Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 32 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Ik heb lang geleden ook een DFGT gekocht. Die was nieuw 150 euro, niet 100-120. Vorig jaar heb ik m vervangen dior een G29 voor 200 euro. Voor die 50 euro had ik een stuur met aluminium schakelaars en veel betere pedalen (en 3 ipv 2). En ja inderdaad, de sequentiële schakelaar mist.

Nu rij ik met een fanatec DD1 en ben ik, incl stuur en pedalen 2000 euro kwijt.
Of het zoveel waard is is puur persoonlijk, maar de vraag bepaalt de prijs en de set is nu 200 euro duurder bij fanatec. Zo gaat dat ook met de G29 die nu 100 euro duurder is. De vraag is groot en het aanbod klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29
1998 had ik een Aldi stuur van volgens mij 50 gulden. Heel veel toca2 btcc mee gedaan en rally championship 2000 + Colin McRae.
Hierna ben ik naar een Thrustmaster f360 ffb gegaan. Volgens mij was die destijds 70 euro. Slecht ding, en die brokkelde letterlijk af. Maar wel mijn eerste ervaring met ffb.
Hierna een rode MOMO in 2004 dacht ik, zeker geen 300 voor betaald. Nog geen eens 200..

ACT labs heb ik nooit kunnen proberen qua stuur. Heb wel hun h-shifter gehad.

Hierna heb ik een tijdje stuurtjes gereviewed, en in die tijd lees ik terug dat je een Logitech DFGT vanaf zo'n 100 euro kunt krijgen, en dat 120 de norm was. 150 was de RRP van Logitech. Een Thrustmaster RGT was ook vanaf zo'n 120 te krijgen, net als de zwarte MOMO.

Ik kan me ook herinneren dat een DFP soms voor 80 verkocht werd.

Verder is Logitech natuurlijk gestopt met goedkopere modellen, Thrustmaster heeft hun kwaliteit flink verbeterd. Merken zijn verdwenen of overgenomen (Saitek).
Daarvoor in de plaats zijn in het hogere segment veel meer bedrijven gekomen.

Van de G25 zie ik een RRP van €350 staan, en een vanafprijs genoemd van 175 -200.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2020 19:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Het alcantara van mijn Formula V2 wheel begint al aardig te verkleuren/vlekken, waarschijnlijk door zweethandjes. Iemand toevallig tips hoe/of ik dit het beste kan schoonmaken?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Xamsix schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:24:
Het alcantara van mijn Formula V2 wheel begint al aardig te verkleuren/vlekken, waarschijnlijk door zweethandjes. Iemand toevallig tips hoe/of ik dit het beste kan schoonmaken?
Een natte doek, wel goed uitwringen. En de volgende keer handschoenen aan 😜

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
2003 bij de MediaMarkt een Formula Wingman GP van Logitech van 120 euro.
Btw, kreeg net een mail van UPS dat mijn pedalen van Fanatec morgen worden bezorgd. Hopelijk is de boel niet vertraagd vanwege corona maar we gaan het zien.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:31
Ik denk dat ik ook ga kijken voor een setup. Ben geen fan van ronde sturen dus zal het wel Fanatec worden. Aan welk bedrag moet je ongeveer denken stuur en pedalen? Vergeet ik nog iets?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:53:
Ik denk dat ik ook ga kijken voor een setup. Ben geen fan van ronde sturen dus zal het wel Fanatec worden. Aan welk bedrag moet je ongeveer denken stuur en pedalen? Vergeet ik nog iets?
Ja, je vergeet in dit topic te kijken :+

Racesturen, servo's en pedalen

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik ben vooral benieuwd wat de prijzen nu zijn van een redelijk stuur met pedalen en eventueel wat ik nog meer nodig heb. Ik denk een koppelstuk waar je het stuur aan vastmaakt? Is dit voor 800 euro te realiseren of moet ik meer richting de 2000 denken?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 11:27
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:14:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat de prijzen nu zijn van een redelijk stuur met pedalen en eventueel wat ik nog meer nodig heb. Ik denk een koppelstuk waar je het stuur aan vastmaakt? Is dit voor 800 euro te realiseren of moet ik meer richting de 2000 denken?
http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/ts-pc-racer

Alles wat je nodig hebt, complete set om goed mee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:14:
[...]

Tussen de €200,- en de €6000,- voor stuur en pedalen ongeveer. Maar lees echt even dat topic wat Raimond linkt door. Daar staat praktisch alles in wat je wil weten.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jimmy J. schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:18:
[...]
Tussen de €200,- en de €6000,- voor stuur en pedalen ongeveer. Maar lees echt even dat topic wat Raimond linkt door. Daar staat praktisch alles in wat je wil weten.
Ja ik lees mij suf, maar dan weet ik nog niet wat ik nu zou moeten kopen. Die Thrustmaster hierboven is wel aardig, maar zonder pedalen daarbij ook slecht leverbaar/EOL.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 12:33
**knip**

Slowchat en dubbelpost

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 22-04-2020 16:18 ]

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:20:
[...]

Ja ik lees mij suf, maar dan weet ik nog niet wat ik nu zou moeten kopen. Die Thrustmaster hierboven is wel aardig, maar zonder pedalen daarbij ook slecht leverbaar/EOL.
Er is niet een eenduidig advies te geven over wat je nu "moet" kopen. Dat hangt af van je budget, hoe fanatiek je bent/denkt te gaan zijn met simracen, de ruimte die je tot je beschikking hebt (vaste rig of aan een bureau waar je ook aan moet kunnen werken) etc.
Zoek anders eerst eens op youtube of google naar buyer's guides, dan krijg je ook een goed beeld.

En ik denk dat de rest van je evt. vragen hierover echt ff in het andere topic moet, want deze gaat over iracing ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Raimond613 op 22-04-2020 15:33 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Raimond613 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:31:
[...]

