kan binden in Iracing per auto?
Ik wil namelijk een extra stuurtje laten komen, maar ik heb nu een aantal knoppen toegewezen aan mijn huidige stuur en diezelfde functies werken dan natuurlijk niet met het nieuwe stuur.
Bijvoorbeeld de microfoon bedien ik met een knop links naast mijn duim zodat ik snel kan praten.

Het zou mooi zijn als per auto dan kan toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52
Je kunt toch gewoon meerder controller files aanmaken en inladen wanneer ze nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
DarkPino schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:36:
Hallo allen!

Je kan de dikte ook als variabele definiëren, dan kan je hem achteraf nog iets dikker of dunner maken.

Meestal kan je wel een beetje inschatten wat stijf genoeg is, maar fusion heeft ook FEM als je een betere schatting wilt maken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:01:
Je kunt toch gewoon meerder controller files aanmaken en inladen wanneer ze nodig zijn?
Ok, alleen even uitvogelen hoe dat werkt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:50

Niellie41

[object Object]

fietsbob schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:32:
Weet iemand of je per stuur de buttons kan binden in Iracing per auto?
Ik wil namelijk een extra stuurtje laten komen, maar ik heb nu een aantal knoppen toegewezen aan mijn huidige stuur en diezelfde functies werken dan natuurlijk niet met het nieuwe stuur.
Bijvoorbeeld de microfoon bedien ik met een knop links naast mijn duim zodat ik snel kan praten.

Het zou mooi zijn als per auto dan kan toewijzen.
Ja, dit kan. Linksonder is een checkbox "Use custom controls for this car". Die moet je dan aanvinken. Dat was het. :)

Dan kan je bijvoorbeeld ook de FFB per auto aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/enJvGzHimJ0/maxresdefault.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 05-05-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Ja, dit kan. Linksonder is een checkbox "Use custom controls for this car". Die moet je dan aanvinken.

[Afbeelding]
Die had ik gevonden, maar dat werkt volgens mij alleen met drive options en niet met de control options. Maar dat ga ik straks uitzoeken. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:50

Niellie41

[object Object]

fietsbob schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Die had ik gevonden, maar dat werkt volgens mij alleen met drive options en niet met de control options. Maar dat ga ik straks uitzoeken. Thx
Dit werkt ook met control options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Dit werkt ook met control options.
Mooi, opgelost _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:29
Had eerder hier gepost over mijn zoektocht naar de G29 die opeens van 209 naar 299 eur was gegaan (nu 280 in mediamarkt en later 223 bij amazon) edit: nu 349 in mediam en 219 amazon. Maar daarna begon ik toch te twijfelen of T300 niet beter is voor mij - gezien de mogelijkheden om later te upgraden etc.
Kon vannacht niet gelijk slapen dus maar nog een keer pricewatch bekeken - nog steeds duur.
En voor de gein maar even Amazon.nl gekeken.
Ja hoor, de T300 RS GT voor 270. Kon het bijna niet geloven.
Levering is wel lang (14 mei) maar voor die prijs kon ik het niet laten.
Dus vannacht om 2u30 de T300 RS GT besteld :D

Vanochtend weer gekeken op amazon en hij is niet meer leverbaar, of moet via andere verkoper
https://www.amazon.nl/Thr...300&qid=1588762753&sr=8-2

Hoop niet dat ik later een mail krijg van "oeps prijsfout, bestelling geannuleerd"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook nieuw dingetje binnen. Vanavond even testen met Xbox one en x360 icm t300.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z6IdYywl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Iemand misschien ervaring met truebrake? Ik heb op het forum gezocht maar kon niets vinden.

https://www.axc-sim.com/p...-for-logitech-g29-pedals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

*O* Stuurtje wat vandaag binnen zou komen kwam gisteravond al binnen *O*

Gelijk aangezwengeld en mee gespeeld. En gelijk gemerkt dat ik weer alles opnieuw moet leren -O-
Jaren niet met stuur gespeeld dus echt wennen weer. Moet ook nog even goede instellingen vinden voor in Pcars2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Grrrr iedereen krijgt hier maar vanalles binnen....

