Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nou dat was de eerste en laatste keer dan ik wat aan kleding of iets anders dat misschien retour moet bestel bij amazon.nl.... Ik had schoenen besteld 'grijs' die bleken glitterzilver te zijn. Dus retour. Blijft tracking al week hangen op 'Gescand op het sorteercentrum'.

Amazon.nl is vandaag telefonisch volledig onbereikbaar wegens technische problemen. Het nummer dat ze zelf opgeven ipv de niet-werkende bel-me-terug is niet in gebruik 8)7

Chat met DHL levert alleen dit op, daarna radiostilte: 'een retour kan tot tien werkdagen duren, dus het kan nog tot ongeveer de 20e duren voor je pakketje retour is.'

Ik geloof dat niet zo hard eigenlijk, behandelen ze die pakketjes echt anders?
Zo ja, daaaag amazon.nl want bij .de heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 12-08-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:45:
Nou dat was de eerste en laatste keer dan ik wat aan kleding of iets anders dat misschien retour moet bestel bij amazon.nl.... Ik had schoenen besteld 'grijs' die bleken glitterzilver te zijn. Dus retour. Blijft tracking al week hangen op 'Gescand op het sorteercentrum'.

Amazon.nl is vandaag telefonisch volledig onbereikbaar wegens technische problemen. Het nummer dat ze zelf opgeven ipv de niet-werkende bel-me-terug is niet in gebruik 8)7

Chat met DHL levert alleen dit op, daarna radiostilte: 'een retour kan tot tien werkdagen duren, dus het kan nog tot ongeveer de 20e duren voor je pakketje retour is.'

Die status van je pakket is standaard bij retourzendingen via DHL voor Amazon.NL, verder gaat deze niet.

hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"
Theodor in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Die status van je pakket is standaard bij retourzendingen via DHL voor Amazon.NL, verder gaat deze niet.

hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"
Theodor in "Amazon Prime in Nederland"
Huh dat had ik gemist... Ok, doei amazon.nl dan maar... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:54:
[...]
Huh dat had ik gemist... Ok, doei amazon.nl dan maar... :|
Dat is blijkbaar niet specifiek voor Amazon.NL maar voor andere webshops ook (alleen in Nederland?).

[DHL info]
Heb je een online bestelling retour gestuurd en zie je geen nieuwe status in track & trace nadat het pakket gesorteerd is? Dan kan je er vanuit gaan dat het pakket is overgedragen aan de webshop waar je het pakket hebt besteld. Voor vragen kan je contact opnemen met de webshop waar je besteld hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:07
Even wachten tot 14 dagen na terugsturen en dan contact opnemen via de chat. Mijn ervaring is dat ze het dan meteen oplossen. Je kunt het ook nu proberen via de chat maar vaak vragen ze je dan om nog een weekje te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:55
Klopt het dat je sinds kort ook kunt abonneren op producten bij amazon.nl? Paar weken terug was het volgens mij nog niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, gelukkig al een poosje geen push-mails meer of ik wil overstappen van .de naar .nl.

En de aanbiedingen via amazon.de (Prime) worden nog steeds zonder problemen, heel snel afgeleverd.

Zo had ik gisterenochtend wat onderdelen en levensmiddelen besteld. Die stonden gepland om vrijdag geleverd te worden. Staat aan het einde v.d. (donderdag)middag, RedjePakketje al voor deur! d:)b

Nu was een 6-pack met blikken kokosmelk (aanbieding) helaas wel de verkeerde soort in de doos. ff snel via de chat contact opgenomen, en binnen 2 minuten kreeg ik, EN excuus, EN gelijk een herbestelling van het juiste product (zonder enige kosten). En het 'verkeerde' product hoefde niet retour. :)

Ik ben iedere keer weer verbaasd over hoe voorkomend, soepel en snel Amazon dit soort 'foutjes' corrigeert. Daar kan menig andere webshop nog wat van leren. O-)
Vooral vanwege het feit dat je niet eens hoeft te discussiëren dat er iets fout gegaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 20-08-2020 21:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Eerste keer dat ik dit mee maak, na eerst jaren Prime bij Amazon.de en nu overgestapt op .nl

Zondag een bestelling geplaatst die dinsdag geleverd zou worden. Maandag verzendbevestiging. Zoals gebruikelijk verwachte ik dinsdag ochtend een mail van DHL, maar nee....
dinsdag 18 augustus
3:36 AM
Je pakket heeft een Amazon-faciliteit verlaten
Dormagen, NW DE
2:37 AM
Je pakket is aangekomen bij een Amazon-faciliteit
Dormagen, Cologne DE
maandag 17 augustus
Pakket is verzonden
Bij DHL tracking is de zending alleen aangemeld. Donderdag conctact gehad met Amazon klantenservice via chat (netjes in het Nederlands), maar die kon me alleen vertellen wat ik al wist van de tracking en de bestel status pagina, de tracking info en dat ik t/m maandag moet wachten of de zending alsnog komt. Wat dus niet gaat gebeuren, dat is duidelijk. Ergens tussen Amazon Dormagen en DHL van de vrachtwagen gevallen.

Heeft iemand al ervaring bij Amazon.nl met compensatie voor te late leveringen? Bij Amazon.de heb ik een paar keer tegoed gekregen (die zendingen waren te laat, niet verloren....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik alle bovenstaande berichtten lees, bevestigd het mijn keuze om bij Amazone.de te blijven als prime member.. Bij de .NL wel een paar keer wat besteld, maar man man man de afterservice is echt bagger en lastig.. Ik blijf voorlopig bij .DE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

beyazz06 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:54:
Als ik alle bovenstaande berichtten lees, bevestigd het mijn keuze om bij Amazone.de te blijven als prime member.. Bij de .NL wel een paar keer wat besteld, maar man man man de afterservice is echt bagger en lastig.. Ik blijf voorlopig bij .DE
Mwa je zal hier vooral de problemen horen natuurlijk. Volgens mij wordt het snel beter. Vorige week had ik een paar pakken melk besteld. Die waren slecht verpakt waardoor eentje is gaan lekken. Via de chat verontschuldigingen en het hele bedrag retour.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
fsfikke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Mwa je zal hier vooral de problemen horen natuurlijk. Volgens mij wordt het snel beter.
Vind ik ook.
De beschreven problemen zullen er best wel zijn maar ik kan het niet bevestigen. Tot nu toe zijn al mijn bestellingen binnen de aangegeven termijn geleverd en meestal zelfs de volgende dag!!!.
Op prijs gebied moet je nog oppassen maar er ik kom steeds meer artikelen tegen die in NL zelfs goedkoper zijn incl. gratis verzendkosten dan als ik via .DE zou bestellen. Niet altijd maar wel steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Laatst online: 25-09 16:08
Het klopt dat je vooral problemen zult horen, als er niets te klagen is zal men niet zo snel naar dit soort fora trekken, mezelf inclusief.

