Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik had deze week de Logitech G29 cadeau gekregen voor €277,-. Maar nu ik zag dat de T300 RS GT van Thrustmaster in prijs was gedaald tot €330,- heb ik gelijk die maar gekocht.

Ik had een uurtje met de G29 gespeeld, heel netjes ingepakt en nu hopen dat de aanbieder hem "gewoon" retour neemt. Daarnaast hopelijk ook geen spijt van mijn ruil voor de Thrustmaster ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 13:38
ourplayground schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Heeft dit niet te maken met de SDK van Logitech die de game moet ondersteunen..?
Wat ik opmaak uit dat artikel is dat er ook een toerenteller op het nieuwe stuur zit. Als deze op dit stuur werkt op de nieuwe Xbox lijkt me dat dit ook voor Fanatec zal gelden? Mocht het niet werken op de volgende generatie zal ik wellicht toch gaan switchen naar ps4, aangezien het daar wel gewoon werkt. Het is ook gewoon puur de onwelwillendheid van Microsoft. Net zoals je geen option files kunt importeren voor PES terwijl dit al jaren mogelijk is op de PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Hupske schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

ijzersnijden.nl in ieder geval uit RVS. Als je een Direct Drive hebt maakt het gewicht niet zoveel uit.

Iets verder weg en gewoon uit aluminium:
kapral.store heb ik goede ervaringen mee.
Bedankt voor de tip. Ben met Mike van Kapral in gesprek en hij kan het maken zoals ik het wil hebben. :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Iemand hier misschien al in het bezit van een VRS Wheelbase?
Mijn inzien de Small Mige OSW1 maar dan met een gebruikersvriendelijk stukje software erbij.

Ik heb iig vorige week een reservering geplaatst via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

pinoRT schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:25:
Iemand hier misschien al in het bezit van een VRS Wheelbase?
Mijn inzien de Small Mige OSW1 maar dan met een gebruikersvriendelijk stukje software erbij.

Ik heb iig vorige week een reservering geplaatst via de website.
Ik heb er een sinds half juli. Wat is precies je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoRT
@Niellie41 Mooi man!

Hoe lang heb jij moeten wachten voordat je reservering omgezet kon worden in een def. order?
Hoe snel werd eea geleverd nadat jouw definitieve order was geplaatsts?
Hoe bevalt ie?
Zit er al een QR bij of moet je die er los bijkopen? (Welke gebruik jij)
De software zag er in de review van SRG eenvoudig en simpel uit qua interface en instellingen. Zijn er inmiddels meer instellingen beschikbaar?
Waarom gekozen voor de VRS en niet voor een ander (soortgelijk) systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

pinoRT schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:52:
@Niellie41 Mooi man!
Hoe lang heb jij moeten wachten voordat je reservering omgezet kon worden in een def. order?
Ik heb een maandje moeten wachten.
Hoe snel werd eea geleverd nadat jouw definitieve order was geplaatsts?
Hij werd binnen een week verstuurd. Doordat UPS niet in het weekend bezorgd, moest ik een paar dagen langer wachten.
Hoe bevalt ie?
Hij bevalt heel goed! Veel meer valt er volgens mij niet over te zeggen. Zoals Barry in zijn review aangaf, zijn de motor en encoder heel bekend.
Zit er al een QR bij of moet je die er los bijkopen? (Welke gebruik jij)
Er zit geen QR bij.

Ik heb een overzicht gemaakt van de verschillende QR systemen:
Niellie41 in "Simracing Q&A topic"

Uiteindelijk ben ik voor de SRC QR gegaan. Puur voor de prijs en ik kon hier gemakkelijk zelf muur mounts voor maken.
De software zag er in de review van SRG eenvoudig en simpel uit qua interface en instellingen. Zijn er inmiddels meer instellingen beschikbaar?
Zo ver ik weet is er nog geen nieuwe versie van de software beschikbaar, maar dat hoeft naar mijn mening ook niet. Ik heb de software één keer gebruikt om het stuurwiel te centreren. Daarna niet meer naar om gekeken.
Waarom gekozen voor de VRS en niet voor een ander (soortgelijk) systeem?
Voornamelijk voor de prijs en de eenvoud van de software. Ongeacht welk DD systeem je koopt, ze zullen allemaal goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinoRT
Thx Nellie41 voor de antwoorden.
Mijn eerste keus was in een simucube2 pro. Maar ik neig steeds meer naar de VRS. Dit omdat ik de prijs gewoon erg goed vind tov de SC2 (899,- vs 1450,-) de SC2 zal ongetwijfeld op een aantal vlakken beter zijn zijn; maar ga ik het verschil merken?! Met het geld wat ik overhoud kan ik al bijna een Ascher f64 kopen en dat is toch ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:41
Mr.Conroe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Bedankt voor de tip. Ben met Mike van Kapral in gesprek en hij kan het maken zoals ik het wil hebben. :Y
Wil jij eventueel het ontwerp van het stuur even delen? Alsook de productie prijs die je onderhandelt? Indien dit meevalt zou ik dit wel ook willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand een persoon of webshop die 3D maakt op bestelling?
Ik wil graag een PSU houder voor de Simucube 2 laten printen, maar om daar nou een printer voor aan te schaffen is me iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Simbob schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:06:
Ik wil graag een PSU houder voor de Simucube 2 laten printen, maar om daar nou een printer voor aan te schaffen is me iets teveel.
Er komt er een voorbij nu en dan in V&A, met goede reviews. Ik neem aan dat je daar nog niet gekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
fjskmdl2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Wil jij eventueel het ontwerp van het stuur even delen? Alsook de productie prijs die je onderhandelt? Indien dit meevalt zou ik dit wel ook willen maken :)
Op de kop getikt stel ik voor dat hij het ontwerp heeft gekocht.
https://www.turnracing.co...n-rsr-17-diy-cad-download

https://pinshape.com/items/55581-3d-printed-porsche-911-rsr

https://cults3d.com/en/3d...r-gte-2917-steering-wheel

Voor de rest kan je op de website van kapral gewoon vinden wat het kost om het te laten uitsnijden in aluminium.
Alleen deze ontwerpen zijn er allemaal opgericht om met de 3D printer te maken aangezien geen van alle een volledige frontplate heeft.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 17:55
Simbob schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:06:
Kijk even op mijn V&A ;) Ik print het graag voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Hupske schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Op de kop getikt stel ik voor dat hij het ontwerp heeft gekocht.
https://www.turnracing.co...n-rsr-17-diy-cad-download

https://pinshape.com/items/55581-3d-printed-porsche-911-rsr

https://cults3d.com/en/3d...r-gte-2917-steering-wheel

Voor de rest kan je op de website van kapral gewoon vinden wat het kost om het te laten uitsnijden in aluminium.
Alleen deze ontwerpen zijn er allemaal opgericht om met de 3D printer te maken aangezien geen van alle een volledige frontplate heeft.
Inderdaad, die op Pinshape :). Richtprijs die ik van Kapral heb gekregen is ongeveer 90 euro voor een 3D print met het front gesneden uit 4mm aluminium. Dan gaat er denk ik nog voor een goede 100 euro aan electronica in + een paar uurtjes huisvlijt voor solderen, programmeren en afwerken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
3 Weken geleden mijn set binnen gekregen. Was gister aan het spelen ineens gaf ik gas terwijl ik dit niet deed. Het was online kwalificatie, hierna in de race werkte mijn gas ineens niet. Ik dacht het zal wel, morgen weer werken kijk na werk wel. Nu blijkt dus dat mijn gaspedaal gewoon niet meer werkt. Van het ene op het andere moment gewoon stuk na amper 3 weken!! Alles geprobeerd maar niets helpt. Uiteindelijk zojuist de pedalen gedemonteerd en er zit dus onder de pedalen een soort van zilverkleurige ronde batterij/chip. Het lijkt alsof er speling in zit ivm die van de rem. Mensen dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

ZuidJ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:09:
3 Weken geleden mijn set binnen gekregen. Was gister aan het spelen ineens gaf ik gas terwijl ik dit niet deed. Het was online kwalificatie, hierna in de race werkte mijn gas ineens niet. Ik dacht het zal wel, morgen weer werken kijk na werk wel. Nu blijkt dus dat mijn gaspedaal gewoon niet meer werkt. Van het ene op het andere moment gewoon stuk na amper 3 weken!! Alles geprobeerd maar niets helpt. Uiteindelijk zojuist de pedalen gedemonteerd en er zit dus onder de pedalen een soort van zilverkleurige ronde batterij/chip. Het lijkt alsof er speling in zit ivm die van de rem. Mensen dit eerder meegemaakt?
Vervelend maar het zou in ieder geval helpen om aan te geven om wat vóór set en pedalen het gaat...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Sorry, gaat om de CSL Elite Pedals van Fanatec. Heb al wat rondgekeken en het blijkt vermoedelijk te zijn wat ik al dacht. Het gaat om de potentionmeter. Aangezien deze van plastic is gemaakt en de pedalen van aluminium gaat dit snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

ZuidJ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:21:
Sorry, gaat om de CSL Elite Pedals van Fanatec. Heb al wat rondgekeken en het blijkt vermoedelijk te zijn wat ik al dacht. Het gaat om de potentionmeter. Aangezien deze van plastic is gemaakt en de pedalen van aluminium gaat dit snel kapot.
Ik ken de Fanatec spullen niet persoonlijk (en dat heeft een reden...) maar ongeacht hoe goed/slecht het design is, het zou sowieso niet na 3 weken al kapot mogen gaan.
Een potmeter is altijd een slijtage-onderdeel, ook al zou je dat normaal gesproken pas na vele jaren c.q. iets korter maar flink intensief gebruik moeten gaan merken.

