Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 43 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
fjskmdl2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Ik heb voordien nooit problemen gehad met een single screen.
Wat bedoel je precies met "op een andere rail zetten"?

Kan ik via software te weten komen of het aan mijn voeding ligt? (met HWInfo zie ik een hoop voltages staan maar wordt er niet veel wijzer van)
Probeer eens G-sync / free sync uit te zetten, dit gaf bij mij precies dat probleem, zwart scherm voor 1/2sec..
Vwb rail bedoelt ie dat je een andere 6pins stekker probeert, dat zit intern in je voeding dan op een andere rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:41
Pyr0_ schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Probeer eens G-sync / free sync uit te zetten, dit gaf bij mij precies dat probleem, zwart scherm voor 1/2sec..
Vwb rail bedoelt ie dat je een andere 6pins stekker probeert, dat zit intern in je voeding dan op een andere rail.
Bedankt,
Ik heb gisteren nog zitten zoeken en vermoed ook dat het een gsync probleem zal zijn. Blijkbaar is GSYNC geen groot succes... veel mensen hebben hier problemen mee (zelfs met 100% compatibele monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fjskmdl2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Bedankt,
Ik heb gisteren nog zitten zoeken en vermoed ook dat het een gsync probleem zal zijn. Blijkbaar is GSYNC geen groot succes... veel mensen hebben hier problemen mee (zelfs met 100% compatibele monitoren)
Heb er echt nog nooit problemen mee gehad en het werkt echt fantastisch met mijn schermen en GPU.
Nooit meer tearing en gestotter. (y)

Kanttekening: Jouw AOC schermen zijn "G-Sync Compatible" en dat is een software-oplossing op basis van FreeSync. Dus geen 100% zuivere G-Sync zoals NVIDIA het ooit op de markt heeft gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 21-07-2020 11:57 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
Inderdaad, maar wat ik dan spijtig vindt is dat het toch maar met omwegen werkend te krijgen is. Als ze dit aanduiden als G-Sync compatible verwacht ik toch dat de basisfunctionaliteit zonder problemen werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Rare keuze toch? Ik wil juist het gevoel krijgen in mijn Loadcells en zelf ondervinden wat 70, 80 en 90% remdruk is. Soms kun je 90% remmen zonder te blokkeren.

Daarnaast helpt de M8 GTE (misschien anderen ook) de coureur enorm met de lampjes als de wielen blokkeren. Zo kun je heerlijk op de limiet rijden en in de remzone net genoeg lampjes wel/niet laten oplichten.

Zulke presets kun je overal instellen trouwens, maar vind het een rare keuze om eerlijk te zijn. Dan kun je beter normale non-LC pedalen nemen en de end-travel op 70% zetten :+.
Gelukkig is niemand verplicht om de profielen te gebruiken. ;)

Dat de M8 GTE (en veel andere moderne GT's) lampjes hebben voor slip en lockups veranderd niet. Met het profiel kan je nog steeds gewoon blokkeren en dus de limiet aanvoelen en opzoeken.
Zoals ik in mijn vorige post al zei, het idee van dit profiel is dat de limiet die je hebt opgebouwd met je muscle memory hetzelfde blijft. Je blokkeert nog steeds bij X kilo, en niet maar 70% daarvan. Dit maakt het makkelijker om tussen verschillende auto's te wisselen.

En mocht je bijvoorbeeld al de limiet van 65KG met de Sprint pedalen gebruiken, dan heb je dus ook meer precisie omdat je range van 0 tot blokkeren groter wordt.

Het enige wat het profiel doet is de 'nutteloze' 30% van het pedaal weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 13:10
Na een hoop ergernis met de standaard T150 pedalen (geen feeling en feedback) ben ik op zoek naar een upgrade. Uiteraard al veel gezocht en gelezen, maar ik zit nog in dubio over de T3PA en de T-LCM.

De T3PA is wellicht geen grote upgrade, en over de brake mod zijn de meningen ook verdeeld. De T-LCM is daarentegen wellicht weer overkill.

Het geheel moet passen op een playseat challenge en hangt aan een ps4.
Overstappen naar een Fanatec CSL Elite F1 set zou ik graag doen, maar kan ik nu financieel niet verantwoorden.

Iemand ervaring met een upgrade van T150 stock pedalen naar T3PA of T-LCM die me een van beiden kan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

T3PA geven ook geen gevoel (heb ze zelf gehad) dus dan zou ik voor de T-LCM gaan. :)

[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 21-07-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Ik vind ook dat de t3pa pedalen echt beroerd op de challenge passen. Het gaat, maar daar is ook alles mee gezegd. Heb dan weer geen ervaring met de T-LCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Basfr schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:52:
Na een hoop ergernis met de standaard T150 pedalen (geen feeling en feedback) ben ik op zoek naar een upgrade. Uiteraard al veel gezocht en gelezen, maar ik zit nog in dubio over de T3PA en de T-LCM.

De T3PA is wellicht geen grote upgrade, en over de brake mod zijn de meningen ook verdeeld. De T-LCM is daarentegen wellicht weer overkill.

Het geheel moet passen op een playseat challenge en hangt aan een ps4.
Overstappen naar een Fanatec CSL Elite F1 set zou ik graag doen, maar kan ik nu financieel niet verantwoorden.

Iemand ervaring met een upgrade van T150 stock pedalen naar T3PA of T-LCM die me een van beiden kan aanraden?
Qua pedalen ga je wat mij betreft veel meer plezier hebben met de T-LCM door met name de loadcell brake. Voor de montage op de Playseat Challenge maakt het volgens mij niet uit welke pedalen je kiest. Hierbij moet je gebruik maken van de meegeleverde band wat naar mijn mening niet ideaal is.

Je zou als alternatief nog kunnen kijken naar Fanatec CSL Elite LC pedalen. Deze kan je met tie-raps monteren aan de Playseat Challenge waardoor ze beter kunnen worden gemonteerd. Eventueel kan je er ook voor kiezen om deze pedalen eerst zonder LC te bestellen en op een later moment te upgraden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 13:10
Doubleoz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Qua pedalen ga je wat mij betreft veel meer plezier hebben met de T-LCM door met name de loadcell brake. Voor de montage op de Playseat Challenge maakt het volgens mij niet uit welke pedalen je kiest. Hierbij moet je gebruik maken van de meegeleverde band wat naar mijn mening niet ideaal is.

Je zou als alternatief nog kunnen kijken naar Fanatec CSL Elite LC pedalen. Deze kan je met tie-raps monteren aan de Playseat Challenge waardoor ze beter kunnen worden gemonteerd. Eventueel kan je er ook voor kiezen om deze pedalen eerst zonder LC te bestellen en op een later moment te upgraden.
T3PA valt af, dat is helder.

CSL Elite LC heb ik naar gekeken, maar die werkt zonder adapter/converter weer niet met mijn ps4 als ik het goed begrijp. Zou wel een mooie tussenstap zijn om later een keer ook de wheel base te switchen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 13:38
Vandaag ook mijn Fanatec bestelling ontvangen. Al met al vrij vlot geleverd(donderdagmiddag besteld; dinsdag geleverd). Ben na het eten wel even bezig geweest om alles te monteren en vervolgens op mijn playseat te bevestigen. Toen alles eenmaal werkte merkte ik direct het verschil tov de G920. Het stuurt zoveel fijner allemaal en kost me veel minder moeite om op de baan te blijven. Was op Interlagos na 3 ronden meteen 1.6sec sneller op Zandvoort zelfs 1.8sec 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bDvX8Zbt/A6-B9-C46-F-0781-4-B25-AB66-71-B55-BCE4552.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ZuidJ op 21-07-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@TecTo Alles werkt hoor, nieuw wheelbase ontvangen, driver 3.65 geinstalleerd en fanalab en het werkt allemaal naar behoren. Lekker zo'n DD, heerlijke feedback van het stuur.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Speedy55 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:10:
@TecTo Alles werkt hoor, nieuw wheelbase ontvangen, driver 3.65 geinstalleerd en fanalab en het werkt allemaal naar behoren. Lekker zo'n DD, heerlijke feedback van het stuur.
Goed te horen dat het netjes is opgelost.

