Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Willempie98 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:15:
Beste Tweakers,

Weet iemand hoe het zit met ac-dc adapters? Ik ben mijn originele adapter voor de Logitech Driving Force GT https://tweakers.net/pric...ech-driving-force-gt.html kwijt. Deze was 24V 0,75A output en er staat op het stuur ook dat dit nodig is voor de force feedback (FF). Nu heb ik een beetje rond gesnuffeld en mensen zeggen dat je ook een sterkere voeding kan aansluiten, dat de een hogere stroomsterkte niet veel uitmaakt. Het stuur neemt gewoon de hoeveelheid die het nodig heeft. Ik heb dus mijn stoute schoenen aangetrokken en heb mijn oude power adapter voor mijn laptop (19V, 4A) aangesloten op het stuur. Zowaar deed de FF het gewoon, ondanks het mindere voltage.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe dit werkt. Waarom werkt het stuur nog gewoon met 19V, waar het 24V nodig heeft volgens de fabrikant? Heeft iemand ervaring met hoe laag je kan gaan met dit specifieke stuur? Ik wil mijn laptop aan mijn broertje geven, dus dan kan ik deze adapter niet blijven gebruiken met het stuur. Ik was aan het kijken op Aliexpress voor een vervangende adapter, zou 19V 1A genoeg zijn? Maakt met een lager voltage de stroomsterkte nog wat uit zolang deze hoger is dan 0,75A?

Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft :)
Groet Willem
In veel gevallen zit er nog wel iets van spanningsregelingselektronica in het device zelf. Daarnaast is er natuurlijk altijd wel een marge waarin dingen werken. Wellicht haalt je stuur niet de maximale kracht, maar merk je dat niet of nauwelijks omdat maximaal toch zelden gehaald wordt.
Een adapter die een hogere stroom kan leveren is inderdaad geen probleem. Het is niet zo dat een 1A voeding altijd 1A levert. Hij levert maximaal 1A als dat gevraagd wordt door het device.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie98
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-01-2022
Wormaap schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:27:
[...]

In veel gevallen zit er nog wel iets van spanningsregelingselektronica in het device zelf. Daarnaast is er natuurlijk altijd wel een marge waarin dingen werken. Wellicht haalt je stuur niet de maximale kracht, maar merk je dat niet of nauwelijks omdat maximaal toch zelden gehaald wordt.
Een adapter die een hogere stroom kan leveren is inderdaad geen probleem. Het is niet zo dat een 1A voeding altijd 1A levert. Hij levert maximaal 1A als dat gevraagd wordt door het device.
Ah ja, dat klinkt logisch. Is het dan ook zo dat als ik een adapter van 19v en 0,75A gebruik het kan zijn dat het niet werkt, omdat het dan totaal te weinig vermogen geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 17:09
JS1990 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:45:
Goedemorgen allemaal,

Na hier veel gelezen te hebben eindelijk ook een account aangemaakt!

Ben namelijk ook bezig met het bouwen van mijn rig en mbv Maycad zelf een cockpit ontworpen.

[Afbeelding]

Programma Maycad werkt mooi! Vervolgens bestelt via Motedis.
Nu wachten tot de profielen binnenkomen :). Kan niet wachten!
Zeer tof!

Bedankt voor aangeven welk programma je gebruikt. Was zelf ook al een tijdje opzoek en eigenlijk veel op papier aan het uit tekenen en met behulp van andere voorbeelden een rig in elkaar aan het zetten.

Nu ook maar eens proberen in 3D. Qua basis lijkt het heel erg op wat jij hebt neer gezet.

Zodra ik de tekening heb zal ik hem hier ook delen.

Kwam zelf voor bestellen van onderdelen uit bij;

https://www.tuli-shop.com/ (Profiel)
en
https://www.aluxprofiel.nl/ ( Profiel en Verbinders)

Iemand bekend met Tuli-shop? Heb het hier nog nooit voorbij zien komen.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:40
Xentor schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:36:
[...]

Zeer tof!

Bedankt voor aangeven welk programma je gebruikt. Was zelf ook al een tijdje opzoek en eigenlijk veel op papier aan het uit tekenen en met behulp van andere voorbeelden een rig in elkaar aan het zetten.

Nu ook maar eens proberen in 3D. Qua basis lijkt het heel erg op wat jij hebt neer gezet.

Zodra ik de tekening heb zal ik hem hier ook delen.

Kwam zelf voor bestellen van onderdelen uit bij;

https://www.tuli-shop.com/ (Profiel)
en
https://www.aluxprofiel.nl/ (Verbinders)

Iemand bekend met Tuli-shop? Heb het hier nog nooit voorbij zien komen.
Niet bekend met Tuli-shop.

Wel bekend met aluxprofiel en dat is dikke prima. Waarom niet alles bij aluxprofiel bestellen dan?
Ander alternatief is motedis.nl.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
Hupske schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:21:
[...]

Niet bekend met Tuli-shop.

Wel bekend met aluxprofiel en dat is dikke prima. Waarom niet alles bij aluxprofiel bestellen dan?
Ander alternatief is motedis.nl.
Goed punt, zojuist even bekeken en eigenlijk geen idee hoe ik daar bij kwam. 8)7

Maar zoals hierboven aangegeven is Maycad echt super easy. Heb zojuist ook even mijn tekeningen erin gezet.

Pedalen stuk is aantal graden gekanteld natuurlijk, maar was niet mogelijk in Maycad. Maar die zal scheef staan uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lWF8djF.png

En voor een stoel zat ik te denken aan een autostoel. Bijv; Autostyle sportstoel eco (met sledes dus eenvoudig naar voor en achter)

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/7/4/1/7/9200000066487147.jpg

Extra info;
G25 Stuur + pedals (wordt op den duur nog vervangen, pedalen worden waarschijnlijk Thrustmaster T-LCM. Stuur nog niet duidelijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Xentor op 13-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Luckeh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:12:
[...]

En dan stap je over naar Heusinkveld en denk je "Hmmm..dit is wel heel fijn".
En vervolgens de hydraulische pedals van Simcraft en denk "Whoa, waarom heb ik dit niet eerder gedaan".
En vervolgens kijk je naar je bankrekening en denk je "Ahh..daarom dus".

Barry heeft de ALL4SIM Meca loadcell pedals gereviewed. Wat een fraaie set is dit ook, en die enorme baseplate! Geen gezeur meer over flex :P En dat voor een redelijke prijs.
[YouTube: ALL4SIM Meca Cup1 Pedals Review]
Oh-oh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Xentor schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:01:
[...]

