Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 48 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
Arfman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:49:
De eerste maanden dat ik de Sprints gebruikte had (en eigenlijk heb ik dat nog steeds een beetje) ik echt last van m'n linkerbeen, zelfs op de zachtste stand.
Ik heb dat ook wel gehad (met de CSL LC). Aangezien de rem in het midden zit (echt?!) merkte ik dat ik met m'n linker been constant scheef remde waardoor ik wat last kreeg aan de buitenkant van m'n knie. Ik heb nu het koppelingspedaal weggehaald zodat ik de rem verder naar links kon plaatsten. (3e positie vanaf links). Hoewel ik zo pas 2 uurtjes heb geracet lijkt dit wel beter te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
jczuidervaart schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Alleen jammer dat deze niet met de PS4 werkt. Alleen met de drivehub, maar daar lees ik toch wisselende verhalen over.
Het zou mooi zijn als Fanatec een update maakt zodat de V2.5 en de DD1 wel met PS4/5 werken.
Ik heb de 2.5 met drivehub op de ps4. Werkt perfect. Werkte ook perfect met mijn G25. Ik snap dat mensen huiverig tov Drivehub kunnen zijn. Ik gebruik het sinds dat het op de markt kwam, en ben zeer tevreden.

Er is 0 lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
MarcoM schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb de 2.5 met drivehub op de ps4. Werkt perfect. Werkte ook perfect met mijn G25. Ik snap dat mensen huiverig tov Drivehub kunnen zijn. Ik gebruik het sinds dat het op de markt kwam, en ben zeer tevreden.

Er is 0 lag.
Ik heb met behulp van een Drivehub ooit met een DD1 PS4 editie, met Heusinkveld Sprints op een Xbox One geraced. Ging inderdaad perfect :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 17:03
Voor de mensen die kijken naar formule stuurtjes, nieuwe speler op de markt.
Maand of 2 geleden had hij al een formule stuurtje inclusief dash gelanceerd, maar nu ook zonder led/dash.

Mooi alternatief voor Cube Controls, prijzen zijn namelijk 1250$ en 875$
https://gomezsimindustries.com/

Meneer hier achter is een bekend streamer. Laatste paar weken is ook Dan Suzuki actief met zijn stuurtjes bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPCFLrxaRIHp4afSj-hFT49btLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xkj2WXYvhp6L26M5m2iRSQy2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ai8Eqt0B0xTg2h9qqKGhjCUK_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlwFsfW5zG09Yrvu12Nssh2I.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JPM85 op 26-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:48:
Voor de mensen die kijken naar formule stuurtjes, nieuwe speler op de markt.
Maand of 2 geleden had hij al een formule stuurtje inclusief dash gelanceerd, maar nu ook zonder led/dash.

Mooi alternatief voor Cube Controls, prijzen zijn namelijk 1250$ en 875$
https://gomezsimindustries.com/

Meneer hier achter is een bekend streamer. Laatste paar weken is ook Dan Suzuki actief met zijn stuurtjes bezig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er redelijk fraai uit. Al denk ik dat de afwerking van de CSX V2 wel een stukje hoger is nog.
Inclusief Dual clutch systeem, verzending en BTW komt hij op 1840 euro. Dan is de Cube Controls wel de betere koop voor ons Europeanen denk ik. Het display van de CSX is heel erg fijn, al is de USB480 aansluiting op dit stuur een stuk vriendelijker/beter met de Simhub software. De UGT software is nogal bewerkelijk en gelimiteerd.

Ik heb een paar changes aangevraagd bij de UGT (CSX scherm leveraar); eens kijken hoe snel ze dat kunnen verwerken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Hoef ik me als VR rijder gelukkig allemaal niet druk om te maken :+

Hoe knoop je zo'n stuur aan je PC dan? Er gaat USB rechtstreeks vanaf dit stuurtje naar je PC oid :? Ik heb tot nu toe alleen maar bases gehad waarbij het stuur via de base communiceert met de PC (TM500, Fanatec CSWv2, Accuforce). Vroeg me af hoe dat precies in z'n werk gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:57:
Hoef ik me als VR rijder gelukkig allemaal niet druk om te maken :+

Hoe knoop je zo'n stuur aan je PC dan? Er gaat USB rechtstreeks vanaf dit stuurtje naar je PC oid :? Ik heb tot nu toe alleen maar bases gehad waarbij het stuur via de base communiceert met de PC (TM500, Fanatec CSWv2, Accuforce). Vroeg me af hoe dat precies in z'n werk gaat.
Idd via een USB kabel direct naar het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Dat ziet er redelijk fraai uit. Al denk ik dat de afwerking van de CSX V2 wel een stukje hoger is nog.
Inclusief Dual clutch systeem, verzending en BTW komt hij op 1840 euro. Dan is de Cube Controls wel de betere koop voor ons Europeanen denk ik. Het display van de CSX is heel erg fijn, al is de USB480 aansluiting op dit stuur een stuk vriendelijker/beter met de Simhub software. De UGT software is nogal bewerkelijk en gelimiteerd.

Ik heb een paar changes aangevraagd bij de UGT (CSX scherm leveraar); eens kijken hoe snel ze dat kunnen verwerken.
Geen idee of de afwerking hoger is van Cube versus deze, maar vond het wel heel interessant hoe hij de hele built inclusief productie iedere keer op zijn stream liet zien.

https://www.twitch.tv/gom...filter=archives&sort=time

Ik ben nu eerst nog in afwachting van een Rosso Audi GT3 stuur, maar volgend jaar komt er zeker een formule stuur terug bij. Eens kijken hoe de feedback op dit stuur gaat zijn versus een Cube. Die hebben immers ook wel wat verbeteringen aan moeten brengen op hun eerste sturen, waarbij nog altijd een klacht is dat de stickers los komen van de buttons. Dat is wel een voordeel van deze, daar zitten de stickers niet op de buttons.

Het is natuurlijk alleen maar prettig als er meer opties komen in de stuurtjes markt, wat concurrentie en keuze is ook wel fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JPM85 op 26-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Ik heb toevallig gisteren met Gomez Industries gesproken. Gomez gaat, zodra er voorraad is, een Pro Elite stuur opsturen. Met Cube Controls heb ik afgelopen week ook een overeenkomst getekend, ik krijg voor dit jaar de Formula Pro en begin volgend jaar de CSX v2 opgestuurd. Dan kan ik hopelijk mooi de Gomez Pro Elite en de Cube Controls CSX v2 met elkaar vergelijken.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand een idee mbt: Clean windows install gedaan. Heusinkveld sprint pedalen weer via usb aangesloten (zelfde poort). Vervolgens smart control gedownload. Uitgepakt in "C:\Program Files\Heusinkveld".

Vanuit daar start ik dan "HEU-0395-S4 SmartControl V1.0.0 (64-bits)".
Maar het scherm blijft aangeven "No devices found"..... :'(

Waarom worden de pedalen niet gevonden dit keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Paulus07 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:58:
Iemand een idee mbt: Clean windows install gedaan. Heusinkveld sprint pedalen weer via usb aangesloten (zelfde poort). Vervolgens smart control gedownload. Uitgepakt in "C:\Program Files\Heusinkveld".

Vanuit daar start ik dan "HEU-0395-S4 SmartControl V1.0.0 (64-bits)".
Maar het scherm blijft aangeven "No devices found"..... :'(

Waarom worden de pedalen niet gevonden dit keer?
Als je de stekker eruit trekt/opnieuw instopt, herkent Windows dan wel een nieuw apparaat (meldingsgeluidje)?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Luckeh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:16:
[...]

Als je de stekker eruit trekt/opnieuw instopt, herkent Windows dan wel een nieuw apparaat (meldingsgeluidje)?
Yup dat usb geluidje is er (wat je nooit tijdens een race wil horen :P )
Run as Administrator etc doet ook niks :'(

Onder devices komen ze ook gewoon terug: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRXAXp0bz2ijVIipxAAmk60MBrI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tJmjU3dVePVLfE4EO3jwaxXz.png?f=user_large

En via gamecontrollers zie ik ook input als ik de pedalen gebruik. Dus ze worden wel herkend etc. Maar niet binnen Smart control....

