en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
En nu zie ik weer een pagina met hele epistels en activistisch gedrag, met daaronder nog een dubbelpost met slowchat wat voor niemand interessant is.Kain_niaK schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:02:
Maar ik denk dat ik wel een beetje snap dat ik zelf een beetje van stapel aan het lopen ben. Ben zlef misschien een beetje paranoïde aan het worden.
Ik zal proberen het wat rustiger aan te doen.
Volgens mij snap je ook niet dat niemand ontkent dat Cash nu sneller en goedkoper is en dat voor jou dat misschien nu het beste is.
Onze bedenkingen zijn voor nu bij de mensen achter Cash en de manier waarop zij de politieke kant bedrijven i.s.m. met miners, Coinbase, Ver en het kopiëren van alles om nieuwe mensen naar hun fork te lokken. Daarnaast is een blocksize vergroting niet zaligmakend, want al zou Cash nu enorm succesvol worden en zelfs nog meer transacties dan Bitcoin moeten verwerken, dan nog redden ze het bij lange na niet om bijvoorbeeld Visa te vervangen. Je hebt ook andere oplossingen nodig.
Dus als je alleen maar voor nu snel en goedkoop gaat, dan kun je net zo goed een andere alt-coin of fork nemen, want die hebben meer blocks per uur en/of nog grotere blocks (en/of helemaal geen limiet, of sterker nog helemaal geen blocks)
Die combinatie van feiten plus het risico dat het team nam om de community te splitten met een hardfork en de enorme campagne erachter heeft veel mensen kwaad bloed gezet. En dan is er ook nog het vertrouwen in de teams erachter qua ontwikkeling. We gaan het zien wat ze bij Cash nog verder kunnen kopiëren zonder Segwit en wat ze zelf kunnen ontwikkelen om Cash toekomstbestendig te maken. Want hoe graag je het ook zou willen geloven, zelfs met hun 8MB blocks kunnen ze nog niet eens 8 keer het aantal transacties aan (Segwit vergroot bij Bitcoin ook al de netto blocksize naar >2MB) en dat is nog lang niet genoeg voor world wide adoption. Je gaat hoe dan ook off-chain- of andere toepassingen nodig hebben.
Laten we het dus allemaal even afwachten.
Ik wil je nu wel dringend vragen je postgedrag aan te passen zoals je eerder beloofd hebt, want dit past beter op de Bitcoin Cash subreddit dan hier.
[ Voor 86% gewijzigd door Grotman op 14-01-2018 10:11 ]
Ja sorry. Dacht dat ik in het andere topic was.Grotman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:07:
Kain, ik weet niet hoe goed je geheugen is, maar gisteren zei je nog dit:
[...]
En nu zie ik weer een pagina met hele epistels en activistisch gedrag, met daaronder nog een dubbelpost met slowchat wat voor niemand interessant is.
Volgens mij snap je ook niet dat niemand ontkent dat Cash nu sneller en goedkoper is en dat voor jou dat misschien nu het beste is.
Onze bedenkingen zijn voor nu bij de mensen achter Cash en de manier waarop zij de politieke kant bedrijven i.s.m. met miners, Coinbase, Ver en het kopiëren van alles om nieuwe mensen naar hun fork te lokken. Daarnaast is een blocksize vergroting niet zaligmakend, want al zou Cash nu enorm succesvol worden en zelfs nog meer transacties dan Bitcoin moeten verwerken, dan nog redden ze het bij lange na niet om bijvoorbeeld Visa te vervangen. Je hebt ook andere oplossingen nodig.
Dus als je alleen maar voor nu snel en goedkoop gaat, dan kun je net zo goed een andere alt-coin of fork nemen, want die hebben meer blocks per uur en/of nog grotere blocks (en/of helemaal geen limiet, of sterker nog helemaal geen blocks)
Die combinatie van feiten plus het risico dat het team nam om de community te splitten met een hardfork en de enorme campagne erachter heeft veel mensen kwaad bloed gezet. En dan is er ook nog het vertrouwen in de teams erachter qua ontwikkeling. We gaan het zien wat ze bij Cash nog verder kunnen kopiëren zonder Segwit en wat ze zelf kunnen ontwikkelen om Cash toekomstbestendig te maken. Want hoe graag je het ook zou willen geloven, zelfs met hun 8MB blocks kunnen ze nog niet eens 8 keer het aantal transacties aan (Segwit vergroot bij Bitcoin ook al de netto blocksize naar >2MB) en dat is nog lang niet genoeg voor world wide adoption. Je gaat hoe dan ook off-chain- of andere toepassingen nodig hebben.
Laten we het dus allemaal even afwachten.
Ik wil je nu wel dringend vragen je postgedrag aan te passen zoals je eerder beloofd hebt, want dit past beter op de Bitcoin Cash subreddit dan hier.
Hier in Nederland hebben we ook van die onnozele personen die je rotzooi aan de deur willen verkopen terwijl ze weten dat het bloed irritant is als ik gewoon mijn serie (topic) wil volgen.
........................................................................................................................................................
Dat valt mij ook op. Terwijl de Cash aanhangers continue zitten te klagen worden ondertussen dagelijk commits naar de Bitcoin codebase gepushed worden i.t.t. Cash.deurmatje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:26:
Waarom zijn het toch altijd de Bitcoin cash aanhangers die iedereen zo graag om willen praten.
Hier in Nederland hebben we ook van die onnozele personen die je rotzooi aan de deur willen verkopen terwijl ze weten dat het bloed irritant is als ik gewoon mijn serie (topic) wil volgen.

[ Voor 80% gewijzigd door Grotman op 14-01-2018 11:52 ]
Bcash of bitcoin? Verschilt nogalKain_niaK schreef op zondag 14 januari 2018 @ 06:27:
Franky en ik zijn Hollanders in Canada. We spelen samen voetbal. Tijd om hem eens te vragen wat hij nu weet over Bitcoin. Iedereen heeft er tegenwoordig wel van gehoord, zelfs hier in het koude verre Canada.
[video]
Bitcoin werkt niet meer daarom dat in august de community gesplits is naar Bitcoin en Bitcoin Cash. Veel mensen weten dit niet denken dat bcash een altcoin is. Er is veel propagande gewweest vanuit core. Maar nu zijn er steeds meer en meer mnensen die medoeen met Bitcoin Cash om dat Bitcoin Cash nog gewoon werkt en Bitcoin niet meer. Ik had nooit een video kunnen maken om BItcoin gebruik te laten zien, die videos vind je ook niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 14-01-2018 21:02 ]
Door Bcash bewust Bitcoin te noemen, zorg je er alleen maar voor dat leken hun zuurverdiende geld gaan verliezen. Want die gaan hun Bcash naar een Bitcoin deposit adres sturen. Immers, Bcash was toch gewoon Bitcoin?
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2018 21:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jawel hoor, alleen wat minder.
Is het ook.Veel mensen weten dit niet denken dat bcash een altcoin is.
Proest...Er is veel propagande gewweest vanuit core.

Is dat zo ? Of wil je dat zo ?Maar nu zijn er steeds meer en meer mnensen die medoeen met Bitcoin Cash
Het grappige is dat Bcash nog best eens Bitcoin had kunnen overnemen, of veel groter zou kunnen zijn dan dat het nu is. Puur door de mensen achter Bcash en hoe mensen van het Bcash kamp proberen Bitcoin te slopen wil ik er niets mee te maken hebben. Er word vanaf het Bcash kamp zo smerig gedaan dat ik Bcash nu smerig vind. De posts die je zelf maakt slaan regelmatig ook nergens op. Zo extreem tegen Bitcoin en mooie verhalen vertellen over Bcash dat ik niets van Bcash wil weten. In plaats van Bcash een betere munt te maken dan Bitcoin en daar tijd en energie in te steken gaat het grootste deel van de energie zitten in het proberen Bitcoin te slopen en Bcash beter te laten doen lijken dan wat het is.
Wil je... een fork?DaCoTa schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:19:
Kunnen we een topic afspliten over core vs cash? Dit gaat nergens meer over.
