Ik heb alleen de wheel base inclusief het standaard stuur zonder de pedalen, heb daarvoor Fanatec CSL Elite V2 pedalen voor aangeschaft.RD schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:42:
Na een jaartje sim racen, gestart met F1, daarna GT7 en langzaam richting ACC met een splinter in mijn brein dat iracing heet, wil ik een upgrade doen. Het stond vast het zou Fanatec worden, maar ja we hebben allen de soap gezien de laatste tijd. Het punt is dat ik nog steeds GT7 echt heel leuk vind en dat niet wil laten liggen.
Dus dat betekent dat het Fanatec wordt of Logitech, want van Thrustmaster ga ik weg en wil maar een stevige DD oplossing. Op dit moment is de set van Logitech bijna 400e goedkoper, G PRO (met korting) vergeleken met DD extreme en CSL Elite V2.
Wat is (als dat er al is, is weinig te vinden hier) de ervaring met Logitech? Mijn inziens zit het verschil voornamelijk in het stuurwiel (Logitech lijkt hogere kwaliteit) en de pedalen (Fanatec zou iets beter zijn). De YouTube reviews geven geen uitsluitsel tegenwoordig, niemand spreekt zich meer uit vanwege ....
Zeer tevreden mee, stil, krachtig, aan te passen naar wens, alleen weinig keuze in stuurtjes, sinds kort wel keuze in ieder geval. FFB is heel fijn, geeft mij echt het gevoel dat ik aanvoel wat een spel doorgeeft.
Maakt mij niet uit met VR, maar is wel een dingetje om te bedenken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm