Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 49 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

ActualFantasy schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:26:
[...]

Ik weet ook niet of ik mijn stuurtje mee zou nemen, als mijn huis in de fik zou staan bijvoorbeeld...

Dus quick release is niet echt nodig.

:P
Haha jaaa nou als het nu gebeurt gaat echt dat stuurtje mee :P

Dank je wel mannen voor jullie hulp!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05 22:06
Voor degene die via hun werkgever aangemeld via personeelsvoordeelwinkel nl Thrustmaster - T300 Ferrari GTE voor PS3 en PS4 in de aanbieding: 279 ipv 349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:17
Ik vind het sowieso een "ramp" om van stuur te wisselen. Moet er veel te veel voor wrikken met beleid, zonder dat beleid gaat er 100% iets stuk of raakt verbogen.

iRacing Profiel

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
Nou, ik had gehoopt dinsdag mijn stuurtje binnen te krijgen (T300RS GT) en vandaag voor mijn verjaardag een stoeltje (playseat challenge) maar stuurtje is zoekgeraakt bij PostNL. Laatste keer gescand is in vestigingsplaats van webshop. Helaas kunnen ze geen onderzoek starten want er moeten eerst 96 uur voorbij zijn. Had vanavond een vrij avondje om lekker te kunnen racen (af en toe wel gedaan maar een controller blijf ik niks vinden) maar helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe rig gekocht, een Simlab GT Evo.
Mijn oude rig was een Next Level Racing F1GT.

Wat ik me toen pas realiseerde is hoeveel verschil het uitmaakt of je wheelbase en pedalen goed vast zitten en er geen flex is.

Ik heb Heusinkveld Sprint pedalen en de pedaalplaat van de F1GT was er gewoon niet voor gebouwd. Ondanks dat ik een paar verstevigingen had aangebracht was er toch nog behoorlijk wat flex.
Nu met mijn GT Evo zitten ze vast als een blok en kan ik het volledige potentieel uit de pedalen halen. En dit zorgt voor constantere rondetijden.

Zelfde met mijn Thrustmaster T300 wheelbase. Gemonteerd op mijn GT Evo voelde ik opeens ffb die ik nog nooit gevoeld had, wist niet dat dat erin zat. (inmiddels ben ik overgestapt naar een Fanatec Clubsport 2.5).

Regelmatig zie ik op youtube filmpjes van simracers voorbijkomen die een direct drive wheel installeren op een rig met enorm veel flex. Dat is gewoon zonde.
Voor hetzelfde geld hadden ze een aluminium profiel rig kunnen kopen en een Fanatec Clubsport 2.5 en dan hadden ze een veel betere ervaring gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02 17:59
Vandaag de Turn R20 binnen gekregen! Super leuke formfactor, leuk dat die GT3 en open wheel goed doet, het is een soort midden formaat.
Next up, de BB Ultra button box van SimRacingBay en Heusinkveld Sprints.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JbcS2cYjfbg5QMiWbX95enqd_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZyB3r71R5kDCtwCBIIJEq3K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:09

80000

mrox

Ik heb een tijdje geleden mijn 12 jaar oude G25 uit de kast gehaald om deze eens op mijn huidige PC aan te sluiten, maar helaas geeft het stuur de signalen niet meer door. Hoewel, ik op het internet instructies gevonden heb met mogelijke oorzaken om te reparen, heb ik nooit het gevoel gehad dat de G25, de beleving qua stuur, rem en gas van een echte auto (referentie: BMW) overbracht. Ipv repareren, overweeg ik het hogerop te zoeken: fanatec, na het internet afgestruind te hebben.

Ik ben vandaag bij vxf1 in Den haag geweest, om een gevoel (en vergelijk met de G25) te hebben:
  • Wheel Base Elite => Stuur gevoel is voldoende
  • Elite pedals Lc =>
    • Gas pedaal => Gas gevoel voldoende
    • Rem pedaal => Remt niet als de referentie auto, misschien wel als een echte raceauto, heb daar nooit ingezeten. De progressieve weerstand bij het remmen van de referentie auto mis ik (nog steeds). Ander probleem was eigenlijk dat het pedaal te "hoog" zat en de scharnier op de grond?. Als mijn hiel op de grond rustte, kon er geen kracht gegeven worden, ik moet mijn hiel zeg maar 5 cm in de lucht houden, voordat er genoeg rem druk gegeven kon worden (remkracht gemeten in Assetto Corso).
Voorlopig zal het pedaal set onder een bureau geplaatst wordt (kan wel met wat hout een constructie verzinnen om het vast te zetten), totdat de financien er zijn om een rig op te tuigen. Gezien de ervaring van vandaag, zie ik de Elite pedals LC met scharnier op de grond onder een bureau als een probleem. Vandaag was ook mijn eerste ervaring met VR: Gave immersie en geeft inderdaad een beter gevoel om in een auto te zitten en daarmee, einddoel op termijn: sim rig + VR :+ .

Vragen, waarvan ik het antwoord niet snel op het internet kan vinden:
  • Zou een Club sport Pedals V3 een beter rem gevoel geven? Ik zie dat er namelijk een afstand overbrugt moet worden in tegenstelling tot de elite pedal
  • Zou een Club sport Pedals V3 Inverted, omdat het scharnier punt hoog zit, het remmen vergemakkelijken (wel/niet onder een bureau)?
  • Om een progressief rem gevoel te creeren, is dan die Fanatec damper kit een optie (ik zie standaard bij de inverted) of de brake performance kit?
Alternatieve oplossing waar ik aandenk, wel een fanatec stuur, maar met g25 pedalen via zo'n usb koppeling van aliexpress totdat, er een product is dat wel het rem gevoel geeft wat ik zoek en de moeite waard is om er geld aan uit te geven.

Wie heeft ervaring over pedals Elite LC vs V3? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een draadloos stuur (Simucube) SimRacingBay heeft de BB 32 Pro weer op voorraad: https://www.simracingbay.com/product/bb-pro-32/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
voor een load cell rempedaal zou ik echt een rig aanraden. Het hoeft geen aluminium 8020 rig te zijn, ik heb ook prima ervaring met een playseat challenge. Maar los op de grond gaat niet werken met een load cell. Met hout kan je misschien wel wat bouwen als je handig bent.
Ik zag laatst wel een mooie oplossing: een plaat hout waar de pedalen op gemount zijn, en dan 3 gaten waar de wielen van de bureaustoel in vielen.

De CSL elite pedalen gaf mij genoeg gevoel en zou meer dan voldoende moeten zijn. De V3 zijn wel veel duurder, dus die heb ik persoonlijk laten gaan

edit: plaatje gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqmBc8gXTS30oelPSGY7NOXVaao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/26Cpw6Pwu8kLBgXDjhd9O0E2.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Arfalas op 14-11-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:11
Arfalas schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:12:
voor een load cell rempedaal zou ik echt een rig aanraden. Het hoeft geen aluminium 8020 rig te zijn, ik heb ook prima ervaring met een playseat challenge. Maar los op de grond gaat niet werken met een load cell. Met hout kan je misschien wel wat bouwen als je handig bent.
Ik zag laatst wel een mooie oplossing: een plaat hout waar de pedalen op gemount zijn, en dan 3 gaten waar de wielen van de bureaustoel in vielen.

De CSL elite pedalen gaf mij genoeg gevoel en zou meer dan voldoende moeten zijn. De V3 zijn wel veel duurder, dus die heb ik persoonlijk laten gaan

[Afbeelding]
OP set up ;)

Ben zelf met een projectje bezig. Heb wat profielen en verbindingsstukken besteld. Wil een kleine installatie bouwen om te kijken of ik op mijn Playseat Challenge eventueel een loadcell kan gebruiken. De pedalen zijn toch mijn achilleshiel, zou tof zijn als ik daar een oplossing voor weet te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik heb de CSL pedalen ook goed op de playseat challenge kunnen gebruiken. De achterste bevestigingspunten heb ik vastgemaakt aan een aluminium plaat die onder de 'pedal tray' van de stoel zat. Op die manier kon ik best aardig druk zetten. Ik had de remkracht op 40% staan, ik gok zo'n 20 kilo remdruk, als ik het nu vergelijk met mijn huidige rig

edit:

Zoiets dus, alu plaat eronder, vastgemaakt met 2 bouten. Tie wrap aan de achterkant om eventueel schuiven tegen te gaan. Kost niks, werkt als een tiet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KmTvDwpXV6FjCInSRGaBKVOkyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBlpevwiF0flq79Os0PrdQzi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Arfalas op 14-11-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Arfalas schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:12:

Thanks, aan zoiets zat ik ook te denken, maar die extra gaten voor de bureau wielen had ik nog niet aan gedacht, dat is wel slim. Ik krijg hierdoor ook weer andere ideeen, om de stoel vast te zetten. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 20:42
Hier nog een inspiratie om je bureaustoel te locken.
Omdat ikzelf geen ruimte heb voor een rig en toch met loadcell wilde racen heb ik deze constructie gefabriceerd.
Werkt perfect en kan max trappen op de rem zonder in de muur te verdwijnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tBfrsgH/20201115-110948.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4ghxkzw/20201115-111208.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

nascar28 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:38:
Hier nog een inspiratie om je bureaustoel te locken.
Omdat ikzelf geen ruimte heb voor een rig en toch met loadcell wilde racen heb ik deze constructie gefabriceerd.
Werkt perfect en kan max trappen op de rem zonder in de muur te verdwijnen.
[
Nog ingenieuzer, ik zat al te denken dat vaste gaten in een plaat, de lengte vasstaat, maar in deze oplossing heb je afstel mogelijkheden. :+
- Zit de v3 niet op het hout vastgemoerd? Ik bedoel dan is toch die achterste opstaande plaat niet nodig?
- stoel schiet nooit naar voren tijdens het rijden?
- Waarom heb je de V3 genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vreemde vraag, maar mensen hier weten dat je de rol/wielen gewoon uit je stoel kunt halen en vervangen met een pin + dop? zijn makkelijk te krijgen, en dan hoef je geen rare constructies te maken. Is ook sneller vervangen dan dat hele ding neer te leggen, en kost weinig ruimte.

