Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 29 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
@ZFLaSH Dat is een mooie optie, dat kende ik nog niet.

Maar voor mij blijft motion sickness het ding om mij er van te weerhouden het nogmaals te proberen. Ik heb het een tijdje geprobeerd zonder enige vorm van vooruitgang. Ik vind het lastig om daar dan opnieuw in te investeren.

Om die reden neig ik ook naar triples in de toekomst. Al blijft de beleving met VR wel erg gaaf!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Dat is jammer. Het is echt te trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
Blerf schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:29:

Maar dus de grote vraag welke?
- simucube sport?
- Accuforce complete?
- Augury ( mits weer te koop )
- Sim-plicity ?
- Simagic ( de new kid on the block )
Accuforce komt nog veel belasting en invoerkosten bij. Wat hem erg duur maakt voor wat je krijgt.

Augury komt niet meer te koop. Althans is al 6 maand uit voorraad, dus waarom die op de site blijft snap ik niet.

Simagic is wel een stappenmotor, ziet er verder wel veelbelovend uit vooral als je alleen iRacing speelt. Toch kost de base alleen je hier ook al 850,-

Sim-plicity lijkt een leuke optie voor de prijs. Het enige is dat je redelijk afhankelijk bent van 1 persoon, besluit die te stoppen, dan is de vraag hoe de ondersteuning blijft. Tot nu toe lijkt het allemaal goed.
Niellie41 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:31:
Als je nog een beetje geduld hebt, kan je ook wachten op het stuur van VRS (Virtual Racing School). Die heeft een vanaf prijs van $799.
Nah, begint vanaf 899 euro. Dan komt er nog 50 euro bij voor een mounting bracket, en 50 euro voor een hub om je stuurtjes erop aan te sluiten, dus zit je toch gewoon op 1000,-.
ronaldinho schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Ik was afgelopen vrijdag precies €1231,81 kwijt aan een dd en een stuur.
Na vele merken, reviews, youtubefilmpjes (en comments) bekeken en gelezen te hebben, ben ik uitgekomen op het volgende:
sw20 v3 (20 Nm) van sim-plicity (preorder welke 14 mei verscheept zal worden)
f74led van polsimer
Misschien dat 13Nm ook wel voldoende was, maar het verschil in prijs met de 20Nm was voor mij zo klein, dat ik voor de 20Nm heb gekozen.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Op een gegeven moment moet je keuzes gaan maken en knopen doorhakken.
Leuke keuze! Ik heb de Simplicity SW20 V3 ook in de preorder staan. Volgende week zaterdag moet die op de post gaan :*) Vooral de lage prijs heeft mij doen overhalen om hiervoor te kiezen.
Voor de rest is er wel een redelijke actieve facebook groep, die elkaar helpt met wat settings of andere informatie.
Ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn met mijn CSW V2 :)

[ Voor 37% gewijzigd door Hupske op 02-03-2020 20:46 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Hupske schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:19:
[...]

Leuke keuze! Ik heb de Simplicity SW20 V3 ook in de preorder staan. Volgende week zaterdag moet die op de post gaan :*) Vooral de lage prijs heeft mij doen overhalen om hiervoor te kiezen.
Voor de rest is er wel een redelijke actieve facebook groep, die elkaar helpt met wat settings of andere informatie.
Ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn met mijn CSW V2 :)
Top! Voor mij was het ook, na lang zoeken, de prijs die mij de doorslag gaf ;)
Over settings gesproken: op Simplicity hebben ze op https://sim-pli.city/pages/downloads o.a. een Presets Installation Tool voor een aantal spellen. Vraag me af wat ik mij daarbij voor moet stellen.

Ben nu nog in het bezit van een Thrustmaster T300 RS base+stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Madhouse1979 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:35:
@ZFLaSH Dat is een mooie optie, dat kende ik nog niet.

Maar voor mij blijft motion sickness het ding om mij er van te weerhouden het nogmaals te proberen. Ik heb het een tijdje geprobeerd zonder enige vorm van vooruitgang. Ik vind het lastig om daar dan opnieuw in te investeren.

Om die reden neig ik ook naar triples in de toekomst. Al blijft de beleving met VR wel erg gaaf!
ZFLaSH schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:20:
Dat is jammer. Het is echt te trainen.
Het is zeker te trainen. Bij de één duurt het wellicht wat langer dan bij de ander. Ik had toen ik zelf net overgestapt was naar VR (Oculus Rift CV1) in het begin ook enorme last van motion sickness, zeker als de auto in een slip raakte of crashte. Langzaam opbouwen en steeds langere sessies hielpen me er uiteindelijk vrijwel vanaf.

Maar wat uiteindelijk nog de meeste verbetering / verlichting gaf: een motion platform. Een vriend van mij kon zonder niet eens 1 ronde rijden in VR, met de motion platform reed hij zonder er zelf erg in te hebben in een sessie meer dan 45 minuten aaneengesloten zonder ook maar iets van motion sickness te hebben.
Het maakt het totale plaatje alleen niet echt goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik ben met wat afval hout een eigen rig ineen aan het knutselen. Heeft er iemand hier een CSL elite met standaard PS4 stuurwiel die mij de hoogte van de basis tot het midden van het stuurwiel kan meten? Wat is de hoek van wielbasis?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:12
Ik heb ook een paar keer VR meegemaakt, ik ben ook met een paar minuten 'wagenziek', wat echt uren na-ijlt. Ook voel ik een soort van opgesloten, omdat ik mijn omgeving niet kan zien. Daarnaast zijn er de kabels die me hinderen in mijn bewegingen, dat alles vind ik een teveel nadelen. Al met al laat ik VR maar voor wat het is. Bij mij staat een 32:9 of 32:10 scherm op mijn upgrade lijstje. Dat lijstje wordt trouwens behoorlijk kort. Een nieuw rig is besteld en dan blijft eigenlijk alleen nog het genoemde scherm en een betere videokaart over.

De DD1 vind ik een geweldige upgrade ten opzichte van mijn eerdere T300RS. Misschien dat de stap van een goede Fanatec CSW/CSL naar een Direct Drive niet zo groot is, maar vanaf een T300 is de stap echt erg groot. Het verschil in dynamiek en de details die je voelt met een DD is moeilijk te omschrijven. Wat mij betreft is de stap naar een load cel rem pedaal minder groot, hoewel ik hier meerdere keren het omgekeerde heb gelezen. Zo is alles persoonlijk. ACC ondersteunt de DD volledig, samen met F1-2019. Bij AC is de ondersteuning wat minder (zo werken zonder Fanalab de LEDs op het stuur niet), dat merk je ook aan de feedback wat je uit het stuur krijgt. ACC is scherp en precies, AC ietsje minder. Misschien dat ik voor AC nog niet de juiste instellingen te pakken heb. Toch maakt dat het plezier met AC niet minder, maar Assetto Corsa Competizione rijden met een DD is een supercombi. Hopelijk wordt Automobilista 2 ook zo'n fijne sim, nog ff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Ik ben van de TMX naar DD1 gegaan. En in dat geval van "Ik vind simracen wel leuk" naar "Oke, mag ik weer ? Ah toe????". De belevenis met de DD1 is stukken beter. Ook de V3 vind ik een super upgrade ten opzichte van de T3 van Trustmaster. Ik kan later remmen, beter remmen.

