8-10Nm is m.i. een beetje het minimum om een leuk bereik te hebben waarin de krachten zich kunnen 'uitdrukken'. Maar staar je niet blind op alleen de Nm,dakari schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:25:
Met nog steeds volle tevredenheid gebruik ik de uitvoering: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...,
Qua stuur wilde ik nu wel eens iets anders en had in eerste instantie mijn oog laten vallen op deze stuurwielen:
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Gamecontrollers Thrustmaster Ferrari 488 GT3 Zwart € 222,20 € 222,20 1 Gamecontrollers Thrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart € 319,- € 319,- Totaal € 541,20
Een lichte voorkeur gaat hierbij naar de SF1000 maar ik las ergens dat deze niet volledig compatible zou zijn met Le Mans Ultimate, wat momenteel mijn go-to sim is samen met Autmobilista 2 (waar de SF1000 wel volledig in werkt). Maar wellicht dat dit met een recente update niet meer zo is.Overigens zou Simhub hier wel een oplossing kunnen zijn.
Ondertussen is mijn oog gevallen op Moza en ik overweeg om wellicht over te stappen. Alleen, wat is de "beste" base? M.a.w. hoeveel Nm is de sweetspot? Ik dacht dat de T300 iets van 4Nm torque heeft.
Nu zie ik dat er verschillende bases te krijgen zijn: R5, R9, R12, R16, R21 en ik ben een beetje lost.
In het geval ik besluit over te stappen naar Moza, welke zouden jullie dan kiezen?
Budget is uiteraard ook wel een dingetje en dan vallen de R16 en R21 eigenlijk al wel af.
Zo'n R16/21 heeft bijvoorbeeld ook een hoger aantal bits op de encoder in de motor van de DD. Wat het mogelijk maakt om nog smoother en beter alle kleine details mee te geven.
Ook een het gewicht en diameter van een stuur heeft invloed op de FFB krachten die je zal voelen.
Simagic heeft afgelopen tijd mooie kortingen gegeven via meerdere resellers, maar de meeste van die kortingen zijn helaas weer afgelopen vermoed ik. (Simagic alpha mini > Moza R 9 /12)
Edit: ivm moza zou ik sowieso niet via de Moza site kopen, gewoon via lokale resellers. Moza had idd een probleem dat er bij hun betalingsinstantie problemen zijn:
https://www.reddit.com/r/...a_may_have_a_data_breach/
[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 29-01-2025 12:08 ]