www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Heren,
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw stuur + pedalen om mijn simhobby weer een beetje op te pakken. Na ellenlang filmpjes te hebben bekeken en reviews te hebben gelezen kom ik uit op Heusinkveld Sprint i.c.m. met een Simucube Pro en de CSX 2.
Dit staat nog even los van de toestemming van moeders de vrouw
Daar dergelijke stuurtjes niet bij iedere buurtsuper te koop staan, laat staan uit te proberen zijn, zal ik moeten beslissen op basis van gebruikerservaringen. Dat van de duimen baart me wel een beetje zorgen. Is het probleem echt dermate groot dat het tijdens het rijden - zonder handschoenen - een stoorzender wordt? Of zeggen jullie op basis van de ervaringen, ga voor de Formula Pro? Ik ben namelijk enorm gecharmeerd van het schermpje op de CSX 2
Is er eigenlijk in NL een plek om het stuurtje even in de hand te houden?
Dank alvast voor de reacties
:strip_exif()/f/image/pdSsyK9jVik5118dhHtNoBR7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mmdyIUMRGFtQ9Ikaot9sfG0n.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb exact die combi met Sprints/Pro/CSX 2 :-)Nielsracing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
[...]
Heren,
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw stuur + pedalen om mijn simhobby weer een beetje op te pakken. Na ellenlang filmpjes te hebben bekeken en reviews te hebben gelezen kom ik uit op Heusinkveld Sprint i.c.m. met een Simucube Pro en de CSX 2.
Dit staat nog even los van de toestemming van moeders de vrouw
Daar dergelijke stuurtjes niet bij iedere buurtsuper te koop staan, laat staan uit te proberen zijn, zal ik moeten beslissen op basis van gebruikerservaringen. Dat van de duimen baart me wel een beetje zorgen. Is het probleem echt dermate groot dat het tijdens het rijden - zonder handschoenen - een stoorzender wordt? Of zeggen jullie op basis van de ervaringen, ga voor de Formula Pro? Ik ben namelijk enorm gecharmeerd van het schermpje op de CSX 2
Is er eigenlijk in NL een plek om het stuurtje even in de hand te houden?
Dank alvast voor de reacties![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ja, ik vind het een design fout. Ik heb grote handen en ze zitten mij wel in de weg. Maar nu na 3 weken gebruik ben ik eraan gewend en merk ik het niet meer.
De software van het stuurtje werkt goed hoor, maar kan wel iets gebruiksvriendelijker (NB: dit bevat een understatement). Compatibiliteit met Simhub was beter geweest, er zijn nu wekelijks updates aan de software.
Dank voor je reactie. Als het went is het prima. Eelt doet een hoopLuckeh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Ik heb exact die combi met Sprints/Pro/CSX 2 :-)
En ja, ik vind het een design fout. Ik heb grote handen en ze zitten mij wel in de weg. Maar nu na 3 weken gebruik ben ik eraan gewend en merk ik het niet meer.
De software van het stuurtje werkt goed hoor, maar kan wel iets gebruiksvriendelijker (NB: dit bevat een understatement). Compatibiliteit met Simhub was beter geweest, er zijn nu wekelijks updates aan de software.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zoiets?Marzman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:28:
Ik zat me net af te vragen waarom er eigenlijk geen controllers zijn met een ministuurtje. Zoals bij RC-auto's, dat lijkt me eigenlijk best een goed compromis als je geen volledig stuur op je bureau wilt of vanaf de bank wilt spelen.
https://www.aliexpress.com/item/33035026638.html
Eventueel ook zelf te printen: https://www.thingiverse.com/thing:3049220
[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-10-2020 13:39 ]
Ik weet niet of dat goed werkt, als dat werkt is dat wel slim bedachtMadhouse1979 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Zoiets?
https://www.aliexpress.com/item/33035026638.html
Eventueel ook zelf te printen: https://www.thingiverse.com/thing:3049220
Ik bedoel eigenlijk zoiets, maar dan als joystick
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-10-2020 13:53 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb er 1 geprint een tijdje geleden. Werkt op zich wel goed.Marzman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet of dat goed werkt, als dat werkt is dat wel slim bedacht![]()
Ik bedoel eigenlijk zoiets, maar dan als joystick
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Er zijn USB converters voor RC ontvangers. Daarmee kun je als het ware servo’s en snelheidsregelaars simuleren. Dan wordt het in principe een joystick. Dan kun je een (pistoolgreep) RC afstandbediening op je PC gebruiken.
https://www.vrcworld.com/support/faq2.aspx?question=7360
Iemand nog suggesties?
Vanavond nieuwe kans dus heb er in ieder geval veel zin in.
Nu speel ik voornamelijk iRacing en heb ik als voorbeeld de profielen van Maurice genomen uit het Fanatec forum. Deze heb ik omgezet voor DD1 en opgeslagen.
Alles werkt naar behoren maar de FFB lijkt te veel (alleen nog de MX5 getest tot nu toe). Nu heb ik er al mee gespeelt in Fanalab, maar krijg het niet naar smaak. Vraagjes:
1. Kan ik FFB setting mappen aan een button zodat ik de FFB kan tweaken tijdens het racen?
2. Hebben de FFB instellingen in iRacing uberhaubt nog effect nu ik alles via Fanalab instel?
3. Kan ik de torque output ergens live zien? Volgens mij moet het op het display van de DD1 kunnen, maar ik kan niet vinden hoe
Wat fijn dat die goed bevalt!Jay-v schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:55:
Is er hier iemand die mij opweg kan helpen met Fanalab? Ik heb recent een DD1 overgenomen van @Luckeh. (wat een verschil tov mijn t300)
Nu speel ik voornamelijk iRacing en heb ik als voorbeeld de profielen van Maurice genomen uit het Fanatec forum. Deze heb ik omgezet voor DD1 en opgeslagen.