AC is voor mj qua FFB wat slap, ACC vind ik echt goed. Heb de FFB voor AC al opgeschroefd maar nog niet gevonden waarvan ik zeg "dat is het". Moet zeggen dat ik de laatste tijd voor ACC en rF2 speel.

Ik zoek zelf alleen nog een ander stuur. Ik vind het nog steeds jammer dat de McLaren GT3 niet meer verkocht word. Maar ik begreep dat een https://www.polsimer.pl/strona-produktu/f74led-mps ook werkt met de Podium Hub. Daar maar eens naar kijken als het vakantiegeld er is. Als iemand nog andere tips heeft verneem ik dat graag

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
dhrto schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:20:
[...]

[...]

Het is zeker te trainen. Bij de één duurt het wellicht wat langer dan bij de ander. Ik had toen ik zelf net overgestapt was naar VR (Oculus Rift CV1) in het begin ook enorme last van motion sickness, zeker als de auto in een slip raakte of crashte. Langzaam opbouwen en steeds langere sessies hielpen me er uiteindelijk vrijwel vanaf.

Maar wat uiteindelijk nog de meeste verbetering / verlichting gaf: een motion platform. Een vriend van mij kon zonder niet eens 1 ronde rijden in VR, met de motion platform reed hij zonder er zelf erg in te hebben in een sessie meer dan 45 minuten aaneengesloten zonder ook maar iets van motion sickness te hebben.
Het maakt het totale plaatje alleen niet echt goedkoper :D
Ah bijzonder. Ik vond een motion platform juist ontzettend irritant, niets toevoegend en ook nogal laggy. De motion kwam voor mijn gevoel NET te laat waardoor ik echt helemaal van slag raakte. Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is.

En wat je zegt over motion sickness klopt. Begin met 3-5 minuten en bouw dat op. Ik ben ontzettend gevoelig voor dit en de eerste keer heb ik ook echt flink over moeten geven. Ik wilde alleen in VR racen want ik vond het zo ontzettend tof, dus toen ben ik een schema gaan maken.. Eerste paar dagen 3-5 minuten, daarna 8-10, daarna 15-20 en na verloop van tijd had ik nergens meer last van. Pancake racen heb ik daardoor gelukkig achter me kunnen laten.

@Hathie Kabels is, zeker voor Simracing, geen issue. Ik heb mijn kabel via een soort veer-oprol-passjes houder gemaakt, zodat de kabel netjes omhoog gehouden wordt en lekker mee kan bewegen. Ik merk niet eens dat de kabel er is.

Er is overal een oplossing voor :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

De kogel door de kerk mede door wat dingen die hier zijn gezegd toch gegaan voor de:
- Simucube Sport ( bij augury vandaan )
- Volante SRC GT-1 ( van simracing coach )

Waarom? ( omdat ik me dat dus ook afvroeg )

Omdat ik het fijn vind als er meer mensen aan werken, dat was de reden voor mij om niet voor een sim-plicity te gaan. Nog een tijdje zitten denken of ik niet wou wachten op de VRS versie, maar die zullen net als de accuforce uit de US moeten komen.. aka kost ook weer extra. Kan ik goed / wil ik graag zelf sleutelen ? nou niet dus toen uitgekomen op de simucube.
Hoop dat dit ook helpt voor andere DD zoekers

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
ZFLaSH schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:44:
[...]
Ah bijzonder. Ik vond een motion platform juist ontzettend irritant, niets toevoegend en ook nogal laggy. De motion kwam voor mijn gevoel NET te laat waardoor ik echt helemaal van slag raakte. Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is.
Ja de motion moet natuurlijk wel snel en accuraat reageren. Het goed afstellen daarvan is daarom ook zeer belangrijk en kost de nodige tijd heb ik ervaren. Net als met force feedback / aantal Nm van het stuur > sterker cq. heftiger is niet altijd beter! Alles op max. is leuk voor de toeschouwer, maar hoeft absoluut niet beter voor het gevoel te zijn.
'Merkbare' vertraging of een andere beweging(srichting) dan dat je zou verwachten is funest in VR. Zo heb ik bij een aantal spellen dat het uitbreken van de achterkant in de standaard instellingen voor mijn rig verkeerd gemapt was, dat was meteen raak qua 'wagenziekte'.
ZFLaSH schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:44:
[...]
@Hathie Kabels is, zeker voor Simracing, geen issue. Ik heb mijn kabel via een soort veer-oprol-passjes houder gemaakt, zodat de kabel netjes omhoog gehouden wordt en lekker mee kan bewegen. Ik merk niet eens dat de kabel er is.
Er is overal een oplossing voor :).
Haha, dit is precies dezelfde oplossing die ik op zolder heb. Er zijn zelfs soort van kant-en-klare 'kits' voor te krijgen op Amazon. Het werkt subliem, ook met roomscale spellen. De draad hangt nu boven me en zit vrijwel niet meer in de weg. Zoiets bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ZFLaSH @dhrto Hebben jullie toevallig foto's wat jullie zelf gemaakt hebben om de kabels omhoog te houden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:57:
@ZFLaSH @dhrto Hebben jullie toevallig foto's wat jullie zelf gemaakt hebben om de kabels omhoog te houden? :P
Nu ben ik niet één van de gevraagden, maar ik heb zelf deze. En dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0033/6547/0321/products/1_a8783482-1847-4159-98d4-b9d98c6b0ac7_720x.jpg?v=1569290198

