Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 189.088 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Dat is niet mijn vraag. Die heb ik intussen binnen. Ik wil alleen weten of hier forks 'bij horen'. Wat ik nog meer in mijn oude wallet had zitten heb ik als verloren beschouwd en dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering dit nog terug heb weten te harken vind ik al heel wat :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:50
Dat is wel je vraag. Om die forks te claimen, heb je de private key nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ah, nu snap ik hem. Dankjewel in dat geval. Ik merk al dat het tijd word dat ik plat ga ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
David Hay maakt best wel wat los in een aantal crypto communities met zijn plan om een project van $2 Miljoen op te zetten om mensen in Venezuela met crypto te helpen (SOS Venezuela:)

Presentatie van zijn plan staat hier: YouTube: Saving Venezuela with Crypto 🔥 Onboarding 300,000 people in ...

In grote lijnen wil hij in Colombia aan de grens met Venezuela centra opzetten (in Venezuela zelf zou op dit moment te gevaarlijk zijn) waar mensen een les moeten volgen en daarna een paar $ aan crypto krijgen (dat is daar nu een ongeveer gelijk aan 2 weken salaris.) Op die manier wil hij in 2 maanden 300,000 mensen aan de crypto helpen om zo een cryptoeconomie te jumpstarten.

Als ik de berichten lees van een aantal actieve en reputabele Dash community members uit Venezuela, is het best wel schokkend wat daar op het moment gaande is. Meer dan 1000% inflatie, ernstig voedseltekort en geen medicijnen. De gemiddelde volwassen Venezolaan is de laatste tijd bijna 9 kg afgevallen door voedseltekort! Op dit moment zijn vooral de Nano, Dash, Bitcoin Cash, PivX en SmartCash communities actief met het project bezig, maar volgens mij kan het project altijd extra software ontwikkelaars, business developers, organisatoren en social media ondersteuning gebruiken (en vertalers als je moedertaal Spaans is.)

Dit alles uiteraard in samenwerking met de al actieve communities in Venezuela. Ik weet bijvoorbeeld van dat er in Venezuela een enorm actieve Dash community is die al een telefonische support centrum in de maak hebben (http://dashhelpme.org/), dat ze elke maand een conferentie organiseren met duizenden bezoekers en verder nog legio kleinere activiteiten. Met de activiteiten van de andere crypto's ben ik helaas niet zo bekend.

(Dit project vraagt niet om donaties! Het zal bijna volledig gefinancierd worden door de Dash, PivX en SmartCash DAO’s en/of financieringen van Nano en BCH. Waar het wel om vraagt is inzet, mensenwerk!)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:42

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Gisteren zijn cryptocurrencies aan bod gekomen bij Last Week Tonight (de wekelijkse actualiteiten-comedy-show van John Oliver). Het is een verrassend gebalanceerd verhaal geworden. Gelukkig zet HBO vrijwel de volledige aflevering binnen een dag op YouTube, dus kijk zelf:

YouTube: Cryptocurrencies: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Rannasha schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:01:
Gisteren zijn cryptocurrencies aan bod gekomen bij Last Week Tonight (de wekelijkse actualiteiten-comedy-show van John Oliver). Het is een verrassend gebalanceerd verhaal geworden. Gelukkig zet HBO vrijwel de volledige aflevering binnen een dag op YouTube, dus kijk zelf:

YouTube: Cryptocurrencies: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)
Zoals altijd heeft hij weer een goed verhaal. :)
De vergelijking van ICO's met Facebook en Uber vond ik goed. Laat mooi zien wat voor bizarre "investeringen" gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb nu voor €1000 aan Bitcoin gekocht. Kan ik ergens een virtueel portfolio aanmaken om live mijn portfolio-waarde bij te houden?

Ik heb al €12 winst vandaag en ga dat binnenkort vieren, maar elke keer inloggen met 2FA op de exchange om de waarde te zien is een beetje vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:48:
Ik heb nu voor €1000 aan Bitcoin gekocht. Kan ik ergens een virtueel portfolio aanmaken om live mijn portfolio-waarde bij te houden?

Ik heb al €12 winst vandaag en ga dat binnenkort vieren, maar elke keer inloggen met 2FA op de exchange om de waarde te zien is een beetje vervelend.
Ik vind de Delta app (mobiel op Android en iPhone, desktop op Windows en MacOS) een fijne app. Je moet wel handmatig je transacties invoeren, maar je ziet heel mooi je winsten/verliezen.

[ Voor 6% gewijzigd door orf op 13-03-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
orf schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:06:
[...]

Ik vind de Delta app (mobiel op Android en iPhone, desktop op Windows en MacOS) een fijne app. Je moet wel handmatig je transacties invoeren, maar je ziet heel mooi je winsten/verliezen.
Supermooie applicatie, thanks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:50:
[...]
Supermooie applicatie, thanks. d:)b
En anders Blockfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:02
Ik kreeg net een mailtje in mijn spambox dat de Telegram ICO live is. De site link naar https://gramtoken.global maar ik kan niet uitvogelen of het legit of een well-done scam is. Wie kan mij vertellen of het legit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Wordt dit de nieuwe rage onder tech-savvy criminelen?

Tilburger gearresteerd wegens stroom aftappen voor illegale cryptocurrencyfabriek
De 37-jarige Tilburgse huurder van een bedrijfsloods in Rijen is woensdag opgepakt voor het aftappen van stroom voor het mijnen van cryptomunten en witwassen van geld. De politie onderzoekt of de man nog meer strafbare feiten heeft begaan.

De politie deed onderzoek naar de bedrijfsloods aan de Kempenbaan vanwege het hoge elektriciteitsgebruik van het pand. Het is nog vrij gebruikelijk dat mensen stroom illegaal aftappen voor bijvoorbeeld wietplantages, maar voor cryptovaluta is het nog vrij nieuw.
Op zich denk ik dat i.t.t. hennepplantages het moeilijk wordt dit soort cryptofarms op te zetten in flats wegens het lawaai van de computers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

JoyStream gaat maandag live op Bitcoin-BCH mainnet.

JoyStream is een versie van het Bittorrent protocol waar peers beloont worden met crypto voor het seeden van bestanden. Het business model is duidelijk, je hebt een VPN service en je klanten gebruiken maar 900 mbit van de 1000 mbit die je gekocht hebt. Je hebt dan 100 mbit over, waar je alsnog geld mee zou kunnen verdienen.

[ Voor 38% gewijzigd door Kain_niaK op 16-03-2018 14:23 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Beta 0.4 van the Lightning Network Daemon (lnd) is uitgebracht. Dit is de eerste versie die officiele ondersteuning heeft voor gebruik op het mainnet.

https://twitter.com/lightning/status/974299189076148224

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouncy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:00
In de cryptocast van 15 maart hebben ze als gast Paul Ostendorf. Hij denkt dat de bitcoin gaat vastlopen omdat het minen van bitcoins meer energie gaat kosten dan alle kerncentrales in de wereld bij elkaar opwekken.

Wat ik berijp is dat de moeilijkheid van het minen bepaald wordt door de snelheid waarmee een nieuwe corrrecte hash voor een nieuw blok wordt gevonden. Als het sneller dan 10 minuten is wordt het lastiger gemaakt en anders makkelijker. Dus dan balanceert het zich toch altijd zelf uit? Het lijkt mij sterk dat het ooit financieel aantrekkelijk is om tig kerncentrales energie te laten produceren voor de transactie fee + beloning die je krijgt voor het vinden van de juiste hash. En zelfs dan... maakt de overheid energie toch duurder door belasting als het beter voor het milleu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
bouncy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:30:
Wat ik berijp is dat de moeilijkheid van het minen bepaald wordt door de snelheid waarmee een nieuwe corrrecte hash voor een nieuw blok wordt gevonden. Als het sneller dan 10 minuten is wordt het lastiger gemaakt en anders makkelijker. Dus dan balanceert het zich toch altijd zelf uit? Het lijkt mij sterk dat het ooit financieel aantrekkelijk is om tig kerncentrales energie te laten produceren voor de transactie fee + beloning die je krijgt voor het vinden van de juiste hash. En zelfs dan... maakt de overheid energie toch duurder door belasting als het beter voor het milleu is.
De spijker op z'n kop. De stelling dat mining "vast" gaat lopen slaat nergens op. De hashrate (en gekoppeld daaraan, de gebruikte energie) is gewoon gebaseerd op marktwerking. Het is niet dat al die energie nodig is, het is gewoon dat het meer oplevert dan die energie kost.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Uiteindelijk gaan ASIC's ook tegen de law of Moore aan lopen. Dan kan er in de toekomst een moment komen waar elektrische verwarming met mining als bij product iets word. Ideaal voor elektriciteitsbedrijven, er zal dan steeds meer een verbinding tussen de prijs van elektriciteit en crypto komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 09:24
bouncy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:30:
In de cryptocast van 15 maart hebben ze als gast Paul Ostendorf. Hij denkt dat de bitcoin gaat vastlopen omdat het minen van bitcoins meer energie gaat kosten dan alle kerncentrales in de wereld bij elkaar opwekken.

Ik zeg dat een munt als NANO de toekomst is, minerless en feeless munt. Super snelle transacties en oneindig schaalbaar. Werkt ook prima via een mobile wallet.

Zo jammer dat ze door Bitgrail in negatief daglicht staan... :( Maar ze zijn nog jong, dus moeten nog flink aan de bak om echt voeten aan de grond te krijgen. Ik heb er alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021527

metallicattim schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Ik zeg dat een munt als NANO de toekomst is, minerless en feeless munt. Super snelle transacties en oneindig schaalbaar. Werkt ook prima via een mobile wallet.

Zo jammer dat ze door Bitgrail in negatief daglicht staan... :( Maar ze zijn nog jong, dus moeten nog flink aan de bak om echt voeten aan de grond te krijgen. Ik heb er alle vertrouwen in.
Ik volg deze discussie even, interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1021527

Kijk wel uit met het invoeren van je coins in apps zoals deze. Ik zeg niet dat ze kwaadwillen...maar een app dat gratis is ...zal zijn verdiensten toch ergens anders uit moeten halen.

Als jij aangeeft hoeveel coins je van alles hebt kan dit waardevolle data zijn. Zij hoeven hier niets mee te doen maar je hebt liever niet dat dit in handen komt van kwaadwillenden. Better play safe _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Anoniem: 1021527 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Kijk wel uit met het invoeren van je coins in apps zoals deze. Ik zeg niet dat ze kwaadwillen...maar een app dat gratis is ...zal zijn verdiensten toch ergens anders uit moeten halen.