*wacht nog op InnatoSR buttonbox*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
GAIAjohan schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:38:
Ook nieuw dingetje binnen. Vanavond even testen met Xbox one en x360 icm t300.
[Afbeelding]
Nog steeds geen idee wat het moet voorstellen, maar dat was het punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Darkangle schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Dat is een Drivehub. Dus daarmee kan je stuurtjes en pedalen gebruiken die normaal niet compatible zijn voor de PlayStation of Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hupske schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Dat is een Drivehub. Dus daarmee kan je stuurtjes en pedalen gebruiken die normaal niet compatible zijn voor de PlayStation of Xbox.
Ahhhh, zeer cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Darkangle schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Het is een drivehub. Daarmee kun je elk stuur aan elke console koppelen. Dus Xbox sturen op een PlayStation en vice versa.

Het was gisteren even puzzelen, maar ik heb nu mijn Thrustmaster T300 werkend op een Xbox one. Het zou ook op de Xbox 360 moeten werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Op de Xbox wordt mijn t300 netjes als een TX gezien, en werkt goed.

Werkt in ieder geval met Logitech sturen (g25,27,29,920) Thrustmaster en fanatec.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 07-05-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Player1S schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:34:
*O* Stuurtje wat vandaag binnen zou komen kwam gisteravond al binnen *O*

Gelijk aangezwengeld en mee gespeeld. En gelijk gemerkt dat ik weer alles opnieuw moet leren -O-
Jaren niet met stuur gespeeld dus echt wennen weer. Moet ook nog even goede instellingen vinden voor in Pcars2.
Zoek dst even naar Christiaans Pure (dacht ik) custom force feedback profiel. PC2 ffb is erg matig en gevoelloos, dit is echt een verbetering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Spunky25 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Zoek dst even naar Christiaans Pure (dacht ik) custom force feedback profiel. PC2 ffb is erg matig en gevoelloos, dit is echt een verbetering.
* Player1S cries in console

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:09

labooh

Jaja...

Eerste pakketten zijn binnen, nu de rig , pc en monitor nog 😂Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1ln5l568rUvPvyOvO7WJgrys0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qj6oRWP2Ps67TkhBAxWR6Ns.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik zit hier rustig naar een upgrade traject te kijken en vraag me af of iemand hier evaringen kan delen over een Accuforce Pro v2?

Hoe zit het oa met de software die erbij zit, etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
Zo, de UPS al vroeg gekomen @labooh

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:09

labooh

Jaja...

Zeker! Met een paar dagen vertraging maar het begin is er 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Darkangle schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:
Ik zit hier rustig naar een upgrade traject te kijken en vraag me af of iemand hier evaringen kan delen over een Accuforce Pro v2?

Hoe zit het oa met de software die erbij zit, etc etc etc.
Zal hem alleen kopen als je hem 2e hands voor goede prijs kan kopen, anders is het het niet waard met import kosten etc. Simagic, Simplicity, Simucube 2, Fanatec DD1, VRS zie ik als betere opties.

Overigens staat hier een hele leuke DD te koop:
V&A aangeboden: SimRacingBay Simucube1 met CM110 case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hupske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:00:
[...]

Zal hem alleen kopen als je hem 2e hands voor goede prijs kan kopen, anders is het het niet waard met import kosten etc. Simagic, Simplicity, Simucube 2, Fanatec DD1, VRS zie ik als betere opties.

Overigens staat hier een hele leuke DD te koop:
V&A aangeboden: SimRacingBay Simucube1 met CM110 case :)
Thanks, maar als het goed is is er nu een duitse leverancier voor deze.

De simu1, ik zag hem voorbij komen ja. Maar om er daarna nog eens een stuurtje bij te kopen apart, en ik weet het verschil eigenlijk niet goed genoeg tussen de Simu1 en 2.

Om rond die bedragen er in te steken dan gaat mijn voorkeur naar of een totaal plaatje, of dan maar de nieuwere set voor iets duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Darkangle schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Thanks, maar als het goed is is er nu een duitse leverancier voor deze.

De simu1, ik zag hem voorbij komen ja. Maar om er daarna nog eens een stuurtje bij te kopen apart, en ik weet het verschil eigenlijk niet goed genoeg tussen de Simu1 en 2.

