Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste
Acties:

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:00:
[...]
Eigenlijk 3? Ik betaal 6 euro per maand aan .de. En jij 3 aan .nl?

En bij .nl ben je verplicht een Creditcard te hebben. Ik vind dat dat ook benoemd moet worden alhoewel ik de discussie daarover niet opnieuw wil starten. :P
Ik betaal omgerekend ~€4,- per maand voor .DE, betalen per jaar blijft aantrekkelijk.

De korting die ik krijg voor mijn abonnement artikelen (die ik via .NL over het algemeen nog steeds niet kan bestellen), bedraagt 10-15%, afhankelijk van het artikel @Nuevocasa , op toch al scherp geprijsde artikelen. Waar die 5% vandaan komt? Ik krijg die artikelen maandelijks op mijn NL adres thuisgestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2020 17:45 ]

Testing, one, two ...

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:42:
[...]

Ik betaal omgerekend ~€4,- per maand voor .DE, betalen per jaar blijft aantrekkelijk.

De korting die ik krijg voor mijn abonnement artikelen (die ik via .NL over het algemeen nog steeds niet kan bestellen), bedraagt 10-15%, afhankelijk van het artikel @Nuevocasa , op toch al scherp geprijsde artikelen. Waar die 5% vandaan komt? Ik krijg die artikelen op mijn NL adres thuisgestuurd.
Die 10-15 krijg je ook zonder prime. Daar heb ik afgelopen maand nog gebruik van gemaakt. Bij prime krijg je alleen 5% extra op babyvoeding/ luiers.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2_05 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]
Voorlopig is de Nederlandse Prime 5 euro goedkoper. Zie je wat leuks op .de in de aanbieding, dan kan je nog steeds kosteloos laten verzenden boven een bepaald bedrag.
Jij kijkt naar het bedrag wat Duitsers/Oostenrijkers moeten betalen voor Prime, wij krijgen niet hetzelfde aanbod (geen muziek), daarom is het bedrag voor bestaande Prime NL abonnees stukken lager.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:46:
[...]
Die 10-15 krijg je ook zonder prime. Daar heb ik afgelopen maand nog gebruik van gemaakt. Bij prime krijg je alleen 5% extra op babyvoeding/ luiers.
Dat zou kunnen, heb alleen artikelen met het Prime label in mijn abonnement service zitten en waarbij Amazon de verzendende partij is. Als jarenlang Prime abonnee weet ik niet wat er aan korting te krijgen is zonder....

Testing, one, two ...

Anoniem: 1441478

Nuevocasa schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:46:
[...]

Nou, wij krijgen gratis films+series erbij. Dat had ik nog niet als meerwaarde benoemd. Als je daar allemaal niets om geeft zit je idd goed als aboloze klant. Wat betreft bebyluiers/voeding, geen verstand van maar wanneer ik mijn maandelijkse kattengrind wil bestellen staat er abo als optie, klik ik hierop dan staat er dat dit niet kan icm Nederlandse huisadressen.

hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:52:
[...]

Dat zou kunnen, heb alleen artikelen met het Prime label in mijn abonnement service zitten en waarbij Amazon de verzendende partij is. Als jarenlang Prime abonnee weet ik niet wat er aan korting te krijgen is zonder....
Kan je 1 voorbeeld geven van Prime artikel waar je wel succesvol abo op heb kunnen nemen vanaf .de icm je Nederlandse huisadres?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:54:
[...]
Kan je 1 voorbeeld geven van Prime artikel waar je wel succesvol abo op heb kunnen nemen vanaf ,de icm je Nederlandse huisadres?
Ik zou niet weten waarom ik één voorbeeld zou moeten geven? Ik kan er tientallen selecteren, ook vandaag de dag nog? Ik heb nu 6 8 verschillende artikelen in mijn maandelijkse abonnement zitten, en heb er vorige week weer één aan toegevoegd.

@Anoniem: 1441478 dat staat er inderdaad bij als voorwaarde, dat leek mij wel duidelijk. Ik zie bij mij alleen andere percentages staan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnsEvlRMms1VV_-BBZHkLQ8txxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KI3XWWmH1t5VG5jFPx9t21ON.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2020 18:11 ]

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:58:
[...]

Ik zou niet weten waarom ik één voorbeeld zou moeten geven? Ik kan er tientallen selecteren, ook vandaag de dag nog? Ik heb nu 6 verschillende artikelen in mijn maandelijkse abonnement zitten, en heb er vorige week weer één aan toegevoegd.
Laat maar, ik zie het al, kan alleen icm Creditcard:
voorbeeld
Abonneren en besparen (Duitstalige service)
€ 7,27
Bespaar tot 5% op automatische leveringen wanneer je een abonnement neemt op 5 of meer producten. .
• Geen extra kosten
• Elk moment opzegbaar

Let op! iDEAL wordt niet ondersteund voor het afsluiten van dit abonnement, een creditcard is vereist.

Meer informatie
Ontvang het op vrijdag, sep 18

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 17-09-2020 18:07 ]

hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:58:

@Anoniem: 1441478 dat staat er inderdaad bij als voorwaarde, dat leek mij wel duidelijk. Ik zie bij mij alleen andere percentages staan...
[Afbeelding]
Klik eens op mijn voorbeeldje? Zie je dan ook (met abo) 7,27 staan? Als ik zelf zo kijk is met of zonder abo even duur en dat vind ik best gek?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:20:
[...]
Klik eens op mijn voorbeeldje? Zie je dan ook (met abo) 7,27 staan? Als ik zelf zo kijk is met of zonder abo even duur en dat vind ik best gek?
€7,27 versus €6,91, dat zie ik staan via je link.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:23:
[...]

€7,27 versus €6,91, dat zie ik staan via je link.
Hmmm, misschien moet bij mij die 5% nog verrekend worden.

Ff laatste vraag nog: sinds wanneer heb jij abo op diverse Prime artikelen? Want ik zou zweren dat er eerder bij mij stond dat Nederlandse huisadressen niet mogelijk waren (bij dat voorbeeldje) . Het valt mij nu pas op maar "Automatische leveringen verkocht door Amazon.nl", dit kan verklaren waarom het eerst niet kon en nu wel? Misschien ben ik gewoon gek, dat kan ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:52:
[...]

