Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.787 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
jubeth schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:44:
Als je het een beetje anoniem en taxfree wilt houden
Dat heet niet taxfree, dat heet fraude. Je steelt feitelijk van het volk. :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
.oisyn schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Idd nu steel jij én de overheid van het volk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En inmiddels zijn alle 5 sat/B transacties ook geconfirmed, en worden de 4-5 sat/B transacties opgegeten. Een hoop 5 sat/B transacties in het laatste block, met ieder een totale fee van €0,10. Toch zijn er ook nog idioten die meer dan 1000 sat/B gebruiken 8)7

Er zijn momenteel 21MB aan 4-5 sat/B transacties.
8,5MB aan 3-4 sat/B
8,8MB aan 2-3 sat/B
en 43MB aan 1-2 sat/B

De mempool slinkt ongeveer met 20MB per dag momenteel. Straks als LN een beetje begint te lopen kunnen we allemaal massaal payment channels gaan openen tegen lage fees :P

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2018 01:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gaan jullie het dan ook dagelijks gaan gebruiken? (ben blij dat de mempool leeg aan het lopen is zodat veel mensen hun stuck coins kunnen moven.)

[ Voor 49% gewijzigd door Kain_niaK op 28-01-2018 03:31 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:11:
Toch zijn er ook nog idioten die meer dan 1000 sat/B gebruiken 8)7
Dit heeft denk ik ook te maken met de software van sommige app's. Er zijn er genoeg waarbij je zelf vrijwel geen controle hebt over de fee's. Zelfs al kies je dan voor een lage fee is die nog 3x hoger dan nodig. Ook lopen sommige app's achter op wat nodig is omdat de fee pas laat aangepast word. Ik ben er vrij snel achtergekomen dat ik alleen software wil gebruiken die complete controle over de fee's geven. Verder zijn er vast nog wel wat mensen die niet goed opletten en dus hetzelfde meegeven met een nieuwe transactie als 2 weken terug.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

.oisyn schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Hmm.. Die statement is voor discussie vatbaar. Officieel heeft het volk of de overheid geen enkele stake in bitcoin of cryptocurrency value. Het is pas fraude als het in fiat domein verkeert, en daar vervolgens waarde aan gekoppeld wordt.

Antonopoulos heeft het hier ook over in dit overigens fascinerende gesprek: YouTube: Joe Rogan Experience #844 Andreas Antonopoulos - The Real Bitcoin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
jubeth schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Hmm.. Die statement is voor discussie vatbaar. Officieel heeft het volk of de overheid geen enkele stake in bitcoin of cryptocurrency value. Het is pas fraude als het in fiat domein verkeert, en daar vervolgens waarde aan gekoppeld wordt.
Wat het doet, en dus is het fraude. Je kunt het niet leuk vinden dat het dat doet, maar dat doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nieuwe Rick Falkvinge video.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Kain_niaK Wat een eenzijdige bullshit-video :). Logisch natuurlijk, gezien de persoon die het gemaakt heeft. Je kunt het helemaal omdraaien en voorbeelden van de andere kant aanhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Klopt, maar Bitcoin Cash is geen eigendom van een persoon, net zoals er geen CEO van de euro is. Met Bitcoin Core is dat precies het zelfde.

Ik heb op reddit op /r/bitcoin zelf de censuur en de banning persoonlijk mee gemaakt. Wat hebben de fans van Bitcoin Cash jou persoonlijk aangedaan?

Bitcoin is geforkt in Bitcoin Core en Bitcoin Cash. 20% van de netwerk kracht en market prijs is bij Bitcoin Cash en 80% van de netwerk kracht en prijs is bij Bitcoin Core.

Alleen de toekomst kan ons vertellen of bigger block beter zijn dan smaller blocks.
Maar er is bij Bitcoin Cash wel meer de trend om een Bitcoin economy op te bouwen. Terwijl Bitcoin Core fanaten meer voor langere tijd hun Bitcoin willen houden en niet echt willen gebruiken als een soort paypal om online aankomen mee te doen.

Dus als je denkt dat Bitcoin Core met LN uiteindelijk zal leiden tot Bitcoin Core dat het nieuwe geld van het internet word dan zit je verkeerd, want dat willen de meeste helemaal niet.

En ik kan heel makkelijk bewijzen dat ik elke dag transacties doe die niet van exchange naar exchange gaan. Dat ik Bitcoin Cash zoveel mogelijk als geld gebruik. En de mensen die dit willen zitten bij Bitcoin Cash en niet Bitcoin Core. Dus kan kan iedereen de keuze maken waar hij Bitcoin voor will gebruiken. Als store of value of als internet betaalmiddel. Ik wil het laatste en ik geloof niet dat het eerste mogelijk is zonder het tweede.

Maar misschien heb ik het helemaal fout.

[ Voor 110% gewijzigd door Kain_niaK op 28-01-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-08 11:59
Ik heb deze video niet gekeken, de vorige video die je van hem postte wel en ik had ook een stuk van een van jouw video's gekeken die je hier postte. Je hebt oprecht veel kennis over crypto en daar heb ik respect voor.

Ik hoef geen discussie te hebben over bitcoin core vs bitcoin cash, maar wat ik me afvraag: denk je niet dat het hele gedoe tussen de beide communities uiteindelijk een negatief effect gaat hebben op crypto in zijn geheel?

Het uiteindelijke doel is cryptocurrency mainstream maken, right? Hoe denk je dat de average Joe de hele strijd tussen de 2 kampen gaat ervaren? Ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak dat het Twitteraccount 'Bitcoin' gebruikt wordt om BCH te promoten en BTC af te vallen. Het komt op mij over alsof er de intentie is om mensen te misleiden.

Daarnaast heb je Roger Ver die zich al herhaaldelijk belachelijk heeft gedragen. De mensen die nog niet actief zijn in crypto zullen daar dingen van meekrijgen en zij zullen denken dat dat representatief is voor crypto in het algemeen. Zelfde verhaal met beide kampen die elkaar helemaal afvallen op Reddit/Twitter en alle andere vormen van social media. Mensen die nog niks te maken hebben met crypto zullen waarschijnlijk crypto in zijn geheel gaan associëren met zo'n kinderachtig gedrag.

ER zijn vast nog wel een aantal andere voorbeelden. Maar dit is toch schadelijk voor crypto in zijn geheel, of zie jij dit anders?

Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen voorkeur qua BTC/BCH en ik vind dat beide kampen een aandeel in de huidige situatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bmfd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Ik heb deze video niet gekeken, de vorige video die je van hem postte wel en ik had ook een stuk van een van jouw video's gekeken die je hier postte. Je hebt oprecht veel kennis over crypto en daar heb ik respect voor.

Ik hoef geen discussie te hebben over bitcoin core vs bitcoin cash, maar wat ik me afvraag: denk je niet dat het hele gedoe tussen de beide communities uiteindelijk een negatief effect gaat hebben op crypto in zijn geheel?

Het uiteindelijke doel is cryptocurrency mainstream maken, right? Hoe denk je dat de average Joe de hele strijd tussen de 2 kampen gaat ervaren? Ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak dat het Twitteraccount 'Bitcoin' gebruikt wordt om BCH te promoten en BTC af te vallen. Het komt op mij over alsof er de intentie is om mensen te misleiden.

Daarnaast heb je Roger Ver die zich al herhaaldelijk belachelijk heeft gedragen. De mensen die nog niet actief zijn in crypto zullen daar dingen van meekrijgen en zij zullen denken dat dat representatief is voor crypto in het algemeen. Zelfde verhaal met beide kampen die elkaar helemaal afvallen op Reddit/Twitter en alle andere vormen van social media. Mensen die nog niks te maken hebben met crypto zullen waarschijnlijk crypto in zijn geheel gaan associëren met zo'n kinderachtig gedrag.

ER zijn vast nog wel een aantal andere voorbeelden. Maar dit is toch schadelijk voor crypto in zijn geheel, of zie jij dit anders?

Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen voorkeur qua BTC/BCH en ik vind dat beide kampen een aandeel in de huidige situatie hebben.
Bitcoin is 4 jaar geleden gehijcakt door blockstream gasten. Je kunt dat duidelijk zien aan alle forum posts van de devs. Toen was het nog een community. Veel devs zijn veel te braaf geweest en hebben zich laten doen. in 2015 begon de censuur opeens. Iedereen die de block size limiet ook maar iets omhoog wou doen werd nu afgestempeld als: dat is geen bitcoin maar altcoin.

Nou en dat is helemaal verkeerd. Een bitcoin met een hogere blocksize limiet is gewoon bitcoin. Het is FOSS en iedereen kan en mag forken. En dan forkt ook je blockchain. Nou in augustus 2017 is dat eindelijk gebeurd. Als reactie op 4 jaar gekloot. Als je in de geschiedenis duikt dan kom je daar zelf wel achter. Maar censuur en propaganda en misinformatie werkt erg krachtig. Zelfs de mensen hier die helemaal niet op bitcointalk forum of reddit zitten praten gewoon andere na.

Ook jij. Ken jij Roger Ver persoonlijk? Heeft hij jou iets aangedaan? Is het niet mogelijk dat je andere mensen na praat?

Maar goed ik zelf ben geen fan van Roger Ver of Craig Wright maar het punt is ... is Bitcoin nu FOSS of niet?

Wat heb ik met Roger Ver te maken? Stopt Bitcoin Cash met werken als Roger Ver dood gaat of zo?

Ik heb wel met Gregory Maxwell en Theymos te maken want dat waren moderators op bitcointalk en /r/bitcoin die mij en een heleboel mensen hebben gebanned alleen maar omdat we de mening hadden dat een hogere block size limiet beter zou zijn voor bitcoin.

Uiteindelijk hebben we dan maar geforkt zonder dat we 100% toestemming van de community hebben.
Bitcoin met een 2 MB limiet (met segwit) ziet minder en minder adoptie ... behalve dan waar het met exchanges te maken heeft. Bitcoin Cash ziet steeds meer adoptie en applicaties die niet met exchanges te makken hebben.

Dat zou genoeg moeten zeggen. Het hangt er dus vanaf wat jij wilt van Bitcoin. Wil je er mee speculeren en het 5 jaar vasthouden om er dan rijk mee te worden? Of wil je het als geld gebruiken.

Rick Falkvinge heeft het erover dat je Bitcoin moet kopen en het dan moet uitgeven en dan weer kopen. Anders krijg je toch geen bitcoin economie?

En als je geen bitcoin economie hebt, waar komt de waarde van Bitcoin dan vandaan?