Als jij aangeeft hoeveel coins je van alles hebt kan dit waardevolle data zijn. Zij hoeven hier niets mee te doen maar je hebt liever niet dat dit in handen komt van kwaadwillenden. Better play safe _/-\o_
Dat kan ook met een betaalde app ;-) Het is nooit een garantie dat ze niets met je data doen zolang je maar geen keys gaat doorgeven toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 1021527 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Dat risico durf ik wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
metallicattim schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Ik vond byteball echt een goede voor de toekomst.
Super mooie app, gewoon een transactie per mail verzenden en ontvangen. Echt gebruiksvriendelijk, maar op een of andere reden slaat het nog niet echt aan.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Joystream is live!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8nwL28uRnSnXILt92PrhdVR/thumb.png

Je kunt nu Bitcoin Cash verdienen voor het seeden van torrents.

JoyStream maakt een verdienmodel mogelijk waar niet gebruikt bandbreedte volledig geautomatiseerd verkocht kan worden met Bitcoin Cash als laag waarop gebouwt word. Het is een integratie van het Bittorrent protocol en het Bitcoin protocol. Het maakt veel dingen mogelijk die vroeger niet mogelijk waren. Zoals het tegen betaling een hogere upload snelheid bieden. Momenteel is er niet echt een incentive voor het seeden van torrent bestanden die je al gedownload hebt tenzij je onderdeel bent van een private tracker community bent en het voor seed punten doet. Nu kan bittorrent ook beter gebruikt worden voor een legaal aanbod. Je kunt nu bijvoorbeeld een streaming service bouwen waar iedereen in de wereld tegen betaling zijn bandbreede kan aanbieden om het mogelijk te maken. Dit zijn allemaal kleine stapjes die naar een meer decentraal internet leiden in tegenstelling tot de trend dat alles over CDN gaat. Bijvoorbeeld Amazon AWS en zo. Al hoewel ze veel servers hebben is geen toch een enkel bedrijf en dat is erg centraal.
https://medium.com/@JoySt...bitcoin-cash-fd7cf0ed6ef8
Lots of projects have promised cryptocurrency incentivised bandwidth, and it has been talked about for years, but we are the first to actually deliver on this.
Not only that,we are delivering it — not as part of some clunky daemon you have to build from source and operate through a complex CLI, but rather a well put together modern user experience.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 20-03-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:33
Kain_niaK schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:41:
Joystream is live!!!!!

[afbeelding]

Je kunt nu Bitcoin Cash verdienen voor het seeden van torrents.

JoyStream maakt een verdienmodel mogelijk waar niet gebruikt bandbreedte volledig geautomatiseerd verkocht kan worden met Bitcoin Cash als laag waarop gebouwt word. Het is een integratie van het Bittorrent protocol en het Bitcoin protocol. Het maakt veel dingen mogelijk die vroeger niet mogelijk waren. Zoals het tegen betaling een hogere upload snelheid bieden. Momenteel is er niet echt een incentive voor het seeden van torrent bestanden die je al gedownload hebt tenzij je onderdeel bent van een private tracker community bent en het voor seed punten doet. Nu kan bittorrent ook beter gebruikt worden voor een legaal aanbod. Je kunt nu bijvoorbeeld een streaming service bouwen waar iedereen in de wereld tegen betaling zijn bandbreede kan aanbieden om het mogelijk te maken. Dit zijn allemaal kleine stapjes die naar een meer decentraal internet leiden in tegenstelling tot de trend dat alles over CDN gaat. Bijvoorbeeld Amazon AWS en zo. Al hoewel ze veel servers hebben is geen toch een enkel bedrijf en dat is erg centraal.
https://medium.com/@JoySt...bitcoin-cash-fd7cf0ed6ef8
Klinkt heel erg interessant! Maar ...
This site can’t be reached
The web page at https://download.joystream.co:7070/download/windows/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
ERR_TUNNEL_CONNECTION_FAILED

Download down???
<edit>Download van de client kan ook via Github: https://github.com/JoyStream/joystream-desktop/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Erg intressante panel discussie over coloured coins en de verschillende manieren om ook op Bitcoin Cash tokens te hebben zoals op Ethereum. Waarschijnlijk gaat Bitcoin Cash binnen de 6 maanden hard forken om dit mogelijk te maken. Daarna zal het ook mogelijk worden om op een decentrale manier atomic swaps te doen tussen Ethereum tokens en Bitcoin Cash tokens.

Deze video is van deze morgen, op de Satoshi Visioin conferencie die momenteel in Toykyo aan de gang is.

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 23-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

De laatste spreker, Brett Scot, op de Satoshi Vision conferentie was super interessant en ging over de verschillende manieren hoe mensen geld zien. Niks technisch, maar vooral economisch.

YouTube: Satoshi's Vision Conference Live Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 15:42
Kain_niaK schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:14:
Erg intressante panel discussie over coloured coins en de verschillende manieren om ook op Bitcoin Cash tokens te hebben zoals op Ethereum. Waarschijnlijk gaat Bitcoin Cash binnen de 6 maanden hard forken om dit mogelijk te maken. Daarna zal het ook mogelijk worden om op een decentrale manier atomic swaps te doen tussen Ethereum tokens en Bitcoin Cash tokens.

Deze video is van deze morgen, op de Satoshi Visioin conferencie die momenteel in Toykyo aan de gang is.
Het is al mogelijk om atomic swaps te doen tussen BTC-based coins en Ethereum, erc-20 tokens. BarterDEX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Klopt maar er zijn nog geen tokens actief op het Bitcoin-BTC of Bitcoin-BCH netwerk. Als er inderdaad dit jaar een hardfork op het Bitcoin-BCH netwerk komt (geen drama als een groot genoeg deel van de community dit wil en mining support boven de 60% is) dan worden tokens voor het eerst mogelijk op een Bitcoin netwerk.

[ Voor 58% gewijzigd door Kain_niaK op 26-03-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 15:42
Kain_niaK schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:14:
Klopt maar er zijn nog geen tokens actief op het Bitcoin-BTC of Bitcoin-BCH netwerk. Als er inderdaad dit jaar een hardfork op het Bitcoin-BCH netwerk komt (geen drama als een groot genoeg deel van de community dit wil en mining support boven de 60% is) dan worden tokens voor het eerst mogelijk op een Bitcoin netwerk.
Maar wat is precies de toegevoegde waarde van tokens binnen BTC of BCH? Dat zorgt toch alleen maar voor meer scalability problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Kain_niaK schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:14:
Que?

Tokens nu op Bitcoin:
Counterparty
Omniprotocol (Tether)
Sidechain Rootstock

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

keihardekip schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:44:
[...]

Maar wat is precies de toegevoegde waarde van tokens binnen BTC of BCH? Dat zorgt toch alleen maar voor meer scalability problemen?
Er zijn nog nooit scalability problemen geweest op het BTC of BCH netwerk, beide zijn veel te klein. Sowieso zullen bandbreedte en opslagruimte en de kosten daar aan verbonden nooit een probleem vormen. Netwerk latency en vooral CPU verbruik (CPU verbruik dat niks te maken heeft met het bruteforcen van SHA256 hashes) kunnen wel in de toekomst een probleem vormen, als er een netwerk is dat 100 milion tx per dag doet, zoals Visa. Vooral als er binnen die dag peak momenten zijn. Maar met de erg lage groei van adoptie als betalingsmiddel zijn we daar misschien nog 20 jaar vandaan. Wie kan het zeggen?

Vitalkin Butterin was oorspronkelijk van plan om Etheruem gewoon boven op het Bitcoin netwerk te bouwen. Dat er nu een apart netwerk is dat beter werkt voor smart contracts is goed denk ik maar of er over 20 jaar nog twee netwerken zijn, eentje specifiek voor smart contract en eentje voor een betaalsysteem is nog maar de vraag.

Immers technisch gezien is alles op Ethereum ook mogelijk op het Bitcoin netwerk. Of dat een goed idee is is nog maar de vraag. Het voordeel van Ethereum is dat het een globale virtuele machine mogelijk maakt, het nadeel is dat de complexiteit het makkelijk maakt om exploits te vinden en uit te buiten,

Lange termijn lost dat probleem zichzelf op, er zullen beter programma's geschreven worden en er zullen procedures komen die voorkomen dat bugs in smart contract terecht komen. Immers, zoiets kan gigantisch kostelijk zijn.

Bij andere software systemen kun je vaak gewoon lopend patches. Of bijvoorbeeld wanneer je je bittorrent client opstart dan komt er een boodschap: nieuwe software, please update!

Bij full node software (appart van SVP wallets) is dat natuurlijk niet zo makkelijk om te doen. Immers nieuwe software kan je incompatible maken met de rest van het netwerk en er is geen mechanisme om iedereen te forceren op hetzelfde moment allemaal te updaten. Dat kan nu eenmaal niet in een decentraal netwerk waar niemand de baas is.

Momenteel is de Bitcoin Cash community ook de toegevoegde waarde voor tokens aan het bespreken. Sommige mensen zeggen: Het maakt ons netwerk interessant voor programmeurs en mensen met bepaalde ideeën die een token systeem nodig hebben. Het geeft meer flexibiliteit wanneer je tokens kunt hebben zonder vaste waarde die ook nog eens onderverdeeld kunnen worden in zo veel mogelijk losse units. Het zorgt er dan voor dat er meer gebruik is van het netwerk en dat zorgt voor een betere netwerk effect en is beter voor iedereen. Het aantal tx per dag is immers een van de weinig metrics die je kunt gebruiken om te zeggen of je netwerk succesvol is of niet.

Er zijn ook andere mensen die zeggen: Tokens is gewoon een afleiding voor het betalingssysteem en de munteenheid die wij willen.

Tokens is gewoon ruimte voor (beperkte) metadata in de blockchain. Momenteel is dat op geen elk Bitcoin netwerk een probleem.

https://cointext.io/ is ook net live gegaan.

Bitcoin Cash versturen over SMS. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 27-03-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Biersteker schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Que?

Tokens nu op Bitcoin:
Counterparty
Omniprotocol (Tether)
Sidechain Rootstock
Counterparty is proof of burn.

Omniprotocol is een layer twee oplossing. Iedereen kan zijn eigen laag twee boven op elk netwerk bouwen zolang de base layer betrouwbaar genoeg is en niet verandert van structuur en als de tx kosten laag genoeg zijn dat je tweede netwerk economisch gezien werkbaar is.

