Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 50 ... 139 Laatste
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Valkyre schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:53:
ik heb denk ik 10-15 jaar met de G27 gedaan, en ik verwacht ook niet snel te upgraden naar een DD, dat het mij logisch lijkt dat ik met de CSW2.5 nog vele jaren vooruit kan?
Ligt eraan hoeveel je stuurt. ;)
Welk stuurwiel ga je voor?

De G27 is net 11 jaar oud trouwens. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2020 14:15 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:14:
[...]

Ligt eraan hoeveel je stuurt. ;)
Welk stuurwiel ga je voor?

De G27 is net 11 jaar oud trouwens. ;)
ik ben een fan van open wheelers, dus ik denk dat ik voor het ClubSport Steering Wheel Formula Carbon ga, die is morgen als het goed is goedkoper dan het normale formula stuur.
En van de week in iracing eens de radical geprobeerd en die beviel mij ook.

dan hoeveel ik stuur:
Nu wat minder omdat ik ook minder plezier beleef aan het sturen met de G27 (laat ik voorop stellen dat ik zeker geen max verstappen ben ;))
en ik heb 2 kinderen (<4 jaar).
Mijn verwachting is wel dat ik wat meer ga sturen naarmate ik ook meer stuur genot heb, en naarmate de kids ouder worden ik wat meer zal sturen. Dat is wel een beetje de consensus wat ik hier lees en in reviews dat de CSL Elite ook echt een goede stap omhoog is en voldoende voor wat ik zou willen.

Mijn idee is dat de CSW2.5 net wel wat degelijker is dan de CSL Elite ( mee eens?) en ik verwacht niet dat ik snel naar een DD zal overgaan, waardoor ik dus echt lang met mijn nieuw aan te kopen wheelbase ga doen.

11 jaar?! Gelijk even nagezocht ik heb hem in april 2013 gekocht voor 175 euro via MP (ruim 7 jaar geleden dus :)) , met een beetje geluk kan ik er nog 150euro voor vragen weer op MP.
ow ja daarvoor reed ik met zo'n rood stuur van Logitech maar die ging toen kapot Formula GP force oid. (daar heb ik echt een hoop liveforspeed mee gereden.)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
We hadden het hier laatst over de ruimte bij de duimen bij het Cube Controls CSX 2 stuurwiel. Ik ben nu de Formula Pro aan het testen en reviewen en ik moet zeggen dat het mij (ik heb ook grote handen) echt 100% meevalt. Wat een enorm goed stuur is dit zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7g_rwJSbxQ3REURo-zCEdHWLiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KmowbNIp0qpp7szAh87gx78.jpg?f=fotoalbum_large

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Valkyre schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:29:
[...]
Mijn idee is dat de CSW2.5 net wel wat degelijker is dan de CSL Elite ( mee eens?) en ik verwacht niet dat ik snel naar een DD zal overgaan, waardoor ik dus echt lang met mijn nieuw aan te kopen wheelbase ga doen.
Daar ben ik het wel mee eens! Zeker met de Black Friday prijzen nu van Fanatec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik vind de site van Fanatec echt onoverzichtelijk trouwens, ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:51:
Nee, het is wel zoeken soms. Ik heb op mijn site een overzicht van alle Black Friday aanbiedingen staan met de juiste links naar de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:51:
Mee eens, althans het bestel proces worden er allemaal extra dingen heel onoverzichtelijk toegevoegd.

Fanatec website is nu down lijkt mij dat we daarna de bf bestellingen kunnen doen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:35
Madhouse1979 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:48:
We hadden het hier laatst over de ruimte bij de duimen bij het Cube Controls CSX 2 stuurwiel. Ik ben nu de Formula Pro aan het testen en reviewen en ik moet zeggen dat het mij (ik heb ook grote handen) echt 100% meevalt. Wat een enorm goed stuur is dit zeg!

[Afbeelding]
Besteld, mede op advies van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Fanatec site ligt aardig in de stress. Helaas niet wat ik wilde in de Black Friday.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 15:57
johoo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:
Fanatec site ligt aardig in de stress. Helaas niet wat ik wilde in de Black Friday.
Kwestie van volhouden..... Je komt er uiteindelijk doorheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 17:51
Yup! Ik heb net een CSW 2.5 + BMW GT2 stuur kunnen kopen. Ik had op Reddit gezien dat de CSW 2.5 al op was, maar toen ik hem zelf in mijn winkelmandje zette was ie nog met 1120 beschikbaar. 5 minuten geleden besteld.

Volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Geeft ook wel een interessant kijkje in de keuken van de omzet/getallen van Fanatec. Mensen die klagen dat de producten/support zo slecht zijn zijn er genoeg te vinden, maar ik denk eerlijk gezegd dat Fanatec meer stuurtjes/bases verkoopt in 1 dag dan alle SimuCube's in 1 maand bij elkaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Nielsracing schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:03:
[...]

En op de test sessie bij mij hoop ik? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:35
CFC-Mathijs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:45:
[...]

En op de test sessie bij mij hoop ik? :P
Ik was al bezig met een DM te sturen ;)

Hoe mooi ik de csx2 ook vind, heb ik toch gekozen voor een stuur zonder dash. Mede omdat ik ook kijk naar een GT stuur en zal switchen. Dan is een los dashboard, voor mij althans, de betere keus. De kwaliteit van jouw stuur heeft me wel doen besluiten om voor een Cube Controls te gaan.

Dank dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Nielsracing schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:03:
[...]
Top, ga je echt geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Fentomized schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:22:
Yup! Ik heb net een CSW 2.5 + BMW GT2 stuur kunnen kopen. Ik had op Reddit gezien dat de CSW 2.5 al op was, maar toen ik hem zelf in mijn winkelmandje zette was ie nog met 1120 beschikbaar. 5 minuten geleden besteld.

Volhouden!
mazzelaar, een vriend van mij zit ook al vanaf 9uur er proberen door te komen, en allebei komen we geen steek verder :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:16
Hier hetzelfde, wel gelukt om een stuurtje in mijn winkelmandje te plaatsen. Toen tot checkout gekomen, maar daarna niet meer verder.