Nu is het begin van LN er bij Bitcoin Core en is de mempool weer leeg. Goed! Nu is het aan Bitcoin Core mensen om hun Bitocins uit te geven en een economie op gang te brengen. Doen ze dat niet dan blijft Bitcoin Core weinig waarde hebben en zal het uiteindelijk falen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bmfd
Kain_niaK schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Bitcoin is 4 jaar geleden gehijcakt door blockstream gasten. Je kunt dat duidelijk zien aan alle forum posts van de devs. Toen was het nog een community. Veel devs zijn veel te braaf geweest en hebben zich laten doen. in 2015 begon de censuur opeens. Iedereen die de block size limiet ook maar iets omhoog wou doen werd nu afgestempeld als: dat is geen bitcoin maar altcoin.

Nou en dat is helemaal verkeerd. Een bitcoin met een hogere blocksize limiet is gewoon bitcoin. Het is FOSS en iedereen kan en mag forken. En dan forkt ook je blockchain. Nou in augustus 2017 is dat eindelijk gebeurd. Als reactie op 4 jaar gekloot. Als je in de geschiedenis duikt dan kom je daar zelf wel achter. Maar censuur en propaganda en misinformatie werkt erg krachtig. Zelfs de mensen hier die helemaal niet op bitcointalk forum of reddit zitten praten gewoon andere na.

Ook jij. Ken jij Roger Ver persoonlijk? Heeft hij jou iets aangedaan? Is het niet mogelijk dat je andere mensen na praat?

Maar goed ik zelf ben geen fan van Roger Ver of Craig Wright maar het punt is ... is Bitcoin nu FOSS of niet?

Wat heb ik met Roger Ver te maken? Stopt Bitcoin Cash met werken als Roger Ver dood gaat of zo?

Ik heb wel met Gregory Maxwell en Theymos te maken want dat waren moderators op bitcointalk en /r/bitcoin die mij en een heleboel mensen hebben gebanned alleen maar omdat we de mening hadden dat een hogere block size limiet beter zou zijn voor bitcoin.

Uiteindelijk hebben we dan maar geforkt zonder dat we 100% toestemming van de community hebben.
Bitcoin met een 2 MB limiet (met segwit) ziet minder en minder adoptie ... behalve dan waar het met exchanges te maken heeft. Bitcoin Cash ziet steeds meer adoptie en applicaties die niet met exchanges te makken hebben.

Dat zou genoeg moeten zeggen. Het hangt er dus vanaf wat jij wilt van Bitcoin. Wil je er mee speculeren en het 5 jaar vasthouden om er dan rijk mee te worden? Of wil je het als geld gebruiken.

Rick Falkvinge heeft het erover dat je Bitcoin moet kopen en het dan moet uitgeven en dan weer kopen. Anders krijg je toch geen bitcoin economie?

En als je geen bitcoin economie hebt, waar komt de waarde van Bitcoin dan vandaan?

Nu is het begin van LN er bij Bitcoin Core en is de mempool weer leeg. Goed! Nu is het aan Bitcoin Core mensen om hun Bitocins uit te geven en een economie op gang te brengen. Doen ze dat niet dan blijft Bitcoin Core weinig waarde hebben en zal het uiteindelijk falen.
:? :? :? Je geeft dus echt geen antwoord op mijn vraag en versterkt het alleen maar. Het ging mij erom of de toxic houding niet schadelijk is voor crypto en je bevestigt mijn punt nu. Zoals ik al zei, ik heb geen voorkeur qua BTC/BCH, maar dit soort reacties gaan BCH echt niet verder helpen (BTC ook niet).

Nee, ik ken Roger Ver niet persoonlijk en wat anderen van hem zeggen interesseert me niks. Ik vind het triest dat hij over kleine dingetjes als 'bcash' al boos kan worden. Ik vind het absoluut not done om over iemand zijn jaarlijkse inkomen te beginnen en daar denigrerend over te praten. Ook al was diegene die het interview uitvoerde net zo irritant, zoiets kun je gewoon niet zeggen.

Als mensen zich wat meer in crypto willen verdiepen en dit komen ze als een van de eerste dingen tegen, dan gaat dat niet in het voordeel van crypto werken. Het gaat mij helemaal niet om de technische discussie, het gaat mij niet om de fork, het gaat mij om het toxic gedoe en jouw reactie draagt er weer perfect aan bij.

Even serieus: ik vind cryptocurrency interessant, maar ik heb er duidelijk niet zoveel verstand van als dat jij hebt en ik ben er ook niet zo gepassioneerd in. Maar het feit dat het je niet lukt om antwoord te geven op mijn vraag, maar over allerlei andere dingen begint waar ik specifiek NIET om vroeg is precies waar ik op doelde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bmfd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:41:
[...]

:? :? :? Je geeft dus echt geen antwoord op mijn vraag en versterkt het alleen maar.
Wen daar maar aan. Echte discussie gaat hij niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 28-01-2018 22:42 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben blij dat je dat toegeeft. Waarom post je het dan? Het voegt *niets* toe aan de draad. Zal ik het maar weer verwijderen?

De rest van je verhaal is compleet irrelevant. Zoals gewoonlijk trek je er weer allemaal ongerelateerde onderwerpen aan de haren bij [.edit: grappig, dit zei ik compleet onafhankelijk van Bmfd's reactie, die ik nog niet had gelezen - een bevestiging dat het niet louter mijn perceptie is]. Je had die edit dus beter niet kunnen doen en het bij dat ene woordje kunnen laten.

Ik hoor je regelmatig over Blockstream propaganda. Maar de enige die hier in de crypto topics propaganda verspreidt, ben jij. Stop daar eens mee. Jij denkt dat LN niet vatbaar is? Prima (en nee, dit behoeft geen respons, ik ga er inhoudelijk niet meer met jou over discussieren). De tijd zal het leren, en als je gelijk hebt dan zal BTC gedecimeerd worden en BCH het stokje overnemen. Kan ik prima mee leven. Maar waarom al die antics die jij en veel van je medestanders uit het BCH kamp tentoonstelt? Omdat je gebanned bent in r/bitcoin? Get - the fuck - over it. Waarom laat je de feiten niet gewoon het werk doen? Als de juiste keuzes in het BCH kamp worden gemaakt, dan winnen ze toch vanzelf?

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
The Periodic Table of Blockchain (Coindesk)
Mooi artikel dat wat terminologie uiteenzet en tokens met verschillende eigenschappen categoriseert.

In ander nieuws, nog maar 2,4MB aan 4-5 sat/B transacties op de Bitcoin blockchain. Die gaan er vannacht wel aan :). Heel veel sub-€0,10 transacties in de laatste blokken.

.edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/23ixrv.jpg

Nog 3,4MB over van de 3-4 sat/B transacties.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2018 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rannasha schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:41:
[...]

Wen daar maar aan. Echte discussie gaat hij niet aan.
Ik zal de tijd nemen om eens op jouw lange reactie te antwoorden want dat heb ik nog niet gedaan.
Toen ik hier mee begon had ik veel tijd vrij. Nu niet meer, maar je hebt gelijk. Ik moet zelf ook beter de discussie aangaan. En tijd maken is ook maar een prioriteit dingetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 29-01-2018 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:17:
[...]

Ik zal de tijd nemen om eens op jouw lange reactie te antwoorden want dat heb ik nog niet gedaan.
Toen ik hier mee begon had ik veel tijd vrij. Nu niet meer, maar je hebt gelijk. Ik moet zelf ook beter de discussie aangaan. En tijd maken is ook maar een prioriteit dingetje.
Het gaat om de ontwikkelingen in het beter maken van de scaling, de gebruikersvriendelijkheid (in kosten en gemak) en de veiligheid. Als dat uiteindelijk allemaal in orde is, dan gaat de wereld vervolgens bepalen welke crypto de beste keuze is voor welke toepassingen. Daar hoef je echt geen zendeling voor te spelen, de markt bepaalt wel als de tijd komt.

Er is nog zoveel ontwikkeling nodig voordat een crypto zich uberhaupt een degelijke currency kan noemen. Je kunt nog bijna nergens met welke coin dan ook betalen en als je de hoeveelheid transacties van de Dollar of Euro wil overnemen dan kan mag je met wat beters komen dan 8 MB blocks. Meer dan een investering zijn cryptocurrencies dan ook nog niet echt, ook jouw Bitcoin Cash niet. Wereldwijde adoptie in welke rol dan ook (store of value/currency) is nog wel even van ons vandaan. Te volatiel en nog niet goed te scalen op het moment.

Maak je zelf dus niet gek met enthousiasme over een bepaalde coin van nu, we zijn er nog lang niet. Dat is juist het leuke van deze tijd als je interesse hebt in cryptocurrencies. We gaan nog van alles meemaken, positief en negatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Grotman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 01:01:
[...]

Het gaat om de ontwikkelingen in het beter maken van de scaling, de gebruikersvriendelijkheid (in kosten en gemak) en de veiligheid. Als dat uiteindelijk allemaal in orde is, dan gaat de wereld vervolgens bepalen welke crypto de beste keuze is voor welke toepassingen. Daar hoef je echt geen zendeling voor te spelen, de markt bepaalt wel als de tijd komt.
Bedoel je met de markt alle online exchanges waar je kunt verkopen en kopen of bedoel je een nieuwe online economy van mensen die producten kopen en verkopen met crypto. Diensten aanbieden in ruil voor goederen. Loon ontvangen in crypto voor hun werk, etc etc. Want die economy is heel erg klein en die groei niet van zelf. Je moet eerst internet bedrijven zo ver krijgen dat ze crypto accepteren en dat zullen ze alleen maar doen als er voor hun voordelen zijn en als er mensen zijn die met crypto hun diensten of goederen willen kopen. Dus je moet al genoeg mensen hebben met crypto die dan ook nog eens bereid zijn om hun crypto te gebruiken alsof het geld is. Volgens mij heb je daar een movement voor nodig en ik vind het meeste gehoor bij de Bitcoin Cash community. Het is die movement die het verschil gaat maken denk ik. Daarom dat ik dus echt wel Bitcoin Cash zendeling wil worden, kan ik meteen het evangelie van Jezus ook prediken want het gedeelte over "sharing" is min of meer het zelfde. Arme mensen hebben helemaal geen geld over om crypto mee te kopen. Dus of je geeft het aan ze of je bied hun werk aan zodat ze het kunnen verdienen. Dat is nu precies wat ik online aan het doen ben.
Er is nog zoveel ontwikkeling nodig voordat een crypto zich uberhaupt een degelijke currency kan noemen. Je kunt nog bijna nergens met welke coin dan ook betalen en als je de hoeveelheid transacties van de Dollar of Euro wil overnemen dan kan mag je met wat beters komen dan 8 MB blocks.
Nee het is omgekeerd. Er moet eerst een vraag zijn van de gebruikers voordat je aan een oplossing moet beginnen. Er is helemaal geen reden om een systeem te bouwen dat 1000tx/s aan kan wanneer die vraag pas over 10 of 20 jaar nodig is. Je kunt dan wel de perfecte oplossing bouwen, die kan niet in de praktijk getest worden en het is goed mogelijk dat de vraag voor je oplossing er nooit zal zijn.
Meer dan een investering zijn cryptocurrencies dan ook nog niet echt, ook jouw Bitcoin Cash niet. Wereldwijde adoptie in welke rol dan ook (store of value/currency) is nog wel even van ons vandaan. Te volatiel en nog niet goed te scalen op het moment.
Waarom denk iedereen altijd dat je automagisch opeens uit het niks naar wereldwijde adoptie gaat. Daar zitten nog al een heleboel stapjes tussen. Economisch, politiek, enz. Daar heeft software helemaal niks over te zeggen.