Is niets voor mij, maar ik vraag het me elke keer af als er zulke mcguyver oplossingen voorbij komen.

(niet voor de pedalen uiteraard,voor de stoel issues...)

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qLjjqbLfrkWjw5AhZC1lgu9Xe0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lvd5ls9U0p5CFZ0pb8S2J265.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Darkangle op 15-11-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
80000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:04:
[...]

Nog ingenieuzer, ik zat al te denken dat vaste gaten in een plaat, de lengte vasstaat, maar in deze oplossing heb je afstel mogelijkheden. :+
- Zit de v3 niet op het hout vastgemoerd? Ik bedoel dan is toch die achterste opstaande plaat niet nodig?
- stoel schiet nooit naar voren tijdens het rijden?
- Waarom heb je de V3 genomen?
-Die achterste opstaande plank zit erop om het evt kantelen tegen te gaan.
Als je dan op de rem trapt wilt de base hiel zijde kantelen naar de muur.

-Geen last van naar voren schieten van de stoel ook al staan de wielen recht zoals op de foto.
Kan ook de wielen dwars zetten echter gaf dat bij mij geen verschil.

-Ik heb de elites gehad en mijn ervaringen waren als volgt
V3 hebben hall sensors die minder to niet slijtage gevoelig is tov de elite pedals met de potmeters.
Met de elite pedalen gaat na verloop van tijd die plastic tandwieltjes op de potmeter ruimer zitten waarmee je vroeg of laat problemen mee krijgt. rem reageert niet of nauwelijks.
Het is wel te repareren (plastic tandwieltje verdraaien) echter is het gewoon wachten tot het tandwieltje gewoon op is.
Je kan wel nieuwe tandwieltjes bestellen bij fanatec maar de constructie metaal tandwiel(pedaal) op plactic tandwiel op potmeter is gewoon een slijtage gevoeliger van tov hall sensoren van de v3's.
De loadcell van de v3 vind ik zelf accurater dan die van de elite.
Ik had met de elite dat als ik met m'n voet op de bovenzijde vh pedaal remde meer remkracht had dan aan de onderzijde al met al waren dat de redenen om voor de v3 te gaan.
De elite pedalen zijn echt niet slecht ik zelf had er een minder prettige ervaring mee mbt die potmeters en tandwieltjes.
Darkangle schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:18:
Vreemde vraag, maar mensen hier weten dat je de rol/wielen gewoon uit je stoel kunt halen en vervangen met een pin + dop? zijn makkelijk te krijgen, en dan hoef je geen rare constructies te maken. Is ook sneller vervangen dan dat hele ding neer te leggen, en kost weinig ruimte.

Is niets voor mij, maar ik vraag het me elke keer af als er zulke mcguyver oplossingen voorbij komen.

(niet voor de pedalen uiteraard,voor de stoel issues...)

Edit:
[Afbeelding]
Dat had gekund echter in mijn geval rol liever met m'n stoel als ik moet verplaatsen wat regelmatig gebeurd dan dat ik elke keer mn stoel moet optillen om te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
wieltjes zijn in onder 30 seconden vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
Dat kan en voor jou allicht echter i like to be a macgyver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
nascar28 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:07:
Dat kan en voor jou allicht echter i like to be a macgyver :+
nah,rig is wat handiger, mits je uiteraard ruimte ervoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik had met een draaiende bureaustoel en remmen dat wanneer je je stoel vastzet hij kan draaien als je niet 100% recht in lijn zit met je rem, dan moet je tijdens het remmen die draai tegenhouden.
Dat is te doen maar geen fijne manier van rijden want het leid af, althans, dat is mijn ervaring.
Ik zou een niet draaiende stoel gebruiken, en eerlijk gezegd icm loadcell een rig bouwen als het even kan. Mijn houten rig koste mij 40 euro en de super fijne stoel iets van 60. Dan heb je een totaal andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

nascar28 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:58:
[...]

V3 hebben hall sensors die minder to niet slijtage gevoelig is tov de elite pedals met de potmeters.
Met de elite pedalen gaat na verloop van tijd die plastic tandwieltjes op de potmeter ruimer zitten waarmee je vroeg of laat problemen mee krijgt. rem reageert niet of nauwelijks.
Het is wel te repareren (plastic tandwieltje verdraaien) echter is het gewoon wachten tot het tandwieltje gewoon op is.
Ok, ik denk dat je me overgehaald hebt om een V3 te halen ;) .
nascar28 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:58:

[...]
De loadcell van de v3 vind ik zelf accurater dan die van de elite.
Ik had met de elite dat als ik met m'n voet op de bovenzijde vh pedaal remde meer remkracht had dan aan de onderzijde al met al waren dat de redenen om voor de v3 te gaan.
Dat lijkt op de ervaring die ik gisteren heb meegemaakt met de LC.
Dus als je met de hiel op de grond/plaat ligt en de V3 rem intrapt, dan kan je nog "dezelfde" remkracht geven/doseren?
Met de LC, had ik moeite met remkracht doseren, ik had er zeg maar geen gevoel in, maar dat kan ook aan mij liggen, omdat het mijn eerste keer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

R3m3d7 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:16:
Ik had met een draaiende bureaustoel en remmen dat wanneer je je stoel vastzet hij kan draaien als je niet 100% recht in lijn zit met je rem, dan moet je tijdens het remmen die draai tegenhouden.
Dat is te doen maar geen fijne manier van rijden want het leid af, althans, dat is mijn ervaring.
Ik zou een niet draaiende stoel gebruiken, en eerlijk gezegd icm loadcell een rig bouwen als het even kan. Mijn houten rig koste mij 40 euro en de super fijne stoel iets van 60. Dan heb je een totaal andere ervaring.
Daar zeg je wat, heb je voorbeelden van de stoel? Ik heb hier sowieso ook (stevige) klapstoel zonder wielen, dus met Nascar28 oplossing ben ik vrij flexibel.

Ik ben het met iedereen eens, dat een rig beter is zoals een simlab/ treq one, maar de investering in 1x is te groot. Ik stop dat liever in een goed stuur en pedals en dan maar een diy/mcgyver oplossing voor het vastzetten dat qua kosten (ik heb afval hout over) nog te overzien is, totdat de gelden er zijn voor een boven gemiddelde rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Nu online
80000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:59:
[...]

Daar zeg je wat, heb je voorbeelden van de stoel? Ik heb hier sowieso ook (stevige) klapstoel zonder wielen, dus met Nascar28 oplossing ben ik vrij flexibel.

Ik ben het met iedereen eens, dat een rig beter is zoals een simlab/ treq one, maar de investering in 1x is te groot. Ik stop dat liever in een goed stuur en pedals en dan maar een diy/mcgyver oplossing voor het vastzetten dat qua kosten (ik heb afval hout over) nog te overzien is, totdat de gelden er zijn voor een boven gemiddelde rig.
https://link.marktplaats.nl/m1626635403

Als je de juiste maat met onderstel vind zitten die dingen als een huis.
Dit is waar oa de wegenwacht mee rond rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
80000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:50:
[...]

Ok, ik denk dat je me overgehaald hebt om een V3 te halen ;) .

[...]

Dat lijkt op de ervaring die ik gisteren heb meegemaakt met de LC.
Dus als je met de hiel op de grond/plaat ligt en de V3 rem intrapt, dan kan je nog "dezelfde" remkracht geven/doseren?
Met de LC, had ik moeite met remkracht doseren, ik had er zeg maar geen gevoel in, maar dat kan ook aan mij liggen, omdat het mijn eerste keer was.
Als het je eerste keer was zou ik zeggen bouw eerst wat gevoel op of experimenteer er op los met je lc kwa settings wat voor jou prettig voelt.
m.b.t. tot je vraag ja met de v3 kan je de dezelfde remkracht geven en doseren met je hiel op de grondplaat.
Met de v3 merk ik geen enkel verschil hoe ik m'n voet plaats op de pedaal de remkracht blijft hetzelfde daar waar ik met de elite wel dat verschil had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
De v3’s zijn prima pedalen!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:40

Raimond613

Simracer

80000 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:30:

heb ik nooit het gevoel gehad dat de G25, de beleving qua stuur, rem en gas van een echte auto (referentie: BMW) overbracht.

Alternatieve oplossing waar ik aandenk, wel een fanatec stuur, maar met g25 pedalen via zo'n usb koppeling van aliexpress totdat, er een product is dat wel het rem gevoel geeft wat ik zoek en de moeite waard is om er geld aan uit te geven.
Mijn persoonlijke mening, na 24 jaar simracen waarvan 23 met reguliere non-LC pedalen, is dat er hier veel te snel naar LC wordt verwezen als de heilige graal.
Ja, het is wat makkelijker om constant te zijn met remmen, maar dat kun je ook prima zijn met normale pedalen. Het is maar net wat je gewend raakt.

Ik heb zelf 1,5 jaar geleden een flinke upgrade aan al mijn sim-hardware gedaan en daarbij de overstap gemaakt naar de Heusinkveld Sprint's. Hele fijne pedalen, maar ook ik vond het remgevoel niet echt realistisch t.o.v. mijn real-life ervaringen. Ik vond de pedalen die ik daarvoor gebruikte wat dat betreft een stuk realistischer (reguliere pedalen die door een soort rubber erin meer weerstand krijgen naarmate je verder trapte, maar dan wel met veel meer travel en sponginess dan LC pedalen. BRD Speed7, zijn al jaren niet meer te krijgen).
Nu zijn mijn real-life ervaringen weliswaar "beperkt" tot racen in een cup auto, wat feitelijk dus een tot racewagen omgebouwde straatauto is (BMW E30). Daardoor voelde het rempedaal nagenoeg gelijk aan hoe dat in de straatversie voelt.
Een LC pedaal zal misschien goed simuleren hoe een rempedaal in bijv. een formule-auto aanvoelt, maar dat kan ik niet beoordelen aangezien ook ik die ervaring niet heb.

