Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 135 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
RD schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:42:
Na een jaartje sim racen, gestart met F1, daarna GT7 en langzaam richting ACC met een splinter in mijn brein dat iracing heet, wil ik een upgrade doen. Het stond vast het zou Fanatec worden, maar ja we hebben allen de soap gezien de laatste tijd. Het punt is dat ik nog steeds GT7 echt heel leuk vind en dat niet wil laten liggen.

Dus dat betekent dat het Fanatec wordt of Logitech, want van Thrustmaster ga ik weg en wil maar een stevige DD oplossing. Op dit moment is de set van Logitech bijna 400e goedkoper, G PRO (met korting) vergeleken met DD extreme en CSL Elite V2.

Wat is (als dat er al is, is weinig te vinden hier) de ervaring met Logitech? Mijn inziens zit het verschil voornamelijk in het stuurwiel (Logitech lijkt hogere kwaliteit) en de pedalen (Fanatec zou iets beter zijn). De YouTube reviews geven geen uitsluitsel tegenwoordig, niemand spreekt zich meer uit vanwege ....
Ik heb alleen de wheel base inclusief het standaard stuur zonder de pedalen, heb daarvoor Fanatec CSL Elite V2 pedalen voor aangeschaft.
Zeer tevreden mee, stil, krachtig, aan te passen naar wens, alleen weinig keuze in stuurtjes, sinds kort wel keuze in ieder geval. FFB is heel fijn, geeft mij echt het gevoel dat ik aanvoel wat een spel doorgeeft.
Maakt mij niet uit met VR, maar is wel een dingetje om te bedenken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Aangezien ik GT7 wil blijven spelen, zal ik de pedalen van Logitech erbij moeten nemen. Dus het is of het een of het ander. Ik vind het prijsverschil echt wel een ding tussen beide. 400e. Maar goed.

Andere vraag, ACC nu nog op PS5, voelt echt heel afstandelijk, bijna gevoelloos aan. Wellicht is GT7 over the top, maar gevoel van car control is heel laag in ACC. Mis ik iets, instellingen staan zo'n beetje op standaard (FFB dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RD schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:13:
Aangezien ik GT7 wil blijven spelen, zal ik de pedalen van Logitech erbij moeten nemen. Dus het is of het een of het ander. Ik vind het prijsverschil echt wel een ding tussen beide. 400e. Maar goed.

Andere vraag, ACC nu nog op PS5, voelt echt heel afstandelijk, bijna gevoelloos aan. Wellicht is GT7 over the top, maar gevoel van car control is heel laag in ACC. Mis ik iets, instellingen staan zo'n beetje op standaard (FFB dan).
De pedalen worden vrij goed gereviewed, alleen zeggen ze daarbij dat je ze niet heel hard kan zetten. Ik trap mijn rem graag zo in, dat het lijkt alsof tegen een muur aan trap (iets overdreven gesteld). Daarom ben ik er niet voor gegaan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hi, ja dat lees ik ook, geen idee of dat een probleem wordt. Ik heb nu de TLCM pedalen. Vorige jaar met flinke korting gekocht. Niet echt onderste boven van. Vooral gas is raar. Rem gaat wel, kwestie van wennen. Inmiddels een custom elastomeer in. Dat zou met Logitech ook nog wel kunnen.

Iemand hier de DD extreme versie? Hoe bevalt die? Vraag me af of dat trueforce überhaupt nog naar GT7 komt. Inmiddels stabiliteit opgelost, er waren nogal was firmware issues dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:45
Zelf onlangs de DD pro (losse base) + Elite V2 pedals gekocht voor o.a. GT7 en de pedals bevallen me enorm goed, je krijgt er nog extra "Elastomers" bij waardoor je de hardheid van de rem nog verder kan aanpassen.

Digit is één van de betere jongens in GT7 en heeft er een tijdje terug een review over gemaakt:

YouTube: Fanatec CSL Elite V2 Pedals Review – Are They Worth It?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
Gelimiteerde oplage (40 stuks) van Moza stuur van Lamborghini Essenza SCV12 is net geteased:
HIER

Mooi ding, maar met € 1399 ook aardig aan de prijs. Touchscreen en 70 instelbare knoppen (via Moza PitHouse)

Afbeeldingslocatie: https://mozaracing.com/wp-content/uploads/2024/10/SCV12.png

[ Voor 5% gewijzigd door DaSuperGrover op 22-10-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 17:50
Prullenbak84 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:48:
Goedemiddag!

Ik kom hier eens even wat advies vragen. Ik speel graag zo af en toe een racespel (voornamelijk f1) op mijn Xbox (series X) Ik heb al een paar jaar een thrustmaster Tmx stuur, maar vooral de pedalen werken volgens mij echt niet goed. Kan gewoon niet lekker doseren waardoor ik veeeel te vaak spin als ik een bocht uitkom. Zal ook wel een beetje een skill-probleem zijn, maar grotendeels niet, denk ik. En ik kan wel traction control aan zetten, maar liever niet…

Nu is dus eigenlijk mijn vraag: heeft iemand advies over wat een betere keus is qua stuur en vooral pedalen. Had weleens gezien dat er betere pedalen voor dit stuur te krijgen waren, maar die vind ik nergens meer. Ik zie bijvoorbeeld de g920 van logitech. Is dat wat? Ga ik daarop vooruit?

Brand los ;)
Als je veel plezier haalt uit het racen, koop dan de instapper CSL DD van Fanatec. Heb ik ook gedaan, en het is 1 van m’n beste aankopen ooit geweest. Spul blijft z’n waarde wel houden, dus wil je tzt upgraden kan je het makkelijk tweedehands kwijt. In je berichten lees ik dat je hier de financiële middelen voor hebt, dat is uiteraard wel een belangrijke randvoorwaarde. En dan via de Chinese vrienden de upgrade kopen voor wat meer NM en je bent klaar. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53
DaSuperGrover schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:32:
Gelimiteerde oplage (40 stuks) van Moza stuur van Lamborghini Essenza SCV12 is net geteased:
HIER

Mooi ding, maar met € 1399 ook aardig aan de prijs. Touchscreen en 70 instelbare knoppen (via Moza PitHouse)

[Afbeelding]
Het stuur zelf heeft geen gelimiteerde oplage, hoor. Het is de Lamborghini waarop hij gebaseerd is (nou ja, op het stuur daarvan dan) die een gelimiteerde oplage van 40 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ik vind die dials aan de onderzijde (meest links en rechts) die onder een hoek staan precies toch maar niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:56
Thomas312 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Als je veel plezier haalt uit het racen, koop dan de instapper CSL DD van Fanatec. Heb ik ook gedaan, en het is 1 van m’n beste aankopen ooit geweest. Spul blijft z’n waarde wel houden, dus wil je tzt upgraden kan je het makkelijk tweedehands kwijt. In je berichten lees ik dat je hier de financiële middelen voor hebt, dat is uiteraard wel een belangrijke randvoorwaarde. En dan via de Chinese vrienden de upgrade kopen voor wat meer NM en je bent klaar. Aanrader dus!
Er is een verschil tussen de middelen hebben, en de middelen ervoor over hebben. Zoals ik al zei: het moet wel leuk blijven.

Het wordt gewoon een nieuw setje pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
Huugje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

Het stuur zelf heeft geen gelimiteerde oplage, hoor. Het is de Lamborghini waarop hij gebaseerd is (nou ja, op het stuur daarvan dan) die een gelimiteerde oplage van 40 had.
Haha idd d:)b

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Huugje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

:o iets te snel gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Kan gebeuren :) .

Ik heb inmiddels al een paar reviews van het stuur op Youtube bekeken, maar er zijn toch wel wat puntjes van aandacht die vooral komen door het feit dat dit een replica van een bestaand stuur is en Monza deze zo goed mogelijk heeft willen namaken:
  • De shifters zijn niet magnetisch, wat bij elke ander stuur van Moza wel het geval is. Volgens Moza hebben ze dit gedaan om het schakelen zoveel mogelijk overeen te laten komen met hoe de auto in het echt schakelt (deze heeft ook geen magnetische shifters). Het is uiteraard persoonlijk of dit wel of niet bevalt. Het doet in ieder geval nogal goedkoop aan voor een stuur van 1300 euro.
  • Geen dual clutch paddles om het simpele feit dat de auto deze ook niet heeft.
  • De knoppen hebben geen backlight, ook omdat het origineel dit niet heeft. Sim race je in het (bijna) donker dan zal dat een issue kunnen zijn.
  • De thumb rotaties (heten ze zo?) waren volgens een reviewer van een lage kwaliteit. Het stuur dat reviewers hebben ontvangen is echter een review stuur en volgens Moza zullen de thumb rotaries bij het productiemodel beter zijn.
  • Moza heeft de draaiknoppen voorzien van labels die ook op het echte stuur zitten zodat je bijvoorbeeld een draaiknop hebt die als Wipers gelabeld is. Of dit ook bij het productiemodel zo zal zijn is nog onduidelijk. Het kan zijn dat Moza alsnog stickervellen meelevert zoals bij hun andere stuurtjes.
  • Het stuur is nogal dik (diep) vergeleken met de andere stuurtjes van Moza. Waarschijnlijk zul je daardoor je stoeltje moeten verzetten steeds wanneer je van stuur wisselt (mocht je dat doen). En dat verplaatsen van je stoel zal uiteraard ook weer effect hebben op de positie van je pedalen. Dat lijkt mij vooralsnog het grootste nadeel van dit stuur (naast de prijs), tenzij dit je enige stuurtje wordt.
  • Oh, wat ik nog vergeten was, ook dit stuur met display heeft geen Simhub ondersteuning, wat ik toch wel een tekortkoming vind.
Aangezien de huidige reviews betrekking hebben op een review exemplaar van het stuur, is het aan te raden om de reviews van het uiteindelijke productiemodel af te wachten mocht je interesse in dit stuur hebben.