Verwijderen en opnieuw toevoegen doet ook niks.

Edit:

Ik geef het op voor vanavond met debuggen/proberen :( Niks lijkt te werken mbt smartcontrol en herkennen van de sprint pedalen. |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Paulus07 op 27-10-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je hebt wel de 64-bit versie van Windows?

Zie je de pedalen in-game wel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Luckeh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:44:
Je hebt wel de 64-bit versie van Windows?

Zie je de pedalen in-game wel?
Yup 64bits windows. Support gisteravond maar mail gestuurd of die nog idee hebben.
Nog niet ingame getest. Die was nog aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Is het geen rechten issue in de Program Files map? Ze de Heusinkveld software eens in een temp map op C:\ en kijk of het dan wel lukt. Ik heb hier de software in Onedrive staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:
Is het geen rechten issue in de Program Files map? Ze de Heusinkveld software eens in een temp map op C:\ en kijk of het dan wel lukt. Ik heb hier de software in Onedrive staan.
Ook al geprobeerd, maar zelfde probleem. Heb hem al buiten de program files gehad, in documents, downloads, andere ssd, maar smart control blijft leeg. Enkel close en help kan ik dan ook aanklikken.

Voorheen had ik het ook op dezelfde locatie staan in program files.
Mss dat er weer iets in een of andere windows update zit......

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus07 op 28-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Vaag! Normaal als hij in Windows onder Device Manager word gezien dan zou het geen issue mogen zijn.

Ik heb de zelfde versie als jij en net nog ff gechecked maar hier draait hij gewoon. Alle laatste Windows Updates staan hier geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Irritante is dat dit ook het laatste programma is wat ik nu niet werkend krijg.
Al het andere van programma's, audio, simhub, simucube software, schermen, USBD480 etc werkt gewoon. EN dan die smart control doet niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:37
Andere usb poorten al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup. Zelfde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

R2D2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:
Die z-ring is vaak totaal overbodig als je de boel correct monteert naar het schijnt (en je niet van het vele wisselen van stuurwielen bent). Heb 2 bekenden met een DD van Fanatec (1 met een DD1 en 1 met een DD2) en 1 ervan was ook een z-ring gebruiker tot hij de boel een keer wat anders heeft gemonteerd, geloof dat dit filmpje als voorbeeld heeft gediend, YouTube: Fanatec Podium Flex Issue Solved

Ik heb overigens ook 1 keer flink speling gehad op de CSW maar dat bleek een kapot lager te zijn ;-)
Als ze nou eens fullsize handleidingen zouden leveren bij dit soort producten. In de meegeleverde Quick manual staat niet uitgelegd dat de ring al voor montage enigszins moet worden aangedraaid. In de enkel downloadbare full manual staat dit wel specifiek benoemd. Bespaard zo'n bedrijf een hoop ellende als ze die communicatie verbeteren.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:06
Als ik nu van mijn Thrustmaster spul eerst alleen de pedalen wil upgraden voor Fanatec of Heusinkveld werkt dat dan goed met de meeste games? Dus van bv. deze 3 merken verschillende pedalen en sturen door elkaar gebruiken?
Heb al gezien dat er voor Thrustmaster en Fanatec verloopjes zijn naar USB omdat die normaal op de wheelbase wordt aangesloten indien het van hetzelfde merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Paulus07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:35:
Irritante is dat dit ook het laatste programma is wat ik nu niet werkend krijg.
Al het andere van programma's, audio, simhub, simucube software, schermen, USBD480 etc werkt gewoon. EN dan die smart control doet niks :'(
Heb je al een oudere versie van de software geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
N!co schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
Als ik nu van mijn Thrustmaster spul eerst alleen de pedalen wil upgraden voor Fanatec of Heusinkveld werkt dat dan goed met de meeste games? Dus van bv. deze 3 merken verschillende pedalen en sturen door elkaar gebruiken?
Heb al gezien dat er voor Thrustmaster en Fanatec verloopjes zijn naar USB omdat die normaal op de wheelbase wordt aangesloten indien het van hetzelfde merk is.
Ja hoor dat levert geen problemen op. Je kunt de pedalen los met USB aansluiten en je wheel base ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Heb je al een oudere versie van de software geprobeerd?
Nog niet. Maar de vorige keer had ik dezelfde versie en die werkte gewoon. Ook die 1.0 versie van april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isniedood schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Als ze nou eens fullsize handleidingen zouden leveren bij dit soort producten. In de meegeleverde Quick manual staat niet uitgelegd dat de ring al voor montage enigszins moet worden aangedraaid. In de enkel downloadbare full manual staat dit wel specifiek benoemd. Bespaard zo'n bedrijf een hoop ellende als ze die communicatie verbeteren.
Klopt, en zo mist er wel vaker wat in de Fanatec handleidingen, de "locking nut" bijvoorbeeld wordt in geen enkele handleiding beschreven terwijl het vaak net dat laatste beetje speling uit de QR haalt om maar een voorbeeld te noemen.

Of op iedere pagina van bijvoorbeeld de loadcell pedalen vermelden dat je de bijgeleverde RJ12 kabel / USB moet gebruiken (want anders risico dit dat zus zo, wat natuurlijk onzin is) maar dan niet vermelden dat je ze ook niet tegelijkertijd moet aansluiten op zowel je base via RJ12 als ook op je PC middels USB (en dat schijnen mensen best vaak te doen).

Ach de Youtubers die er vervolgens een filmpje over maken scoren er weer hun views mee ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

N!co schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
Zelf jaren met de logitech T300r en de CSL elite lc pedalen gespeeld. Geen probleem. Wordt als losse input apparaten herkent. Beide met USB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Aha, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Let wel op dat het voor PC zo werkt. Console niet dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Nee klopt, gaat om PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik heb van de week een USB hub aangeschaft om te zorgen dat ik mijn USB poorten aan de voorzijde van mijn PC kon vrij maken. Het voordeel hiervan is dat ik niet iedere keer onder het bureau hoef te kruipen om de USB stekkers van mijn wheelbase en pedalen achter in de PC te pluggen. Je kunt het luiheid noemen maar ik vond het vooral gemakkelijk:)

Anyway, nu sloot ik gisteravond mijn wheelbase (Clubsport V2.5) en pedalen aan op de USB poorten aan de voorkant van mijn kast en nu werden mijn pedalen wel herkend maar niet mijn wheelbase door Fanalab. Ik heb wel gewoon signaal en kan ook rijden maar doordat mijn profiel niet wordt geladen geeft dit niet het gewenste resultaat. Mijn wheelbase werd overigens ook niet herkend toen ik deze op mijn USB hub had aangesloten.

Kortom zijn hier andere rijders die hun Fanatec wheelbase hebben aangesloten op een andere USB aansluiting dan rechtstreeks op het moederbord en wordt de wheelbase daarbij wel herkend door Fanalab?

Alvast bedankt voor de reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Doubleoz probeer je drivers e.d even te verwijderen, en dan alles opnieuw te installeren incl fanalab. Ik had hetzelfde toen ik alles van de voorzijde naar de achterzijde van de pc verplaatste.

Voor de Fanatec gebruikers onder ons, nieuwe drivers beschikbaar, V380.

https://forum.fanatec.com...ejSp8BSMKdZSsadp_8FWME-c4

Zit tevens een nieuwe versie van Fanalab met nieuwe features aan te komen. Het zal toch niet zo zijn dat Fanatec eindelijk werkt heeft gemaakt van regelmatige firm- en software updates... ;-)

[ Voor 57% gewijzigd door R2D2 op 29-10-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:36
Doubleoz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:40:
Kortom zijn hier andere rijders die hun Fanatec wheelbase hebben aangesloten op een andere USB aansluiting dan rechtstreeks op het moederbord en wordt de wheelbase daarbij wel herkend door Fanalab?
Ik had dit van de week toen ik de base op een andere usb poort aan de achterkant had aangesloten. Na wat verschillende poorten proberen werd ie weer herkend. Vond het wel raar, want zou toch niet uit moeten maken. De base werd wel door Windows herkend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 14:00
Mijn csw 2.5 is ook via een usb-hub aangesloten. Eerder ook gehad dat Fanalab de base niet herkende. Na een herstart van de PC en de wheelbase was het weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Het is in ieder geval goed om te lezen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om de CSW 2.5 op een USB hub of front USB poorten aan te sluiten. Helaas heeft bij mij een herstart het probleem niet verholpen maar zal dan in ieder geval nog de drivers opnieuw installeren in de hoop dat het daarmee is opgelost. Dank voor de reacties in ieder geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Gister avond eindelijk mijn GT1-EVO build afgemaken. De CSL-elite pedalen voelen totaal anders aan dan in de playseat challenge. Ben van de medium weerstandjes naar hard gegaan, en misschien wordt dat nog wel very hard.