Ik wil van mijn stad Red Deer een Bitcoin Cash stad maken. 100 000 man. Nou als dat niet lukt dan komt die wereldwijde adoptie er toch niet. En ik ga Bitcoin Cash prediken want er is niemand die een andere crypto predikt. Dus ja, als ik het goed doe dan ben ik zelf verantwoordelijk voor het succes dat ik wil zien.
Maak je zelf dus niet gek met enthousiasme over een bepaalde coin van nu, we zijn er nog lang niet. Dat is juist het leuke van deze tijd als je interesse hebt in cryptocurrencies. We gaan nog van alles meemaken, positief en negatief.
Als er niemand het werk doet dat nodig is om van crypto een echte currency te maken die in de samenleving gebruikt word alsof het geld is. Als niemand het werk daar voor doet, behalve dan gewoon de software schrijven. Dan gaat het nooit gebeuren. De menselijke vraag "wat is geld?" kun je echt niet zomaar anders beantwoorden met gewoon wat software. En dat zal ook niet zomaar gebeuren. Maar als niemand aan de slag gaat dan gebeurt het nooit.

En dus geef ik mijn Bitcoin Cash zo veel mogelijk weg, of creëer ik jobs waar ik mensen voor betaal. En ik maak educatieve videos die laten zien HOE je nut precies Bitcoin Cash kunt gebruiken als geld. En ik maak mijn muziek en hoop dat ik daar wat tips voor krijg. En de eerste bij een komsten in Red Deer komen er binnen een week aan. Iedereen van alle crypto is welkom. Uiteindelijk ga ik natuurlijk die mensen proberen te overtuigen om mee te doen met Bitcoin Cash. En dan filmen we alles (als we toestemming hebben). We gaan proberen te leren van onze fouten. En als we in Red Deer succes hebben dan gaat we er proberen voor te zorgen dat andere mensen in hun lokale gemeenschappen het juiste gereedschap hebben om ook succesvol te zijn.

Nou en dan zullen we wel eens zien wat er met Bitcoin Cash adoptie gaat gebeuren. :P
Ik heb altijd al een zendeling van Jezus willen zijn. Nu denk ik dat ik het ene met het andere kan combineren. Dus ja Bitcoin Cash Zendeling Kain_niaK, absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bmfd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Meer ervaring dan kennis denk ik, al hoewel ik de whitepaper wel vrij goed snap maar alleen op rudimentair gebied. Als je goed engels spreekt kun je eens door deze break down heen gaan die ik geschreven hebt, ik denk dat die het wel vrij goed uitlegt.
Misschien, maar niks vergeleken bij wanneer we van boom naar bust gaan en de markt in elkaar stort. Tether bijvoorbeeld is een tikkende time bomb. Je moet ook begrijpen dat deze frustratie zich 4 jaar lang heeft opgebouwd tot er genoeg mensen binnen de Bitcoin community zeiden: okay nu is het genoeg met de censuur en de misinformatie. Wij gaan forken. Dat in 2015 op bitcointalk forum en op reddit opeens er absoluut geen ruimte meer was om te praten over wat dan ook bitcoin dat met een block size increase had te makken heeft erg veel kwaad bloed gezet. Roger Ver bijvoorbeeld werd daarvoor altijd Bitcoin Jesus genoemd ... en was ook in het begin een van de eerste grote investeerders in Bitcoin. Er zijn zoveel character assasionions geweest dat het echt niet meer grappig is. Zelfs Satoshi word tegenwoordig door bepaalde mensen neer gezet alsof hij zelf niet wist hoe Bitcoin werkt. Je kunt zelf de geschiedenis bekijken op bitcointalk forum en /r/bitcoin. Er is een moment geweest op /r/bitcoin waar ik denk wel 60 of 70% van iedereen daar genoeg had van de moderators. In die tijd werd meer dan 50% van alles rondom Bitcoin op bitcointalk forum en /r/bitcoin gedaan. Nu is dat minder ... maar je kunt je wel voorstellen wat een effect die censuur heeft gedaan op het blocksize debat nu dat een kant niet meer gesproken kon worden.
Ja maar is dat ook zo? Wat die twitter account zegt is dat nu technisch correct of niet? En zou je mening misschien niet veranderen als je het verhaal van de oorlog tussen de twee kampen kent? En de geschiedenis van het blocksize limiet debat?
Hey vergelijk /r/btc nu maar eens met /r/bitcoin. Hang maar eens een tijdje uit op beide subreddits. Dan kun je zelf een oordeel vellen. Daar is de oorlog het beste te zien en te volgen.
Ik vind ook dat we verder moeten en bitcoin core minder aandacht moeten geven. Maar zie ons als een groep mensen die net uit een abusive relationship zijn gestapt en het nu nog steeds moeilijk vinden om los te laten. Deze Bitcoin Cash movement is voornamelijk gestart door mensen die door moderators uit de community zijn gekickt om te voorkomen dat er nog over een hogere blocksize gepraat zou worden. En het is niet alsof het andere kamp zulke lievertjes zijn hoor.
Wat bepaalde core devs allemaal hebben uitgevreten. Gregory Maxwell bijvoorbeeld is net gestopt bij Blockstream en heeft zich op reddit schuldig gemaakt aan hacking. Daar is genoeg bewijs voor.
BTC is 4 jaar geleden begonnen. Wij zijn nu pas aan het counteren. Geef ons wat tijd, we laten het heus wel los. Maar voor nu zijn we nog allemaal flink pissing en wat geobserveerd door het andere kamp. Zei maken het ons natuurlijk niet makkelijk want zij blijven ons ook aanvallen langs alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik vind het gesprek bitcoin vs bitcoin cash wel leuk. Ik gebruik zelf, net als vele anderen, steeds meer de alts zoals litecoin en dash om transacties door te voeren. Het lijkt mij nu ook dat bitcoin helemaal geen economie moet hebben om "niet te falen" het neemt de functie van goud nu over.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
.oisyn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:44:
[...]
In ander nieuws, nog maar 2,4MB aan 4-5 sat/B transacties op de Bitcoin blockchain. Die gaan er vannacht wel aan :). Heel veel sub-€0,10 transacties in de laatste blokken.
En de verklaring waarom dit opeens binnen een paar dagen gebeurt? Is Coinbase eindelijk overstag gegaan? Zijn exchanges opeens massaal LN gaan gebruiken?

Wat het ook is, ik ben ontzettend blij dat fees eindelijk weer gemeten worden in centen in plaats van tientallen dollars. Miners zullen er niet blij mee zijn, maar er kan weer verder gewerkt worden aan adoption van btc als betaalmiddel.

Edit: ik hoop dat exchanges nu ook hun transactiefees zo snel mogelijk naar beneden bijstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 29-01-2018 11:56 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Blij dat ik niet met een miner aan de slag ben gegaan, want heb erover getwijfeld :P

Maar je hebt natuurlijk wel kans dat er nu veel meer transacties gaan komen. En veel kleine bedragen, maakt het ook rendabel voor de miners lijkt me.

Toch betaal je bijv. op anycoindirect nog altijd bijna 5 euro voor BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Kain_niaK schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:44:
[...]
Tether bijvoorbeeld is een tikkende time bomb.

[...]
Waarom denk je dat? Ik zie geregeld posts op bitcointalk/reddit hierover die zeggen dat usdt niet gebackt wordt door een zelfde hoeveelheid usd, maar bewijs heb ik nog niet gezien. De redenering van die mensen als Tether bijvoorbeeld 100 miljoen usdt uitgeeft gaat ongeveer zo:"Ik geloof niet dat er voor die 100 miljoen usdt ook echt 100 miljoen usd is betaald, DUS is Tether een frauduleus bedrijf". Het enige dat die klagers doen is continu met een beschuldigend vingertje wijzen naar nieuwe issuances van usdt en dat zou dan een bewijs voor fraude zijn? Onzin. Maar hoe vaak je het ook aan ze uitlegt, ze blijven in hun conspiracy theories geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bonez0r schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:31:
[...]

En de verklaring waarom dit opeens binnen een paar dagen gebeurt? Is Coinbase eindelijk overstag gegaan? Zijn exchanges opeens massaal LN gaan gebruiken?
Geen van beiden. Coinbase gedraagt zich nog steeds onbenullig door geen tx-batching toe te passen. En LN is nog steeds in een ontwikkel/beta-stadium (gebruik van LN op het main net wordt door de ontwikkelaars afgeraden, maar dat weerhoudt sommigen er niet van om het toch te doen).

De reden is simpelweg dat er minder transacties worden verstuurd. Wat daar de precieze oorzaak van is, zal moeilijk zijn om echt te bepalen, maar het is niet echt ongebruikelijk. Maar echt uniek is het niet. Het afgelopen half jaar zijn er 3 maanden geweest dat de mempool ook (bijna) leeg was. Nu de fase van onbenullig stijgende prijzen weer (tijdelijk?) voorbij is, neemt ook het transactievolume af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:01

RyuuPro

That Damn Fly

metallicattim schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:49:
Blij dat ik niet met een miner aan de slag ben gegaan, want heb erover getwijfeld :P

Maar je hebt natuurlijk wel kans dat er nu veel meer transacties gaan komen. En veel kleine bedragen, maakt het ook rendabel voor de miners lijkt me.