Grootste vraag is eigenlijk waarom Moza ervoor gekozen heeft om een replica te maken van het stuur van dit model Lamborghini aangezien die in geen enkele serieuze sim voorkomt (mods uitgezonderd). Ik begreep dat deze auto enkel in een arcade sim zit waarvan de naam mij ontschoten is.

[ Voor 18% gewijzigd door Huugje op 23-10-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
En waarschijnlijk heeft de GT3/4 versie een totaal ander stuur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Update. De daad bij het woord gevoegd, en op marktplaats de tlcm gekocht . Dat is wel even wennen zeg. Vooral het remmen. Maar ik merk echt meteen een wereld van verschil. Bedankt aan de mensen die dit advies gaven!

Nadeel: ik kan nu de pedalen niet meer de schuld geven als ik spin als ik uit een bocht kom ;)

Ik zie dat er nog van alles aan te passen is, maar dat je ze dan telkens moet kalibreren. Ik heb geen pc, dus dat is lastig. Is t echt noodzakelijk dat je ze kalibreert als je bijvoorbeeld even een andere veer wil proberen? Ik weet natuurlijk ook niet of de vorige eigenaar ze netjes gekalibreerd heeft met de veren die er nu op zitten…

[ Voor 4% gewijzigd door Prullenbak84 op 23-10-2024 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
@Prullenbak84 Ik vermoed dat je ze enkel in het spel hoeft te calibreren indien die de mogelijkheid daarvoor heeft. Het gaat er tenslotte om dat die de range van de pedalen kent.

[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 23-10-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Prullenbak84 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:54:
Update. De daad bij het woord gevoegd, en op marktplaats de tlcm gekocht . Dat is wel even wennen zeg. Vooral het remmen. Maar ik merk echt meteen een wereld van verschil. Bedankt aan de mensen die dit advies gaven!

Nadeel: ik kan nu de pedalen niet meer de schuld geven als ik spin als ik uit een bocht kom ;)

Ik zie dat er nog van alles aan te passen is, maar dat je ze dan telkens moet kalibreren. Ik heb geen pc, dus dat is lastig. Is t echt noodzakelijk dat je ze kalibreert als je bijvoorbeeld even een andere veer wil proberen? Ik weet natuurlijk ook niet of de vorige eigenaar ze netjes gekalibreerd heeft met de veren die er nu op zitten…
Zou ze sowieso even aan een pc/laptop hangen om te kijken naar eventuele deadzone instellingen en hoeveel kg er ingesteld is op de rem sensor.

Ik vermoed dat je ze daarna per game op de console zelf kan calibereren zoals op pc? Of is dat nooit een optie in race games/sims op console?

Ps:Toen ik nog geen elastomeer had, gebruikte ik de 2 rode veren en bijna geen preload. Dan is de rem op z'n best imo

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 23-10-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
TiezZ_BE schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Zou ze sowieso even aan een pc/laptop hangen om te kijken naar eventuele deadzone instellingen en hoeveel kg er ingesteld is op de rem sensor.

Ik vermoed dat je ze daarna per game op de console zelf kan calibereren zoals op pc? Of is dat nooit een optie in race games/sims op console?

Ps:Toen ik nog geen elastomeer had, gebruikte ik de 2 rode veren en bijna geen preload. Dan is de rem op z'n best imo
Er zijn wel opties om te kalibreren in spellen op de Xbox, maar die software van thrustmaster zelf, heb je Windows voor nodig.

En er staat zó nadrukkelijk in de gebruiksaanwijzing dat je t moet kalibreren in die software, dat ik dacht: ff checken bij de mensen met ervaring ;)

Maar ik begrijp dat t op zich geen kwaad kan, om t alleen in t spel te kalibreren? Want dan kan k gewoon een beetje experimenteren mocht dat nodig zijn. Volgens mij is t nu ook voorlopig wel prima. Echt véél beter dan die plastic dingen die ik eerst had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Prullenbak84 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Er zijn wel opties om te kalibreren in spellen op de Xbox, maar die software van thrustmaster zelf, heb je Windows voor nodig.

En er staat zó nadrukkelijk in de gebruiksaanwijzing dat je t moet kalibreren in die software, dat ik dacht: ff checken bij de mensen met ervaring ;)

Maar ik begrijp dat t op zich geen kwaad kan, om t alleen in t spel te kalibreren? Want dan kan k gewoon een beetje experimenteren mocht dat nodig zijn. Volgens mij is t nu ook voorlopig wel prima. Echt véél beter dan die plastic dingen die ik eerst had :p
Mooi zo dat de pedalen zo bevallen! Het was eigenlijk al duidelijk, maar pas als je het ervaart, weet je hoe fijn het is!
Vooral zonder TC/ABS zijn goede pedalen onmisbaar (met dat aan is het ook heel fijn, maar zonder zijn de gevolgen een stuk groter). Nu kun je in ieder geval goed leren welke bocht en lijn je het beste je voet positie kunt gebruiken om de beste acceleratie of remvermogen te gebruiken om de snelste tijd te krijgen en dit consistent toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jemig wat ingewikkeld! Na jaren wil ik weer in de race-sim stappen. Lang geleden heb ik een Logitech Momo Racing Force gehad. Nu kriebelt het om in de directdrive wereld te stappen. Maar wat te doen. Misschien hebben jullie een advies bij de volgende overwegingen:

Waarvoor wil ik het gebruiken
Casual racen, zo af en toe 's avonds een half uurtje/uurtje race. Ik kijk uit naar ACC Evo, maar ook WRC lijkt me super gaaf. Vroeger heb ik veel Colin McRae en RBR gespeeld.
Ik ben niet zo van arcade, hou wel van een beetje realisme. Maar een échte die-hard of pro ben ik ook weer niet.

Moza R5
Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar is de brake performance kit voldoende tov een Load Cell?
Met een load cell pedalenset wordt de R5 al gauw duurder dan de Fanatec met 8NM moment.
En geen rond stuur. Dat kost nog eens 90,- extra... Ga ik dat missen?

Fanatec CSL DD 8NM
Jemig, wat is het samenstellen bij Fanatec ingewikkeld. Bundelkorting hier, bundelkorting daar. Hups, ineens weer een andere prijs in de winkelwagen...
De CSL DD met 8NM is goedkoper dan de R5 met load cell pedalen. En heeft dan een groter rond stuur.
Maar het is Fanatec. Is dat positief of juist niet? Ik twijfel een beetje. En is de QR2 in Lite variant eindelijk een beetje degelijk? Hoe zijn de ervaringen daar in?

Moza R9
De R9 is in bundels verkrijgbaar lijken te voldoen aan mijn wensen. Maar dan kruip je al gauw richting 1000,- Daar had ik eigenlijk geen zin in...

Thrustmaster T598
Deze nieuwe nog te verschijnen set ziet er ook niet verkeer uit. Maar lijkt voor mij toch af te vallen vanwege de vrij hoge wheelbase. En de schijnbare mindere kwaliteit dan Fanatec/Moza. Zoals meer kunststof voor de wheelbase. En het stuur schijnt ook vrij goedkoop aan te voelen. Met voelbare schroefgaten waar je handen zitten .
En load cell upgrade nog niet beschikbaar.

Any thoughts?

[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 24-10-2024 12:00 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@bartvl
Als je een beetje realisme wil, dan is een LC rem eigenlijk al niet aan te ontkomen, maar ook zal 8Nm snel je minimum zijn en raad ik je aan net even hoger te gaan.
Is het veel geld, ja, maar als het net niet is wat je ervan verwacht, kan de aankoop voor een tikkie minder, als een miskoop aanvoelen.
Doe het meteen goed en je zult dat half uurtje/uurtje racen per keer er veel meer van genieten.

