Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 136 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
blackwidow998 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:53:
SR-P pedalen gekeken maar ik twijfel of het is wat ik zoek. Ik wil met name een goed voelend rempedaal.

2e hands Fanatec CSL elite (V1 of 2??)

Of uiteraard wat jullie mij aanraden. Alvast bedankt.
Waar ga je de pedalen op monteren ?

Ik heb zelf veel plezier gehad van de SR-P pedalen, koop wel het accesoire setje erbij (andere spring en elastomer) 2e hands blijf je ruim onder de 200, heb er in de rookie en D classes races mee gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Heeft iemand hier ervaring met pedalen van Simjack? (Of Simsonn, want zijn praktisch hetzelfde)
Ik neig er steeds meer naar om ze te kopen ter vervanging van mijn Fanatec CSL met LC.

Ik zie er alleen maar goede dingen over, maar vraag me even af wat nou concreet de verbetering gaat zijn ten opzichte van de Fanatec pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:53

kronolith

[EDIT]

Ik heb de Simsonn's gekocht en weer geretourneerd - de loadcell was al kapot toen ik ze binnenkreeg...

De pedalen voelden wel lekker aan, ik heb de brake nooit kunnen gebruiken maar de throttle en clutch waren echt prima. Maar goed, de lage prijs moet ergens vandaan komen en blijkbaar testen ze niets voordat ze het opsturen. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Iemand die de shifter van Fanatec kan aanraden? Lijkt een mooie prijs nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
Assetto Corsa Competizione nu voor € 11,99 op steam

https://store.steampowere...setto_Corsa_Competizione/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Omdat mijn stuur van Sim Racing Wheels er 2 weken in een keer mee ophield, usb kabel werd erg warm, moest ik dus een nieuw stuur zien te regelen die niet 1 van mijn ribben zou kosten en goed zou zijn.

Ik kwam na veel zoeken uit bij Acelith, de GT Phenom Pro. Zij zijn bekend zag ik van de aftermarket sturen voor Thrustmaster en Logitech als het goed is. Maar sinds kort hebben zij ook een stuur uitgebracht die je kan gebruiken in mijn geval een Simucube.
Maar het is toch een gok als er maar een tweetal revieuws op Youtube staan en niet veel op Reddit bijvoorbeeld. Maar toch de proef op de som genomen.
Vorige week dus besteld en afgelopen dinsdag kwam het stuur binnen. Poe, best wel een pareltje.
Je kan bij het bestellen je naam en je nationaliteit opgeven en dan krijg je dus stickertjes die je op het stuur kan plakken, grappige toevoeging.
Verder is het helemaal compleet.
Misschien dat @Madhouse1979 een review kan doen?

Hieronder een paar foto's.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7O54QiVdFeEz4JD3Z1xK7EwEVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfEsz6nTSWZMElQn4XiSO6B4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3Ydkp1HKkBqb8LuNGKfyzQjT5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwqA4u8VYWWOY9ZLAC7rxh6P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H74waYCuwkOUyvaNVCVxqbZM3CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7mR1GTj7nnByNtAEaSZo3Xj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Ik heb een Moza R9 bundel besteld maar was er nog niet over uit welke pedals ik wilde.

Wat zouden jullie doen? Budget is 400-500 maar komt niet op de euro nauwkeurig. Heb ook nog naar de Fanatec Clubsport V3 gekeken maar heb eigenlijk geen idee wat de beste keuze is rond dit budget.

https://simracewebshop.co...throttle-and-brake-pedals

https://simracewebshop.co...8076291409&pr_seq=uniform

[ Voor 11% gewijzigd door Vermaeson op 06-12-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Kan je die Aseteks niet los in breedte verzetten? Dan zou ik die sowieso laten liggen.

Zelf heb ik een Heusinkveld kloon in DC Simracing. Daar is inmiddels wel een geleidertje van gebroken wat verder werking niet beïnvloedt. KRE is een DHZ pakketje die je een gelijkende set oplevert: https://www.kre-sim.eu/kre-win-pv3-sim-racing-pedals/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Persoonlijk zou ik het budget nog iets oprekken, zodat je iets kunt kopen dat je nooit meer hoeft te vervangen.

Dan heb je voor 600 euro of minder, op volgorde van mijn persoonlijke voorkeur:
1. Asetek Forte S-series
2. VRS DFP
3. Heusinkveld Sprint

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Vermaeson schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:56:
Ik heb een Moza R9 bundel besteld maar was er nog niet over uit welke pedals ik wilde.

Wat zouden jullie doen? Budget is 400-500 maar komt niet op de euro nauwkeurig. Heb ook nog naar de Fanatec Clubsport V3 gekeken maar heb eigenlijk geen idee wat de beste keuze is rond dit budget.

https://simracewebshop.co...throttle-and-brake-pedals

https://simracewebshop.co...8076291409&pr_seq=uniform
Die Fanatec Clubsport v3 is alleen interessant als je ook een koppeling wilt gebruiken. Zo niet, dan zijn er betere alternatieven te vinden. Je beste optie is imho zoals @rsnubje al aangaf je budget ietsjes vergroten tot grofweg 600 en meteen een goed setje pedalen in huis halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermaeson
kroegtijger schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:21:
[...]

Die Fanatec Clubsport v3 is alleen interessant als je ook een koppeling wilt gebruiken. Zo niet, dan zijn er betere alternatieven te vinden. Je beste optie is imho zoals @rsnubje al aangaf je budget ietsjes vergroten tot grofweg 600 en meteen een goed setje pedalen in huis halen.
Dank beide! Heb de Asetek Forte S-series besteld want was ook op voorraad in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:53
Vermaeson schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:52:
[...]

Dank beide! Heb de Asetek Forte S-series besteld want was ook op voorraad in Nederland.
Ben ik net te laat,anders had je die van mij over kunnen nemen. Zijn nog niet gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Vermaeson schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:52:
[...]

Nice! Veel plezier ermee :D Wel jammer dat je wss een dikke black friday korting hebt gemist bij Asetek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Geweldig stuur, daar ga je veel plezier aan beleven. Wij waren ook onder de indruk van de prijs/kwaliteit van hun stuurwielen.

Toevallig hebben we al een tijdje contact met Acelith, leuke gasten met veel passie voor hun producten. We krijgen als het goed is binnen nu en twee weten de GT Phenom binnen. In Januari/Februari komt de GT Phenom Pro en de Ace-One V2 C30.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
rsnubje schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:05:
[...]

Nice! Veel plezier ermee :D Wel jammer dat je wss een dikke black friday korting hebt gemist bij Asetek
Ik heb tijdens Black Friday naar pedalen zitten zoeken, maar heb eigenlijk nergens goede kortingen kunnen vinden, wel op wheelbases en bundels inclusief stuur.

Ik heb ze inmiddels binnen en er een paar uur mee gespeeld. Om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk helemaal niks. Het voelt als een totale miskoop. Ik had denk ik meer reviews had moeten lezen voordat ik ze bestelde.

Het gaspedaal is prima. Ik kom van een G923, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar het gaspedaal heeft iets meer travel en is daardoor met meer detail te bedienen.

De rem begrijp ik gewoon niet. Het voelt eigenlijk niet eens heel anders dan het rempedaal van de G923. In de eerste 1-2 cm van het indrukken gebeurt er eigenlijk niets, en de registratie van het daadwerkelijke remmen vindt plaats in de laatste millimeters. Hierdoor moet je alsnog keihard stampen en kan ik niet precies remmen. Dit wordt technisch eigenlijk ook goed uitgelegd in deze video, had ik die maar eerder gezien: YouTube: Asetek Forte Review and Update. Eigenlijk dus niet heel anders dan bij de G923, behalve dat die een stuk comfortabeler is als je met sokken speelt. Ik wil nog wat met de software en curves spelen om te kijken of ik die laatste millimeters misschien wat preciezer kan afstellen, maar wat een teleurstelling voor het bedrag dat ik heb betaald (550 EUR).

Stel dat ik dit wil retourneren en bij dezelfde zaak iets vergelijkbaars wil halen, hoe zou dat werken? Alles is natuurlijk nog in goede staat, maar de schroefjes die je erbij krijgt zijn zwart geverfd en hij is gemonteerd geweest. Ik denk dat je wel iets van de montage sporen kan zien. Dus het is lastig opnieuw te verkopen voor zo’n partij, denk ik. Tenminste, iemand die er een beetje verstand van heeft, zou echt wel zien dat de onderdelen niet gloednieuw meer zijn. Dat vind ik ook erg zonde.

PS. Zou het zin hebben om die softere elastomer kit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Vermaeson schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:54:
[...]

Ik heb tijdens Black Friday naar pedalen zitten zoeken, maar heb eigenlijk nergens goede kortingen kunnen vinden, wel op wheelbases en bundels inclusief stuur.

Ik heb ze inmiddels binnen en er een paar uur mee gespeeld. Om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk helemaal niks. Het voelt als een totale miskoop. Ik had denk ik meer reviews had moeten lezen voordat ik ze bestelde.

Het gaspedaal is prima. Ik kom van een G923, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar het gaspedaal heeft iets meer travel en is daardoor met meer detail te bedienen.