Sowieso een garantie-geval dus.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Raimond613 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Ik ken de Fanatec spullen niet persoonlijk (en dat heeft een reden...) maar ongeacht hoe goed/slecht het design is, het zou sowieso niet na 3 weken al kapot mogen gaan.
Een potmeter is altijd een slijtage-onderdeel, ook al zou je dat normaal gesproken pas na vele jaren c.q. iets korter maar flink intensief gebruik moeten gaan merken.

Sowieso een garantie-geval dus.
Had zojuist een filmpje gevonden van een Fransman die uitlegde hoe je het kon repareren. Echter bleek tijdens de reparatie het toch een ander probleem te zijn. Een van de draadjes is niet goed gesoldeerd aan die potentionmeter, sterker nog ik had dat vroeger met handvaardigheid nog beter gedaan... nu maar eens kijken wat ik kan ondernemen. Misschien hoog inzetten op volledige refund(ivm ondeugdelijk product) en de v3 pedalen aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
En waarschijnlijk als je Fanatec mailt, sturen ze jou een nieuwe potmeter op. Krijg je document erbij hoe te vervangen en is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Ik heb al een ticket aangemaakt op de site. Ik wacht op respons maar dat zal morgen pas worden lijkt me. Jouw optie zou wel de eenvoudigste zijn inderdaad. Hoef je alleen dat kabeltje te vervangen, scheelt hoop gedoe met opsturen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
ZuidJ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Een van de draadjes is niet goed gesoldeerd aan die potentionmeter, sterker nog ik had dat vroeger met handvaardigheid nog beter gedaan...
Ik zou gewoon door sparen voor de fatsoenlijke set van Nederlandse bodem.. De V3 stelt ook weinig voor, met die meerprijs. Fanatec is best oke (behalve de software/drivers) maar het wordt wel gewoon allemaal in China in elkaar geflanst.

Ga er vanuit dat het een kwestie is van solderen of vervangen en je dan weer lekker kan vlammen. Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:24:
Niet direct iets wat ik graag had willen ervaren, maar ik ga op korte termijn iig weten hoe de service van Cube Controls is :)

Afgelopen maandag tijdens de Tweakers iRacing league race kwam ik er achter dat de rechter thumb encoder het niet meer deed. Nog op andere pc geprobeerd (je weet niet), maar geen leven in de krijgen.
Dinsdagmiddag berichtje via de website gestuurd, en goed uur later al reactie van support, dat ze overlegd hadden dan dat waarschijnlijk opnieuw gesoldeerd moest worden. Nog paar berichtjes heen en weer, maar kwam er eigenlijk op neer dat ik een dag later al een DHL koerier aan de deur had kunnen hebben om 't op te halen. Dat is uiteindelijk zojuist alsnog gebeurd (ik moet die labels ook nog printen enzo). Ben benieuwd wanneer ik 'm terug kan verwachten, maar vooralsnog kudos voor de snelle reactie vanuit Cube :)
Update op bovenstaande:

Zojuist stond geheel onaangekondig DHL aan de deur met gefixte stuurtje :) Beetje jammer dat er geen enkele update geweest is (ze zouden berichtje sturen als ie in Italie aankwam), maar verder is dit veel sneller dan ik verwacht had. 9 dagen tussen melding en gerepareerd terug, en maar 7 dagen tussen ophalen en terugbrengen.

Ik zeg, Cube Controls is geslaagd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilco88nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Ik zou gewoon door sparen voor de fatsoenlijke set van Nederlandse bodem.. De V3 stelt ook weinig voor, met die meerprijs. Fanatec is best oke (behalve de software/drivers) maar het wordt wel gewoon allemaal in China in elkaar geflanst.

Ga er vanuit dat het een kwestie is van solderen of vervangen en je dan weer lekker kan vlammen. Succes!
No offence maar het gros van de electronica welke ja dagelijks gebruikt word daar in elkaar geschroefd.

En de “set van Nederlandse bodem” zal ook vol zitten met “Chinese onderdelen”. Dat het uit land X, Y, Z komt zegt natuurlijk helemaal niets. En bijvoorbeeld een setje Heusinkvelds af zetten tegen V3 pedals is natuurlijk een vrij kromme vergelijking (goedkoopste setje sprints + base plate kost je het dubbele van een Fanatec V3 set). En ook bij die Heusinkveld pedalen gaat vast wel eens iets mis... ik gok alleen dat Fanatec een aanzienlijk beetje meer pedalen weg zet op jaarbasis dan menig ander fabrikant welke opereert in de marge.

Met Fanatec spul is helemaal niets mis, het is prijzig maar dat is nou eenmaal evident aan deze hobby ben ik inmiddels achter. :+

Wat betreft de service van Fanatec, mijn ervaringen zijn tot op heden prima. Ik had gedoe met mijn Formula V2 stuur, zaterdag een mail, maandag antwoord en op vrijdag UPS voor de deur met een hagelnieuw exemplaar.

Gewoon een mail met foto die kant op sturen, er achteraan bellen als het je te lang duurt en dan wordt het vast opgelost.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

BM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Update op bovenstaande:

Zojuist stond geheel onaangekondig DHL aan de deur met gefixte stuurtje :) Beetje jammer dat er geen enkele update geweest is (ze zouden berichtje sturen als ie in Italie aankwam), maar verder is dit veel sneller dan ik verwacht had. 9 dagen tussen melding en gerepareerd terug, en maar 7 dagen tussen ophalen en terugbrengen.

Ik zeg, Cube Controls is geslaagd :)
Ze zijn bij Cube Controls momenteel voor een groot deel op "vakantie", maar de service afdeling werkt gelukkig wel door. Nieuwe bestellingen worden pas medio September verstuurd. Ik zou toch wel graag een T&T code willen, want als je niet thuis bent doen een aantal carriers al geen briefje meer in de bus.

Wel fraai dat ze zo snel geacteerd hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik moest wel een beetje lachen toen ik dit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
R2D2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

No offence maar het gros van de electronica welke ja dagelijks gebruikt word daar in elkaar geschroefd.
Klopt helemaal, ik doelde er vooral op dat de V3 geen hele grote upgrade zijn. Wat mij betreft zeker niet groot genoeg, dan liever direct een echt goed setje.

Fanatec is verder prima, ik rij zelf ook heel tevreden met een v2.5 en stuurtje van Fanatec. Dus ik bedoelde zeker niet dat Fanatec troep is. Ookal kan de kwaliteitscontrole vast beter.

Waar ze wel echt slecht zijn is de software en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 18:13
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel F1 style als rond/GT style stuurtje?

Heb nu een Fanatec Podium R300 maar wil eigenlijk meer knopjes op het stuur etc, rijd voornamelijk in ACC nu. Zit dus te kijken naar twee opties:
- Formula stuurtje kopen voor de GT3 / F1 wagens (o.a. vanwege knopjes) en de R300 houden voor al het overige (of ook vervangen door 350mm kaal stuur)
- Podium Button Module Endurance kopen voor de knopjes, dan houd ik het dus bij één stuur. Belangrijkste reden: scheelt goed €200

Vraag me dus vooral af of een Formula stuurtje fijner rijdt met GT3/F1. De grip die je op het stuur hebt is beter en diameter is kleiner wat een voor- en nadeel kan zijn. Ken helaas niemand met Formula stuurtje om even te proberen. Kan natuurlijk altijd bestellen en met handschoenen aan proberen, mocht het niet bevallen kan het weer retour..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 10:47
Twijfels schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:04:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel F1 style als rond/GT style stuurtje?
Ik ben gegaan voor de F1 2020 LE en de Porsche 918. Die laatste om o.a. te gebruiken voor Dirt Rally.