Alles werkt naar behoren maar de FFB lijkt te veel (alleen nog de MX5 getest tot nu toe). Nu heb ik er al mee gespeelt in Fanalab, maar krijg het niet naar smaak. Vraagjes:
1. Kan ik FFB setting mappen aan een button zodat ik de FFB kan tweaken tijdens het racen?
2. Hebben de FFB instellingen in iRacing uberhaubt nog effect nu ik alles via Fanalab instel?
3. Kan ik de torque output ergens live zien? Volgens mij moet het op het display van de DD1 kunnen, maar ik kan niet vinden hoe...
Je FFB settings kun je op aantal manieren aanpassen.
1a) Via het menu op het stuurtje. Je kan hier middels de funky switch FFB settings wijzigen.
1b) Via de Fanalab software. Hiervoor mote je DD-unit rechtstreeks aan de computer hangen (ik gebruikte een USB-hub en dan werkte de software niet).
1c) Tijdens het rijden via de iRacing controls black box (FFB force).
2) Jazeker..je moet zorgen dat de iRacing instellingen matchen met de max ouput van je stuur. Wellicht heb je wat aan de guideline van Fanatec zelf. Zie deze link.
3) Ja, dat kan. Dat gaat via een toetsencombi. Zie deze link.
Thanks! Hier werkt het goed via een USB3 hub.Luckeh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Wat fijn dat die goed bevalt!
Je FFB settings kun je op aantal manieren aanpassen.
1a) Via het menu op het stuurtje. Je kan hier middels de funky switch FFB settings wijzigen.
1b) Via de Fanalab software. Hiervoor mote je DD-unit rechtstreeks aan de computer hangen (ik gebruikte een USB-hub en dan werkte de software niet).
1c) Tijdens het rijden via de iRacing controls black box (FFB force).
2) Jazeker..je moet zorgen dat de iRacing instellingen matchen met de max ouput van je stuur. Wellicht heb je wat aan de guideline van Fanatec zelf. Zie deze link.
3) Ja, dat kan. Dat gaat via een toetsencombi. Zie deze link.
2) Ik heb deze post gelezen maar het stukje "In-Game Settings" volledig gemist.

3) Bedankt, deze instructie gaat helpen
Sinds kort heb ik een Fanatec Formula v2 stuurtje. Erg fijn ding. Alleen merk ik dat de quick release erg rammelt als ik over een cerbstone rij of bijvoorbeeld op het rechte stuk van Belle Isle. Lijkt te komen door de rode ‘schuif’, waar best wat beweging in zit.
Zijn er meer mensen die last hebben van dit rammelen? En misschien een oplossing weten?
Heb al her en der gezocht, maar kan niet veel hierover vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door correcto op 11-10-2020 21:02 ]
Hier ook nergens last van. Heb je het stuur er al afgehaald en opnieuw erop gezet? Misschien maakt dat al verschil? Anders lijkt mij het advies om contact op te nemen met Fanatec inderdaad de juiste weg.correcto schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:55:
Dag allen,
Sinds kort heb ik een Fanatec Formula v2 stuurtje. Erg fijn ding. Alleen merk ik dat de quick release erg rammelt als ik over een cerbstone rij of bijvoorbeeld op het rechte stuk van Belle Isle. Lijkt te komen door de rode ‘schuif’, waar best wat beweging in zit.
Zijn er meer mensen die last hebben van dit rammelen? En misschien een oplossing weten?
Heb je een CSW? Dan zou je de locking pin erin kunnen schroeven, dat hielp bij mij. Bij de DD1/DD2 mag je 'm er dan juist weer niet inschroeven.correcto schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:55:
Dag allen,
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat klopt , het kost veel kracht maar je kan hem wel zijwaards bewegen.. Het is niet het frame of de as.. Het is echt speling in de QC ( bij mij teminste met beide Fatanec Hubs).Jimmy J. schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:21:
Ik heb ook 0 speling op de QC (Blauw F1 stuur + DD1). Sterker nog... als ik het stuur los wil halen moet ik serieus veel kracht zetten om 'm van de as af te krijgen.
Dank allen voor de reacties.Xenophoben schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:03:
[...]Het is niet het frame of de as.. Het is echt speling in de QC ( bij mij teminste met beide Fatanec Hubs).
Lijkt er op dat er dus te veel speling zit in de qr, zoals @Xenophoben ook omschrijft.
Ter verduidelijking heb ik een filmpje gemaakt:
Ik zal Fanatec ook eens vragen. Als ik meer weet koppel ik het hier terug.
Die speling uit je filmpje is niet zo erg dat is maar de rode sleeve om je stuur los te krijgen. Gaat meer om of je stuur zelf ten opzichte van de base niet te veel speling heeft.correcto schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Dank allen voor de reacties.
Lijkt er op dat er dus te veel speling zit in de qr, zoals @Xenophoben ook omschrijft.
[YouTube: Fanatec qr]
Meer zoals hier beneden te zien:
Dit is exact wat ik heb gedaan. Nu is 50% van de speling weg. Bij 15:40 zie je exact wat ik bedoel.Psqld schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Die speling uit je filmpje is niet zo erg dat is maar de rode sleeve om je stuur los te krijgen. Gaat meer om of je stuur zelf ten opzichte van de base niet te veel speling heeft.
Meer zoals hier beneden te zien:
[YouTube: Z-Ring Podium Wheelbase QR Flex Reducer Review]
[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 12-10-2020 12:03 ]
Zojuist even gecheckt bij mijn Forza motorsport wheel op de CSW2.5. Ik heb dezelfde soort speling.correcto schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Dank allen voor de reacties.
[YouTube: Fanatec qr]
Het gaat erom dat het stuur vast op de as van de CSW zit. Als dat zo is, is er niet aan de hand. De speling die je waarneemt is noodzakelijk om de uiteindelijk de kogels van de quick release in te kunnen duwen.
Ik zou me hier geen zorgen over maken, mits je stuur vast zit op de as van de CSW2.5
Ik probeer later van de week nog wel even een filmpje te maken van het geluid als ik rij.