[ Voor 11% gewijzigd door The Redman op 14-01-2018 22:43 ]
Ik zou graag een apart topic voor Bitcoin Cash hebben, je zult het aan de moderators moeten vragen.DaCoTa schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:19:
En nu? Blocksize naar 16MB? over twee maanden naar 32MB?

Tja, als je elke discussie die je niet interessant vindt uit het topic gaat houden waar het het beste past, dan houd je een vrij leeg topic overDaCoTa schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:19:
Ik zie niet zoveel brood in een eigen topic voor Bitcoin Cash. De techniek is niet anders.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoelang nog voor Bcash last krijgt van volle blocks en dus hoge fees?
Dat zal nog wel even duren. En de reden daarvoor is de aard van de grote blocks. Als je de block bekijkt, dan zie je dat deze vooral bestaan uit transacties die een heleboel kleine UTXOs bundelen tot een enkele grotere. Het equivalent van kleingeld bij elkaar vegen en omruilen.GrazendeKoe schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:34:
Er is een 8 MB block gemined van Bcash. Afgelopen 24 uur zijn de blocks groter dan 5 MB.
Hoelang nog voor Bcash last krijgt van volle blocks en dus hoge fees?
Een dergelijke actie doe je meestal alleen als het voordelig is om het te doen. Dus als de fees laag zijn. Als de fees zouden stijgen, dan zou de persoon die deze transacties verstuurt waarschijnlijk stoppen en wachten op een beter moment. Bovendien ís deze persoon/organisatie na een tijdje klaar met het opruimen van z'n kleine UTXOs en dan houdt het vanzelf op.
Structurele stijging van de fees zal alleen gebeuren als het network aan z'n capaciteit zit door een constante, hoge vraag van gewone gebruikers. Niet door incidentele UTXO-bundelaars.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
https://blockchain.info/n...b40f333efaa17c26055644493
En waarom wordt dit block gemined (als het adres incorrect is). Is dat geen verspilling van computationele energie?
Dat block is gemined een halve minuut na het vorige block. Dat zie je vrij vaak, dan zijn nieuwe transacties nog niet verwerkt.kristof1234 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:09:
Wat is er hier zonet gebeurd:
En waarom wordt dit block gemined (als het adres incorrect is). Is dat geen verspilling van computationele energie?
En een verspilling, tja, niet vanuit het oogpunt van de miner want die ontvangt gewoon zijn coinbase
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2018 16:19 ]
Wanneer miners een nieuw block ontvangen, moeten ze eigenlijk eerst controleren of dit block geldig is. Maar dit kost wat tijd en levert daarom een voordeel op voor de miner die het nieuwe block gevonden heeft (want die weet al dat het geldig is). Omdat over het algemeen een incorrect block niet voorkomt, kiezen miners er voor om bij het ontvangen van een nieuw block, direct over te gaan op het minen van het volgende block.kristof1234 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:09:
Wat is er hier zonet gebeurd:
Dat levert echter een nieuw probleem op: Welke transacties stop je in het volgende block? Je kunt enkel transacties opnemen die nog niet in het huidige block zitten. Dus om een complete block vol transacties op te bouwen, moet het huidige block alsnog volledig gecontroleerd worden, de inmiddels opgenomen transacties uit de mempool gehaald worden en wat overblijft moet weer door het transactie-selectie-algoritme gehaald worden.
Als tussenoplossing kiezen miners er daarom voor om bij het ontvangen van een nieuw block te beginnen met het minen van een block met enkel de coinbase-transactie (die de block reward uitbetaalt aan de miner) en verder niets. Ondertussen wordt het net ontvangen block gecontroleerd en een nieuw, vol block opgebouwd. Wanneer dit allemaal klaar is, schakelen de miners over van het lege block naar het volle block. Maar het kan gebeuren dat in de tussentijd het lege block succesvol is gemined.
Dit is geen echte verspilling, want het draagt bij aan de veiligheid van voorgaande blocks. Bovendien is het enige alternatief voor miners om de hardware stil te leggen in de periode dat het block gecontroleerd wordt.
Kan we tegenwoordig eigenlijk ook beter vinden in de termen Bitcoin, big caps en low caps die ik regelmatig hoor.The Redman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:42:
Zullen we de term 'altcoin' eens uitfaseren? Ja, het begon met Bitcoin en snel daarna alternatieve coins, maar om dan tot in de oneindigheid alle niet-Bitcoin-coins ietwat denigrerend te labellen als 'altcoin' vind ik ook zo naar. Het is gewoon cryptocurrency, ongeacht of het Bitcoin of een 'altcoin' is. Dan is het ook meteen gedaan met de discussie onder welke categorie Bcash valt.
Enkel is het een beetje arbitrair waar de lijn tussen low en big zit ^^ Meestal lees ik rond de 5 miljard dollar. Zelf zou ik er dan mid-cap bijzetten tussen de 1 en 5 miljard... En low-cap dan alles onder het miljard...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Op http://etherscan.io/ is er nog niets te zien. Ook als ik op refresh klik in de app (syncrhoniseren gaat bijzonder traag) is het bedrag er niet afgegaan.
Hoe kan ik zeker zijn dat er iets verkeerd is gegaan en ik een tweede keer moet proberen? (recent wordt er wel gezegd dat ETH netwerk meer belast is, maar moet sowieso toch al zichtbaar zijn, zelfs zonder enige confirmations?
[ik wil een scenario uitsluiten waarbij de er probleem is met de servers van Ledger en binnen 24 uur de transactie er toch dubbel doorkomt; meer concrete vraag: de eth tx moet toch wel opgepikt worden door andere nodes, niet?]
[ Voor 45% gewijzigd door kristof1234 op 15-01-2018 21:43 ]
Toch grappig dat je dat blijft herhalen, terwijl ik ondertussen vanmiddag met de laagst mogelijke fee van mijn client (effectief 0.000629BTC, da's iets meer dan 7 euro) een transactie binnen 10 minuten z'n eerste confirm zag krijgen.
Toch grappig dat nu 7 euro als goedkoop en acceptabel wordt gezien terwijl dat ruim honderd keer zo hoog is als een gemiddelde fee van vier jaar geleden.anboni schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:59:
[...]
Toch grappig dat je dat blijft herhalen, terwijl ik ondertussen vanmiddag met de laagst mogelijke fee van mijn client (effectief 0.000629BTC, da's iets meer dan 7 euro) een transactie binnen 10 minuten z'n eerste confirm zag krijgen.
There go the goddamn brownies.
Hoeveel heb je verstuurd?anboni schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:59:
[...]
Maakt toch niet uit verder? Hij betaalde 7 euro om 1 btc te versturen.... in die verhouding.
En dan te bedenken dat er alternatieven zijn die 100x goedkoper zijn en tientallen keren sneller.

Tsja first mover advantage hè.. Kwam dat Raiblocks trouwens zomaar uit de lucht vallen? Ik had er nog nooit van gehoord en opeens stond het in de top 10 op CMC. Is het ook niet een wat gecentraliseerd project?metallicattim schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:32:
Enthousiast raken omdat je "maar" €7,- transactiekosten betaald...![]()
En dan te bedenken dat er alternatieven zijn die 100x goedkoper zijn en tientallen keren sneller.Raiblocks is zelfs feeless. Toegegeven die staan echt pas in de startblokken, maar i.m.o. zou daar veel meer aandacht naar toe moeten gaan dan naar de BTC.
Als het waar is wat de comments suggereren moet ik wel even heel hard lachen

En zeker de moeite waard om te lezen! Mooi om te zien dat je hier zo in gelooft en er zo emotioneel over bent. Je hebt mij in ieder geval overtuigd dat Bitcoin cash toch wat meer is dan enkel een altcoin. Ik denk dat de problemen van Bitcoin en de onwilligheid van de devs om het aan te passen een van de redenen is waarom mensen er nu weer vertrouwen in verliezen.Kain_niaK schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:19:
WAARSCHUWING: SUPER LANGE POST. HEB IK VEEL TIJD IN GESTOKEN EN DUS DE MOEITE OM TE LEZEN.
