Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit eraan te denken om zelf een stuur te maken (Aston Martin GTE variant).
Nu heb ik online wel de 3d prints gevonden voor de buttons, achterkant etc (https://cults3d.com/en/3d...ge-gte-swd-steering-wheel)
Maar krijg nergens echt gevonden hoe je het beste die frontplate kan maken.

Online wat videos gekeken etc en dan heb je vaak 2 opties:
- Carbon
- Aluminium

Omdat het zelfbouw gaat worden (dus diy met een dik-op-en-neer-zaag :P ) zal ik voor Alu gaan. Carbon is lastiger mee te werken zag/las ik. En ik heb hier geen CNC machine staan.
Welke dikte wordt meestal gehanteerd voor die frontplate?
Het gaat voor DD gebruik worden. Is dan 3mm voldoende of is dikker dan beter?

Nog ervaringen mbt zelfbouw of waarop te letten mbt materiaal, meten/aftekeken van die frontplate etc?

Of mocht je nog dit stuur overhebben en niet meer gebruiken...... ;)

• Martijn137
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 12:36
Paulus07 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:46:
Nu heb ik online wel de 3d prints gevonden voor de buttons, achterkant etc (https://cults3d.com/en/3d...ge-gte-swd-steering-wheel)

- Carbon
- Aluminium

Omdat het zelfbouw gaat worden (dus diy met een dik-op-en-neer-zaag :P ) zal ik voor Alu gaan. Carbon is lastiger mee te werken zag/las ik. En ik heb hier geen CNC machine staan.

Nog ervaringen mbt zelfbouw of waarop te letten mbt materiaal, meten/aftekeken van die frontplate etc?

of je stuurt de DXF (snijbestand wat je waarschijnlijk mee krijgt als je dat stuurtje koopt / download) van de frontplate op naar een bedrijf dat het voor je kan snijden?
denk alu van 2 of 3 mm lijkt me stijf zat voor een stuurtje.

er zijn meer bedrijven die je online een offerte sturen om een plaatje te laten laseren.
schat grofweg de kosten rond de 30 euro, maar dat is uit de losse duim en ying yang ;)

dit is een bedrijf waar je het aan kan vragen:
https://www.metalpoint.nl/

er zijn er vast meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Hallo allemaal,

ik heb een vraag over de race sturen. Ik wil gaan beginnen met het racen op de PC. ik heb nu dit setje: pricewatch: Speedlink DRIFT O.Z. Racing Wheel Grijs, Oranje, Zwart en dat gebruik ik op deze PC:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 184,-€ 184,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming€ 435,-€ 435,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Grijs€ 43,30€ 43,30
1CasemoddingCorsair Lighting Node PRO€ 49,90€ 49,90
1Fan-controllers en lcd'sCorsair RGB Fan LED Hub€ 14,-€ 14,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB€ 59,90€ 59,90
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 9,06
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm€ 26,90€ 26,90
2VentilatorenCorsair LL140 RGB 140mm € 31,90€ 63,80
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 69,88€ 69,88
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 109,32€ 109,32
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 100,40€ 100,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,46

en met deze monitor:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC Q3279VWF Zwart€ 207,58€ 207,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,58

Ik speel op dit moment vooral Project Cars. Maar het stuurtje wat ik heb werkt echt voor geen meter.. die zuignappen werken niet.. als ik stuur schiet de base alle kanten op.. werkt dus echt niet.

Nu ben ik op zoek naar een setje tot 200 euro. ik kom dan uit op dit filter: https://tweakers.net/game...xsbmkEFjY0NzdGFTcFitfWAgA maar wat is nu iets waar je het mooi op kunt oefenen. Ook ben ik op zoek naar eventueel een stoel of een standaard waar ik het stuur met de pedalen op kan maken.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
Paulus07 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:46:

- Carbon
- Aluminium

Ik zou persoonlijk de versie van Turn Racing kopen. Geeft jou veel duidelijkere informatie mee.
Zit snij bestand in, Bill of material etc etc.

Keuze is reuze met wat je als front plate wilt. Meest gekozen is inderdaad Carbon of aluminium. Waar aluminium natuurlijk heel veel goedkoper is. Carbon is natuurlijk sterker maar wel gigantisch meer in prijs.

Iig zal ik voor beide vormen vanaf 4mm gebruiken icm een DD. En bij kapral.store ben je ook nog mooi goedkoop uit als je aluminium kiest.

Overigens ben ik zelf ook net bezig om de versie van Turn Racing te maken. Voor 4mm aluminium gekozen en zwart gespoten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isXYwqusTFdBJQqEt0CF12aTq08=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3FRxCfi6kFTG66BALho11iaT.jpg?f=user_large

En zelf net ook mijn Ford GT stuur klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGeFjdE17OUXTFGTw-B9_gNp4YI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JHZcFWLNRS6k2dGAA5RNziVZ.jpg?f=user_large
Alleen nog een eigen nextion template voor maken en tennisgrips om de grips doen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
@Knee-Buckler zo'n tmx of t150, of eventueel Logitech G27 / G920 is wel het minste om beetje fatsoenlijk mee te kunnen rijden.

Onderschat het belang van goede pedalen ook niet btw...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
TiezZ_BE schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:03:
@Knee-Buckler zo'n tmx of t150, of eventueel Logitech G27 / G920 is wel het minste om beetje fatsoenlijk mee te kunnen rijden.

Onderschat het belang van goede pedalen ook niet btw...
dus zoiets: V&A aangeboden: Logitech G29 Driving Force Zwart is mooi om mee te beginnen? Wat bedoel je met goede pedalen? Zijn die wat erbij zitten dan niet goed? Of eigenlijk gewoon niet goed genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:28
@Knee-Buckler De G29 is een prima setje om mee te beginnen, en de pedalen die bij een G29 zitten zijn ook prima;). Maar als je het allemaal wat serieuzer wilt aanpakken zijn goede pedalen een fijne stap om te maken.

Ik kan je van harte een Playseat Challenge aanraden om je G29 op te schroeven. Heb ik zelf jaren heel veel plezier van gehad. Is mooi op te bergen en je zit er nog best goed in ook met een fijne positie. Ideaal starters setje imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
Pyr0_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:44:
@Knee-Buckler De G29 is een prima setje om mee te beginnen, en de pedalen die bij een G29 zitten zijn ook prima;). Maar als je het allemaal wat serieuzer wilt aanpakken zijn goede pedalen een fijne stap om te maken.

Ik kan je van harte een Playseat Challenge aanraden om je G29 op te schroeven. Heb ik zelf jaren heel veel plezier van gehad. Is mooi op te bergen en je zit er nog best goed in ook met een fijne positie. Ideaal starters setje imo.
Top! Hier kan ik wat mee :) nu maar eens gaan kijken welke race game (sim) we gaan spelen. Ik heb vooral Project Cars gespeeld, maar ik heb het idee dat voor een goede race game (sim) ik iets anders moet gaan zoeken. Welke racegame speel jij vooral?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Knee-Buckler zelf ben ik destijds begonnen met Assetto Corsa. En als je die haalt, pak dan direct de ultimate editie. Dan heb je direct het complete pakket met alle DLC. Met een beetje zoeken is die voor onder de 10 euro te scoren vandaag de dag ;)

Daar zit genoeg content in om je uren mee te vermaken en de hardware te leren kennen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:10
Pyr0_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:44:

Het stuur is inderdaad best ok van de g29. Maar als je de kans hebt om andere pedalen erbij aan te schaffen dan zou ik dat zeker doen! De pedalen van de g29 zijn zonder loadcell, waardoor je dus niet op muscle memory kan remmen, wat ontzettend veel invloed gaat hebben over je constantheid rond de baan.
Ga je enkel oval rijden dan heb ik niks gezegd :)

De keuze van hoe je begint heeft ook met je financiële situatie te maken en wat je er mee wil bereiken.
Wil je af en toe eens een race rijden en net wat meer immersie hebben dan je controller, dan is een playseat plus g29 set meer dan voldoende. Weet je nu al dat dit de grootste tijd van je game tijd gaat opslokken dan zou ik persoonlijk een higher end set aanraden.
Persoonlijk ben ik van playseat plus g29 naar playseat met fanatec csw 1.1+v3 pedalen naar slechte rig plus csw1.1 en v3 naar alu rig met csw2.5 en heusinkveld sprint pedalen gegaan.
Voorlopig is het nu even klaar met upgrades, maar had ik alles in een keer goed gedaan was ik in een keer veel geld kwijt maar onder de streep minder dan mijn upgrade route.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
@Knee-Buckler Zoals @Paulus07 al zegt, AC is een hele leuke game! Pak je content manager erbij en kijk even op racedepartment en google even en je hebt zoveel content dat je wel even vooruit kan, en dat voor minder dan een tientje, even googlen op de cdkey ;). ACC is zeker ook een leuke game maar dat is alleen GT3 op een beperkt aantal tracks, en geen mods. F1 2020 is ook een leuke casual game. Daarnaast heb je nog Automobilista 2, rFactor 2, iRacing, RaceRoom en vast nog veel meer waar ik zo snel ff niet op kan komen.