De rem begrijp ik gewoon niet. Het voelt eigenlijk niet eens heel anders dan het rempedaal van de G923. In de eerste 1-2 cm van het indrukken gebeurt er eigenlijk niets, en de registratie van het daadwerkelijke remmen vindt plaats in de laatste millimeters. Hierdoor moet je alsnog keihard stampen en kan ik niet precies remmen. Dit wordt technisch eigenlijk ook goed uitgelegd in deze video, had ik die maar eerder gezien: YouTube: Asetek Forte Review and Update. Eigenlijk dus niet heel anders dan bij de G923, behalve dat die een stuk comfortabeler is als je met sokken speelt. Ik wil nog wat met de software en curves spelen om te kijken of ik die laatste millimeters misschien wat preciezer kan afstellen, maar wat een teleurstelling voor het bedrag dat ik heb betaald (550 EUR).

Stel dat ik dit wil retourneren en bij dezelfde zaak iets vergelijkbaars wil halen, hoe zou dat werken? Alles is natuurlijk nog in goede staat, maar de schroefjes die je erbij krijgt zijn zwart geverfd en hij is gemonteerd geweest. Ik denk dat je wel iets van de montage sporen kan zien. Dus het is lastig opnieuw te verkopen voor zo’n partij, denk ik. Tenminste, iemand die er een beetje verstand van heeft, zou echt wel zien dat de onderdelen niet gloednieuw meer zijn. Dat vind ik ook erg zonde.

Ik denk dat voor jou de soft elastomer kit veel beter is als ik het zo hoor. En voor een groot deel ligt het echt wel aan de afstelling, dus ik zou daar vooral nog even mee spelen voordat je overhaaste conclusies trekt ;) Vergeet ook niet de pre-load afstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:19
Vermaeson schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat je er ook aan moet wennen. De pedalen van Asetek zijn eigenlijk vooral ontworpen om aan te voelen alsof je tegen een muur drukt. Ze hebben nauwelijks travel.

Zorg er verder voor dat je de pre-load goed hebt ingesteld. Idealiter wil je direct tegen de elastomers aandrukken en niet eerst alleen lucht verplaatsen.

De zachtste elastomers zijn een goed begin om mee te starten. Later kun je altijd nog hardere elastomers installeren.

De klantenservice van Asetek is op zich niet slecht als je de pedalen wilt retourneren.

Als je toch echt wat anders wilt:
VRS DFP
Simagic P1000 (Makkelijk HPR aan toe te voegen)
Conspit CCP Lite
Simgrade VX-PRO (ook mooi compact)
Sim-Lab XP1

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De meeste rempedalen zijn dan ook hard normaal gesproken met weinig travel. Het gaat om de kracht die je zet. Dat is heel erg wennen, zeker vanaf een Logitech setje die met travel werkt. Als je eenmaal gewend bent, dan ga je travel als spons ervaren. Kwestie van muscle memory kweken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
Hupske schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat je er ook aan moet wennen. De pedalen van Asetek zijn eigenlijk vooral ontworpen om aan te voelen alsof je tegen een muur drukt. Ze hebben nauwelijks travel.

Zorg er verder voor dat je de pre-load goed hebt ingesteld. Idealiter wil je direct tegen de elastomers aandrukken en niet eerst alleen lucht verplaatsen.

De zachtste elastomers zijn een goed begin om mee te starten. Later kun je altijd nog hardere elastomers installeren.

De klantenservice van Asetek is op zich niet slecht als je de pedalen wilt retourneren.

Als je toch echt wat anders wilt:
VRS DFP
Simagic P1000 (Makkelijk HPR aan toe te voegen)
Conspit CCP Lite
Simgrade VX-PRO (ook mooi compact)
Sim-Lab XP1
Señor Sjon schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:39:
De meeste rempedalen zijn dan ook hard normaal gesproken met weinig travel. Het gaat om de kracht die je zet. Dat is heel erg wennen, zeker vanaf een Logitech setje die met travel werkt. Als je eenmaal gewend bent, dan ga je travel als spons ervaren. Kwestie van muscle memory kweken. :)
Dank. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:19
Vermaeson schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:42:
[...]

[...]

Dank. Ik ga het proberen.
De vraag is ook, en dat heb ik nog niet gelezen, of je nog aan je bureau zit of dat je een aparte rig hebt.

Als je een rig hebt, maakt dat het een stuk makkelijker om aan de pedalen te wennen. Zit je nog in een bureaustoel, dan zijn zulke pedalen eigenlijk niet te doen, omdat je dan nooit voldoende kracht kunt zetten.

Asetek legt in een eigen video ook uit hoe het rempedaal van hen zou moeten werken.
YouTube: How to Find the Perfect Elastomer | Asetek SimSports®

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Señor Sjon schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:39:
Klopt. Ik heb p1000 pedalen, dit weekend eens geprobeerd met iets minder sterke veren en voelt meteen ‘fout’ aan omdat ik pedaal zo ver kan induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
Hupske schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:22:
[...]

De vraag is ook, en dat heb ik nog niet gelezen, of je nog aan je bureau zit of dat je een aparte rig hebt.

Als je een rig hebt, maakt dat het een stuk makkelijker om aan de pedalen te wennen. Zit je nog in een bureaustoel, dan zijn zulke pedalen eigenlijk niet te doen, omdat je dan nooit voldoende kracht kunt zetten.

Asetek legt in een eigen video ook uit hoe het rempedaal van hen zou moeten werken.
YouTube: How to Find the Perfect Elastomer | Asetek SimSports®
Ik heb een Playseat Trophy en ben erg te spreken over de stevigheid van dat frame. Er is dus enige ruimte om goed te stampen. Een bureau stoel lukte idd al niet met die G920.

Thanks voor het delen van die video. Ze komen morgen binnen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Zijn er hier leden met wat kennis rond het garantierecht?

Ik heb hier een Fanatec Mclaren Steering Wheel V2 dat ik 3j geleden heb gekocht.
In totaal maximum één 30-tal uur gebruikt en ziet er dus nog als nieuw uit.

Sinds 2 weken terug heb ik het gekende shifter probleem bij dit wiel (als ik downshift activeert de upshift ook en blijft die geactiveerd. De upshift komt dan unresponsive).

Fanatec meldt nu dat dit niet onder garantie valt aangezien mijn garantietermijn verlopen is.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens aangezien er blijkbaar een probleem was met hun eerste batch en aangezien het zo goed als niet gebruikt is en de expected lifetime van het product in de verste verte niet bereikt is.

Welke argumenten zou ik bijkomend kunnen gebruiken?

Ps: Fanatec wil het momenteel ook niet tegen betaling herstellen omdat ze in de overgangsperiode zitten. Ik krijg om mij te sussen een kortingbon van 10% op een nieuw stuur......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
Sinds gisteren een Moza R5 bundle in gebruik genomen.
Een heel groot verschil wat eigenlijk niet te vergelijken valt met wat ik hiervoor had, een Logitech DFGT.
Voor mij is de 5,5Nm al een groot verschil tov van het oude stuurtje en de pedalen voelen stukken beter. Nog geen brake mod erbij genomen maar de rempedaal voelt nu al beter.
Volgende aankoop wordt een opvouwbare playseat en de brake mod. Race handschoenen zijn al besteld.

Zo langzamerhand wordt ik in de sim wereld gezogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Grr, dacht dat ik gespaard zou blijven van de Fanatec problemen....

Naar aanleiding van mij supportvraag ivm het Mclaren Steering Wheel V2 vroeg support mij om alle drivers te updaten afgelopen dinsdag.

Toen alles geupdate naar volgende drivers:

PC Driver 464
Base DD1 Motor Firmware 3.0.0.2
Base DD1 Firmware 3.3.0.1
CSL McLaren GT3 V2 47
V3 Pedals 1.35
Wirelkess QR 7

Dinsdag ook het F1 stuur geupdate en nog wat gereden met dat stuur.

Vandaag wil ik verder doen en de DD1 base doet helemaal niets meer.
Kan hem zelfs niet aanzetten, geen fans, geen leds, helemaal niets.

Iemand een idee welke richting ik uit moet.

Leuk detail, de base is aan mij bezorgd op 15 november 2022, net 2j oud dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
Ekfad schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:41:
Grr, dacht dat ik gespaard zou blijven van de Fanatec problemen....

Naar aanleiding van mij supportvraag ivm het Mclaren Steering Wheel V2 vroeg support mij om alle drivers te updaten afgelopen dinsdag.

Toen alles geupdate naar volgende drivers:

PC Driver 464
Base DD1 Motor Firmware 3.0.0.2
Base DD1 Firmware 3.3.0.1
CSL McLaren GT3 V2 47
V3 Pedals 1.35
Wirelkess QR 7

Dinsdag ook het F1 stuur geupdate en nog wat gereden met dat stuur.

Vandaag wil ik verder doen en de DD1 base doet helemaal niets meer.
Kan hem zelfs niet aanzetten, geen fans, geen leds, helemaal niets.

Iemand een idee welke richting ik uit moet.

Leuk detail, de base is aan mij bezorgd op 15 november 2022, net 2j oud dus.
voeding uitmeten, zo kan je zo die uitsluiten als oorzaak

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
TiezZ_BE schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:48:
[...]

voeding uitmeten, zo kan je zo die uitsluiten als oorzaak
Is daar ergens een schema van te vinden? Kan het wel uitmeten, maar weet niet wat ik moet meten natuurlijk.