Heb je al een goede rig om het op te plaatsen? Want die is niet minder belangrijk, anders gaat alles trillen en flexen en zijn je stuur en pedalen niet wat ze moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:52:
Jemig wat ingewikkeld! Na jaren wil ik weer in de race-sim stappen. Lang geleden heb ik een Logitech Momo Racing Force gehad. Nu kriebelt het om in de directdrive wereld te stappen. Maar wat te doen. Misschien hebben jullie een advies bij de volgende overwegingen:

Casual racen, zo af en toe 's avonds een half uurtje/uurtje race. Ik kijk uit naar ACC Evo, maar ook WRC lijkt me super gaaf. Vroeger heb ik veel Colin McRae en RBR gespeeld.
Ik ben niet zo van arcade, hou wel van een beetje realisme. Maar een échte die-hard of pro ben ik ook weer niet.

Moza R5
Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar is de brake performance kit voldoende tov een Load Cell?
Met een load cell pedalenset wordt de R5 al gauw duurder dan de Fanatec met 8NM moment.

Fanatec CSL DD 8NM
Jemig, wat is het samenstellen bij Fanatec ingewikkeld. Bundelkorting hier, bundelkorting daar. Hups, ineens weer een andere prijs in de winkelwagen...
De CSL DD met 8NM is goedkoper dan de R5 met load cell pedalen. En heeft dan een groter rond stuur.
Maar het is Fanatec. Is dat positief of juist niet? Ik twijfel een beetje. En is de QR2 in Lite variant eindelijk een beetje degelijk? Hoe zijn de ervaringen daar in?

Moza R9
De R9 is in bundels verkrijgbaar lijken te voldoen aan mijn wensen. Maar dan kruip je al gauw richting 1000,- Daar had ik eigenlijk geen zin in...

Any thoughts?
+1 voor de Logitech Momo :+ Die had ik vroeger ook (en ligt nog op zolder)

Ik had een hoger budget maar ben voor de Moza R12 met FSR wheel en Sim-Lab XP1-LC pedalen gegaan.

Over Fanatec kan ik niet zoveel zeggen anders dan dat ik altijd lees dat de kwaliteit goed is maar soms gedoe met orders/retouren.

Over Moza ben ik persoonlijk wel erg te spreken.
Je zou met de R5 kunnen beginnen maar wat al gezegd wordt ga je waarschijnlijk al snel aan de max zitten.
Een R9 is dan al meer op de sweetspot qua prijs.

Qua pedalen wil je eigenlijk altijd loadcell hebben. Dus de meerprijs voor LC is het imo altijd waard.
Let wel op dat met LC pedalen je een statische opstelling hebt (het liefst een rig). Een bureaustoel op wieltjes gaat niet werken bijvoorbeeld.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@bartvl Alle opties die je zelf opsomt zullen normaal gezien voldoen. Persoonlijk vind ik een loadcell rempedaal toch belangrijker dan een wheelbase die 5Nm overschrijdt.
Als je ergens goedkoop een set T-lcm's kan kopen dan kan je die rechstreeks combineren met de T598, maar zou toch echt meerdere reviews afwachten voordat je die koopt. Maar die pedalen kan je eigenlijk ook met andere merken combineren zolang het maar op pc is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

TiezZ_BE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:15:
@bartvl Alle opties die je zelf opsomt zullen normaal gezien voldoen. Persoonlijk vind ik een loadcell rempedaal toch belangrijker dan een wheelbase die 5Nm overschrijdt.
Als je ergens goedkoop een set T-lcm's kan kopen dan kan je die rechstreeks combineren met de T598, maar zou toch echt meerdere reviews afwachten voordat je die koopt. Maar die pedalen kan je eigenlijk ook met andere merken combineren zolang het maar op pc is....
Je omschrijft zo ongeveer mijn setup, ik heb een Moza R5 wheel base met KX wheel en TLCM pedalen. Ik heb zelf geen enkele behoefte om een R9 aan te schaffen, ik vind de 5nm voorlopig voldoende!

De stap van mijn destijds trustmaster t300 pedalen naar de TLCM pedalen was enorm groot, ik zou altijd load cell over nm kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:52:

Moza R5

Fanatec CSL DD 8NM

Moza R9

Thrustmaster T598
Deze nieuwe nog te verschijnen set ziet er ook niet verkeer uit. Maar lijkt voor mij toch af te vallen vanwege de vrij hoge wheelbase. En de schijnbare mindere kwaliteit dan Fanatec/Moza. Zoals meer kunststof voor de wheelbase. En het stuur schijnt ook vrij goedkoop aan te voelen. Met voelbare schroefgaten waar je handen zitten .
En load cell upgrade nog niet beschikbaar.

Any thoughts?
Moza R5 is een prima base, maar mist een beetje kracht imho en zou ik alleen al op basis daarvan niet kiezen. De kans dat je de R5 vrij snel wilt upgraden is vrij groot, dus dan zou ik daar eerder voor kiezen om meteen maar naar de R9 te kijken. Verder qua product voor zover ik weet prima. Of je een rond stuur gaat missen is afhankelijk van waar je meestal in wilt rijden. Met name als je naar WRC of drifting gaat, is een rond stuur wel een soort van must. Is het met name GT, open wheelers etc, dan zou ik niet snel een rond stuur nemen omdat het nagenoeg niets toevoegt.

Fanatec is over het algemeen genomen kwalitatief prima in orde. Zoals gezegd kan het bij garantie-items soms wel even duren voordat er een antwoord komt, maar tot nu toe zijn problemen eigenlijk altijd wel heel netjes opgelost (met het nodige geduld dus).
Qua samenstellen lijkt het allemaal vrij ingewikkeld, maar het valt in de praktijk wel redelijk mee. Je hebt een base nodig, waar een QR1 of een QR2-systeem op zit (ik zou direct voor QR2 gaan, ook al is dat nog wel iets duurder momenteel). Daar kies je een stuurtje bij, met bijbehorend QR-systeem, en een setje pedalen en je bent dan in principe good-to-go. De CSL LC pedalen komen over het algemeen prima uit de bus voor het geld dat ze kosten.
Een groot rond stuur op 8Nm is echter misschien wat ambitieus. Ja, het kan en het werkt, maar het kan zijn dat je wat detail gaat missen daarmee, simpelweg omdat 8Nm dan wat aan de karige kant kan zijn. Hoe kleiner en lichter het stuur is, hoe minder dat een rol speelt. Ik ben zelf erg liefhebber van de McLaren GT3 v2, die qua afmeting prima past bij een 8Nm base en ook qua kosten nog leuk blijft.

Thrustmaster zou ik zelf niet snel voor kiezen. Het is dacht ik een gesloten eco-systeem, en dus ben je volledig afhankelijk van wat Thrustmaster aan hardware uitbrengt, en hoe lang ze die lijn blijven volgen. Bij Fanatec (en min of meer ook moza) zijn er de nodige oplossingen voor handen om ook hardware van anderen te gebruiken. Daarnaast wordt het eco-systeem van fanatec al jaren op een vergelijkbare manier toegepast en kan je dus ook oude hardware nog altijd gebruiken, en is er van alles voor verkrijgbaar. Moza is wat dat betreft nog een beetje een vraagteken omdat ze nog niet zo heel lang bestaan, maar voor alsnog wekt het aan alle kanten de indruk dat die eenzelfde beleid voeren. Bijkomend voordeel is dat de restwaarde van zowel Fanatec als Moza prima is, dus zelfs als je de rommel weer van de hand wil doen, kan je daar nog behoorlijk wat voor krijgen. Hoe dat bij Thrustmaster is weet ik niet zo direct, maar kan me voorstellen dat je daar wel iets meer "toelegt" uiteindelijk.

Conclusie zou voor mij dan ook Fanatec zijn, maar ook met de Moza R9 ga je jezelf absoluut geen buil vallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Daar kan ik wat mee! Discussie 5nm of meer vind ik erg moeilijk omdat ik me nog niet zo’n voorstelling kan maken bij die verschillen. Ik zie wel dat de sturen van Moza in de R5 bundel wat lichter zijn dan de sturen van Fanatec.
Ik ben (nog) niet van plan de boel op een rig te monteren. Dus gewoon aan mijn bureau ☺️.
De pedalen kan ik aan de vloer vastzetten (houten zoldervloer). Dan zal ik ook iets moeten bedenken om rollen van de bureaustoel te voorkomen. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:53:
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Daar kan ik wat mee! Discussie 5nm of meer vind ik erg moeilijk omdat ik me nog niet zo’n voorstelling kan maken bij die verschillen. Ik zie wel dat de sturen van Moza in de R5 bundel wat lichter zijn dan de sturen van Fanatec.
Ik ben (nog) niet van plan de boel op een rig te monteren. Dus gewoon aan mijn bureau ☺️.
De pedalen kan ik aan de vloer vastzetten (houten zoldervloer). Dan zal ik ook iets moeten bedenken om rollen van de bureaustoel te voorkomen. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Het verschil tussen lage 5Nm en hogere Nm voor mij is dat met 5Nm het meer als een normaal autostuur voelt en een stuk soepeler.
Maar bij echt hogere Nm (9-12) voel je dat er krachten op komen te staan en details een stuk beter doorkomen.
Dan heb ik pas het gevoel te racen en niet in een sedan o.i.d. te rijden.

