Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Jimmy J. schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:18:
Voor mij is bovenstaande discussie hetzelfde als met loadcell-remmen, maar dan op kleinere schaal.

Ik kan met een potmeter precies dezelfde rondetijden rijden als met loadcell. Lukt het me ook net zo vaak? Zeker niet.

Het ligt inderdaad ook heel erg aan de gebruiker. Mijn vriendin zal geen reet hebben aan een DD. Die is met elk stuurtje langzaam (als je dit leest, no offence chick :> )
Haha! Wat goed dat je jezelf al indekt:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jimmy J. schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:18:
Voor mij is bovenstaande discussie hetzelfde als met loadcell-remmen, maar dan op kleinere schaal.

Ik kan met een potmeter precies dezelfde rondetijden rijden als met loadcell. Lukt het me ook net zo vaak? Zeker niet.
Maar daar zit ook nog een fundamenteel verschil, hoe hard trap je een pedaal in vs hoe ver trap je een pedaal in.
Het ligt inderdaad ook heel erg aan de gebruiker. Mijn vriendin zal geen reet hebben aan een DD. Die is met elk stuurtje langzaam (als je dit leest, no offence chick :> ) Maar iemand die bloedje snel is met een belt-driven wheel zal zeker weten constanter worden met een DD. Absolute piek-snelheid zal hetzelfde zijn, maar ik weet zeker dat je eerder/sneller momentjes kan opvangen.
Ja maar nu gooi je het op belt vs direct drive, tussen alle belt driven bases zit al een wereld van verschil. Ik heb het over een bepaald niveau en dat alles wat daarboven komt vooral in de marge is en vooral voor de "fun".
Tevens haal ik meer plezier uit de high-end apparatuur. En hoe meer plezier je beleeft met iets, hoe sneller je leert en beter wordt.
Meer plezier is voor mij persoonlijk reden genoeg, al zou ik er niets beter van worden , geen ms harder van gaan rijden dan is de "lol" alsnog een prima reden ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Ik ben van een Logitech Wingman naar Logitech Driving Force GT naar G25 naar Fanatec GT3 naar Thrustmaster TX500 naar Fanatec CSWv2 naar AccuForce V2 gegaan en geen enkele stap was zo groot als de laatste (DD wheel). Iedereen die zegt dat er weinig verschil in zit en dat je er niet consistenter (en dus sneller) van wordt heeft de instellingen niet goed of rijdt simcade titels, want het verschil in iRacing en rFactor 2 tussen niet-DD en DD is dag en nacht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Weet je zeker dat je de Challenge had? Andere Playseats hebben een dunne pedaalplaat op een dubieuze steun. Maar ik zie niet wat je bij een Challenge krom zou kunnen trappen, gezien de pedalen gewoon op de buizen op de grond liggen. Ik gebruik'm zelf ondertussen een klein jaar met CSPv3 pedalen, en dat gaat helemaal prima. Er was hier op Tweakers volgens mij zelfs iemand die er Heusinkveld Sprints op gemonteerd had :P
Ja zeker , ik had de challange klapstoel :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De overstap van een T300 RS naar een Simucube 2 was een wereld van verschil. Ondanks dat de Simucube maar op 70% werkt. Er zit zoveel gevoel in het stuur, heel erg levendig en zodoende kan ik beter inschatten wat de auto gaat doen en tot hoever ik kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:33
Xenophoben schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Ja zeker , ik had de challange klapstoel :P
Ah, wilde het gewoon even dubbelchecken gezien er hier eerder iemand zei dat'ie een Challenge kromgetrapt had, terwijl dat later een Evolution bleek te zijn :P
Vooralsnog houdt mijn Challenge het in ieder geval dus al een klein jaar prima met een CSPv3 en CSWv2.5 set erop :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:41
De Challenge is een fantastische racestoel voor wie niet zijn hele kamer om wil bouwen voor zijn hobby en kan leven met wat flexibiliteit in het frame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:50:
De overstap van een T300 RS naar een Simucube 2 was een wereld van verschil. Ondanks dat de Simucube maar op 70% werkt. Er zit zoveel gevoel in het stuur, heel erg levendig en zodoende kan ik beter inschatten wat de auto gaat doen en tot hoever ik kan gaan.
Precies dit is ook mijn ervaring. Ik kan veel beter de grenzen opzoeken zonder meteen te spinnen als ik ietsje over de grens ga, terwijl ik met een belt- of geardriven stuur al voor de grens van de gamephysics klaar was. Het heeft mij dus wel degelijk sneller gemaakt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Ben van plan loadcell pedalen te gaan kopen. Dus nu begint het.... thrustmaster of fanatec.

Rij momenteel met een T300 stuur. Nu spookt ook in mijn gedachten. "verkoop de Thrustmaster en koop een Fanatec set".

Heeft iemand ervaring met de Fanatec csl elite en de T300 ? Eveneens met de loadcell pedalen van beide merken(V3 uitgesloten)

Zo kan ik misschien beter een keuze maken, of mij deze investering mij waard is. Want daardoor zal ik mijn tripels nog even wat langer moeten uitstellen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
kawaholic schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:25:
Ben van plan loadcell pedalen te gaan kopen. Dus nu begint het.... thrustmaster of fanatec.

Rij momenteel met een T300 stuur. Nu spookt ook in mijn gedachten. "verkoop de Thrustmaster en koop een Fanatec set".

Heeft iemand ervaring met de Fanatec csl elite en de T300 ? Eveneens met de loadcell pedalen van beide merken(V3 uitgesloten)

Zo kan ik misschien beter een keuze maken, of mij deze investering mij waard is. Want daardoor zal ik mijn tripels nog even wat langer moeten uitstellen.
Ik vind de stap van een T300 naar een CSL Elite iets te klein om van ecosysteem te wisselen, helemaal als je daardoor iets als triple screen moet uitstellen.

Ben zelf een Heusinkveld-gebruiker en heb van 't weekend even 2 rondjes met de T-LCM gereden, en dat beviel me eigenlijk wel! Ik denk qua prijs-kwaliteit echt een heel mooi setje.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Ik ben van de T300 naar CSL naar CSW gegaan. Wat @Jimmy J. ook al zegt is het de stap niet waard om van een T300 naar een CSL te gaan. De stap naar de CSL is wel een stap vooruit maar niet een enorm grote.

Afhankelijk op welk platform je speelt. Speel je op PC dan zou je ook kunnen kiezen voor enkel de CSL Elite pedalen aan te schaffen met loadcell en deze via USB aan te sluiten. Persoonlijk vind ik de CSL pedalen wel een stap hoger dan de T-LCM van Thrustmaster.