Edit: even gekeken, bij fanatec is er op het eerste zicht helemaal niets terug te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ekfad op 16-12-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ekfad schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:51:
[...]

Is daar ergens een schema van te vinden? Kan het wel uitmeten, maar weet niet wat ik moet meten natuurlijk.

Edit: even gekeken, bij fanatec is er op het eerste zicht helemaal niets terug te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/912/1CSX2S3BJSR0.jpg

De pin out staat meestal op de voeding (zoals te zien op de foto). Blijkbaar redelijk wat pinnen op de DD1 (PE staat voor 'protective earth' gewoonlijk (aarding)). Je kan met een multimeter even kijken of er nog voltage op de pinnen staat wanneer ingeschakeld. Indien deze het begeven heeft zal je niets, of mogelijk op sommige pinnen niets meer meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Hier gisteren dankzij de gratis verzending en de gratis QR2 ook maar de knoop doorgehakt en een CSL DD + McLaren stuurtje besteld bij Fanatec (incl. CSL pedalen, want dat is goedkoper, al ga ik die waarschijnlijk niet gebruiken). Kom van een gemodde G27 met een full size 320mm stuurtje af, dus het zal zeker een upgrade zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Inderdaad @Metalfreak , hier mijzelf ook een kerstcadeau gedaan (hopelijk). Upgrade naar een Clubsport DD+ 😁

CSL DD (incl. QR1/QR2) en Boostkit kunnen dan de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
TiezZ_BE schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding]

De pin out staat meestal op de voeding (zoals te zien op de foto). Blijkbaar redelijk wat pinnen op de DD1 (PE staat voor 'protective earth' gewoonlijk (aarding)). Je kan met een multimeter even kijken of er nog voltage op de pinnen staat wanneer ingeschakeld. Indien deze het begeven heeft zal je niets, of mogelijk op sommige pinnen niets meer meten.
Erg dom van mij, niet aan gedacht om even op de PU zelf te kijken....

Edit

36V op pin 4 en 5, niets op de andere pinnen dus lijkt mij ok.

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 16-12-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ekfad schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:14:
[...]

Erg dom van mij, niet aan gedacht om even op de PU zelf te kijken....

Edit

36V op pin 4 en 5, niets op de andere pinnen dus lijkt mij ok.
Ja idd, nu weet je tenminste dat een nieuwe voeding niet zal voldoen...

Fanatec dan maar contacteren en kijken of er nog iets gedaan kan worden, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
TiezZ_BE schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:07:
[...]

Ja idd, nu weet je tenminste dat een nieuwe voeding niet zal voldoen...

Fanatec dan maar contacteren en kijken of er nog iets gedaan kan worden, lijkt me.
Reeds een case geopend maar de base is net aan maand te oud om onder garantie te vallen (ook al is ie maar 100h gebruikt).

Nu, het was na een firmware update, dus meest logische is door de firmwareupdate (al heb ik hem nog even gebruikt en geen problemen ondervonden) ofwel is de zekering weg. Als ze hem niet onder garantie willen nakijken dan denk ik dat ik eerst eens kijk om hem te openen en de zekering te controleren.

Zal in ieder geval niet meer voor komend verlof zijn aangezien ze voor het stuur reeds hebben laten weten dat ze momenteel geen RMA’s doen. Wanneer wel terug weten ze ook nog niet…

Eerlijk gezegd een beetje teleurstellend om vast te stellen dat alle negatieve verhalen over Fanatec blijken te kloppen. Dus nu eigenlijk al op zoek naar een alternatief dat eventueel, via een tussenoplossing, ook bruikbaar is op de PlayStation.

• Ekfad
Update betreffende mijn Fanatec problemen:

Ik weet dat Fanatec supporters het niet graag zullen horen (geloof mij, ik was er 1 van, alles wat hier ligt is fanatec, ook mijn vorige apparatuur bij hun gekocht) maar hun support is echt ondermaats.
Dit was vroeger (jaren terug had ik ook eens contact en toen wel correct en goed geholpen) wel anders.

Wat mijn 2 support tickets betreft:

1. Het wiel willen ze niet onder garantie vervangen/herstellen ook al is het amper gebruikt én is ondertussen duidelijk dat het een productiefout is (ze hebben verkeerde lijm, en vooral te veel lijm, gebruikt op één van de onderdelen). Gezien de ouderdom van het product (3j bij mij) had ik aangehaald dat je ook de verwachte levenstermijn van een product kan inroepen om garantie in te roepen maar ze weigeren, ook hogerop, om hier verder op in te gaan. Een RMA kunnen ze ook niet aanbieden op dit moment, als ik dat wil moet ik begin volgend jaar opnieuw contact opnemen met hun. Ik mag (zonder overdrijven) tevreden zijn met mijn 10% voucher voor een nieuw stuur.

2. De DD1 base. Tot nu toe geen enkele reactie op dit ticket. Ik heb het tijdens de gesprekken over het stuur ook reeds aangehaald dat er nog geen reactie kwam op dit ticket maar ik krijg daar als antwoord van support dat ze hier niets kunnen aan doen en ik moet wachten.

Gezien het 'escalerend' probleem en vooral het feit dat ik reeds in contact ben met hun zou je op zijn minst kunnen verwachten dat er wat spoed gezet wordt achter het 2de ticket maar daar doen ze zelfs geen moeite voor.

Ik kan de firma, ook onder corsair dus niet langer aanraden. Gezien het geld dat ik bij hun al heb uitgegegeven (ruim boven de 4k) vind ik de support echt ondermaats.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

volgens mij wordt de support pas volgend jaar een beetje op het niveau van Corsair getild. Ik denk dat je er nu nog niet bijzonder veel van gaat merken.

• Ekfad
rsnubje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:38:
volgens mij wordt de support pas volgend jaar een beetje op het niveau van Corsair getild. Ik denk dat je er nu nog niet bijzonder veel van gaat merken.
Waarschijnlijk, maar ik stel vast dat ze het nu vooral gebruiken als excuus om helemaal niets te doen.
Uit alle communicatie, ook al blijven ze erg beleefd, blijkt gewoon dat er weinig assertiviteit is naar hun klanten toe. De support medewerker zei zelf letterlijk 'meer mag ik niet zeggen'. En het ticket werd pas hogerop (als dat al effectief gebeurd is) bekeken nadat ik het uitdrukkelijk heb gevraagd.

Mijn vraag om het tweede ticket simultaan te bekijken omdat het één voortkwam uit het ander werd gewoonweg geweigerd.

• maniac2003
Heb zelf de hoop dat het beter gaat worden in 2025. Toch de gok genomen met de Clubsport DD+ aanbieding als upgrade van mijn huidige CSL DD met Boostkit.

Hopelijk wordt het driver/software package snel verbetert, las dat ze bezig zijn met een complete rewrite van de firmware voor de CSL DD / DD(+). Niet helemaal zeker of het voor beide is.

Iemand al proef ondervindelijk ervaring met een overstap van Fanatec naar bijvoorbeeld Asetek i.c.m. met het meenemen van Fanatec stuurtjes?

Ben ook enigszins in afwachting met wat Sim-Lab gaat bieden. Momenteel tevreden met hun alu rig en handrem. Pedalen overwogen, maar of dat nu veel brengt t.o.v. mijn Fanatec CS v3 pedalen behalve instelgemak. Daar ben ik nog niet over uit.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

maniac2003 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:00:
Heb zelf de hoop dat het beter gaat worden in 2025. Toch de gok genomen met de Clubsport DD+ aanbieding als upgrade van mijn huidige CSL DD met Boostkit.

Hopelijk wordt het driver/software package snel verbetert, las dat ze bezig zijn met een complete rewrite van de firmware voor de CSL DD / DD(+). Niet helemaal zeker of het voor beide is.

Iemand al proef ondervindelijk ervaring met een overstap van Fanatec naar bijvoorbeeld Asetek i.c.m. met het meenemen van Fanatec stuurtjes?

Ben ook enigszins in afwachting met wat Sim-Lab gaat bieden. Momenteel tevreden met hun alu rig en handrem. Pedalen overwogen, maar of dat nu veel brengt t.o.v. mijn Fanatec CS v3 pedalen behalve instelgemak. Daar ben ik nog niet over uit.
Ik ben zelf overgestapt van Fanatec naar Asetek, al heb ik niet mijn stuur meegenomen destijds. Wat veel mensen doen is een USB mod of een SRM module, in essentie hetzelfde, en die aansluiten op de Asetek QR. Dat schijnt niet bijzonder moeilijk te zijn.

• Ekfad
Ik ben nu wat aan het rondkijken naar mijn mogelijkheden en opties maar zou graag ook blijven racen op de Playstation (Xbox minder belangrijk aangezien ik dat zo goed als niet gebruikte) en dan zijn er op het eerste zicht niet zo heel veel opties.