Om rond die bedragen er in te steken dan gaat mijn voorkeur naar of een totaal plaatje, of dan maar de nieuwere set voor iets duurder...
https://www.sim-motion.com/products/accuforce-pro-v2 die? Nieuw voor mij iig. Ken ze niet.
Je moest ze normaal iig altijd uit Amerika halen.

Verschil SC1 en 2, is gebruik van andere controller en je hebt bij sc2 geen aparte controller box meer. Tevens heeft die software matig wat extra kunstjes.

Iig is de SC1 wel beter dan de Accuforce. Een echte DD tegenover een stappenmotor :9

En idd je moet er nog stuurtje bij kopen, maar online toch wel genoeg stuurtjes te vinden om het pakket mooi te maken :)

Maar tussen de echte DD zit niet hele grote grote verschillen qua het gevoel. Verschil zal meer aan de software kant zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 08-05-2020 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Briljante review van Jimmy.
Best hard mee zitten lachen om de input van dit ‘stuur’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:29

derx666

mecker ende blaet

Voor de liefhebbers: de HE Sprint pedalen zijn weer in stock: https://heusinkveld.com/p...ls-sprint/?v=796834e7a283

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JPM85 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:42:
Briljante review van Jimmy.
Best hard mee zitten lachen om de input van dit ‘stuur’.

[YouTube: I Bought The Cheapest Sim Racing Wheel I Could Find]
Ik kan dat toch echt bijna niet geloven.. dat moet toch een instelling zijn? Ergens een vinkje digitale of analoge input? Zoals de goedkope zooi vroeger wel vaker had..
Of dat hij gecalibreerd moet worden in Windows..

Zelfs mijn Aldi stuur uit 1998 met gameport had gewoon netjes analoge gas, rem en stuurinput. Natuurlijk zaten gas en rem op dezelfde as, maar /Care destijds
Dit ding:
de Lifetec LT9868
Krijg meteen fijne flashbacks naar Colin McRae 1, toca2 btcc en rally championship 2000.

Ik zou dat 17 pond stuur bijna willen kopen om het tegendeel te bewijzen, maar ik heb lfs S2 al jaren in bezit :')

//Edit
In de reacties op YouTube heeft hij inmiddels een reactie dat hij inderdaad de instelling verkeerd had staan :+
Er was een mode knop om te wisselen tussen analoog en digitaal. _/-\o_
Er komt een nieuwe review

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 08-05-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
[b]GAIAjohan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:53

//Edit
In de reacties op YouTube heeft hij inmiddels een reactie dat hij inderdaad de instelling verkeerd had staan :+
Er was een mode knop om te wisselen tussen analoog en digitaal. _/-\o_
Er komt een nieuwe review
Leek mij ook al vreemd, maar had mij desondanks ook niets verbaast als het wel zo was. Zoveel rommel dat je kan kopen tegenwoordig.

Andere comment zei al dat hij een endurance moest gaan doen hiermee 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JPM85 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Leek mij ook al vreemd, maar had mij desondanks ook niets verbaast als het wel zo was. Zoveel rommel dat je kan kopen tegenwoordig.

Andere comment zei al dat hij een endurance moest gaan doen hiermee 😜
Tis gewoon een rebrand van een rebrand van een rebrand..
Volgens mij is de Speedlink Black Bolt dezelfde. De Trust GXT570 ook. Ga je iets verder terug. Kijk dan eens naar de Speedlink blue lightning voor de PS2. Nog steeds dezelfde pedalen ;).
Ik kan me zo rond mijn 14e herinneren dat Intertoys troep verkocht als 'pc micro stuur' of zo, iig ten tijde van NFS Porsche 2000 en Road Challenge..
Dat was dit ding
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/254212261728_/Ergenic-F1-Micro-f%C3%BCr-Playstation-2-Game-Cube.jpg
De pedalbase is gewoon dezelfde.. alleen andere plates..

In recentere tijden heb ik me vaak afgevraagd of de
Trust GXT288
geen gekocht design van Logitech DFP/DFGT is geweest.. check die foto's maar..
Er zit een draaiknop op, het klemsysteem is erg Logitech. De pedalen zijn Logitech, met uitklapbaar ding voor tapijt..