Pedalen stuk is aantal graden gekanteld natuurlijk, maar was niet mogelijk in Maycad. Maar die zal scheef staan uiteindelijk
Dan moet je de profielen die schuin komen te staan misschien net iets langer maken. Dat geeft je meer speelruimte.

En ik zou de profielen waar je je stuur op monteert over het horizontale profiel monteren ipv er tegenaan.

[ Voor 13% gewijzigd door SlaadjeBla op 13-04-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
SlaadjeBla schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:40:
[...]

Dan moet je de profielen die schuin komen te staan misschien net iets langer maken. Dat geeft je meer speelruimte.

En ik zou de profielen waar je je stuur op monteert over het horizontale profiel monteren ipv er tegenaan.
Inderdaad wellicht een beter idee.

Opbouw kwam van een combinatie van;
YouTube: DIY Aluminum Sim Racing Rig Build
En de
GT1-Evo Sim Racing Cockpit

Het monteren aan het horizontale profiel en stukjes naar achter voor m6 aansluiting is denk ik inderdaad steviger. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
[...]

Goed punt, zojuist even bekeken en eigenlijk geen idee hoe ik daar bij kwam. 8)7

Maar zoals hierboven aangegeven is Maycad echt super easy. Heb zojuist ook even mijn tekeningen erin gezet.

Pedalen stuk is aantal graden gekanteld natuurlijk, maar was niet mogelijk in Maycad. Maar die zal scheef staan uiteindelijk.

[Afbeelding]

En voor een stoel zat ik te denken aan een autostoel. Bijv; Autostyle sportstoel eco (met sledes dus eenvoudig naar voor en achter)

[Afbeelding]

Extra info;
G25 Stuur + pedals (wordt op den duur nog vervangen, pedalen worden waarschijnlijk Thrustmaster T-LCM. Stuur nog niet duidelijk)
Mooi dat het gelukt is!

Zou de stuurmount idd aan de bovenkant van het horizontale profiel maken. Als je dan een zij-profiel pakt van 40x120 kun je de hoek van je stuur ook roteren door 2x 40x40 ertussen te monteren. A la Motedis.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Extra info;
Als ik je een paar tips mag geven. Gebruik voor de achterste staanders voor de padaalplaat 40/80 profiel en voor de staanders van de stuurkolom 40/120 profiel, zo ben je nog flexibeler qua afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYV931YcdqRNuWZLtC4gu8HhnLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MFpvuwcduYPXOvqHm29wNqN7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-04-2020 13:52 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Willempie98 schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:55:
[...]

Ah ja, dat klinkt logisch. Is het dan ook zo dat als ik een adapter van 19v en 0,75A gebruik het kan zijn dat het niet werkt, omdat het dan totaal te weinig vermogen geeft?
Dat zou zomaar kunnen. Het is natuurlijk sowieso het handigst om gewoon een adapter te gebruiken die past bij de specs van het stuur. Alles dat afwijkt kán werken, maar kan ook problemen opleveren.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Madhouse1979 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:50:
[...]

Als ik je een paar tips mag geven. Gebruik voor de achterste staanders voor de padaalplaat 40/80 profiel en voor de staanders van de stuurkolom 40/120 profiel, zo ben je nog flexibeler qua afstellen.

[Afbeelding]
Thanks voor te tips. Helaas zie ik op aluxprofiel geen 40x120 profielen.

Even ter verduidelijking, idee was ook niet dat de pedalen aan stuurgedeelte vast kwam te zitten. Idee zoals deze foto;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TzFhbMW.png
Wellicht dat dit nog wel een extra profiel wordt zodat de pedalen eventueel ook hoger gemonteerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Xentor Bij motedis hebben ze die profielen wel.

Een extra profiel heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet goed omdat je ze niet aan 2 kanten vast kunt zetten. De stuurkolom profielen zitten er dan te kort bij. Daarom 40/120 profiel zodat je het pedaal gedeelte vast kunt maken aan de stuur kolom en je 8cm meer speling hebt als je ook 40/80 monteert bij de kleine staanders. Dit zorgt uiteindelijk voor een stabieler geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-04-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
Madhouse1979 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:50:
[...]

[Afbeelding]
Waarom 40/120 voor de staanders? Bij je gt1 evo bestaat alles ook uit maar 4080.

Als hij die zijprofielen van de pedalen langer maakt, zoals al is aangegeven heeft die alle ruimte voor het afstellen. Van die kan die eventueel nog 4080 maken aangezien je met loadcell pedalen daar flink aan trekt.

@Xentor verder zou ik zoals aangegeven ervoor kiezen om 4040 profielen voor je stuur bovenop de 4080 te plaatsen en niet zoals nu kort aan de zijkant.

Voor de rest ziet die er goed uit!

Verder kijkend naar wat voor stoel je kiest, lijkt het mij erop dat de kosten laag wilt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Hupske schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:54:
[...]

Waarom 40/120 voor de staanders? Bij je gt1 evo bestaat alles ook uit maar 4080.

Als hij die zijprofielen van de pedalen langer maakt, zoals al is aangegeven heeft die alle ruimte voor het afstellen. Van die kan die eventueel nog 4080 maken aangezien je met loadcell pedalen daar flink aan trekt.

@Xentor verder zou ik zoals aangegeven ervoor kiezen om 4040 profielen voor je stuur bovenop de 4080 te plaatsen en niet zoals nu kort aan de zijkant.

Verder kijkend naar wat voor stoel je kiest, lijkt het mij erop dat de kosten laag wilt houden?
Ik heb 40x120 gebruikt zodat ik mijn stuur kan kantelen in een positie waar ik happy van kan worden. Dit aangezien ik niet 3 plaatdelen à la GT1 evo heb om de wheelbase te monteren/verstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
JS1990 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:09:
[...]

Ik heb 40x120 gebruikt zodat ik mijn stuur kan kantelen in een positie waar ik happy van kan worden. Dit aangezien ik niet 3 plaatdelen à la GT1 evo heb om de wheelbase te monteren/verstellen.
De corner brackets kan je gewoon de pinnetjes van af breken zodat je je die 4080 gewoon schuin kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Hupske ik had graag gewild dat ze op de GT1 Evo zaten. Ik heb nu wat truukjes uit moeten halen om de stuurkolom verder naar mij toe te halen en de pedaalplaat op de zelfde postitie te houden. Had ik 40/120 profiel gehad dan was het allemaal net wat makkelijker geweest.