Heb je de locking pin erin? Dat loste bij mijn CSW het gerammel op.correcto schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:05:
Het is niet zo dat ik me zorgen maak. Het is meer dat de rode sleeve enorm rammelt op het rechte stuk van Belle Isle (metaal tegen metaal) en dat stoort me. Heb al wat met de instellingen van de base gespeeld en daarmee kan ik het wat weg-managen.
Ik probeer later van de week nog wel even een filmpje te maken van het geluid als ik rij.
Wellicht is dat het nut van de mysterieuze locking pin. Hij dient zeker niet om de krachten over te brengen.
Dear owners of Sim Pedals Pro 2-pedal sets. It has now almost been 2 years ago since we sold the last full sets of Sim Pedals Pro. We have now put our last run of single Pro clutches up for sale. If you want to add a single clutch to your Pro 2-pedal set, this is your final chance.
We will be supporting the Sim Pedals Pro with parts/components for many years to come, but we will no longer be offering complete clutch pedals for sale once this run sells out.
Toffe actie van Heusinkveld!Niellie41 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:43:
Iemand die nog een koppelingspedaal zoekt voor de Heusinkveld Pro's, er is nog één kans!
[...]
Ik moet vanavond alleen de handvatten nog bekleden. De stof (alcantara) is vandaag binnen gekomen.
:strip_exif()/f/image/e4z6Mkqz4sddVJFZIr756XFn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-10-2020 15:52 ]
Ik kreeg de alcantara niet goed.Madhouse1979 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:51:
Dat is toevallig
Ik moet vanavond alleen de handvatten nog bekleden. De stof (alcantara) is vandaag binnen gekomen.
[Afbeelding]
Ik heb nog geen idee hoe het gaat. Ik heb alcantara met een zelfklevende laag. Kreeg ik als tip van iemand die het stuur ook had gemaakt. Carbon is ook een 4mm plaat, de handvatten (bedoeld voor een 3mm plaat) zit nu een kiertje tussen waar het alcantara tussen kan klemmen.
[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-10-2020 16:18 ]
Zit eraan te denken om ooit keer zelf een printer te halen. Nu nog beetje kijken wat er zoal is en betaalbaar/bruikbaar voor eventuele sim prints etc
@Paulus07 Yes, alles zelf geprint. Ik heb een Anycubic Mega S. Prima printer. Als ik meer tijd heb wil ik nog een keer een F1-style stuur gaan maken met display. Zoek daar nog een mooi ontwerp voor. Stuurtjes maken is echt leuk om te doen.
Ik heb de Ender 3 gebruikt.Paulus07 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:09:
Alle 3d prints ook zelf gedaan? Zo ja met welke printer?
Zit eraan te denken om ooit keer zelf een printer te halen. Nu nog beetje kijken wat er zoal is en betaalbaar/bruikbaar voor eventuele sim prints etc
De Ender 3 en Ender 3 V2 zijn beide in de aanbieding.
Heb zelf de Ender 3 v2 gekocht en verwacht hem morgen binnen.
https://www.tomtop.com/p-os3205eu.html kortingscode: TTCTY
https://www.tomtop.com/p-os0954eu.html
Kortingscode: 0954JW
Wellicht heeft iemand er wat aan.
[ Voor 7% gewijzigd door mr.DJ95 op 16-10-2020 08:27 . Reden: Toevoegen non v2 ]
Thx, ik ga me even inlezen.mr.DJ95 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
Ik was er 160 euro voor kwijt
[ Voor 15% gewijzigd door Xenophoben op 16-10-2020 08:29 ]
Waarom niet "gewoon” op Ali bestellen bij de creality official store. Goede reviews(4.8) met veel orders.mr.DJ95 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
https://www.tomtop.com/p-os0954eu.html
Kortingscode: 0954JW
verstuurd vanuit Duitsland of Polen, dus binnen een week in huis. En ook nog eens bijna 200 euro goedkoper!
Hmm vraag me nu af waarom ik een andere prijs krijg.Borkus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:32:
[...]
Waarom niet "gewoon” op Ali bestellen bij de creality official store. Goede reviews(4.8) met veel orders.
verstuurd vanuit Duitsland of Polen, dus binnen een week in huis. En ook nog eens bijna 200 euro goedkoper!
Heb hem besteld voor 194euro
:strip_exif()/f/image/5l82fj93P1YHOVg1UCMUOZuV.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk! Dat is inderdaad een betere prijs dan de prijs die net op m'n schermpje zag. Misschien was je via een affiliate site binnen gekomen? Mocht je nog ontdekken hoe ik hem voor die prijs kan kopen dan hoor ik het graag van je!mr.DJ95 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Hmm vraag me nu af waarom ik een andere prijs krijg.
Heb hem besteld voor 194euro
[Afbeelding]
Found it, even German Waterhouse selecterenBorkus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:04:
[...]
Kijk! Dat is inderdaad een betere prijs dan de prijs die net op m'n schermpje zag. Misschien was je via een affiliate site binnen gekomen? Mocht je nog ontdekken hoe ik hem voor die prijs kan kopen dan hoor ik het graag van je!
Daarnaast hoewel ik het stuur er erg mooi uit vind zien vind ik de hendels helaas niet zo comfortabel. Met een direct drive stuur gaan mijn duimen erg zeer doen naar verloop van tijd. Met name in mijn rechter duim zit een zenuw precies op het rondje van de hendels waardoor ik met een slapende duim zit na verloop van tijd.
Zoals Xenophoben het heeft opgelost met wrap voor wielrenner stuur heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik te dik worden. Volgende stap is denk ik een wrap kopen voor tennisracket. Dat is iets dunner.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik vind dat ook wel erg dik, overigens vond ik de shifters ook niet top waardoor ik die vervangen heb door magnetic shifters van fanatec. Echter heb ik hierdoor het probleem dat die behoorlijk ver weg zitten door de space van amstudio.The Otherside schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:19:
@Madhouse1979 @Xenophoben hoe hebben jullie de labels gedaan? Ik heb een tijd terug het zelfde stuur gemaakt en de labels met photopapier en tape gedaan maar resultaat is lang zo strak niet als hierboven.