Toch betaal je bijv. op anycoindirect nog altijd bijna 5 euro voor BTC.
Daarom moet je ook gewoon ETH kopen daar ipv BTC. :P

Kaze Ni Nare

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:20:

[...]
Nou en dan zullen we wel eens zien wat er met Bitcoin Cash adoptie gaat gebeuren. :P
Ik heb altijd al een zendeling van Jezus willen zijn. Nu denk ik dat ik het ene met het andere kan combineren. Dus ja Bitcoin Cash Zendeling Kain_niaK, absoluut.
Nu weet ik weer waarom ik liever niet met jou in discussie raak, want je komt direct weer met enorme epistels aanzetten.. En het zijn dan ook vooral veel woorden en emoties, maar verder iets te weinig goede argumenten. Die 'geweldige community' waar je het over hebt komt op mij een beetje over als een stel malloten uit een sekte overigens ;)

Als je gelijk hebt dan gaan we het vast allemaal heel snel zien. Laten we even afwachten, we staan hoe dan ook nog aan het begin ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Grotman op 29-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
RyuuPro schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Daarom moet je ook gewoon ETH kopen daar ipv BTC. :P
Of LTC, maar zeker geen BTC nee! Maar als de fees straks betaalbaarder zijn, koop ik wel direct BTC, scheelt weer 1 trade op de exchange ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:28

Jebus4life

BE User

Bonez0r schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Waarom denk je dat? Ik zie geregeld posts op bitcointalk/reddit hierover die zeggen dat usdt niet gebackt wordt door een zelfde hoeveelheid usd, maar bewijs heb ik nog niet gezien. De redenering van die mensen als Tether bijvoorbeeld 100 miljoen usdt uitgeeft gaat ongeveer zo:"Ik geloof niet dat er voor die 100 miljoen usdt ook echt 100 miljoen usd is betaald, DUS is Tether een frauduleus bedrijf". Het enige dat die klagers doen is continu met een beschuldigend vingertje wijzen naar nieuwe issuances van usdt en dat zou dan een bewijs voor fraude zijn? Onzin. Maar hoe vaak je het ook aan ze uitlegt, ze blijven in hun conspiracy theories geloven.
Ik zie geen bewijzen van de believers dat het wel backed is ;)

Tether weiger bewijs aan te leveren, laatste audit gaf aan (rond de 400 miljoen market cap) dat het er min of meer was (naar ik begrijp (maar voor details moet ik terug even gaan graven) was het er onder voorbehoud, dus de funds waren er maar er kon niet vastgesteld worden of ze enkel daarvoor gebruiken werden oid).

Sindsdien zijn we al een hele tijd, en vooral een héél pak dollars verder. 1.8 miljard extra inmiddels (2.2 in totaal). Partnership met hun auditteur is ook weg inmiddels en complete stilte uit het Tetherkamp voor alle kritiek/vragen.

Ik zal de vraag in jou kamp leggen: Wanneer is er volgens jou wel een probleem? Want tegen het huidige tempo (ik claim ook niet dat het tegen dit tempo verdergaat, ik stel alleen vast hoe het nu loopt) gaan we richting 4 (als het geen 5 is) miljard op het einde van Q1 2018 en gaan we naar wat, 20 miljard einde van het jaar?

Als Tether nu zou klappen zou dat sucken en veel mensen geld kosten. Maar de markt zou die schok nog best goed verteren hoop ik. Binnen een jaar vrees ik dat we met een écht probleem zitten als blijkt dat blind vertrouwen geen goed idee is ;)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het probleem is de regelgeving, geen enkele exchange (in europa of US iig) wilt in securities handelen, want dan val je onder de echte regels.. USDT is een mooi product dat zich leuk tussen de regels door wringt.

Het moment dat ze gaan hardmaken garant te staan is het een officiële security en dan worden ze denk ik in no-time verboden. Dat is naar mijn mening de reden dat het allemaal wat 'vaag' blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Jebus4life schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Ik zie geen bewijzen van de believers dat het wel backed is ;)
Geen bewijs dat iets er is ≠ bewijs dat iets er niet is. Het is echter gewoon aannemelijk te maken dat het er wel is. Ook is het aannemelijk te maken dat men Tether niet nodig heeft om je te naaien.
Ik zal de vraag in jou kamp leggen: Wanneer is er volgens jou wel een probleem? Want tegen het huidige tempo (ik claim ook niet dat het tegen dit tempo verdergaat, ik stel alleen vast hoe het nu loopt) gaan we richting 4 (als het geen 5 is) miljard op het einde van Q1 2018 en gaan we naar wat, 20 miljard einde van het jaar?
De hoeveelheid maakt niet dat iets een probleem is. Het is pas een probleem als het niet gebacked is. Maar eigenlijk ook maar een relatief probleem. Ik zou voorlopig vooral aanraden om geen grote hoeveelheiden USDT in bezit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Grotman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:55:
[...]

Nu weet ik weer waarom ik liever niet met jou in discussie raak, want je komt direct weer met enorme epistels aanzetten.. En het zijn dan ook vooral veel woorden en emoties, maar verder iets te weinig goede argumenten. Die 'geweldige community' waar je het over hebt komt op mij een beetje over als een stel malloten uit een sekte overigens ;)

Als je gelijk hebt dan gaan we het vast allemaal heel snel zien. Laten we even afwachten, we staan hoe dan ook nog aan het begin ;)
Goed plan! En ik heb toch sowieso veel minder tijd voor online momenteel omdat ik zo druk bezig ben in Red Deer momenteel met Bitcoin Cash. Ik wil alleen nog op die lange post van @Rannasha reageren want dat heb ik nog niet gedaan. Dat was wel al een tijdje terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 29-01-2018 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Precies, ga jij die mensen lekker adviseren dat Bitcoin Cash the real Bitcoin is, zodat iedereen zijn coins naar Bitcoin deposit adressen gaat sturen en hun geld kwijtraken. Dat zal ze vast goed doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Meningen lopen nogal uiteen waarom Antpool dit doet. Het lijk mij gewoon een "verkeerde" configuratie instelling maar goed wellicht ben ik wat te naïef. O-)

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vind het nogal frappant voor een organisatie gerepresenteerd door een bigblocker en Bitcoin Cash supporter. Want het enige dat een grotere block size op korte termijn bewerkstelligt is lagere fees. Die nu dus expres niet op worden genomen. Terwijl de blokken te klein zouden zijn |:(.

Verkeerde config setting? Ja, dat klinkt idd heel naïef :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 30-01-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:28

Jebus4life

BE User

Goed, even wat dieper ingaan op de Icon Summit. Heel veel goede zaken, ook enkele zaken waar ik meer van had verwacht.

In totaal zijn er 6 dApps geïntroduceerd (gingen er 5 zijn, ik vermoed dat Nucleus Vision "last minute" erbij gekomen is), waarvan enkele erg promising lijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/v4vmayu4kdd01.png

Ga er niet teveel aan toevoegen, ik weet niet/nauwelijks meer dan er staat.

De nieuwe roadmap ziet er promising uit voor Q1, wallet zou dan blijkbaar vandaag uitkomen (lijkt me raar, maar ok). Mobile wallet en token swap op het einde van Q1, lijkt me perfect realistisch, idem met het ICO platform wat er dus al bijna zo zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6f7tjl5gtdd01.jpg

Verder.
ICONick; eindelijk! Gedaan met die fubar wallet adressen en optie voor iets leesbaar. Heeft 5 jaar te lang geduurd naar mijn mening, maar kom, als we er maar raken...

Van de wallet heb ik te weinig meegekregen, ik had begrepen dat het een universal wallet zou worden, maar ik vind daar niets meer van terug (dus als iemand daar een linkje naar heeft, graag!).

Van wat ik ooit gezien heb in Crypto (maar ik zit er dus nog niet zo lang in) was dit echt wel hyper professioneel. Als je dat vergelijkt met onze vriend die op z'n zolder met een gopro ofzo aankondigingen doet. Tsja :o

Wat heb ik gemist:
Gaan we ICX op (korte) termijn op de Koreaanse exchanges zien? Rumours slepen al even aan, maar nog steeds geen mention van een KRW/ICX pairing. Gezien dit een Koreaans bedrijf is hebben we echt wel de Koreaanse markt nodig.

Partnerships waren niet slecht (integendeel), maar had iets meer focus gehoopt/verwacht richting de Koreaanse overheid/bureaucratie, dit zou de markt in het algemeen positief kunnen stemmen. Er zijn wel duidelijke hints gegeven over samenwerking met regulators enzo, maar niets echt concreet.

Persoonlijk (als ICX holder) ben ik erg tevreden. Ook omdat de dip dieper was dan ik had verwacht, maar dat we inmiddels al terug 10% hoger staan dan de laagste koers. We naderen de 7,8 sat en kunnen hopelijk de dag afsluiten rond de 8sat. Dat wordt dan hopelijk een stevige basis voor verdere groei

[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 31-01-2018 13:07 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
Jebus4life schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:05:
Goed, even wat dieper ingaan op de Icon Summit. Heel veel goede zaken, ook enkele zaken waar ik meer van had verwacht.

In totaal zijn er 6 dApps geïntroduceerd (gingen er 5 zijn, ik vermoed dat Nucleus Vision "last minute" erbij gekomen is), waarvan enkele erg promising lijken.

[afbeelding]

Ga er niet teveel aan toevoegen, ik weet niet/nauwelijks meer dan er staat.

De nieuwe roadmap ziet er promising uit voor Q1, wallet zou dan blijkbaar vandaag uitkomen (lijkt me raar, maar ok). Mobile wallet en token swap op het einde van Q1, lijkt me perfect realistisch, idem met het ICO platform wat er dus al bijna zo zijn.

[afbeelding]

Verder.
ICONick; eindelijk! Gedaan met die fubar wallet adressen en optie voor iets leesbaar. Heeft 5 jaar te lang geduurd naar mijn mening, maar kom, als we er maar raken...

Van de wallet heb ik te weinig meegekregen, ik had begrepen dat het een universal wallet zou worden, maar ik vind daar niets meer van terug (dus als iemand daar een linkje naar heeft, graag!).

Van wat ik ooit gezien heb in Crypto (maar ik zit er dus nog niet zo lang in) was dit echt wel hyper professioneel. Als je dat vergelijkt met onze vriend die op z'n zolder met een gopro ofzo aankondigingen doet. Tsja :o

Wat heb ik gemist:
Gaan we ICX op (korte) termijn op de Koreaanse exchanges zien? Rumours slepen al even aan, maar nog steeds geen mention van een KRW/ICX pairing. Gezien dit een Koreaans bedrijf is hebben we echt wel de Koreaanse markt nodig.