Veel race plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Ik heb een T-LCM i.c.m. een T300 stuur gekocht.
daarbij heb ik f1 2020 op de ps4.

als mijn stuur op ps3 (f1 2020 herkend het stuur dan als een t500) staat dan werkt alles goed, maar zodra ik het knopje switch naar ps4, dan pakt hij mijn gaspedaal niet meer.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:03
Pranjic schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:05:

als mijn stuur op ps3 (f1 2020 herkend het stuur dan als een t500) staat dan werkt alles goed, maar zodra ik het knopje switch naar ps4, dan pakt hij mijn gaspedaal niet meer.

Heb je de laatste firmware voor de T300 geïnstalleerd? Dat zou nodig zijn voor de T-LCM. Bij mij werkt de combinatie T300 en T-LCM probleemloos op de PS4-stand op m’n PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
DeZaag schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Heb je de laatste firmware voor de T300 geïnstalleerd? Dat zou nodig zijn voor de T-LCM. Bij mij werkt de combinatie T300 en T-LCM probleemloos op de PS4-stand op m’n PS4.
Hoe doe ik de firmware update? moet ik hem daarvoor aan de pc koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

f1 2020 is backwards op de ps3 uitgekomen, of is dat een typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Darkangle schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:09:
[...]
f1 2020 is backwards op de ps3 uitgekomen, of is dat een typo?
Hij heeft het volgens mij over een knopje op zijn wheelbase, waarmee je tussen PS3 en PS4 mode schakelt. Niet over F1 2020 op PS3.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
thunder8 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Hij heeft het volgens mij over een knopje op zijn wheelbase, waarmee je tussen PS3 en PS4 mode schakelt. Niet over F1 2020 op PS3.
Helemaal duidelijk. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de T300RS gemonteerd op onze PS4 en dezelfde fout gemaakt door op ps3 te laten staan.
Ik heb alles afgesloten/ontkoppeld, ps4 afgesloten en dan alles opnieuw aangesloten met de switch op ps4.
Toen werkte alles zoals het hoorde en zag hij het stuurwiel ook als T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 07:29
fjskmdl2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:40:
Inderdaad, maar wat ik dan spijtig vindt is dat het toch maar met omwegen werkend te krijgen is. Als ze dit aanduiden als G-Sync compatible verwacht ik toch dat de basisfunctionaliteit zonder problemen werkt.
Heb je de driver van je monitor geinstalleerd? Bij freesync is dat soms nodig om (goed) te werken, wellicht hier ook. Vaak doen mensen het niet omdat het scherm out-of-the box meteen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesdW
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Net voor mijn zoon een T500RS op zijn PS4 geinstalleerd en zijn racespellen werken prima, ook F1 2020.
Nu heeft hij ook de Thrustmaster F1 add-on stuur binnen gekregen maar zodra we die aansluiten werkt de T500RS niet meer.
- Bij aansluiten van usb, draait het stuur wel maar kan niet als controller met ps knop worden geactiveerd.
- Heb de T500RS aangesloten op windows laptop en firmware update geinstalleerd. Dit gedaan met orgineel stuur. Daarna weer aansluiten op PS4, werkt prima en daarna stuur vervangen met zelfde probleem

Heeft iemand nog een tip of moet ik stuur terug sturen?
Dank,
Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Ik heb vorige week de T300RS gemonteerd op onze PS4 en dezelfde fout gemaakt door op ps3 te laten staan.
Ik heb alles afgesloten/ontkoppeld, ps4 afgesloten en dan alles opnieuw aangesloten met de switch op ps4.
Toen werkte alles zoals het hoorde en zag hij het stuurwiel ook als T300.
Dank, het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
Mannen, ter uitbreiding van mijn set twijfel ik tussen een Thrustmaster Open Wheel add-on of de Thrustmaster F1 add-on variant.

Welke raden jullie aan? Is het bijvoorbeeld met de 2 wieltjes aan het F1 stuur mogelijk te scrollen tussen alle meldingen over de boardradio? Of is dat enkel te gebruiken voor scrollen boven en beneden + links en rechts voor Brandstof, ERS, Differentiaal en Rembalans.

Graag jullie mening!😊

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

JoteW schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:23:
Mannen, ter uitbreiding van mijn set twijfel ik tussen een Thrustmaster Open Wheel add-on of de Thrustmaster F1 add-on variant.

Welke raden jullie aan? Is het bijvoorbeeld met de 2 wieltjes aan het F1 stuur mogelijk te scrollen tussen alle meldingen over de boardradio? Of is dat enkel te gebruiken voor scrollen boven en beneden + links en rechts voor Brandstof, ERS, Differentiaal en Rembalans.

Graag jullie mening!😊
Ik heb beide stuurtjes gehad. Ik merkte dat ik zelf de Open Wheel meer gebruikte dan het F1 stuur.

De Open Wheel voelt meer solide aan, maar heeft wel minder knoppen. Ik geloof dat het F1 iets van 23 knoppen heeft als je hem op de PC gebruikt. Zelf reed ik nooit F1 en had die extra knoppen zelden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ik rij op de PS4 (@Niellie41)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Check! Dan is de standaard mapping voor het F1 stuur:
Afbeeldingslocatie: https://ts.thrustmaster.com/download/pictures/PCMAC/F1RW/PS4_F1W_Mapping.JPG

De joysticks doen dan hetzelfde als de draaiknoppen.

Hier de standaard mapping voor het Open Wheel stuur:
Afbeeldingslocatie: https://ts.thrustmaster.com/download/pictures/PCMAC/TMOW/MappingTMOpenWheel_PS4.jpg

Ik weet niet goed waar je precies naar op zoek bent in een stuur. Zoals ik eerder aangaf, vind ik het Open Wheel stuur degelijker aanvoelen. Het F1 stuur is toch meer plastic en ik vond het toch meer als speelgoed aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@Niellie41 kan je met het rechter D-PAD ook scrollen tussen alle communicatie mogelijkheden vanuit de auto met de pitcrew? (Driver in front, we need to box etc etc)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat weet ik niet. Ik heb geen ervaring met consoles Misschien dat iemand anders hier wel ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
R3m3d7 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Heb je de driver van je monitor geinstalleerd? Bij freesync is dat soms nodig om (goed) te werken, wellicht hier ook. Vaak doen mensen het niet omdat het scherm out-of-the box meteen werkt.
De driver werd geinstalleerd.
Via DDU heb ik de nvidia drivers ook opnieuw geinstalleerd.
Gsync zou nu moeten ingeschakeld zijn, en in IRacing bij lagere fps van 30-40 ofzo, blijft het volgens mij vloeiender speelbaar.

Maar om nu te zeggen dat je meteen het verschil ziet tussen een 60Hz en 144Hz scherm (bij hoge FPS)....
Vandaar dat ik soms wel twijfel als alles naar behoren werkt. Ook als eens de Geforce pendulum demo getest, maar zie eerlijk gezegd niet zoveel verschil met Gsync aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
2 in 1 Racesim en Flightsim rig ?

Ik ben van plan om binnen een paar maanden een Simlab PX-1 rig te kopen.

Naast simracing (voornamelijk IRacing) wil ik hem ook gaan gebruiken voor Flightsimulator 2020. Heb in het verleden ook veel flight simulator gedaan en wil weer hiermee beginnen.

Ik gebruik nu alleen VR voor simracen maar wil wel een tripple screen setup en wil kunnen switchen tussen VR en Tripples.

Vraag is: zijn er hier mensen die hun rig gebruiken voor zowel race sims als flight sims ?
Hebben jullie tips ? Hoe hebben jullie je rig opgezet zodat jullie kunnen switchen tussen racen en flightsimmen ?

Ik zat zelf te denken om een keyboard tray te gebruiken, en en flight stick en hotas te installeren op de plek waar je normaal gesproken de shifters plaats, ik rij toch voornamelijk met flipper schakelaars.

Ik weet dat het niet 100% on topic is, maar volgens mij zijn er best veel simracers die ook flightsimmen, en ik denk ook dat vooral simracers een rig hebben en niet zo zeer flightsimmers, daarom lijkt me dit het meest toepasselijke topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 12:27
MDenessen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:41:

Naast simracing (voornamelijk IRacing) wil ik hem ook gaan gebruiken voor Flightsimulator 2020. Heb in het verleden ook veel flight simulator gedaan en wil weer hiermee beginnen.

Ik gebruik nu alleen VR voor simracen maar wil wel een tripple screen setup en wil kunnen switchen tussen VR en Tripples.