Het is slechts een advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Madhouse1979 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:26:
@Hupske ik had graag gewild dat ze op de GT1 Evo zaten. Ik heb nu wat truukjes uit moeten halen om de stuurkolom verder naar mij toe te halen en de pedaalplaat op de zelfde postitie te houden. Had ik 40/120 profiel gehad dan was het allemaal net wat makkelijker geweest.

Het is slechts een advies ;)
Die pedaalplaat heeft een vaste maat.

De persoon waar je advies aan geeft heeft geen pedaalplaat. Die maakt gewoon gebruik van profielen, dus hij kan daarvan zijn eigen maat kiezen.

Ik vroeg mij dus alleen af waar je advies voor de 120 vandaan komt. Het is toch ook goed om advies te controleren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Hupske schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:20:
[...]

De corner brackets kan je gewoon de pinnetjes van af breken zodat je je die 4080 gewoon schuin kan zetten.
Dat weet ik van de pinnetjes en de cornerbrackets. Ook nodig voor het horizontale deel.

Als je (bij mijn weten) zowel voor het horizontale deel als de 2 staanders 80x40 gebruikt kun je het horizontale deel (icm cornerbrackets) niet verdraaien. Door 40x120 kun je 2x een los 40x40 profiel monteren (icm cornerbrackets) en door de ruimte tussen de profielen kun je het deel dat erbovenop komt roteren. (Zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KikXJaWNjtMjg8cwxvO7jC5rpPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OKGRWvBehxlM90FATlIgRTk.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Is toevallig iemand serieus geinteresseerd in de pedalen van https://meca.all4sim.com/ .. ? ik wel namelijk. Zeker aangezien de Heusinkvelds allemaal 'out of stock' lijken te zijn op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Hupske schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:54:
[...]

Klopt is wel on a budget build inderdaad. 4040 Platen over het horizontale gedeelte is een goed idee thanks!

Lengte van de zijprofielen van de pedalen langer maken zodat deze dubbel gemonteerd kan worden aan de houder van het stuur neem ik aan dat jullie bedoelen dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Xentor schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:02:
[...]

Klopt is wel on a budget build inderdaad. 4040 Platen over het horizontale gedeelte is een goed idee thanks!

Lengte van de zijprofielen van de pedalen langer maken zodat deze dubbel gemonteerd kan worden aan de houder van het stuur neem ik aan dat jullie bedoelen dan toch?
Als je de zijprofielen voor het pedaldeck bedoelt:
Deze kun je wat langer maken tov jouw afbeelding die je deelde. Hierdoor kun je de pedalen iets onder een hoek zetten ipv alleen horizontaal (meer verstelmogelijkheid). Ook kun je dan nog wat schuiven met de pedaldeck in lengterichting.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
JS1990 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:55:
[...]

Dat weet ik van de pinnetjes en de cornerbrackets. Ook nodig voor het horizontale deel.

Als je (bij mijn weten) zowel voor het horizontale deel als de 2 staanders 80x40 gebruikt kun je het horizontale deel (icm cornerbrackets) niet verdraaien. Door 40x120 kun je 2x een los 40x40 profiel monteren (icm cornerbrackets) en door de ruimte tussen de profielen kun je het deel dat erbovenop komt roteren. (Zie afbeelding)

[Afbeelding]
Even foto uit mijn archief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PtgO3c1j79lG-rpYSfDtiy4Bks=/f/image/vchiVqeDJ8hWLJJxLS4crie0.jpg

Je kan de 4080 horizontaal gewoon schuinzetten. Waarbij je nog steeds in totaal 4 cornerbrackets kan gebruiken. Daarboven zit 2x 4040 gemonteerd, die je zover of dichtbij kan zetten als je wilt in zowel dus naar voren of achteren of links of rechts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Hupske schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:17:
[...]

Even foto uit mijn archief:
[Afbeelding]

Je kan de 4080 horizontaal gewoon schuinzetten. Waarbij je nog steeds in totaal 4 cornerbrackets kan gebruiken. Daarboven zit 2x 4040 gemonteerd, die je zover of dichtbij kan zetten als je wilt in zowel dus naar voren of achteren of links of rechts etc.
Ik zie wat je bedoelt.
Volgens mij heb je het profiel voor de wheelbase met 2 brackets vastgezet.
Ik heb ervoor gekozen om deze met 4 cornerbrackets vast te zetten. Gevolg is het ontwerp wat ik gemaakt heb. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
JS1990 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 00:13:
[...]

Ik zie wat je bedoelt.
Volgens mij heb je het profiel voor de wheelbase met 2 brackets vastgezet.
Ik heb ervoor gekozen om deze met 4 cornerbrackets vast te zetten. Gevolg is het ontwerp wat ik gemaakt heb. :)
Hij is net zo vast gezet als de pedalen aan de onderkant vast zitten aan de staanders van de wheelbase.

Waarbij bij de wheelbase als je wilt nog 2 extra bij kunnen, want ze kunnen ook nog erboven bevestigd worden en niet alleen er onder. Je hebt de 40120 dus echt niet nodig voor de vrijheid. Met 4080 kan je precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ISaFeeliN schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:52:
Is toevallig iemand serieus geinteresseerd in de pedalen van https://meca.all4sim.com/ .. ? ik wel namelijk. Zeker aangezien de Heusinkvelds allemaal 'out of stock' lijken te zijn op het moment.
Zit toch 2 maanden levertijd op? Als dat al betrouwbaar is bij een nieuw product.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
Hupske schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 01:08:
[...]

Hij is net zo vast gezet als de pedalen aan de onderkant vast zitten aan de staanders van de wheelbase.

Waarbij bij de wheelbase als je wilt nog 2 extra bij kunnen, want ze kunnen ook nog erboven bevestigd worden en niet alleen er onder. Je hebt de 40120 dus echt niet nodig voor de vrijheid. Met 4080 kan je precies het zelfde.
Ik houd het er op dat er meerdere wegen naar Rome zijn. En dit is mijn weg. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan het wheel-deck van de GT1 Evo verticaal roteren? De sleuven in de mounts doen vermoeden van wel maar links en rechts zou ie niet om dezelfde as roteren.. omdat de hoeken van de mounts niet 90 graden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
JS1990 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 07:25:
[...]