Wel met de kanttekening, dat alleen Nm niet alles zegt, kwaliteit van het geheel is ook belangrijk uiteraard.
Maar in de wheelbases die jij noemt, zit dat goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Koldur schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Het verschil tussen lage 5Nm en hogere Nm voor mij is dat met 5Nm het meer als een normaal autostuur voelt en een stuk soepeler.
Maar bij echt hogere Nm (9-12) voel je dat er krachten op komen te staan en details een stuk beter doorkomen.
Dan heb ik pas het gevoel te racen en niet in een sedan o.i.d. te rijden.

Wel met de kanttekening, dat alleen Nm niet alles zegt, kwaliteit van het geheel is ook belangrijk uiteraard.
Maar in de wheelbases die jij noemt, zit dat goed.
Als toevoeging daarop. Het formaat van het stuurtje maakt ook een enorm verschil. Ik heb een wheelbase die tot 25Nm kan. Als ik deze op 20Nm instel met een kleine formule of GT-stuurtje van zo'n 30cm dan is het een echte workout voor mijn armen. Pak ik echter het Moza TSW stuurtje (vrachtwagen stuur) van 40cm dan voelt het alsof ik met een gewone personenauto rijd met stuurbekrachtiging.

De kracht die je levert is koppel / afstand. Bij dat vrachtwagenstuurtje is de afstand (of ook wel arm genoemd) een derde groter dan bij dat GT-stuurtje. De kracht die je dan moet leveren is dus evenredig veel kleiner.

Ga je dus opzoek naar een goede wheelbase en stuurtje dan kan het zinvol zijn om bij een lichtere base een stuurtje van minder dan 300mm te kiezen, dan blijft er nog voldoende kracht nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de CSL DD 8 NM, maar zou zeker voor meer kiezen. Diverse games zoals AC en iRacing laten zien hoeveel FFB aan de slag is en daar zie je toch wel vaak dat ie aan zijn plafond zit bij lompe kerbs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ja jemig, jullie doen niet echt je best om mijn euro’s in de portemonnee te houden😬😜.

Punt is inderdaad dat zo’n Moza R5 maar beperkt te upgraden is. Een nieuwe wiel is gauw te veel van het goede, een nieuwe basis is weer te veel voor het wiel.
Er is ook een loadcel mod zie ik. Maar mijn tijden als échte Tweaker zijn wat achter de rug.
Alles wijst dus naar CSL DD 8Nm. En dan hopen dat de Fanatec perikelen achter de rug zijn. En dat de QR2 lite ook echt degelijk is. Of budget nog eens goed herzien en richting Moza R9 of R12 gaan.
Maar een rig zie ik niet snel gebeuren gezien de beschikbare ruimte. Dus of een en ander dan nog in balans is.
Keuzes keuzes…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaSuperGrover
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:53:
Dit werkt erg goed (hier ook met T-LCM pedalen). Positie van de pedalen tov stoel ligt dan vast, pedalen bewegen niet en stoel ook niet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzVBvYq3JuzL9SdS20nMrhxcjNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9PMmQcLtDixH4JrG7kQDcZd.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf erg tevreden over de R9 met gewoon het ES stuur. Speel voornamelijk Assetto Corsa (+Competizione) en heb aan de 9Nm genoeg. Mijn zoon speelt Euro Truck Simulator en zet hem een stukje lager ;)

Ik heb met de Moza ook de deskmount gekocht, zeer stevig en nooit losgekomen. Mocht je voor Fanatec gaan, dan is het nog aan te raden de Moza desktopclamp te nemen, zo heb ik (ergens?) gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door DaSuperGrover op 24-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:25:
Ja jemig, jullie doen niet echt je best om mijn euro’s in de portemonnee te houden😬😜.

Punt is inderdaad dat zo’n Moza R5 maar beperkt te upgraden is. Een nieuwe wiel is gauw te veel van het goede, een nieuwe basis is weer te veel voor het wiel.
Er is ook een loadcel mod zie ik. Maar mijn tijden als échte Tweaker zijn wat achter de rug.
Alles wijst dus naar CSL DD 8Nm. En dan hopen dat de Fanatec perikelen achter de rug zijn. En dat de QR2 lite ook echt degelijk is. Of budget nog eens goed herzien en richting Moza R9 of R12 gaan.
Maar een rig zie ik niet snel gebeuren gezien de beschikbare ruimte. Dus of een en ander dan nog in balans is.
Keuzes keuzes…
Wacht maar af, je kan nog terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Señor Sjon schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Daar geloof ik niks van :+
DaSuperGrover schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Ik heb met de Moza ook de deskmount gekocht, zeer stevig en nooit losgekomen. Mocht je voor Fanatec gaan, dan is het nog aan te raden de Moza desktopclamp te nemen, zo heb ik (ergens?) gelezen.
Goede inderdaad. Ik zie dat de kunststof clamp van Fanatec ook een levertijd heeft. En ziet er wat lomp uit. Ik zie overigens ook een metalen clamp van Fanatec waar de hoek van de base verstelbaar is. Dat is misschien nog interessant. Maar ook die… is weer duurder 😄

[ Voor 61% gewijzigd door bartvl op 24-10-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
bartvl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:25:

Keuzes keuzes…
De QR2 Lite schijnt nog best redelijk te zijn van wat ik ervan hoor, dus je zou het een poging kunnen geven. In het slechtste geval zal het wat speling geven en / of een beetje kraken. Dan kan je later altijd nog eens een upgrade naar een QR2 Standard doen; dat is niet iets wat per direct noodzaak heeft.

Wel is een oplossing voor je stoel (en/of rig) wel een redelijke noodzaak bij loadcells. Als je flink de rem in trapt is het vrij onhandig als je daarna met je stoel aan de andere kant van de kamer staat :+
Ook hier, kan je dat heel uitgebreid en duur maken, maar ik zie ook de nodige mensen die het gewoon praktisch oplossen en de wieltjes van hun bureaustoel in schoenen steken. Dat schijnt ook redelijk te werken.
Een full alu rig is uiteraard de betere/mooiere maar ook veel duurdere oplossing. Kan je later eventueel ook nog eens overwegen als het je allemaal bevalt, maar hoeft zeker niet meteen. Ook hier zijn er weer legio voorbeelden te vinden van DIY-oplossingen die net zo goed werken en een fractie kosten van een volledige rig. Ook qua performance hoef je daarmee niet onder te doen voor mensen die duizenden euro's er tegenaan hebben gegooid. Snelheid op de baan verkrijg je in dit verband niet met meer geld uitgeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

_O- Dit is vermoedelijk een gepasseerd station toen de vraag werd gesteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Ik heb het spaarvarkentje opengebroken en wat geld bij Simucube gespendeerd...
Meer bepaald een ActivePedal Pro + Throttle + damper + Baseplate + Link Hub.

Als dan eindelijk de Simucube 2 pro wheelbase gemanaged kan worden in Tuner, dan is alles wat Simucube is gecentraliseerd in Tuner en enkel het stuur nog in Simhub.
Myquandro schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:14:

Ga je dus opzoek naar een goede wheelbase en stuurtje dan kan het zinvol zijn om bij een lichtere base een stuurtje van minder dan 300mm te kiezen, dan blijft er nog voldoende kracht nodig.
En niet te zwaar natuurlijk, anders krijg je daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:07:
Ik heb het spaarvarkentje opengebroken en wat geld bij Simucube gespendeerd...
Meer bepaald een ActivePedal Pro + Throttle + damper + Baseplate + Link Hub.

Als dan eindelijk de Simucube 2 pro wheelbase gemanaged kan worden in Tuner, dan is alles wat Simucube is gecentraliseerd in Tuner en enkel het stuur nog in Simhub.

[...]

En niet te zwaar natuurlijk, anders krijg je daar last van.
Mooi zo, dat spaarvarkentje kan toch niets met wat erin zit :)

Benieuwd hoe de ActivePedal je zal bevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flying Hawkic schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Mooi zo, dat spaarvarkentje kan toch niets met wat erin zit :)

Benieuwd hoe de ActivePedal je zal bevallen!
Heb er al heel eventjes mee mogen rijden (waren wel de ultimates). Maar een eigen setje zal veel beter getest kunnen worden :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

kroegtijger schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

_O- Dit is vermoedelijk een gepasseerd station toen de vraag werd gesteld.
Zeg dat wel!
Ik heb flink Marktplaats en V&A bekeken. Excel sheet gemaakt met alle varianten 😄.
Uiteindelijk onder andere op basis van jullie adviezen de volgende keuzes gemaakt:

- Moza R12 wheelbase base, wordt morgen nieuw geleverd
- Moza CS V2 stuur, Marktplaats, z.g.a.n.
- Moza SR-P pedalen met koppeling, Marktplaats, z.g.a.n.
- Moza deskclamp, Marktplaats, z.g.a.n.