Geen idee hoeveel formula carbon sturen ze voor europa hebben, waren er nog 237 toen het mij lukte om toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

het is wel bizar ik had echt niet verwacht dat de site zo lang plat zou liggen, en het zo snel uitverkocht zou raken.

waarschinlijk zien we de komende dagen MP en eBay weer vollopen met deze apparatuur tegen woekerprijzen.
volgende keer minimaal uit rookies zijn in iracing om vooraan in de rij te komen :P

[ Voor 47% gewijzigd door Valkyre op 27-11-2020 10:55 . Reden: typo ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Valkyre schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:44:
volgende keer minimaal uit cookies zijn in iracing om vooraan in de rij te komen :P
Wat? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

auto correct ! rookies natuurlijk :) ik ben er wel een beetje zuur van ik zit hier met kinderen waardoor ik niet constant kon F5'en maar had ook niet verwacht dat de website zo vast zou lopen.

wow zojuist toch nog 2x een csw 2.5 kunnen kopen, + carbon stuur formule!
ergo dus hang in there!

[ Voor 13% gewijzigd door Valkyre op 27-11-2020 11:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Net eventjes Fanatec opnieuw gecheckt, of toch tenminste zo ver dat ik kon gaan. Verbaasd mij eigenlijk dat alles nog altijd beschikbaar is, zelfs de CSL Elite Racing Wheel (met de PS4 stuurtje) is met 2505 stuks nog altijd beschikbaar en de F1 set met 502. Ik had echt wel gedacht sinds dat deze stocks worldwide zijn dat het veel eerder op zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fentomized schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:00:
Verbaasd mij eigenlijk dat alles nog altijd beschikbaar is,
Niemand kan iets bestellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
Ik dacht een uur later nog maar eens proberen, en nu is het gelukt. Website geeft nog veel foutmeldingen maar ik heb een order en betaalbevestiging in de mail. Al lijkt de site wel iets beter te werken dan vanochtend.

Edit: Het clubsport formula carbon wheel lijkt uitverkocht

[ Voor 12% gewijzigd door DorisJerks op 27-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Heeft iemand eigenlijk het verhaal gelezen over verwachte lever tijden? Ik durfde niet verder te klikken dus heb alles geaccepteerd cc ingevoerd en hoppa betalen.
Maar nu dat na een lange ochtend gelukt is, komt de volgende fase. Wachten tot de spullen komen :)

Zijn er nog andere dingen die ik vast moet installeren op mijn pc? Bepaalde software?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Valkyre Ik heb een Universal Hub besteld vanmorgen vroeg en die is al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Madhouse1979 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:
@Valkyre Ik heb een Universal Hub besteld vanmorgen vroeg en die is al verzonden.
Dat is wel vlot, ik verwacht niet dat ik mijn bestelling voor Sinterklaas binnen heb, zou wel lekker zijn natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 15:02
Ik heb mij wat laten gaan. Bij Simtag een Simucube 2 Pro gekocht en bij simracingbay een SRB Ultra Button box. We moeten de economie toch nog wat steunen. Toch zo'n 200 euro korting tov de normale prijs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
Hathie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:27:
Ik heb mij wat laten gaan. Bij Simtag een Simucube 2 Pro gekocht en bij simracingbay een SRB Ultra Button box. We moeten de economie toch nog wat steunen. Toch zo'n 200 euro korting tov de normale prijs.
Poeh, dat is mooi spul. Ik ben pas sinds kort aan het simracen, dus dit soort spul is mooi om over te dromen voorlopig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DorisJerks schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:33:
[...]

Poeh, dat is mooi spul. Ik ben pas sinds kort aan het simracen, dus dit soort spul is mooi om over te dromen voorlopig :z
Geef het wat tijd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hathie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:27:
Ik ben erg onder de indruk van de Simucube 2 Pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDKB2F5afz_Jr21h7teoI6obqkQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/08ouSlAxLLV6MichyeXUWhIc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Madhouse1979 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:52:
[...]

Ik ben erg onder de indruk van de Simucube 2 Pro.

[Afbeelding]
Dat kan ik geloven, al geïnstalleerd? Ik zou nog een dikke twee weken moeten wachten voor de uiteindelijke levering. Waar heb jij hem besteld of heb je heb gekregen/geleend als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hathie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:
[...]

Dat kan ik geloven, al geïnstalleerd? Ik zou nog een dikke twee weken moeten wachten voor de uiteindelijke levering. Waar heb jij hem besteld of heb je heb gekregen/geleend als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ja ik heb hem gemonteerd. Gebruik hem nu met de Cube Controls Formula Pro.

Dat mag je vragen hoor. Ik heb hem gekregen van Granite Devices. Ook omdat er volgend jaar wat dingen aan gaan komen bij hun (kan ik nog niets over zeggen) en het getest moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Madhouse1979 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:14:
[...]

Ja ik heb hem gemonteerd. Gebruik hem nu met de Cube Controls Formula Pro.

Dat mag je vragen hoor. Ik heb hem gekregen van Granite Devices. Ook omdat er volgend jaar wat dingen aan gaan komen bij hun (kan ik nog niets over zeggen) en het getest moet worden.
De eerste indruk is positief dan :)? Ben ook benieuwd dat je ervan vind ivm een DD1/2. Ik kom van een T300 dus verwacht wel een enorme stap voorwaarts :p.

Waarschijnlijk nieuwe dingen ivm die profielen waar er zoveel heisa over is? Net zoals alle heisa over de voeding, vind ik dat persoonlijk wat overdreven. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hathie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:20:
[...]

De eerste indruk is positief dan :)? Ben ook benieuwd dat je ervan vind ivm een DD1/2. Ik kom van een T300 dus verwacht wel een enorme stap voorwaarts :p.

Waarschijnlijk nieuwe dingen ivm die profielen waar er zoveel heisa over is? Net zoals alle heisa over de voeding, vind ik dat persoonlijk wat overdreven. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden :)
Ja de eerste indruk is zeker positief. Maar in vergelijking met een Fanatec DD zit er weinig verschil in hoor. De stap vanaf een T300 is wel groot. Ben benieuwd hoe je dat ervaart.