Zo eindelijk klaar, wat een lange post zeg.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer genoeg is het blijkbaar niet eenvoudig om ervoor te kiezen dat een fork vanaf nu het nieuwe bitcoin is.
Ps. je maakt prachtige muziek.
RIP
Wat met me ook aan het afvragen. Heb z'n (rvT) post gevonden: rvT in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5" / https://gathering.tweaker...nd/poster/922461/messagesHoshingen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:57:
Die gast hier die al zijn crypto's in bitconnect had gestopt een paar maand terug is nu helemaal kapot aan het gaan denk ik.
RIP
Hopelijk was hij net op tijd om al z'n geld eruit te trekken met al dan niet wat winst.
En waarom blokken soms blokken binnen 2 min gevonden worden en soms pas na 45 min? Dat is toch geen normaalverdeling die je zou verwachten?
https://bitcoin.nl/statistieken
Voor het antwoord op je andere vraag verwijs ik je naar Rannasha in "Bitcoin en overige cryptocurrencies #3".
anboni in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic"
Ik was wel even in de war dat mijn bericht ineens hier stond!
Het block-interval van Bitcoin (en andere cryptocurrencies die volgens hetzelfde principe werken) is niet normaal verdeeld, maar volgt de Poisson verdeling.Paul C schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:11:
Kan iemand mij uitleggen waarom het ene blok zoveel transacties bevat en het andere blok ogenschijnlijk heel weinig?
En waarom blokken soms blokken binnen 2 min gevonden worden en soms pas na 45 min? Dat is toch geen normaalverdeling die je zou verwachten?
https://bitcoin.nl/statistieken
Ik heb je bericht verplaatst. Het is een legitieme vraag, waarom moet die in het slowchat topic gesteld worden? Daardoor had je bovenstaande uitleg van Rannasha waarschijnlijk ook niet gelezenPaul C schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:54:
Ik was wel even in de war dat mijn bericht ineens hier stond!
In een slowchat topic ga ik ook niet eerst uitgebreid alles terug lezen, daar kun je gerust een beetje "chatten"!.oisyn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:56:
[...]
Ik heb je bericht verplaatst. Het is een legitieme vraag, waarom moet die in het slowchat topic gesteld worden? Daardoor heb je bovenstaande uitleg van Rannasha waarschijnlijk ook niet gelezen
Om je andere vraag te beantwoorden:
Gevoelsmatig zou ik een normaalverdeling verwachten, maar het is natuurlijk random en dan krijg je een heel andere verdeling.
Maar zeg nou zelf, dit ziet er wel een beetje uit als een normaalverdeling toch

Dat komt omdat de normaalverdeling een limiet-geval is van de Poissonverdeling. In dit geval zit de verdeling al redelijk in de buurt van die limiet, waardoor het inderdaad lijkt op een normaalverdeling. Maar zoals @.oisyn al opmerkte is een gewone normaalverdeling niet mogelijk, gezien block-intervallen in werkelijkheid nooit kleiner zijn dan 0 en een normaalverdeling een oneindig lange staart heeft.Paul C schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Om je andere vraag te beantwoorden:
Gevoelsmatig zou ik een normaalverdeling verwachten, maar het is natuurlijk random en dan krijg je een heel andere verdeling.
Maar zeg nou zelf, dit ziet er wel een beetje uit als een normaalverdeling toch![]()
[afbeelding]
Bij dit laatste gaat het al meteen mis. Bij "bitcoinmeester.nl" zie ik nu het aantal Ripple en de waarde op dit moment. Mijn vraag is nu echter: die ik deze nu over te maken naar mijn wallet (gatehub) of laat ik ze gewoon daar staan?
Is het een beter dan het ander? Bij "bitcoinmeester.nl" kan ik ze eventueel ook meteen weer verkopen voor echte euro's maar verder weet ik niet of er verschillen zijn?
Hopelijk wilt iemand deze basic vraag inhoudelijk beantwoorden.
Lees eens de veelgestelde vragen bij bitcoinmeester zelf. En eerst inlezen dan pas geld uitgeven.smoken schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:37:
Totaal nieuw met cryptocurrencies en ik.heb bij "bitcoinmeester.nl" voor het absurde bedrag van €50,- ( ;-)) Ripple gekocht om eens te kijken hoe dit werkt en of ik het snap.
Bij dit laatste gaat het al meteen mis. Bij "bitcoinmeester.nl" zie ik nu het aantal Ripple en de waarde op dit moment. Mijn vraag is nu echter: die ik deze nu over te maken naar mijn wallet (gatehub) of laat ik ze gewoon daar staan?
Is het een beter dan het ander? Bij "bitcoinmeester.nl" kan ik ze eventueel ook meteen weer verkopen voor echte euro's maar verder weet ik niet of er verschillen zijn?
Hopelijk wilt iemand deze basic vraag inhoudelijk beantwoorden.
Rannasha,Rannasha schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:21:
[...]
Dat komt omdat de normaalverdeling een limiet-geval is van de Poissonverdeling. In dit geval zit de verdeling al redelijk in de buurt van die limiet, waardoor het inderdaad lijkt op een normaalverdeling. Maar zoals @.oisyn al opmerkte is een gewone normaalverdeling niet mogelijk, gezien block-intervallen in werkelijkheid nooit kleiner zijn dan 0 en een normaalverdeling een oneindig lange staart heeft.
Wat is jouw kijk op de koers van de bitcoin op dit moment?
Heb jij er vertrouwen in dat we weer in een trend omhoog gaan? of verwacht je dat dit nog niet is?
Dat had ik, uiteraard, al gedaan.ebk71 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:15:
[...]
Lees eens de veelgestelde vragen bij bitcoinmeester zelf. En eerst inlezen dan pas geld uitgeven.
Maar van hun antwoord op de vraag "heb ik een wallet nodig" wordt ik niet veel wijzer:
Quote bitcoinmeester.nl:
"Nee! U kunt uw Bitcoins veilig op uw account bij ons laten staan. Het is wel mogelijk om de Bitcoins naar uw eigen wallet te sturen. Aan u de keus."
Ik vraag me derhalve nog steeds OF er een verschil is (of dat bitcoinmeester.nl ook gewoon meteen een wallet is) en indien er toch een verschil is wat dit verschil dan is..
Een offline wallet heb je zelf in beheer. Een online wallet op een exchange Niet. Als zij ooit besluiten te exitscammen, is het bye bye, zwaai zwaai naar je geld.smoken schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Dat had ik, uiteraard, al gedaan.
Maar van hun antwoord op de vraag "heb ik een wallet nodig" wordt ik niet veel wijzer:
Quote bitcoinmeester.nl:
"Nee! U kunt uw Bitcoins veilig op uw account bij ons laten staan. Het is wel mogelijk om de Bitcoins naar uw eigen wallet te sturen. Aan u de keus."
Ik vraag me derhalve nog steeds OF er een verschil is (of dat bitcoinmeester.nl ook gewoon meteen een wallet is) en indien er toch een verschil is wat dit verschil dan is..
Blijf op de refreshknop drukken. Dan druk je gewoon op de transactie die beneden verschijnt (is een rood negatief getal).kristof1234 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:37:
Ik heb een ETH transactie gedaan vanop mijn ledger nano S, ik heb 'confirmation' geklikt op de stick, er kwam vervolgens groen berichtje "tx has been broadcasted to the network."
Op http://etherscan.io/ is er nog niets te zien. Ook als ik op refresh klik in de app (syncrhoniseren gaat bijzonder traag) is het bedrag er niet afgegaan.
Hoe kan ik zeker zijn dat er iets verkeerd is gegaan en ik een tweede keer moet proberen? (recent wordt er wel gezegd dat ETH netwerk meer belast is, maar moet sowieso toch al zichtbaar zijn, zelfs zonder enige confirmations?
[ik wil een scenario uitsluiten waarbij de er probleem is met de servers van Ledger en binnen 24 uur de transactie er toch dubbel doorkomt; meer concrete vraag: de eth tx moet toch wel opgepikt worden door andere nodes, niet?]