Partnerships waren niet slecht (integendeel), maar had iets meer focus gehoopt/verwacht richting de Koreaanse overheid/bureaucratie, dit zou de markt in het algemeen positief kunnen stemmen. Er zijn wel duidelijke hints gegeven over samenwerking met regulators enzo, maar niets echt concreet.

Persoonlijk (als ICX holder) ben ik erg tevreden. Ook omdat de dip dieper was dan ik had verwacht, maar dat we inmiddels al terug 10% hoger staan dan de laagste koers. We naderen de 7,8 sat en kunnen hopelijk de dag afsluiten rond de 8sat. Dat wordt dan hopelijk een stevige basis voor verdere groei
ICX komt op Okcoin, die exchange gaat binnenkort live in Korea. Het is nog niet duidelijk of er een KRW pairing komt.

Ik heb de livestream zelf niet gekeken, dus over de universal wallet weet ik ook niet veel. Ik weet wel dat de wallet ook gebruikt kan worden om Ethereum-wallet gebruikt kan worden.

De kleine fragmenten van de stream die ik heb gezien vond ik ook erg professioneel overkomen. Het jammere met dit soort dingen is gewoon dat er in aanloop naar het event allerlei geruchten ontstaan en er vervolgens veel te hoge verwachtingen zijn. Er waren zelfs mensen die dachten dat ICX een partnership met Visa aan zou gaan..

Daarnaast zijn er dan figuren op Twitter/Reddit etc die de boel veel te hard gaan shillen (Ian Balina bijvoorbeeld, >100K volgers), waardoor je naar mijn mening de verkeerde mensen aantrekt en mensen onrealistische verwachtingen krijgen. Als je dan de chat tijdens de livestream zag, man man.. Hetzelfde was het geval bij de stream van VEN. Er zijn mensen die verwachten dat er weet ik veel wat wordt aangekondigd met als gevolg een behoorlijke koersstijging en als dat vervolgens niet gebeurt blijven ze gedesillusioneerd achter en gaan ze de boel dumpen.

Update: deze 'samenvatting' las ik op Reddit:
Some of big stuff: Wallet support ICON and other coins, mobile wallet available in March, new whitepaper, ICO platform launching in April, Real time transactions, Block generated instantaneously, Whenever transaction required block appears, Bank pilot program is currently running, Piloting digital payment systems with South Korean banks, Icon providing chain identification verification for 26 South Korea security companies, Registering domain names on the Icon blockchain, DEX available Q2 2018, partnership with CoAsia Microelectronics (They are preparing to implement. Supply top 10 mobile phone manufacturers in China), Icon wallet has launched it will be integrated with Ad4th ... and much more.

Smilegate, global gaming company, partnering with Icon to build global gaming platform!!! Smilegate had $620mm USD revenue in 2016. Crossfire is biggest game. 650 million users, number one FPS game in the world.

[ Voor 12% gewijzigd door Bmfd op 31-01-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:20
Wat vinden jullie van dit "tether bom" artikel?
Bom onder Bitcoin: deze munt kan voor een crash zorgen

http://www.welingelichtek...oor-een-crash-zorgen.html

[ Voor 15% gewijzigd door C6DL op 31-01-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

orf

Kun je iets meer uitleg geven? Ik begrijp dat Antpool zo'n 18% van de miningpower heeft en dat ze vooral leunen op Asics, die door Segwit niet goed meer werkt, maar nog wel werkt voor BCH? De tabel laat zien dat ze alleen kleine blocks opnemen? In de tabel op https://blockchain.info/blocks nu, nemen ze wel grote blocks op, dus wellicht toch een configuratie ding?

Een heel klein beetje gerelateerd: Toen de fees voor bitcoin flink omhoog gingen, las je dat overal terug. Nu de fees weer lager zijn, ben ik dat buiten dit topic niet tegengekomen. Hoe zou dat komen? Is het niet bekend genoeg? Is het interessanter om te roepen dat BTC duur en traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
C6DL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:22:

Ik heb hier een tijdje terug al iets over gezien op YouTube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@orf AntPool heeft idd AsicBoost, wat met segwit niet meer werkt, maar dat is niet zo relevant in het verhaal. Jihan Wu, de voorman van Bitmain (de producent van de antminers), is openlijk supporter voor BCH (check zijn twitter feed maar), en is een voorstander van grotere block sizes.

Echter, nu accepteren ze dus geen transacties met minder dan 5 sat/B. Het feit dat hun blokken nu wel vol zitten is omdat er genoeg transacties zijn met 5 sat/B of hoger, maar vannacht gaan ze dus weer halfvolle blokken minen terwijl er genoeg transacties zijn om ze te vullen. Daarmee houden ze de congestie dus in stand, of althans, ze werken niet mee om het zo snel mogelijk weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

orf

.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:29:
@orf AntPool heeft idd AsicBoost, wat met segwit niet meer werkt, maar dat is niet zo relevant in het verhaal. Jihan Wu, de voorman van Bitmain (de producent van de antminers), is openlijk supporter voor BCH (check zijn twitter feed maar), en is een voorstander van grotere block sizes.

Echter, nu accepteren ze dus geen transacties met minder dan 5 sat/B. Het feit dat hun blokken nu wel vol zitten is omdat er genoeg transacties zijn met 5 sat/B of hoger, maar vannacht gaan ze dus weer halfvolle blokken minen terwijl er genoeg transacties zijn om ze te vullen. Daarmee houden ze de congestie dus in stand, of althans, ze werken niet mee om het zo snel mogelijk weg te werken.
Ah, dank! Als partij hebben zij er profijt bij om te kunnen blijven roepen dat BTC last heeft van congestie. Terwijl dit ze gewoon geld kost. Wel ironisch om als BCH supporter kleine blocks te minen. Aparte politiek in cryptoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Klopt het dat er vandaag weer CBOE settlements zijn? Ik dacht dat die op de een na laatste vrijdag van elke maand waren en die van CME de laatste vrijdagen van de maand.

Las zoiets op Twitter. Waar kan ik zulke informatie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bonez0r schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:54:
[...]

CryptosRUs legt het wel aardig uit vind ik :) .. idd voor elke USDTin omloop een $ klinkt erg fantastisch

[YouTube: https://youtu.be/8Pj04XpnO-0?t=55]

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-02-2018 11:07 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

C6DL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:22:

21 november 2017 --> Kain_niaK en de output van zijn kop: Bitcoin prijs (en andere crypto ook) gaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

*knip* Hoe vaak moet het herhaald worden in de verschillende topics? Het vragen naar en/of aanbieden van referrals/invites is niet de bedoeling.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 02-02-2018 15:55 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:29:

Een ander onderbelicht punt. btc.com (bitmain), antpool (bitmain) zitten samen op 53% hashrate laatste 24 uur. 1 entity .... :(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Als mensen hun bericht hier missen, ik heb een aantal verplaatst naar of het Handel- of het Exchangetopic als ze daar beter thuishoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Goede video van Rick met een hoop inzicht over wat allemaal nodig is voor adoptie. (Gaat over Bitcoin en crypto in algemeen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

Kain_niaK schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:54:
Klopt, maar Bitcoin Cash is geen eigendom van een persoon, net zoals er geen CEO van de euro is.
De fait currencies, zoals de € en de $ hebben juist wèl een CEO. DAT is nu juist 1 van de grote minpunten aan het fiat currency bankenstelsel, en 1 van de beste bestaansrecht-argumenten ten faveure van cryptomunten.
YouTube: Slush17 Panel: Farewell to Centralised Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hmm ik wilde wat Bitcoin met mijn Ledger versturen. Kreeg de melding dat er een update is en die wilde ik installeren. Er stond dat ik een aantal keer de USB moest in en uit pluggen. Zo gelezen, zo gedaan. Er gebeurde echter weinig en de update heb ik niet zien gebeuren.

Nu kom ik wel gewoon in mijn Bitcoin Ledger interface, maar als ik Bitcoin probeer te versturen krijg ik een foutmelding op mijn scherm: "Sending failed. An error occured. Please try again later". Wel kan ik de transactie bevestigen op mijn Ledger, maar dat heb ik voor de zekerheid niet gedaan.

Zijn er meer mensen met Bitcoin Ledger problemen om het moment?

[ Voor 4% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-02-2018 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonez0r
Dit is toch hilarisch en triest tegelijk:

Reddit: Rabobank Fined $369M for Money Laundering After Calling Bitcoin a Risk for Money Laundering.

Directe link naar het bitcoinist artikel hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Bonez0r op 10-02-2018 18:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Tip: vanaf vanmiddag komt BNR met de eerste Nederlandse podcast over Bitcoin, Altcoins en alles wat met Crypto Currencies te maken heeft! Met Herbert Blankesteijn en Boris van Gamekings.
Hou @CryptocastNL in de gaten.

• Bonez0r
Krizzii schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:49:
Tip: vanaf vanmiddag komt BNR met de eerste Nederlandse podcast over Bitcoin, Altcoins en alles wat met Crypto Currencies te maken heeft! Met Herbert Blankesteijn en Boris van Gamekings.
Het zou wel leuk zijn als iemand van tweakers een keer in die podcast zit. Misschien een van de topicstarters? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Krizzii schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:49:
Zeker de moeite waard!
https://www.bnr.nl/podcas...e-grens-van-10-000-dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier dimecoin (dime) in portfolio zitten? Via coinmarketcap zie ik dat deze 13.75% omhoog is alsook op de app cryptomarket maar als je naar cryptopia gaat naar DIME zie je geen grafiek als deze omhoog gaat of omlaag. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Misschien vraagje voor oldtimers

bitcoinuptime.com zegt dat bitcoin uptime heeft van 99.992%

Maar 0.008 op 10 jaar, of 0.08 op 1 jaar, of ongeveer 1 maand offline is toch niet niets? Wanneer is bitcoin historisch offline geweest, en wat was de reden hiervoor? Of hoe wordt dit percentage berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
kristof1234 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:07:
Misschien vraagje voor oldtimers

bitcoinuptime.com zegt dat bitcoin uptime heeft van 99.992%

Maar 0.008 op 10 jaar, of 0.08 op 1 jaar, of ongeveer 1 maand offline is toch niet niets? Wanneer is bitcoin historisch offline geweest, en wat was de reden hiervoor? Of hoe wordt dit percentage berekend?
In de bron staat :

var downtime= (6*60*60+20*60);
//6:20 of downtime on 3/12/2013
//converted to seconds
//source: http://vincesamios.com/bi...ce-of-a-fledgling-bitcoin

dat dus veronderstel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Bitfinex Adopts SegWit

Ik dacht dat Coinbase de enige grote exchange was die nog geen segwit ondersteunde. Bitfinex dus blijkbaar ook, tot vandaag. Was me nog nooit opgevallen op bfx. Wat gebeurt er trouwens als je vanaf Coinbase naar een segwit adres probeert te sturen, of andersom?

