Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 15:13

jbbrans

correcto schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:24:
[...]

Niet heel lang helaas. Zit er al een tijdje op te wachten.
Ik heb ze uiteindelijk bij gperformance.eu besteld. Volgens hun site delivery 5 mei, dus ik wacht het af. Het is wel via Slowakije, maar liever zo dan steeds achter het net vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:29

derx666

mecker ende blaet

correcto schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:24:
[...]

Niet heel lang helaas. Zit er al een tijdje op te wachten.
Je reageert 14 uur later... Ga ervan uit dat de batches meestal binnen 1 a 2 uur uitverkocht zijn.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
jbbrans schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:05:
[...]

Ik heb ze uiteindelijk bij gperformance.eu besteld. Volgens hun site delivery 5 mei, dus ik wacht het af. Het is wel via Slowakije, maar liever zo dan steeds achter het net vissen.
Die dingen worden op 10 minuten van mijn huis in elkaar gezet. Ik vertik het ze in het buitenland te bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
derx666 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:50:
[...]

Je reageert 14 uur later... Ga ervan uit dat de batches meestal binnen 1 a 2 uur uitverkocht zijn.
Ik zag je bericht vanochtend, toen waren ze al weg. En zo dringend is het ook allemaal niet, rij ik nog een tijdje met de Elite LC pedalen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatweazleNL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:52
CatweazleNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:54:
momenteel rij ik met t150 stuur en heb mijn remmen pas geupdate naar de fanatec clubsport v3 versie ,deze staan ivm met ruimte op een gt omega apex wheel stand, ik wil nu een stuurupdate doen

en vroeg mij af of het verstandig is te updaten naar DD , natuurlijk heb ik al gekeken naar filmpjes op YT waar de meeste zeggen het kan maar niet op volle kracht , verstandig is tot ongeveer 8 nm.

Dus mijn vraag is eigenlijk zijn er hier mensen die een vergelijkbare stap hebben gedaan en wat hun ervaringen zijn.

En ben je als ik zou kiezen voor bijvoorbeeld een thrustmaster ts -pc stuurcockpit gebonden aan alleen sturen van thrustmaster of kunnen daar 3party sturen ook op dmv aanpassingen aan de koppeling.

ik ben alle opties aan het bekijken

-fanatec DD
-fanatec clubsport stuur of csl elite
-thrustmaster ts-pc

moet dus samen gaan met de gt omega apex wheelstand

alvast bedankt voor de reacties
ik ben gegaan voor een fanatec csl elite plus clubsport formula v2 stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
ik ben van mijn g29 naar een dd1 podium gegaan. Tja, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kan wel zeggen dat het een ongekend verschil is! Kracht is misschien 1 maar reactie snelheid en precisie telt ook zeker mee.

Ik ben zeker geen expert, maar voor mij is het een verschil van om de haverklap spinnen zonder dat ik snap waarom, naar totale controle over de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
HollowGamer schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:26:
Ik hoor het graag als dit niet de juiste plek is of als ik een nieuw topic moet aanmaken. :)

Dagelijks speel ik op mijn Xbox One X - Forza Motorsport 7, maar ook andere games heb ik gepreload staan zoals Dirt Rally 2.0 en FH4. Omdat je steeds meer feeling krijgt en ook veel ziet tegenwoordig van race simulators, vroeg ik mij af hoe een race stuur + pedalen zouden zijn t.o.v. een controller.

Ik ben een totale leek op dit gebied (heb wel mijn rijbewijs), vroeg ik mij af hoe eenvoudig het instappen voor mij zou zijn. Er zijn te koop rond de 200 euro, wil ook naar tweedehands eventueel, met goede reviews. Het liefst zou ik ook voor de TV en dus met de Xbox gamen, aangezien ik klaar ben met drivers en andere Windows 10 problemen, maar bestaan daar (goedkope) oplossingen voor?

TLDR: Hoe makkelijk is instappen als 'casual' gamer en hoe het voor de TV het beste installeren? :)

Thanks!
Ik heb een Thurstmaster TS PC Racer in combinatie met Fanatec CSL Elite LC pedalen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Giaccotto schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:49:
ik ben van mijn g29 naar een dd1 podium gegaan. Tja, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kan wel zeggen dat het een ongekend verschil is! Kracht is misschien 1 maar reactie snelheid en precisie telt ook zeker mee.

Ik ben zeker geen expert, maar voor mij is het een verschil van om de haverklap spinnen zonder dat ik snap waarom, naar totale controle over de auto.
Ik heb dezelfde stap gemaakt en mij ervaring is hetzelfde.
Je wordt per lap niet sneller, maar je wordt consistenter en hebt veel meer controle en minders spins. Je voelt wanneer je op de rand zit en wanneer het mis gaat en kan ingrijpen.
Ik heb vol verbazing en met een grijns van oor tot oor met de Mazda 787B over de nordschleife gereden. Iets wat me met de G29 niet lukte zonder crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 14:50
Simucube 2 pro is eindelijk besteld!
Iemand tips voor buttonbox voor het stuur?

heb een OMP Superquadro voorzien en was aan't kijken naar bvb polsimer GT
alternatieven altijd welkom :)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:45
Hanzzzie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:29:
Iemand tips voor buttonbox voor het stuur?

heb een OMP Superquadro voorzien en was aan't kijken naar bvb polsimer GT
alternatieven altijd welkom :)
Simracingcoach, Ascher racing, Pinguin r/c, innatosr, opensimracing en dan Ben ik vast nog wel wat vergeten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Simracingcoach vind ik er wat bagger uit zien
Ascher blijkbaar stockbreuk tot mid juni :O

rest ga ik eens bekijken, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
net ff gezien en de porsche replica van InnatoSR ziet er ferm uit!!

iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Hanzzzie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:29:
Waar heb je hem besteld, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Net een notificatie gehad dat vandaag al de Simucube 2 Sport binnenkomt. Vanavond dus lekker aan de gang met alles installeren en instellen, heb er zin in. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
SlaadjeBla schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:17:
[...]

Waar heb je hem besteld, als ik vragen mag?
https://popupstore.simucu.be/
Zit al op transport en heb mn buttonbox nog niet eens :|
ff tegen een doos aankijken dan :D

[ Voor 19% gewijzigd door Hanzzzie op 28-04-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:31
Hanzzzie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:27:
[...]

Pfoe wat een geld en dan moet er nog een stuur op begrijp ik?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
CryptoNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:30:
[...]

Pfoe wat een geld en dan moet er nog een stuur op begrijp ik?
klopt :)

De een speelt met Crypto munten, de ander met raceauto's :D

[ Voor 13% gewijzigd door Hanzzzie op 28-04-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:31
Hanzzzie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:40:
[...]

klopt :)

De een speelt met Crypto munten, de ander met raceauto's :D
Laat de vrouw het niet horen he ;) Ik speel niet met crypto heb het niet eens _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
CryptoNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:49:
[...]