Vraag is: zijn er hier mensen die hun rig gebruiken voor zowel race sims als flight sims ?
Hebben jullie tips ? Hoe hebben jullie je rig opgezet zodat jullie kunnen switchen tussen racen en flightsimmen ?

Ik zat zelf te denken om een keyboard tray te gebruiken, en en flight stick en hotas te installeren op de plek waar je normaal gesproken de shifters plaats, ik rij toch voornamelijk met flipper schakelaars.

Ik weet dat het niet 100% on topic is, maar volgens mij zijn er best veel simracers die ook flightsimmen, en ik denk ook dat vooral simracers een rig hebben en niet zo zeer flightsimmers, daarom lijkt me dit het meest toepasselijke topic.
Ik heb het wel een tijdje geprobeerd om te combineren, maar de zitpositie is dan in geen van 2 situaties ideaal te noemen, en "even" switchen tussen racen en vliegen (DCS World) was er ook niet echt bij in mijn geval.

Om van racen naar vliegen te gaan moest het stuur verwijderd worden, de shifter eraf, stick ervoor in de plaats, pedalen eraf, rudders erop en dan kwam het in de buurt van klaar om te vliegen... al met al een half uurtje werk, maar zeker het weer terug bouwen naar racen kostte nog wel een beetje meer werk (zit-positie weegt daar imho wat kritischer).

Resultaat was dat daarom eigenlijk er alleen nog maar op geraced wordt. Met andere hardware en vooraf goed nadenken hoe je het kan opbouwen kan het misschien wel wat beter / eenvoudiger, maar ik heb er zelf de handdoek voor in de ring gegooid en race alleen nog maar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@MDenessen ik gebruik ook mijn rig voor zowel flight als race.

Even schaamteloos mijn rig pluggen. :P
dawg in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Niet dat je hier sneller van wordt, leuk is het wel.
Red Bull stickers voor de Fanatec DD1/2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UezU5Gy6r6SivseWg5hoYbB5kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxfdZhUyE4gElC8yoluZoxa5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
dawg schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:44:
@MDenessen ik gebruik ook mijn rig voor zowel flight als race.

Even schaamteloos mijn rig pluggen. :P
dawg in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Bedankt voor de reactie. Ziet er super uit, goeie inspiratie, hier kan ik wat mee _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 09:30
Het kan zijn dat dit al meer ter sprake is gekomen, maar ben toch wel benieuwd.

Ik heb een simrig met daarop een Buttkicker gamer2 welke altijd liep via simvibe. Een verschrikkelijk stukje software in mijn optiek, al zweren sommigen erbij. Nu heb ik onlangs een aantal kleine tranducer pucks in mijn rig gezet in mijn rug, schouders, reet en pedalen (al is dit laatste eerder vervelend dan prettig). Dit alles aangestuurd in Simhub.

Wat een verademing is dat simhub qua gebruikgemak zeg! Vraag is nu: Is de telemetrie die gebruikt wordt in Simhub anders dan die van Simvibe?

Ik wil eigenlijk enkel de buttkicker aansturen als ik expliciet over Kerbstones heen dender of crash, echter heeft simhub die niet, daar waar ik denk met simvibe dit wel te voelen. Kortom: Pucks voor engine-sound, RPM, track etc. Buttkicker voor de Kerbs en crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@EnzoF Feature request: Kunnen wij een pop-up krijgen in de smart control dat je instellingen correct/incorrect opgeslagen/geladen zijn in de pedalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Spunky25 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:58:
Niet dat je hier sneller van wordt, leuk is het wel.
Red Bull stickers voor de Fanatec DD1/2

[Afbeelding]
Ja zeker leuk, maar zonde dat je er bubbels onder hebt, kan ik zelf slecht tegen, heb je niet wat water met zeepsop gebruikt? Aangezien die platen er toch gewoon afkunnen, althans bij de DD2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Speedy55 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Ja zeker leuk, maar zonde dat je er bubbels onder hebt, kan ik zelf slecht tegen, heb je niet wat water met zeepsop gebruikt? Aangezien die platen er toch gewoon afkunnen, althans bij de DD2 wel.
Nee, had ik beter wel kunnen doen. Heb het nog wat weg kunnen halen en het lijkt gelukkig op de foto erger dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Laatst online: 04-04-2023
ISaFeeliN schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:19:
Vandaag de Sim-Pli.city SW20 v3 besteld. Langste pre-order (eind juni shipping). Ff wachten dus. Spannend .. :)
Is de Sim.pli-city SW20 al binnen? Hoe bevalt ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
pinoRT schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Is de Sim.pli-city SW20 al binnen? Hoe bevalt ie?
Yes, is zonder al te veel vertraging binnen gekomen (deed er vanaf de oorspronkelijke verzenddatum ca. een week over om aan te komen). Wordt volgens mij altijd in 2 delen verstuurd, en bij mij kwam dus ook de motor eerst en de dag erna de controllerbox en alle kabels en bevestigingsmaterialen (bouten en moeren etc).

Eerste indruk van het spul wat Simplicity zelf maakt was eigenlijk niet zo goed. De motor mount is redelijk onnauwkeurig gebogen metaal (niet compleet haakse hoeken, maar net goed genoeg zegmaar), is volgens mij verder zonder grondverf gelakt, wat er dus zo af chipt als je niet voorzichtig bent. De controllerbox ziet er uit als een hobbie-projectje, simpele materialen en profieltjes vormen een simpel doosje waarin alles ingebouwd is. Ik wil dat ding eigenlijk ook nog eens open maken om te kijken hoe netjes de electronica verder is (gesoldeerd etc). De kabels van de controller naar de motor zijn ook redelijk simpel gemaakt, over connectoren en kabel zit veelal een stuk krimpkaus om de boel bij elkaar te houden. Wel OK verder, maar simpel. Het controllerboxje bijv. staat niet eens op zijn 4 pootjes omdat het allemaal niet even recht/netjes in elkaar geschroefd zit. Het ziet er eigenlijk uit als een eerste versie van iets. Je zou verwachten dat als je er een aantal heb gemaakt, bepaalde dingen beter/netter gemaakt kunnen worden, maar daar lijkt niet veel aandacht voor te zijn.

Tot zo ver de minder positieve dingen erover.

Alles aansluiten en het werkte bij mij gelijk probleemloos. iRacing werkte eigenlijk out of the box prima (uiteraard wel settings aanpassen voor DD). ACC moest ik wel wat settings aanpassen (niet intuitief) omdat ik anders last had van oscillatie en omgekeerde FFB als je geparkeerd stond (stuur aanraken betekent ineens veel oscillatie wat niet vanzelf weggaat). Is wel goed gekomen verder, zijn ook wel settings voor te vinden hier en daar maar kwam ik pas later achter. AMS 1 en 2 werken ook out of the box. Verder nog niet veel andere sims geprobeerd. Volgens mij moet alles wel gewoon werken, al zul je soms een beetje moeten pielen.

Enige referentie kader wat ik heb is een setup bij een iRacing buddy van me met een redelijk oude OSW setup (20Nm ook), wat mijn eerste ervaring met DD was. Ik vond dat wel geweldig al, maar vrij 'scherp' aanvoelen. Kan settings zijn geweest, geen idee. Maar de SW20V3 voelt veeeeeeel soepeler aan. Het duurde een dag of 3 voordat ik er een beetje aan wende en pas echt goed ging voelen wat er allemaal te voelen was in de FFB. Het heeft denk ik niet veel zin om daar dieper op in te gaan omdat dat veelal toch persoonlijk is, maar ik ben er verder wel heel erg tevreden over. Ik heb nu regelmatig van die momenten dat ik echt denk "OMGWTFBBQ wat is dit gaaf, dit is het echt heeelemaal!", echt super tof. De controle die ik nu begin te krijgen is echt mijlen ver van wat ik had met een T300 van Thrustmaster. Ik heb vorige week een vriend van me langs gehad die nog DD moet kopen, die heeft zeker een uur of 4 in m'n rig gezeten om het te voelen. Hij is een stuk groter en sterker dan ik ben dus de FFB settings gingen al snel een stuk sterker dan ik zelf prefereer. Ik kom meestal wel uit tussen de 10-13Nm max, maar hij vond het pas echt lekker werken bij 15-17Nm. Hij had de dag erna spierpijn zei -ie. Toen hij na die 4u uit m'n rig stapte heb ik alles nog even nagevoeld op temperaturen, maar niets heeft een krimp gegeven. De controllerbox is voorzien van een fan (die ik overigens nooit hoor), maar daar uit kwam niets dan gewoon koele lucht. De motor voelde aan alsof er nog niets mee gebeurd was. Dus alles lijkt qua capaciteiten en vermogens erg ruim in zijn jasje te zitten.

