Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Nuevocasa schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Valt toch wel mee, als jij het de 29e hebt verstuurd zit daar 2e pinksterdag nog tussen, dan ben je hooguit 1,5 werkweek verder. Ken bedrijven die er gewoon rustig 4 werkweken over doen. En idd ivm corona hebben ze het drukker en minder personeel.
Ware het niet dat ze ook nog een verkeerde zending hadden gestuurd,dus betalen voor een ssd en een doos huishoudelijke spullen ontvangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Theodor Het lijkt wel of de clientèle van Amazon.nl een andere behandeling krijgt dan die van Amazon.de.
:?

Ik had afgelopen weken tot 2 x toe een 'probleem'geval.
Eerst een vervangende accu voor een oude DeWalt akkuschroever. Die bleek gewoon niet te passen. Gemeld via de gebruikelijke retourprocedure, diezelfde dag met het aangeleverde retouretiket, ingeleverd bij een DHL servicepunt. En de volgende dag kreeg ik al een melding van amazon.de dat het geld retour gestort was (en dat was ook zo).
Terwijl volgens de tracking van DHL het pakket nog steeds ergens rondzwerft. 8)7

En afgelopen woensdag:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
de lekkende zending gemeld via de chat.
En vandaag al de vervangende potten met honing ontvangen en het ene, op dit moment niet meer leverbare potje, is al gecrediteerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak, datzelfde had ik eveneens met een retourzending, bij DHL staat echter te lezen;

Wat is de status van mijn retourzending?

Heb je een online bestelling retour gestuurd en zie je geen nieuwe status in track & trace nadat het pakket gesorteerd is? Dan kan je er vanuit gaan dat het pakket is overgedragen aan de webshop waar je het pakket hebt besteld. Voor vragen kan je contact opnemen met de webshop waar je besteld hebt.

Zie ook: hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

Terugbetaling is inmiddels afgerond (en toch wat sneller dan in eerste instantie aangegeven).

Moest jij bij afgifte je mailadres of mobiele nummer opgeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:26:

Moest jij bij afgifte je mailadres of mobiele nummer opgeven?
Hier bij het lokale DHL servicepunt krijg ik altijd de slimfeun van de baliemedewerker in m'n handen geduwd met de vraag of ik ff een email adres wil intikken...
En op dat email adres krijg ik dan de bevestiging van DHL:

WE GAAN VOOR JE AAN DE SLAG
Beste [x]

Bedankt voor het versturen met DHL Parcel. Het zendingsnummer van je pakket 1234567890. Hiermee kun je de zending online volgen tot aan je ontvanger.

Wat dus ook onzin is, want je kunt het pakket helemaal niet volgen tot aan de ontvanger. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Niet te geloven nu krijg ik een reklame mail van amazon met een van de goederen die in die verkeerde doos hebben gezeten.
DeLonghi SER3018 ontkalker EcoDecalk, 500 ml 30 euro.
Terwijl hij hier 13.95 kost wat een Firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
Voor mij een primeur: gisteren bij Amazon.de wat kruiden en wat voorraadbussen besteld. De kruiden zijn vandaag geleverd! Zou Amazon zondaglevering zijn gaan doen om beter met Bol en consorten te concurreren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Wild Chocolate schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:01:
Voor mij een primeur: gisteren bij Amazon.de wat kruiden en wat voorraadbussen besteld. De kruiden zijn vandaag geleverd! Zou Amazon zondaglevering zijn gaan doen om beter met Bol en consorten te concurreren?
Nog niet eerder meegemaakt of over gehoord.
Ging de levering via DHL, of PostNL?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
pinda powerrr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Nog niet eerder meegemaakt of over gehoord.
Ging de levering via DHL, of PostNL?
Beide. Kwam via PostNL.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:59
Amazon doet inderdaad i.s.m. postnl zondagleveringen, kun je op zaterdag tot 18.00 uur bestellen, maar geld uiteraard niet voor alle producten (enkel indien op voorraad in warehouse in west-duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
JBplap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:15:
Lukt het mensen nog om op amazon.de voor .de prijzen te bestellen?
Heb deze week een flink aantal artikelen besteld, met het in het mandje gooien krijg ik nog duitse prijzen te zien. (amazon.nl is per artikel steeds een euro/paar euro duurder). Ook als ik dan naar betalen ga zie ik eerst nog de goedkope prijzen

Tot aan de laatste stap zie ik nog de voordelige prijzen, alleen bij de laatste stap gaat de prijs omhoog.
Ik heb deze week ook al een paar keer gehad dat of producten niet meer naar NL worden verzonden vanaf de .DE site (maar wel via de .NL site) of dat de prijzen voor NL hoger lijken.
Ik vermoed dat Amazon zijn resellers meer aan het pushen is om voor Nederland specifiekere regels / prijzen te hanteren. Als dit doorzet dat zijn de voordelen van Prime op .DE snel weg.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 21:22
Ik heb deze week ook al een paar keer gehad dat of producten niet meer naar NL worden verzonden vanaf de .DE site (maar wel via de .NL site) of dat de prijzen voor NL hoger lijken.
Tot nu toe alleen maar een btw-verschil gemerkt. Vaak zijn de spullen ook veel goedkoper dan op de Duitse site. Ik zoek vaak ivm de reviews op de Duitse site maar bestel uiteindelijk via mijn NL prime.

Op 31 mei een televisie besteld die voorradig was (en nog steeds is) maar waarvan de verzending wat langer kan duren ("langer dan jij gewend bent"). Nog niks hier. Klantenservice kan mij niet helpen, die zien ook niet meer dan ik ("We verzenden je bestelling zo snel mogelijk. Dit kan gebeuren als er geen publicatiedatum bekend is, als het product is uitverkocht of bij voorbestellingen."). Iemand op pepper heeft hem wel al binnen en dat ofschoon hij na mij heeft besteld. Raar dus. Nieuwe bestelling plaatsen kan niet want die is nu 80 Euro duurder...

Afgezien van het bovenstaande (tv) ben ik wel altijd heel erg tevreden. Bestellingen komen of vroeger of op tijd aan.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ik vind het vooral jammer dat Keepa nog niet werkt voor .nl, dan kun je gemakkelijk prijzen vergelijken met de overige Amazon sites. Tot nu toe zie zijn de dingen die ik zoek in NL nog steeds duurder dan in DE. Maar ik vergelijk niet elke keer alles, teveel gedoe.

Schijnbaar heeft Keepa nog geen toegang tot de database en kan het daardoor nog niet toevoegen.
https://keepa.com/#!discuss/t/amazon-nl-support/10254/36

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ben2513 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Tot nu toe alleen maar een btw-verschil gemerkt. Vaak zijn de spullen ook veel goedkoper dan op de Duitse site. Ik zoek vaak ivm de reviews op de Duitse site maar bestel uiteindelijk via mijn NL prime.

Op 31 mei een televisie besteld die voorradig was (en nog steeds is) maar waarvan de verzending wat langer kan duren ("langer dan jij gewend bent"). Nog niks hier. Klantenservice kan mij niet helpen, die zien ook niet meer dan ik ("We verzenden je bestelling zo snel mogelijk. Dit kan gebeuren als er geen publicatiedatum bekend is, als het product is uitverkocht of bij voorbestellingen."). Iemand op pepper heeft hem wel al binnen en dat ofschoon hij na mij heeft besteld. Raar dus. Nieuwe bestelling plaatsen kan niet want die is nu 80 Euro duurder...

Afgezien van het bovenstaande (tv) ben ik wel altijd heel erg tevreden. Bestellingen komen of vroeger of op tijd aan.
Dat met een TV heb ik eveneens meegemaakt (via .DE aangekocht), hoewel al een tijdje voorradig werd ie maar niet verstuurd. Ook daarin kon de Duitse (Nederlands sprekende) klantenservice enkel aangeven dat ze extra voorzichtig waren met het verzenden van TV's en dat eerst gekeken moest worden naar een geschikte verzendpartij. Ik kon dus niet anders dan afwachten, annuleren was geen optie gezien het aanbod ;)

Besteld op 29 mei, maar begin van afgelopen week veranderde de status echter naar >> verzending wordt voorbereid << en vandaag zal ie me aangeboden worden (zegt PostNL). Hopelijk heeft ie de reis overleefd :)

Geduldig zijn dus, veel meer kun je niet als het aanbod werkelijk heel goed is.

Edit: inmiddels binnen, verplaatst naar huis nieuwe eigenaar, aangesloten en alles is onbeschadigd en werkend. Knappe TV voor zijn geld d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2020 16:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand anders riep het alhier ook al eens; hoe Amazon verzendkosten stukslaat, is ongehoord. Hoe lang kan dat doorgaan?