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-08-2020 13:49 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:40
Nieuwe TX servo base is binnen. Ik vraag me af hoe lang ik al met een kapotte rond rijd, dat moet minstens een paar maanden zijn. Dit is echt een wereld van verschil zeg. De input die ik kreeg was echt minimaal, had alles omhoog geschroefd om nog iets van input te krijgen. Nu de min. force test uitgevoerd, deze kon ik verlagen van 25% naar 1%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
kawaholic schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:25:

De T-LCM's bevallen me prima, voor die prijs is het een goede pedalset. De potentiometers van de Fanatec csl elite waren voor mij persoonlijk een 'dealbreaker'. De V3's dan weer 'te' duur (icm de brake performance set).

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Thanks. Ik ben overtuigd. De T-LCM is besteld.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Arfman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:48:
Ik ben van een Logitech Wingman naar Logitech Driving Force GT naar G25 naar Fanatec GT3 naar Thrustmaster TX500 naar Fanatec CSWv2 naar AccuForce V2 gegaan en geen enkele stap was zo groot als de laatste (DD wheel). Iedereen die zegt dat er weinig verschil in zit en dat je er niet consistenter (en dus sneller) van wordt heeft de instellingen niet goed of rijdt simcade titels, want het verschil in iRacing en rFactor 2 tussen niet-DD en DD is dag en nacht.
Alleen rF2 hier, maar ik ging van een T300 naar een CSL Elite met LC Pedals, dat was al een behoorlijke verbetering. Toen van Fanatec naar Simucube 2 en Heusinkveld, en hoewel ik niet echt sneller ben geworden (ik was al pijlsnel natuurlijk :+ ) is de immersie echt vele malen groter en dus het plezier ook. De sensatie van de motor, kwaliteitsstuurtje erop, i.c.m. de pedalen, in VR, ongekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Iemand hier ervaring met de Accuforce V2? Betreft prijs is dit wel één van de budget vriendelijke motortjes die er te koop zijn op dit moment.

Hoe zit het hier met het aansluiten van een stuur eigenlijk, moet ik dit zien als een quick release adapter kopen en je kan alles erop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

NoCustoms schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:43:
Iemand hier ervaring met de Accuforce V2? Betreft prijs is dit wel één van de budget vriendelijke motortjes die er te koop zijn op dit moment.

Hoe zit het hier met het aansluiten van een stuur eigenlijk, moet ik dit zien als een quick release adapter kopen en je kan alles erop aansluiten?
Is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen (gebruik anders ff de zoekfunctie): stuur lijkt goedkoop, maar met importtaxes e.d. wordt het prijstechnisch ineens niet meer zo interessant blijkbaar.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

https://www.sim-motion.com/products/accuforce-pro-v2

Kan je beter een simu + los stuurtje kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb er 1 (betatester). Ik kreeg hem goedkoper in ruil voor wat uurtjes testwerk, maar er kwam nog wel even 145 euro importkosten overheen. Ik weet niet precies wat het dan gaat kosten maar ik denk dat je voor vrijwel hetzelfde geld een VRS stuur kunt kopen.

Voordeel van de AccuForce is wel dat het een kant en klaar DD systeem is, net zoals b.v. de Fanatec DD1/2. Bij een OSW/Simucube/VRS/Simplicity moet je er zelf een stuur bijkopen en zien te bevestigen aan de wheelbase (hoe dat precies gedaan wordt is mij onduidelijk).

Anyway, laat maar weten als je nog meer info wilt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 17:12
zijn er nog goede race pedalen die kwaar kwaliteit en prijs tussen de Fanatec club sport V3 en Heusinkveld sprint in zitten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
In Spanje zitten nog wel enkele goede pedaalmakers. Ik krijg aankomende week een set van BJ Simracing (GT set) binnen. Ik ben benieuwd hoe deze zich verhouden tegenover de Heusinkveld Sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Simbob schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:06:
Weet iemand een persoon of webshop die 3D maakt op bestelling?
Ik wil graag een PSU houder voor de Simucube 2 laten printen, maar om daar nou een printer voor aan te schaffen is me iets teveel.
Van de week een 3d print gemonteerd voor de PSU van de Simucube 2. Deze stond op Thingiverse.
Het ziet er nu een stuk mooier uit en opgeruimd uit, zonder kabelbinders.

Bedankt _/-\o_
V&A aangeboden: 3D Print Service - Snel, goedkoop & kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:00

TiemenC

iRacing

Dag allen,

Het is in mijn ogen tijd om mijn zeer trouwe, maar oude G25 te vervangen (al bijna 12 jaar in mijn bezit). Ik zit te twijfelen over de nieuwe G923 vanwege 'trueforce' maar heb het idee (als ik het internet rondstruin) dat men het nogal een duur stuur vindt voor enkel deze toevoeging ten opzichte van de G29. Thrustmaster is bij mij een gevalletje onbekend maakt onbemind vooralsnog.

Ik zoek in de 300-500 euro range. Direct Drive is mij iets te gortig qua kosten. Wat mij echter ook bezighoudt is dat ik het gevoel heb dat van mijn g25 naar direct drive overstappen de enige 'echte' stap is voor verbetering (dus toch wat langer sparen) Alles daar tussen geeft minder verbetering/verschil.

Mogelijk zijn er wat mensen die mij hierin van advies willen voorzien? Volg dit topic uiteraard al een tijdje.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

TiemenC schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:33:
Dag allen,

Het is in mijn ogen tijd om mijn zeer trouwe, maar oude G25 te vervangen (al bijna 12 jaar in mijn bezit). Ik zit te twijfelen over de nieuwe G923 vanwege 'trueforce' maar heb het idee (als ik het internet rondstruin) dat men het nogal een duur stuur vindt voor enkel deze toevoeging ten opzichte van de G29. Thrustmaster is bij mij een gevalletje onbekend maakt onbemind vooralsnog.

Ik zoek in de 300-500 euro range. Direct Drive is mij iets te gortig qua kosten. Wat mij echter ook bezighoudt is dat ik het gevoel heb dat van mijn g25 naar direct drive overstappen de enige 'echte' stap is voor verbetering (dus toch wat langer sparen) Alles daar tussen geeft minder verbetering/verschil.

Mogelijk zijn er wat mensen die mij hierin van advies willen voorzien? Volg dit topic uiteraard al een tijdje.
als ik mij niet vergis is de G25 een gear driven stuur.
Toen ik jaren geleden een stap maakte van de Logitech MOMO Force (die rode) naar een Thrustmaster T500 RS (belt driven) vond ik dat echt al wel een groot verschil.
Bovendien heb ik in mijn lange simrace carriere veel Thrustmaster sturen gehad en ben daar altijd erg tevreden over geweest, met name de prijs/kwaliteit verhouding.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dag allen,

Ligt er maar net aan hoe de rest van je setup er uit ziet. Als je al een mooie solide rig hebt, goede pedalen en een up to date pc met een paar goede schermen of VR zou ik inderdaad voor een direct drive gaan. Zo niet kun je jezelf af vragen of je de winst van een direct drive ten opzichte van bijvoorbeeld een CSW V2.5 of T500, TS-PC wel echt gaat benutten.