Verder geen referentiekader dus, dus take it for what it's worth. Ik vind het verder geweldig en ben uitermate tevreden. De prijs is erg goed. Dus ik vind het verder wel een no-brainer. Buddy van me die nog DD moet kopen kijkt naar DD1/DD2 of anders Simucube, dus als die eenmaal dat heeft kan ik het een keer goed vergelijken. Ik kan me nu eigenlijk niet voorstellen dat het echt veel beter kan eigenlijk. Ik heb niets te klagen. Happy customer. (en wat customer betreft overigens, ze reageren goed op mail etc voor support vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Laatst online: 04-04-2023
Fijn dat de Sim.pli-city bevalt. Voor het bedrag dus helemaal niks mis mee. De Sim.pli-city lijkt qua specs aardig overeen te komen met de VRS. De kast met de aansturing lijkt dan wat fraaier te zijn afgewerkt.
Ik heb de VRS 'gereserveerd' als die weer beschikbaar is.
Maar als de Simucube Pro eerder beschikbaar is en mijn portomonnee het toe laat dan zal ik waarschijnlijk voor de PRO gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
pinoRT schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:07:
Fijn dat de Sim.pli-city bevalt. Voor het bedrag dus helemaal niks mis mee. De Sim.pli-city lijkt qua specs aardig overeen te komen met de VRS. De kast met de aansturing lijkt dan wat fraaier te zijn afgewerkt.
Ik heb de VRS 'gereserveerd' als die weer beschikbaar is.
Maar als de Simucube Pro eerder beschikbaar is en mijn portomonnee het toe laat dan zal ik waarschijnlijk voor de PRO gaan.
Sja ik zou zo'n Simucube graag eens willen proberen. Het ziet er super gelikt uit iig. maar of het dan ook al dat meergeld waard is, vraag ik me af. Ik ben iig. voor nu dik tevreden. VRS is marginaal duurder, en idd een stuk mooier afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02

Ik heb de gas stick aan de linkerkant, op een mouse tray van simlab. Ik schuif de balk waar deze aan zit naar voren als ik niet vlieg, om makkelijk in en uit te kunnen blijven stappen.

De flightstick wil ik nog met een quick release in het midden plaatsen.
Bijvoorbeeld een balk omhoog met de flightstick eraan, en 2 schroeven met 'duimschroef kop' ofzo.

De stoel zet ik op rails eenvoudig naar achter zodat ik wat ruimte heb, en geen last van mn stuur.

Moet wel zetten dat ik ongeveer nooit vlieg (DCS), maar dit was mijn oplossing :-)

edit: hier heb ik toen de inspiratie vandaan gehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 26-07-2020 21:59 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pinoRT schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:07:

Ik zou ook eens kijken naar de Sport versie. Die van mij staat op 70% en met die kracht krijg ik al flinke klappen te verduren. De kracht is nu 11 Nm. Hij hoeft echt niet meer naar boven afgesteld te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Simbob op 27-07-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:36
Mensen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar PlaySeat alleen ik weet waar ik dat het beste kan vragen hier.
Ik ben benieuwd naar welke playseat jullie hebben en hoe die bevalt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-10 14:20
llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:50:
Mensen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar PlaySeat alleen ik weet waar ik dat het beste kan vragen hier.
Er zijn eindeloos veel opties! Heb je wat meer informatie? Denk aan zaken als:
Wat voor stuur en pedalen heb je?
Heb je een dedicated plekje waar je je Playseat wilt neerzetten of moet deze makkelijk op te bergen zijn?
Wat is je budget?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:50:
Mensen,
Ik heb een Playseat Evolution. Wil je serieus gaan simmen, doe deze dan absoluut niet. Het concept is best leuk, en voor casual gamen prima, maar zelfs mn oude Thrustmaster T150 zorgde al voor de nodige flex erin. Een DirectDrive zou ik van geen kant op dat ding aandurven.
Ik heb m uiteindelijk met wat alu profielen verstevigd, maar staat op de nominatie om op korte termijn vervangen te worden door een echte rig, vermoedelijk dat het een Sim-Lab GT1 EVO gaat worden. Nog buiten dat deze vele malen stijver is, biedt het ook veel meer mogelijkheden voor customization. Achteraf gezien had ik nooit aan die playseat moeten beginnen en het direct goed moeten doen.

Mocht je nu nog nog helemaal niets doen qua simracing, en voor een prikkie er eentje op de kop kunnen tikken, dan is het leuk om er eens wat ervaringen mee op te doen. Moet je het volle pond betalen, doe dan maar niet zou mijn advies zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:28
kroegtijger schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb een Playseat Evolution. Wil je serieus gaan simmen, doe deze dan absoluut niet. Het concept is best leuk, en voor casual gamen prima, maar zelfs mn oude Thrustmaster T150 zorgde al voor de nodige flex erin. Een DirectDrive zou ik van geen kant op dat ding aandurven.
Ik heb m uiteindelijk met wat alu profielen verstevigd, maar staat op de nominatie om op korte termijn vervangen te worden door een echte rig, vermoedelijk dat het een Sim-Lab GT1 EVO gaat worden. Nog buiten dat deze vele malen stijver is, biedt het ook veel meer mogelijkheden voor customization. Achteraf gezien had ik nooit aan die playseat moeten beginnen en het direct goed moeten doen.

Mocht je nu nog nog helemaal niets doen qua simracing, en voor een prikkie er eentje op de kop kunnen tikken, dan is het leuk om er eens wat ervaringen mee op te doen. Moet je het volle pond betalen, doe dan maar niet zou mijn advies zijn.
Dit verhaal kan ik volledig bevestigen.
Nadat ik begonnen ben met een wheelstand pro met een Thrustmaster T300. Heb ik een Playseat revolution aangeschaft, ideaal dacht ik toendertijd. Geen paal voor je pedalen voor de stuur bevestiging, maar een stang die uit je stoel omhoog komt waarop het plateau voor je stuur zit, handig in hoogte en diepte te verstellen dus mijn zoontje en ik kunnen gebruik maken van dezelfde stoel.
Nadat ik de pedalen van de T300 heb omgeruild voor een setje clubsport V2 van Fanatec, merkte ik al flex op de pedalplate. Daar heb ik nog geen goede oplossing voor gevonden helaas.
Onlangs ook de Fanatec CSW 2.5 aangeschaft en nu kom ik er echt achter dat de Playseat niet meer voldoet, te veel flex. Maar helaas kan ik nog niet wisselen naar een rig ivm mijn zoontje. Ook hij wil makkelijk kunnen racen. Dus ideaal is het niet. Maar ik doe het er voorlopig mee en zoek ondertussen hoe ik het een en ander toch kan gaan verstevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
RaceKabouter schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Nadat ik begonnen ben met een wheelstand pro met een Thrustmaster T300. Heb ik een Playseat revolution aangeschaft, ideaal dacht ik toendertijd. Geen paal voor je pedalen voor de stuur bevestiging, maar een stang die uit je stoel omhoog komt waarop het plateau voor je stuur zit, handig in hoogte en diepte te verstellen dus mijn zoontje en ik kunnen gebruik maken van dezelfde stoel.
Nadat ik de pedalen van de T300 heb omgeruild voor een setje clubsport V2 van Fanatec, merkte ik al flex op de pedalplate. Daar heb ik nog geen goede oplossing voor gevonden helaas.
Onlangs ook de Fanatec CSW 2.5 aangeschaft en nu kom ik er echt achter dat de Playseat niet meer voldoet, te veel flex. Maar helaas kan ik nog niet wisselen naar een rig ivm mijn zoontje. Ook hij wil makkelijk kunnen racen. Dus ideaal is het niet. Maar ik doe het er voorlopig mee en zoek ondertussen hoe ik het een en ander toch kan gaan verstevigen.
De pedalen heb ik op de EVO opgelost door er 2 houten wiggen onder te plaatsen. (In mijn geval was dat prima te doen, omdat ik het geheel op een houten platform heb geplaatst met 4 zwenkwieltjes. Ik rij de hele rig met alles erop en eraan zo aan de kant. Alleen stroom en USB aansluiten en ik ben weer good to go.) Dan ben je wel echt van alle flex in de pedalen af, maar verstellen is er dan ook niet meer bij helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
RaceKabouter schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Je kan toch ook een slider maken op de stoel van een vaste rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:28
Xenophoben schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Je kan toch ook een slider maken op de stoel van een vaste rig?
Dat klopt en zal het probleem niet zijn deze heb ik op de playseat ook al zitten om de pedaal afstand in te kunnen stellen. Ik zit meer met een hoogte verstelling van of het stuur of de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
RaceKabouter schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Dat klopt en zal het probleem niet zijn deze heb ik op de playseat ook al zitten om de pedaal afstand in te kunnen stellen. Ik zit meer met een hoogte verstelling van of het stuur of de stoel.
Je kan eventueel wel met draaiknoppen / handvaten op 4040 / 4080 / 4020 profielen het oplossen. Bijvoorbeeld zoiets als dit. Hoe stevig dat dan weer zit heb ik wel een klein beetje m'n vraagtekens bij, en het zal zeker niet ideaal zijn om steeds weer je afstellingen te moeten aanpassen, maar met wat markerings-streepjes zetten bij de juiste hoogtes moet je denk ik een goed eind kunnen komen hiermee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
pandahans schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Er zijn eindeloos veel opties! Heb je wat meer informatie? Denk aan zaken als:
Wat voor stuur en pedalen heb je?
Heb je een dedicated plekje waar je je Playseat wilt neerzetten of moet deze makkelijk op te bergen zijn?
Wat is je budget?
Ik heb een setje van Logitech G29 met de pedalen die erbij horen. En ik houd het bij een vaste plek budget zal rond de 400,- Max zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:58:
@EnzoF Feature request: Kunnen wij een pop-up krijgen in de smart control dat je instellingen correct/incorrect opgeslagen/geladen zijn in de pedalen?
Hier hebben we al eens naar gekeken. Helaas geeft de USB controller geen feedback of iets "goed" opgeslagen of geladen is. We zouden dus inderdaad een pop-up kunnen maken, maar die is dan eigenlijk gewoon aan het liegen en dat mag natuurlijk niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

