Beltoni schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:
Op Discord al mijn verhaal gedeeld. Voor wat extra input richt ik me even tot dit topic. Ik vrees dat mijn Thrustmaster TX het na 5 trouwe dienstjaren heeft begeven. FFB is helemaal weg en ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. Laatste hulplijn zojuist ingezet maar vrees dat ik al weet met welk bericht de Thrustmaster helpdesk komt.
Zit al enige tijd te kijken naar upgrades maar werk momenteel nog met een Playseat Challenge, helaas heb ik geen optie om die te vervangen. Woon midden in de stad en heb gewoon weinig ruimte. Wel zijn we druk op zoek naar een nieuwe woning waar we extra ruimte hebben, ook voor eventuele gezinsuitbreiding. Zit daarom een beetje te puzzelen met korte en lange termijn oplossingen.
In principe heb ik 3 optie.
1. Enkel base vervangen - kosten €285
+ snel opgelost, goedkoop.
- geen upgrade, rubber is al flink versleten van mijn stuurtje.
~ Mocht ik ooit een upgrade doen dan kan ik Playseat + werkend stuur als pakket weg doen.
2. Upgraden naar Clubsport v2.5 - kosten €950, met pedalen (V3) €1.200
+ Redelijke upgrade van mijn TX, alles nieuw, Compatible met Playseat Challenge
- vrij prijzig, geen DD dus niet het "eindstation"
3. Upgraden naar DD - vanaf €1.700 euro (incl. Pedalen (niet Sprint), excl. Rig)
+ Klaar voor de komende jaren
- zit nog tijdelijk vast aan Playseat Challenge, alles moet dus flink worden teruggeschroefd. Het is dus een aankoop waar ik momenteel niet alles uit kan halen.
Misschien lastig advies geven omdat jullie niet in mijn portemonnee kunnen kijken. Kan de aankoop makkelijk maken, echter, we willen een huis kopen is en de kans is aanwezig dat er binnenkort een kleine aankomt. Tegelijkertijd erg veel meegemaakt laatste maanden waardoor ik denk, als je dood bent heb je niets aan je geld.
Nu is vooral het gebrek aan ruimte mijn grootste obstakel, anders had ik denk ik voor optie 3 gegaan. Kan gewoon niet een rig altijd in de woonkamer plaatsen, dat is geen optie.
Ben wel benieuwd hoe de experts hier over denken.