Laat de vrouw het niet horen he ;) Ik speel niet met crypto heb het niet eens _/-\o_
:D
met je naam zou je anders denken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pandanl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:24:
Net een notificatie gehad dat vandaag al de Simucube 2 Sport binnenkomt. Vanavond dus lekker aan de gang met alles installeren en instellen, heb er zin in. O+
Hier ook, DHL is onderweg _/-\o_
Alleen nog wachten op het stuur van Simracingcoach die donderdag komt :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
Zie een nieuwe speler op de markt voor kant en klare rigs:
https://www.aluxprofiel.n...80-profielen/a3825?c=3466 Aluxprofiel :) Qua prijs de concurrentie aan met Sim-Lab.

De rig moet binnenkort beschikbaar komen en je kan ze mailen om op een wachtlijst te komen en voor meer informatie. Tevens is hij in het zwart te bestellen zeggen ze.

[ Voor 31% gewijzigd door Hupske op 28-04-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 07:29
fietsbob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:08:
[...]

Hier ook, DHL is onderweg _/-\o_
Alleen nog wachten op het stuur van Simracingcoach die donderdag komt :|
Bij mij is DHL ook onderweg met een monitor voor het simracen, ik heb een 34" UW gekocht nadat ik weken niet heb kunnen rijden omdat mijn zoontje thuis schoolwerk had en zijn monitor ermee stopte, toen realiseerde ik mij dat vakanties toch niet doorgingen en ik daar wel iets van kon gebruiken om voor mezelf een nieuwe monitor te bestellen. Het is 75Hz tov mijn oude 60Hz maar ik ben vooral heel benieuwd of ik het freesync ga merken wat deze monitor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Hupske schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:25:
Zie een nieuwe speler op de markt voor kant en klare rigs:
https://www.aluxprofiel.n...80-profielen/a3825?c=3466 Aluxprofiel :) Qua prijs de concurrentie aan met Sim-Lab.

De rig moet binnenkort beschikbaar komen en je kan ze mailen om op een wachtlijst te komen en voor meer informatie. Tevens is hij in het zwart te bestellen zeggen ze.
Ha, die gasten zijn wel handig. Kwamen er waarschijnlijk achter dat veel mensen daar de losse profielen kochten om zelf in elkaar te zetten en zagen waarschijnlijk Sim Lab met hun marges en dachten, hé dat kunnen wij ook, maar dan goedkoper.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

BM

Moderator Spielerij
Ik heb alleen m'n twijfels bij die verticale staanders waar uiteindelijk je stuur bovenop kunt, die zitten bij Simlab aan de zijkant van de rig vast ipv aan de bovenkant zoals hier op de foto/render staat. Lijkt me qua stevigheid nog wel een dingetje :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
BM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:42:
Ik heb alleen m'n twijfels bij die verticale staanders waar uiteindelijk je stuur bovenop kunt, die zitten bij Simlab aan de zijkant van de rig vast ipv aan de bovenkant zoals hier op de foto/render staat. Lijkt me qua stevigheid nog wel een dingetje :)
Dan vergelijk je hem met de P1-X.
Voor de rest hebben veel rigs de staanders er gewoon op en die zijn hartstikke stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik vraag me juist af hoe de staanders bevestigd zijn. Ik zie daar geen hoekbeugels of iets dergelijks. Als ik kijk naar de dwarsprofielen thv het stoelgedeelte lijkt het erop dat ze gewoon een gat geboord hebben, en daar een schroef doorheen gedraaid hebben. Kwa verstelbaarheid is dat behoorlijk bagger. Als ze hetzelfde bij de staanders gedaan hebben (volgens mij de enige manier om dit zonder hoekprofielen te doen) dan is ook daar de verstelbaarheid gewoon 0. Ook is dat minder stevig dan hoekbeugels gebruiken. Het scheelt wel een aantal euro in hoekbeugels zo (vandaar die 10,- verschil in prijs :P ).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

BM

Moderator Spielerij
Hupske schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:52:
[...]

Dan vergelijk je hem met de P1-X.
Voor de rest hebben veel rigs de staanders er gewoon op en die zijn hartstikke stevig :)
Ik vergeleek 'm in 1e instantie inderdaad met de P1(-X) die ik zelf heb staan, had wel snel gekeken bij simlab op de site, maar zie nu dat ik het niet goed gezien had. Ik was in de veronderstelling dat de GT1 dat ook zo had, maar die heeft 'm inderdaad ook gewoon bovenop gemonteerd.

I stand corrected :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
derx666 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:05:
Ik vraag me juist af hoe de staanders bevestigd zijn. Ik zie daar geen hoekbeugels of iets dergelijks. Als ik kijk naar de dwarsprofielen thv het stoelgedeelte lijkt het erop dat ze gewoon een gat geboord hebben, en daar een schroef doorheen gedraaid hebben. Kwa verstelbaarheid is dat behoorlijk bagger. Als ze hetzelfde bij de staanders gedaan hebben (volgens mij de enige manier om dit zonder hoekprofielen te doen) dan is ook daar de verstelbaarheid gewoon 0. Ook is dat minder stevig dan hoekbeugels gebruiken. Het scheelt wel een aantal euro in hoekbeugels zo (vandaar die 10,- verschil in prijs :P ).
Hoe de dwarsprofielen van de stoelen vast zitten is prima. Die hoef je in principe ook niet te hoeven verstellen. Zolang dit maar bij de pedalen en de staanders kan.
En idd hoe de staanders vast zitten, lijkt met dat weer niet handig. Die moeten ze gewoon met hoekprofielen doen voor de verstelbaarheid. Of het minder stevig is dan hoekprofielen, daar is moeilijk een mening over te geven.
Voor meer informatie moeten we ze gewoon mailen :9 Snap alleen niet waarom ze het er gewoon bij plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 22:38
Zo, straks m'n V2 pedalen maar in de kelder gaan zetten >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9P88bYAbEkZCqy7Si7kWE9P5lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oC8z5XmPGcUbeLgodzk9EZ40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hupske schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:27:
[...]

Hoe de dwarsprofielen van de stoelen vast zitten is prima. Die hoef je in principe ook niet te hoeven verstellen. Zolang dit maar bij de pedalen en de staanders kan.
En idd hoe de staanders vast zitten, lijkt met dat weer niet handig. Die moeten ze gewoon met hoekprofielen doen voor de verstelbaarheid. Of het minder stevig is dan hoekprofielen, daar is moeilijk een mening over te geven.
Voor meer informatie moeten we ze gewoon mailen :9 Snap alleen niet waarom ze het er gewoon bij plaatsen.
Die dwarsprofielen zal inderdaad niet zo'n issue zijn, echter denk ik wel dat die verbinding minder stevig is dan hoekprofielen. Zo'n draadbus die zijn gebruiken (tenminste daar lijkt het op) maakt altijd een stevigere verbinding dan zo'n enkele draad:
Afbeeldingslocatie: https://www.motedis.nl/shop/images/product_images/info_images/4841_0.jpg_0.jpg

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
BM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:42:
Ik heb het ook op deze manier, alleen dan wel met een hoekstuk erin aan beide kanten. Is geen beweging in te krijgen.