De Podium DD1 is echt een totaal anders stuurtje dan de T300rs. Wel een hoop gedoe qua instellingen en installatie. Heb een half uurtje kunnen rijden gisteravond en ik was absoluut veel trager dan dat ik gewend ben. Het stuur gevoel is sowieso veel zwaarder. Het is echt werken, maar je voelt veel beter wanneer de auto gaat glijden en het stuur corrigeert het min of meer zelf.

Dit weekend maar wat meer tijd erin stoppen. Kijken hoe snel ik naar mijn oude ronde tijden kom. Zowel stuur aanpassingen als remaanpassingen kost gewoon wat gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:46
Ik heb van de week een USB hub aangeschaft om te zorgen dat ik mijn USB poorten aan de voorzijde van mijn PC kon vrij maken. Het voordeel hiervan is dat ik niet iedere keer onder het bureau hoef te kruipen om de USB stekkers van mijn wheelbase en pedalen achter in de PC te pluggen. Je kunt het luiheid noemen maar ik vond het vooral gemakkelijk:)

Anyway, nu sloot ik gisteravond mijn wheelbase (Clubsport V2.5) en pedalen aan op de USB poorten aan de voorkant van mijn kast en nu werden mijn pedalen wel herkend maar niet mijn wheelbase door Fanalab. Ik heb wel gewoon signaal en kan ook rijden maar doordat mijn profiel niet wordt geladen geeft dit niet het gewenste resultaat. Mijn wheelbase werd overigens ook niet herkend toen ik deze op mijn USB hub had aangesloten.

Alvast bedankt voor de reactie.
Ik heb wel is de zelfde problemen... ook dat mijn focusrite audio interface weg valt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Isniedood schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:12:
De Podium DD1 is echt een totaal anders stuurtje dan de T300rs. Wel een hoop gedoe qua instellingen en installatie. Heb een half uurtje kunnen rijden gisteravond en ik was absoluut veel trager dan dat ik gewend ben. Het stuur gevoel is sowieso veel zwaarder. Het is echt werken, maar je voelt veel beter wanneer de auto gaat glijden en het stuur corrigeert het min of meer zelf.
Dat gevoel ken ik. Ik ben van een CSW v2.5 naar een Podium DD F1 set gegaan en de eerste rondjes waren om te huilen. Maar als je eenmaal gewend bent dan gaat het hard vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Madhouse1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Dat gevoel ken ik. Ik ben van een CSW v2.5 naar een Podium DD F1 set gegaan en de eerste rondjes waren om te huilen. Maar als je eenmaal gewend bent dan gaat het hard vooruit.
Ik had instellingen geimporteerd in fanalab via vanaf de fanatec website Ik moest volle bak kracht zetten om uberhaupt te sturen. Na een paar rondjes besloten dat ik het minder zwaar ging zetten, begon te dagen dat ik was vergeten de ingame instellingen aan te passen. Daarna reed het een stuk beter, maar nog steeds erg onwennig.

edit: ik rijd overigens met de porsche set en de Endurance button module. Ik hoop dat er in de toekomst nog een knap F1 stuurtje beschikbaar komt, zoals de limited edition van een paar maanden geleden. Mogelijk met Black friday. Hoe dan ook, ik rij vooral GT bakken, dus daar lag de prioriteit

[ Voor 18% gewijzigd door Isniedood op 30-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Isniedood schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ik had instellingen geimporteerd in fanalab via vanaf de fanatec website Ik moest volle bak kracht zetten om uberhaupt te sturen. Na een paar rondjes besloten dat ik het minder zwaar ging zetten, begon te dagen dat ik was vergeten de ingame instellingen aan te passen. Daarna reed het een stuk beter, maar nog steeds erg onwennig.

edit: ik rijd overigens met de porsche set en de Endurance button module. Ik hoop dat er in de toekomst nog een knap F1 stuurtje beschikbaar komt, zoals de limited edition van een paar maanden geleden. Mogelijk met Black friday. Hoe dan ook, ik rij vooral GT bakken, dus daar lag de prioriteit
De F1 stuurtjes heb ik bijna allemaal. Mis alleen de 2019 LE nog, maar Fanatec probeert die nog te regelen voor mij. Volgende week komt de review online op de website van de Podium Racing Wheel F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Madhouse1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik ben ook net over gegaan van een CSL elite naar een DD1, maar mijn eerste indruk is toch wat anders.

Eigenlijk voelde hij in eerste instantie gelijk aan de CSL, ik had er misschien meer van verwacht. Na een uurtje gereden te hebben wordt toch duidelijk dat het een hele dikke upgrade is. Ik denk dat het in eerste instantie zo voelde omdat alles nu ' gewoon klopt'. Waarschijnlijk gaat het verschil vooral opvallen als ik nu terug zou gaan naar de CSL

Ik merkte wel meteen dat mijn rondetijden beter werden, en dan vooral consistenter. Als voorbeeld: op de nurburgring reed ik in de Mclaren mp4 GT rondes tussen 1:59 en 2:03 en eigenlijk alles daartussen. Nu met de DD1 reed ik van de 15 rondjes er 10 op de 2:00 +/- een paar tienden. (Er valt hier waarschijnlijk nog genoeg te halen, maar dat zal voornamelijk aan mijn talent liggen... :X )

Nu moet ik zeker nog meer gaan rijden, en eventueel gaan tweaken aan de settings. Ik heb nu gewoon de settings overgenomen die fanatec adviseerd voor AC. Nu heb ik nog geen idee hoe en wat ik zou willen/moeten veranderen, daar zal ik komende tijd eens in duiken (tips zijn altijd welkom natuurlijk)

Wat ik wel opvallend vond is dat ik voor het gevoel gewoon meer grip had. Zoals anderen ook al opmerkten voel je veel sneller een verlies aan grip aankomen en kan je het beter opvangen. Waarschijnlijk was die grip altijd al aanwezig, maar benutte ik die met de CSL niet voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Arfalas op 30-10-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Arfalas schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Ik ben ook net over gegaan van een CSL elite naar een DD1, maar mijn eerste indruk is toch wat anders.

Eigenlijk voelde hij in eerste instantie gelijk aan de CSL, ik had er misschien meer van verwacht. Na een uurtje gereden te hebben wordt toch duidelijk dat het een hele dikke upgrade is. Ik denk dat het in eerste instantie zo voelde omdat alles nu ' gewoon klopt'. Waarschijnlijk gaat het verschil vooral opvallen als ik nu terug zou gaan naar de CSL

Ik merkte wel meteen dat mijn rondetijden beter werden, en dan vooral consistenter. Als voorbeeld: op de nurburgring reed ik in de Mclaren mp4 GT rondes tussen 1:59 en 2:03 en eigenlijk alles daartussen. Nu met de DD1 reed ik van de 15 rondjes er 10 op de 2:00 +/- een paar tienden. (Er valt hier waarschijnlijk nog genoeg te halen, maar dat zal voornamelijk aan mijn talent liggen... :X )

Nu moet ik zeker nog meer gaan rijden, en eventueel gaan tweaken aan de settings. Ik heb nu gewoon de settings overgenomen die fanatec adviseerd voor AC. Nu heb ik nog geen idee hoe en wat ik zou willen/moeten veranderen, daar zal ik komende tijd eens in duiken (tips zijn altijd welkom natuurlijk)

Wat ik wel opvallend vond is dat ik voor het gevoel gewoon meer grip had. Zoals anderen ook al opmerkten voel je veel sneller een verlies aan grip aankomen en kan je het beter opvangen. Waarschijnlijk was die grip altijd al aanwezig, maar benutte ik die met de CSL niet voldoende.
Eigenlijk omschrijf je precies wat ik bedoel. De eerste rondjes waren om te huilen. Puur omdat ik er ook meer van verwacht had. Ik dacht eerst dat ik de Torque Key niet nodig zou hebben maar zonder miste ik toch echt de power.