Daarnaast hoewel ik het stuur er erg mooi uit vind zien vind ik de hendels helaas niet zo comfortabel. Met een direct drive stuur gaan mijn duimen erg zeer doen naar verloop van tijd. Met name in mijn rechter duim zit een zenuw precies op het rondje van de hendels waardoor ik met een slapende duim zit na verloop van tijd.
Zoals Xenophoben het heeft opgelost met wrap voor wielrenner stuur heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik te dik worden. Volgende stap is denk ik een wrap kopen voor tennisracket. Dat is iets dunner.
Ik heb echt problemen met het lijmen van de alcantara gehad. Ik kreeg die gewoon echt niet mooi netjes op maat en strak gelijmd.... Ik heb nog overwogen om het te laten doen bij een schoenen / kleren maker ofzo. Geen idee wat dat zou kosten.
Qua alcantara heb ik deze gebruikt https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze heeft een plaklaag en dat gaat er best makkelijk op. Echter ben ik ook niet geheel tevreden nog, wellicht dat ik het een keer overnieuw ga doen.
Waar precies?Madhouse1979 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
@The Otherside Ik heb de labels laten printen bij een sticker bedrijf. Dan zijn ze ook gelijk genseden.
Qua alcantara heb ik deze gebruikt https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze heeft een plaklaag en dat gaat er best makkelijk op. Echter ben ik ook niet geheel tevreden nog, wellicht dat ik het een keer overnieuw ga doen.

Ik heb mijn hendels met nep alcantara gedaan en contactlijm. Het is een K werkje... maar uiteindelijk blij met het resultaat: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62939192
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik heb het bij https://simstickers.co.uk/ laten doen. Was ook niet goedkoop, maar goedkoper dan in NL.
Handrem zit als volgt aangesloten (Fanatec Optie 4): Handrem > CS Pedals v3 Handbrake port > USB Hub > PC
Pedalen + handrem op de PC geeft ook geen signaal van de handrem. Verder werkt alles naar behoren (stuur, pedalen en shifter).
Mis ik iets of heb ik een defecte?
Driver: 373
EDIT:

[ Voor 6% gewijzigd door maniac2003 op 17-10-2020 15:12 ]
Heeft een van u evaring met het bestellen van een motion systeem buiten de EU en de invoerrechten daarbij?
Momenteel ben ik me al een tijdje aan het oriënteren op een motion system en kom uit op een levrancier uit Korea of China. Via de site van douane is het me niet duidelijk genoeg wat de invoerrechten zullen zijn. Dus als iemand ervaring heeft, hoor ik dat graag.
Kijk ff hier:Dummbber schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:51:
Dag allen,
Heeft een van u evaring met het bestellen van een motion systeem buiten de EU en de invoerrechten daarbij?
Momenteel ben ik me al een tijdje aan het oriënteren op een motion system en kom uit op een levrancier uit Korea of China. Via de site van douane is het me niet duidelijk genoeg wat de invoerrechten zullen zijn. Dus als iemand ervaring heeft, hoor ik dat graag.
SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)
Hoi,
Dank je wel. Dat heb ik inderdaad al gelezen, maar daar kom ik niet achter de exacte invoerrechten: Welk percentage wordt gerekend over een motion systeem buiten de EU.
https://www.simrace-blog....ur-compatibel-met-de-ps5/Shinji schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:24:
Ik kon er niet echt iets recents op vinden maar ben mij op een stuurtje aan het oriënteren en ben bij de T300 RS GT uitgekomen, ik heb nu een PS4 maar misschien dat die in de toekomst een upgrade krijgt. Volgens mij is er officiëel nog niks bekends over support van de PS5 maar wat is een beetje de verwachting? Het setje is ook alweer best een tijd op de markt namelijk dus kan me ook voorstellen dat ze een nieuw model introduceren.
Ah, ik zat vooral in dit topic te zoeken en laatste mededeling was dat het nog niet bekend was.
Maar goed om te weten
ik heb een vraag, ik heb namelijk een Hori Racing Wheel apex.
Nu heb ik een vraag: tijdens de race gebeurt het regelmatig dat als ik aan het racen ben het stuur naar links stuurt terwijl mijn stuur gewoon recht staat. Dat kan altijd gebeuren zoals bijvoorbeeld op een recht stuk, dan stuurt hij me soms in de muur en bij een rechter bocht dat ik rechtdoor ga.
Zou dit aan mijn PS4, stuur of F1 2020 liggen?
Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Bjorn
Denk dat het aan je stuur ligt en de stuurhoeksensor niet helemaal lekker is. Dat is toch het stuurtje zonder enige Force Feedback? Weet niet of het ook geschikt is voor PC en daar software voor heeft, dan zou je het stuurtje bijvoorbeeld even aan een PC of laptop kunnen aansluiten en dan in de software kijken welke waarden hij ziet. Dan zou je tijdens het probleem een plotselinge andere waarde moeten zien. Dan kan je ook meteen de PS4 en het spel uitsluiten.BjornPoppes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:09:
Hallo allemaal
ik heb een vraag, ik heb namelijk een Hori Racing Wheel apex.
Nu heb ik een vraag: tijdens de race gebeurt het regelmatig dat als ik aan het racen ben het stuur naar links stuurt terwijl mijn stuur gewoon recht staat. Dat kan altijd gebeuren zoals bijvoorbeeld op een recht stuk, dan stuurt hij me soms in de muur en bij een rechter bocht dat ik rechtdoor ga.
Zou dit aan mijn PS4, stuur of F1 2020 liggen?
Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Bjorn
Ik was 65 euro kwijt voor de motors. SFX100 is wel een zelfbouw project. Prima te doen door iemand met geduld en weinig technische kennis.Dummbber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Hoi,
Dank je wel. Dat heb ik inderdaad al gelezen, maar daar kom ik niet achter de exacte invoerrechten: Welk percentage wordt gerekend over een motion systeem buiten de EU.