Denk dat ze dat nog moeten toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik de TMX Pro binnen en al een beetje gespeeld met Forza Motorsport 7. Erg gaaf! Wel erg moeilijk! :9

Regelmatig kom ik in een spin en weet ik nog niet goed wel/niet te accelereren. Voorlopig gebruik ik automatische schakeling, handmatig is toch nog wel erg moeilijk met de flippers.

Hebben jullie nog tips voor mij? :)
Gebruiken jullie bijvoorbeeld één voet op het gaspedaal en de andere op de rem?
Of gewoon zoals geleerd één voet voor gas/rem, de andere voor koppeling?
Wat het beste te doen bij een spin? Gas loslaten/remmen/ ..

Morgen komt deze binnen: https://www.bol.com/nl/p/...ch/9200000014043789/?s2a=

Hierin zou volgens de officiele website de TMX Pro in moeten passen en kan ik hem voor de TV + XBO gebruiken zonder dat mijn pedalen gaan dansen. :D

I'm hooked!

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 28-04-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
HollowGamer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:40:
Sinds vandaag heb ik de TMX Pro binnen en al een beetje gespeeld met Forza Motorsport 7. Erg gaaf! Wel erg moeilijk! :9

Regelmatig kom ik in een spin en weet ik nog niet goed wel/niet te accelereren. Voorlopig gebruik ik automatische schakeling, handmatig is toch nog wel erg moeilijk met de flippers.

Hierin zou volgens de officiele website de TMX Pro in moeten passen en kan ik hem voor de TV + XBO gebruiken zonder dat mijn pedalen gaan dansen. :D

I'm hooked!
Leuk! https://www.ikea.com/nl/n...-holmby-naturel-50078464/ Zo een stoel erbij en je zit nog lekker in de woonkamer.
Wat betreft de stand van de voeten. De meeste gebruiken beide voeten. Dus rechts voor gas en met links altijd remmen. Maar dat is ook afhankelijk van je auto en of je met koppeling speelt.

Wat te doen bij een spin is over algemeen per auto beetje verschillend. Iig sturen waar je naar toe wilt en soms is het met gas los en gauw weer op t gas te redden of toch vlug de rem in trappen en soms met wat tegensturen red je t ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:16

CoronelHimself

Division Brabant

Voor de mensen met Heusinkveld pedalen er is een nieuwe smartcontrol uit.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DLUXfb3.jpg

Alles er goed opgezet minus cable management, blijkt de Thrustmaster naar OSW adapter van Simracingcoach niet te werken, das balen.

Voor nu maar alleen auto's met een handbak rijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Iemand ervaring met deze site met stuurtjes,

https://www.speedmaxracing.it/en/3-steering-wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

I'm hooked!
Proficiat, maar als je budget het toe laat dan zou ik toch sterk overwegen om bijvoorbeeld een Playseat Challenge te kopen i.p.v. een wheel stand pro. Een tweetal grote nadelen van een wheel stand pro is dat de stand tussen je benen zit waardoor je hier geregeld tijdens het gas geven of remmen met je been tegen aan komt. Een ander nadeel waar ik last van had is dat mijn stoel naar achteren schoof op het moment dat ik hard op de rem trapte.

Doe er uiteraard mee wat je wilt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:11

I'm hooked!
Ik heb ook de TMX en speel FM6 meestal is gas los en tegensturen het beste. Maar speel je zonder tractiecontrol? Ik lees dat je (nog) met automaat rijd. Je kan beter eerst met flippers leren rijden en als je dat onder de knie heb pas tractiecontrol of ABS uitschakelen.

In het begin zou ik ook de racelijn aan laten staan voor je rempunten. Het advies is wel probeer altijd op tijd te remmen. Daar verlies je minder tijd mee dan dat je te laat remt en iets glij of moet corrigeren. Het is ook beter om eerst vroeg te remmen en dan steeds iets later proberen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Doubleoz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:04:
[...]

Proficiat, maar als je budget het toe laat dan zou ik toch sterk overwegen om bijvoorbeeld een Playseat Challenge te kopen i.p.v. een wheel stand pro. Een tweetal grote nadelen van een wheel stand pro is dat de stand tussen je benen zit waardoor je hier geregeld tijdens het gas geven of remmen met je been tegen aan komt. Een ander nadeel waar ik last van had is dat mijn stoel naar achteren schoof op het moment dat ik hard op de rem trapte.

Doe er uiteraard mee wat je wilt :)
Ik heb naar de Playseat gekeken, maar helaas heb ik er gewoonweg de ruimte niet voor (klein appartement), dus ben ik voor de WSP gegaan.

Als het goed is kan je die eenvoudig opbergen of wegzetten, dan staat hij mij en bezoek niet in de weg als het goed is. :)

@Arvado Thanks voor je uitleg en tips. :)

Ik heb om eerlijk te geen idee op welke settings ik speel. Als ik mij niet vergist zit ik op de medium preset en gebruik ik zo af-en-toe cards als ABS On. Raad je aan om TC aan te zetten? Heb je toevallig ook tips voor de flippers? Ik heb het even geprobeerd, maar het is best moeilijk om te bepalen wanneer je moet op/terug schakelen bijvoorbeeld bij/in bochten.

[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 29-04-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
HollowGamer schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb naar de Playseat gekeken, maar helaas heb ik er gewoonweg de ruimte niet voor (klein appartement), dus ben ik voor de WSP gegaan.

Als het goed is kan je die eenvoudig opbergen of wegzetten, dan staat hij mij en bezoek niet in de weg als het goed is. :)

Ik heb om eerlijk te geen idee op welke settings ik speel. Als ik mij niet vergist zit ik op de medium preset en gebruik ik zo af-en-toe cards als ABS On. Raad je aan om TC aan te zetten? Heb je toevallig ook tips voor de flippers? Ik heb het even geprobeerd, maar het is best moeilijk om te bepalen wanneer je moet op/terug schakelen bijvoorbeeld bij/in bochten.
De playseat challenge is ook heel compact als je hem inklapt, behalve de hoogte natuurlijk. Het maakt denk ik niet heel veel verschil met een wheelstand.

Het voordeel is dat je in de challenge een goede positie hebt om lekker te racen en je pedalen en stuur kan je onmogelijk bewegen/wegduwen..

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
[...]

Ik zou dan even je instellingen controleren. Als je veel spint staat TC waarschijnlijk uit. Wat betekend dat jezelf je gas moet doseren en dus niet ineens vol gas kan geven. Oftewel moeilijker. Als je TC aanzet grijpt deze in op het moment dat je teveel gas geeft waardoor het spinnen dus veel minder zou moeten worden.