Ik ga in ieder geval niet verder met Fanatec.
Als ze niets laten weten kijk ik om de DD1 base te openen om de fuse te controleren, hopende dat dat dan het probleem is. Het stuur zal ik sowieso zelf herstellen want dat is een vrij eenvoudige fix en desnoods kunnen daar nieuwe shifters op. In ieder geval, diegene die de rest van mijn spullen zal overnemen zal blij zijn zolang het werkt want zowel mijn F1 stuur alls de V3 pedalen zijn amper gebruikt. Eigenlijk ziet alles er als nieuw uit en er zit overal een zo goed als nieuwe QR2 op.

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 12:09

Kevinr1989

I am the danger

Goedemorgen allemaal! :)

Ik heb aantal jaar geleden een Fanatec (wheelbase, geen DD) setup gehad en helaas moeten verkopen wegens omstandigheden. Nu ben ik weer aan het oriënteren om te beginnen met sim racen (PC op een bureau, met voornamelijk ACC en F1) en wil ik eigenlijk een DD kopen. Na enig onderzoek zie ik een leuke en goedkope optie via Moza :) Zijn er mensen die ervaringen hebben met de R3 of R5? Hoe is de kwaliteit en feedback en hebben jullie misschien een referentie met een andere wheelbase/stuur?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ekfad schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:36:
Update betreffende mijn Fanatec problemen:

Ik weet dat Fanatec supporters het niet graag zullen horen (geloof mij, ik was er 1 van, alles wat hier ligt is fanatec, ook mijn vorige apparatuur bij hun gekocht) maar hun support is echt ondermaats.
Dit was vroeger (jaren terug had ik ook eens contact en toen wel correct en goed geholpen) wel anders.

Wat mijn 2 support tickets betreft:

1. Het wiel willen ze niet onder garantie vervangen/herstellen ook al is het amper gebruikt én is ondertussen duidelijk dat het een productiefout is (ze hebben verkeerde lijm, en vooral te veel lijm, gebruikt op één van de onderdelen). Gezien de ouderdom van het product (3j bij mij) had ik aangehaald dat je ook de verwachte levenstermijn van een product kan inroepen om garantie in te roepen maar ze weigeren, ook hogerop, om hier verder op in te gaan. Een RMA kunnen ze ook niet aanbieden op dit moment, als ik dat wil moet ik begin volgend jaar opnieuw contact opnemen met hun. Ik mag (zonder overdrijven) tevreden zijn met mijn 10% voucher voor een nieuw stuur.

2. De DD1 base. Tot nu toe geen enkele reactie op dit ticket. Ik heb het tijdens de gesprekken over het stuur ook reeds aangehaald dat er nog geen reactie kwam op dit ticket maar ik krijg daar als antwoord van support dat ze hier niets kunnen aan doen en ik moet wachten.

Gezien het 'escalerend' probleem en vooral het feit dat ik reeds in contact ben met hun zou je op zijn minst kunnen verwachten dat er wat spoed gezet wordt achter het 2de ticket maar daar doen ze zelfs geen moeite voor.

Ik kan de firma, ook onder corsair dus niet langer aanraden. Gezien het geld dat ik bij hun al heb uitgegegeven (ruim boven de 4k) vind ik de support echt ondermaats.
Zonde, voor zo'n dure spullen. Dan is de customer service bij Simucube toch van een ander niveau (eigen ervaring).

• Ekfad
Flying Hawkic schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:30:
[...]

Zonde, voor zo'n dure spullen. Dan is de customer service bij Simucube toch van een ander niveau (eigen ervaring).
Klopt.

Ook zonde dat er weinig alternatieven zijn die ook op PlayStation werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Kan iemand mij uitleggen waarom Fanatec verzendt met UPS? UPS is totaal niet ingeregeld voor het verzenden naar particulieren. Verzendkosten zijn bij hun absurd hoog en afhankelijk van de afstand tot het magazijn van Fanatec. (nu heb ik dus wel gebruik gemaakt van de gratis verzenden actie van afgelopen week, dus bij mijn bestelling is dit niet van toepassing op mijn bestelling, maar normaal is dit wel het geval) Ik zie nu ook dat mijn bestelling van vier onderdelen in vier verschillende pakketten geleverd wordt en de willekeur met die pakketten is.... apart... De bezorger heeft vanochtend twee van de vier pakketten in de bus geladen en twee ervan staan nog op het depot in Eindhoven. En voor eentje is het me gelukt om de bezorglocatie aan te passen, bij de anderen lukt me dat niet... 8)7

Ik zeg het al jaren, UPS is alleen geschikt voor business to business bezorgingen, niet voor business to client. Gaat dat met de overname door Corsair ook aangepakt worden eigenlijk?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Metalfreak schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:22:
Ik zeg het al jaren, UPS is alleen geschikt voor business to business bezorgingen, niet voor business to client. Gaat dat met de overname door Corsair ook aangepakt worden eigenlijk?
Dat weet niemand. Ik heb overigens dezelfde ervaring met FedEx. Zal vast prima zijn voor B2B maar naar consumenten is het dikke waardeloos. Ik wacht nog steeds op teruggave van mijn importkosten van een pakket wat nooit geleverd is, besteld 23 augustus(!).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
DHL is ook niks, aanbellen en pakje voor de deur neerzetten, zonder te weten of er iemand thuis is, nogal klantonvriendelijk en tricky.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac2003
DaSuperGrover schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:10:
DHL is ook niks, aanbellen en pakje voor de deur neerzetten, zonder te weten of er iemand thuis is, nogal klantonvriendelijk en tricky.
Dat is zo bezorger gebonden, veel te makkelijk om alles over een kam te scheren. Onlangs 2 van de 3 pakketten geleverd gekregen door DHL. Bezorger had 3e pakket wel in de scanner staan, niet in de bus. Is na zijn bezorgronde nog terug gekomen om mede te delen dat hij het pakket echt niet had. Twee dagen later alsnog bezorgd.

UPS heb ik ook weinig problemen mee, behalve de prijs 😁

Zou mooi zijn als Fanatec je de keuze geeft uit een aantal vervoerders maar dat maakt het proces weer lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
Metalfreak schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:22:
Kan iemand mij uitleggen waarom Fanatec verzendt met UPS? UPS is totaal niet ingeregeld voor het verzenden naar particulieren. Verzendkosten zijn bij hun absurd hoog en afhankelijk van de afstand tot het magazijn van Fanatec. (nu heb ik dus wel gebruik gemaakt van de gratis verzenden actie van afgelopen week, dus bij mijn bestelling is dit niet van toepassing op mijn bestelling, maar normaal is dit wel het geval) Ik zie nu ook dat mijn bestelling van vier onderdelen in vier verschillende pakketten geleverd wordt en de willekeur met die pakketten is.... apart... De bezorger heeft vanochtend twee van de vier pakketten in de bus geladen en twee ervan staan nog op het depot in Eindhoven. En voor eentje is het me gelukt om de bezorglocatie aan te passen, bij de anderen lukt me dat niet... 8)7

Dat komt waarschijnlijk omdat ze netto onderaan de streep alsnog goedkoper uit zijn als ze alles met UPS doen, ipv elke vervoerder lokaal regelen en dus ook daarvoor pickups te moeten regelen voor elk land in Europa. UPS is daarom in die zin een prima keuze omdat je weet dat ze altijd kunnen leveren, ook al kost het net iets meer. Overigens ben ik wel benieuwd naar het afzendadres.

PS. UPS is ook echt eigenlijk alleen voor B2B. De shipper krijgt zelfs een toeslag 3,78 EUR als ze in een woonwijk moeten afleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Vermaeson op 20-12-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@Vermaeson

Corsair Gmbh
Pinkertweg 17
22113 Hamburg

Zending gisteren ontvangen.

[ Voor 36% gewijzigd door maniac2003 op 20-12-2024 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Van de verschillende vervoerders is bij mij (particulier) juist UPS de betere. Duidelijke tracking, altijd netjes op tijd en een chauffeur die ten minste normaal blijft wachten aan de deur (en niet binnen 5 s na indrukken bel weer wegloopt).

[ Voor 33% gewijzigd door dhrto op 20-12-2024 18:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Zo vandaag ook even de tijd genomen voor wat upgrades.

Allereerst 2x de QR2 pro op beide wielen gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eldE_K9-PrhwUNkZRYYSkPWJPo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzNUEU4maxleAfqM3BkBzadw.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDEWwUnVU9BxJlOoatXTN3Hci9Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrcYNH4Pm95PbuTBi7Pssy1m.jpg?f=fotoalbum_medium

Vervolgens natuurlijk ook op de DD2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_Q7iVCmI16C3tLdDvubs4T-DOk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1oJvQgRNbjQDNXaqDMZg6jk.jpg?f=fotoalbum_medium

QR2 betekent natuurlijk ook nieuwe wall mounts...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZZ9xseVtkunQVzSJ_gdzQ5FZ1k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uRktyq9eSShPZCT824JdStm.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGujyUIkDUbdwu3zRYGdgp2pG1k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYQjgS3y9vkdsjgmB4N9umO0.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarnaast was mijn VR cover van de Reverb G2 gaan bladderen op het voorhoofd gedeelte. Dus nu een siliconen hoes besteld die er overheen past. Werkt goed en voordeel is dat het nog makkelijker schoonmaken is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fgz2M7P54SpvBFYkysE-7oEwPVw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Dvw3wHqMqhChUEoL5HXg6RV.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik kan weer even door, nadat ik eerder de haptics op mijn pedalen had gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0e0tJeGRCAkSU9KNTV1hXKrPOU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmasbhMaE25y8nWESmmTertr.jpg?f=fotoalbum_medium

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:09

OFV

Mijn Fanatec bestelling staat bij orders op:
18 Dec 2024 21:40:00
UPS Standard
Handover to warehouse

Echter nog geen Track and trace te vinden. Komt het vaker voor dat dit enkele werkdagen duurt voor de track and trace erbij komt te staan? Meer mensen die nog op hun order wachten en geen verzenddetails hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Mocht iemand een bestelling bij Moza willen doen, ik heb nog een 5% kortingscode. Geldig tot 7 jan.