Kun je aangeven wat je ervaringen zijn tov de t300? Is het verschil groot? Ik heb namelijk ook een t300. 😊Jay-v schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:55:
Is er hier iemand die mij opweg kan helpen met Fanalab? Ik heb recent een DD1 overgenomen van @Luckeh. (wat een verschil tov mijn t300)
3. Kan ik de torque output ergens live zien? Volgens mij moet het op het display van de DD1 kunnen, maar ik kan niet vinden hoe...
iRacing Profiel | PSN: kampover91
Het verschil is enorm, in eigenlijk elk opzicht (gevoel, bouwkwaliteit, kracht, snelheid etc.)Kampover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Kun je aangeven wat je ervaringen zijn tov de t300? Is het verschil groot? Ik heb namelijk ook een t300. 😊
Eenmaal een DD1 in je handen gehad hebbende voelt een T300 ineens als 'speelgoed' aan.
Ja, het verschil is echt enorm (ook in prijsKampover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Kun je aangeven wat je ervaringen zijn tov de t300? Is het verschil groot? Ik heb namelijk ook een t300. 😊
Ik heb ook een tijdje gereden met een T300 en getwijfeld of ik direct de overstap naar een DD zou maken of eerst via een tussenstap de Clubsport V2.5 en dan op een later moment naar DD. Uiteindelijk voor de Clubsport V2.5 gekozen en nog geen moment spijt van gehad! Het verschil tussen een T300 en Clubsport V2.5 is al erg groot waarbij met alle respect een T300 als speelgoed aanvoelt t.o.v. een Clubsport V2.5 (laat staan een DD). De FFB die kan worden afgegeven is echt indrukwekkend en je hebt zoveel meer gevoel tijdens het rijden waardoor het veel intenser is.Kampover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Kortom ik kan je dit upgrade pad in ieder geval ook aanbevelen.
Alleen jammer dat deze niet met de PS4 werkt. Alleen met de drivehub, maar daar lees ik toch wisselende verhalen over.Doubleoz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Ik heb ook een tijdje gereden met een T300 en getwijfeld of ik direct de overstap naar een DD zou maken of eerst via een tussenstap de Clubsport V2.5 en dan op een later moment naar DD. Uiteindelijk voor de Clubsport V2.5 gekozen en nog geen moment spijt van gehad! Het verschil tussen een T300 en Clubsport V2.5 is al erg groot waarbij met alle respect een T300 als speelgoed aanvoelt t.o.v. een Clubsport V2.5 (laat staan een DD). De FFB die kan worden afgegeven is echt indrukwekkend en je hebt zoveel meer gevoel tijdens het rijden waardoor het veel intenser is.
Kortom ik kan je dit upgrade pad in ieder geval ook aanbevelen.
Het zou mooi zijn als Fanatec een update maakt zodat de V2.5 en de DD1 wel met PS4/5 werken.
Ah, dat wist ik dan weer niet. Gebruik mijn set alleen op de pc.jczuidervaart schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
Alleen jammer dat deze niet met de PS4 werkt. Alleen met de drivehub, maar daar lees ik toch wisselende verhalen over.
Het zou mooi zijn als Fanatec een update maakt zodat de V2.5 en de DD1 wel met PS4/5 werken.
Van de DD1 is er een versie voor Playstation hoorjczuidervaart schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
Alleen jammer dat deze niet met de PS4 werkt. Alleen met de drivehub, maar daar lees ik toch wisselende verhalen over.
Dat gaat niet. PS4/5 compatibility komt van een hardware securitychip die in de base moet zitten. Zonder die chip werkt het gewoon niet. En de kosten van die chip worden gewoon doorberekend en heeft Fanatec daarom speciale bases gemaakt voor de PS4/5. Heb je het niet nodig, hoef je ook niet voor die chip te betalen. De DD1 is trouwens een PS4/5 variant voor en dat is de Podium. En ja die is duur, ook omdat er standaard een F1 stuur bij zit. Die je overigens redelijk goed kwijt kan in de markt.jczuidervaart schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
Podium Racing Wheel F1 dan. De meesten noemen de DD1 en DD2 alleen bij deze benaming zonder het podium deel, terwijl de PS4 variant Podium Racing Wheel F1 heet. Dan is de fout snel gemaakt.Razkin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:37:
@thunder8 Alle Fanatec DD bases heten Podium, niet enkel de PS variant.
Hoe dan ook, de Podium Racing Wheel F1 is de DD1 variant voor de PS4/5 met een bijbehorend V2 stuur met APM module.
Zolang je niet volledig over de grens gaatJay-v schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:19:
[...]
Ja, het verschil is echt enorm (ook in prijs), je voelt veel beter aan waar de grenzen zijn. Ook kan je beter corrigeren wanneer je net over de limiet gaat. Ik ben er super blij mee in ieder geval.

Ja klopt, maar dat is financieel gelijk weer zo een grote stapthunder8 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Dat gaat niet. PS4/5 compatibility komt van een hardware securitychip die in de base moet zitten. Zonder die chip werkt het gewoon niet. En de kosten van die chip worden gewoon doorberekend en heeft Fanatec daarom speciale bases gemaakt voor de PS4/5. Heb je het niet nodig, hoef je ook niet voor die chip te betalen. De DD1 is trouwens een PS4/5 variant voor en dat is de Podium. En ja die is duur, ook omdat er standaard een F1 stuur bij zit. Die je overigens redelijk goed kwijt kan in de markt.
Als ik nu van mijn t300 met T-LCM naar de V2.5 kon gaan, vervolgens jaar later stuur en flippers upgraden en weer jaar later de V2.5 Base in kon ruilen tegen de DD1, dan ging het financieel een beetje geleidelijk.