RootStock is zo ver ik weet nooit gelanceerd geweest. (of ergens in december 2017 of zo?) Sidechains worden niet in de blockchain opgeslagen.

Dit is allemaal totaal anders als het Bitcoin protocol aanpassen zodat er ruimte is voor meta data in de blocks die het protocol momenteel niet toe laat. Je kunt dat backwards compatible bouwen maar dat kan voor een hoop problemen in de toekomst zorgen omdat je dan verschillende implementaties heb die verschillende regels door elkaar heen gebruiken.

Als de Bitcoin Cash community het protocol gaan aanpasse kan dat op twee manieren. Of wel word de hele tx structuur opnieuw geschreven. Er is een Nederlander die een aantal erg goede ideen heeft om deze tx structuur beter te maken. Echter op de kwaliteit van die software dan up to date te krijgen met de huidige kwaliteit heb je een paar jaar nodig om te programeren.

De tweede manier is mogelijk zonder de hele tx structuur te verschrijven. En door OP codes te reactiveren die ooit door core devs zijn degeactiveerd.

Momenteel zien de meeste mensen binnen de Bitcoin Cash community, inclusief myself, de OP_Group opcode als de beste manier om dit mogelijk te maken.

En dan wanneer meer dan helft van de community het ziet zitten en mining support boven de 60% ligt in een keer het hele netwerk te updaten. Momenteel is alle software daar voor geschreven behalve SPV wallets. Het kan dus technisch en menselijk gezien in de komende 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1057151

Hoi,

Ik heb op 6 december mijn bitcoins omgezet naar ether.

Nu zijn we ongeveer 4 maand verder en deze tra sanctie is nog altijd niet compleet.

Heeft er iemand tips wat ik kan doen?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Anoniem: 1057151 Je zal een stuk specifieker moeten zijn. Bij welke exchange heb je je btc omgezet in eth, en waaruit trek je de conclusie dat je transactie niet compleet is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1057151

.oisyn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:30:
@Anoniem: 1057151 Je zal een stuk specifieker moeten zijn. Bij welke exchange heb je je btc omgezet in eth, en waaruit trek je de conclusie dat je transactie niet compleet is?
Bij blockchain.info

De transactie zit aan 2/3 van de stappen Staat er. Deze is wel al reeds bevestigd maar ik heb de etherium nog niet in mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dan zou ik even contact opnemen met de support van blockchain.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Wat is een goede betrouwbare tutorial i.v.m. Lightning (windows)? Ik vind wel een paar youtube films en artikels, maar ik veronderstel dat sinds de Beta release niet alles van toepassing is?

Neem ik best de software van "Lightning Labs" (Elizabeth Stark e.a.). Ik veronderstel dat er verschillende implementaties zijn van het protocol, maar "Lightning Labs" is de meest betrouwbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

kristof1234 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:31:
Wat is een goede betrouwbare tutorial i.v.m. Lightning (windows)? Ik vind wel een paar youtube films en artikels, maar ik veronderstel dat sinds de Beta release niet alles van toepassing is?

Neem ik best de software van "Lightning Labs" (Elizabeth Stark e.a.). Ik veronderstel dat er verschillende implementaties zijn van het protocol, maar "Lightning Labs" is de meest betrouwbare?
Bij ons verschillen de meningen nog een beetje welke nou "het best" is, maar deze projecten worden bij ons het meest gebruikt:
https://github.com/ElementsProject/lightning
https://github.com/lightningnetwork/lnd

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

komkommer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:36:
[...]

Bij ons verschillen de meningen nog een beetje welke nou "het best" is, maar deze projecten worden bij ons het meest gebruikt:
https://github.com/ElementsProject/lightning
https://github.com/lightningnetwork/lnd
Heb je er al betalingen mee gemaakt op mainnet, of alleen nog op testnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Kain_niaK schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:39:
[...]

Heb je er al betalingen mee gemaakt op mainnet, of alleen nog op testnet?
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, maar het klooien gebeurt vooralsnog op testnet.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zie weer een hoop coins de plus in gaan zo na het paasweekend.
Is daar een reden voor?

[ Voor 16% gewijzigd door MarElo op 03-04-2018 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MarElo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:57:
Ik zie weer een hoop coins de plus in gaan zo na het paasweekend.
Is daar een reden voor?
We zijn flink omlaag gegaan de laatste tijd en nu gaat het weer omhoog. Is voor zover ik weet geen echte reden voor. Dat we nu omhoog gaan wil ook zeker niet zeggen dat we weer niet verder omlaag kunnen gaan. Mogelijk is het een tijdelijke opleving, mogelijk gaat het vanaf hier verder omhoog. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

AMA op Reddit met Mike Hearn.

https://www.reddit.com/r/...sk_mike_anything/?sort=qa

En een coole reclame video for Bitcoin Cash, met als doel meer adoptie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LbPIkYdJv7E&]

[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 07-04-2018 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
komkommer schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:49:
[...]

Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, maar het klooien gebeurt vooralsnog op testnet.
Zou ik wel doen... het werkt al. Ik heb mainnet betalingen gedaan en het is echt een heel nieuwe ervaring. Als ik nou ook lightning coins kan ontvangen via een betaling aan Bitonic, dan hoef ik mijn channel niet meer te sluiten en kan ik lekker alles offchain betalen straks.

lnd werkte in het begin alleen met btcd, dus gebruikte ik destijds c-lightning. Daar heb ik wat scriptjes voor gemaakt om een klein lokaal netwerkje te testen, maar ze lopen een beetje achter op lnd volgens mij. Die gebruik ik nu vanaf 0.4 en dat gaat behoorlijk soepel.

[ Voor 23% gewijzigd door rickiii op 08-04-2018 23:20 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Coin text demo! Bitcoin Cash via SMS.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G1vZEhJBaF0]

Mijn telefoon is kapot, maar zodra ik een nieuwe heb ga ik er ook mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

rickiii schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:17:
[...]

Zou ik wel doen... het werkt al. Ik heb mainnet betalingen gedaan en het is echt een heel nieuwe ervaring. Als ik nou ook lightning coins kan ontvangen via een betaling aan Bitonic, dan hoef ik mijn channel niet meer te sluiten en kan ik lekker alles offchain betalen straks.

lnd werkte in het begin alleen met btcd, dus gebruikte ik destijds c-lightning. Daar heb ik wat scriptjes voor gemaakt om een klein lokaal netwerkje te testen, maar ze lopen een beetje achter op lnd volgens mij. Die gebruik ik nu vanaf 0.4 en dat gaat behoorlijk soepel.
Ja, wij zijn er als bedrijf ook wel mee bezig hoor :)

Makerij Hofman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

In de Bitcoin Cash community, en voornamelijk via yours.org en /r/btc werken we samen met een aantal mensen uit Venezuela die aan voedselbedeling doen. Dit is een korte impressie gemaakt door het Bitcoin Cash fund

Voor meer informatie en cijfers. --> https://www.yours.org/con...hforeveryone-9208f5275bc3

En eatBCH (de persoon uit Venezuela) --> https://www.yours.org/con...march-report-728821ced7cf

[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 11-04-2018 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En zo werd het Bitcoin en overige cryptocurrencies topic, het Bcash promotie topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:39:
En zo werd het Bitcoin en overige cryptocurrencies topic, het Bcash promotie topic :P
Het valt alweer mee dat 'ie het in ieder geval consequent heeft over BCH/Bitcoin Cash, in plaats van zoals in het verleden de suggestie te wekken dat dit over de echte bitcoin ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ok om de dingen in balans te houden hier een demo video over het gebruik van het Lightning Netwerk.
Natuurlijk als ik de enige ben die dingen plaats die met adoptie te maken hebben, omdat ik de enige ben die een vorm van Bitcoin als betaalmiddel gebruikt en niet alleen voor speculatie op crypto exchanges. Ja dan geeft dat natuurlijk een vertekend beeld. Voel je vrij om zelf ook dingen te plaatsen die met een Bitcoin adoptie te maken hebben.

Erg leuk weer, om op mij te gaan zeiken. In plaats van zelf bij te dragen aan dit topic. Zonder mensen die hard aan adoptie werken is de langer termijn prijs van Bitcoin 0 euro. Dus je zou ons dankbaar moeten zijn in plaats van te zeiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 14-04-2018 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Kain_niaK schreef op maandag 9 april 2018 @ 04:40:
Coin text demo! Bitcoin Cash via SMS.
[video]
Mijn telefoon is kapot, maar zodra ik een nieuwe heb ga ik er ook mee spelen.
Werkt prima. Ik heb een paar mensen een wallet gegeven en laten zien hoe makkelijk je met BCH kunt betalen, door een SMS te sturen naar Cointext "SEND €1 +31612345678", dan krijg je nog een confirmatie PIN (tegen spoofing) en klaar.
Eerste impuls is "dat (SMS medium) is super onveilig", of "dan hebben ze je wallet private key"; maar ik vond het smullen om te lezen wat er aan techniek achter zit om dit te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja klopt he grote probleem is dat je telefoon nummer gebruikt word als seed for je keys. Het algoritme is geheim maar als dat uitlekt kan er dus op grote schaal alle funds gestolen worden. Kwestie van voor alle telefoon nummers in de wereld private keys te genereren.

Ook SMS spoofing is een gevaar. Het is dus best om nooit te veel geld in een wallet te stoppen die aan je telefoonnummer gelinkt is.

Het nadeel is dus niet al te veel veiligheid, het voordeel dat je met een dumb phone zonder internet verbinding nu ook Bitcoin Cash kunt versturen en ontvangen.

Ook zijn de fees van het bedrijf nog vrij hoog. Maar er zal vast wel uiteindelijk een concurrent komen. Systemen zoals Mpeso worden in africa erg veel gebruikt dus er is zeker een grote markt voor.

15 mei gaat Bitcoin Cash weer hard forken. Momenteel is het plan om elke 6 maanden te hard forken.
Een vast timing zorgt ervoor dat iedereen zich erop kan voor bereiden. Door middel van deze hard forks kunnen we de software en het protocol blijven updaten.

Momenteel zijn die updates niks meer dan herstellen wat ooit al in de software zit. De soft 8 MB limit als maximale block grote gaat er uit en de enige limiet is dan de 32 MB die in het P2P protocol zit. Deze kan niet verandert worden met een paar regels code. Het P2P protocol moet dan herschreven worden.

Tenzij er rare dingen gebeuren en opeens Bitcoin Cash adoptie kritische massa bereikt en dan exponentieel gaat kunnen we waarschijnlijk een jaar of 20 vooruit met blocks van 32 MB groot.