Weg!

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 25-12-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
-edit geplaats in het simracing topic

[ Voor 98% gewijzigd door eenhoorntje op 25-12-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
OFV schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:51:
Mijn Fanatec bestelling staat bij orders op:
18 Dec 2024 21:40:00
UPS Standard
Handover to warehouse

Echter nog geen Track and trace te vinden. Komt het vaker voor dat dit enkele werkdagen duurt voor de track and trace erbij komt te staan? Meer mensen die nog op hun order wachten en geen verzenddetails hebben?
Handover to warehouse betekend nog niet dat het is verstuurd of überhaupt aangemeld is.
Dat gezegd hebbende, download de ups app mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Soms is het wel al onderweg, of staan ze zelfs al voor je deur terwijl je nog geen track en trace hebt gekregen van fanatec, maar staat wel in de ups app.
Althans, zo is het mij al eens overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Toch maar even de brake mod van Moza besteld vandaag. Sinds de wheelstand merk ik dat de srp lite rempedaal te licht aanvoelt en dat daar meer uit te halen valt.
Iets met Rabbit Hole in het sim gebeuren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Gummiebeer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:13:
Toch maar even de brake mod van Moza besteld vandaag. Sinds de wheelstand merk ik dat de srp lite rempedaal te licht aanvoelt en dat daar meer uit te halen valt.
Iets met Rabbit Hole in het sim gebeuren..
Langzaam maar zeker wordt je erin gezogen _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Vandaag dan eindelijk de brake mod kunnen testen voor de SRP-Lite pedalen van Moza.
En een wereld van verschil! Nu moet je kracht zetten en kan je tenminste beter gedoseerd remmen en lossen.

Ook gelijk het pluspunt van de NLR Wheelstand 2.0 optimaal benut, dat de bureaustoel niet kan wegschuiven. Dat werkt top!

Op naar de volgende upgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Tophof schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:39:
[...]

Handover to warehouse betekend nog niet dat het is verstuurd of überhaupt aangemeld is.
Dat gezegd hebbende, download de ups app mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Soms is het wel al onderweg, of staan ze zelfs al voor je deur terwijl je nog geen track en trace hebt gekregen van fanatec, maar staat wel in de ups app.
Althans, zo is het mij al eens overkomen.
UPS is sowieso drama, mijn Fanatec bestelling werd in 4 pakketjes geleverd, van 2 kreeg ik een SMS, waarbij het maar bij eentje van die twee lukte om de afhaallocatie te wijzigen. Gevolg: ik was niet thuis, dus 3 van de 4 pakketjes zijn bij het ene onhandige afhaalpunt afgeleverd en de andere bij een andere. En je kon alleen je zending wijzigen als je adres geverifieerd is, dan moet UPS je een brief sturen. Die komt ongeveer een maand later pas bij je aan, dus in de tussentijd kun je je pakketten niet wijzigen qua locatie of tijdstip... 8)7

Heb inmiddels mijn CSL DD met het McLaren GT3 stuurtje in mijn simrig gemonteerd, maar ergens valt me de kracht van de 5NM wel wat tegen in vergelijking met mijn oude vertrouwde G27. Ik heb dus de (AliExpress) boost kit al klaar staan in mijn mandje. Ik gebruik nog wel de pedalen van de G27 (met een zelfgemaakte adapter), heb niet het idee dat de CSL pedalen die bij de bundel zaten nu beter aanvoelen. Wellicht ooit vervangen door betere pedalen, maar voel de noodzaak nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Zijn er hier leden die ervaring hebben met een Simagic base en een sigma cortex convertor op de Playstation 4/5.

De Simagic Alpha Ultimate staat in de aanbieding en ik ben geneigd om die aan te schaffen ter vervanging van mijn defecte DD1 base waar Fanatec niets mee doet voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Hier ook een hoop gedoe met ups. 29ste aangeboden aan de deur. Niet thuis. 30 en 31 ups point dicht dus ook geen levering mogelijk. Nu geleverd maar totaal onduidelijk waar:

Delivered - Jan 2, 2025, 1:17:40 PM
Your shipment was delivered successfully.

Fanatec gevraagd of zij meer kunnen zien. Ups app helpt ook niet, geen info.

Edit: via de ups website is de aflever locatie wel te zien gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door OFV op 02-01-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Hopelijk kan iemand hier me helpen. Ik heb de QR2 wheel en base side volgens instuctie video's van fanatec geplaatst. Echter, het stuur schuift voor een deel op de base side maar klikt niet vast. Ik krijg het idee dat de pinnen er niet in gaan, maar ik zie niet wat ik verkeerd doe. Ook een beetje druk zetten geeft geen effect. Als ik dan de video zie hoe makkelijk daar het stuur erop gaat, dat is bij mij totaal niet hetzelfde. Dit stukje: https://youtu.be/OLn4GTGgjn8?si=g7rLrOSB220dECUZ&t=190

Edit: ik heb beide plastic delen gebruikt rondom die pinnen, is dat teveel? Moet je er maar 1 gebruiken? Bij mij zie je diepte, op een video van een ander zie ik dat niet namelijk.

Ok dat is het, je moet maar 1 zo'n plastic gebruiken ipv 2, ze passen zo mooi in elkaar maar dan wordt het te hoog en kunnen de pinnen er niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEFpxA82PzBG_39IGcynW1_3hpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCTIVOnwMY69xqbfIbt1Wp7e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Spd5vY-Mt8lcUGezTXN9tajAlKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IobsUNBVRtcRrlN3C0vSWCBL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vysE3kwrhyPp_2WBHdDS29rSsH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qKgpMasNPqYsI2j9U3Qpdf4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaC8PHGzopIaEKhO-1ChCzpBFis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CksdAcbcUJT21dXSa68Np33b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door OFV op 05-01-2025 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
OFV schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:34:
Hopelijk kan iemand hier me helpen. Ik heb de QR2 wheel en base side volgens instuctie video's van fanatec geplaatst. Echter, het stuur schuift voor een deel op de base side maar klikt niet vast. Ik krijg het idee dat de pinnen er niet in gaan, maar ik zie niet wat ik verkeerd doe. Ook een beetje druk zetten geeft geen effect. Als ik dan de video zie hoe makkelijk daar het stuur erop gaat, dat is bij mij totaal niet hetzelfde. Dit stukje: https://youtu.be/OLn4GTGgjn8?si=g7rLrOSB220dECUZ&t=190

Edit: ik heb beide plastic delen gebruikt rondom die pinnen, is dat teveel? Moet je er maar 1 gebruiken? Bij mij zie je diepte, op een video van een ander zie ik dat niet namelijk.

Ok dat is het, je moet maar 1 zo'n plastic gebruiken ipv 2, ze passen zo mooi in elkaar maar dan wordt het te hoog en kunnen de pinnen er niet in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op het stuur moet je maar 1 plastic deeltje gebruiken.

Let wel op dat je de juiste schroeven gebruik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUKXr7JV98QhJpINCW3EGHlTylA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELGzM2PRujxLJkd9yP784B1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyOigd5rP21GunULrDOgHd-eWCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB7xZHmCBPkOE0QXuXmFAIF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coVUXiXH_42UXM3oKpQW00bRvVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2zAUiI9reJgjNBlW6ooRShY.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw G29 racestuur gekocht.
Ik kwam er achter dat dit een ander model is van mijn
Vorige G29.

Deze heeft 3 standen, PC, PS5, PS4.
De vorige had alleen maar PS3 stand en PS4 stand.
En de knopjes heeft een ander tekentje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 12:53

kronolith

[EDIT]

Water_824 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuw G29 racestuur gekocht.
Ik kwam er achter dat dit een ander model is van mijn
Vorige G29.

Deze heeft 3 standen, PC, PS5, PS4.
De vorige had alleen maar PS3 stand en PS4 stand.
En de knopjes heeft een ander tekentje gekregen.
Dus je bent geupgrade van een G29 naar een.... G29? Bijzonder.... Of was de vorige kapot?

[ Voor 85% gewijzigd door kronolith op 06-01-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:44
Ik heb een G25 van Logitech en deze wordt herkend door Windows. Maar wanneer ik een spel opstart, worden de pedalen niet volledig herkend. Gas geven en remmen doen precies hetzelfde en de koppelingspedaal wordt helemaal niet herkend.

Dit is makkelijk op te lossen door de drivers te installeren. Die gedownload, geen beschikbaar? Oké, dan maar de algemene software gedownload die nu Logitech G HUB heet. Mijn stuur wordt nog altijd niet herkend.