[ Voor 30% gewijzigd door Bonez0r op 20-02-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bonez0r schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:42:
Bitfinex Adopts SegWit

Ik dacht dat Coinbase de enige grote exchange was die nog geen segwit ondersteunde. Bitfinex dus blijkbaar ook, tot vandaag. Was me nog nooit opgevallen op bfx.
De reden dat het bij Coinbase opviel is omdat ze ook geen transactie-batching toepasten. tx-batching heeft een groter effect op de netwerk-belasting en transactie kosten dan SegWit / geen SegWit. Bitfinex heeft, net als bijna iedere andere exchange, tx-batching al lang geleden geimplementeerd.
Wat gebeurt er trouwens als je vanaf Coinbase naar een segwit adres probeert te sturen, of andersom?
Is geen probleem. Versturen naar SegWit adressen (specifiek: P2SH SegWit adressen die met een '3' beginnen) vereist geen update aan de kant van de verzender. Daarnaast kun je vanaf een SegWit adres ook probleemloos naar een niet-SegWit adres versturen.

Waar om gevraagd wordt is dat Coinbase zelf SegWit adressen gaat gebruiken voor stortingen en interne transacties. Zodat gebruikers een SegWit adres als deposit-adres toegewezen krijgen. Als Coinbase dit doet, dan is het voornaamste voordeel dat Coinbase minder tx-fees gaat betalen. Het idee is dat dit voordeel doorgespeeld wordt aan de klanten. Daarnaast levert het gebruik van SegWit een lagere netwerkbelasting op. Op dit moment is dat niet zo'n groot probleem, want het netwerk is behoorlijk rustig, maar in de toekomst kan dit weer relevant worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bitcoin Core 0.16.0 is officieel uitgebracht: https://twitter.com/bitcoincoreorg/status/968078246087659521

De belangrijkste wijziging is dat de wallet nu automatisch SegWit ondersteunt. In eerdere versies waren SegWit adressen alleen te gebruiken via specifieke commandline commando's en dan met zeer beperkte functionaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
Rannasha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:04:
Bitcoin Core 0.16.0 is officieel uitgebracht: https://twitter.com/bitcoincoreorg/status/968078246087659521

De belangrijkste wijziging is dat de wallet nu automatisch SegWit ondersteunt. In eerdere versies waren SegWit adressen alleen te gebruiken via specifieke commandline commando's en dan met zeer beperkte functionaliteit.
Hier mijn full node met succes geupdate. Was toch ff ruim 2 uur aan t compileren en checken :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Je kan bitcoins niet vastnemen in je hand. Zijn het gewoon lijntjes code? Is het een binaire code van 010101011? Is het je privé sleutel gewoon?. Ik heb het onlangs proberen uitleggen. Minder evident dan ik dacht.

Is de volgende uitleg zinvol? Beetje filosofie, kritiek welkom om mijn inzicht te corrigeren.

Bitcoins zijn geen atomaire entiteiten 'op' de blockchain, maar altijd relaties/transacties tussen verschillende adressen (t.t.z. er bestaat geen 'bitcoin' zonder een bitcoin transactie). Deze txs worden toegevoegd aan de blockchain m.b.h. het tekenen van een privé sleutel. Deze privé sleutel is niet arbitrair maar enkel legitiem mits de rechtvaardiging van PoW rekenkracht. Bovendien kan je niet zelf zomaar iets arbitrair toevoegen of double-spenden.

Maar is een bitcoin dan reduceerbaar tot de "privé sleutel" (qua string)? Bitcoins "zijn" geen privé sleutels. M.a.w. bitcoins zijn niet 'enkel' strings die bepaalde privileges geven binnen een boekhoudkundig ecosysteem (zonder PoW/mining is een dergelijk systeem "waardeloos")

Bitcoins zijn geen atomaire eenheid maar steeds bitcoin-transacties => maar een tx heeft enkel bestaan omwille van een privé-sleutel die bepaalde rechten geeft => deze rechten zijn gebonden aan blockchain-geschiedenis die 'correct gescreven' is mits mining/PoW-energie

bitcoins 'verbruiken' dus geen energie, maar bitcoins 'zijn' energie (op het meest fundamenteel/abstract niveau), in de zin dat:

(a) energie gebruikt is/wordt om een blockchain geschiedenis/toekomst te legitimeren,
(b) deze energie legitimeert eigenlijk de ketting die geschreven wordt door transacties met bepaalde privé-sleutels,
(c) de privé sleutel geeft de eindgebruiker rechten om een nieuwe tx te doen naar een adres.
(d) dergelijke transacties (relationele data) worden tenslotte geabstraheerd, zodat je in je wallet slechts een quasi-atomaire eenheid ziet (bv. je kan dan zeggen "ik heb 1 BTC" hoewel het bezittelijk werkwoord 'hebben' zelf een beetje vaag is)

[ Voor 9% gewijzigd door kristof1234 op 27-02-2018 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:04:

Weet niet of het hier mee te maken heeft, maar het aantal Segwit-transacties is gelijk verdubbeld van 15% naar 30%. Of verzendt Coinbase nu eindelijk SegWit-transacties?

http://segwit.party/charts/#

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Is er een app of website die je balans berekent op een bepaalde datum? Zou erg handig zijn voor belastingaangifte als ik niet zelf alle trades handmatig hoeft in te voeren en op die manier terugrekenen naar 1 januari vorig jaar. Als ik dat moet doen ben ik minimaal een week bezig. Het is jammer dat exchanges niet standaard een jaaroverzicht bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Bonez0r schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:56:
Is er een app of website die je balans berekent op een bepaalde datum? Zou erg handig zijn voor belastingaangifte als ik niet zelf alle trades handmatig hoeft in te voeren en op die manier terugrekenen naar 1 januari vorig jaar. Als ik dat moet doen ben ik minimaal een week bezig. Het is jammer dat exchanges niet standaard een jaaroverzicht bieden.
In veel andere landen is vermogensbelasting (c.q. 'capital gains tax') anders geregeld, dus ik denk niet dat je zo'n tooltje gaat vinden. Het is volgens mij redelijk bekend dat de peildatum van je vermogen 1 januari is, dus op die dag even een optelsommetje maken is dan het handigst. Ik betwijfel dat een gedetailleerd overzicht nodig is (welke coin hoeveel), dus heb je niet toevallig nog een beetje een gevoel hoeveel je in crypto had op 1 januari 2016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dj_tjerk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:04:
dus heb je niet toevallig nog een beetje een gevoel hoeveel je in crypto had op 1 januari 2016 2017?
FTFY ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
kristof1234 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:47:
Is de volgende uitleg zinvol? Beetje filosofie, kritiek welkom om mijn inzicht te corrigeren
Ik kom er moeilijk doorheen door het wazige taalgebruik eerlijk gezegd :). Zo zie ik een aantal keer het woord "mits" waar je volgens mij "middels" of "door middel van" bedoelt?
Deze privé sleutel is niet arbitrair maar enkel legitiem mits de rechtvaardiging van PoW rekenkracht.
Wat bedoel je hier precies mee? Een privésleutel is redelijk arbitrair. Vrij letterlijk; het zijn gewoon random bits. Goed, ze komen doorgaans voort uit een seed (en dus pseudo-random), maar dat hoeft niet per se. Zonder de privésleutel kun je de coins niet spenden, daar komt geen PoW aan te pas. Waar PoW wel voor zorgt is de vereeuwiging van transacties in de blokchain, wat de ontvanger van de transactie dus zekerheid geeft over de geldigheid ervan. In andere woorden, door PoW is er maar 1 waarheid, en iedereen is het eens over die waarheid.

Overigens, hoe de bitcoin blockchain werkt is dat de transactie bepaalt aan welke condities moet worden voldaan om de output te kunnen spenden. Dat kan dmv een privésleutel zijn, maar de transactie encodeerd feitelijk een script dat uitgevoerd wordt bij de verificatie van een transactie. Het is aan de spender om aan de juiste condities van dat script te voldoen - typisch door iets te signen met de privésleutel, maar er zijn andere mogelijkheden (multisigs, time locks, smart contracts, etc). Je kunt net zo goed een script maken zodat er niet eens een sleutel nodig is :). Maar laten we dit for the sake of argument even vergeten en er vanuit gaan dat het altijd om P2PKH (Pay To PubKey Hash) transacties gaat waarbij je dus een private key nodig hebt dat hoort bij het adres.
Maar is een bitcoin dan reduceerbaar tot de "privé sleutel" (qua string)? Bitcoins "zijn" geen privé sleutels. M.a.w. bitcoins zijn niet 'enkel' strings die bepaalde privileges geven binnen een boekhoudkundig ecosysteem (zonder PoW/mining is een dergelijk systeem "waardeloos")
Tja, zijn euro's op je rekening ook slechts een combinatie van wat authenticatiegegevens? Imho niet, maar het komt voor euro's op je rekening en bitcoin in de blockchain op hetzelfde neer: het is een getalletje in een database. Dat getalletje is bij je bankrekening wat explicieter dan in de blockchain terwijl het in de blockchain impliciet volgt uit de transacties, maar dat is niet zo relevant.
Bitcoins zijn geen atomaire eenheid maar steeds bitcoin-transacties
Atomair betekent ondeelbaar, ik snap de woordkeuze niet helemaal. Maar idd, het enige dat bestaat zijn transacties.
=> maar een tx heeft enkel bestaan omwille van een privé-sleutel die bepaalde rechten geeft => deze rechten zijn gebonden aan blockchain-geschiedenis die 'correct gescreven' is mits mining/PoW-energie
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt met een incorrecte geschiedenis? Het is natuurlijk lastig om het hele PoW gedeelte gewoon weg te denken omdat het een onlosmakelijk onderdeel vormt van het systeem, maar laten we voor de grap even aannemen dat je beschikt over een oneindig grote hash rate zodat je het hele systeem naar je hand kunt zetten. Dan nog kun je geen inconsistente blockchain schrijven omdat inconsistente blocks genegeerd worden door nodes. Double spends zijn binnen de chain dus niet mogelijk. Wel kun je natuurlijk meerdere waarheden (forks) creëren. Maar hoe dan ook, een unspent transaction output (utxo) op een adres waar jij de sleutel van hebt, geeft je het recht om die coins te spenderen in elke chain waarin die utxo bestaat (en dat is dus de enige manier om te double-spenden, door een alternatieve geschiedenis te schrijven waarin een utxo niet gespendeerd is zodat hij nogmaals gespendeerd kan worden). Dit is waarom je na een fork een saldo hebt op beide chains, en je met dezelfde key zowel je bitcoin als je bitcoin cash kunt spenderen.
bitcoins 'verbruiken' dus geen energie, maar bitcoins 'zijn' energie (op het meest fundamenteel/abstract niveau), in de zin dat:

(a) energie gebruikt is/wordt om een blockchain geschiedenis/toekomst te legitimeren,
(b) deze energie legitimeert eigenlijk de ketting die geschreven wordt door transacties met bepaalde privé-sleutels,
(c) de privé sleutel geeft de eindgebruiker rechten om een nieuwe tx te doen naar een adres.
(d) dergelijke transacties (relationele data) worden tenslotte geabstraheerd, zodat je in je wallet slechts een quasi-atomaire eenheid ziet (bv. je kan dan zeggen "ik heb 1 BTC" hoewel het bezittelijk werkwoord 'hebben' zelf een beetje vaag is)
Ik ben het eens met die punten (behalve wederom het puntje "atomair"), maar je conclusie dat het dus energie is, is me een brug te ver. Ja, alles is energie. Jij en ik, en zelfs de informatie in de blockchain. Dat is gewoon natuurkunde ;). Maar dat is je punt volgens mij niet.

