En bij mijn Sprint pedalen ook, het is blijkbaar een standaard feature
Olaf van der Spek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:14:
De metalen kubus rechtsonder, hoort die vast te zitten aan de printplaat? Bij mij lijkt ie helemaal los te zitten.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/LIed7HBHDylChhII5jjihFKl.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ik mag wel een keer de boel schoonmaken zie ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 09-12-2020 16:15 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Het 'blokje' zit normaal vastgelijmd aan de PCB, maar wou nog wel eens losschieten. Helaas is dit zo'n dingetje dat je pas tegenkomt wanneer er behoorlijk wat pedalen op de markt zijn. Eerder dit jaar hebben we dit blokje aangepast naar een iets andere constructie, dat op de PCB gesoldeerd is in plaats van gelijmd.
Het heeft verder geen effect op de controller, alleen dat ie een beetje loshangt. Je kan het blokje simpelweg weer vastlijmen. Wij gebruikten zelf een lijm die met zo'n UV lichtpen werkt, maar een klein druppeltje secondelijm werkt ook prima!
Het heeft verder geen effect op de controller, alleen dat ie een beetje loshangt. Je kan het blokje simpelweg weer vastlijmen. Wij gebruikten zelf een lijm die met zo'n UV lichtpen werkt, maar een klein druppeltje secondelijm werkt ook prima!
De SD43-X Sim Dash is een leuk apparaat. Ik heb hem ook al een tijdje geleden mogen ontvangen en reviewen.
[ Voor 20% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-12-2020 14:02 ]
Blijft een hoop geld voor een behuizing om een usbd480 heen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Heb hem voor de zomer al eens mogen zien en vasthouden. Materiaalkeus is echt meer dan prima, alleen ik vind de behuizing versus scherm echt veel te groot om dit te overwegen.Hupske schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:51:
Dan is de HRS Z1 Pro-X een betere uitwerking. Alleen verschepen vanuit Australie is duur 😂
Dit is precies wat mij op dit moment echt tegenhoud om een commerciele simdash aan te schaffen. Wetende dat je een USBD480 (als particulier) aanschaft voor ongeveer 150 euro (Incl tax en verzenden) dan is de 350 euro voor de sim-lab en de ongeveer 500 euro voor de HRS erg veel voor een omhulsel zonder aparte software, maar wel mooi verpakt! Tuurlijk! Het is veel mooier, maar krijg de meerprijs niet over mijn hart.
Ik neem zelf de vlucht naar een 3d print. Het programmeren van het schermpje is een fluitje van een cent. Mochten er mensen zijn die ook een scherm willen bestellen om verzendkosten te drukken, DM ;-)
Ik neem zelf de vlucht naar een 3d print. Het programmeren van het schermpje is een fluitje van een cent. Mochten er mensen zijn die ook een scherm willen bestellen om verzendkosten te drukken, DM ;-)
Hupske schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:51:
JPM85 schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:00:
[...]
Heb hem voor de zomer al eens mogen zien en vasthouden. Materiaalkeus is echt meer dan prima, alleen ik vind de behuizing versus scherm echt veel te groot om dit te overwegen.
Dan is de HRS Z1 Pro-X een betere uitwerking. Alleen verschepen vanuit Australie is duur 😂
[ Voor 7% gewijzigd door BozeBever op 13-12-2020 16:41 ]
Hier ook voor een losse USBD480 en een 3d print als case. Werkt perfect. Kan het ook nog aanpassen zodat ik rondom leds kan plaatsen als ik wil.
Tuurlijk zal materiaal en afwerking van de simlab versie netter zijn. Maar voor mij persoonlijk niet de meerprijs waard.
+ beetje zelf klussen is ook leuker
Tuurlijk zal materiaal en afwerking van de simlab versie netter zijn. Maar voor mij persoonlijk niet de meerprijs waard.
+ beetje zelf klussen is ook leuker
Thrustmaster komt met een nieuw formule stuur.

Ik heb geprobeerd om de brightness te maximaliseren, maar zonder resultaat. Ze hebben goed opgelet bij Thrustmaster. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want het oude Ferrari F1 stuur was wel veel plastic.
2021. pic.twitter.com/BJJfL5Dim5
— Thrustmaster Official (@TMThrustmaster) 14 december 2020
Ik heb geprobeerd om de brightness te maximaliseren, maar zonder resultaat. Ze hebben goed opgelet bij Thrustmaster. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, want het oude Ferrari F1 stuur was wel veel plastic.
[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 14-12-2020 12:34 ]
En nu maar hopen dat ze niet in hetzelfde prijs segment als de concurentie gaan zitten; daar heeft niemand wat aan.Niellie41 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:30:
Thrustmaster komt met een nieuw formule stuur.
[Twitter]
[Afbeelding]
Gezien je tag onder je naam kan ik me niets anders indenken dan dat dit cynisch bedoeld is.Schuey schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:32:
Wat is het prijs segment van 'de concurentie' dan?
Ik vraag me ook af hoe die tag er komt 
Dus nee, waar mik je op dan?

De vorige highend kwam in hetzelfde segment (bijna) als de 2.5, echter is er een wezelijk verschil tussen die twee. TM maakt de laatste tijd veel spullen die nogal hoog aan de prijs zijn voor wat ze doen in de markt (voor flightsticks is bv een Wrarthog leuk, maar het binnenwerk is plastic fantastic, voor bijna hetzelfde geld heb je veel beter spul, en zo gaat het typisch genoeg voor alles wat ik zo snel zie).Schuey schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:45:
Ik vraag me ook af hoe die tag er komt
Hoe vind ik dit / waar koop je dat?Shaddix schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:09:
Ik heb zelf zo'n aftermarket mod gekocht voor mijn Thrustmaster stuur. Niet zo veel duurder dan de Open Wheel of Sparco die ze zelf verkopen, maar die 2 laat ik nu altijd wel liggen voor de mod.
[Afbeelding]
Voor de liefhebbers van de McLaren GT3, de V2 is uit, helaas niet echt grote verbeteringen maar voor deze prijs mag je ook geen high end spul verwachten, https://fanatec.com/eu-en.../csl-elite-mclaren-gt3-v2
Toch een gemiste kans van Fanatec, het stuur heeft toch een stuk meer potentie dan er nu mee gedaan wordt.
Toch een gemiste kans van Fanatec, het stuur heeft toch een stuk meer potentie dan er nu mee gedaan wordt.
Hij heeft wel magnetische shifters gekregen. Best een leuke budget optie nu.
Jammer van de plastic QR... Ik had er wel interesse in gehad als deze de stalen QR had... Dit is met DD niet echt top, low torque.. Dan is 99 euro voor een QR wel erg prijzig...