Nou, wij krijgen gratis films+series erbij. Dat had ik nog niet als meerwaarde benoemd. Als je daar allemaal niets om geeft zit je idd goed als aboloze klant. Wat betreft bebyluiers/voeding, geen verstand van maar wanneer ik mijn maandelijkse kattengrind wil bestellen staat er abo als optie, klik ik hierop dan staat er dat dit niet kan icm Nederlandse huisadressen.
Dat van de films en series is bekend, dat is ook gelijk aan de NLse prime.
Het gaat mij om het voordeel van de Duitse tov de Nederlandse prime.
Wat ik uit alle opmerkingen haal is iDeal, lightning deals een half uur eerder toegang toe, gratis verzending naar huis onder x bedrag IPV naar pick-up point, die 5% extra korting op luiers en babyvoeding bij abonnementen en schijnbaar een betere service.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:04:
[...]

Laat maar, ik zie het al, kan alleen icm Creditcard:
voorbeeld

[...]
Nee klopt niet. Ideal kan natuurlijk niet (logisch wel, want abbo), maar automatische afschrijving ken je gewoon wel gebruiken.

Ik gebruik sparabo al een poos, en heb aardig wat artikelen staan die ik kan aanvinken. Van mezenbollen tot 3d printer filament. Maar meestal bestel ik eten.

dragon2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:03:
[...]

Nee klopt niet. Ideal kan natuurlijk niet (logisch wel, want abbo), maar automatische afschrijving ken je gewoon wel gebruiken.

Ik gebruik sparabo al een poos, en heb aardig wat artikelen staan die ik kan aanvinken. Van mezenbollen tot 3d printer filament. Maar meestal bestel ik eten.
Automatische bankafschrijving? Die heb ik aanstaan op .de. En dat kan ik gewoon abo op artikelen nemen zonder Creditcard? Begrijp ik dat goed?

Vooralsnog nog niet interessant want ik heb maar 1 ding wat ik maandelijks wil laten bezorgen (tenminste zolang die stuntprijs geldig is) en ik heb nog minimaal 4 nodig toch?

Wat voor eten bestel je zoal, geef eens een voorbeeld? Waarom niet de supermarkt? (en zeg nou niet "ik heb wel tientallen voorbeelden voor je" en vervolgens geen 1 geven :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 17-09-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:30:
[...]
Hmmm, misschien moet bij mij die 5% nog verrekend worden.

Ff laatste vraag nog: sinds wanneer heb jij abo op diverse Prime artikelen? Want ik zou zweren dat er eerder bij mij stond dat Nederlandse huisadressen niet mogelijk waren (bij dat voorbeeldje) . Het valt mij nu pas op maar "Automatische leveringen verkocht door Amazon.nl", dit kan verklaren waarom het eerst niet kon en nu wel? Misschien ben ik gewoon gek, dat kan ook nog.
Daar ben ik eigenlijk nog niet zo heel lang geleden mee begonnen, volgens mij pas sinds begin dit jaar dacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:20:
[...]

Automatische bankafschrijving? Die heb ik aanstaan op .de. En dat kan ik gewoon abo op artikelen nemen zonder Creditcard? Begrijp ik dat goed?

Vooralsnog nog niet interessant want ik heb maar 1 ding wat ik maandelijks wil laten bezorgen (tenminste zolang die stuntprijs geldig is) en ik heb nog minimaal 4 nodig toch?

Wat voor eten bestel je zoal, geef eens een voorbeeld? Waarom niet de supermarkt? (en zeg nou niet "ik heb wel tientallen voorbeelden voor je" en vervolgens geen 1 geven :P )
Je krijgt meer korting (tot 15%) als je 4 of 5 (?) items tegelijk bestelt, maar je kunt altijd met 5% korting minder items bestellen, ook handig als je ze sneller nodig hebt.

Wat ik zoal aan eten bestel: rijst, allerlei sausjes, pasta, instant noodles, chips en kattenvoer.

Waarom daar? Andere smaken dan hier, danwel goedkoper dan hier, en wordt gratis thuisbezorgd (ik zit min of meer verplicht thuis nu ivm lage weerstand).

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:20:
[...]

Ik heb ook wel eens één ding besteld. Kan prima, zonder prime en hoefde niet eens verzendkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dragon2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:08:
[...]

Je krijgt meer korting (tot 15%) als je 4 of 5 (?) items tegelijk bestelt, maar je kunt altijd met 5% korting minder items bestellen, ook handig als je ze sneller nodig hebt.

Wat ik zoal aan eten bestel: rijst, allerlei sausjes, pasta, instant noodles, chips en kattenvoer.

Waarom daar? Andere smaken dan hier, danwel goedkoper dan hier, en wordt gratis thuisbezorgd (ik zit min of meer verplicht thuis nu ivm lage weerstand).
Ik snap het gemak, maar het blijf wel een beetje absurd om een pakje rijst of een sausje helemaal uit Duitsland over te laten komen 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:01:
[...]

Ik snap het gemak, maar het blijf wel een beetje absurd om een pakje rijst of een sausje helemaal uit Duitsland over te laten komen 8)7
Ik bestel altijd wel een hoop tegelijk dan heh, niet alleen een paar pakjes rijst ;)
En dan nog, het is spul dat ik hier niet kan krijgen, en goedkoop ook nog. Absurd is dus eigenlijk dat de supermarkten hier duurder zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:03:
[...]

Ik bestel altijd wel een hoop tegelijk dan heh, niet alleen een paar pakjes rijst ;)
En dan nog, het is spul dat ik hier niet kan krijgen, en goedkoop ook nog. Absurd is dus eigenlijk dat de supermarkten hier duurder zijn :+
Nee, Amazon is gewoon bezig marktaandeel te kopen om zo de concurrentie kapot te maken ;)
Wat ik ook soms vermoed is dat op Amazon restposten verkocht woorden die al richting de houdbaarheidsdatum aan zitten.

Maar wel gek dat nergens in Nederland geen geschikte rijst te koop is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:01:
[...]

Nee, nog gekker; het komt vaak nog van verder weg: Polen, Frankrijk, Italiïe, Spanje, UK. :+

Weet je wat pas gek is? Als mensen iedere keer de auto pakken voor iedere boodschap uit de supermarkt. BTW: niet voor iedereen is er een supermarkt om de hoek hè! Bij ons is de dichtsbijzijnde ook 3km verderop...
[...]