Wat mij betreft heeft het F1 stuur een meerwaarde qua inleving/gevoel en het aantal beschikbare/plaatsing knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
maniac2003 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

Ik ben gegaan voor de F1 2020 LE en de Porsche 918. Die laatste om o.a. te gebruiken voor Dirt Rally.

Wat mij betreft heeft het F1 stuur een meerwaarde qua inleving/gevoel en het aantal beschikbare/plaatsing knoppen.
Denk toch binnenkort dan maar overstag gaan samen met een DD1 als vervanging voor m’n CSW V2.5 :) moet dan ook niet meer kijken op €200, dat hele simracen is toch al veel te duur :+

Mocht het me echt vies tegenvallen gaat de formula weer retour, maar denk niet dat het zover komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Twijfels schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:04:

Heb nu een Fanatec Podium R300 maar wil eigenlijk meer knopjes op het stuur etc, rijd voornamelijk in ACC nu. Zit dus te kijken naar twee opties:
- Formula stuurtje kopen voor de GT3 / F1 wagens (o.a. vanwege knopjes) en de R300 houden voor al het overige (of ook vervangen door 350mm kaal stuur)
- Podium Button Module Endurance kopen voor de knopjes, dan houd ik het dus bij één stuur. Belangrijkste reden: scheelt goed €200

Vraag me dus vooral af of een Formula stuurtje fijner rijdt met GT3/F1. De grip die je op het stuur hebt is beter en diameter is kleiner wat een voor- en nadeel kan zijn. Ken helaas niemand met Formula stuurtje om even te proberen. Kan natuurlijk altijd bestellen en met handschoenen aan proberen, mocht het niet bevallen kan het weer retour..
Ik heb een Podium R300 icm met een Podium formula wheel uit de PS4 bundle. Ik ben andersom gegaan in je denkwijze. Ik heb het R300 stuur van de hand gedaan en het formula wheel gehouden. Ik rijd meestal single seaters of GT klasses en gaf daarbij het voorkeur aan het Formula wheel. Met name om het display en de hoeveelheid knoppen die het had.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Luckeh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Ik heb een Podium R300 icm met een Podium formula wheel uit de PS4 bundle. Ik ben andersom gegaan in je denkwijze. Ik heb het R300 stuur van de hand gedaan en het formula wheel gehouden. Ik rijd meestal single seaters of GT klasses en gaf daarbij het voorkeur aan het Formula wheel. Met name om het display en de hoeveelheid knoppen die het had.
Dat was inderdaad mijn eerste gedachte ook, om de R300 te verkopen en alleen een Formula wheel te houden. Maar ik gok dat ik daar spijt van ga krijgen, ondanks dat ik hoofdzakelijk GT etc rijd, wil ik af en toe toch rally / drift / classic kunnen rijden en dan is een normale rim weer prettiger :)

Beetje jammer dat de Formula V2 niet op voorraad is en die blauwe PS4 set met DD1 gelijk €150 duurder is 8)7 Nog maar even geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Zijn er trouwens mensen die misschien een shifter kennen die nog wel oké is en niet gelijk meer dan 100 euro kost.

Hij mag sequentieel zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
SHH Shifter. Beste shifter die je kan krijgen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:20
Hupske schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:28:
SHH Shifter. Beste shifter die je kan krijgen voor dat geld.
Mee eens. Heb hem zelf ook. Weliswaar niet in gebruik maar voelt best goed. En je kan switchen tussen h-shifter en sequentiëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Edit: ik heb er een apart topic voor geopend.

[ Voor 100% gewijzigd door Racing_Reporter op 15-08-2020 17:01 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Racing_Reporter schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:11:
Gloeiende... Thrustmaster T500RS overgenomen en een aantal keren gebruikt. Gisteravond disconnectte hij opeens in F1 2019.

Er lijken twee issues te zijn: de power supply brandt domweg niet, geen blauw lampje. Aangesloten of niet. Dus die is dood?

Verder zou het stuurwiel op z'n minst moeten connecten met de pc. Ik dacht ik ga de firmware even opnieuw installeren en zo ver mogelijk upgraden. Ben al van USB-poort veranderd (ja, eerst had ik front usb gebruikt), ook achterin worden andere apparaten wel herkend maar deze niet meer?

Toen ging ik verder kijken, er zou een reset mogelijk zijn van de firmware. Met dit F1-wiel zou je dan L3+R3 ingedrukt moeten houden en dan verbinden met usb. Equals de knoppen Pump en L- heet het geloof ik. Maar geen sjoege, niks... Hebben jullie ideeën waar dit aan zou kunnen liggen? Het lijkt een tweeledig probleem te zijn, maar hopelijk zie ik dat verkeerd :(
ik heb genoeg usb apparaten die niets doen zonder power supply en dus ook niet gezien worden. Snap dan ook niet waarom het stuur zou moeten werken zonder. Lijkt me een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Darkangle schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
ik heb genoeg usb apparaten die niets doen zonder power supply en dus ook niet gezien worden. Snap dan ook niet waarom het stuur zou moeten werken zonder. Lijkt me een aanname.
Je hebt volgens mij nog altijd een signaal, op basis van power door de usb-poort. Maar dan doet je stuur verder niks. Dit heb ik ook ergens gelezen in m'n zoektocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 15-08-2020 15:18 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Giaccotto schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Mee eens. Heb hem zelf ook. Weliswaar niet in gebruik maar voelt best goed. En je kan switchen tussen h-shifter en sequentiëel.
Thanks mannen ik zal rond september als ze weer stock hebben kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Twijfels schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Dat was inderdaad mijn eerste gedachte ook, om de R300 te verkopen en alleen een Formula wheel te houden. Maar ik gok dat ik daar spijt van ga krijgen, ondanks dat ik hoofdzakelijk GT etc rijd, wil ik af en toe toch rally / drift / classic kunnen rijden en dan is een normale rim weer prettiger :)

Beetje jammer dat de Formula V2 niet op voorraad is en die blauwe PS4 set met DD1 gelijk €150 duurder is 8)7 Nog maar even geduld hebben..
Kleine change of plans, vanochtend een Formula F1 2020 LE stuurtje opgehaald via Marktplaats (wellicht van een Tweaker?) en bij thuiskomst direct ook maar de DD1 bij Fanatec besteld als vervanging voor de CSW V2.5 welke de deur uit mag :D :D

De Podium R300 blijft daarnaast lekker in mijn bezet, tenzij blijkt dat ik hem over 3 maanden helemaal niet meer heb aangeraakt, maar gok dat ik zowel de Formula style als het ronde stuur zal blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een fanatec clubsport e sport wheel (deze https://fanatec.com/eu-en...steering-wheel-f1-esports) en ik vroeg me af of je ipv de gear ook de snelheid in het stuurdisplay kan krijgen.

Ik zie daar af en toe wel plaatjes van voorbij komen, maar zie de opties nergens in het tuning menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Omdat ik door nieuwe onderdelen de laatste tijd veel aan het schuiven ben geweest met de houding en plaatsing van bijvoorbeeld de pedalenplaat werd de irritatie steeds groter om telkens te pielen met inbussleutel zonder goed zicht te hebben heb ik hendels aangeschaft.
Wat mij betreft een van de beste uitvindingen voor een simrig

https://a.aliexpress.com/_BPhFLi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOQknhIRmGhWcZ70mPdBTIV-z_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vN0U7AmCvIp91ICHWSO5fp1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:15:
Omdat ik door nieuwe onderdelen de laatste tijd veel aan het schuiven ben geweest met de houding en plaatsing van bijvoorbeeld de pedalenplaat werd de irritatie steeds groter om telkens te pielen met inbussleutel zonder goed zicht te hebben heb ik hendels aangeschaft.
Wat mij betreft een van de beste uitvindingen voor een simrig

https://a.aliexpress.com/_BPhFLi

[Afbeelding]
Die zitten op de Heusinkveld simrig standaard op de pedal plate en de stoel; ideaal idd voor snel verstellen e.d.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kefco
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week of 3 een thrustmaster t150 rs force feedback aangeschaft. Hij werkte prima tot hij sinds vandaag tijdens het automatisch calibreren niet meer wil stoppen met calibreren. Het stuur draait volledig naar links, vervolgens volledig naar rechts en daarna zou hij terug moeten draaien naar het midden. Echter, sinds vandaag blijft hij van volledig links naar volledig rechts draaien. Hij stopt hier pas mee wanneer ik de usb kabel los haal of de power eraf haal. Hij doet het ook als ik hem op mijn laptop aansluit.