En ook de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

ISaFeeliN schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:52:
Zover ik kan zien uit het filmpje is dit gewoon iemand die de Heusinkveld pedalen heeft nagemaakt... daar houd ik al niet zo van, bovendien zijn deze vrijwel
net zo duur en is het maar afwachten hoe de kwaliteit en service bij hen is.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:02:
Kan het wheel-deck van de GT1 Evo verticaal roteren? De sleuven in de mounts doen vermoeden van wel maar links en rechts zou ie niet om dezelfde as roteren.. omdat de hoeken van de mounts niet 90 graden zijn.
Als je de plaat bedoelt waar de wheelbase op gemonteerd wordt: deze kun je roteren.
In het filmpje van de SimRacingGarage is dat wel goed te zien volgens mij (vanaf 45:15):

[ Voor 9% gewijzigd door JS1990 op 14-04-2020 09:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:56:
[...]

Zover ik kan zien uit het filmpje is dit gewoon iemand die de Heusinkveld pedalen heeft nagemaakt... daar houd ik al niet zo van, bovendien zijn deze vrijwel
net zo duur en is het maar afwachten hoe de kwaliteit en service bij hen is.
Dit soort producten maak je niet zomaar "na" denk ik. Daar zit best wel wat R&D in, zelfs als er een groot aandeel van de componenten ingekocht kunnen worden.

Barry heeft vorige week deze pedalen gereviewed en was er zeer te spreken over:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:02:
Deze kun je roteren, maar omdat de hoek inderdaad niet 90° is, moet je iets meer losdraaien dan alleen de base-deck bouten. Ook bouten waarmee de base-deck assembly op het frame zit, moeten los. In totaal dus 8 bouten om 't deck te roteren. Dit zorgt er wel voor dat, eenmaal vast, er meer stevigheid in zit.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
Xentor schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:02:
[...]

Onder andere en je kan daardoor eventueel het wheeldeck dichterbij je zetten of makkelijker je pedalen verder van je af zetten. Maar net wat je prettig vind.

Wat mij nog niet duidelijk is zijn de maten. lengte en breedte.
JS1990 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 07:25:
[...]

Uiteraard zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Alleen miste ik een duidelijke onderbouwing waarom je voor die weg kiest. En bij een advies is dat wel handig om duidelijk te hebben, zodat hij voor zich zelf goede afwegingen kan maken of hij het zo doet of niet.
Zeker als het on a budget is het handig om goed te weten wat er met de adviezen bedoelt wordt en waarom.
Door bijv voor de 40120 te moeten gaan kunnen de kosten omhoog gaan, omdat die profielen bijv duurder zijn en je komt dan bij een andere shop uit waardoor de verzendkosten ook nog meer zijn :)

En met beide adviezen is niks mis. Jou advies is prima en kan zeker ook! Maar met de 4080 bereik je qua flexibiliteit in principe het zelfde en heb evenveel bevestigingspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Hupske schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:10:
[...]

[...]

Uiteraard zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Alleen miste ik een duidelijke onderbouwing waarom je voor die weg kiest. En bij een advies is dat wel handig om duidelijk te hebben, zodat hij voor zich zelf goede afwegingen kan maken of hij het zo doet of niet.
Zeker als het on a budget is het handig om goed te weten wat er met de adviezen bedoelt wordt en waarom.
Door bijv voor de 40120 te moeten gaan kunnen de kosten omhoog gaan, omdat die profielen bijv duurder zijn en je komt dan bij een andere shop uit waardoor de verzendkosten ook nog meer zijn :)

En met beide adviezen is niks mis. Jou advies is prima en kan zeker ook! Maar met de 4080 bereik je qua flexibiliteit in principe het zelfde en heb evenveel bevestigingspunten.
Dacht dat de onderbouwing wel duidelijk was, maar kan altijd duidelijker natuurlijk. Feedback is altijd welkom.

Zou je eens een foto van de onderkant van je wheeldeck kunnen laten zien? Snap namelijk niet helemaal hoe je dan 4 cornerbrackets kunt monteren + het horizontale 40x80 profiel kunt verdraaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske
JS1990 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:27:
[...]

Dacht dat de onderbouwing wel duidelijk was, maar kan altijd duidelijker natuurlijk. Feedback is altijd welkom.

Zou je eens een foto van de onderkant van je wheeldeck kunnen laten zien? Snap namelijk niet helemaal hoe je dan 4 cornerbrackets kunt monteren + het horizontale 40x80 profiel kunt verdraaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5HlElzXpWUcK_SvVCu9FTfoFhY=/f/image/aLr6BLXczonyrFehdw0MiHPY.png je kan het allemaal zo bevestigen als je wilt. Dit is zo een vlugge tekening. Breek gewoon de pinnetjes van de cornerbrackets af en ze blijven parallel aan elkaar.
(heb inmiddels mijn eigen rig die profielen recht, aangezien bij DD base zelf de kanteling erin heeft zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
Hupske schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:10:
[...]

Onder andere en je kan daardoor eventueel het wheeldeck dichterbij je zetten of makkelijker je pedalen verder van je af zetten. Maar net wat je prettig vind.

Wat mij nog niet duidelijk is zijn de maten. lengte en breedte.

[...]
Afmetingen zijn;
1350mm lang
600mm breed (680 met profielen)

Hoogte stuur stuk is 550mm

Na enkele aanpassingen;
Hoogte pedalenstuk 250mm (aangepast naar 4080 profiel)
Vierkant pedalenstuk; 520mm (pedaalgaten zitten op 220mm)

Nieuwe pic;
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XPNbexr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Iemand die toevallig weet of je een CSW v2 werkend krijgt in Fanalab?

Fanalab geïnstalleerd maar m'n CSW v2 en CSL Elite V2 pedalen worden niet herkend in Fanalab :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Stancke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:31:
Iemand die toevallig weet of je een CSW v2 werkend krijgt in Fanalab?

Fanalab geïnstalleerd maar m'n CSW v2 en CSL Elite V2 pedalen worden niet herkend in Fanalab :(
Dit gevonden op het internet.
https://boxthislap.org/fanalab-overview-and-features/

Note: the ClubSport Wheel Base V1/V2, and CSL Elite Wheel Base V1/V1.1 are not fully supported by FanaLab.

not fully supported zou bij mij het gevoel geven dat wel iets het zou moeten doen

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat heb ik allemaal nodig bij een aankoop van een Simucube 2 Sport?
Ik lees veel over adapters en quick releases. Maar er zit een quick release bij de Simucube zie ik.

Bij SRC zou ik een stuur kunnen kopen, maar die heeft weer een andere quick release en een adapter.
Ik ben van plan om maar een stuur te gebruiken, misschien later een tweede, maar die zal van dezelfde maker zijn.

Prijzen worden dan ongeveer?
Simucube 2 Sport 1300
Stuur 400
Adapter 50
Mount 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
@fietsbob
Bij simracingbay en augury krijg je er al een mount bij. En tevens zit er 1 quick release bij voor je stuur.