Precies! Zo bestel ik vaak specifieke volkoren pasta soorten die je OF hier gewoon niet kunt krijgen, OF absurd duur zijn. En die zitten dan vaak in de groothandelsverpakking (zo'n kartonnen tray met 6, 10 of 12 stuks). Zelfs de Sligro of Makro verkoopt dat niet voor die prijs en dan zou ik alsnog 60-100km met de auto op en neer moeten rijden; da's ook absurd.

En het kan nog gekker! Soms zijn producten van Nederlandse oorsprong (!) bij Amazon.de goedkoper dan in welke winkel dan ook hier in Nederland. 8)7
fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
[...]

Nee, Amazon is gewoon bezig marktaandeel te kopen om zo de concurrentie kapot te maken ;)
Ja, en? Wat dacht je dat Appie of Jumbo, of Lidl, of Aldi proberen te doen? O-)
Wat ik ook soms vermoed is dat op Amazon restposten verkocht woorden die al richting de houdbaarheidsdatum aan zitten.
Tuurlijk... droge producten die houdbaar zijn tot ver in 2022...
Misschien wel, misschien niet. Maar daar ga ik toch niet heel Nederland voor doorcrossen? Of veel meer betalen?

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 18-09-2020 11:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
[...]

Tegen de houdbaarheidsdatum? Welnee, hoe kom je daar nu bij? Ik heb welgeteld 1x iets gehad dat nog 'maar' 6 maanden houdbaar was, en dat was speciale zeep in de bliksemaanbieding.

En als je het perse wilt weten, de rijst die wij graag eten hebben ze alleen bij expatwinkels en bij de jumbo. En de jumbo heb ik hier niet, dus mag ik dat alsjeblief zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
[...]

Tegen de houdbaarheidsdatum? Welnee, hoe kom je daar nu bij? Ik heb welgeteld 1x iets gehad dat nog 'maar' 6 maanden houdbaar was, en dat was speciale zeep in de bliksemaanbieding.

En als je het perse wilt weten, de rijst die wij graag eten hebben ze alleen bij expatwinkels en bij de jumbo. En de jumbo heb ik hier niet, dus mag ik dat alsjeblief zelf weten?
Iedereen mag natuurlijk zijn eigenaardigheden hebben hoor. Ik heb laatst een grote lading houdbare melk gekocht die in de aanbieding was bij Amazon. Die waren nog maar tot november dit jaar houdbaar bijvoorbeeld.
ehtweak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:11:
[...]

Nee, nog gekker; het komt vaak nog van verder weg: Polen, Frankrijk, Italiïe, Spanje, UK. :+

Weet je wat pas gek is? Als mensen iedere keer de auto pakken voor iedere boodschap uit de supermarkt. BTW: niet voor iedereen is er een supermarkt om de hoek hè! Bij ons is de dichtsbijzijnde ook 3km verderop...

[...]

Precies! Zo bestel ik vaak specifieke volkoren pasta soorten die je OF hier gewoon niet kunt krijgen, OF absurd duur zijn. En die zitten dan vaak in de groothandelsverpakking (zo'n kartonnen tray met 6, 10 of 12 stuks). Zelfs de Sligro of Makro verkoopt dat niet voor die prijs en dan zou ik alsnog 60-100km met de auto op en neer moeten rijden; da's ook absurd.

En het kan nog gekker! Soms zijn producten van Nederlandse oorsprong (!) bij Amazon.de goedkoper dan in welke winkel dan ook hier in Nederland. 8)7

[...]

Ja, en? Wat dacht je dat Appie of Jumbo, of Lidl, of Aldi proberen te doen? O-)

[...]

Tuurlijk... droge producten die houdbaar zijn tot ver in 2022...

[...]

Misschien wel, misschien niet. Maar daar ga ik toch niet heel Nederland voor doorcrossen? Of veel meer betalen?
Rustig maar, ik weet ook wel dat ik met die opmerking een knuppel in het hoenderhok gooi hier. Maar hoe leuk en handig Prime ook is, het slaat CO2-footprint technisch natuurlijk helemaal nergens op. Tijd voor Amazon distributiecentra in Nederland dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Die komen er uiteindelijk ook wel hoor.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:16:
[...]
Rustig maar, ik weet ook wel dat ik met die opmerking een knuppel in het hoenderhok gooi hier. Maar hoe leuk en handig Prime ook is, het slaat CO2-footprint technisch natuurlijk helemaal nergens op. Tijd voor Amazon distributiecentra in Nederland dus ;)
Zonder enige onderbouwing is het een redelijk onnozel statement..... of een distributiecentrum nou hier of in DE staat is bij de volumes die ze doen niet eens zo relevant. Dat lijkt vooral.

De pakketten gaan gewoon mee in de stromen die er toch al zijn of specifiek worden ingericht en die zijn vaak veel efficienter (daarom ook de lage kosten voor verzenden) dan locale stromen op kleine(re) schaal. De producten zijn simpelweg ook niet locaal geproduceerd.

Fijnmaziger distributiecentra zijn vaak leuk voor verkorten van doorlooptijden, zelden voor echt efficientere goederenstromen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yowzawood op 18-09-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Van de 8 artikelen die ik via een .DE abonnement volgende week krijg toegestuurd krijg ik op Amazon.nl;

4x: Momenteel niet verkrijgbaar (ook geen prijs of andere info).
2x: Zoek je iets? Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site.

2x: gaat naar hetzelfde product, echter met een wat hogere prijs (exclusief de korting), en nee, dat verschil zit 'm niet in de BTW.

Dus.... "Laat me, laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan..." :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik blijf het gek (en onderhand erg vervelend) vinden dat ze dit probleem nog altijd niet opgelost hebben na maanden. Zowel van Amazon.de als Amazon.nl ontvang ik standaard de volgende mail terwijl alle pakketten gewoon netjes op tijd (binnen 24u) afgeleverd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRTQhBQXeYQZOdpWx01QVTIgIyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kW8XURmPdhJYMdivmzaqtKMt.png?f=fotoalbum_large

Toch maar eens even contact zoeken met de klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Komt denk ik doordat (bij mij) DHL meestal avondlevering heeft met Amazon. Dus voorbij een bepaald tijdstip krijg je die mail. Sowieso mag de mailbarrage wel minder bij pakketjes. Je krijgt per pakket 3-4 mailtjes. En zij splitsen de boel vaak ook nog op, wat nog maar mailtjes oplevert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat @Señor Sjon zegt. Blijkbaar is het Amazon / DHL bezorg systeem niet goed op elkaar afgestemd.