Een direct drive is mooi natuurlijk maar voor mij was het pas een optie als de rest op orde zou zijn. Ik heb toen de DD1 welke ik in de winkelmand had dus vervangen voor een bundle met de CSW V2.5, elite pedals en het elite stuurwiel. Het budget wat over bleef heb ik vervolgens in een loadcell + Formula V2 stuurwiel gestoken en wat apart gezet voor de pc die er ook nog moet komen een deze dagen.

De CSW V2.5 is een prima wheelbase, wat verder uitgekristalliseerd dan de direct drives van Fanatec (waar nog wel wat driver issues mee zijn geweest) en door de jaren heen steeds iets verder geoptimaliseerd. Daarnaast is het gat tussen een CSW en direct drive naar mijn mening kleiner dan tussen een entry level belt driven wheelbase en de CSW V2.5

De CSW is wat mij betreft dus een veilige keuze als je verder ook nog andere zaken hebt welke je wil upgraden en wat budget voor over wil houden. Een direct drive is mooi maar je gaat hem pas echt ten volle benutten als je hem in een setup hangt die verder ook op orde is. Anders wordt je setup als een Amerikaanse muscle car, gaat als een malle... maar dan wel in een rechte lijn :+

Maar bovenstaand is mijn persoonlijke mening, er zullen vast ook anderen zijn die daar heel anders over denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dag allen,

Trueforce. Van de naam krijg ik al kriebels. Het klinkt voornamelijk als een marketing term. Ik heb even snel een review gekeken en het enige wat mij bijgebleven is dat het aanvoelde als een buttkicker in het stuur. Right.

Voor dat budget denk ik dat je beter af bent met een G29/G920 (of een T300) in combinatie met de Thrustmaster TC-LM loadcell pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Dag allen,

Wat @Luckeh zegt inderdaad. TrueForce betekent niks meer dan een rumble van het audio kanaal bovenop de Force Feedback. Gewoon een gimmick in een anders zeer oud stuur (qua techniek).

Er zitten absoluut stappen tussen de G25 en een Direct Drive. Met een T300 en de T-LCM heb je inderdaad een veel leuker setje in huis dan met een G923 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Raimond613 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

Is in dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen (gebruik anders ff de zoekfunctie): stuur lijkt goedkoop, maar met importtaxes e.d. wordt het prijstechnisch ineens niet meer zo interessant blijkbaar.
Hee thanks! Ik las net idd van ongeveer een 140eu import kosten. Simagic gaat het dan worden gok ik. Vind de DD1 ook erg tof maar 1,7k + stuur, wat een prijzen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je zou ook de VRS base kunnen overwegen. Die base is net een 150.- euro duurder, maar volgens mij een stuk beter dan een Simagic. Je moet alleen even wachten omdat ze uitverkocht zijn momenteel. Ze werken met een invite systeem (ik moest 4 weken wachten voor de invite, maar toen heb ik 3k stukgeslagen op iets anders :))

[ Voor 10% gewijzigd door Luckeh op 23-08-2020 19:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoCustoms schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:49:
[...]

Hee thanks! Ik las net idd van ongeveer een 140eu import kosten. Simagic gaat het dan worden gok ik. Vind de DD1 ook erg tof maar 1,7k + stuur, wat een prijzen :'(
DD1 heb je voor nog geen 1700 incl Formule V2 stuur en advanced paddle module, volgens mij niet gek veel duurder / goedkoper dan andere direct drives en ten opzichte van de Simagic, 3 jaar garantie, sterkere motor en wat beter in de “mogelijkheden” qua stuur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Simagic is volgens mij niet zo'n goed stuur, of wel? Volgens mij erg zwak en ook qua ondersteuning minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
Sim-Plicity SW20 V3 is ook een leuke direct drive en goed geprijsd. Moet je alleen nog leuk stuurtje zien te bemachtigen, waarbij je ook vele mogelijkheden hebt.
En anders idd voor VRS gaan :)

Simagic zal ik persoonlijk niet nemen. Blijft een stappenmotor (of hybride zoals ze dat bij Accuforce ook noemen).

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@Raimond613 @R2D2 @Luckeh @Jimmy J. thanks voor het meedenken. :)

Op dit moment zit ik gewoon aan een bureau met schuivende pedalen en een bewegende bureaustoel. Er is dus in z'n geheel nog een wereld te winnen. Ik ga mee eens verdiepen in de genoemde Thrustmaster combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Na verdere verdieping heb ik nog een vraag over de verschillen in de Thrustmaster wielen.
Als ik het goed heb is het in volgorde van verbetering: t300 -> TX -> TS XW/PC, klopt dit? Is in dit rijtje een voorkeur te bepalen? Ik lees over de t300 met name redelijk wat klachten met defecten binnen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
Madhouse1979 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:36:
In Spanje zitten nog wel enkele goede pedaalmakers. Ik krijg aankomende week een set van BJ Simracing (GT set) binnen. Ik ben benieuwd hoe deze zich verhouden tegenover de Heusinkveld Sprint.
Hoe lang duurt de levering vanuit Spanje voor jou GT pedalen ? Zit er ook software bij om de pedaal instellingen Af te stellen ? Meest is in Spaans dat spreek ik niet haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
xNikobellicx schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Hoe lang duurt de levering vanuit Spanje voor jou GT pedalen ? Zit er ook software bij om de pedaal instellingen Af te stellen ? Meest is in Spaans dat spreek ik niet haha.
Ze zijn vrijdag verstuurd en volgens tracking komen ze aanstaande woensdag binnen. Qua software heb ik nog geen idee, dat zal er vast wel zijn. Ik hoop dat dat duidelijk is zodra de doos open gaat. Ik spreek zelf ook geen Spaans maar die jongens daar spreken goed Engels :D

Ik krijg een volledige GT set met pedaalplaat. Deze zijn door hun aangeboden ter test en review. Ik heb zelf ook Heusinkveld Sprint pedalen dus enig vergelijk kan ik wel maken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Lijkt nogal een ripoff van HE, die bjsimracing. Ik zou daar niet aan meewerken. Niet flauw bedoeld maar ik zou dan altijd voor HE gaan; Nederlands, én innovatief want het is hun ontwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:12

De nieuwste review van SRG.

“Barry, je haar danst” :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
dawg schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:58:
Lijkt nogal een ripoff van HE, die bjsimracing. Ik zou daar niet aan meewerken. Niet flauw bedoeld maar ik zou dan altijd voor HE gaan; Nederlands, én innovatief want het is hun ontwerp.
Omdat deze ook uit stainless steel zijn gesneden?
Pedalen zien er dan allemaal redelijk snel het zelfde uit, maarja er is ook weinig aan uit te vinden over hoe je ze kan maken en het echte gevoel mee kan geven.