ETH netwerk werkt prima, ook met standaard hoeveelheid transactiekosten (Ledger Nano hanteert de 21k gas, dus zit goed).
Er zijn geen servers van Ledger, alleen de blockchain van Ethereum. Hoop dat dit je geholpen heeft
Olay, dus:thatanas schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:04:
[...]
Een offline wallet heb je zelf in beheer. Een online wallet op een exchange Niet. Als zij ooit besluiten te exitscammen, is het bye bye, zwaai zwaai naar je geld.
Voor de veiligheid zet ik het in mijn (offline) wallet.
Voor het gemak (snel uitbetalen) laat ik het bij bitcoinmeester.nl staan.
Zoiets?
Er zijn wel degelijk servers van Ledger.Jaïr.exe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:18:
[...]
Er zijn geen servers van Ledger, alleen de blockchain van Ethereum. Hoop dat dit je geholpen heeft
De Ledger apps zijn stuk voor stuk light wallets waarvoor niet de hele blockchain gedownload hoeft te worden. Alle balans-queries en transacties die je met de Ledger app doet lopen via de Ledger servers, waar wel full nodes van de diverse cryptocurrencies draaien.
Als de Ledger servers niet beschikbaar zijn, dan kun je de Ledger apps niet gebruiken. Gelukkig zijn er voor de meeste cryptocurrencies alternatieve applicaties om te gebruiken i.c.m. de Ledger hardware, dus je zit niet vast aan de Ledger servers. Maar ze zijn er wel.
Dit is niet helemaal waar, de Ledger app is een thin client die niet de hele blockchain hoeft te downloaden om balances te checken en transacties op te halen. Daarvoor communiceert hij met de Ledger servers.Jaïr.exe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:18:
Er zijn geen servers van Ledger
.edit: Damn you @Rannasha
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2018 08:55 ]
Bedankt.Jaïr.exe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:18:
[...]
Blijf op de refreshknop drukken. Dan druk je gewoon op de transactie die beneden verschijnt (is een rood negatief getal).
ETH netwerk werkt prima, ook met standaard hoeveelheid transactiekosten (Ledger Nano hanteert de 21k gas, dus zit goed).
Met de Ledger Nano app gaat de transactie er de helft van de keren niet door.
Ik gebruik nu https://www.myetherwallet.com/ deze werkt wel vlot.
De oorspronkelijke transactie (via de google chrome app) is ook nooit van mijn account afgegaan (dus geen dubbel spending). Dus geen slechte situatie.
Wel een beetje vreemd dat de Ledger chrome app niet correct werkt.
Hoe wordt bijvoorbeeld een film op de blockchain opgeslagen? Dit kan misschien interessant zijn voor bijvoorbeeld een HBO. Van hen waren vorig jaar leaked afleveringen van Game of Thrones in omloop.
Moet ik het zien als p2p torrents? Dus dat een film bijvoorbeeld in 100 stukken wordt geknipt en op verschillende harde schijven opgeslagen? Of wordt de film gewoon op 1 harde schijf opgeslagen maar zijn die alleen bereikbaar met cryptografische (ont)sleuteling?
Ik kan er niet bij.
Ja dat klopt. En naast een exitscam bestaat er natuurlijk ook de kans dat de exchange gehackt wordt. De kans op een van deze scenario's is klein, maar aanwezig. De keuze om het geld op een exchange te laten staan of zelf te beheren moet iedereen zelf maken. Als je van plan bent om de coins voor de lange termijn te houden zou je voor meer veiligheid kunnen kiezen. Als je van plan bent om actief te traden is het handiger als het gewoon op de exchange staat. Je kan natuurlijk ook met een deel traden en de rest naar een wallet sturen.smoken schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:33:
[...]
Olay, dus:
Voor de veiligheid zet ik het in mijn (offline) wallet.
Voor het gemak (snel uitbetalen) laat ik het bij bitcoinmeester.nl staan.
Zoiets?
There go the goddamn brownies.
SegWit dustscraping transacties door BitGo: https://www.reddit.com/r/...ed_2177625_bytes/dsz9otc/
Na 1 december ook complete radiostilte... dat klinkt niet goedDen_John schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:26:
[...]
Wat met me ook aan het afvragen. Heb z'n (rvT) post gevonden: rvT in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5" / https://gathering.tweaker...nd/poster/922461/messages
Hopelijk was hij net op tijd om al z'n geld eruit te trekken met al dan niet wat winst.

50 sat/B geeft je nu vrijwel gegarandeerd een opname in het volgende block.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 11:06 ]
Ik had ook al gezien dat de fee's drastisch aan het zakken waren. Is dit nu het gevolg van adoptie SegWit?.oisyn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:04:
Een hoop transactions gecleared op Bitcoin. Het laatste block heeft heel veel sub-€1 transacties: https://blockchain.info/b...9a09b01b018c47791ace644e7
50 sat/B geeft je nu vrijwel gegarandeerd een opname in het volgende block.
En wat denken jullie van Lightning? Het zou mij niks verbazen als dat de doorbraak van 2018 gaat worden voor Bitcoin.
Hieronder een leuke podcast waarin lightning wordt besproken:
https://letstalkbitcoin.c...52-lightning-in-real-life
When does the hurding stop?
vs..oisyn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:04:
Een hoop transactions gecleared op Bitcoin.
Waarom blijft https://blockchain.info/nl/charts/mempool-size nog steeds stabiel rond de 130k hangen? Is dat omdat er veel spam-transacties zijn van 1-5 sat/B?50 sat/B geeft je nu vrijwel gegarandeerd een opname in het volgende block.
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 22-01-2018 16:33 ]
Waarschijnlijk wel.kristof1234 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:32:
[...]
vs.
[...]
Waarom blijft https://blockchain.info/nl/charts/mempool-size nog steeds stabiel rond de 130k hangen? Is dat omdat er veel spam-transacties zijn van 1-5 sat/B?
De beste plek om de mempool / fee situatie te bekijken is: https://dedi.jochen-hoenicke.de/queue/#2w
Vooral de mempool size in MB grafiek is interessant, wat dat is direct gerelateerd aan de snelheid waarmee de boel verwerkt kan worden (1 MB per ~10 minuten, de SegWit discount wordt meegerekend in de omvang van de transactie).
Prachtig:.oisyn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:38:
@Rannasha de volgende is groterhttps://blockchain.info/block-height/505253
SegWit dustscraping transacties door BitGo: https://www.reddit.com/r/...ed_2177625_bytes/dsz9otc/
[–]mmortal03 7 points 1 day ago
Do you have a source for that, that it's BitGo?
Ondertussen gaat LN ook lekker, al 1000 nodes op testnet en 100 nodes op mainnet: https://lnmainnet.gaben.win/.[–]bitgo_ben 27 points 1 day ago
Yes ;-)
Slightly related: ik heb sinds gisteren een Bitseed Core full node draaien en ga daar een dezer dagen daar ook LN op zetten. Ben benieuwd, future, here we come!
[ Voor 114% gewijzigd door Ton Hasselt op 22-01-2018 22:59 ]
We hebben al drie delen. Ik dacht, als iemand hier nu eens wil zien hoe je crypto in het dagelijkse leven gebruikt ...
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2018 04:17 ]
Iemand ervaring daarmee? Is een Duits bedrijf dat naar NL komt omdat hier de stroom 70% goedkoper zou zijn als in DLD!
Je krijgt er een plek voor een miner incl. alle benodigdheden zoals internet/koeling/stroom en betaalt dan per 1.000kWh 16,78 cent per kWh, wat best goedkoop is lijkt me. Vanaf 10.000 kWh wordt het nog goedkoper.
Ik overweeg een ETH miner aan te schaffen, maar ben nog niet toe gekomen om het goed uit te rekenen/zoeken allemaal.
Ik heb niet direct een verklaring. Het aantal transacties per seconde is wel aan het afnemen: https://blockchain.info/c...eString=7×pan=30days, maar dat was een paar weken geleden ook zo maar toen waren de fees ook nog steeds heel hoog.