[ Voor 14% gewijzigd door Xenophoben op 17-12-2020 15:10 ]
Volgens mij kan je em upgraden met een Clubsport QR, net als de oude versie.Xenophoben schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:09:
Jammer van de plastic QR... Ik had er wel interesse in gehad als deze de stalen QR had... Dit is met DD niet echt top, low torque.. Dan is 99 euro voor een QR wel erg prijzig...
Klopt, maar niet van het niveau magnetic paddle module of iets dergelijks, eerder van het niveau van de 3D geprinte mod kits, leuk als je van standaard af komt maar het red het bij lange na niet ten opzichte van de APM of MPM.CrashOverDrive schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:01:
Hij heeft wel magnetische shifters gekregen. Best een leuke budget optie nu.
Als Fanatec een beetje naar de markt had gekeken toen de V1 er uit ging en opgelet had wat voor debiele prijzen mensen voor een V1 durven vragen en waar ze ook voor weg gaan had ik het wel geweten als Fanatec zijnde.
De V1 als basis, dat oled scherm er af, de shifters flink verbeterd en standaard de metalen QR er op en in de markt gezet voor 399 à 449 euro, hadden ze een knaller gehad die zowel op een CSL als een DD niet misstaan had en waarschijnlijk beter verkocht dan de V2 die ze nu de markt op hebben geslingerd.
Voor het geld is het een leuk stuur maar het is en blijft wel echt een instapper op dit moment.
Dat nieuwe (of oude) Mclaren stuurtje; ik blijf er mee op twee gedachten hinken.
Ikzelf heb de V1 met metalen quick release en geburik hem op de DD1. Het is by far mijn favoriete stuurtje die ik heb maar het kent wel zijn flaws. Zo kraakt het enorm en voelt het niet echt sterk. Het rubber vind ik geweldig omdat je er geen handschoenen voor nodig hebt en de vormfactor Oké, ze hebben de meesten weten weg te werken in deze versie (vooral de originele quick release en het double shifting probleem) maar het blijft een plastic ding. Plastic Fantastic... maar wel plastic.
Is het voldoende om mijn oude te vervangen? Misschien, al wacht ik eerst even de eerste maanden af. De v1 had zijn kuren, en ben benieuwd of na iets meer gebruik dan 3 dagen, zoals de youtubers gekregen hebben, hij nog steeds stand houdt. Had liever een CSW of podium GT3 samenwerking met Mclaren gezien. 720 bijvoorbeeld.
Ikzelf heb de V1 met metalen quick release en geburik hem op de DD1. Het is by far mijn favoriete stuurtje die ik heb maar het kent wel zijn flaws. Zo kraakt het enorm en voelt het niet echt sterk. Het rubber vind ik geweldig omdat je er geen handschoenen voor nodig hebt en de vormfactor Oké, ze hebben de meesten weten weg te werken in deze versie (vooral de originele quick release en het double shifting probleem) maar het blijft een plastic ding. Plastic Fantastic... maar wel plastic.
Is het voldoende om mijn oude te vervangen? Misschien, al wacht ik eerst even de eerste maanden af. De v1 had zijn kuren, en ben benieuwd of na iets meer gebruik dan 3 dagen, zoals de youtubers gekregen hebben, hij nog steeds stand houdt. Had liever een CSW of podium GT3 samenwerking met Mclaren gezien. 720 bijvoorbeeld.
Klopt. Heel tevreden van. Een tijdje op moeten wachten door de vele orders die ze kregen.
Ik had ook de lederafwerking gevraagd waardoor het langer duurde. Die hebben ze daarna ook een tijdje stilgelegd voor nieuwe orders, geen idee of het al terug is, maar ik kan het wel aanraden. Héél netjes afgewerkt met bijpassende seam.
Voor de custom stuur bouwers: Via welke winkels/shops halen jullie altijd de moeren/bouten om te gebruiken in je stuur?
Is dit de lokale bouwmarkt (die nu allemaal dicht zijn helaas) of bestellen jullie online boxen met x aantal schroeven erin?
Is dit de lokale bouwmarkt (die nu allemaal dicht zijn helaas) of bestellen jullie online boxen met x aantal schroeven erin?
Ik bestel altijd hier https://www.rvspaleis.nl/Paulus07 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:02:
Voor de custom stuur bouwers: Via welke winkels/shops halen jullie altijd de moeren/bouten om te gebruiken in je stuur?
Bestel meestal wat ik nodig heb plus wat extra.
Ik heb een aantal assortimentskoffers gevuld met bouten en moeren voor mijn motor, deels assortimenten gekocht, en de veelgebruikte per 100 stuks van 1 soort. Dit was bij Montagetechniek Patrick Saes, prima ervaringen mee.Paulus07 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:02:
Hobbyking. Heb je ze ook nog eens mooi in het zwartPaulus07 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:02:
Maar in NL zullen ze toch ook wel zwarte schroefjes hebben?
Ik heb ze nog niet gevonden die werkelijk gewoon alle maten en vormen hebben. Maar Hobbyking verzend uit de EU dus je hebt ze dan nog snel in huis ook en lage verzendkosten.Paulus07 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:01:
Maar in NL zullen ze toch ook wel zwarte schroefjes hebben?
Hier kan je ook allerlei schroefjes vinden: https://www.microscrews-shop.nl/
Heb er zelf nog niet besteld, maar het aanbod is ruim.
Heb er zelf nog niet besteld, maar het aanbod is ruim.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Ik ben hier enorm aan het twijfelen om het wel of niet te bestellen (levering pas begin februari).BozeBever schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:10:
Dat nieuwe (of oude) Mclaren stuurtje; ik blijf er mee op twee gedachten hinken.
Niet zozeer omdat de V1 versie nogal bedenkelijk kwaliteitsproblemen had (deze zullen nu wel opgelost zijn) maar omdat het BMW stuurtje er enorm vet uit ziet (ik weet het, andere prijsklasse) maar ook omdat er foto's zijn opgedoken van een zo te zien, nieuwe DD (ze denken een DD Clubsport).
Als er effectief een DD Clubsport aan komt dan denk ik dat ik overstap van mijn CSL naar zo'n DD Clubsport combi. Nog steeds goesting om een gewone DD te kopen maar kan het eigenlijk niet verantwoorden tov de uren dat ik er in steek. Zo'n DD Clubsport zou mss een ideale tussenoplossing zijn.