Er is niet een eenduidig advies te geven over wat je nu "moet" kopen. Dat hangt af van je budget, hoe fanatiek je bent/denkt te gaan zijn met simracen, de ruimte die je tot je beschikking hebt (vaste rig of aan een bureau waar je ook aan moet kunnen werken) etc.
Zoek anders eerst eens op youtube of google naar buyer's guides, dan krijg je ook een goed beeld.
Het mag best wat kosten, maar het hoeft niet meteen in het extreme zeg maar. Aan het bureau kan en los kan ook. Waar het mij voornamelijk om gaat is een stuur wat zeer zeker niet rond is, dus dan denk ik aan Fanatec neem ik aan.

Je reacties over sturen en pedalen zijn verplaatst naar het juiste topic. Je was er al een paar keer op geattendeerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 23-04-2020 09:45 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:32:
[...]

Het mag best wat kosten, maar het hoeft niet meteen in het extreme zeg maar. Aan het bureau kan en los kan ook. Waar het mij voornamelijk om gaat is een stuur wat zeer zeker niet rond is, dus dan denk ik aan Fanatec neem ik aan.
Ff gequote uit het iracing topic, deze discussie past hier beter.

Wij kunnen niet in je portomonnee kijken, wat voor de een extreem is is dat voor een ander totaal niet. Een richtbedrag noemen werkt dus beter :)

Daarnaast, als je geen rond stuur wil zijn er nog andere mogelijkheden dan alleen Fanatec; Thrustmaster heeft ook addon sturen zoals een F1 ferrari stuur. En als je voor een direct drive servo gaat, kun je naast Fanatec ook terecht bij Simucube. Dan kun je los een stuur kopen bij een van de vele aanbieders (of er zelf eentje bouwen) en die sturen zijn er in alle denkbare vormen.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar je redenering waarom het per se geen rond stuur moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 22-04-2020 15:46 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

@CryptoNL Ik heb in het andere topic gereageerd op je laatste post.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Raimond613 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:43:
[...]

Ff gequote uit het iracing topic, deze discussie past hier beter.

Wij kunnen niet in je portomonnee kijken, wat voor de een extreem is is dat voor een ander totaal niet. Een richtbedrag noemen werkt dus beter :)

Daarnaast, als je geen rond stuur wil zijn er nog andere mogelijkheden dan alleen Fanatec; Thrustmaster heeft ook addon sturen zoals een F1 ferrari stuur. En als je voor een direct drive servo gaat, kun je naast Fanatec ook terecht bij Simucube. Dan kun je los een stuur kopen bij een van de vele aanbieders (of er zelf eentje bouwen) en die sturen zijn er in alle denkbare vormen.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar je redenering waarom het per se geen rond stuur moet zijn.
Geen rond stuur, omdat ik veel F1-2-3 en E klasse wil gaan rijden en ook daadwerkelijk dat gevoel wil hebben. Budget mag tot 1.000 euro gaan.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:52

Niellie41

[object Object]

Dan heb je eigenlijk keus tussen Fanatec (CSL/CSW) en Thrustmaster (T300/TS-PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
[quote]CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:32:
[...

ook pas begonnen hier. Logitech G29 en playseat evolution en voor onder de €600 klaar.. mocht ik verbeteringen nodig hebben dan zien we dat wel na een tijd..

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
CryptoNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:59:
[...]

Geen rond stuur, omdat ik veel F1-2-3 en E klasse wil gaan rijden en ook daadwerkelijk dat gevoel wil hebben. Budget mag tot 1.000 euro gaan.
Dan zou ik voor deze set met optioneel dit rempedaal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:18
Ik zou wat je ook koopt qua stuur altijd meteen een loadcell rempedaal nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 15:13

jbbrans

Net even ruzie gehad met de force feedback van Assetto Corsa in combinatie met een Simucube 2 en nu ben ik op zoek naar een kabel tussen mijn stuur en de pc.

De connectors zijn Weipu sf1210/p4. Ik ben de connectors wel tegen gekomen bij Conrad, maar geen complete kabels. Ook heb ik gezocht op (mini) DIN 4 kabels, maar dat is meer audio oftewel de 4 polen in een halve ronde vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ET5V7vze5bpkPLFRPrGnkSYjRT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95JhXSml6wWizBQ74MPl5VlP.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waar ik dit soort kabels kan bestellen? Het liefst binnen Nederland, op voorraad en tegen redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@jbbrans Zo te zien kan je de stekker open schroeven hoe zitten de draden gemonteerd, er is een kans dat je het nu kan herstellen en anders kom je met een soldeerbout een heel end...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Razkin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:21:
@jbbrans Zo te zien kan je de stekker open schroeven hoe zitten de draden gemonteerd, er is een kans dat je het nu kan herstellen en anders kom je met een soldeerbout een heel end...
De connector kan inderdaad open en ik kan ook bij de polen om te solderen, echter ik ben geen ster in het solderen ;(
Ik heb nooit de goede bout temperatuur, laat de bout altijd te lang op het produkt zodat het eromheen begint te smelten en ik heb altijd handen tekort om de 2 delen en de bout vast te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door jbbrans op 22-04-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@jbbrans V&A oproep plaatsen, wellicht zit er iemand in de buurt die het voor je kan herstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
@jbbrans ik kan het eventueel denk ik wel maken aan de foto te zien.

Kabel kun je bestellen bij bijvoorbeeld https://webshop.solarnederland.nl/signon?ReturnUrl=%2f

Ik weet niet of je in de buurt woont anders moet je alles opsturen.

Overigens denk ik niet dat je een nieuwe kabel nodig hebt. Alleen het gestripte deel is eraf. Kwestie van opnieuw strippen en solderen.

Gr.