Ik blijf het lastig vinden om in een keer 1700 euro uit te geven aan een computerspelletje ..... ook al is het nog zo een leuke hobby :-)
In mijn vrienden groep hebben we alle fanatec sturen en pedalen. Ik rijdt regelmatig op alle bases en pedalen. Verder heb ik zowel de CSL als Clubsport als DD gehad. Naar mijn mening is de clubsport bij verre de slechtste deal. Hij is het prijsverschil op de CSL naar mijn mening niet waard en het bedrag is echt behoorlijk hoger. Mijn advies: Ga CSL met CSL loadcell pedalen of DD1 met Sprints... De tussenstap die veel mensen kiezen is allebei net niet. De pedalen zijn echt een stuk minder dan de sprints en niet echt beter dan CSL met loadcell. De trilmotors zijn geen toegevoegde waarden imho. Ik zou willen dat ik zelf niet zo eigenwijs was geweest en de clubsports geskipped had. Ik zit nu ondertussen op DD1 met Sprints maar, voor ik zo ver was heb ik veeeeel geld weg gegooid. Daar had ik nu de Ultimates van kunnen kopen.jczuidervaart schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
Ja klopt, maar dat is financieel gelijk weer zo een grote stap....
Als ik nu van mijn t300 met T-LCM naar de V2.5 kon gaan, vervolgens jaar later stuur en flippers upgraden en weer jaar later de V2.5 Base in kon ruilen tegen de DD1, dan ging het financieel een beetje geleidelijk.
Ik blijf het lastig vinden om in een keer 1700 euro uit te geven aan een computerspelletje ..... ook al is het nog zo een leuke hobby :-)
De CSL elite is echt super bang for buck, zowel de pedalen als de base. Naar mijn mening is dit de Logitech G voor belt driven. Je krijgt een behoorlijk soepele base er voor terug en prima pedalen er voor terug. Het verschil van CSL - > Clubsport is niet groot maar Clubsport naar DD1 / Sprints is echt enorm. Maargoed, als iemand bereid is zoveel geld te betalen dan denk ik dat je het als je grootste hobby ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 23-10-2020 09:53 ]
T300 voor bijna nieuwprijs kunnen verkopen op marktplaats en CSL elite V1.1 voor een schappelijke prijs kunnen kopen op marktplaats. Ik moet zeggen dat de Elite mij al veel meer gevoel geeft, dan de T300. Ben ik sneller, uhmm nee, maar wel iets constanter.
Pedals de laatste 4 maanden gehad:
T300RS GT pedals: Gebruikt 5 maanden
CSL Elite incl. loadcell: Is het zeker waard, zonder twijfel. Had bij de T300 het gevoel dat ik uit moest kijken om het niet kapot te trappen (plastic).
Gebruik nu sinds 2 weken de V3 zonder brake mod of kit, moet zeggen dat ik er erg aan moet wennen tegenover de CSL Elite en dat ik meer met de instellingen aan het kloten ben dan daadwerkelijk ermee oefen. Zie er wel de potentie in en ben zeker al iets constanter dan CSL Elite, maar moet er nog meer gevoel mee krijgen
Ik ben ook zeker sneller met de CSL pedalen dan de v3. Niet alleen de rem maar ook zeker het gas pedaal heeft net een iets langere throw.Wyhi schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:53:
Ik ben van een T300 naar Elite gegaan.
T300 voor bijna nieuwprijs kunnen verkopen op marktplaats en CSL elite V1.1 voor een schappelijke prijs kunnen kopen op marktplaats. Ik moet zeggen dat de Elite mij al veel meer gevoel geeft, dan de T300. Ben ik sneller, uhmm nee, maar wel iets constanter.
Pedals de laatste 4 maanden gehad:
T300RS GT pedals: Gebruikt 5 maanden
CSL Elite incl. loadcell: Is het zeker waard, zonder twijfel. Had bij de T300 het gevoel dat ik uit moest kijken om het niet kapot te trappen (plastic).
Gebruik nu sinds 2 weken de V3 zonder brake mod of kit, moet zeggen dat ik er erg aan moet wennen tegenover de CSL Elite en dat ik meer met de instellingen aan het kloten ben dan daadwerkelijk ermee oefen. Zie er wel de potentie in en ben zeker al iets constanter dan CSL Elite, maar moet er nog meer gevoel mee krijgen
Overigens zijn zelfs de csl zonder loadcell echt een mega bang for buck. Super stevig en dat voor 100 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 23-10-2020 09:55 ]
Prima advies voor een PC speler. Iemand die speelt op de PS4 heeft de optie voor de Heusinkvelds niet, want die werken niet.Xenophoben schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
... Mijn advies: Ga CSL met CSL loadcell pedalen of DD1 met Sprints... De tussenstap die veel mensen kiezen is allebei net niet. De pedalen zijn echt een stuk minder dan de sprints en niet echt beter dan CSL met loadcell. De trilmotors zijn geen toegevoegde waarden imho. ...
De CSL elite is echt super bang for buck, zowel de pedalen als de base. Naar mijn mening is dit de Logitech G voor belt driven. Je krijgt een behoorlijk soepele base er voor terug en prima pedalen er voor terug. Het verschil van CSL - > Clubsport is niet groot maar Clubsport naar DD1 / Sprints is echt enorm. Maargoed, als iemand bereid is zoveel geld te betalen dan denk ik dat je het als je grootste hobby ziet.
Wil je niet al te veel geld uitgeven op de PS4 en toch instappen in de Fanatec hardware, ga je voor de CSL Elite + for PS4 met CSL pedalen en Loadcell rem. (kan ook zonder de loadcell rem, maar die is echt aan te raden wel mee te nemen.) Qua stuur kiezen wat je graag wil. Daarmee geef je geen 1700€ uit voor een goede setup waar je echt nog wel jaren mee verder kan. Wil je iets meer uitgeven, vervang je de CSL pedalen voor de V3 met Brake performance kit. Daarna wordt het inderdaad een beste stap naar de Podium Racing Wheel, waar je ook nog los pedalen bij moet kopen. Dus met 1700€ ben je er nog niet, even buiten beschouwing gelaten dat je voor een DD base ook een stabiel frame moet hebben om de krachten te kunnen verwerken zonder al te veel flex.