Volgens mij (als ik het goed lees) heb je nog niet zoveel ervaring hiermee. Ik zou dus eerst beginnen met TC on, ABS on, STM on, raceline on, automaat.

Probeer dan gewoon een aantal snelle ronden achter elkaar te rijden met ongeveer dezelfde tijd zodat je een beetje consistent wordt. Als je dat onder de knie heb kan je gaan flipperen. Flipperen moet gewenning worden. Dat duurt even. De eerste paar rondes ga je vergeten op te schakelen, te vroeg terug schakelen, vergeten terug te schakelen dat soort dingen. Maar dat moet je even de tijd geven. Gewoon blijven rijden en op een gegeven moment gaat dat vanzelf en dan zul je ook zien dat je met flipperen sneller bent dan met automaat.

Tips voor het op/terug schakelen is lastig. Dat is per auto en bocht verschillend. Dit moet je ervaren en oefenen door aantal rondes achter elkaar te testen. Normaal schakel je vlak voor de toerenbegrenser op. Maar als je bijvoorbeeld merkt dat je dan uit een bocht veel overstuur hebt kun je eerder opschakelen om dat te voorkomen (shortshift).

Maar zoals ik zei probeer eerst met automaat te zorgen dat je constante tijden kan rijden zonder van de baan te gaan en als je dat onder de knie hebt kun je gaan flipperen. Heb je dat ook onder de knie schakel je TC uit enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Ik overweeg een DD te kopen en mijzelf kennende overweeg ik dat nog wel een tijdje. Ik heb de Simucube Sport of de Fanatec DD1 op het oog. Ik streef naar een hogere resolutie en rotatiesnelheid, de kracht vind ik minder belangrijk.

Volgens mij koop je een DD voor zijn drivers en ecosysteem. De drivers bepalen het stuurgevoel onder ecosysteem versta ik het aanbod sturen en simulators die er geschikt voor zijn. Wat ik heb begrepen zijn de drivers van zowel Fanatec als Simucube tegenwoordig prima in orde, nadat Fanatec een inhaalslag te maken had. Het aanbod sturen is volgens mij gelijk met de QRs/adapters. Blijft over het aanbod in simulatoren en daar zit ook mijn zorg.

Fanatec is natuurlijk al een gevestigde naam in controllerland. Simucube is veel meer een nichespeler. Ik ben daarom wat angstig dat Simucube op een gegeven moment ophoudt te bestaan en de hardware onbruikbaar wordt in simulatoren. Ik vroeg mij daarom af in hoeverre er in simulatoren op de bestaande sturen geschreven wordt, of dat dat generiek is.

Ik weet dat de traditionele Force Feedback simpelweg slechts een paar effecten had die vervolgens door het stuur uitgevoerd worden. Dat is heel simpel vanuit een simulator aan te sturen en voor stuurbouwers simpel om aan te bieden.
Direct drive is veel genuanceerder en complexer en er komt dus veel meer intelligentie in de aansturing. Ik vroeg mij af in hoeverre die aansturing proprietary is en je dus een risico loopt in de toekomst buiten de boot te vallen als jouw specifieke driver niet meer ondersteund zou worden. Want als dat een risico is, is dat een argument om voor de grootste en bekendste speler te kiezen die hopelijk het langst zal bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
[...]

Heb je toevallig ook tips voor de flippers? Ik heb het even geprobeerd, maar het is best moeilijk om te bepalen wanneer je moet op/terug schakelen bijvoorbeeld bij/in bochten.
Tja, je moet wel begrijpen hoe het bij een (race)auto werkt. Als je terugschakel, gaan je toeren weer omhoog. Doe je dit onder het afremmen, dan remt de auto ook af op de motor en rem je dus sneller af. Echter, omdat het effect heeft op de aandrijving, breng je een auto uit balans als je terugschakelt in een bocht.

Ik zou me richten op de ideale lijn, dus bochten snijdt je aan van buiten naar binnen en weer naar buiten. Probeer zoveel mogelijk af te remmen in een rechte lijn en zorg dat je teruggeschakeld hebt voordat je instuurt. Als je daar meer ervaring mee hebt kun je proberen te blijven remmen terwijl je stuurt (brengt ook de auto uit balans, maar is controleerbaarder).

Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SlaadjeBla schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:49:
Fanatec is natuurlijk al een gevestigde naam in controllerland. Simucube is veel meer een nichespeler. Ik ben daarom wat angstig dat Simucube op een gegeven moment ophoudt te bestaan en de hardware onbruikbaar wordt in simulatoren. Ik vroeg mij daarom af in hoeverre er in simulatoren op de bestaande sturen geschreven wordt, of dat dat generiek is.
Simucube is onderdeel van Granite Devices. En dat is best een solide bedrijf, net als Fanatec (Endor AG). Ik heb vorig jaar voordat ik m'n DD gekocht heb de achtergrond van beide bedrijven onderzocht en ze zijn financieel goed gezond. Beide bedrijven hebben zelfs last van groeistuipen op dit moment.
In combinatie met de Coronacrisis zijn er wat leveringsissues hierdoor her en der.
Direct drive is veel genuanceerder en complexer en er komt dus veel meer intelligentie in de aansturing. Ik vroeg mij af in hoeverre die aansturing proprietary is en je dus een risico loopt in de toekomst buiten de boot te vallen als jouw specifieke driver niet meer ondersteund zou worden. Want als dat een risico is, is dat een argument om voor de grootste en bekendste speler te kiezen die hopelijk het langst zal bestaan.
Technisch gezien, de aansluiting in alle gevallen is USB. De poprietary zit 'm in de software.
Simucube en Fanatec zijn denk ik de twee populairste DD ecosystemen van dit moment. En er is zat support voor sims in beide eco systemen, dit is in het belang van zowel de DD-fabrikanten als ook de simsoftware makers. Ik zou daar niet over inzitten.

Zoals je zelf ook aangeeeft, denk ik dat qua FFB er maar weinig verschil zit tussen de DD wheelbases van Simucube/Fanatec. Fanatec zal iets betaalbaarder zijn, al is de Simucube sprint vergelijkbaar in prijs. Bij Fanatec zit je in principe vast aan hun ecosysteem, al kun je wel erom heen met een losse Podium hub.

Ik vind zelf de Cube Controls stuurtjes erg fijn qua looks & kwaliteit. Die zitten een stukje hoger dan de Fanatec stuurtjes. Maarja, de totaalprijs is wel een stuk hoger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Luckeh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:01:
[...]

Simucube is onderdeel van Granite Devices. En dat is best een solide bedrijf, net als Fanatec (Endor AG). Ik heb vorig jaar voordat ik m'n DD gekocht heb de achtergrond ...
Welke heb je toen aangekocht en ben je daarvan nog steeds tevreden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 13:15
Is er ergens een complete overzicht met welke stuurtjes er allemaal zijn? Om nou 500-600 euro of zelfs meer voor alleen een stuurtje te betalen gaat mij een beetje te ver. Ik zoek gewoon een stuur met knoppen, al dat pracht en praal hoeft van mij niet aangezien ik dat toch niet zie in VR.