Sterker, indien je een zending via DHL uitstelt naar een volgende dag (of later), Amazon dusdanig in de war raakt dat ze denken dat een zending niet kan worden afgeleverd en retour gaat komen (terwijl DHL zijn afspraak meestal na gaat komen). Er kan dus nog wel het eea beter worden afgestemd tussen die twee. Bij andere bezorgers (PostNL / UPS) heb ik dit nog niet meegemaakt, bij DHL gebeurd het vrijwel iedere keer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robcoenen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:05:
Ik blijf het gek (en onderhand erg vervelend) vinden dat ze dit probleem nog altijd niet opgelost hebben na maanden. Zowel van Amazon.de als Amazon.nl ontvang ik standaard de volgende mail terwijl alle pakketten gewoon netjes op tijd (binnen 24u) afgeleverd worden.

[Afbeelding]

Toch maar eens even contact zoeken met de klantenservice.
Hier precies hetzelfde. Ik heb geen speciale wensen qua tijd of datums.

Zoals @Señor Sjon en @hardware-lover al zeiden: Hier ook DHL en idd in de avond (hun keuze) geleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 20-09-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:56
Beste , een tijdje geleden heb ik de volgende vraag geplaatst:

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro
Verzendkosten werden wel in mindering gebracht ( gratis verzending)

Ik kreeg toen als antwoord dat de prijs wordt omgerekend met de Nederlandse BTW

Vandaag heb ik 2 artikelen besteld op Amazon.de omdat deze niet op Amazon.nl voorradig zijn
Tot mijn verbazing blijft de prijs nu wel gelijk bij het afrekenen en wordt niet omgerekend met de Nederlandse BTW .

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Wat is je vraag

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:53:

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro

Vandaag heb ik 2 artikelen besteld op Amazon.de omdat deze niet op Amazon.nl voorradig zijn
Tot mijn verbazing blijft de prijs nu wel gelijk bij het afrekenen en wordt niet omgerekend met de Nederlandse BTW .

Hans
Gezien je vraag/opmerking geen eigen topic waard is, heb ik hem richting hier verplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Waarom wordt nu niet de prijs omgerekend met Nederlandse BTW

Is dit willekeur en ik zie nu in de historie van mijn aankopen op Amazon.de dat dit in het verleden ook niet altijd uitgevoerd werd toen de BTW in Nederland ook al hoger was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:47:
Waarom wordt nu niet de prijs omgerekend met Nederlandse BTW

Is dit willekeur en ik zie nu in de historie van mijn aankopen op Amazon.de dat dit in het verleden ook niet altijd uitgevoerd werd toen de BTW in Nederland ook al hoger was
De info daarover is via zoeken wel terug te vinden in dit topic. Met Amazon zelf als verkoper zal de BTW worden omgerekend, bij een andere partij als verkoper hoeft dat niet altijd het geval te zijn.

De artikelen zijn afkomstig van een andere partij dan Amazon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:53:

Hans
Misschien handig om een linkje naar het product te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
De artikelen worden inderdaad door een andere verkoper geleverd en verzonden door Amazon de.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 20:08
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:42:
Komt denk ik doordat (bij mij) DHL meestal avondlevering heeft met Amazon. Dus voorbij een bepaald tijdstip krijg je die mail. Sowieso mag de mailbarrage wel minder bij pakketjes. Je krijgt per pakket 3-4 mailtjes. En zij splitsen de boel vaak ook nog op, wat nog maar mailtjes oplevert.
Mailtjes vind ik nog niet zo erg. Tekortkoming is nog steeds de belachelijk grote bezorgperiode waarop ze leveren. Vermoedelijk zijn ze dan genoodzaakt om meerdere mailtjes te sturen. Naar mijn mening is de beste combi nog een tijdindicatie (b.v. 13:00) en dat je live kunt zien hoeveel bezorgpunten de koerier heeft (volgens mij heeft GLS dit ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:23:
De artikelen worden inderdaad door een andere verkoper geleverd en verzonden door Amazon de.
Mvg
Dan verkoopt de externe verkoper (waarschijnlijk) niet voor €10.000+ per jaar (naar het buitenland). Vanaf dat bedrag moet je, voor zover ik begrijp, de BTW verrekenen met de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Yorinn schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:27:
[...]

Dan verkoopt de externe verkoper (waarschijnlijk) niet voor €10.000+ per jaar (naar het buitenland). Vanaf dat bedrag moet je, voor zover ik begrijp, de BTW verrekenen met de klant.
Één nul meer ;) heb ik hier ergens wel gepost. Verschilt per land binnen de EU. Voor Nederland is het iig €100.000. Voordat Amazon.nl er was kreeg je standaard de extra BTW ook als korting. Sinds de NL site er is geven ze op de DE site die korting niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:58
Als een product wordt verkocht door Amazon, kun je dan zien uit welk warehouse het moet komen en wie de eindbezorger is? Dit kun je wel zien zodra het product verzonden is. Vraag me af of je dit ook voor het bestellen al kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:30:
Als een product wordt verkocht door Amazon, kun je dan zien uit welk warehouse het moet komen en wie de eindbezorger is? Dit kun je wel zien zodra het product verzonden is. Vraag me af of je dit ook voor het bestellen al kan zien.
Staat altijd rechts onder de "nu kopen" knopje.

Voorbeeldje: https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
verkocht en verzonden door Amazon.
Ander voorbeeldje: https://www.amazon.de/-/n...9&sr=8-4&ts_id=3597117031
Verkocht door GeemoDirect en verzonden door Amazon.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 22-09-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Heb je een voorbeeld? Bij mij staat er alleen de bezorgduur.
€ 4,95
PRIME GRATIS binnen 1 dag
Gratis bezorging: morgen
Bestel binnen 21 min. Gegevens
Op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:42:
Heb je een voorbeeld? Bij mij staat er alleen de bezorgduur.