Om het beeld even een beetje recht te trekken, ik ben overgegaan van .de naar .nl als Prime lid nadat ik vluchtig wat artikelen had vergeleken en ik dacht dat het allemaal redelijk gelijk was. Achteraf kwam ik toch wat dingen tegen die bij .de of goedkoper waren, of die bij .nl helemaal niet te bestellen waren, maar het trekt steeds meer bij. Ik heb nu ook al een paar keer meegemaakt dat .nl goedkoper was.

Qua levering is dit echt de eerste keer dat ik zo’n probleem heb, ik heb bij amazon.de misschien 2 x meegemaakt dat een bestelling 1 dag te laat was, de rest allemaal op tijd.

Ik heb net weer contact gehad via de chat en er is een vervanging aangevraagd voor mijn bestelling, ik hoor nog via mail daarover. Ik krijg ook een maand gratis prime (nadat ik gevraagd heb of er compensatie mogelijk was).

• Selli
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-08-2020
Haii,

Kan iemand mij misschien even uitleggen hoe ik op amazon bij mijn geüploade producten op momenteel niet beschikbaar kan aanpassen naar wel beschikbaar?? Wat gaat er mis? Heeft iemand een soort gelijke issue gehad?

groetjessss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

Ik merkte zojuist inderdaad hetzelfde als hierboven op: dat in mijn winkelmand de Duitse prijzen staan en bij afrekenen deze hoger worden. Na googelen naar dit, kwam ik hier terecht.

Nu snap ik waardoor het komt, maar als ik bij een Duitse webwinkel bestel (paar weken geleden bij bike-components.de als voorbeeld), dan gebeurt dit niet. Dan betaal ik gewoon de Duitse prijs, incl de Duitse BTW.

Dat is toch raar? Waarom Amazon dan anders wordt behandeld (hun keuze of die van de regels?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:27:
Ik merkte zojuist inderdaad hetzelfde als hierboven op: dat in mijn winkelmand de Duitse prijzen staan en bij afrekenen deze hoger worden. Na googelen naar dit, kwam ik hier terecht.

Nu snap ik waardoor het komt, maar als ik bij een Duitse webwinkel bestel (paar weken geleden bij bike-components.de als voorbeeld), dan gebeurt dit niet. Dan betaal ik gewoon de Duitse prijs, incl de Duitse BTW.

Dat is toch raar? Waarom Amazon dan anders wordt behandeld (hun keuze of die van de regels?).
Omdat Amazon groot is en ook in Nederland een vestiging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:27:

Als een buitenlandse webshop een omzet onder een bepaald bedrag heeft in Nederland hoeven ze hier geen BTW af te dragen. Volgens mij gaat dat om een ton per jaar. Amazon komt daar uiteraard ruim boven.

Edit: zie https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 31-08-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

Nuevocasa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Als een buitenlandse webshop een omzet onder een bepaald bedrag heeft in Nederland hoeven ze hier geen BTW af te dragen. Volgens mij gaat dat om een ton per jaar. Amazon komt daar uiteraard ruim boven.

Edit: zie https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/
Dat is een duidelijke reden idd :) Ik vroeg mij al af waarom dan andere Duitse webshops (of andere buitenlandse) dit dan niet hadden. Maar dat heeft dus te maken met hun omzet. Snap ik!

Wat dan natuurlijk wel knullig is, dat je pas bij de 'check out' dit medegedeeld krijgt door Amazon :) Ze weten al dat ik naar NL wil vesturen (ben ingelogd met mijn account) en pas bij betalen kunnen ze mij dit melden. Lijkt mij een eenvoudige softwarematige aanpassing :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Dat is een duidelijke reden idd :) Ik vroeg mij al af waarom dan andere Duitse webshops (of andere buitenlandse) dit dan niet hadden. Maar dat heeft dus te maken met hun omzet. Snap ik!

Wat dan natuurlijk wel knullig is, dat je pas bij de 'check out' dit medegedeeld krijgt door Amazon :) Ze weten al dat ik naar NL wil vesturen (ben ingelogd met mijn account) en pas bij betalen kunnen ze mij dit melden. Lijkt mij een eenvoudige softwarematige aanpassing :)
Idd mee eens. Ben het nu al zo gewend dat ik standaard kijk bij afrekenen. Heel soms komt er namelijk geen extra BTW bij 8)7 misschien dat dit dan een externe verkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat ze niet zo snel zijn met retourneren, laat je nagels heel en relax. Ik heb zelf ook toevallig sportkleding geretourneerd op 21 Augustus en vannacht om 3u melding gekregen dat geld teruggestort gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoppen op .nl zou ik nog even afraden voor de niet creditcardbezitters, zeker wanneer het misgaat. Ik heb iets besteld en betaald via iDeal en toen is mijn pakketje verzonden en meteen zoekgeraakt. Een vervangend product nasturen kon niet want ik had met iDeal betaald en niet met een creditcard(???). Ik kreeg mijn geld terug en moest wachten tot ie weer op voorraad was en omdat ie toen in de aanbieding was moest ik ook nog wachten tot .nl zelf de verkoper was om beroep te doen op prijsverschilteruggave. 4 weken later kon ik hem eindelijk bestellen en toen moest ik nog achter de prijsverschil aan. Zoveel gedoe en alleen omdat ie destijds ietsjes goedkoper was dan op .de.

Verder zie ik over het algemeen dat .de vaak goedkoper is maar .nl zo en nu dan eronder weet te duiken voor korte periodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Ben ik met je eens, heel gek is dat. Hetzelfde geldt voor Prime Video aanbod. Zie ik iets leuks en klik ik erop, dan staat er ineens dat ie niet beschikbaar is in mijn land. Waarom staat ie er dan tussen als ik ingelogd ben en al duidelijk is waar ik mij bevind?