Er worden plakhaakjes en schroefhaakjes bijgeleverd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 03-03-2020 13:02 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:17
@Eddye @Kloever Ik vond de FFB van AC eerst ook tegenvallen tegenover ACC, maar ik kwam bij toeval deze addon tegen, en daarmee vind ik 't echt heel erg goed, nog steeds niet zo goed als ACC maar iig niet meer slapjes.. Knal nu met veel plezier over de Nurburgring weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:12
@Pyr0_ Ik ga de addon proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 21:44
Ik heb een weggegeven kabeltje van mijn Fanatec pedalen nodig.
Z’n ps/2 naar rj12 kabel.
ik hem nu via usb aangesloten, alleen heb ik daar constant het probleem dat het gas minder wordt naar verloop van tijd.
Dit is dan weer wel te fixen met diview wat ik dan ook doe.
Alleen nu heb ik een Fanatec base maar geen ps/2 naar rj12 kabel meer :-(
Om te kijken of het probleem in de usb zit of niet.!
Iemand die nog ergens een reserve heeft liggen.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:57:
Mijn rig staat op zolder. Ik heb tussen de twee hellende dakvlakken een hengel gehangen (hengel zit in een vlaggestokhouder en zit als 't ware vastgeklemd tussen de twee dakvlakken). Aan de ringen van de hengel heb dan die kabelrolletjes gehangen. De zwarte zakjes zijn ballastzakjes om de kracht die nodig is om de kabelrollers uit te trekken, te verminderen (de kabel trekt dan minder aan je headset, als de kabelrollers worden aangesproken).
Zoals je ziet wel een knutselproject. Dit was nog voordat de complete / kant en klare setjes op de markt kwamen. De link van de set van @Wormaap ziet er ook goed uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUQZdvNtDXAtzAVbOJxvmC2CuHo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QQyfIMcPv6G1etyf4R9aytwd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
artworx2010 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:19:
Ik heb een weggegeven kabeltje van mijn Fanatec pedalen nodig.
Z’n ps/2 naar rj12 kabel.
ik hem nu via usb aangesloten, alleen heb ik daar constant het probleem dat het gas minder wordt naar verloop van tijd.
Dit is dan weer wel te fixen met diview wat ik dan ook doe.
Alleen nu heb ik een Fanatec base maar geen ps/2 naar rj12 kabel meer :-(
Om te kijken of het probleem in de usb zit of niet.!
Iemand die nog ergens een reserve heeft liggen.?
Zit dit kabeltje standaard bij de Fanatec CSL Elite LC pedalen? Dan heb ik hem wel denk ik en gebruik hem niet. Ik kijk vandaag wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 21:44
StealthyPeanut schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:00:
[...]

Zit dit kabeltje standaard bij de Fanatec CSL Elite LC pedalen? Dan heb ik hem wel denk ik en gebruik hem niet. Ik kijk vandaag wel even.
Dat zou super zijn 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

raymondw schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:16:
Door de externe tracking heb je (bijna) geen dropped tracking.
Met een WMR set heb je alleen inside out tracking.

Teveel zonlicht? Gaat hij stotteren
Te weinig licht? Je zicht gaat dan heel langzaam naar links
Te weinig licht? Kijk je ineens ondersteboven.
Geen goede details voor je? Gaat de tracking stotteren

Mijn plan is om dit jaar een aantal 12hr races te rijden, dan is VR echt wel een punt met de stotters.
De immersie is echt enorm goed, maar ik heb toch een triple setup er naast gekocht.
Ik heb sinds augustus 2018 een Odyssey (non plus) en heb sinds die tijd minstens 10x een 24 uurs race gereden. Totaal geen problemen met tracking gehad. De enige keer dat tracking een probleem was, is toen m'n gordijnen dichtwaren, het licht uit was en m'n monitor zwart was ivm de rFactor 2 "no HMD mirror" mode. Als een van die drie dingen anders was dan is er bij mij in ieder geval al genoeg licht voor tracking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb een rj12-rj12 kabel of ps2-usb. Helaas niet degene die je zoekt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:52
EnzoF schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Ik heb sinds augustus 2018 een Odyssey (non plus) en heb sinds die tijd minstens 10x een 24 uurs race gereden. Totaal geen problemen met tracking gehad. De enige keer dat tracking in een probleem was is toen m'n gordijnen dichtwaren, het licht uit was en m'n monitor zwart was ivm de rFactor 2 "no HMD mirror" mode. Als een van die drie dingen anders was dan is er bij mij in ieder geval al genoeg licht voor tracking.
Dan zal er vast een kwalitatief verschil zitten tussen een non-Plus en een Plus.
Kan een heel epistel schrijven met wat ik allemaal getest heb.
De immersie trekt mij wel steeds richting VR, maar ik durf het tijdens langere races momenteel niet aan.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

raymondw schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Dan zal er vast een kwalitatief verschil zitten tussen een non-Plus en een Plus.
Kan een heel epistel schrijven met wat ik allemaal getest heb.
De immersie trekt mij wel steeds richting VR, maar ik durf het tijdens langere races momenteel niet aan.
Hoe zit het qua contrast in je ruimte? Simpele dingen als een schilderij aan de muur kan de tracking al een heel stuk verbeteren.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een unit hebt die niet helemaal correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@EnzoF Contrast zou een ding kunnen zijn.
Achter de set heb ik een witte muur, maar links en rechts staan wel wat objecten.
Zal eens in de camera detectie duiken, goeie tip (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Okay nou de Simucube sport is onderweg en het stuur komt volgende week ergens :)
Dus nu heb ik de vraag aan iemand hier die wellicht al een iracing profile heeft of die die wil delen met me ? dan heb ik vast een start punt. tnx you.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Blerf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:47:
Okay nou de Simucube sport is onderweg en het stuur komt volgende week ergens :)
Dus nu heb ik de vraag aan iemand hier die wellicht al een iracing profile heeft of die die wil delen met me ? dan heb ik vast een start punt. tnx you.
Simucube heeft in de TrueDrive software voor de meeste sims al mooie profielen om mee te beginnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Blerf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:47:
Mijn huidige True Drive profiel voor iracing (gemaakt voor de Porsche 911 Cup, maar ik gebruik m eigenlijk voor alle auto's waarmee ik rijd).
Ingame zet ik de strength afhankelijk van de auto op een waarde tussen 30 en 70.
NB ik heb een Pro, dus voor de Sport moet je de strength slider in True Drive op een hoger percentage zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEOrWKGjs3N0ugGl6j1siNwg-FY=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/ykkmGbC62XxoswCvNTwJtHF9.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 9% gewijzigd door Raimond613 op 05-03-2020 14:41 ]

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Mijn huidige True Drive profiel voor iracing (gemaakt voor de Porsche 911 Cup, maar ik gebruik m eigenlijk voor alle auto's waarmee ik rijd).
Ingame zet ik de strength afhankelijk van de auto op een waarde tussen 30 en 70.
NB ik heb een Pro, dus voor de Sport moet je de strength slider in True Drive op een hoger percentage zetten.

[Afbeelding]
Super! ga ik die eens op 70% zetten en dat als start punt nemen en kijken wat er gebeurd.
( kom vanuit een Thrustmaster TX dus denk dat ik pijn in mijn armen krijg :P )
EnzoF schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Simucube heeft in de TrueDrive software voor de meeste sims al mooie profielen om mee te beginnen!
Wist ik niet :) dus dan ga ik die en die van Raymond testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Blerf op 05-03-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Ik begrijp nog steeds niet zo goed hoe ik nou het beste bij stuur in kan stellen voor iracing... Ik heb een g920 maar soms voelt deze helemaal niet levend. Kan iemand mij tips geven hoe dit op de correcte manier in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Xenophoben schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:47:
Ik begrijp nog steeds niet zo goed hoe ik nou het beste bij stuur in kan stellen voor iracing... Ik heb een g920 maar soms voelt deze helemaal niet levend. Kan iemand mij tips geven hoe dit op de correcte manier in te stellen?
Dit kan je wel helpen:

Heeft toen ook mijn TX enorm geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Thanks!
* Ik heb deze methode al geprobeerd... Mischien ben ik gewoon niet tevreden over het stuur zelf...
Ik lees ook veel dingen over irffb. Is dat de moeite waard?