Alles bij elkaar nog steeds een hele dure set vergeleken met een R5 bundle. Maar op deze manier een R12 set-up voor de prijs van een R9. Ik ben morgen heel benieuwd! Of mijn bureau het gaat houden… 😬

Let op! In eerste instantie was ik gevallen voor een Fanatec CSL Elite v2 pedalenset. Vrij snel een bevestiging dat mijn bod akkoord was. Het was aan de lage kant van een reëel bod. Toen ik een afspraak wilde maken om hem te komen ophalen vernam ik niks meer. Een paar uur later kreeg ik van Marktplaats een bericht dat het account gesloten is vanwege frauduleuze praktijken. U bent gewaarschuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
@bartvl Ik zit zelf inmiddels zo ongeveer tot aan mijn nek in de Moza ecosystem en ben daar tot nu toe alleen maar tevreden over geweest. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je teleurgesteld gaat zijn.

Het voordeel van een DD base is dat je zelf de Nm-ers kan bepalen, dus je bureau gaat het wel houden. Ik zou zelf beginnen met 5Nm en hem dan stap voor stap wat hoger zetten tot een niveau dat jou en je bureau bevalt. En dan op marktplaats op zoek gaan naar een rig, want dat gaat toch wel gebeuren ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Huugje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 05:32:
@bartvl Ik zit zelf inmiddels zo ongeveer tot aan mijn nek in de Moza ecosystem en ben daar tot nu toe alleen maar tevreden over geweest. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je teleurgesteld gaat zijn.

Het voordeel van een DD base is dat je zelf de Nm-ers kan bepalen, dus je bureau gaat het wel houden. Ik zou zelf beginnen met 5Nm en hem dan stap voor stap wat hoger zetten tot een niveau dat jou en je bureau bevalt. En dan op marktplaats op zoek gaan naar een rig, want dat gaat toch wel gebeuren ;-).
Haha en een nieuw huis, want zo’n rig moet ook passen 😂.
Maar ik kan niet zeggen dat jullie me nooit gewaarschuwd hebben ☺️.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
bartvl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:20:
[...]

Haha en een nieuw huis, want zo’n rig moet ook passen 😂.
Maar ik kan niet zeggen dat jullie me nooit gewaarschuwd hebben ☺️.
Dan moet je in ieder geval nooit in een echte rig stappen met een vergelijkbare setup nadat je jouw eigen setup hebt ervaren. Dan kruip je meteen in de digitale markt :+
Dat is een belangrijkere waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
En er zijn rigs die middels wat slimmigheidjes best passen in een beperkte ruimte (Leader kijkt nu ff naast/onder zijn thuisoffice bureau naar zijn rig 😉).

Kom van bureau setup via Playseat Challenge naar gemodde rig (geloof een NextLevel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
Ik heb mijn rig op zolder onder mijn projector bij het schuine gedeelte van het dag gezet waar ik voor de rest toch weinig mee kan. Moet je wel een zolder hebben natuurlijk die niet als slaapkamer dient:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR-JxWngL5Qlin7On28aQy1LcLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6rTNDKKBAt0tBq1Xycxkv5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Koldur schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:20:
Ik heb mijn rig op zolder onder mijn projector bij het schuine gedeelte van het dag gezet waar ik voor de rest toch weinig mee kan. Moet je wel een zolder hebben natuurlijk die niet als slaapkamer dient:

[Afbeelding]
Moet je om te beginnen een zolder hebben.
Ik ben eigenaar van zo een moderne kubus (balk, het is in Vlaanderen, mag een maatje meer zijn :+ ).

Ik heb een RIG met triple screens achter mij staan in mijn thuisoffice, samen met nog een bureau voor mijn vrouw. Tight fit in 14m2, maar als de wil er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Komende van een DFGT ben ik gaan zoeken naar een opvolger.
Ik ben geen die-hard sim racer dus wordt het weer een simpele set met een budget van €300~

Dan kom ik uit bij de volgende:
uitvoering: Logitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel Xbox One / Xbox Series X...
uitvoering: Logitech G920 Driving Force Aluminium, Zwart
uitvoering: Thrustmaster T248 Racestuur, Xbox/PC Zwart

Logitech omdat mijn ervaring met dat merk goed is. Twijfel alleen tussen de G923 (recenter) en G920 die al een tijd op de markt is.
Als tegenhanger een T248 maar wel erg veel plastic. Daarbij lees ik dat de mount relatief snel kapot gaat.

Het stuur zal ik voornamelijk casual gebruiken voor ETS2, BeamNG, Wreckfest en AC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Gummiebeer schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:31:
Ik ben geen die-hard sim racer dus wordt het weer een simpele set met een budget van €300~

uitvoering: Logitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel Xbox One / Xbox Series X...

Logitech omdat mijn ervaring met dat merk goed is. Twijfel alleen tussen de G923 (recenter) en G920 die al een tijd op de markt is.
Als tegenhanger een T248 maar wel erg veel plastic. Daarbij lees ik dat de mount relatief snel kapot gaat.

Het stuur zal ik voornamelijk casual gebruiken voor ETS2, BeamNG, Wreckfest en AC.
Je zal hier wellicht weinig mensen vinden die je met plezier één van deze stuurtjes zal aanraden, maar voor de zaken die je opsomt, zouden ze zeker moeten voldoen. AC kan ook maar is toch een ander type van spel vergeleken met de rest in je lijstje.

Als je veel ETS2 speelt is het ook leuk om te weten dat Moza een vrachtwagenstuur heeft. Ik weet niet of er ander fabrikanten zijn die dit al hebben.

Tussen de G920 en G923 zit volgens mij niet veel verschil buiten de afwerking. De technologie is volgens mij ook hetzelfde buiten wat marketingtermen extra voor de G923. Die laatste vind ik persoonlijk mooier, maar kost ook wel 50 EUR extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
De Logitech G923 heeft zover ik weet dual clutches. Een setje extra analoge paddles is natuurlijk nooit weg, dus ik zou de G923 persoonlijk prefereren boven de G920.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gummiebeer schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:31:

Er zit niet zoveel verschil tussen de 2 modellen dus ik zou voor de goedkoopste gaan. Ikzelf heb heel wat jaren plezier van mijn 920 gehad, ook met games als AC en Project Cars 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Dirt 2 voor € 1,99

Hij is wel 108 Gb (!)

https://store.steampowered.com/app/690790/DiRT_Rally_20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Heb de bundel met season pass voor 5,99 gekocht.

@SUPERGR0VER Bedankt voor de tip. Ik had de game nog nooit gespeeld maar ik snap direct waarom het een klassieker is. Unseen hairpin into... RAVIJN :o

[ Voor 21% gewijzigd door oef! op 29-10-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:44
Ik ben nog redelijk in het begin met de simrace hobby dus heb nog maar weinig gedaan met hardware afstellen. Ik heb best lang gereden met de filosofie; als je alles altijd hetzelfde houdt reageert de auto zo voorspelbaar mogelijk. Misschien niet het snelste maar wel voorspelbaar. Vorige week ben ik wat gaan spelen met de instellingen van m’n loadcell pedalen van m’n TLCM setje. Dit pakte goed uit, met een veel “zwaardere” instelling van het rempedaal heb ik veel meer gevoel, wat veel meer consistentie lijkt te geven. Nu is mijn grootste “lek” tijdens het racen niet het remmen, maar te weinig gevoel met gas geven maar corner exit oversteer; te hard op het gas, de bocht uit spinnen, niet zelden tegen een muur. Bij tlcm is rempedaal aan te passen via kalibratie tool, maar gaspedaal niet. Dus toen vroeg ik me af; mag ik van andere (iets duurdere) setjes zoals bijvoorbeeld de heusinkveld sprints verwachten dat ze ook op het gaspedaal iets meer gevoel geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
@Afwezig, gas is vaak een vrij licht pedaal. Zolang de min-max goed staan en de input lineair is zal er niet heel veel verschil zijn (al kun je bij duurdere padelen de curve wel aanpassen natuurlijk). Heb je je inputs wel eens bekeken tijdens een replay of met MOTEC (mits je game dat ondersteund).