De V3 heeft de Brake Performance Kit wel nodig. Ik heb ook 2 maand zonder gereden, maar sinds ik het geplaatst heb, kan ik later remmen en je pedaltravel wordt een stuk minder. Het is daarna wel even wennen, maar ik rij zelf nu consistenter met later remmen. Ik heb zelf ook de damper op het gaspedaal, maar dat is puur persoonlijke voorkeur. Maar de BPK is echt een aanrader. Je hoeft niet de stugste setting erin te doen, heb ik ook niet gedaan.Wyhi schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:53:
[ Voor 20% gewijzigd door thunder8 op 23-10-2020 10:37 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Xenophoben op 23-10-2020 10:13 ]
Ik speel zelf op de PS4 met de CSL + en V3. Stuur is de F1 2020 LE. Voorlopig hoef ik ook geen DD, maar er zijn natuurlijk wel meer spellen dan alleen Gran Turismo. Project Cars 2, Assetto Corse (Competition) zijn er ook nog en daarnaast nog wel een paar titels. Ik heb mijn pedals gecalibreerd via een laptop en dat wordt naar ik gehoord heb opgeslagen in de base. Dus die calibratie kan je ook op de PS4 gebruiken. Dat zal voor de DD niet anders zijn lijkt me.Xenophoben schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:12:
Sorry mijn advies is inderdaad voor PC spelers ;-) Ik zou overigens uberhaupt niet weten of DD echt de moeite is op de ps4... Voor Gran Turismo beetje overkillPlus hoe ver kan je de instellingen dan nog tweaken.
Natuurlijk is de keuze bij PC een stuk groter, maar ik heb ook weinig zin weer een beest van een PC te bouwen met triples om het helemaal goed te doen. Zonder de upgrade naar DD ben je ook zo 2-3k verder voor een PC die triples kan aansturen en natuur de aanschaf van 3 monitoren.
[ Voor 8% gewijzigd door thunder8 op 23-10-2020 10:43 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wellicht een andere relevante vraag, waar bevestig je het op? Als je geen goede bevestiging hebt is loadcell problematischjczuidervaart schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
Ja klopt, maar dat is financieel gelijk weer zo een grote stap....
Echt?! Ik heb een zware knie blessure, ik merk dat ik juist minder problemen met kruisbanden heb sinds ik loadcell pedalen gebruik. Je traint daarmee toch. Ik heb de stijfste rubbersen ze zouden nog harder mogen.Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:49:
Over pedalen: ik ben van Fanatec CSL Elite LC naar Heusinkveld Sprints gegaan. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik nog eens 700 euro uit zou geven aan de Sprints, wetende wat ik nu weet. Puur voor gevoel hoef je het imho niet te doen, de HE's zijn kwalitatief natuurlijk wel een stuk beter (en veel betere support/garantie). MAar ik ben er niet of nauwelijks sneller/consistenter door geworden, sterker nog, de eerste maanden dat ik de Sprints gebruikte had (en eigenlijk heb ik dat nog steeds een beetje) ik echt last van m'n linkerbeen, zelfs op de zachtste stand.
Ik heb een CSL elite wheelbase [met bijbehorend standaard stuurwiel] en enkele weken geleden heb ik een Formule V2 aangeschaft. Alleen wat mij opvalt is de snelkoppeling die de Formula V2 heeft, ik vraag me af of die wel goed is bij mij en ben benieuwd of iemand hier [dezelfde] ervaring mee heeft.
De snelkoppeling 'klikt' prima vast op de as van de wheelbase alleen het zit gewoon niet solide vast. Er zit merkbaar speling in. Nou is er een schroefje bijgeleverd om hem te monteren, als ik die gebruik zit alles wel vast. Echter, de snelkoppeling is met dat schroefje totaal zinloos want eenmaal vastgeschroefd kun je hem niet losmaken, tenzij je de schroef weer verwijderd. Ik merk ook dat het standaard meegeleverde stuur uit zichzelf veel strakker om de as lijkt te zitten. Ook bij dit originele stuur is natuurlijk de borgschroef noodzakelijk, echter lijkt het standaard stuur uit zichzelf al veel betere ' fit'.
Ik dacht dus bij de eerste installatie het is een kwestie van erop klikken en gaan maar ik merkte direct dat de snelkoppeling bij vibraties rammelt op de as. En dat klinkt niet goed, en voelt ook niet goed. Dus dat kan niet de bedoeling zijn. Eenmaal vast gezet met het bijgeleverde schroefje werkt het wel perfect. Alleen snap ik dan de toevoeging van de snelkoppeling niet....
Is dit normaal? Of heb ik wellicht een manke/slechte snelkoppeling?
Niet iedereen lijkt er last van te hebben.
Het standaard stuur bij de Elite base, tenminste het PS stuur, heeft een klemverbinding ipv een Quick-Connect. Die kan eventuele spelingen natuurlijk makkelijker opvangen.
[ Voor 16% gewijzigd door thunder8 op 23-10-2020 11:08 ]
Beetje rottig, ik had dit stuur aangeschaft omdat het standaard stuur een defect heeft aan de rechter flipper achter het stuur. Die ' klikt' niet meer zoals het hoort. Ook een vaker voorkomend euvel zag ik al. Dus die moet eigenlijk nog terug voor garantie.
Had de V2 gekocht zodat het standaard stuur terug kon, maar nou moeten ze wellicht allebei wel terug. Dat gaan we niet tegelijkertijd doen natuurlijk
Ik ben niet de enige ;-) SRG heeft een video gewijd aan de z-ring. Ik heb die ook geprint. Helpt wel wat maar nog niet perfect.
Ik heb de DD net een paar dagen. Mocht ik er last van krijgen dan print ik die z-ring ook wel ff.Xenophoben schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:18:
Kijk maar eens deze video: YouTube: Z-Ring Podium Wheelbase QR Flex Reducer Review
Ik ben niet de enige ;-) SRG heeft een video gewijd aan de z-ring. Ik heb die ook geprint. Helpt wel wat maar nog niet perfect.
