(Bedankt voor de diverse reacties.)
R3m3d7 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:52:
[...]
Die twee weken waren wellicht vroeger van toepassing voordat de huidige generatie DD beschikbaar kwam, tengenwoordig is het min of meer plug en play en is het qua afstellen niet zo gek veel meer werk dan een ander stuurtje imho. Je bent toch altijd wel even bezig, ook met niet direct-drive stuurtjes om het gevoel te krijgen zoals jij het wilt hebben.
Ik denk dat die twee weken waren met de oudere OSW's voordat deze qua profielen etc op orde waren en goede ondersteuning hadden in de sims.
Na controle van mijn history een video uit 2018 inderdaad:
YouTube: Is A Direct Drive Wheel Worth The Money?Ik zou een gebruikte T300 of G27 van marktplaats halen en daar eerst een maand of 6 mee rondrijden om te kijken of het wat voor je is. Los van de techniek moet je achterhalen of de hobby zelf iets voor je is.
Als je voor 100-150 euro gebruikte spullen daarvoor haalt blijft dat die waarde ongeveer behouden en geloof me, ook met een G27 kan je enorm veel lol hebben en zeer snel worden.
Een duur nieuw stuur gaat je echt niet in de hobby houden als het niets voor je is, het gaat je alleen een rot gevoel geven als je die 20-25% verliest wanneer je het na een jaar of wat op marktplaats zet.
Momenteel staat er weinig interessants op marktplaats/V&A. Voor een TMX Pro (dus de T150 Pro) moet je al denken aan 110 tot 190 euro. De T300 / TMX kom je een bundel tegen met playseat challenge voor 450 euro, met f1 wiel voor 600 euro, enz. Op V&A staat er 1tje van een 0 star voor 175. Zal wel hard gaan nu velen thuis zitten.
Normaal zou ik er gewoon 2 of 3 via coolblue bestellen (150, 300, 500) en het zelf even uitvogelen of de meerprijs het waard is. Daar betaal ik met plezier enkele 10tjes extra voor en dan krijgen ze nog een review van me ook

. Maar coolblue heeft nauwelijks voorraad, vrijwel alles is 'Tijdelijk uitverkocht' of 'Nooit meer leverbaar'. Ook bol levert momenteel alleen via resellers die additionele voorwaarde hebben mbt het 'testen' van producten (lees doen ze moeilijk over). Amazon heeft wel stock maar ook die melden expliciet dat producten ongeopend retour moeten dus daar heb ik niks aan. Het gaat allemaal net even anders nu.
Opvallend overigens dat de playstation variant zoveel populairder is dan de xbox variant. Op de pc ben ik eigenlijk al jaren te spreken over de implementatie van de gekleurde xbox knoppen (rood,groen,geel,blauw). Daarbij telt ook mee dat min of meer élke game en appstore standaard mapping voor een Xbox controller ondersteund, of dat met deze stuurtjes zo is blijft even afwachten. Hoe dan ook was die Xbox controller een verademing naar jaren lang bij elke nieuwe game "button 10" te binden. Momenteel race ik dan ook nog met de Xbox One controller.
[
Voor 11% gewijzigd door
sdk1985 op 08-04-2020 13:42
]