Als je te veel spint kun je wellicht proberen de setup aan te passen (meer tc, rear ride height omlaag, meer rear wing, zachtere arb achter, zachtere veren achter, softere diff settings, preload verlagen, etc allemaal afhankelijk van je exacte wensen en de opties in de auto. De andere optie is je rechtervoet trainen. Langzaam op het gas gaan heeft als voordeel dat je niet te abrupt de power op de wielen gooit en de auto tijd geeft om het gewicht naar de achteras te verplaatsen (er vanuit gaande dat je RWD rijd) waardoor er meer grip komt waardoor je meer gas kunt geven, waardoor er nog meer gewicht op de achteras komt, waardoor je nog meer gas kunt geven, nja je snapt het wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 29-10-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Afwezig Als je wilt weten wat je allemaal kunt afstellen aan het gaspedaal van de Heusinkveld Sprints, dan kun je dat in de handleiding lezen: https://heusinkveld.com/w...nual_v1.6_13APR2023-D.pdf

Feitelijk betreft dat enkel de travel van het pedaal en de preload van de veer zodat je het pedaal meer of minder stug kunt maken. Maar het blijft gewoon een pedaal waarvan de positie bepaalt hoeveel gas je geeft, integenstelling tot een loadcell rempedaal waarbij de hoeveelheid druk die je erop uitoefent bepaalt hoe hard je remt. En dat geldt overigens voor elk merk, tenzij je met haptische feedback begint waarbij het pedaal begint te trillen wanneer bijvoorbeeld je traction control ingrijpt.

Zoals @Card Nox al zei: train je rechter voet ;-). Het is bij het gas geven belangrijk om je input te doceren en daar is nu eenmaal oefening voor nodig. En kijk daarbij ook goed naar het gedrag van je auto. Feitelijk zou je het aan moeten zien en voelen komen wanneer je auto voor of achter grip verliest. Je zou het ook moeten kunnen horen aan het geluid van je banden. Indien het spel dat mogelijk maakt zou je het geluid van je banden wat harder moeten zetten dan de overige geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Afwezig schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:39:
Ik ben nog redelijk in het begin met de simrace hobby dus heb nog maar weinig gedaan met hardware afstellen. Ik heb best lang gereden met de filosofie; als je alles altijd hetzelfde houdt reageert de auto zo voorspelbaar mogelijk. Misschien niet het snelste maar wel voorspelbaar. Vorige week ben ik wat gaan spelen met de instellingen van m’n loadcell pedalen van m’n TLCM setje. Dit pakte goed uit, met een veel “zwaardere” instelling van het rempedaal heb ik veel meer gevoel, wat veel meer consistentie lijkt te geven. Nu is mijn grootste “lek” tijdens het racen niet het remmen, maar te weinig gevoel met gas geven maar corner exit oversteer; te hard op het gas, de bocht uit spinnen, niet zelden tegen een muur. Bij tlcm is rempedaal aan te passen via kalibratie tool, maar gaspedaal niet. Dus toen vroeg ik me af; mag ik van andere (iets duurdere) setjes zoals bijvoorbeeld de heusinkveld sprints verwachten dat ze ook op het gaspedaal iets meer gevoel geven?
Je kan eventueel de veer van het gaspedaal en de koppeling omwisselen als dat hetgeen is wat je zoekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Gisteren mijn setje Simucube pedalen (AP pro + passive throttle) ontvangen en gemonteerd (wel wat werk met die baseplate).
Ik had hiervoor al degelijke Heusinkveld sprints met een Simagic haptic reactor, maar zo op het eerste zicht is dit toch nog wat anders qua remmen omdat het pedaal tegendruk geeft bij ABS. Maar ik moet nog veel meer rijden en testen om een deftige conclusie te trekken. Ze staan ook nog niet 100% goed etc.
Het is alvast 'cool' om de pedaal in te stellen en dat live gebeurd, niet achter de rig kruipen om rubbers te vervangen of schroefjes te verstellen etc.

De throttle is goed, maar in mijn ogen niet echt beter dan de HE sprint throttle, al staat de demper er nog niet op. Die installeer ik later (is een kerstcadeau van mijn vrouw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Na wat doorspitten in dit topic ben ik tot conclusie gekomen dat mijn oude DFGT niet door een G923 wordt vervangen. Ik ga nu voor een Moza R5 bundle, komende van een DFGT lijkt mij dat wel een behoorlijke upgrade.
Nog even wachten op een eventuele BF deal.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Gummiebeer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:22:
Na wat doorspitten in dit topic ben ik tot conclusie gekomen dat mijn oude DFGT niet door een G923 wordt vervangen. Ik ga nu voor een Moza R5 bundle, komende van een DFGT lijkt mij dat wel een behoorlijke upgrade.
Nog even wachten op een eventuele BF deal.. O-)
Leuk dat je wat aan het topic hebt gehad en het lijkt mij ook een goede keuze :). Je bent wat meer kwijt, maar je krijgt ook wat meer. En als je veel ETS speelt, dan is zo'n echt vrachtwagenstuur toch ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ik heb hier steeds vaker problemen met het display van mijn Moza FSR stuur.

Vraag me af of meerdere mensen het probleem hebben dat alles wel aan gaat maar niet de data uit ACC laat zien.

In Pithouse ziet hij soms zelfs de hele base disconnected maar werkt hij wel.
Of stuur disconnected maar merkt wel dat je het stuur draait :+ .

Voorheen was het ff het stuur eraf en er weer op maar ook dat is niet altijd meer de fix.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:22
Csotranme schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:46:

Vraag me af of meerdere mensen het probleem hebben dat alles wel aan gaat maar niet de data uit ACC laat zien.

Voorheen was het ff het stuur eraf en er weer op maar ook dat is niet altijd meer de fix.
Zijn het geen EMI issues door slechte aarding?

Ik heb gister zelf een issue opgelost waarbij het VoCore scherm van mijn Artura Ultimate elke keer disconnecten als ik mijn base aanzetten. Dit kunnen oplossen door mijn base aan de aarde te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Csotranme schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:46:

Ik heb dit laatst toevallig gehad. Display werkte gewoon, maar de data erop werd niet geupdate (vanuit iracing in dit geval). Oftwel, de versnelling bleef op N staan na schakelen, etc. Ik kon in Pithouse ook geen andere dashboard kiezen (alles was greyed-out), hoewel wel met de button-combinatie op het stuur.

Ik heb toen geprobeerd om een firmware update op het stuur uit te voeren in de hoop dat dat het een en ander zou resetten. En met een update bedoel ik de herinstallatie van dezelfde nieuwste firmware versie die al op het stuur stond. Dat ging niet goed, waardoor het stuur zelf regelmatig op disconnect kwam te staan of wel gedetecteerd werd maar niet als het FSR stuur.

Daarop meerdere malen firmware updates en downgrades proberen uit te voeren, zowel met de optie om alle Moza hardware in één keer te updaten als met de optie om specifiek enkel de base of het stuur te updaten. Alles in de hoop dat er iets gereset werd in de base en/of het stuur. Wat helaas niet gebeurde.

Uiteindelijk was ik het zat en gaf ik het op. Maar ik heb er toen wel nog voor gezorgd dat mijn rig helemaal spanningsvrij gemaakt was door de schakelaars van de stekkerdozen om te zetten, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe. En toen ik de dag daarna alles weer aanzette, bleek alles gewoon weer te werken zoals het hoorde (base, stuur en display).

Geen idee of enkel het helemaal spanningsloos maken van de base en alles wat daarop aangesloten was het probleem verhielp, of dat het een combinatie was van dat en de meerdere pogingen om de firmware opnieuw te installeren, of dat het iets anders was. Hou er bijvoorbeeld rekening mee dat het stuur weliswaar zijn spanning van de base krijgt, maar verder draadloos met die base communiceert voor de data overdracht. En draadloze verbindingen kunnen nu eenmaal gestoord worden door andere draadloze verbindingen. Misschien heb je een nieuw apparaat die stoort?

Overigens is het niet vreemd dat het draaien van het stuur gedetecteerd wordt ook als hij disconnected is. Dat wordt tenslotte door de base gedetecteerd door het draaien van de as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Huugje schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb dit laatst toevallig gehad. Display werkte gewoon, maar de data erop werd niet geupdate (vanuit iracing in dit geval). Oftwel, de versnelling bleef op N staan na schakelen, etc. Ik kon in Pithouse ook geen andere dashboard kiezen (alles was greyed-out), hoewel wel met de button-combinatie op het stuur.

Ik heb toen geprobeerd om een firmware update op het stuur uit te voeren in de hoop dat dat het een en ander zou resetten. En met een update bedoel ik de herinstallatie van dezelfde nieuwste firmware versie die al op het stuur stond. Dat ging niet goed, waardoor het stuur zelf regelmatig op disconnect kwam te staan of wel gedetecteerd werd maar niet als het FSR stuur.

Daarop meerdere malen firmware updates en downgrades proberen uit te voeren, zowel met de optie om alle Moza hardware in één keer te updaten als met de optie om specifiek enkel de base of het stuur te updaten. Alles in de hoop dat er iets gereset werd in de base en/of het stuur. Wat helaas niet gebeurde.

Uiteindelijk was ik het zat en gaf ik het op. Maar ik heb er toen wel nog voor gezorgd dat mijn rig helemaal spanningsvrij gemaakt was door de schakelaars van de stekkerdozen om te zetten, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe. En toen ik de dag daarna alles weer aanzette, bleek alles gewoon weer te werken zoals het hoorde (base, stuur en display).