Hij kwam hier net binnen (Mclaren stuur) en hij voelt toch wel beter dan verwacht. Het plastic voelt solide met in ieder geval geen/amper flex in de body en de schakelaars zijn ook best ok. Wel een merkbaar 'goedkopere' funkyswitch dan op mijn Formula V2. (Dit voelt echt als een klik schakelaar, die V2 funky een stuk soepeler en meer als een joystickje) Maar de magnetische paddles zitten dichter bij mijn APM qua gevoel dan bij de normale paddles van bijv de Formula Carbon.
Ik kan vanavond pas uitgebreid gaan testen, maar ik verwacht wel wat flex tussen de body en base, zal wel laten weten of hij dan nog steeds bevalt
*edit*
Ik heb er net een tijdje mee gereden en ik kan weinig flex in het plastic ontdekken (icm met een Clubsport V2.5 en de metalen QR). Sure, als ik hem stevig opzij probeer te drukken beweegt het een klein beetje, maar niet meer of minder dan mijn Xbox one hub. Niet de flex waar de reviewers het over hadden. (of ik moet meer Spinazie eten
). 't voelt allemaal redelijk solide, switches voelen wel (iets) minder dan die van de xbox hub maar nog steeds beter dan bijv Trustmaster. En de P & N buttons voelen ronduit goedkoop.
Shifter werkt ook prima en de koppeling valt me alles mee, doet niet veel onder voor die van de APM, alleen voelt wel plastic-achtig.
En toch weet ik nog niet of ik hem ga houden, door ironisch genoeg, de rubber grips. Het glijdt me teveel, als ik dit een paar uur ga doen krijg ik blaren. Bij de F1 V2 zit het als een handschoen. Maar misschien is dat gewenning
Ik kan vanavond pas uitgebreid gaan testen, maar ik verwacht wel wat flex tussen de body en base, zal wel laten weten of hij dan nog steeds bevalt
*edit*
Ik heb er net een tijdje mee gereden en ik kan weinig flex in het plastic ontdekken (icm met een Clubsport V2.5 en de metalen QR). Sure, als ik hem stevig opzij probeer te drukken beweegt het een klein beetje, maar niet meer of minder dan mijn Xbox one hub. Niet de flex waar de reviewers het over hadden. (of ik moet meer Spinazie eten
Shifter werkt ook prima en de koppeling valt me alles mee, doet niet veel onder voor die van de APM, alleen voelt wel plastic-achtig.
En toch weet ik nog niet of ik hem ga houden, door ironisch genoeg, de rubber grips. Het glijdt me teveel, als ik dit een paar uur ga doen krijg ik blaren. Bij de F1 V2 zit het als een handschoen. Maar misschien is dat gewenning
[ Voor 41% gewijzigd door CrashOverDrive op 21-12-2020 21:29 ]
Ik denk dat je hiermee een prijstechnisch aantrekkelijk DD base bedoelt? Zou wel erg gaaf zijn als deze er komt, de huidige DD bases van Fanatec zijn voor mij ook niet te verantwoorden, die 3 tot 6 uur die ik race per week zijn te weinig om een stuur/base te hebben van + €1.500,-Ekfad schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:19:
[...]
Ik ben hier enorm aan het twijfelen om het wel of niet te bestellen (levering pas begin februari).
Niet zozeer omdat de V1 versie nogal bedenkelijk kwaliteitsproblemen had (deze zullen nu wel opgelost zijn) maar omdat het BMW stuurtje er enorm vet uit ziet (ik weet het, andere prijsklasse) maar ook omdat er foto's zijn opgedoken van een zo te zien, nieuwe DD (ze denken een DD Clubsport).
Als er effectief een DD Clubsport aan komt dan denk ik dat ik overstap van mijn CSL naar zo'n DD Clubsport combi. Nog steeds goesting om een gewone DD te kopen maar kan het eigenlijk niet verantwoorden tov de uren dat ik er in steek. Zo'n DD Clubsport zou mss een ideale tussenoplossing zijn.

Polsimer firmware: F74 GT2 GP FIRMWARE UPDATE 1.2
https://b050140f-bbb4-4c9...Polsimer_firmware_1.2.zip
Datum bestand voor GT2 GP: 13-12-2020, F74: 16-12-2020
Staat geen changelog bij.
https://b050140f-bbb4-4c9...Polsimer_firmware_1.2.zip
Datum bestand voor GT2 GP: 13-12-2020, F74: 16-12-2020
Staat geen changelog bij.
Als je het pedaal helemaal indrukt en weer loslaat, gaat dat balkje dan weg? Als het toch blijft staan zou het inderdaad de preload kunnen zijn. Als het dat ook niet is zou ik het niet weten eerlijk gezegd, en zou ik @EnzoF even aantikken, of HE zelf mailen.Simbob schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:53:
Waarom staat daar 464 bij het gaspedaal?
Kan me niet indenken dat ik dat zo afgesteld heb? Of is de preload iets te ver aangedraaid![]()
[Afbeelding]
Gewoon even kalibreren, dit is normaal. Na kalibratie krijg je gewoon een normaal bereik
Met een calibratie krijg ik dit niet weg. Zal staks het boutje wat losser/naar me toe draaien zodat de veer wat meer ontspannen is.Arfalas schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:25:
Gewoon even kalibreren, dit is normaal. Na kalibratie krijg je gewoon een normaal bereik
In het kalibratiemenu blijft inderdaad een bepaalde waarde staan, maar in het hoofdscherm loopt je bereik als het goed is gewoon van ‘0-100’
Met kalibratie pas je eigenlijk een soort deadzone toe, in jouw geval een deadzone van 464 aan de onderkant
edit:
-----
mijn fout, met kalibratie is dit bij mij wel weggegaan, zie ik nu...
Met kalibratie pas je eigenlijk een soort deadzone toe, in jouw geval een deadzone van 464 aan de onderkant
edit:
-----
mijn fout, met kalibratie is dit bij mij wel weggegaan, zie ik nu...
[ Voor 15% gewijzigd door Arfalas op 22-12-2020 18:06 ]
Graag vraag ik jullie aankoopadvies
Ik ben een casual gamer, altijd op pc (geen consoles), laat het tien uur per week zijn, meer als ik ergens aan verslingerd ben, minder als ik er geen zin in heb. Ik speel van alles, waaronder ook wel eens racegames, meestal arcade, tientallen/honderden uren Trackmania, vroeger ook NFS. Wel ook veel ETS2 gespeeld, en nu ben ik toevallig aan F1 2019 begonnen. Daarbij kom ik er wel echt achter dat toetsenbord niet lekker is, geen enkele nuance mogelijk, 0 of 100% remmen, 0 of 100% gas geven, 0 of 100% sturen. Dan komt natuurlijk een set racestuur + pedalen goed van pas.