Ik heb een firmware update gedaan en geprobeerd met l3 en r3 tegelijk ingedrukt aan te sluiten (had ik gelezen op internet) maar dit wil niet helpen.

Weet 1 van jullie wellicht wat de oplossing kan zijn? Ik heb thrustmaster ook gecontracteerd maar vanwege drukte hebben ze waarschijnlijk 15 dagen nodig om te reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Bij Fanatec zijn inmiddels de enkele magnetische paddles beschikbaar. Zie https://fanatec.com/eu-en/cs-mpm-p2001

Zelf een setje besteld voor op mijn Universal Hub.

Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/2f/03/40/CS_MPM_Detail_4_1280x1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 09:30
Psqld schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:07:
Bij Fanatec zijn inmiddels de enkele magnetische paddles beschikbaar. Zie https://fanatec.com/eu-en/cs-mpm-p2001

Zelf een setje besteld voor op mijn Universal Hub.

[Afbeelding]
Ik heb dit setje dus van mijn 2020SE overgezet op mijn Podium hub en het is inderdaad meer dan prima! Goede click en qua prijs competatief met de concurentie. Goede aankoop! Kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Die zitten op de Heusinkveld simrig standaard op de pedal plate en de stoel; ideaal idd voor snel verstellen e.d.
& @Simbob en ook bij Sim-Lab. Idd lekker makkelijk en snel.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BozeBever schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Ik heb dit setje dus van mijn 2020SE overgezet op mijn Podium hub en het is inderdaad meer dan prima! Goede click en qua prijs competatief met de concurentie. Goede aankoop! Kan het iedereen aanraden!
Ik heb ze ook maar besteld. Zat eerst te denken aan zo’n 3D geprint geval maar vind het onwijs afbreuk doen aan iets wat bakken geld heeft gekost dus die 100 euro kan er dan ook nog wel vanaf.

Daarnaast wat filmpjes gezien en daar viel me op hoe stil die dingen zijn ten opzichte van de default shifters en dus vond mijn vrouw het een goed idee (ik wil nog wel eens later op de avond gaan racen en de raceroom zit naast de slaapkamer ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Ik heb ze (ClubSport Magnetic Paddle Module) ook besteld. Ik had ze al op het LE stuur maar wilde ze ook graag op de v2.

[ Voor 17% gewijzigd door Madhouse1979 op 17-08-2020 22:45 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Ik heb nu een setje Aschers op mijn Universal Hub maar vind die niet super fijn en maken een behoorlijke herrie. Die missen wat initiële kracht op de paddle zeker met GT paddles waardoor je toch weer beetje terug gaat naar oude spring shifters.

Heb een setje MPM op de F1 2020 LE en ook de APM paddles op een ander stuurtje en voorlopig beide de fijnste welke ik heb. Ook nog een setje SRM shifters op mijn Mclaren GT3 stuurtje maar die vind ik ook iets minder fijn en ook veel herrie.

Inmiddels al wel een verzend confirmation en UPS komt de nieuwe MPM morgen al leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het nadeel van de APM zijn toch wel de te dunne (2mm) paddles. Dit merk je pas als je de MPM 3mm paddles) gebruikt hebt. Ik vind de MPM daarom nog directer aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
Madhouse1979 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:42:
Het nadeel van de APM zijn toch wel de te dunne (2mm) paddles. Dit merk je pas als je de MPM 3mm paddles) gebruikt hebt. Ik vind de MPM daarom nog directer aanvoelen.
Heb ik geen last meer van, ook mijn APM heeft 3mm paddles. Ik heb ze geupgrade naar SRM 3mm Carbon paddles. Blijkbaar is Fanatec daar ook wel achter inderdaad door de 3mm paddles bij de MPM, maar jammer dat ze dat niet fixen voor de APM. Die 3mm paddles hadden gewoon standaard moeten zijn.

Zie: https://www.simracingmach...Shop/paddles?pagenumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Psqld schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Heb ik geen last meer van, ook mijn APM heeft 3mm paddles. Ik heb ze geupgrade naar SRM 3mm Carbon paddles. Blijkbaar is Fanatec daar ook wel achter inderdaad door de 3mm paddles bij de MPM, maar jammer dat ze dat niet fixen voor de APM. Die 3mm paddles hadden gewoon standaard moeten zijn.

Zie: https://www.simracingmach...Shop/paddles?pagenumber=2
Bedankt voor de tip! Ik wist dat er bedrijven zijn die 3mm paddles maken voor de APM. Deze zien er goed uit en zijn ook nog eens betaalbaar (nouja, goedkoper dan de alternatieven).

Zijn er ook ergens Forged Carbon alternatieven? Dan zou ik de APM op het F1 2020 LE stuur overzetten.

Inderdaad jammer dat ze bij Fanatec dit niet fixen voor de APM.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-08-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Ja is redelijk te doen qua prijs zeker als je de set voor twee stuurtjes kunt gebruiken (1x GT en 1x Formula). Je zult bij 1 de standaard aluminium clutch paddles moeten gebruiken maar die zijn nog wel te doen.

Edit: Forged carbon alternatieven ben ik nog niet tegen gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Psqld op 19-08-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Jammer dat ze de F1 paddles niet los verkopen maar de GT paddles wel. De GT paddles heb ik niet nodig. Ik heb zelf het BMW stuur van Fanatec, daar past geen APM op. Maar zoveel GT rij ik toch niet dus dat is prima te doen met het BMW stuur met magnetische mod er op. Ik heb daarnaast 2 stuks F1 stuurtjes (v2 met APM en de 2020 LE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Iemand nog een adresje voor zwarte aluminium profielen 4040?
Simlab heeft deze niet meer los?
Aluxprofiel gaat met vakantie
Motedis heeft lange levertijden
Aliexpress ook lange levertijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 09:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Simbob schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:23:
Iemand nog een adresje voor zwarte aluminium profielen 4040?
Simlab heeft deze niet meer los?
Aluxprofiel gaat met vakantie
Motedis heeft lange levertijden
Aliexpress ook lange levertijden
Wellicht kun je even contact opnemen met de mannen van https://www.treq-sim.com/.

Die hebben alles in zwarte profielen, ze staan niet los op de site, maar wie weet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 12:45
Kan iemand mij tips geven voor het monteren van de seat slider op de GT1 EVO. Bij stap 3 moet je met de M8x16 schroef de seat bracket aan de achterkant vastdraaien op de seat slider alleen als ik dan naar voren wil schuiven komt de schroef ergens tegen aan. Doe ik het nou verkeerd of klopt dat installatiehandleiding niet?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Tweakers, ik heb even een vraag voor jullie.

Ik bezit een playseat die ik graag wil vervangen vanwege de hoeveelheid flex. Een bekend probleem zie ik al, want er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben. Deze heb ik ooit tweedehands gekocht, en eigenlijk toen weinig onderzoek gedaan. De playseat was uitgerust met een Trustmaster T300. De T300 is inmiddels vervangen door een Fanatec CSL Elite , met CSL Elite pedals.

Nu is mijn oog gevallen op de GT Omega ART. Wat denken jullie daarvan icm mijn stuur + pedals?

Ik lees veel positieve reacties, en op basis van de foto's lijkt het mij ook wel een behoorlijk stevig ding. Enige twijfelachtige punt is dat het materiaal wat aan de dunne kant lijkt.

Dus iemand ervaring met de GT Omega ART, eventueel icm de CSL elite pedals. Of in ieder geval andere pedals met loadcell?

Het budget is rond de € 800,-, meer kan ook wel maar deze GT Omega leek mij echt een goede bang-for-buck. En hoe minder het kost, hoe meer budget er weer is voor andere upgrades.

Alle tips/suggesties zijn welkom uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Poljert schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:42:

Ik bezit een playseat die ik graag wil vervangen vanwege de hoeveelheid flex. Een bekend probleem zie ik al, want er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben. Deze heb ik ooit tweedehands gekocht, en eigenlijk toen weinig onderzoek gedaan. De playseat was uitgerust met een Trustmaster T300. De T300 is inmiddels vervangen door een Fanatec CSL Elite , met CSL Elite pedals.