De voeding is nu op de SC2 Pro een enkele voeding. Volgens mij gewoon een prima voeding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
R2D2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Zonder locking nut heeft die van mij ook meer beweging in het stuur zitten. Wat je echter ook nog even kunt proberen, als het goed is zit er in de doos van je base een extra O ring, vervang de huidige eens met dat exemplaar en check het dan nog eens.

Tussen de 2 ringen zat bij mij namelijk een wereld van verschil.

Ik heb overigens altijd de “locking nut” er in zitten, een qr systeem is en blijft gewoon toch een kwestie van toleranties tussen shaft van de base en het stuur en aangezien ik toch nooit stuurtjes wissel is het plaatsen van dat extra boutje een kleine moeite. Enige is dat ik hem eens in de zoveel tijd weer iets aan moet draaien, het geheel krijgt schijnbaar toch genoeg op z’n lazer om het boutje los te doen trillen.

[...]

Het lijkt haast wel of het in je base zit ipv in het stuur. Ik had alleen een tikje tijdens het bewegen van het stuur en dat was al voldoende om hem te switchen voor Fanatec dus ik zou met dit filmpje alvast proberen.
Om hier nog even op terug te komen en hopelijk anderen er ook mee te helpen. Heb contact gehad met Fanatec en die hebben de filmpjes die ik heb gemaakt van de flex en beweging in de qr bekeken. Viel allemaal binnen hun normen.

Dus uiteindelijk met tips van dit forum en het Fanatec forum de volgende zaken veranderd en hiermee is het probleem voor 95% opgelost:
  • o-ring vervangen door degene die in de doos extra was meegeleverd. Deze is een stuk dikker en daarmee zit het stuur steviger op de as. Dank voor de tip @R2D2
  • De Safety Screw gemonteerd. Fanatec geeft zelf aan dat deze optioneel is, maar door hem te monteren haal je wat flex uit het systeem en wat beweging uit de qr schuif. Dank voor de tip @Luckeh
  • Aan de binnenkant van de qr zitten een aantal metalen kogels. Deze heb ik ruim ingevet met kogellagervet van Shimano (had ik nog voor m'n racefiets). Dit vermindert het gerammel van deze kogels. Let op dat dit vet moet zijn dat rubber niet aantast. Je moet bijvoorbeeld geen Vaseline gebruiken!
  • FEI setting verlaagd in Fanalab met 20. Dit zorgt er voor dat het stuur wat minder heftig reageert op hobbels.
Merk op dat ik een CSL Elite heb en voor andere bases kunnen punten 1 en 2 niet van toepassing zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Beltoni schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:00:
Gisteren aan de slag gegaan met mijn aluminium profielen. Wilde kijken of het mogelijk is om eventueel een pedal upgrade te doen op mijn Playseat Challenge. Paar schetsen gemaakt en uiteindelijk maar wat dingen besteld. Vandaag en gisteren een beetje zitten klussen met mijn twee linkerhanden.

Resultaat; ben eigenlijk wel te spreken over mijn creatie. Rijd nu nog met basic TM pedalen maar die liggen echt super vast, dat was bij Playseat Challenge wel anders. De haak constructie naar mijn stoel werkt verrassend goed en is ook nog makkelijk los te halen. Ik denk dat ik hier zo maar eens wat Loadcell pedalen op kan zetten, dat zou een mooie upgrade zijn!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een korte update. Heusinkveld Sprint pedalen staan er inmiddels op en het bevalt vooralsnog erg goed. Heb wel de max. Force teruggeschroefd naar 18kg maat ik moet het (vooral zit-/voetpositie) ook nog een beetje finetunen.

Pedalen zijn nu meer waard dan de stoel + wiel maar het is wel een upgrade die even mee gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VI0UskbBu3PU63I_P0VHdrEMzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RmTzCyyPMcMT4VlTA3usyl8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
nu nog een DD op je playseat :)

of eerder: een playseat onder je DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Arfalas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:38:
nu nog een DD op je playseat :)

of eerder: een playseat onder je DD
Haha ja dat gaat me nog even te ver. Probeer de tussenstappen over te slaan. Na deze TX/T300 komt er ooit een DD maar eerst maar eens een wat groter huis scoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Beltoni schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:34:
[...]
Probeer de tussenstappen over te slaan.
Als je die stap toch gaat maken in de toekomst is dat wat mij betreft ook het slimste; 1x upgraden (en huilend pinnen...) en dan meteen goed. De kans dat je de Heusinkveld ooit nog gaat upgraden is gok ik ook nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Hey jongens, ik heb sinds gisteren de Fanatec Clubsport Wheelbase 2.5 en de BMW GT2 rim in mijn bezit die mijn Logitech G29 heeft vervangen.

Momenteel gebruik ik een custom 40x40 alu rig die ik heb besteld van aluxprofiel.nl, en ik heb toch wel enkele vraagjes:

1. Hoe was de overstap bij jullie? Ik heb nu natuurlijk de Clubsport 2.5 nog echt niet lang, maar ik heb het gevoel dat ik in Assetto Corsa en Euro Truck Simulator 2 (de enige twee games die ik heb getest) echt wel veel detail mis; het is wel veel aangenamer en soepelder om te gebruiken maar het is gewoon de 'road detail' er niet is. Bv. op kerbs voel ik ze nu wel, maar als ik op een normaal track rijdt heb ik precies weinig feedback. Ik had de 'LUT Guide' gevolgd voor de G29. Misschien is het gewoon wennen? Ik heb de recommended settings van Fanatec gebruikt, en nog wat aangepast. Ik zou heel erg dankbaar zijn als jullie ook jullie settings zouden delen!