Maar vind deze toch echt wel heel anders opgebouwd. Bredere en langere basis, hele andere vorm van hoogte aanpassen/verstellen. Andere vorm van de loadcell aan te sturen van de rem

dit valt dan ook onder categorie ripoff?
https://iovaluetech.com/dc-simracing-dc3/
https://meca.all4sim.cz/

@Madhouse1979 99% dat ze bestaan uit Leo Bodnar bordjes en dus moet je DiView gebruiken als software voor calibratie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 24-08-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hupske schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:31:
[...]
@Madhouse1979 99% dat ze bestaan uit Leo Bodnar bordjes en dus moet je DiView gebruiken als software voor calibratie :)
Zo'n vermoeden had ik al. Maar laat me graag out-of-the-box verrassen en kijken hoe compleet zo'n set is en hoe je als gebruiker op weg (of niet) geholpen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

[...]

Omdat deze ook uit stainless steel zijn gesneden?
Pedalen zien er dan allemaal redelijk snel het zelfde uit, maarja er is ook weinig aan uit te vinden over hoe je ze kan maken en het echte gevoel mee kan geven.

Maar vind deze toch echt wel heel anders opgebouwd. Bredere en langere basis, hele andere vorm van hoogte aanpassen/verstellen. Andere vorm van de loadcell aan te sturen van de rem
Doen ze iets anders dan het buigen van een buigsensor? Interessant. ;)

Een pedalenset met loadcells op alle drie de pedalen is oorspronkelijk wel Niels z'n idee. Maar het is natuurlijk prima als anderen met hun eigen ontwerp komen.

Ik vraag me wel altijd af waar deze slots voor zijn en waar ze het idee vandaan hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfLcTFwdy1Zk6tMETtmFFHH-sNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MebVDY9OfJFv08Lj7KNaBWpl.png?f=user_large

Afijn, wat je mening ook is, ik denk dat we allemaal snappen dat deze "nieuwe" pedalenset onderaan deze pagina absoluut niet kan: https://www.simcontrols.eu/simcontrol-wheels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
EnzoF schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Doen ze iets anders dan het buigen van een buigsensor? Interessant. ;)

Een pedalenset met loadcells op alle drie de pedalen is oorspronkelijk wel Niels z'n idee. Maar het is natuurlijk prima als anderen met hun eigen ontwerp komen.

Ik vraag me wel altijd af waar deze slots voor zijn en waar ze het idee vandaan hebben:
[Afbeelding]

Afijn, wat je mening ook is, ik denk dat we allemaal snappen dat deze "nieuwe" pedalenset onderaan deze pagina absoluut niet kan: https://www.simcontrols.eu/simcontrol-wheels
Oke een enkele vorm heeft klein beetje overeenkomst met elkaar. Waarom sommige stukken eruit gesneden zijn, zijn mijn een raadsel. Wat mij wel opvalt met die pedalen is dat ze alle 3 volledig het zelfde zijn. Ze snijden dus 6x het zelfde uit.
Dus sommige gaten worden in het ene pedaal niet gebruikt, maar zijn dan bij het andere pedaal wel nodig.
Ook hun hydraulisch set gebruikt het zelfde concept. Toch goed over na gedacht.
http://bjsimracing.com/in...troller=product&id_lang=2

"Doen ze iets anders dan het buigen van een buigsensor? Interessant. ;) " Oké, als je er zo basis naar kijkt dan zal idd werkelijk alles een rip-off zijn.
In ieder geval kon blijkbaar het buigen van de loadcell een stuk simpeler met alleen een gebogen plaatje SS ipv volledig omhulsel :9

Hoe staat het overigens hier mee? https://www.facebook.com/sim.feel.14
Heeft er zelfs flinke productie van gemaakt zie ik :X

En waar komt deze vandaan? https://www.simcontrols.eu/simcontrol-wheels
Gebruikt ook maar 2mm staal, dat is niet best :9

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 25-08-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het was voor mij niet de bedoeling een discussie over “rip-offs” te beginnen. Er werd gevraagd of er nog andere alternatieven zijn.

Ik ben zelf een trouwe Heusinkveld Sprint gebruiker en die bevallen me uitstekend. Ik vind het wel leuk om dingen te testen en te zien wat er nog meer op de markt te krijgen is. De BJ Simracing pedalen zijn ook geschonken aan mij om daar een eerlijke mening over te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Moi!
Wij zien af en toe wat problemen met onze Sprint USB-controller en USB hubs. We denken dat dit komt doordat de Sprint controller gevoelig is voor voltage drops. Nou had ik wat USB hubs gekocht om hier onderzoek naar te doen maar kon het probleem niet reproduceren met deze hubs.
Als je Sprint pedalen hebt en problemen had met een USB hub, zou je me een PM kunnen sturen met het merk en model van deze hub?

Alvast bedankt!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Mede dankzij de reacties hier en nadere, zeer uitvoerige, research (tot soms grote frustratie van mijn vrouw :+) is mijn keuze gevallen op de:

Thurstmaster TS-PC 488 in combinatie met de T-LCM pedalen. Dit als upgrade van mijn trouwe G25.

Dit weekend is er gelukkig ook tijd om uitvoerig te testen en te spelen met de settings, ik ben erg nieuwsgierig!

Ik heb ook een Wheelstand Pro aangeschaft (helaas geen ruimte voor een grote sim rig). Ik verwacht ook hierdoor een enorme verandering t.o.v. de schuivende pedalen en glijdende bureaustoel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

TiemenC schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:34:
Mede dankzij de reacties hier en nadere, zeer uitvoerige, research (tot soms grote frustratie van mijn vrouw :+) is mijn keuze gevallen op de:

Thurstmaster TS-PC 488 in combinatie met de T-LCM pedalen. Dit als upgrade van mijn trouwe G25.

Dit weekend is er gelukkig ook tijd om uitvoerig te testen en te spelen met de settings, ik ben erg nieuwsgierig!

Ik heb ook een Wheelstand Pro aangeschaft (helaas geen ruimte voor een grote sim rig). Ik verwacht ook hierdoor een enorme verandering t.o.v. de schuivende pedalen en glijdende bureaustoel :D
Ik wil je vreugde niet belemmeren maar ik heb uiteindelijk binnen enkele dagen de wheelstand pro ingeruild voor een Playseat Challenge. Ik had het probleem dat mijn bureaustoel verschoof met de wheelstand pro. Nu zijn daar wel oplossingen voor maar dan heb je nog altijd te maken met de stang die tussen je binnen zit wat niet praktisch is om op je rem te drukken.

Neem het in ieder geval in je overweging mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier zou vandaag een nieuwe rig binnenkomen, Kon ik vandaag mooi klussen en de sprints monteren en met beetje geluk in de avond weer wat racen.