Feit is - ik twijfel of ik er echt (genoeg) plezier van ga hebben om de aankoop te verantwoorden. Ik lees dat de goedkope (<=100 euro) sets geen force feedback geven en heel plastic aanvoelen, dus dat lijkt me niks. Ik zou bijvoorbeeld voor een Thrustmaster 150 RS Pro kunnen gaan à 200 euro, maar dat vind ik dan ook wel weer een hoop geld.
Wat denken jullie: ga ik van zo'n stuurtje echt veel plezier hebben? En zo ja, kan ik dan toch af met een goedkope, of is het dan de 200 euro waard?
Feit is - ik twijfel of ik er echt (genoeg) plezier van ga hebben om de aankoop te verantwoorden. Ik lees dat de goedkope (<=100 euro) sets geen force feedback geven en heel plastic aanvoelen, dus dat lijkt me niks. Ik zou bijvoorbeeld voor een Thrustmaster 150 RS Pro kunnen gaan à 200 euro, maar dat vind ik dan ook wel weer een hoop geld.
Wat denken jullie: ga ik van zo'n stuurtje echt veel plezier hebben? En zo ja, kan ik dan toch af met een goedkope, of is het dan de 200 euro waard?
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Een stuurtje is wel een hele belevenis, maar als je voor jezelf het niet kan verantwoorden, kan je ook overwegen een controller te gebruiken. Daar kan je al een stuk beter mee gas geven en remmen etc als de triggers dat tenminste ondersteunen. Met de pookjes heb je dan ook niet 100% stuur uitslag omdat je dat ook kan doseren.HJTP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:58:
Graag vraag ik jullie aankoopadviesIk ben een casual gamer, altijd op pc (geen consoles), laat het tien uur per week zijn, meer als ik ergens aan verslingerd ben, minder als ik er geen zin in heb. Ik speel van alles, waaronder ook wel eens racegames, meestal arcade, tientallen/honderden uren Trackmania, vroeger ook NFS. Wel ook veel ETS2 gespeeld, en nu ben ik toevallig aan F1 2019 begonnen. Daarbij kom ik er wel echt achter dat toetsenbord niet lekker is, geen enkele nuance mogelijk, 0 of 100% remmen, 0 of 100% gas geven, 0 of 100% sturen. Dan komt natuurlijk een set racestuur + pedalen goed van pas.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Zonder FFB zou ik eerder een gewone controller aanschaffen, zoals een Xbox controller, dan een stuurtje. Zonder FFB heb je namelijk totaal geen gevoel in je stuur. Heb je in je omgeving geen mensen die wel een stuurtje hebben, zodat je eerst eens kan testen of je het überhaupt wat vindt? Dan hoef je namelijk niet te gokken of een uitgave van 200€ voor een stuurtje wel of niet wat voor je is.HJTP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:58:
Graag vraag ik jullie aankoopadviesIk ben een casual gamer, altijd op pc (geen consoles), laat het tien uur per week zijn, meer als ik ergens aan verslingerd ben, minder als ik er geen zin in heb. Ik speel van alles, waaronder ook wel eens racegames, meestal arcade, tientallen/honderden uren Trackmania, vroeger ook NFS. Wel ook veel ETS2 gespeeld, en nu ben ik toevallig aan F1 2019 begonnen. Daarbij kom ik er wel echt achter dat toetsenbord niet lekker is, geen enkele nuance mogelijk, 0 of 100% remmen, 0 of 100% gas geven, 0 of 100% sturen. Dan komt natuurlijk een set racestuur + pedalen goed van pas.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
De enige die kan beoordelen of je er echt veel plezier van zult hebben dat ben je zelf. Maar de vraag is hoe snel je dit voor jezelf kunt bepalen. Je kan vragen of er iemand in de buurt woont waar je een keer langs kunt komen om te proberen. Anders zou mijn advies zijn om 2e hands een stuur met pedalen aan te schaffen en vind je het naar verloop toch niet zo leuk (wat ik mij niet kan voorstellen;-)) dan kan je dit stuur altijd nog verkopen met minimaal verlies.HJTP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:58:
Voor mij is dat stuurtje mijn simrace hobby begonnen. Ik ben op dezelfde manier als jij begonnen. F1 2015 gaan spelen. Begonnen met controller, daarna met stuur.HJTP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:58:
Graag vraag ik jullie aankoopadvies![]()
..
Maar goed, aankoopadvies.. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat je er niet echt een buil aan kan vallen. Mocht het je niet bevallen, verkopen de stuurtjes momenteel erg goed op Marktplaats.
Wellicht kan je Marktplaats is bekijken of je daar een T150 op de kop kan tikken. Ik denk dat de T150 een prima instapmodel is. De stuurtjes onder de 100 geven inderdaad geen FFB, en dat is niet de moeite waard in mijn optiek.
Waar je misschien even rekening mee moet houden is waar je gaat zitten. Zorg dat je een bureau hebt waar je het stuur op kan vastklampen en zorg dat je pedalen en bureaustoel niet weg kunnen schieten/rijden. Als je dit niet kan realiseren beleef je minder plezier aan je stuur.
Kortom, gewoon voor de T150 gaan. Eventueel via MP. Vind je het niks, lekker te koop zetten.
Succes met je aankoop!
Bij kalibratie zou dit weg moeten gaan, 460 RAW op de gaspedaal loadcell is niet heel vreemd.Simbob schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:53:
Waarom staat daar 464 bij het gaspedaal?
Kan me niet indenken dat ik dat zo afgesteld heb? Of is de preload iets te ver aangedraaid![]()
[Afbeelding]
Heb je alle stappen in het calibratieproces afgerond?
Ja de aanwijzingen gevolgd op het schermEnzoF schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:47:
[...]
Bij kalibratie zou dit weg moeten gaan, 460 RAW op de gaspedaal loadcell is niet heel vreemd.
Heb je alle stappen in het calibratieproces afgerond?
Een stuurtje met FB is het wat mij betreft dubbel en dwars waard, ik kwam net onderstaande tegen in V&A en moest aan je post denken.HJTP schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:58:
V&A aangeboden: Thrustmaster T150 PRO Blauw, Multi-color, Zwart
Oef dilemma,
Momenteel in bezit van Fanatec clubsport v3 pedals.
Nu is de kerstman van werk heel lief geweest en heeft een extratje uitgedeeld. Wellicht v3's verkopen en dan toch de Heusinkvelds kopen?
Nu is de kerstman van werk heel lief geweest en heeft een extratje uitgedeeld. Wellicht v3's verkopen en dan toch de Heusinkvelds kopen?