Afgelopen week ook weer; ik bestel in ÉÉN keer, drie producten.
Een pak koffie, een zak met chocolaatjes en een paar potjes honing.

De honing wordt als eerste verstuurd, maar komt druipend van de honing aan de deur (DHL). Gaat retour en wordt door Amazon opnieuw verstuurd. Vervolgens splitsen ze de oorspronkelijke herzending weer in twee aparte doosjes en mag DHL 2 x aanbellen voor 2 doosjes met ieder 1 potje honing.
Een dag later komt PostNL met een zak chocolaatjes en weer een halve dag later UPS met een zak koffie (die dit keer niet in een kartonnen doosje zit, maar in een witte plastic zak; ook weer iets nieuws).

Allemaal artikelen van amper een tientje. En dan tig keer vesturen, tig keer verpakken, telkens een andere transporttoko met de nodige ellende (beschadiging/retouren). En dat allemaal met 0 euro verzendkosten (immers 'Prime Kunde')

Hoe kan dat ooit uit? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Niet.

Arjan Lubach had er een tijdje terug nog een item over met uitleg.
Kort gezegd draaien ze hier verlies op, maar omdat ze zoveel geld hebben van investeringsmaatschappijen en Bezos zelf, kunnen ze dit aanbieden. De "lokale"Bol.com wordt daardoor kapot geconcurreerd en legt uiteindelijk het loodje. En Amazon pakt weer wat meer marktaandeel. Uiteindelijk hebben ze monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:18
pinda powerrr schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Niet.

Kort gezegd draaien ze hier verlies op, maar omdat ze zoveel geld hebben van investeringsmaatschappijen en Bezos zelf, kunnen ze dit aanbieden. De "lokale"Bol.com wordt daardoor kapot geconcurreerd en legt uiteindelijk het loodje. En Amazon pakt weer wat meer marktaandeel. Uiteindelijk hebben ze monopolie.
Klopt, erg klantvriendelijk vind ik het alleen niet, wordt soms helemaal gallisch van de hoeveelheid verschillende pakketjes die ze opsturen voor kleine bestellingen.
Zelfs zo erg dat ik er over denk om prime er maar weer uit te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Niet.

Niet alleen de lokale bol.com, in de VS is de pamperoorlog al een tijdje gaande. Slate had daar in 2013 een mooie tijdlijn over:
Amazon tracks its competitors extremely closely. So when an upstart called Diapers.com began catching on with parents by allowing them to easily schedule recurring orders of diapers and other essentials, Jeff Bezos took notice
[...]
First, in 2009, Amazon sent a senior vice president to have lunch with the founders of the startup behind Diapers.com, called Quidsi. He warned them that Amazon was thinking about getting into the diaper business and suggested they think about selling. As Stone tells it, this was not a friendly suggestion. It was more like the kind of offer you can’t refuse.
[...]
Over time, Amazon’s price drops began eating into Diapers.com’s growth. Investors grew wary of pouring more money into the startup, given the competition. Quidsi’s founders were forced to consider selling, and they began talks with Wal-Mart.
[...]
Quidsi could now taste its own blood. At one point, Quidsi executives took what they knew about shipping rates, factored in Procter & Gamble’s (PG) wholesale prices, and calculated that Amazon was on track to lose $100 million over three months in the diaper category alone.
[...]
When Bezos’s lieutenants learned of Wal-Mart’s counterbid, they ratcheted up the pressure, telling the Quidsi founders that [Bezos] was such a furious competitor that he would drive diaper prices to zero if they sold to Bentonville. The Quidsi board convened to discuss the possibility of letting the Amazon deal expire and then resuming negotiations with Wal-Mart. But by then, Bezos’s Khrushchev-like willingness to use the thermonuclear option had had its intended effect. The Quidsi executives stuck with Amazon, largely out of fear. The deal was announced Nov. 8, 2010.
https://slate.com/technol...clear-on-diapers-com.html
De CEO van Quidsi heeft toen een paar jaar voor Amazon gewerkt maar is toch naar Walmart gegaan. In 2017 heeft Amazon Quidsi (die ze dus overgenomen hadden) opgeheven. Of dat gedaan is omdat ze verder wilden onder de Amazon naam of omdat ze die Quidsi CEO (die overgelopen is naar aartsrivaal Walmart) is niet duidelijk:
So is there a chance that Amazon’s decision was driven by more than what the public statement says — either some personal vendetta or some level of gamesmanship? That would seem like a long shot for such a data-focused company. But it has been easy to find people who know both companies well that won’t rule out the possibility.
https://www.vox.com/2017/...apers-com-quidsi-soap-com
De voormalig Quidsi CEO blijft er in ieder geval strijdlustig onder:
Quidsi’s co-founder and then-CEO Marc Lore worked at Amazon for a few years following the deal, but it is an open secret in the industry that he did not enjoy his time there. He went on to launch an Amazon competitor, Jet.com, in 2015, which he sold last year to Walmart for $3.3 billion.

Lore now runs all U.S. e-commerce operations for Walmart, Amazon’s biggest competitor stateside. Last week, he told me in an onstage interview at Code Commerce that his long-term goal for Walmart is to win the U.S. e-commerce battle. I asked him if that means being the No. 2 player behind Amazon, since the Seattle giant has such a huge lead.
https://www.vox.com/2017/...apers-com-quidsi-soap-com
Ik neem aan dat Amazon hier in Europa ook wel van dat soort strijden voert, maar je moet er denk ik goed inzitten om het te weten voor het over is (door overnames of faillissementen). Interessant is het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
ehtweak schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:16:
@Theodor Het lijkt wel of de clientèle van Amazon.nl een andere behandeling krijgt dan die van Amaon.de.
:?

Ik had afgelopen weken tot 2 x toe een 'probleem'geval.
Eerst een vervangende accu voor een oude DeWalt akkuschroever. Die bleek gewoon niet te passen. Gemeld via de gebruikelijke retourprocedure, diezelfde dag met het aangeleverde retouretiket, ingeleverd bij een DHL servicepunt. En de volgende dag kreeg ik al een melding van amazon.de dat het geld retour gestort was (en dat was ook zo).
Terwijl volgens de tracking van DHL het pakket nog steeds ergens rondzwerft. 8)7

En afgelopen woensdag:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
de lekkende zending gemeld via de chat.
En vandaag al de vervangende potten met honing ontvangen en het ene, op dit moment niet meer leverbare potje, is al gecrediteerd.
Eindelijk na een hoop gedoe en 22 dagen wachten mijn geld terug,pakket was blijven hangen in sorteer proces(kwijt dus).... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37
ehtweak schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:34:
(...)

(...)

Allemaal artikelen van amper een tientje. En dan tig keer vesturen, tig keer verpakken, telkens een andere transporttoko met de nodige ellende (beschadiging/retouren). En dat allemaal met 0 euro verzendkosten (immers 'Prime Kunde')

Je kunt dat soort zaken natuurlijk ook gewoon bij de supermarkt kopen he :+

Overigens, Amazon blijft mij bestoken met mailtjes dat ik niet moet vergeten mijn Prime abonnement om te zetten naar NL, maar ik blijf voorlopig gewoon lekker vasthouden aan mijn Duitse abo. Ik heb nog altijd niet het idee dat ik er ook maar iets op vooruit ga door naar NL te gaan (integendeel).

[ Voor 53% gewijzigd door Glenfiddich op 25-06-2020 08:03 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
Theodor schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Eindelijk na een hoop gedoe en 22 dagen wachten mijn geld terug,pakket was blijven hangen in sorteer proces(kwijt dus).... 8)7
Ik heb het vermoeden dat ik mogelijk ook zoiets gaan krijgen. De laatste update op de T&T was 2 dagen geleden rond 12 uur en het was: "Gescand op het sorteercentrum". Daarna niks meer gehoord en ook nog niks van Amazon.nl, het duurt echt niet langer dan 2 dagen om iets van Amsterdam naar Oss te brengen/sturen. Ben dus benieuwd wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Wild Chocolate schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Ik vind het vooral jammer dat Keepa nog niet werkt voor .nl, dan kun je gemakkelijk prijzen vergelijken met de overige Amazon sites. Tot nu toe zie zijn de dingen die ik zoek in NL nog steeds duurder dan in DE. Maar ik vergelijk niet elke keer alles, teveel gedoe.