En om maar even meteen op @ourplayground in te haken. Hij heeft tot zekere hoogte gelijk, maar als ik het goed begrijp ben je net aan het beginnen met simracen en dan is een G29 echt wel voldoende. Tuurlijk je kunt zoveel beter krijgen, maar dan ben je ook gelijk 2/3/4x zoveel geld kwijt. Dat kun je later altijd nog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
Pyr0_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:11:
@Knee-Buckler Zoals @Paulus07 al zegt, AC is een hele leuke game! Pak je content manager erbij en kijk even op racedepartment en google even en je hebt zoveel content dat je wel even vooruit kan, en dat voor minder dan een tientje, even googlen op de cdkey ;). ACC is zeker ook een leuke game maar dat is alleen GT3 op een beperkt aantal tracks, en geen mods. F1 2020 is ook een leuke casual game. Daarnaast heb je nog Automobilista 2, rFactor 2, iRacing, RaceRoom en vast nog veel meer waar ik zo snel ff niet op kan komen.

En om maar even meteen op @ourplayground in te haken. Hij heeft tot zekere hoogte gelijk, maar als ik het goed begrijp ben je net aan het beginnen met simracen en dan is een G29 echt wel voldoende. Tuurlijk je kunt zoveel beter krijgen, maar dan ben je ook gelijk 2/3/4x zoveel geld kwijt. Dat kun je later altijd nog doen.
Ik ben inderdaad beginnend. Ik heb al wel wat uurtjes in Project Cars zitten maar ben zeker beginnende ;)

Ik zal eens rondkijken of er een leuk setje te-koop is. Bedankt voor alle informatie en handige tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Knee-Buckler schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:16:
[...]

Ik ben inderdaad beginnend. Ik heb al wel wat uurtjes in Project Cars zitten maar ben zeker beginnende ;)

Ik zal eens rondkijken of er een leuk setje te-koop is. Bedankt voor alle informatie en handige tips :)
AC is zeker een aanrader ivm veel content voor een leuke prijs.

Automobilista 2 is ook leuk. Lijkt grafisch op project Cars maar rijdt over het algemeen wat beter imo

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hathie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:32:
[...]
Interessant! Welk stuur heb je gekocht?
Ik heb een Cube Controls CSX 2 gekocht. Ik had de Fanatec PS4 DD1 combi (met het blauwe stuur).
Er was een keuze tussen:
- Podium Hub halen en DD1 blijven houden. Het Fanatec stuurtje zou dan los verkocht worden.
- Fanatec PS4 DD1 combi verkopen en een ander DD-unit halen. Dit zou dan een SC Sprint of Pro zijn.

Met wat aannames van de 2e hands markt, was er in het kostenplaatje tussen beide opties middels de SC Sprint weinig verschil. Uiteindelijk gekozen voor een SC Pro en 200 euro extra bijgelegd.

Qua Force Feedback zelf merk ik eigenlijk niet veel verschil tussen beide systemen. Misschien dat de SC wat "scherper" voelt, maar beiden zijn snel genoeg om je te outpacen qua rotatie en sterk genoeg om je vingers te breken. Qua settings kun je ontzettend veel instellen bij Simucube, maar ook Fanatec heeft genoeg opties om de FFB geheel naar je eigen voorkeur in te stellen.
De QR van Simucube vind ik iets beter, al had mijn Fanatec vrijwel geen speling.
Bij Fanatec hoeft de software niet te draaien om te rijden, bij Simucube wel.

Het grote verschil zit wel in het stuur. Het CSX stuur oogt natuurlijk erg fancy. De software om je dashboard in te richten is uitgebreid maar wel een kwestie van geduld hebben.

Over het stuur zelf heb ik nog wel wat puntjes:
* De grips op de cube zijn super. Net wat dikker dan Fanatec en daarbij stickier dan Fanatec suede grip.
* Het dual clutch systeem op de Cube werkt, maar is echt waardeloos in vergelijking met de APM functie van Fanatec. Het instellen werkt met een potmeter en die raak ik regelmatig tijdens het rijden. Een spin tijdens het rijden betekent nu altijd de rechter clutch aantrekken, want links werkt niet volledig. De oplossing van Fanatec is veel beter, en de clutch is veel zwaarder en heeft ook meer travel.
* De twee rotary encoders in het Cube wiel zelf komen steeds tegen m'n duim aan. Ze verstellen hier niet door, maar ze slopen m'n duim wel. Ik heb denk ik wat grotere handen dan de gemiddelde Italiaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OmHnsptW5uWwuTe4_UN6j4GnEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZqZROC07ABdi1dcnvRsyF6h.jpg?f=fotoalbum_large

(In het linkerdoosje zit normaal mijn volume control, maar die is kaduuk gegaan tijdens het verplaatsen).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:20:
[...]
* De twee rotary encoders in het Cube wiel zelf komen steeds tegen m'n duim aan. Ze verstellen hier niet door, maar ze slopen m'n duim wel. Ik heb denk ik wat grotere handen dan de gemiddelde Italiaan.
Ik heb er ook last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Steekproef resultaat: De gemiddelde Hollander is groter dan de gemiddelde Italiaan :-)
Maar dit wel jammer, je kan er verder ook niets aan doen denk ik. Ik ga ze wel even een mailtje droppen erover, misschien dat Cube nog een idee heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orJHS1DSh810_wrVb2AmStwsWdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIiGxZRKQEBDtsdIsA5VWBDJ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
@Luckeh ik loop al een tijdje met de zelfde gedachte als jij om deze stap te doen. Echter heb ik zelf ook grote handen en na jouw verhaal is het misschien verstandig om dit uit mijn hoofd te zetten. Ik vind de ruimte bij Fanatec precies goed, zelfs met handschoenen aan.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:04:
@Luckeh ik loop al een tijdje met de zelfde gedachte als jij om deze stap te doen. Echter heb ik zelf ook grote handen en na jouw verhaal is het misschien verstandig om dit uit mijn hoofd te zetten. Ik vind de ruimte bij Fanatec precies goed, zelfs met handschoenen aan.
Je bent uiteraard een keer welkom om 'm te proberen. Ik rijd overigens ook met handschoenen. Ik had er bij Fanatec geen last van. Deze rotaries van Cube zijn wel een stuk "stugger". Dus het draaien gaat een stuk lastiger. Bij Fanatec gaan ze soms zo snel dat ze ook weer een niveau terugspringen. Dat heb je met deze niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:36:
[...]

Je bent uiteraard een keer welkom om 'm te proberen. Ik rijd overigens ook met handschoenen. Ik had er bij Fanatec geen last van. Deze rotaries van Cube zijn wel een stuk "stugger". Dus het draaien gaat een stuk lastiger. Bij Fanatec gaan ze soms zo snel dat ze ook weer een niveau terugspringen. Dat heb je met deze niet.
Ik heb bij Fanatec er een rubber ringetje tussen gezet zodat het ook wat stugger gaat en zo heb je geen last meer van dat terugspringen. Ik zal je aanbod in gedachten houden. Dat Cube stuurtje is gewoon echt super gaaf qua looks en dat display maakt hem helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Madhouse1979 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]

Ik heb bij Fanatec er een rubber ringetje tussen gezet zodat het ook wat stugger gaat en zo heb je geen last meer van dat terugspringen. Ik zal je aanbod in gedachten houden. Dat Cube stuurtje is gewoon echt super gaaf qua looks en dat display maakt hem helemaal af.
Hoe heb je dat gedaan? Irriteer me daar zelf ook regelmatig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Simucube TrueDrive hoeft niet te draaien om je stuur te gebruiken, misschien alleen als je telemetrie wilt gebruiken maar dat gebruik ik niet dus weet ik niet zeker. Verder alleen als je settings wilt testen of van profiel wilt wisselen.