Dan maar de oude drivers downloaden, niet compatible met Windows 11. Dan maar de oude algemene software van Logitech, doet het ook niet, kan ik ook niet installeren tenzij ik Kernisolatie > geheugenintegriteit uitschakel. Geprobeerd en inderdaad, kan de oude drivers installeren. Maar wanneer ik deze beveiliging weer wil inschakelen, krijg ik een melden dat geheugenintegriteit niet kan worden ingeschakeld wegens bepaalde stuurprogramma's.

Dus ik druk op incompatibele stuurprogramma's, en jawel hoor, WmBEnum.sys, WmXIcore.sys, WmFilters.sys, WmVirHid.sys, WmBEnum.sys, en WmFilter.sys allemaal van Logitech blokkeren nu mijn geheugenintegriteit beveiliging.

Hoe kan ik deze zeik oplossen? Ik ga geen nieuwe stuur kopen, omdat deze stuur het nog perfect doet. Ik wil graag mijn stuur blijven gebruiken met geheugenintegriteit beveiliging actief.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 11-01-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
Toonen1988 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:04:
Ik heb een G25 van Logitech en deze wordt herkend door Windows. Maar wanneer ik een spel opstart, worden de pedalen niet volledig herkend. Gas geven en remmen doen precies hetzelfde en de koppelingspedaal wordt helemaal niet herkend.

Dit is makkelijk op te lossen door de drivers te installeren. Die gedownload, geen beschikbaar? Oké, dan maar de algemene software gedownload die nu Logitech G HUB heet. Mijn stuur wordt nog altijd niet herkend.

Dan maar de oude drivers downloaden, niet compatible met Windows 11. Dan maar de oude algemene software van Logitech, doet het ook niet, kan ik ook niet installeren tenzij ik Kernisolatie > geheugenintegriteit uitschakel. Geprobeerd en inderdaad, kan de oude drivers installeren. Maar wanneer ik deze beveiliging weer wil inschakelen, krijg ik een melden dat geheugenintegriteit niet kan worden ingeschakeld wegens bepaalde stuurprogramma's.

Dus ik druk op incompatibele stuurprogramma's, en jawel hoor, WmBEnum.sys, WmXIcore.sys, WmFilters.sys, WmVirHid.sys, WmBEnum.sys, en WmFilter.sys allemaal van Logitech blokkeren nu mijn geheugenintegriteit beveiliging.

Hoe kan ik deze zeik oplossen? Ik ga geen nieuwe stuur kopen, omdat deze stuur het nog perfect doet. Ik wil graag mijn stuur blijven gebruiken met geheugenintegriteit beveiliging actief.
Maar is t een nieuwe set of als "zou moeten werken" van iemand overgenomen?
Voor 100 piek heb je een 2e hands set als G920 dus waarschijnlijk kan je voor minder alleen een setje pedalen scoren. Los daarvan heeft die G920 of G923-ish ook betere FFB, dus lijkt me geen slechte upgrade en voor maar weinig geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Vermaeson op 11-01-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Vermaeson schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:09:
[...]

Maar is t een nieuwe set of als "zou moeten werken" van iemand overgenomen?
Voor 100 piek heb je een 2e hands set als G920 dus waarschijnlijk kan je voor minder alleen een setje pedalen scoren. Los daarvan heeft die G920 of G923-ish ook betere FFB, dus lijkt me geen slechte upgrade en voor maar weinig geld.
Het lijkt me irrelevant waar ik deze stuur vandaan heb. Ik ben de eerste eigenaar en goed onderhouden. Waarom moet ik een nieuwe stuur kopen als deze het nog perfect doet?

Logitech gaat laks met de drivers om, ik zie tientallen mensen met dezelfde problemen. We moeten allemaal geheugenintegriteit uitschakelen om deze stuur aan het werk te krijgen.

Ik zoek nu een optie om toch mijn stuur te gebruiken met geheugenintegriteit ingeschakeld. Misschien zijn er wel third party drivers beschikbaar.

Als ik eerlijk mag zijn, ga ik dan ook echt niet meer voor een Logitech. Dadelijk koop ik de G29 of de G920 of G923 en dan heb ik straks weer dezelfde problemen.

Onder Windows 10 werkte de stuur wel perfect met de Logitech drivers. Windows 11 niet meer, het zou een logische stap zijn om gewoon even je drivers een update te geven. Er zijn nog talloze mensen die tegen dezelfde problemen aan lopen.

Ben opzoek naar een alternatieve weg, zoals misschien third party drivers of software.

EDIT: Ik lees dat mensen met een G29 dezelfde problemen hebben. Ook zie ik berichten dat de Logitech G Hub ook niet fatsoenlijk werkt.

Ik zie overal inderdaad terug komen dat je geheugenintegriteit moet uitschakelen. Anders werken de drivers niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 11-01-2025 13:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Helaas heb je bij OS upgrades vaker te maken met dat er geen geschikte hardware drivers meer zijn. Dit was bij de overstap van WinXP naar Win7 net zo. De G25 is eind 2010 opgevolgd door de G27. Je kan niet verwachten dat hardwarefabrikanten eindeloos hun product ondersteunen.

Ik zou zeggen, blijf op Windows 10 in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
dhrto schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:47:
Helaas heb je bij OS upgrades vaker te maken met dat er geen geschikte hardware drivers meer zijn. Dit was bij de overstap van WinXP naar Win7 net zo. De G25 is eind 2010 opgevolgd door de G27. Je kan niet verwachten dat hardwarefabrikanten eindeloos hun product ondersteunen.

Ik zou zeggen, blijf op Windows 10 in jouw geval.
Ik ben allang al overgestapt, ik ga nu niet weer terug. Mijn licentie is al overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermaeson
Toonen1988 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:36:
[...]

Ik ben allang al overgestapt, ik ga nu niet weer terug. Mijn licentie is al overgezet.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQK0-VUHlDuG1RAsaP7m1A9sz1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W42TNr9a82Jm7CdEKXOCQ5TJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcKXEuNeRwAKAJ1J2qw41G3ceIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuDTLM5dBWmVnr8hz8fMyXpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIpa1svVL29AY7_k7TFTUcfelRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBp6TJsXwn3PY7NEm6mkaUYT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhDDMBmsXL4TUMEakFrhFNm2M7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2djbUGsE15kWWqoZCDGFnAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMS9fOvInOX_d3iMMpxpLJjFkck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91YIDuCFP2YceG0lJyecyzTe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EySm4OWAjNseBbcMggM8cjo1eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIEGQQDHKBZE6dqw77ZNnBxo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nvulvc9w_L3gw5l0in_XJFTChc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WbM94bxRC0PmW4scxTmp4aG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUsmLYV24HfJhuA2G6l9MG_DcUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHAdZomRuoR4ppxH0wLgTnlX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jSV2H1Sd1eWTkPUiMRWdztL46s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm1PYX2vWDmAE85zTE4tFeW7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4Si0bgjyxK9mC7oo7z8byazPIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVVtePsWI39Kjst6G2HgbiJz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twRiNqLF3Q4mo3swQIva5bRnhIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmuIPyr8uBDjtkDlm1wraMcG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23GAgsXY-TeQgVK9AsZmbWAmVqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLGz2ajnrWTa4u51lTac3CTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMEhEbgqNUuBT0fuzacJoubz30A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTiCCR3ciazk53n7bWNA7VDz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpGmy5ddae6g8YSxZdHU-IHO3tY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkZJs03uX0bPF3Zl4PS2yH38.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXDIEw5YFm7RRf34fHOD0TH-mpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOuH9MR0lMhcCBDhds80YCSu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiWKeGZsLF3cbbH6xzGEbdFClsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Tdu1FncRJtzu6gKGQBjTqFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUPedzJRsqG6BisVLafpQz49GQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCqhEDq7kZR6KCKXC0spcY9p.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag bezig geweest met mijn G29 Pedalen.
Ik vond zelf die veer van de brake te strak.
Ik zit op een buro-stoel met wieltjes waardoor je naar achteren verschuifd.
Het viel mij op met Iracing dat ik vaak de brake niet ver genoeg intrapte, waardoor ik tijd verlies.

Toen met het uit elkaar halen van de pedalen set
Viel het me ook op dat er een kleine stugge rubberen stop extra tussen de veer zat, ook te zien op de foto.
Dus die rubberen stop ook verwijderd.
Dit race stuur heb ik net nieuw.
Ik heb dit klusje al eens vaker gedaan bij mijn vorige G29.
Daar zat geen rubberen stop tussen de veer.
Dit is het nieuwste model.

Dus die brake-veer heb ik dus verwisseld met de koppelings veer en die rubberen stop verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Water_824 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag bezig geweest met mijn G29 Pedalen.
Ik vond zelf die veer van de brake te strak.
Ik zit op een buro-stoel met wieltjes waardoor je naar achteren verschuifd.
Het viel mij op met Iracing dat ik vaak de brake niet ver genoeg intrapte, waardoor ik tijd verlies.

Toen met het uit elkaar halen van de pedalen set
Viel het me ook op dat er een kleine stugge rubberen stop extra tussen de veer zat, ook te zien op de foto.
Dus die rubberen stop ook verwijderd.
Dit race stuur heb ik net nieuw.
Ik heb dit klusje al eens vaker gedaan bij mijn vorige G29.
Daar zat geen rubberen stop tussen de veer.
Dit is het nieuwste model.