Bij simracingcoach zit er geen quick release bij? Die moet je er onder nog apart selecteren als ik dat goed zie? Iig maakt het weinig uit, want die kan je er vanaf schroeven en dan de SQR erop schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hupske schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:53:
@fietsbob
Bij simracingbay en augury krijg je er al een mount bij. En tevens zit er 1 quick release bij voor je stuur.

Bij simracingcoach zit er geen quick release bij? Die moet je er onder nog apart selecteren als ik dat goed zie? Iig maakt het weinig uit, want die kan je er vanaf schroeven en dan de SQR erop schroeven.
Dank je voor de info.

Het antwoord van SRC
Our QR is not compatible with the Simucube 2, but you can attach the SRC CUP or others, with the original adapter of SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
fietsbob schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
[...]

Dank je voor de info.

Het antwoord van SRC

[...]
En antwoord van Augury
If you buy the Simucube 2 Sport + SRC - Cup steering wheel, you will be able to pin up to the direct drive without problems, in the Simucube 2 package your will receive a Quick Release V2 + 30mm spacer + 70 mm adapter, you will not need to buy more items to use it fortunately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Rb88 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:14:
[...]

Dit gevonden op het internet.
https://boxthislap.org/fanalab-overview-and-features/

Note: the ClubSport Wheel Base V1/V2, and CSL Elite Wheel Base V1/V1.1 are not fully supported by FanaLab.

not fully supported zou bij mij het gevoel geven dat wel iets het zou moeten doen
En via welk programma kan ik dan die rumble instellen in m'n V2 pedalen?
Blijkbaar kan je in Fanalab dat in detail gaan aanpassen. Ik zou willen dat die rumble bij mij vroeger geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 16:18
Heeft iemand van jullie een condensator mic in zijn simrig? Hebben jullie hier een mooie oplossing voor ? Ik heb de simlab GT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 21:48
Stancke schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:59:
[...]

Blijkbaar kan je in Fanalab dat in detail gaan aanpassen. Ik zou willen dat die rumble bij mij vroeger geactiveerd wordt.
Je zou eens kunnen kijken of Fanaleds wel werkt:
http://www.fanaleds.com/hardwaresupport

De V2 pedalen staan daar wel in de lijst van supported devices.

[ Voor 7% gewijzigd door dhrto op 16-04-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Stancke schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:59:
[...]

Bij mij is dat de ABS setting op het stuur. Voor de pedalen weet ik het niet want ik heb geen rumble pedalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rb88 op 16-04-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Ben als een malle de pagina van Simracingbay aan het refreshen om te kijken wanneer de Simucube 2 sport weer beschikbaar is. De adapter om de GT28 leather om te zetten heb ik namelijk al een tijdje liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
Pandanl schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:02:
Ben als een malle de pagina van Simracingbay aan het refreshen om te kijken wanneer de Simucube 2 sport weer beschikbaar is. De adapter om de GT28 leather om te zetten heb ik namelijk al een tijdje liggen.
Daar is een app voor :+
C4C

Of als je handig bent met Linux en CLI, dan maak je er een script voor wat een mailtje stuurt ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Pandanl schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:02:
Ik weet niet of SRB pre-ordering doet, maar bij Racewerk.com (war ik mijn SC2 vandaan heb) kun je gewoon pre-orderen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@raymondw @Pandanl of gewoon het email veldje op de pagina zelf invullen. krijg je mail als die weer in stock is :P

Zo heb ik destijds ook de SC2 sport kunnen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zie ik het verkeerd of durven ze tweedehands bijna het dubbele te vragen tov. de initiele verkoopprijs? :|
Heb wel zin om mijn CSL Elite Pro stuur te vervangen door een GT3-achtig stuurtje en dacht spontaan aan de McLaren GT3. De allereerste verkochten ze -als ik mij niet vergis- voor een 130€ oid? Nu zie ik ze online te koop voor 280 à 300€...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_32-l3NVedCdPRBsq_8qH97gmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzzkYJzD04LDpix2wqqcnvWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand eentje op overschot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:56
Stancke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:27:
Zie ik het verkeerd of durven ze tweedehands bijna het dubbele te vragen tov. de initiele verkoopprijs? :|
Heb wel zin om mijn CSL Elite Pro stuur te vervangen door een GT3-achtig stuurtje en dacht spontaan aan de McLaren GT3. De allereerste verkochten ze -als ik mij niet vergis- voor een 130€ oid? Nu zie ik ze online te koop voor 280 à 300€...

[Afbeelding]

Ik kan me niet voorstellen dat een nieuw Fanatec stuur 130 euro nieuw kostte. Op de site staat 249,95. Daarnaast, dit is toch gewoon vraag en aanbod? Weinig aanbod betekend een hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49

Niet in overschot maar ik zou je aanraden om een formula V2 te halen voor dat bedrag.

De reviews over dit stuur waren niet super lovend door het gebruik van plastic.
https://www.gamepur.com/r...en-gt3-steering-wheel-rev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
De nieuwwaarde tijdens pre-order was +- 160,- (Volgens mijn betaling aan Fanatec)
Het bovenstaande AMSTUDIO stuur zal alle zwakke plekken van het origineel vast verbetert hebben.
Een prijs van 250,- a 300 euro is dan zeker reëel.

250 voor de het originele model zou ik zeker vanwege het zeer zwakke plastic binnenwerk zeker niet uitgeven.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[Afbeelding]

Fanatec prijzen gaat vrijwel nooit naar beneden, maar geleidelijk omhoog. Initieel waren ze gelist voor €179,- Vrij snel ging de prijs iets omhoog en €249,- was inderdaad de prijs waar ze op eindigden.