@pauluzmuller Ik kan alleen maar zeggen; doen!
Ik denk vele met jou. Ik heb dezelfde stap gemaakt deze zomer. Aanrader.Madhouse1979 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:44:
@pauluzmuller Ik kan alleen maar zeggen; doen!
Vandaag een nieuw speeltje mogen ontvangen gemaakt door @Hupske
Zelf aan het werk over dag dus Jinkx heeft keurig het pakketje van de PostNL aangenomen en bewaakt totdat ik thuis was
Stuur is supermooi afgewerkt en vooral de print op de front i.p.v. stickers ziet er zeer mooi uit
Geen scherm of LED omdat dat in VR geen nut heeft.
Super blij @Hupske !!
Zelf aan het werk over dag dus Jinkx heeft keurig het pakketje van de PostNL aangenomen en bewaakt totdat ik thuis was
Stuur is supermooi afgewerkt en vooral de print op de front i.p.v. stickers ziet er zeer mooi uit
Geen scherm of LED omdat dat in VR geen nut heeft.
Super blij @Hupske !!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Of als je nog wat knaken over wil houden, de diy kit van kapral. Schijnt overigens weinig diy aan te zijn... iets wat ik aan de lijve ga ondervinden zodra ze hier afgeleverd worden.pauluzmuller schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:38:
Oef dilemma,
Nu is de kerstman van werk heel lief geweest en heeft een extratje uitgedeeld. Wellicht v3's verkopen en dan toch de Heusinkvelds kopen?![]()
![]()
Hmm ken ik verder niet. Heb je een link voor mij?R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:43:
[...]
Of als je nog wat knaken over wil houden, de diy kit van kapral. Schijnt overigens weinig diy aan te zijn... iets wat ik aan de lijve ga ondervinden zodra ze hier afgeleverd worden.
Racesturen, servo's en pedalenpauluzmuller schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:47:
[...]
Hmm ken ik verder niet. Heb je een link voor mij?
De foto's boven je van Dissidend is deels door Kapral. De Frontplate en backplate heeft hij aangeleverd bij mij.pauluzmuller schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:47:
[...]
Geeft je een idee van hoe het eruit kan zien.
Overigens met Kapral moet je wel zeer veel geduld hebben. Erg druk en omdat het niet hun main business is kan het erg lang duren voordat je wat in huis hebt afhankelijk van je eisen(2 maand met pech

https://kapral.store/collections/krepauluzmuller schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:47:
[...]
Zodra ik ze binnen heb zal ik er eens een reviewtje van maken. Website is in de maak ;-)
Toch maar overstag! V3's in de verkoop. Heusinkvelds maar bestellenpauluzmuller schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:38:
Oef dilemma,
Nu is de kerstman van werk heel lief geweest en heeft een extratje uitgedeeld. Wellicht v3's verkopen en dan toch de Heusinkvelds kopen?![]()
![]()

Daar ga je geen spijt van krijgen! Neem de tijd om ze af te stellen, daarna heb je er alleen maar plezier van.pauluzmuller schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:49:
[...]
Toch maar overstag! V3's in de verkoop. Heusinkvelds maar bestellen![]()
Heb nu de Thurstmaster t300 rs GT paar maanden in bezit. Geweldig stuur zeker in vergelijking met de Logitech sturen.
Stuur doe ik bevestigingen aan de bureau zie dat de bureau dat dit niet altijd leuk vindt.
Nu zit ik te kijken naar een playseat die moet voldoen voor de pc en de ps5.
Nu zit in te kijken naar deze Playseat Evolution alleen wil ik weten of deze playseat makkelijk op te bergen is wegens de ruimte die ik niet heb om hem onbeheerd te laten als hij niet wordt gebruikt.
Stuur doe ik bevestigingen aan de bureau zie dat de bureau dat dit niet altijd leuk vindt.
Nu zit ik te kijken naar een playseat die moet voldoen voor de pc en de ps5.
Nu zit in te kijken naar deze Playseat Evolution alleen wil ik weten of deze playseat makkelijk op te bergen is wegens de ruimte die ik niet heb om hem onbeheerd te laten als hij niet wordt gebruikt.
Niet helemaal wat je vraagt, maar toch:
Ik heb de playseat challenge gebruikt (met een CSL elite+CSL loadcel pedalen) en als je weinig ruimte hebt is dit absoluut een aanrader. Ja, er is wat flex, maar dat mag de pret niet drukken. Neemt opgeklapt amper ruimte in en staat met een halve minuut raceklaar.
Het is dat ik de kamer iets heb omgegooid om een 80/20 rig neer te kunnen zetten, maar anders had ik nog lekker in die strandstoel geracet
Ik heb de playseat challenge gebruikt (met een CSL elite+CSL loadcel pedalen) en als je weinig ruimte hebt is dit absoluut een aanrader. Ja, er is wat flex, maar dat mag de pret niet drukken. Neemt opgeklapt amper ruimte in en staat met een halve minuut raceklaar.
Het is dat ik de kamer iets heb omgegooid om een 80/20 rig neer te kunnen zetten, maar anders had ik nog lekker in die strandstoel geracet
Net in de Puma sale een paar BMW schoenen gekocht.
Op een aantal sites worden de Drift Cat schoenen aangeraden voor het simracen.
Met het inschrijven op de nieuwsbrief nog een extra 15% korting.
https://eu.puma.com/nl/nl...e-low-to-high&pagesize=36
Pas geleden mijn eerste setup ooit gekocht via Marktplaats, Playseat Challenge + Logitech G920 voor op de Xbox Series X. Bevalt heel erg goed, alleen sinds gisteravond heb ik een probleempje met het gaspedaal.
Nadat hij terugkomt op 0% input, blijft hij continue tussen de 0 en 20% gas geven. Op internet gezien dat dit een veel voorkomend probleem is en op te lossen is door alles uit elkaar te halen en schoon te maken. Dat wil ik later nog wel doen maar dat ziet er voor iemand met geen enkel gereedschap in huis en twee linkerhanden wel lastig uit.
Softwarematig is het in de game (F1 2020) op te lossen door de dode gaspedaalzone op 20 te zetten. Mijn vraag is, ondervind ik daar nadeel van?
Ik merk zelf niks, maar ik ben wellicht nog te onervaren om een klein verschil direct op te merken.
Nadat hij terugkomt op 0% input, blijft hij continue tussen de 0 en 20% gas geven. Op internet gezien dat dit een veel voorkomend probleem is en op te lossen is door alles uit elkaar te halen en schoon te maken. Dat wil ik later nog wel doen maar dat ziet er voor iemand met geen enkel gereedschap in huis en twee linkerhanden wel lastig uit.