Alex

[ Voor 22% gewijzigd door AlexP36 op 22-04-2020 17:09 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Hi, ik wil een stuurtje kopen en denk aan de Thrustmaster 300 RS. Hij kost vandaag bij de pricewatch 298 euro bij 4 Launch.
Van de week was ie 276 euro bij OR media, een behoorlijk verschil. Die stond ook bovenaan bij Tweakers Pricewatch. Maar nu is ie bij de pricewatch verdwenen maar nog wel op de site van OR media. Hoe kan dit? Is OR-media niet te .......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Vcore100 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:15:
Hi, ik wil een stuurtje kopen en denk aan de Thrustmaster 300 RS. Hij kost vandaag bij de pricewatch 298 euro bij 4 Launch.
Van de week was ie 276 euro bij OR media, een behoorlijk verschil. Die stond ook bovenaan bij Tweakers Pricewatch. Maar nu is ie bij de pricewatch verdwenen maar nog wel op de site van OR media. Hoe kan dit? Is OR-media niet te .......?
Geen ervaring zelf met OR media, maar ff google'n levert je dit op:
https://tweakers.net/shopreview/9743/or-media/shopreviews/

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
quote]

Geen ervaring zelf met OR media, maar ff google'n levert je dit op:
https://tweakers.net/shopreview/9743/or-media/shopreviews/
[/quote]

Ja de reviews heb ik gelezen. Maar vind je het niet vreemd dat ie niet meer voorkomt bij de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 05:47
Ik heb zelf een recente positieve ervaring met OR media. Begin maart heb ik bij hun een T300 RS GT gekocht voor ~ € 300, dus ook een aardig verschil met de laagste in de pricewatch. Ze hebben netjes en vlot geleverd (binnen 2 dagen). Enige puntje van kritiek is dat ik de verzendbevestiging kreeg toen het stuur al binnen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:53
Aantal weken terug T-LCM pedalen gekocht. Goede prijs en geen problemen. Ja ze zelfs voor de officiële release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 09:06
Even uit ander draadje gekopieerd
Vandaag T150 Pro geleverd gekregen. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:33
Sjoerd102 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:51:
Even uit ander draadje gekopieerd
Vandaag T150 Pro geleverd gekregen. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?
Hoi! Ik heb de TMX Pro, de Xbox equivalent van de T150 Pro, dus ook van Thrustmaster.

De conical mod simuleert het gevoel van een echte autorem. Normaalgesproken wordt een rem progressief zwaarder. Ik vind het een nuttige mod, maar echt realistisch is het niet. Sommige mensen zeggen zonder de mod snellere tijden te rijden, anderen andersom. Ik denk dat vooral een upgrade naar een rem met een loadcell een groot verschil maakt, maar dat is vrij prijzig, en je vooral moet gaan racen op de manier waar jij het minst je remmen blokkeert. Probeer het uit, draai wat aan de schroef, en behoud wat jij prettig vindt.

Edit: verder heb ik mijn stuur geloof ik in AC op de stuurmatchende 900 graden staan. Ik weet verder niet of dat realistisch is, maar ik heb er verder geen issues mee. Volgens mij pakt AC gewoon de rotation van de auto op met soft lock, maar ik durf het je zo niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 22-04-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Im AC is 900 graden goed om met de meeste auto's een 1 op 1 rotatie te hebben. (Stuur 90 graden is ook in game 90 graden)
Met formule auto's (zowel F1 2019 als AC) is dit 360 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb deze week de Accuforce Pro V2 gevonden, en ben eigenlijk wel erg in de verleiding. Waar ik wel van schrok is dat het altijd uit de USA komt, je vast zit aan UPS, en er een whopping $170 aan transport kosten bij komt.. Dan kun je nog rekenen op een flinke scheut belasting lijkt mij en dan ineens is die ook niet zo interessant meer. Of mis ik iets?

Ik heb SimXperience gemaild, en ze zeggen dat ze niet vanuit de EU leveren, je zit vast aan de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:45
ISaFeeliN schreef op donderdag 23 april 2020 @ 06:58:
Ik heb deze week de Accuforce Pro V2 gevonden, en ben eigenlijk wel erg in de verleiding. Waar ik wel van schrok is dat het altijd uit de USA komt, je vast zit aan UPS, en er een whopping $170 aan transport kosten bij komt.. Dan kun je nog rekenen op een flinke scheut belasting lijkt mij en dan ineens is die ook niet zo interessant meer. Of mis ik iets?

Ik heb SimXperience gemaild, en ze zeggen dat ze niet vanuit de EU leveren, je zit vast aan de USA.
Daar komt nog belasting bij ook ja en dan maken ze ook nog gebruik van een stepper motor.
Dus ik zou het niet doen.

Alternatieven:
Simucube 2 (je weet wat je in huis haalt)
Fanatec DD1 (je weet wat je in huis haalt)
Sim-Plicity (goedkoopste opties, zeker als je pre-order doet )
Virtual racing school (nog geen reviews. Wel goedkoper dan simucube en fanatec)
Simagic (ook stepper motor)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nieuwe batch Simucube 2 Sport en Pro gaat vanaf morgenochtend in de verkoop bij iig Simracingbay en Augury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:39
jbbrans schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:17:
Net even ruzie gehad met de force feedback van Assetto Corsa in combinatie met een Simucube 2 en nu ben ik op zoek naar een kabel tussen mijn stuur en de pc.

De connectors zijn Weipu sf1210/p4. Ik ben de connectors wel tegen gekomen bij Conrad, maar geen complete kabels. Ook heb ik gezocht op (mini) DIN 4 kabels, maar dat is meer audio oftewel de 4 polen in een halve ronde vorm.