2. Is het normaal dat op een 40x40 alu rig ik vrij veel trillingen voel van de force feedback? Vooral bij mijn pedalen voel ik het vrij goed als het eens echt hard door de kerbs gaat. Natuurlijk met een stuurtje zoals de G29 voel je dat niet. Dit is hoe ik het heb gemonteerd: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6Qhl2RTNX21WmpeaN--YJhV_ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpTU8V4Fc3Ldcl6zDKBbYmrN.jpg?f=fotoalbum_large
Ik hoop dat dit wel OK is qua monteren, en dat ik geen 'loss' van force feedback heb? Van flex is er niks behalve een heel klein beetje van de meegeleverde angled brackets. Video'tje van de minimale flex: https://streamable.com/wk53og
Ik ben volledig OK dat het trilt, maar ik vraag me gewoon af of dat door die trillingen ik de details van force feedback verlies. (dat de force feedback nu gewoon trillingen geeft i.p.v. de details dat ik moet voelen in mijn handen)

3. Is dit normaal? Ik heb dit getest met FEI op 100% in Euro Truck Simulator 2, en naar 80% zetten gebeurt dit niet meer. https://streamable.com/xjttvs

[ Voor 6% gewijzigd door Fentomized op 03-12-2020 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Fentomized schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:32:
Hey jongens, ik heb sinds gisteren de Fanatec Clubsport Wheelbase 2.5 en de BMW GT2 rim in mijn bezit die mijn Logitech G29 heeft vervangen.

Momenteel gebruik ik een custom 40x40 alu rig die ik heb besteld van aluxprofiel.nl, en ik heb toch wel enkele vraagjes:

1. Hoe was de overstap bij jullie? Ik heb nu natuurlijk de Clubsport 2.5 nog echt niet lang, maar ik heb het gevoel dat ik in Assetto Corsa en Euro Truck Simulator 2 (de enige twee games die ik heb getest) echt wel veel detail mis; het is wel veel aangenamer en soepelder om te gebruiken maar het is gewoon de 'road detail' er niet is. Bv. op kerbs voel ik ze nu wel, maar als ik op een normaal track rijdt heb ik precies weinig feedback. Ik had de 'LUT Guide' gevolgd voor de G29. Misschien is het gewoon wennen? Ik heb de recommended settings van Fanatec gebruikt, en nog wat aangepast. Ik zou heel erg dankbaar zijn als jullie ook jullie settings zouden delen!

2. Is het normaal dat op een 40x40 alu rig ik vrij veel trillingen voel van de force feedback? Vooral bij mijn pedalen voel ik het vrij goed als het eens echt hard door de kerbs gaat. Natuurlijk met een stuurtje zoals de G29 voel je dat niet. Dit is hoe ik het heb gemonteerd: [Afbeelding]
Ik hoop dat dit wel OK is qua monteren, en dat ik geen 'loss' van force feedback heb? Van flex is er niks behalve een heel klein beetje van de meegeleverde angled brackets. Video'tje van de minimale flex: https://streamable.com/wk53og
Ik ben volledig OK dat het trilt, maar ik vraag me gewoon af of dat door die trillingen ik de details van force feedback verlies. (dat de force feedback nu gewoon trillingen geeft i.p.v. de details dat ik moet voelen in mijn handen)

3. Is dit normaal? Ik heb dit getest met FEI op 100% in Euro Truck Simulator 2, en naar 80% zetten gebeurt dit niet meer. https://streamable.com/xjttvs
Ik heb dinsdag ook mijn fanatec spullen binnengekregen, maar wat mij als eerst opvalt is de herrie bij het 2de filmpje! dat lijkt mij niet helemaal in de haak. ik ervaar die herrie volgens mij niet (ik race met koptelefoon)

vwb de flex zou ik denk ik toch kijken of je een soort baseplate onder je stuur kan bevestigen dan heb je gewoon meer hou vast op het alumimum.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
[quote]Fentomized schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:32:

[quote]

Ik heb sinds 2 dagen de clubsport. het geluid in je filmpje herken ik echt niet. Lijkt me ook niet goed.

Verder de trillingen in je base... Ik denk dat je inderdaad een stevigere constructie moet maken.
Ik heb zelf deze stuurwielmontage plaat, en die bevalt erg goed en is scherp geprijsd.
https://www.aluxprofiel.n...-staal-500mm/a3920?c=3540
Deze hebben ze in 500 en 600mm breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
wat je beschrijft over gemis van detail in AC herken ik wel een beetje

Ik heb in game de settings voor de kerbs, road en ABS wat omhoog geschroefd, zodat je wat meer feedback krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Hey jongens, bedankt voor de behulpzame feedback! Ik heb nog eens paar uurtjes verder geTweakt en:

1. Ik heb nog verder de tuning gewijzigd en ik denk dat ik nu wel blij ben met de settings. Ik denk dat het ook vooral wennen is maar ik kan al heel erg veel slides corrigeren. Het enige dat ik mis is de 'on the limit'-feeling dat veel mensen zeggen dat ze krijgen, maar ik denk dat dit vooral gewoon wennen is.

2. Ik heb nog eens paar keren geobserveerd en ik denk dat het gewoon meer aan mij en mijn slechte zintuigen liggen dat ik het gevoel heb dat de rig trilt. Als ik gewoon met mijn hand op mijn stuurwielmontage plaat zet, voel ik veel minder trillingen dan bv. wat ik in mijn benen en voeten voel. Waarschijnlijk omdat de force feedback zo realistisch voelt dat heel mijn lichaam erdoor trilt? Allesinds, toen ik wat trillingen van de alu rig waarnam was het bij testen met hele zware force feedback effecten; niet bij normaal racen. Ik had hierover dit gelezen en ik dacht dat door de trillingen ik erg veel details zou verliezen:

"Vibrations absorbed by the rig are negated and don't make it to your hands, they go the other way, into the rig . Some of the ffb energy was dissipated by the rig allowing vibrations to go into the ground instead of sending it from the motor, through the wheel, and into your hands and arms, or into the seat connected to the motor."

3. Het geluid in het filmpje gebeurt nooit bij normaal gebruik; dit was zo een beetje zoals dat je bij de Fanatec Wheel Properties op 'FFB test' klikt.