Ben zelf dit tegengekomen:
  1. DimSim R1 (DIY) €79
  2. F74N-MPS Formula Steering Wheel €339 (Polsimer.pl)
  3. Simagic GT1-GT4 €549-619
  4. SimRaching GT1 €359
  5. SimRacing Rally €351
  6. SimRacingCoach Rim 35 RALLY €49
  7. SpeedMaxRacing.it - Heel assortiment
Misschien een idee om overzicht te maken en toe te voegen aan startpost? Aanvullingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hathie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:05:
[...]

Welke heb je toen aangekocht en ben je daarvan nog steeds tevreden?
Ik heb een Fanatec DD1 gekocht, de blauwe PS4 combi deal. Wat hielp was een Marktplaats wekker, zodat ik 5 minuten na het plaatsen van de advertentie al een hele fijne deal had.
RaiseCain schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:07:
Is er ergens een complete overzicht met welke stuurtjes er allemaal zijn? Om nou 500-600 euro of zelfs meer voor alleen een stuurtje te betalen gaat mij een beetje te ver. Ik zoek gewoon een stuur met knoppen, al dat pracht en praal hoeft van mij niet aangezien ik dat toch niet zie in VR.

1. DimSim R1 (DIY) €79
  4. SimRaching GT1 €359
  5. SimRacing Rally €351
Misschien een idee om overzicht te maken en toe te voegen aan startpost? Aanvullingen zijn welkom.
Augury heeft een F1 wheel in die prijsklasse.
Ascher stuurtjes zijn kwalitatief top. En je kunt ook alleen een backplate aanschaffen met daarop je eigen OMP/Sparco stuur.
Cube Controls heeft fraaie stuurtjes vanaf 699,- tot 1499,- In combinatie met Simucube 2 kun je nu ook wireless. Als ik ooit nog naar Simucube 2overstap, wil ik graag een CSX 2. Wat is dat een fraai stuurtje.
Simtag stuurtjes in België hebben twee stuurtjes in het assortiment, gericht op GT rijders. Prijzen vanaf 1200,-
Nog hogere prijsklasse: Precision Sim Engineering (vanaf 1500 pond tot 3500 voor de GPX).

Uiteraard horen de Fanatec stuurtjes ook in deze lijst, al moet je er wel een extra converter bij aanschaffen om ze te laten werken op een non-Fanatec base.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
RaiseCain schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:07:

1. DimSim R1 (DIY) €79
  4. SimRaching GT1 €359
  5. SimRacing Rally €351
Hupske in "Racesturen, servo's en pedalen" haal hier ook nog wat uit zal ik zeggen en vul je lijst aan.
- 3DRAP heeft ook nog wat
- Ricmotec

[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 29-04-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Innatosr heb ik zien voorbij komen en ik ga wellicht voor de Porsche Replica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Laatst online: 28-09 15:07
Hanzzzie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:27:
[...]

1420 euro voor een b-stock terwijl normaal 1470 euro is? 50 euro korting?

Mis ik iets? Is toch totaal niet aantrekkelijk... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door replica17 op 29-04-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:36
Ik ben aan het rondkijken voor een upgrade van mijn racing rig :)

Ik heb een:
- Logitech G25 set
- HTC Vive
- Playseat achtig ding. Wel een beetje flex bij het stuur als ik fanatiek bezig ben.

Ik wil stapsgewijs upgraden om de kosten wat uit te smeren, en dan zijn er twee opties:
- Stuur vervangen, maar accessoires zijn gelinkt aan de G25
- Pedalen vervangen voor Fanatec ClubSport Pedals V3

Heeft iemand tips? Meteen full Direct Drive gaan zit er voorlopig niet in en ik wil het behapbaar maken :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als je de thrustmaster T-LCM pedalen neemt en een T300 Ferrari GTE heb je voor 500 euro je stuur én je pedalen geüpgraded.

De pedalen heb ik al, morgen komt de T300.

Dag G27. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Laatst online: 28-09 15:07
Beerkeeper schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:12:

Ik heb een:
- Logitech G25 set
- HTC Vive
- Playseat achtig ding. Wel een beetje flex bij het stuur als ik fanatiek bezig ben.

Ik wil stapsgewijs upgraden om de kosten wat uit te smeren, en dan zijn er twee opties:

Heeft iemand tips? Meteen full Direct Drive gaan zit er voorlopig niet in en ik wil het behapbaar maken :)
Ik zou kijken voor 2e hands v3 pedalen. Goede pedalen zijn belangrijk.

Stap 2 zou ik 2e hands csw 2.5 aanraden, zijn door podium series goed te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Vandaag de Sim-Pli.city SW20 v3 besteld. Langste pre-order (eind juni shipping). Ff wachten dus. Spannend .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
replica17 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:00:
[...]

1420 euro voor een b-stock terwijl normaal 1470 euro is? 50 euro korting?

Mis ik iets? Is toch totaal niet aantrekkelijk... |:(
Nu in stock ipv MISSCHIEN in Mei of Juni ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Beerkeeper schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:12:

Ik heb een:
- Logitech G25 set
- HTC Vive

De belangrijkste upgrade (de enige waar je daadwerkelijk iets sneller van wordt) is een load cell pedal. Omdat je daar veel kracht op zet, is het belangrijk dat de plaat waar hij op gemonteerd wordt niet doorbuigt. Doet hij dat wel, dan is je eerste upgrade een betere rig. Doet hij dat niet, of liggen je pedalen bijvoorbeeld op de grond, dan zou ik als eerste nieuwe pedalen halen. Ik had ooit een Thrustmaster TX met een Playseat Evo en een 8 jaar oude monitor. Mijn upgrade pad was vervolgens:

1. Stevige rig (met oude stoel nog)
2. Heusinkveld pedalen
3. Nieuwe monitor
4. Direct Drive
5. Nieuwe stoel

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Dag tweakers.

Volgende maand vakantiegeld en wil daarmee een Thrustmaster TX Leather edition kopen gezien de PC en Xbox One compatibiliteit.
Deze kan ik mezelf realistisch gezien verantwoorden. Een Fanatec is mooi maar ik ga hem niet vaak genoeg gebruiken om dat te rechtvaardigen. Simpelweg geen tijd voor een actief iRacing carriere bijvoorbeeld.
PC ook niet geschikt.

Nu zit ik te kijken naar een mount voor mijn mobiel (iPhone Xs) voor dit stuur. Ik vind er wel een paar maar geen idee welke nu echt goed is. Hebben jullie tips?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Goed, even een update geven over mijn V3 pedalen.
Jarenlang Fanatec V2 pedalen gebruikt maar vorige week impulsief toch maar V3's gekocht.