EnzoF schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Hier hebben we al eens naar gekeken. Helaas geeft de USB controller geen feedback of iets "goed" opgeslagen of geladen is. We zouden dus inderdaad een pop-up kunnen maken, maar die is dan eigenlijk gewoon aan het liegen en dat mag natuurlijk niet. :P
Dat kun je eventueel oplossen door een read-back te doen vanuit de pedalen nadat de instellingen verstuurd zijn. Die zou dan hetzelfde moeten zijn als de gegevens die verstuurd zijn. Dan zou je de confirmatie kunnen weergeven en ben je dus niet aan het liegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Beste allen,

Binnenkort weer ik na jaren (+/- 10 jaar) ook weer een stuur met pedalen aanschaffen om F1 2020 mee te spelen op de pc. Het zal af en toe wat casual gaming worden, waarbij ik ongeveer 200 euro wil uitgeven aan een stuur met pedalen.

In eerste instantie wilde ik voor de Thrustmaster T150 PRO gaan: pricewatch: Thrustmaster T150 PRO Blauw, Multi-color, Zwart

Echter, zag ik dat de Logitech G29 inmiddels ook ongeveer hetzelfde kost: pricewatch: Logitech G29 Driving Force Zwart

Nu had ik altijd het idee dat de Logitech G29 de betere keus was van deze twee. Maar na het lezen van reviews lijken de meningen toch verdeeld. Zijn hier mensen met ervaring om mij wegwijs te maken?

Ik zal de stuur gewoon bevestigen aan mijn bureau, en de pedalen onder de bureau neerleggen. Uiteraard is mij bekend dat bijvoorbeeld de t300 een betere keus is. Maar dit vind ik toch echt te veel qua kosten.

Als er nuttige adviezen zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-10 14:20
llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:57:
[...]
Ik heb een setje van Logitech G29 met de pedalen die erbij horen. En ik houd het bij een vaste plek budget zal rond de 400,- Max zitten.
Oke, zoals @markisoke ook al aangaf in het andere topic, is een aluminium rig in combinatie met een (oude) autostoel de betere keuze. Ik heb zelf voor €250 een aluminium frame in elkaar geschroefd en vervolgens een nieuwe autostoel gekocht. Maar ik kan me goed voorstellen dat je voor enkele tientjes wel een mooie autostoel kan kopen. Zie hier het voorbeeld van @dnbo! Die heeft voor €25,- een BMW stoel op de kop weten te tikken en ik verwacht dat zijn frame, iets meer heeft gekost dan die van mij omdat hij ook schermen op het frame heeft gemonteerd. Maar het valt binnen je budget.

Het is belangrijk dat je in je stoel geen 'flex' hebt zitten. Flex is het bewegen van je stuur of pedals doordat jij kracht zet op de apparaten. Flex zorgt ervoor dat de force feedback uit je stuur neit helemaal lekker overkomt en zorgt ervoor dat je minder mussle memory opbouwt. Deze Flex is bij de Playseat Evolution aanwezig. Bij de aluminium oplossing niet.

Daarnaast heb je bij de Playseat een stang tussen je benen, wat mij niet prettig lijkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 21:38

@MDenessen
Hier ook de wens om ook in flightsims in te stappen. Ook even een shameless plug van mijn laatste upgrade begin dit jaar voor wat inspiratie: dhrto in "Het grote 'show je race-rig' topic"

In eerste instantie bedoeld om Elite Dangerous weer 's op te gaan pakken. De Thrustmaster T.16000M set gekocht en de throttle links gemonteerd, terwijl de stick rechts zit. Rechts zitten de schakelpook en de stick niet helemaal ideaal, de stick zou eigenlijk bij racing / rijden beter eraf of opzij moeten. Voor vliegen schuif ik mijn stoel verder naar achteren, zodat ik geen last heb van het stuur. Throttle links zit prima zo. Rudders gaat niet echt in combinatie met de pedalen, tenminste ik heb er nog geen goed werkbare oplossing voor kunnen bedenken...

Let niet op de gekke monitor positie: ik speel alleen in VR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Ik wil mijn setup upgraden naar fanatec alleen waar kijken jullie op de originele website van hun of is dat te overpriced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14
llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:37:
Ik wil mijn setup upgraden naar fanatec alleen waar kijken jullie op de originele website van hun of is dat te overpriced?
Bij Fanatec juist op de website van Fanatec zelf. Ze doen eigenlijk niet aan resellers met eventueel betere voorwaarden. 2e hands is ook niet bijzonder veel goedkoper. Kon mijn handrem en shifter voor hetzelfde geld kwijt als ik het nieuw voor had gekocht 1.5 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon bij Fanatec kopen en alle andere overslaan incl Marktplaats waar het schijnbaar gangbaar is om momenteel Fanatec spul boven de nieuwwaarde te verkopen.

Daarnaast heb je bij eventuele garantie ook direct met Fanatec te maken en mijn ervaring is tot op heden dat eventuele issues snel opgelost worden zonder gedoe.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
dhrto schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:08:
[...]

In eerste instantie bedoeld om Elite Dangerous weer 's op te gaan pakken. De Thrustmaster T.16000M set gekocht en de throttle links gemonteerd, terwijl de stick rechts zit. Rechts zitten de schakelpook en de stick niet helemaal ideaal, de stick zou eigenlijk bij racing / rijden beter eraf of opzij moeten. Voor vliegen schuif ik mijn stoel verder naar achteren, zodat ik geen last heb van het stuur. Throttle links zit prima zo. Rudders gaat niet echt in combinatie met de pedalen, tenminste ik heb er nog geen goed werkbare oplossing voor kunnen bedenken...

Bedankt. Ziet er goed uit, zo had ik het ook in gedachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gewoon via de website doen. Je gaat het nergens goedkoper krijgen nieuw.

Wel bij het bestellen een aparte order maken voor de spullen die op voorraad zijn en eventuele spullen met pre-order status. Doe je dit in 1 grote order, dan krijg je je spullen pas als alles op hetzelfde moment op voorraad is. Dit is een manco van Fanatec en zal mogelijk te maken hebben met de mega hoeveelheid bestellingen die ze krijgen momenteel en de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 10:47
thunder8 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Gewoon via de website doen. Je gaat het nergens goedkoper krijgen nieuw.