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 08-05-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:35
Starting from €119
Ik dacht even snel paar setjes kopen maar dat is de clutch upgrade, zet er dan niets neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Card Nox schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:36:
[...]

[...]

Ik dacht even snel paar setjes kopen maar dat is de clutch upgrade, zet er dan niets neer..
7(8)7
Gewoon even naar beneden scrollen en de 2 pedal set selecteren van 599 euro. Was gisteravond te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Spunky25 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:37:
[...]

7(8)7
Gewoon even naar beneden scrollen en de 2 pedal set selecteren van 599 euro. Was gisteravond te bestellen.
Ik denk dat hij bedoelt dat het een beetje misleiding is. Het wekt de indruk dat je een bruikbare set verkrijgt voor €119.
Alsof je een sim rig bestelt 'vanaf €200' maar dat je dan alleen de versnellingspook houder krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mmm wtf. Had gelijk die brake mod geïnstalleerd bij mijn tx leather edition.

Rijden in project cars 2 ging voor geen meter. Net ff Forza gedaan en ook slecht. Voor de grap de mod verwijderd en ging klap beter. Nogmaals pcars2 getest. Ook beter.

Had ik niet verwacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hebben jullie een goed alternatief voor mij van iemand die afkomt van FM7/FH4 op de XBX en niet super veel ervaring heeft met een wiel (TMX Pro - 3 pedalen)? Ik heb Dirt Rally 2.0 even geprobeerd, maar ik moet dat zeggen dat is erg moeilijk en ik ben bang dat het niet zo eenvoudig is om in te komen als de Forza-games.

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:12:
Hebben jullie een goed alternatief voor mij van iemand die afkomt van FM7/FH4 op de XBX en niet super veel ervaring heeft met een wiel (TMX Pro - 3 pedalen)? Ik heb Dirt Rally 2.0 even geprobeerd, maar ik moet dat zeggen dat is erg moeilijk en ik ben bang dat het niet zo eenvoudig is om in te komen als de Forza-games.

Ik ben nu bezig met Project Cars 2. Lastig maar wel erg leuk. Je hebt ook nog Assetto Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 11:42
Ligt het nou aan mij, of lijkt het er een beetje op alsof Fanatec gewoon heel vaak het zelfde stuur uitbrengt? Formula Carbon, Formula V2, F1 eSports, dat blauwe F1-stuur dat ik even niet kan vinden, en nu deze. Zitten daar nou nog noemenswaardige verschillen in, of is het echt alleen een uitsparing en een ander kleurtje?
For the record: ik ben supertevreden met mijn Formula V2. Ik vind het gewoon zo bijzonder :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Ligt het nou aan mij, of lijkt het er een beetje op alsof Fanatec gewoon heel vaak het zelfde stuur uitbrengt? Formula Carbon, Formula V2, F1 eSports, dat blauwe F1-stuur dat ik even niet kan vinden, en nu deze. Zitten daar nou nog noemenswaardige verschillen in, of is het echt alleen een uitsparing en een ander kleurtje?
For the record: ik ben supertevreden met mijn Formula V2. Ik vind het gewoon zo bijzonder :)
Helemaal mee eens! ze moeten zich schamen, het begint de EA van de hardware te lijken.
Ik heb zelf de formula carbon 1ste generatie, maar als ik die kinderlijke varianten zie.
Maak dan een echte upgrade! met meer volwassener looks en of display etc.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Fanatec is er achter dat hun limited edition sturen toch wel heel goed verkopen. Mensen vragen nu nog steeds meer dan de nieuwprijs voor de F1 2019 Esports editie.
Niet dat ik hem graag wil hebben want ben superblij met mijn rood met zwarte formula v2. Zoals deze foto eruit ziet ben ik blij dat ik niet gewacht heb op deze limited edition..
Al had ik weer ergens anders gelezen dat er toch nog wat nieuwe functies op komen. Ik heb nu al knoppen te veel 8)7

Overigens waarom zou Fanatec zich moeten schamen voor een nieuw stuur die binnen no-time uitverkocht is? Is gewoon een fantastisch business model. Niemand wordt verplicht om dat stuur aan te schaffen en de oude sturen blijven volledig werken... vergelijking met EA gaat mijn inziens volledig mank

[ Voor 13% gewijzigd door Rb88 op 11-05-2020 08:35 ]

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:49
Ik heb vernomen dat deze nieuwe LE van Fanatec voorzien is van de nieuwe magnetische shift modules. Dit zou dan een geupdate variant zijn van de huidige shifters die op de F1 stuurtjes zitten.