Dus die brake-veer heb ik dus verwisseld met de koppelings veer en die rubberen stop verwijderd.
Is het niet handiger om een stop te maken voor je stoel dan? Of zoals veel mensen doen, de achterste wielen in oude schoenen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
rsnubje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Is het niet handiger om een stop te maken voor je stoel dan? Of zoals veel mensen doen, de achterste wielen in oude schoenen zetten
Idd ik heb ook wel een vaste stoel zonder wieltjes.

Het ging mij vooral om de stugge veer en de rubber-stop.

Idd ik heb dit met Iracing ook geprobeerd met Clipping.
Zo je rem binnen Iracing calibreren met minder rem indrukken.
Dit beviel mij ook niet.

Het viel me op met Iracing dat ik de rem niet volledig indrukte bij een race.
Idd dit kost tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Water_824 op 12-01-2025 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 14:02
Water_824 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:20:
Het viel me op met Iracing dat ik de rem niet volledig indrukte bij een race.
Idd dit kost tijd.
Over welke auto's heb je het dan? Ik trap met iracing eigenlijk nooit 100% rem, hard remmen is 80% maar ook nooit lang want dan schiet de ABS aan of krijg je lock-ups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toonen1988 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:04:

G25 draait op erg oude software, stuur is al bijna 20 jaar oud. Inmiddels zijn er zoveel betere setjes te krijgen. In Win10 heb ik het toen aan de praat gekregen. Zou moeten terugzoeken welke het was. Logitech Options, G-HUB, etc is allemaal veel te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Helaas is gister mijn CSL Elite P1 stuurtje kapot gegaan. 1 van de pins is kapot. Is dit iets wat je zelf kan vervangen? Of moet dit door Fanatec gedaan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Online zijn de draadbomen wel te vinden met de pins. Die kan je dan 1 op 1 vervangen.

Voorbeeldje: https://simracingmachines...de?variant=42587156414511

Het is niet zo moeilijk om het stuur open te schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Update van mijn Fanatec "avontuur".

Afgelopen woensdag kreeg ik een melding dat er een vreemde rond ons huis liep (er was niemand thuis).
Bleek het de UPS chauffeur te zijn die op zoek was naar een plaatsje om een grote doos weg te zetten.
Nadat ik even beter had gekeken bleek het om de doos te gaan die ik naar Fanatec had opgestuurd.

Diezelfde avond weinig tijd maar toch even de doos uitgehaald en gekeken wat het was. Voor zover ik kon zien mijn DD1 base zoals ik hem had verzonden. Nadere inspectie kon ik zien dat men de achterzijde verwijderd had (je kon markeringen in de bouten zien). Dus even geprobeerd en het ziet er naar uit dat de base hersteld is. Maandag even kijken hoe het precies zit en wat uitbundiger testen en indien alles ok is de volledige FANATEC meuk in de verkoop gooien.

Ik heb immers geen enkele feedback ontvangen van FANATEC. Niet over het in ontvangst nemen van mijn pakket (heb het na een week maar zelf gevraagd of ze het goed ontvangen hadden) nog over wat er hersteld is (wat er fout was met de base) nog over de retour (had ik geen camera's rond mijn huis hangen, ik had nooit geweten dat er iets geleverd was).

Dus voorlopig tevreden dat het blijkbaar hersteld is maar verder absoluut niet tevreden. De communicatie is bij hun niet alleen ontbrekend, als die er toch is vaak tegenstrijdig en erg oppervlakkig. Ter herinnering, ik had ook mijn Mclaren stuur aangemeld ivm een gekend probleem met de shifters maar dat wou men zelfs niet in RMA nemen. Ik kreeg toen als excuus dat ze in transitie zaten en er pas eind januari terug RMA's konden aangemeld worden, een week later kon het voor de base wel.

Waarom in de verkoop? Omdat de base bij mij is gesneuveld na een firmware update. Ook al werkt de base zo te zien terug ik wil niet riskeren om opnieuw de verhalen over de slechte after sale te ervaren (was enkele jaren terug wel nog op niveau met snelle reactie en duidelijke communicatie). Bovendien is alles, onder andere door mijn werk, zo goed als niet gebruikt. Ik denk niet dat de Base langer dan 100u is gebruikt, denk zelfs dat ik de 50u niet haal. Het F1 stuur dat er standaard bij zit is bijvoorbeeld slechts 4x gebruikt en dus nog zo goed als nieuw. Als ik enkel om het half jaar die base opstart wil ik zeker zijn dat het werkt en niet gefrustreerd worden.

Om af te sluiten hier nog een klein overzicht:

RMA1 : McLaren V2 stuur waarvan de schifter blijft hangen. Fanatec weigert deze in RMA te nemen. Probleem is nochtans gekend en eenvoudig op te lossen (ik zal het dan maar zelf doen). Wachttijd tussen melding en reactie van Fanatec 8 dagen, nadien om de 2 dagen een reactie binnen.

RMA2 : Dode DD1 base naar aanleiding van een firmware upgrade (gevraagd om de problemen met het Mclaren stuur te proberen verhelpen. Doorlooptijd tussen melding en 1ste reactie 17 dagen, nadien nog eens een week voordat ik hem mocht terugsturen. Daarna geen enkele reactie meer.

Ik besef dat ik van geluk mag spreken als ik de vele topics op hun forum lees, maar desalniettemin zal ik toch afstand doen van mijn Fanatec spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:41
Hoi, ik zoek wat hulp bij het kiezen van een nieuwe set. Op dit moment heb ik de thrustmaster T300 RS met bijbehorende pedalen. Deze heb ik ooit gekocht voor m’n PlayStation in combinatie met Assetto Corsa Competizione. Nu heb ik een game pc, maar wil ik toch ook wel kunnen racen op de PlayStation.

De vraag is als volgt, ik zoek een direct drive stuur. Nu lijkt de Logitech de enige mogelijkheid te zijn die zowel de pc als PlayStation ondersteunt? Of raden jullie aan om gewoon volledig voor de pc te gaan (en mn oude set voor evt PlayStation support)?

Nu lees ik echt de meest verschrikkelijke dingen van Fanatec op dit moment, plus ik weet dat ze bijna failliet waren? Dus dat merk sla ik liever even over. Hoe zien jullie dit, wat raden jullie aan? Budget is max 1500 euro.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:03
erickov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:46:
Hoi, ik zoek wat hulp bij het kiezen van een nieuwe set. Op dit moment heb ik de thrustmaster T300 RS met bijbehorende pedalen. Deze heb ik ooit gekocht voor m’n PlayStation in combinatie met Assetto Corsa Competizione. Nu heb ik een game pc, maar wil ik toch ook wel kunnen racen op de PlayStation.

De vraag is als volgt, ik zoek een direct drive stuur. Nu lijkt de Logitech de enige mogelijkheid te zijn die zowel de pc als PlayStation ondersteunt? Of raden jullie aan om gewoon volledig voor de pc te gaan (en mn oude set voor evt PlayStation support)?

Nu lees ik echt de meest verschrikkelijke dingen van Fanatec op dit moment, plus ik weet dat ze bijna failliet waren? Dus dat merk sla ik liever even over. Hoe zien jullie dit, wat raden jullie aan? Budget is max 1500 euro.
Ik wil me zelf gaan verdiepen in de Thrustmaster T598

https://www.thrustmaster.com/products/t598/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erickov
5Nm is mij wat aan de lage kant tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Laatst online: 16:53
erickov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:02:
[...]

5Nm is mij wat aan de lage kant tbh.
tja als je zo alleen naar de specs kijkt misschien wel, al is dat al evenveel als wat velen hebben met hun fanatec setje. Maar toch zou deze 5 Nm anders zijn door de techniek die ze gebruiken.

Ik heb er persoonlijk natuurlijk geen ervaring mee maar reviews van het ding zijn zeker niet slecht tov fanatec.

alleen het ontwerp Ai..... echt dat ding is lelijk niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:03
WeeDzi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:53:
[...]

tja als je zo alleen naar de specs kijkt misschien wel, al is dat al evenveel als wat velen hebben met hun fanatec setje. Maar toch zou deze 5 Nm anders zijn door de techniek die ze gebruiken.