Ik zelf gebruik TD alleen om de maximum torque te activeren en sluit het dan weer af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Pyr0_ schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:16:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Irriteer me daar zelf ook regelmatig aan.
Ik heb een rubber ringetje van de bouwmarkt om het knopje van de encoder gedaan. Het knopje kun je er uit trekken en dan het ringetje er omheen doen.

Deze wil ik ook nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25

Linkjes naar marktplaats zijn niet toegestaan :)

[ Voor 79% gewijzigd door Bart ® op 15-09-2020 07:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

dawg schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:36:
Simucube TrueDrive hoeft niet te draaien om je stuur te gebruiken, misschien alleen als je telemetrie wilt gebruiken maar dat gebruik ik niet dus weet ik niet zeker. Verder alleen als je settings wilt testen of van profiel wilt wisselen.

Ik zelf gebruik TD alleen om de maximum torque te activeren en sluit het dan weer af. :)
Hier kwam ik gisteren dus ook achter. Ik heb trouwens standaard de High Torque Mode aangekregen door dat bij default aan te zetten. Je krijgt een sloot waarschuwingen en je moet even wachten voordat je op "Enable" mag drukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Nvm

[ Voor 113% gewijzigd door backupdevice op 16-09-2020 07:47 . Reden: Iets met manual lezen enzo ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• xanderwest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Hallo allemaal, ik heb via via een naar usb omgebouwd fanatec formula carbon stuurtje gekocht. Nu ben ik een beetje onhandig bezig geweest en heb ik de firmware gewist van de Arduino die wordt gebruikt voor de emulatie(noem je dat zo?). Probeerde een ledstrip in te stellen die op het stuurtje zit. Maar nu werken de knoppen dus niet meer. Is hier een simpele oplossing voor? Adruino chip is een ATMEGA 32U4MU.

Van de verkoper begreep ik dat hij hem gekocht had van Johnny Verhoeff @JohnnyV . Klopt dit, zo ja kan je me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
xanderwest schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:51:
Hallo allemaal, ik heb via via een naar usb omgebouwd fanatec formula carbon stuurtje gekocht. Nu ben ik een beetje onhandig bezig geweest en heb ik de firmware gewist van de Arduino die wordt gebruikt voor de emulatie(noem je dat zo?). Probeerde een ledstrip in te stellen die op het stuurtje zit. Maar nu werken de knoppen dus niet meer. Is hier een simpele oplossing voor? Adruino chip is een ATMEGA 32U4MU.

Van de verkoper begreep ik dat hij hem gekocht had van Johnny Verhoeff @JohnnyV . Klopt dit, zo ja kan je me verder helpen?
Ik heb wel eens een formula stuur verkocht via MP.
Maar was geen Carbon, maar de normale.

Als t de mijne was, moet ik ergens de firmware vinden.
Die zou ik naar je kunnen sturen.

Stuur anders maar een PM met wat foto’s ofzo om te verifiëren van wie t stuur is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb even gekeken, ook hier heb ik nog firmware staan, versie 2.2 als een van jullie wat zegt. Laat even weten of dit nodig is.

edit:
Kwam ook mijn oude build log tegen met aardappel foto's :+ Ook mooi met een boor van 10mm (!!!) in dun plastic materiaal een gat willen boren en dan gek vinden dat de boel uit je handen klapt... Ahum.

[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 18-09-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanderwest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_NkDWBTWXZSflex785miby1G6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEGO62yjuP6NGVCFaK0iSqTB.jpg?f=fotoalbum_large Deze is het
JohnnyV schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:19:
[...]

Ik heb wel eens een formula stuur verkocht via MP.
Maar was geen Carbon, maar de normale.

Als t de mijne was, moet ik ergens de firmware vinden.
Die zou ik naar je kunnen sturen.

Stuur anders maar een PM met wat foto’s ofzo om te verifiëren van wie t stuur is :)
Wellicht is het gewoon een black. Mij een beetje een raadsel hoe die naamgeving van Fanatec werkt. Volgens mij hebben ze een stuk of 10 van die formula rims gemaakt ondertussen.

[ Voor 18% gewijzigd door xanderwest op 18-09-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Umm, ik betwijfel of deze ooit van mij is geweest.

Ik had er 1 met gesloten onderkant, en andere shifters en paddles.
Kan wel allemaal aangepast zijn uiteraard, net als alle kleurtjes, maar om nou de onderkant weg te gaan zagen :X

ik beantwoord zo je PM

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Is bij iemand bekend of de Porsche Podium Steering Wheel https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede ook op een Fanatec Clubsport CSW v2.5 zal werken? Op de site staat het volgende:

Wheel Bases:

PODIUM Wheel Base DD1
PODIUM Wheel Base DD2
PODIUM Racing Wheel F1® PS4™
Note: While the Podium Hub is fully supported by our CSL and ClubSport wheel bases, the Podium Button Module Endurance is currently only compatible with the Podium Series direct drive systems. Compatibility to other Fanatec wheel bases will be added in future firmware updates.

Maar als ik bij de Clubsport variant kijk https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede dan staat daar exact hetzelfde. Ik neem aan dat ze het niet voor niets 'Clubsport' variant noemen waarbij het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat hier geen Podium Advanced Paddel Module op zit. Of gaat het nu specifiek om de 'Button Module Endurance' maar wat is dat dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Doubleoz het zou moeten werken vanaf firmware 373 https://forum.fanatec.com...d-podium-bases-all-wheels

Edit: het wordt wel beta support genoemd...

Volgens mij werken alle 4 de Porsche 911 GT3 sturen dan gewoon op de CSW wheel base.

[ Voor 50% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-09-2020 07:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
[quote]Hupske schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zou persoonlijk de versie van Turn Racing kopen. Geeft jou veel duidelijkere informatie mee.
Zit snij bestand in, Bill of material etc etc.

Keuze is reuze met wat je als front plate wilt. Meest gekozen is inderdaad Carbon of aluminium. Waar aluminium natuurlijk heel veel goedkoper is. Carbon is natuurlijk sterker maar wel gigantisch meer in prijs.

Iig zal ik voor beide vormen vanaf 4mm gebruiken icm een DD. En bij kapral.store ben je ook nog mooi goedkoop uit als je aluminium kiest.

Overigens ben ik zelf ook net bezig om de versie van Turn Racing te maken. Voor 4mm aluminium gekozen en zwart gespoten.

Zie dat jullie weer lekker bezig zijn hier..!! ;) :P
heb zelf de afgelopen maanden ook niet stil gezeten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioLS4iEs1B89m0k_bFugt3rX-b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7iotnLC7Abkw7cpRtVpran1.jpg?f=fotoalbum_large
collega van mij wilde dit stuur(kopie van thrustmaster add on) kopen...dus dacht ik ...Zelf gemaakt word VEEEEL mooier.... >:) het gtb stuur waar ik ook mee bezig was is ook bijna klaar....ALS laatste wil ik toch nog het stuur van onze MAX namaken , van carbon....ben al het een en ander aan het uitzoeken....iemand op dit forum ook interesse?The French Simracer heeft er een gemaakt...gewoon kopietje van maken , met eigen aanpassingen....lijkt een gaaf project....voor in de toekomst...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFhxMquO3s_Y9uQU1K7aY8thaY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lDSQfXJYVEleyQVwgjwA9xf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spacebird1 op 19-09-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 18:13
Doubleoz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:09:
Is bij iemand bekend of de Porsche Podium Steering Wheel https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede ook op een Fanatec Clubsport CSW v2.5 zal werken? Op de site staat het volgende:

Wheel Bases:

PODIUM Wheel Base DD1
PODIUM Wheel Base DD2
PODIUM Racing Wheel F1® PS4™
Note: While the Podium Hub is fully supported by our CSL and ClubSport wheel bases, the Podium Button Module Endurance is currently only compatible with the Podium Series direct drive systems. Compatibility to other Fanatec wheel bases will be added in future firmware updates.