Hetzelfde verhaal voor aanbod op .de of .uk, soms wil ik iets kopen en ben ik ingelogd en zie ik artikelen die niet verstuurd kunnen worden naar mijn huisadres. Waarom laten ze me dat zien?

Ik wou dat er een optie was om alles te verbergen wat ik niet kan kijken of ontvangen op mijn huisadres. Dat zou het winkelen eenvoudiger maken op amazon. EN uiteraard die btw correctie meteen in alle artikelen verwerken zodat ik beter kan vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Galois @Verwijderd Dat van die Duitse versus Nederlandse BTW heb ik me ook wel eens afgevraagd. En waarom dan pas bij het afrekenen duidelijk wordt dat je gewoon de volle mep Nederlandse BTW moet betalen.

Maar bedenk ook: in de laatste stap bestellen/afrekenen kun je ook nog je afleveradres aanpassen. Zo heb ik zelf drie afleveradressen opgeslagen staan. Default staat op NL, eentje in Italië en eentje in Oostenrijk. (ik liet namelijk wel eens afleveren bij kennissen/hotel waar we regelmatig komen).
M.a.w. dan gelden ineens ook andere regeltjes. Dus kan ik wel begrijpen waarom pas op het allerlaatste moment alles 100% geverifieerd kan worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ervaringen met amazon.nl zijn ook wisselend. Nu al 2x gehad dat DHL parcel zogenaamd ‘s avonds komt, continue email updates die naar achter schuiven. Vervolgens was ik dan “niet thuis“ en kan ik het de volgende dag bij een servicepunt ophalen.
Kijk ik vervolgens bij de bestelling op de site dan staat er “onbezorgbaar” en dat pakket retour gaat..
Ze moeten de T&T nog inregelen lijkt net, wat een amateurisme.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-08-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Ook hier is mijn .de Prime nog intact. Gelukkig maar, want ik heb véél betere ervaringen met amazon.de dan .nl. Bizar eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag weer iets nieuws met de combinatie Amazon/DHL (DHL is altijd diegene met 'rare' dingen). :+

Afgelopen weekend diverse artikelen besteld in 1 bestelling.

Een deel werd al op zondag keurig geleverd door PostNL.
Een ander deel stond ingepland op vanmiddag door DHL.
Krijg ik een email bericht van DHL dat ze vandaag langs komen.
Kijk ik naar de status v.d. bestelling bij Amazon, staat er:
DHL: "Wird an Verkäufer retourniert."

Amazon: Nicht zustellbar
Leider ist beim Versand ein Problem aufgetreten und wir mussten Ihre Lieferung stornieren. Das Paket wird zurückgesendet. Sobald es eingetroffen ist, erhalten Sie von uns innerhalb von 5 bis 7 Werktagen eine Erstattung. Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten.
"

Ok; er is blijkbaar iets mis gegaan.
Ik neem contact op met Amazon en de Kundenservice verontschuldigt zich voor het vervelende voorval. Ze schrijven gelijk een 'Gutschein' uit voor het bedrag van de, nog te retourneren, bestelling. En ik zie idd, binnen enkele minuten het bedrag als tegoed verschijnen op mijn Konto.

En wat schetst mijn verbazing? Komt vanavond om 21:30h DHL toch die bestelling afleveren. Diezelfde bestelling waarvan ze zelf beweren dat 'ie teruggestuurd is?!? 8)7

Heel bizar... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ehtweak schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:55:
Vandaag weer iets nieuws met de combinatie Amazon/DHL (DHL is altijd diegene met 'rare' dingen). :+

Afgelopen weekend diverse artikelen besteld in 1 bestelling.

Een deel werd al op zondag keurig geleverd door PostNL.
Een ander deel stond ingepland op vanmiddag door DHL.
Krijg ik een email bericht van DHL dat ze vandaag langs komen.

Amazon: Nicht zustellbar
Leider ist beim Versand ein Problem aufgetreten und wir mussten Ihre Lieferung stornieren. Das Paket wird zurückgesendet. Sobald es eingetroffen ist, erhalten Sie von uns innerhalb von 5 bis 7 Werktagen eine Erstattung. Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten.
"

Ok; er is blijkbaar iets mis gegaan.
Ik neem contact op met Amazon en de Kundenservice verontschuldigt zich voor het vervelende voorval. Ze schrijven gelijk een 'Gutschein' uit voor het bedrag van de, nog te retourneren, bestelling. En ik zie idd, binnen enkele minuten het bedrag als tegoed verschijnen op mijn Konto.

En wat schetst mijn verbazing? Komt vanavond om 21:30h DHL toch die bestelling afleveren. Diezelfde bestelling waarvan ze zelf beweren dat 'ie teruggestuurd is?!? 8)7

Heel bizar... :/
Ik heb eens zomaar het geld teruggestuurd gekregen van een logitech speakerset. Kreeg een automatisch email met de verrekening. :+
Wir müssen davon ausgehen, dass die versendete Ware leider nicht der bestellten entsprach. Daher haben wir eine Erstattung über den vollen Kaufpreis auf die für diese Bestellung verwendete Zahlungsart veranlasst. Sobald die Erstattung bearbeitet wurde, bestätigen wir Ihnen dies per E-Mail. Für Sie besteht hierzu kein weiterer Handlungsbedarf.

Bei Interesse bitten wir Sie, den oder die Artikel noch einmal neu über unsere Website zu bestellen, sofern verfügbar. Eine Rücksendung der gelieferten Ware ist nicht erforderlich.

Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und bitten um Ihr Verständnis.

(Dies ist eine automatisch versendete E-Mail. Bitte antworten Sie nicht auf dieses Schreiben, da die E-Mail-Adresse nur zum Versenden, nicht aber zum Empfang von E-Mails eingerichtet ist.)

[ Voor 20% gewijzigd door ion op 01-09-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvlohuizen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-02 22:36
Ik heb Amazon Prime Duitsland, vanwege het feit dat producten vaak toch goedkoper zijn.

Maar sinds een paar weken valt mij op, dat bij het afrekenen de prijzen hoger zijn, dan bij het product.
Is dit meer mensen opgevallen? of heb ik gewoon pech met de producten die ik koop?

bijvoorbeeld deze HDMI-kabel:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bij het product staat 15,85.
Bij het afrekenen staat 16,53

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
gvlohuizen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:51:
Ik heb Amazon Prime Duitsland, vanwege het feit dat producten vaak toch goedkoper zijn.