Ik heb er persoonlijk natuurlijk geen ervaring mee maar reviews van het ding zijn zeker niet slecht tov fanatec.

alleen het ontwerp Ai..... echt dat ding is lelijk niet normaal
mooi is die niet nee. maar idd de 5nm zou anders aanvoelen dus daarom lijkt het me wel een interessant product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermaeson
erickov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:46:

Ik zou een keuze maken, want door je PS5 ben je eigenlijk meteen erg beperkt in wat je kunt gebruiken op je PC. Ik heb zelf recent een Moza R9 aangeschaft met het standaard KS-stuurtje en ben er erg over te spreken. Ik kom van een Xbox in combinatie met een Logitech G923, dus goed vergelijkingsmateriaal heb ik dan weer niet.
Oh ja, mocht je een Moza willen bestellen, doe dat dan niet via hun eigen site, maar via een reseller. Ik heb goede ervaringen met simracewebshop.com: snelle levering en gewoon je garantie en support bij een Nederlands bedrijf, in plaats van te moeten dealen met bedrijven in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 15:53
Ik sluit mij bij Vermaeson aan. De PC geeft je veel meer opties, dus tenzij je echt gebonden bent aan een sim die alleen voor de PS5 is zou ik daarvoor gaan. Ik heb zelf sinds een jaar de Moza R16 en ben daar meer dan tevreden mee. Maar er zijn tegenwoordig zoveel merken weariit je kunt kiezen. Kijk inderdaad maar eens op simracewebshop.com, een webshop waar ik ook alleen maar goede ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Vermaeson @Huugje ik snap jullie overwegingen en ben het er goeddeels ook mee eens, maar vergeet niet dat aan een pc-setup wel een heel ander prijskaartje hangt dan aan een console setup. Alleen al voor de GPU ben je al snel 600 of meer kwijt, en komt de rest er allemaal nog bij. Voor je goed en wel op een pc-setup onderweg bent kan je wel rekening houden met een 2000,-, terwijl je op de console voor grofweg 600,- tot 800,- onderweg bent. Da's toch wel een behoorlijk gat te noemen die niet voor iedereen overbrugbaar is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erickov
kroegtijger schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:31:
@Vermaeson @Huugje ik snap jullie overwegingen en ben het er goeddeels ook mee eens, maar vergeet niet dat aan een pc-setup wel een heel ander prijskaartje hangt dan aan een console setup. Alleen al voor de GPU ben je al snel 600 of meer kwijt, en komt de rest er allemaal nog bij. Voor je goed en wel op een pc-setup onderweg bent kan je wel rekening houden met een 2000,-, terwijl je op de console voor grofweg 600,- tot 800,- onderweg bent. Da's toch wel een behoorlijk gat te noemen die niet voor iedereen overbrugbaar is.
Wellicht was het niet duidelijk, maar ik heb een game pc met een rtx4080 super. Budget is puur voor de sim. :)

Begrijp dat ik dus voor een pc setup moet gaan. Zijn er nog merken die er echt bovenuit springen binnen het budget voor stuur en pedalen voor 1500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
kroegtijger schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:31:
Helemaal mee eens. Daarom ben ik ook lang op xbox blijven zitten en alleen aan de PC zelf was ik idd al 1500 euro verder. Maar hij gaf dat ie de game pc al had staan, vandaar. Als dat niet zo is zou ik idd lekker op PS5 blijven en het toch wagen op Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Vermaeson schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:25:
[...]

Ik zou een keuze maken, want door je PS5 ben je eigenlijk meteen erg beperkt in wat je kunt gebruiken op je PC. Ik heb zelf recent een Moza R9 aangeschaft met het standaard KS-stuurtje en ben er erg over te spreken. Ik kom van een Xbox in combinatie met een Logitech G923, dus goed vergelijkingsmateriaal heb ik dan weer niet.
Oh ja, mocht je een Moza willen bestellen, doe dat dan niet via hun eigen site, maar via een reseller. Ik heb goede ervaringen met simracewebshop.com: snelle levering en gewoon je garantie en support bij een Nederlands bedrijf, in plaats van te moeten dealen met bedrijven in China.
Net op de site gekeken van simraceshop. Wat is er toch veel out of stock. Niet alleen bij hun hoor, maar in het algemeen. Hoe komt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Sowieso niet direct bestellen bij Moza (met een CC). Na mijn bestelling is mijn creditcard gebruikt voor taxi ritjes in het buitenland.

Niet om het bedrijf te bashen maar puur als waarschuwing. Ik ben verder erg tevreden over de combi r9 + KS wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
erickov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Net op de site gekeken van simraceshop. Wat is er toch veel out of stock. Niet alleen bij hun hoor, maar in het algemeen. Hoe komt dat?
Webwinkels willen geen gigantische stock hebben staan waar ze mogelijks niets mee kunnen?
Markt zal na COVID toch ook wel een pak afgekoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 14-09 23:32
Ik ben aan het oriënteren voor een H shifter en kom steeds uit op de Simagic DS-8X. Iemand ervaring met de Shifter en die met mij wilt delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Genestealer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:17:
Ik ben aan het oriënteren voor een H shifter en kom steeds uit op de Simagic DS-8X. Iemand ervaring met de Shifter en die met mij wilt delen?
Wij hebben hem! En van de vele die we al onder handen hebben mogen nemen zit deze nog steeds op de rig. Need I say more? ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 14-09 23:32
Madhouse1979 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Wij hebben hem! En van de vele die we al onder handen hebben mogen nemen zit deze nog steeds op de rig. Need I say more? ;)
Ik heb hem al thuis liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Uit de topicwaarschuwing onderin: "Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum." Op Tweakers hebben we een uitgebreide Vraag & Aanbod sectie waar je dit kwijt kunt.

[ Voor 151% gewijzigd door Mog op 27-01-2025 09:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Mijn zoontje speelt steeds vaker race spellen.
Minder f1, maar de andere race spellen.
Heeft nu een logitech g920 voor op de xbox.
De rempendalen zijn heel stroef en stuur merkt hij steeds wat minder goed.
Wat zou een leuke upgrade zijn voor dit setje.
Tot een max van 4 a500 euro.
Mag via marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 14:02
Demiesehv schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 01:05:
Mag via marktplaats
Bedoel je dan door slijtage? Want veel 'slapper' dan de rem van een G920 zal het niet worden.
Als je op console speelt zijn je keuzes redelijk beperkt denk ik. Een Fanatec CSLDD setje moet je voor dat bedrag wel kunnen scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:39
Demiesehv schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 01:05:
Mag via marktplaats
Voor dat geld (en voor de console) zou ik inderdaad op zoek gaan naar een Fanatec CSL DD. Let wel op dat compatibiliteit met de verschillende consoles per platform verschilt: voor Xbox heb je een stuurwiel nodig wat Xbox ondersteund, voor Playstation heb je een 'base' nodig die Playstation ondersteunt. Mocht je dus een PS base combineren met een Xbox stuur heb je wel het voordeel van compatibiliteit met beide consoles.

Een CSL DD (Xbox only) zal sowieso wel passen in je budget, zelfs nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dub68SLYFyuWRg95si3kWLaX1MI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dYFjadgPWiNg1vSUHhbQFO8u.png?f=fotoalbum_large

Als je ook playstation compatibiliteit wil zou ik 2e hands zoeken naar een Fanatec Gran Turismo DD, maar vermoed dat die wel lastig in het budget te passen is.

Voordeel van Fanatec blijft, ondanks de problemen van de afgelopen jaren, dat het een ecosysteem is wat op de consoles werkt, enigszins betaalbare instap biedt en vooral nog ruimte om te upgraden in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-08 11:49
Met nog steeds volle tevredenheid gebruik ik de uitvoering: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...,

Qua stuur wilde ik nu wel eens iets anders en had in eerste instantie mijn oog laten vallen op deze stuurwielen:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1GamecontrollersThrustmaster Ferrari 488 GT3 Zwart€ 222,20€ 222,20
1GamecontrollersThrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart€ 319,-€ 319,-
Totaal€ 541,20

Een lichte voorkeur gaat hierbij naar de SF1000 maar ik las ergens dat deze niet volledig compatible zou zijn met Le Mans Ultimate, wat momenteel mijn go-to sim is samen met Autmobilista 2 (waar de SF1000 wel volledig in werkt). Maar wellicht dat dit met een recente update niet meer zo is.Overigens zou Simhub hier wel een oplossing kunnen zijn.

Ondertussen is mijn oog gevallen op Moza en ik overweeg om wellicht over te stappen. Alleen, wat is de "beste" base? M.a.w. hoeveel Nm is de sweetspot? Ik dacht dat de T300 iets van 4Nm torque heeft.

Nu zie ik dat er verschillende bases te krijgen zijn: R5, R9, R12, R16, R21 en ik ben een beetje lost.
In het geval ik besluit over te stappen naar Moza, welke zouden jullie dan kiezen?

Budget is uiteraard ook wel een dingetje en dan vallen de R16 en R21 eigenlijk al wel af.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dakari schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:25:

Ondertussen is mijn oog gevallen op Moza en ik overweeg om wellicht over te stappen. Alleen, wat is de "beste" base? M.a.w. hoeveel Nm is de sweetspot? Ik dacht dat de T300 iets van 4Nm torque heeft.

Nu zie ik dat er verschillende bases te krijgen zijn: R5, R9, R12, R16, R21 en ik ben een beetje lost.
In het geval ik besluit over te stappen naar Moza, welke zouden jullie dan kiezen?

Budget is uiteraard ook wel een dingetje en dan vallen de R16 en R21 eigenlijk al wel af.
Ik had ook een T300 en ben zelf naar een Fanatec CSL DD 5NM gegaan. Dé rede was dat dit makkelijk te upgraden is naar 8NM met een goedkope (40,-) third party voeding. Heb je voor een mooie prijs een direct drive met 8NM. Helemaal als je de T300 nog leuk kan verkopen ;)

Ook heb ik naar Moza gekeken, maar na vele berichten over het stelen van je creditcard gegevens na aankoop via de Moza webshop was ik daar al snel op uitgekeken. Ook was de Moza slecht leverbaar bij resellers toen ik aan het oriënteren was.
Pagina: 1 ... 136 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.