[ Voor 123% gewijzigd door Xenophoben op 05-03-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Xenophoben schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:58:
Thanks!
* Ik heb deze methode al geprobeerd... Mischien ben ik gewoon niet tevreden over het stuur zelf...
Ik lees ook veel dingen over irffb. Is dat de moeite waard?
Als je nu niet tevreden bent zou ik het zeker even proberen.

Anders kun je altijd nog je ziel verkopen en net als ik een DD wiel kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb nu eerst een 55 inch tv voor op me rig besteld ... ff genoeg uit gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteravond mijn eerste race gewonnen bij de trucks. Voorin gestart als 5de. Na een paar ronden gingen alle auto's voor me de muur in en kon ik onbedreigd doorrijden naar de finish. Achter me ging ook alles het gras en de muur in. Dus niet gewonnen op techniek, maar puur geluk.

Ook ben ik sinds gisteren aan het spelen met de FFB settings per auto.
In de truck staat deze op 17.9 FFB. Maar ik heb het gevoel dat dit beter kan en dat ik niet alles voel van de banden. Ik voel dat de motor/riemen wat schokken, terwijl ik ook deze setting gebruik in de Indycar Dallara en daar is het gevoel erg smooth.

Op deze site staan de verschillende settings qua strenght
https://boxthislap.org/ffb-setting-suggestions/
Maar ik vind sommige toch echt wel hoog. Bijvoorbeeld de Mazda staat hier op 41.0 FFB.

In de Street stock auto heb ik totaal geen goede controle in de auto en wordt altijd laatste (als ik heel blijf)

[ Voor 6% gewijzigd door Simbob op 06-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
fietsbob schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:54:
Gisteravond mijn eerste race gewonnen bij de trucks. Voorin gestart als 5de. Na een paar ronden gingen alle auto's voor me de muur in en kon ik onbedreigd doorrijden naar de finish. Achter me ging ook alles het gras en de muur in. Dus niet gewonnen op techniek, maar puur geluk.

Ook ben ik sinds gisteren aan het spelen met de FFB settings per auto.
In de truck staat deze op 17.9 FFB. Maar ik heb het gevoel dat dit beter kan en dat ik niet alles voel van de banden. Ik voel dat de motor/riemen wat schokken, terwijl ik ook deze setting gebruik in de Indycar Dallara en daar is het gevoel erg smooth.

Op deze site staan de verschillende settings qua strenght
https://boxthislap.org/ffb-setting-suggestions/
Maar ik vind sommige toch echt wel hoog. Bijvoorbeeld de Mazda staat hier op 41.0 FFB.

In de Street stock auto heb ik totaal geen goede controle in de auto en wordt altijd laatste (als ik heel blijf)
Welk spel / auto / truck / wiel heb je het over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pyr0_ schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Welk spel / auto / truck / wiel heb je het over? :?
IRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06

derx666

mecker ende blaet

derx666 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Ik heb overal al voelers uitstaan om een Index te kopen :)
Ik ga morgen een Index ophalen *O*

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

derx666 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Ik ga morgen een Index ophalen *O*
Oef dat is een fijne zeg _/-\o_ ben benieuwd zit al te twijfelen of ik mijn rift s niet moet verkopen hier voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Blerf schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Oef dat is een fijne zeg _/-\o_ ben benieuwd zit al te twijfelen of ik mijn rift s niet moet verkopen hier voor...
Ik heb de Rift S niet gezien. Mijn enige ervaring was een CV1, en die was voor mij niet goed genoeg. De Index is voor mij de eerste VR bril die ik gebruikt heb waarbij ik me niet stoorde aan de resolutie.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

hebben jullie ook dat je de fanatec clubsport V3 regelmatig moeten calibraten?
ik heb ze op automatic staan, en vrij vaak rij ik de pits uit en crash ik in de eerst bocht omdat mijn remmen het maar voor 20% doen.

wel vet dat de vibratiemotors het nu in iracing doen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Valkyre schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:30:
ik heb ze op automatic staan, en vrij vaak rij ik de pits uit en crash ik in de eerst bocht omdat mijn remmen het maar voor 20% doen.

Ik heb dit probleem niet en ook nog niet eerder gehad / gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

wist niet dat die het deden tegenwoordig.. moet ik dat nog ergens aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Daarom heb ik hem op Manual gezet. Dan weet je zeker dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe GT1 Evo pedal plates daardoor alleen de nieuwe de Sprints ondersteund? Beide zijn 5mm dik dacht ik.

En ondersteunt de nieuwe plaat de G27 nog?
De beschrijving doet vermoeden van wel maar volgens mij is dat niet juist.
The updated version of the Gt1-Evo cockpit has an all-steel 5 mm thick pedal plate strong enough to cope with the forces of the Heusinkveld Sprint pedal set. Further more compatibel with the Fanatec Clubsport + CLS pedals, Thrustmaster and Logitec pedals.
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo-reinforcement-plate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
De sleuven lijken bij de reinforced plate idd verticaal veel te dicht op elkaar te zitten voor de G27. Maar dat is snel opgelost door 3 extra gaten te boren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:15:
Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe GT1 Evo pedal plates daardoor alleen de nieuwe de Sprints ondersteund? Beide zijn 5mm dik dacht ik.

En ondersteunt de nieuwe plaat de G27 nog?
De beschrijving doet vermoeden van wel maar volgens mij is dat niet juist.

[...]

https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo-reinforcement-plate/
Dit staat op de site.
This GT1-EVO reinforcement plate is freely available for all GT1-EVO users using the Heusinkveld Sprint pedals. The plate consists of 5mm lasercut steel, doubling the total thickness to 10mm and eliminating local flexing of the original pedal plate.

This plate is manufactured in such a way it’s ONLY usable in combination with Sprint pedals. Other holes are blinded off while using this plate.

2 version of this pedal tray are made. Please look closely to identify yours and select the right plate!
Kennelijk heeft de nieuwe plaat alleen gaten voor de sprint pedals.
En 10mm dikte lijkt me aan te geven dat je de nieuwe plaat op de oude monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dhrto schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:20:
De sleuven lijken bij de reinforced plate idd verticaal veel te dicht op elkaar te zitten voor de G27. Maar dat is snel opgelost door 3 extra gaten te boren toch?
Ja, maar daar gaat het niet om. ;)
A3aaN79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Dit staat op de site.

[...]