Ik heb hem nu een week flink getest (review staat inmiddels online op mijn website) en merk precies wat jij ook merkt. Ik kan veel constanter rijden. Als ik bijv. in F1 2020 op Zandvoort een race rij kan ik ronde na ronde nagenoeg dezelfde tijden rijden. Dat heb ik met de CSL en CSW nooit gekund.

Ik ben super enthousiast met deze (door Fanatec geschonken) overstap en zou niet meer terug willen naar de CSW.

Ergens in de aankomende weken krijg ik hier een Cube Controls Formula Pro en een Simucube 2 Pro. Ik ben ook heel benieuwd hoe ik die ga ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Ik ben super enthousiast met deze (door Fanatec geschonken) overstap en zou niet meer terug willen naar de CSW.
En met die zin maak je naar mijn mening je review een stuk minder waardevol. Ik heb zelf een aantal jaren DJ gear gereviewed maar spullen gingen altijd terug naar de fabrikant omdat je enige vorm van objectiviteit wil behouden (dat is namelijk al een lastig verhaal. Als het echt top spul was wat ik heel graag wilde hebben kon het altijd tegen inkoopprijs) bij het schrijven van reviews en niet als bedankje voor de geleverde spullen een review af moet gaan leveren die in de smaak valt bij de fabrikant.

Ik heb de review even gelezen en vind het op zich een leuk stukje maar er is geen enkele kritische noot in te vinden (terwijl er echt wel minnen te vinden zijn bij de DD1 + DD2) en nu ik bovenstaande zin hier op het forum lees snap ik goed waarom ;)

Aan de andere kant, je bent er tenminste eerlijk over, dat kun je dan van de meesten die reviews schrijven en spullen toegeschoven krijgen niet zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kleine uitbreiding aangeschaft zojuist. :)
Afbeeldingslocatie: https://shop.gperformance.eu/wp-content/uploads/2018/08/shop.gperformance.eu-Heusinkveld-Engineering-Sim-Pedals-Sprint-clutch-iso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@R2D2 ik heb het misschien niet helemaal goed verwoord. Ik heb de afgelopen 2 jaar hard gewerkt om dit te bereiken. Er is de afgelopen 3 maanden zoveel gebeurt hier qua groei. Er komen ook heel veel nieuwe dingen op mijn pad qua producten. Ik snap wat je bedoeld en probeer altijd objectief te blijven. Ik vind het soms nog lastig om te kritisch te zijn, maar ik leer iedere dag weer wat bij. Ik zie het ook als goede feedback! Bedankt daarvoor ;)

En ja, ik ben altijd eerlijk of ik iets krijg of niet. Ik wil daar niet over liegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 30-10-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
dawg schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:00:
Kleine uitbreiding aangeschaft zojuist. :)
[Afbeelding]
Remmen is angst, die heb je niet nodig :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Arfalas schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Remmen is angst, die heb je niet nodig :*)
Dit is de koppeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46

MazeWing

The plot thickens...

Nou wat een kwaliteit dat Fanatec...

Heb m'n CSL Elite (PS4) praktisch een week of 3, wil ik vandaag spelen: helemaal geen force feedback.
Als ik naar instellingen (in windows) ging, gaf ie een foutmelding. Vervolgens heb ik de base van de stroom gehaald echter doet ie nu helemaal niets meer.

Ik heb de adapter al uit het stopcontact gehaald, het stuur een kwartier zonder stroom gelaten, etc. maar niets lijkt te werken.

Voor het eerst in m'n leven dat een apparaat het zo snel niet meer doet. Hoe zijn de ervaringen met de RMA van Fanatec. Ik voel er namelijk zeer weinig voor dat ik dadelijk 2-4 weken aan het wachten ben!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Madhouse1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

De F1 stuurtjes heb ik bijna allemaal. Mis alleen de 2019 LE nog, maar Fanatec probeert die nog te regelen voor mij. Volgende week komt de review online op de website van de Podium Racing Wheel F1.
Kan je er niet 2 regelen?;) Kan me ook niet voorstellen dat er niet nog een LE komt. Ik vind de PS4 versie verschrikkelijk lelijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Update mbt heusinkveld sprint pedalen en SmartControl.
Inmiddels met de hulp van Enzo werkend gekregen.
SmartControl gebruikt een library voor de USB communicatie. SmartControl 1.0 zou moeten werken als je je MS Visual C++ updatet. Dit verklaart ook waarom het op je nieuwe Windows installatie niet werkt, terwijl het oude systeem geen problemen had.
:)

Nu alleen weer even uitzoeken hoe ik destijds de arduino uno had geconfigureerd in simhub voor de windsim..... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 30-10-2020 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

MazeWing schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:07:
Nou wat een kwaliteit dat Fanatec...

Heb m'n CSL Elite (PS4) praktisch een week of 3, wil ik vandaag spelen: helemaal geen force feedback.
Als ik naar instellingen (in windows) ging, gaf ie een foutmelding. Vervolgens heb ik de base van de stroom gehaald echter doet ie nu helemaal niets meer.

Ik heb de adapter al uit het stopcontact gehaald, het stuur een kwartier zonder stroom gelaten, etc. maar niets lijkt te werken.

Voor het eerst in m'n leven dat een apparaat het zo snel niet meer doet. Hoe zijn de ervaringen met de RMA van Fanatec. Ik voel er namelijk zeer weinig voor dat ik dadelijk 2-4 weken aan het wachten ben!
Je kan altijd een exemplaar hebben die snel de geest geeft. Dat hoeft niets te zeggen over de algehele kwaliteit van een product.

Log in op de Fanatec website en ga naar products. Daar kan je per product kiezen voor support. Dit schijnt de snelste methode te zijn om reactie te krijgen. Wat ik lees in de Fanatec Owners Group op Facebook, worden problemen vaak snel opgelost.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:46

MazeWing

The plot thickens...

thunder8 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Je kan altijd een exemplaar hebben die snel de geest geeft. Dat hoeft niets te zeggen over de algehele kwaliteit van een product.

Log in op de Fanatec website en ga naar products. Daar kan je per product kiezen voor support. Dit schijnt de snelste methode te zijn om reactie te krijgen. Wat ik lees in de Fanatec Owners Group op Facebook, worden problemen vaak snel opgelost.
Ik heb gisterenavond nog 2,5 uur lopen "klooien" en het lijkt erop dat het een kwestie is van hoever ik de adapter-plug erin steek. Als ik 'm heel hard doordruk werkt ie en als ik 'm juist iets naar achter doe (dus eerst erin en dan iets naar achteren trekken). Het is een beetje friemelen totdat ie het weer doet. Als ie het eenmaal doet, blijft ie het doen.

Is dit nu de pin van de power adapter of toch de connector op de wheelbase?
Indien het daadwerkelijk om de power adapter gaat neem ik aan dat Fanatec gewoon een nieuwe opstuurt en je niet eerst je huidige moet opsturen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

MazeWing schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:11:
[...]

Ik heb gisterenavond nog 2,5 uur lopen "klooien" en het lijkt erop dat het een kwestie is van hoever ik de adapter-plug erin steek. Als ik 'm heel hard doordruk werkt ie en als ik 'm juist iets naar achter doe (dus eerst erin en dan iets naar achteren trekken). Het is een beetje friemelen totdat ie het weer doet. Als ie het eenmaal doet, blijft ie het doen.