Schijnbaar heeft Keepa nog geen toegang tot de database en kan het daardoor nog niet toevoegen.
https://keepa.com/#!discuss/t/amazon-nl-support/10254/36
Houd je wel rekening met dat .DE geen btw in de prijs heeft en .NL wel? Want dacht eerst ook af en toe waarom is het hier paar euro duurder en toen even uitgerekend en bleek het dus door de btw te komen die hier al in de prijs verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Houd je wel rekening met dat .DE geen btw in de prijs heeft en .NL wel? Want dacht eerst ook af en toe waarom is het hier paar euro duurder en toen even uitgerekend en bleek het dus door de btw te komen die hier al in de prijs verwerkt is.
Dat is misschien wat kort door de bocht, ook op amazon.de zit er wel degelijk btw in de prijs. Verschil is echter dat in Duitsland de btw momenteel 16% is, waar we in Nederland 21% mogen afdragen. Dus die 5% zit op amazon.nl al wel in de prijs vermeld, op .de komt die er alsnog met het afrekenen bij.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 25-06-2020 08:12 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
spone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Dat is misschien wat kort door de bocht, ook op amazon.de zit er wel degelijk btw in de prijs. Verschil is echter dat in Duitsland de btw momenteel 16% is, waar we in Nederland 21% mogen afdragen. Dus die 5% zit op amazon.nl al wel in de prijs vermeld, op .de komt die er alsnog met het afrekenen bij.
Ah okay, bedankt voor de correctie. Was meer doordat het mij al paar keer was opgevallen dat als je ging betalen bij .DE de prijs van het product hoger was dan als je op de productpagina bent, dus dacht daarom dat ze de hele btw toe voegen en niet alleen 5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

spone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Vanaf 1 juli gaat de 16% pas in, nu nog 19%.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:06:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ik mogelijk ook zoiets gaan krijgen. De laatste update op de T&T was 2 dagen geleden rond 12 uur en het was: "Gescand op het sorteercentrum". Daarna niks meer gehoord en ook nog niks van Amazon.nl, het duurt echt niet langer dan 2 dagen om iets van Amsterdam naar Oss te brengen/sturen. Ben dus benieuwd wat er gaat gebeuren.
Daar blijft het ook bij "Gescand op het sorteercentrum" meer info krijg je niet.
Gaat in eigen beheer van amazon verder,dus word niet meer gescand door dhl...
En volgens amazon lopen ze flink achter met retouren,dus een lange adem moet je wel hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glenfiddich schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:01:
[...]

Je kunt dat soort zaken natuurlijk ook gewoon bij de supermarkt kopen he :+
Sommige dingen wellicht wel, sommige dingen ook gewoon niet.

Enne, ik bestel niet voor niks bij Amazon; gewoon omdat het goedkoper is en er vaak merken/soorten te krijgen zijn die je hier NIET in de winkel kunt kopen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd1 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:21:
[...]
Niet alleen de lokale bol.com, in de VS is de pamperoorlog al een tijdje gaande. Slate had daar in 2013 een mooie tijdlijn over:
Dat is niet iets Amazon exclusiefs hoor, Jumbo doet datzelfde met bananen voor de altijd laag prijs van 99 cent aan te bieden, toen de keurings dienst van waarde ernaar ging kijken bleek het praktisch gewoon onmogelijk te zijn dat die zonder verlies werden verkocht.

In de supermarkt-goederen wereld is het niet meer apart te noemen om gewoon verlies te draaien op tig productgroepen, zolang de klant als die binnenkomt voor die productgroepen ook maar zijn dagelijkse boodschappen meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Dat is niet iets Amazon exclusiefs hoor, Jumbo doet datzelfde met bananen voor de altijd laag prijs van 99 cent aan te bieden, toen de keurings dienst van waarde ernaar ging kijken bleek het praktisch gewoon onmogelijk te zijn dat die zonder verlies werden verkocht.

In de supermarkt-goederen wereld is het niet meer apart te noemen om gewoon verlies te draaien op tig productgroepen, zolang de klant als die binnenkomt voor die productgroepen ook maar zijn dagelijkse boodschappen meeneemt.
Dat is toch een heel ander doel? Jumbo kan de andere supermarkten daar niet mee kapot maken (de Banana Stand misschien maar daar houdt het wel op :P). De supermarkten (en Amazon waarschijnlijk ook) zullen wel leveranciers onder druk zetten om voor lage prijzen te leveren, maar dat is een ander verhaal.

Amazon zet de macht van hun infrastructuur (werkende website met werkende logistiek erachter) in om selectief concurrenten uit de weg te ruimen. Denk daarbij aan het uitnodigen van concurrenten op het Amazon platform om zo informatie te vergaren over hun concurrenten en diens klanten. Daar kiezen die verkopers natuurlijk zelf voor, maar echt een keuze is het natuurlijk niet gezien de grootte van Amazon.
Amazon invites small and midsized businesses to sell directly to Amazon customers on Amazon.com through a platform known as the Amazon Marketplace. But Amazon has created more than 100 of its own brands that often compete directly against Amazon’s third-party sellers.

One question is whether Amazon unfairly uses sales and other data from its sellers to undercut or otherwise beat out these same small and midsize merchants. An Amazon spokesperson said the company prohibits Amazon’s own brands from using an individual seller’s data to compete against the seller. (But Amazon doesn’t say whether its own brands can use aggregated data from a bunch of sellers selling the same product.)
[...]
If you consider Amazon a retailer, you could argue that many other retailers — including Walmart and Target — do a similar thing: Analyze sales trends in their stores to inform the creation of their own brands that they sell alongside their vendors.

But if you consider the Amazon Marketplace as more of a “platform utility” — an argument made by Warren in her recent antitrust manifesto and originally put forth by the antitrust expert Lina Khan — you might question whether Amazon should be allowed to compete against its own business customers.
https://www.vox.com/recod...trust-investigation-prime
Het zou mij in ieder geval niet heel erg verbazen als ze op een gegeven moment opgeknipt worden zoals dat destijds met Standard Oil gedaan is.
[red] was using its large market share of [red] to begin integrating backward into oil exploration and crude oil distribution and forward into retail distribution of its refined products to stores and, eventually, service stations throughout the United States. [red] allegedly used its size and clout to undercut competitors in a number of ways that were considered "anti-competitive," including underpricing and threats to suppliers and distributors who did business with [red]'s competitors.

aangepast van Wikipedia: Standard Oil Co. of New Jersey v. United States
En Rockefeller zat alleen maar in olie, Amazon heeft de potentie om zowel de retail- advertentie- als cloud-servicemarkt naar z'n hand te zetten.

Zo ging het vroeger op plekken ook wel, maar de vergelijking met Jumbo gaat wmb toch wel scheef. Wat je niet wil is zo'n soort situatie waarbij je niet meer om Amazon heen kunt
In the old days, there were huge underground coal mines. The owners of the mine provided housing for the employees and their family’s. These people needed to purchase items, usually food and clothes was all they could afford. The owners of the mine would also provide a shop where the miners could purchase necessities for themselves and their families, it was referred to as the “company store”.

Miners would be paid little for their back breaking labor, and sometimes could not afford the basic necessities of life. The company store gave the miners credit, so they wouldn’t starve to death.

The poor miner in the song had spent more money at the company store than he could afford to pay back in a lifetime of working, since he needed to keep buying food to stay alive. He could only look forward to falling deeper in debt, and eventually dying.

Because of his situation, he sarcastically prays to St. Peter, explaining that he cannot afford to die.
https://www.quora.com/Wha...to-the-company-store-mean
Of in comedyvorm:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fsfikke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:56:
[...]
Vanaf 1 juli gaat de 16% pas in, nu nog 19%.
Precies.

"geen Duitse BTW in de prijs", "Duits BTW tarief nu 16%" 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Ja, ik heb het dus niet over een prijsverschilletje van 2%. Overigens zat ik van de week voor ventilatoren te kijken, en daar leken de prijzen gelijk (prijsverschil zo'n 2% ivm wel de juiste BTW weergegeven in de NL store.
Voor een dergelijke aankoop biedt Prime dan weer niets extra's, want sowieso gratis verzenden.

Het jammere blijft dat ik op 2 sites moet kijken om het te vergelijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Wtf ik ben overgezet van de naar nl? Hoe kn dat en was dit aangekondigd?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
DancePlaza schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:46:
te snel geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Via Amazon.de shop ik altijd al verzendkosten vrij. Of er Prime bij een artikel staat let ik nooit op. Ik begrijp die hele Prime niet. Behalve dat het sneller is dacht ik.

Als proef op de som zal ik een Prime produkt vinden en proberen in mijn mandje te doen. Zowel op .de als .nl

[ Voor 26% gewijzigd door SoundByte op 29-06-2020 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SoundByte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:55:
Via Amazon.de shop ik altijd al verzendkosten vrij.
Ook voor bedragen <€29?

