dawg schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:49:
[...]
Met die damper kit heb je alsnog gewoon een loadcell die druk meet, dus je zult hoe dan ook spiergeheugen moeten opbouwen, ondanks die damper kit.
Als je puur voor realisme zoals in personenauto's gaat moet ik me aansluiten bij @
Raimond613, dan kun je het beste voor een hydraulische rem gaan. Die setjes zijn helaas erg prijzig (€1500+).
En net als Raymond heb ook ik Heusinkveld Sprint, met een loadcell brake dus. Deze voelen inderdaad anders maar drukmeting d.m.v. spiergeheugen werkt wel beter dan afstandsmeting, wat je met potmeters hebt (bijvoorbeeld het gaspedaal van de Fanatec CSL Elite). Ik heb zelf nooit hydraulische pedalen geprobeerd (behalve in personenauto's natuurlijk) dus daar kan ik niets over zeggen. Ik denk eigenlijk dat dat voor racing niet zo prettig werkt als een wat harder aanvoelend pedaal, zoals een loadcell over het algemeen ook aanvoelt (afhankelijk van welke rubbers je ertussen plaatst).
Succes met je keuze in elk geval.

Oh, dus de V3 met damper kit, gaat het gevoel niet geven wat ik zoek, tenzij ik 1500 euro ga neerlappen?

Dat is te gortig. Ik zou dus eigenlijk de V3 met damper kit moeten uit proberen en kijken of dat voldoende is om zoveel geld neer te leggen?
Ik zie dat de V3 namelijk een afstand moet overbruggen welke de LC niet doet, vandaar dat ik eigenlijk hoop op een "voldoende" gevoel te krijgen.
Ik heb in 2008, zeker veel uren gestoken in sim racing met de G25, maar door omstandigheden door de jaren heen geen tijd meer over gehad. Ook budget en ruimte, liet het gewoon niet toe, om dat up te graden. Door corona, afgelopen jaar nauwelijks in de auto gezeten en laten we zeggen dat dit kriebelt.
Verschillende youtubes bekeken en ik herken me in personen die zeggen dat ze met een G25/G27 met simracing er eigenlijk geen lol (meer) in hadden (ik dus ook niet, vanwege niet hetzelfde gevoel), maar het veel leuker werd toen ze een beter stuur en pedaal hadden.
Ik heb na 2010, geen cent aan simracing uit gegeven. Ik had afgelopen zaterdag echt veel plezier. Rondetijden verbeteren, rempunt zoeken (ging steeds mis, want ik remde in principe te zacht).
Het was ook een test voor mezelf of ik er weer tijd en geld aan wil uitgeven en ik merkte met stuur, VR, dat de techniek echt 12 jaar verder is en het voldoende benaderd. Alleen dat LC pedaal zit me niet lekker, vandaar de vragen hier.
Terijwl ik dit type, realiseer ik me dat Fanatec, een 14 dagen no question ask return policy hebben, dus ik zou de v3 inverted gewoon kunnen uitproberen en terugsturen als ik het niks vind.
Optie is dan een G25 pedaal mod doen als goedkoopste optie. (weet ook niet met alleen een goed stuur of het dan leuk is, maar ik begrijp dat Fanatec's weinig afschrijven, dus het stuur kan verkocht worden. Ook de reden waarom Thrustmaster afvallen, want qua budget is dat natuurlijk veel beter).
Ik ga er nog eens een nachtje over nadenken, maar ik zie mezelf trouwens niet doorsparen voor een 1500 euro hydraulisch set als beste maar ook duurste optie.