Nu is mijn oog gevallen op de GT Omega ART. Wat denken jullie daarvan icm mijn stuur + pedals?

Ik lees veel positieve reacties, en op basis van de foto's lijkt het mij ook wel een behoorlijk stevig ding. Enige twijfelachtige punt is dat het materiaal wat aan de dunne kant lijkt.

Dus iemand ervaring met de GT Omega ART, eventueel icm de CSL elite pedals. Of in ieder geval andere pedals met loadcell?

Het budget is rond de € 800,-, meer kan ook wel maar deze GT Omega leek mij echt een goede bang-for-buck. En hoe minder het kost, hoe meer budget er weer is voor andere upgrades.

Op 't oog: dat ding zit qua stevigheid tussen een Playseat en een proper 20/80 oplossing in. Dit laatste is niet veel duurder. Voor iets meer heb je een complete frame van Simlab of Treq-sim (zie pic hieronder) en ben je ook nog eens voorbereid op de toekomst. En inclusief de CSL Elite pedalen met loadcell zit je nog ruim onder de 700 piek.

Afbeeldingslocatie: https://www.treq-sim.com/wp-content/uploads/2020/06/J0168-0000-0000-Supreme-1-1-600x600.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

[MAUS] in "Het grote 'show je race-rig' topic"

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Op 't oog: dat ding zit qua stevigheid tussen een Playseat en een proper 20/80 oplossing in. Dit laatste is niet veel duurder. Voor iets meer heb je een complete frame van Simlab of Treq-sim (zie pic hieronder) en ben je ook nog eens voorbereid op de toekomst. En inclusief de CSL Elite pedalen met loadcell zit je nog ruim onder de 700 piek.

[Afbeelding]
Ruim onder de 700? Het kan zelfs onder de 600 als je op Marktplaats de rig aanschaft. Ik kocht die van mij voor 285 op Marktplaats, hagelnieuw van iemand die voor de hobby wat heeft samengesteld en dat via Marktplaats verkoopt.

Nu zullen er mensen zijn die zeggen “ja maar ik koop liever nieuw bij een gerenomeerd bedrijf” e.d. Allemaal leuk en aardig maar een x aantal weken wachten vs direct op kunnen halen en kunnen inspecteren wanneer je het in de achterbak van de auto kiepert vond ik persoonlijk ook prima.

Als je dan een beetje lekker kunt zitten in een “standaard stoel” en niet aan de sparco’s of sabelts hoeft kun je zelfs voor onder de 500 euro klaar zijn.

Mijn rig + stoel heeft me totaal 525 euro gekost. Kwam nog een tweedehands wheelbase mount bij (niet perse nodig overigens, alleen genomen omdat ik geen zin had te gaan boren in een profiel) en in was voor 555 helemaal het mannetje :+

• Simbob
  • Niet online
Hier staat er 1 te koop. Met een VRS die vorige maand is uitgekomen.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

RaiseCain schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
Kan iemand mij tips geven voor het monteren van de seat slider op de GT1 EVO. Bij stap 3 moet je met de M8x16 schroef de seat bracket aan de achterkant vastdraaien op de seat slider alleen als ik dan naar voren wil schuiven komt de schroef ergens tegen aan. Doe ik het nou verkeerd of klopt dat installatiehandleiding niet?? 8)7
Het zou zo moeten zijn dat je de seat slider eerst aan de ene kant met twee schroeven vast zet en dat je daarna met de hendel deze naar voren kunt halen en de andere twee schroeven kunt monteren. Ik had met name veel problemen om er beweging in te krijgen dus hopelijk lukt dat jou wel. Dit heeft ondermeer te maken met hoe de hendel is gebogen en hoe soepel die loopt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Simbob schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:48:
Hier staat er 1 te koop. Met een VRS die vorige maand is uitgekomen.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Ik mag toch hopen dat mensen niet in deze advertentie trappen van 6000€
Daarvoor koop je het spul nieuw met betere hardware, bij elkaar kost hetgeen wat hij heeft staan een 1000€ minder.

Kan het alleen maar eens zijn met @Luckeh
Koop bij Sim-Lab (langere wachttijd) of Treq (@Jimmy J. is hier eigenaar van), en haal een leuke stoel bij Biesheuvel of Lynx Motorsport. Dan ben je net zoveel kwijt als een GT Omega, maar heb je sowieso 0,0 flex.

[ Voor 58% gewijzigd door JPM85 op 20-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:38:
[...]
Ik mag toch hopen dat mensen niet in deze advertentie trappen van 6000€
Daarvoor koop je het spul nieuw met betere hardware, bij elkaar kost hetgeen wat hij heeft staan een 1000€ minder.
Ik denk dat er een hele hoop er wel intrappen. Kijk maar naar de aantal views en het aantal dat de advertentie bewaard hebben.
Die 6000 zal wel een prijs zijn die hij er gewoon er neer heeft gezet. Als nieuwprijs kom je al niet aan de 6000 en dan nog de waarde eraf ivm tweedehands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Simbob schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Ik denk dat er een hele hoop er wel intrappen. Kijk maar naar de aantal views en het aantal dat de advertentie bewaard hebben.
Die 6000 zal wel een prijs zijn die hij er gewoon er neer heeft gezet. Als nieuwprijs kom je al niet aan de 6000 en dan nog de waarde eraf ivm tweedehands.
Daar heb je gelijk in, maar moet mij er niet druk om maken ook, niet mijn geld.
Gelukkig zijn er ook mensen die stuurtjes 2e hands voor redelijke bedragen verkopen *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:40
Afgelopen week heb ik zelf een rig besteld bij Treq-sim. Ik hoop dat deze deze week nog komt. Dan heb ik mijn hele vakantie om em goed af te stellen :) aangezien mijn vakantie zondag begint :).

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 21:06
Op Discord al mijn verhaal gedeeld. Voor wat extra input richt ik me even tot dit topic. Ik vrees dat mijn Thrustmaster TX het na 5 trouwe dienstjaren heeft begeven. FFB is helemaal weg en ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. Laatste hulplijn zojuist ingezet maar vrees dat ik al weet met welk bericht de Thrustmaster helpdesk komt.

Zit al enige tijd te kijken naar upgrades maar werk momenteel nog met een Playseat Challenge, helaas heb ik geen optie om die te vervangen. Woon midden in de stad en heb gewoon weinig ruimte. Wel zijn we druk op zoek naar een nieuwe woning waar we extra ruimte hebben, ook voor eventuele gezinsuitbreiding. Zit daarom een beetje te puzzelen met korte en lange termijn oplossingen.

In principe heb ik 3 optie.

1. Enkel base vervangen - kosten €285
+ snel opgelost, goedkoop.
- geen upgrade, rubber is al flink versleten van mijn stuurtje.
~ Mocht ik ooit een upgrade doen dan kan ik Playseat + werkend stuur als pakket weg doen.

2. Upgraden naar Clubsport v2.5 - kosten €950, met pedalen (V3) €1.200
+ Redelijke upgrade van mijn TX, alles nieuw, Compatible met Playseat Challenge
- vrij prijzig, geen DD dus niet het "eindstation"

3. Upgraden naar DD - vanaf €1.700 euro (incl. Pedalen (niet Sprint), excl. Rig)
+ Klaar voor de komende jaren
- zit nog tijdelijk vast aan Playseat Challenge, alles moet dus flink worden teruggeschroefd. Het is dus een aankoop waar ik momenteel niet alles uit kan halen.

Misschien lastig advies geven omdat jullie niet in mijn portemonnee kunnen kijken. Kan de aankoop makkelijk maken, echter, we willen een huis kopen is en de kans is aanwezig dat er binnenkort een kleine aankomt. Tegelijkertijd erg veel meegemaakt laatste maanden waardoor ik denk, als je dood bent heb je niets aan je geld.

Nu is vooral het gebrek aan ruimte mijn grootste obstakel, anders had ik denk ik voor optie 3 gegaan. Kan gewoon niet een rig altijd in de woonkamer plaatsen, dat is geen optie.

Ben wel benieuwd hoe de experts hier over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Beltoni schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:
Op Discord al mijn verhaal gedeeld. Voor wat extra input richt ik me even tot dit topic. Ik vrees dat mijn Thrustmaster TX het na 5 trouwe dienstjaren heeft begeven. FFB is helemaal weg en ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. Laatste hulplijn zojuist ingezet maar vrees dat ik al weet met welk bericht de Thrustmaster helpdesk komt.