Prime heeft iets met je abonnement te maken, niet met specifieke producten :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SoundByte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:55:
Via Amazon.de shop ik altijd al verzendkosten vrij. Of er Prime bij een artikel staat let ik nooit op. Ik begrijp die hele Prime niet. Behalve dat het sneller is dacht ik.

Als proef op de som zal ik een Prime product vinden en proberen in mijn mandje te doen. Zowel op .de als .nl
Voor Prime producten geldt dat ze ALTIJD door Amazon verzonden worden, maar niet perse aangeboden. Bij retourzendingen is dit wel zo prettig (altijd gratis).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Iemand anders riep het alhier ook al eens; hoe Amazon verzendkosten stukslaat, is ongehoord. Hoe lang kan dat doorgaan?

De honing wordt als eerste verstuurd, maar komt druipend van de honing aan de deur (DHL). Gaat retour en wordt door Amazon opnieuw verstuurd. Vervolgens splitsen ze de oorspronkelijke herzending weer in twee aparte doosjes en mag DHL 2 x aanbellen voor 2 doosjes met ieder 1 potje honing.
Een dag later komt PostNL met een zak chocolaatjes en weer een halve dag later UPS met een zak koffie (die dit keer niet in een kartonnen doosje zit, maar in een witte plastic zak; ook weer iets nieuws).

De bezorg diensten zijn daarin niet veel beter.

Zaterdag iets bestelt bij Whekamp en Amazon.

Beide komen met DHL. De 1 komt in de middag de andere is de Avond. Dit is mij wel vaker gebeurt. Op de een of andere manier is het handig om 2 keer langs mijn huis te rijden ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022

Het komt de distributiecentra gewoon zo beter uit. Ze kunnen niet al die duizenden pakketjes gaan managen en consolideren. Is gewoon niet te doen. Zelfs niet met computersystemen die alles tracken. Mensen kunnen niet heen en weer lopen om missende vervangende produkten in open doosjes met chocolaatjes toe te voegen. Alles moet serieel.

[ Voor 5% gewijzigd door SoundByte op 29-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

loki504 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Beide komen met DHL. De 1 komt in de middag de andere is de Avond. Dit is mij wel vaker gebeurt. Op de een of andere manier is het handig om 2 keer langs mijn huis te rijden ipv 1.
Dat zijn twee hele aparte "bedrijven" binnen DHL, daarom dat die niet te combineren zijn.
De middagbezorging is een pakketdienst die ze hebben overgenomen (kan even niet op de naam komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
Selektvracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SoundByte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:01:
[...]
Het komt de distributiecentra gewoon zo beter uit. Ze kunnen niet al die duizenden pakketjes gaan managen en consolideren. Is gewoon niet te doen. Zelfs niet met computersystemen die alles tracken. Mensen kunnen niet heen en weer lopen om missende vervangende produkten in open doosjes met chocolaatjes toe te voegen. Alles moet serieel.
Het is zeker wel te managen en te doen. En dat gebeurt op de achtergrond ook volledig.

Alleen er lopen hier een paar dingen door elkaar heen.
- Het zijn alledaagse producten waarmee Amazon je weg wil houden uit de supermarkt, dat lukt niet echt als je 1 pakje na 3 dagen krijgt.
- Het bezorgadres is in NL, oftewel een emerging market waarin ze nog willen doordringen

Oftewel pomp het er maar asap uit want het klantvertrouwen winnen is belangrijker dan wat extra kosten.

Het is niet voor niets dat de baas van Amazon elke aandeelhoudersvergadering weer zegt dat groei belangrijker is dan winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

blijkbaar heb ik op de amazon.nl op de switch knop gedrukt.. nu via klantenservice is kijken of k weer terug mag op mijn DE prima abbo.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand welke koerier Amazon gebruikt voor de bezorging met de volgende dag bezorging waarmee ze zeggen de volgende dag te bezorgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 03-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

shadowman12 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:59:
Weet iemand welke koerier Amazon gebruikt voor de bezorging met de volgende dag bezorging waarmee ze zeggen de volgende dag te bezorgen?
In de meeste gevallen DHL (kan ook avondbezorging zijn de volgende dag) en anders is het PostNL.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Yorinn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:11:
[...]

In de meeste gevallen DHL (kan ook avondbezorging zijn de volgende dag) en anders is het PostNL.
Ok dan hopen dat ik heb om kan zetten naar een parcelshop, want op een of andere manier belt DHL hier nooit aan. Heb dat tig keren meegemaakt, en pakket wordt dan gewoon niet bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
shadowman12 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:59:
Het is hier meestal DHL. Je kan soms nog wel kiezen dat je het 's avonds geleverd wil hebben ipv overdag.
De bezorger zet het pakje voor de deur belt aan en wacht al in de auto of de voordeur opengaat.
De volgende dag leveren lukt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Het viel me net pas op, maar amazon.de heeft sinds 30-6 bij mij weer plaatjes in m'n bestel emails staan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:38:
Het viel me net pas op, maar amazon.de heeft sinds 30-6 bij mij weer plaatjes in m'n bestel emails staan *O*
Hier niet? Mijn laatste bestelling was gisteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nope... geen plaatjes bij bestelbevestigingen. :N

Vandaag wat besteld; bevestigingen ontvangen, maar geen afbeeldingen van de bestelde spullen, alleen plaatjes, onderaan de bevestigingsemail, van artikelen die ik niet besteld heb...
"...Kunden, die Artikel in Ihrem Einkaufswagen gekauft haben, haben auch Folgendes gekauft:..."

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2020 16:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09
Valt mij op dat de Duitse nu steeds meer geen producten levert aan Nederland en dat de NL Amazon toch weer een stukje duurder is. Het assortiment is ook een stuk minder.

Ook de Amazon.co.uk is minder aantrekkelijk gemaakt voor de Nederlandse markt nu deze altijd verzendkosten berekend.

Ik shop voornamelijk comics (tradepaperbacks en hardcovers) en die zijn regelmatig stukken goedkoper op de co.uk site (15 pond tegen over 30/40 euro) Ook wel eens een Omnibus voor 25 pond ipv 90 euro gekocht. Ik vrees dat dit langzaam over is...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Cobb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:11:
Valt mij op dat de Duitse nu steeds meer geen producten levert aan Nederland en dat de NL Amazon toch weer een stukje duurder is. Het assortiment is ook een stuk minder.
Dat de prijzen op Amazon DE lager lijken, kan wel kloppen, ja. In Duitsland geldt op dit moment 16% BTW waar dit hier in Nederland 21% is. Amazon rekent dan ook nog 5% over de Duitse prijs heen en dan kom je, voor zover ik gezien heb, redelijk in de buurt van de Nederlandse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09
Yorinn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Dat de prijzen op Amazon DE lager lijken, kan wel kloppen, ja. In Duitsland geldt op dit moment 16% BTW waar dit hier in Nederland 21% is. Amazon rekent dan ook nog 5% over de Duitse prijs heen en dan kom je, voor zover ik gezien heb, redelijk in de buurt van de Nederlandse prijzen.
Ja klopt maar bij de Duitse is vooral heel erg duidelijk dat er minder aan Nederland geleverd wordt. Dat werd al langzaam meer in 2019. Ook met Lego of ander speelgoed zie ik gebeuren. Volgens mij levert de .it ook helemaal niet meer aan NL. Ik zie wel dat Bol.com wat goedkoper wordt, althans ze proberen bij de prijzen van amazon.nl te komen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
DancePlaza schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:46:
Ik heb hetzelfde, ik voel me een beetje gepiepeld. Ik dacht als ik naar NL prime ging alsnog kon beroepen op Prime deals bij DE, maar het omgekeerde blijkt. Aangezien de beste deals op de DE website staan, heb ik er maar voor gekozen om Prime op te zetten. Ik kan ook geen manier meer vinden om me aan de melden voor de DE prime zonder 30 euro meer te betalen jaarlijks dan voorheen. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Yorinn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Hoewel waar, zie ik dat ik vooral bij elektronica vaak alsnog op de DE website veel goedkoper uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 23:00
Alsjemenou schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:23:
[...]

Hoewel waar, zie ik dat ik vooral bij elektronica vaak alsnog op de DE website veel goedkoper uitkom.
Mijn ervaring is 50/50 laatste tijd vaak genoeg dingen besteld op de Nederlandse Amazon die op de DE duurder was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Denk dat het ook heel erg afhankelijk is van het soort product wat je besteld.