Maar als ik bij de Clubsport variant kijk https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede dan staat daar exact hetzelfde. Ik neem aan dat ze het niet voor niets 'Clubsport' variant noemen waarbij het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat hier geen Podium Advanced Paddel Module op zit. Of gaat het nu specifiek om de 'Button Module Endurance' maar wat is dat dan?
Dit is de Button Module, alle knopjes etc dus. De advanced paddle module, de shifters dus, werken hoe dan ook gewoon op de CSW V2.5.
Alle knoppen zouden zoals hierboven al gezegd sinds de laatste driver update wel moeten werken, maar die garantie zullen ze je niet gaan geven aangezien "Beta".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Marc Priestley heeft een leuke video gedaan over z'n nieuwe Fanatec spullen, mooi om te zien hoe enthousiast hij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Leuk filmpje !

Pyr0_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:25:
Marc Priestley heeft een leuke video gedaan over z'n nieuwe Fanatec spullen, mooi om te zien hoe enthousiast hij is!

[YouTube: Does Fanatec's Latest F1 Sim Racing Gear Make You Faster?]
Na een minuut of 3 gekeken te hebben, leuk maar “we sturen het je gratis op je hoeft er alleen maar een filmpje van te maken” druipt er aan alle kanten vanaf.

Mooi geprept setje ook want de Fanatec Formula V2 bijvoorbeeld komt niet met advanced paddle shifters uit de doos zoals op het filmpje ;-)

Aan het einde van zijn filmpje haalt ie de flex in zijn rig aan... grote kans dat ie volgende week ineens een pakket van een simlab, trakracer o.i.d. heeft ontvangen en hij daardoor nog 5 seconden van zijn lap times heeft afgeschaafd.

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2020 08:45 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:49
Daarom moet je al die filmpjes en reviews met een korreltje zout nemen. Zodra reviewers gratis spullen van een fabrikant accepteren zijn ze niet meer objectief.

• Pyr0_
Nahh als jullie Marc Priestley zouden kennen dan weet je dat dat niet zo is. Natuurlijk stuurt Fanatec het hem op met de verwachting dat ie daar een filmpje van zou maken, maar die gozer is een van de weinige oprechte youtubers die er zijn imo. Het is ook geen reviewer, het is een oud mechanic van Mclaren F1 team, die heel goeie insights heeft en daar uren over kan praten. Hij is dan nu ook soort van F1 journo/commentator/analist. Het hele sim gedeelte heeft ie pas recent opgepakt om in z'n filmpjes wat meer insight te kunnen geven over de tracks vanuit een rijders perspectief.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
correcto schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:31:
Daarom moet je al die filmpjes en reviews met een korreltje zout nemen. Zodra reviewers gratis spullen van een fabrikant accepteren zijn ze niet meer objectief.
Zodra ze het zelf gekocht hebben ook; de motivatie is je aandacht vasthouden, en dat gaat vaak met sensatie of spannende dingen. Als het iets saais is moet het even opgeleukt worden om spanned te zijn.

Het is het verdien model zelf, niet zozeer de sponsors dat er voor zorgt dat er wat buigbaar met de werkelijkheid omgegaan word.

Neemt niet weg dat het nog steeds een kunst is ;) (goede B-roll,handig herhaalbaar formaat, net niet clickbait title, ditto thumbnail, herbruikbare script indeling en zo veel mogelijk eigen templates). En ja, dat was een halve knipoog naar het gezegde "overdrijven is ook een kunst".

Enfin beetje ver van topic af, mi scusi.

• Darkangle
Pyr0_ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:38:
Nahh als jullie Marc Priestley zouden kennen dan weet je dat dat niet zo is. Natuurlijk stuurt Fanatec het hem op met de verwachting dat ie daar een filmpje van zou maken, maar die gozer is een van de weinige oprechte youtubers die er zijn imo. Het is ook geen reviewer, het is een oud mechanic van Mclaren F1 team, die heel goeie insights heeft en daar uren over kan praten. Hij is dan nu ook soort van F1 journo/commentator/analist. Het hele sim gedeelte heeft ie pas recent opgepakt om in z'n filmpjes wat meer insight te kunnen geven over de tracks vanuit een rijders perspectief.
Ik heb heel even naar zijn metrics gekeken; gaat iets verder dan alleen een hobby. Pandemic sounds voor audio, promotie aanwezigheid in headser en footers voor eigen brand, verplichte sociale media verwijzingen en eigen product; boek.

Dit is een brand.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkangle op 23-09-2020 10:03 ]

Pyr0_ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:38:
Nahh als jullie Marc Priestley zouden kennen dan weet je dat dat niet zo is. Natuurlijk stuurt Fanatec het hem op met de verwachting dat ie daar een filmpje van zou maken, maar die gozer is een van de weinige oprechte youtubers die er zijn imo. Het is ook geen reviewer, het is een oud mechanic van Mclaren F1 team, die heel goeie insights heeft en daar uren over kan praten. Hij is dan nu ook soort van F1 journo/commentator/analist. Het hele sim gedeelte heeft ie pas recent opgepakt om in z'n filmpjes wat meer insight te kunnen geven over de on tracks vanuit een rijders perspectief.
Als je een Formula V2 op stuurt met APM module gemonteerd is dat niet even voor wat casual chitchat over Sim racen maar is het gewoon lekker verkopen.

Daarnaast mag hij dan oud monteur wezen, zijn verbazing over het stuur was zo fake als wat. Ik heb zelf ook een Formula V2 en die komt lang zal ze leven niet in de buurt van een echt F1 stuur (ik heb er vorig jaar nog 1 in de handen gehad uit een 2016 auto)... praktisch geen enkel Sim stuur komt daar bij in de buurt.

Het is gewoon een leuk geacteerd promo praatje van Fanatec in samenwerking met Priestly, echt veel waarde zou ik er niet aan hechten.

Overigens heb ik exact dezelfde gear in mijn rig hangen, ik heb alleen 0 flex in de rig ;-)

Vraag me overigens wel af waarom ze niet gewoon een DD2 met podium F1 wheel die kant op hebben gestuurd...

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2020 10:01 ]

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 23:01
Op zoek naar expertise en benieuwd of ik niet iets mis...

In mijn huidige setup heb ik het volgende:
- Sim-Lab GT1-EVO sim racing cockpit
- G29 stuur en pedals
- Mijn oude plasma TV als scherm
Ik speel voornamelijk op de PS4 en af en toe op de PC.

Nu wil graag over naar load-cell pedalen... en van het een kwam het ander.. dus nu denk ik aan een upgrade naar:
- ClubSport Pedals V3, maar deze kunnen uiteraard niet op de G29, dus....
- Podium Racing Wheel F1, om het gelijk maar goed te doen

Als we het prijs-technische gedeelte erbuiten laten..
>>> Is dit het beste wat je vandaag kan krijgen voor een PS4/PC Sim racing setup?

Heb veel rond gekeken maar zag weinig andere high-end oplossingen zoals dit (in combinatie met PS4).
Maar dan lijkt de high-end markt wel gelimiteerd voor PS4 gebruik... of ik mis duidelijk iets...

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
PaulBloem schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:22:

>>> Is dit het beste wat je vandaag kan krijgen voor een PS4/PC Sim racing setup?

Heb veel rond gekeken maar zag weinig andere high-end oplossingen zoals dit (in combinatie met PS4).
Maar dan lijkt de high-end markt wel gelimiteerd voor PS4 gebruik... of ik mis duidelijk iets...
Ja, sprekend uit ervaring (zelf de G29 op mn gt1 evo ingeruild voor een podium f1 en v3 pedalen)

Je kan ook een simucube en bijv heusinkveld pedalen kopen maar dan moet je voor 100 euro een drivehub kopen voor de ps4. Die emuleert vervolgens de g29, dus zonde van je dynamisch bereik van een DD en je kan veel knoppen niet gebruiken.
De podium bevalt mij al maanden uitstekend en is echt een meesterlijke upgrade tav de g29. Met bijbehorende prijs dan

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 12:27
PaulBloem schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:22:
Op zoek naar expertise en benieuwd of ik niet iets mis...

In mijn huidige setup heb ik het volgende:
- Sim-Lab GT1-EVO sim racing cockpit
- G29 stuur en pedals
- Mijn oude plasma TV als scherm
Ik speel voornamelijk op de PS4 en af en toe op de PC.

Nu wil graag over naar load-cell pedalen... en van het een kwam het ander.. dus nu denk ik aan een upgrade naar:
- ClubSport Pedals V3, maar deze kunnen uiteraard niet op de G29, dus....
- Podium Racing Wheel F1, om het gelijk maar goed te doen

Als we het prijs-technische gedeelte erbuiten laten..