Wel zie je het aantal transacties per block afnemen: https://blockchain.info/c...0days&daysAverageString=7. Dat wijst op grote transacties met veel inputs en/of outputs. Wat logisch is, nu transacties goedkoper worden loont het om al die kleine beetjes bij elkaar te schrapen. En dat heeft uiteindelijk ook weer een positieve invloed op het aantal transacties die gedaan kunnen worden (want minder dust geeft kleinere en goedkopere transacties)
Ik begrijp in grote lijnen wel hoe een Bitcoin transactie werkt, maar hoe dat precies zit met input en output zit er nog niet helemaal in. Ik was afgelopen vrijdag bij Blockbrain in Amsterdam (waren er meer mensen bij?) waar ik ongeveer alles wat verteld werd wel begreep behalve het input en output verhaal. Volgens mij is dit nogal van belang om echt te leren hoe een transactie werkt en de hele 'boekhouding' an sich. Heb er vaker over gelezen, maar het lijkt niet echt door te dringen..oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:57:
Nou ja, laten we vooropstellen dat 20 sat/B nog steeds relatief duur is. Als je bedenkt dat BTC bijv. naar $50k zou kunnen gaan, en een non-segwit transactie met 1 input en 1 output al gauw 192 bytes is, dan kost het alsnog $1,92. We zijn er dus nog niet. Maar het Lightning Network breidt natuurlijk ook steeds verder uit.
Ik heb niet direct een verklaring. Het aantal transacties per seconde is wel aan het afnemen: https://blockchain.info/c...eString=7×pan=30days, maar dat was een paar weken geleden ook zo maar toen waren de fees ook nog steeds heel hoog.
Wel zie je het aantal transacties per block afnemen: https://blockchain.info/c...0days&daysAverageString=7. Dat wijst op grote transacties met veel inputs en/of outputs. Wat logisch is, nu transacties goedkoper worden loont het om al die kleine beetjes bij elkaar te schrapen. En dat heeft uiteindelijk ook weer een positieve invloed op het aantal transacties die gedaan kunnen worden (want minder dust geeft kleinere en goedkopere transacties)

En ik zag laatst al een tweet dat de eerste 'officiële' LN pizza transactie gedaan is en dat verliep heel soepel. Sinds wanneer is LN live op het mainnet? Ik dacht dat Bitcoin nog niet zover was. Of is dit een soort closed beta of iets dergelijks? SegWit is verder toch ook nog helemaal niet geadopteerd?
Wat is jullie mening trouwens over de huidige markt? Bitcoin is sinds zijn piek gehalveerd. Vorige week hadden we de CBOE futures settlements en daarna begon Bitcoin weer wat te leven. Nu lijkt zich hetzelfde scenario af te spelen met de CME futures settlements, Bitcoin wordt gedrukt. Of dit nou een Wall Street actie is of niet, we gaan op den duur ongetwijfeld weer omhoog.
Worden futures eenmaal per maand vastgesteld en eenmaal per maand gesettled?
Naast de daling van het aantal nieuwe transacties, speelt ook een stijging van het aantal blocks per tijdseenheid mee. De afgelopen dagen komen de blocks merkbaar sneller binnen en er staat een difficulty increase van 20% op de planning. De BCH hashrate is redelijk stabiel (en hoe dan ook te klein om een dergelijk effect op de BTC hashrate te hebben), dus het lijkt erop dat er een boel nieuwe hardware aan het network is toegevoegd..oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:57:
Bijna iedere tx heeft minstens 1 input en 1 output. Stel ik maak een transactie van 1 BTC naar jouw adres 1abc[...]. Dan maak ik in feite een script dat zegt "de bezitter van de private key van adres 1abc[...] mag deze 1 BTC spenderen". Dit script wordt opgenomen in de blockchain en is voor iedereen te zien en te controleren. Dit is een transactie output, want het is de uitkomst van de transactie die ik heb gemaakt. Voor het gemak krijgt deze output een unieke identifier, zeg 0x123[...]. Eventueel heeft mijn transactie nog meer outputs, met elk een unieke identifier.GrazendeKoe schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:12:
[...]
Ik begrijp in grote lijnen wel hoe een Bitcoin transactie werkt, maar hoe dat precies zit met input en output zit er nog niet helemaal in. Ik was afgelopen vrijdag bij Blockbrain in Amsterdam (waren er meer mensen bij?) waar ik ongeveer alles wat verteld werd wel begreep behalve het input en output verhaal. Volgens mij is dit nogal van belang om echt te leren hoe een transactie werkt en de hele 'boekhouding' an sich. Heb er vaker over gelezen, maar het lijkt niet echt door te dringen.Nog maar eens een poging geven.
Zodra jij nu een transactie maakt om dit geld verder te sturen, maak je eigenlijk een opdracht aan waarin zoiets staat als "Gebruik 0x123[...] (handtekening: <handtekening adres 1abc[...]>) voor de volgende doeleinden: <outputs>."
De handtekening waar het over gaat is de cryptografische handtekening die hoort bij adres 1abc[...]. Deze is enkel te maken door iemand die de private key die bij adres 1abc[...] hoort bezit. Hiermee bewijs je dus dat je de eigenaar bent van 1abc[...].
In het stuk <outputs> komen de output-scripts, die er net zo uitzien als degene waardoor jij je 1 BTC hebt ontvangen. Maar wat nu als je niet de volledige 1 BTC wil versturen, maar slechts een deel ervan? Dat is, op het eerste gezicht, een probleem. Want het geld van je output kun je alleen in z'n geheel gebruiken als input voor een nieuwe transactie. Je *moet* dus 1 BTC versturen.
Maar je mag deze 1 BTC wel verdelen over meerdere outputs. Je kunt dus, bijvoorbeeld, 0.1 BTC versturen middels een output-script naar de ontvanger en voor de overige 0.9 BTC maak je een output-script dat deze toekent aan een adres dat jij bezit.
En wat nu als je naast de oorspronkelijke 1 BTC ook nog 1 BTC hebt ontvangen van iemand anders en je totale saldo van 2 BTC wil besteden? In dat geval verandert de "input-kant" van de transactie en gebruik je beide outputs van 1 BTC als inputs voor de nieuwe transactie. Je voegt dus beide identifiers toe en ook beide handtekeningen die bewijzen dat je de juiste private key bezit. Vervolgens worden de output-scripts toegevoegd en kan de boel verstuurd worden naar het network. De andere nodes controleren vervolgens of de inputs kloppen, dat wil zeggen of ze de identifiers kunnen terugvinden en of de handtekening valide is en of de totale waarde van de outputs hoogstens zo groot is als de totale waarde van de inputs.
Als je regelmatig transacties ontvangt en verstuurt, zul je meerdere outputs hebben die zijn toegekend aan jouw adressen. Je wallet software zorgt bij het maken van een transactie dat het de juiste outputs gebruikt om als input te gebruiken voor een nieuwe transactie.
Merk op dat ik eerder zei dat de totale waarde van de outputs *hoogstens* zo groot moest zijn als de totale waarde van de inputs. Deze hoeft niet exact gelijk te zijn. Het verschil in waarde is de transactie-fee die miners mogen incasseren. Als je een transactie verstuurt met 1 BTC aan inputs en 0.9 BTC aan outputs, dan mag de miner die deze transactie in een block opneemt zichzelf maximaal 0.1 BTC toekennen (bovenop de basis-beloning en fees uit andere transacties).
Dit maakt het voor miners interessant om zoveel mogelijk transacties met hoge fees op te nemen. Aan de andere kant, is de plaats in het block beperkt en nemen sommige transacties meer ruimte in dan andere. Niet iedere transactie heeft evenveel inputs en outputs, en hoe meer inputs & outputs een transactie heeft, hoe meer ruimte deze inneemt. De hoeveelheid fee die nodig is, hangt dan ook af van de omvang van de transactie in bytes, niet de waarde in BTC.