Kennelijk heeft de nieuwe plaat alleen gaten voor de sprint pedals.
En 10mm dikte lijkt me aan te geven dat je de nieuwe plaat op de oude monteert.
Dat is de reinforcement plate, niet de nieuwe plaat. De nieuwe plaat zou het zonder extra plate moeten kunnen, mijn vraag is: hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Ja, maar daar gaat het niet om. ;)

[...]

Dat is de reinforcement plate, niet de nieuwe plaat. De nieuwe plaat zou het zonder extra plate moeten kunnen, mijn vraag is: hoe dan?
Zie onder een foto van de nieuwe (2020) plaat bij de GT1 Evo.
Ik heb mijn rig afgelopen vrijdag opgehaald bij Sim-Lab en deze leveren ze nu standaard bij de GT1 Evo.

Geen idee of gaten voor welke pedalen werken, maar voldoende gaten te vinden, lijkt mij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_Uv1j2-PoOjwqm9ENvebNubJ-M=/f/image/PH183zjUrgTfsXU6XpPn7Voq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@Olaf van der Spek
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo-reinforcement-plate/ dit is de pagina van de reinforcement plate inderdaad, echter eronder staan de afbeeldingen van de oude en nieuwe plaat.
Hier zijn de verschillen wel goed te zien lijkt me.
Oftewel, de oude en nieuwe plaat ondersteunen veel pedalen, maar de reinforced plate heeft alleen sleuven voor de sprints.
Althans zo zie ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De plaat van JPM85 staat er niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:05:
Nu je het zo zegt... die oogt inderdaad anders dan wat er op de site staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:05:
Klopt, zover ik het begrepen heb:

Vanaf 2020 is er een nieuwe vestevigde plaat bij de GT1 Evo, zie mijn foto hierboven.
De oude GT1 Evo plaat staat nog op de foto's bij de productpagina

Voor de oude GT1 Evo is nu een verstevigde plaat te verkrijgen, die je bovenop de oude plaat kan bevestigen voor het geval je HE sprints hebt. Deze verstevigde plaat is er voor oude versies van de GT1 Evo, afhankelijk van je versie die je hebt.
Voor rigs geleverd in 2020 heb je deze niet nodig, omdat je een volledig nieuwe plaat hebt zonder flex (zie dus mijn foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn Evo is 3 januari bezorgd.. met de 2019 plaat. Ik zal Sim Lab even mailen.

Klopt het dat zelfs bij de 2020 plaat de rem nog iets uitsteekt aan de voorkant? Weinig aan te doen, maar dat had beter gekund IMO.
De printplaat daar ziet er sowieso al wat kwetsbaar uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-03-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Dat is apart inderdaad, want de informatie geeft aan dat 2020 rigs de nieuwe plaat hebben.
Klopt, de rem steekt aan de bovenzijde van de plaat iets uit, maar is wel in afstand gelijk met de onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Blerf schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:48:
[...]

wist niet dat die het deden tegenwoordig.. moet ik dat nog ergens aan zetten?
geen idee eerlijk gezegd ik heb gisteren iracing geupdate en tijdens het rijden dacht ik ineens oww wat gaaf ze werken.

ik heb de pedalen nu op manual ingesteld benieuwd of dat fijn gaat zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben even benieuwd naar de mensen die een upgrade hebben gedaan van de CSW 2.5 naar de DD1. Hoe bevalt de DD1 na een upgrade vanaf de CSW 2.5 na een paar weken/maanden? Is het prijsverschil het waard? Ik merk dat de meningen verdeeld zijn op verschillende fora. Maar het is lastig om te pijlen of mensen ook opnieuw in de setup zijn gedoken om het stuur optimaal te benutten, of dat het eerste reacties na aanschaf zijn. Daarnaast schijnen de drivers in korte tijd een stuk verbeterd te zijn.

Ik twijfel tussen deze 2 setups. Het prijsverschil valt niet mee 😁

DD1 setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AEBqwGyL_e181ZleMzPl34bOCw=/800x/f/image/gIMboFHhHS8hfC1iFpDJ9iL4.png?f=fotoalbum_large

CSW 2.5 setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZpwceIwKEBNzkzh_yPBj36Wgv8=/800x/f/image/ygUS7nbogVDdLax83IVMqy16.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JPtjeeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:36:
Ben even benieuwd naar de mensen die een upgrade hebben gedaan van de CSW 2.5 naar de DD1. Hoe bevalt de DD1 na een upgrade vanaf de CSW 2.5 na een paar weken/maanden? Is het prijsverschil het waard? Ik merk dat de meningen verdeeld zijn op verschillende fora. Maar het is lastig om te pijlen of mensen ook opnieuw in de setup zijn gedoken om het stuur optimaal te benutten, of dat het eerste reacties na aanschaf zijn. Daarnaast schijnen de drivers in korte tijd een stuk verbeterd te zijn.

Ik twijfel tussen deze 2 setups. Het prijsverschil valt niet mee 😁

DD1 setup:
[Afbeelding]

CSW 2.5 setup:
[Afbeelding]
Ik ben van een CSW 2.5 naar een DD2 gegaan en ik vind het een bizar groot verschil, veel groter dan ik had verwacht. Ik zou voor optie 1 gaan, maar dan met Heusinkveld Sprints. Scheelt iets meer dan €200 maar ook hier vond ik het verschil enorm. All-in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
JPtjeeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:36:
Ben even benieuwd naar de mensen die een upgrade hebben gedaan van de CSW 2.5 naar de DD1. Hoe bevalt de DD1 na een upgrade vanaf de CSW 2.5 na een paar weken/maanden?
Ik ben van een G29 naar de DD1 gegaan en gebruik deze nu meedere maanden.
Het is nog elke dag genieten en ik blijf me verbazen over het detail dat je voelt van bijv curbs terwijl je in een bocht zit.
Die 700 euro extra op een pakket van 1300 is het zeker waard imho.
De sprint pedalen kan ik niet over oordelen. Ik ben tevreden met de fanatec v3 pedalen met perf kit zoals je in je mandje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:41:
[...]