[Afbeelding]

Weet iemand waar ik dit soort kabels kan bestellen? Het liefst binnen Nederland, op voorraad en tegen redelijke prijs.
je kan eventueel ook het andere eind los maken en gewoon lasdoppen gebruiken, dan hoef je niet te solderen.
uiteraard niet mooi, maar kan je wel weer racen :)
Razkin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:11:
Ik zou wat je ook koopt qua stuur altijd meteen een loadcell rempedaal nemen.
precies dit, mensen denken vaak stuur stuur stuur, maar een loadcell is wel echt een musthave IMO, nog nooit zoveel seconden gewonnen en constanter geworden als met een loadcell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Denniz0229 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:38:
[...]

je kan eventueel ook het andere eind los maken en gewoon lasdoppen gebruiken, dan hoef je niet te solderen.
uiteraard niet mooi, maar kan je wel weer racen :)
[...]
De kabel wordt vandaag weer gesoldeerd. Racen kan ik nog steeds, ik heb ook een rond stuur, zonder elektronica. Moest alleen de knop bindingen anders zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik heb mijn G27 stuur ooit 2e hands gekocht en heb het idee dat ie toen al veel gebruikt was. Als er geen FF actief is draait het stuur soepel en stil, maar als de FF actief wordt, dan hoor en voel je de tandwielen best erg. Het voelt alsof het droog staat.
Dus ik wil kijken hoe en of ik alles open kan maken en kan smeren. Heeft iemand dit eerder gedaan en is er een goede tutorial beschikbaar?

Heb mijn spikende G27 pedalenset vervangen door de Thrustmaster T-LCM pedalen en ben er super blij mee. Nu het stuur nog goed krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 23-04-2020 12:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 09:06
Straks even conische begrenzer geplaatst. Maar pedalen set glijdt dan weg. Even kijken of ik tussen set en de muur wat latjes of blokjes leg zodat hij daar tegenaan rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Hupske schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:05:
[...]

Daar komt nog belasting bij ook ja en dan maken ze ook nog gebruik van een stepper motor.
Dus ik zou het niet doen.

Alternatieven:
Simucube 2 (je weet wat je in huis haalt)
Fanatec DD1 (je weet wat je in huis haalt)
Sim-Plicity (goedkoopste opties, zeker als je pre-order doet )
Virtual racing school (nog geen reviews. Wel goedkoper dan simucube en fanatec)
Simagic (ook stepper motor)
Ja ik heb als eerste naar Sim-Plicity zitten kijken.. maar hun website is zo demotiverend. Ik weet dat ik me daardoor niet moet laten misleiden. Maar dat is dus wel beter dan Accuforce zeg jij? Ze zijn zeker goed met de prijzen.. de SW20v3 valt binnen mijn budget. Simucube gewoon te prijzig voor mij, en de DD1, sja, zal best prima zijn maar ik vind het gewoon te lomp/groot en de plastic behuizing staat me tegen .. Wel erg mooie stuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MartijnA3 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:47:
Ik heb mijn G27 stuur ooit 2e hands gekocht en heb het idee dat ie toen al veel gebruikt was. Als er geen FF actief is draait het stuur soepel en stil, maar als de FF actief wordt, dan hoor en voel je de tandwielen best erg. Het voelt alsof het droog staat.
Dus ik wil kijken hoe en of ik alles open kan maken en kan smeren. Heeft iemand dit eerder gedaan en is er een goede tutorial beschikbaar?

Heb mijn spikende G27 pedalenset vervangen door de Thrustmaster T-LCM pedalen en ben er super blij mee. Nu het stuur nog goed krijgen.
Wat dacht je hier van:

https://www.google.com/se...+disassembly+instructions

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ehm ja, dat had ik ook geprobeerd. Als je zelf naar de resultaten kijkt zie je dat in geen van de links men zover gaat op echt alles open te maken, in ieder geval niet met een duidelijke beschrijving.

Maar goed, ik ga het gewoon proberen en zie wel wat ik tegen kom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:21
ISaFeeliN schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:36:
[...]

Ja ik heb als eerste naar Sim-Plicity zitten kijken.. maar hun website is zo demotiverend. Ik weet dat ik me daardoor niet moet laten misleiden. Maar dat is dus wel beter dan Accuforce zeg jij? Ze zijn zeker goed met de prijzen.. de SW20v3 valt binnen mijn budget. Simucube gewoon te prijzig voor mij, en de DD1, sja, zal best prima zijn maar ik vind het gewoon te lomp/groot en de plastic behuizing staat me tegen .. Wel erg mooie stuurtjes.
De DD1 heeft beslist geen plastic behuizing. Geheel metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Eddye schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:20:
[...]

De DD1 heeft beslist geen plastic behuizing. Geheel metaal.
Heb jij 'm? Dan geloof ik het. Maar als je hier kijkt: YouTube: Fanatec Podium DD2 Review .. en ook in de comments waar iemand het zelfs heeft over 90% plastic..

Edit: ah dat is alleen de achterkant, die grotendeels plastic is. Toch vind ik dat jammer. En bovenal vind ik het ding achterlijk groot. Liever een kleinere motor met een apart kastje erbij om de boel kleiner te krijgen. Het moet wel allemaal voor je monitorin staan.

[ Voor 25% gewijzigd door ISaFeeliN op 23-04-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
De achterkant is vooral connectoren en openings voor ventilatie? Snap de plastic opmerking niet helemaal. Een metalen grill heeft hier nou niet echt toegevoegde waarde in mijn beleving.

Grootte valt toch ook hardstikke mee. Hij is wat diep, maar een gemiddelde belt-wheelbase is veel breder en eigenlijk lomper vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik vind het ook een vrij lompe base, maar over de bouwkwaliteit/plastic valt weinig te zeggen. Ik heb weinig producten in huis waarbij het waarschijnlijker is dat het product mij kapot maakt, dan andersom, maar de DD1 is daar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Ik vind mijn DD1 weinig plastic. De zij en bovenkant hebben plastic kappen die met magneten vast zitten. Toch voornamelijk metaal. De kapjes zijn op de DD2 van echt carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Spunky25 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:09:
Ik vind mijn DD1 weinig plastic. De zij en bovenkant hebben plastic kappen die met magneten vast zitten. Toch voornamelijk metaal. De kapjes zijn op de DD2 van echt carbon
Ok, check, goed gebouwd. Prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:40
Iemand van jullie wat langer en ervaring met racestoelen/frames. Zit te denken aan een Fanatec Podium F1 stuur en dan heb je een goed frame nodig. Ben echter 1,98 met in verhouding erg lange benen, wat is dan aan te raden?