Waar ik ook geen ervaring mee heb, maar wat mogelijk wel het gevoel kan geven waar jij naar zoekt, is een pedaalset met een hydraulisch rempedaal. Ik kan me daarvan voorstellen dat die wel een realistisch (straat)auto gevoel geeft, omdat de techniek daarachter overeenkomt. Deze sets zijn inmiddels wat meer te krijgen, maar hebben volgens mij wel een flink prijskaartje.
Nogmaals: ik heb 0 ervaring met dergelijke sets.

Mijn advies, als je nog beginner bent en nog een beetje zoekende; ook een reguliere pedal set biedt je voldoende mogelijkheden en plezier, je hoeft echt niet meteen (of überhaupt) LC pedals te pakken, en al helemaal niet als je een straatauto gevoel wilt nabootsen.

PS volledige disclaimer: ik heb ook geen ervaring met andere LC pedalen dan de Heusinkveld Sprints en Pro's, ik ben er vanuit gegaan dat de Fanatec een gelijkwaardig gevoel en beleving bieden.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

R3m3d7 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:25:
[...]

https://link.marktplaats.nl/m1626635403

Als je de juiste maat met onderstel vind zitten die dingen als een huis.
Dit is waar oa de wegenwacht mee rond rijd.
Ah zo, ja dit doe ik als de bureau oplossing niet gaat werken en nog geen geld aan een alu rig wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Raimond613 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:42:
[...]

Ik vond de pedalen die ik daarvoor gebruikte wat dat betreft een stuk realistischer (reguliere pedalen die door een soort rubber erin meer weerstand krijgen naarmate je verder trapte, maar dan wel met veel meer travel en sponginess dan LC pedalen. BRD Speed7, zijn al jaren niet meer te krijgen).
Nooit van gehoord, google levert inderdaad hits uit het verleden. Voordat ik iets koop, zeker met deze bedragen, wil ik zeker het zeker even ervaren. Ik deel ook je mening over LC pedalen gegeven mijn beperkte ervaring en zou zeker openstaan voor een andere optie, zoals BRD Speed 7, als ze nog leverbaar zijn ;(
Nu zijn mijn real-life ervaringen weliswaar "beperkt" tot racen in een cup auto, wat feitelijk dus een tot racewagen omgebouwde straatauto is (BMW E30). Daardoor voelde het rempedaal nagenoeg gelijk aan hoe dat in de straatversie voelt.
Een LC pedaal zal misschien goed simuleren hoe een rempedaal in bijv. een formule-auto aanvoelt, maar dat kan ik niet beoordelen aangezien ook ik die ervaring niet heb.

Waar ik ook geen ervaring mee heb, maar wat mogelijk wel het gevoel kan geven waar jij naar zoekt, is een pedaalset met een hydraulisch rempedaal. Ik kan me daarvan voorstellen dat die wel een realistisch (straat)auto gevoel geeft, omdat de techniek daarachter overeenkomt. Deze sets zijn inmiddels wat meer te krijgen, maar hebben volgens mij wel een flink prijskaartje.
Nogmaals: ik heb 0 ervaring met dergelijke sets.

Mijn advies, als je nog beginner bent en nog een beetje zoekende; ook een reguliere pedal set biedt je voldoende mogelijkheden en plezier, je hoeft echt niet meteen (of überhaupt) LC pedals te pakken, en al helemaal niet als je een straatauto gevoel wilt nabootsen.

PS volledige disclaimer: ik heb ook geen ervaring met andere LC pedalen dan de Heusinkveld Sprints en Pro's, ik ben er vanuit gegaan dat de Fanatec een gelijkwaardig gevoel en beleving bieden.
Het internet/youtube staat vol over Heusinkveld's die nog beter af te stellen zijn naar gevoel dan de Fanatec's. Maar er is niemand die praat of beschrijft om het met iets te vergelijken. Ik lees wel, mensen die graag een korte remafstand willen hebben, omdat ze een F1 rempedaal willen nabootsen en navenante rondetijden, met supersnelle remacties.

Dat is eigenlijk helemaal niet mijn doel (heb de tijd niet om muscle memory op te bouwen hiervoor) en ik vermoed dat die heusinkvelds dat kunnen, gezien ze aan professionele racers leveren.

Ook qua prijs, zal ik de Heusinkvelds laten gaan. Voor de V3 kan je een damper kit (hydraulisch) , die je bij de inverter versie al krijgt. Dat draagt dan nog meer bij, voor mijn doel, gewoon een straatauto gevoel nabouwen, waar ik wel de muscle memory (hoop ik) al voor heb.

Ik heb nog niks besloten, maar waardeer ieder's mening of input hierop, het gaat om veel geld. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

80000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:29:
[...]

Het internet/youtube staat vol over Heusinkveld's die nog beter af te stellen zijn naar gevoel dan de Fanatec's. Maar er is niemand die praat of beschrijft om het met iets te vergelijken. Ik lees wel, mensen die graag een korte remafstand willen hebben, omdat ze een F1 rempedaal willen nabootsen en navenante rondetijden, met supersnelle remacties.

Dat is eigenlijk helemaal niet mijn doel (heb de tijd niet om muscle memory op te bouwen hiervoor) en ik vermoed dat die heusinkvelds dat kunnen, gezien ze aan professionele racers leveren.

Ook qua prijs, zal ik de Heusinkvelds laten gaan. Voor de V3 kan je een damper kit (hydraulisch) , die je bij de inverter versie al krijgt. Dat draagt dan nog meer bij, voor mijn doel, gewoon een straatauto gevoel nabouwen, waar ik wel de muscle memory (hoop ik) al voor heb.

Ik heb nog niks besloten, maar waardeer ieder's mening of input hierop, het gaat om veel geld. :F
Met die damper kit heb je alsnog gewoon een loadcell die druk meet, dus je zult hoe dan ook spiergeheugen moeten opbouwen, ondanks die damper kit.

Als je puur voor realisme zoals in personenauto's gaat moet ik me aansluiten bij @Raimond613, dan kun je het beste voor een hydraulische rem gaan. Die setjes zijn helaas erg prijzig (€1500+).

En net als Raymond heb ook ik Heusinkveld Sprint, met een loadcell brake dus. Deze voelen inderdaad anders maar drukmeting d.m.v. spiergeheugen werkt wel beter dan afstandsmeting, wat je met potmeters hebt (bijvoorbeeld het gaspedaal van de Fanatec CSL Elite). Ik heb zelf nooit hydraulische pedalen geprobeerd (behalve in personenauto's natuurlijk) dus daar kan ik niets over zeggen. Ik denk eigenlijk dat dat voor racing niet zo prettig werkt als een wat harder aanvoelend pedaal, zoals een loadcell over het algemeen ook aanvoelt (afhankelijk van welke rubbers je ertussen plaatst).

Succes met je keuze in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Nu online
@80000 Hoeveel uren ben je aan het simracen geweest de laaste jaren, weet je wel zeker dat het iets voor je is en al dat geld waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

dawg schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:49:
[...]

Met die damper kit heb je alsnog gewoon een loadcell die druk meet, dus je zult hoe dan ook spiergeheugen moeten opbouwen, ondanks die damper kit.

Als je puur voor realisme zoals in personenauto's gaat moet ik me aansluiten bij @Raimond613, dan kun je het beste voor een hydraulische rem gaan. Die setjes zijn helaas erg prijzig (€1500+).

En net als Raymond heb ook ik Heusinkveld Sprint, met een loadcell brake dus. Deze voelen inderdaad anders maar drukmeting d.m.v. spiergeheugen werkt wel beter dan afstandsmeting, wat je met potmeters hebt (bijvoorbeeld het gaspedaal van de Fanatec CSL Elite). Ik heb zelf nooit hydraulische pedalen geprobeerd (behalve in personenauto's natuurlijk) dus daar kan ik niets over zeggen. Ik denk eigenlijk dat dat voor racing niet zo prettig werkt als een wat harder aanvoelend pedaal, zoals een loadcell over het algemeen ook aanvoelt (afhankelijk van welke rubbers je ertussen plaatst).

Succes met je keuze in elk geval. :)
Oh, dus de V3 met damper kit, gaat het gevoel niet geven wat ik zoek, tenzij ik 1500 euro ga neerlappen? |:( Dat is te gortig. Ik zou dus eigenlijk de V3 met damper kit moeten uit proberen en kijken of dat voldoende is om zoveel geld neer te leggen?
Ik zie dat de V3 namelijk een afstand moet overbruggen welke de LC niet doet, vandaar dat ik eigenlijk hoop op een "voldoende" gevoel te krijgen.
R3m3d7 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:15:
@80000 Hoeveel uren ben je aan het simracen geweest de laaste jaren, weet je wel zeker dat het iets voor je is en al dat geld waard is?
Ik heb in 2008, zeker veel uren gestoken in sim racing met de G25, maar door omstandigheden door de jaren heen geen tijd meer over gehad. Ook budget en ruimte, liet het gewoon niet toe, om dat up te graden. Door corona, afgelopen jaar nauwelijks in de auto gezeten en laten we zeggen dat dit kriebelt.

Verschillende youtubes bekeken en ik herken me in personen die zeggen dat ze met een G25/G27 met simracing er eigenlijk geen lol (meer) in hadden (ik dus ook niet, vanwege niet hetzelfde gevoel), maar het veel leuker werd toen ze een beter stuur en pedaal hadden.