[...]
Zie vorig bericht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Ik haal daar niet uit of het uit een warehouse in Frankrijk of Duitsland moet komen. Ik haal daar ook niet uit of het door DHL of PostNL bezorgt gaat worden. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daar staat de verkopende partij, niet of het product uit het warehouse in Dormagen, of uit Lauwin-Planque komt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:46:
[...]

Daar staat de verkopende partij, niet of het product uit het warehouse in Dormagen, of uit Lauwin-Planque komt bijv.
Ik had de vraag idd niet goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:45:
[...]

Ik haal daar niet uit of het uit een warehouse in Frankrijk of Duitsland moet komen. Ik haal daar ook niet uit of het door DHL of PostNL bezorgt gaat worden. Mis ik iets?
My bad, wat betreft de bezorgers; heb na vele gesprekken met klantenservice begrepen dat zij dit niet op voorhand bepalen, zodra ze iets moeten leveren bieden ze een bezorgopdracht aan en 1 van de koerierbedrijven accepteert de bezorgopdracht dan en dan pas weet Amazon (en jij) wie de bezorger zal zijn. Amazon kiest diegene die de opdracht als 1e binnenhaalt omdat ze een vlotte bezorging willen. Kan prima DHL zijn maar evengoed UPS of een ander.

Vanaf welke warehouse het moet gaat komen, hier heb ik mij nooit in verdiept en kan ik niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel eens interessant om te zien hoeveel warehouses Amazon al heeft, alleen al in Duitsland:

Wikipedia: Amazon – Wikipedia

En hier nog wat achtergrondinfo hoe e.e.a. in z'n werk gaat:

https://www.kabeleinsdoku...d-versand-bei-amazon-clip

De na- en voordelen van fullfillment:
https://www.komponentenpo...e-funktioniert-eigentlic/

Wel bijzonder om te lezen dat Amazon er een 'chaos' logika op nahoudt, in z'n magazijnen...

"Chaotische Lagerhaltung ist eine Methode, Waren einzulagern - sehr platzsparend. Wenn man sich vorstellt, dass man eigene Lagerplätze vorhält. Für jeden individuellen Artikel braucht man sehr viel Platz. Wenn einer dieser Artikel nicht vorhanden ist, würde ein Platz leer stehen und kann für andere Artikel nicht genutzt werden. Deshalb lagert man Artikel zusammen auf einem Lagerplatz gemeinsam." Aber selbst in diesem Chaos gibt es Regeln: "Hier haben wir zum Beispiel ein Produkt, das richtig nach den Regeln eingelagert wurde. Das hier ist ein Spielzeug und in den umliegenden Fächern darf kein weiteres Spielzeug eingelagert werden. Der Grund für die Regel ist, dass der, der es später wieder entnimmt, keine Verwechslungen macht."

M.a.w. dezelfde productsoort (b.v. speelgoed), ligt her en der verspreid door het magazijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 22:52
Ik kon er zo 123 niks over lezen maar als ik Amazon mag geloven hebben ze eindelijk iDeal voor Prime beschikbaar gesteld.

*Pakte vanmiddag de bezorgde Credit Card uit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uepBNHygUHCZw24mp-1YnBQXAwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZ4ahAt1d2lWRlrerPDEUcbl.jpg?f=fotoalbum_large

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 22:58
Ik heb het toevallig nu ook gezien (nadat ik vandaag gezeik had met mijn bestaande CC betaalmethode). Ik kwam via via de optie ter betaling met ideal eindelijk tegen. Helaas gaat de verwerking hiervan niet zo snel en moet ik nu max 14 dagen wachten tot het rond is. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
13 en 14 oktober, Amazon Prime day in Duitsland en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 13:40
xSmooth- schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:53:
Ik kon er zo 123 niks over lezen maar als ik Amazon mag geloven hebben ze eindelijk iDeal voor Prime beschikbaar gesteld.

*Pakte vanmiddag de bezorgde Credit Card uit 8)7

[Afbeelding]
Yes, kan ik eindelijk van DE naar NL switchen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat ik eigenlijk niet snap, waarom überhaupt (Duits woord! ;) ) onderscheid maken tussen amazon.de en amazon.nl? Afgezien van de taalkwestie.

In al de afgelopen jaren kon iedereen via amazon.de .it .fr .co.uk, enzovoorts van alles bestellen (soms met wat onduidelijke bezorgrestricties), maar het kwam vaak toch vanuit een willekeurig EU warehouse.
Soms uit 1 bestelling met meerdere artikelen, varierend van Polen, Duitsland, Italië, Spanje.
Je kunt het zo gek niet bedenken. 8)7
En je kon altijd al met 1 login bij al die .[taal] versies inloggen en bestellingen plegen.

Dus waarom zou ik per se moeten switchen van .de naar .nl? Amazon blijft maar pushen om over te schakelen... Terwijl ze niet eens een warehouse hebben in Nederland?!? |:(

Waarom dat onderscheid? Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 28-09-2020 11:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, ik snap zelf ook niet in waarom .nl "erbij" gekomen is. Misschien hoeft Amazon stuk minder of zelfs geen belasting te betalen aan NL wanneer ze zelf in NL zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
ehtweak schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:30:
Wat ik eigenlijk niet snap, waarom überhaupt (Duits woord! ;) ) onderscheid maken tussen amazon.de en amazon.nl? Afgezien van de taalkwestie.

In al de afgelopen jaren kon iedereen via amazon.de .it .fr .co.uk, enzovoorts van alles bestellen (soms met wat onduidelijke bezorgrestricties), maar het kwam vaak toch vanuit een willekeurig EU warehouse.
Soms uit 1 bestelling met meerdere artikelen, varierend van Polen, Duitsland, Italië, Spanje.
Je kunt het zo gek niet bedenken. 8)7
En je kon altijd al met 1 login bij al die .[taal] versies inloggen en bestellingen plegen.