De laatste weken waren er diverse aanbiedingen van levensmiddelen die ik via Amazon.de, zonder enige problemen, binnen enkele dagen in huis had (soms zelfs de volgende avond al). Geen minimum bedrag (immers 'Prime Kunde') en gewoonweg niet verkrijgbaar via Amazon.nl

Nu ook weer; een aanbieding van biologische kokosbloesemsuiker (goedkoper dan waar dan ook in Nederland) besteld via Amazon.de en wordt notabene vanuit de UK (?) geleverd via UPS.

Of een hele goedkope Samsung SSD (120GB voor 2 tientjes) om een oude laptop wat op te kalefateren. Wordt notabene vanuit Polen verstuurd. 8)7
voor dat bedrag koop je 'm niet eens 2de hands via V&A ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 09-07-2020 10:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alsjemenou schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Ik heb hetzelfde, ik voel me een beetje gepiepeld. Ik dacht als ik naar NL prime ging alsnog kon beroepen op Prime deals bij DE, maar het omgekeerde blijkt. Aangezien de beste deals op de DE website staan, heb ik er maar voor gekozen om Prime op te zetten. Ik kan ook geen manier meer vinden om me aan de melden voor de DE prime zonder 30 euro meer te betalen jaarlijks dan voorheen. Zucht...
Als mensen nu eens de tijd zouden nemen om eerst eens te lezen?

Duitsland:
Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde abonnementskosten teruggestort. Wanneer je overstapt naar Prime op Amazon.nl, is het niet meer mogelijk om lid te worden van het programma op Amazon.de.

Nederland:
Belangrijk: Welkom op het nieuwe Amazon.nl. Je hebt nu een Prime-lidmaatschap op Amazon.de, maar je kunt deze eenvoudig overzetten naar Amazon.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort. Wanneer je overstapt naar Prime op amazon.nl, is het niet meer mogelijk om lid te worden van het programma op Amazon.de.

Het staat er toch echt, op beide websites, dit krijg ik nu te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
vraag is: hoe lang gaat het duren voor er extra aanbod komt voor .nl?
wij hebben het vooral genomen vanwege prime video - maar mijn vriendin (docent) gaat straks bingewatchen (regen + vakantie) ... als ze alles gezien heeft weet ik niet hoe lang we nog blijven, het aantal verschillende series viel toch wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cobb schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Ja klopt maar bij de Duitse is vooral heel erg duidelijk dat er minder aan Nederland geleverd wordt. Dat werd al langzaam meer in 2019. Ook met Lego of ander speelgoed zie ik gebeuren. Volgens mij levert de .it ook helemaal niet meer aan NL. Ik zie wel dat Bol.com wat goedkoper wordt, althans ze proberen bij de prijzen van amazon.nl te komen.
Amazon.it (Prime), levert nog steeds naar Nederland. Nog steeds met extra verzendkosten, maar dit is niet anders geweest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nieuwe bestelling, nog steeds niet hier.

Misschien rollen ze het gefaseerd uit (hoop ik)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ehtweak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:48:
Denk dat het ook heel erg afhankelijk is van het soort product wat je besteld.

De laatste weken waren er diverse aanbiedingen van levensmiddelen die ik via Amazon.de, zonder enige problemen, binnen enkele dagen in huis had (soms zelfs de volgende avond al). Geen minimum bedrag (immers 'Prime Kunde') en gewoonweg niet verkrijgbaar via Amazon.nl

Nu ook weer; een aanbieding van biologische kokosbloesemsuiker (goedkoper dan waar dan ook in Nederland) besteld via Amazon.de en wordt notabene vanuit de UK (?) geleverd via UPS.

Of een hele goedkope Samsung SSD (120GB voor 2 tientjes) om een oude laptop wat op te kalefateren. Wordt notabene vanuit Polen verstuurd. 8)7
voor dat bedrag koop je 'm niet eens 2de hands via V&A ;)
Onlangs tegelijkertijd bij de Franse besteld, kwam zelfs gewoon uit Nederland, bij de Duitse kwam het uit de UK en bij de Nederlandse uit Duitsland. Ze gebruiken gewoon grotendeels de zelfde voorraden volgens mij, alleen vaak andere prijsstelling. Mis de prime uit DE nog niet echt, nog steeds gratis levering bij pick-up point. Dichtbij een tankstation welke elke dag tot 22u open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:03
Ik probeerde hier in het topic al te zoeken naar overstappen van de naar nl.
Heb ondertussen al erg lang een .de prime (vooral vanwege verzenden, maar ook tegenwoordig voor de prime video).

Zijn er al echt nadelen ontdekt aan overstappen? Ik doe al mijn bestellingen wel in Duitsland omdat ik daar voor mijn gevoel betere zoekresultaten kreeg. Maar omdat ik dus nooit bij NL keek ook geen idee of dit echt waar is. :+

Is overstappen het waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
-Splash- schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:40:
Ik probeerde hier in het topic al te zoeken naar overstappen van de naar nl.
Heb ondertussen al erg lang een .de prime (vooral vanwege verzenden, maar ook tegenwoordig voor de prime video).

Zijn er al echt nadelen ontdekt aan overstappen? Ik doe al mijn bestellingen wel in Duitsland omdat ik daar voor mijn gevoel betere zoekresultaten kreeg. Maar omdat ik dus nooit bij NL keek ook geen idee of dit echt waar is. :+

Is overstappen het waard?
De meningen zijn er over verdeeld. Ik heb er geen spijt van. Bijna €50 teruggekregen en betaal nu minder. Ik kijk altijd op beide voor de prijzen. De DE heeft idd nog meer, maar de NL wordt steeds beter. Laatste tijd bestel ik meer op de NL dan op de DE. Via de DE is altijd nog gratis levering bij een DPD pick-up point zonder prime, heb hier dichtbij een tankstation welke elke dag tot 22uur open is. Meeste prijzen zijn wel gelijk, soms is DE goedkoper maar ook met regelmaat de NLse. Zie bijvoorbeeld de Hue plug, die is al een tijd goedkoper op de NLse. Had iets met prime op de NLse besteld bij een third party wat niet werd geleverd, nadat de levertijd was overschreden een aanvraag ingediend en binnen een paar dagen het geld weer op m'n rekening.

Kortom tot nu toe nog niets kunnen vinden waarvoor ik spijt zou hebben te zijn overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nuevocasa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Kortom tot nu toe nog niets kunnen vinden waarvoor ik spijt zou hebben te zijn overgestapt.
Blijkbaar verschillen de meningen daarover... >:)

Ik check vrijwel iedere keer of de gewenste producten via .nl of via .de bestelbaar/prijstechnisch interessant zijn.
Maar dan scoort .de toch vele malen beter!

Wat voorbeelden die ik de afgelopen weken heb besteld via .de
-Een 6-pack Rexona deo; via .nl bijna 13 euro, via .de net iets meer dan 8 euro.
-Potten met honing (Alnatura biologisch) NIET leverbaar via .nl
-Geen warehouse deals via .nl (ik zie ze tenminste niet)
-Lima Tamari Strong soya saus; via .nl 24 euro/liter, via .de 12 euro/liter.
-Busch-Jaeger wcd; zelfde prijs.
-Biologische kokosbloesemsuiker; via .nl ca. 10 euro/kg, via .de 6 euro/kg.
-Rubber RA-steker IP44; via .nl 6 euro/stuk, via .de de helft v.d. nederlandse prijs en in Nederland minder kleurkeuze.
En nog meer producten die je gewoon niet kunt bestellen via .nl. :-(

Dus tja... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Interessant, je kan dus ook helemaal niets meer bestellen via .de?
Ik vraag mij ook af wat het betekent voor mijn Audible account.... (ik heb dus Audible (erg fan van), Prime en dus bestellen via amazon).

Gelukkig maken ze het niet zo moeilijk met meerdere landen en accounts. :')
Ik ga er nog even over denken, in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

-Splash- schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:39:
Interessant, je kan dus ook helemaal niets meer bestellen via .de?
Ehhh? Volgens mij lees je mijn bericht verkeerd. :?
Ik bestel uitsluitend en alleen via mijn amazon.de account!

Ondanks dat ik zowat wekelijks berichtjes krijg van amazon of ik maar over wil stappen op .nl. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
ehtweak schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Ehhh? Volgens mij lees je mijn bericht verkeerd. :?
Ik bestel uitsluitend en alleen via mijn amazon.de account!

Ondanks dat ik zowat wekelijks berichtjes krijg van amazon of ik maar over wil stappen op .nl. ;w
Ik bedoelde dat je niet meer kan bestellen bij .de met een .nl account. Niet specifiek jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ehtweak schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Blijkbaar verschillen de meningen daarover... >:)

Ik check vrijwel iedere keer of de gewenste producten via .nl of via .de bestelbaar/prijstechnisch interessant zijn.
Maar dan scoort .de toch vele malen beter!