Maar postNL dacht er anders over. Nu komen ze morgen :(

De bastards :P

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
[...]
En daar is echt niets mis mee, DiView + de driver van Bodnar (de gevoeligheids multiplier van een sensor kun je hier heel precies instellen) werkt perfect op mijn DIY HE Ultimate afgeleide pedalen. Dus daarvoor zou ik het zeker niet laten, dit zet je in 5 minuten goed en dan kijk je er nooit meer naar.
Ook in game herkenning is gewoon 100% en goed.

Ik kan enkel voor het 16-bit LC Bodnar bordje spreken trouwens.
Het enige wat je mist is profielen waarin je zogenaamd niet lineaire response e.d. kan na bootsen. Maar dat kun je ook mechanisch fixen of beter gewoon niet, want het is sowieso een kansloze/nutteloze gimmick.

[ Voor 20% gewijzigd door Wilco88nl op 27-08-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
EnzoF schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:47:
Moi!
Wij zien af en toe wat problemen met onze Sprint USB-controller en USB hubs. We denken dat dit komt doordat de Sprint controller gevoelig is voor voltage drops. Nou had ik wat USB hubs gekocht om hier onderzoek naar te doen maar kon het probleem niet reproduceren met deze hubs.
Als je Sprint pedalen hebt en problemen had met een USB hub, zou je me een PM kunnen sturen met het merk en model van deze hub?

Alvast bedankt!
Enzo we hebben toevallig van de week al contact gehad en gisteren mijn nieuwe USB controller binnen gehad en alles werkt weer top.
Ik kan niks anders zeggen als dat jullie service top is !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Ik wil je vreugde niet belemmeren maar ik heb uiteindelijk binnen enkele dagen de wheelstand pro ingeruild voor een Playseat Challenge. Ik had het probleem dat mijn bureaustoel verschoof met de wheelstand pro. Nu zijn daar wel oplossingen voor maar dan heb je nog altijd te maken met de stang die tussen je binnen zit wat niet praktisch is om op je rem te drukken.

Neem het in ieder geval in je overweging mee.
Ik ben me bewust van de stang, ik ga merken of dit uiteindelijk teveel hindert. Had al bedacht het rem en gas pedaal wat naar 'buiten' af te stellen.

Mijn bureaustoel zitten 3 vd 6 wieltjes met remmen op, ben benieuwd of ze het gaan houden.

Thanks for the heads up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Als je de wheelstand redelijk dicht tegen je stoel kan zetten merk je van die paal niet zo veel, Dan zitten je voeten ver genoeg naar voren. Had er hier destijds met zowel een 3 pedaal setup als 2 (loadcell) geen last van.

Wat ik wel had gedaan (in combi met de ikea poang stoel) was door de achterste buis (waar de staander op zit) een spanband gedaan. Dit lukt goed, eventueel met een dun stokje doorheen duwen.

Dmv die band kon ik de stoel heel makkelijk snel vast/los maken en schoof ik niet meer door de woonkamer heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
Twijfel tussen F1 Ferrari Wheel of de Thrustmaster Open Wheel. Wat zouden jullie doen? (In het bezit van een 300RS GT)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:56

anc

Ik zal helaas de komende 3? weken niet mee kunnen racen. Mijn wheel had al een hele tijd een minor defect. Nu toch maar rma aangevraagd en opgestuurd.
Probleempje is dit knopje staat niet recht, waardoor hij niet bruikbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cf0M07489myi1UQFgqvKpVG9I5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2giLeyaRPVtiKnFHckonquQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
JoteW schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:05:
Twijfel tussen F1 Ferrari Wheel of de Thrustmaster Open Wheel. Wat zouden jullie doen? (In het bezit van een 300RS GT)
Beide hebben voor en nadelen. Mijn eigen ervaringen met beide:

F1
Voordelen:
- Meer knoppen om te gebruiken
- Ziet er wel tof uit

Nadelen:
- Het is erg veel plastic
- Ook een hoop "neppe" niet te gebruiken knoppen

Open WHeel
Voordelen:
- De handvatten zijn wat dikker wat ik persoonlijk fijner vond
- Stevig stuur en veel minder plastic gevoel

Nadelen:
- Minder knoppen dan op de F1

Ik heb hier op dit moment zelfs de Open Wheel op een DD base zitten. En dat werkt prima. Dus mbt bouwkwaliteit zit dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 21:39
Paulus07 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Beide hebben voor en nadelen. Mijn eigen ervaringen met beide:

F1
Voordelen:
- Meer knoppen om te gebruiken
- Ziet er wel tof uit

Nadelen:
- Het is erg veel plastic
- Ook een hoop "neppe" niet te gebruiken knoppen

Open WHeel
Voordelen:
- De handvatten zijn wat dikker wat ik persoonlijk fijner vond
- Stevig stuur en veel minder plastic gevoel

Nadelen:
- Minder knoppen dan op de F1

Ik heb hier op dit moment zelfs de Open Wheel op een DD base zitten. En dat werkt prima. Dus mbt bouwkwaliteit zit dat wel goed :)
Ja dat is dus precies waar ik ook tegen aan loop. Rij nu met standaard T300 stuur, dus wat dat betreft zijn beide sturen al een vooruitgang haha.

Wanneer je met je team wilt communiceren en je kunt scrollen door dat menu (tijd tot voorganger Opvragen etc), is dat met F1 stuur mogelijk met dat wieltje? Of zijn die opties beperkt?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:13
anc schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:23:
Ik zal helaas de komende 3? weken niet mee kunnen racen. Mijn wheel had al een hele tijd een minor defect. Nu toch maar rma aangevraagd en opgestuurd.
Probleempje is dit knopje staat niet recht, waardoor hij niet bruikbaar is.
[Afbeelding]
Heeft dat knopje überhaupt gewerkt? Bij mij staat hij gewoon recht en herkent iRacing hem ook niet, destijds gegoogled en dit is een bekend probleem, volgens mij ligt het eraan dat het een compleet analoge stick is waar iRacing niet mee overweg kan.
Het rechter stickje is digitaal (eigenlijk een fancy vierpuntsdruktoets) en wordt wel herkend.

Hoe dan ook, blijft inderdaad vervelend dat dat ding niet recht staat en dat zou ik ook gefixt willen hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:56

anc

Session30 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Heeft dat knopje überhaupt gewerkt? Bij mij staat hij gewoon recht en herkent iRacing hem ook niet, destijds gegoogled en dit is een bekend probleem, volgens mij ligt het eraan dat het een compleet analoge stick is waar iRacing niet mee overweg kan.
Het rechter stickje is digitaal (eigenlijk een fancy vierpuntsdruktoets) en wordt wel herkend.