Ik heb na 2010, geen cent aan simracing uit gegeven. Ik had afgelopen zaterdag echt veel plezier. Rondetijden verbeteren, rempunt zoeken (ging steeds mis, want ik remde in principe te zacht).
Het was ook een test voor mezelf of ik er weer tijd en geld aan wil uitgeven en ik merkte met stuur, VR, dat de techniek echt 12 jaar verder is en het voldoende benaderd. Alleen dat LC pedaal zit me niet lekker, vandaar de vragen hier.

Terijwl ik dit type, realiseer ik me dat Fanatec, een 14 dagen no question ask return policy hebben, dus ik zou de v3 inverted gewoon kunnen uitproberen en terugsturen als ik het niks vind. ;w
Optie is dan een G25 pedaal mod doen als goedkoopste optie. (weet ook niet met alleen een goed stuur of het dan leuk is, maar ik begrijp dat Fanatec's weinig afschrijven, dus het stuur kan verkocht worden. Ook de reden waarom Thrustmaster afvallen, want qua budget is dat natuurlijk veel beter).

Ik ga er nog eens een nachtje over nadenken, maar ik zie mezelf trouwens niet doorsparen voor een 1500 euro hydraulisch set als beste maar ook duurste optie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

80000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:41:
[...]

Oh, dus de V3 met damper kit, gaat het gevoel niet geven wat ik zoek, tenzij ik 1500 euro ga neerlappen? |:( Dat is te gortig. Ik zou dus eigenlijk de V3 met damper kit moeten uit proberen en kijken of dat voldoende is om zoveel geld neer te leggen?
Ik zie dat de V3 namelijk een afstand moet overbruggen welke de LC niet doet, vandaar dat ik eigenlijk hoop op een "voldoende" gevoel te krijgen.
Het gevoel zonder/met damper kit durf ik geen uitspraken over te doen, ik heb de V3 nog nooit gebruikt. Wat ik wilde zeggen is dat je zonder/met damper kit sowieso aan de loadcell vastzit en je dus spiergeheugen op zult moeten bouwen.

Dus inderdaad even een Tweaker lief aankijken of je kunt proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Nu online
@80000
Volgens mij ga je met de damper kit niet het loadcell gevoel enorm aanpassen want het zijn nog steeds kilo’s die de remdruk bepalen.

Volgens mij had die ene reviewer, Gary?, de dampet kit zelfs liever op het gaspedaal dan op de rem. Simracing rem gaat zonder heel veel geld uit te geven niet als een echte rem voelen net zoals een shifter dat ook niet doet. Een loadcell rem vraagt wat gewenning maar na een uurtje of 5 voelt het prima, het is gewoon anders. Het resultaat is uiteindelijk een ander gevoel maar wel een nauwkeurige rem die, gezien de kosten het best haalbare is op dit moment. Ik ben voor de sprints gegaan omdat ik maatje 47 heb en de v3’s dan wat klein zijn, anders lijken mij dat gewoon prima pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@80000 wat @R3m3d7 hierboven ook al zegt, de v3's zijn wat klein inderdaad. Loadcell vraag inderdaad gewenning maar daarna wil je niet meer zonder. Verder zijn de v3's een prima pedalen set. De demper kit voegt op het rempedaal m.i. weinig toe. Op het gaspedaal is het wel fijn maar ook geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

dawg schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:28:
[...]

Het gevoel zonder/met damper kit durf ik geen uitspraken over te doen, ik heb de V3 nog nooit gebruikt. Wat ik wilde zeggen is dat je zonder/met damper kit sowieso aan de loadcell vastzit en je dus spiergeheugen op zult moeten bouwen.

Dus inderdaad even een Tweaker lief aankijken of je kunt proberen. ;)
Duidelijk, ik denk dat ik je inderdaad verkeerd begrepen heb, ik accepteer loadcell, (o.a. gezien de prijs voor hydraulische remmen), ik vind alleen de Elite LC niet prettig remmen (geen afstand, druk moet van boven komen).
R3m3d7 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:43:
@80000
Volgens mij ga je met de damper kit niet het loadcell gevoel enorm aanpassen want het zijn nog steeds kilo’s die de remdruk bepalen.

Volgens mij had die ene reviewer, Gary?, de dampet kit zelfs liever op het gaspedaal dan op de rem. Simracing rem gaat zonder heel veel geld uit te geven niet als een echte rem voelen net zoals een shifter dat ook niet doet. Een loadcell rem vraagt wat gewenning maar na een uurtje of 5 voelt het prima, het is gewoon anders. Het resultaat is uiteindelijk een ander gevoel maar wel een nauwkeurige rem die, gezien de kosten het best haalbare is op dit moment. Ik ben voor de sprints gegaan omdat ik maatje 47 heb en de v3’s dan wat klein zijn, anders lijken mij dat gewoon prima pedalen.
Ik heb die review gezien, hij prefeert de damper op het gaspedaal omdat hij een performance brake kit heeft op het rempedaal, welke ervoor zorgt dat de rem minder ingedrukt kan worden. Dat is eigenlijk tegenovergestelde wat ik denk ik wil bereiken, maar dat interpreteer ik als er is een afstand om te overbruggen en dus hoop voor mij.
Madhouse1979 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:59:
@80000 wat @R3m3d7 hierboven ook al zegt, de v3's zijn wat klein inderdaad. Loadcell vraag inderdaad gewenning maar daarna wil je niet meer zonder. Verder zijn de v3's een prima pedalen set. De demper kit voegt op het rempedaal m.i. weinig toe. Op het gaspedaal is het wel fijn maar ook geen must.
De damper kan er ook af, dus ik heb denk ik verschillende opties om het gevoel aan te passen naar wat ik wil. Misschien minder variaties dan heusinkveld (met navenante prijs), maar ietsje meer dan de elite LC.

Ik wil iedereen _/-\o_ bedanken voor hun input, ik ga voor de V3i en retourneer het als het echt niks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:59:
@80000 wat @R3m3d7 hierboven ook al zegt, de v3's zijn wat klein inderdaad.
Inderdaad. Geen beste foto; maar zie hier mijn schoen (maat 49) op de V3s. De pedalen erachter zijn van een bedrijf dat inmiddels ter ziele is, maar had ze speciaal voor mij op maakt gemaakt.

De Brake Performance Kit voegt meer toe dan die demper kit denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKp4ExB0k3Zjhbl95H_JfbKCf3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbNthG3JhJ0wZWu9HPo7LpEB.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Nu online
@80000 Top, ik hoop dat het brengt wat je zoekt. Ik weet wel dat toen ik van mijn g25 naar de sprints ging ik het gevoel had dat ik met mijn voet tegen de muur aan het drukken was maar het went echt snel en met de v3's heb je een goed setje pedalen in huis straks. Laat ons weten hoe het uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

R3m3d7 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:38:
@80000 Top, ik hoop dat het brengt wat je zoekt. Ik weet wel dat toen ik van mijn g25 naar de sprints ging ik het gevoel had dat ik met mijn voet tegen de muur aan het drukken was maar het went echt snel en met de v3's heb je een goed setje pedalen in huis straks. Laat ons weten hoe het uitpakt!
Zal ik doen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:37
Xenophoben schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:41:
[...]

Toen je bij mij reed stond de force niet op 70% hoor :P haha, je hebt tot max 25 % gereden haha. O-)
7(8)7 Ik dacht dat je hem op het begin even hoger had staan dat ik mij herinner. Nja... dan staat buiten dat het punt voor mij persoonlijk nog steeds dat ik meer NM niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:42
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot de pedalen. Ik heb een Fanatec CSL wheelbase met de standaard CSL pedalen. Dus alleen gas en rem aangezien loadcell voor mij nog geen optie was vanwege de bevestiging op een wheelstand en er goed gebruik van te kunnen maken.

Stap voor stap wil ik verder upgraden en afgelopen augustus de eerste stap gedaan door de wheelstand om te ruilen voor de Treq One. Nu wordt het langzaam aan tijd om te kijken naar de volgende stap en dat is voor mij het upgraden van de pedalen naar loadcell.

Nu vraag ik mij af wat verstandig is. Ik wil in de toekomst (+/- 2 jaar) overstappen naar mooie Heusinkveld (of iets soortgelijks) pedalen. Nu zit ik dus in dubio of het voor mij nu verstandiger is om de volgende dingen te doen.

1. Voorlopig niet upgraden en over 2 jaar een mooie set pedalen kopen.
2. CSL Loadcell kit aanschaffen. Dus een extra pedaal voor mijn huidige set.
3. Clubsports V3 aanschaffen. Dus een volledige set nieuwe pedalen.

Hebben jullie tips met ook in de achtergrond mijn toekomstplannen voor wat ik het beste kan doen? Ik heb ergens gelezen dat vanwege de gebruikte materialen de CSL loadcell sneller slijt dan de v3, maar geen idee over hoeveel uur je dan spreekt dat ze 'af' zouden zijn.

Naast upgraden van de pedalen wil ik ook de komende 2 jaar, mijn PC upgraden (ik maak nu nog gebruik van een laptop vanwege ruimtegebrek in mijn vorige woning en een PS4) en de stap maken naar DD.

Doet Fanatec trouwens ook mee met Black Friday? Heb nog geen deals gezien. Dat zou de keuze mogelijk makkelijker kunnen maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door patricks8 op 17-11-2020 10:54 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:52

Niellie41

[object Object]

Fanatec heeft de laatste jaren wel meegedaan met Black Friday deals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

@patricks8 LC halen voor de Fanatec, no doubt. Dat is een prima setje pedalen waar je veel plezier van gaat beleven met een relatief kleine investering. Ik heb het al eerder gezegd, maar als ik het allemaal van te voren had geweten, weet ik niet of ik wel zoveel geld aan HE's had uitgegeven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

patricks8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:54:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot de pedalen. Ik heb een Fanatec CSL wheelbase met de standaard CSL pedalen. Dus alleen gas en rem aangezien loadcell voor mij nog geen optie was vanwege de bevestiging op een wheelstand en er goed gebruik van te kunnen maken.