Wat voorbeelden die ik de afgelopen weken heb besteld via .de
-Een 6-pack Rexona deo; via .nl bijna 13 euro, via .de net iets meer dan 8 euro.
-Potten met honing (Alnatura biologisch) NIET leverbaar via .nl
-Geen warehouse deals via .nl (ik zie ze tenminste niet)
-Lima Tamari Strong soya saus; via .nl 24 euro/liter, via .de 12 euro/liter.
-Busch-Jaeger wcd; zelfde prijs.
-Biologische kokosbloesemsuiker; via .nl ca. 10 euro/kg, via .de 6 euro/kg.
-Rubber RA-steker IP44; via .nl 6 euro/stuk, via .de de helft v.d. nederlandse prijs en in Nederland minder kleurkeuze.
En nog meer producten die je gewoon niet kunt bestellen via .nl. :-(

Dus tja... :|
Daar begon ik ook mee, meningen zijn verdeeld. Ik zie bij jou alleen geen argument om perse de Duitse prime te behouden, daar ging het om.

Warehouse deals kun je gewoon bestellen zonder prime, onlangs nog gedaan.
Daarnaast kun je zonder prime alles gewoon bestellen wat jij op noemt.

Ik kan zo ook wel een lijst maken wat ik bij NL heb besteld wat bij de DE duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:08:
[...]
De meningen zijn er over verdeeld. Ik heb er geen spijt van. Bijna €50 teruggekregen en betaal nu minder. Ik kijk altijd op beide voor de prijzen. De DE heeft idd nog meer, maar de NL wordt steeds beter. Laatste tijd bestel ik meer op de NL dan op de DE. Via de DE is altijd nog gratis levering bij een DPD pick-up point zonder prime, heb hier dichtbij een tankstation welke elke dag tot 22uur open is. Meeste prijzen zijn wel gelijk, soms is DE goedkoper maar ook met regelmaat de NLse. Zie bijvoorbeeld de Hue plug, die is al een tijd goedkoper op de NLse. Had iets met prime op de NLse besteld bij een third party wat niet werd geleverd, nadat de levertijd was overschreden een aanvraag ingediend en binnen een paar dagen het geld weer op m'n rekening.

Dat doe ik dus ook altijd, op die beide plekken kijken (maar ook bij de overige landen), je staat er van te kijken hoe groot het verschil "plaatselijk" kan zijn.

Je hoeft ook geen NL Prime lidmaatschap te hebben om het te kunnen kopen indien het in NL voordeliger is, je betaald ook geen extra verzendkosten indien het bedrag maar hoog genoeg is, ik heb al regelmatig een Prime aanbieding via Nederland weggetrokken. Andersom (via .DE) zal dit eveneens het geval zijn (verwacht ik).

Diverse artikelen die ik maandelijks (automatisch) binnenkrijg, zijn überhaupt al niet beschikbaar via .NL, dus een overstap zit er voor mij (vrijwillig) niet in ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Dat doe ik dus ook altijd, op die beide plekken kijken (maar ook bij de overige landen), je staat er van te kijken hoe groot het verschil "plaatselijk" kan zijn.

Je hoeft ook geen NL Prime lidmaatschap te hebben om het te kunnen kopen indien het in NL voordeliger is, je betaald ook geen extra verzendkosten indien het bedrag maar hoog genoeg is, ik heb al regelmatig een Prime aanbieding via Nederland weggetrokken. Andersom (via .DE) zal dit eveneens het geval zijn (verwacht ik).

Diverse artikelen die ik maandelijks (automatisch) binnenkrijg, zijn überhaupt al niet beschikbaar via .NL, dus een overstap zit er voor mij (vrijwillig) niet in ;)
Voor de gemiddelde gebruiker zou ik gewoon overstappen. Vanaf de Duitse kun je gratis laten bezorgen bij een DPD pick-up point, bij de Nederlandse kan dat niet, ik heb het iig nog niet gevonden. Met NLse prime kan je dan ook gewoon gratis laten bezorgen zonder boven een bepaald bedrag te moeten komen. Tevens krijg je indien je een jaar prime.de had het volledige bedrag terug.

Die maandelijkse producten kon ik laatst trouwens gewoon bestellen zonder prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:40:
[...]
Voor de gemiddelde gebruiker zou ik gewoon overstappen. Vanaf de Duitse kun je gratis laten bezorgen bij een DPD pick-up point, bij de Nederlandse kan dat niet, ik heb het iig nog niet gevonden. Met NLse prime kan je dan ook gewoon gratis laten bezorgen zonder boven een bepaald bedrag te moeten komen. Tevens krijg je indien je een jaar prime.de had het volledige bedrag terug.

Die maandelijkse producten kon ik laatst trouwens gewoon bestellen zonder prime.
V.w.b. dat eerste, die DPD pickup selectie is zeker niet altijd mogelijk.

Ik heb teveel artikelen die via de NL website een foutmelding geven (niet gevonden), daar ga ik dus niet mee aan de slag. Ik krijg nu extra korting (tot 20% per artikel), die ik via NL nooit ga krijgen.

Voor de abonnementsservice dien je een Prime lidmaatschap te hebben, wat jij in die laatste zin zegt klopt dus niet, behalve dat je misschien die producten wel los kunt bestellen, maar niet via een abonnement en daardoor extra korting.

Programma Producten exclusief voor Amazon Prime komen alleen in aanmerking voor de leden van Amazon Prime.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:55:
[...]

V.w.b. dat eerste, die DPD pickup selectie is zeker niet altijd mogelijk.

Ik heb teveel artikelen die via de NL website een foutmelding geven (niet gevonden), daar ga ik dus niet mee aan de slag. Ik krijg nu extra korting (tot 20% per artikel), die ik via NL nooit ga krijgen.

Voor de abonnementsservice dien je een Prime lidmaatschap te hebben, wat jij in die laatste zin zegt klopt dus niet, behalve dat je misschien die producten wel los kunt bestellen, maar niet via een abonnement en daardoor extra korting.

Programma Producten exclusief voor Amazon Prime komen alleen in aanmerking voor de leden van Amazon Prime.
Dat is dus niet waar, ik kan gewoon producten met abonnementservice bestellen zonder prime. Die link die jij aangeeft staat ook het volgende:

U heeft een Amazon.de account nodig om u te kunnen registeren voor het Programma en om producten te kunnen bestellen via het Programma. Uw abonnement is persoonlijk en u mag uw abonnement(en) of de daaraan verbonden voordelen niet overdragen aan een derde partij. U mag het Programma niet gebruiken ten behoeve van doeleinden voor bedrijf of beroep. Klanten die producten kopen voor zakelijk gebruik of voor wederverkoop, mogen geen gebruik maken van het Programma.

Daarnaast ben ik nog geen product tegen gekomen die niet afgeleverd kan worden bij een DPD pick-up point. Zeker producten die onder prime vallen kunnen daar geleverd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 15-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:40:
[...]
Dat is dus niet waar, ik kan gewoon producten met abonnementservice bestellen zonder prime. Die link die jij aangeeft staat ook het volgende:

U heeft een Amazon.de account nodig om u te kunnen registeren voor het Programma en om producten te kunnen bestellen via het Programma. Uw abonnement is persoonlijk en u mag uw abonnement(en) of de daaraan verbonden voordelen niet overdragen aan een derde partij. U mag het Programma niet gebruiken ten behoeve van doeleinden voor bedrijf of beroep. Klanten die producten kopen voor zakelijk gebruik of voor wederverkoop, mogen geen gebruik maken van het Programma.

Daarnaast ben ik nog geen product tegen gekomen die niet afgeleverd kan worden bij een DPD pick-up point. Zeker producten die onder prime vallen kunnen daar geleverd worden.
Hmmm, dat zou kunnen, ik fixeer vooral op: "programma Producten exclusief voor Amazon Prime komen alleen in aanmerking voor de leden van Amazon Prime"

Ik begrijp wat jij nu bedoelt met die laatste zin. Als je een product kunt bestellen wat normaal gesproken ook aan huis geleverd kan worden (NL adres), dan kun je dit ook bij een DPD punt laten bezorgen.
Ik bedoelde dat indien het niet aan (NL) huis geleverd wordt, een DPD NL punt ook geen optie is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
Wat ik voornamelijk irritant vind op dit moment is dat ik nauwelijks de instellingen van Amazon Prima in kan komen als ik naar de duitse amazon.de ga (waar ik Prime heb). De popup om over te stappen is niet weg te krijgen op een ipad. Ik moet nu via google naar de prime instellingen. Op een browser op de pc kun je wel op prime klikken, maar kom je ook niet in het menu terecht, maar in een pagina grote 'stap over naar prime NL'
(met het menu bedoel ik de pagina waar je kan opzeggen, de voordelen kan inzien, etc.)