Zit al enige tijd te kijken naar upgrades maar werk momenteel nog met een Playseat Challenge, helaas heb ik geen optie om die te vervangen. Woon midden in de stad en heb gewoon weinig ruimte. Wel zijn we druk op zoek naar een nieuwe woning waar we extra ruimte hebben, ook voor eventuele gezinsuitbreiding. Zit daarom een beetje te puzzelen met korte en lange termijn oplossingen.

~ Mocht ik ooit een upgrade doen dan kan ik Playseat + werkend stuur als pakket weg doen.

3. Upgraden naar DD - vanaf €1.700 euro (incl. Pedalen (niet Sprint), excl. Rig)
- zit nog tijdelijk vast aan Playseat Challenge, alles moet dus flink worden teruggeschroefd. Het is dus een aankoop waar ik momenteel niet alles uit kan halen.

Misschien lastig advies geven omdat jullie niet in mijn portemonnee kunnen kijken. Kan de aankoop makkelijk maken, echter, we willen een huis kopen is en de kans is aanwezig dat er binnenkort een kleine aankomt. Tegelijkertijd erg veel meegemaakt laatste maanden waardoor ik denk, als je dood bent heb je niets aan je geld.

Nu is vooral het gebrek aan ruimte mijn grootste obstakel, anders had ik denk ik voor optie 3 gegaan. Kan gewoon niet een rig altijd in de woonkamer plaatsen, dat is geen optie.

Gevoel optie 3, maar ik denk dat optie 1 de beste (tijdelijke) oplossing is.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85

Ik zou afhankelijk van je portomonee gaan voor optie 1 of 3, 2 valt bij mij af omdat het net niet op je rig is en niet wat je uiteindelijk wilt.

Optie1 als je nu even goedkoop uit wilt zijn en niet teveel gehannes hebben.
Optie3 zou mijn voorkeur naar uit gaan.

Waarom? Eigenlijk heel simpel, een DD kan je ook gewoon terugschroeven naar het Nm niveau van je Trustmaster TX en nog heb je meer gevoel/detail. Ik rij mijn SC2 Sport op een lager niveau qua kracht als mijn CSW2.5 en heb gewoon veel meer gevoel en geen geklapper meer.
Dan is het nog altijd niet 100% waar je wilt eindigen, maar dat zal het altijd blijven zolang je op je playseat rijdt en je door kan naar je gewenste 8020 rig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Heb je een kennis met eenzelfde TM base? Dan wellicht even heen om te kijken of de voeding gesneuveld is. Mijn TM ging ook mid-race plots dood een jaar of 3 terug. Dat bleek niet de voeding te zijn. Er is op MP ook een reparatieservice.

Dit klinkt grotendeels als een budgettaire uitdaging en misschien ook verantwoording naar je wederhelft. Ik heb alles in "kleine" stapjes gedaan. Door bepaalde zaken 2e hands te kopen zijn de uitgaves ook steeds beperkt. Misschien tijdelijk een 2e hands TM base scoren - die je later voor praktisch hetzelfde geld weer van de hand kunt doen?

Ik zou wachten met een DD-unit voordat je de mounting in orde hebt. Dus eerst een rig, dan pas de DD-unit. Flex gaat een probleem zijn, ook als je hem terugschroeft, en wat je niet wil is dat je je playseat beschadigd (en onverkoopbaar maakt) of je DD-unit beschadigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
@Beltoni Optie 2 is de kutste optie, dus die valt af. Ik weet niet precies hoe je ruimtegebrek is, maar met het oog op 'we willen een huis kopen' zou ik gaan voor optie 1, vervolgens dat huis kopen, en dan per direct optie 1 op MP zetten en voor optie 3 gaan :p

@patricks8 Gaat goed komen!

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Beltoni
Dank voor de input. Denk ook dat optie 1 de meest verstandige keuze is. Tegelijkertijd wel de minst leuke, maar wel de verstandige keuze.

@Luckeh, kan helaas niet zo snel iemand verzinnen in de buurt met een TX. Reparatie kan inderdaad wel maar ik leg dan, denk ik, liever iets meer dan het dubbele neer en heb een nieuw product met garantie.

Even voor jullie beeld, het calibreren ziet er nu als volgt uit. Enkel als ik een miniscuul tikje geef dan gaat hij als een gek draaien. Hij gaat ook niet meer vanzelf naar het midden.

[Streamable: VID_9722]

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beltoni schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:07:
Dank voor de input. Denk ook dat optie 1 de meest verstandige keuze is. Tegelijkertijd wel de minst leuke, maar wel de verstandige keuze.

@Luckeh, kan helaas niet zo snel iemand verzinnen in de buurt met een TX. Reparatie kan inderdaad wel maar ik leg dan, denk ik, liever iets meer dan het dubbele neer en heb een nieuw product met garantie.

Even voor jullie beeld, het calibreren ziet er nu als volgt uit. Enkel als ik een miniscuul tikje geef dan gaat hij als een gek draaien. Hij gaat ook niet meer vanzelf naar het midden.

[Streamable: VID_9722]
Dat ziet er niet uit als een defecte voeding, probleem zal hem wel in de electronica/printplaat zitten.

iRacing Profiel

• Beltoni
Zie nu OR media in de pricewatch staan. Lijkt wel of zij leveren aan de andere webshop als ik naar de voorraad kijk en die vergelijk met de voorraad van de leverancier bij andere webshops. Dan valt de marge die ze pakken nog wel mee als het zo is.

https://ormedia.nl/thrust...pc-xbox-one-usb-2-0-black

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
Beltoni schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:24:
Zie nu OR media in de pricewatch staan. Lijkt wel of zij leveren aan de andere webshop als ik naar de voorraad kijk en die vergelijk met de voorraad van de leverancier bij andere webshops. Dan valt de marge die ze pakken nog wel mee als het zo is.

https://ormedia.nl/thrust...pc-xbox-one-usb-2-0-black
Dit lijkt, voor de lange termijn, de juiste optie.. scheelt een fikse investering en dan later als je de ruimte er voor hebt helemaal loco gaan :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zou voor deze optie gaan. Ik heb ook een DD overwogen maar vind de prijzen gewoonweg te hoog op dit moment terwijl je er ten opzichte van een V2.5 geen meter harder van gaat rijden en de V2.5 zich als betrouwbare optie heeft bewezen een prima alternatief is.

Voor mij werd het hoe dan ook Fanatec vanwege het eco systeem qua sturen e.d. Dus alles wat ik nu aanschaf aan pedalen, sturen e.d. kan straks zonder problemen mee mocht er ooit een DD1 of DD2 komen.

Het hele direct drive gebeuren is geweldig maar ik vond het verstandiger nog even te wachten tot er weer een volgende stap heeft plaatsgevonden qua ontwikkeling en Fanatec de boel een beetje orde op zaken krijgt qua drivers e.d. De V2.5 levert z’n geld altijd wel weer op op de tweedehandsmarkt dus qua afschrijving durf ik het wel aan.

Daarnaast, als er een kleine + verhuizing in de planning zit ga je ook het nodige aan vrije tijd kwijt raken en kun je straks iedere euro goed gebruiken. De V2.5 is dan een veilige en solide keuze in mijn ogen.

Gewoon een bundeltje aan schaffen en met de tijd upgraden als de middelen en of noodzaak er is. Ik rij nu met een V2.5 + Formula V2 + CSL elite pedalen en ik rij daar net zo beroerd mee als wanneer ik bij een maatje van me rijdt die een simecube + heusinkveld set heeft welke het 5 voudige heeft gekost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Ik zou voor deze optie gaan. Ik heb ook een DD overwogen maar vind de prijzen gewoonweg te hoog op dit moment terwijl je er ten opzichte van een V2.5 geen meter harder van gaat rijden en de V2.5 zich als betrouwbare optie heeft bewezen een prima alternatief is.
Dit! Ik rij ook met de CSW v2.5 en zie de noodzaak ook niet in om te gaan upgraden naar een DD. Wel al een aantal keer overwogen maar niet gedaan. Ook al een paar keer mee gereden en toen vond ik het ook niet waard. De stap van een CSL wheel base naar de CSW v2.5 was voor mijn gevoel groter dan de stap van de CSW v2.5 naar een DD.

Ik ga er ook geen meter harder van rijden, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Hmmm ja hoor ook wel veel goede dingen over de 2.5. alleen wil/moet ik dan ook nieuwe pedalen waardoor het wel een duur geintje wordt. Vindt het lastig om te bepalen of ik dan content ben.