Zoals @Spunky25 ook al aangaf, als je geen drivehub bij gebruikt, dan ja. Ga je wel gebruik maken van een drivehub, dan kan je het nog (heel erg veel) gekker maken uiteraard, maar is met name de vraag hoeveel de rommel mag kosten. Zo werd al even de Simucube aangehaald, maar je kan ook even bij Leo Bodnar in het assortiment gaan snuffelen voor een SimSteering2.

Als je gaat kijken naar shifters, dan is bijvoorbeeld een Pro Sim H-pattern shifter een heel mooi stukje hardware die voor een slordige 2k van eigenaar wisselt.

De eerder aangehaalde Heusinkveld pedalen zijn erg goed, maar ook daar kan je het nog (veel) gekker in maken als we het budget over boord gooien. Kijk maar eens naar de Realgear GT PRO3 Xtreme, maar er zijn er nog wel meer met een vergelijkbare setup.

En dan hebben we het verder nog niet gehad over de rig zelf die uiteraard stijf genoeg moet zijn om al dat geweld te kunnen huisvesten, de stoel die de nodige stijfheid moet kennen om niet je rugleuning om te buigen als je op de rem springt, of andere toevoegingen zoals een buttkicker tot dbox oplossingen.

Zoals je ziet, budget is een heel erg essentieel onderdeel in je vraastelling om een zinvol antwoord te kunnen krijgen. Als je een paar 100 euro wil uitgeven kan het, maar als je 100k er tegenaan wil gooien is er ook genoeg op de markt verkrijgbaar.

iRacing Profiel

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Het is toch ook zo dat de combinatie PS4/PC niet goed samengaat? Meestal is de apparatuur geschikt voor 1 platform, PS4 of PC. Wil je dat combi wel gebruiken dan kom je niet onder die drivehub uit toch.

Soms op marktplaats zijn ze rond de 50 euro te scoren.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• PaulBloem
Thanks allen voor de feedback, dat heeft zeker even geholpen.
Ik zal nog wat Drivehub ervaringen door lezen, maar neig eigenlijk al naar een setup wat direct werkt zoals het intended is. Voor deze prijzen wil ik liever niet afhankelijk zijn van de support van Drivehub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

johoo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:21:
Het is toch ook zo dat de combinatie PS4/PC niet goed samengaat? Meestal is de apparatuur geschikt voor 1 platform, PS4 of PC. Wil je dat combi wel gebruiken dan kom je niet onder die drivehub uit toch.

Soms op marktplaats zijn ze rond de 50 euro te scoren.
Meeste hardware voor consoles werkt prima op PC hoor.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Ik zie anders dat apparatuur welke geschikt is voor de PC vaak ook geschikt is voor de Xbox maar niet voor de PS4. Kijk bv maar eens naar Fanatec.
Heusinkveld geeft aan alleen voor de PC geschikt te zijn.

En PaulBloem vroeg specifiek voor de PC-PS4.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Dat komt doordat een stuur voor ps4 een stukje hardware nodig heeft om met de ps4 te praten wat niet in een pc/xbox stuur zit. Maar elk ps4 stuur werk net zo goed op pc.
De fanatec podium f1 ps4 werkt op ps4, pc, xbox en ook straks op ps5.

Let wel op als je voor fanatec kiest. Ik heb ook het porsche gt3 stuur met de hub en buttonbox endurance en de telemetry op de buttonbox werkt alleen op pc en niet op ps4, omdat de fanalab software voor aansturing zorgt.

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08
@PaulBloem
Misschien een kleine update van je pedalen. https://www.axc-sim.com/p...-g29-g920-g27-g25-pedals/.
Ik ga de mijne dit weekend installeren.

Geeft je wat meer tijd om over een wheelbase na te denken en als het bevalt kun je je pedalen blijven gebruiken bij de nieuwe wheelbase ;)

• PaulBloem
Joshuatree schreef op donderdag 24 september 2020 @ 01:08:
@PaulBloem
Misschien een kleine update van je pedalen. https://www.axc-sim.com/p...-g29-g920-g27-g25-pedals/.
Ik ga de mijne dit weekend installeren.

Geeft je wat meer tijd om over een wheelbase na te denken en als het bevalt kun je je pedalen blijven gebruiken bij de nieuwe wheelbase ;)
Zeker benieuwd naar je ervaringen!
Zou deze oplossing er voor zorgen dat je dus over kan gaan naar ‘muscle-memory’ ipv de travel van de pedal?

(Uiteraard wordt het nu al lastig om de nieuwe set uit mijn hoofd te krijgen 😏)

• Madhouse1979
johoo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:13:
Heusinkveld geeft aan alleen voor de PC geschikt te zijn.
Met een drivehub werken ze ook op de consoles maar dit wordt (terecht) niet supported door Heusinkveld. Je moet alleen de kalibratie op PC doen en daarna kun je ze weer op de drivehub aansluiten.

Maar een drivehub is slechts een doorgeefluik waar ik zelf niet voor zou kiezen. Ik heb het wel getest en het werkt allemaal prima, maar stel ze helpen de firmware om zeep dan kun je al je dure apparatuur (tijdelijk) niet gebruiken.

Beter is gewoon geschikte gear te kopen voor je console.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:32
Ik ben op zoek naar een budget maar wel kwalitatief goed racestuur voor PC.

Ik heb me al wel wat ingelezen en had begrepen dat de logitech G29 eigenlijk kwalitatief niet zo innovatief meer is en dat een Thrustmaster T150 of T300 beter zouden sturen door de riemaandrijving. Nu las ik echter dat deze standaardsetjes weer niet zo geweldige pedalen hebben. Ook vond ik de Thrustmaster Shifter wel erg prijzig.

Dus wat mij eigenlijk ideaal leek als startersset was een T150 of T300 stuur, Een Thrustmaster T-LCM Loadcell pedalenset en dan Logitech Gaming Driving Shifter om de prijs een beetje te drukken. Aangezien ik stuur- en pedaalfeedback belangrijker vind dan het daadwerkelijke schakelgevoel om te beginnen. En dan kan ik altijd upgraden als het bevalt. Maar nu liep ik tegen twee problemen;

- Ik kom alleen setjes tegen van stuur + pedalen van de Thrustmaster T150 of T300. Weet iemand of je het stuur + stuursysteem ook los kan bestellen ergens?
- Weet iemand of een Logitech shifter werkt in combinatie met een Thrustmaster stuur en pedalen?

• Darkangle
Silvos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:34:
Ik ben op zoek naar een budget maar wel kwalitatief goed racestuur voor PC.

Ik heb me al wel wat ingelezen en had begrepen dat de logitech G29 eigenlijk kwalitatief niet zo innovatief meer is en dat een Thrustmaster T150 of T300 beter zouden sturen door de riemaandrijving. Nu las ik echter dat deze standaardsetjes weer niet zo geweldige pedalen hebben. Ook vond ik de Thrustmaster Shifter wel erg prijzig.

Dus wat mij eigenlijk ideaal leek als startersset was een T150 of T300 stuur, Een Thrustmaster T-LCM Loadcell pedalenset en dan Logitech Gaming Driving Shifter om de prijs een beetje te drukken. Aangezien ik stuur- en pedaalfeedback belangrijker vind dan het daadwerkelijke schakelgevoel om te beginnen. En dan kan ik altijd upgraden als het bevalt. Maar nu liep ik tegen twee problemen;

- Ik kom alleen setjes tegen van stuur + pedalen van de Thrustmaster T150 of T300. Weet iemand of je het stuur + stuursysteem ook los kan bestellen ergens?
- Weet iemand of een Logitech shifter werkt in combinatie met een Thrustmaster stuur en pedalen?
Als het is om te proberen, waarom niet een 2de hands g25 of g27? Ontwijkt de g29 bijna niet, pedalen zijn "aardig" en voor <75~100 euro kan je er geen deuk aan vallen.

Als het leuk genoeg is, dan heb je alleen maar spijt van meer geld aan je instap setje kopen uitgeven; dan ga je toch al in een hoger segment kijken voor een upgrade.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:32
Darkangle schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:14:
[...]

Als het is om te proberen, waarom niet een 2de hands g25 of g27? Ontwijkt de g29 bijna niet, pedalen zijn "aardig" en voor <75~100 euro kan je er geen deuk aan vallen.