Stap voor stap wil ik verder upgraden en afgelopen augustus de eerste stap gedaan door de wheelstand om te ruilen voor de Treq One. Nu wordt het langzaam aan tijd om te kijken naar de volgende stap en dat is voor mij het upgraden van de pedalen naar loadcell.

Nu vraag ik mij af wat verstandig is. Ik wil in de toekomst (+/- 2 jaar) overstappen naar mooie Heusinkveld (of iets soortgelijks) pedalen. Nu zit ik dus in dubio of het voor mij nu verstandiger is om de volgende dingen te doen.

1. Voorlopig niet upgraden en over 2 jaar een mooie set pedalen kopen.
2. CSL Loadcell kit aanschaffen. Dus een extra pedaal voor mijn huidige set.
3. Clubsports V3 aanschaffen. Dus een volledige set nieuwe pedalen.

Hebben jullie tips met ook in de achtergrond mijn toekomstplannen voor wat ik het beste kan doen? Ik heb ergens gelezen dat vanwege de gebruikte materialen de CSL loadcell sneller slijt dan de v3, maar geen idee over hoeveel uur je dan spreekt dat ze 'af' zouden zijn.

Naast upgraden van de pedalen wil ik ook de komende 2 jaar, mijn PC upgraden (ik maak nu nog gebruik van een laptop vanwege ruimtegebrek in mijn vorige woning en een PS4) en de stap maken naar DD.

Doet Fanatec trouwens ook mee met Black Friday? Heb nog geen deals gezien. Dat zou de keuze mogelijk makkelijker kunnen maken :)
Als je relatief goedkoop wil upgraden, dan de CSL Loadcell kit pakken. Dan ben je voor de komende jaren tot de volgende upgrade klaar. Ook al zou het sneller slijten dan de V3, je mag toch wel ervan uitgaan dat het 2-3 jaar meegaat toch? Zolang je niet exclusief op de PC speelt, vallen de Heusinkvelds sowieso af, omdat die niet werken op de PS4/5.

Black Friday deals zou ik niet heel erg veel van verwachten. Wat ik tot nu toe gezien heb, zijn het vaak combodeals met een paar tientjes korting. Niet iets waar je nu wat aan hebt, als je al een base hebt en op zoek bent naar wat extra onderdelen. Maar totdat het zover is en daadwerkelijk Black Friday is, blijft het koffiedik kijken. Persoonlijk denk ik geen grote kortingen of alleen combodeals met base+pedalen+stuur. Ze hebben een gigantisch jaar achter de rug en dus geen weinig reden om te gaan stunten.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:46:
@patricks8 LC halen voor de Fanatec, no doubt. Dat is een prima setje pedalen waar je veel plezier van gaat beleven met een relatief kleine investering. Ik heb het al eerder gezegd, maar als ik het allemaal van te voren had geweten, weet ik niet of ik wel zoveel geld aan HE's had uitgegeven.
Daarnaast zit er relatief ook weinig afschrijving op de pedalen, dus ik kan me wel vinden in het advies van @Arfman Ga op termijn eens bij iemand langs die over een set Heusinkveld beschikt zodat je voor jezelf kunt bepalen of je het verschil waard vind. Ik heb er persoonlijk geen seconde spijt van maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Bedankt voor de antwoorden. Voor mij is dus duidelijk dat het de loadcell kit gaat worden :). Ik wacht aankomend weekend nog even af en ga dan mogelijk bestellen.

@thunder8 PS4 gebruikte ik voor F1. Alleen sinds ik afgelopen maart ben begonnen met iRacing, heb ik niet meer geraced op de PS4. Die zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor de andere games die ook nog wel af en toe speel.

@Doubleoz Ik denk dat het nog makkelijker is bij Heusinkveld langs te gaan. Deze zitten 5 min bij mijn werk vandaan op de fiets :).

[ Voor 27% gewijzigd door patricks8 op 17-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

patricks8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:51:
Bedankt voor de antwoorden. Voor mij is dus duidelijk dat het de loadcell kit gaat worden :). Ik wacht aankomend weekend nog even af en ga dan mogelijk bestellen.

@thunder8 PS4 gebruikte ik voor F1. Alleen sinds ik afgelopen maart ben begonnen met iRacing, heb ik niet meer geraced op de PS4. Die zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor de andere games die ook nog wel af en toe speel.

@Doubleoz Ik denk dat het nog makkelijker is bij Heusinkveld langs te gaan. Deze zitten 5 min bij mijn werk vandaan op de fiets :).
Prima keus toch? Als je geen haast hebt, kan je altijd nog de BF deals afwachten. Die paar weken zal het ook niet op aan komen toch? ;) Ook al scheelt het maar een tientje, het is toch weer een tientje. ;) Maar als je niet kan wachten, ken het, dan bestel je dit weekend. :P

Succes met je beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
thunder8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:14:
[...]

Prima keus toch? Als je geen haast hebt, kan je altijd nog de BF deals afwachten. Die paar weken zal het ook niet op aan komen toch? ;) Ook al scheelt het maar een tientje, het is toch weer een tientje. ;) Maar als je niet kan wachten, ken het, dan bestel je dit weekend. :P

Succes met je beslissing!
Ik had in mijn hoofd zitten dat het komende vrijdag BF was :D. Ik wacht idd de deals even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
@80000 Al gedacht aan Meca Cup 1 Pedals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

patricks8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:51:

Laatste tip: ga pas bij Heusinkveld langs wanneer je hiervoor budget hebt :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Deze was ik in de research niet tegengekomen. Ik zit er net wat reviews te lezen en youtube van te kijken.
Prijs zit op het niveau van de heusinkveld. Ik zal deze als optie houden als de V3 echt tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

patricks8 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:16:
[...]

Ik had in mijn hoofd zitten dat het komende vrijdag BF was :D. Ik wacht idd de deals even af :)
Na klachten van vorig jaar Black Friday en wat Fanatec er over zegt wat je kan verwachten elk jaar:

https://forum.fanatec.com...-2021-2022-2023-2024-2025

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-05 13:38
Even wat achtergrond. Op dit moment maak ik gebruik van een Thrustmaster TX wheel base, 28GT stuur en T3PA pedalen. Het rempedaal heb ik voorzien van een 20kg loadcell. De pedalen zijn via de RJ12 adapter van Thrustmaster via USB aangesloten (dus niet via de wheelbase). Dit alles omdat ik graag naar een DD setup wil. Die DD wheelbase is inmiddels bij Simplicity besteld en aangezien ik nog een tijdje moet wachten op de wheelbase wilde ik proberen mijn huidige stuur (Thrustmaster 28GT dus) bruikbaar te maken voor de nieuwe wheelbase. Dat is gelukt. Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is het daadwerkelijke mounten op de as van de Mige maar mocht dat niet goed werken (lees: niet sterk genoeg) heb ik nog wel alternatieven. De verbinding met het stuur, zowel mechanisch als electronisch werkt en Windows herkent het stuur als een HID input device waarna het zichtbaar is als game controller in het control panel.

Het project is een combinatie van 3D geprintte onderdelen, een Sparkfun Pro Micro usb controller met custom firmware en een standaard ps/2 male naar female gekrulde verlengkabel. De geprintte onderdelen zijn omwille van sterkte met 100% infill geprint (dus massief) en voelen erg stevig aan.

Voorwaarde voor de aanpassing was dat ik het stuur zelf niet aan hoefde te passen. Het moest zoveel mogelijk een universele Thrustmaster adapter zijn zodat er ook andere sturen uit het Thrustmaster ecosysteem gebruikt kunnen worden. Het Ferrari 599xx stuur werkt, dat heb ik getest. Het sparco R383 stuur werkt niet, daarvoor moet ik andere software flashen op de usb controller. Dat is een software dingetje. Als je nieuwsgierig of geïntresseerd bent kan je hier wat meer informatie vinden:

YouTube: DIY Thrustmaster to OSW adapter - YouTube

[ Voor 8% gewijzigd door LoermansA op 19-11-2020 11:57 . Reden: Verdere toelichting, typos ]

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zelf gebruik hier hier deze om voor nu nog mijn thrustmaster (open wheel) stuur op DD (simucube) te gebruiken: https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Werkt perfect :)

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-05 13:38
Paulus07 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:44:
Zelf gebruik hier hier deze om voor nu nog mijn thrustmaster (open wheel) stuur op DD (simucube) te gebruiken: https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Werkt perfect :)
Die had ik ook gevonden, maar vond het vrij prijzig (wel klantvriendelijke lui en vlotte reacties) en had het gevoel dat ik het op basis van bestaande 3D print/electronica projecten ook zelf kon doen. Daarnaast is de aanpassing specifiek voor dat stuur en kan je die niet gebruiken icm een ander stuur.

De financiele bottomline: controller is € 11, ps/2 kabel was € 8. Alles incl verzenden. Verder het filament (geen idee) en 3 boutjes/moertjes. Dus € 20 á € 25. En leuk om te doen :)

Zo ziet het resultaat er overigens uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLs6gVgMUjCiAcA6f2QuEldtggg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDYMT6xOD7pstNizeZV7c0Zq.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 20% gewijzigd door LoermansA op 19-11-2020 13:31 ]

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Madhouse1979
80000 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:34:
[...]

Deze was ik in de research niet tegengekomen. Ik zit er net wat reviews te lezen en youtube van te kijken.
Prijs zit op het niveau van de heusinkveld. Ik zal deze als optie houden als de V3 echt tegenvallen.
Je kunt ook nog naar BJ Simracing kijken. Ik heb deze set (GT met pedaalplaat) mogen reviewen (zie website) en deze zijn absoluut niet tegen gevallen.

http://bjsimracing.com/in...troller=product&id_lang=2

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
Madhouse1979 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:04:
[...]