LN is nu een paar weken actief op het mainnet. De ontwikkelaars geven zelf aan dat het nog niet klaar is voor algemeen gebruik en er nog allerlei bugs inzitten die mogelijk tot verlies kunnen leiden. Vandaar dat je nog niet veel gebruikers zit, vooral testers en ontwikkelaars. Een aantal bedrijven draagt bij aan de ontwikkeling door al een LN node te draaien en LN betalingen te accepteren, ondanks de risico's. Het bedrijf TorGuard heeft zelfs aangeboden om verliezen ten gevolge van bugs te compenseren voor gebruikers die TorGuard via LN betalen. Tot nu toe hebben ze nog geen problemen gehad.En ik zag laatst al een tweet dat de eerste 'officiële' LN pizza transactie gedaan is en dat verliep heel soepel. Sinds wanneer is LN live op het mainnet? Ik dacht dat Bitcoin nog niet zover was. Of is dit een soort closed beta of iets dergelijks? SegWit is verder toch ook nog helemaal niet geadopteerd?
LN heeft geen verdere protocol-wijziging nodig na SegWit. Het is "slechts" een nieuw soort wallet-applicatie, dus de roll out kan heel geleidelijk plaatsvinden. Ook is de mate van SegWit adoptie niet relevant. LN heeft SegWit (of een andere fix voor tx-malleability) nodig voor de transacties waarmee kanalen worden geopend en gesloten, maar het is voldoende dat SegWit transacties door het network geaccepteerd worden. Wat de overige Bitcoin-gebruikers doen is niet relevant.
Behalve fomo/hype/marketing begrijp ik echt totaal niet waarom ADA zo hoog staat... Conceptueel ziet het er prachtig uit maar moet ik eigenlijk nogal (heel hard) denken aan Icon, dat waanzinnig, maar echt waanzinnig veel verder staat maar hetzelfde wilt doen.
Op dit moment is Ada toch gewoon nog niets? Er is niets behalve een (erg goede) visie. Icon mainnet release is vandaag. Ze hebben een groot enterprise blockchain netwerk met verschillende (meer dan 20) bedrijven erop, meerdere ziekenhuizen, universiteiten, banken. Partnership met Samsung.
Iemand die mij desnoods even uit m'n tunnelvisie kan halen, want vermoedelijk mis ik iets heel dom/basic?
Volg de topologie nu een paar dagen en het groeit en veranderd al flink... Ben benieuwd hoe snel de adoptie aan de gebruikers kant gaat met walletsoftware die LN goed (=met autopilot) ondersteunen.Rannasha schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 06:54:
LN op het Bitcoin mainnet heeft inmiddels >160 nodes en >400 channels. De topologie kun je zien op https://lnmainnet.gaben.win/
Ja dat is natuurlijk een verkeerde opvatting... het is duur óf traaghansdegit schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:18:
Hoe verklaar je deze trend? De heersende opvatting in de MSM is nog steeds dat BTC dúúr en tráág is..
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Hey als Bitcoin goedkoop genoeg is dat ik het weer kan gebruiken dan kan ik het weer gebruiken..oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:57:
Nou ja, laten we vooropstellen dat 20 sat/B nog steeds relatief duur is. Als je bedenkt dat BTC bijv. naar $50k zou kunnen gaan, en een non-segwit transactie met 1 input en 1 output al gauw 192 bytes is, dan kost het alsnog $1,92. We zijn er dus nog niet. Maar het Lightning Network breidt natuurlijk ook steeds verder uit.
En als LN een betere oplossing is voor mijn problemen dan ga ik dat ook gewoon gebruiken. Maar het moet dan wel ECHT een betere oplossing zijn voor MIJN problemen.
Mijn laatste probleem is dat de canadese exchange die ik gebruikte nTrust.com geen relatie meer met mijn bank heeft (TD Canada). De banken zijn nTrust aan het pesten. nTrust was er wel eerlijk over.
Dus nu moet ik opzoek naar een nieuwe exhange die binnen de 3 dagen geld overschrijft naar mijn bank rekening. Vervelend voor mij.
[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 25-01-2018 09:53 ]
Cardano gaat veeeel dieper dan icon. Als je die kerel zijn videos bekijkt weetje waarom je in cardano moet zitten.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:35:
Ik heb vanavond een korte poging gedaan me wat in te lezen in Cardano (en ben vermoedelijk nog enkele zaken aan het missen, heb nog wel wat werk maar wou toch hier even over posten).
Behalve fomo/hype/marketing begrijp ik echt totaal niet waarom ADA zo hoog staat... Conceptueel ziet het er prachtig uit maar moet ik eigenlijk nogal (heel hard) denken aan Icon, dat waanzinnig, maar echt waanzinnig veel verder staat maar hetzelfde wilt doen.
Op dit moment is Ada toch gewoon nog niets? Er is niets behalve een (erg goede) visie. Icon mainnet release is vandaag. Ze hebben een groot enterprise blockchain netwerk met verschillende (meer dan 20) bedrijven erop, meerdere ziekenhuizen, universiteiten, banken. Partnership met Samsung.
Iemand die mij desnoods even uit m'n tunnelvisie kan halen, want vermoedelijk mis ik iets heel dom/basic?
NULS.

Wat is NULS:
Een generatie 3 "Enterprise solution network coin" vergelijkbaar met Cardano, Ardor, Icon, Neo, EOS, ... (ETH gen 2, NEO gen 2.5, ADA, ICX, ARDR gen 3.
Hun selling point is hun ease of use en flexibiliteit (waarmee ze vooral overlap hebben met Ardor, makkelijkst omschreven zijn de de Chinese Ardor).
https://medium.com/crypto...d-blockchain-e56cd508848d
https://medium.com/@edieu...r-blockchain-1b79e3473754
Waarom investeren in NULS:
Ze staan, naar mijn mening, extreem undervalued momenteel. 4,6$, per coin. Market cap van net boven de 100 miljoen (plek 172). Zeer lage circulation (40 miljoen coins momenteel, NEO, die ook een lage circulation hebben, heeft er bijvoorbeeld 65 miljoen op dit moment).
De reden hiervoor lijkt dat ze op een vroege fase in hun development zitten (mainnet release nog dik 2 maanden weg (target 31 maart), masternodes zijn voor rond de maand mei) en ze Chinees zijn. Hun communicatie in het Engels is ook zeer beperkt/gebrekkig
Ze hebben ook al een award gewonnen van de Chinese overheid (kan hier geen bron over vinden, dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen, vooral hearsay dus,), wat echt wel een big deal is (kijk naar VeChain)
*Ik weet wel dat ze samenwerken met de stad Chongqing (8 miljoen inwonders, aglomeratie 31 miljoen inwoners) (of dit effectief NULS is of enkel het bedrijf achter NULS is me niet helemaal duidelijk. Ik spreek geen Chinees en kan geen betrouwbare bron vinden
Als je kijkt naar de top coins op market cap, de Enterprise solution coins zoals ETH, ICX, NEO, ADA zijn de coins waarop alles gebouwd wordt, dus deze staan typisch heel erg sterk. Het zwakke broertje op dit moment is Ardor met een market cap van net boven het miljard (nog steeds x10 van NULS).
https://medium.com/@edieu...-crypto-coin-7989d5b4eb3f
Risico's,
Ze lijken een buitenbeentje te zijn.
Zoals gezegd is hun communicatie in het Engels erbarmelijk. Dit betekend dus typisch ook slechte marketing
Hun slogan is echt slecht "Null is nothing, Nuls is everything".
Extra info:
https://nuls.io/
White paper: https://nuls.io/pdf/NulsWhitepaper1.2.pdf
Yellow paper: https://nuls.io/pdf/NulsYellowpaper1.2.pdf
Nuls gebruikt geen proof of stake maar proof of credit:
https://medium.com/@edieu...nism-by-nuls-7863373cb321

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en dit is natuurlijk geen financieel advies. Maar als ik op zoek ga naar coins met veel potentie is dit voor mij met stip nummer 1. Mijn portfolio is inmiddels aangedikt tot 20-22% NULS. Voor mij persoonlijk is dit een (potentieel lange
(Ik zeg wel enkel: in dit geval heb je niet de kans om op de trein te springen voor hij vertrekt, maar op een potentiële Sojoez raket die klaarstaat op het lanceerplatorm. Kom niet klagen binnen 6 a 12 maanden want ik link je naar deze post. Als hij ontploft op dat lanceerplatform nodig ik jullie allen uit om datzelfde te doen bij mij uiteraard
[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 26-01-2018 15:53 ]
ter info/naslag (wat er toen ook al beargumenteerd werd):
"Ripple Wants XRP to Be Bitcoin for Banks. If Only the Banks Wanted It" (25 januari)
https://www.bloomberg.com...-only-the-banks-wanted-it
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 25-01-2018 20:56 ]
Als ik dat progsel laat lopen, help ik dan mee om de uncomfirmd transacties te confirmen, of niet.