En werkt een podium wheel f1 alleen met fanatec pedalen op de PS4 of zou bijv. heusinkveld daarbij ook nog kunnen? Stel dat ze verkrijgbaar waren dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:49
Je zou qua rig voor bijv. een Sim-Lab kunnen gaan, dit is stevig en prima op jouw lengte af te stellen.

Heusinkveld Sprints werken met de drivehub ook op de consoles. Heusinkveld geeft daar officieel geen support op maar het werkt wel.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Wat Madhouse zegt. Met een drivehub moet je de HE's kunnen gebruiken. Maar je moet dan wel het stuur ook op de drivehub aansluiten.
De drivehub wordt door de ps4 gezien als een logitech G29. Dat betekend dat de FFB niet vol benut wordt op een DD, zeker met spellen waar de fanatec DD in ps4 mode wordt ondersteund.
F1 2019 bijv.
In GT sport moet de fanatec in compatibility mode en wordt die gezien als een csl elite, daar zal het verschil minder groot zijn.
De v3 pedalen koppel je aan de base van de DD en zijn volledig ondersteund op ps4.

Qua rig; maat van me is ongeveer zo lang en zat comfortabel in mijn sinlab gt1 evo met stuur op ongeveer 10cm lager dan max hoogte.
Wil je echt zeker zijn dan gaat de simlab p1x nog een stukje hoger.
Stoel is erg persoonlijk. Ga langs en ga proefzitten is het advies hier vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
ISaFeeliN schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:36:
[...]

Website is aardig simpel opgezet inderdaad. Maar laat eigenlijk genoeg weten.
Zal de simplicity iig boven de accuforce plaatsen. Meer Nm, MiGE vs stepper motor, goedkoper.
Tegenargumenten zijn er natuurlijk ook; minder uitgebreide software, afhankelijk van Ollie, veel kleinere userbase dus je moet meer zelf uitzoeken qua settings.

Zelf heb ik iig ook de simplicity en heb er geen spijt van, maar kan ook geen vergelijk maken hoe hij zich verhoud tegenover de andere. Denk dat DD1 en simucube nog wel iets beter zullen zijn, maar dan zal het vooral in de software zitten.

Op dat mini beetje plastic van de DD1 zal ik hem niet afschrijven en zeker de stuurtjes die fanatec heeft zijn leuk. Hoef je zelf iig niet zo een handige Harrie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 01:24:
[...]

Website is aardig simpel opgezet inderdaad. Maar laat eigenlijk genoeg weten.
Zal de simplicity iig boven de accuforce plaatsen. Meer Nm, MiGE vs stepper motor, goedkoper.
Tegenargumenten zijn er natuurlijk ook; minder uitgebreide software, afhankelijk van Ollie, veel kleinere userbase dus je moet meer zelf uitzoeken qua settings.

Zelf heb ik iig ook de simplicity en heb er geen spijt van, maar kan ook geen vergelijk maken hoe hij zich verhoud tegenover de andere. Denk dat DD1 en simucube nog wel iets beter zullen zijn, maar dan zal het vooral in de software zitten.

Op dat mini beetje plastic van de DD1 zal ik hem niet afschrijven en zeker de stuurtjes die fanatec heeft zijn leuk. Hoef je zelf iig niet zo een handige Harrie te zijn.
Handige harry ben ik wel, maar ook liever lui dan moe. Maar ik denk dat ik wel voor simplicity zal gaan uiteindelijk. Er zijn er op iRacing ook wel een paar die 'm hebben. Heb jij overigens ook de sw20v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ISaFeeliN schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:10:
[...]

Handige harry ben ik wel, maar ook liever lui dan moe. Maar ik denk dat ik wel voor simplicity zal gaan uiteindelijk. Er zijn er op iRacing ook wel een paar die 'm hebben. Heb jij overigens ook de sw20v3?
Als ik op de site van simplicity kijk kost zo'n wheelbase net geen 1000 euro. Waarom koop je dan niet voor een paar tientjes meer een Simucube 2 sport?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
[...]

Ik heb de sw20 v3 inderdaad :) https://facebook.com/groups/163645124544913 hier de Facebook groep waar af en toe ook wat informatie uitgewisseld word.
Raimond613 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:27:
[...]

Als ik op de site van simplicity kijk kost zo'n wheelbase net geen 1000 euro. Waarom koop je dan niet voor een paar tientjes meer een Simucube 2 sport?
Paar tientjes meer? Met belasting komt de sport op 1250 uit. 250,- euro meer!! Flink bedrag nog.
En koop je de simplicity in pre-order, dan kost het je in totaal 875 met verzendkosten. Dan heb je een whopping 400,- verschil. Voor 400,- kan je best wel een mooi stuurtje erbij kopen of je pedalen een upgrade geven. Of een Sim-lab rig kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Om 7.00 uur vanochtend ging er een batch Simucube 2 Sport en Pro in de verkoop bij Simracingbay.
Het bestellen ging erg moeizaam, de site ging tergend langzaam, maar ik heb er 1 kunnen bemachtigen.
Zo even een stuur bestellen bij Simracingcoach.

Bij Augury was de nieuwe voorraad al door pre-orders al verkocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Simbob op 24-04-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:08:
[...]

Paar tientjes meer? Met belasting komt de sport op 1250 uit. 250,- euro meer!! Flink bedrag nog.
En koop je de simplicity in pre-order, dan kost het je in totaal 875 met verzendkosten. Dan heb je een whopping 400,- verschil. Voor 400,- kan je best wel een mooi stuurtje erbij kopen of je pedalen een upgrade geven. Of een Sim-lab rig kopen.
Ah, de huidige prijzen zijn idd excl btw.
Als ik me goed herinner was 1200 en een beetje de prijs die ik vorig jaar incl btw betaalde voor de Pro :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Raimond613 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:26:
[...]