Je kunt ook nog naar BJ Simracing kijken. Ik heb deze set (GT met pedaalplaat) mogen reviewen (zie website) en deze zijn absoluut niet tegen gevallen.

http://bjsimracing.com/in...troller=product&id_lang=2
Hoe verhoud die zich eigenlijk tegenover de Heusinkvelds? Voor mijn gevoel kan er weinig verschil in zitten, aangezien ze op de zelfde manier zijn opgebouwd.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ook nice! Een hydraulische pedalset. Qua price ongeveer on-par met de SimTag pedalset.

iRacing Profiel

80000 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:34:
[...]

Bekijk deze ook eens, https://kapral.store/coll...g-3-pedals-kit-pv2-by-kre

Ik ga ze zelf één dezer dagen maar eens bestellen, veel is er niet over te vinden qua info maar ik ben al een tijdje heen en weer aan het mailen met de shop eigenaar en ik denk dat dit nog wel eens een mooie verassing zou kunnen zijn wanneer je naar prijs / prestatieverhoudingen gaat kijken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Hupske
R2D2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:35:
[...]

Bekijk deze ook eens, https://kapral.store/coll...g-3-pedals-kit-pv2-by-kre

Ik ga ze zelf één dezer dagen maar eens bestellen, veel is er niet over te vinden qua info maar ik ben al een tijdje heen en weer aan het mailen met de shop eigenaar en ik denk dat dit nog wel eens een mooie verassing zou kunnen zijn wanneer je naar prijs / prestatieverhoudingen gaat kijken.
Omdat het deze pedalen zijn die je zelf kan maken:

https://grabcad.com/library/pedals-v2-sim-racing-1

KRE heeft er alleen zijn eigen sausje overheen gedaan in de zin van het uiterlijk. Welke ik wel cool gedaan vind.

Overigens heb ik deze pedalen zelf gemaakt en ben er erg tevreden over 😬 uit nieuwsgierigheid zou ik nog wel eens de Heusinkvelds willen proberen, maar verwacht niet heel veel verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 19-11-2020 16:53 ]

Hupske schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:41:
[...]

KRE heeft er alleen zijn eigen sausje overheen gedaan.
Daar was ik inderdaad achter, en hoewel ik ze zelf ook prima zou kunnen maken met de link die jij poste vind ik het toch aanlokkelijker om alles gewoon in 1 keer in een doos thuis aangeleverd te krijgen (gebrek aan tijd om alles bij elkaar te gaan sprokkelen) ;)

Daarnaast denk ik niet dat je (wanneer je niet over eigen machinerie beschikt) je niet veel goedkoper uit zal zijn als je alles buiten de deur moet laten maken.

• Hupske
R2D2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:58:
[...]

Daar was ik inderdaad achter, en hoewel ik ze zelf ook prima zou kunnen maken met de link die jij poste vind ik het toch aanlokkelijker om alles gewoon in 1 keer in een doos thuis aangeleverd te krijgen (gebrek aan tijd om alles bij elkaar te gaan sprokkelen) ;)

Daarnaast denk ik niet dat je (wanneer je niet over eigen machinerie beschikt) je niet veel goedkoper uit zal zijn als je alles buiten de deur moet laten maken.
Klopt. Ben zelf rond de 400,- uitgekomen met clutch erbij. Zo een set kant en klaar halen is wel wat makkelijker idd :+

• 80000

80000

mrox

ehum, komen jullie daar nu mee, terwijl ik de v3 al heb besteld O-) en binnen heb :9~ ?
Ik zal later mijn bevindingen posten, als ik er meer met alle instellingen en pedalen ervaringen heb.

• Darkangle
80000 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:38:
ehum, komen jullie daar nu mee, terwijl ik de v3 al heb besteld O-) en binnen heb :9~ ?
Ik zal later mijn bevindingen posten, als ik er meer met alle instellingen en pedalen ervaringen heb.
Heb je die uit de V&A opgepikt of nieuw? Indien nieuw kan je altijd gewoon weer terug sturen binnen de tijd.

• Madhouse1979
Hupske schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:34:
[...]

Hoe verhoud die zich eigenlijk tegenover de Heusinkvelds? Voor mijn gevoel kan er weinig verschil in zitten, aangezien ze op de zelfde manier zijn opgebouwd.
Ja ze zijn redelijk op de zelfde manier opgebouwd en er is niet veel verschil te merken. De Sprints zijn wel een niveautje hoger qua afwerking en compleetheid. Ik gebruik ik de Sprints nu meer dan een jaar en voelen ze nog steeds het zelfde aan als op dag 1. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid (lees: software) van Heusinkveld wel wat beter. Ik heb de BJ's een paar weken getest en ze staan nu te showen in de kast. Ik heb dus geen ervaring over gebruik over een langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een RJ12 naar PS/2-kabel? Hier een voorbeeld: https://postimg.cc/dDydndGV

Vandaag m’n ClubSport-pedalen ontvangen om aan een CSL te hangen, maar ben te ongeduldig om nog te wachten op een levering vanuit Duitsland :X

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Beltoni
Gisteren aan de slag gegaan met mijn aluminium profielen. Wilde kijken of het mogelijk is om eventueel een pedal upgrade te doen op mijn Playseat Challenge. Paar schetsen gemaakt en uiteindelijk maar wat dingen besteld. Vandaag en gisteren een beetje zitten klussen met mijn twee linkerhanden.

Resultaat; ben eigenlijk wel te spreken over mijn creatie. Rijd nu nog met basic TM pedalen maar die liggen echt super vast, dat was bij Playseat Challenge wel anders. De haak constructie naar mijn stoel werkt verrassend goed en is ook nog makkelijk los te halen. Ik denk dat ik hier zo maar eens wat Loadcell pedalen op kan zetten, dat zou een mooie upgrade zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gT7109dN8sI4lU86ic_A9Uu8z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6rvihmBhTKhZT1paLuMYnYs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WT8UUWYaO00nGRZoKg7L3JG_e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4rDITrJiBquQs3haCcBc9WZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f4G0TqD_BFqCpozgU-bonmZASg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufyFZy5KeAmW8lmCk4Xcq0Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cGRx9MvAI4tvvPgC0IKyLjWtAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohhXdlzQEBTHj7ouE31qxxoP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Beltoni schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:00:
Gisteren aan de slag gegaan met mijn aluminium profielen. Wilde kijken of het mogelijk is om eventueel een pedal upgrade te doen op mijn Playseat Challenge. Paar schetsen gemaakt en uiteindelijk maar wat dingen besteld. Vandaag en gisteren een beetje zitten klussen met mijn twee linkerhanden.

Resultaat; ben eigenlijk wel te spreken over mijn creatie. Rijd nu nog met basic TM pedalen maar die liggen echt super vast, dat was bij Playseat Challenge wel anders. De haak constructie naar mijn stoel werkt verrassend goed en is ook nog makkelijk los te halen. Ik denk dat ik hier zo maar eens wat Loadcell pedalen op kan zetten, dat zou een mooie upgrade zijn!
Mooie oplossing! Ik had al eens iets gelijkaardig gezien en die persoon had er Heuskinveld pedalen opgezet, maar het frame kantelde telkens naar voor en de stoel ging in de lucht. Ik zie in jouw design het frame veel verder uitsteekt vooraan dan de pedalen, wat er voor moet zorgen dat je dit nadelig effect niet ervaart.
Dus ik weet niet als het met opzet gedaan is of niet, maar good job! 8)

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Broodro0ster schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:16:
[...]

Mooie oplossing! Ik had al eens iets gelijkaardig gezien en die persoon had er Heuskinveld pedalen opgezet, maar het frame kantelde telkens naar voor en de stoel ging in de lucht. Ik zie in jouw design het frame veel verder uitsteekt vooraan dan de pedalen, wat er voor moet zorgen dat je dit nadelig effect niet ervaart.
Dus ik weet niet als het met opzet gedaan is of niet, maar good job! 8)
Ja dat is bewust zo gedaan. Volgens mijn de eerste schets kwam ik op 60-62cm. Heb 70cm besteld, hopelijk helpt dat een beetje. Er zit geen wiskundig model achter o.i.d. Met de huidige set up krijg ik de stoel met geen mogelijkheid omhoog. Hopelijk blijft dat zo als ik van pedalen wissel.

Het is echt bizar hoeveel fijner dit rijdt dan de standaard set up. Dan merk je pas hoeveel die pedalen nog bewogen. Het ligt nu lekker vast, denk dat dit mij helpt om wat constanter te remmen vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:58
Hallo allen,

Weet niet of dit het goede topic ervoor is maar ik heb een vraag mbt mijn stuur & pedalen.
Ik beschik over een thrustmaster T50 stuur en TCLM pedalen, deze gebruik ik voornamelijk met iRacing op de PC maar gebruikte ik ook zo nu en dan op de Ps4.

Nu heb ik sinds van de week een Xbox series X, zover ik weet wordt thrustmaster hier niet bij ondersteund, is er een simpele oplossing om deze ondersteund te krijgen of moet ik nieuw setje aanschaffen?