Is dit nu de pin van de power adapter of toch de connector op de wheelbase?
Indien het daadwerkelijk om de power adapter gaat neem ik aan dat Fanatec gewoon een nieuwe opstuurt en je niet eerst je huidige moet opsturen...
Het kan 1 van beiden zijn. Als je contact opneemt met support, krijg je vanzelf wel te horen hoe en wat. Ik heb verder geen enkele binding met Fanatec, buiten het feit dat ik ook spullen bij hen gekocht heb. Heb zelf nog geen contact met support nodig gehad, herhaal alleen wat ik her en der lees.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Toevallig had ik recent concact met fanatec omdat de heel plate van m’n pedalen kapot was. Ik had binnen een dag of 2/3 een oplossing en ze hebben binnen een week een nieuwe opgestuurd. Dus de customer service is niet zo slecht als internet ons doet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nvmd. :P

[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 31-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:03
Wou racen op de pc oppakken.
Heb hiervoor aantal sturen gehad zoals de Logitech G25 en de G29 ook geprobeerd.

Ik wou niet al te veel uit geven. Ik wou geen stuur hebben met tandwiel aandrijving. Snap niet waarom Logitech hier aan vast houd.
Kwam snel uit naar Fanatec en Thurstmaster. Fanatec viel snel af wegens zijn prijs. Besloten voor de Thurstmaster T300 RS GT te gaan.

Het is een super stuur beter force feedback en racen in rfactor 2 gaat beter meer gevoel tijdens het racen. En het stuur is stiller en je voelt de tandwielen niet in mekaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:56
Wellicht een long-shot maar heeft iemand ervaring met de VRS DirectForce wheelbase?
Ik sta in de que en met alle accessoires komt de wheelbase op €999. Sim Racing Garage heeft een zeer positieve review geplaatst op het YouTube kanaal. Ik twijfel nu ineens tussen de VRS en de SC2 waarbij het verschil afgerond €500 bedraagt in het voordeel van de VRS.

Ben benieuwd of er ervaringen zijn met deze wheelbase.

Edit: VRS besteld. Geen weg terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 02-11-2020 21:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Paulus07 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:45:
Update mbt heusinkveld sprint pedalen en SmartControl.
Inmiddels met de hulp van Enzo werkend gekregen.

[...]

Nu alleen weer even uitzoeken hoe ik destijds de arduino uno had geconfigureerd in simhub voor de windsim..... 8)7
Met het weer van de afgelopen dagen kan je gewoon een raampje open zetten toch?
Wij gebruiken geen buttkickers etc omdat het hier in Groningen toch altijd al trilt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
EnzoF schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:13:
[...]

Met het weer van de afgelopen dagen kan je gewoon een raampje open zetten toch?
Wij gebruiken geen buttkickers etc omdat het hier in Groningen toch altijd al trilt ;)
Ja had op reset knopje gedrukt bij de UNO ivm printen van 3d case zodat ik hem aan de rig kan bevestigen ipv ergens los laten bungelen :P

Dus moest in simhub weer even opnieuw de juiste software erop uploaden :)

En niet vergeten om de fan kabel weer aan te sluiten :o :+ 8)7

Werkt inmiddels weer allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:37
Arfman schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:14:
Simagic is volgens mij niet zo'n goed stuur, of wel? Volgens mij erg zwak en ook qua ondersteuning minder.
Ik heb sinds een paar dagen de Simagic M10 met het GT stuur en daarvan kan ik alleen maar zeggen dat ik het stuur tot op heden een stuk beter vind als de Fanatec alternatieven. Enorm solide, heerlijk gewicht, en bijvoorbeeld de QR voelt ook een heel stuk minder "fragiel".

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat er nog niet super veel dingen zijn om te finetunen in de sw, en dus de juiste instellingen te vinden. Zelfs Google helpt hier niet veel bij.

Heeft iemand hier voor de simagic M10 al goede Iracing instellingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 08:56
deathrow1986 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:05:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen de Simagic M10 met het GT stuur en daarvan kan ik alleen maar zeggen dat ik het stuur tot op heden een stuk beter vind als de Fanatec alternatieven. Enorm solide, heerlijk gewicht, en bijvoorbeeld de QR voelt ook een heel stuk minder "fragiel".

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat er nog niet super veel dingen zijn om te finetunen in de sw, en dus de juiste instellingen te vinden. Zelfs Google helpt hier niet veel bij.

Ik zat van de week ook te kijken naar deze base + stuur set. Mega schappelijke prijs en gewicht liegt er niet om.

Viel me op dat de motor van 10Nm had in tegenstelling tot de 20+ van Fanatec. Heb zelf de CSW 2.5 en wil de stap wel een keer maken naar een direct drive.

Mis je de kracht in het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

mr.DJ95 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:10:
[...]

Ik zat van de week ook te kijken naar deze base + stuur set. Mega schappelijke prijs en gewicht liegt er niet om.

Viel me op dat de motor van 10Nm had in tegenstelling tot de 20+ van Fanatec. Heb zelf de CSW 2.5 en wil de stap wel een keer maken naar een direct drive.

Ik had de DD1 van Fanatec...één keer met max FFB gereden, daarna niet boven de 60% gekomen. En dan was hij ook nog eens teruggeschroefd in iRacing :D
Met de CSW die ik ervoor had ook nooit op 100% FFB gereden, meestal rond 80% (F1 wheel).

Maar dat was met een 27cm stuur. Heb je een groter (rond) stuur, dan kan hij uiteraard een stuk hoger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

deathrow1986 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:05:
[...]

Barry van Simracinggarage heeft een uitgebreide review waar hij ook stil staat bij de juiste settings : YouTube: Simagic M10 GT1 DD FFB Wheel Kit Review

Zelf lijkt het mij ook een mooie upgrade, maar ik twijfel wat over het gebruik van de steppenmotor ipv een servomotor (kostenbesparing) iemand daar een mening over?

[ Voor 8% gewijzigd door Dev0o op 04-11-2020 08:58 ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Is een steppenmotor vergelijkbaar met de outrunnermotor van Fanatec? Ik heb zowel een Fanatec DD (outrunnermotor) als een Simucube 2 Pro (servomotor) hier, en voel ik wel verschil in. Als ze uit staan en je beweegt het stuur dan voelt de Simucube veel smoother aan terwijl je bij de Fanatec kleine haperingen (korrelig) voelt. Echter tijdens het rijden voel je nauwelijks verschil hierin. De simucube is wel iets gedeatailleerder dan de Fanatec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:56
Dev0o schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:57:
[...]

Barry van Simracinggarage heeft een uitgebreide review waar hij ook stil staat bij de juiste settings : YouTube: Simagic M10 GT1 DD FFB Wheel Kit Review

Zelf lijkt het mij ook een mooie upgrade, maar ik twijfel wat over het gebruik van de steppenmotor ipv een servomotor (kostenbesparing) iemand daar een mening over?
Kijk ook eens naar de VRS DirectForce Pro (20Nm servomotor). Deze komt bij mij aanstaande vrijdag binnen en is, voor een DD, aantrekkelijk geprijsd. Ook Barry van SRG was zeer lovend.

YouTube: VRS DirectForce Pro DD Wheel System Review

EDIT: Ik kan je overigens niet van input voorzien want ik wacht nog op de bouw van een nieuwe PC (iets met RTX 3080 leverproblemen...)

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 04-11-2020 15:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Madhouse1979 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:13:
Is een steppenmotor vergelijkbaar met de outrunnermotor van Fanatec? Ik heb zowel een Fanatec DD (outrunnermotor) als een Simucube 2 Pro (servomotor) hier, en voel ik wel verschil in. Als ze uit staan en je beweegt het stuur dan voelt de Simucube veel smoother aan terwijl je bij de Fanatec kleine haperingen (korrelig) voelt. Echter tijdens het rijden voel je nauwelijks verschil hierin. De simucube is wel iets gedeatailleerder dan de Fanatec.
Nee dat is niet hetzelfde.

De Fanatec is ook gewoon een servomotor alleen is de opbouw anders. Zit bij de Fanatec het draaiende deel van de motor aan de buitenkant van de motor. Bij de Simucube zit het draaiende deel aan de binnenkant, dat is ook wel inrunner genoemd.