Hoe dan ook, blijft inderdaad vervelend dat dat ding niet recht staat en dat zou ik ook gefixt willen hebben.
Jazeker werkt die in iracing. Ik gebruikte die om om mij heen te kijken. Ik heb 3 schermen maar kan toch even verder naar links of rechts kijken. Omhoog en omlaag werkte heel slecht omdat het knopje dus scheef gemonteerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:13
anc schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:07:
[...]

Jazeker werkt die in iracing. Ik gebruikte die om om mij heen te kijken. Ik heb 3 schermen maar kan toch even verder naar links of rechts kijken. Omhoog en omlaag werkte heel slecht omdat het knopje dus scheef gemonteerd zit.
Ah, helder. Rondkijken heb ik niet geprobeerd, want VR-bril, maar logisch dat daar het linker stickje voor te gebruiken is.
Het binden van de bediening voor de black box werd iig niet herkend, dus die heb ik nu op het rechter stickje geprogrammeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier weer opnieuw leren racen met de rig en sim pedals :P

En verder tweaken mbt posities etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Misschien een stomme vraag. Is het nodig om een nieuwe CLS elite Met Esport wheel can nieuwe firmware te voorzien als deze alleen op een PS 4 aangesloten zit.

Ben de manual aan het lezen en die spreekt alleen van Windows . Ik weet dat de update alleen via een Windows machine kan maar de hele uitleg is om hem aan een Windows machine aan te sluiten en mee te laten werken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:49
backupdevice schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:49:
.... Is het nodig om een nieuwe CLS elite Met Esport wheel can nieuwe firmware te voorzien als deze alleen op een PS 4 aangesloten zit.
...
Denk het niet. Gebruik hem sinds november op PC en nog nooit een update gezien. Er zijn wel nieuwere beta versies te verkrijgen, maar zonder doet ie het ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

To what extent does the quality of various types of sim racing equipment impact your driving and your enjoyment?

...met op 5:44 een leuke vermelding van mijn eigen rig O-)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Vandaag binnen gekomen een set BJ Simracing GT Steel pedalen met pedaalplaat. Mooie pedalenset voor het geld maar het afwerkingsniveau van Heusinkveld halen ze niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjv73dZlO9GEEOhxItUq9FYVeMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J9U9GuNrP9SU2Cc8rX1AJqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
Madhouse1979 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:14:
Vandaag binnen gekomen een set BJ Simracing GT Steel pedalen met pedaalplaat. Mooie pedalenset voor het geld maar het afwerkingsniveau van Heusinkveld halen ze niet.

[Afbeelding]
Benieuwd wat je ervan vindt. Wat voor software gebruik je om het te kalibreren en deadzone aan te passen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
xNikobellicx schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:06:
[...]

Benieuwd wat je ervan vindt. Wat voor software gebruik je om het te kalibreren en deadzone aan te passen ?
Ik ga ze volgende week een paar dagen testen maar ik weet wel zeker dat de Heusinkveld Sprints daarna weer terug gaan. Als het goed is moet je ze kalibreren met (16-bit Leobodnar) DIView, al zit er 0 handleiding bij dus moet nog even het e.e.a. uitvogelen.

Ben nu eerst even een houder voor de USB box aan het printen zodat alles mooi vast gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:11:
[...]

Ik ga ze volgende week een paar dagen testen maar ik weet wel zeker dat de Heusinkveld Sprints daarna weer terug gaan. Als het goed is moet je ze kalibreren met (16-bit Leobodnar) DIView, al zit er 0 handleiding bij dus moet nog even het e.e.a. uitvogelen.

Ben nu eerst even een houder voor de USB box aan het printen zodat alles mooi vast gezet kan worden.
Kun je voor mij, als te-grote-voet-man, ze eens naast elkaar zetten op de foto? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Luckeh dat kan zeker maar dan moet ik dat op een later moment even doen. De throttle zal bij beiden ongeveer even groot zijn, de brake is bij Heusinkveld groter.

• xNikobellicx
Madhouse1979 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:11:
[...]

Als ik op hun site kijk brake force aantal KG aanpassen gaat bij die pedalen niet of wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
xNikobellicx schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:18:
[...]

Als ik op hun site kijk brake force aantal KG aanpassen gaat bij die pedalen niet of wel ?
Ik heb ze gisteren avond alleen in elkaar gezet en nog niet aangesloten. Daar heb ik dit weekend wel tijd voor om er even rustig naar te kijken.

Tot nu toe zijn de eerste indrukken dat het degelijke pedalen zijn en ze zullen vast goed hun ding doen. Maar ik mis dingen zoals de afwerking, het is laser gesneden rvs en daarna gemonteerd, de scherpe randjes zijn niet even nabewerkt bijvoorbeeld. Ook zitten er geen rubbers in de doos om de stijfheid van de brake af te stellen.

Dit zijn dingen waar bijv. Heusinkveld gewoon veel aandacht aan besteed en je m.i. een betere set pedalen koopt. De afwerking is daar gewoon top en je krijg daarnaast ook nog eens een mooi doosje met gereedschap, rubbers etc.

• kawaholic
Wie herkend, of heeft het volgende probleem ook al eens meegemaakt?

Mijn rig staat op zolder. Nu hoor ik telkens als we in bed liggen een brommend geluid. Met ongeveer de zelfde interval van c.a 8 minuten. Ik ben vandaag gaan kijken, en wat blijkt. Mijn T300 veroorzaakt het geluid. De FFB is niet actief, maar er wordt wel iets bekrachtigd binnenin. Firmware is up-to-date ook met losgekoppelde USB is het probleem niet verholpen.

iemand een idee???

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
kawaholic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:34:

Mijn rig staat op zolder. Nu hoor ik telkens als we in bed liggen een brommend geluid. Met ongeveer de zelfde interval van c.a 8 minuten. Ik ben vandaag gaan kijken, en wat blijkt. Mijn T300 veroorzaakt het geluid. De FFB is niet actief, maar er wordt wel iets bekrachtigd binnenin. Firmware is up-to-date ook met losgekoppelde USB is het probleem niet verholpen.

iemand een idee???
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODM0NzE2NzgyOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDc3MzgxMw@@._V1_.jpg

• Raimond613

Raimond613

Simracer

kawaholic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:34:

iemand een idee???
Aals ik jou was zou ik de bovenkant er afschroeven en er dan bij gaan zitten zodat je kan opsporen waar het brommen vandaan komt. Zou zowel FFB motor als de ventilator kunnen zijn.

iracing profile

• kawaholic
Kan aan mij liggen, maar snap je grapje niet zo....

iRacing Profiel YouTube

• Darkangle
kawaholic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:07:
[...]

Was flauw, een spook racer? Toegegeven, geen goede grap, maar ook weer niet eeen echt gecompliceerde grap ;)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

kawaholic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:07:
[...]