Voor de rest merk ik wel 1 ding op dat misschien normaal is wat ik niet heb verwacht bij de wheelbase: soms tijdens rijden en dit merk je vooral bij het draaien maar soms ook op rechte stukken voel je soms een soort van 'oscillation', voelt aan als een gear drive. Ik neem aan dat dit normaal is en dat dit gewoon een normale effect is van 'road feeling'?

Nogmaals bedankt voor de feedback en mijn excuses als de vragen een beetje irritant overkomen als het gewoon de normale werking is van de CSW 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
Fentomized schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:10:
Hey jongens, bedankt voor de behulpzame feedback! Ik heb nog eens paar uurtjes verder geTweakt en:

1. Ik heb nog verder de tuning gewijzigd en ik denk dat ik nu wel blij ben met de settings. Ik denk dat het ook vooral wennen is maar ik kan al heel erg veel slides corrigeren. Het enige dat ik mis is de 'on the limit'-feeling dat veel mensen zeggen dat ze krijgen, maar ik denk dat dit vooral gewoon wennen is.

2. Ik heb nog eens paar keren geobserveerd en ik denk dat het gewoon meer aan mij en mijn slechte zintuigen liggen dat ik het gevoel heb dat de rig trilt. Als ik gewoon met mijn hand op mijn stuurwielmontage plaat zet, voel ik veel minder trillingen dan bv. wat ik in mijn benen en voeten voel. Waarschijnlijk omdat de force feedback zo realistisch voelt dat heel mijn lichaam erdoor trilt? Allesinds, toen ik wat trillingen van de alu rig waarnam was het bij testen met hele zware force feedback effecten; niet bij normaal racen. Ik had hierover dit gelezen en ik dacht dat door de trillingen ik erg veel details zou verliezen:

"Vibrations absorbed by the rig are negated and don't make it to your hands, they go the other way, into the rig . Some of the ffb energy was dissipated by the rig allowing vibrations to go into the ground instead of sending it from the motor, through the wheel, and into your hands and arms, or into the seat connected to the motor."

3. Het geluid in het filmpje gebeurt nooit bij normaal gebruik; dit was zo een beetje zoals dat je bij de Fanatec Wheel Properties op 'FFB test' klikt.

Voor de rest merk ik wel 1 ding op dat misschien normaal is wat ik niet heb verwacht bij de wheelbase: soms tijdens rijden en dit merk je vooral bij het draaien maar soms ook op rechte stukken voel je soms een soort van 'oscillation', voelt aan als een gear drive. Ik neem aan dat dit normaal is en dat dit gewoon een normale effect is van 'road feeling'?

Nogmaals bedankt voor de feedback en mijn excuses als de vragen een beetje irritant overkomen als het gewoon de normale werking is van de CSW 2.5.
Aha goede verduidelijking....
Ik speel zelf geen AC maar wel F1 2020 en Gran Turismo.
Hierbij mijn reactie op je punten
1) Ik merk dat de 2.5 wel meer feedback geeft dan de CSL. Het gaat natuurlijk hierbij om subtiele feedback.
Ik tweak ook mijn settings in het Fanatec menu per spel.
2) Ik denk dat als ik kijk naar de foto en je fimplje dat de constructie steviger kan. Ik heb zelf net een 40160 profiel gebouwd met 40120 staanders en daar de stuurplaat tussen zoals in vorige post gemeld. Dit geeft 0 speling en merk dan ook geen trilling in het frame.
Jij hebt het stuur op de tussenframe van Fanatec en dat weer deels op op een aluminium profiel en deels op hoekprofielen vast.... Dat zijn allemaal extra verbindingen die toch extra speling opleveren. Of dit inderdaad zoveel is als jij ervaart is moeilijk zo te zeggen.
Als ik de FF heel sterk zet dan heb ik soms wel bij driften zin GT dat de wheelbase echt sterke trillingen geef, waardoor ik zelf helemaal door elkaar geschud wordt :-)
3) Ik herken het geluid wel bij de test setting vanFanatec software . Dat stel al meer gerust :-)

Mocht je een keer willen vergelijken dan ben je van harte welkom in Tilburg om mijn 2.5 uit te proberen.

De oscillation is ws gewoon feedback van het spel wat hoort....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Ik zie het niet als probleem dat je de FFB door de hele rig voelt. Ik heb nu een DD1 op een gt1 evo rig van sim lab. Super stevig en daardoor voel ik sommige FFB door de hele rig. Als ik stevige kerbs pak, voel ik dat in m'n stoel, ik vind het eigenlijk wel toevoegen aan de ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

HenkS

Da_king alias HenkS

[b]Fentomized in "Racesturen, servo's en pedalen"Fentomized schreef op donderdag 3 december 2020 @i.Stijn

hi, je fei staat echt te hoog (is mijn persoonlijke mening), dit rammelt alle kanten op., ik heb een zware rig maar met fei zo hoog rammelt het stuur echt wel
zet je ffb eens iets hoger en fei op 20. je kunt fei heel makkelijk op je stuur instellen, begin eens met 40 en ga dan naar 20 en ik ken ook genoeg mensen die fei op 0 hebben staan.

denk dat het dan echt prettiger aanvoelt. ik heb hem zelf op 20 staan, wil nog wel iets van trillingen, maar niet te (rest moet van ffb komen, fei voelt voor mij 'nep')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Wat doet je fei precies? Eigenlijk ben ik erg tevreden met mijn CSL ffb, maar een beetje tweaken kan nooit kwaad. Dus ik ben benieuwd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

tomolino schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
Wat doet je fei precies? Eigenlijk ben ik erg tevreden met mijn CSL ffb, maar een beetje tweaken kan nooit kwaad. Dus ik ben benieuwd.
tja goede vraag. daar zijn de meningen nogal over verdeeld. het is een soort 'extra variabele mbt ffb'
je kunt het heel makkelijk voelen in bijvoorbeeld f1-2020... zet fei ff op 80 en rij gewoon over een rechtstuk weg zonder curbs etc en je voelt enorme trillingen, zet het op 0 en alles is weg... dus ook rechtdoor, waar ffb niet echt iets doet (is meer in de bochten)

en dan zet je fei eens op 20 of 40..... soort trilling in je stuur om het wegdek door te geven.
in de league waar ik in rij, hebben de meeste mensen fei heel laag staan of uit omdat ze daardoor een reeeler beeld 'voelen' van de ffb
zelf heb ik hem op 20, beetje 'trilling' is wel nice :) maar ffb is veel belangrijker in mijn optiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