Ik ben van een CSW 2.5 naar een DD2 gegaan en ik vind het een bizar groot verschil, veel groter dan ik had verwacht. Ik zou voor optie 1 gaan, maar dan met Heusinkveld Sprints. Scheelt iets meer dan €200 maar ook hier vond ik het verschil enorm. All-in.
Check, thanks! Ik heb expres de CSP gekozen omdat ik de set ook graag op de Xbox wil gebruiken. Helaas ondersteunen de Heusinkveld's dat niet.
Spunky25 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Ik ben van een G29 naar de DD1 gegaan en gebruik deze nu meedere maanden.
Het is nog elke dag genieten en ik blijf me verbazen over het detail dat je voelt van bijv curbs terwijl je in een bocht zit.
Die 700 euro extra op een pakket van 1300 is het zeker waard imho.
De sprint pedalen kan ik niet over oordelen. Ik ben tevreden met de fanatec v3 pedalen met perf kit zoals je in je mandje hebt.
Dat is wel een grote stap ja, nice! Thanks voor je input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JPtjeeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Check, thanks! Ik heb expres de CSP gekozen omdat ik de set ook graag op de Xbox wil gebruiken. Helaas ondersteunen de Heusinkveld's dat niet.
Als je er een DriveHub bij koopt (+/- 80E) dan kan je de HE sprints ook gebruiken op de Xbox.
Heb deze zelf ook en werkt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Onthoud wel dat we gebruik op consoles niet garanderen of ondersteunen. :)

Reactie op de GT1-Evo discussie;
In principe heb je alleen de verstevigde plaat nodig als je de Sprint pedalen gebruikt. Je kan de Ultimate pedalen op de "zwakke" plaat monteren en een stuk meer kracht uitoefenen zonder dat deze plaat flext.
Dit komt simpelweg doordat de 'footprint' van de Sprint pedalen vrij klein is en alle kracht dus op een kleiner oppervlak drukt. Dit kwam niet naar boven tijdens ons eigen testen en we hebben het opgeschreven voor toekomstige producten.

Het compacte ontwerp heeft veel voordelen, maar natuurlijk ook een aantal kleine nadelen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door EnzoF op 12-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De verstevigde plaat voor de GT1 Evo werkt prima, ik heb de modificatie en die schroef je onder de huidige pedaal plaat. De flex met Sprints is echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
EnzoF schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:27:
Dit kwam niet naar boven tijdens ons eigen testen en we hebben het opgeschreven voor toekomstige producten.
We als in HE? ;)
Is er niet getest op de GT1 Evo pedal plate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:03:
[...]

We als in HE? ;)
Is er niet getest op de GT1 Evo pedal plate?
Elke mogelijke rig testen is redelijkerwijs niet haalbaar, zeker niet aangezien we een klein bedrijf zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Onthoud wel dat we niet gebruik op consoles niet garanderen of ondersteunen. :)
Niet meer dan logisch, maar na 1,5 maand nog altijd geen enkele issue met de pedalen gehad.
Uiteindelijk switch ik ook naar PC, benieuwd of ik dan verschil merk in input zonder drivehub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPM85 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Als je er een DriveHub bij koopt (+/- 80E) dan kan je de HE sprints ook gebruiken op de Xbox.
Heb deze zelf ook en werkt zonder problemen.
Oh thanks, dat is ook nog een optie. Hmm, m'n budget van de setup rekt dan wel heel erg uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Crosspost vanuit het PS4 Gran Turismo Sport topic:

Ik rij met een Logitech G29 en ik wist dat het rempedaal ervan een rubber heeft op het einde om de druk van een echt rempedaal te simuleren. Nou heb ik een afwijking aan mijn linkerkuit en voet waardoor ik relatief weinig spierkracht uit kan oefenen en wat minder gevoel heb. Nou dacht ik al die tijd dat ik makkelijk door dat rubber aan het drukken was om maximale remkracht te geven.

Nou niet dus :P

Blijkt dat ik al die tijd maar ~50% van het meetbereik gebruikte. 7(8)7

Omdat GTS automatisch kalibreert valt dat niet erg op. Als ik maar tot halverwege het pedaalbereik rem kalibreert GTS het zodat 50% van het bereik gelijk is aan maximaal remmen. Maar, soms rem ik natuurlijk wat harder dan dat, en dan kalibreert GTS opnieuw zonder dat ik dat door heb. GTS blijft de range dus aanpassen tijdens het rijden in de gevallen dat ik wel wat harder rem dan normaal (doordat GTS ontdekt dat het pedaal nog verder kan). Dat heb ik zelf dan niet door waardoor ik bij een volgend remmoment niet maximaal kan remmen.
Daarnaast was GTS altijd super gevoelig wanneer ik meer dan 50% remde. Dat is ook verdwenen als ik het rempedaal echt kneiterhard indruk :P

Ik denk dat ik dat rubbertje maar eens moet gaan aanpassen om minder zwaar te zijn. B.v. wat gaatjes erin boren :P

Zou een stuk consistenter moeten remmen daarna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Hele lap tekst, maar is het niet gewoon een idee die belachelijke auto calibratie uit te zetten? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Onthoud wel dat we gebruik op consoles niet garanderen of ondersteunen. :)
DriveHub wel :*)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
@MailMan Mijn G920 had een brake mod waar de vorige eigenaar die rubber weg gehaald had / cq vervangen had. Op die manier had ik een redelijke lichte rem maar die was wel precies genoeg om fatsoenlijk mee te remmen. Misschien een idee'tje voor jou?
Maar misschien is nog wel het beste die auto calibratie uit te zetten zoals [@Schuey al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Schuey schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:18:
Hele lap tekst, maar is het niet gewoon een idee die belachelijke auto calibratie uit te zetten? :S
GT Sport is op de PS4 en heeft daar volgens mij geen instellingen voor.
Pyr0_ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:05:
@MailMan Mijn G920 had een brake mod waar de vorige eigenaar die rubber weg gehaald had / cq vervangen had. Op die manier had ik een redelijke lichte rem maar die was wel precies genoeg om fatsoenlijk mee te remmen. Misschien een idee'tje voor jou?
Maar misschien is nog wel het beste die auto calibratie uit te zetten zoals [@Schuey al zei.
Weet je toevallig welke mod? Er zijn er volgens mij meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
MailMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:53:
Crosspost vanuit het PS4 Gran Turismo Sport topic:

Ik rij met een Logitech G29 en ik wist dat het rempedaal ervan een rubber heeft op het einde om de druk van een echt rempedaal te simuleren. Nou heb ik een afwijking aan mijn linkerkuit en voet waardoor ik relatief weinig spierkracht uit kan oefenen en wat minder gevoel heb. Nou dacht ik al die tijd dat ik makkelijk door dat rubber aan het drukken was om maximale remkracht te geven.

Nou niet dus :P

Blijkt dat ik al die tijd maar ~50% van het meetbereik gebruikte. 7(8)7

Omdat GTS automatisch kalibreert valt dat niet erg op. Als ik maar tot halverwege het pedaalbereik rem kalibreert GTS het zodat 50% van het bereik gelijk is aan maximaal remmen. Maar, soms rem ik natuurlijk wat harder dan dat, en dan kalibreert GTS opnieuw zonder dat ik dat door heb. GTS blijft de range dus aanpassen tijdens het rijden in de gevallen dat ik wel wat harder rem dan normaal (doordat GTS ontdekt dat het pedaal nog verder kan). Dat heb ik zelf dan niet door waardoor ik bij een volgend remmoment niet maximaal kan remmen.
Daarnaast was GTS altijd super gevoelig wanneer ik meer dan 50% remde. Dat is ook verdwenen als ik het rempedaal echt kneiterhard indruk :P

Ik denk dat ik dat rubbertje maar eens moet gaan aanpassen om minder zwaar te zijn. B.v. wat gaatjes erin boren :P

Zou een stuk consistenter moeten remmen daarna!
Ik heb zelf de g920 en bij mij scheelde het heel veel door een rig te gebruiken. Ik had de playseat welke prima is voor de g920. Nu heb ik loadcell en dan wordt het tijd voor iets wat echt stevig is :o

Rijd je toevallig gewoon met een bureaustoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
MailMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:52:
[...]