De agressiviteit waarmee ze je proberen over te laten stappen is vrij hoog vind ik
(van de week ook al een mailtje die toch dringend verzocht over te stappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:18:
Wat ik voornamelijk irritant vind op dit moment is dat ik nauwelijks de instellingen van Amazon Prima in kan komen als ik naar de duitse amazon.de ga (waar ik Prime heb). De popup om over te stappen is niet weg te krijgen op een ipad. Ik moet nu via google naar de prime instellingen. Op een browser op de pc kun je wel op prime klikken, maar kom je ook niet in het menu terecht, maar in een pagina grote 'stap over naar prime NL'
(met het menu bedoel ik de pagina waar je kan opzeggen, de voordelen kan inzien, etc.)

De agressiviteit waarmee ze je proberen over te laten stappen is vrij hoog vind ik
(van de week ook al een mailtje die toch dringend verzocht over te stappen)
Wat voor menu bedoel je precies?

Ik heb op een pc (firefox) en in de android prime app in ieder geval echt nergens last van. Ik geloof dat ik wel een keer of 2 die 'overstappen' pagina heb gezien, maar dat is zeker geen pop-up, en ik kan gewoon overal in de site komen waar ik wezen wil. Op de hoofdpagina komt af en toe die banner wel langs, afgewisseld met andere banners, maar ik start eigenlijk nooit op de hoofdpagina: ik ga meestal rechtstreeks naar de aanbiedingen.

Prime video android TV app al helemaal geen pop-up/reminder/banner/whatever om over te stappen.

Ik krijg wel af en toe een mail 'vergeet niet over te stappen'.
Ja doei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
dragon2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Wat voor menu bedoel je precies?

Ik heb op een pc (firefox) en in de android prime app in ieder geval echt nergens last van. Ik geloof dat ik wel een keer of 2 die 'overstappen' pagina heb gezien, maar dat is zeker geen pop-up, en ik kan gewoon overal in de site komen waar ik wezen wil. Op de hoofdpagina komt af en toe die banner wel langs, afgewisseld met andere banners, maar ik start eigenlijk nooit op de hoofdpagina: ik ga meestal rechtstreeks naar de aanbiedingen.

Prime video android TV app al helemaal geen pop-up/reminder/banner/whatever om over te stappen.

Ik krijg wel af en toe een mail 'vergeet niet over te stappen'.
Ja doei ;)
De pagina waarop staat wanneer je abo afloopt/verlengd wordt, waar je hem stop kan zetten en waar de voordelen onder elkaar staan. Daar kwam je vroeger direct op als je op de prime-knop rechtsbovenin klikte. Dat is op de Amazon site (niet de prime video app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:21:
[...]

De pagina waarop staat wanneer je abo afloopt/verlengd wordt, waar je hem stop kan zetten en waar de voordelen onder elkaar staan. Daar kwam je vroeger direct op als je op de prime-knop rechtsbovenin klikte. Dat is op de Amazon site (niet de prime video app)
Is de pagina op Accounts en lijsten > Prime-lidmaatschap niet goed dan? Daar staat bovenin welke abbo je hebt (jaar/maand) en wat de verlengdatum is, en kun je je betaalmethode en lidmaatschap beheren.

Of je nog kunt wisselen tussen maand- en jaarabbo geen idee trouwens, ik heb zelf een jaarabbo lopen (en dat wil ik zo houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik was al wat gewend qua willekeur van logistieke partners van Amazon.
Maar nu weer iets nieuws! :Y

Gisteren een bestelling gedaan en die stond ingepland op afleveren vandaag. Normaliter zie je dan dat het via DHL avondlevering afgeleverd gaat worden.
Maar dit keer weer eens wat anders.

De bestelling heeft de status van:

Heute erwartet
Leider stehen für diese Lieferung keine Details zum Sendungsverlauf zur Verfügung. Wenn Sie Informationen über die Zustellung benötigen, wenden Sie sich bitte an AREDP.

Toen dacht ik WTF is AREDP?
Afijn, die moest ik ff googlen; blijkt dat RedjePakketje te zijn...

En als je die tracking volgt, dan krijg je zelfs de melding:
Daarom rijden onze chauffeurs door tot 23:00 om iedereen blij te kunnen maken met hun pakketjes.
Wow; tot elf uur 's-avonds?

We bezorgen je pakketje vandaag tussen:
20:33 - 21:03

Let op: Onze Track & Trace is realtime. Wil je goed op de hoogte blijven? Check dan deze pagina zo nu en dan even.

We gaat 't zien...

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 28-07-2020 16:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:21
tot 11 uur 's avonds.. Pff dan zit ik toch niet meer op pakketjes te wachten hoor. Maarja er zal wel vraag naar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

roda_djavulen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:33:
tot 11 uur 's avonds.. Pff dan zit ik toch niet meer op pakketjes te wachten hoor.
Het werd uiteindelijk zo vlak voor 21:00h afgeleverd.
Maarja er zal wel vraag naar zijn..
Ik vraag er niet om... dat bepaalt de verzender (in dit geval Amazon)
Voor mij part was het gewoon een dagje later gekomen; maar er valt weinig te kiezen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 21:01
Gisterochtend ook een bestelling geplaatst, er was ook een optie om het dezelfde dag te bezorgen. Dus ik dacht, why not? :P

Gisteravond werd het pakketje bezorgd door Red je Pakketje. Pakketje komt uit Oost-Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
ehtweak schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:35:
Ik was al wat gewend qua willekeur van logistieke partners van Amazon.
Maar nu weer iets nieuws! :Y

Gisteren een bestelling gedaan en die stond ingepland op afleveren vandaag. Normaliter zie je dan dat het via DHL avondlevering afgeleverd gaat worden.
Maar dit keer weer eens wat anders.

De bestelling heeft de status van:

Heute erwartet
Leider stehen für diese Lieferung keine Details zum Sendungsverlauf zur Verfügung. Wenn Sie Informationen über die Zustellung benötigen, wenden Sie sich bitte an AREDP.

Toen dacht ik WTF is AREDP?
Afijn, die moest ik ff googlen; blijkt dat RedjePakketje te zijn...

En als je die tracking volgt, dan krijg je zelfs de melding:
Daarom rijden onze chauffeurs door tot 23:00 om iedereen blij te kunnen maken met hun pakketjes.
Wow; tot elf uur 's-avonds?

We bezorgen je pakketje vandaag tussen:
20:33 - 21:03

Let op: Onze Track & Trace is realtime. Wil je goed op de hoogte blijven? Check dan deze pagina zo nu en dan even.

We gaat 't zien...
Hier hetzelfde. Vond het al vreemd dat ik geen mails van DHL had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aAsSc3Sgki2ttEjIw51AjmThBY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sthGCe2dgzqFtieMy1EKMsyH.png?f=user_large
Zucht. Dan bestel je in NL is het alsnog 3 dagen onderweg.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Alsjemenou schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
[...]

En dat is dus precies de reden dat ik mijn .DE prime abonnement niet heb omgezet naar een .NL account, hoe vaak ze het ook blijven vragen of ik dat niet misschien toch wel stiekem wil doen (we zitten al minimaal op de 5x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
no00waa schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:31:
[...]

En dat is dus precies de reden dat ik mijn .DE prime abonnement niet heb omgezet naar een .NL account, hoe vaak ze het ook blijven vragen of ik dat niet misschien toch wel stiekem wil doen (we zitten al minimaal op de 5x)
Ik ben ook helemaal klaar met Amazon behalve dat ze je willen dwingen op NL te kopen is het afsluiten van prime alleen mogelijk met cc en als je aangeeft dat je die mogelijkheid niet hebt roepen ze gewoon vraag even aan een vriend of je de zijne even kunt lenen voor een abbo 8)7

Ik ben gisteren gebeld door Amazon NL en die gaven aan dat je bij AH prepaid cc kan kopen en dus heb ik ze verteld dat als DE altijd met ideal mogelijk was en op NL ineens niet meer dat het hun probleem is en niet de mijne en dat ik dus geen klant meer wens te zijn zolang ze hun zaakjes niet op orde hebben .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 05:14:
[...]