Geen idee of enkel het helemaal spanningsloos maken van de base en alles wat daarop aangesloten was het probleem verhielp, of dat het een combinatie was van dat en de meerdere pogingen om de firmware opnieuw te installeren, of dat het iets anders was. Hou er bijvoorbeeld rekening mee dat het stuur weliswaar zijn spanning van de base krijgt, maar verder draadloos met die base communiceert voor de data overdracht. En draadloze verbindingen kunnen nu eenmaal gestoord worden door andere draadloze verbindingen. Misschien heb je een nieuw apparaat die stoort?

Overigens is het niet vreemd dat het draaien van het stuur gedetecteerd wordt ook als hij disconnected is. Dat wordt tenslotte door de base gedetecteerd door het draaien van de as.
offtopic:
Happy birthday :P

Hmm good point, verklaard waarom hij hem idd wel ziet draaien ja.

Ik zet hier geregeld de schakelaar van de stekkerdoos om als ik de rig niet gebruik.
Ga eens opletten of ik daar iets van een verband in kan vinden.

@Psql aarding lijkt me niet. Scherm werkt wel zoals Huugje zegt. versnelling blijft gewoon op N staan, shifter leds blijven paars knipperen en tijden blijven o.a. op 0.00.000 staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 11-11-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:22
Csotranme schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:58:

@Psql aarding lijkt me niet. Scherm werkt wel zoals Huugje zegt. versnelling blijft gewoon op N staan, shifter leds blijven paars knipperen en tijden blijven o.a. op 0.00.000 staan.
Het scherm werkte bij mij ook nog steeds, maar werd niet meer geupdate en PC melde dat het disconnected was. Had bijvoorbeeld een tijd met de seconden erop staan en die bleef dan hangen en liet ie de tijd zien voordat ik de base aanzetten.

Heb hier voor andere schermpjes gehad en daar nooit issues mee gehad. Met dit scherm eerst tientallen andere dingen geprobeerd qua drivers/firmware maar niets werkte voor dit scherm. Heb daarna ff snel als test een aarde aangesloten en mijn issues waren verdwenen. Dus altijd een poging waard om ff te proberen. EMI is wat dat betreft toch een raar niet zichtbaar issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Csotranme Dank je wel voor de felicitatie :-).

Ik gebruik mijn FSR niet al te vaak, maar besloot om hem nu weer eens aan te sluiten om te zien of alles nog werkte. Niet dus. Display geeft beeld, maar de data wijzigt niet en het dashboard is ook niet te veranderen.

Ik heb toen nog het een en ander geprobeerd in Pithouse (soft reset van de base, uit-/aanzetten van Bluetooth), maar dat mocht niet baten. Behalve dan dat het stuur op disconnected kwam te staan, wat hij eerst niet was.

Nu zaten er aan de achterkant van mijn PC twee USB receivers geprikt, één voor mijn draadloze toetsenbord en één voor mijn draadloze trackball. Ik heb uiteindelijk een USB HUB gepakt, beide receivers daar in geprikt en de HUB met de kabel van ongeveer een meter in mijn PC geprikt. Dat met de gedachte zo de afstand tussen beide receivers en de R16 base te vergroten en een eventuele storing daartussen te verkleinen. Daarna mijn PC opgestart en zowel het stuur als de display werkten zoals ze horen te werken.

Let wel, ik ga niet zeggen dat dit de oplossing was, want het kan net zo goed toeval zijn en ik heb het ook niet uitgebreid getest. Maar mocht je een draadloze muis en toetsenbord gebruiken, dan is het een optie om deze tijdelijk eens te vervangen door bedrade exemplaren, mocht je die mogelijkheid hebben.

Naast overigens de optie die @Psql geeft. Heb je de mogelijkheid om de boel te aarden, gewoon proberen. Wat heb je tenslotte te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Dilemma, wil een upgrade van mijn huidige Iiyama 34” VA monitor. Leuke monitor met 165hz maar zwartwaardes enz zijn toch beter op oled. Twijfel tussen een Samsung 49” of de LG 45”. De LG is heel interessant omwille van de 800r curve en zelfde resolutie als nu, dus geen hit op vlak van fps. Maar pixel dichtheid is laag, daar scoort de Samsung beter maar die heeft dan weer geen grotere fov (wel meer zichtbaarheid links/rechts) door de 1800r curve.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
lapino schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:58:
Dilemma, wil een upgrade van mijn huidige Iiyama 34” VA monitor. Leuke monitor met 165hz maar zwartwaardes enz zijn toch beter op oled. Twijfel tussen een Samsung 49” of de LG 45”. De LG is heel interessant omwille van de 800r curve en zelfde resolutie als nu, dus geen hit op vlak van fps. Maar pixel dichtheid is laag, daar scoort de Samsung beter maar die heeft dan weer geen grotere fov (wel meer zichtbaarheid links/rechts) door de 1800r curve.
Ik heb toen de 45" gekocht, no regrets, maar hij staat nu voor teveel geld te koop (ik kocht hem voor 1050) volgens mij is dit het zelfde scherm

https://tweakers.net/pric...r-predator-x45-zwart.html mooie prijs. 1099

Ik gebruik hem ook voor kantoor, dan zie je wel de lage pixeldichtheid. voor simmen is het wel de beste optie. Ik stoor me er verder niet aan, bezoekers staan met open mond te kijken naar het scherm :)

• lapino
Is zeker niet dezelfde monitor, de LG heeft 240hz. Ben nu wel aan het onderhandelen voor een 2e hands Samsung 49" LCD (mini-LED). (dit type: LS49AG950NUXEN)

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 14-11-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Die type nummers worden ook steeds geweldiger, zeg, Maar wel een mooi scherm, zo te zien. Staat momenteel bij Coolblue te koop voor 799 euro:

https://www.coolblue.nl/p...ey-g9-ls49cg954euxen.html

Of is dat weer een ander, aangezien het type nummer niet helemaal gelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
lapino schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:17:
Is zeker niet dezelfde monitor, de LG heeft 240hz. Ben nu wel aan het onderhandelen voor een 2e hands Samsung 49" LCD (mini-LED). (dit type: LS49AG950NUXEN)
https://www.acer.com/nl-nl/predator/monitors/x45

Volgens mij gewoon 240hz, maar succes met je mini led, ook een mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ondertussen gewijzigd, risico niet willen nemen voor 2e hands en uiteindelijk toch maar de (nieuwe) LG 45" besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Zojuist een bestelling de deur uit gedaan voor mijn VRS Pro pedals.
Heb van Simagic de P-HPR Haptic Motors besteld (2 stuks).

Ik lees erg goede berichten over deze set. Natuurlijk ook meteen de mounts besteld waardoor ze op de VRS passen.

Meer mensen met deze ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:34
Mystikal schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:02:

Ik lees erg goede berichten over deze set. Natuurlijk ook meteen de mounts besteld waardoor ze op de VRS passen.

Ik heb deze combi. Mijn rig voelt compleet sinds ik hiermee race. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23
Mystikal schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:02:

Ik heb HE sprints gehad met een Simagic reactor op de rem. Nu heb ik al een tijdje de simucube active pedal en ik kan zeggen dat de Simagic reactor voor 80% hetzelfde gevoel geeft. Heel goed dus.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

FastForwardNL schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:06:
[...]

Wat fijn om te lezen, al heb ik dat bij elke upgrade reeds gehad...
Broodro0ster schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:16:
[...]

Ik heb HE sprints gehad met een Simagic reactor op de rem. Nu heb ik al een tijdje de simucube active pedal en ik kan zeggen dat de Simagic reactor voor 80% hetzelfde gevoel geeft. Heel goed dus.
Ah goed om te horen. Ik heb de afgelopen 2 jaar gereden met een nobsound icm bass shakers, maar werkt niet lekker genoeg, zeker niet nadat ik de NLR motion heb geïnstalleerd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41
[...]

Ik heb HE sprints gehad met een Simagic reactor op de rem.
Ik wil eigenlijk dezelfde stap maken, door de Simagic reactor op de rem te monteren. Waar/welke montage-adapter heb je daarvoor gebruikt? Op Etsy staan flink wat ge-3D-printe adapters. Zijn die sterk en duurzaam genoeg voor langdurig gebruik? Wat is jouw ervaring.

[ Voor 0% gewijzigd door Rapedapeda op 18-11-2024 14:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

De informatie is dezelfde, maar het gevoel is toch anders. Waar de pedaal trilt bij de Haptic reactor, beweegt deze nu. Vind het toch gevoel toch iets beter.
Is het 1500 euro beter (AP pro, passive throttle+ damper + baseplate vs setje Heusingveld sprints + Simagic haptic reactor)? Vermoedelijk niet, maar dat mag de pret niet drukken.
Rapedapeda schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:32:
[...]

