In veel gevallen zit er nog wel iets van spanningsregelingselektronica in het device zelf. Daarnaast is er natuurlijk altijd wel een marge waarin dingen werken. Wellicht haalt je stuur niet de maximale kracht, maar merk je dat niet of nauwelijks omdat maximaal toch zelden gehaald wordt.Willempie98 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:15:
Beste Tweakers,
Weet iemand hoe het zit met ac-dc adapters? Ik ben mijn originele adapter voor de Logitech Driving Force GT https://tweakers.net/pric...ech-driving-force-gt.html kwijt. Deze was 24V 0,75A output en er staat op het stuur ook dat dit nodig is voor de force feedback (FF). Nu heb ik een beetje rond gesnuffeld en mensen zeggen dat je ook een sterkere voeding kan aansluiten, dat de een hogere stroomsterkte niet veel uitmaakt. Het stuur neemt gewoon de hoeveelheid die het nodig heeft. Ik heb dus mijn stoute schoenen aangetrokken en heb mijn oude power adapter voor mijn laptop (19V, 4A) aangesloten op het stuur. Zowaar deed de FF het gewoon, ondanks het mindere voltage.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe dit werkt. Waarom werkt het stuur nog gewoon met 19V, waar het 24V nodig heeft volgens de fabrikant? Heeft iemand ervaring met hoe laag je kan gaan met dit specifieke stuur? Ik wil mijn laptop aan mijn broertje geven, dus dan kan ik deze adapter niet blijven gebruiken met het stuur. Ik was aan het kijken op Aliexpress voor een vervangende adapter, zou 19V 1A genoeg zijn? Maakt met een lager voltage de stroomsterkte nog wat uit zolang deze hoger is dan 0,75A?
Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft
Groet Willem
Een adapter die een hogere stroom kan leveren is inderdaad geen probleem. Het is niet zo dat een 1A voeding altijd 1A levert. Hij levert maximaal 1A als dat gevraagd wordt door het device.
Ticking away, the moments that make up a dull day