Ah, de huidige prijzen zijn idd excl btw.
Als ik me goed herinner was 1200 en een beetje de prijs die ik vorig jaar incl btw betaalde voor de Pro :?
Dat kan je toch gewoon terug zien op je eigen factuur?
Maar in januari of iets heeft simucube een prijsverhoging ingevoerd. Echter is er bij de prijzen van de resellers weinig veranderd.

Iig was de Pro met belasting altijd al rond de 1450,- en sport rond de 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:33:
[...]

Dat kan ja, maar die heb ik nu ff niet bij de hand....

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:33:
[...]

Maar in januari of iets heeft simucube een prijsverhoging ingevoerd. Echter is er bij de prijzen van de resellers weinig veranderd.

Iig was de Pro met belasting altijd al rond de 1450,- en sport rond de 1200.
1291 euro moest ik vanochtend overmaken voor de Sport inclusief belasting en shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
fietsbob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:41:
[...]

1291 euro moest ik vanochtend overmaken voor de Sport inclusief belasting en shipping.
Dit maakt de vergelijking met de simplicity en ander DD bases iig duidelijk.

Maar erg gaaf dat je een simucube hebt gekocht! Ga je veel plezier aan beleven.
En een stuurtje van simracingcoach is ook mooi. Welke wordt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
fietsbob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:25:
Om 7.00 uur vanochtend ging er een batch Simucube 2 Sport en Pro in de verkoop bij Simracingbay.
Het bestellen ging erg moeizaam, de site ging tergend langzaam, maar ik heb er 1 kunnen bemachtigen.
Zo even een stuur bestellen bij Simracingcoach.

Bij Augury was de nieuwe voorraad al door pre-orders al verkocht.
Ja ik zat ook klaar, stipt om 7 uur was de voorraad nog niet bijgewerkt, pas 7:02 stond die in voorraad en was de site erg traag. Maar het is gelukt iig.

Ik moest 1059,- afrekenen, maar dat komt omdat ik hem op de zaak bestel met btw nummer.

Al een DHL track & trace gehad, dus hopelijk is die er dinsdag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:48:
[...]

Dit maakt de vergelijking met de simplicity en ander DD bases iig duidelijk.

Maar erg gaaf dat je een simucube hebt gekocht! Ga je veel plezier aan beleven.
En een stuurtje van simracingcoach is ook mooi. Welke wordt dat?
De SRC Cup voor de ovals waar ik me nu mee bezig houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Van de week op de site van OR-media nog 74 stuks TM 300 RS op voorraad voor 276. Nu niet meer te vinden op de site. Maf toch??
Maar het kan natuurlijk als racefanaten deze kans zien. Probeer ze te bellen om er eentje te kopen...

[ Voor 4% gewijzigd door Vcore100 op 24-04-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Uurtje geleden op de Simucube Facebook account gepost:

(TLDR: Simucube biedt nu tijdelijk een aantal cosmetisch afgekeurde exemplaren van hun wheelbase aan, direct leverbaar dus, beperkte hoeveelheid).
Get your Simucube 2 B-Series now!

---------------------------------------

https://popupstore.simucu.be/

Due to the world's difficult situation affecting the component supply chain right now, the Simucube team decided to release a limited stock of Simucube Sport and Pro models that have minor cosmetic imperfections for sale.

Until now, these units have been kept back in "b-stock" due to our extremely high perfectionism on every detail going in Simucube 2. After receiving lots of requests from our partners and customers, the decision to give them a meaningful life was made.

Simucube Pop-up store delivers only to the European Union. B-series units are exclusively sold by this Pop-up store. As Simucube Pop-up store is a direct outlet of the manufacturer, product support will be also provided directly by the manufacturer. This means that product support is available only in the English language.

Products are shipped from Finland, and also possible product returns have to be made back to Finland.

https://popupstore.simucu.be/

Critical info:
- Latest hardware
- Support from the Granite Device Directly
- One item per order, only European Union Area
- Companies are allowed to buy also
- Deliveries are made from Finland and include the Finnish VAT 24%
- Fixed 25e delivery cost per item
- All the B-series are covered with the same full warranty that we offer for all of our products. The only exception is that products cannot be returned because of cosmetic faults.

Pricing:
- SIMUCUBE 2 PRO B-SERIES 1419 Euros plus shipping
- SIMUCUBE 2 SPORT B-SERIES 1219 Euros plus shipping

Our aim is not to have these B-Stock units in future but life is not perfect and they will pop in time to time, one of our goals is to figure out what would be the best option for these units. This time decision was to sell em directly to you guys.

Meanwhile, the Simucube team is working hard to overcome the supply chain issues to achieve a stable supply of Simucube 2's. All non-b-stock units will be distributed normally thorough the Simucube reseller network. To get the latest updates of availability, follow us on Facebook, Twitter, or Official blog.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Raimond613 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:11:
Uurtje geleden op de Simucube Facebook account gepost:

(TLDR: Simucube biedt nu tijdelijk een aantal cosmetisch afgekeurde exemplaren van hun wheelbase aan, direct leverbaar dus, beperkte hoeveelheid).

[...]
Goed initiatief, maar kan je hem toch nog steeds beter bij Simracingbay of Augury halen. Daar zit namelijk al een mount bij. Die moet je bij deze afgekeurde exemplaren nog kopen en dan kom je alweer bijna op het zelfde bedrag uit.
Enige is dat je weer even moet wachten op stock. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:27:
[...]

Goed initiatief, maar kan je hem toch nog steeds beter bij Simracingbay of Augury halen. Daar zit namelijk al een mount bij. Die moet je bij deze afgekeurde exemplaren nog kopen en dan kom je alweer bijna op het zelfde bedrag uit.
Enige is dat je weer even moet wachten op stock. :9
klopt, maar een mount is niet altijd nodig (afhankelijk van je rig); op mijn HE simrig bijv. past ie gewoon in de meegeleverde bracket.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
[...]