Dus waarom zou ik per se moeten switchen van .de naar .nl? Amazon blijft maar pushen om over te schakelen... Terwijl ze niet eens een warehouse hebben in Nederland?!? |:(

Waarom dat onderscheid? Iemand?
Voor veel mensen is het een drempel op een buitenlandse website te bestellen. Met de .[taal] versie kunnen ze zich volledig richten op de lokale markt en de producten op de voorpagina zetten die in dat land in trek zijn. Daarnaast kunnen ze ook direct de juiste BTW rekenen en hoeven ze je niet op de betaalpagina te verrassen met een correctie.
Ik denk dat ze op den duur ook afwillen van de ondersteuning voor de Nederlandse taal op Amazon.de en de klantenservice van Amazon.de. Daarom pushen ze ook de bestaande klanten om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@2_05 Oké, blijkbaar is een andere .extensie een psychologische drempel?
Toch onlogisch, gezien dat Bol al jaren BOL punt COM gebruikt. Ik bedoel maar, ze maken nooit reclame met BOL punt NL. ;)

Maar dan nog, een simpele .NL extensie en landspecifieke geolocatie settings is al jaren standaard receptuur voor menig website. Dan doe je een taalselectie, switched naar Nederlands en Nederlandse prijzen, en klaar.

In de backoffice software ben je nog steeds klant van Amazon, gevestigd in Luxemburg. Who cares? :|

Vandaag had ik voor het eerst een wat minder goede ervaring met de 'Prime Kundenservice'. En ik was eigenlijk verbaasd dat men zo reageerde. :-(
Had een rubberen buitenmat (zo'n rubberen ringen geval) besteld en die zat niet opgerold, maar opgevouwen in de verpakking. En blijkbaar was het een KMP rubberkwaliteit, want precies op de vouwlijn waren zowat alle ringen gebroken/verpulverd. Na het weer rechtvouwen scheurde de mat gewoon in tweeën en had ik twee kleinere matjes. :+

Contact opgenomen, uitgelegd maar ze wilden geen vervanging sturen. "Gerne hätte ich eine Ersatzbestellung für den Artikel veranlasst aber das gleiche kann ich leider nicht veranlassen"
Men wilde een paar euro korting geven (maar ik heb niks aan twee kleine matjes), of ik moest 'm terugsturen en dan kreeg ik 100% vergoed.
Aangegeven dat het terugsturen van een rubbermat van amper 12 euro wel een beetje absurd is.
Maar de Kundenservice zwichtte niet, ik moest en zou de boel terugsturen. Ok, jullie je zin. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 09:52
Waarom gebruik Amazon DHL Parcel voor bezorgen na 18u? Als ik vanmiddag iets bestel heb ik het pas de volgende dag 20u :S

Terwijl DHL hier in de middag ook gewoon rond rijdt.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

knny schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:08:
Waarom gebruik Amazon DHL Parcel voor bezorgen na 18u? Als ik vanmiddag iets bestel heb ik het pas de volgende dag 20u :S

Omdat het niet 's ochtends al in Nederland is? Dus kunnen ze het 's avonds nog bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Heb ook al eens meegemaakt dat DHL twee keer op een dag voor mijn deur staat. In de voormiddag met een pakket van een andere webshop en dan begin van de avond met een pakket van Amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
Ik heb laatste tijd (te :+) veel bij Amazon.nl besteld, en ik denk dat @Yorinn een goed punt heeft: heel veel wordt nog vanuit Duitsland verzonden. En daardoor komt het waarschijnlijk niet op tijd aan om het overdag nog te laten bezorgen.

Verder sowieso weinig te klagen over bezorging van Amazon, het is er eigenlijk altijd op de dag die ze zeggen, en vaak nog een dag eerder ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb eigenlijk een nog een hele andere klacht over Amazon; ze bezorgen soms te snel... >:)

Hoeft voor mij echt niet hoor, dat ik iets op zaterdag bestel en dat PostNL zondagmiddag (!) al komt afleveren...

Eigenlijk zou het wel handig zijn als je de bezorgdag kon kiezen. Wat mij betreft, altijd stipt b.v. 2 of 3 dagen later. Maar dan wel afspraak=afspraak.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Laatst online: 03-05-2024
Even een vraagje over bestellen via Amazon:

Ik heb iets besteld en betaald op Amazon via Ideal, en verder krijg ik wel te zien bij bestellingen dat het op vrijdag geleverd zal worden.

Maar mijn vraag is: is het normaal bij Amazon dat ze bij ideal geen betalingsbevestiging per mail sturen? Andere webshops doen dit namelijk meestal wel.

[ Voor 11% gewijzigd door DeArmeStudent op 29-09-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DeArmeStudent schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:21:
Even een vraagje over bestellen via Amazon:

Ik heb iets besteld en betaald op Amazon via Ideal, en verder krijg ik wel te zien bij bestellingen dat het op vrijdag geleverd zal worden.

Maar mijn vraag is: is het normaal bij Amazon dat ze bij ideal geen betalingsbevestiging per mail sturen? Andere webshops doen dit namelijk meestal wel.
Wat versta je onder een 'betalingsbevestiging per mail'? Een orderbevestiging? Want dat stuurt Amazon wel. Ik krijg altijd een mailtje met als titel 'Je Amazon.nl-bestelling van [productnaam]', en daarin staat dan opgesomd wat ik heb gekocht, wanneer ik het ga krijgen, en wat het totaalbedrag was, inclusief dat ik via iDEAL heb betaald.

Kijk eens in je spambox, of controleer of je je e-mailadres wel zonder fouten hebt ingevuld? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 29-09-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Ik heb wel een besteloverzicht als email gekregen met daarin de prijzen, het product en wanneer het aankomt enzo, maar daarin staat alleen: Geselecteerde betaalmethode: iDEAL

En dus niet dat het betaald is. Dit mailtje kreeg ik terwijl ik bezig was met de Ideal app betaling en niet nadat hij verwerkt was. Ook stond het item in Amazon nog steeds in mijn winkelmand, terwijl mijn bank gewoon aangeeft dat het betaald is.

Het zal wel goedgegaan zijn...maar ik had een bevestiging verwacht van de betaling van Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
DeArmeStudent schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:30:
Ik heb wel een besteloverzicht als email gekregen met daarin de prijzen, het product en wanneer het aankomt enzo, maar daarin staat alleen: Geselecteerde betaalmethode: iDEAL

En dus niet dat het betaald is. Dit mailtje kreeg ik terwijl ik bezig was met de Ideal app betaling en niet nadat hij verwerkt was. Ook stond het item in Amazon nog steeds in mijn winkelmand, terwijl mijn bank gewoon aangeeft dat het betaald is.