Ik vind hem wel mooi. Ik ga proberen hem te bestellen mits de prijs nog steed het zelfde is als de vorige LE modellen. Ik heb nu een F1 v2 met APM en deze bavalt prima. Ik wil die LE 2020 toch graag in het echt zien en voelen en dan beslis is welke ik hou.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:15:
[...]

Ik ben nu bezig met Project Cars 2. Lastig maar wel erg leuk. Je hebt ook nog Assetto Corsa.

Ik lees ontzettend veel mixed reviews over PC2 en AC. Kloppen deze, zoals dat de PC2 nogal saai is en AC enkel iets is voor de PC wegens de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
knightvision schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:33:
[...]

Helemaal mee eens! ze moeten zich schamen, het begint de EA van de hardware te lijken.
Ik heb zelf de formula carbon 1ste generatie, maar als ik die kinderlijke varianten zie.
Maak dan een echte upgrade! met meer volwassener looks en of display etc.
Als je dat stuurtje in het echt vast hebt, is dat kinderlijke er wel vanaf hoor.

Vind het F12020 wiel érg mooi. Als ik nu in de running was, was ik daar voor gegaan. Ik heb nu dat blauwe Formula Wheel met de magnetische shifters, en die bevalt uitstekend :) Enige verbetering die ze wat mij betreft mogen doorvoeren, is wat meer weerstand op de duim-rotors.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimmy J. op 11-05-2020 09:29 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Madhouse1979 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:13:
Ik heb vernomen dat deze nieuwe LE van Fanatec voorzien is van de nieuwe magnetische shift modules. Dit zou dan een geupdate variant zijn van de huidige shifters die op de F1 stuurtjes zitten.

Ik vind hem wel mooi. Ik ga proberen hem te bestellen mits de prijs nog steed het zelfde is als de vorige LE modellen. Ik heb nu een F1 v2 met APM en deze bavalt prima. Ik wil die LE 2020 toch graag in het echt zien en voelen en dan beslis is welke ik hou.
Ik zag hem net voorbij komen in een youtube commercial net nadat ik de fanatec site had bezocht. (Zet je addblocker uit)
- Hij lijkt inderdaad grotere en magnetische shifters te krijgen.
- Ook lijkt er onderop in het midden een knopje te komen met 67 functies 8)7

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52
Jimmy J. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Als je dat stuurtje in het echt vast hebt, is dat kinderlijke er wel vanaf hoor.
Nogal subjectief vind je niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Schuey schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Nogal subjectief vind je niet? :P
Zeker. Maar toen ik dat blauwe formule wiel gekocht had, was ik ook bang dat het iets teveel een Intertoys wiel zou zijn, met die kleurtjes en al. Maar als je hem dan voor het eerst in je handen hebt, de details ziet en erachter komt dat het stuur heel erg 'automotive grade' is, dan verandert die mening al snel. De foto's doen het product geen recht wat mij betreft.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Ik lees ontzettend veel mixed reviews over PC2 en AC. Kloppen deze, zoals dat de PC2 nogal saai is en AC enkel iets is voor de PC wegens de mods?
Volgens mij heb je op de xbox/playtation niet zo heel veel verdere keuze. Alles onder Forza/Grand Turismo is arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Volgens mij heb je op de xbox/playtation niet zo heel veel verdere keuze. Alles onder Forza/Grand Turismo is arcade.
Dat klopt wel, gelukkig was Project Cars 2 (+ Deluxe) vandaag als aanbieding in de MS Store. :)
Ik heb het gekocht en ga het eens proberen. Misschien is AC nog iets, maar over 2 maanden komt de opvolger ACC.. even de reviews maar afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Madhouse1979 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:13:

Aan de foto kun je al een beetje zien dat de shifters aangepast zijn. Ben benieuwd zou het ook los geleverd gaan worden? Net als de APM module.
Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.