Ze hebben wel presets voor een aantal spellen op hun download pagina:
Dirt Rally 2.0
F1 2018
F1 2019
rFactor 2
Raceroom Racing Experience
GRID 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
ronaldinho schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:29:
[...]

Ze hebben wel presets voor een aantal spellen op hun download pagina:
Dirt Rally 2.0
F1 2018
F1 2019
rFactor 2
Raceroom Racing Experience
GRID 2019
De presets betekent dat de game automatisch het stuur herkend en dus ingesteld staat.

Stuur is in ieder geval ook zonder problemen in te stellen in AC, ACC, AMS2 etc. Ben iig nog geen game tegengekomen waarin het niet werkte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

jbbrans schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:10:
[...]

De kabel wordt vandaag weer gesoldeerd. Racen kan ik nog steeds, ik heb ook een rond stuur, zonder elektronica. Moest alleen de knop bindingen anders zetten.
Kabel is weer in orde, maar voor een volgende keer zou ik toch graag een reserve kabel klaar willen hebben.

Weet iemand waar je die kabels kant en klaar kan bestellen?

Het gaat dus om een kabel met de volgende connectors.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxKyTd9GC_k9Zlarzd2XxAOWUPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcAlLM7eQaQzQYPcdH9jibpD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door jbbrans op 26-04-2020 05:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 22:38
Oeps, in een impulsief momentje net dit ontvangen :F

"THANK YOU FOR YOUR ORDER WITH FANATEC!"

Heb V3 pedalen besteld om mijn V2 pedalen te vervangen.

Met regelmaat van de klok heb ik af en toe dat m'n gaspedaal op m'n V2 pedalen niet tot het maximum gaat. USB uit PC halen en terugsteken verhelpt dit probleem eventjes en deze avond had ik het opnieuw |:(
Zie hieronder, dit was vol gas. USB uithalen hielp maar kwam tijdens m'n race terug voor. Heb altijd gedacht aan slechte USB kabel maar heb die reeds vernieuwd dus in zwak momentje toch maar V3's besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EISv5ex_BSdB8T3xKtWT3xH01TI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cVlBCRmn6iKE4CkCcmVruBOB.jpg?f=user_large

Nu nog even onderzoeken of de damper kit een meerwaarde zou zijn. Tips? Rij enkel en alleen iRacing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Je had ook de potmeters kunnen vervangen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:30

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

volgas? en dan nog 30% brake.. vreemd!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
MartijnA3 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:33:
Je had ook de potmeters kunnen vervangen. ;)
Geen half werk toch? ;)
Nickrsd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:01:
volgas? en dan nog 30% brake.. vreemd!
Nee, wagen stond stil. Dit was gas geven in neutraal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46
Stancke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:41:
Oeps, in een impulsief momentje net dit ontvangen :F

"THANK YOU FOR YOUR ORDER WITH FANATEC!"

Heb V3 pedalen besteld om mijn V2 pedalen te vervangen.

Met regelmaat van de klok heb ik af en toe dat m'n gaspedaal op m'n V2 pedalen niet tot het maximum gaat. USB uit PC halen en terugsteken verhelpt dit probleem eventjes en deze avond had ik het opnieuw |:(
Zie hieronder, dit was vol gas. USB uithalen hielp maar kwam tijdens m'n race terug voor. Heb altijd gedacht aan slechte USB kabel maar heb die reeds vernieuwd dus in zwak momentje toch maar V3's besteld.

[Afbeelding]

Nu nog even onderzoeken of de damper kit een meerwaarde zou zijn. Tips? Rij enkel en alleen iRacing...
Ik heb Barry van SRG eens horen zeggen dat ie de damper geen meerwaarde vond voor de rem, maar wel voor het gaspedaal. Hij vond de brakeperformance kit genoeg voor braking. Zal eens kijken of ik t filmpje kan vinden.

Edit: meerdere filmpjes blijkbaar. Hier de algemene review, hier de brake perfomancekit review en hier de damper.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 25-04-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb recent m'n V3 pedalen voorzien van de brake perf kit (medium R + G) die ik al een jaar had liggen, omdat ik eerste wilde wennen aan alles stock. Weggegooid jaar, het maakt het doseren belachelijk veel beter als je graag met wat meer kracht het bepaal wil bedienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Pyr0_ schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb Barry van SRG eens horen zeggen dat ie de damper geen meerwaarde vond voor de rem, maar wel voor het gaspedaal. Hij vond de brakeperformance kit genoeg voor braking. Zal eens kijken of ik t filmpje kan vinden.

Edit: meerdere filmpjes blijkbaar. Hier de algemene review, hier de brake perfomancekit review en hier de damper.
Net de brake performance kit besteld :) Damper is de meerkost niet waard voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Laatst online: 25-11-2024
Sinds een paar dagen mijn g29 ingeruild voor een fanatec dd1 met de v3 pedalen. Wat een verschil! Het voelt een stuk realistischer en ik ben zowaar in staat de auto op de baan te houden :-). Wat ik wel heb, en waarvan ik mij afvraag of dit normaal is; als ik recht uit rijdt en ik het stuur los laat gaat hij trillen wat overgaat in extreem wiebelen tot een punt dat je op de noodknop (die ik niet heb) moet drukken. Is dit normaal of moet ik dit middels bepaalde setting er uit zien te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
Oscillatie, komt voor ja. Je kan het weghalen door setting in het stuur. Natural damper en natural friction.
Ik heb nat friction op 5 en heb geen oscillatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Thanks! Ga ik dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Ik ben vandaag van plan een fanatec direct drive aan te schaffen maar is de DD2 zoveel beter als de DD1 wat is jullie mening er over en welke zouden jullie doen? Ik zit al in de fanatec eco systeem qua sturen dus vandaar deze keus.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
KevinSetz schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:08:
Ik ben vandaag van plan een fanatec direct drive aan te schaffen maar is de DD2 zoveel beter als de DD1 wat is jullie mening er over en welke zouden jullie doen? Ik zit al in de fanatec eco systeem qua sturen dus vandaar deze keus.