Maar sinds een paar weken valt mij op, dat bij het afrekenen de prijzen hoger zijn, dan bij het product.
Is dit meer mensen opgevallen? of heb ik gewoon pech met de producten die ik koop?

bijvoorbeeld deze HDMI-kabel:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bij het product staat 15,85.
Bij het afrekenen staat 16,53
De BTW in Duitsland is tijdelijk verlaagd, dat wordt bij het afrekenen verrekend en omgezet naar die van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvlohuizen
dutchgio schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]

De BTW in Duitsland is tijdelijk verlaagd, dat wordt bij het afrekenen verrekend en omgezet naar die van NL.
ah, dat wist ik niet!
bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
ehtweak schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:55:
Heb ik ook gehad op Amazon.nl. Die status klopt niet dat kun je ook zien als je de status via DHL zelf opzoekt. Er gaat ergens iets mis in de verwerking van statusupdates tussen DHL en Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gvlohuizen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:55:
[...]

ah, dat wist ik niet!
bedankt _/-\o_
Is twee posts boven je nog uitgebreid besproken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvlohuizen
fsfikke schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:16:
[...]

Is twee posts boven je nog uitgebreid besproken O-)
erg, heb ik gewoon overheen gelezen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Volgens mij hebben ze de Automatische incasso-functie bij Amazon Duitsland verwijderd. Normaal gesproken (eind augustus nog) kon ik kiezen om het automatisch van mijn rekening te laten schrijven. Nu zijn mijn rekeningnummers verwijderd uit mijn account en kan ik geen rekeningnummers die niet uit Duitsland of Oostenrijk komen toevoegen.

Hebben meer mensen dit? Of is dit weer een truc om je over te laten stappen naar Amazon NL?

Edit: Ik heb het over bestellingen, niet over Prime zoals sommigen denken. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 06-09-2020 10:25 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Yorinn schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:31:
Volgens mij hebben ze de Automatische incasso-functie bij Amazon Duitsland verwijderd. Normaal gesproken (eind augustus nog) kon ik kiezen om het automatisch van mijn rekening te laten schrijven. Nu zijn mijn rekeningnummers verwijderd uit mijn account en kan ik geen rekeningnummers die niet uit Duitsland of Oostenrijk komen toevoegen.

Hebben meer mensen dit? Of is dit weer een truc om je over te laten stappen naar Amazon NL?
Klopt maar is al tijdje zo .
Het probleem met nl is nu alleen dat je alleen met een creditcard automatisch prime kan laten afschrijven en niet met ideal (dus bankrekening) .

Amazon antwoord is dat ze geen ideal hebben en je dus maar een creditcard moet lenen of prepaid moet nemen .
Trouwens ze zijn op de hoogte van dit topic en lezen mee .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op zondag 6 september 2020 @ 05:10:
[...]

Klopt maar is al tijdje zo .
Het probleem met nl is nu alleen dat je alleen met een creditcard automatisch prime kan laten afschrijven en niet met ideal (dus bankrekening) .

Amazon antwoord is dat ze geen ideal hebben en je dus maar een creditcard moet lenen of prepaid moet nemen .
Je leest niet goed, hij heeft het over .de en niet over .nl. Op .de is het gewoon mogelijk via iDeal je prime abo automatisch te laten afschrijven en op .nl niet.

En trouwens, net gecheckt, bij mij staat iDeal nog steeds erin en ook mijn bankrekening. Als dat gaat verdwijnen vind ik dit wel een vies spelletje om ons te pushen om over te stappen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk zijn overgestapt, al mijn prime vrienden zitten nog steeds bij .de. Prijzen zijn lager over het algemeen, service is beter, geen gezeur om creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:37
leekers schreef op zondag 6 september 2020 @ 05:10:
[...]
Wat voor mij dus een reden is om alles bij bol.com te bestellen, zelfs bestellingen > 100 euro dus. Zodra Amazon eindelijk Ideal gaat integreren kunnen ze daar bestellingen verwachten. Helaas is het zelfs niet mogelijk om een maand, half jaar of jaar abonnement in je winkelwagen te doen en vervolgens in 1x af te rekenen met de normale Ideal. Dat zou ook een prima tussenoplossing zijn.

Beetje raar die 'neem maar een creditcard' arrogantie, dan heb je je gewoon niet ingelezen in het land waarin je wilt gaan opereren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was me niet opgevallen, maar ik heb vrijdag iets met ideal betaald bij Amazon.nl...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hj-PqPoYV--ifZC834PV4KTN2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvnUGtgFw6oszEmLtOw55fLS.png?f=fotoalbum_large

/edit: oh ik zie het al, gaat alleen over het abonnement. zal even koffie gaan drinken ;)

wel raar dat je dus wel de gewone bestellingen zo kunt betalen, maar Prime niet nee.

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-09-2020 07:17 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:37
ArthurMorgan schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:14:
Het was me niet opgevallen, maar ik heb vrijdag iets met ideal betaald bij Amazon.nl...[Afbeelding]
Je kan ook wel iets met Ideal betalen bij amazon.nl, je kan alleen geen prima abonnement nemen met Ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het gaat alleen niet om een Prime abo, maar een gewone bestelling. 27 augustus heb ik deze nog met automatische incasso kunnen betalen, maar nu is die optie verdwenen.

Heb nu via CC betaald, gezien er dan nog enige zekerheid achter zit. Anders wordt het betalen middels iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik weet niet waar het mis gaat bij Amazon. Als ik via de Android en iOS app kijk, kan ik nog wel middels automatische incasso betalen. Het kan dus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 16:42

CyberDonky

DealBytes

Yorinn schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:31:

Ik was ook van plan om Prime bij Amazon.de te nemen, maar ik moet nu zelfs een factuuradres van Duitsland invoeren... Nu wordt 't al helemaal onmogelijk om Amazon.de Prime af te sluiten. :( Is het nu dan echt niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyberDonky schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:24:
[...]

Ik was ook van plan om Prime bij Amazon.de te nemen, maar ik moet nu zelfs een factuuradres van Duitsland invoeren... Nu wordt 't al helemaal onmogelijk om Amazon.de Prime af te sluiten. :( Is het nu dan echt niet meer mogelijk?
Jawel, maar je krijgt geen gratis Prime shipping naar Nederland dus waarom zou je nog?

