Zonder locking nut heeft die van mij ook meer beweging in het stuur zitten. Wat je echter ook nog even kunt proberen, als het goed is zit er in de doos van je base een extra O ring, vervang de huidige eens met dat exemplaar en check het dan nog eens.
Tussen de 2 ringen zat bij mij namelijk een wereld van verschil.
Ik heb overigens altijd de “locking nut” er in zitten, een qr systeem is en blijft gewoon toch een kwestie van toleranties tussen shaft van de base en het stuur en aangezien ik toch nooit stuurtjes wissel is het plaatsen van dat extra boutje een kleine moeite. Enige is dat ik hem eens in de zoveel tijd weer iets aan moet draaien, het geheel krijgt schijnbaar toch genoeg op z’n lazer om het boutje los te doen trillen.
correcto schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Nog niet, moet nog ff een goed filmpje hebben van het gerammel als ik op Belle Isle rijd.
Onderstaande video geeft al wel een idee van de beweging die er is, zowel in de qr, als ook in de rode ring en in de as van de base. En het is niet dat ik hier nu full pull aan loop te trekken, Barry Rowland style. Normaal gesproken doe je dat ook niet tijden een race, maar geeft wel aan welke beweging er allemaal mogelijk is.
[
YouTube: Fanatec CSL Elite flex]
Het lijkt haast wel of het in je base zit ipv in het stuur. Ik had alleen een tikje tijdens het bewegen van het stuur en dat was al voldoende om hem te switchen voor Fanatec dus ik zou met dit filmpje alvast proberen.
Kleine tip, maak een ticket aan en bel er maandag tussen 14:00 en 16:00 achteraan (nummer is wel te vinden op de Fanatec site) en de kans dat je het dan snel op kunt lossen wordt aanzienlijk groter. Ik was met mijn V2 stuur waar een knop niet goed van functioneerde uit de doos binnen een week klaar, maandag opgestuurd, vrijdags de nieuwe in huis geloof ik.
———————————————————————
Iets heel anders, iemand hier toevallig ervaring met deze pedalen van Kapral?
https://kapral.store/coll...g-3-pedals-kit-pv2-by-kre
Prijstechnisch wel een hele interessante aangezien ik toch niet met een koppelingspedaal ga rijden. Iets duurder dan een V3 set van Fanatec maar een stuk goedkoper dan een setje Heusinkveld pedalen.
[
Voor 44% gewijzigd door
R2D2 op 23-10-2020 19:25
]