Als het leuk genoeg is, dan heb je alleen maar spijt van meer geld aan je instap setje kopen uitgeven; dan ga je toch al in een hoger segment kijken voor een upgrade.
Ik had al wel tweedehands gekeken op vraag en aanbod maar ik vond de prijzen nogal hoog. Zag wel inderdaad een goedkope G25 maar die wil vanwege het formaat niet verzenden. En ik ben er wel vrij zeker van dat het gaat bevallen maar ook dat ik de komende tijd niet heel veel geld heb om up te graden. Vandaar mijn compromis voor een goed instapsetje.

• Darkangle
Het grote punt is juist dat er qua instap setjes weinig verschil in zit. Beetje zonde om er meer aan uit te geven zonder echt veel meer verschil te gaan merken. De compromis is dan in mijn ogen alleen gevoelsmatig; meer geld uitgegeven maar niet daadwerkelijk beter op geworden. Lijkt me zonde.

Maar, uiteindelijk kan ik niet in jou portemonnee kijken, alleen adviseren.

• correcto
Bij Cube Controls hebben ze een nieuw GT stuurtje met display. Ziet er heel vet uit! :P Vet prijzig ook ;)

Afbeeldingslocatie: https://eu.cubecontrols.com/wp-content/uploads/sites/6/2020/09/Gtx-front.jpg

https://eu.cubecontrols.com/product/gt-x/

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vind je dat serieus mooi? :)
Ik vind hem wat druk.

• correcto
Nee, niet mooi. Wel vet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:24
Vandaag, na lang twijfelen(fanatec of thrustmaster) en met flink wat mazzel voor weinig dit nagenoeg nieuwe setje via marktplaats op de kop weten te tikken. En als een kind zo blij! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2izpF_PefpAs30cWnonHPWYJ2-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dt2S7NnBl25qZmuuKZe5y68B.jpg?f=fotoalbum_large

Voorlopig even op m'n MacBook pro via bootcamp op mijn 48" tv, de volgende aanschaf zal een zelfbouw simrig worden (een kruising tussen een simlab en jcl rig) en dan wordt het meters maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
@Borkus Ik zou nog blijer zijn dan een kind :) Have fun!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Gisteren mijn nieuwe Clubsport V2.5 geïnstalleerd. Dat viel eerlijk gezegd aardig tegen. De nodige problemen gehad ondermeer met de update van drivers, maar inmiddels lijkt het stabiel te draaien op versie 356. Waar ik me wel aan irriteer is dat mijn stuur in "rust" modus niet recht staat en krijg dit tot op heden ook niet opgelost met 'wheel calibration' via de twee sticks. Tijdens het racen lijk ik er geen last van te hebben maar ik neem aan dat dit niet normaal is. Iemand nog tips of is dit wellicht een defect die ik bij Fanatec moet melden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSNDWF0DpqBcKPh4TT1h8NAEzus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLTmTjVh1AlzTMBLzCHnOazT.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Doubleoz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:37:
Gisteren mijn nieuwe Clubsport V2.5 geïnstalleerd. Dat viel eerlijk gezegd aardig tegen. De nodige problemen gehad ondermeer met de update van drivers, maar inmiddels lijkt het stabiel te draaien op versie 356. Waar ik me wel aan irriteer is dat mijn stuur in "rust" modus niet recht staat en krijg dit tot op heden ook niet opgelost met 'wheel calibration' via de twee sticks. Tijdens het racen lijk ik er geen last van te hebben maar ik neem aan dat dit niet normaal is. Iemand nog tips of is dit wellicht een defect die ik bij Fanatec moet melden?

[Afbeelding]
Nice, mooie koop. Heb die combinatie ook gehad.

Na elke update doet je je stuur opnieuw centreren. Dit is een standaard procedure. Ik doe het lekker vanuit de driver in Windows.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021

[Afbeelding]
Dat komt door de belts en door dat je base nieuw is. De belts vormen naar de pulley’s en bij loslaten willen de belts daar weer naar toe doordat dat punt redelijk dicht bij is. Zolang je center maar goed is als je zelf het stuur in het midden houd na de calibratie.

Daarnaast is het verstandig om als je base uitstaat je stuur 90 a 180 graden te draaien en daar in rust te laten staan. Dan willen je belts daar naar toe maar als je dan je stuur in het center houd tijdens gebruik is dat te ver en heb je het probleem niet meer. Dat zal je center locatie dus doen verbeteren als de base wel aan staat maar geen kracht zet. Meer gebruik zorgt ook dat het verbeterd. Maar dan weer een tijd uit laten staan rond center verslechterd het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Cube Controls heeft afgelopen week een nieuwe stuurtje aangekondigd. De GTX.
Een fijne 30cm breed, met wederom een UltimateGamerTech scherm erin. Met 4 of 6 paddles te verkrijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL_P5Cb28DDtsa5YDGgyaw0qxqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhEi4LlfwzmYDRjXMu46VONv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_VWBNXDeTn7gQGo5jPzMmomIr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQHOWvxKVjQrPSzISxiVNo2I.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Luckeh schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:41:
Cube Controls heeft afgelopen week een nieuwe stuurtje aangekondigd. De GTX.
Een fijne 30cm breed, met wederom een UltimateGamerTech scherm erin. Met 4 of 6 paddles te verkrijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat vet zeg maar wat een geld. Ik twijfel of ik mijn podium hub ga upgraden met de Podium buttonbox. Hopelijk gaan ze weer een beetje stunten met Blackfriday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
@PaulBloem De TrueBrake – Mod op mijn G25 pedalen bevalt goed.
In eerste instantie dacht ik dat het niet zo goed werkte maar door met de Saturation de weg wat te verkorten gaat het remmen veel natuurlijker. Gewoon hoe harder je drukt hoe harder je remt :-)
Ik gebruik ook nog deze adapter http://www.leobodnar.com/...4db78cfa268f9780bf6ce8c14 waardoor het afstellen wel makkelijk gaat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulBloem
Joshuatree schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:41:
@PaulBloem De TrueBrake – Mod op mijn G25 pedalen bevalt goed.
In eerste instantie dacht ik dat het niet zo goed werkte maar door met de Saturation de weg wat te verkorten gaat het remmen veel natuurlijker. Gewoon hoe harder je drukt hoe harder je remt :-)
Ik gebruik ook nog deze adapter http://www.leobodnar.com/...4db78cfa268f9780bf6ce8c14 waardoor het afstellen wel makkelijk gaat!
Hmm denk dat ik me toch niet zo goed heb kunnen inhouden 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmsh1dQYZTDNQd1qAnIQzh9kds4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkV5wkPzChVyOHQDzuN7Y12N.jpg?f=fotoalbum_large

Zodra de DD mounting van SimLab binnen komt aan de slag!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Na een Formula V2 retour te hebben gestuurd vanwege gescheurde knop op de multiswitch en een CSW V2.5 omgeruild te hebben wegens een defect lager gebruik ik exact dezelfde setup en die bevalt tot op heden meer dan prima.

Drivers heb ik daarentegen nog nooit gedoe mee gehad, ik hanteer altijd de volgende volgorde,
  1. Alle settings even screenshotten want je bent ze regelmatig kwijt na een upgrade
  2. Base uit
  3. Driver verwijderen / uninstallen
  4. Reboot
  5. Nieuwe driver installeren
  6. Reboot
  7. Base aanzetten en dan de firmware upgrades uitvoeren voor o.a. base, wheel en motor
Vorige week een rare bug dat hij de settings niet vast hield in het tuning menu / fanalab maar na een reinstall van de drivers werkte alles weer naar behoren. Enige wat ik me in kan denken dat er veranderd is en wat er iets mee te maken zou kunnen hebben is de installatie van nieuwe Nvidia drivers.

Wat betreft center positie als de base uit staan, dat zijn de belts die zich gevormd hebben naar de vorm van de pulley na fabricage, zou na een weekje gebruik wel weg moeten trekken en iedere keer als je de boel uit zet het stuur even in een andere positie zetten.

Overigens heb ik de paddles uiteindelijk vervangen door de magnetic paddle module, een stuk stiller dan de default flippers, sneller schakelen en voelt gewoon een stuk fijner aan. Absoluut een aan te raden upgrade voor het stuur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:43:
[...]