Echt niet, vond hem wel grappig eigenlijk, natuurlijk lost het je probleem niet op, hoop dat je het gaat vinden. Maar is 1 oplossing niet gewoon om alles uit het stopcontact te trekken als je niet aan het racen bent?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08
Een vraagje wegens mij onbekendheid met het product en omdat ik er weinig over gevonden krijg en als ik de bestelling plaats wordt er ook niet over een adapter gesproken.

De vraag is dus, ik dacht zelf van wel maar voor de zekerheid :

Heb ik voor deze setup een stuuradapter nodig om dit stuur aa te sluiten op de Wheelbase v2.5?

Wheelbase v2.5
CSL Elite Steering Wheel WRC (omdat ik vooral rally sims wil spelen)
CSL Elite Pedals LC

Bedankt voor de antwoorden. De vraag was onduidelijk gesteld...sorry...het ging over een stuuradapter.
maar gelukkig was het onduidelijk want van die usb naar de pedalen wist ik ook niet...tx!

@correcto Bedankt voor de extra info.
Dan weet ik wat ik ga bestellen :*)

https://fanatec.com/eu-en...e3a82e45f0ca52330a709/v/2

[ Voor 25% gewijzigd door Joshuatree op 04-09-2020 17:42 ]

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:52
Bij de pedalen lees ik:
"USB connection to PC only via ClubSport USB Adapter (optional)"

Dus ik zou zeggen ja indien je de pedalen rechtstreeks op een PC wilt aansluiten. Maar zelf heb ik de V3, dus hopelijk kan iemand met de CSL pedalen dit bevestigen of verbeteren.

[ Voor 12% gewijzigd door maniac2003 op 03-09-2020 22:28 ]

• correcto
maniac2003 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:27:
Bij de pedalen lees ik:
"USB connection to PC only via ClubSport USB Adapter (optional)"

Dus ik zou zeggen ja indien je de pedalen rechtstreeks op een PC wilt aansluiten. Maar zelf heb ik de V3, dus hopelijk kan iemand met de CSL pedalen dit bevestigen of verbeteren.
Als je de LC variant bestelt, dan zit er een usb kabel bij weet ik uit ervaring. Deze heb je echter niet in het gelinkte winkelmandje zitten.

• Madhouse1979
Je kunt al je Fanatec spullen gewoon op je wheel base aansluiten hoor, daar heb je geen extra adapters voor nodig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcNxNVnb-YSEziCrhjsdEEHFeXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XfoSViQqsOPqMWL0b9lEDRXR.jpg?f=user_large

[ Voor 154% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-09-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Joshuatree schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:13:
Heb ik voor deze setup een stuuradapter nodig om dit stuur aa te sluiten op de Wheelbase v2.5?
Past out-of-the-box, geen stuuradaptor nodig. Zie ook het kopje compatibility bij de info over het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:32
Waar zal ik het meeste aan hebben.

Pedal upgrade Fanatec CSR elite naar is meer pro.

Monitor upgrade 24” 60hz naar triple/uw 34” op 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Remco Tr schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:22:

Kan je de monitoren aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:32
Darkangle schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:20:
[...]

Kan je de monitoren aansturen?
Triple op 1080 120hz moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Remco Tr schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:22:

Beide. Je pedalen zijn al goed, dus dat kan eventueel zonder upgrade.

Qua scherm is een 24 inch 60 Hz voor racegames wel toe aan vervanging in ieder geval. Maar ik zou dan een VR oplossing een heel stuk beter vinden dan 3x34inch schermen. VR voegt veel nieuwe dingen toe aan de race-ervaring. Paar dagen wennen en daarna wil je nooit meer zonder VR rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playa del C. schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:14:
[...]

Beide. Je pedalen zijn al goed, dus dat kan eventueel zonder upgrade.

Qua scherm is een 24 inch 60 Hz voor racegames wel toe aan vervanging in ieder geval. Maar ik zou dan een VR oplossing een heel stuk beter vinden dan 3x34inch schermen. VR voegt veel nieuwe dingen toe aan de race-ervaring. Paar dagen wennen en daarna wil je nooit meer zonder VR rijden.
Tenzij je net als ik ontzettend misselijk wordt na een half uurtje VR racen. Het is dus niet voor iedereen een uitkomst, daarnaast moet je er maar net zin in hebben om de hele tijd met zo’n ding op je hoofd rond te rijden.

Ik zou dus voor een upgrade van het scherm gaan, ultrawide of anders misschien een tripple screen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Same here, ik werd behoorlijk misselijk van vr en dat ging ook echt niet over. Ik had een heel ‘wen schema’ gemaakt maar voor mij werkte het gewoon niet. Daarnaast vond ik het ook behoorlijk warm zitten.

Ik heb een 34” UW gehad, mooi maar het is het gewoon net niet. Ik heb nu triples (3x 27 inch AOC 144hz 1ms 1080P) en ik zou niet anders meer willen. Wel een beetje spijt dat ik geen 1440p heb genomen. Mijn GPU trekt dat wel. Misschien doe ik nog wel een x een upgrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Luckeh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:14:
[...]

Kun je voor mij, als te-grote-voet-man, ze eens naast elkaar zetten op de foto? :)
Sorry ik heb het een beetje druk gehad met mijn blog afgelopen weekend (beetje een rollercoaster maar er zitten hele mooie dingen aan te komen). Ik zal ze vanavond naast elkaar zetten en een foto maken voor je.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Zoals beloofd, een update van mijn DIY pedalen. :Y)
Deze zijn vooral tot stand gekomen doordat HE Sprints vrijwel niet te krijgen waren en ik de Fanatec V2 heb gehad en deze voor de prijs niet goed genoeg vond (V3 even getest maar deze waren niet heel anders).
Daarnaast leek het me ook gewoon leuk om het eens zelf te doen.

Op GrabCad had ik een file gevonden met een tekening van simpedalen, deze heb ik uiteraard geheel naar mijn zin aangepast. Niet in de minste plaats om de sensoren makkelijk te laten werken en ze wat mooier te maken (rondingen e.d.)

Het gaspedal werk dmv een hallsensor en het rempedaal uiteraard met een buigsensor (loadcell).
Alles werkt eenvoudig via een Bodnar 16bit-LC bordje. Met het bordje kun je de sensoren goed kalibreren door middel van een multiplier voor het signaal, vervolgens heb ik met DIView alle waardes verder geoptimaliseerd.

Zoals je kunt zien kon ik niet echt wachten om er mee te spelen en heb de voetjes dus vrij eenvoudig en snel gemaakt (rushed). Toch ben ik heel tevreden met hoe stevig ze staan en de prestaties van m'n pedalen in het algemeen. Inmiddels hebben ze zich al goed bewezen en heb ik er al uren op getrapt.

In de toekomst ga ik mogelijk nog een koppeling maken, maar gezien ik nu vooral GT3 en openwheel rij, had dit niet de prioriteit.