Zelfde beetje als wat je wel ziet bij modelbouw. RC auto's gebruiken vaak inrunner motoren, waarbij quadcopters/drones outrunners gebruiken. Maar een stepper motor is toch nog weer wat anders al zijn dat vaak ook gewoon inrunner motoren met een wat andere config en aansturing om precieze stappen te kunnen maken.

De steps die je bij Fanatec voelt zijn de magneten welke je voelt ten opzichte van de motorpolen. Normaal gesproken heeft eigenlijk elke elektro motor dat wel. Al is dat gedrag wel afhankelijk van heel veel factoren hoe erg het aanwezig is (Aantal polen, sterkte van de magneten, aantal magneten, inrunner vs outrunner en nog veel meer). Maar zoals je al zegt, merk je dat als het uitstaat of als er geen FFB aansturing is. Zo snel als er stromen gaan lopen voel je het niet meer.

Het gene waar de magneten inzitten draait rond, zie plaatje beneden gekleurde blokjes zijn de magneten.

Afbeeldingslocatie: https://howtomechatronics.com/wp-content/uploads/2019/02/Inrunner-vs-outrunner-brushless-motor-768x416.png

Dat is bij een stepper motor toch anders omdat je daar normaal toch de 360 graden in bijvoorbeeld 360 stappen is verdeelt. Dan zou je potentieel echt de stap tussen 200 en 201 graden kunnen voelen. Maar hoe ze dat bij de M10 of Accuforce gedaan hebben en of dat voelbaar is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Thanks @Psqld, weer wat geleerd. Je plaatje maakt het helemaal duidelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:13:
Het voornaamste verschil tussen een in- en outrunner (het zijn beide trouwens servo motoren ;) )zit hem voornamelijk in het feit dat een inrunner efficienter is, sneller en hogere snelheden kan behalen maar daarentegen wel wat complexer is en meer geluid kan maken (in het geval van bijvoorbeeld RC motoren).

Een outrunner is minder efficient en heeft daarnaast het probleem dat de hitte voornamelijk binnenin de motor ontstaat met als gevolg dat Fanatec de bases actief moet koelen maar wel weer makkelijker een hogere "torque" kan leveren.

Voor simracen kun je jezelf af vragen of dat allemaal relevant is want die motoren draaien nooit op volle snelheid (dan heb je een serieus probleem) en draaien ook nooit op een constante hoge load. Ik ben het nodige aan "verhalen" tegen gekomen over de voors en tegens van de bepaalde type motoren en het neigt dan al snel naar "ik heb net een vermogen neer gelegd voor apparaat x dus dat is de beste". Op zich heel menselijk gedrag (want het zou gek zijn als je net X gekocht hebt en vervolgens gaat beweren dat Y voor hetzelfde geld een veel betere keuze was geweest) maar of het allemaal heel realistisch is en hout snijdt in het geval van simracen durf ik te betwijfelen.

Daarnaast hebben fabrikanten er een handje van om met de wind in de rug berg af te meten onder ideale omstandigheden e.d. en gooien ze toekomstige kopers dood met theoretische waarden die waarschijnlijk nooit van belang zullen zijn.

Het verschil wat jij overigens opmerkt wanneer ze uit staan heeft puur en alleen te maken met het feit hoe de motor in elkaar zit en zegt 0,0 over de werking wanneer er wel spanning op de motor staat, wat betreft het detail... grote kans dat dat niet aan de motor maar aan de aansturing / software van het geheel ligt. In het begin aardig wat klachten over geweest namelijk bij Fanatec maar door de tijd heen aardig verbeterd middels upgrades.

Een stepper motor werkt overigens nog weer wat anders maar daar is met een beetje Google werk meer dan genoeg over te vinden.

Ik zou de keuze echter niet af laten hangen van het type motor, iedere fabrikant gebruikt een industriële motor die men vervolgens (althans dat claimt men) wat verfijnd heeft e.d. maar al die motoren zijn tot veel grotere dingen in staat dan het aansturen van een stuurtje in een sim setup dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

Wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is de ontwikkeling van de firm / software want op papier mag je dan wel de beste motor hebben bij fabrikant X, als de software die hem aanstuurt niet deugt heb je helemaal niets aan die geweldige specs van de motor.

En juist dat laatst is waar mijn angst zou zitten bij de kleinere fabrikanten, want een base op de markt brengen is niet het moeilijkste, hem beter maken door de jaren heen met software updates e.d. wel en dan kies ik persoonlijk liever voor een wat grotere fabrikant met een "bewezen" track record zoals een Simucube of Fanatec dan van een beginnende partij waar eigenlijk nog weinig over bekend is hoe ze omgaan met het doorontwikkelen... in het ergste geval trekt men de stekker er uit na een jaar (overleven in een niche markt is niet altijd even makkelijk) en dan sta je toch mooi te kijken met een op papier "beste base omdat ie motor type X" had ;)

Edit: @Psqld was me al voor met een mooi plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Mooie aanvulling @R2D2, jullie krikken mijn technische kennis op dit gebied aardig op. Erg interessant ook om te lezen. Bedankt voor ook jouw heldere uitleg.

Ik sluit me overigens aan dat de doorontwikkeling het belangrijkste is in keuze/overweging. Fanatec heeft sinds driver 352 de zaakjes op DD gebied aardig op orde. Simucube was daar al wat verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 30-05 10:12

Raimond613

Simracer

Overigens zijn er ook diverse SC2 gebruikers die gemeld hebben dat hun servo 'korrelig' of 'schokkerig' aanvoelt als ze m met de hand ronddraaien wanneer deze uit staat. Is dus niet alleen bij de Fanatec's het geval.
Mijn SC2 Pro heeft het dan weer niet btw ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-05 13:38
Ik lees van diverse mensen dat ze voor de Simagic M10 zijn gegaan en die zit ik zelf ook te overwegen. Waar hebben jullie deze gekocht?

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Raimond613 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:06:
Overigens zijn er ook diverse SC2 gebruikers die gemeld hebben dat hun servo 'korrelig' of 'schokkerig' aanvoelt als ze m met de hand ronddraaien wanneer deze uit staat. Is dus niet alleen bij de Fanatec's het geval.
Mijn SC2 Pro heeft het dan weer niet btw ;)
Hmm bijzonder, ik heb toevallig 7 verschillende geïnstalleerd in het afgelopen jaar en heb het nooit gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
Hey jongens en meisjes, ik ben van plan om mijn G29 te upgraden naar een Fanatec wheelbase.

Mijn vraag is of dat de Fanatec ClubSport Wheelbase 2.5 nu echt wel 200 euro meer waard is dan de CSL Elite Wheelbase 1.1; ik heb al heel veel reviews en vergelijkingen bekeken, maar velen zeggen nu natuurlijk dat de CSW de betere aanschaf is. Ik kan wel extra 200 euro uitgeven als het echt wel waard is, maar dat gaat heel nipt zijn: ondertussen zoek ik nog een throttle voor mijn flight simulator setup, en ik zat nu ook al te denken om een tweede rim voor Fanatec te kopen eens dat ik de wheelbase heb.

Heeft er iemand ervaringen of advies hierover? Als de CSL al ~80% even goed is als de CSW, dan zie ik niet in waarom de CSW 200 euro meer kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb ze beiden gehad en ook reviewed (zie mijn website). De CSW is m.i. die 200 euro extra het absoluut waard. De CSL is geen slechte wheelbase maar de CSW is gewoon een niveau hoger in alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik miste met de csl elite en beetje kracht met de grotere sturen, met het formula stuur had ik dat probleem niet.
Los daarvan heb ik absoluut geen spijt gehad dat ik destijds voor de csl ben gegaan. De csw is misschien iets beter, maar persoonlijk zou ik er niet de helft meer aan uitgeven.