Softwarematig is het in de game (F1 2020) op te lossen door de dode gaspedaalzone op 20 te zetten. Mijn vraag is, ondervind ik daar nadeel van?
Ik merk zelf niks, maar ik ben wellicht nog te onervaren om een klein verschil direct op te merken.
Klinkt als een vieze potmeter. Nu ken ik deze pedalen niet, maar waarschijnlijk kan je makkelijk bij die potmeter om hem schoon te maken. Zelfs bij de fanatec CSL pedalen had ik dat probleem. Even schoonmaken en je kan er weer tegenaan
Waarschijnlijk merk je weinig van die onderste 20 %, maar ideaal is het natuurlijk niet
Waarschijnlijk merk je weinig van die onderste 20 %, maar ideaal is het natuurlijk niet
And now we wait! Wat is normaal de levertijd van Heusinkveld als alles op voorraad is?pauluzmuller schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:49:
[...]
Toch maar overstag! V3's in de verkoop. Heusinkvelds maar bestellen![]()

Ik kan echt niet meer terug naar sokken of normale schoenen sinds ik met fatsoenlijk spul mijn Heusinkveld's bedien.Simbob schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:03:
Net in de Puma sale een paar BMW schoenen gekocht.
Heb zelf gekozen voor onderstaande Arroxx schoenen aangezien ik nog al grote voeten heb.
Aanrader.
http://www.arroxx.nl/product.detail.php?pID=54451
Nice!pauluzmuller schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:10:
[...]
And now we wait! Wat is normaal de levertijd van Heusinkveld als alles op voorraad is?![]()
Ik had ze de volgende dag in huis. Maar dat was op donderdag bestellen en vrijdag in huis. Verwacht dat je ze dinsdag hebt.
Is dat de AM Studio versie? Ik heb deze een tijdje geleden ook gemaakt.kawaholic schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:31:
Vandaag mijn diy projectje afgerond. En ben erg positief over het resultaat. Vooral de magnetische shifters voelen wel gaaf aan. Mocht er interesse zijn. Ik heb veel spullen dubbel.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/FfEEx4kCSvgIsCgvLedVfs6h.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat is hem. Alleen heb ik na eigen smaak het logo laten vervallen.Madhouse1979 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:41:
[...]
Is dat de AM Studio versie? Ik heb deze een tijdje geleden ook gemaakt.
[Afbeelding]
Het was we leuk om te maken. Alleen het is wel een klankkast vind ik. Als je schakelt hoor je dat heel duidelijk.kawaholic schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:52:
[...]
Ja dat is hem. Alleen heb ik na eigen smaak het logo laten vervallen.
Ik heb in mei een Thrustmaster TX gekocht bij Amazon.nl en dit stuur heeft behoorlijk last van coil whine. Soms is het nauwelijks te horen, maar soms is het ook op meters afstand te horen en dat is met name irritant omdat ik in een studio woon (en werk in deze tijden). Soms trek ik ook de stekker eruit als het te irritant wordt.
Ik wil het stuur nu toch maar eens terugsturen, omdat me dit niet normaal lijkt. Kan ik het stuur dan het beste aanbieden bij Amazon of direct bij Thrustmaster? Ik lees namelijk dat contact ook direct kan en dat over het algemeen de service wel goed is daar.
Ik wil het stuur nu toch maar eens terugsturen, omdat me dit niet normaal lijkt. Kan ik het stuur dan het beste aanbieden bij Amazon of direct bij Thrustmaster? Ik lees namelijk dat contact ook direct kan en dat over het algemeen de service wel goed is daar.
Je bent klant van Amazon, zou het dus eerst daar proberen. Altijd wel tevreden met hun after sales maar een mailtje naar Thrustmaster kan wellicht een betere oplossing bieden. Volgens mij niet de moeilijkste fabrikant voor garantie afwikkelingen.Piggen schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:57:
Ik heb in mei een Thrustmaster TX gekocht bij Amazon.nl en dit stuur heeft behoorlijk last van coil whine. Soms is het nauwelijks te horen, maar soms is het ook op meters afstand te horen en dat is met name irritant omdat ik in een studio woon (en werk in deze tijden). Soms trek ik ook de stekker eruit als het te irritant wordt.
https://support.thrustmas...t-en/?p=TX%20SERVO%20BASE
Die gaan maar tot maat 47, toen je grote voeten zei dacht ik dat iemand eindelijk (betaalbare) raceschoenen voor maat kano 50 had gevondenmr.DJ95 schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:13:
[...]
Heb zelf gekozen voor onderstaande Arroxx schoenen aangezien ik nog al grote voeten heb.
http://www.arroxx.nl/product.detail.php?pID=54451

Komt doordat de achterkant uit 3D print bestaat. Binnenkant is dan te hol. Kan weinig aan doen, behalve het ontwerp aan te passen.Madhouse1979 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:20:
[...]
Het was we leuk om te maken. Alleen het is wel een klankkast vind ik. Als je schakelt hoor je dat heel duidelijk.
Even vullen?Hupske schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:21:
[...]
Komt doordat de achterkant uit 3D print bestaat. Binnenkant is dan te hol. Kan weinig aan doen, behalve het ontwerp aan te passen.
Dan moet je hem helemaal vol stoppen en vooral met spullen met wat gewicht. Het is ook wel beetje de vervelende eigenschap van het print materiaal wat je gebruikt. Je kan het simpel testen door zelfs de frontplate eraf te halen, dan heb je alleen de achterkant nog met de shifter erop. Zelfs dan zal het als een klankkast blijven klinken.
Je kan de Speed San Remo KS-1 proberen. Die gaan t/m maat 50, maar ze vallen groot uit. Mijn normale stappers zijn maat 49, sportschoenen maat 50. De KS-1 maat 49 vielen mij te groot uit (en de klitteband was ook na 3 maand wel klaar).CrashOverDrive schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:11:
[...]
Die gaan maar tot maat 47, toen je grote voeten zei dacht ik dat iemand eindelijk (betaalbare) raceschoenen voor maat kano 50 had gevonden
Ik heb nu Sparco K-Pole (bij Biesheuvel) in maat 48. Vallen ook wel wat groot uit en zitten daardoor perfect, alleen geen klitteband.
Klopt, is ook niets aan te doen. Wellicht met dik foam maar dan nog dempt het misschien maar iets.Hupske schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:21:
[...]
Komt doordat de achterkant uit 3D print bestaat. Binnenkant is dan te hol. Kan weinig aan doen, behalve het ontwerp aan te passen.