Alvast bedankt
Met een aankoop van zo'n bedrag doe je toch zeker even wat research...? Hier alvast een voorzetje:

DD1 en DD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Zelf ben ik gegaan voor de dd1. reden hiervoor was dat ik het verschil tussen de dd1 en de dd2 niet de moeite waard vond. Als ik het goed begrijp is het zelfs zo dat de dd1 en de dd2 dezelfde motor hebben.

de warranty is wel wat hoger bij de dd2, maar volgens mij heb je daar dan het grootste verschil mee te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik hoor het graag als dit niet de juiste plek is of als ik een nieuw topic moet aanmaken. :)

Dagelijks speel ik op mijn Xbox One X - Forza Motorsport 7, maar ook andere games heb ik gepreload staan zoals Dirt Rally 2.0 en FH4. Omdat je steeds meer feeling krijgt en ook veel ziet tegenwoordig van race simulators, vroeg ik mij af hoe een race stuur + pedalen zouden zijn t.o.v. een controller.

Ik ben een totale leek op dit gebied (heb wel mijn rijbewijs), vroeg ik mij af hoe eenvoudig het instappen voor mij zou zijn. Er zijn te koop rond de 200 euro, wil ook naar tweedehands eventueel, met goede reviews. Het liefst zou ik ook voor de TV en dus met de Xbox gamen, aangezien ik klaar ben met drivers en andere Windows 10 problemen, maar bestaan daar (goedkope) oplossingen voor?

TLDR: Hoe makkelijk is instappen als 'casual' gamer en hoe het voor de TV het beste installeren? :)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
KevinSetz schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:08:

Alvast bedankt
Er zijn enkele verschillen.
Continu/max koppel bij de DD1 vs DD2 is 15/20 vs 20/25
Garantie van DD2 is langer, zoals Giacotto aangeeft
De kapje die op de boven en zijkant zitten van de base zijn op de DD1 van plastic met carbon look en de DD2 zijn ze van echt carbon.

Verder is de hardware gelijk, ook de motor is hetzelfde (de DD1 wordt met software minder krachtig)
Je kan qua gevoel en details, dus dezelfde ervaring verwachten.
Ik heb mijn DD1 nooit hoger dan zo'n 50%, omdat het dan voor de meeste auto's onrealistisch zwaar is.
Alleen voor enkele klassiekers zonder stuurbekrachtiging gaat ie hoger.
Op 100% gaan je armen eraan, dus voor mij geen reden voor een DD2.

In deze fanatec buyers guide geeft Will aan dat de DD1 voor de meeste mensen de beste keus is, al blijft het natuurlijk persoonlijk.
YouTube: 2020 FANATEC Sim Racing Buyers Guide | CSL, ClubSport, Podium | Whee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zit er een verschil bij Fanatec tussen je pedalen aan te sluiten pet de RJ kabel aan je base en je pedalen rechtstreeks aan te sluiten met USB aan je PC?

Of is dat gewoon exact hetzelfde en enkel de RJ kabel nodig als je een console wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik doe beide, volgens mij hebben de rumble packs de usb voor power nodig, en gezien de base een aansluiting heeft voor de pedalen heb ik die logischerwijs gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Bij mijn V3 pedalen merk ik dat de rumble motoren meer prik en dus iets heftiger zijn met USB dan RJ12. De reden dat ik over ben gegaan op USB. Ik kan me overigens herinneren ergens gelezen te hebben dat je absoluut niet beide tegelijkertijd aan moet sluiten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Nu je het zegt. De handleiding zeg idd usb of rj12. Ik trek de usb er maar uit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
@Giaccotto Laat eens weten of de rumble er op verandert? Heb ze zelf ook via de RJ12 aangesloten maar die rumble merk ik over het algemeen vrij weinig van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
Zal ik doen. Zit er zo weer achter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giaccotto
Zojuist getest of ik verschil kon ondervinden tussen de rj12 en de usb. Ik heb net meerdere malen geswitched en de rumble test vanuit de properties page gedaan, maar ik kan geen enkel verschil ondervinden. Beide zijn bij mij gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Verschil tussen pedalen verbinden via USB of RJ:
USB cable has higher bitrate and gives more sensitivity
Rj cable is 12 bit, think the USB is 16 bit.
16 bit is 64,000 possible values and 12 bit is 4000

Maakt dus geen verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Handige van via RJ is dat je de brake force (BrF) op de base kunt instellen. Via USB moet je dat in de driver doen en kan je dus ook niet per profiel een andere brake force instellen.

Vond ik zelf toen wel handig bij sommige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Op de Fanatec site zelf wordt aangegeven dat er gebruik wordt gemaakt van een 12bit signaal ongeacht of je dit via USB of de RJ12 connector doet, mits de base dit ondersteund wat ook aangegeven wordt...

https://fanatec.com/us-en/pedals/clubsport-pedals-v3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Goed om te weten dat het kennelijk tussen mijn oren zit van de sterkte van de rumble 😅

Oh ja, ik gebruik het hulpprogramma Fanaleds, voor de rumble in spellen die het niet native ondersteunen. Die werkte niet bij mij met RJ12, maar wel met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20

derx666

mecker ende blaet

Voor de liefhebbers: Er zijn op dit moment weer HE Sprint sets beschikbaar op https://heusinkveld.com/p...ls-sprint/?v=796834e7a283

Get them while they last.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
derx666 schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:27:
Voor de liefhebbers: Er zijn op dit moment weer HE Sprint sets beschikbaar op https://heusinkveld.com/p...ls-sprint/?v=796834e7a283

Get them while they last.
Niet heel lang helaas. Zit er al een tijdje op te wachten.
Pagina: 1 ... 32 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.