En is het verstandig om het programma/app open te laten staan?
Zie deze site: https://blockchain.info/unconfirmed-transactions
Nee, daarvoor moet je minen. En het is niet dat als jij hashrate toevoegt, dat het minen dan sneller gaat. Althans, in eerste instantie wel, totdat de difficulty wordt aangepast. Maar goed, in de praktijk zal wat je toevoegt niet meer zijn dan een druppel op een gloeiende plaatMarElo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:51:
Even een vraagje, ik heb bitcoins en gebruik de bitcoin-0.15.0.1-win64-setup op mijn desktop.
Als ik dat progsel laat lopen, help ik dan mee om de uncomfirmd transacties te confirmen, of niet.
Ok duidelijk, dus ik hoef mijn prog niet aan te laten staan om de rest te helpen..oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:43:
[...]
Nee, daarvoor moet je minen. En het is niet dat als jij hashrate toevoegt, dat het minen dan sneller gaat. Althans, in eerste instantie wel, totdat de difficulty wordt aangepast. Maar goed, in de praktijk zal wat je toevoegt niet meer zijn dan een druppel op een gloeiende plaat
Wat enigszins wel jammer is,
Wat zou je anders kunnen doen dan om zo snel mogelijk die uncomfirmed transactie te kunnen voltooien?
Loopt alweer aardig op nu
En minen is voor mij geen optie :-)
[ Voor 13% gewijzigd door MarElo op 25-01-2018 23:58 ]
Zo min mogelijk transacties doenMarElo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:48:
Wat zou je anders kunnen doen dan om zo snel mogelijk die uncomfirmed transactie te kunnen voltooien?
Valt wel mee toch? Het is een beetje jammer dat men blijkbaar snel geneigd is om alsnog hoge fees te gebruiken, zo heel veel transacties zijn er niet. Het is natuurlijk een vrije markt, maar de 20 - 300 sat/B transacties zou je ook zo kunnen omschalen dat het 20 - 40 sat/B transacties zijn, en dan worden ze nog steeds in dezelfde volgorde afgehandeld.Loopt alweer aardig op nu
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2018 00:03 ]
Wat kunnen we er aan doen omdat proces sneller te laten verlopen.
Daar is iedereen bij gebaad neem ik aan.
Maar dat ligt aan weetikveelwiewat
Dat kan toch veel sneller lijkt mij
[ Voor 8% gewijzigd door MarElo op 26-01-2018 00:28 ]
Dat ligt in essentie aan een combinatie van ontwerpkeuzes (maximale blocksize van 1MB) en slecht geschreven exchanges die niet netjes hun transacties samenvoegen en daardoor veel meer ruimte in de blockchain nodig hebben dan eigenlijk zou hoeven. Daar gaan wij als enkelingen niets aan doen.MarElo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:25:
Het gaat mij erom dat er gemiddeld zo'n 65.000 transacties unconfirmed zijn.
Wat kunnen we er aan doen omdat proces sneller te laten verlopen.
Daar is iedereen bij gebaad neem ik aan.
Maar dat ligt aan weetikveelwiewat
Encrypgen ($DNA)

Wat is Encrypgen:
Encrypgen is een (uiteraard) Blockchain bedrijf met het specifieke doel het uitwisselen van "genomic data" gemakkelijker, toegankelijker en veiliger te maken. De nood aan deze data is enorm, er is recent 60 miljoen dollar betaald voor genomic data van 3000 parkinson patiënten!
Wat wil Engrypgen doen:
Het is momenteel blijkbaar enorm moeilijk om genomic data te bemachtigen en op te slaan.
Mensen zijn er geen fan van om medische data van zichzelf af te staan omdat ze niet weten wat er met de data gebeurd + het feit dat het bedrijf eigenaar wordt van deze data. Het is dus moeilijk (en duur) voor onderzoekers om aan data te raken die vitaal is voor vooruitgang op medisch vlak.
Encrypgen wil ervoor zorgen dat mensen anoniem hun genomic data kunnen uploaden (zonder dat dit dus aan hun identiteit gekoppeld is). De token (DNA) zou dan gebruik kunnen worden door researchers om deze data aan te kopen. Dit zou als voordeel hebben dat mensen zelf geld kunnen verdienen aan hun data + het wordt makkelijker voor onderzoekers om data te bemachtigen
*Het is natuurlijk belangrijk op te merken dat data van een gezonde kaukasische man van tussen de 20 en de 30 minder gewild zal blijken dan data van mensen met Alzheimer, Parkinson, Huntington, ... Ook ontbreekt vaak nog een wettelijk kader
Op dit moment:
Market cap van zo'n 65 miljoen dollar (Rank 220)
Circulating supply van 61 miljoen tokens (totale supply 70 miljoen).
Prijs per token is ongeveer 1,05 USD
Verkrijgbaar op Cryptopia. OKEx & EtherDelta en sinds 26/01 ook op KuCoin
Waarom investeren in Encrypgen:
Het is een bedrijf met echte real-life application op korte termijn.
Er zijn reeds 2 betalende klanten! (CerTekBio en Codigo46) Bovendien zouden er nog 2 (nieuwe) betalende klanten bekend gemaakt worden op korte termijn.
Listing op een nieuwe exchange vandaag (26/12). Welke is op het moment van schrijven nog niet bekend.
Het team is sterk in hun vakgebied (zover ik daarover kan oordelen
Bonus: Mijn (inmiddels ex) vriendin studeerde in de richting van BioMedische wetenschappen, ik heb het project aan haar voorgelegd, ze heeft de whitepaper bekeken en volgens haar is het effectief solid wat ze aan het doen zijn.
Risico's/Nadelen:
Veel hype nodig om echt te boomen. Mensen zien dit niet (en dit is ook niet bedoelt als) een coin die bovenaan de market caps staat. De use-case is relatief klein.
*De potentie ook niet onderschatten natuurlijk. Genomic research is een gigantisch snelgroeiende markt in de medische wereld. 5 miljard dollar in 2015, verwachtingen lopen naar meer dan 20 miljard in 2025.
Marketing is beperkt, ze zijn vooral bezig met hun product (wat ik goed vind, maar minder exposure). Ze hebben wel zeer recent Ben Kraus (best een bekende naam in de Crypto wereld blijkbaar) als advisor aangesteld
Waar kunnen we naartoe qua value:
Zeer moeilijk in te schatten. Ze zijn de pioniers in Blockchain en genomic data. Die markt is nog relatief jong (en zoals gezegd, 60 miljoen dollar voor 3000 records. Geld zit wel hoor...) en zou BlockChain om die reden wel eens razendsnel kunnen adopteren (maar dit is speculatie van mijn kant).
Persoonlijk zit ik er voor een deel in omdat ik vanuit een praktisch oogpunt geloof dat dit een project is dat BlockChain groot kan maken. Er is een real-life use case. Er is al een voorzichtige adoptie in de onderzoekswereld. Er zijn geruchten van partnerships die nog in de maak zijn, ... Zelf hoop/verwacht ik een grote stijging tussen nu en kort na het festival of genomics (30-31 januari) waar enkele mensen van Encrypgen zullen spreken en hun product officieel zullen lanceren. Indien dit hierna tractie krijgt gaat het snel gaan. Indien niet ga ik vermoed ik wel een deel van m'n tokens verkopen tegen een leuke winst.