@Fentomized , welke fanatec drivers gebruik je? Ik ben op mijn CSW v2.5 terug gegaan van Beta 381 naar Beta 373 vanwege de "oscilation" waar je naar verwijst. Met de laatste versie (381) leek de belt niet soepel te lopen en wat haperig/stroperig, had ik daarvoor nooit last van. Dus terug gegaan naar 373 en meteen weer opgelost en een soepel lopende belt.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
@H-Alien Correct, ik gebruik momenteel de Beta 381. Hoe je 'haperig/stroperig' beschrijft is perfect hoe het bij mij voelt. Ik zal eens 373 proberen en kijken of er een verschil is. Hartelijk bedankt om me dit te laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
Ik heb nog eens een vraagje; is het beter om de FFB van de game op 100% te zetten en dan FF op de Fanatec naar eigen smaak te wijzigen of is het beter om de FFB van de game naar eigen smaak te wijzigen en de FF op de Fanatec op 100% te laten? Of is het zelfs gewoon beter om een mix van beide te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Voor assetto corsa heb ik de gain in-game op 65% staan, en de fanatec op 45/50. Dit schijnt het meeste detail te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Voor ACC heb ik fanatec op 100% staan (die heb ik eigenlijk bij elke game op 100% staan) en ingame met de Formula Carbon op 70% en met P1 stuur op 65%. AC en AMS ongeveer hetzelfde, kleine verschillen.

[ Voor 14% gewijzigd door H-Alien op 04-12-2020 09:47 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Fentomized schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 01:48:
Ik heb nog eens een vraagje; is het beter om de FFB van de game op 100% te zetten en dan FF op de Fanatec naar eigen smaak te wijzigen of is het beter om de FFB van de game naar eigen smaak te wijzigen en de FF op de Fanatec op 100% te laten? Of is het zelfs gewoon beter om een mix van beide te hebben?
Hi. Gemiddeld genomen zet iedereen ffb op de fanatec op 100% en dan in game hoe je het wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
HenkS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:14:
[...]

Hi. Gemiddeld genomen zet iedereen ffb op de fanatec op 100% en dan in game hoe je het wilt hebben
Zie ook het forum van Fanatec waar ze voor verschillende spellen/sims aanbevolen settings aangeven. Zie onder Racing Simulations / Racing Games. Daarnaast van je onder Fanalab ook profielen voor verschillende sims/auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:09
Darkangle schreef op woensdag 25 november 2020 @ 03:07:
Heef iemand al eens iets gepost over zoiets als dit te voorzien van druksensoren?

[Afbeelding]

Misschien een leuke goedkope manier om toch redelijke pedalen te hebben voor weinig?
Ik heb een hydro handrem gekocht met het idee er een sensor op te bouwen. De maatvoeringen van de nippels/aansluitingen is een onoverzichtelijke bende. Ik ben sowieso geen pasklare oplossing aan nippels tegen gekomen.

Project staat bij mij op een laag pitje, maar zal het vast nog eens oppikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:24
Ik wil mijn T300rs upgraden naar een Fanatec Podium met Heusinkveld Sprint pedalen. De Heusinkveld pedalen worden niet ondersteunt door de PS4/5. Nu lees ik dat een Drivehub uitkomst biedt, maar werkt dit ook met de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
wat ik heb begrepen (maar pin me er niet op vast) zouden alle apparaten die compatible zijn met de PS4 ook compatible moeten zijn met de PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De Drivehub zou moeten werken met de PS5. Echter zijn de Heusinkveld pedalen niet officieel ondersteund voor de Drivehub en ben je dus afhankelijk van de Drivehub. Nu hebben ze het redelijk voor elkaar qua support maar hou in je achterhoofd dat het zomaar ineens niet meer kan werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Nieuw Fanatec stuurtje: https://bmw.fanatec.com/ lijkt een podium stuurtje.

Afbeeldingslocatie: https://bmw.fanatec.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/2020_12_02_BMW_M4_GT3_Videostill_8300_final_END.png

Lijkt ook een Fanatec QR2 te komen met hopelijk verbeteringen om flex en speling tegen te gaan...

Afbeeldingslocatie: https://bmw.fanatec.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/2020_12_02_BMW_M4_GT3_Landing_Page_8281_final.png

[ Voor 37% gewijzigd door Psqld op 05-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Mooi spul!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:09
Eerste gedachte: Ziet eruit als plastic brol.
Leest website: :? Het is het daadwerkelijke stuur :?, dus en duur en blijft eruit zien als plastic meuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Was ook mijn idee toen ik de eerste foto’s zag. Een nieuwe plastic CSL Mclaren GT3 variant maar dan in BMW uitvoering.

Maar blijkt volledig carbon te worden volgens de site inderdaad. Zal wel wat gaan kosten inderdaad.

Ben wel benieuwd wat die QR2 gaat doen en hoeveel beter het is, ook benieuwd wat prijs word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier nog heusinkveld sprint gebruikers die gebruik maken van custom profiles voor rFactor 2?
Had even gekeken op de presets via https://heusinkveld.com/s...presets%2F&v=796834e7a283 maar daarin is de rf2 folder leeg :P

En het rf2 profile wat in de iracing folder zit werkt niet prettig. Dus was benieuwd of hier nog rf2 racers zitten met specifieke profielen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 19:11
Beetje smartass comment misschien, maar wat in de volksmond carbon word genoemd is carbon composiet dat vaak voor 40-50% uit plastic bestaat.
Het grote verschil met andere sturen is dat het geen continues fibres zijn, meestal zie je dat er vlakke laminaten met fabric plies gebruikt worden. Dit stuur is zo te zien compression molded, waar gebruikt gemaakt word van een soort vlokken met carbon fibres die kunnen varieren qua lengte. In dit geval lijken ze 10-15 mm te zijn. Nadeel is dat het vaak minder sterk en stijf is, maar wel veel beter te fabriceren is voor moeilijke vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Mooi stuur van Fanatec, zelfs met opgelichte knoppen. Ik zeg: goed bezig👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Tsja smaak, ik vind het echt een spuuglelijk ding :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• correcto
So... let’s get to it”. Kan bijna niet wachten op de srg review :)

En dit is toch wel een echt podium stuurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
En zoals in het filmpje op de site is te zien wordt de wheelside qr op de 'base side' qr van de auto geplugged, dus je zou verwachten 0% flex in dat ding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 17:16
Wat duurt wachten soms lang...5 maanden geleden een order geplaatst, maar dan krijg je (hopelijk) ook wat.