Direct alles geïnstalleerd en gespeeld maar die rem was TOTAAL niet indrukwekkend komende van mijn V2 pedalen met aangepaste Mugen shock. Voelde aan als een spons en ook totaal geen remgevoel, geen weerstand oid. Was zeker geen verbetering komende van mijn V2's.

Gelukkig had ik ook de Brake Performance kit besteld (niet de demper!), groen + rood gecombineerd en wat een verschil. Deftig remgevoel, demper op 2.5 gedraaid dacht ik en heerlijk rijden op die manier _/-\o_ Moet echt moeite doen om het pedaal diep te duwen, m'n rondetijden hebben nog nooit zo dicht gezeten (IMSA 45min op Mid Ohio) omdat ik nu steevast consequent weet wat de status is van de remmen ahdv. het pedaal in te duwen.

Tldr:

Iedereen met de V3 pedalen maar zonder de brake performance kit, jullie weten niet wat jullie missen :9~
Over de damper kit kan ik mij niet uitspreken. Adhv het advies deze links laten liggen (het geld spenderen stopt ergens...) en enkel de brake performance kit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stancke schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:30:

Iedereen met de V3 pedalen maar zonder de brake performance kit, jullie weten niet wat jullie missen :9~
Over de damper kit kan ik mij niet uitspreken. Adhv het advies deze links laten liggen (het geld spenderen stopt ergens...) en enkel de brake performance kit gekocht.
Ik heb de damper kit op mijn rem en gaspedaal gehad, dat vond ik niet bijzonder veel toevoegen. Zonde van het geld. De brake performance kit is zijn geld dubbel en dwars waard. Na de V3 naar Heusinkveld Pro naar Sprint gegaan, als je het rempedaalvirus eenmaal te pakken hebt...

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
FirePuma142 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:52:
[...]als je het rempedaalvirus eenmaal te pakken hebt...
... dan ben je veel geld kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Bij de release hadden de Podium bases nogal last van oscillatie, met de 3.52 driver release waar een interpolatie filter bij kwam was dat goed te onderdrukken zonder nadelen. Werkte goed voor o.a. de MX5, Skip, 911 en Dallara, maar gisteren ben ik met de Radical aan de slag gegaan en er is niet mee te rijden. Stuur slaat alle kanten op bij het minste of geringste. Remedie is de FF verlagen zodat het "voelt" als een MX5, maar dat is niet echt een oplossing :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Nou dat is even lullig en ook dom van mezelf natuurlijk.

Gisteren de Simucube 2 binnen gekregen en zojuist het stuur. Maar dit past niet het wheeldeck van de Gt1 Evo van Sim Lab. En die nemen geen orders aan tot 11 mei.

Ik heb daar helemaal niet aan gedacht om hierna te kijken, maar niet dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:04:

Gisteren de Simucube 2 binnen gekregen en zojuist het stuur. Maar dit past niet het wheeldeck van de Gt1 Evo van Sim Lab. En die nemen geen orders aan tot 11 mei.

Oei, sommige leveranciers (zoals Augury) leverden er een beugel bij zodat je hem wel op het wheeldeck kunt mounten. Misschien dat een andere leverancier je aan zo'n beugel kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://augurysimulations.com/wp-content/uploads/2019/04/Augury_S2Mounting.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Simracingbay levert ze zelfs gratis mee bij een SC2. Zij hebben schijnbaar nogal goede klantenservice dus misschien ff met hen contact opnemen, dan heb je kans m snel in huis te hebben.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:46:
Simracingbay levert ze zelfs gratis mee bij een SC2. Zij hebben schijnbaar nogal goede klantenservice dus misschien ff met hen contact opnemen, dan heb je kans m snel in huis te hebben.
bij mij kwam die er ook bij mee met Augury.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Er zat een gratis mount bij, maar die past niet op het wheeldeck.
Straks even kijken of ik andere gaten kan boren, maar dat heeft niet de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:24:
Er zat een gratis mount bij, maar die past niet op het wheeldeck.
Straks even kijken of ik andere gaten kan boren, maar dat heeft niet de voorkeur.
Je hebt een 6mm metaalboor nodig denk ik. Maar kijk even goed naar de bestaande gaten, misschien heb je er namelijk maar 2 gaten nodig. Denk eraan als je in metaal boort; weinig toeren en gooi er wat olie overheen want dan gaat je boortje langer mee. Wat ook vaak helpt is voorboren met een kleiner boortje. Dan kun je opmeten en zijn eventuele boorfouten niet zo pijnlijk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Razkin schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:06:
Bij de release hadden de Podium bases nogal last van oscillatie, met de 3.52 driver release waar een interpolatie filter bij kwam was dat goed te onderdrukken zonder nadelen. Werkte goed voor o.a. de MX5, Skip, 911 en Dallara, maar gisteren ben ik met de Radical aan de slag gegaan en er is niet mee te rijden. Stuur slaat alle kanten op bij het minste of geringste. Remedie is de FF verlagen zodat het "voelt" als een MX5, maar dat is niet echt een oplossing :(
Natural friction verhoogd?
Gewoon even op google zoeken naar de beste instellingen. Ik rij van alles met zo'n 10nm en heb geen last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:04:

Das kut man.
Ben blij dat ik al een paar weken terug de gt1 dd mount heb besteld!

De mijne zal wellicht maandag aankomen maar heb enkel wheel rims en geen buttonbox voor derop 🙄

Overal uitverkocht, hoop dat innatosr zijn materiaal snel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hanzzzie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:51:
[...]

Das kut man.
Ben blij dat ik al een paar weken terug de gt1 dd mount heb besteld!

De mijne zal wellicht maandag aankomen maar heb enkel wheel rims en geen buttonbox voor derop 🙄

Overal uitverkocht, hoop dat innatosr zijn materiaal snel heeft
Mijn eigen fout om dat niet eerst te checken. Maar morgenochtend eerst een goede set boortjes halen en dat maar proberen.
Vanmiddag ook de Thrustmaster T300 rs GT verkocht, dus een leer voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Spunky25 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:14:
[...]

Natural friction verhoogd?
Gewoon even op google zoeken naar de beste instellingen. Ik rij van alles met zo'n 10nm en heb geen last.
Mijn laatste test settings:
FF 100
NDP 10
NFR 10
NIN 10
INT 20 (belachelijk hoog, laat weinig over van details enkel als test)
FEI 70

In Iracing gebruik ik dan geloof ik 69Nm, met de MX5 is dat 54Nm. Hogere waarde is lagere krachten mocht je niet bekend zijn met deze alternatieve schaal. Dit is geenzins zware feedback, vanwege VR kan ik niet precies zien wat de gemiddelde krachten zijn. Overigens als ik LIN aanzet dan is het een heel stuk minder, maar dan voelt sturen met 200km en 50km hetzelfde en dat is een gigantische immersie killer

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:57
fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:04:
[...]