Bvd!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zegato schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:46:
Heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een RJ12 naar PS/2-kabel? Hier een voorbeeld: https://postimg.cc/dDydndGV

Vandaag m’n ClubSport-pedalen ontvangen om aan een CSL te hangen, maar ben te ongeduldig om nog te wachten op een levering vanuit Duitsland :X
Het is inmiddels gelukt! Het kostte een hoop pogingen. Er zwerven een hele hoop pinouts op het internet rond, die niet kloppen, dus voor het archief van dit topic, een kleine how-to, mocht een van jullie in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen bij -bijvoorbeeld- een gebroken kabel :)

Benodigdheden:
1. Krimptang voor RJ12
2. RJ12-plugs
3. PS/2-kabel
4. Multimeter (optioneel)

Als je de laatste kabel nog thuis aan een ouderwetse muis hebt hangen, kun je die ook gebruiken. Let op: PS/2-kabels van toetsenborden hebben meestal 4 aders: te weinig om deze kabel te maken. Dit is de correcte pinout:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze8xnh5XexhbjZXWmcWFJQ59C1w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6syrEqba07GLaUZvxrKdldB.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog een paar tips:
1. De kleuren van aders kunnen per PS/2-kabel verschillen. Er gaan een hoop schema's rond op basis van de kleuren van de kabels die nogal verwarrend kunnen zijn. Zo zijn de aders van de originele Fanatec-kabel anders gekleurd dan van andere PS/2-kabels.
2. Vaak worden de mannelijke en vrouwelijke pinout van de PS/2-connector verwisseld.
3. Het makkelijkst is als je van het bovenstaande schema de mannelijke connector (die je als het goed is in je hand kan houden) aan te houden. Met een multimeter -ik moest leren omgaan met dit ding voor dit klusje :X - kun je checken welke pin van je PS/2-connector bij welke ader hoort.
4. Check altijd met de multimeter of je RJ12-connector goed gekrimpt is aan de PS/2-kabel

Mocht je geen multimeter hebben: bij mijn run of the mill kabel van de lokale kabelboer, kwam het neer op deze kleuren en pin layout:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXUQKz0ovF1ElzobzHIUuXZ0jpE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgDeNHWfEzWBlBXfFdDCVcIh.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik hoop dat iemand in de toekomst nog iets heeft aan deze post :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
R0dsk0ll schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:43:
Hallo allen,

Weet niet of dit het goede topic ervoor is maar ik heb een vraag mbt mijn stuur & pedalen.
Ik beschik over een thrustmaster T50 stuur en TCLM pedalen, deze gebruik ik voornamelijk met iRacing op de PC maar gebruikte ik ook zo nu en dan op de Ps4.

Nu heb ik sinds van de week een Xbox series X, zover ik weet wordt thrustmaster hier niet bij ondersteund, is er een simpele oplossing om deze ondersteund te krijgen of moet ik nieuw setje aanschaffen?

Bvd!
De Xbox versie is de Thrustmaster TMX en voor de Playstation is de T150 uitgebracht, ik denk zelf niet dat voor de T150 een adapter te vinden is waarmee deze op de Xbox werkend kan worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
R0dsk0ll schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:43:
Hallo allen,

Bvd!
Voor de vorige generatie consoles had je de drive hub. Heb er geen ervaring mee maar begreep van andere dag het werkt. Weet niet of het voor de nieuwe generatie ook werkt maar dat zou je de ven moeten uitzoeken.

https://www.bsimracing.co...wheel-to-xbox-one-or-ps4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Fanatec gebruikers onder ons, weer een nieuwe Driver / Firmware update, https://forum.fanatec.com...d-podium-bases-all-wheels
All Bases

1" OLED Steering Wheel displays: BLI setting name now uses space more efficiently and is shown as "BRK LVL"

Podium Button Module Endurance:

Fixed: Mouse Emulation reacts to steering
Fixed: BME+CSWV2.5 XBOX-Button no longer triggers RB and is more responsive
Fixed: MPS needs one position change to work correctly. MPS Position will now be sent when connecting/starting

ClubSport Steering Wheel Formula V2:

Fixed: Thumb Encoder Inputs inconsistent / missing. Adjusted PS4 Thumb Encoder handling, because detection was worse after last release.
Fixed: Left Joystick Press not working if both clutch paddles are pulled
Fixed: On PS4 Thumb encoders are swapped left/right
Fixed: On CSL E WB+ the Xbox mode was available on mode change even with wheels that have no Xbox chip. (The XBO mode was not functional, just the available)

CSL McLaren GT3 Steering Wheel:

Fixed issue of clutch paddles getting unwanted input in specific situations

Included Firmware Versions:

CSW V1 Base : V680 (NEW)
CSW V2 Base : V680 (NEW)
CSW V2.5 Base: V680 (NEW)
CSL E Base: V680 (NEW)
CSL E Base PS4: V680 (NEW)
PDD Base: V680 (NEW)
PDD WQR: V6
CSL/CSW Motor: V22
DD1/DD2 Motor: V40
McLaren V31
RFORMV2: V38 (NEW)
PHUB: V4 (NEW)
PBME: V15 (NEW)
Vanavond maar eens testen, al had ik ook al geen issues met de V380 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-04 12:29
Beltoni schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Beltoni , wat is dat voor een haak? Heb je een onderdelenlijstje? Ik heb ook een Playseat Challenge en een Fanatec CSW 2.5 erop. Gaat wel goed, maar de pedalen zou ik ook willen upgraden vanaf mijn oude G29 (met Truebrake mod), maar de oplossingen die ik gezien heb zijn allemaal vasgeschroefde beugels om het aluminium aan de stoel te verbinden, jouw oplossing is veel eleganter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik zie een nieuwe business aankomen @Beltoni ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Iets voor het assortiment van Treq. De Treqhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo mede-tweakers, ik wil een stuur gaan aanschaffen om te gebruiken bij een arcade racer op de Xbox series S (Forza Horizon 4/5) en voor zo nu en dan gebruik.

Daarbij vroeg ik mij af wat de beste prijs/kwaliteitverhouding was voor een budget van rond de € 200,-?

Er is zoveel informatie op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zelf heb ik de Logitech G920 gezien, deze lijkt mij een populaire keuze voor beginners of kan ik voor dat geld beter naar iets anders kijken?

Ik ben redelijk bekwaam in laptopreparaties en dergelijke. Dus een beetje schroeven en solderen is voor mij geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Elsandre schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
Hallo mede-tweakers, ik wil een stuur gaan aanschaffen om te gebruiken bij een arcade racer op de Xbox series S (Forza Horizon 4/5) en voor zo nu en dan gebruik.

Daarbij vroeg ik mij af wat de beste prijs/kwaliteitverhouding was voor een budget van rond de € 200,-?

Er is zoveel informatie op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zelf heb ik de Logitech G920 gezien, deze lijkt mij een populaire keuze voor beginners of kan ik voor dat geld beter naar iets anders kijken?

Ik ben redelijk bekwaam in laptopreparaties en dergelijke. Dus een beetje schroeven en solderen is voor mij geen probleem.
Voor dat budget ga je niet veel anders vinden denk ik, vooral omdat bij de Xbox toch al redelijk beperkte keus hebt qua compatibiliteit. Dan kan je met een G920, mits deze compatible is, geen buil vallen.

Als het bevalt en nadien alsnog wat serieuzer wordt, kan je alsnog upgraden naar betere spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
thunder8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:06:
[...]

Voor dat budget ga je niet veel anders vinden denk ik, vooral omdat bij de Xbox toch al redelijk beperkte keus hebt qua compatibiliteit. Dan kan je met een G920, mits deze compatible is, geen buil vallen.

Als het bevalt en nadien alsnog wat serieuzer wordt, kan je alsnog upgraden naar betere spullen.
Dank je wel voor de snelle reactie, dan hoef ik niet meer verder te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
los van het budget. Forza met een stuur is niet de moeite. Ik heb het geprobeerd met een fanatec CSL elite, en je hebt amper gevoel in de auto.
Met een controller speelt het echt veel fijner.

Waarschijnlijk zijn er wel andere titels die beter voelen, maar dat antwoord moet ik schuldig blijven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
Orangeman schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:18:
[...]

@Beltoni , wat is dat voor een haak? Heb je een onderdelenlijstje? Ik heb ook een Playseat Challenge en een Fanatec CSW 2.5 erop. Gaat wel goed, maar de pedalen zou ik ook willen upgraden vanaf mijn oude G29 (met Truebrake mod), maar de oplossingen die ik gezien heb zijn allemaal vasgeschroefde beugels om het aluminium aan de stoel te verbinden, jouw oplossing is veel eleganter ;)
Heb de profielen bij Aluxprofiel.nl besteld. Verder heb ik bij de Karwei een koppelplaat (normaal voor hout) gekocht en universele haken. Deze heb ik zelf ingepakt met wat tape, een dun laagje omdat hij anders niet meer om het Challenge frame past. Bij de Hornbach zou je eventueel een haak incl. rubber coating kunnen halen, ziet er iets netter uit maar ik weet niet of het om het frame past.

Hieronder de lijst vanuit van Aluxprofiel en karwei.

Aluxprofiel bestelling (incl. extra inbusbout/moer just in case)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Aluminium constructieprofiel 4040
Schroefdraad tappen M8 Geen schroefdraad
Freesbewerking Ankerpin Geen freesbewerking Ankerpin
100 + op voorraad
Gewenste lengte 700 mm  €14,90
2 x €7,45

Aluminium constructieprofiel 4040
Schroefdraad tappen M8 Geen schroefdraad
Freesbewerking Ankerpin Geen freesbewerking Ankerpin
100 + op voorraad
Gewenste lengte 300 mm  €9,57
3 x €3,19

Inbusbout M6x12 DIN 912-M6X12
100 + op voorraad   €1,00
10 x €0,10

Afdekkap 40404040-COVER
100 + op voorraad   €0,88
4 x €0,22

Verbindingshoek 4040 + afdekkap
4040 verbindingshoek compleet Inbussleutelmontage - (2x DIN 912 M6x16 + 2x ring DIN 9021 M6 + 2x inklikmoer 8-4-M6.40)
100 + op voorraad   €25,30
10 x €2,53

Rubber voet 4900-40
40-profiel (1x DIN 912 M5x12 + 1x Inklikmoer 8-4-M5.40)
100 + op voorraad   €6,84
6 x €1,14

Inklikmoer 40-profiel M6 8-4-M6.40
100 + op voorraad   €1,92
8 x €0,24

Karwei
2x Duraline J-haak plat 38x82 mm
https://www.karwei.nl/ass...k-plat-38x82-mm/p/B217012

1x Koppelplaat Verzinkt 250x46x2,5 mm
https://www.karwei.nl/ass...t-250x46x2-5-mm/p/B105015

2x M4 10mm bout + moer om haak aan koppelplaat vast te zetten.