Die €200 kan je in eerste instantie beter in pedalen stoppen, daar ga je echt verschil in maken, vooral in de rem. Ga absoluut voor een rem met load cell. De fanatec CSL LC pedalen zijn bijvoorbeeld een goeie keuze voor die €200 die je dan bespaart. (€240 geloof ik)

[ Voor 32% gewijzigd door Arfalas op 06-11-2020 06:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

@Fentomized wat verwacht je dat de reacties die hier worden geplaatst nog zullen toevoegen aan de vergelijkingen die je hebt gezien / gelezen? De enige die kan bepalen of je het 200 euro extra waard vindt dat ben jezelf. Mijn advies zou zijn om op zoek te gaan naar twee simracers die enigszins bij je in de buurt wonen om te vragen of je ééns langs mag komen zodat je beide systemen zelf met elkaar kunt vergelijken en daar je keuze op kunt baseren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
Fentomized schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:32:
Hey jongens en meisjes, ik ben van plan om mijn G29 te upgraden naar een Fanatec wheelbase.

Mijn vraag is of dat de Fanatec ClubSport Wheelbase 2.5 nu echt wel 200 euro meer waard is dan de CSL Elite Wheelbase 1.1; ik heb al heel veel reviews en vergelijkingen bekeken, maar velen zeggen nu natuurlijk dat de CSW de betere aanschaf is. Ik kan wel extra 200 euro uitgeven als het echt wel waard is, maar dat gaat heel nipt zijn: ondertussen zoek ik nog een throttle voor mijn flight simulator setup, en ik zat nu ook al te denken om een tweede rim voor Fanatec te kopen eens dat ik de wheelbase heb.

Heeft er iemand ervaringen of advies hierover? Als de CSL al ~80% even goed is als de CSW, dan zie ik niet in waarom de CSW 200 euro meer kost.
Ik heb met alle bases gereden van Fanatec en mijn mening is ga voor CSL elite of spaar door voor een DD1... Het verschil van CSL elite naar CSW is het niet waard naar mijn mening. De stap naar DD1 is wel enorm. Ook zeker ten opzichte van de CSW.

Hoe dan ook , je kan met alle bases van fanatec leuk race... Wat is je totale budget en moet je ook nog pedalen hebben? Die 200 euro kan je beter in pedalen steken als je toch niet het budget hebt voor de DD1
Upgrade van simpele naar LC pedalen is gigantisch.

De CSW is gewoon net niet maar wel behoorlijk prijzig.... Heb je de mogelijkheid om ze ergens bij iemand te testen?

[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 06-11-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Xenophoben daar ben ik het niet helemaal mee eens. De CSW is veel gedetailleerder en heeft wel wat meer power dan de CSL. Ik heb ze beiden tegelijkertijd gehad en als je eenmaal met de CSW gereden hebt en dan terug gaat naar de CSL voel je het verschil heel erg goed. Dat betekend niet dat de CSL slecht is, maar de CSW is gewoon een niveau hoger. Althans, dat is mijn mening en beleving.

De vraag was ook enkel over de wheelbase. Indien daar nog pedalen bij moeten en het budget is allemaal net aan, dan zou ik ook zelf ook kiezen voor een CSL en pedalen. Maar op enkel de wheelbase vind ik het die 200 euro zeker waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Madhouse1979 op 06-11-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:37
mr.DJ95 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:10:
[...]

Persoonlijk mis ik de kracht niet. Toegegeven, voor mij merk ik dat er nog wel wat kinderziektes zijn als het gaat om de sw (juiste instellingen en andere dingen, zie post verder naar onderen). Hij kan een heel stuk directer zijn qua uitslag en ik merk dat hij echt meer als genoeg kracht heeft. Ik zou niet naar meer hoeven te gaan ondanks dat ik de DD1 ook nog gewoon vast kan houden bij een crash op 70% force. Ik mis het dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
Hey allemaal, hartelijk bedankt voor de ervaringen en advies!

@Doubleoz heeft gelijk, ik had misschien toch een beetje specifieker mogen zijn over mijn vraag;
qua materiaal van de casing van de wheelbase maakt het me niet zoveel uit, voor mij zal de details van de force feedback het belangrijkste zijn. Als het al rond de ~80% van de CSW 2.5 is, dan is het voor mij ook al heel goed. 6 Nm zal al meer dan genoeg zijn voor de meeste mensen?

Zelf heb ik al een alu rig met de Clubsport V3 pedals, dus de extra 200 euro zal heel waarschijnlijk besteed worden aan een nieuwe rim, of zelfs de Clubsport Shifter 1.5 als ik mijn G29 niet verkocht kan krijgen.

Nogmaals dank voor de reacties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fentomized schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:15:
Hey allemaal, hartelijk bedankt voor de ervaringen en advies!

@Doubleoz heeft gelijk, ik had misschien toch een beetje specifieker mogen zijn over mijn vraag;
qua materiaal van de casing van de wheelbase maakt het me niet zoveel uit, voor mij zal de details van de force feedback het belangrijkste zijn. Als het al rond de ~80% van de CSW 2.5 is, dan is het voor mij ook al heel goed. 6 Nm zal al meer dan genoeg zijn voor de meeste mensen?

Zelf heb ik al een alu rig met de Clubsport V3 pedals, dus de extra 200 euro zal heel waarschijnlijk besteed worden aan een nieuwe rim, of zelfs de Clubsport Shifter 1.5 als ik mijn G29 niet verkocht kan krijgen.

Nogmaals dank voor de reacties!
Vergeet niet dat die gebruikte materialen ook wat opleveren, en dat is een stuk minder geluid vanuit de base wanneer je de force feedback intensiteit opschroeft. Het verschil tussen de CSL en CSW is naar mijn mening groot genoeg om het verschil te rechtvaardigen, de CSW is technisch gezien gewoon een pak beter dan de CSL, dat je dat niet direct terug merkt tijdens gebruik (ben ik het overigens niet mee eens) kan maar het maakt de base wel een stuk duurzamer.

Dual belt vs single belt bij de CSL en het hele mechanisme er omheen zorgt er voor dat de CSW een stuk degelijker is gebouwd. Waar de CSL van binnen ook nog wel het nodige aan plastic onderdelen bevat is dat bij de CSW 0 en is bijvoorbeeld de stuuras op een heel andere wijze (degelijker waardoor je 0 flex hebt op de as) gemonteerd dan bij de CSL. Gebruikte motor en aansturing is overigens gelijk aan die van de CSW dus daar zit het verschil niet in.

Daarnaast is de CSW door deze manier van overbrengen van motor naar stuur een stukje soepeler en directer dan een CSL.

Ik zou de keuze af laten hangen van het feit of je denkt hier voorlopig te eindigen qua base of dat je verwacht binnen een jaar alweer een upgrade naar bijvoorbeeld een direct drive te maken. In dat laatste geval, lekker voor een CSL gaan, zo niet zou ik persoonlijk voor de CSW gaan en dat verschil dan nu maar even voor lief nemen.

Overigens is de CSL alles behalve een slechte base, je gaat niet harder, beter, constanter rijden als je een CSW koopt (ik ben zelfs van mening dat de overstap naar een direct drive je ook niet perse sneller, beter, constanter maakt maar de vorige keer dat ik dat riep werd dat meteen een hele discussie dus negeer het :+ ) maar je haalt wel een degelijker product in huis, of dat het je waard is kun je echt alleen zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
deathrow1986 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:11:
[...]

Persoonlijk mis ik de kracht niet. Toegegeven, voor mij merk ik dat er nog wel wat kinderziektes zijn als het gaat om de sw (juiste instellingen en andere dingen, zie post verder naar onderen). Hij kan een heel stuk directer zijn qua uitslag en ik merk dat hij echt meer als genoeg kracht heeft. Ik zou niet naar meer hoeven te gaan ondanks dat ik de DD1 ook nog gewoon vast kan houden bij een crash op 70% force. Ik mis het dus echt niet.
Toen je bij mij reed stond de force niet op 70% hoor :P haha, je hebt tot max 25 % gereden haha. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
LoermansA schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:46:
Ik lees van diverse mensen dat ze voor de Simagic M10 zijn gegaan en die zit ik zelf ook te overwegen. Waar hebben jullie deze gekocht?
Deze vraag is niet meer relevant, aangezien ik zojuist de SW20 V3 wheel base heb besteld bij sim-plicity (nog net voor de Brexit). Nu heb ik straks een MIGE gebaseerde base met standaard 70mm adapter. Hebben jullie adviezen mbt sturen? Heb bij 3DRap mooie sturen gezien...