Overigens heb ik de paddles uiteindelijk vervangen door de magnetic paddle module, een stuk stiller dan de default flippers, sneller schakelen en voelt gewoon een stuk fijner aan. Absoluut een aan te raden upgrade voor het stuur!
Ik sluit me hier volledig bij aan! De standaard Fanatec shifters zijn echt ruk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
correcto schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:56:
Bij Cube Controls hebben ze een nieuw GT stuurtje met display. Ziet er heel vet uit! :P Vet prijzig ook ;)

[Afbeelding]

https://eu.cubecontrols.com/product/gt-x/
Heel apart stuurtje.
Wat ik altijd zo grappig vind is dat ze het er mooi/gaaf uit willen laten zien met zo'n scherm.
Nadeel is dat als je een VR bril op hebt het sowieso niet ziet.
Daarnaast als je via de monitor kijkt dan kijk je dus naar de monitor waar ook alle gegevens/data op staan.
Waarom wou je naar het scherm op je stuur willen kijken als je gewoon voor je uit kan kijken?
Mocht iemand de logica weten dan kom ik misschien op andere gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
0108daniel schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:15:
[...]

Heel apart stuurtje.
Wat ik altijd zo grappig vind is dat ze het er mooi/gaaf uit willen laten zien met zo'n scherm.
Daarnaast als je via de monitor kijkt dan kijk je dus naar de monitor waar ook alle gegevens/data op staan.
Waarom wou je naar het scherm op je stuur willen kijken als je gewoon voor je uit kan kijken?
Omdat je op het schermpje kan tonen wat jij interessant vind i.p.v. de data die in de game weergegeven wordt. Of in somminge gevallen zie ik het scherm niet goed door mijn FOV

Iemand die in VR rijdt zal inderdaad geen stuur met scherm kopen, maar daarvoor hebben ze nog 4 andere GT sturen. Voor iemand die wel op zoek is naar een GT stuur met scherm i.p.v. een formula stuur met scherm, is dit een mooie oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 28-09-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

0108daniel schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:15:
[...]
Heel apart stuurtje.
Ik heb m'n stuur zo hoog mogelijk gezet, waardoor die overlapt met m'n scherm. Die kan ik tijdens het rijden prima aflezen. Ik heb de stuur dan ook uitstaan in-sim (voor zover dat kan, in iRacing blijft hij altijd voor een deel zichtbaar).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:20
PaulBloem schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
[...]

Hmm denk dat ik me toch niet zo goed heb kunnen inhouden 😊
[Afbeelding]

Zodra de DD mounting van SimLab binnen komt aan de slag!!
Hoe is de beleving met één zo'n enorm scherm waar je dicht op zit? Heb je dan genoeg overzicht?
Ik zit nog wat te twijfelen over drie schermen of één groter scherm (heb nu zelf 1x24inch staan, dat is echt wel aan de kleine kant). Drie schermen vind ik heel onhandig en niet mooi staan, één groot scherm zou wat mij betreft prima kunnen, maar ben dus benieuwd hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Stelsol schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:18:
[...]

Hoe is de beleving met één zo'n enorm scherm waar je dicht op zit? Heb je dan genoeg overzicht?
Ik zit nog wat te twijfelen over drie schermen of één groter scherm (heb nu zelf 1x24inch staan, dat is echt wel aan de kleine kant). Drie schermen vind ik heel onhandig en niet mooi staan, één groot scherm zou wat mij betreft prima kunnen, maar ben dus benieuwd hoe dat bevalt.
Hmm zeker wel iets minder overzichtelijk (je moet meer omhoog richting de hoeken kijken voor info... maar als je het parkour goed kent en eigenlijk niet alle (side-) info nodig hebt zoals positie, parcour map, etc, dan zit je er ook wel lekker in hoor...

Maar mijn reden was nog iets simpeler... deze had ik over toen we beneden de TV vervangen hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

@mr.DJ95, @Psqld en @R2D2 bedankt voor jullie reacties m.b.t. mijn bericht van afgelopen zaterdag dat mijn V2 stuur scheef stond. Inmiddels enkele dagen later heb ik er weinig tot geen last meer van. Daarnaast heb ik je (@R2D2) stappenplan voor het updaten van drivers opgeslagen voor een volgende keer.

Ten aanzien van de shifters maak ik momenteel nog gebruik van de standaard V2 shifters. Die bevallen op zich niet eens zo slecht t.o.v. mijn T300 shifters maar wat ik zo afgelopen dagen heb gelezen is een upgrade zeker wel te overwegen. Met name het feit dat ze stiller zijn en sneller schakelen vind ik een groot pluspunt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
@PaulBloem Da's beter dan een pedal mod :*) have fun!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag de volgende spulletjes besteld:
- CSL Elite PS4 kit (met het P1 stuur)
- CSL load cell pedal
- Next Level Racing F-GT lite

ik hoop donderdag alles binnen te hebben. Ik kom van een Logisch G25 af die ik op een wheelstand pro (de eerste versie) had geplaatst en ga er enorm op vooruit. Ik had liever een "vast" frame gehad, zoals de F-GT (dus niet de lite) echter kwam dat niet door de commissie (lees: vriendin). Het voordeel dat ik nu wel heb met het mobiele frame, is dat ik het af en toe ook beneden voor de tv kan zetten (icm GT Sport op de ps4). Ik heb nog een tijdje getwijfeld tussen de F1 kit of de "normale" kit met LC pedaal, waarbij ik uiteindelijk voor die laatste ben gegaan. Ik ben van plan in meer dan enkel F1/GT te rijden en dan is een rond stuur gewoon fijner. Daarnaast heb ik meer aan een LC rempedaal dan het beter F1 stuur. In de toekomst verwacht ik wel nog een F1 stuur (al dan niet 2e hands) te kopen.

Al bij al verwacht ik dus een enorme upgrade vanaf mijn antieke G25. Mocht ik helemaal verslaafd raken aan heel het sim-racen dan zie ik in de toekomst een vast frame wel gebeuren met uiteraard de nodige upgrades aan stuur (CSW of Podium) nog wel gebeuren, maar voor nu is de CSL meer dan voldoende.

Ook de recensies van de F-GT lite zijn eigenlijk allemaal prima. Uiteraard is er wat meer flex dan bij een vast frame, echter is dit te overzien en een logisch gevolg van een mobiel en inklapbaar frame. Daarnaast had ik ook nog eens het voordeel dat ie vandaag bij Alternate voor € 239 (ivm €299) te koop was. Ik heb ook meteen de bijpassende mat gekocht om m'n vloer te beschermen. Mocht die overbodig blijken, dan gaat ie uiteraard weer terug.

Zodra ik alles binnen heb zal ik een foto en mijn ervaringen plaatsen. Mits ik de reactie van mijn vriendin overleef, want die heb ik nog niets verteld... :X

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Doubleoz schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:32:

Ten aanzien van de shifters maak ik momenteel nog gebruik van de standaard V2 shifters. Die bevallen op zich niet eens zo slecht t.o.v. mijn T300 shifters maar wat ik zo afgelopen dagen heb gelezen is een upgrade zeker wel te overwegen. Met name het feit dat ze stiller zijn en sneller schakelen vind ik een groot pluspunt.
Ik zou een upgrade zeker overwegen. De standaard shifters zijn eigenlijk nog niet top. De Clubsport Magnetic Paddle Module zijn echt een dikke aanwinst op je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Vandaag komt, na lang twijfelen of ik deze zou bestellen, mijn CLS Elite LC pedaal binnen. Nu lees ik van alles over het juist instellen van dit pedaal.
Aangezien er hier op Tweakers volgens mij een aantal mensen zijn die deze pedalen gebruiken ben ik benieuwd naar jullie settings. Zelf speel ik eigenlijk alleen iRacing, ik ben inmiddels zover dat de brake force naar ''0'' moet ingame, welke setting zijn de juiste in de Fanatec software?

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:18
Goedemorgen allemaal,

Ik wilde hier ook eens een vraag posten aangezien ik de laatste dagen ontzettend aan het twijfelen ben over mijn upgrade pad. Ik heb momenteel een G29 op een GT Omega ART geïnstalleerd. Toen het stuur nog aan het bureau vast zat leek het prima te voldoen, maar op een goede racestoel voelt het stuur opeens echt aan als 'speelgoed', daarom zat ik te kijken naar een upgrade. Ik ben geen echte 'sim' racer, speel nu vooral nog Project Cars 2 en Forza Horizon 4, maar wil binnenkort ook Dirt weer eens af gaan stoffen. Ik zie mezelf dus vooral als 'casual' racer, maar ik wil vooral een wat 'realistischer' aanvoelende set-up. Ik sluit niet uit dat ik over een jaar of 2 wel meer tijd en zin heb om me te verdiepen in sim-race en ik heb er op het moment ook budget voor. Wat ik het meest vervelende vind aan de G29 is de slechte shifter, het kleine stuur, de deadzone in het 'midden' en de manier van force feedback door middel van tandwielen.

