Aankoopadvies tripple screen simracing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:11
Ik ben aan het overwegen om 3x AOC 27g2u/BK schermen te kopen, voornamelijk voor gebruik met IRacing.

Het gaat om 1ms 27inch 144hz monitoren, die zowel freesync als gsync ondersteunen.

Mijn huidige setup is de volgende:
I3570K (overklokt naar 4.1Ghz)
16GB Ram
GIGABYTE GTX 1070 G1 Gaming Rev. 2.0 (3x DisplayPort 1.4, 1x HDMI 2.0b)

Ik heb enkele vragen voordat ik tot aanschaf overga
1) is bovenstaande setup voldoende? Momenteel simuleer ik een resolutie van 3840x2160px via Nvidia DSR, en heb ik meestal een framerate van rond de 60fps (tenzij bij veel wagens en andere zaken rond de track). (Ik ben voornamelijk CPU bottlenecked)
Aangezien tripples = 5760*1080 = 6.220.800 pixels, tov van 3840x2160 = 8.294.400 pixels, vermoed ik dat ik er kwa performance zeker niet op achteruit zal gaan?

2) Kan ik Gsync gebruiken met Nvidia surround? Ik heb het een en ander opgezocht maar lees tegenstrijdige reacties. Indien gsync surround niet mogelijk zou zijn, kan ik er dan vanuit gaan dat ik op zijn minste op de main monitor gsync bruikbaar kan maken?

3) Ben nog aan het twijfelen tussen tripples of een 49inch ultrawide (oddesey g9 is te duur, dacht eerder aan de LC49HG90DMUXEN, die momenteel voor 699euro op amazon.es te koop staat. Deze ondersteunt echter niet officieel gsync. Sommige mensen krijgen het goed werkende, anderen hebben problemen met flickering)

Nog even ter info: ik game momenteel op een samsung 42inch 1080p LED TV. Ik krijg vaak te horen dat 1080p te korrelig is voor 27inch, maar 3x1440p zal te belastend worden voor mijn systeem en op mijn huidige tv heb ik er eigenlijk niet echt last van. Dus zou het bij 1080p houden tenzij dit echt afgeraden wordt naar de toekomst toe...

De voorkeur gaat iets meer naar tripples momenteel, maar dan zou ik graag eerst even een antwoord hebben op mijn vragen, en of dit een goede koop is in die prijsklasse, of ik beter voor iets anders kan gaan?
Het totaalbedrag zou rond de 700euro zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door fjskmdl2 op 16-07-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Als je nu een cpu bottleneck op 4K hebt gaat dat met een lagere resolutie alleen maar erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Als ik nu op 1080p of 4k speel, kwa performance merk ik hier niet veel verschil in (juist omdat het een CPU bottleneck is die hogere framerates tegenhoudt)
Op beide resoluties is het perfect speelbaar, dus dit zou toch niks mogen uitmaken of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25

JoepW

iRacer & Home Assistant

Vraag 2 kan ik beantwoorden.
GSync en Surround werken prima samen. Ik heb in mijn rig gsync met surround al lange tijd draaien.

Met iRacing en een 10xx kaart heb je wel de beperking dat als je simultaneous multi-projection (SMP, geeft meer FPS!) wilt gebruiken de maximale FoV 160 graden is.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
JoepW schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:02:
Vraag 2 kan ik beantwoorden.
GSync en Surround werken prima samen. Ik heb in mijn rig gsync met surround al lange tijd draaien.

Met iRacing en een 10xx kaart heb je wel de beperking dat als je simultaneous multi-projection (SMP, geeft meer FPS!) wilt gebruiken de maximale FoV 160 graden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQxQzc40lugh6FnoqB24AuuT-28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sIsGbp1vindRxKLnU7GLrW7a.png?f=user_large

Zolang ik niet dichter dan 60cm bij de monitors wil zitten zou dit geen probleem moeten geven volgens mij, is dit correct? Ik vermoed niet dat dit een grote beperking vormt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25

JoepW

iRacer & Home Assistant

Klopt.
Enkel wilde ik absoluut op 179 FoV uitkomen om naast me te kunnen kijken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:32
Misschien belangrijke vraag, ben je bereid je graphic settings in iracing naar beneden te schroeven...?
Denk dat dat wel een dingetje wordt dan namelijk. Zeker als je de 144 fps wil gaan halen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Mijn systeem wat bestaat uit AMD 2700X , 16gb mem en GTX 1070 en 3x LED 22" 1080P schermen trek dit makkelijk in iRacing.

FPS hangt veel van de baan af maar draai tussen de 60fpd en 120fps. Dit zowel tijdens training als wedstrijd

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Bedankt, morgen worden de monitoren geleverd. Aangezien de i3570k stock iets trager is vermoed ik dat dit met mijn overlock naar 4.1 goed speelbaar zal zijn
Pagina: 1