Ik heb tijdens Black Friday naar pedalen zitten zoeken, maar heb eigenlijk nergens goede kortingen kunnen vinden, wel op wheelbases en bundels inclusief stuur.
Ik heb ze inmiddels binnen en er een paar uur mee gespeeld. Om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk helemaal niks. Het voelt als een totale miskoop. Ik had denk ik meer reviews had moeten lezen voordat ik ze bestelde.
Het gaspedaal is prima. Ik kom van een G923, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar het gaspedaal heeft iets meer travel en is daardoor met meer detail te bedienen.
De rem begrijp ik gewoon niet. Het voelt eigenlijk niet eens heel anders dan het rempedaal van de G923. In de eerste 1-2 cm van het indrukken gebeurt er eigenlijk niets, en de registratie van het daadwerkelijke remmen vindt plaats in de laatste millimeters. Hierdoor moet je alsnog keihard stampen en kan ik niet precies remmen. Dit wordt technisch eigenlijk ook goed uitgelegd in deze video, had ik die maar eerder gezien:
YouTube: Asetek Forte Review and Update. Eigenlijk dus niet heel anders dan bij de G923, behalve dat die een stuk comfortabeler is als je met sokken speelt. Ik wil nog wat met de software en curves spelen om te kijken of ik die laatste millimeters misschien wat preciezer kan afstellen, maar wat een teleurstelling voor het bedrag dat ik heb betaald (550 EUR).
Stel dat ik dit wil retourneren en bij dezelfde zaak iets vergelijkbaars wil halen, hoe zou dat werken? Alles is natuurlijk nog in goede staat, maar de schroefjes die je erbij krijgt zijn zwart geverfd en hij is gemonteerd geweest. Ik denk dat je wel iets van de montage sporen kan zien. Dus het is lastig opnieuw te verkopen voor zo’n partij, denk ik. Tenminste, iemand die er een beetje verstand van heeft, zou echt wel zien dat de onderdelen niet gloednieuw meer zijn. Dat vind ik ook erg zonde.
PS. Zou het zin hebben om die softere elastomer kit te halen?