Wie heeft er een MIGE gebaseerde setup en tips voor het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 30-05 10:12

Raimond613

Simracer

LoermansA schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:32:
[...]

Deze vraag is niet meer relevant, aangezien ik zojuist de SW20 V3 wheel base heb besteld bij sim-plicity (nog net voor de Brexit). Nu heb ik straks een MIGE gebaseerde base met standaard 70mm adapter. Hebben jullie adviezen mbt sturen? Heb bij 3DRap mooie sturen gezien...

Wie heeft er een MIGE gebaseerde setup en tips voor het stuur?
Voor een stuur ben je niet gelimiteerd door "MIGE" hoor, elk USB stuur is mogelijk.
Wat voor prijsklasse wil je en wat voor type stuur (formule-auto, GT, rond, D-shape), met of zonder display en/of LED's etc etc.

Er staan in dit topic ook talloze voorbeelden en links naar bedrijven die sturen verkopen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Raimond613 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:43:
[...]

Voor een stuur ben je niet gelimiteerd door "MIGE" hoor, elk USB stuur is mogelijk.
Wat voor prijsklasse wil je en wat voor type stuur (formule-auto, GT, rond, D-shape), met of zonder display en/of LED's etc etc.

Er staan in dit topic ook talloze voorbeelden en links naar bedrijven die sturen verkopen.
Daar ging ik ook al van uit, maar het kon zijn dat de as van mige een specifieke diameter heeft waar je rekening mee moet houden (afgezien van de meegeleverde 70 mm adapter). Vind GT sturen mooi, maar de D shaped sturen ook. Ingebouwd display is niet noodzakelijk, maar voldoende knoppen met een aantal rotary encoders voor rembalans, TC en ABS vind ik wel prettig. Zal deze topic nog maar eens wat nauwkeuriger doorspitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
LoermansA schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:49:
[...]

Daar ging ik ook al van uit, maar het kon zijn dat de as van mige een specifieke diameter heeft waar je rekening mee moet houden (afgezien van de meegeleverde 70 mm adapter). Vind GT sturen mooi, maar de D shaped sturen ook. Ingebouwd display is niet noodzakelijk, maar voldoende knoppen met een aantal rotary encoders voor rembalans, TC en ABS vind ik wel prettig. Zal deze topic nog maar eens wat nauwkeuriger doorspitten.
Qua prijs zou ik dan gaan kijken naar een SRC stuur. Niet top of line, maar gebruikte materialen zijn prima. 8 knoppen en 2 rotaries op de buttonbox.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arfalas
Voor en na. De upgrades kwamen sneller dan gepland, maar ik had een mooie financiele meevaller, dus ik heb kerst maar iets vervroegd :)

Heusinkveld pedalen en Fanatec DD1.

Niet dat het voor de snelheid iets uitmaakt, gisteren met de jongens van Fastlane werd ik aan alle kanten voorbij gereden. Maar dat mag de pret niet drukken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sHp8dJoFQYWhy4yC9N-ZTRt_f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYdZIEElc4mhp7aVSjy9A5qw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GALOI6daRobKzJrXMBHgEUkPiLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjkN2jis9Hjfs4ypQsL1Wywk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De heusinkveld pedalen zijn de beste upgrade hier geweest denk. Het remmen voelt zo veel beter aan.
Geeft ook een enorme boost om mee te racen mbt plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

LoermansA schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:49:
[...]

Toevoeging op @JPM85, je zou ook nog kunnen kijken naar https://www.ascher-racing.com/
Moet je zelf een stuur bij aanschaffen, maar dan kun je kiezen wat voor stuur je wilt (GT, D-shape, Formula, etc). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
dawg schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:46:
[...]

Toevoeging op @JPM85, je zou ook nog kunnen kijken naar https://www.ascher-racing.com/
Moet je zelf een stuur bij aanschaffen, maar dan kun je kiezen wat voor stuur je wilt (GT, D-shape, Formula, etc). :)
Dan heb je het ook wel gelijk over top of the line buttonbox. Goedkoopste is 450€ excl stuur als ik het goed heb. SRC is 350 excl vat inclusief stuur. Al heb je het dan wel over een hele andere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Paulus07 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:31:
De heusinkveld pedalen zijn de beste upgrade hier geweest denk. Het remmen voelt zo veel beter aan.
Geeft ook een enorme boost om mee te racen mbt plezier.

Precies. De DD1 is ook zeker een grote upgrade, maar de pedalen voelen zo veel beter. Terwijl de fanatec pedalen ook zeker erg goed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Weet iemand wat dat zilveren ding voorstelt? Dat zwarte is de safety pin voor me stuur.Maar geen idee wat dat andere is...heb er nu 2 zelfs. 8)7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7XDOmoHMCQqfgC6LY3zwMM7OzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NAKLg2H1Q32gJSYwsOaPXNxp.jpg?f=user_large

Wil optijd alles geinstalleerd hebben om vanavond nog mee met de league te doen O-)

Dit heeft niks te maken met de game, dus verplaatst naar Racesturen, servo's en pedalen

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 09-11-2020 17:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Danny Hdoorn schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:26:
Weet iemand wat dat zilveren ding voorstelt?
Niet onlangs Sebring gereden en wat vullingen verloren ? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Danny Hdoorn schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:26:
Weet iemand wat dat zilveren ding voorstelt? Dat zwarte is de safety pin voor me stuur.Maar geen idee wat dat andere is...heb er nu 2 zelfs. 8)7 [Afbeelding]
Een storage pin en een locking pin. Beiden gaan in hetzelfde gaatje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Luckeh schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:51:
[...]

Oke super dank je wel voor de info @Luckeh....Wat is het verschil en de functie ervan? Voel me een dikke amateur ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schraal
Luckeh schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:51:
[...]

Maar niet tegelijkertijd ;)

Die storage pin gebruik je als je stuur niet op je base gemount is. Deze zorgt er voor dat de quick release niet continu op de lagers duwt en deze beschadigd (als ik het goed heb begrepen).

De locking pin gebruik je als je stuur aan de base vast zit. Hiermee kun je een deel van de flex die in de quick release zit wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ah super man bedankt ook @schraal Nu moet ik alleen nog weten hoe dat te bevestigen als het stuur op de base gemount is.Neem aan dat de zwarte de storage pin is zoals hij in de verpakking zat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
Ja, klopt. Die zwarte is de storage pin. Om deze te installeren moet je de schuif van de qr iets induwen en dan de pin erin.

Die zilveren schroef je in de as van de base, ook door die schuif iets naar je toe te trekken. De inham die in die schuif zit komt dan tussen de kop van de schroef en de verdikking.

Overigens noemt Fanatec het gebruik van de locking pin optioneel. Heb alleen zelf recent wel gezien dat het helpt om de flex te verminderen. Je hebt dan alleen natuurlijk niet echt meer een *quick* release ...

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fiWz2-EhYiwWjgy4P74aU2jgMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjpvS5NDAwu7DIGprjLkMRj0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door schraal op 09-11-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:48
schraal schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:21:
Ja, klopt. Die zwarte is de storage pin. Om deze te installeren moet je de schuif van de qr iets induwen en dan de pin erin.

Die zilveren schroef je in de as van de base, ook door die schuif iets naar je toe te trekken. De inham die in die schuif zit komt dan tussen de kop van de schroef en de verdikking.

Overigens noemt Fanatec het gebruik van de locking pin optioneel. Heb alleen zelf recent wel gezien dat het helpt om de flex te verminderen. Je hebt dan alleen natuurlijk niet echt meer een *quick* release ...

Zo dus:
[Afbeelding]
Ik weet ook niet of ik mijn stuurtje mee zou nemen, als mijn huis in de fik zou staan bijvoorbeeld...

Dus quick release is niet echt nodig.

:P
Pagina: 1 ... 48 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.