Wel bij het bestellen een aparte order maken voor de spullen die op voorraad zijn en eventuele spullen met pre-order status. Doe je dit in 1 grote order, dan krijg je je spullen pas als alles op hetzelfde moment op voorraad is. Dit is een manco van Fanatec en zal mogelijk te maken hebben met de mega hoeveelheid bestellingen die ze krijgen momenteel en de afgelopen maanden.
Volgens mij heeft dit gewoon met de verzending en bijbehorende kosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

maniac2003 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Volgens mij heeft dit gewoon met de verzending en bijbehorende kosten te maken.
Nee. Fanatec doet niet aan het apart zetten van partial fulfilled orders. Als je product A,B,C besteld en A en B zijn op voorraad, dan worden deze niet voor jou apart gezet. Als C dan eindelijk binnen is, maar A intussen uitverkocht, dan wordt er nog steeds niets verzameld/verstuurd. Pas als alle 3 delen op voorraad zijn, wordt jouw order verzameld en verstuurd. En met de huidige bestellingen kan het heel lang duren voordat alles in je order op voorraad is. Bestel je in eerste instantie alles wat op voorraad is apart, heb je het met een paar dagen in huis. Als dan product C later op voorraad komt en in een aparte order besteld is, heb je die daarna ook met een paar dagen.

Op diverse facebookgroepen klaagt men steen en been over levertijden van bepaalde producten. Ik heb later dan menigeen in die groepen besteld en speel er intussen al 1.5 maand mee. Dat is natuurlijk niet echt netjes naar je eerdere klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
thunder8 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Nee. Fanatec doet niet aan het apart zetten van partial fulfilled orders. Als je product A,B,C besteld en A en B zijn op voorraad, dan worden deze niet voor jou apart gezet. Als C dan eindelijk binnen is, maar A intussen uitverkocht, dan wordt er nog steeds niets verzameld/verstuurd. Pas als alle 3 delen op voorraad zijn, wordt jouw order verzameld en verstuurd. En met de huidige bestellingen kan het heel lang duren voordat alles in je order op voorraad is. Bestel je in eerste instantie alles wat op voorraad is apart, heb je het met een paar dagen in huis. Als dan product C later op voorraad komt en in een aparte order besteld is, heb je die daarna ook met een paar dagen.

Op diverse facebookgroepen klaagt men steen en been over levertijden van bepaalde producten. Ik heb later dan menigeen in die groepen besteld en speel er intussen al 1.5 maand mee. Dat is natuurlijk niet echt netjes naar je eerdere klanten toe.
ondertussen zijn we weer een paar maandjes verder. Logischerwijs zou fanatec dit nu wel opgelost hebben lijkt me. Is relatief gezien een kleine aanpassing in de verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Darkangle schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:21:
[...]
ondertussen zijn we weer een paar maandjes verder. Logischerwijs zou fanatec dit nu wel opgelost hebben lijkt me. Is relatief gezien een kleine aanpassing in de verwerking.
Is dat zo? Je zal voorraden moeten blokkeren voor orders die niet volledig zijn of gedeeltelijk moeten picken en apart zetten. Als je al veel meer orders krijgt dan je eigenlijk aankan, dan implementeer je dit niet zo maar. En dan is het nog de vraag of Fanatec dat überhaupt wil. Misschien zitten ze nu gewoon in de zoveel mogelijk zo snel mogelijk de deur uit, ongeacht de volgorde van bestellen.

Ik zit in meerdere Fanatec groepen op het net en ik zie nog nergens een melding dat men dit probleem opgelost heeft. Wil je je spullen zo snel mogelijk, raad ik gewoon aan 2 orders te maken, 1 voor voorradige spullen en 1 voor pre-order stuff. Iedereen kan doen wat die wil, het is simpelweg een tip die ik toekomstige bestellers wil meegeven om onnodig wachten te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:27
dhrto schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Heeft de T16000M en throttle standaard bevestigingsopties waarmee je ze makkelijk kan plaatsen op aluminium profile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 21:38
Er zitten 2 M6 schroefgaten aan de onderzijde, zowel bij de stick als de throttle. Met een beetje creativiteit en extra hoekprofielen zou je dit prima kunnen bevestigingen denk ik. En anders kun je altijd een gat door de alu profielen boren en met langere bouten er doorheen de boel vast kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranarick
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09-2021
Weet iemand of je ergens de Drivehub kan kopen met enkel paypal/ideal? Geen creditcard dus kan hem niet via de normale store kopen.
Wil mijn stuur namelijk ook op ps4 kunnen gebruiken welke nu enkel pc/xbox is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ranarick schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:22:
Weet iemand of je ergens de Drivehub kan kopen met enkel paypal/ideal? Geen creditcard dus kan hem niet via de normale store kopen.
Je kan eventueel ook kijken naar pre-pay creditcard. Dan kan je zelf tegoed erop zetten en dan wel dergelijke betalingen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
ranarick schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:22:
https://collectiveminds.ca/shop/allconsoles/drivehub/

Hier heb ik hem destijds gekocht en betaald met PayPal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ranarick
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09-2021
Bedankt! Net in bestelling gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29

HenkS

Da_king alias HenkS

-Edwin- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:15:
Beste allen,

Binnenkort weer ik na jaren (+/- 10 jaar) ook weer een stuur met pedalen aanschaffen om F1 2020 mee te spelen op de pc. Het zal af en toe wat casual gaming worden, waarbij ik ongeveer 200 euro wil uitgeven aan een stuur met pedalen.

In eerste instantie wilde ik voor de Thrustmaster T150 PRO gaan: pricewatch: Thrustmaster T150 PRO Blauw, Multi-color, Zwart

Echter, zag ik dat de Logitech G29 inmiddels ook ongeveer hetzelfde kost: pricewatch: Logitech G29 Driving Force Zwart

Nu had ik altijd het idee dat de Logitech G29 de betere keus was van deze twee. Maar na het lezen van reviews lijken de meningen toch verdeeld. Zijn hier mensen met ervaring om mij wegwijs te maken?

Ik zal de stuur gewoon bevestigen aan mijn bureau, en de pedalen onder de bureau neerleggen. Uiteraard is mij bekend dat bijvoorbeeld de t300 een betere keus is. Maar dit vind ik toch echt te veel qua kosten.

Als er nuttige adviezen zijn, graag!
Hi. Ik heb beiden. Begonnen met de t150 en tijd terug overgestapt naar de g29. Ik vind de g29 echt stukken beter. Meer gevoel in de pedalen en stuur vind ik beteelr aanvoelen (blijft natuurlijk persoonlijk).
Dus ik zou zeker voor de g29 gaan.
Ik ga overigens beide sets binnenkort verkopen inclusief wheelstand pro. Ik ga overstapen naar fanatec.
Pb mij maar bij meer vragen of interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moes2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-07 16:34
HenkS schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

Hi. Ik heb beiden. Begonnen met de t150 en tijd terug overgestapt naar de g29. Ik vind de g29 echt stukken beter. Meer gevoel in de pedalen en stuur vind ik beteelr aanvoelen (blijft natuurlijk persoonlijk).
Ik ga overigens beide sets binnenkort verkopen inclusief wheelstand pro. Ik ga overstapen naar fanatec.
Ander geluid dan: Ik heb zelf een G29 die na 3,5 jaar weinig (<1x pw) en licht (99% F1) gebruik er klaar mee is. Valt buiten de garantie (prima), kreeg wel een royaal aanbod van 30% 'korting' op het stuur wat nu 400 euro op de Logitech-website is - de 280 euro die je dan betaaltis hoger dan 4 prijzen uit de Pricewatch - ik had liever geen 'korting' gekregen dan deze schijncoulantie. Destijds overigens 180 pond betaald voor het stuur, dus ik zou zeker op een aanbieding wachten mocht je voor de G29 gaan.