Mijn eigen fout om dat niet eerst te checken. Maar morgenochtend eerst een goede set boortjes halen en dat maar proberen.
Vanmiddag ook de Thrustmaster T300 rs GT verkocht, dus een leer voor de volgende keer.
@fietsbob Als je het boren niet aandurft, heb ik eventueel deze sim-lab mount nog voor je liggen die direct op het wheeldeck van de gt1 evo past: https://sim-lab.eu/produc...0-130st-mounting-bracket/ (de vorige versie met de niet uitgeboorde ophangpunten).

Daar heb ik zelf een half jaar mijn sc2 pro op geschroefd gehad, werkt prima maar wel een beetje flex (met name in het wheeldeck zelf leek het). Als je daar allergisch voor bent zou ik uiteindelijk wel zoiets als de gt1 evo direct drive mount van sim-lab aanraden (waar ik zelf naar over ben gestapt).

Doe maar een PM als je interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Jan Hein schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:43:
[...]

@fietsbob Als je het boren niet aandurft, heb ik eventueel deze sim-lab mount nog voor je liggen die direct op het wheeldeck van de gt1 evo past: https://sim-lab.eu/produc...0-130st-mounting-bracket/ (de vorige versie met de niet uitgeboorde ophangpunten).

Daar heb ik zelf een half jaar mijn sc2 pro op geschroefd gehad, werkt prima maar wel een beetje flex (met name in het wheeldeck zelf leek het). Als je daar allergisch voor bent zou ik uiteindelijk wel zoiets als de gt1 evo direct drive mount van sim-lab aanraden (waar ik zelf naar over ben gestapt).

Doe maar een PM als je interesse hebt :)
Bedankt voor je aanbod :)
Morgen eerst toch proberen om de gaten te boren.

Wat de flex betreft, ga ik op letten. Dat zou idd jammer zijn.
Bedoel je deze?
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo-direct-drive-mount/

Ik had hier Sim Lab al over gemaild of ze die op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels er weer een paar rondjes opzitten.. nog altijd wel moeilijk. Ik kom er wel net achter dat ik waarschijnlijk de 900 graden omlaag moet zetten naar iets als 270 of 360:
http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00167.pdf
https://forums.forzamotor...eel-settings-XBoxOne.aspx

Is dit normaal? :)

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 30-04-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:57
fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:57:
[...]

Bedankt voor je aanbod :)
Morgen eerst toch proberen om de gaten te boren.

Wat de flex betreft, ga ik op letten. Dat zou idd jammer zijn.
Bedoel je deze?
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo-direct-drive-mount/

Ik had hier Sim Lab al over gemaild of ze die op voorraad hebben.
Yup die inderdaad! Flex viel mee hoor, maar die dd mount is wel beter. Mocht je het wheeldeck mollen met het boren, dan heb ik die ook nog voor je uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
fietsbob schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:04:
[...]

Welk stuurtje/buttonbox combo heb jij gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hanzzzie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Welk stuurtje/buttonbox combo heb jij gekozen?
De SRC Cup van Simracingcoach.
Ik rijd voornamelijk ovals.

[ Voor 6% gewijzigd door Simbob op 01-05-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
HollowGamer schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:46:
Inmiddels er weer een paar rondjes opzitten.. nog altijd wel moeilijk. Ik kom er wel net achter dat ik waarschijnlijk de 900 graden omlaag moet zetten naar iets als 270 of 360:
http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00167.pdf
https://forums.forzamotor...eel-settings-XBoxOne.aspx

Is dit normaal? :)
Klopt inderdaad, bij mij staat ie op 270 (lager kan rare problemen geven). 900 is meer voor Euro Truck Simulator ofso. Of Farming Simulator o.i.d.

Vaak moet je zowel in de firmware als in de game aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
fietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:26:
[...]

De SRC Cup van Simracingcoach.
Ik rijd voornamelijk ovals.
Ha. Ik vind SRC wat te bulky in vergelijking met bvb Polsimer. Toen las ik hier InnatoSR en de porsche cup spreekt me enorm aan ivm funky switches enz :)

Ook goede prijs.

Vind enkel weinig reviews

Filmpjes die ik zie lijken wel dat het degelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Het stuur is goed aan het gewicht en groot, 32 cm.
Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, alleen het stuur van de Thrustmaster T300 die wat klein is in vergelijking met dit stuur.
Het suede voelt lekker aan, maar vraagt wel om handschoenen.
De buttons klikken lekker en ook de draaiknopjes zijn erg solide.
Windows herkende alles meteen en in IRacing ook alles prima qua controls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 11:53
Arvado schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Klopt inderdaad, bij mij staat ie op 270 (lager kan rare problemen geven). 900 is meer voor Euro Truck Simulator ofso. Of Farming Simulator o.i.d.

Ligt er maar net aan wat voor auto je rijdt idd. Het hoeft niet meteen een truck of tractor te zijn. Straatauto's doen ook meer dan 360 graden.
Het zou mooi zijn als het spel dat kan doorgeven aan het stuur. Volgens mij is dit bijvoorbeeld ook het geval in AC (op de PC dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
dhrto schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Ligt er maar net aan wat voor auto je rijdt idd. Het hoeft niet meteen een truck of tractor te zijn. Straatauto's doen ook meer dan 360 graden.
Het zou mooi zijn als het spel dat kan doorgeven aan het stuur. Volgens mij is dit bijvoorbeeld ook het geval in AC (op de PC dan).
Klopt inderdaad maar nooit 900 graden en met racen gebruik je eigenlijk nooit volledig stuuruitslag. Ik vind 360 nog wel acceptabel maar als je hoger zet dan moet je teveel sturen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arvado schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Klopt inderdaad maar nooit 900 graden en met racen gebruik je eigenlijk nooit volledig stuuruitslag. Ik vind 360 nog wel acceptabel maar als je hoger zet dan moet je teveel sturen vind ik.
Genoeg straatauto's die de 900 halen, of er heel dicht in de buurt zitten. Skyline, MX5, Exige, Gallardo, veel BMW's, Porsches. Als je dan met minder dan de helft aankomt is dat wel een beetje gek. Lekker doen hoor, daar niet van.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Hanzzzie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Ha. Ik vind SRC wat te bulky in vergelijking met bvb Polsimer. Toen las ik hier InnatoSR en de porsche cup spreekt me enorm aan ivm funky switches enz :)

Ook goede prijs.

Vind enkel weinig reviews

Filmpjes die ik zie lijken wel dat het degelijk is
https://community.granite...he-sc2-community/3155/434 als ik dit zie. Ziet het er dik uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Hallo, ik heb een vraag over mijn pedalen.
Ik heb momenteel een Thrustmaster T150 met T3Pa Pro pedalen, voor wat ik doe een prima set.
Echter lijkt het me fijn om pedalen te hebben met een loadcell. Nu zag ik op internet dat het mogelijk is om op de T3pa pedalen een loadcell toe te voegen. (Kosten rond de €80,- euro). Hebben jullie hier ervaring mee?