Ik ben ook helemaal klaar met Amazon behalve dat ze je willen dwingen op NL te kopen is het afsluiten van prime alleen mogelijk met cc en als je aangeeft dat je die mogelijkheid niet hebt roepen ze gewoon vraag even aan een vriend of je de zijne even kunt lenen voor een abbo 8)7

Ik ben gisteren gebeld door Amazon NL en die gaven aan dat je bij AH prepaid cc kan kopen en dus heb ik ze verteld dat als DE altijd met ideal mogelijk was en op NL ineens niet meer dat het hun probleem is en niet de mijne en dat ik dus geen klant meer wens te zijn zolang ze hun zaakjes niet op orde hebben .
Behalve gek genoeg dat .de een ander bedrijf is als .NL en verschillende tarieven en prijzen hebben.
Zo ook de betalings mogelijkheden.

Amazon is Amazon nee, probeer maar eens garantie/service te claimen bij .de van gekochte goederen van NL.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het lijkt erop dat Amazon naast bezorging op dezelfde dag nu ook aan bezorging op zondag doet. (In ieder geval vanaf de Duitse website.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w80a3YDOnNNjt0rBC9s_m7jRJcU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7oCABz6THwYI8EpyZ3EWNA48.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Yorinn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:32:
Het lijkt erop dat Amazon naast bezorging op dezelfde dag nu ook aan bezorging op zondag doet. (In ieder geval vanaf de Duitse website.)

[Afbeelding]
Sinds een paar maanden (april/mei) zijn ze dit stilletjes gaan doen, eerst was het een verrassing als PostNL op zondag voor de deur staat. Intussen communiceren ze het al een tijdje op de website. Welkome toevoeging, al had ik liever gezien dat het een keuze was ;-). Nu zet ik vaak pakketten door naar de maandag of niet op een avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Rub147 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Sinds een paar maanden (april/mei) zijn ze dit stilletjes gaan doen, eerst was het een verrassing als PostNL op zondag voor de deur staat. Intussen communiceren ze het al een tijdje op de website. Welkome toevoeging, al had ik liever gezien dat het een keuze was ;-). Nu zet ik vaak pakketten door naar de maandag of niet op een avond.
Het is nu met amazon nl rommelig met bestellingen emails die zeggen dat je bestellling vertraagd is en dan toch komt op diezelfde dag etc etc .

Ik ben er klaar mee op moment zeker nu met die betalingsproblemen en hun reaktie daarop

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 22:55
Rub147 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:45:
[...]

hoezo stilletjes?
Met amazon prime heb je gewoon op zondag bezorging
maar alleen met POSTNL

leveranciers die niet met POSTNL bezorgen die kunnen geen zondagsbezorging doen ook niet met prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
boyette schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

hoezo stilletjes?
maar alleen met POSTNL

leveranciers die niet met POSTNL bezorgen die kunnen geen zondagsbezorging doen ook niet met prime
Stilletjes als in zonder aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
leekers schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 05:13:
[...]

Het is nu met amazon nl rommelig met bestellingen emails die zeggen dat je bestellling vertraagd is en dan toch komt op diezelfde dag etc etc .

Ik ben er klaar mee op moment zeker nu met die betalingsproblemen en hun reaktie daarop
Je krijgt een track and trace nummer. Die hou ik altijd aan en negeer de mails van Amazon zelf. Dat lijkt me toch niet zo'n groot probleem.

En waarom neem je geen creditcard? Ik betaal altijd zo min mogelijk met iDeal, als het even kan met PayPal of met m'n creditcard. Dan zijn m'n aankopen tenminste verzekerd. Er zijn vaak genoeg acties dat je het eerste jaar gratis een CC kan krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nuevocasa op 01-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Nuevocasa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

Je krijgt een track and trace nummer. Die hou ik altijd aan en negeer de mails van Amazon zelf. Dat lijkt me toch niet zo'n groot probleem.

En waarom neem je geen creditcard? Ik betaal altijd zo min mogelijk met iDeal, als het even kan met PayPal of met m'n creditcard. Dan zijn m'n aankopen tenminste verzekerd. Er zijn vaak genoeg acties dat je het eerste jaar gratis een CC kan krijgen.
Omdat ik geen cc wil en ik ook niet voor 1 bedrijf dat in Nederland iets op wil zetten een cc ga aanschaffen .

Maar geen probleem zijn genoeg en (betere) webshops

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
leekers schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Omdat ik geen cc wil en ik ook niet voor 1 bedrijf dat in Nederland iets op wil zetten een cc ga aanschaffen .

Maar geen probleem zijn genoeg en (betere) webshops
Tja dat is jouw keuze dan. Helemaal bij webshops die ik minder goed ken betaal ik nooit met iDeal en altijd met CC ivm verzekering.

Even weer on topic.
Klopt het dat je via Amazon.nl niet kan laten bezorgen bij een pick-up point? Wilde wat bestellen tijdens mijn vakantie maar kon het niet vinden. Gelukkig was bij Amazon.de dezelfde prijs en is het afleveren bij een pick-up nog gratis.

Moet zeggen dat ik wel blij met Amazon.nl ben. Toch zo'n €300 bespaart ten opzichte van de .DE met aanbiedingen op de .NL site.
Afgelopen periode zo'n 10x bij de NL site wat besteld 5x bij de DE site. Uiteraard kan eea nog beter naar mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nuevocasa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:28:

Afgelopen periode zo'n 10x bij de NL site wat besteld 5x bij de DE site. Uiteraard kan eea nog beter naar mij hoor je niet klagen.
Uiteraard kan het beter!

Ik snap nog steeds niet waarom zo'n internationaal bedrijf als Amazon bijvoorbeeld verschil maakt tussen .nl en .de. 8)7

Het komt nog steeds uit magazijnen vanaf Duits grondgebied als ik vanuit Nederland bestel. Of vanuit de andere landen om ons heen (zelfs nog uit de UK, maar ook uit Frankrijk of Polen, of Italië).

Dus waarom die bizarre verschillen? Lijkt zowel voor de klant, alsmede voor Amazon zelf, alleen maar eenvoudiger, qua logistiek e.d., als ze 1 lijn trekken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ehtweak schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Uiteraard kan het beter!

Ik snap nog steeds niet waarom zo'n internationaal bedrijf als Amazon bijvoorbeeld verschil maakt tussen .nl en .de. 8)7

Het komt nog steeds uit magazijnen vanaf Duits grondgebied als ik vanuit Nederland bestel. Of vanuit de andere landen om ons heen (zelfs nog uit de UK, maar ook uit Frankrijk of Polen, of Italië).

Dus waarom die bizarre verschillen? Lijkt zowel voor de klant, alsmede voor Amazon zelf, alleen maar eenvoudiger, qua logistiek e.d., als ze 1 lijn trekken.
Inderdaad had laatst tegelijk bij de FR, DE en NL wat besteld. Die van .DE kwam uit Frankrijk, die van .NL uit Groot Brittannië en die van FR volgens de tracking zelfs ergens uit Nederland 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Nuevocasa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Inderdaad had laatst tegelijk bij de FR, DE en NL wat besteld. Die van .DE kwam uit Frankrijk, die van .NL uit Groot Brittannië en die van FR volgens de tracking zelfs ergens uit Nederland 8)7 8)7
Vorige week een bestelling bij .NL gedaan waarbij de producten (kleding en electronica) uit 3 verschillende warehouses kwam (FR,UK en DE) en ook nog eens door 3 verschillende transportdiensten (PostNL, DHL en UPS) geleverd werd.
En dat is geen uitzondering.

En dan moet je ook nog eerst voor aankoop de verschillende Amazon sites bekijken want de prijzen kunnen ook nog eens behoorlijk per land verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
boyette schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

hoezo stilletjes?
maar alleen met POSTNL

Bijna al mijn bestellingen bij Amazon (en dat zijn er aardig wat) worden door DHL parcel afgeleverd. Een klein deel door UPS en héél soms eens door PostNL. Jammer, want ik vind zondaglevering wel handig.

Ben overigens wel content met DHLparcel want de bezorger komt 2x per dag langs en als ik 's morgens niet thuis ben krijg ik het 's avonds alsnog. Postnl komt geen 2e keer langs en dumpt het bij een Postnl punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 22:55
Medione1210 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Bijna al mijn bestellingen bij Amazon (en dat zijn er aardig wat) worden door DHL parcel afgeleverd. Een klein deel door UPS en héél soms eens door PostNL. Jammer, want ik vind zondaglevering wel handig.

Ben overigens wel content met DHLparcel want de bezorger komt 2x per dag langs en als ik 's morgens niet thuis ben krijg ik het 's avonds alsnog. Postnl komt geen 2e keer langs en dumpt het bij een Postnl punt.
ja klopt exact

precies dezelfde ervaring hier
postnl wordt alleen in het weekend gebruikt voor zover ik weet
of wanneer het echt niet anders kan
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.