Klopt, ik heb hem in combi met de CSL Elite base. Het is die rode schuif die rammelt, zoals te zien was in het filmpje dat ik postte. Met name op Belle Isle had ik er last van op het rechte stuk. In dien mate dat het niet leuk meer was. Heb toen via Fanalab een instelling aangepast en daarna was het voor 80% opgelost.SlaadjeBla schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:00:
Je bent niet de eerste: correcto in "Racesturen, servo's en pedalen"
Niet iedereen lijkt er last van te hebben.
Per saldo voor mij reden niet meer te investeren in Fanatec. Het is het allemaal net niet.
Ik heb overigens ook 1 keer flink speling gehad op de CSW maar dat bleek een kapot lager te zijn ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 23-10-2020 15:14 ]
Heb je Fanatec daar al eens over gebeld/gemaild? Ik heb 2x te maken gehad met de support afdeling bij Fanatec en beide keren is het snel opgelost.correcto schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Klopt, ik heb hem in combi met de CSL Elite base. Het is die rode schuif die rammelt, zoals te zien was in het filmpje dat ik postte. Met name op Belle Isle had ik er last van op het rechte stuk. In dien mate dat het niet leuk meer was. Heb toen via Fanalab een instelling aangepast en daarna was het voor 80% opgelost.
Per saldo voor mij reden niet meer te investeren in Fanatec. Het is het allemaal net niet.
Ik had bij mijn paar maand oude CSW een raar tikje en na een belletje en wat heen en weer mailen met een video van het probleem was er dezelfde dag nog een vervangend exemplaar onderweg en mocht ik de oude terug sturen zodra de nieuwe binnen was en ik hem getest had.
Bleek achteraf een lager te zijn wat net niet helemaal 100% was, met de nieuwe vooralsnog geen enkel probleem gehad.
Dit verhielp mijn probleem nietR2D2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:
Die z-ring is vaak totaal overbodig als je de boel correct monteert naar het schijnt (en je niet van het vele wisselen van stuurwielen bent). Heb 2 bekenden met een DD van Fanatec (1 met een DD1 en 1 met een DD2) en 1 ervan was ook een z-ring gebruiker tot hij de boel een keer wat anders heeft gemonteerd, geloof dat dit filmpje als voorbeeld heeft gediend, YouTube: Fanatec Podium Flex Issue Solved
Ik heb overigens ook 1 keer flink speling gehad op de CSW maar dat bleek een kapot lager te zijn ;-)
Ik heb zelf een aluminium rig gebouwd. Dus stevig genoeg.Xenophoben schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:49:
[...]
Wellicht een andere relevante vraag, waar bevestig je het op? Als je geen goede bevestiging hebt is loadcell problematisch
Nog niet, moet nog ff een goed filmpje hebben van het gerammel als ik op Belle Isle rijd.R2D2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Heb je Fanatec daar al eens over gebeld/gemaild? Ik heb 2x te maken gehad met de support afdeling bij Fanatec en beide keren is het snel opgelost.
Onderstaande video geeft al wel een idee van de beweging die er is, zowel in de qr, als ook in de rode ring en in de as van de base. En het is niet dat ik hier nu full pull aan loop te trekken, Barry Rowland style. Normaal gesproken doe je dat ook niet tijden een race, maar geeft wel aan welke beweging er allemaal mogelijk is.
Zonder locking nut heeft die van mij ook meer beweging in het stuur zitten. Wat je echter ook nog even kunt proberen, als het goed is zit er in de doos van je base een extra O ring, vervang de huidige eens met dat exemplaar en check het dan nog eens.Poljert schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:19:
Heb ik net weer een ongelukkige combinatie. Het is met schroef weliswaar gewoon goed, maar ik ga het toch aanmelden bij Fanatec want dit hoort dus niet. Kijken wat ze ervan zeggen/ermee doen.
Tussen de 2 ringen zat bij mij namelijk een wereld van verschil.
Ik heb overigens altijd de “locking nut” er in zitten, een qr systeem is en blijft gewoon toch een kwestie van toleranties tussen shaft van de base en het stuur en aangezien ik toch nooit stuurtjes wissel is het plaatsen van dat extra boutje een kleine moeite. Enige is dat ik hem eens in de zoveel tijd weer iets aan moet draaien, het geheel krijgt schijnbaar toch genoeg op z’n lazer om het boutje los te doen trillen.
Het lijkt haast wel of het in je base zit ipv in het stuur. Ik had alleen een tikje tijdens het bewegen van het stuur en dat was al voldoende om hem te switchen voor Fanatec dus ik zou met dit filmpje alvast proberen.correcto schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Nog niet, moet nog ff een goed filmpje hebben van het gerammel als ik op Belle Isle rijd.
Onderstaande video geeft al wel een idee van de beweging die er is, zowel in de qr, als ook in de rode ring en in de as van de base. En het is niet dat ik hier nu full pull aan loop te trekken, Barry Rowland style. Normaal gesproken doe je dat ook niet tijden een race, maar geeft wel aan welke beweging er allemaal mogelijk is.
[YouTube: Fanatec CSL Elite flex]
Kleine tip, maak een ticket aan en bel er maandag tussen 14:00 en 16:00 achteraan (nummer is wel te vinden op de Fanatec site) en de kans dat je het dan snel op kunt lossen wordt aanzienlijk groter. Ik was met mijn V2 stuur waar een knop niet goed van functioneerde uit de doos binnen een week klaar, maandag opgestuurd, vrijdags de nieuwe in huis geloof ik.
———————————————————————
Iets heel anders, iemand hier toevallig ervaring met deze pedalen van Kapral? https://kapral.store/coll...g-3-pedals-kit-pv2-by-kre
Prijstechnisch wel een hele interessante aangezien ik toch niet met een koppelingspedaal ga rijden. Iets duurder dan een V3 set van Fanatec maar een stuk goedkoper dan een setje Heusinkveld pedalen.
[ Voor 44% gewijzigd door R2D2 op 23-10-2020 19:25 ]
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.