Mbt de iDeal vs. Creditcard discussie: welkom in de grote wereld. iDeal is gewoon geen interessant instrument voor terugkerende betalingen. Ze willen gewoon een geldige cc die ze de komende x jaren lekker kunnen chargen. Ipv een iDeal transactie die eenmalig is.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 06-09-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:30:
[...]

Jawel, maar je krijgt geen gratis Prime shipping naar Nederland dus waarom zou je nog?

Mbt de iDeal vs. Creditcard discussie: welkom in de grote wereld. iDeal is gewoon geen interessant instrument voor terugkerende betalingen. Ze willen gewoon een geldige cc die ze de komende x jaren lekker kunnen chargen. Ipv een iDeal transactie die eenmalig is.
Hoezo krijg je geen gratis Prime shipping meer? Gisteravond een batterij voor 2 euro gekocht, maar wordt gratis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky

CyberDonky

DealBytes

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:30:
[...]

Als dat het geval is, geen prime shipping meer naar NL is amazon.de inderdaad al minder aantrekkelijk.. bedankt! Gezien de ondermaatse service van Amazon.nl wacht ik nog even denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyberDonky schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:24:
[...]
Dit is toch al maanden niet meer mogelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky

CyberDonky

DealBytes

hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dit is toch al maanden niet meer mogelijk?
Naar mijn weten hadden Nederlanders prime bij Amazon.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yorinn schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:47:
[...]

Hoezo krijg je geen gratis Prime shipping meer? Gisteravond een batterij voor 2 euro gekocht, maar wordt gratis bezorgd.
En jij hebt in de afgelopen maanden je .de Prima account geopend of lang daarvoor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyberDonky schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:34:
[...]

Dit topic bestaat toch voor 75% uit die discussie? :p (en 20% over waarom prijzen in .de uiteindelijk hoger zijn dan aangetoond)

Verder kan ik over de service van .nl niet klagen hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 06-09-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:48:
[...]

En jij hebt in de afgelopen maanden je .de Prima account geopend of lang daarvoor? ;)
Lang geleden al. In de tijd dat net de iDeal betalingen beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yorinn schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:52:
[...]

Lang geleden al. In de tijd dat net de iDeal betalingen beschikbaar waren.
En het afgelopen jaar gaat dit topic er toch bijna uitsluitend over dat ze sinds Amazon.nl er is het steeds moeilijker en uiteindelijk onmogelijk maken om een .de Prime abonnement af te sluiten als Nederlander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:54:
[...]

En het afgelopen jaar gaat dit topic er toch bijna uitsluitend over dat ze sinds Amazon.nl er is het steeds moeilijker en uiteindelijk onmogelijk maken om een .de Prime abonnement af te sluiten als Nederlander?
Klopt. Maar er werd geroepen dat je geen gratis verzending meer krijgt bij Amazon Prime in Duitsland. Dat probeerde ik te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yorinn schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:56:
[...]

Klopt. Maar er werd geroepen dat je geen gratis verzending meer krijgt bij Amazon Prime in Duitsland. Dat probeerde ik te ontkrachten.
Ok dan: @CyberDonky en ik willen graag gratis prime shipping uit Duitsland, hoe doen we dat? (Disclaimer, ik heb geen tijdmachine)

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 06-09-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:59:
[...]

Ok dan: @CyberDonky en ik willen graag gratis prime shipping uit Duitsland, hoe doen we dat? (Disclaimer, ik heb geen tijdmachine)
Ik heb je bericht, denk ik, anders geïnterpreteerd dan jij hem bedoeld had. Ik ging ervan uit dat je op dit moment al een Prime abo had bij Amazon DE en geen gratis verzendkosten meer had bij verzending richting Nederland.

Kan je trouwens niet als oplossing een (tijdelijk) Duits adres erbij zetten? Bijvoorbeeld het adres van een Amazon kantoor in Duitsland? Die kan je dan later verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yorinn schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:09:
[...]

Ik heb je bericht, denk ik, anders geïnterpreteerd dan jij hem bedoeld had. Ik ging ervan uit dat je op dit moment al een Prime abo had bij Amazon DE en geen gratis verzendkosten meer had bij verzending richting Nederland.

Kan je trouwens niet als oplossing een (tijdelijk) Duits adres erbij zetten? Bijvoorbeeld het adres van een Amazon kantoor in Duitsland? Die kan je dan later verwijderen.
Nee dat help ook niet, dit is het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ma7-hE4Gcd2r8UlAMaSEX3qHNSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6n2K9qpJ8Y654Kz7jKqn28LC.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan zonder problemen een .de Prime account afsluiten, producten worden ook gewoon via Prime geleverd. Maar alleen naar adressen binnen Duitsland en .at.

De voorwaarden/voordelen zijn gewoon veranderd. Huidige .de abonnees houden de oude voorwaarden, maar ik ga er vanuit dat dit alleen tot afloop van hun huidige abonnement geldt. Daarna zal dat ook ophouden en moet iedereen over naar .nl.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 06-09-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:15:
[...]

Nee dat help ook niet, dit is het probleem:
[Afbeelding]
Ah, check. Ik had niet door dat het nu alleen voor Duitsland (en Oostenrijk) geldt. Dan zit je nu inderdaad vast aan NL Prime als je Prime wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyberDonky schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:34:
[...]
Hebben, als ze de overstap niet hebben gemaakt.

Maar een nieuw Prime .DE lidmaatschap aanmaken als Nederlander, met een ontvangstadres in Nederland, dat gaat niet meer. Mocht dat nu nog niet duidelijk zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:15:
[knip]

De voorwaarden/voordelen zijn gewoon veranderd. Huidige .de abonnees houden de oude voorwaarden, maar ik ga er vanuit dat dit alleen tot afloop van hun huidige abonnement geldt. Daarna zal dat ook ophouden en moet iedereen over naar .nl.
Dat moet dan sinds kort zijn, zeer recentelijk is mijn .DE abonnement namelijk automatisch weer verlengd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:59:
[...]

Moet zeggen dat ik de Duitse prime helemaal niet mis. Als ik al iets onder de €29 bestel en niet beschikbaar of duurder bij de NLse is laat ik het bezorgen bij een pick-up point hier in de buurt (welke 7dagden in de week open is). Dat is bij de .DE nog steeds gratis :) daarnaast betaal ik zonder prime ook geen verzendkosten voor producten waar ik op geabonneerd ben ook al gaat het maar om een paar euro.
Dus misschien is een pick-up point een optie voor je voor gratis bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:30:
[...]