Is een goedkopere oplossing dan direct Fanatec pedalen kopen lijkt me.

Tips zijn welkom!

Ik vond bijvoorbeeld dit via Ebay: https://www.ebay.com/itm/...m:manBIN7xYiZv56oJk4-ZnPg

[ Voor 17% gewijzigd door R0dsk0ll op 01-05-2020 14:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
FirePuma142 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Genoeg straatauto's die de 900 halen, of er heel dicht in de buurt zitten. Skyline, MX5, Exige, Gallardo, veel BMW's, Porsches. Als je dan met minder dan de helft aankomt is dat wel een beetje gek. Lekker doen hoor, daar niet van.
900 ja? Dat is serieus veel...

Anyway, als ik m'n stuur op 900 zet rijd dat heel vreemd, totaal niet realistisch ook. Dan moet je heel veel sturen, zelfs bij relatief flauwe bochten. Maar misschien dat daar per game ook verschil tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
R0dsk0ll schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:26:
Ik heb momenteel een Thrustmaster T150 met T3Pa Pro pedalen, voor wat ik doe een prima set.
Echter lijkt het me fijn om pedalen te hebben met een loadcell. Nu zag ik op internet dat het mogelijk is om op de T3pa pedalen een loadcell toe te voegen. (Kosten rond de €80,- euro). Hebben jullie hier ervaring mee?

Tips zijn welkom!

Ik vond bijvoorbeeld dit via Ebay: https://www.ebay.com/itm/...m:manBIN7xYiZv56oJk4-ZnPg
Geen ervaring mee, ik zag wel een foto van iemand die z'n rem doormidden had getrapt. Pedalen zijn plastic?

Misschien is de T-LCM set van thrustmaster iets voor je?

Geen potmeters meer én een loadcell.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Hadk ook al gezien. Word zelfde hier dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
MartijnA3 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Geen ervaring mee, ik zag wel een foto van iemand die z'n rem doormidden had getrapt. Pedalen zijn plastic?

Misschien is de T-LCM set van thrustmaster iets voor je?

Geen potmeters meer én een loadcell.
Is wel beter inderdaad, maar voorlopig niet verkrijgbaar zie ik?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Arvado schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:24:
[...]

900 ja? Dat is serieus veel...

Anyway, als ik m'n stuur op 900 zet rijd dat heel vreemd, totaal niet realistisch ook. Dan moet je heel veel sturen, zelfs bij relatief flauwe bochten. Maar misschien dat daar per game ook verschil tussen zit.
900 graden is maar 1 hele + kwart slag links of rechts he ;)
Met file parkeren heb je dat zo bereikt. Ook bij 90 graden bochten zal je in een straatauto meer dan een kwart slag je stuur draaien. Sommige bochten in circuits zijn nog veel scherper.

Volgens mij hebben doorsnee auto's ca. 1,5 slag naar links of rechts = 1080 graden. Anyway, voor mij zou dat een immersie breaker zijn als de virtuele auto anders stuurt dan de echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ligt vooral ook aan welke sim je gebruikt. Bij de rfactor based sims moet je inderdaad voor bepaalde auto's je stuur ergens tussen de 4xx en 5xx zetten (precieze getallen weet ik zo niet). iRacing daarentegen doet zelf de mapping omzetten naar hoeveel graden de auto stuurt waarin je rijdt, je calibreerd je stuur dus idealiter altijd op de maximale waarde. iRacing doet zelf bumpstops e.d.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
derx666 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:31:
Ligt vooral ook aan welke sim je gebruikt. Bij de rfactor based sims moet je inderdaad voor bepaalde auto's je stuur ergens tussen de 4xx en 5xx zetten (precieze getallen weet ik zo niet). iRacing daarentegen doet zelf de mapping omzetten naar hoeveel graden de auto stuurt waarin je rijdt, je calibreerd je stuur dus idealiter altijd op de maximale waarde. iRacing doet zelf bumpstops e.d.
Doet rfactor 2 ook, Automobilista 2 ook, ACC ook :p principe kan je je stuur altijd op 900 laden. De game zelf past t wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
dhrto schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:14:
[...]

900 graden is maar 1 hele + kwart slag links of rechts he ;)
Met file parkeren heb je dat zo bereikt. Ook bij 90 graden bochten zal je in een straatauto meer dan een kwart slag je stuur draaien. Sommige bochten in circuits zijn nog veel scherper.

Volgens mij hebben doorsnee auto's ca. 1,5 slag naar links of rechts = 1080 graden. Anyway, voor mij zou dat een immersie breaker zijn als de virtuele auto anders stuurt dan de echte.
Ja je hebt gelijkt ja, zat totaal verkeerd te denken 8)7

Maar als ik hem op 900 graden zet met FM6 en in de firmware moet ik onrealistisch veel sturen. Dat speelt ook niet lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Vergeet ook niet dat de graden rotatie op zich zelf vrij nutteloos is, de ratio is hierbij een belangrijk onderdeel. :)

FM6 lijkt me inderdaad niet echt een spel dat zelf de rotatie en ratio aanpast, dan kan je 'm waarschijnlijk het beste op iets tussen 360 en 540 graden zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
@Arvado Natuurlijk moet je 'm gewoon zo instellen, waarin jij het prettigst vindt rijden ;)
Ieder zijn voorkeur daarin, verder niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
R0dsk0ll schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Is wel beter inderdaad, maar voorlopig niet verkrijgbaar zie ik?
oh dat is balen, heb ze zelf net een week in huis met 1 dag levertijd, staat nu idd op minimaal 10 dagen bij megekko.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Arvado schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb hem nu op 270 staan en het steeds blijven spinnen is eindelijk weg. :D
De TMX heeft hiervoor die mode-toetsen, waarvan 360 toch wel raar aanvoelt in FM7, maar ik gebruik toch liever het Trustmaster CP ervoor.

Ben nu aan het oefenen met handmatig schakelen, best wel moeilijk nog.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 01-05-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

R0dsk0ll schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:26:

Tips zijn welkom!

Op basis van mijn eigen ervaring, niet doen en doorsparen voor dedicated loadcell pedalen, bijvoorbeeld van Fanatec of van Thrustmaster. Ga je zoveel meer plezier van hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Doubleoz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:15:
[...]

Op basis van mijn eigen ervaring, niet doen en doorsparen voor dedicated loadcell pedalen, bijvoorbeeld van Fanatec of van Thrustmaster. Ga je zoveel meer plezier van hebben.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga voor te Thrustmaster T-LCM set kijken als die weer voorradig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Iemand hier mss buttonbox/stuur voor simucube 2 te leen of te koop voor weinig? :)

Die van mij gaat ng enkele weken duren :(

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.