Hard fork zijn altijd beter dan soft forks omdat je dan geen zorgen hoeft te maken over backwards compatibiliteit. Het nadeel is dat een zooi Bitcoin related software elke 6 maanden een onderhouds beurt nodig heeft. Bij hard forks schakelt iedereen op hetzelfde moment over naar de nieuwe software.

Zolang er binnen het Bitcoin Cash ecosysteem consensus is, is dit allemaal geen probleem. Er zijn twee main full node implemenatatie. Bitcoin ABC en Bitcoin Unlimited.

ABC is het meest populaire. Dan zijn er nog SPV wallets zoals Electron Cash (fork van Electreum) die bij sommige hard forks ook een update nodig hebben.

Ryan X Charles praat in deze video over al deze dingen, en kent er meer van dan mij.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DIC3y5FHu5U]

[ Voor 50% gewijzigd door Kain_niaK op 16-04-2018 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 846827

Kain_niaK schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:52:

Tenzij er rare dingen gebeuren en opeens Bitcoin Cash adoptie kritische massa bereikt en dan exponentieel gaat kunnen we waarschijnlijk een jaar of 20 vooruit met blocks van 32 MB groot.

[video]
Ja klopt man, zolang niemand Bcash gebruikt kan je heel lang vooruit met die blocks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
AntPool is bcash mining fees aan het burnen omdat... Tja, dat leggen ze eigenlijk niet uit 8)7. https://m.facebook.com/AntPoolBITMAIN/posts/1836430923324473

Ja, dezelfde AntPool die geen transacties onder de 5 sat/B wilt opnemen op de Bitcoin blochain omdat ze dan niet genoeg verdienen |:(.

Prachtig hypocriete antics weer van een grote bch proponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 16:21
.oisyn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:10:
AntPool is bcash mining fees aan het burnen omdat... Tja, dat leggen ze eigenlijk niet uit 8)7. https://m.facebook.com/AntPoolBITMAIN/posts/1836430923324473

Ja, dezelfde AntPool die geen transacties onder de 5 sat/B wilt opnemen op de Bitcoin blochain omdat ze dan niet genoeg verdienen |:(.

Prachtig hypocriete antics weer van een grote bch proponent.
De tekst, zodat mensen van facebook weg kunnen blijven:
Some BITCOIN CASH (BCH) investors may have noticed that Antpool has recently begun burning BCH by sending mining fees to a black hole address with each block mined. Twelve percent of the transaction fees earned by the mining pool are burnt. This is voluntary and we want to explain why this burning might be good for BCH as a whole.

The Bitcoin Cash blockchain is at the tipping point of becoming a widely used public blockchain. A very good example of the innovation happening on BCH is memo.cash. After the May 15th planned hard fork, more and more useful applications will be enabled on BCH, using re-enabled OP_codes and enlarged OP_RETURN spaces. Furthermore, the increased block size cap will prevent the risk of network congestion from deterring such apps to be built.

During the forthcoming wave of innovation, we believe that on-chain transaction volume will experience significant growth. The crypto economy is not only about BCH though, nor is it only about money. It is also about protecting freedom of speech and freedom of association. BCH should embrace innovations and the free market, and be supportive and inviting of all kinds of applications being deployed on the BCH blockchain. The Bitcoin Cash community should embrace the entrepreneurial spirit and treat any fee paying transaction as a customer. Even if those transactions are non-BCH tokens, and even if those transactions are not about the transfer of money.
Is inderdaad onduidelijk waarom ze dat doen, en waarom 12%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:52:
Hard fork zijn altijd beter dan soft forks
"Only a Sith deals in absolutes"

Hard forks zijn zeker niet *altijd* beter dan soft forks. Ja, je hebt het voordeel dat alle nodes na een HF een bepaalde versie draaien en je dus in feite met een schone lei begint, maar er zijn ook voldoende nadelen. Backwards compatibiliteit is wenselijk voor goede redenen. Grotere bedrijven en organisaties gaan niet zo maar stabiel draaiende software upgraden naar een nieuwe versie. Dat vereist risico-analyse, tests, een rollout plan, enz... En met een HF is updaten niet alleen noodzakelijk, er zit ook een strikte deadline op.

In het kader van "if it aint broke, don't fix it", zijn er genoeg die niet de tijd en moeite willen investeren in een update die voor hen geen relevante verbeteringen bevat. Zeker als zoiets iedere 6 maand gebeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
Zo, na een paar keer een uurtje rommelen is eindelijk mijn Lightning network mainnet node in bedrijf en is de stikker onderweg :) Ik heb deze guide gebruikt, de hardware is een Odroid HC1 met een Crucial MX500 500GB SSD. De volledige sync van de blockchain duurde ongeveer 2 dagen, een stuk beter dan de 8 weken op mijn Bitseed v2. Total kosten: ongeveer €200,- voor de hardware en een uur of 3 om te boel in te regelen.

Weinig verrassingen tot nu toe, behalve dat mijn node pas zichtbaar werd op explorers zodra de wallet gefund was en er channels geopend werden. En dat 0.001 BTC iets te weinig is om te starten, daar kon maar 1 channel mee geopend worden. Na een tweede funding ging het beter en ging de betaling naar blockstream ook meteen door.

Volgende stap is om er ook lncli-web op te zetten om alles wat beter inzichtelijk te maken. Leuk project voor de zomeravond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Met hoeveel heb je gefund dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rannasha schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:41:
[...]

Grotere bedrijven en organisaties gaan niet zo maar stabiel draaiende software upgraden naar een nieuwe versie.
Wel als dat vereist is om nog compatibel met het netwerk te zijn. Als genoeg miners updaten word je gedwongen ook te updaten. Het zou goed zijn voor een routine waar dit elke 6 maanden gebeurd. Voor non contentieus updates is dit ook geen probleem. Momenteel word Bitcoin Cash ook helemaal niet geupdate, er worden gewoon wijzigingen ongedaan gemaakt. Op 15 mei word de originele 32 MB hard limit herstelt, de soft limit die in 2010 was toegevoegd gaat er dan uit. En opcodes die in het verleden uitgeschakeld zijn geweest gaan weer aan. Omdat het lastig is om in een decentraal systeem te coördineren is het goed als elke 6 maanden een hard fork de norm word. Voorkomt in ieder geval wat er met Bitcoin-BTC gebeurd is, waar het netwerk onbetrouwbaar werd ... terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden met het aanpassen van 3 regels code, om van die 1 MB naar 2 MB te gaan. Dan werden er momenteel misschien 600 000 tx per dag gedaan. In plaats daarvan hebben heel veel mensen een super slechte ervaring opgedaan met Bitcoin en die willen niet nog een keer zoiets mee maken, en ik denk niet dat een grote speler zoals Steam nogmaals de moeite gaat doen om Bitcoin betalingen te ontvangen via het LN netwerk, na hun slechte ervaringen.

Goed gesprek tussen Doug Polk en Bryan Mico.

Tijdcodes:

Introduction - (0:00 - 2:00)
Background - (2:01- 9:47)
Wild West Cryptocurrency/Regulation - (9:48 - 13:13) T
Technical Analysis/View on Cryptocurrency - ( 13:14 - 21:35)
Comedy in Cryptocurrency - (21:36 - 28:00)
Build on the chain you like - (28:01 - 33:56)
Bitcoin/Bitcoin Cash - (33:57 - 47:20)
Craig Wright - (48:09 - 55:02)
Seals with clubs/Poker - (55:03 - 1:02:44)
Poker ICO’s - (1:02:45 - 1:07:17)
“Bitcoin Core” - (1:07:18 - 1:10:36)
Hanging out with Roger Ver - (1:10:37 - 1:17:55)
Deflationary currency/Hodling - (1:18:49 - 1:25:52)
Privacy coins - (1:25:53 - 1:40:00)
Governments - (1:40:01 - 1:43:18)
Governments - (1:43:54 - 1:52:40)
Silk Road/Illegal Trade/Laws - (1:52:41 - 2:09:40)
Coins Bryan Likes - (2:09:41 - 2:13:00)
Flying Drones - (2:13:01 - 2:21:31)
Last thoughts - (2:21:32 - 2:23:14)

[ Voor 56% gewijzigd door Kain_niaK op 23-04-2018 11:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:42:
terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden met het aanpassen van 3 regels code
Hebben we dat hopeloze argument ook weer. Het aantal regels code dat aangepast moet worden zegt in z'n geheel niets over de gevolgen die de aanpassing met zich mee kan brengen. Dat het maar 3 regels code zouden zijn is dan ook een compleet nutteloze toevoeging.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

.oisyn schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:45:
[...]

Hebben we dat hopeloze argument ook weer. Het aantal regels code dat aangepast moet worden zegt in z'n geheel niets over de gevolgen die de aanpassing met zich mee kan brengen. Dat het maar 3 regels code zouden zijn is dan ook een compleet nutteloze toevoeging.
We should be able to at least match Paypal's average transaction rate...

Code:

diff --git a/main.h b/main.h
index c5a0127..c92592a 100644
--- a/main.h
+++ b/main.h
@@ -14,7 +14,10 @@ class CBlockIndex;
class CWalletTx;
class CKeyItem;

-static const unsigned int MAX_BLOCK_SIZE = 1000000;
+static const unsigned int TX_PER_MINUTE = 1400;
+static const unsigned int TX_AVG_SIZE_GUESS = 256;
+static const unsigned int MAX_BLOCK_SIZE =
+ TX_PER_MINUTE * TX_AVG_SIZE_GUESS * 10 * 2;
static const unsigned int MAX_BLOCK_SIZE_GEN = MAX_BLOCK_SIZE/2;
static const int MAX_BLOCK_SIGOPS = MAX_BLOCK_SIZE/50;
static const int64 COIN = 100000000;
Het enige probleem hiermee, dat je die code alleen kunt wijzigen als iedereen op het netwerk op hetzelfde moment die code ook wijzigt.

Maar goed lees de discussie maar eens zelf.

Bitcoin is in grote probleem geraakt, juist omdat deze code NOOIT is aangepast geweest. Als die problemen er niet waren geweest had je een punt, maar nu niet. Of heb je het zelf leuk gevonden om 2 weken te moeten wachten op een transactie of een fee van meer dan 20 euro te betalen? Hoeveel problemen denk je dat dat kan geven voor bedrijven die van hun diensten afhankelijk zijn van Bitcoin? Zoals we gezien hebben zijn de grootste er gewoon mee gekapt. Had allemaal voorkomen kunnen worden, door met elkaar die code aan te passen. Had je alsnog LN gewoon kunnnen bouwen. Je doet net alsof een blocksize increase van 1 naar 2 MB het einde van de wereld is. Dat het niet gebeurd is, is het einde van Bitcoin-BTC geweest als betaalmiddel.