Ga denk ik toch wel voor de nieuwe Servo base. Dan kan ik nog even wachten qua ontwikkelingen op het gebied van DD. Mocht ik er ruimte voor hebben ga ik lekker uitpakken!

Dank allen voor de input! ¡Mucho apreciado!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Madhouse1979 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Dit! Ik rij ook met de CSW v2.5 en zie de noodzaak ook niet in om te gaan upgraden naar een DD. Wel al een aantal keer overwogen maar niet gedaan. Ook al een paar keer mee gereden en toen vond ik het ook niet waard. De stap van een CSL wheel base naar de CSW v2.5 was voor mijn gevoel groter dan de stap van de CSW v2.5 naar een DD.

Ik ga er ook geen meter harder van rijden, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :+
Niemand gaat sneller van andere hardware, enkel stabieler.
Als je de stap van CSW2.5 naar DD (SC2 Sport in mijn geval) niet voelt, dan kloppen de settings niet, want het is dag en nacht verschil qua detail.

• Madhouse1979
JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Als je de stap van CSW2.5 naar DD (SC2 Sport in mijn geval) niet voelt, dan kloppen de settings niet, want het is dag en nacht verschil qua detail.
Ook werd ik er niet echt stabieler van. Maar ook dat kan natuurlijk aan mij liggen :D

Ik ben uitgegaan van de recomended setting van Fanatec qua instellingen. Dit omdat ik een Fanatec DD overwogen heb. Met een SC heb ik nog nooit gereden dus daar heb ik geen mening over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25

Ik heb de playseat challange gehad met een clubsport load cell pedalen set en hij was na een week krom.... loadcell en de playseat gaat echt niet samen...

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Xenophoben schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Ik heb de playseat challange gehad met een clubsport 2.5 load cell pedalen set en hij was na een week krom.... loadcell en de playseat gaat echt niet samen...
Wat was er precies krom?

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
De steun voor de pedalen... Mijn g920 die ik voor de clubsport had ging prima. Die playseat is echt niet gemaakt voor de kracht die nodig is voor de loadcell... Ik ben overgestapt naar simlab gt1. Een loadcell set heeft totaal geen zin als alles flexed en mee buigt.... Ik zou voor optie 1 gaan of voor optie 3 tegen de tijd dat je een fatsoenlijke base kan plaatsen.

Ik heb toendertijd ook contact gehad met Playseat en die gaven aan dat er eigenlijk geen enkel product echt compatibel is met loadcell pedalen.. zelfs niet de f1 ( hoewel mijn ervaring bij een maat anders is )
Ja het past, nee het is niet gemaakt met de gedachte om er clubsport / heusinkveld pedalen te gebruiken...
Als je kijkt op de marketing foto's zie je ook altijd goedkopere t300 setjes enz.

[ Voor 41% gewijzigd door Xenophoben op 20-08-2020 16:16 ]

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik mis optie 1.5, namelijk een mooi CSL Elite setje. Dan ben je voor 550 euro klaar, inclusief pedalen. https://fanatec.com/eu-en/bundles/csl-elite-ps4-starter-kit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
correcto schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Ik mis optie 1.5, namelijk een mooi CSL Elite setje. Dan ben je voor 550 euro klaar, inclusief pedalen. https://fanatec.com/eu-en/bundles/csl-elite-ps4-starter-kit
Tja dat was ook een optie. Denk dat er wel meerdere waren ;) Zal ongetwijfeld wat beter zijn dan de TX / T300, maar ook een tussenoplossing.

De Servo base is besteld, als het goed is komt die morgen binnen. Ben ik weer eventjes zoet :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Xenophoben schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:14:
De steun voor de pedalen... Mijn g920 die ik voor de clubsport had ging prima. Die playseat is echt niet gemaakt voor de kracht die nodig is voor de loadcell... Ik ben overgestapt naar simlab gt1. Een loadcell set heeft totaal geen zin als alles flexed en mee buigt.... Ik zou voor optie 1 gaan of voor optie 3 tegen de tijd dat je een fatsoenlijke base kan plaatsen.

Ik heb toendertijd ook contact gehad met Playseat en die gaven aan dat er eigenlijk geen enkel product echt compatibel is met loadcell pedalen.. zelfs niet de f1 ( hoewel mijn ervaring bij een maat anders is )
Ja het past, nee het is niet gemaakt met de gedachte om er clubsport / heusinkveld pedalen te gebruiken...
Als je kijkt op de marketing foto's zie je ook altijd goedkopere t300 setjes enz.
Weet je zeker dat je de Challenge had? Andere Playseats hebben een dunne pedaalplaat op een dubieuze steun. Maar ik zie niet wat je bij een Challenge krom zou kunnen trappen, gezien de pedalen gewoon op de buizen op de grond liggen. Ik gebruik'm zelf ondertussen een klein jaar met CSPv3 pedalen, en dat gaat helemaal prima. Er was hier op Tweakers volgens mij zelfs iemand die er Heusinkveld Sprints op gemonteerd had :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Weet je zeker dat je de Challenge had? Andere Playseats hebben een dunne pedaalplaat op een dubieuze steun. Maar ik zie niet wat je bij een Challenge krom zou kunnen trappen, gezien de pedalen gewoon op de buizen op de grond liggen. Ik gebruik'm zelf ondertussen een klein jaar met CSPv3 pedalen, en dat gaat helemaal prima. Er was hier op Tweakers volgens mij zelfs iemand die er Heusinkveld Sprints op gemonteerd had :P
Heb er zelf sinds kort T-LCM pedalen op gemonteerd met een mdf plaat ertussen. Het enige wat lijkt mij zou kunnen verbuigen is het telescopische deel van de buizen in langsrichting. Maar dan lopen de krachten inderdaad een beetje raar, heb er iig nog niets van gemerkt.

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Xenophoben schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Ik heb de playseat challange gehad met een clubsport load cell pedalen set en hij was na een week krom.... loadcell en de playseat gaat echt niet samen...
Die mening deel ik dus niet. Heb maanden met combinatie van PlaySeat Challenge en Fanatec loadcell pedalen zonder problemen gereden.

iRacing Profiel

JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat dat echt een gevalletje is “ik vind dit een prima reden om de aankoop te rechtvaardigen”. Niets mis mee maar ik betwijfel of je echt beter / consistenter gaat rijden met een DD. Ik denk namelijk dat het een kwestie van gewenning is en je uiteindelijk het zo stabiel kunt rijden met een G29 om maar een voorbeeld te noemen als met een SC2 ultimate.

Ik heb zelf in een grijs verleden heel veel dj gear gereviewed (en zelfs bij een aantal fabrikanten meegewerkt aan ontwikkeling) en waar ik in mijn begindagen als dj er van overtuigd was dat ik het beste van het beste moest hebben (SL1200, DJM en een setje CDJ-1000’s... ja dat is eeuwen geleden ;)) bleek door de jaren heen dat het uiteindelijk geen fluit uit maakte wat je gebruikte, het verschil zat hem soms in de mogelijkheden maar wat betreft basis functionaliteit was de winst vaak marginaal.

Voor mij is de CSW V2.5 een mooie balans tussen kwaliteit, nauwkeurigheid en betaalbaarheid. Ik ga niet beter rijden van meer NM torque e.d. (neemt niet weg dat ie op de lijst staat om de V2.5 ooit te vervangen).

Er staat echter eerst nog een pc, schermen, pedalen e.d op de lijst van “investeringen” voor er een DD gaat komen en dan hoop ik eigenlijk heel stiekem dat er inmiddels al een volgende generatie is ;)

• JPM85
R2D2 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat dat echt een gevalletje is “ik vind dit een prima reden om de aankoop te rechtvaardigen”. Niets mis mee maar ik betwijfel of je echt beter / consistenter gaat rijden met een DD. Ik denk namelijk dat het een kwestie van gewenning is en je uiteindelijk het zo stabiel kunt rijden met een G29 om maar een voorbeeld te noemen als met een SC2 ultimate.

Ik heb zelf in een grijs verleden heel veel dj gear gereviewed (en zelfs bij een aantal fabrikanten meegewerkt aan ontwikkeling) en waar ik in mijn begindagen als dj er van overtuigd was dat ik het beste van het beste moest hebben (SL1200, DJM en een setje CDJ-1000’s... ja dat is eeuwen geleden ;)) bleek door de jaren heen dat het uiteindelijk geen fluit uit maakte wat je gebruikte, het verschil zat hem soms in de mogelijkheden maar wat betreft basis functionaliteit was de winst vaak marginaal.