Do your own research:
Site: https://encrypgen.com/
White paper: https://encrypgen.com/wp-...ds/2017/05/gene-chain.pdf
Festival of Genomics: http://www.festivalofgenomicslondon.com/
***EDIT***
26-01 10:47 - Koers is zwaar gestegen vanmorgen (+50% de afgelopen 24 uur) Dus even enkele cijfers geupdate
Overigens is er gistermorgen een difficulty adjustment geweest. Maar de tendens is dus nog steeds naar beneden, en we gaan weer het weekend in waarin er sowieso wat minder transacties bijkomen dan doordeweeks.
De mempool loopt nog eens leeg, joh
.edit: de fees zijn ook erg eratic. Check dit block. Duurste transactie: 1096 sat/B. Goedkoopste transactie: 3 sat/B.
Die duurste ook, even €21 betalen voor een transactie van €341

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2018 15:06 ]
Verwijderd
klinkt best interessant.Jebus4life schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:39:
Aangezien ik het best wel of vond om een korte overview te geven over Nuls (en het verplicht mij net tot wat nieuw opzoekwerk aangezien ik het kort, bondig maar duidelijk wil uitleggen) nog wat info over mijn dark horse:
Encrypgen ($DNA)
[afbeelding]
Wat is Encrypgen:
Encrypgen is een (uiteraard) Blockchain bedrijf met het specifieke doel het uitwisselen van "genomic data" gemakkelijker, toegankelijker en veiliger te maken. De nood aan deze data is enorm, er is recent 60 miljoen dollar betaald voor genomic data van 3000 parkinson patiënten!
Wat wil Engrypgen doen:
Het is momenteel blijkbaar enorm moeilijk om genomic data te bemachtigen en op te slaan.
Mensen zijn er geen fan van om medische data van zichzelf af te staan omdat ze niet weten wat er met de data gebeurd + het feit dat het bedrijf eigenaar wordt van deze data. Het is dus moeilijk (en duur) voor onderzoekers om aan data te raken die vitaal is voor vooruitgang op medisch vlak.
Encrypgen wil ervoor zorgen dat mensen anoniem hun genomic data kunnen uploaden (zonder dat dit dus aan hun identiteit gekoppeld is). De token (DNA) zou dan gebruik kunnen worden door researchers om deze data aan te kopen. Dit zou als voordeel hebben dat mensen zelf geld kunnen verdienen aan hun data + het wordt makkelijker voor onderzoekers om data te bemachtigen
*Het is natuurlijk belangrijk op te merken dat data van een gezonde kaukasische man van tussen de 20 en de 30 minder gewild zal blijken dan data van mensen met Alzheimer, Parkinson, Huntington, ... Ook ontbreekt vaak nog een wettelijk kader
Op dit moment:
Market cap van zo'n 65 miljoen dollar (Rank 220)
Circulating supply van 61 miljoen tokens (totale supply 70 miljoen).
Prijs per token is ongeveer 1,05 USD
Verkrijgbaar op Cryptopia. OKEx & EtherDelta + een nieuwe exchange wordt toegevoegd vandaag (26/01)
Waarom investeren in Encrypgen:
Het is een bedrijf met echte real-life application op korte termijn.
Er zijn reeds 2 betalende klanten! (CerTekBio en Codigo46) Bovendien zouden er nog 2 (nieuwe) betalende klanten bekend gemaakt worden op korte termijn.
Listing op een nieuwe exchange vandaag (26/12). Welke is op het moment van schrijven nog niet bekend.
Het team is sterk in hun vakgebied (zover ik daarover kan oordelen
Bonus: Mijn (inmiddels ex) vriendin studeerde in de richting van BioMedische wetenschappen, ik heb het project aan haar voorgelegd, ze heeft de whitepaper bekeken en volgens haar is het effectief solid wat ze aan het doen zijn.
Risico's/Nadelen:
Veel hype nodig om echt te boomen. Mensen zien dit niet (en dit is ook niet bedoelt als) een coin die bovenaan de market caps staat. De use-case is relatief klein.
*De potentie ook niet onderschatten natuurlijk. Genomic research is een gigantisch snelgroeiende markt in de medische wereld. 5 miljard dollar in 2015, verwachtingen lopen naar meer dan 20 miljard in 2025.
Marketing is beperkt, ze zijn vooral bezig met hun product (wat ik goed vind, maar minder exposure). Ze hebben wel zeer recent Ben Kraus (best een bekende naam in de Crypto wereld blijkbaar) als advisor aangesteld
Waar kunnen we naartoe qua value:
Zeer moeilijk in te schatten. Ze zijn de pioniers in Blockchain en genomic data. Die markt is nog relatief jong (en zoals gezegd, 60 miljoen dollar voor 3000 records. Geld zit wel hoor...) en zou BlockChain om die reden wel eens razendsnel kunnen adopteren (maar dit is speculatie van mijn kant).
Persoonlijk zit ik er voor een deel in omdat ik vanuit een praktisch oogpunt geloof dat dit een project is dat BlockChain groot kan maken. Er is een real-life use case. Er is al een voorzichtige adoptie in de onderzoekswereld. Er zijn geruchten van partnerships die nog in de maak zijn, ... Zelf hoop/verwacht ik een grote stijging tussen nu en kort na het festival of genomics (30-31 januari) waar enkele mensen van Encrypgen zullen spreken en hun product officieel zullen lanceren. Indien dit hierna tractie krijgt gaat het snel gaan. Indien niet ga ik vermoed ik wel een deel van m'n tokens verkopen tegen een leuke winst.
Do your own research:
Site: https://encrypgen.com/
White paper: https://encrypgen.com/wp-...ds/2017/05/gene-chain.pdf
Festival of Genomics: http://www.festivalofgenomicslondon.com/
***EDIT***
26-01 10:47 - Koers is zwaar gestegen vanmorgen (+50% de afgelopen 24 uur) Dus even enkele cijfers geupdate
Helaas geen funds op cryptopia meer, maar wellicht dat ik wat verplaats als ik me in heb gelezen.
Sinds 10 minuten ook te traden op KuCoin (geen idee of dat je helpt, just letting you knowVerwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:01:
[...]
klinkt best interessant.
Helaas geen funds op cryptopia meer, maar wellicht dat ik wat verplaats als ik me in heb gelezen.
Verwijderd
ok thnx. Nee zit ik niet op, maar cryptopia is opzich niks mis mee.Jebus4life schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Sinds 10 minuten ook te traden op KuCoin (geen idee of dat je helpt, just letting you know)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 15:19 ]
Over wat nu het oorspronkelijke idee van Bitcoin was en waar het fout gegaan is. In ieder geval in zijn (en mijn) opinie.
Bitcoin heeft altijd over macht gegaan, en macht zit in het westen heel dicht bij geld.
Enfin, Rick legt het beter uit. Als iemand Nederlandse ondertitels wil dan kan ik die wel schrijven.
Je kunt vrijwel alleen nog maar RaiBlocks investeringen doen *via* ETH of BTC. BTC geniet dan nog steeds mijn (en de algemene) voorkeur, gezien de track-record van ETH. Sure, je kunt er ook aan komen via Bitflip, maar ik weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt, het is alsof ze je eerst helemaal doorlichten, en dan moet je nog ~14 dagen wachten eer je iets kunt kopen.metallicattim schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:32:
Enthousiast raken omdat je "maar" €7,- transactiekosten betaald...![]()
En dan te bedenken dat er alternatieven zijn die 100x goedkoper zijn en tientallen keren sneller.Raiblocks is zelfs feeless. Toegegeven die staan echt pas in de startblokken, maar i.m.o. zou daar veel meer aandacht naar toe moeten gaan dan naar de BTC.
Als je het een beetje anoniem en taxfree wilt houden, dan koop je BTC van iemand met cash via localbitcoins.com, en trade je via bitso of volabit (Mexico) of een site in Slovenië, als je SEPA wilt, hoewel ik denk dat cryptopia (Nieuw Zeeland) en binance ook nog weinig gemotiveerd zullen zijn data vrij te geven aan nederlandse taxatie-claims.
Dit topic is gesloten.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!