[ Voor 22% gewijzigd door Kain_niaK op 23-04-2018 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zoals gewoonlijk lees je weer niet wat ik zeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:42:
[...]

Wel als dat vereist is om nog compatibel met het netwerk te zijn. Als genoeg miners updaten word je gedwongen ook te updaten. Het zou goed zijn voor een routine waar dit elke 6 maanden gebeurd. Voor non contentieus updates is dit ook geen probleem. Momenteel word Bitcoin Cash ook helemaal niet geupdate, er worden gewoon wijzigingen ongedaan gemaakt. Op 15 mei word de originele 32 MB hard limit herstelt, de soft limit die in 2010 was toegevoegd gaat er dan uit. En opcodes die in het verleden uitgeschakeld zijn geweest gaan weer aan. Omdat het lastig is om in een decentraal systeem te coördineren is het goed als elke 6 maanden een hard fork de norm word. Voorkomt in ieder geval wat er met Bitcoin-BTC gebeurd is, waar het netwerk onbetrouwbaar werd ... terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden met het aanpassen van 3 regels code, om van die 1 MB naar 2 MB te gaan. Dan werden er momenteel misschien 600 000 tx per dag gedaan. In plaats daarvan hebben heel veel mensen een super slechte ervaring opgedaan met Bitcoin en die willen niet nog een keer zoiets mee maken, en ik denk niet dat een grote speler zoals Steam nogmaals de moeite gaat doen om Bitcoin betalingen te ontvangen via het LN netwerk, na hun slechte ervaringen.
Je mist het punt dat ik maakte volledig (zoals gebruikelijk).

Bedrijfskritische software (wat een cryptocurrency-node meestal zal zijn voor bedrijven die dit draaien) iedere 6 maanden updaten met een update die wijzigingen in de functionaliteit aanbrengt? Vergeet het maar. Iedere IT afdeling van een bedrijf van redelijke omvang zal hier naar kijken, een beetje giechelen, en overgaan naar een andere cryptocurrency.

Rollout processen zijn traag. En met goede redenen. Je moet de update testen, alle code, processen en documentatie die van de software gebruik maken moet worden aangepast. En dat moet worden getest. Vervolgens moet de daadwerkelijke rollout worden gepland, inclusief een fallback, wat op zichzelf al een uitdaging is, want je kunt niet zomaar terugvallen op de vorige versie van de software bij een hard fork. En dat allemaal met deadlines die extern bedacht zijn. Dus als het even niet handig uitkomt met drukke periodes binnen het bedrijf, pech. Updaten of niet meer mee doen.

Voor grootschalige adoptie (dus niet alleen hobbyisten en startups) is een beleid van verplichte updates iedere 6 maanden met een keiharde deadline voor implementatie funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rannasha schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:12:
[...]

Je mist het punt dat ik maakte volledig (zoals gebruikelijk).

Bedrijfskritische software (wat een cryptocurrency-node meestal zal zijn voor bedrijven die dit draaien) iedere 6 maanden updaten met een update die wijzigingen in de functionaliteit aanbrengt? Vergeet het maar. Iedere IT afdeling van een bedrijf van redelijke omvang zal hier naar kijken, een beetje giechelen, en overgaan naar een andere cryptocurrency.
Dan is Bitcoin-BTC gedoemt om voor eeuwig een blocksize limiet van 1 MB te hebben wamt die patch is van 2010, en als 8 jaar niet lang genoeg is ... zal Iedere IT afdeling van een bedrijf van redelijke omvang zal hier naar kijken, een beetje giechelen, en overgaan naar een andere cryptocurrency.

Als je dan alles op LN wilt doen met zo weinig mogelijk on chain tx om ver onder de 400 000 tx per dag te blijven heb je grote centralse hubs op LN nodig zodat alles daar gedaan kan worden zonder te veel op de chain te settelen.
Rollout processen zijn traag. En met goede redenen. Je moet de update testen, alle code, processen en documentatie die van de software gebruik maken moet worden aangepast.
Hangt een beetje van de code af, de code die ik gepost heb veranderd gewoon een soft limit die ooit als bescherming door Satoshi is toegevoegd. Heel iets anders als de 32 MB limiet die in het P2P transfer protocol zit. Als je daar documentatie voor moet schrijven gaat er iets grondig mis. Ik heb het niet over het toevoegen van features of dergelijke. Ook niet over een bugfix.
En dat moet worden getest. Vervolgens moet de daadwerkelijke rollout worden gepland, inclusief een fallback, wat op zichzelf al een uitdaging is, want je kunt niet zomaar terugvallen op de vorige versie van de software bij een hard fork.
Zoals ik al zei het hangt allemaal af van wat er nu precies wijzigt. Bitcoin-qt software verandert elke release. Alleen die veranderingen zijn niet op protocol level. Het wijzigen van de 1 mb soft limit is wel op protocol level. Maar dat veroorzaakt helemaal geen enkel probleem, bitcoin heeft van 2008 tot 2010 prima gewerkt zonder deze soft limit. Je zult toch echt eens een keer moeten uitleggen waarom het weg halen van deze softlimit nou zulke grote problemen gaat veroorzaken terwijl iedereen die in Bitcoin zit met eigen ogen heeft kunnen zien en zelfs persoonlijk meemaken wat de gevolgen zijn geweest van het niet weg halen van deze soft limit.
En dat allemaal met deadlines die extern bedacht zijn. Dus als het even niet handig uitkomt met drukke periodes binnen het bedrijf, pech. Updaten of niet meer mee doen.

Voor grootschalige adoptie (dus niet alleen hobbyisten en startups) is een beleid van verplichte updates iedere 6 maanden met een keiharde deadline voor implementatie funest.
Voor grootschalige adoptie gaan gebruikers gewoon SPV clients gebruiken en die hoeven niet mee te updaten, alleen de nodes waar deze mee verbinden.

Zie het meer als Google die zijn eigen software binnen zijn servers elke 6 maanden aanpast. Miners en grote bedrijven die genoeg betalingen doen dat ze een non mining node draaien zullen moeten updaten. Maar het is sowieso in hun beste intrest dat er genoeg onderlinge coördinatie is zodat de gebruikers nergens last van hebben.

Als een groot genoeg gedeelte van het netwerk laat zien dat ze niet elke 6 maanden willen updaten kan gebeurd het ook niet. Het zijn miners die een update initialiseren, maar die willen natuurlijk niet het risico lopen om hun gebruikers weg te jagen. Bitcoin-BTC heeft dat risico wel genomen ... door het totaal in het extreme het maar altijd te hebben over het risico van wijzigingen, precies zoals jij nu doet. Zelfs als de wijzigen gewoon het verwijderen van een bescherming is die in 2010 wel zin maakte maar sinds ongeveer 2013 al lang niet meer.

De reden dat Bitcoin Cash wel elke 6 maanden gaat proberen dit te doen is nu juist om het andere extreme te voorkomen, waar een group devs het succes van Bitcoin kan verhinderen door iedereen wijs te maken dat verandering te gevaarlijk is, onafhankelijk van de context. Door te doen alsof elke wijziging op protocol level gelijk is aan elke andere wijziging en dat de risico's bij elke aanpassing van de code hetzelfde zijn. Dat is gewoon niet zo.

De toekomst zal uitwijzen wie er de beste kijk op heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 23-04-2018 11:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:31:
Dan is Bitcoin-BTC gedoemt om voor eeuwig een blocksize limiet van 1 MB te hebben wamt die patch is van 2010, en als 8 jaar niet lang genoeg is ... zal Iedere IT afdeling van een bedrijf van redelijke omvang zal hier naar kijken, een beetje giechelen, en overgaan naar een andere cryptocurrency.
Heb ik ooit gezegd dat een hard fork nooit mogelijk is? Mijn stelling was dat een hard fork iedere 6 maanden onwenselijk is. Een hard fork dient goed geplanned te worden, met ruime tijd voor alle betrokken partijen om zich voor te bereiden. Dat betekent een flinke test-periode op het testnet, gevolgd door de release van de definitieve software ruim voor de beoogde hard fork datum (lees: maanden) en een activatie van de fork d.m.v. een signaling-mechanism.

Overigens snap ik niet precise waar je naar toe wil met jouw "8 jaar". Het is waar dat de 1 MB beperking in 2010 is ingevoerd, maar deze beperking heeft pas tot overlast geleid sinds vorig jaar. En sindsdien is de SegWit softfork uitgevoerd die een effectieve block-size verhoging met zich meebracht (SegWit zou al veel eerder zijn geactiveerd zonder het obstructionisme van Bitmain & co, maar goed) en wordt er gewerkt aan verdere optimalisaties zoals Schnorr signatures en offchain oplossingen zoals LN.
Hangt een beetje van de code af, de code die ik gepost heb veranderd gewoon een soft limit die ooit als bescherming door Satoshi is toegevoegd. Heel iets anders als de 32 MB limiet die in het P2P transfer protocol zit. Als je daar documentatie voor moet schrijven gaat er iets grondig mis. Ik heb het niet over het toevoegen van features of dergelijke. Ook niet over een bugfix.
Jij weet niet op welke manier een software stack van een bedrijf van bepaalde eigenschappen van de onderliggende software (in dit geval de cryptocurrency-node) af hangt. Het is dus veel te kortaf om te zeggen dat een verhoging van de limiet naar 32 MB een triviale wijziging die overal zonder problemen ingevoerd kan worden. En zoals @.oisyn al aangaf: Een wijziging die qua code zeer eenvoudig is, kan alsnog verregaande gevolgen hebben. Je kunt de impact van een wijziging niet simpelweg correleren aan het aantal LoC dat gewijzigd is.