Het stuurtje is z'n hele leven geplaagd door leveringsissues. Je kreeg er een tijdje als compensatie een QR erbij - en sommigen kregen korting op een V2 stuur.
Op de tweedehands markt doen die dingen het inderdaad goed. Het Mclaren GT3 wheel, afgezien van al z'n flaws, is nog steeds een gewild ding. Over het algemeen doet propere sim hardware het wel goed op de 2e hands markt. Het is niet zo dat je 50% afschrijft na 2 jaar gebruik, dat is een stuk minder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ok, die info is duidelijk heren! :)
Zal dan uitkijken naar een Formula V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 16:18
Ik heb het formula esports stuur, die is ook echt top ( en niet zo lelijk als foto's doen vermoedde ). 250 euro nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Dat F1 eSports stuur is ook een prima stuur. Ik heb deze ook gehad maar weg gedaan en een v2 gekocht omdat deze meer functie's heeft en de APM ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:59:
Dat F1 eSports stuur is ook een prima stuur. Ik heb deze ook gehad maar weg gedaan en een v2 gekocht omdat deze meer functie's heeft en de APM ondersteunt.
De APM is een stukje onderschatte techniek. Ze zijn misschien wat prijzig voor hetgeen je koopt, maar zijn echt veel fijner dan de standaard flippers op de V2. Met de dual clutch heb je echt een dik voordeel met de start in bepaalde klasses. Kijk maar eens hoe Verstappen weg sprong in beide L79 races op woensdag, vooral omdat hij z'n dual clutch systeem goed ingesteld had.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Luckeh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:57:
[...]
. Initieel waren ze gelist voor €179,- Vrij snel ging de prijs iets omhoog en €249,- was inderdaad de prijs waar ze op eindigden.
Ja, maar voor 179 euro kreeg je de plastic stuurnaaf klem, zoals ook het P1 stuur heeft die je met een schoef vast draait.
Toen de prijs 70 euro steeg werd het stuur ook standaard geleverd met de aluminium automotive QR die los 99 euro kost.

Let daar dus op als je dit stuur 2e hands koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Luckeh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:17:
[...]

De APM is een stukje onderschatte techniek. Ze zijn misschien wat prijzig voor hetgeen je koopt, maar zijn echt veel fijner dan de standaard flippers op de V2. Met de dual clutch heb je echt een dik voordeel met de start in bepaalde klasses. Kijk maar eens hoe Verstappen weg sprong in beide L79 races op woensdag, vooral omdat hij z'n dual clutch systeem goed ingesteld had.
Idd, ze zijn duur, maar ik ben zo blij dat ik ze heb aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09 08:29
stormbreaker schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:44:
[...]

Ja idd gestoord he de rode winkel. Ineens binnen 2 dagen van 209 naar 299. Ik heb gelukkig de T150 pro voor 209 bij een andere (meer gespecialiseerde) computerwinkel gekocht.
Pff.. T150Pro is nu 150... Heel laag, zelfs lager dan T150 standaard zonder t3pa...
Kopen of wachten dat G29 weer omlaag gaat? Of 2e hands T300?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:46
Ik heb mijn T150 pro al vervangen. Dat ding vond ik waardeloos. Heb nu een TS PC racer en bij Fanatec CSL Elite LC pedalen besteld.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 14:18
De laatste paar weken eindelijk eens wat meer tijd kunnen besteden aan het sim racen en ben tegen wat dingetjes aangelopen.

Mijn Podium DD1 crasht met regelmaat als ik de FIE setting aanpas via het stuur en de enige manier om te resetten is de stroom eraf te halen. Ik gebruik de V3.52 drivers sinds 6 mnd oid en voorheen geen last ervan gehad.

Ik merk dat de eerste 60-70% van de slag van het rempedaal van m'n CSW V3 pedalen(rempadaal preset op 4,5) perfect doseerbaar is, maar de resterende 30% waar je ook daadwerkelijk kracht uitoefend gaat niet soepel. De maximale kracht die nodig is, staat naar m'n wens maar het pedaal laat zich niet goed doseren.
Nu heb ik ook de brake performance kit liggen, waarvan bekend is dat je hiermee het gevoel kan veranderen. Zijn er ook ervaringen dat het de doseerbaarheid verbeterd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Iemand enige idee of die PU foams een meerwaarde zijn op Fanatec V2 pedalen? Ik lees er veel over maar weinig concrete ervaringen die het wel of niet aanraden. Zou ze anders eens bestellen maar dure 30$ voor maar PU buisjes dus op zoek naar ervaringen...

Mijn huidige pedalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpOKcXeft5Z-YXI_I0FdGPAuYzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2VugklqXxmmDgHXJGYdwzTa.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat over deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDE2MDA=/z/0dMAAOSwNnRYgQGA/$_57.JPG
https://www.ebay.com/itm/...t-6-PU-rods-/123486151437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ik ben de laatste dagen veel aan het lezen over een DD. Mijn keuze ligt bijna vast voor een Simucube 2, maar klopt het dat deze niet plug & play is?
Ik lees veel dat er altijd met instellingen gespeeld moet worden om te kunnen racen. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@fietsbob
Nope, er zijn een paar goeie profielen die met de software worden meegeleverd.
Evt kun je wat tunen
Er is een expert mode en een simple mode beschikbaar.

Heb zelf een SC2 Pro en ben er uitermate tevreden mee.

Er zijn veel mensen op het forum die snel reageren op vragen (mocht je die hebben)
Zowel users, als dev's, als Granite zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
raymondw schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:46:
@fietsbob
Nope, er zijn een paar goeie profielen die met de software worden meegeleverd.
Evt kun je wat tunen
Er is een expert mode en een simple mode beschikbaar.

Heb zelf een SC2 Pro en ben er uitermate tevreden mee.

Er zijn veel mensen op het forum die snel reageren op vragen (mocht je die hebben)
Zowel users, als dev's, als Granite zelf
Ok dank je, zal op het forum van Granite verder rondneuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
fietsbob schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:48:
Ok dank je, zal op het forum van Granite verder rondneuzen.
Ik had je graag uitgenodigd om het te proberen/testen, maar voor het moment doen we dat even niet.
Zodra eea wat versoepelt word ben je welkom als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ter info.

Heusinkveld heeft een nieuwe versie 1.0 van de configuratie tool SmartControl voor de Sim Pedals Sprint uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwOc6igPyIPwLqkWwmIx22DeOpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ckZP7TYSYQxywCiPoWZhNe9.jpg?f=user_large

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Maurice W schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:42:
Heusinkveld heeft een nieuwe versie 1.0 van de configuratie tool SmartControl voor de Sim Pedals Sprint uitgebracht.
Geen update informatie, geen changelog
Programma indeling is nagenoeg hetzelfde.

Behalve een 32 en 64 bit versie zie ik weinig veranderingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

raymondw schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:58:
[...]

Geen update informatie, geen changelog
Programma indeling is nagenoeg hetzelfde.

Behalve een 32 en 64 bit versie zie ik weinig veranderingen...
The new version 1.0 contains various technical and usability improvements, such as:

Revised brake pedal force indicator (now always shows the actual force in KG which is applied on the brake).

Revised starting screen (application now launches on the profiles tab).

Improved usability during the calibration procedure: Parallel detection of the ‘at rest’ sensor value for all 3 pedals and improved detection of the ‘fully pressed’ sensor value.

Improved detection of throttle and clutch axis.