Als ik gebruikersreviews lees van de G29 op Tweakers zie ik dat het kapot gaan vaker genoemd wordt, wat ik bij de T150 niet terugzie. Ik zou zelf geen Logitech-stuur meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Cc_LbnNcywFQsof2jPTeTJyLxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfXdgkgd1u39iikeNY9YLJtY.jpg?f=fotoalbum_large

Denk iemand dat dit kwaad kan dat dit niet helemaal dicht zit op het stuur het stukje leer? Zou dit verder kunnen scheuren?
Gisteren zo gekocht. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Fanatec heeft op Facebook PS5 Compatibility bevestigd.

https://www.facebook.com/...48127088/3160865007322807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
HenkS schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

De pedalen van de T150 zijn inderdaad van het niveau wegwerp-kwaliteit, ook die bij de "Pro" zitten, maar het stuur zelf is dan wel weer prima te noemen voor z'n prijs. Ik zou dan ook eerder de "gewone" T150 kiezen en direct naar andere pedalen gaan kijken. Dan zou je dus voor pricewatch: Thrustmaster T150 RS - Ferrari Edition Rood, Zwart kunnen kiezen. Dan is het qua prijs/prestatie plots een ander verhaal aan het worden imho, maar dat gaat dus alleen op als je toch al naar andere pedalen zou gaan kijken.
Vergelijk je dat met de G29, dan zijn die pedalen wel weer ietsjes beter, maar ook die gaan (als je serieus ermee verder gaat) op vrij korte termijn tekort schieten, waarna je dus alsnog weer extra kosten zal gaan maken om te upgraden vermoedelijk.

Ik zou de keuze dus af laten hangen van de intentie van de aankoop. Is het een aankoop met het oog op langer gebruik, dan is zonder twijfel de G29 de betere keuze als het mij vraagt. Is de aankoop met het oogmerk van "kijken of het leuk is, en daarna serieus investeren", dan is de "gewone" T150 naar mijn mening de logische keuze om de kosten zo laag mogelijk te houden, en daarna richting bijvoorbeeld Fanatec CSL Elite of ClubSport te kijken, of direct nog een stap erboven naar DirectDrive met een knappe pedalenset (voor alle twee de upgrades geldt dat het uiteraard een compleet andere price-range kent dan waar we nu over praten en qua gevoel / ervaring een wereld van verschil is met T150 / G29).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:05
Fantastisch nieuws. Gooide gelijk PS CSL elite start kit in de winkel wagen. Loadcell pedaal erbij. 700 eurotjes... Dan nog een playseat challenge nodig. Wel serieus forse investering. Dus toch de winkelwagen weer leeg gemaakt :p

Ziet er allemaal wel prachtig mooi uit! Misschien bij de nieuwste Gran Turismo mezelf is trakteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dizzy Mike schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:33:
[Afbeelding]

Denk iemand dat dit kwaad kan dat dit niet helemaal dicht zit op het stuur het stukje leer? Zou dit verder kunnen scheuren?
Gisteren zo gekocht. Alvast bedankt.
Ja kan verder scheuren, maar ik denk dat je dat kan oplossen met een druppel secondelijm op het open gedeelte, maar als het een nieuw stuur is zou ik toch garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Lekkerboeie86 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Fantastisch nieuws. Gooide gelijk PS CSL elite start kit in de winkel wagen. Loadcell pedaal erbij. 700 eurotjes... Dan nog een playseat challenge nodig. Wel serieus forse investering. Dus toch de winkelwagen weer leeg gemaakt :p

Ziet er allemaal wel prachtig mooi uit! Misschien bij de nieuwste Gran Turismo mezelf is trakteren.
Afhankelijk van hoeveel ik mijn huidige set gebruik, ga ik misschien in de winter nog wel naar een Podium DD wheel. Nu ik weet dat het PS5 compatible is, kan ik daar straks jaren mee vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Kijk dat is top nieuws! Lijkt me dat Thrustmaster dan ook compatible blijft gezien het waarschijnlijk alleen een "license fee" is en geen hardware matige changes benodigd zijn.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Kijk dat is top nieuws! Lijkt me dat Thrustmaster dan ook compatible blijft gezien het waarschijnlijk alleen een "license fee" is en geen hardware matige changes benodigd zijn.
Als het goed is, heeft de PS4 compatible hardware al de PS security chip erin zitten, die dus op de PS5 gehandhaafd blijft. Ben wel razend benieuwd nu in hoeverre GT7 de extra opties op mijn Fanatec stuurtje gaat ondersteunen. In GT Sport is het alleen maar de standaard knoppen die de standaard controller heeft. F1 2020 ondersteunt ook de thumbencoders en de switches op de voorkant. Zou super zijn als GT7 die straks ook ondersteunt, dan kunnen we in GT7 ook rembalans en dingen als Powermodes en ERS instellen op het stuur. :D Fanatec heeft al aangegeven in het bericht dat ze druk bezig zijn met Polyphony om alle sturen in de game verwerkt te krijgen. O+

[ Voor 7% gewijzigd door thunder8 op 04-08-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:59
Besten, ik heb een vraag omtrend stuurtjes en dan met name een stuur om mee te beginnen. Nu heeft mijn kleine broertje een g25 gehad en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit niet lekker vond rijden, ik heb zelf een iets serieuzer budget dan hij had en vraag me af of het veel beter wordt als ik een stapje hoger ga.
Ik snap zelf ook wel dat de duurdere sturen vaak beter zijn en dat direct drive de ultieme ervaring is, maar ook ik heb grenzen. Ik ben puur een f1 2020/iRacing formule stijl rijder en hoef dus geen gt, geen drift en you name it.

Ik zoek een stuur dat echt dat stapje boven de g25 is en het liefst natuurlijk met met een f1 stijl stuur. het budget is 700 euro (zoals de fanatec elite set met f1 stuur) maar het hoeft natuurlijk niet op! is het het waard om een fanatec elite set te kopen of voldoet bijvoorbeeld een t300 met t3pa en ferrari add-on? Het moet voornamelijk een stuk lekkerder voelen dan een g25, want dat vond ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

doebbalapoent11 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:57:
Besten, ik heb een vraag omtrend stuurtjes en dan met name een stuur om mee te beginnen. Nu heeft mijn kleine broertje een g25 gehad en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit niet lekker vond rijden, ik heb zelf een iets serieuzer budget dan hij had en vraag me af of het veel beter wordt als ik een stapje hoger ga.
Ik snap zelf ook wel dat de duurdere sturen vaak beter zijn en dat direct drive de ultieme ervaring is, maar ook ik heb grenzen. Ik ben puur een f1 2020/iRacing formule stijl rijder en hoef dus geen gt, geen drift en you name it.

Ik zoek een stuur dat echt dat stapje boven de g25 is en het liefst natuurlijk met met een f1 stijl stuur. het budget is 700 euro (zoals de fanatec elite set met f1 stuur) maar het hoeft natuurlijk niet op! is het het waard om een fanatec elite set te kopen of voldoet bijvoorbeeld een t300 met t3pa en ferrari add-on? Het moet voornamelijk een stuk lekkerder voelen dan een g25, want dat vond ik niks.
Ik heb vroeger de Logitech Momo Racing Wheel gehad en heel even mogen spelen met een G29 van een vriend. Dat laatste stuurtje was qua gevoel redelijk vergelijkbaar met de Momo en het gekraak van de tandwielen was niet mijn ding.

Ik heb nu sinds een paar maanden een Fanatec setup en dat rijdt toch wel een heel stuk fijner. Ik gebruik de CSL Elite for PS4 met een F1 Limited Edition stuur en de V3 pedalen. Die laatste zijn een stuk duurder, maar je kan ook gewoon beginnen met de standaard pedalen, eventueel aangevuld met de Loadcell rem. Maar voor die laatste heb je ook iets nodig om het allemaal te monteren zodat je ook consequent kunt remmen zonder dat je stoel of je pedalen verschuift/verschuiven. Al met al is het gevoel in het stuur veel fijner en zonder gekraak. Wel is de ventilator redelijk te horen als je flink aan het sturen bent. Maar dat vind ik 100x minder hinderlijk dan het gekraak van de tandwielen van een geardriven systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
thunder8 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Ik heb vroeger de Logitech Momo Racing Wheel gehad en heel even mogen spelen met een G29 van een vriend. Dat laatste stuurtje was qua gevoel redelijk vergelijkbaar met de Momo en het gekraak van de tandwielen was niet mijn ding.