Daarnaast had ik het over hard forks in het algemeen, niet deze specifieke wijziging. Het spreekt voor zich dat sommige wijzigingen voor de meeste gebruikers minder ingrijpend zijn dan anderen.
Zoals ik al zei het hangt allemaal af van wat er nu precies wijzigt. Bitcoin-qt software verandert elke release.
Maar gebruikers kunnen kiezen om een of meer releases over te slaan zonder problemen. Je kunt zo node-software draaien van 2 jaar terug en nog compatible zijn met het netwerk. Je mist mogelijk nieuwe features (bv SegWit of snellere initiële blockchain-sync), maar je bestaande setup blijft gewoon werken.
Alleen die veranderingen zijn niet op protocol level. Het wijzigen van de 1 mb soft limit is wel op protocol level. Maar dat veroorzaakt helemaal geen enkel probleem, bitcoin heeft van 2008 tot 2010 prima gewerkt zonder deze soft limit. Je zult toch echt eens een keer moeten uitleggen waarom het weg halen van deze softlimit nou zulke grote problemen gaat veroorzaken terwijl iedereen die in Bitcoin zit met eigen ogen heeft kunnen zien en zelfs persoonlijk meemaken wat de gevolgen zijn geweest van het niet weg halen van deze soft limit.
Daar gaat het helemaal niet om in deze discussie. Het gaat om een hard fork schema van 2x per jaar. Jij haalt er telkens weer het block-size debat bij. Is dat werkelijk het enige argument dat Bcash-supporters kunnen inzetten?
Voor grootschalige adoptie gaan gebruikers gewoon SPV clients gebruiken en die hoeven niet mee te updaten, alleen de nodes waar deze mee verbinden.
Bedrijven zullen geen SPV clients gebruiken. En dat is juist waar het knelpunt zit met frequente hardforks. Gewone gebruikers zullen vanzelf een update gepushed krijgen voor hun SPV client vanuit de applicatie-store van hun platform, zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen. Maar met grootschalige adoptie krijg je ook grote bedrijven die een hele software stack bouwen die van een full node afhankelijk is.

Tot slot: Kun je ook argumenteren over de stelling waar ik het oorspronkelijk over had ("Een hard fork iedere 6 maand is een slecht idee") zonder telkens het block-size debat opnieuw aan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
In totaal 0.005 BTC, daarmee zijn er 4 kanalen geopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Daar gaat het helemaal niet om in deze discussie. Het gaat om een hard fork schema van 2x per jaar. Jij haalt er telkens weer het block-size debat bij. Is dat werkelijk het enige argument dat Bcash-supporters kunnen inzetten?
Bitcoin Cash supporters willen nu juist elke 6 maanden gaan hard forken om een situatie te voorkomen waarin een hard fork nodig is maar toch niet word uitgevoerd, dus ja de reden dat Bitcoin Cash supporters dit van plan zijn heeft alles te maken met het block size debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:12:
[...]

Bitcoin Cash supporters willen nu juist elke 6 maanden gaan hard forken om een situatie te voorkomen waarin een hard fork nodig is maar toch niet word uitgevoerd, dus ja de reden dat Bitcoin Cash supporters dit van plan zijn heeft alles te maken met het block size debat.
Waarom zou je een munt willen hebben waabij iedere 6 maanden een nieuwe munt gemaakt word door een hard fork ? Over een paar jaar hebben we dus een shitload aan nieuwe dezelfde munten met wat kleine aanpassingen. Het lijkt meer op een tactiek om Bcash groter te maken door zoveel mogelijk hard forks uit te voeren waardoor mensen inkopen omdat ze de geforkte munt willen hebben. Voor mij heeft het niets te maken met een munt beter maken. Wil je een munt beter maken doe je er alles aan om een soft fork uit te voeren in plaats van een hard fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Er word helemaal geen nieuwe munt gemaakt, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Bitcoin-BTC heeft al verschillende keren in het verleden een hard fork uitgevoerd zonder dat er een nieuwe munt ontstaat.

Het word tijd om eens een post te maken over hard fork/soft fork en over hoe slecht deze twee namen zijn en hoeveel onduidelijkheid het gebruik ervan oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:56:
Er word helemaal geen nieuwe munt gemaakt, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Softfork: Aanpassing zonder een nieuwe chain te maken. Hardfork: Aanpassing waarbij een nieuwe chain word gemaakt naast de oude chain. Zo is het toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Deze post van Jorge Stolfi vond ik het meest verduidelijkend. Die ga ik eens naar het nederlands vertalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Kain_niaK op 24-04-2018 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-05 08:40
PilatuS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 01:43:
[...]

Softfork: Aanpassing zonder een nieuwe chain te maken. Hardfork: Aanpassing waarbij een nieuwe chain word gemaakt naast de oude chain. Zo is het toch ?
Nee.

Hard fork is - anders dan in de recente 'gratis geld' definitie - een incompatibele verandering aan de code/het protocol die botst met oudere versies van de software. Het is dus zo dat alle nodes moeten bijwerken voor het block waarin een fork geactiveerd wordt, omdat zij anders blocks genereren die niet in de geüpdatete chain passen en dus een eigen chain vormen. Als alle nodes of een overgrote meerderheid gewoon binnen de tijd updatet, is zo'n sidechain van een verouderde versie meestal niet levensvatbaar (uitzonderingen daargelaten).

[ Voor 15% gewijzigd door The Redman op 24-04-2018 10:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 01:43:
[...]

Ik had een kort antwoord in m'n hoofd. Daarna een wat langer antwoord. En toen nog wat langer. En uiteindelijk toch maar een blogpost: Rannasha's Quiet Corner: Fork this!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rannasha schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:43:
[...]

Ik had een kort antwoord in m'n hoofd. Daarna een wat langer antwoord. En toen nog wat langer. En uiteindelijk toch maar een blogpost: Rannasha's Quiet Corner: Fork this!!
Nice, vanavond eens lekker lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
Letop voor mensen met MyEtherWallet. Als je GoogleDNS gebruikt kan het gejacked worden. Is momenteel iets gaande.

Reddit: https://www.reddit.com/r/...com_highjacked_on_google/

Hackers Ether adres (blijkbaar):
https://etherscan.io/addr...9A5c28831ce3DC5F1D3120d29

Comments:
https://etherscan.io/addr...ce3DC5F1D3120d29#comments

Lijkt erop dat ze alleen ETH pakken, geen andere Altcoins.

EDIT:

Twitter MyEtherWallet:
https://twitter.com/myetherwallet/status/988787116015415296

[ Voor 9% gewijzigd door slijkie op 24-04-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Private keys inladen in je browser heb ik sowieso nooit een goed idee gevonden. Toen ik Ethereum gebruikt, gebruike ik Ethereum Wallet in light mode. Maar die had dan weer niet genoeg peers dus op sommige dagen als ik de software een tijdje niet geopent had duurde het uren voordat hij gesynct was.

Uiteindelijk ook een tijdje MEW gebruikt, maar ik huiverde bij de gedachte dat het dan allemaal via je browser gaat. Een browser is zo een groot attack surface. Een rogue extension en je kunt pech hebben.

Snap niet waarom die Ethereum gasten geen app zoals Electron Cash kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Er zijn een triljoen wallets die ethereum ondersteunen...
MEW is populair omdat het ultra toegankelijk is, helaas daardoor ook minder veilig, maar de keuze blijft aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

CT schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:58:
Er zijn een triljoen wallets die ethereum ondersteunen...
MEW is populair omdat het ultra toegankelijk is, helaas daardoor ook minder veilig, maar de keuze blijft aan de gebruiker.
Dat valt best tegen hoor. Er zijn helemaal niet zoveel Ethereum wallets die native applicaties zijn. Partity en Mist (dat is dus degene die ik gebruikt heb) zijn de wallets met de meeste features.

Welke wallets zijn er dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Kain_niaK schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:43:
[...]
Welke wallets zijn er dan nog?
Uiteraard ligt het aan je eisen, maar de meeste 'populaire' wallets ondersteunen tegenwoordig ETH.
Neem bijv. een van de populairste BTC apps BRD Wallet, die doet sinds deze week ook ineens ETH.
Maar echte 'native' apps die de hele chain syncen dat zijn er niet heel veel. Dit komt met name omdat Ethereum Wallets vaak gebruik maken van de Geth service die je ook zelf kan 'hosten', en dus je eigen synced blockchain in beheer hebt waar je vervolgens met een client naar keuze op kan verbinden.

shameless plug voor m'n eigen Ethereum App die met je eigen Geth service kan verbinden: Block Wallet welk ook ondersteuning bied voor ERC Tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het gaat om een mix tussen gebruiksvriendelijk en veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 942907

Voor hen die zich gelicht voelen door de fijne en oprechte gemeenschap werkend vanuit het domein bitcoin punt com. https://bitcoincomlawsuit.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Anoniem: 942907 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:11:
Voor hen die zich gelicht voelen door de fijne en oprechte gemeenschap werkend vanuit het domein bitcoin punt com. https://bitcoincomlawsuit.info/
Jouw mail geeft al precies evenveel informatie als de website die je linkt. Daar gaan toch wat alarmbellen bij rinkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 942907 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:11:
Kansloze missie dit imho. Sowieso is het geneuzel over de naam Bitcoin nogal kansloos. Nu wordt er lekker met FUD gegooid, maar ze kunnen beter zorgen dat de fees en transactietijd van Bitcoin zakken anders komt er een moment in de toekomst dat Bitcoin Cash echt Bitcioin zal gaan heten in de volksmond.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ryan X. Charles over de oude bitcoin op_codes die eindelijk weer aangezet worden in de bitcoin cash versie van bitcoin, wat het programmeren in de bitcoin script taal een stuk makkelijker maakt. En een zooi andere dingen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1s57hDHpvFQ]

2 weken nog, ben benieuwd hoe vlot de update zal gaan.

En nog een video van Patterson in Pursuit. Steve Patterson is een filosoof en autheur en heeft in 2014 een succesvol boek geschreven "What's the deal about Bitcoin?" en spreekt over zijn persoonlijke ervaringen met Bitcoin en hoe hij nu aan het overschakelen is naar Bitcoin Cash en doet opnieuw een interview met Ryan X Charles, net zoals in episode 77 die ik de vorige keer heb gepost.

Links naar Tijdcodes:

What happened to Segwit2x?
What did people do after it failed?
The importance of “vision” in any Bitcoin project
What about merchant adoption?
What about the price fluctuations?
Improved technology, 32x transaction throughput
What about bandwidth?
0-confirmation transactions
Memo.cash, the uncensorable Twitter
Do we need perfect security, or just good enough security?
What about centralization worries?
What about mining centralization?
Is there only one or two developers working on BCH?
Is it just Roger Ver’s pet project? A scam?
Can BTC and BCH coexist peacefully?
What if BTC miners want to harm BCH?
Can the Lightning Network solve these problems?