Automatisch kom ik dus uit bij een 'belt drive'. Uiteindelijk wil ik weer terug naar een volledige set incl. shifter, maar afhankelijk van de kosten stel ik de aanschaf hiervan nog even uit.
Momenteel twijfel ik enorm tussen:
- T300 Ferrari Alcantara edition + TH8A (ca. €550) en op termijn T-LCM (verwacht totaalbedrag ca. €700 incl. verkoop T3PA)
- CSL Elite PS4 starter kit (ca. €570) en op termijn LC brake + CSS shifter (verwacht totaalbedrag ca. €970)

Inmiddels al ontzettend veel reviews en reacties op beide sets bekeken en als ik puur kijk naar functionaliteit t.o.v. prijs is de T300 uiteraard gewoon de goedkoopste. Alleen omdat ik nog moet 'beginnen' met de investering is de uiteindelijke meerprijs van €270 misschien ook niet zo heel veel aangezien er dan vooral een kwalitatief betere shifter bij komt en er in de basis al een betere base bij zit.
Daarnaast ben ik een beetje huiverig voor de vele negatieve verhalen t.a.v. de T300 op basis waarvan ik het idee krijg dat goedkoop wellicht duurkoop gaat zijn, namelijk investeren in een ecosysteem waarvan de base het op een gegeven moment begeeft... Ik verwacht nu namelijk een set aan te schaffen waarmee ik nog jaren plezier heb, juist omdat ik het niet enorm veel gebruik.

Voor T300 t.o.v. CSL Elite
- direct kunnen investeren in de volledige set, naderhand alleen T-LCM als upgrade nodig
- goedkoper
- voor 'casual' gebruik wellicht ruim voldoende

Voor CSL Elite t.o.v. T300
- betrouwbaarheid
- kwaliteit (base + shifter)
- ecosysteem
- eventuele switch van platform voordeliger (speel nu alleen PC, maar met deze base is zowel Xbox als PS mogelijk)

Budget nu is ca. €600, maar tegen einde van dit jaar moet ik in staat zijn om de resterende €400 te kunnen investeren mocht dit noodzakelijk zijn.

TL:DR; is de CSL Elite het waard t.o.v. T300 voor 'casual' gebruik (op dit moment) als het budget hiervoor beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik vond de stap van een T300 naar een CSL elite behoorlijk groot.
De CSL geeft meer details door, en is stiller, ik vond hem meer kwaliteit uitstralen ook

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Ik zou voor de csl gaan.. Meer ruimte om uit te breiden en ook zeker feinere pedalen. De CSL is naar mijn mening best bang for buck. ( Ik ben van g920 naar t300 naar csl elite naar DD1 gegaan ) Als je het race echt leuk vind is initieel iets meer investeren ( mits je het geld hebt uiteraard ) de beste kueze.

[ Voor 61% gewijzigd door Xenophoben op 29-09-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Inderdaad de stap is enorm van de T300 naar de CSL set. Zo'n enorme wereld van verschil (zie ook de review op mijn website) ;). Ik zou echt voor de CSL set kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 29-09-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb de CLS met loadcell en dat werkt ok. Heb wel om de paar dagen een irritante piep erin zitten. Gebruik dan de aanbevolen spray maar het blijft terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
backupdevice schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:05:
Ik heb de CLS met loadcell en dat werkt ok. Heb wel om de paar dagen een irritante piep erin zitten. Gebruik dan de aanbevolen spray maar het blijft terugkomen
Welke spray gebruik je?

Deze (mocht je een andere gebruiken) werkt goed: https://wd40.nl/specialist/droogsmeerspray-met-ptfe/

[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 29-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:17:
[...]

Welke spray gebruik je?

Deze (mocht je een andere gebruiken) werkt goed: https://wd40.nl/specialist/droogsmeerspray-met-ptfe/
Hoi, ik gebruik deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUvsBx95mTuu6CSDSQSTMlF03zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1xfeigT3hdQRnDAyjQNxnHs.jpg?f=fotoalbum_large

Een spray met Lithiumspuitvet wordt aanbevolen in de manual van Fanatec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
backupdevice schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:35:
[...]

Hoi, ik gebruik deze

[Afbeelding]

Een spray met Lithiumspuitvet wordt aanbevolen in de manual van Fanatec
Ik heb de handleiding nooit gelezen. Ik gebruik zelf die Droogsmeer Spray met PFTE en dat werkt super. Heb nu geen CSL's meer maar had nooit last van gepiep of andere dingen. Voordeel van Droogsmeer is dat het geen stof en vuil aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx . De CLS loadcell heeft een rubber er tussen zitten en vandaar dat de lithium variant wordt aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Wat zijn nu een beetje de 'standaard' aanbieders van standalone magnetic shifters? Ik ken Asher (out of stock), en vind zo snel nog OpenSimRacing en SimRacingMachines.

Mis ik dan toevallig nog wat bekende?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
BM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:56:
Wat zijn nu een beetje de 'standaard' aanbieders van standalone magnetic shifters? Ik ken Asher (out of stock), en vind zo snel nog OpenSimRacing en SimRacingMachines.

Sim Racing Machines is wel erg goed. Maakt ook mooie dingen. Asher ook wel maar idd alles out of stock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
BM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:56:

Simcore, InnatoSR, TurnRacing <3, Apexsimracing, Simracingcoach. Succes.

Oohja je kan zelfs de Fanatec shifters gebruiken. Ergens halverwege de kabeltjes afknippen, dan heb je gewoon 5v en gnd kabel wat overblijft. Tenslotte zitten er normale switches is :9

Ricmotech kan je ook nog kijken naar de PDW shifters :9 En wil je goedkoop en minder kwaliteit kan je nog bij 3drap kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 29-09-2020 16:04 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:37
Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:45:
[...]

Ik heb de handleiding nooit gelezen. Ik gebruik zelf die Droogsmeer Spray met PFTE en dat werkt super. Heb nu geen CSL's meer maar had nooit last van gepiep of andere dingen. Voordeel van Droogsmeer is dat het geen stof en vuil aantrekt.
Ik heb dus ook last van een piepend gaspedaal, heb het idee dat bij de veer vandaan komt. Top dat ik die smeertjes hier voorbij zie komen _/-\o_ , zal ik ook eens kopen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Recent een Podium F1 overgenomen van een mede-tweaker uit dit topic :).

Nu gaat het stuur er een beetje moeilijk af met de quick-release, waar kan ik de QR het beste mee smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vaseline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:52
Jay-v schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:31:
Recent een Podium F1 overgenomen van een mede-tweaker uit dit topic :).

Nu gaat het stuur er een beetje moeilijk af met de quick-release, waar kan ik de QR het beste mee smeren?
Bij de pedalen wordt lithium vet gebruikt. WD-40 droogsmeerspray met PFTE lijkt mij ook goed. Dat trekt in ieder geval geen stof aan.

Edit:
Vaseline zou ik niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door maniac2003 op 01-10-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

maniac2003 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

Bij de pedalen wordt lithium vet gebruikt.
Ah, die heb ik er inderdaad bij gekregen. Was ik al vergeten, maar dan ga ik die gebruiken op het stuurwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:18
Ik ben er inmiddels uit :), ik heb zojuist de Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition met TH8A besteld. Ik vind het wel prettig om direct de volledige set inclusief schakelpook beschikbaar te hebben. Daarnaast is denk ik de Fanatec overkill voor mijn gebruik. Moch ik overigens in de toekomst wel serieus gaan simracen lees ik overal dat met name pedalen hierin veel invloed hebben en daar heeft Thrustmaster op termijn met de T-LCM ook goede upgrades voor, dus het ecosysteem van Thrustmaster is daarin voor mij voorlopig ruim voldoende verwacht ik.

De betrouwbaarheid gaan we daarnaast maar avonturen denk ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door [MAUS] op 02-10-2020 11:41 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.