Het zal wel goedgegaan zijn...maar ik had een bevestiging verwacht van de betaling van Amazon.
Ah, op die fiets. Dan is het antwoord inderdaad: nee, je krijgt geen losse betalingsbevestiging.

Ik heb ook wel eens gemerkt dat Amazon de bestelbevestiging al mailt voordat je überhaupt klaar bent met betalen. Maar ik gok dat ze er vanuit gaan dat dat goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
@Hahn, dan wacht ik rustig af. Bedankt voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
DeArmeStudent schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:30:

Je kunt je bestelling gewoon bekijken online... Daar kun je de actuele status zien. Ook betaalmethode ed.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 14:43
knny schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:08:

Tot 4uur ben ik aan het werk en ik vind het bezorgmoment van na 6uur komt mij juist best uit. Een dagdeel kunnen kiezen, zou natuurlijk nog beter zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:19
Hier ook maar eens prime aangemaakt. Scheelt toch wel veel verzendkosten. Ook maar meteen bestelling gedaan.

Waar ik mij zeer over verbaas is verzending. Heb 4 artikelen besteld en het worden 4 pakketten. Twee uit Duitsland, een uit Frankrijk en een uit Spanje. 8)7 Dit alles bij een totale bestelling van €14,00.

Vreemde is nu dat ik vandaag 3 pakketten verwacht. Volgens DHL worden ze nog bezorgd. Maar volgens Amazom app zijn ze vertraagd tot nader order. Track&trace staat nog gewoon op vandaag. :?

Ben benieuwd of ze nog komen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Highfive95 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:27:
[knip] Maar volgens Amazom app zijn ze vertraagd tot nader order. Track&trace staat nog gewoon op vandaag. :?

Ik zou er eens even naar zoeken in dit topic ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Highfive95 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:27:
Vreemde is nu dat ik vandaag 3 pakketten verwacht. Volgens DHL worden ze nog bezorgd. Maar volgens Amazom app zijn ze vertraagd tot nader order. Track&trace staat nog gewoon op vandaag. :?

Ik krijg bijna standaard een mailtje met dat mijn pakketje één of twee dagen vertraagd is maar dan geeft T&T pagina van DHL al aan dat die gewoon optijd is (wat gewoon klopt)

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Highfive95
AllInOneNerd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:32:
[...]

Ik krijg bijna standaard een mailtje met dat mijn pakketje één of twee dagen vertraagd is maar dan geeft T&T pagina van DHL al aan dat die gewoon optijd is (wat gewoon klopt)
Heeft geen haast maar heb dit nog niet eerder meegemaakt. Zie wel of het vandaag komt.

Heb inmiddels ook al 12 mails van Amazon en 4 mails van DHL gehad. En dat alles voor 1 bestelling. |:(

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:07
Wacht maar tot er een keer een bestelling meerdere malen vertraagd gaat zijn.
Onlangs iets besteld wat 3 keer vertraagd en toen weer vervroegd is.

Ik had voor betreffende order letterlijk 14 mailtjes.
Die begon lichtelijk irritant te worden.

PSN: Flix20-NL

• Highfive95
@Flix20
Ik vind inmiddels 16 mails voor één bestelling, ook wat teveel van het goede.

Zojuist de bel, DHL met de "vertraagde" pakketjes. :+

Ik heb al best vaak besteld op Amazon, maar niet eerder met Prime. Ach ja, gaat erom dat pakketjes aankomen en artikelen goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD_Einstein
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
Weet er iemand hoe je via Amazon.nl iets kan laten leveren op een Nederlands afhaalpunt? Ik heb al wat zitten rondzoeken maar vind hier toch geen duidelijke uitleg over ...

Wou een monitor bestellen maar deze is om 1 of andere reden enkel leverbaar in Nederland en niet in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
GD_Einstein schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:59:
Weet er iemand hoe je via Amazon.nl iets kan laten leveren op een Nederlands afhaalpunt? Ik heb al wat zitten rondzoeken maar vind hier toch geen duidelijke uitleg over ...

Wou een monitor bestellen maar deze is om 1 of andere reden enkel leverbaar in Nederland en niet in Belgie.
Is mij ook niet gelukt tot nu toe. Bij Amazon.de kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen

Dit is helaas niet mogelijk. Op Amazon.de is dit wel mogelijk (bij DPD pick-up points).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GD_Einstein Einstein zou dan ff de 'Kundenservice' hebben gebeld... ;)

Nee heb je, ja kun je krijgen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Kun jij als je track&trace van DHL krijgt niet voor een afhaalpunt kiezen? Volgens mij kon ik met laatste bestelling dat gewoon kiezen. Moet je dan wel zelf in de gaten houden en doen voordat in de route van de chauffeur zit. Weet alleen niet of het dan dezelfde dag nog op afhaalpunt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Highfive95 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Kun jij als je track&trace van DHL krijgt niet voor een afhaalpunt kiezen? Volgens mij kon ik met laatste bestelling dat gewoon kiezen. Moet je dan wel zelf in de gaten houden en doen voordat in de route van de chauffeur zit. Weet alleen niet of het dan dezelfde dag nog op afhaalpunt ligt.
En welk adres moet die dan als afleveradres gebruiken? Zijn adres in België gaat niet, zoals ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Yorinn schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
En welk adres moet die dan als afleveradres gebruiken? Zijn adres in België gaat niet, zoals ik het lees.
Misschien gewoon van het afhaalpunt? Geen idee of dat zo werkt hoor.

Maar zou volgens mij geen probleem moeten zijn als je toch het afhaalpunt kan kiezen. Maar ik weet dus niet of dat bij iedere bestelling is. Mijn bestelling van afgelopen week kon gewoon naar afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
[...]

Vandaag mijn tweede bestelling houdbare melk binnen gekregen. Ten minste houdbaar tot: 01/10/20 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Vandaag mijn tweede bestelling houdbare melk binnen gekregen. Ten minste houdbaar tot: 01/10/20 -O-
Dat is toch in verleden?