Half juli een Audi GT3 stuur besteld met alle origniele details, dus met de kromming erin en orignele buttons.
De maker (Rosso Sim Racing) van het stuur verwacht nog een paar weken werk te hebben. Hopelijk ligt hij onder de kerstboom o<:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cstGeYVaAGm0jsKizO2kQMezroo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAfSuX7EPKujjKMEuln2r9dE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPBfySspLXLL8dkGWYIyhbuB0R0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18CplXlMutpMaCIKtZ6ISCZX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik zit met een uitdaging, nou ja eerder een luxe probleem. Als ik het Cube Controls Formula Pro stuur met Podium Hub gebruik komt het stuur ongeveer 6cm verder naar mij toe tegenover een standaard Fanatec F1 stuur. Nu kan ik de boel wel afstellen op de Formula Pro maar ik wil toch ook zo nu en dan eens met een Fanatec stuur rijden.

Ik zou een seat slider onder mijn stoel kunnen monteren zodat de stoel 6cm verder naar achteren kan. Onder mijn pedalen zit al een slider en die zou ik dan 6cm naar mij toe kunnen halen. Maar met een seat slider onder de stoel zit je al gauw weer 2cm hoger en de wheelbase staat al op zijn hoogste stand.

Iemand nog een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzxpsFaqyBE3eWPFJByfAlhGFJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHLWlqnuYBtookFbhPFmifSc.jpg?f=fotoalbum_large
Voorkant stuur 16cm vanaf de wheelbase

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgsURgwHZ7K2HKhsn1Z768a91qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xpx9MRe8j2tqLGrwiREL7Sbk.jpg?f=fotoalbum_large
Voorkant stuur 22cm vanaf de wheelbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:28
Gewoon niet moeilijk doen over 6cm?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• correcto
Helaas bestaat er voor zover ik weet niet een wheel extension voor Fanatec. Dat zou ideaal zijn.
Je zou je Fanatec stuurtje kunnen ombouwen naar USB en dan op de Podium hub monteren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
FightingAce schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:22:
Gewoon niet moeilijk doen over 6cm?
Ja is een optie. Maar je zit dan zo verkrampt.
correcto schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:25:
Helaas bestaat er voor zover ik weet niet een wheel extension voor Fanatec. Dat zou ideaal zijn.
Je zou je Fanatec stuurtje kunnen ombouwen naar USB en dan op de Podium hub monteren... :?
Ook niet echt ideaal, ik heb meerdere Fanatec stuurtjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15
Een slider constructie maken voor je wheelbase. Met bijvoorbeeld duimschroeven (met hevel) voor snel verstellen. Wellicht is dat dan een optie? Kan je stoel op dezelfde hoogte blijven en hoef je je pedalen ook niet mee te 'schuiven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
dhrto schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:13:
Een slider constructie maken voor je wheelbase. Met bijvoorbeeld duimschroeven (met hevel) voor snel verstellen. Wellicht is dat dan een optie? Kan je stoel op dezelfde hoogte blijven en hoef je je pedalen ook niet mee te 'schuiven'
Dat is misschien wel een goed idee. Ik ga daar eens even over brainstormen 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
De kabel van de power adapter van mijn TS-XW lijkt het te begeven. Soms verlies ik volledig stroom op mijn stuur (niet leuk tijdens het online racen...).
Als ik wat met de kabel beweeg kan ik het probleem simmuleren (ik probeer dan de stekker in het stuur zo stil mogelijk te houden om zeker te zijn dat de oorzaak daar niet zit).

Er zit nog garantie op, maar ik heb eigenlijk weinig zin om hem weken kwijt te zijn in een maand met veel vakantiedagen... Iemand ideetjes? De originele power brick lijkt niet apart te vinden te zijn (behalve dan in Australië)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Kun je ook een Podium Hub ertussen zetten?

Nvm, dat stelde Schraal ook al voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernsthx op 08-12-2020 11:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
Shaddix schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:
De kabel van de power adapter van mijn TS-XW lijkt het te begeven. Soms verlies ik volledig stroom op mijn stuur (niet leuk tijdens het online racen...).
Als ik wat met de kabel beweeg kan ik het probleem simmuleren (ik probeer dan de stekker in het stuur zo stil mogelijk te houden om zeker te zijn dat de oorzaak daar niet zit).

Er zit nog garantie op, maar ik heb eigenlijk weinig zin om hem weken kwijt te zijn in een maand met veel vakantiedagen... Iemand ideetjes? De originele power brick lijkt niet apart te vinden te zijn (behalve dan in Australië)...
Als je nog garantie hebt zou ik daar altijd gebruik van maken.

Anders de breuk zoeken in de kabel en de kabel daar repareren. Mits je weet wat je doet. Het klinkt namelijk alsof de kabel beschadigd is. Misschien dat deze ooit klem heeft gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentomized
Een klein first world probleempje: met het nieuwe BMW GT2 stuur van Fanatec blokkeert het stuur mijn monitor waardoor een beetje van de dashboard niet meer zichtbaar is. In de meeste racegames zoals Assetto Corsa heb ik al een HUD als alternatief en kan ik ook gewoon de leds gebruiken, maar in games zoals Euro Truck Simulator 2 steekt het echt wel een beetje tegen en ik kan ook geen HUD overlay mod ervoor vinden.