Voor mij is de CSW V2.5 een mooie balans tussen kwaliteit, nauwkeurigheid en betaalbaarheid. Ik ga niet beter rijden van meer NM torque e.d. (neemt niet weg dat ie op de lijst staat om de V2.5 ooit te vervangen).

Er staat echter eerst nog een pc, schermen, pedalen e.d op de lijst van “investeringen” voor er een DD gaat komen en dan hoop ik eigenlijk heel stiekem dat er inmiddels al een volgende generatie is ;)
Uit eigen ervaring. Ja, je gaat er wel consistenter van rijden, simpelweg omdat je meer detail voelt.
Direct na aaschaf had ik al een aantal momenten in de GTE, waarin ik voelde dat de achterkant begon te komen en hem kon corrigeren. Hiervan weet ik 100% zeker dat ik die details niet had gevoeld, maar pas als de achterkant al ging en hem dus niet meer kon corrigeren. Ben ook express dezelfde auto en track gaan rijden in de 1e dagen met de DD als ik daarvoor met de CSW2.5 reed, om het verschil te ervaren.

Rij ik snellere rondetijden? Nee, maar ik kan wel de rondes makkelijker aan elkaar knopen omdat ik minder momentjes heb.
Zijn er hele snelle simracers met een G27, absoluut en het is zeker geen troep wat je in huis haalt, en geeft je donders veel plezier. Maar iedereen die zegt dat een DD niet beter is dan een CSW2.5 heeft geen idee hoeveel verschil er in de kleine details zit.

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 20-08-2020 21:43 ]

JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:42:
[...]
Maar iedereen die zegt dat een DD niet beter is dan een CSW2.5 heeft geen idee hoeveel verschil er in de kleine details zit.
Volgens mij is er niemand die dat beweerd toch? Op papier is het absoluut een betere base en een vaststaand feit maar of je er echt zoveel beter en consistenter door gaat rijden is natuurlijk de vraag.

Simpel voorbeeld, toen ik dj gear reviewde was de Sl1200 de benchmark welke 25 jaar lang eenzaam aan de top stond, tot er een Chinese fabrikant kwam die met hedendaagse techniek een draaitafel op de markt bracht die zoveel beter was dan een SL1200 op papier (krachtigere motor, nauwkeuriger, geen overshoot bij correcties e.d.), ging de gemiddelde dj er beter van draaien? Helemaal niet, de SL1200 was dan wel zwaar verouderd, hij was gewoon bijzonder goed en dat er een “new kid on the block” was die nog beter was is geweldig... maar je werd er absoluut geen betere dj van (ding was de helft goedkoper en dat was de sleutel tot succes).

Ik durf dus wel te betwijfelen of mensen er echt consistenter door gaan rijden, ik denk namelijk dat dat allemaal nog wel mee valt en dat vooral tussen de oren van mensen zit. Die grijze massa is soms erg bedriegelijk als het aankomt op een objectieve mening (hoe vaak ik me in het verleden al wel niet betrapt heb op dergelijke meningen na dergelijke aankopen kan ik niet meer op handen en voeten tellen dus ik ben waarschijnlijk de grootste sukkel op dat vlak ;))

Maar bottom line is, als JIJ voor jezelf het idee hebt dat je met een DD consistenter en sneller bent zal ik de laatste zijn die je tegen houd er 1 te kopen. Ik heb hem zelf ook op mijn lijst staan maar tegelijkertijd weet ik ook dat het een aankoop gaat zijn in de rij van “omdat het kan” niet “omdat ik er beter van wordt” :+

• JPM85
R2D2 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is er niemand die dat beweerd toch? Op papier is het absoluut een betere base en een vaststaand feit maar of je er echt zoveel beter en consistenter door gaat rijden is natuurlijk de vraag.
Contradictio in terminis....

Waarom zou het een wel een betere base zijn, maar wordt de gebruiker ervan niet beter dan?
Exempli gratia, krijg ik betere input van mijn base, lever ik ook betere input terug. Wordt ik consister ben ik een beter coureur, simpel!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:01
JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Waarom zou het een wel een betere base zijn, maar wordt de gebruiker ervan niet beter dan?
Exempli gratia, krijg ik betere input van mijn base, lever ik ook betere input terug. Wordt ik consister ben ik een beter coureur, simpel!
Er bestaat zoveel "beter" waar je in praktijk niets aan hebt. Niet dat dat voor een DD geldt, maar jouw uitspraak "het materiaal is beter op papier, dus ik ben er beter mee in praktijk" is niet waar.
Ten eerste moet je als gebruiker het talent en vaardigheden hebben om het betere materiaal ten volle te kunnen gebruiken en ten tweede is niet iedere verbetering op papier daadwerkelijk een verbetering in praktijk. Zeker als je naar extremen gaat neemt de toegenomen opbrengst af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
SlaadjeBla schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:40:
[...]

Er bestaat zoveel "beter" waar je in praktijk niets aan hebt. Niet dat dat voor een DD geldt, maar jouw uitspraak "het materiaal is beter op papier, dus ik ben er beter mee in praktijk" is niet waar.
Ten eerste moet je als gebruiker het talent en vaardigheden hebben om het betere materiaal ten volle te kunnen gebruiken en ten tweede is niet iedere verbetering op papier daadwerkelijk een verbetering in praktijk. Zeker als je naar extremen gaat neemt de toegenomen opbrengst af.
Ik zit deze discussie ff te volgen...
maar: het is een feit dat je betere input krijgt, of dat nu op papier staat of niet. Dus dat is irrelevant. Wat de bestuurder met deze input kan/doet is een heel ander verhaal. Kan je er niks mee, dan is een DD (om maar even binnen de simracing te blijven) voor jou als bestuurder overkill, maar dat zegt niet dat de kwaliteit van de DD even goed/minder is als de 2.5 bijvoorbeeld.

Kortom, kies de base waar jij als bestuurder je het prettigst bij voelt. Als dat een ding van 20 euro is die je tussen je knieën klemt en daarmee heb jij plezier, top. Merk jij dat je beter of constanter kan met een DD, ook top.

Merk je dat die paar extremen ik de top geen verschil maken, dan is die upgrade gewoon niet voor jou. Nogmaals, dit ligt niet aan de hardware en de mogelijkheden die er mee zijn, maar aan de limitering van de bestuurder. En daar is uiteraard niks mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door ourplayground op 21-08-2020 00:28 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Laat ook maar

[ Voor 96% gewijzigd door JPM85 op 21-08-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPM85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Omdat de prestaties op papier niet evenredig gelijk lopen aan de prestaties van de gebruiker die hem bediend.

Het is niet bedoeld als aanval of om iemand voor de schenen te trappen, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat wanneer je eenmaal een bepaald niveau hebt bereikt qua gear het allemaal een beetje in de marge begint te geraken en het maar de vraag is of een 4x duurdere base je ook echt een veel betere, snellere of consistentere coureur maakt (dat is hetgeen ik betwijfel namelijk, want iemand die goed en snel is met een SC2 ultimate zal dat ook met een V2.5 of een G29).

Ga je bijvoorbeeld echt het verschil nog merken tussen een SC2 club of ultimate, een Fanatec DD1 vs DD2? Ik denk dat wanneer je daar tijd voor over houd tijdens het simracen je echt tot de happy few behoord.

En dat mensen uiteindelijk een DD kopen op termijn snap ik heel goed, nogmaals ik heb hem zelf ook op de lijst staan (weliswaar onderaan na een pc ipv Xbox, tripple screen ipv single screen en een stap hogere pedalen ipv CSL elite pedals).

En “gewoon omdat ik het beste wil wat er is en dat financieel kan” is ook een prima reden (behalve bij mijn vrouw, die is er al lang achter dat deze hobby een bodemloze moneypit is :+).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Voor mij is bovenstaande discussie hetzelfde als met loadcell-remmen, maar dan op kleinere schaal.

Ik kan met een potmeter precies dezelfde rondetijden rijden als met loadcell. Lukt het me ook net zo vaak? Zeker niet.

Het ligt inderdaad ook heel erg aan de gebruiker. Mijn vriendin zal geen reet hebben aan een DD. Die is met elk stuurtje langzaam (als je dit leest, no offence chick :> ) Maar iemand die bloedje snel is met een belt-driven wheel zal zeker weten constanter worden met een DD. Absolute piek-snelheid zal hetzelfde zijn, maar ik weet zeker dat je eerder/sneller momentjes kan opvangen.

Tevens haal ik meer plezier uit de high-end apparatuur. En hoe meer plezier je beleeft met iets, hoe sneller je leert en beter wordt.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.