Ik wilde sowieso een keer een DIY stuur maken en heb hem dan ook maar voor in de vitrine gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Madhouse1979 op 28-12-2020 17:17 ]
Dat vind ik zelf eigenlijk wel meevallen. Sluit wel alles goed aan dan? Geen kieren enz.Madhouse1979 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:20:
[...]
Het was we leuk om te maken. Alleen het is wel een klankkast vind ik. Als je schakelt hoor je dat heel duidelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet veel hoor met het geluid wat van mijn G2 afkomt.
Was een leuke bezigheid voor na mijn alt-F4 momentjes.
Misschien ben ik te verwend met de andere stuurtjes. Maar alles sluit goed aan en heb hem goed gemaakt. Is ook niet erg verder.kawaholic schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:35:
[...]
Dat vind ik zelf eigenlijk wel meevallen. Sluit wel alles goed aan dan? Geen kieren enz.
Hoewel ik eigenlijk niet veel hoor met het geluid wat van mijn G2 afkomt.
Was een leuke bezigheid voor na mijn alt-F4 momentjes.
Mijn huidige Fanatec CSW (v1) centreert niet meer fatsoenlijk bij het opstarten, en de FFB voelt ook redelijk schokkerig de laatste tijd. Na tig keer opstarten centreert ie wel, en werkt ie verder ook (afgezien van het schokkerige).
Iemand misschien nog tips waar ik nog kan zoeken / proberen om dit op te lossen (dingen die ik kan smeren o.i.d.)?
Iemand misschien nog tips waar ik nog kan zoeken / proberen om dit op te lossen (dingen die ik kan smeren o.i.d.)?
Volgens mij (is wat lang geleden) heeft de csw een optische opnemer. Bij mij was die ooit vervuild en wat krom. Schoonmaken en voorzichtig rechtbuigen hielp toen.Hoogie2004 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
Mijn huidige Fanatec CSW (v1) centreert niet meer fatsoenlijk bij het opstarten, en de FFB voelt ook redelijk schokkerig de laatste tijd. Na tig keer opstarten centreert ie wel, en werkt ie verder ook (afgezien van het schokkerige).
[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 28-12-2020 19:38 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De sensor werkt prima, het is net alsof de motor het ding niet meer krijgt geroteerd... Heb hem al eens opengemaakt en schoongemaakt voor zover ik overal bij kon, maar dat hielp nog niet echt...JoepW schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:37:
[...]
Volgens mij (is wat lang geleden) heeft de csw een optische opnemer. Bij mij was die ooit vervuild en wat krom. Schoonmaken en voorzichtig rechtbuigen hielp toen.
Dag mede raceliefhebbers, ik zou graag mijn huidige race setup wat willen upgraden en ben daarvoor mijn opties aan het bekijken. Ik wil graag de kwaliteit en de realisme van het racen verbeteren. Ik vroeg me af welke upgrade jullie zouden doen.
Huidige setup:
- Playseat Challange
- Thrustmaster T300 incl de std pedalen (support PC/PS)
- Laptop met Nvidia Quadro R3000 (later ook PS5)
- Oude plasma TV 42"
Games:
- F1 (speel het meest)
- Dirt 4
- Project Cars
- Misschien in de toekomst iRacing
Ik zit zelf te kijken om de pedalen te upgraden naar Thrustmaster T-LCM Pedals, maar ik kijk ook naar opties voor evt een ander stuur. En naar andere merken als Fanatec om wellicht over te stappen naar een ander ecosysteem.
Eisen:
- moet een goede upgrade zijn
- support voor PC + PS
Huidige setup:
- Playseat Challange
- Oude plasma TV 42"
Games:
- F1 (speel het meest)
- Dirt 4
- Project Cars
Ik zit zelf te kijken om de pedalen te upgraden naar Thrustmaster T-LCM Pedals, maar ik kijk ook naar opties voor evt een ander stuur. En naar andere merken als Fanatec om wellicht over te stappen naar een ander ecosysteem.
Eisen:
- support voor PC + PS
@lethal pi een upgrade naar een CSL Elite set van Fanatec (geschikt voor PC en PS) is een mooie stap. De pedalen zijn imo beter dan de Thrustmasters waarna je zou willen upgraden. De wheelbase en stuur zijn ook van betere kwaliteit. Op mijn website (zie handtekening) heb ik ook een best buy guid geschreven
Heel persoonlijk natuurlijk, en wellicht wat raar advies in een hardware-draadje, maar mijn grootste stap in bovenstaand lijstje is de overstap van console (F1/Dirt/Project Cars) naar iRacing geweest. Ik zou mijn DD direct weer inruilen voor een T300 als dat betekent dat ik iRacing niet hoef in te ruilen voor Project Cars.lethal pi schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:54:
Dag mede raceliefhebbers, ik zou graag mijn huidige race setup wat willen upgraden en ben daarvoor mijn opties aan het bekijken. Ik wil graag de kwaliteit en de realisme van het racen verbeteren. Ik vroeg me af welke upgrade jullie zouden doen.
Huidige setup:
- Playseat Challange
- Oude plasma TV 42"
Games:
- F1 (speel het meest)
- Dirt 4
- Project Cars
Eisen:
- support voor PC + PS
Dankje, ik zal daar zeker eens naar kijken. Het nadeel van overstappen naar een ander ecosysteem als Fanatec dat het wat meer budget nodig heeft. Maar ik zie ook voordelen dat wanneer je vervolgens verder wilt upgraden je bij Fanatec kunt blijven. Ik ben benieuwd of dit op de Playseat Challange allemaal past. Moet ik nog eens bekijken.Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:12:
@lethal pi een upgrade naar een CSL Elite set van Fanatec (geschikt voor PC en PS) is een mooie stap. De pedalen zijn imo beter dan de Thrustmasters waarna je zou willen upgraden. De wheelbase en stuur zijn ook van betere kwaliteit. Op mijn website (zie handtekening) heb ik ook een best buy guid geschreven
Vind het wel jammer dat er maar 2 pedalen op zitten. Liefst ga ik direct naar 3.
[ Voor 5% gewijzigd door wolverine3141 op 29-12-2020 09:28 ]
Die staat nog zeker op mijn lijstje om nog eens te bekijken. Ik speel echter op dit moment F1 het meest.Jimmy J. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:22:
[...]
Heel persoonlijk natuurlijk, en wellicht wat raar advies in een hardware-draadje, maar mijn grootste stap in bovenstaand lijstje is de overstap van console (F1/Dirt/Project Cars) naar iRacing geweest. Ik zou mijn DD direct weer inruilen voor een T300 als dat betekent dat ik iRacing niet hoef in te ruilen voor Project Cars.