Dat moet dan sinds kort zijn, zeer recentelijk is mijn .DE abonnement namelijk automatisch weer verlengd.
Maandelijks of jaarlijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jaarlijks

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26
Heb zojuist Prime genomen (eerste 30 dagen gratis). Kan ik het nu weer gelijk opzeggen en er dan deze maand nog gebruik van maken? Ben namelijk naar mijn instellingen geweest en daar staat:

Lidmaatschap beëindigen
Door je lidmaatschap te beëindigen zul je geen toegang meer hebben tot je Prime-voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne staat nog op maandelijks maar durf hem niet te veranderen naar jaarlijks. :+ Straks zijn de gegevens plots weg en dat krijg ik nooit meer goed, ook niet na 10 weesgegroetjes of als ik amazon support zou contacteren.

Yorin is tot nu toe de enige dus het kan best een los incident zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaxTeller schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:35:
Heb zojuist Prime genomen (eerste 30 dagen gratis). Kan ik het nu weer gelijk opzeggen en er dan deze maand nog gebruik van maken? Ben namelijk naar mijn instellingen geweest en daar staat:

Lidmaatschap beëindigen
Door je lidmaatschap te beëindigen zul je geen toegang meer hebben tot je Prime-voordelen.
Waarom wacht je niet tot einde maand? (zet een reminder in je agenda van je phone of zo) Stel je voor dat je meteen je prime membership meteen kwijt bent, opnieuw een proefperiode aanvragen gaat dan niet meer lukken. Daarnaast, al ben je te laat: dan kost het je 6 of 3 euro (afhankelijk waar jij je prime abo wil nemen), dat kan toch geen ramp zijn? (wel maandelijks afschrijven kiezen dan).

Hou er ook rekening mee met Black Friday dat op 27 November valt dit jaar. Dan zal de prime abo misschien wel extra handig kunnen zijn voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:50:
[...]

Waarom wacht je niet tot einde maand? (zet een reminder in je agenda van je phone of zo) Stel je voor dat je meteen je prime membership meteen kwijt bent, opnieuw een proefperiode aanvragen gaat dan niet meer lukken. Daarnaast, al ben je te laat: dan kost het je 6 of 3 euro (afhankelijk waar jij je prime abo wil nemen), dat kan toch geen ramp zijn? (wel maandelijks afschrijven kiezen dan).

Hou er ook rekening mee met Black Friday dat op 27 November valt dit jaar. Dan zal de prime abo misschien wel extra handig kunnen zijn voor jou?
Dacht ik vraag het als iemand het zeker weet, op zich geen ramp. Ik koop normaal gesproken zelden wat, vandaar, maar je zou inderdaad gelijk kunnen hebben met betrekking tot 27 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Mijn nicht in Amerika is in LA aan het shoppen, is daar een "Amazon 4 star Shop". Staan allemaal producten in een winkel, die in die regio goed verkopen en goede recensies krijgen.
Heel apart... Je kan ze dus wel even fysiek zien, dat kan een voordeel zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JaxTeller schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:49:
[...]
Dacht ik vraag het als iemand het zeker weet, op zich geen ramp. Ik koop normaal gesproken zelden wat, vandaar, maar je zou inderdaad gelijk kunnen hebben met betrekking tot 27 nov.
Ik moet me vergissen, maar volgens mij krijg je via mail een herinnering dat je proefperiode tot een einde gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:41:
[...]

Ik moet me vergissen, maar volgens mij krijg je via mail een herinnering dat je proefperiode tot een einde gaat komen.
Ja kijk, dat wist ik niet zeker meer. Drm die tip mbt reminder in agenda. Dan kan het niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JaxTeller schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:35:

Lidmaatschap beëindigen
Je kan gewoon annuleren, je hebt dan nog steeds Prime voor de volle 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
*knip* Deze vraag is al meermaals langs gekomen en beantwoord in dit topic, zoals een aantal posts hierboven. Die hoeft niet herhaald te worden.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 06-09-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky

CyberDonky

DealBytes

hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:27:
[...]

Hebben, als ze de overstap niet hebben gemaakt.

Maar een nieuw Prime .DE lidmaatschap aanmaken als Nederlander, met een ontvangstadres in Nederland, dat gaat niet meer. Mocht dat nu nog niet duidelijk zijn.
Check, dat was precies het antwoord op de vraag die ik had. Jammer dat het niet meer kan... dank je wel voor je reactie :) Tot nu toe is het altijd amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
fsfikke schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:15:
[...]

Je kan gewoon annuleren, je hebt dan nog steeds Prime voor de volle 30 dagen.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14

Illusion

(the art of)

Iemand ervaring met naderhand korting bedingen als het product een week na bestellen in de aanbieding is? Betreft een product besteld bij .DE voor 54, nu voor 37. Beide in .DE, beide sold&shipped bij amazon.

Ik had eigenlijk verwacht dat daar wel een route voor zou zijn, maar de klantenservice biedt alleen full-refund en opnieuw bestellen. Dat vind ik zonde van de moeite (en het milieu).

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Illusion schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:55:
Iemand ervaring met naderhand korting bedingen als het product een week na bestellen in de aanbieding is? Betreft een product besteld bij .DE voor 54, nu voor 37. Beide in .DE, beide sold&shipped bij amazon.

Ik had eigenlijk verwacht dat daar wel een route voor zou zijn, maar de klantenservice biedt alleen full-refund en opnieuw bestellen. Dat vind ik zonde van de moeite (en het milieu).
Dat is helaas ook mijn ervaring. Je kan het pakje van DHL weigeren dan nemen ze het meteen terug. Maar CO2-footprint technisch is het natuurlijk allemaal een drama.

Ook al zullen de klanten die een pakje kauwgom van een Euro kopen met 24-uurs Prime levering op zondagavond daar niet zo mee zitten :p

• Koen87
  • Laatst online: 11:46
Ik lees dit topic nu voor de eerste keer, aangezien ik wel benieuwd ben naar de voor en nadelen van het duitse prime t.o.v. de nederlandse prime.

Wij hebben al een aantal jaren de Duitse prime en zien bijvoorbeeld wel dat nu de nederlandse BTW wordt gehanteerd, waardoor producten altijd iets duurder worden dan ze aangeboden worden.