De koppelplaat is niet een perfecte oplossing maar het werkt wel. De 2,5mm dikte maakt het mogelijk om deze in het aluminium profiel vast te zetten zonder dat het uitsteekt aan de onderkant. Idealiter zou ik daar een soort T-verbinding plaatsen waarbij ik ook de haken op beide punten vast kan zetten. In principe zoiets, maar dan met de juiste afmetingen.

Belangrijk om na te denken hoe je de rem gaat vastzetten aan het frame. Ik heb twee verbindingshoeken gebruikt omdat je deze standaard Thrustmaster pedalen enkel met twee M6 bouten vast kan zetten, vanaf de onderkant. Deze mogen ook maximaal 10mm in de pedalenset, ze mogen dus niet te lang zijn. Heusinkveld kunnen direct in het aluminium profiel gezet worden omdat deze van boven worden vastgedraaid.

Ben verder geen techneut maar heb me er nu enigszins in verdiept. Mocht je vragen hebben of je komt er niet uit, let me know! Als je denkt dat het beter kan dan is die info ook altijd welkom!
Doubleoz schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:24:
Ik zie een nieuwe business aankomen @Beltoni ☺️
Haha ja heb ik een cashcow? 8)

Voor nu houd ik mijn huidige baan nog even aan :D

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 23-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:19
Arfalas schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:29:
los van het budget. Forza met een stuur is niet de moeite. Ik heb het geprobeerd met een fanatec CSL elite, en je hebt amper gevoel in de auto.
Met een controller speelt het echt veel fijner.

Waarschijnlijk zijn er wel andere titels die beter voelen, maar dat antwoord moet ik schuldig blijven
Ik vind Forza Horizon 4 juist erg vermakelijk met m'n stuurtje (thrustmaster t300rs). Het gevoel is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Assetto Corsa, maar speelt heel aardig. Met een controller heb ik veel minder lol in het spelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ah ok, misschien ligt het er ook aan dat ik wat meer sim verwachtte, ipv arcade. Ik heb forza echt wel veel gespeeld, prima game, als je niet teveel realiteit verwacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

SlaadjeBla schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:41:
Iets voor het assortiment van Treq. De Treqhaak.
Haha, naam is er al! @Jimmy J.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Heef iemand al eens iets gepost over zoiets als dit te voorzien van druksensoren?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vYN0atzvK1RkSnfoq6zMwVXaW.jpg

Misschien een leuke goedkope manier om toch redelijke pedalen te hebben voor weinig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik ben op zoek naar een nieuwe pedalenset, elk idee om geen 700 eur voor Heusinkvelds te moeten neerleggen is welkom. Bij die set zou ik niet weten wat er allemaal aan toegevoegd moet worden.
Edit; met een black friday sale toch maar de sprints aangekocht :+

[ Voor 15% gewijzigd door thibaultvdb op 25-11-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Nice. Maar waar heb je die gehaald? Voor zover ik weet doet Heusinkveld geen BLack friday

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Arfalas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:13:
Nice. Maar waar heb je die gehaald? Voor zover ik weet doet Heusinkveld geen BLack friday
Zowel https://digital-motorsports.com/ als https://shop.gperformance.eu/ hebben black friday deals op Heusinkveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

thibaultvdb schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:37:
Ik ben op zoek naar een nieuwe pedalenset, elk idee om geen 700 eur voor Heusinkvelds te moeten neerleggen is welkom. Bij die set zou ik niet weten wat er allemaal aan toegevoegd moet worden.
Edit; met een black friday sale toch maar de sprints aangekocht :+
En dat ook in 13min te hebben besloten >:) Wel mooie aankoop, ga je absoluut geen spijt van krijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 25-11-2020 14:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik heb ze bij gperformance aangekocht. Zal wel een mooie upgrade zijn voor m'n G27 pedalen, die voelen niet meer zo goed naast de simucube :')
Binnekort kan ik iemand blij maken met een volledig G27 setje.

Voor de Turn R20 Evo ben ik een wireless buttonbox aan het tekenen om te 3D printen, kan ik daar toch wat op besparen. De SRB BB Ultra kost ook weer een 400eur en dat is dan nog een van de goedkoopste opties voor de SC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip7wAhP6fJ-ZtKhsu4RZfEb65AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fT2MG6c1rsa6IhHvlWFGoqTS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door thibaultvdb op 25-11-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Darkangle schreef op woensdag 25 november 2020 @ 03:07:
dit

Misschien een leuke goedkope manier om toch redelijke pedalen te hebben voor weinig?
Sterker nog, met de juiste druksensoren kun je zelfs het hydrolische systeem laten werken. Met een bodnar bordje en deze zou dat moeten lukken! Wel heb je dan ook een hydrolische slave cilinder nodig waar je bijvoorbeeld rubber bussen of een sterke veer fijn knijpt met de hydroliek. Het zal wat werk zijn maar ik denk zelfs dat wanneer je dit goed doet je vrijwel ieder bestaand sim pedaal kan overtreffen (wanneer deze pedalen zelf redelijk van kwaliteit zijn). Zie ook : https://simtag.shop/gb/ac...draulic-pedal-system.html

Het gaspedaal en de koppeling zou ik trouwens gewoon met een potentiometer of hallsensor laten verlopen voor het gemak (en kosten), daar mis je niets aan. Je hebt dan enkel veren e.d. nodig.

Zelf heb ik voor een dergelijk bedrag een pedalen setje gemaakt met een loadcell (te vinden in dit topic), maar de hydrolische weg zou achteraf waarschijnlijk nog meer voldoening hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voegt de hydroliek precies toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 19:18
(jarig!)
Zou een Logitech shifter op een Thrustmaster T300RS de aansluit stekker passen en werken ????
of eventueel rechtstreeks via een USB adapter in de Pc zou dat dan ook werken Ik vind het prijsverschil tussen de Thrustmaster en Logitech shifters erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
riesjaar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:53:
Zou een Logitech shifter op een Thrustmaster T300RS de aansluit stekker passen en werken ????
of eventueel rechtstreeks via een USB adapter in de Pc zou dat dan ook werken Ik vind het prijsverschil tussen de Thrustmaster en Logitech shifters erg groot.
Als ik een shifter haal dan zal het waarschijnlijk een shh shifter zijn. Die zit ertussen ivm prijs en lijkt me beter aan te voelen tov de TM shifter

https://www.techpowerup.com/review/

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Een authentiek gevoel en mogelijk duurzaamheid aan de meeste componenten.

Volgens mij rijdt Max trouwens inmiddels ook met een hydrolische rem op zijn sim omdat het meer op het echte werk lijkt.

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
Iemand enig idee of de nieuwe Fanatec WRC 'dikker' is dan de BMW GT2 stuurwiel?

Ik zit te twijfelen voor welk stuurwiel ik zou gaan met de CSW 2.5, maar de GT2 ziet er momenteel de no-brainer uit voor 239 euro. Qua paddle shifters heeft de WRC precies ook de betere feedback volgens reviewers.

[ Voor 16% gewijzigd door Fentomized op 26-11-2020 13:33 ]

• mr.DJ95
  • Laatst online: 12:23
Fentomized schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:02:
Iemand enig idee of de nieuwe Fanatec WRC 'dikker' is dan de BMW GT2 stuurwiel?

Ik zit te twijfelen voor welke stuurwiel ik zou gaan met de CSW 2.5, maar de GT2 ziet er momenteel de no-brainer uit voor 239 euro. Qua paddle shifters heeft de WRC precies ook de betere feedback volgens reviewers.
Lijkt inderdaad wel een dikke stuur. Het WRC stuur is gewoon het P1 stuur met een rebrand. Vond die erg tegenvallen en alcantara sleet erg hard en greep niet lekker aan.

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:23
mr.DJ95 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:12:
[...]

Lijkt inderdaad wel een dikke stuur. Het WRC stuur is gewoon het P1 stuur met een rebrand. Vond die erg tegenvallen en alcantara sleet erg hard en greep niet lekker aan.
Oeshe. Volgens Fanatec is de WRC bijna volledig nieuw opgebouwd, en qua design is het wel identiek als de het P1 stuur. Zover ik weet is het gewoon dikker en heeft het een echte quick release. Anders zeggen veel reviewers dat de WRC echt wel een goed stuurtje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
De WRC heeft ook nog 'removable paddles'

Persoonlijk zou ik in de prijsklasse voor het BMW stuur kiezen, deze is veel degelijker gebouwd en zo voelt hij ook aan. De WRC is idd gewoon een geupdate P1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Vorige jaar heb ik mijn G27 pedalen vervangen door fanatec clubsport v3.
en nu we weer een jaar verder zijn is het toch wel tijd om mijn stuur cq. wheelbase ook te gaan vervangen!

ik zit al een paar weken allemaal reviews te lezen en te volgens en te denken voor welke wheelbase ik nu moet gaan: de CSL elite of de CSW 2.5.
Afgelopen week dacht ik ik wil eigenlijk wel de CSW2.5, maar weet niet of ik het prijs verschil ten opzichte van de CSW2.5 waar vind.
Maar nu met de BL 20% korting van de CSW 2.5 heb ik mijn keuze gemaakt.
https://forum.fanatec.com/categories/blog

het prijsverschil word best klein zo, en de CSL elite PS versie interesseert mij niet.

ik heb denk ik 10-15 jaar met de G27 gedaan, en ik verwacht ook niet snel te upgraden naar een DD, dat het mij logisch lijkt dat ik met de CSW2.5 nog vele jaren vooruit kan?

gezien de beperkte oplage moet ik de website morgenochtend goed in de gaten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 26-11-2020 14:01 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 49 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.