GT Sport is op de PS4 en heeft daar volgens mij geen instellingen voor.

[...]

Weet je toevallig welke mod? Er zijn er volgens mij meerdere.
Nee sorry, maar ik denk dat google je daar wel mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Pyr0_ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Nee sorry, maar ik denk dat google je daar wel mee kan helpen.
Ik denk niet dat ik door Googlen erachter kom welke brake mod jij hebt :P maar ik denk dat ik maar eens begin met wat gaatjes boren. Andere rubbers printen/kopen of andere veren bestellen kan altijd nog.
Xenophoben schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb zelf de g920 en bij mij scheelde het heel veel door een rig te gebruiken. Ik had de playseat welke prima is voor de g920. Nu heb ik loadcell en dan wordt het tijd voor iets wat echt stevig is :o

Rijd je toevallig gewoon met een bureaustoel ?
Gebruik de Playseat challenge. Die ging wel wat omhoog aan de voorkant als ik het pedaal echt maximaal indruk :P Maar ik kan eigenlijk gewoon niet genoeg kracht zetten met m'n linker been, laat staan dat dan goed doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
MailMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Ik denk niet dat ik door Googlen erachter kom welke brake mod jij hebt :P maar ik denk dat ik maar eens begin met wat gaatjes boren. Andere rubbers printen/kopen of andere veren bestellen kan altijd nog.

[...]

Gebruik de Playseat challenge. Die ging wel wat omhoog aan de voorkant als ik het pedaal echt maximaal indruk :P Maar ik kan eigenlijk gewoon niet genoeg kracht zetten met m'n linker been, laat staan dat dan goed doseren.
Eerste result met zoeken op "Logitech g920 brake mod remove rubber" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Pyr0_ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Eerste result met zoeken op "Logitech g920 brake mod remove rubber" ;)
Die heb ik vnv uitgevoerd, maar ik bedoelde dat er meerdere mods mogelijk zijn en ik benieuwd was naar welke bij jou gedaan was :)

Maar wat een verademing zonder dat rubber! Rem veel preciezer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MailMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:15:
Maar ik kan eigenlijk gewoon niet genoeg kracht zetten met m'n linker been, laat staan dat dan goed doseren.
Is remmen met rechts een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ja op zich wel, zo rijd ik ook normaal gesproken in de auto. Maar op de een of andere manier voelt dat bij GT Sport verkeerd aan, alsof je niet snel genoeg kan reageren. Misschien puur een kwestie van oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

MailMan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Ja op zich wel, zo rijd ik ook normaal gesproken in de auto. Maar op de een of andere manier voelt dat bij GT Sport verkeerd aan, alsof je niet snel genoeg kan reageren. Misschien puur een kwestie van oefenen.
een keer met @Linc praten die remt ook met rechts en is alles behalve langsamer...
Oooh en is super aardig dus wellicht kan die je wat tips geven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Bedankt voor het compliment, nu moet ik wel reageren :+

Anyway in iRacing doe ik eigenlijk ook alles met rechts. Gaat prima, die nano seconde die het kost om van het gas pedaal naar je rem pedaal te gaan valt wel mee. Het is meer wat je fijn vindt volgens mij.

Het grootste voordeel van remmen met rechts is dat je vaak een stuk zuiniger rijdt dan iemand die met links remt. Ik doe namelijk ook best veel endurance races en dan kan ik vaak een rondje extra doen ten opzichte van de rest met een volle tank. Over een race van 24 uur kan dat best veel uitmaken. Gisteren hebben we de 12 uur van Sebring gedaan bijvoorbeeld, wij konden makkelijk meer dan een uur rijden, veel ander teams niet en die moesten een extra stop maken waardoor wij op het eind veel plekken wonnen.

Hier een video van één van de GoT races die we doen in iRacing, daarin kan je mijn inputs ook zien bovenaan het stuur. Groene balkje is gaspedaal en rode balkje is remmen:
YouTube: Porsche 718 Cayman GT4 at Laguna Seca Reversed grid

Die blipjes met terug schakelen doet de auto zelf trouwens.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Linc schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:35:
Bedankt voor het compliment, nu moet ik wel reageren :+

Anyway in iRacing doe ik eigenlijk ook alles met rechts. Gaat prima, die nano seconde die het kost om van het gas pedaal naar je rem pedaal te gaan valt wel mee. Het is meer wat je fijn vindt volgens mij.

Het grootste voordeel van remmen met rechts is dat je vaak een stuk zuiniger rijdt dan iemand die met links remt. Ik doe namelijk ook best veel endurance races en dan kan ik vaak een rondje extra doen ten opzichte van de rest met een volle tank. Over een race van 24 uur kan dat best veel uitmaken. Gisteren hebben we de 12 uur van Sebring gedaan bijvoorbeeld, wij konden makkelijk meer dan een uur rijden, veel ander teams niet en die moesten een extra stop maken waardoor wij op het eind veel plekken wonnen.

Hier een video van één van de GoT races die we doen in iRacing, daarin kan je mijn inputs ook zien bovenaan het stuur. Groene balkje is gaspedaal en rode balkje is remmen:
YouTube: Porsche 718 Cayman GT4 at Laguna Seca Reversed grid

Die blipjes met terug schakelen doet de auto zelf trouwens.
Goed te zien dat dat in ieder geval een optie is :)

Ik ga even kijken hoe het bevalt om zonder dat rubbertje te rijden met links. Misschien dat ik met rechts preciezer zou kunnen remmen, al vermoed ik ook dat dat bij GT Sport wat minder uitmaakt dan b.v. bij iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zomaar een vraagje. De Fanatec serie heeft aan de voorkant wat gaten om accesoires op te monteren. Zijn er meer stuurtjes met dit soort gaten aan de voorkant met montage mogelijkheden? Ben een klein onderzoekje aan het doen voor mezelf maar kom eigelijk niet verder dan Fanatec... Misschien mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Schuey schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:42:
Zomaar een vraagje. De Fanatec serie heeft aan de voorkant wat gaten om accesoires op te monteren. Zijn er meer stuurtjes met dit soort gaten aan de voorkant met montage mogelijkheden? Ben een klein onderzoekje aan het doen voor mezelf maar kom eigelijk niet verder dan Fanatec... Misschien mis ik iets?
Fanatec heeft allen voor static shifters te monteren op de base.
Voor de rest ken ik ook niks, behalve natuurlijk gewoon de 4 gebruikelijke gaten op de servos om de servo zelf te monteren, waar je natuurlijk van alles en nog wat aan kan hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/489545735755530240/689036945871208472/image0.jpg

Dit krijg je ervan als je teveel op sebring rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
JohnnyV schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Fanatec heeft allen voor static shifters te monteren op de base.
Voor de rest ken ik ook niks, behalve natuurlijk gewoon de 4 gebruikelijke gaten op de servos om de servo zelf te monteren, waar je natuurlijk van alles en nog wat aan kan hangen
Check, goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JohnnyV schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:39:
[Afbeelding]

Dit krijg je ervan als je teveel op sebring rijdt...
Holy crap. Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik me niet vergis is dat het gaspedaal van een HE ultimate set. Die spring staat toch nauwelijks kracht op?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
derx666 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Holy crap. Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik me niet vergis is dat het gaspedaal van een HE ultimate set. Die spring staat toch nauwelijks kracht op?
HE Ultimate ja, ik zou het ook niet weten, metaal moeheid misschien na een paar duizend uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JohnnyV schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:43:
[...]