Ik wil eigenlijk dezelfde stap maken, door de Simagic reactor op de rem te monteren. Waar/welke montage-adapter heb je daarvoor gebruikt? Op Etsy staan flink wat ge-3D-printe adapters. Zijn die sterk en duurzaam genoeg voor langdurig gebruik? Wat is jouw ervaring.
Ik heb de sprints gehad met de Haptic reactor. Ik heb nog een 3D-print liggen voor eentje (als je er maar 1 zoekt). Tegen verzendkosten mag je die hebben, maar ik ben van België en dat zal mss wel wat kosten.
Dat is stevig genoeg om de haptic reactor te gebruiken.
Volgens mij kan je de haptic reactor zelfs monteren met de standaard beugel, maar zag dat er minder uit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Ik heb deze zelf ontworpen en geprint: https://www.printables.co...r-mount-for-heusinkveld-s

Die is sterk en duurzaam als je hem met de juiste instellingen print.
Voor het gaspedaal past mijn versie niet. Ik wou die nog maken, maar ondertussen naar Simucube overgestapt en HE's met reactor verkocht.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

FastForwardNL schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:06:
[...]

Dat dacht ik ook, tot ik een seq. shifter toevoegde. Toen voelde het pas écht compleet...hoewel... ik heb nog geen handbrake :D

Zelf rijdt ik dus ook met een simagic haptic brake mod op mijn HE sprints, bevalt erg goed. Hopen dat iRacing meer functionaliteit toe laat in de toekomst (gezien dat mijn main platform is).

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[...]

Ik heb de Simagic Haptics op mijn Heusinkveld Ultimate zitten en ben daar heel erg content mee. Ook hoe fijnmazig je ze kunt instellen via Simhub. Truc is wel om niet te veel effecten te mappen op de Haptics. Dan word je overprikkeld van alle signalen. Ik heb nu vooral TC op het Gaspedaal gezet en Abs en wheellock op het rempedaal.

Ik heb ze gemonteerd middels deze 3d Print. Werkt prima. Printen, kleine moertje erin en klaar
https://cults3d.com/en/3d...9wHPF-alURJAE7z0tAW6NWBk-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W8c1iUThTh7IWDe-0-sNRfl3S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyQTbeAKGUBWVvM98Sm2Uda9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1l6UGpxWM-N245eC2Um-Gx944I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB89kbTxTd97RcfaOAi9cllM.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vind het soms moeilijk wat op de throttle haptic te zetten. Altijd geprobeerd met wheel slip/traction loss maar heel moeilijk dit correct te tunen. Is TC op de throttle meer logisch dan? Heb nog een bass shaker onder stoel ook. Op welke manier fixen jullie wheelslip/traction loss met haptics? Of beter dit enkel via stuur doen?

[ Voor 27% gewijzigd door lapino op 18-11-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

GAEvakYD schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:53:
[...]

Ik heb de Simagic Haptics op mijn Heusinkveld Ultimate zitten...
Ik heb het ook vandaag binnen gekregen, maar er zit geen usb kabel bij van de Simagic control box naar de usb poort? Klopt het dat je dat zelf nog moet regelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-26agLcVvqjy4ADaOD4pca63TBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4v1pDbNJrsqBntFFQQFAkEv.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
Mystikal schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb het ook vandaag binnen gekregen, maar er zit geen usb kabel bij van de Simagic control box naar de usb poort? Klopt het dat je dat zelf nog moet regelen?

[Afbeelding]
Dat klopt helaas. Had ik destijds al ergens gelezen en via Amazon heb je er eentje binnen een dag.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
Ik heb inmiddels de set besteld, en de 3D-print laten printen bij een vriend. Binnenkort als het allemaal binnen is, ga ik er eens mee spelen. Bedankt voor de input @GAEvakYD @Broodro0ster @Engineer Stewie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

GAEvakYD schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:12:
[...]

Dat klopt helaas. Had ik destijds al ergens gelezen en via Amazon heb je er eentje binnen een dag.
Hoe heet de aansluiting?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik ken het apparaat niet, maar het lijkt een USB-B aansluiting te zijn.
(Typisch voor wat oudere vaste apparatuur als printers, scanners, audio-interfaces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier sinds vorige week een Samsung G9 57 inch.
Dit scherm krijgt mijn 4090 op de knieën. Wat een beest van een scherm zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
bartvl schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:09:
[...]

Ik ken het apparaat niet, maar het lijkt een USB-B aansluiting te zijn.
(Typisch voor wat oudere vaste apparatuur als printers, scanners, audio-interfaces)
Klopt, je hebt een USB-B naar USB-A kabel nodig. Wel raar dat ze die niet meeleveren.

• Simbob
  • Niet online
Weet iemand zo welke kabel dit is en waar ik die kan kopen?
Mijn stuur is zojuist overleden gok ik. Althans de led doen het nog wel, maar het scherm krijg ik niet aan de gang.
Simhub herkent het scherm niet. Ook niet na de drivers her-installeren.
Aan de andere kant van de kabel zit een usb connector.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1hFASe61UJjRoORViQYR3hk_Gs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DbwismDlvECA6CWJgPFwsqnY.jpg?f=user_large

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Simbob schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:10:
Weet iemand zo welke kabel dit is en waar ik die kan kopen?
Mijn stuur is zojuist overleden gok ik. Althans de led doen het nog wel, maar het scherm krijg ik niet aan de gang.
Simhub herkent het scherm niet. Ook niet na de drivers her-installeren.
Aan de andere kant van de kabel zit een usb connector.
[Afbeelding]
Je kan op deze prima een nieuwe kabel installeren eigenlijk. Connector open schroeven, draden los halen en een nieuwe USB2.0 kabel eraan solderen.

Tis een GX12 of GX16 connector, lastig te zien op de foto welke grootte.

Uplay: Red--Death

• Simbob
  • Niet online
Thx, ik merk nu dat de kabel warm wordt. Dat heb ik nooit eerder gevoeld. Dat is normaal niet zo lijkt me?

Zijn deze kabels niet kant en klaar te koop?

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Simbob schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:20:
Thx, ik merk nu dat de kabel warm wordt. Dat heb ik nooit eerder gevoeld. Dat is normaal niet zo lijkt me?

Even meten wat de diameter is, dan weet je of het 12 of 16mm is. En nee, lijkt me niet gebruiken. Kan zijn dat er een short in zit.

Ik ga even uit van GX16, aangezien dat wat meer standaard lijkt. Dan ken ik alleen deze kant en klare.
https://simraceshop.de/usb-coiled-cable-for-densu-gt-x

[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 21-11-2024 18:46 ]

Uplay: Red--Death

• Huugje
Simbob schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:20:

Ik neem aan dat die kabel bij je stuur kwam. De fabrikant van dat stuur zal zo'n kabel vast ook los leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De maker van het stuur is ermee gestopt. Maar ik heb net een kabel besteld via Etsy. Wordt morgen verzonden.
Als dat het niet is zal ik een ander stuur moeten kopen ben ik bang.
Bedankt beide voor de hulp 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Fanatec Blackfriday deals staan nu ook online : https://blackfriday.fanatec.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Nog maar eens een nieuwe versie van het formula stuurtje 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat ding is echt ver over de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik zag ergens dat Redbull stuurtje 600+ ging kosten. Dat is het echt niet waard voor een oud stuur met stickertje en gekleurde button caps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwidow998
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:56
Ik ben ook maar in het simracing wormhole gestapt. Ik heb voor een mooie prijs een Moza R9 base gekocht. Ik was er nog niet helemaal uit mbt tot de pedalen. Ik heb wel naar de SR-P pedalen gekeken maar ik twijfel of het is wat ik zoek. Ik wil met name een goed voelend rempedaal.

Wat ik gezien heb overweeg, budget 200-300,- liever niet meer maar kan overwogen worden:

Ik zie de SIMagic P500 voorbij komen, deze zijn echter nog niet echt breed verkrijgbaar en kan er nog niet veel over vinden.

Simsonn??

2e hands Fanatec CSL elite (V1 of 2??)

Of uiteraard wat jullie mij aanraden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
blackwidow998 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:53:
Ik wil met name een goed voelend rempedaal.

Wat ik gezien heb overweeg, budget 200-300,- liever niet meer maar kan overwogen worden:

Simsonn??
My 2ct. Ik zat een paar maanden geleden voor dezelfde keuze; ik ben uiteindelijk voor de pedalen van simsonn’s gegaan. Op het rempedaal heb ik de elastomeren en de originele veer van de Heusinkveld Ultimate gezet. De feel is nu erg lekker, en je blijft ruim binnen je budget. Maar uiteraard is het allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

Wellicht dat je met goed zoeken nog wel een setje gebruikte Sprints kunt scoren dichtbij de bovengrend van je budget..
Pagina: 1 ... 135 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.