Even een kort vraagje,
Ik race al een tijdje, en begin in februari met mijn 3de seizoen in de online league waar ik aan deelneem.
Ik wil eind van volgend jaar een upgrade doen en overstappen naar een Fanatec wheelbase. Ik heb al pedalen van fanatec vorig jaar van een medetweaker overgenomen via V&A.
Welke stuurtje ik zou willen is mij al reeds bekend, maar ik vraag mij af met welke wheelbase ik zou moeten instappen bij Fanatec.
Is bijvoorbeeld de meerprijs van een clubsport wheelbase het waard in vergelijking met een CSL Elite? Ook in vergelijking met mijn huidige hardware? Ik heb eigenlijk niets te klagen, de force feeback van de Thrustmaster TX servo vind ik erg goed, maar Fanatec lokt vooral qua opties met het scala aan stuurtjes.
Mijn huidige hardware:
-CSL Elite pedals + loadcell kit.
Als rig heb ik een GT Omega ART cockpit
Zelf heb ik het idee dat de clubsport de extra €150 wel waard is. Dus wellicht is dit een retorische vraag.
Ik race al een tijdje, en begin in februari met mijn 3de seizoen in de online league waar ik aan deelneem.
Ik wil eind van volgend jaar een upgrade doen en overstappen naar een Fanatec wheelbase. Ik heb al pedalen van fanatec vorig jaar van een medetweaker overgenomen via V&A.
Welke stuurtje ik zou willen is mij al reeds bekend, maar ik vraag mij af met welke wheelbase ik zou moeten instappen bij Fanatec.
Is bijvoorbeeld de meerprijs van een clubsport wheelbase het waard in vergelijking met een CSL Elite? Ook in vergelijking met mijn huidige hardware? Ik heb eigenlijk niets te klagen, de force feeback van de Thrustmaster TX servo vind ik erg goed, maar Fanatec lokt vooral qua opties met het scala aan stuurtjes.
Mijn huidige hardware:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart | € 150,11 | € 150,11 |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart | € 379,- | € 379,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 529,11 |
Zelf heb ik het idee dat de clubsport de extra €150 wel waard is. Dus wellicht is dit een retorische vraag.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Dat past zeker wel op een Playseat Challenge. Zelfs met loadcell (3e pedaal) lukt dat prima.lethal pi schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:27:
[...]
Dankje, ik zal daar zeker eens naar kijken. Het nadeel van overstappen naar een ander ecosysteem als Fanatec dat het wat meer budget nodig heeft. Maar ik zie ook voordelen dat wanneer je vervolgens verder wilt upgraden je bij Fanatec kunt blijven. Ik ben benieuwd of dit op de Playseat Challange allemaal past. Moet ik nog eens bekijken.
Vind het wel jammer dat er maar 2 pedalen op zitten. Liefst ga ik direct naar 3.
Gezien de reactie van meerdere mensen die zijn geswitched van CSL elite naar CSW2.5, zou ik zeggen ja, de meerprijs is het waard. @ourplayground heeft bijvoorbeeld halverwege dit jaar mijn CSW2.5 overgenomen en daarvoor met de CSL elite gereden. Die merkte wel degelijk verbetering.Orphu schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:33:
Even een kort vraagje,
Mijn huidige hardware:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Gamecontrollers Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart € 150,11 € 150,11 1 Gamecontrollers Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart € 379,- € 379,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 529,11
Waar je voor jezelf vooral naar moet kijken is het financiele aspect & de persoonlijke noodzaak om altijd beter te willen. Die vraag kan echt alleen jij beantwoorden. Moet je bijvoorbeeld een half jaar sparen om de upgrade van een CSL naar CSW te doen, dan zou ik lekker instappen met een CSL en het geld besparen. Is die 150€ wisselgeld zonder doel, lekker de CSW nemen.
Ik heb mijzelf opgelegd om eerst mijn rondetijden te verbeteren, rij nu in de tweede helft van t veld, en (nog) meer tijd te investeren in simracen. Daarom ga ik niet morgen bestellen maar als het meezit eind volgend jaar. Het financiële plaatje is in principe geen probleem, maar het is wel een grote investering die ik niet zo maar doe.JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:41:
[...]
Gezien de reactie van meerdere mensen die zijn geswitched van CSL elite naar CSW2.5, zou ik zeggen ja, de meerprijs is het waard. @ourplayground heeft bijvoorbeeld halverwege dit jaar mijn CSW2.5 overgenomen en daarvoor met de CSL elite gereden. Die merkte wel degelijk verbetering.
Waar je voor jezelf vooral naar moet kijken is het financiele aspect & de persoonlijke noodzaak om altijd beter te willen. Die vraag kan echt alleen jij beantwoorden. Moet je bijvoorbeeld een half jaar sparen om de upgrade van een CSL naar CSW te doen, dan zou ik lekker instappen met een CSL en het geld besparen. Is die 150€ wisselgeld zonder doel, lekker de CSW nemen.
Wat betreft je opmerking over altijd maar beter willen ben ik wel met je eens. ik ga niet ineens 2 seconden sneller rijden door een upgrade. Maar ik vind de stuurtjes van Fanatec gewoon mooi, en als (GT3) autosportfanaat is het wel mooi om een kopie te hebben van een echt stuur.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Ga je eind volgend jaar een upgrade doen of eind dit jaar?Orphu schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:33:
Even een kort vraagje,
Mijn huidige hardware:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Gamecontrollers Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart € 150,11 € 150,11 1 Gamecontrollers Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart € 379,- € 379,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 529,11
Persoonlijk vond ik de stap van de Thrustmaster naar CSL Elite al een behoorlijke. Echter heeft de ClubSport iets meer power en meer details. Ik vond het de stap waard en heb altijd veel plezier gehad van de CSW v2.5.
Eind 2021, mede omdat ik zelf eerst wil verbeteren en meer tijd investeren in het simracen.Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:51:
[...]
Ga je eind volgend jaar een upgrade doen of eind dit jaar?
Persoonlijk vond ik de stap van de Thrustmaster naar CSL Elite al een behoorlijke. Echter heeft de ClubSport iets meer power en meer details. Ik vond het de stap waard en heb altijd veel plezier gehad van de CSW v2.5.
Dan zou ik me nu nog niet bezig houden met een upgrade. In een jaar tijd kan er veel veranderen en ik vermoed dat Fanatec ook nog wel met nieuwe dingen gaat komenOrphu schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:52:
[...]
Eind 2021, mede omdat ik zelf eerst wil verbeteren en meer tijd investeren in het simracen.
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.