Ik heb nu sinds een paar maanden een Fanatec setup en dat rijdt toch wel een heel stuk fijner. Ik gebruik de CSL Elite for PS4 met een F1 Limited Edition stuur en de V3 pedalen. Die laatste zijn een stuk duurder, maar je kan ook gewoon beginnen met de standaard pedalen, eventueel aangevuld met de Loadcell rem. Maar voor die laatste heb je ook iets nodig om het allemaal te monteren zodat je ook consequent kunt remmen zonder dat je stoel of je pedalen verschuift/verschuiven. Al met al is het gevoel in het stuur veel fijner en zonder gekraak. Wel is de ventilator redelijk te horen als je flink aan het sturen bent. Maar dat vind ik 100x minder hinderlijk dan het gekraak van de tandwielen van een geardriven systeem.
precies wat je zegt met dat gekraak etc, bij de g25 is het de band die gewoon niet voelt zoals ik hem zou willen. Fanatec is wel duur spul maar jij zegt dat het het elke euro waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

doebbalapoent11 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

precies wat je zegt met dat gekraak etc, bij de g25 is het de band die gewoon niet voelt zoals ik hem zou willen. Fanatec is wel duur spul maar jij zegt dat het het elke euro waard is?
Ik vind van wel. Maar ik kan niet voor jou bepalen of jij het elke cent waard vindt. Dat is heel persoonlijk en afhankelijk van je wensen en budget. Maar persoonlijk denk ik dat Fanatec een redelijke stap omhoog is, zonder meteen duizenden euro's af te tikken voor een Direct Drive setup met replica racesturen en complete simrigs met eventueel motion e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
thunder8 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Ik vind van wel. Maar ik kan niet voor jou bepalen of jij het elke cent waard vindt. Dat is heel persoonlijk en afhankelijk van je wensen en budget. Maar persoonlijk denk ik dat Fanatec een redelijke stap omhoog is, zonder meteen duizenden euro's af te tikken voor een Direct Drive setup met replica racesturen en complete simrigs met eventueel motion e.d.
qua rims is de instap fanatec f1 mij al realistisch zat, dus een heel duur stuur was het toch niet geworden. Wel lees ik veel over open sim wheels, maar dat is nog een stapje duurder, tenzij (sommige mensen durven het) de claims van 600 euro nauwkeurig zijn, waar ik niet vanuit ga.

iemand ervaring met de t300 en de fanatec elite? Het prijsverschil is best hoog en ik vraag me af of men ervaring heeft wat deze prijsverschillen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

doebbalapoent11 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

qua rims is de instap fanatec f1 mij al realistisch zat, dus een heel duur stuur was het toch niet geworden. Wel lees ik veel over open sim wheels, maar dat is nog een stapje duurder, tenzij (sommige mensen durven het) de claims van 600 euro nauwkeurig zijn, waar ik niet vanuit ga.

iemand ervaring met de t300 en de fanatec elite? Het prijsverschil is best hoog en ik vraag me af of men ervaring heeft wat deze prijsverschillen opleveren.
Kijk even op YouTube voor vergelijking tussen de t300 en fanatec CSL elite.

Zie bijvoorbeeld: YouTube: Fanatec CSL vs Thrustmaster T300 RS - Should you spend more?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@doebbalapoent11 ik heb zowel de T300 als de CSL Elite gehad en als je het budget hebt zou ik de Fanatec aanraden, ik vond het verschil namelijk behoorlijk groot. Zowel de base/FFB maar ook de loadcell brake. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:57:
Ik heb anderhalve week geleden de overstap gemaakt van een T300RS met Ferrari-wheel naar een Fanatec eSports F1-set met loadcell-pedalen. Op alle vlakken vind ik het een flinke verbetering. Sowieso de kwaliteit van de feedback, maar ook bijvoorbeeld het stuur: het Ferrari-stuur is echt heel plastic terwijl het F1-stuur veel degelijker aanvoelt. Bij het remmen heb ik het gevoel dat de Fanatec-pedalen met de loadcell het mogelijk maken om veel preciezer input te geven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Harstikke bedankt voor alle nuttige reacties! Ik ga de portemonnee even vragen of hij fanatec kan schenken.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Even meer een vraag uit de doe-het-zelf hoek. Ik heb een mooi 3d-ontwerp van een Porsche RSR stuur op de kop getikt. Nu wil ik het voorste gedeelte voor de stevigheid uit aluminium of carbon laten snijden. Weet iemand toevallig een adres dat voor de particulier ook interessant is qua prijs ? In Duitsland heb ik een paar modelbouwers gevonden die zo'n service wel aanbieden maar als het dichter bij huis kan is dat mooi meegenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Logitech claimt ultrarealistische race-ervaring met G923 racestuur voor PC en Xbox One
https://nl.hardware.info/...stuur-voor-pc-en-xbox-one
Het G923 racestuur en de pedalen zijn voorzien van een geborsteld metalen stuurwiel, gepolijste pedalen en een lederen wielhoes. Daarnaast wordt voorzien in een aantal nieuwe functies, waaronder:

Programmeerbare Dual Clutch Launch
Ingebouwde led-verlichte toerenteller
On-Wheel Game Controls (geïntegreerde Xbox-spelbesturing)
Progressieve rempedalen
24-punts keuzeknop (voor het aanpassen van bijvoorbeeld de tractie, de koppeling, de elektronische stabiliteitscontrole, de remkracht en meer)
Het Logitech G923 racestuur en pedalen is beschikbaar voor pc en Xbox One en zal ook werken met de nieuwe Xbox Series X zodra deze lanceert eind dit jaar wordt gelanceerd.
Dat zou betekenen dat de Xbox Series X dus meer gaat ondersteunen dan een "ge-emuleerde controller", waardoor je meer knoppen kan gebruiken vanuit hetzelfde input device.
Zou goed nieuws zijn voor ook de Fanatec eigenaren, als je bv. de toggle switches kan gaan gebruiken op een F1 v2 stuur.

Ohja; geen FFB meer in dit stuur, maar Trueforce :?
https://www.logitechg.com/en-us/innovation/trueforce.html

[ Voor 43% gewijzigd door JPM85 op 05-08-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
JPM85 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:20:
Logitech claimt ultrarealistische race-ervaring met G923 racestuur voor PC en Xbox One
https://nl.hardware.info/...stuur-voor-pc-en-xbox-one

[...]

Dat zou betekenen dat de Xbox Series X dus meer gaat ondersteunen dan een "ge-emuleerde controller", waardoor je meer knoppen kan gebruiken vanuit hetzelfde input device.
Zou goed nieuws zijn voor ook de Fanatec eigenaren, als je bv. de toggle switches kan gaan gebruiken op een F1 v2 stuur.
Heeft dit niet te maken met de SDK van Logitech die de game moet ondersteunen..?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
Mr.Conroe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:59:
Even meer een vraag uit de doe-het-zelf hoek. Ik heb een mooi 3d-ontwerp van een Porsche RSR stuur op de kop getikt. Nu wil ik het voorste gedeelte voor de stevigheid uit aluminium of carbon laten snijden. Weet iemand toevallig een adres dat voor de particulier ook interessant is qua prijs ? In Duitsland heb ik een paar modelbouwers gevonden die zo'n service wel aanbieden maar als het dichter bij huis kan is dat mooi meegenomen.
ijzersnijden.nl in ieder geval uit RVS. Als je een Direct Drive hebt maakt het gewicht niet zoveel uit.

Iets verder weg en gewoon uit aluminium:
kapral.store heb ik goede ervaringen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Hupske op 05-08-2020 15:45 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
Niet direct iets wat ik graag had willen ervaren, maar ik ga op korte termijn iig weten hoe de service van Cube Controls is :)

Afgelopen maandag tijdens de Tweakers iRacing league race kwam ik er achter dat de rechter thumb encoder het niet meer deed. Nog op andere pc geprobeerd (je weet niet), maar geen leven in de krijgen.
Dinsdagmiddag berichtje via de website gestuurd, en goed uur later al reactie van support, dat ze overlegd hadden dan dat waarschijnlijk opnieuw gesoldeerd moest worden. Nog paar berichtjes heen en weer, maar kwam er eigenlijk op neer dat ik een dag later al een DHL koerier aan de deur had kunnen hebben om 't op te halen. Dat is uiteindelijk zojuist alsnog gebeurd (ik moet die labels ook nog printen enzo). Ben benieuwd wanneer ik 'm terug kan verwachten, maar vooralsnog kudos voor de snelle reactie vanuit Cube :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Aan welke voorwaarden moet een versterker voldoen als ik mijn huidige butkicker Gamer 2 plus 4 toekomstige pucks wil aansluiten?
Ik zie hier op het forum alleen dure oplossingen van ca 200 euro voorbij komen.
Pagina: 1 ... 43 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.