‘Calibration completed’ notice when the calibration has been saved.

Various UI improvements aimed at improving usability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Maurice W
Waar haal je dat vandaan?

/edit
tx @Maurice W
Ik verwachte op de service pagina zelf een linkje naar de updates oid.

[ Voor 55% gewijzigd door raymondw op 20-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 10:58

Tijn96

In speed we trust

Ik zit te twijfelen om een simucube 2 te kopen. Nu twijfel ik tussen de sport en de pro. Het enige echt relevante verschil lijkt te zitten in de torque slew rate.

Wat betekend dit precies? En weet iemand tevens wat de torque slew rate is van de simucube 1?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Tijn96 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:18:
Ik zit te twijfelen om een simucube 2 te kopen. Nu twijfel ik tussen de sport en de pro. Het enige echt relevante verschil lijkt te zitten in de torque slew rate.

Wat betekend dit precies? En weet iemand tevens wat de torque slew rate is van de simucube 1?
De pro wordt ook gevoed door 2 x een 280W voeding, de Sport maar 1 voeding.

Zelf ga ik een Sport bestellen volgende maand + een stuur van SRC.

[ Voor 7% gewijzigd door Simbob op 20-04-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Tijn96 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:18:

Slew rate is de snelheid waarmee de koppel in het stuur verandert. Hoe hoger de slew rate, hoe meer 'levendig' het stuur. Ik denk het beste te omschrijven als de acceleratie van het stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 10:58

Tijn96

In speed we trust

fietsbob schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:28:
[...]

De pro wordt ook gevoed door 2 x een 280W voeding, de Sport maar 1 voeding.

Zelf ga ik een Sport bestellen volgende maand + een stuur van SRC.
Ik neig zelf ook naar de sport en dan een cubecotrols stuur... vakantiegeld dit jaar is beter hierop te besteden want vakantie gaat hem toch niet worden 8)7

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Tijn96 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:33:
[...]

Ik neig zelf ook naar de sport en dan een cubecotrols stuur... vakantiegeld dit jaar is beter hierop te besteden want vakantie gaat hem toch niet worden 8)7
Hier staan nog een aantal sturen
https://community.granite...of-the-sc2-community/3155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
SirLct schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:03:
[...]

Pff.. T150Pro is nu 150... Heel laag, zelfs lager dan T150 standaard zonder t3pa...
Kopen of wachten dat G29 weer omlaag gaat? Of 2e hands T300?
Is wel laag maar niet extreem. Zowel de t150 pro als de G29 zijn wel vaker voor rond de 160-170.

Persoonlijk wacht ik even tot de PS5 uit komt en iedereen zijn PS3/PS4 stuurtjes gaat vervangen in de hoop dan een goedkope tweedehands te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Philip Ross schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:21:
[...]

Persoonlijk wacht ik even tot de PS5 uit komt en iedereen zijn PS3/PS4 stuurtjes gaat vervangen in de hoop dan een goedkope tweedehands te kunnen krijgen.
Als het goed is werkt alle apparatuur van de PS4 en Xbox One ook op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Jimmy J. schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:46:
[...]
Als het goed is werkt alle apparatuur van de PS4 en Xbox One ook op de volgende generatie.
Waarschijnlijk het meeste wel ja. Maar toch verwacht ik wel een nieuwe generatie stuurtjes en mensen die gewoonweg alsnog vervangen voor een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Waarom koop je nu gewoon niet iets degelijks in plaats van iemand anders zijn oude zooi, en dat over een paar maanden/jaar :?

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 20-04-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:20:
Waarom koop je nu gewoon niet iets degelijks in plaats van iemand anders zijn oude zooi, en dat over een paar maanden/jaar :?
Omdat niet iedereen heel veel geld te besteden heeft?!
Als je kijkt naar de prijsklasse waar gezocht wordt dan is het logisch dat "iets degelijks" waarschijnlijk ook gewooon op de 2e handsmarkt verschijnt. En dan heb je meer voor je geld dan dat je iets nieuws koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het zal wel aan mij liggen, maar als je verwacht dat het in die prijsklasse over een poosje ineens veel goedkoper geworden is... Prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 20-04-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:11
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:26:
Het zal wel aan mij liggen, maar als je verwacht dat het in die prijsklasse over een poosje ineens veel goedkoper geworden is... Prima :)
Huh, alles wat 2e hands is, is stukken goedkoper dan een nieuw exemplaar. Dat is geen verwachting maar gewoon een feit. Ook redelijk logisch ook 8)7

Daarnaast zijn de meeste dingen die 2e hands zijn nog gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja daar heb ik het ook over, de prijzen die je nu 2e hands vind, die zullen over een poosje niet veel lager liggen denk ik zo. Nieuw is het al bijna gratis af en toe, dan gaat dat 2e hands echt niet meer over de kop hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:29:
Ja daar heb ik het ook over, de prijzen die je nu 2e hands vind, die zullen over een poosje niet veel lager liggen denk ik zo. Nieuw is het al bijna gratis af en toe, dan gaat dat 2e hands echt niet meer over de kop hoor :+
Wat jij bijna gratis vind is voor een ander misschien een hele berg geld. En als die dan €100 kan besparen door iets 2e hands te kopen is dat toch prima?

Veel mensen hebben interesse in het racen maar weten ze niet of ze het ook op de lange termijn leuk vinden. Dan kan je toch beter eerst iets 2e hands kopen om het te proberen en later upgraden? Volgens mij gaat de 2e hands markt in dit spul ook als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zou het wel weten, je kunt nu prima iets kopen wat op VA staat. Vind je het niks? Staat het zo weer te koop en aangezien nu half NL thuis zit ben je het waarschijnlijk zo weer kwijt voor dezelfde prijs.

Wil vooral aanraden dat als n3othebest gaat wachten om iets te kopen dan zeker tweedehands een segmentje hoger te gaan zitten dan de 2 modellen eerder genoemd.

Maar wat er nu te koop staat:

Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Fanatec CSL Elite (PC, Xbox en PS4)
+
V&A aangeboden: Thrustmaster T3PA pedalen NIEUW in doos

Of deze, letterlijk erachter gekomen dat het toch minder was dan gedacht of geen tijd heeft:
V&A aangeboden: Complete Sim Racing Set - Playseat Challenge, G920, Shifter

Mooi om mee te binnen toch?

Samenvattend:

- Nu is een goede tijd om iets goedkoops op de kop te tikken want, zo weer kwijt
- Als je daadwerkelijk gaat wachten en sparen, ga voor iets beters dan wat je nu direct zou kunnen kopen!