Het is inderdaad waar dat wallet software de transacties wegabstraheren. Alle utxo's van alle adressen waar je controle over hebt worden gereduceerd tot een enkel getal: je saldo. Maar je saldo is imho geen product van PoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

https://blockchair.com laat je de prijs in USD per transactie zien op het moment dat hij gemaakt was.

Dus die kun je gebruiken om alle je transacties op te zoeken.

En hier nog een goede video bij Roger Ver over het effect dat censuur kan hebben op een gemeenschap.

Iets dat ik zelf van heel dichtbij heb mogen aanschouwen. Ook hier op tweakers als ik iets op mijn blog post waar ik enthousiast over ben en het gaat over Bitcoin. Well ... als het over BCH gaat (dat ik beschouw als Bitcoin, net zoals ik Bitcoin-BTC ook als Bitcoin zie) dan krijg je toch een hoop reacties over dit en dat. Terwijl als ik het gewoon over Bitcoin-BTC zou hebben dan krijg ik die reacties niet.

Er zijn dus ook een hoop tweakers die echt iets tegen Bitcoin-BCH hebben en ik weet dat dat komt door de censuur en propaganda die erg effectief is geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Kain_niaK op 04-03-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:36:
[...]

https://blockchair.com laat je de prijs in USD per transactie zien op het moment dat hij gemaakt was.
Het gaat niet om USD bedragen van transacties, maar wat de balans was voor/na het doen van de transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

.oisyn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:46:
[...]

Het gaat niet om USD bedragen van transacties, maar wat de balans was voor/na het doen van de transactie.
Oh, maar dat hangt toch af van je wallet en hoeveel adressen je daar in hebt? Met Electron Cash kan ik mijn balans zien, het laat gewoon credit en debit zien en de balans en de datum. Maar dat is over de hele wallet en niet per adres. Je kunt op blockchain explorers alleen maar op address zoeken. Dus dat wilt zeggen dat je het zelf moet bijhouden tenzij je maar een adres gebruikt (en dus geen change addressen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:51:
[...]

Oh, maar dat hangt toch af van je wallet en hoeveel adressen je daar in hebt?
Ja, jij bent degene die met een block explorer kwam, nogal logisch dat je dan alleen naar individuele adressen kunt kijken ;)

Voor de belastingdienst in NL moet je weten wat je totale vermogen was op 1 januari van het belastingjaar. Veel wallets en exchanges laten niet het effect van de mutaties op de balans zien. En dus is het erg lastig om te bepalen hoeveel je nou precies had van alles op 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
.oisyn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:53:
[...]

Ja, jij bent degene die met een block explorer kwam, nogal logisch dat je dan alleen naar individuele adressen kunt kijken ;)

Voor de belastingdienst in NL moet je weten wat je totale vermogen was op 1 januari van het belastingjaar. Veel wallets en exchanges laten niet het effect van de mutaties op de balans zien. En dus is het erg lastig om te bepalen hoeveel je nou precies had van alles op 1 januari.
Op Android gebruik ik Coinmanager die dmv api keys de balansen bijhoudt van al mijn accounts. Helaas aleen de actuele balans. Er zit wel een trade history gedeelte in de app, dus met een aanpassing zou het mogelijk moeten zijn om de app te laten terugrekenen naar 1 januari 2017. Ik zag hier (of in het handelstopic, dat weet ik niet meer) laatst nog twee dergelijke apps voorbij komen, misschien heeft een ervan de functie die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hoeveel wallets zijn er die het doen zoals Elelectrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:03:
Hoeveel wallets zijn er die het doen zoals Elelectrum?
Maar dan heb je de exchanges nog niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...

Iets dat ik zelf van heel dichtbij heb mogen aanschouwen. Ook hier op tweakers als ik iets op mijn blog post waar ik enthousiast over ben

Er zijn dus ook een hoop tweakers die echt iets tegen Bitcoin-BCH hebben en ik weet dat dat komt door de censuur en propaganda die erg effectief is geweest.
Kruip lekker in de slachtoffer rol. Het ligt aan mensen hier op Tweakers en niet aan wat je zelf post en hoe. Bewust liegen over BTG en Bcash beter voordoen dan dat het is. Dingen zeggen als: Bcash is de echte Bitcoin en als je voor BTC bent ipv Bcash ben je nog erger dan de banken. Vervolgens ga je zo ver met onzin dat je posts zelfs verwijdert worden en dan ligt het aan ons 8)7 Je bent zelf constant propoganda aan het posten en dan kom je aanzetten met dat andere mensen bezig zijn met propoganda en cencuur... Ik ken geen enkele andere poster hier op Tweakers die zo extreem met propoganda bezig is zoals jij dat zelf doet, maar nee iedereen is fout bezig behalve jijzelf. Zelfs in deze post die niets te maken heeft met de vraag waar het over gaat kom je nog met een filmpje en dit verhaal aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Tja dan word het lastig. Op Bitfinex (gebruik ik nu niet meer) kan ik mijn geschiedenis exporteren.
Zelfs in deze post die niets te maken heeft met de vraag waar het over gaat kom je nog met een filmpje en dit verhaal aanzetten.
Ik probeerde niet te dubbel posten. Wou die video plaatsen, en toen las ik die vraag. Toen heb ik eerst antwoord gegeven en daarna omdat ik niet wou dubbel posten de post aangepast en de video er in gezet.

[ Voor 63% gewijzigd door Kain_niaK op 05-03-2018 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:18:

Ik probeerde niet te dubbel posten. Wou die video plaatsen, en toen las ik die vraag. Toen heb ik eerst antwoord gegeven en daarna omdat ik niet wou dubbel posten de post aangepast en de video er in gezet.
Is dat nou serieus het enige van mijn post wat je quote en op in gaat ?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bmfd
[...]

Iets dat ik zelf van heel dichtbij heb mogen aanschouwen. Ook hier op tweakers als ik iets op mijn blog post waar ik enthousiast over ben en het gaat over Bitcoin. Well ... als het over BCH gaat (dat ik beschouw als Bitcoin, net zoals ik Bitcoin-BTC ook als Bitcoin zie) dan krijg je toch een hoop reacties over dit en dat. Terwijl als ik het gewoon over Bitcoin-BTC zou hebben dan krijg ik die reacties niet.

Maar heeft het daar echt mee te maken? Ik vind het prima als jij enthousiast bent over BCH, maar het gaat vooral om de manier waarop je het op anderen overbrengt.

Als voorbeeld een eerdere uitspraak van jou:
Maar zie ons als een groep mensen die net uit een abusive relationship zijn gestapt en het nu nog steeds moeilijk vinden om los te laten.
Je kruipt nogal in de slachtofferrol en dat is redelijk irritant. Je vergelijkt wat binnen de bitcoin-community is gebeurd met een abusive relationship.. Je snapt dat dat voor mensen die wat minder into crypto zijn redelijk apart overkomt?

Zoals @PilatuS al zegt; jouw reacties komen behoorlijk in de buurt van propaganda. Ik ben ondertussen redelijk wat 'geshill' gewend op dit forum, maar jij doet er toch vaak een schep bovenop en ook nog eens op een heel erg vervelende manier. Ik denk dat dat de voornaamste ergernis van vele Tweakers is.

Naar mijn idee weet je redelijk wat over cryptocurrencies, maar ga je op de verkeerde manier om met die kennis. Er zijn hier namelijk nog een aantal andere leden die er ook veel kennis over hebben, maar tot nu toe heb ik van die personen nog geen enkele opdringerige post gezien en bij jou is dat wel al herhaaldelijk het geval geweest. Daarnaast ervaar ik het persoonlijk als misleidend dat BCH wordt gepresenteerd als de daadwerkelijke Bitcoin, ook door jou, en daar hou ik niet zo van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
[...]

En hier nog een goede video bij Roger Ver over het effect dat censuur kan hebben op een gemeenschap.

[video]

Grappig dat je dan een video van Roger Ver gebruikt... De grootste crypto crimineel op aarde, die 3 dagen voor de ondergang van Mt. Gox op een mega cringeworthy manier stond te vertellen dat er absoluut niets aan de hand is en dat je veilig je geld bij Gox kon stallen terwijl hij dondergoed wist dat Mt. Gox op punt van de ondergang stond.

De man die BCash heeft afsplitst samen met zijn vriendje Wu niet omdat ze het oneens waren met de blokgrootte freeze, maar omdat dankzij Segwit Bitmain niet meer met ASICBoost kon minen en dat probeerden te verkopen onder het mom van "Core = bad, censuur, etc...".

Ja, ik heb ABSOLUUT iets tegen BCash, de eerste echt grote scamcoin. Dat mensen er nog steeds intrappen vind ik echt absoluut ongelofelijk, volledig gebrainwashed door Ver & Co om maar blind de eerste whitepaper van Satoshi te volgen. En dan ook maar de propaganda blijven spuwen en zelfs cringy rap nummers er over maken, het lijkt bijna wel een religie, manmanman.

Dat Satoshi later heeft aangegeven dat 2nd layer en 3rd layer oplossingen nodig zijn om een wereldwijd betalingssysteem op te zetten en dat het maar blindelings verhogen van de blokgrootte geen oplossing is en juist een vorm van censuur is schuiven de blinde volgers maar gewoon even aan de kant, want dat past niet in de wereldvisie van Ver & Co.