Gewoon reclameren en je krijgt of je geld terug, of een nieuwe levering.
BTW: bij AH zie ik die melk voor 1,79/1,5l. Da's toch vrijwel dezelfde prijs? En bij de Jumbo voor 1,73/1,5l

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2020 12:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fsfikke schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Deze Campina melk is normaal gesproken werkelijk maanden (minstens 3) houdbaar (de volle uitvoering dan). FIFO hanteren ze zo te zien niet zoals dat hoort bij dit soort producten.

Ik laat deze via AH of Jumbo wel thuiskomen, prijstechnisch is het idd sowieso niet interessant.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hardware-lover schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Deze Campina melk is normaal gesproken werkelijk maanden (minstens 3) houdbaar (de volle uitvoering dan). FIFO hanteren ze zo te zien niet zoals dat hoort bij dit soort producten.

Ik laat deze via AH of Jumbo wel thuiskomen, prijstechnisch is het idd sowieso niet interessant.
Nee idd, in het karton zit ook een klein kijkvenster waardoor je de houdbaarheidsdatum kan zien, deze was wel geopend dus iemand heeft een keer actief gekeken naar de houdbaarheid. Prijs terug gekregen en €5 tegoed, dat is dan weer wel netjes.

Volgende keer moet de Picnic-man maar weer meer slepen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 15:31
Weet iemand of je ook prime voor amazon.de kan proberen voor 30 dagen als je al prime voor amazon.nl 30 dagen hebt geprobeerd? blijkbaar niet

[ Voor 8% gewijzigd door JaxTeller op 07-10-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:54

pinda powerrr

Slow down...

Hmmmm, ik zit met smart te wachten op mijn nieuwe koffiemolen, vorige week besteld, bezorgen staat op morgen gepland. Maar status is al de hele week niet veranderd naar "verzonden".
Ik maak me zorgen :') Ben zo gewend aan bezorging binnen een dag.....

FWP, ik weet het :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
pinda powerrr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:08:
Hmmmm, ik zit met smart te wachten op mijn nieuwe koffiemolen, vorige week besteld, bezorgen staat op morgen gepland. Maar status is al de hele week niet veranderd naar "verzonden".

Kan je in de Besteldetails bij 'Bekijk alle updates' zien waar 'ie vandaan komt? Als het Duitsland is, dan is de kans best groot dat 'ie morgen alsnog wel bezorgd wordt. Komt 'ie van veel verder weg, dan is er nog steeds wel een kans, maar kan het ook nog wel iets later worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinda powerrr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:08:

Bedoel je zo een koffiemolen wat je handmatig doet? Doen mensen dat nog tegenwoordig? Waarom neem je geen elektrische koffiebonenapparaat? Zeker vanwege de herrie of misschien de aanschafprijs? Ik heb zelf een Saeco. Die apparaten van tegenwoordig zien er echt luxer uit dan die van mij maar die van mij is nog steeds niet kapot.

En de bestelgegevens is een zooitje de laatste tijd. Krijg regelmatig afzeggingen van DHL en staan ze alsnog op de stoep.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 07-10-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaxTeller schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:31:
Weet iemand of je ook prime voor amazon.de kan proberen voor 30 dagen als je al prime voor amazon.nl 30 dagen hebt geprobeerd? blijkbaar niet
.de accepteert sowieso geen klanten met Nederlands huisadressen meer. Ze willen echt van ons af. ;(

Heb je .uk al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 07-10-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hahn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:56:
[...]

Kan je in de Besteldetails bij 'Bekijk alle updates' zien waar 'ie vandaan komt? Als het Duitsland is, dan is de kans best groot dat 'ie morgen alsnog wel bezorgd wordt. Komt 'ie van veel verder weg, dan is er nog steeds wel een kans, maar kan het ook nog wel iets later worden :P
Verkocht door Amazon EU

Staat nu erbij, "vandaag besteld, vrijdag 9 oktober in huis". }:|

We wachten het rustig af en anders maar even bellen. Klantenservice is mij altijd zeer gunstig gestemd :)
Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

Bedoel je zo een koffiemolen wat je handmatig doet? Doen mensen dat nog tegenwoordig? Waarom neem je geen elektrische koffiebonenapparaat? Zeker vanwege de herrie of misschien de aanschafprijs? Ik heb zelf een Saeco. Die apparaten van tegenwoordig zien er echt luxer uit dan die van mij maar die van mij is nog steeds niet kapot.

En de bestelgegevens is een zooitje de laatste tijd. Krijg regelmatig afzeggingen van DHL en staan ze alsnog op de stoep.
Nou, handmatig niet helemaal...een luxe versie die precies kan malen hoeveel koffie ik wil voor mijn espresso.

Ik had een volautomaat, ben bewust overgestapt, mag me nu koffiesnob noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
kun je trouwens verschillende accounts maken om vaker gebruik te maken van 30 dagen gratis prime?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hahn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:56:
[...]

Gewoon vanavond geleverd hoor, inclusief het mailtje overdag dat de bestelling "door omstandigheden" vertraging had opgelopen en dus later bezorgd zou worden.

Fuuuu, gelukkig goed afgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
JaxTeller schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:59:
kun je trouwens verschillende accounts maken om vaker gebruik te maken van 30 dagen gratis prime?
Personal + business kan, mits je een kvk hebt.

Meerdere personal accounts kon altijd wel, maar ik heb het denk ik te vaak gedaan want ik mag het niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
dragon2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Personal + business kan, mits je een kvk hebt.

Meerdere personal accounts kon altijd wel, maar ik heb het denk ik te vaak gedaan want ik mag het niet meer :+
Hmm dus ze kijken naar je naw gegevens? misschien kan ik het even proberen, gewoon met een andere naam maar zelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaxTeller schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:05:
[...]

Hmm dus ze kijken naar je naw gegevens? misschien kan ik het even proberen, gewoon met een andere naam maar zelfde adres.
Is er een reden dat je geen 3 euro per maand kan missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

10 euro van bijv. NF snap ik nog inderdaad, maar die 3 euro is één biertje/kop cappuchino.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 09-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Is er een reden dat je geen 3 euro per maand kan missen?
Ja, ik koop zelden wat online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JaxTeller schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Ja, ik koop zelden wat online.
Dan nog, 3 euros!! Goedkoper ga je ze niet vinden. Al die moeite voor een gratis proeftijd zodat je 3 euro niet hoeft te betalen. Man man man....
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.