Nu is echter mijn vraag, wie weet de voor en nadelen van deze prime's? Wellicht handig om dit een keer op te sommen.
Nu wordt ik er elke keer aan herinnerd dat ik toch wel mijn Prime moet omzetten naar de Nederlandse. Echter zie ik dat nog niet zo zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Koen87 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:29:
Ik lees dit topic nu voor de eerste keer, aangezien ik wel benieuwd ben naar de voor en nadelen van het duitse prime t.o.v. de nederlandse prime.

Wij hebben al een aantal jaren de Duitse prime en zien bijvoorbeeld wel dat nu de nederlandse BTW wordt gehanteerd, waardoor producten altijd iets duurder worden dan ze aangeboden worden.[knip]
Vwb de BTW; hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
fsfikke schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:36:
[...]

Dat is helaas ook mijn ervaring. Je kan het pakje van DHL weigeren dan nemen ze het meteen terug. Maar CO2-footprint technisch is het natuurlijk allemaal een drama.
Vorige week 4 artikelen besteld bij Amazon.de en 3 verschillende pakketbezorgers aan de deur gehad. Dit begint mij toch wel tegen te staan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carfanatic schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:15:
[...]
Vorige week 4 artikelen besteld bij Amazon.de en 3 verschillende pakketbezorgers aan de deur gehad. Dit begint mij toch wel tegen te staan.
Artikelen komen vaak vanuit diverse locaties (lees ook verschillende landen), zodoende kunnen ze meestal niet in één pakket worden samengevoegd.

Je kunt zien wat de oorsprong van start verzending is voor de verschillende pakketten. Zijn de pakketten die je nu hebt ontvangen allen afkomstig vanuit dezelfde locatie?

Testing, one, two ...

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:50:
[...]

Artikelen komen vaak vanuit diverse locaties (lees ook verschillende landen), zodoende kunnen ze meestal niet in één pakket worden samengevoegd.

Je kunt zien wat de oorsprong van start verzending is voor de verschillende pakketten. Zijn de pakketten die je nu hebt ontvangen allen afkomstig vanuit dezelfde locatie?
Verschillende lokaties idd, al vond ik het wel opvallend dat 1 artikel dat ik in 2 maten bestelde uit 2 verschillende distributiecentra moet komen.

3 busjes die voor 1 bestelling naar m'n dorp moeten rijden, het is eigenlijk schandalig

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carfanatic schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:53:
[knip]

3 busjes die voor 1 bestelling naar m'n dorp moeten rijden, het is eigenlijk schandalig
Er is een simpele oplossing, indien je dit niet kunt accepteren.....? :+

Testing, one, two ...

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:43
Vandaag overgestapt naar amazon.nl vanaf .de. Ben benieuwd. Ik zat in Duitsland op jaarbetaling, dus krijg ik nu een heel jaar geld terug? Dat zou wel voordelig zijn.....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:20:
Vandaag overgestapt naar amazon.nl vanaf .de. Ben benieuwd. Ik zat in Duitsland op jaarbetaling, dus krijg ik nu een heel jaar geld terug? Dat zou wel voordelig zijn.....
Dat zou ergens in beeld staan als je de overstap gaat maken (via de website). Of heb je dit niet gedaan via de meldingen die je om de oren vliegen zodra je als Prime abonnee de Duitse site bezoekt? 😏

Testing, one, two ...

• Rallye
Ja, klopt daar staat dat je je laatste abonnementsbetaling terugkrijgt. Ik verwacht dus €46 terug te krijgen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:40:
Ja, klopt daar staat dat je je laatste abonnementsbetaling terugkrijgt. Ik verwacht dus €46 terug te krijgen.
Dat was eerder iig wel het geval.

Zo heel groot is het verschil volgens mij niet als je naar het totaalbedrag kijkt wat je per jaar moet betalen. Wat is dat per jaar voor .NL? Bij betalen per maand scheelt het ongeveer €1,- (gerekend met het bedrag voor 1 jaar Prime op .DE).

Testing, one, two ...

• Rallye
En dus het afgelopen jaar helemaal gratis gehad......

• Gonadan
  • Laatst online: 20:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Carfanatic schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:15:
Besteld bij of besteld via, dat scheelt ook nogal. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik kom er maar niet achter als je producten via Amazon.nl koopt, maar dat het eigenlijk verkocht word door een winkel in China of je dan importkosten moet betalen. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een Action camera, en ik kom degene tegen die ik zoek op Amazon.nl. Mooi dacht ik, product op voorraad en donderdag de 17e in huis. Ga je verder kijken zie je dat het verkocht wordt door een Chinese zaak en verzonden door Amazon. Is er dan nog steeds de kans dat er importkosten betaald moeten worden? Plus mij lijkt het sterk dat ook zo snel in huis kan zijn als het vanuit China komt.

Gaat om:
https://www.amazon.nl/AKA...id=pla-791422895661&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vinom schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:
Ik kom er maar niet achter als je producten via Amazon.nl koopt, maar dat het eigenlijk verkocht word door een winkel in China of je dan importkosten moet betalen. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een Action camera, en ik kom degene tegen die ik zoek op Amazon.nl. Mooi dacht ik, product op voorraad en donderdag de 17e in huis. Ga je verder kijken zie je dat het verkocht wordt door een Chinese zaak en verzonden door Amazon. Is er dan nog steeds de kans dat er importkosten betaald moeten worden? Plus mij lijkt het sterk dat ook zo snel in huis kan zijn als het vanuit China komt.

Gaat om:
De verkoper heeft een Duits BTW nummer en je betaalt ook gewoon BTW, lijkt me dus wel goed te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
vinom schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:

Gaat om:
Verkocht door xx en verzonden door Amazon is altijd inclusief btw etc en het komt dan uit een van de fulfillment centers (Warenhuis/magazijn) van Amazon. Je betaald dan dus geen import kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BlazeMuis schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:38:
[...]

Verkocht door xx en verzonden door Amazon is altijd inclusief btw etc en het komt dan uit een van de fulfillment centers (Warenhuis/magazijn) van Amazon. Je betaald dan dus geen import kosten.
Dat dus!
En er staat nadrukkelijk bij " GRATIS bezorging: donderdag, 17 sep" M.a.w. het ligt in een Europees Amazon warehouse en kan binnen enkele dagen afgeleverd worden.
@vinom Gewoon goed lezen wat er staat. En soms zie je ook dat de levertijd veeeeeel langer is. Tja... dan moet je wel wachten totdat het uit Azië hier is...