HE Ultimate ja, ik zou het ook niet weten, metaal moeheid misschien na een paar duizend uur ?
Kan zijn. Gewoon Enzo even aanspreken, of even een mailtje droppen op de HE website en je hebt zo een nieuwe spring.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
derx666 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Kan zijn. Gewoon Enzo even aanspreken, of even een mailtje droppen op de HE website en je hebt zo een nieuwe spring.
Heb idd al gemaild, nog geen reactie maar ik twijfel er niet aan dat het snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Denk eraan dat er massa's bedrijven aan het downscalen zijn ivm Corona. Dit kan ook voor Heusinkveld/Fanatec en anderen wellicht het geval zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat het bij Heusinkveld en bv Simlabs wel meevalt. Het zijn geen grote bedrijven waar iedereen hutje mutje werk he. Zeker bij Heusinkveld heeft iedereen z'n eigen station, waardoor je toch altijd wel een paar meter van je directe collega vandaan zit. Het besmettingsrisico zou hier door minimaal moeten zijn. Maargoed, ik werk daar niet, en weet dus ook niet wat hun afspraken zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

derx666 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:29:
Denk dat het bij Heusinkveld en bv Simlabs wel meevalt. Het zijn geen grote bedrijven waar iedereen hutje mutje werk he. Zeker bij Heusinkveld heeft iedereen z'n eigen station, waardoor je toch altijd wel een paar meter van je directe collega vandaan zit. Het besmettingsrisico zou hier door minimaal moeten zijn. Maargoed, ik werk daar niet, en weet dus ook niet wat hun afspraken zijn.
Fanatec gaat vrolijk door:
https://forum.fanatec.com...ping-availability-updates

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Vandaag Krijg ik mijn Heusinkveld Sprint pedals binnen.

Iemand een voorbeeld van hun settings in de control center ?

Gebruikt iemand de gemaakte profiles van hun website ?

Ben beniewd wat iedereen gebruikt qua settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Je settings voor de Sprints zijn echt persoonlijk. Je bent echt wel een week bezig met finetunen van je Sprints. Ik gebruik ze redelijk stug (1 na kleinste rubber) en heb bij de rem 'slow end' ingesteld zodat ik geen wheel locks meer heb. Sowieso moet je een deadzone instellen van 5%, maar ik meen dat dit al automatisch gebeurt als je ze kalibreert.

Ook ben ik lang bezig geweest met de stand van de pedalen. Ik heb de platen omgekeerd zodat ze lager zijn en omdat mijn pedaalplaat wat schuin staat heb ik ze op het 4e gaatje omhoog gezet.

Sowieso is dit een raadzaam filmpje om te kijken: https://heusinkveld.com/s...torials%2F&v=796834e7a283

Ik was in het begin echt niet sneller, eerder langzamer. Maar als je ze eenmaal onder de knie hebt en je hebt ze goed afgesteld is het echt een feest om mee te rijden.

[ Voor 44% gewijzigd door Madhouse1979 op 17-03-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik heb gewoon een standaard curve gekozen die al in de configuratiesoftware zat, hoe de auto's remmen pas ik aan in de setup van de auto's in de sim. Hoe je e.e.a. ook instelt, het zal altijd een kwestie van wennen (spiergeheugen opbouwen) zijn. Dat instellen is echt persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door dawg op 17-03-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Madhouse1979 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:28:
Je settings voor de Sprints zijn echt persoonlijk. Je bent echt wel een week bezig met finetunen van je Sprints. Ik gebruik ze redelijk stug (1 na kleinste rubber) en heb bij de rem 'slow end' ingesteld zodat ik geen wheel locks meer heb. Sowieso moet je een deadzone instellen van 5%, maar ik meen dat dit al automatisch gebeurt als je ze kalibreert.

Ook ben ik lang bezig geweest met de stand van de pedalen. Ik heb de platen omgekeerd zodat ze lager zijn en omdat mijn pedaalplaat wat schuin staat heb ik ze op het 4e gaatje omhoog gezet.

Sowieso is dit een raadzaam filmpje om te kijken: https://heusinkveld.com/s...torials%2F&v=796834e7a283

Ik was in het begin echt niet sneller, eerder langzamer. Maar als je ze eenmaal onder de knie hebt en je hebt ze goed afgesteld is het echt een feest om mee te rijden.
Die video was ik idd aan het kijken ;)

Heb ze nu even helemaal standaard staan zo maar is testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]
Vandaag even getest ( maar een paar rondjes ) alles is pas net binnen. Maar nu al de fijnste settings om mee te starten! Dus super tnx [@Raimond613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Flamax
De Sprint heeft een kort stukje veer in de rem, dat stukje heeft weinig druk, maar remt wel voor 25%
Dat heeft bij mij wel voor wat gekke acties gezorgd omdat die +-25% niet opbouwt in je spiergeheugen.
Door meer spanning op de rem te zetten heb ik nu gewoon druk.

Is puur persoonlijk, maar ik zou er wel rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
@raymondw Thanks voor de tip.
Hoe moet ik dit exact zien ?

@Madhouse1979 Vanavond al aantal keer de pedals los en vast gehad haha.
Heb standje 0,2,4 & 6 geprobeerd met de pedalplate op 0 graden.

Ben nu uitgekomen op standje 2, ik vond standje 4 erg fijn echter kreeg ik dan net een beetje kramp in mijn rem been omdat die te ver naar voren stond.
Nu met standje 2 staan de pedalen iets naar achter maar is het wel confortabel voor mijn rem voet.

Klopt het dat je een vrij hoge deadzone op je throtte in moet stellen (heb nu 15%) anders moet ik vrij hard pedal indrukken.
Heb de travel ook op standje 1 gezet van de throttle, dat throttle dus lekker kort is.

Clutch heb ik nog niet veel aan gedaan maar voelt gewoon oke.
Pagina: 1 ... 29 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.