Had gedacht aan een external display voor op het stuur, maar dan staat er weer een houdertje voor als ik ga flight simmen.

Iemand die ook hiermee problemen heeft en een alternatief heeft gevonden? Ik denk dat als ik m'n monitor wat verhoog kan ik toch wel de belangrijkste elementen lezen in Euro Truck Simulator 2. Gaat wel wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fentomized schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:24:
Een klein first world probleempje: met het nieuwe BMW GT2 stuur van Fanatec blokkeert het stuur mijn monitor waardoor een beetje van de dashboard niet meer zichtbaar is. In de meeste racegames zoals Assetto Corsa heb ik al een HUD als alternatief en kan ik ook gewoon de leds gebruiken, maar in games zoals Euro Truck Simulator 2 steekt het echt wel een beetje tegen en ik kan ook geen HUD overlay mod ervoor vinden.

Had gedacht aan een external display voor op het stuur, maar dan staat er weer een houdertje voor als ik ga flight simmen.

Iemand die ook hiermee problemen heeft en een alternatief heeft gevonden? Ik denk dat als ik m'n monitor wat verhoog kan ik toch wel de belangrijkste elementen lezen in Euro Truck Simulator 2. Gaat wel wennen worden.
Misschien een oude telefoon + SimDashBoardApp uit de Google Store?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
dhrto schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:13:
Bedankt voor deze tip! Ik heb inmiddels 2 plaatjes gemonteerd onder de DD houder zodat deze niet meer naar beneden kan zakken als je de boel los draait. Als je de boel nu los draait dan kun je de DD houden naar voren en naar achteren schuiven. Ik heb markeringen aan de zijkant van de DD houder gemaakt zodat je gelijk de juiste afstand in kunt stellen voor Cube Controls of Fanatec stuurtjes. Nu alleen nog even M8x20 klemhendels zoeken, bij Motedis zijn deze uitverkocht en bij Aluxprofiel zijn ze wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Madhouse1979 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:
[...]
Nu alleen nog even M8x20 klemhendels zoeken, bij Motedis zijn deze uitverkocht en bij Aluxprofiel zijn ze wat duurder.
Die klemhendels heb ik laatst nog bij de Hornbach gezien. Misschien hebben ze die bij andere bouwmarkten ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 11:09
Vraagje voor diegene met Heusinkveld Ultimate pedalen. Ik ben weer eens aan de knutsel geslagen en kom nu 5cm tekort daar waar ik de pedalen en de control-box wil hebben. De website rept over een RJ kabel, maar welk? Ik wil graag een klein verlengkabeltje bestellen, maar betreft dit RJ9 of RJ11?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
correcto schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:49:
[...]

Die klemhendels heb ik laatst nog bij de Hornbach gezien. Misschien hebben ze die bij andere bouwmarkten ook wel.
Thanks! Zal morgen eens gaan kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 09:15
Inderdaad bij Hornbach heb ik ze ook wel gezien, de klemhendels. Fijn dat het idee uitvoerbaar is gebleken! Ben benieuwd naar de foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 18:39
BozeBever schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:16:
Vraagje voor diegene met Heusinkveld Ultimate pedalen. Ik ben weer eens aan de knutsel geslagen en kom nu 5cm tekort daar waar ik de pedalen en de control-box wil hebben. De website rept over een RJ kabel, maar welk? Ik wil graag een klein verlengkabeltje bestellen, maar betreft dit RJ9 of RJ11?

Alvast bedankt!
Voor de heusinkveld sprint heb ik rj 9 van male naar female en die werkt goed

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 11:09
gerard27 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:55:
[...]

Voor de heusinkveld sprint heb ik rj 9 van male naar female en die werkt goed
Dat las ik op reddit ook inderdaad, maar weet niet of de ultimates dezelfde RJ9 gebruiken. https://shop.gperformance...veld-sim-pedals-ultimate/ spreekt van RJ11... Maar op 1 bron ga ik niet wedden.

Iemand? Pleh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 18:39
Bestel ze gewoon allebei kosten bijna niks

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
BozeBever schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:16:
De pedalen worden met een rj9 op de control-box aangesloten, want ik zie 4 pinnetjes. Dat is met een rev. 1.3 control box. Weet niet of er verschil is tussen de revisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Komt goed als de klemhendels er op zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Zijn er hier mensen die zelf volledig een stuur ontwerpen? Ik heb tot op heden tekeningen van internet gebruikt maar ik wil gaan beginnen met het zelf ontwerpen hier van. Ik heb al een ontwerp gemaakt voor een custom pcb echter weet ik niet echt waar ik het beste kan beginnen met het maken van het stuur ontwerp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De metalen kubus rechtsonder, hoort die vast te zitten aan de printplaat? Bij mij lijkt ie helemaal los te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX8OWEAbwRLfbgurNlS1ANR_3Oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cd9vfEzfwAyKvXiRDVTmwVn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Mischien een echte lekenvraag, maar waar kijk ik naar?

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:54
Achterkant van Heusinkveld Sprints rempedaal. En is totaal geen leken vraag. Je moet er ooit een keer tegen aan gekeken hebben om te weten. De beschrijving had dus wel iets duidelijker gemogen denk ik :9

[ Voor 72% gewijzigd door Hupske op 09-12-2020 11:29 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:14:
De metalen kubus rechtsonder, hoort die vast te zitten aan de printplaat? Bij mij lijkt ie helemaal los te zitten.

[Afbeelding]
Even @EnzoF erbij roepen. Maar ik denk dat hij vast hoort op de rempedaalprintplaat, die van mij zit wel vlak op de printplaat. Ik vermoed dat het een constructieblokje is waar de printplaat aan bevestigd is.
Aangezien er een bout doorheen zit aan de zijkant, lijkt het blokje wat gedraaid te zijn en drukt hij de printplaat nu naar beneden.

edit: foutje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De bout en het blokje zitten los, de plaat wordt niet naar beneden gedrukt maar het leek me dat dat blokje niet los moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Dat blokje zit bij mij ook los (HE Sprint).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 50 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.