Leuk feitje: als je dan expliciet gaat zoeken naar dat product op b.v. eBay, AE, BG, dan vind je het vaak wel wat goedkoper, maar moet je wachten totdat het hier is en loop je het risico op eventuele BTW toeslag en inklaringskosten.
Aan jou de keuze! ;)

Mooie Plaatjes   

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:49
Ik overweeg toch om over te stappen naar NL Prime. Ik zie dat nu redelijk wat dingen zoals koop en bespaar nu beschikbaar zijn.

Wat ik niet helemaal kan zien (of ik zoek gewoon niet goed) is of de warehouse deals ook in NL beschikbaar zijn. Veel dingen koop ik graag open box, en op prime day zijn er, als je zoekt, echt waanzinnige deals te krijgen.

Make Tweakers Great Again

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hemingr schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:03:

Wat ik niet helemaal kan zien (of ik zoek gewoon niet goed) is of de warehouse deals ook in NL beschikbaar zijn. Veel dingen koop ik graag open box, en op prime day zijn er, als je zoekt, echt waanzinnige deals te krijgen.
Ik zie ze ook niet; warehouse deals via amazon.nl.
En ik maak daar regelmatig gebruik van.

Zojuist weer gecheckt; niet te vinden op .nl

Maar ook het assortiment en aanbiedingen op b.v. levensmiddelengebied is erg beperkt op .nl. Terwijl ik regelmatig via .de hier aanbiedingen bestel.

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Hemingr schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:03:
Ik overweeg toch om over te stappen naar NL Prime. Ik zie dat nu redelijk wat dingen zoals koop en bespaar nu beschikbaar zijn.

Ik zou zeggen, wacht nog even. Ze zijn goed op weg maar nog steeds niet op het nivo van .de. Zie je wat leuks op .nl in de aanbieding, dan kan je die vaak kosteloos laten verzenden boven een bepaald bedrag. Hoef je geen Prime voor te hebben. Wat is dan de meerwaarde van het overstappen?

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zou zeggen, wacht nog even. Ze zijn goed op weg maar nog steeds niet op het nivo van .de. Zie je wat leuks op .nl in de aanbieding, dan kan je die vaak kosteloos laten verzenden boven een bepaald bedrag. Hoef je geen Prime voor te hebben. Wat is dan de meerwaarde van het overstappen?
Wat is nu echt de meerwaarde van de Duitse Prime? 5% extra korting op abonnementen van luiers/ babyvoeding. Iets eerder toegang tot prime deals... En verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:
[...]

Wat is nu echt de meerwaarde van de Duitse Prime? 5% extra korting op abonnementen van luiers/ babyvoeding. Iets eerder toegang tot prime deals... En verder?
Die extra korting op abo's op .de is alleen als je een Duitse adres hebt, dus die kan je meteen wegstrepen. En verder kan je de Duitse Prime niet eens meer afsluiten op een Nederlandse adres. Weet niet of het nog wel interessant is om erover te vertellen?

De meerwaarde is dat .de meer aanbod heeft, iDeal accepteert als automatische incasso voor Prime abo's en verder weet ik zo even niet wat nog meer een meerwaarde zou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:39:
[...]

Voorlopig is de Nederlandse Prime 5 euro goedkoper. Zie je wat leuks op .de in de aanbieding, dan kan je nog steeds kosteloos laten verzenden boven een bepaald bedrag.

Edit: .de lidmaatschap voor Nederlanders was blijkbaar 4 euro en niet 8. Daarmee is Nederlandse Prime dus 1 euro goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door 2_05 op 17-09-2020 20:30 ]

• 2_05
Amazon.nl is anders gaan weergeven wie de zending verstuurd en wie de verkoper is. Lijkt erop dat de ACM ook met Amazon bezig is. Zou mooi zijn als ze ook het land van de verkoper gaan vermelden en zoeken op EU/niet-EU mogelijk maken.

[ Voor 18% gewijzigd door 2_05 op 17-09-2020 14:54 ]

Verwijderd

2_05 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]

Voorlopig is de Nederlandse Prime 5 euro goedkoper. Zie je wat leuks op .de in de aanbieding, dan kan je nog steeds kosteloos laten verzenden boven een bepaald bedrag.
Eigenlijk 3? Ik betaal 6 euro per maand aan .de. En jij 3 aan .nl?

En bij .nl ben je verplicht een Creditcard te hebben. Ik vind dat dat ook benoemd moet worden alhoewel ik de discussie daarover niet opnieuw wil starten. :P

• Nuevocasa
2_05 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]

En gratis verzending naar een pick-up point ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nuevocasa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:
[...]

Wat is nu echt de meerwaarde van de Duitse Prime?
Als er voor jou persoonlijk geen meerwaarde inzit, moet je ook overstappen. ;)
Iets eerder toegang tot prime deals... En verder?
Überhaupt prime deals! Zoveel als er dagelijks zijn op .de zie ik op .nl niet. :N
Daarnaast zaken als warehouse deals, outlet en renewed. Plus het veel uitgebreidere assortiment.
Bovendien ben ik nog steeds zeer content met de Duitse Kundenservice, terwijl ik ook al de nodige vervelende discussies met de NL klantenservice heb gelezen.

Dat vind ik nog steeds een behoorlijk groot verschil! :Y

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 17-09-2020 15:20 ]

Mooie Plaatjes   

• Nuevocasa
ehtweak schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

Als er voor jou persoonlijk geen meerwaarde inzit, moet je ook overstappen. ;)

[...]

Überhaupt prime deals! Zoveel als er dagelijks zijn op .de zie ik op .nl niet. :N
Daarnaast zaken als warehouse deals, outlet en renewed. Plus het veel uitgebreidere assortiment.
Bovendien ben ik nog steeds zeer content met de Duitse Kundenservice, terwijl ik ook al de nodige vervelende discussies met de NL klantenservice heb gelezen.

Dat vind ik nog steeds een behoorlijk groot verschil! :Y
Dat verschil snap ik maar daar heb je geen prime voor nodig, dat is mijn punt ;) lightning deals heb je 30minuten eerder tot je beschikking met prime, verder kan ik geen speciale prime deals vinden!?
Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.