[ Voor 122% gewijzigd door Kain_niaK op 30-04-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb een monero wallet lokaal draaien en ik heb daar, zoals overigens enkele malen eerder, monero naar overgemaakt. ze verschijnen echter niet in mijn wallet. ik heb de transactie erbij gezocht en het adres is 100% goed. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de wallet niet goed synct. Ik snap echter niet waarom. Bij status staat dit:

Height: 1563727/1563727 (100.0%) on mainnet, not mining, net hash 648.59 MH/s, v6, update needed, 10(out)+0(in) connections, uptime 0d 0h 43m 49s

100% waarom dan alsnog update needed?

weet iemand wat er mogelijk aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Monero heeft in April een chain-splitsing gehad. Zie ook: https://bitcoinmagazine.c...sulted-four-new-projects/

Controleer dat jouw wallet en de transactie beiden op de juiste chain zitten. Als ik even Google naar een Monero block explorer, dan vind ik er eentje die een block height heeft die lager is dan wat jij in je post noemt.

Mogelijk herkent de wallet dat deze situatie is ontstaan en is dat de reden dat hij zegt "update needed". Ik ken de software niet, dus dat laatste is slechts een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Rannasha schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:29:
Monero heeft in April een chain-splitsing gehad. Zie ook: https://bitcoinmagazine.c...sulted-four-new-projects/

Controleer dat jouw wallet en de transactie beiden op de juiste chain zitten. Als ik even Google naar een Monero block explorer, dan vind ik er eentje die een block height heeft die lager is dan wat jij in je post noemt.

Mogelijk herkent de wallet dat deze situatie is ontstaan en is dat de reden dat hij zegt "update needed". Ik ken de software niet, dus dat laatste is slechts een gok.
thanks. ik heb inmiddels de client geupdate naar v7 en hij zegt nu 'up to date' ipv 'update needed'. dus dat is opgelost.

mijn saldo staat nu op 0 maar er lijkt het e.e.a. veranderd te zijn hij zegt dat de daemon gesynct is maar dat de wallet nog zon 150k blocks mijn syncen. In de vorige client was dit een en hetzelfde.

ik snap het ook niet want de path naar de lokaal opgeslagen blockchain is hetzelfde dus hij zou niet opnieuw zoveel blocks moeten downloaden.

wellicht zit de nieuwe client dan op die andere chain ? dat straks als de wallet geupdate is ik wel mijn xmr van de missende transactie heb maar niet die op mijn "oude wallet" zaten?

hoe krijg ik beide dan op 1 chain. want ik heb gecontroleerd ik heb nog steeds altijd hetzelfde XMR adres.

verwarrend! hopelijk snappen snappen jullie het beter dan ik ?

Afbeeldingslocatie: https://www.freeimage.us/thumb-A4DE_5AE83268.jpg

edit 02-05

ik heb alles gedelete (de gui client, de blockhain en de config files in programdata) en opnieuw gedownload, gesynct en alles klopt weer (alle funds staan erop).

[ Voor 9% gewijzigd door Buntmans op 02-05-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ze hebben mijn twitter account gerapporteerd. (met 200 verschillende accounts of mijn report knop klikken en dan gaat je profiel vol automatisch op geschorst)

Ik tweet over al mijn passies, en veel meer over muziek dan over Bitcoin Cash.

En ik heb momenteel geen telefoon met SMS dus nu kan ik een week of langer wachten tot ik weer kan twitteren. En ik weiger om mijn telefoon nummer aan twitter te geven, zelfs al zou ik momenteel er eentje hebben.

Dit is waar Bitcoin enthousiastelingen dus mee te maken hebben. Ik werd op school ook al gepest, en nu word ik op internet gepest omdat ik flink actief ben in de Bitcoin Cash community.

'k heb er een topic op /r/btc over aangemaakt.

'flink pissed. :(

Zijn er manier om online SMS te ontvangen zodat ik weer meteen kan twitteren?

edit: Iemand uit de Bitcoin Cash community heeft mij geholpen en nu heb ik weer toegang. Ze hebben vandaag een heleboel twitter accounts gepest. Was niet de enige in de Bitcoin Cash community waar dit vandaag mee gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZJyIs6r.png

[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 02-05-2018 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Blockpress.com is net live gegaan. Een soort van twitter waar elke actie op de bitcoin cash blockchain word opgeslagen. Kun je dus niet censoren.

Eerste ervaring:

Topic op /r/btc

Protocol:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
BlockPress Protocol v1.0

The Protocol uses P2PKH addresses and all actions are stored on-chain with OP_RETURN and data in payloads are UTF-8 encoded.

For example, the Set Name Action (8d01) will set your name to "test":

ASM: OP_RETURN 8d0174657374
HEX: 6a4c068d0174657374

Breaking it down:

6a = OP_RETURN
4c = PUSHDATA (We always use this for simplicity)
06 = Number of bytes in hex for command and payload
8d01 = Set Name Action
74657374 = "test" encoded as UTF-8 bytes
Action List
Set Name
Prefix: 0x8d01
Payload Parameters:

Text (76 bytes) - Profile name

Example:
OP_RETURN 8d0174657374
Sets name to "test"
Sample
Create Post
Prefix: 0x8d02
Payload Parameters:

Text (76 bytes)

Example:
OP_RETURN 8d025468652054696d65732030332f4a616e2f32303039204368616e63656c6c6f72206f6e206272696e6b206f66207365636f6e64206261696c6f757420666f722062616e6b732e
Creates a post with body "The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks."
Sample
Reply to Post
Prefix: 0x8d03
Payload Parameters:

Txhash (32 bytes) - Post being replied to
    Text (44 bytes) - Reply body

Example:
OP_RETURN 8d03224edc7bbfc509f830584b2fae36edcd98d4589387ee7ef7340da652b2f8a436426967207468616e6b7320746f20436f696e5465787421
Creates a reply with body "Big thanks to CoinText!"
Sample
Like a Post (Optionally Tip Author)
Prefix: 0x8d04
Payload Parameters:

Txhash (32 bytes) - Post being liked / tipped.
    Text (44 bytes) - (Unused currently)

Important Note: Tipping is done natively by creating an Output the author's public address in the amount of the tip . See sample below.

Example:
OP_RETURN 8d04224edc7bbfc509f830584b2fae36edcd98d4589387ee7ef7340da652b2f8a436
Creates a like for a post/reply
Sample
Follow Profile
Prefix: 0x8d06
Payload Parameters:

Address (17 bytes) - Legacy Address (HASH160)

Important Note: Use the Legacy address, not Cash Address format (done for flexibility reasons)

Example:
OP_RETURN 8d0631456b705758354d3536467235693136416f44564b4b4656476e7641433374744c56
Follows a profile
Sample

[ Voor 89% gewijzigd door Kain_niaK op 03-05-2018 09:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:53:
Een soort van twitter waar elke actie op de bitcoin cash blockchain word opgeslagen.
En niemand die zoiets heeft als "Dit is een ontzettend slecht doordacht idee"?

Ik kan eindeloos doorgaan over getallen zoals de benodigde block-size om een vergelijkbaar volume als Twitter te faciliteren (>1 GB), de benodigde bandbreedte die iedere full node moet hebben hiervoor (>100 Mbit/s) of hoe lang je doet met een verse 8 TB schijf voordat je een nieuwe moet bijpluggen om de blockchain bij te houden (<2 maanden), maar de onderliggende boodschap is duidelijk:

De blockchain is een ontzettend inefficient middel voor decentrale opslag van data. Hoewel de technologie allerlei nuttige toepassingen heeft, zijn er ook genoeg toepassing waarvoor deze absoluut niet geschikt is. En een Twitter-kloon is er een van. Zo'n dienst kan nooit succesvol worden. En wat heb je aan een social media platform als er slechts een handvol gebruikers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Perfect timing, Rannasha. Perfecte timing. We hebben alle twee op hetzelfde moment op post geduwd --> https://www.reddit.com/r/...tally_become_part_of_our/

Naar de maan gaan was ook een stom idee. We hebben het toch maar geprobeerd. Nu ja we zullen over 10 jaar wel zien waar de stomme ideeën zitten. Maar als je nooit iets probeert kun je nooit iets fout doen maar kun je ook nooit iets van waarde bouwen.

Elke tx is een betalende klant en de klant is koning. Behalve bij bepaalde bedrijven waar ze alle klanten als idioten behandelen. Dat soort bedrijven hebben niet lang klanten.

[ Voor 56% gewijzigd door Kain_niaK op 03-05-2018 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kain, naar voor je dat je Twitter even niet kon gebruiken, maar heb je ook maar enig bewijs dat het Bitcoin-aanhangers zijn? Het is toch vaker zo dat Twitter problemen heeft? En het kan toch elke scriptkiddie grweest zijn?

Ik lees in jouw topic op Reddit ook precies de haat waar jij juist de andere kant van beticht. En weer iemand die jou $5 doneert in Bitcoin Cash, wat ik persoonlijk echt zo'n perverse manier vind op een forum om mensen waar mee je het eens bent te stimuleren om vooral dezelfde mening te blijven posten:
that anger is immensely useful when turned into drive and determination

glad to hear your account got unlocked. keep up the good fight
$5 /u/tippr
Ik vind dat persoonlijk echt raar en niet ok.

Pas nou maar op dat jij in je blinde haat niet zo gaat doen waar je anderen van beticht, want zonder ook maar enig bewijs weet jij direct te vertellen dat 'Fucking /r/bitcoin assholes reported my twitter account'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Er is een lijst van twitter account die positief staan tegen over Bitcoin Cash. Die lijst word regelmatig afgegaan door een botnet dat de report knop spamt. Daar heeft de Bitcoin Cash community nu al een langere tijd last van. Die dag dat mijn twitter account op suspend is gegaan zijn ze weer de hele lijst afgegaan en blijkbaar ben ik net op de lijst terecht gekomen. Op de Bitcoin Cash Fund discord kwam ik een stuk of 10 mensen tegen die hetzelfde aan te hand hadden die dag. Sommige waren er al gewent aangeraakt en voor andere was het de eerste keer.

Op /r/bitcoin kun je regelmatig harrasement campanges tegen. Om slechte reviews op apps na te laten. Dat gaat compleet tegen de regels van Reddit in want dat is targetted harrasement.

Er is zoveel shit al zo lang aan de gang. Jij zit niet in die wereld en je hebt er geen last van. Hang maar eens een paar weken op /r/bitcoin rond en observeer. Dan zul je wel zien wat er aan de hand is.

Ik heb trouwens een aanvraag bij twitter gedaan voor meer informatie hierover, ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben kwaad op de mensen achter /r/bitcoin, niet op Bitcoin aanhangers zoals hier in het forum.