De totale prijs van de materialen was ongeveer €200, maar onthou wel dat er flink wat uren in het tekenen en ontwerpen/bestellen etc gaat zitten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtiGCwYuDlr2DekWWz8qbOW7Thk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxsA93YZtblWlWqvlbnKAB7O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J80j2eKtE5iq_9FqnBF0HSwaCi0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkdCThxToDOtYNLBMzpVcO4I.jpg?f=fotoalbum_tile
https://www.reddit.com/r/...s/testing_the_hallsensor/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Luckeh zoals beloofd. De Heusinkveld voetplaten staan bij mij op de standaard stand, de BJ Simracing voetplaten ook op de normale stand en kunnen nog 1.5cm omhoog. De clutch is net zo hoog als het brake-pedal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxeocKZZ9i9stqwigokDxiPc_E4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wcHyzfj9Eak6Boyvn7G6V39Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom ik deze niet meer in elkaar krijg? Ik wil de rubbers verwisselen en de hoek van het pedaal, maar ik krijg deze niet meer juist.
Het zijn Heusinkveld Sprints

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1Tu1-ZoeKdKAxDMOahCokKEuuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7giqgXncc0BU4kVGa0eUpR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Simbob schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:18:
Kan iemand mij vertellen waarom ik deze niet meer in elkaar krijg? Ik wil de rubbers verwisselen en de hoek van het pedaal, maar ik krijg deze niet meer juist.

[Afbeelding]
Kun je iets specifieker zijn wat precies het probleem is?
En anders ff de manual raadplegen

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
En deze is er ook nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:18:

[Afbeelding]
Ik kan uit de foto ook niet met 100% zekerheid afleiden wat het probleem precies is, dus ff een beetje uit de heup geschoten; aan de achterkant van het 'stapeltje' met rubbers en ringen zit volgens mij een kunststof ring met randjes en sleuven die in andere randjes/sleuven moet vallen zodat de boel goed in lijn valt.

Beetje lastig uitleggen, vooral ook omdat ik t uit mn hoofd doe en mn pedaal al een jaar niet meer heb aangepast, maar ik zou daar iig ff goed naar kijken hoe het bij jou zit.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik ben in de run om mijn t300 te vervangen voor een DD.

Nu twijfel ik tussen een Simucube Sport (met ??) of een Fanatec Podium F1.

De Fanatec spreekt me aan omdat het een complete set is met een (naar mijn mening) mooi en compleet stuur. Maar heb mijn twijfels over Fanatec door de support ervaringen van anderen. Zelf nooit nodig gehad gelukkig.

Focus is op PC gebruik. Iemand ervaring met beiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Jay-v schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:59:

De Fanatec spreekt me aan omdat het een complete set is met een (naar mijn mening) mooi en compleet stuur. Maar heb mijn twijfels over Fanatec door de support ervaringen van anderen. Zelf nooit nodig gehad gelukkig.

Ik heb exact dezelfde stap gemaakt en ben nog steeds dolgelukkig met mijn DD1. Echt een gigantische stap t.o.v. T300. Fanatec support ook nog nooit nodig gehad, maar de kwaliteit van zowel de base als het stuurtje laat weinig te wensen over.

Al ga je denk ik net zoveel positive ervaringen vinden van Simucube gebruikers. Het zijn beide erg mooie producten waar je bijna niet mis mee kan gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Raimond613 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ik kan uit de foto ook niet met 100% zekerheid afleiden wat het probleem precies is, dus ff een beetje uit de heup geschoten; aan de achterkant van het 'stapeltje' met rubbers en ringen zit volgens mij een kunststof ring met randjes en sleuven die in andere randjes/sleuven moet vallen zodat de boel goed in lijn valt.

Beetje lastig uitleggen, vooral ook omdat ik t uit mn hoofd doe en mn pedaal al een jaar niet meer heb aangepast, maar ik zou daar iig ff goed naar kijken hoe het bij jou zit.
Ik bedenk me net dat het niet de kunststof ring is maar het metalen plaatje dat helemaal achteraan zit. Die heeft een nokje erop die precies in een sleuf moet vallen, dan zit de hele toren van rubbers en schijven goed recht uitgelijnd.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Raimond613 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:10:
[...]

Ik bedenk me net dat het niet de kunststof ring is maar het metalen plaatje dat helemaal achteraan zit. Die heeft een nokje erop die precies in een sleuf moet vallen, dan zit de hele toren van rubbers en schijven goed recht uitgelijnd.
Poe, het is inmiddels gelukt.
Doe het aanpassen van de hoek zat het grijze metalen binnenzijde van het pedaal niet gelijk met de buitenzijde. Dit zag ik dus niet, maar resulteerde dat het pedaal niet horizontaal stond op de plaat en de ijzeren pin met rubbers niet in de uitsparing ging. Het was ook al wat later en een drukke dag. Dus het lag aan mijn ongeduld en de kleine oogjes :(
Dank allen voor de suggesties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jay-v schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:59:

Ik heb beide ecosystemen op dit moment, zal dit weekend een post wijden wat ik aan verschillen heb ondervonden. Ik ben het verder met @Jimmy J. eens, ik ben uitermate tevreden over m'n DD1. De enige reden dat ik nu een Simucube heb is omdat ik een wat hipper stuur wou.

Fanatec support is inderdaad wat overbelast momenteel. Maar problemen worden in principe wel goed opgelost. Bedenk dat hun sales volume significant hoger is dan Simucube. Zal me niets verbazen als hun afzet volume meer dan een factor 10x hoger is. Fanatec groeit als bedrijf te snel, 100% omzet groei jaar-op-jaar is fijn in de boeken, maar je organisatie moet ook mee kunnen groeien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Luckeh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:47:
[...]

Ik heb beide ecosystemen op dit moment, zal dit weekend een post wijden wat ik aan verschillen heb ondervonden. Ik ben het verder met @Jimmy J. eens, ik ben uitermate tevreden over m'n DD1. De enige reden dat ik nu een Simucube heb is omdat ik een wat hipper stuur wou.

Fanatec support is inderdaad wat overbelast momenteel. Maar problemen worden in principe wel goed opgelost. Bedenk dat hun sales volume significant hoger is dan Simucube. Zal me niets verbazen als hun afzet volume meer dan een factor 10x hoger is. Fanatec groeit als bedrijf te snel, 100% omzet groei jaar-op-jaar is fijn in de boeken, maar je organisatie moet ook mee kunnen groeien.
Interessant! Welk stuur heb je gekocht?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Luckeh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:47:
[...]

Fanatec support is inderdaad wat overbelast momenteel. Maar problemen worden in principe wel goed opgelost.
Mee eens

De ventilator in de voeding van mijn dd1 bleef erg lang aan staan na gebruik. Heb een service vraag ingediend en kreeg na 2 of 3 dagen een mail dat dat niet hoorde. Er was meteen een RMA gestart en een nieuwe voeding verstuurd.
Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.