Dus ja, prima dat je een voorstander bent van BCash, maar verwacht dan ook een grote tegenstand van mensen die wel verder kijken dan de BCash propaganda...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-ryv7vhCW8-w/U9AQikICJWI/AAAAAAAAUWM/jZJkP9RSLkw/s1600/Aw+Jeez,+not+this+shit+again!.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Ik gebruik voor coins die ik niet actief handel Exodus.io voor het bewaren. Voor elke coin daarin kan het een overzicht in CSV formaat genereren met al je transacties voor de betreffende coin. Dan is het naar de juiste datum scrollen en je weet hoeveel je op een bepaalde dag had. Het enige wat je dan moet doen is even de prijs opzoeken van die dag op een exchange ofzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even een mening gevraagd.... De CEO van Ripple en de president van Coinbase hebben morgen op cnbc een gezamelijk persconferentie. Voor mij betekend dit dat ripple een coin gaat worden op Coinbase. Wat verwachten jullie hiervan? Ik heb nog geen ervaring met soortgelijke gebeurtenissen uit het verleden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kbloem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:59:
Even een mening gevraagd.... De CEO van Ripple en de president van Coinbase hebben morgen op cnbc een gezamelijk persconferentie. Voor mij betekend dit dat ripple een coin gaat worden op Coinbase. Wat verwachten jullie hiervan? Ik heb nog geen ervaring met soortgelijke gebeurtenissen uit het verleden...
Buy the rumor, sell the news.

XRP is al heel flink omhoog gegaan sinds het gerucht. Het is maar de vraag of er bij het nieuws nog een flinke stijging komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
PilatuS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:17:
[...]

Buy the rumor, sell the news.

XRP is al heel flink omhoog gegaan sinds het gerucht. Het is maar de vraag of er bij het nieuws nog een flinke stijging komt.
Ja dat klopt maar in dit geval gaat het dus een wisselbare fiat valuta worden en ik weet dus niet of die vlieger dan ook zo op gaat. Hij is 20% gestegen vandaag maar dat kan iedere maandagochtend met iedere coin gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
kbloem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:20:
[...]

Ja dat klopt maar in dit geval gaat het dus een wisselbare fiat valuta worden en ik weet dus niet of die vlieger dan ook zo op gaat. Hij is 20% gestegen vandaag maar dat kan iedere maandagochtend met iedere coin gebeuren...
Nee, niet met een top 5 coin. Geloof mij maar dat dit nieuws al in de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 12:27
OverSoft schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Nee, niet met een top 5 coin. Geloof mij maar dat dit nieuws al in de prijs zit.
Niet met je eens, de laatste keer dat er XRP/Coinbase rumours waren ging de prijs sky-high. Beduidend hoger dan nu in ieder geval. Ik persoonlijk denk niet dat ze morgen aan gaan kondigen dat XRP op Coinbase komt. Maar als dat wel zo is dan is dat nog echt niet mee genomen in de prijs, dan zit er meer in het vat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
kbloem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:20:
[...]

Ja dat klopt maar in dit geval gaat het dus een wisselbare fiat valuta worden
Dat is het allang :? Coinbase is niet de enige fiat exchange hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

kbloem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:59:
https://twitter.com/coinbase/status/970746383308177408

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/odVWPgo.png

Het is ook nooit aangekondigd als een "gezamenlijke persconferentie". CNBC's Fast Money heeft gewoon een talkshow over crypto en er zijn 4 CEO's (of beter: CEO, CIO en COO) van cryptobedrijven te gast. Niets meer en niets minder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FavUnlo.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Tourniquet op 05-03-2018 23:11 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Firmware update 1.4.1 is nu beschikbaar voor de Ledger Nano S.

De headline feature is dat het aantal apps dat je gelijktijdig op het apparat geinstalleerd kunt hebben verhoogd is*, dankzij wijzigingen aan het onderliggende OS van de Ledger.

Zie ook: https://www.ledger.fr/201...available-for-the-nano-s/

Check bij het updaten welke firmware versie je hebt. Is deze 1.3 of nieuwer, dan zorgt de update niet voor een reset van het apparaat. Zit je nog op een oudere versie dan 1.3, dan zal een update het apparaat resetten en moet je je seed herstellen met behulp van je woordenlijst.

*: De verhoging is behaald door functies die veel Bitcoin-achtige cryptocurrencies delen beschikbaar te maken vanuit de Bitcoin-app. De Litecoin-app kan bijvoorbeeld voor de cryptografische functies die gebruikt worden om een transactie te ondertekenen beroep doen op deze functie in de Bitcoin app. Voorheen moest iedere app alle functies zelf ingebouwd hebben. Apps voor cryptocurrencies die op Bitcoin zijn gebaseerd, worden dan ook veel kleiner in 1.4.1. Apps voor cryptocurrencies die niet op Bitcoin zijn gebaseerd, zoals Ethereum of Ripple, zijn niet gewijzigd. De totale winst die je behaalt, hangt dan ook direct af van welke cryptocurrencies je op je Ledger wil beheren.

[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 06-03-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 12:27
Rannasha schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:02:

De headline feature is dat het aantal apps dat je gelijktijdig op het apparat geinstalleerd kunt hebben verhoogd is naar (ongeveer) 18, dankzij wijzigingen aan het onderliggende OS van de Ledger.

Check bij het updaten welke firmware versie je hebt. Is deze 1.3 of nieuwer, dan zorgt de update niet voor een reset van het apparaat. Zit je nog op een oudere versie dan 1.3, dan zal een update het apparaat resetten en moet je je seed herstellen met behulp van je woordenlijst.
That reminds me om de seed eens een keer te testen, nog nooit gedaan namelijk. Misschien koop ik gewoon een 2e ledger als redundancy backup en kan ik meteen de seed testen.

Wel fijn dat er nu meer apps op geïnstalleerd kunnen worden, vond het altijd een erg ongemakkelijk gevoel om een app te verwijderen. Niet dat het wat uitmaakt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Noxa schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:08:
[...]

That reminds me om de seed eens een keer te testen, nog nooit gedaan namelijk. Misschien koop ik gewoon een 2e ledger als redundancy backup en kan ik meteen de seed testen.

Wel fijn dat er nu meer apps op geïnstalleerd kunnen worden, vond het altijd een erg ongemakkelijk gevoel om een app te verwijderen. Niet dat het wat uitmaakt maar toch.
Yup, hetzelfde gedaan een paar weken terug.
2 Ledgers, 1 thuis in de kluis als backup en 1 voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Daar heb je niet per se een 2e Ledger voor nodig. Het kan in elke BIP39 compatible wallet/verifier, zoals deze. Uiteraard wil je dit wel doen op een offline en uncompromised device.

Overigens heb ik ook een 2e Ledger als backup :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
LET OP: Ledger Nano S update naar 1.4.1 is verplicht vanaf 20 Maart!
Is it mandatory to update my Nano S device?

The update of your Ledger Nano S to the firmware 1.4.x is strongly recommended, and will become mandatory on March 20th. Until this date, you are free to use either firmware 1.3.1 or firmware 1.4.x.
Vermoedelijk zullen na de 20e de Ledger Chrome apps niet meer werken i.c.m. de oude firmware. Wallet-software van derden zal misschien de oude firmware blijven ondersteunen.

Ledger heeft (nog) geen verklaring gegeven voor het verplicht stellen van de firmware op zo'n korte termijn, maar hier en daar wordt gesuggereerd dat het om een beveiligingsprobleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Rannasha schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:02:

De headline feature is dat het aantal apps dat je gelijktijdig op het apparat geinstalleerd kunt hebben verhoogd is*, dankzij wijzigingen aan het onderliggende OS van de Ledger.

*: De verhoging is behaald door functies die veel Bitcoin-achtige cryptocurrencies delen beschikbaar te maken vanuit de Bitcoin-app. De Litecoin-app kan bijvoorbeeld voor de cryptografische functies die gebruikt worden om een transactie te ondertekenen beroep doen op deze functie in de Bitcoin app. Voorheen moest iedere app alle functies zelf ingebouwd hebben. Apps voor cryptocurrencies die op Bitcoin zijn gebaseerd, worden dan ook veel kleiner in 1.4.1. Apps voor cryptocurrencies die niet op Bitcoin zijn gebaseerd, zoals Ethereum of Ripple, zijn niet gewijzigd. De totale winst die je behaalt, hangt dan ook direct af van welke cryptocurrencies je op je Ledger wil beheren.
De update zou ook een kwetsbaarheid moeten verhelpen, maar ik krijg nog niet helemaal duidelijk wat die precies is. Zie https://twitter.com/spudowiar/status/970993709679509504?s=19, van dezelfde mijnheer die de Trezor kwetsbaarheid van een paar maanden geleden had gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
DaCoTa schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:13:
[...]

De update zou ook een kwetsbaarheid moeten verhelpen, maar ik krijg nog niet helemaal duidelijk wat die precies is. Zie https://twitter.com/spudowiar/status/970993709679509504?s=19, van dezelfde mijnheer die de Trezor kwetsbaarheid van een paar maanden geleden had gevonden.
Ledger spreek alleen over 2 gevallen met zeer beperkte impact:
Also, we would like to congratulate two of our users, who successfully found bounties in our firmware 1.3. Though these issues were not critical and apply only under quite uncommon conditions, they are now solved in our firmware 1.4 – consequently, you are more than encouraged to update. We will share more details about these issues soon. We are very thankful for these two users for raising these issues with us, and are going to reward them with a bounty for their help and responsible disclosure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Even een vraagje. Ik heb ooit eens in een mining pool gezeten en ben nu wat daar nog in staat aan het transferren naar een (nieuwe) wallet. Uit het oog verloren, vergeten, you name it. Nu ben ik er zelf al jaren niet meer mee bezig geweest, maar een vriend van me zei dat ik er misschien nog Bcash of gold bij zou kunnen krijgen. Hij wist alleen niet waarom en ik al helemaal niet. Deze BTC is 6 a 7 jaar geleden gemined. Zijn er inderdaad nog forks die 'hierbij horen', of is dat totaal niet hoe dat werkt? Ik ben nu al een paar uur bezig met inlezen over alles wat ik nu moet doen om het geld inderdaad 'op te nemen' en raak de weg een beetje kwijt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Als het al die tijd in de wallet van die mining pool heeft gestaan, valt er voor jou niks te claimen. Je hebt de private keys van de wallet nodig. Je kunt bij de pool navragen of ze die coins ook uitkeren, maar als het antwoord nee is, heb je waarschijnlijk pech.
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!