[ Voor 22% gewijzigd door Kain_niaK op 03-05-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:24:
Er is een lijst van twitter account die positief staan tegen over Bitcoin Cash. Die lijst word regelmatig afgegaan door een botnet dat de report knop spamt. Daar heeft de Bitcoin Cash community nu al een langere tijd last van. Die dag dat mijn twitter account op suspend is gegaan zijn ze weer de hele lijst afgegaan en blijkbaar ben ik net op de lijst terecht gekomen. Op de Bitcoin Cash Fund discord kwam ik een stuk of 10 mensen tegen die hetzelfde aan te hand hadden die dag. Sommige waren er al gewent aangeraakt en voor andere was het de eerste keer.

Op /r/bitcoin kun je regelmatig harrasement campanges tegen. Om slechte reviews op apps na te laten. Dat gaat compleet tegen de regels van Reddit in want dat is targetted harrasement.

Er is zoveel shit al zo lang aan de gang. Jij zit niet in die wereld en je hebt er geen last van. Hang maar eens een paar weken op /r/bitcoin rond en observeer. Dan zul je wel zien wat er aan de hand is.

Ik heb trouwens een aanvraag bij twitter gedaan voor meer informatie hierover, ik hou jullie op de hoogte.
Sorry hoor, maar je hebt 127 volgers. Waarom zou je 'op een lijst' gekozen zijn om te censureren? Waar is die lijst dan? Niet vervelend bedoeld, maar je bent toch totaal geen doelwit daarmee?
Daarom vraag ik je hoe je WEET dat dit komt door Bitcoin-aanhangers.

Ik zit regelmatig in de Bitcoin subreddit, er wordt daar genoeg informatie (en een beetje teveel memes) gepost. Ik vind persoonlijk /r/BTC juist weer volzitten met halve zolen. En dan voornamelijk omdat ze onterecht BTC gebruiken om BCH te promoten en juist tegen BTC te zijn.

Dat komt overigens in de inmiddels lange rij aan incidenten om zoveel mogelijk gebruikers te verwarren dat Bitcoin Cash de echte Bitcoin is, en Bitcoin blijkbaar nu Bitcoin core heet op zowel r/BTC als op bitcoin.com. Dat zijn gewoon smerige praktijken om mensen te belazeren door onduidelijkheid te scheppen.

Ik heb niks tegen Bitcoin Cash, maar noem het dan ook gewoon zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotman op 03-05-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik vind dat de naamswijzigingen die bitcoin.com de hele tijd uitvoert helemaal geen goed idee is. Vooral dat ze een tijdje Bitcoin-BCH, Bitcoin hebben genoemd en Bitcoin-BTC, Bitcoin Core.

Ik probeer me momenteel aan te passen aan de plaats waar ik over bitcoin aan het praten ben. Ik probeer hier vaker Bitcoin Cash te gebruiken om onduidelijkheid te vermeiden. Maar het liefst gebruik ik gewoon bitcoin, dat is het minste werk om te typen en aan de context kun je normaal wel zien of ik naar bitcoin algemeen verwijs (het hele systeem). En als ik specifiek naar een chain verwijs dan gebruik ik gewoon Bitcoin Cash of Bitcoin-BCH en dan Bitcoin-BTC voor de andere. Ik zal Bitcoin-BTC altijd als bitcoin zien. Ik zie ze alle twee als bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Kain_niaK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:49:
Ik vind dat de naamswijzigingen die bitcoin.com de hele tijd uitvoert helemaal geen goed idee is. Vooral dat ze een tijdje Bitcoin-BCH, Bitcoin hebben genoemd en Bitcoin-BTC, Bitcoin Core.

Ik probeer me momenteel aan te passen aan de plaats waar ik over bitcoin aan het praten ben. Ik probeer hier vaker Bitcoin Cash te gebruiken om onduidelijkheid te vermeiden. Maar het liefst gebruik ik gewoon bitcoin, dat is het minste werk om te typen en aan de context kun je normaal wel zien of ik naar bitcoin algemeen verwijs (het hele systeem). En als ik specifiek naar een chain verwijs dan gebruik ik gewoon Bitcoin Cash of Bitcoin-BCH en dan Bitcoin-BTC voor de andere. Ik zal Bitcoin-BTC altijd als bitcoin zien. Ik zie ze alle twee als bitcoin.
Als het je er echt om te doen is onduidelijkheid te vermijden, zorg je gewoon dat je consequent BCH gebruikt als je het over bitcoin cash hebt (ongeacht waar je bent, dus), en BTC (of XBT) als je het over de echte bitcoin hebt. Maar goed, heel de BCH kliek heeft zich natuurlijk als doel gesteld om zoveel mogelijk verwarring te zaaien (dat bleek al direct uit het feit dat ze BCC als ticker symbol "kozen", terwijl die al in gebruik was en de offciele BCH zou moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nee het doel is sinds 2015 geweest om de blocksize hoger dan 1 MB te krijgen zonder de community te splitsen, zodat het project weer adem ruimte krijgt om vooruit te kunnen gaan. De community is sowieso versplinterd in een zooi andere projecten zoals Ethereum en uiteindelijk is er genoeg support gevonden bij devs, gebuikers, businesses en miners om het hele project en chain te forken en is er een Bitcoin tot leven gekomen met een hogere block size limiet ook al heeft dat de communiy nog meer gesplitst. Beestje moet een naam hebben dus had er iemand voorgesteld om het Bitcoin Cash te noemen, als verwijzing naar de titel van de 2008 white paper. Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System. En met de nadruk om cash, omdat het idee was een nieuwe geld systeem te creëren.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 03-05-2018 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:33:
Perfect timing, Rannasha. Perfecte timing.
Ik ben, inderdaad, heel erg goed.
Naar de maan gaan was ook een stom idee. We hebben het toch maar geprobeerd.
Naar de maan gaan was een technologische uitdaging en een zeer grote investering, maar het was geen stom idee. En de maanlanding vergelijken met een blockchain-twitter vind ik enigsznis vergezocht.
Nu ja we zullen over 10 jaar wel zien waar de stomme ideeën zitten.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat er, op voorbehoud van revolutionaire onvoorziene doorbraken op gebied van data opslag en bandbreedte na, over 10 jaar geen blockchain-twitter is met een vergelijkbaar gebruikersaantal als wat de gewone twitter nu heeft.
Maar als je nooit iets probeert kun je nooit iets fout doen maar kun je ook nooit iets van waarde bouwen.
Zeker waar. Maar dat wil niet zeggen dat ieder idee per definitie de moeite van het proberen waard is. Er zijn genoeg ideeën die je zonder al te veel nadenken direct in de prullenbak kunt stoppen omdat ze simpelweg niet haalbaar zijn. En wat er daarna overblijft zijn de dingen waarvan je niet weet of het een succes zal worden, maar waar het idee in ieder geval de mogelijkheid heeft om succesvol te worden.

En blockchain-twitter is zo'n idee dat in de eerste brainstorming-sessie al naar de prullenbak zou moeten zijn verwezen.
Elke tx is een betalende klant en de klant is koning. Behalve bij bepaalde bedrijven waar ze alle klanten als idioten behandelen. Dat soort bedrijven hebben niet lang klanten.
Ware het niet dat het "bedrijf" slechts een beperkt aantal betalende klanten aan kan. Als er meer vraag is dan capaciteit, dan drijft dat de prijs op of moet op kunstmatige manier klanten worden geweerd (wat op een decentraal system niet mogelijk is).

Die capaciteit lijkt nu een kwestie van gewoon een nieuwe block-size hardforken (wat voor BCH vrijwel geen impact heeft, gezien de blocks niet vol zitten), maar als de boel echt gaat opschalen, dan loop je tegen echte limieten op het gebied van hardware aan. En je forked niet zomaar de grootte van harddisks of de bandbreedte van internetverbindingen.
Kain_niaK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:24:
Die "harassment campagne" tegen een app waar je op doelt betreft een Bitcoin-wallet van Bitcoin.com (site van Ver) die onaangekondigd BCH adressen als standaard instelling ging gebruiken, terwijl de app nog wel de naam "Bitcoin wallet" bleef gebruiken. Dit is pure misleiding en er zijn mensen geld kwijtgeraakt door de verwarring die dit oplevert.

Bitcoin is geen handelsmerk met een bedrijf en een leger advocaten om het merk te verdedigen tegen dergelijke praktijken. Vandaar dat dit vanuit de gemeenschap gebeurt. In dit geval is het 100% terecht dat mensen waarschuwingen hebben gepost over deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:12:
Nee het doel is sinds 2015 geweest om de blocksize hoger dan 1 MB te krijgen zonder de community te splitsen, zodat het project weer adem ruimte krijgt om vooruit te kunnen gaan. De community is sowieso versplinterd in een zooi andere projecten zoals Ethereum en uiteindelijk is er genoeg support gevonden bij devs, gebuikers, businesses en miners om het hele project en chain te forken en is er een Bitcoin tot leven gekomen met een hogere block size limiet ook al heeft dat de communiy nog meer gesplitst. Beestje moet een naam hebben dus had er iemand voorgesteld om het Bitcoin Cash te noemen, als verwijzing naar de titel van de 2008 white paper. Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System. En met de nadruk om cash, omdat het idee was een nieuwe geld systeem te creëren.
We hebben nu sinds augustus vorig jaar deze nieuwe munt met een grotere blocksize. Wat gedaan is om mass-adoption te kunnen krijgen, want niemand will hoge fees en lange confirmation time. Waar blijft die mass-adoption dan?

Dit moest en zou gebeuren en was zelfs een hardfork waard. Dan zou ik toch verwachten dat de flippening al direct had plaatsgevonden, want we hebben nu volgens de Bitcoin Cash-supporters alles wat er maar nodig was. Als je kijkt naar de handelvolumes van de twee dan zegt dat toch wat anders.

En daarom vindt er, mijns inziens, zoveel smerigheid plaats aan de kant van Ver & friends, het is al heel lang duidelijk dat BCH niet kan brengen wat was gehoopt. En dus krijgen verhalen dat Blockstrema evil is, dat Satoshi's whitepaper niet gevolgd wordt (als een religie met zijn fanatieke aanhangers), dat de banken en de Rothchilds achter Bitcoin zitten.
En sinds kort dat de munt die we sinds 2009 kennen als Bitcoin, nu Bitcoin Core heet en slechts een smaakje van Bitcoin is. En je ook kunt kiezen voor Bitcoin Cash, wat net zo goed Bitcoin is. Wat het dus gewoon feitelijk niet is... En dan de website Bitcoin.com misbruiken daarvoor, en de r/BTC subreddit.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!