[ Voor 60% gewijzigd door Schuey op 20-04-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:37:
Zou het wel weten, je kunt nu prima iets kopen wat op VA staat. Vind je het niks? Staat het zo weer te koop en aangezien nu half NL thuis zit ben je het waarschijnlijk zo weer kwijt voor dezelfde prijs.

Wil vooral aanraden dat als n3othebest gaat wachten om iets te kopen dan zeker tweedehands een segmentje hoger te gaan zitten dan de 2 modellen eerder genoemd.

Bijvoorbeeld:
+

Of deze, letterlijk erachter gekomen dat het toch minder was dan gedacht of geen tijd heeft:

Ja heel mooi om mee te beginnen. Maar bij elkaar kom je dan toch al op €460 en dat geld moet je wel hebben. Het is al snel ruim het dubbele van een Logitech of de T150.

Maar het klopt inderdaad wel dat de 2e hands prijzen niet echt zullen dalen. Maar met die eerste opmerking over het overnemen van andersmans oude zooi wekte je de indruk dat je alleen maar nieuw zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Beetje ongelukkige uitspraak idd :+

Nee daarmee doelde ik op het het wachten/sparen om mensen hun huidige spullen goedkoop te kopen. Ik kan mezelf moeilijk voorstellen dat iemand tot Q4 dit jaar gaat afwachten/sparen om vervolgens dan een G920/T150 te kopen voor, laten we heel generus zijn, 50 euro minder dan wanneer je dit nu vandaag zou doen.

Edit:
Zie diverse T150 nu voor 100,- compleet op marktplaats staan trouwens :P
Weet niet hoeveel je daar nog van af denkt te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 20-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:54:

Ik denk niet veel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88

Bijvoorbeeld:
+

Samenvattend:

- Nu is een goede tijd om iets goedkoops op de kop te tikken want, zo weer kwijt
- Als je daadwerkelijk gaat wachten en sparen, ga voor iets beters dan wat je nu direct zou kunnen kopen!
Dit is inderdaad veel beter verwoord dan je eerste post erover. Hier sluit ik me volledig bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:46
Ik ben €793 kwijt voor mijn TS PC Racer en Fanatec CSL Elite Pedals LC in totaal. Op zich valt dat wel mee als je echt serieus wat wilt. Handrem en playseat enzo zijn voor de toekomst, heb ik nu niet zoveel ruimte voor. Denk dat de handrem eerst komt als ik echt veel rally gaat rijden, dan doe ik die van TM met een versnellingsbak erin (twee in een).

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross

Bijvoorbeeld:
+

Samenvattend:

De genoemde setjes zijn duurder dan mijn gehele PS4+spellen collectie samen. Gezien ik ook gewoon 40 uur per week werk + muziek maken + sporten vind ik het geen investering van honderden euros waard.

Kijk je nu naar een tweedehands G29 hier op V&A dan zijn die rond de 200 euro wat al meer is dan de nieuworijs afgelopen maanden geweest is.

Op marktplaats is het vast goedkoper te vinden (G29 niet maar t150 pro wel) maar dan weet je ook niet wat je krijgt.

Het is voor mij een leuke extra maar geen must have dus kan voor mijzelf niet verantwoorden hier jonderden euros aan uit te geven. Weet ook nog helemaal niet hoe serieus ik er mee ga spelen.

Vaak zie je dat als nieuwe generaties uitkomen de oude zowel nieuw als tweedehands nog flink goedkoper weg gaan. Vandaar dat vlak voor het uitkomen van een nieuwe generatie iets kopen niet altijd de meest voordelige keuze is. Dat was alles wat ik wilde zeggen.
Schuey schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:54:
Edit:
Zie geen pro versie voor iets in de richting hier. Wel normale t150.

Bedenk overigens dat 50 euro korting op 150 euro toch behoorlijk is. Zeker voor mensen die niet heel fanatiek racen (want die kopen toch wel een duurder setje).

[ Voor 9% gewijzigd door Philip Ross op 20-04-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Mocht je het toch leuker vinden dan je dacht, dan heb je altijd al wat advies op zak om verder naar leuke spulletjes te kijken ;)

Maar brr, racen zonder stuur/geen must have, dan reed ik maar niet :+

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 20-04-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:50
Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom stuurtjes zo duur zijn geworden..

Een jaar of 10 geleden had je voor €100-120 best een redelijke DFGT of DFP.
Tegenwoordig heb je muv een aanbieding pure troep.

Je was klaar met €150 met een rode MOMO en later G25. Tegenwoordig betaal je voor een vrijwel identieke G29 zonder shifter €200-300.

Ik kan me nog de Fanatec 911 wheel herinneren a €300. Maar daarna is de prijs gewoon de lucht ingeschoten en heb je voor een redelijk bedrag eigenlijk niks.
Een T300 met redelijke pedalen is al €300+.

Instappen is alleen maar duurder geworden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Mijn eerste stuur was een Thrustmaster TGP1.

Geen force feedback
Geen pedalen
Een vaste coily kabel

Wat een gedrocht. Alle verbetering kost geld. Al blijven sommige merken hangen of hebben een bepaald prijs niveau uitgezocht om in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:45:
Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom stuurtjes zo duur zijn geworden..

Een jaar of 10 geleden had je voor €100-120 best een redelijke DFGT of DFP.
Tegenwoordig heb je muv een aanbieding pure troep.

Je was klaar met €150 met een rode MOMO en later G25. Tegenwoordig betaal je voor een vrijwel identieke G29 zonder shifter €200-300.

Ik kan me nog de Fanatec 911 wheel herinneren a €300. Maar daarna is de prijs gewoon de lucht ingeschoten en heb je voor een redelijk bedrag eigenlijk niks.
Een T300 met redelijke pedalen is al €300+.

Instappen is alleen maar duurder geworden.
Ben ik niet helemaal met je eens. Mid jaren 90 (ja, ik ben een oldtimer ;)) was het must-have stuur van Thrustmaster ook 279 gulden, en de rode MOMO was nieuw volgens mij zo'n 299 euro, niet 150.

Instapmodellen waren er ook altijd al voor prijzen van 100-200 gulden/euro maar kwalitatief waren die ook net zo goed/slecht als de instapmodellen van nu.

Het enige wat er gebeurt is dat iedereen elkaar gek loopt te maken dat je per se een duur stuur moet hebben, maar dat is gebruikelijk op forums zoals hier. Datzelfde gebeurt ook in de subforums voor PC hardware, camera's, domotica etc. omdat hier nu eenmaal vooral liefhebbers en fanatici zitten :+

iracing profile

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.